Kivételesen nem beküldött levelet kaptok ezúttal, mert képbe került egy nagyon aktuális téma. Ugyanis mai napon először, délelőtt 11 órától elrendelték a korlátozásokkal járó szmogriadót Budapesten, mivel igen szar a levegő, beszorult a mocsok, száll a por.
A legnagyobb visszhangja annak van persze, ami a legtöbb embert érinti közvetlenül, ez pedig az autóforgalom korlátozása. Amíg a riasztást vissza nem vonja a főváros, addig páros napokon csak a páros számra, páratlan napokon (ahogy ma is) pedig csak a páratlan számra végződő rendszámú autók közlekedhetlek, kivételek persze vannak.
A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.
A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).
Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.
A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.
Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.
Ha szmogról van szó, egész biztosan előkerül mindig egy-két "sötétzöld" fanatikus, aki meg akarja magyarázni a köcsög autósoknak, hogy miattuk van ez az egész és ha a BKV-t használnák, akkor kirügyeznének a fák, az ágaikon mókusok szaladgálnának és egyszeriben megszűnne minden probléma. De vajon mennyiben múlt a jelenlegi helyzet az autósokon? A tegnap esti híradásokban is említették, hogy már szombaton is minimális volt a gépjárműforgalom Budapesten, mégis egyre rosszabbá vált a helyzet.
Nem mondom azt, hogy semmit sem ér az, ha a fenti módon korlátozzák a forgalmat, de vajon használ legalább annyit az egész, mint amennyit árt azzal, hogy megnehezíti azoknak az életét, akiknek valóban nélkülözhetetlen az autó, de nem tartoznak egyik felmentett kategóriába sem? Ér egyáltalán az egész bármit is úgy, hogy közben az erőművek gáz helyett kőolajat használnak, az emberek pedig a nagy hideg miatt több szenet és fát égetnek el?
Sokkal jobb nemigen lesz a helyzet, majd csak akkor ha megérkezik a beígért csapadék és vele együtt a szél, ami elviszi végre az itt ragadt poros levegőt. A másik ok, amiért sok reményt nem fűzök hozzá, hogy jó ez a megoldás az az, hogy a három gyerekes lekiismeretes anyuka viheti majd minden másnap busszal a porontyait háromfelé óvodába meg iskolába, a tapló sofőrök, akik amúgy is rugalmasan kezelik a szabályokat, ebbe a tiltásba is beleszarnak majd.
Különösen annak tudatában vonnak majd vállat ez utóbbiak mellett sokan mások is, hogy semmi következménye nem lesz annak, ha mégis autóba ülnek. A híradások arról szóltak, hogy aki megszegi a korlátozást, azt a rendőrök félreállítják és szóban figyelmeztetik. Sejtem, hogy mekkora elrettentő ereje van ennek Magyarországon, különösen úgy, hogy valószínűleg nemigen van kapacitása a rendőrségnek arra, hogy minden második sarkon ott álljanak.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 13:12:37
killermoney 2009.01.11. 13:13:11
dr. _mmm_ 2009.01.11. 13:16:24
dr. _mmm_ 2009.01.11. 13:18:36
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 13:23:17
Demszkiy szarjon sünt. Ha lenne megfelelő tömeg(bocs közösségi)közlekedés akkor be lehetne vezetni ilyen tiltást. Addig nem. Részemrő ugyanúgy be fogok járni dolgozni. Max kicsit hamarabb indulok, hogy ne késsek el, ha megállít a rendőr.
Lacaca 2009.01.11. 13:34:14
Egyébként meg szarjon demszky sünt!
107! 2009.01.11. 13:36:32
2009.01.11. 13:39:30
AZso · http://www.azso.hu 2009.01.11. 13:41:46
A BKV pedig nem bírná a terhelést, ami esetleg ebből adódna, annyira kiritkították (bocs, költséghatékonnyá tették), hogy ha egy iskoláscsapat el szeretne jutni A-ból B-be BKV-val, válságstábot kell összehívni...
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 13:43:33
Nem kelek fel demszki miatt fél5kor.
Egyébként én is a városban laktam egészen 4 évvel ezelőttig. Nagyon sok számjegyűnek kellene lennie az össszegnek, hgoy visszaköltözzek a "városba".
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 13:46:36
Amúgy nekem még nem volt bajom rendőrrel. mindíg kultúráltan viselkedett. Igaz nem is szoktam (sűrűn) szabálytalankodni :)
schnee 2009.01.11. 13:48:29
Lacaca 2009.01.11. 13:50:15
gmower (törölt) 2009.01.11. 13:51:38
107! 2009.01.11. 13:51:55
Nincs jogosítványa? Nem vagyok még 100%-ig képben, de úgy tudom, hogy hatályos önkormányzati rendeletben van leírva, tehát a rendőrségnek be kell tartatni. Tehát jogosultság még csak lenne, de kapacitás már kevésbé. Főleg ha hozzászámoljuk, hogy a 3/4 BRFK vidéki, és fele szintén nem tud bejönni, mert nem engedi a rendszáma... Szerencsére az asszonynak páratlan, nekem páros rendszámom van, így minden nap be tudunk jutni.
Bacu 2009.01.11. 13:52:15
Amúgy meg Demszkybá szarjon sünt! Megnézném, hogy a Városháza előtt milyen rendszámú autók fognak parkolni! Komolyan le kéne fényképezni őket!
Remélem Gaskó is előjön keddre a sztrájk gondolatával, az lenne igazán az All IN!
gravi_t 2009.01.11. 13:54:58
A BKV egyszerűen összeomlana, ha _tényleg_ mindenki otthonhagyná az autót és tömegnyomor-közlekedéssel menne be hétfőn.
gmower (törölt) 2009.01.11. 13:55:07
Amíg nincs rendeletben, vagy a KRESZ-ben meghatározva a szankció, addig mégis mit tehetnétek?
gmower (törölt) 2009.01.11. 13:56:48
Mint már az előbb írtam az önkormányzatok gépjárművei a kivételek közé tartoznak!!!!!!!!!!!!!!!
gmower (törölt) 2009.01.11. 14:00:58
www.budapest.hu/resource.aspx?ResourceID=Szmogrendelet_69_2008_XII10_Fov_KGy
baracklekvar 2009.01.11. 14:04:07
107! 2009.01.11. 14:04:15
A KRESZ-ben nincs szankció!!! Az az alap törvény. Van viszont szabálysértési törvény, ami az egyes KRESZ szabályok (meg sok más) megszegését "díjazza" Az önkormányzati szabálysértéseknél a végén ott van a szankció is, az érintett jogszabályt (önkormányzati rendeletben van elméletileg, mint pl. a közter.szesz.) még nem láttam, így azt sem tudom, mit lehet érte kiszabni, és ez még mindig kevés, mert a vezetőség iránymutatása is befolyásolja a helyszíni intézkedést. Holnap megyek melózni (a páros kocsimmal) és többet fogok tudni. Kíváncsi is vagyok rá, mit fognak meghatározni.
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 14:08:08
gmower (törölt) 2009.01.11. 14:10:40
Az előbb belinkeltem, olvasd el, nincs szankció. A többiben igazad van.
107! 2009.01.11. 14:13:18
Biztos lehetsz benne. Holnap kettőkor végzek, addigra már tuti, hogy a csapból is ez fog folyni.
aGinger 2009.01.11. 14:16:29
- hétfőre ígértem, hogy terhes barátnőmet befuvarozom a munkahelyre, hogy influenzajárvány kezdetén ne a tömegközlekedésen kelljen mindenféle fertőzést összeszednie – persze páratlan rendszámú autóm van – hívjunk hozzá mentőt esetleg? (taxit, peeersze)
- ha már a tömegközlekedést kellene használnom, talán elfogadhatná a BKV a gépkocsim forgalmi engedélyét, mivel: fizetem a súlyadót, a kötelezőt (az ÁFÁt, jövedéki adót a benzinben)…vagy ezekből a kötelező kiadásokból levonja talán a biztosító és az állam azoknak a napoknak a számát, amikor nem használhatom a gépjárművet??!!!
- van olyan paragrafus az alkotmányban, amely meggátol abban, hogy gyakoroljam a tulajdonjogomat? És ezt büntetni is lehet? Vagy ezt felülírhatja egy szimpla önkormányzati rendelet? Ha igen, valaki világítson rá esetleg…az autó az enyém, nem a banké, és épp eleget fizetek utána, hogy használhassam…nem véletlen! Ha jól tudom, a tulajdonjog gyakorlása az alapvető alkotmányos jogok egyike..!
- valaki megvizsgálta már, hogy a 15-20 éves BKV buszok mennyivel több port és nitrogént termelnek, mint egy (húsz!) normálisan beállított motorral bíró autó? (erre máshol már írták, hogy de az dízel, és ne lovagoljak ezen...de sztem a korom akkor is korom, és pöfékelnek rendesen)
- lesz arról vajon felvétel a neten, ahogy hétfőn reggel a rendőr kiszállítja a Jocó-1 rendszámú BMWből a vállalkozó úriembert? (demagóg vagyok tudom, de tuti nem).
- aki mondjuk aalvóvárosból jár(na) fel dolgozni, az vajon a város határában hova parkolja le az autóját biztonságosan?
tangara 2009.01.11. 14:16:34
Amíg autóval lényegesen hamarabb jutok be dolgozni, addig úgysem győznek meg másról.
Egyébként meg hétfőtől megint jön gáz, az csütörtökre el is ér ide, onnantól vége az olajfűtésnek, és csökken a káros-anyag kibocsájtás. Mert nem az autók itt a probléma, hanem az erőművek, amik gázról átálltak olajra.
Egyébként tényleg, az önkormányzati gépjárművekre miért is nem vonatkozik a rendelet?
Szendwich 2009.01.11. 14:21:55
Ezen azért elmosolyodtam.
Szendwich 2009.01.11. 14:22:58
elfmage 2009.01.11. 14:23:06
Bacu 2009.01.11. 14:24:27
Vagyis keddtől már felesleges a korlátozás.
107! 2009.01.11. 14:35:20
Tessék, már előre megy a fikázás! Jocó-1 (max: JOCO-01) valószínúűleg rendes bűnöző és rendelkezik a nevére kiállított érvényes rokkant igazolvánnyal, melyet teljesen jogszerűen használ.
"- van olyan paragrafus az alkotmányban, amely meggátol abban, hogy gyakoroljam a tulajdonjogomat? És ezt büntetni is lehet? Vagy ezt felülírhatja egy szimpla önkormányzati rendelet? Ha igen, valaki világítson rá esetleg…az autó az enyém, nem a banké, és épp eleget fizetek utána, hogy használhassam…nem véletlen! Ha jól tudom, a tulajdonjog gyakorlása az alapvető alkotmányos jogok egyike..!"
Attól még a Tiéd marad a kocsi, hogy páros napokon nem jöhetsz be vele a fővárosba. Ha annyira élni akarsz a lehetőséggel, utazz vidékre. Megteheted! El kell keserítselek, ez nem korlátozza a tulajdonjogot.
Ami az adózós részt illeti, teljesen igazad van. Rengeteg pénzt követelnek tőlünk különböző környezetvédelmi indokkal. Miért nem fordítják arra, amire elveszik, akkor nem kellene korlátozni. (32000-et fizetek a motorom után teljesítményadót! 12 hónapból max 9-et használom, és elég komoly európai normáknak megfelel, hol van ez arányban avval, hogy amikor még meg volt a 20 éves ladám 4500 Ft-ot kellet fizetnem egy évre)
Don Blasius 2009.01.11. 14:37:56
De a városhatárig tolod a kocsit ugye?:)
Elég sok mindenkinek kellene elgondolkodni. A város vezetőinek azért, mert itt az elmúlt 18 évben a tömegközlekedés lezüllesztése folyt és látható, hogy hol tartunk. És ott vannak a szép kis füstokádó buszok, a busz járműpark 80%-a. A legszebb a Népszínház utcai buszvégállomás reggel 8 körül, a 20-25 éves buszok túráztatják a motort, mert ha nem tennék elfogyna a levegőjük. Ezért nem(csak) az autósok a hibásak. Szerintem ingyenessé kellene tenni az érintett napokra az érintett autósoknak a BKV-t forgalmi engedély felmutatásával. Vagy végre ésszerű tömegközlekedést kidolgozni és nem a 4-es metróba kellett volna fosni a 100 milliárdokat. Prágában tudtak gondolkodni...
Én be fogom tartani a korlátozást, közölni is fogom a munkahelyemen. Valószínűleg nem fogok bliccelni, de az 1500 Ft-os napijegyeket el fogom számoltatni velük. Ha meg olyan partnerhez kell kimenni, ahova kocsi kell, akkor elkérem az egy szem páratlan cégautót, ha nem adják ide, akkor nem megyek aznap oda ki. Ennyi.
Az érdekes inkább az, hogy mi van azokkal a "párosokkal", akik már korábban elmentek otthonról (napokkal ezelőtt vagy akár reggel) és most mennek haza Budapestre?
És érdekes lesz éjfél környékén. Elvileg akkor senki nem közlekedhet, akire vonatkozik a szmogriadó.:P
Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.11. 14:38:19
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 14:45:07
Don Blasius 2009.01.11. 14:46:41
Hát de...
index.hu/politika/belfold/budapest/bkv0111/
Gerusz · http://gerusz.blogspot.com 2009.01.11. 14:48:15
107! 2009.01.11. 14:53:15
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 14:53:38
killermoney 2009.01.11. 14:53:55
gmower (törölt) 2009.01.11. 14:57:00
1. Akinek pénze van, az megint szarni fog az egészre, mert vagy vesz rokikártyát, vagy egy másik terpjárót. Ha kicsit csóróbb, akkor vesz egy régi tragacsot (de már zöld plakettest), és azzal fog járni, ami egyébként szennyezőbb, mint amelyikre épp tiltás van....
2. Nagyon sokan laknak Budapesten olyanok, akik egyébként vidékről származnak (mint én és kis feleségem). Mi történik akkor, ha pénteken leugrunk vidékre a nagyszülőknek örömet okozni, közben kitalálják, hogy korlátozunk, mi meg nem gurulhatunk be Budapest területére? A Budapest táblánál hagyjam a kocsit, és cipeljem be onnan a belvárosba a bőröndjeinket az utazóággyal, babakocsival és a másfél éves kislányunkkal együtt -10 fokban????? Ezt mégis hogy a rákba? És mi az egyáltalán, hogy nem mehetek haza az autómmal? Hétfőn mivel megyek dolgozni, ha az autó ott ragadt a városhatárnál? És miért fizetnék én a tömegközlekedésért, amikor egyrészt adó formájában már rengeteget fizetek érte, másrészt nem akarom használni? Az igaz, hogy néhány km-re nem kell autóval járni, de a mi esetünkben egyáltalán nem erről van szó, és szerintem nagyon sokan vagyunk így...
3. Sokan dolgoznak éjszakai műszakban. Velük mi lesz? Egyik nap sem tudják használni az autójukat, mivel átlépik az éjfélt meló közben, és amikor ők járnak még a tömegközlekedés is szar...
4. Agglomerációból bejárók. Az rendben van, hogy az M0-n lehet menni, de ritkán esik az ember munkahelye pont az egyik lehajtóhoz. A tömegközlekedés ma nincs olyan szinten (semmilyen értelemben sem), hogy kiválthatná ezt a forgalmat.
5. Céges autót használók. Pl. informatikus kollegám minden 2. héten 24 órás ügyeletben van, ezért kapott egy autót, amivel gyorsan el tud jutni a probléma színhelyére, ha távolról nem megoldható. Sok esetben ez vidéki helyszínt jelent. Mivel menjen az éjszaka közepén????
és még sorolhatnám, csak már túl hosszú....
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.11. 14:59:39
Lacaca 2009.01.11. 15:04:07
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 15:10:37
gmower (törölt) 2009.01.11. 15:13:07
smfh 2009.01.11. 15:13:15
Ha vidékről jövök haza, akkor mit csináljak? NEM fogom letenni az autót sehol, a bőröndöt meg a fülemre akasztani, mikor van garázsom. Ki az az ÖKÖR aki ezt komolyan gondolja?
Lacaca 2009.01.11. 15:15:31
Gera 2009.01.11. 15:15:54
Miért kivételek az önkormányzati autók?
Miért nem oldják fel a korlátozást éjszakára?
Miért nem lehet ingyen utazni a BKVn?
Miért szarhatja le bárki büntetlenül a korlátozást?
Miért lehet még mindig jogosulatlanul mozgáskorlátozott igazolványt használni? (Ez is érinti ugye a problémát.)
Miért nem dobják ki a halál ócska dízel buszokat a BKVtől, miközben 500milliárdot költünk metróra?
Miért lehet némi jattal zöldkártyát / műszakit szerezni mindenféle csotrogányra, ami 100 autó szennyezését produkálja?
Miért nincsenek normális P+R parkolóink?
Gondolom, még lehetne sorolni a kérdéseket.
Lacaca 2009.01.11. 15:16:31
gravi_t 2009.01.11. 15:29:00
Gera 2009.01.11. 15:31:08
gravi_t 2009.01.11. 15:34:22
kuk22 2009.01.11. 15:35:35
Eleve, már a határérték közelében azt kellene tennie Demszkynek és a közvetlen környezetének + környezetvédelmi minisztériumnak, hogy kiállnak, hogy baj van, lehet korlátozás lesz, de mi már most letettük a kocsit, tegyétek ti is, illetve nem nézik, hogy páros vagy páratlan, sose használnak autót.
Nem hiába a mondás: fejétől bűzlik a hal.
A másik, hogy ezt is arra használják, hogy extra bevételt termeljenek, undorító! 100-as IQ környékén is már fel lehetne fogni, hogy aki autóval jár, az nem vesz jegyet, szóval ha most nem vetetem meg vele, akkor semmi nem változik a BKV bevételi oldalán. És megint csak nem az az érzése lenne az embernek, hogy kétszeresen szopatják. Amúgy is mindenki azt szajkózza, hogy max. 2-3 nap, az meg igazán oszt, nem szoroz egy ekkora cégnél.
Én is páratlan rendszámos vagyok, még gondolkodom reggel autó vagy BKV, de egy fix: jegyet nem fogok venni, de a forgalmi ott lesz. Valamit, valamiért...
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.11. 15:38:35
"Páros rendszámból egyébként több van, mert a nulla is annak számít. "
Szerintem pont, hogy nem. Olyan rendszám tudtommal nincs, hogy ABC-000. Ha tényleg nincs, akkor egy adott betűkód mellett az első szám 001, az utolsó 999, ez pedig 500 páratlan, és 499 páros szám.
Ha rosszul tudom, és mégis van 000, akkor is egál az állás.
gmower (törölt) 2009.01.11. 15:43:37
Ezen gondolkozz még egy kicsit: Ha a páratlan rsz-ú autóddal mész nem büntetnek meg, csak figyelmeztetnek, ha lógsz a BKV-n jogosan büntetnek. Melyik a racionális választás?
gravi_t 2009.01.11. 15:44:04
Gera 2009.01.11. 15:31:08
gravi_t - Ezt ugye csak viccnek szántad?
gravi_t 2009.01.11. 15:34:22
Mér, csak Lacaca írhat ilyeneket?
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.11. 15:57:56
Mosolyogj, ha viccelsz :).
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:01:09
Mert a kibaszott magyar cigány fajtánk csak azértis sír, meg kibúvót keres, ráadásul az a leghangosabb, akit kurvára nem is érint. Olyan NINCS, hogy nem lehet megoldani, hogy a paraszt:
-Egy munkatársával menjen aznap, akinek páros/páratlan (ami épp jó) rendszáma van.
-Tömegközlekedjen (nem fog összeomlani a BKV, meg lehet nyugodni. Több a kényelmes lusta szabályszegő, hogy ettől kéne tartani...) 1, azaz EGY napot. Bele lehet halni, tudom. Meg 15 perc többlet, atya ég.
-Ne menjen be. Bírom, hogy a távmunkások, meg a rugalmas munkaidejűek is itt jártatják a pofájukat, mintha érintené őket. Az összes üzletkötő is telefonon (persze ingyé' cégesen) el tudja intézni és lebeszélni a teendőit, hogy másik központból, vagy háztól hogyan oldja meg. Csak vagy ostoba és át sem gondolja, vagy nem is akarja, szarik bele... Majd oldja meg valaki más, mert ő nem foglalkozik ilyen kérdésekkel...
Ennyi részemről.
tangara 2009.01.11. 16:03:48
Az lenne a korrekt ilyenkor, hogy a páratlan napon a páros rendszámúaknak ingyen van a parkolás, és a következő nap fordítva. Mondjuk a parkló társaságoktól nem várok korrektséget..
Egyébként nem kellett volna ezt az egészet úgy csinálni, hogy 2-3 nappal előre bejelenteni? Hogy a tisztelt polgárok felkészülhessenek! A cégek tudjanak átszervezni, stb, stb.
Lehetne mondjuk az autómentes naphoz hasonlóan forgalmival ingyen utazni, p+r parkolók az érintett autóknak ingyen, és még sorolhatnám.
Bal@ge89 2009.01.11. 16:04:09
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:05:29
Én nem csak a rendszámot, hanem az egy ember/autós kombót tiltanám ki ilyenkor. Tanuljunk már picit a közösség érdekében tenni. Aki ezt képtelen felfogni, az kapjon is asztmát meg tüdőrákot, de aztán ne sírjon itt majd...
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 16:06:39
BGyRacer 2009.01.11. 16:08:07
gravi_t 2009.01.11. 16:09:53
Fura, én nem éreztem magam jobban, miután a halálodat kívántam. Ezek szerint nem vagyunk egyformák.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:12:08
A páros/páratlanról: meg lehet nyugodni, gyakorlatilag ugyanannyi van. Egyedül a 000 rendszám nem létezik, tehát ez az eltérés elhanyagolható. Egy ezrelék, ostoba banda! (gyengébbek, matekból megbukottak kedvéért: egy az ezerből) :P
gravi_t 2009.01.11. 16:13:12
Egyébként nekem negatív szám van a rendszámomon, az is számít?
Ottopappa 2009.01.11. 16:13:50
Kedd, csütörtök szombat: 3 nap
Végülis igazságos...
Bal@ge89 2009.01.11. 16:14:00
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:14:55
BGyRacer 2009.01.11. 16:14:59
lotht 2009.01.11. 16:15:22
Látott már valaki -000 végű rendszámot?
És ráadásul a páratlanok többet is közlekedhetnek, lásd pl. jan 31-feb 1, stb.
lotht 2009.01.11. 16:16:41
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:17:24
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 16:17:38
Nem kelek fel demszki miatt fél5kor.
Meg a kb. 30 kilós melós táskámat, és az összesen kb 60 klónyi egyáb munkaeszközömet sem tudom tömegközlekedve szállítani.
tangara 2009.01.11. 16:18:59
Ha visszaolvasol, akkor legtöbben inkább a szabályozás módját szidják, nem feltétlenül magát a mostani állapotot. Igen, te is sírnál, ha ma reggel mentél volna szülőkhöz, és mivel nem tudtad, hogy lesz korlátozás, nem tudnál visszajönni (most nem ez a helyzet, mert max figyelmeztetnek, de nem ez a lényeg).
BGyRacer 2009.01.11. 16:19:09
Bal@ge89 2009.01.11. 16:19:16
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:20:52
Ezek a legfontosabb dolgok, tényleg. Nem a levegő, amit beszívtok, hanem hogy most kinek "jobb" egy picivel, mert akkor az dögöljön meg. Jó kis magyar mentalitás.
BGyRacer 2009.01.11. 16:21:02
gravi_t 2009.01.11. 16:21:58
BGyRacer 2009.01.11. 16:22:10
dzsedi 2009.01.11. 16:22:32
gravi_t 2009.01.11. 16:23:25
De nem ettől lesz jobb, mivel a szálló porért nem főként a személyautók felelősek.
BGyRacer 2009.01.11. 16:24:02
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:24:18
@Bal@ge89: :DDD
Bal@ge89 2009.01.11. 16:25:33
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 16:27:27
BGyRacer 2009.01.11. 16:28:20
Aqweren 2009.01.11. 16:28:56
Közbe' azért lehetne elővárosi közlekedést is fejlesztgetni meg egyebek...
És akkor lehet hogy nem lenne pl. nekem 42 km-ről 3 órás az út tömegközlekedve, kocsival meg max. 1 :D
Jah, meg ne kelljen ingázni...pl. támogatást adni a cégeknek/vállalkozóknak ha helybelit alkalmaznak...éppen olyan könnyedén meg lehetne tenni, mint ahogy a munkanélküliség látszat-enyhítését teszik egy másik támogatással :S
Meg az is milyemmá hogy odarakták pl. a teszkót Óbudára, amikor mindenki sirnyákol hogy nagy a forgalom...wtf? Jó nagy irodaházakat egyébként is terhelt helyekre, satöbbi-satöbbi, még lehetne sorolni...:S
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:29:09
Tudod mi az a GM10? Nézz utána azt javaslom, mert nem az, amit a villamos elviharzása hagy maga után. Nem is látod, olyan pici, de roppant egészségkárosító. Vagy ami nem látszik, az nincs is? Egyébként a dízelautók (a koromszűrős IS!) a legnagyobb kibocsátói, a működési elvüknek köszönhetően.
A BKV is dízel buszokat használ, bár az egységnyi szennyezés még így is kisebb érték lebontva per busz, mint ha mindenki a saját dízeljével pöfögne. kulturáltabb helyeken (Debrecen pl.) már használják a metános és az E85-ös buszokat, erről bővebben a Totalcar-on tudsz utána nézni (dízel üzemű busz átalakítása E85-re és metánra).
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.01.11. 16:29:25
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:34:02
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.11. 16:36:32
Nekem is ez jutott eszembe, hogy ugyan én betartom, de valszeg úgy lesz betartatva ez is mint ahogy a rendőrök egyébként dolgoznak.
Amúgy kérdés mi a nagyobb baj. Ha nem mehetsz autóval, vagy ha otthon hideg van?
Vagy ha megfullad az ember.
Illene felfogni végre hogy nem hülyeség a környezetvédelem.
Matrix_ 2009.01.11. 16:37:46
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.11. 16:38:49
Loismustdie 2009.01.11. 16:49:54
lotht 2009.01.11. 16:50:48
De abban igazad van, nem ez a lényeg.
Én ma, páros rendszámúként elhalasztottam egy vidéki munkámat, amit nem tudom, mikor fogom bepótolni.
Auto-InterCont 2009.01.11. 16:52:42
B.GY. 2009.01.11. 16:53:06
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 16:53:42
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 16:54:47
Loismustdie 2009.01.11. 17:02:40
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 17:07:29
Gera 2009.01.11. 17:09:20
Donor 2009.01.11. 17:09:41
Boldogan gázosítanám a kocsit, használnám etanollal, és használnák elektromos autót, sőt a háztetőm teljes felületét is tervezem lefedni napelemekkel és napkollektorral.
Csakhogy töketlen vezetőink büntető adókkal és adminisztrációs el lehetetlenítéssel veszik el a $kedvem$ ezektől.
Érdekes módon európai országokban mindent megmozgatnak hogy támogassák a lakosság ilyen jellegü törekvéseit.
Persze meg fogom valósítani azt az álmomat hogy teljesen független legyek a közművektől, azaz zéró környezet terhelést jelentsen a házam/kocsim használata, de így csak lassabban megy a dolog.
Addig meg kénytelen vagyok autóval közlekedni, főleg hogy az én kocsim modern katalizátoros, és nem bocsájt ki szálló port.
Amúgy meg ennek az orosz gázválságnak az lenne a tanulsága hogy sokkal jobban nyomni kéne az alternatív energiaforrásokat. Nem elég mindenre de talán az orosz gázt ki lehetne váltani Európában.
Loismustdie 2009.01.11. 17:11:03
Auto-InterCont 2009.01.11. 17:16:01
Talán nem is csak az Oroszoknak van gázuk. Jól be kellene inteni nekik, aztán nem sok vizet zavarna, ha elzárják a cspokat.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 17:17:10
Itthon nem támogatják a hibrid és etanolos, vagy gázos autókat, nem támogatják a hőszigetelő ablakokat, nem támogatnak semmit.
B.GY. 2009.01.11. 17:18:01
ShwartzWazul 2009.01.11. 17:20:33
"Voltam most a városban, több páros rendszámot számoltam össze, mint páratlant."
Reggel felkelt a család. Rádiót nem hallgatunk, max. valami hülye mesefilm ment a a tv-ben. Kölköm beült a páros rendszámú autóba múzeumot nézni.
Szerinted (bár nyilván nem neked szól a kérdés) honnan a tarka tárkonyból kéne tudnunk, hogy ma nem lehet a géppel közlekedni? És ha a kölök hazafelé jövet bekapcsolja a rádiót, akkor hagyja ott a gépet ahol van? Egy agyrém!
Amúgy három autó van a családban és mind páros rendszámúak. Ettől sikeres lehetek-e-é-e?
nyuszy 2009.01.11. 17:27:14
Na az kéne még. Pöstiként szidjátok a BKV-t? Próbáljatok meg majd egyszer vidéken tömegközlekedni...
A munkahelyem kb. 5 km-re van, pont most számoltam ki, hogy busszal (át kell szállni!) a legjobb esetben is 27 perc az út, és akkor pont volt csatlakozás, és nem vártam az első buszra. Autóval ugyanez 5-10 perc.
Arról nem is beszélve, hogy van a városban olyan családi házas, belterületi rész, ahonnan a legközelebbi buszmegálló 2,5 km!
Szóval lehet, hogy szar a BKV, de a vidélki tömegközlekedéshez képest maga a csoda...
Boss88 2009.01.11. 17:35:28
így egyértelmüen autó.
amig 7 km-et óbudáról az árpád hid pesti hídfőjéhez bkvval megteszem 25-30perc alatt sétával meg bkvval addig autóval kényelmesen 10 perc.
nem nyomorgok, ha bemelegedett a motor akko nem fázom, gyorsabb, soroljam? demszky szarjon sünt ahogy azt az elöttem szólók közül többen javasolták.
nehogymá én az egyhármas 2005ös gyártású moderndízel cégesautómmal szennyezek mint az ikszötös 4.4es benzines vagy hasonló kaliberű dizel Q7es meg hasonlók.
amugy sem a személyautókon mulik ez
hanem az ipari fogyasztókon meg azon hogy a nehézfelfogású csőlátású kicseszett zöldek nem engedik az atomerőmüvet mer egyszer egy ilyen erőmű felrobbant, ráadásul a szovjeteknél. sehol máshol.de veszélyes, nagyon:D
abszurdum
amugy meg szarok a korlátozásra, ugysem tudják ellenőrizni mert nincs rá kapacitásuk, plusz ha van is
egyenlöre nem büntetnek
és ne is tegyék, így is elég a kib@szott sebességkorlátozásokra nagyjából figyelni...
szmogriadó monnyonle:P
gmower (törölt) 2009.01.11. 17:36:14
Ez a mostani légszennyezetség nem az autók miatt van idióták (amit a legjobban az bizonyít, hogy autóforgalom hiányában is folyamatosan nő a szennyezettség...)! Nem tűnt fel nektek, hogy gáz helyett olajat égetnek a városok közepén? Ha tiszta levegőt akarsz, akkor kapcsold ki a fűtésedet baszod! Ennyit igazán megtehetsz a közösség érdekében....
Autóra szükségem van, pont. Azért, mert csak, semmi közöd hozzá. Nem érdekel az a "többmillió" ember, aki megvan autó nélkül is (egyébként ők azok, akik sírnak, hogy jaj nincs munka, baszki nekem van, mert én képes vagyok megmozdulni érte....) A környezetvédelemmel alapvetően semmi bajom, én lennék az első, aki rohan elektromos autót venni, ha az tényleg használható lenne, és annyiba (esetleg kicsit többe) kerülne, mint a mostani. Én úgy érzem ennél többet nemigen tehetek, mivel nem vagyok autótervező mérnök, csak azt tudom megvenni, amit már kitalált valami okosabb. Addig viszont járok a kis benzinesemmel, aminek nem kamu a zöldkártyája, mert kell és kész...
107! 2009.01.11. 17:37:09
Akkor Te olyan szerencsés vagy, mint a srác akinél múltkor voltam helyszínelni. Lezúzták a parkoló kocsiját és elmentek. Nem, nem a "Tecsó" parkolóban, hanem egy II. kerületi zsákutcában. Mekkora esély van rá?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 17:40:57
A kurva nagy kényelmes hozzáállás, az zavar. Mert mindenki meghal autó nélkül fél napra, tudom... Ha rákérdezel, akkor meg jön a te semmitmondó válaszod: csak. Mert még egy jó hazugságra is lusta a bamba nép nagy része. Nem csoda, hogy itt tartunk...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 17:43:49
Krisi 2009.01.11. 17:44:23
Mert megtehetem.
Csak az a baj, hogy sokan ezt nem tehetik meg, és ők rábasznak. Na őket nem irigylem...
autosave 2009.01.11. 17:46:01
autosave 2009.01.11. 17:47:05
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 17:47:43
107! 2009.01.11. 17:47:46
gmower (törölt) 2009.01.11. 17:48:46
Akkor kifejtem: másfél éves kislány, -10 fok, 160 km-re lakó nagyszülők, hétköznap munka(tömegközekedés nem alternatíva). Arról nem is beszélve, hogy kibaszott sokat dolgozom azért, hogy kifizessem azt a rengeteg adót, járulékot, ami az autó fenntartásával jár, akkor legyenek már kedvesek békében hagyni a hülye agymenéseikkel.
2. Benzines autó nem ad ki magából port, úgyhogy én nem érzem, hogy nagy merényletre készülnék a közösség ellen, ha autóba ülök...
3. A szelektív gyüjtőhöz gyalog járok :D
gmower (törölt) 2009.01.11. 17:49:55
Pontosan erről beszélek...
gmower (törölt) 2009.01.11. 17:52:40
Na ebben pont a rendőrök az élenjárók :D Mindig meg tudják magyarázni, hogy nekik miért lehet szabálytalankodni, mindenféle megkülönböztető jelzés nélkül...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 17:53:42
Krisi 2009.01.11. 17:57:59
A modern ruhaipar nagy ajándék az emberiségnek :)
107! 2009.01.11. 17:59:55
Biztos igazad van! Nem tudom mivel foglalkozol, de feltételezem én is tudok rá "kellemes" megjegyzéseket tenni.
gmower (törölt) 2009.01.11. 18:00:12
:D:D:D Erről az jutott eszembe, amikor egy nő egy belvárosi egyirányú utcában (Tűzoltó) megállt, kinyitotta az anyósajtót (én mögötte megálltam, azt hittem kitesz valakit), és kibaszott egy fekete zsák szemetet a járdára. Érdekes volt...
gmower (törölt) 2009.01.11. 18:03:01
Azért tettem a :D jelet, hogy azért ne vedd túl komolyan... Egyébként nekem egy kivétellel nem volt bajom a rendőrökkel, mindig igen kedvesek, udvariasak voltak, és nem kötöttek bele felesleges dolgokba (EÜ doboz, stb.)
Krisi 2009.01.11. 18:03:18
Nem azért, mert nem tudna. Sokaknak még gyorsabb is lenne, de hát az hogy nézne már ki, hogy a Józsi kolega is kocsival jár, akkor ő nehogy má' gyalogoljon, fúj.
(tudom, sokaknak elengedhetetlen, nem is nekik írtam. Ha valaki mégis magára ismert, akkor nőrokonait csókoltatom)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 18:03:54
Azt viszont jó, hogy azért kicsit Te is próbálsz odafigyelni. Sok kicsi sokra megy ez esetben is. Ha csak fele annyi szemét lenne az utcán, mát örömmel sétálnának az emberek.
ShwartzWazul 2009.01.11. 18:07:00
"Ha valakinek persze nincsenek se barátai, se jó kollégái, nos akkor ő jogosan sír, mert tényleg egy kalap fos az élete..."
Előre mondom, hogy nem vagyok érintett, kibírom kocsi nélkül is, ha kell. Éves BKV bérletem van.
DE!
Maximálisan meg tudom érteni mindazok felháborodását, akik minden reggel két-három gyereket visznek óvodába, iskolába. Ez ugyanis nem kényelem kérdése.
Meg tudom érteni azokat, akik nap mint nap az agglomerációból járnak be, ahol a vonat, Volánbusz, HÉV kilométerekre van, ráadásul nem a megfelelő időben jön.
Meg tudom érteni az összes kisvállalkozót, akik nem tudnak két (páros-páratlan rendszámú) munkaautót fenntartani, de egy másnapi kiszállással ügyfeleket veszíthetnek.
Szerintem, te is meg fogod érteni őket, ha egyszer csőtörésed lesz és a megszokott szerelőd nem lesz ott, vagy beszorulsz a liftbe, de csak másnap szabadítanak ki, vagy egy ilyen -15 fokos időben leáll a fűtésed stb.
És akkor küldözgethetsz e-mailt, telefonálhatsz, és rájöhetsz, hogy empátia nélkül egy fos az életed.
Krisi 2009.01.11. 18:08:13
"a budapesti autós: vidéken lakik, folyamatosan költözik (tipikusan az egyszerűség kedvéért a munkába is magába viszi a kanapét és a sublótot), kis testi hibás gyereke van (uszonya van: naponta úszik, de odagyalogolni nem tud), öltönyben jár, bár szobafestő-mázoló (sok a szerszám meg a papír), gyenge pontja a befőtt (mindig tart magánál pár üveggel), zenerajongó, és sajnos a hosszú évek szobafestése-mázolása bizony belehelyezte a gerincbe azt a fránya csúzt."
107! 2009.01.11. 18:10:41
Bocs! De én ezért vagyok itt. Nekem harapnom kell az ilyen megjegyzésekre. :-) Túl sokan látják bennünk az ellenséget. Nehéz eldönteni ki viccel és ki gondolja komolyan.
Egyébként én még nem nagyon hallottam magyarázkodni senkit. Ha itt van valami olyan poszt, akkor is csak megpróbálom belülről érzékeltetni, mi miért történt, de el szoktam ismerni azt is, ha valamelyik kollégám f@sz volt.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 18:11:31
gmower (törölt) 2009.01.11. 18:14:01
Nem minden nap, mert hétköznap dolgozni járok, mint írtam :) Tudod, abból fizetem az adót, amiből ez a sok idióta kapja a fizetését a városházán... Azért az eléggé nem európai, hogy hozunk egy rendeletet, aminek nincs szankciója :D:D:D Hülye barmok, annyira jót röhögtem rajtuk, csak az a baj, hogy minden mást pontosan ugyanezzel a hozzáértéssel szakértenek meg...
Oké akkor mondd meg Te, hogy miért nem zárod el a fűtést? Mert Neked olyan fontos a kényelem, hogy ennyit se tudsz megtenni a közösség érdekében? Persze nem kell válaszolni, csak cinkellek, de hidd el, hogy nagyon-nagyon sok embernek pontosan ugyanannyira szükséges az autó, mint Neked a fűtés.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 18:14:22
pacsmagi 2009.01.11. 18:14:41
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 18:17:48
Ez anyagilag sem rossz az elfogyasztott tüzelő felől nézve :) Mindig azt mondom, hogy aki itt bent fázik, az ne a termosztátot buzerálja, hanem vegyen fel egy pulcsit. Ahogy az írek és a svédek teszik. Pedig ott nincs gatyarohasztó hőség, ez magyar szokás, hogy 22-25 fok van a lakásban.
gmower (törölt) 2009.01.11. 18:19:27
De arra még mindig nem reagált senki, hogy ezen rendelet alól miért képeznek kivételt az önkormányzatok gépjárművei? Magyarázza már el nekem valaki, mert addig nekem az a rossz érzésem marad, hogy megint hoztak egy olyan szabályt, ami mindenkire vonatkozik, csak rájuk nem......
ShwartzWazul 2009.01.11. 18:19:40
"Van benne valami, csak normális ember nem íratja a gyerekét a világ másik végén lévő intézménybe"
Pedig de! Normális ember az óvodát is, de az általános iskolát meg pláne megválogatja. Már ha azt akarja, hogy normális emberré váljon a gyereke. Középsuliba meg amúgy sem viszi, mert az a gyereknek ciki.
"A vállalkozókról meg annyit, hogy meg lehet oldani."
No, ez egy igazi érv volt. Szerintem meg nem.
Krisi 2009.01.11. 18:21:02
Az meg már más kérdéseket feszeget, hogy milyen alapon edukál az, aki kint lakik pl. Budakeszin a jó levegőn, aztán minden nap bejön a belvárosba, és az autójával több kiló mocskot idetol a levegőbe, és még neki áll sírni, hogy milyen szar a levegő.
107! 2009.01.11. 18:24:25
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.01.11. 18:24:34
Ez olyan, mintha azon menne a sirám, hogy május 1.-jén éhen akar dögleni mindenki és felháborodni, hogy zárva vannak a boltok, pedig van még pár ilyen nap az éveben... :)
schnee 2009.01.11. 18:25:11
Pest határában nincs parkoló az M0 vonalában. Te hogy mennél holnap dolgozni?
Nyugaton zónákra osztják a várost és ezeken belül korlátozzák a forgalmat. pl belvárosba nem lehet, Nagykőrúton belül EUROV Hungária gyűrűn belül EUROIV stb. Így a vidéki is be tud jönni, le tud parkolni a városon belül és át tud szállni BKV-ra. Persze ehez P+R is kellene.....
gmower (törölt) 2009.01.11. 18:26:57
Nálunk 21 van, a gyerek miatt nem lehet kevesebb.
Matrix_ 2009.01.11. 18:29:05
-thev 2009.01.11. 18:31:04
Nekem páratlan rendszámú autóm van (illetve azzal járok), és holnap is bele fogok ülni. Szerintetek egy utolsó paraszt vagyok? Mielőtt elhamarkodott döntést hoznátok, azért a következőket értékeljétek (gondolom másnak is van hasonló indoka, úgyhogy megértem ha valaki holnap használja majd a páratlan rendszámú kocsiját)
1; reggel 6-ra járok dolgozni, kocsival 10 perc BKV 50.
2; Naponta oda-vissza 15 km-et utazok, kocsival cca 300 Ft BKV-val 6*vonaljegy (cca 1800 Ft)
3; A most használt kocsi nem az én nevemen van, így nem hiszem hogy a forgalmijával utazhatnék békávén
4; Az én nevemen levő kocsim páros rendszámú volt (akkor még 2 kocsink volt), de azt ellopták (pedig akkor tudtam volna utazni vele holnap is)
5; Kollégámnak is páratlan a rendszáma, viszont gyakran együtt utazunk 1 kocsival, még ha nincs is szmogriadó
6; Rokikártyám szerencsére nincs, ilyen szempontból törvénytisztelő vagyok
7; Benzines autót használok, de nincs pénzem Toyota Priusra, ami szintén benzines, csak dugóban használ villanymotort
8; Befizettem minden adót az év 365 napjára, biztosításom is van, úgy érzem így már elindulhatok dolgozni (adót termelni, mert azt is be szoktam fizetni)
9; Nem látom a jó példát, megint úgy indul a jogszabály, hogy kivéve ez meg az.... A demszkáj miért fontosabb, hogy kocsival járjon mint én? (vagy akárki más)
10; Gyanítom hoyg a békávé recsegve omlana össze, ha holnap mindenki gyalog indulna a dolgára
11; Sok csomagot hordok magammal, buszra a talicskához (amiben ezeket tudnám szállítani) kell kiegészítőjegy? :D
Na ezek miatt én holnap is kocsival fogok menni. De mivel annyira vagyok jófej, teszek néhány javaslatot, hogy mivel is lehetne javítani a helyzeten.
1; tömegközlekedés korszerűsítése (szerencsére ezt jobbára adókból fedezik, úgyhogy én a magam részéről ehhez hozzájárultam)
2; fűtéskorszerüsítés "erőltetése"
és még mennyi helyet tudok, ahol meg lehetne fogni apróbb, de összességében jelentős kibocsájtást
Krisi 2009.01.11. 18:36:51
ShwartzWazul 2009.01.11. 18:38:33
"Én óvodába és iskolába busszal meg gyalog jártam, mégis felnőttem valahogy,"
Megnyugtatlak, én is, de az még egy biztonságosabb világ volt.
"Az meg már más kérdéseket feszeget, hogy milyen alapon edukál az, aki kint lakik pl. Budakeszin a jó levegőn, aztán minden nap bejön a belvárosba, és az autójával több kiló mocskot idetol a levegőbe, és még neki áll sírni, hogy milyen szar a levegő."
SZVSZ nem az általad említettek sírnak e miatt.
Leginkább pont azok, akik nem tudják máshol elképzelni az életüket a belvároson kívül, mert minden olyan jaj de messze van, de az ezzel járó kényelmetlenségeket (zsúfoltság, szmog) már rohadtul nem tolerálják. És persze megpróbálják az ingázókra hárítani.
Hidd el, én is szívesebben dolgoznék tíz percnyire, de csak a belvárosban találtam munkát. Ez van. Ez is marad, amíg a városban parkok helyett irodaházak épülnek, amíg a külváros egyik részéből tömegközlekedéssel csak a belvároson keresztül lehet a másik (szomszédos) kerületbe eljutni.
Sugi77 2009.01.11. 18:40:06
Most értem haza, és nagyon sok páros rendszámú autó futott a városban :S
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 18:42:42
schnee 2009.01.11. 18:44:39
gmower (törölt) 2009.01.11. 18:46:57
És ha azért lakik ott, mert például ott született? Vagy mert egy belvárosi lakás annyiba kerül, mint ott egy szép nagy családi ház kerttel? Én is szeretnék idővel kiköltözni, de pont nem a levegő miatt, hanem mert szeretnék udvart, ahol nyírhatom a füvet, és grillezhetek :D És akkor se biztos, hogy többet kell majd autókáznom, most hiába dolgozom és lakom a városban, azért itt elég nagy távolságok vannak ám!
Sugi77 2009.01.11. 18:50:00
no comment :S
asszem innentől mindenkinek a saját lelkiismeretén múlik a dolog!
tomcat1974 2009.01.11. 18:52:09
Vicc! Semmi, de semmi értelme, mert úgyis beűl mindenki! Amennyiben tényleg katasztrófa helyzet van, akkor mondják azt, hogy félmilla büntetés, aki a tíltás ellenére használja a kocsit és kész! Ennek lenne értelme, de így!?
9mmPara 2009.01.11. 19:10:28
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.11. 19:11:48
Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.11. 19:13:29
sanyi1973 2009.01.11. 19:13:55
gmower (törölt) 2009.01.11. 19:16:27
Hát nem is tudom. Egy olyan országban, ahol egy szaros metró évtizedek alatt 500 milliárdból épül, ahol lassan több lesz a völgyhíd meg az alagút, mint a sima pálya, holott még dombocskák is alig vannak, ahol 3* annyiba kerül bármilyen út, mint fejlettebb országokban, és az is 1 év alatt tönkremegy, de garancia az nincs, mert nem kértek hozzá, hát... Ezek csak kiragadott, autózással kapcsolatos példák, de nyilván minden mást pont ilyen hatékonyan csinálnak... Nincs az az adómennyiség, amit ne lehetne elherdálni baromságokra...
9mmPara 2009.01.11. 19:20:40
BGyRacer 2009.01.11. 19:30:50
107! 2009.01.11. 19:32:59
Őőőőőő! :-) Te voltál?
tomcat1974 2009.01.11. 19:35:48
A piálásban és az adók nagyságát tekintve ott vagyunk az élen, tehát szerintem sokat fizetünk a közösbe (már aki fizet, ugye?). A megjegyzésed 2. része viszont igaz. Gmower hozzászólása telitalálat. Itt sajna mindenki a saját problémájával van elfoglalva, ezért velünk sokmindent lehet megcsinálni büntetlenül!!!
Krisi 2009.01.11. 19:36:04
Az összehasonlításod meg érdekes, de általában azért sírnak az ottlakók, mert más bűzét szagolják, nem a sajátjukat. Pl. ha befingok a kocsimba, az nem zavar. De ha más beül, befingik, aztán kiszáll, na az már nem teccene :)
@gmower: Költözz ki nyugodtan, de akkor Te se szólj egy szót sem, hogy kitiltanak mint autóst.
Aki meg belvárosban lakik, ott is dolgozik egész nap egy irodában, és még siránkozik, hogy nem autózhat napi 6 kilométert dugóban egy szál aktatáskával, na az is megéri a pénzét..
odanézz 2009.01.11. 19:36:44
Egy éppen indulni készülő Suzukist(6-ra végzödött a rendszáma) megkérdeztem, csak higgadtan, hogy hallott-e a korlátozásokról, Ennyit mondott:,,leszarom", s elhúzott a francba.
gmower (törölt) 2009.01.11. 19:41:14
elakadasjelzo.blog.hu/2009/01/11/magas_a_hulyesegszennyezettseg_es_tovabb_no_az_erteke
gmower (törölt) 2009.01.11. 19:42:52
Hát én pont védeni akartalak, de mind1 :D Én városon belül 30 km-t megyek naponta, csak a bejárás miatt, a dugókról meg annyit, hogyfele annyi idő, mint BKV-val, pedig a belvárosban lakom... Ja és nehéz ám az aktatáskám :D
sanyi1973 2009.01.11. 19:42:53
szaGértő 2009.01.11. 19:48:06
mi az a "tetelye"?
szaGértő 2009.01.11. 19:50:07
Azt javasolták, hogy jöjjenek értem egy rendőrautóval, mert az közlekedhet.
Fasza.
Én mennék 2*40 km-t, ha pedig értemjönnek és haza is hoznak, az 4*40 km.
Ennyit a logikáról.
smfh 2009.01.11. 19:51:15
Csak úgy kérdezném. Ha mondjuk síelésből jövök haza lécekkel, kölykökkel, egy heti ruhával, akkor mit csináljak? ERRE válaszoljon valami nagyeszű ha kérhetem. Ilyenkor marhára nem játszik a BKV vak barátaim...
107! 2009.01.11. 19:55:07
Amit láttál a tényekben! "Ezért most figyelmeztetésben részesítem!"
Remélem, nem gond, hogy veled példálóztam, de az tény, hogy elég szerencsétlen volt a szitud. Egész évben három autó jár az utcában, abból az egyik a Tiéd, a másik kettőből meg valamelyik meghúzza. :-)
A_szallito 2009.01.11. 19:59:41
yard (törölt) 2009.01.11. 20:06:57
Azután van egy önkormányzati rendelet, van a KRESZ (nem törvény, szabály), van a rendőrségi törvény...
Azután van az M0-ás, de Hungária még mindig tele kamionnal...
Azután van a sok "sárga" valóban nagyon szennyező zsebből zöldkártyás "sárga" cimkés...
Azután van nekem (családban) egy páros EU3-as, és egy páratlan EU4-es.
És mit gondoltok, holnap lelkiismeret furdalás nélkül melyikkel megyek?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.11. 20:15:37
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.01.11. 20:19:34
tessék mondani mi lesz itt holnap reggel!? a reptéri úton a D portás xar lámpa miatt, eleve eddig szokott érni reggelente a sor, ha valaki lemérte már, az tudja, kb 1.5 km ez...
na most mi lesz!?
megállítják és visszaküldik a nem stimmelő rendszámos kocsikat... csak azt nem veszik vigyelembe, hogy addig több száz másik kocsi okádja a füstöt, ergó több lesz a bukás rajta, mint az, hogy pár nem megfelelő rendszámú is bejutna a városba, plusz marha nagy dugó mindenhol...
nesze semmi fogd meg jól!
jah, az meg közel se biztos, hogy a BPi rendszámok 50-50% arányban oszlanak meg...
autosave 2009.01.11. 20:21:16
aztán majd rájövök, hogy mégsem... de az már keddre lesz. hú, ez a feledékenység!
Rompez 2009.01.11. 20:21:44
yard (törölt) 2009.01.11. 20:23:53
Perillustris 2009.01.11. 20:27:36
csiky944 2009.01.11. 20:27:40
csöves egy hely
smfh 2009.01.11. 20:28:19
NEM TEHETIK MEG!
yard (törölt) 2009.01.11. 20:30:43
Perillustris 2009.01.11. 20:47:29
fezoGT 2009.01.11. 20:48:31
Gyengébbek kedvéért ugye most nincs gáz, ergo minden nagyfogyasztó fűt olajjal/szénnel/fával, meg azzal ami épp a kezébe akad. Van ugyebár a szmog, ami eddig is volt mindig télen, de most kivételesen nagy az utánpótlása, ergo semmi szellő nem képes kifújni. Figyuzzatok majd csak, visszajön a gáz, szépen ki fog tisztulni a levegő is.
Pekingben tudtommal még komenizmus van, mégsem tipp-hopp vezették be a szmogrendeletet, hanem megtervezve, pedig ott még szólni sem lehet ellene. Meg ott ugyebár van normális tömegközlekedés is, van mire átállni. Meg mindenhol máshol is, csak itt nem...
Nekem sem mindennapi létszükséglet az autó, a budira is gyalog járok. De amíg:
- nincs megfelelő számú/kapacitású P+R és onnan gyors eljutás a belvárosba pl metróval, de ott a Körvasút is, ki lehetne használni jobban mint most van, akár teljesen körbevinni
- előrevárosi vasút egy vicc, késik, kimarad, leszakad a madzag, vágányzár, koszos, hideg a kocsi, sztrájk...á hagyjuk
- árait tekintve nem versenyképes a BKV, néhol 20-al döcög a villamos, meg folyton lerohadnak a járművek, esetleg kiégnek...á hagyjuk ezt is
- tele van a BKV büdös, koszos csövessel/kéregetővel, őket ki is tiltanám onnan simán, úgyis ráérnek, menjenek gyalog, aluljáró included
- koszos megállók, lepattant ellenőrök vannak szinte mindenhol, mondjuk bunkót speciel eddig nem láttam, de hát aki bérletet vesz sikeres ember-e lehet? :)
- némelyik busz úgy füstöl mint a gyárkémény
- nincs normálisan közlekedhető (juj) elkerülő út ami körbe is ér (a déli vicc-M0-t én nem tartom annak, meg a sok 80as táblát sem) ergo az is bejön a városba aki egyébként nem tenné
...addig riadó ide vagy oda, szépen be fogok ülni minden nap a ződmatricás Euro2-es, de egyébként Euró-akármilyen szabványt lazán teljesitő tütükémbe, legyen bármilyen is a rendszáma. Mert csak. Ha már egyszer fizetem utána a biztosítást, meg a parkolást, meg a mindenféle adókat, akkor engedtessék meg a használata ugyan már...
autosave 2009.01.11. 21:04:22
az összes füstgáz NOx NO2 CO stb határérték alatt van, a porból van sok. de ezt sajnos nem csökkenti ha nincs forgalom. látszik, hogy hétvégén is alig volt autó, mégis nőtt. este is nő, milyen érdekes. este szinte nincs forgalom. jéé.
erről ennyit, értelme nincs. még jó, hogy nem bűntethetnek...
(inkább 0-24 kellene kitiltani a szennyező autókat minden nap mindig - ezek a sárga zöldkártyás-matricásak a rendszámon.)
tocibacsi 2009.01.11. 21:06:20
NEM TEHETIK MEG! --> DEHOGYNEM! És az illető szépen megadja az uticélját, mint a címet, ahonnan jött :D
Egyébként nekem is páratlan rencámú a kocsim, én is azzal megyek dolgozni, hasonló okokból, mint azt már -thev is megírta...
Cserébe a mizéria kezdetekor visszavettem a fűtést. A házam eleve le lett szigetelve... kúrogassák a távfűtő műveket, meg a panelok fleújítását ellehetetlenítő, vétózó, akadékoskodó kisnyugdíjasokat ezzel... (lécci ebbe most senki ne kössön bele! Egy, mert off lenne; kettő, mert épp elég ismerősöm szopja a f*szt emiatt; három, a párom eleget jár társasházak közgyűléseire)
Ha pedig basztatni akarnak, legközelebb elkérem az öregapám 1500-ös zsigáját, annak páros a rencáma... a C02 kibocsátása meg nem fér ide a kommentbe... Oké, valahogy szortírozni kell, de nem lehetne akkormár környtezetvédelmi osztály szerint?! Állítólag a regadót is ilyen okokból szurkoltam le anno...
A 2 ember páratlan rencámos kocsit birtokló ember 1 autóban felvetés pedig 10 pont!
szaGértő 2009.01.11. 21:17:10
Páratlan rendszámú autóban páros számú ember, páros rendszámúban páratlan számú... :)
B.GY. 2009.01.11. 21:31:53
odanézz 2009.01.11. 21:32:13
Félre értesz, nem számonkértem éppen elinduló páros rendszámú barátunkat(Befelé a belvárosba), csak megkérdeztem, hogy nem zavarja-e, hogy szmogriadó van, és a( hülye) szabályok szerint, most neki nem lenne szabad elindulnia.
,,Ő leszarja a szmogriadót"
Nem kértem számon, semmi hasonló nem volt, egyszerűen rákérdeztem.
henki 2009.01.11. 21:35:34
Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.11. 21:37:32
gmower (törölt) 2009.01.11. 21:40:06
Hát hallod, az emberek nagy része pont azért nem akar bkv-zni, hogy ne legyenek ilyen esetek, hogy valaki kérdés nélkül okoskodik. Csodálkozol, hogy nem tetszett neki? :D:D:D
gmower (törölt) 2009.01.11. 21:42:47
Ezen blog neve AUTÓZZ, nem pedig bkvzz, bicajozz vagy gyalogozz. Mindenki vonja le a konzekvenciákat, és ha esetleg úgy érzi rossz helyre irogat, akkor keresse meg a neki megfelelőt. Amúgy béke! :D
B.GY. 2009.01.11. 21:43:05
Ezt melyik mesében olvastad?:)Akkor sem járnának sokkal többen bkv.val,ha mindenfelé rendesen és tisztán járnának.Akkor mindjárt tömegiszonya lenne a fél országnak,meg tériszonya.
Don Blasius 2009.01.11. 22:05:24
Nem kötök bele, hanem igazat adok. Húgom lakik a vőlegényével egy 9 emeletes távfűtéses lakásban. A ház közössége: alap, hogy nem köszönnek egyes emberek vissza. Semmi felújításhoz nem járulnak hozzá, se az ablakok cseréjéhez, sem a mérőórák felszereléséhez a radiátorokra. Jön a DIGI TV, az mák volt, hogy azt be tudták hozatni, az ellen is lázadtak, mert jaj 2 hétköznap délelőttön (!) át fúrtak. Pedig ezzel is majd havi 8 ezret fognak spórolni (telefon, internet, kábelTV). Távfűtésen is lenne mit. Csak, a haladás ellen mindig is voltak/vannak/lesznek ebben az országban. Azért tartunk itt a szmogriadó kérdésében is. Ha tudnánk tisztességesen összefogni, akkor ez az egész nem okozna gondot. Mindenesetre én kedden nem indítom be a kocsit (holnap igen, páros vagyok:)). Aki pampog, emiatt, nem érdekel.
Secnir 2009.01.11. 22:16:53
asszem csináltatok egy egyedi rendszámot:
PAROS-01
azt bekaphattyák.
Matrix_ 2009.01.11. 22:34:58
Amúgy állampolgári kötelességem tudni a páros/páratlan szám definicióját? vagy tudnom kell a jogosítvány megszerzéséhez? csak úgy érdekel...
schnee 2009.01.11. 22:43:47
B.GY. 2009.01.11. 22:48:39
107! 2009.01.11. 22:53:07
Én is örülök, hogy látok régi neveket is. Tegnap kicsit félve mentem el a talira, mert már régen voltam fent aktívan, ezért sok ismeretlen "arccal" kellett kontaktust teremteni. Szerencsére nem is voltak annyira ismeretlenek. Lacacát már régóta, a kedves Szerkesztőket iwiwről ismertem, a többiek meg szimpatikusak voltak. Úgyhogy frankó volt a buli. Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy hét órát töltöttem szinte vad idegenekkel.
Don Blasius 2009.01.11. 22:53:29
Állítólag már a 8 általános sem kell. Akkor miért kellene tudnod?:)
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 22:55:12
Megértem azokat, akiknek az autó nélkülözhetetlen. A magam részéről inkább azt tudnám javasolni mindenkinek, hogy saját jó érzése érdekében, HA TEHETI, hagyja otthon az autóját!
Nem tudom, mennyire befolyásolják a levegő minőségét az elhaladó autók, mindenesetre nem az én reszortom meghatározni, és hiszek abban, hogy tudják, miért rendelik el a szmogriadót.
Az automat ÉN mindenképpen otthon hagyom, függetlenül attól, hogy páros vagy páratlan számra végződik-e a rendszámom.
Jó lenne, ha a legtöbb autóstársam hozzájárulna ennek a helyzetnek a megoldásához, és ha azt állítják, hogy ettől jobb lesz, hát rajtunk ne múljon!
Matrix_ 2009.01.11. 22:58:48
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:04:45
De az, hogy közösségben tegyen az ilyen valamit, na azt már nem, hiszen ő adót fizet! Hát megnézném én az ilyen egyéneket, hogy vajon mindig mindenről kérnek-e számlát, mindig teljes fizetésükre be vannak-e jelentve és a többi és a többi.
Nagyon látszik ez a mentalitás a hozzászólásokból.
Lehet, hogy nem hiszitek el, de ha messziről járnék dolgozni, a szmogriadót elrendelők kérésére otthon hagynám az autómat akkor is. Nem feltétlenül egy büntetésnek kell a visszatartó erőnek lennie.
Anyukámnak mondtam, hogy ne menjen holnap autóval munkába. Kérdezi, miért? Mondom, azért, mert szmogriadó van, és az ő autójának rendszáma páratlan számra végződik.
Reakció: és mennyire büntetnek? Mondom neki, hogy talán nem feltétlenül emiatt kellene otthono hagyni az autót.
És baromira nem tartom magam "sötétzöldnek". Semmilyen zöld sem vagyok. Csak ahogy én spórolok a világítással, a fűtéssel egyébként is, nemcsak a gázválság időszakában, úgy elfogadom, hogy szennyezett a levegő, és hozzájárulok ahhoz, hogy tisztább legyen.
Természetesen - ahogy írtam - nekem is van autóm, motorkerékpárom, világítok, fűtök, élek. De azt hiszem, én ezt nagyon spórolósan teszem.
Csigababa 2009.01.11. 23:09:59
Akkor mi van, ha páros napon, páros rendszámú autómmal (és kis családommal) elmegyünk egy bálba-mulatságba, ami értelemszerűen másnap ér véget. Akkor hagyjam ott az autót és jöjjek haza gyalog? A minusz tízben, a város másik feléről?? BKVztassam meg a 85 éves nagymamát??? Hehe, szerintem ezt Demszky bácsi sem gondolta ki rendesen... másrészt (persze ez lehet az én hibám) ha ma nem jön szóba a téma a baráti társaságban, akkor nem is tudom :P Tájékoztatás zéró, pedig tvzek, rádiózok...
agr3ssor 2009.01.11. 23:20:52
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:22:51
Na, akkor most szépen sorba szedem a pontjaidat:
1.: Pont ez az egyik áldozat, amit ilyen esetben meg kéne hozni.
2.: nemcsak vonaljegy-konstrukció van a világon.
3.: miért nem a Te neveden van? Rendszeresen használod? Gyanítom, hogy anyagi/érdeki megfontolásból nincs a neveden. Tehát "csalsz".
4.: ha két kocsid van, egyik páros, másik páratlan rendszámmal, és mindig te használod mind a kettőt, a rendszámos szabályozás rád nézve fabatkát sem ér sajnos.
5.: nem tudok rá mit mondani :-)
6.: Helyes, díjazom! Tényleg!
7.: A Prius jó dolog, de megértem, ha egy magyar nem tud venni. :-( Nálunk nincsenek rá adókedvezmények sem, mint más, fejlettebb országokban.
8.: Ez az általam már említett tipikus új-demokrácia-hozzáállás: "Befizettem, bazzeg, megtehetek mindent". Vajon tényleg minden adót úgy fizetsz be 100%-osan, ahogyan azt elvárják? Nem hiszem. De nyugi, szerintem senki sem, ne vedd személyeskedésnek! Csak akkor nem ezzel kellene példálózni.
9.: Jogos! Maximálisan jogos! Mármint a felvetésed. Nincs pozitív példa. :-(
10.: Ne ítélkezzünk! Csak gyanítod, meg sem próbálják az autósok zöme. :-(
11.: Ez kényelmi szempont. Ám ezt is elfogadom.
A fejleszési felvetéseidnek egyébként lenne néhány előfeltétele: például az, hogy ne az ország 30%-a tartsa el az egész országot! És kevesebb bliccelő kellene (minden szempontból: adó, tömegközlekedés satöbbi). Ehhez viszont ösztönzés kell. Sok ösztönző tényező van az országunkban, de azért nem mernek adót csökkenteni, mert félő, hogy abból is lopnának. Ördögi kör. Kiskapuk mindig lesznek.
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:26:34
Szerencsére sokan vannak, akik másképpen gondolják, mint Te. Szerencsére elegen spóroltak a fűtéssel is pár napja, és szerencsétlen délieknek is adhattunk némi gázt.
Nyilván nem mindenki spórolt. Te sem. Ez van. És attól, hogy ilyen sorokat írsz, nem vagyok kevesebb, mint te. Még csak papucsabb sem.
tocibacsi 2009.01.11. 23:27:42
itt inkább az a baj, hogy túl van lihegve az egész... és az egész ország úgy működik, mint a vicc elmondása alapján a honvádség... ami kerek azt viszik, ami szögletes, azt gurítják...
folyamatosan saját magunk alá szarunk, a kompromisszum pl egy olyan politikai magatartásforma, ahol az elvi és a gyakorlati képtelenségek ötvözete és a szakmai ész érvek elvetése az, amivel mindneki elégedett...
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:29:46
Ehhez egyelőre kevesek vagyunk. Kevés a tapasztalatunk is mindenben. Lásd: gáztározó. Most derült ki, hogy hiába van 3,5 milliárd köbméterünk, ha még csak ki sem tudjuk nyerni belőle. Majd változik ez is. Lassan.
tocibacsi 2009.01.11. 23:31:20
107! 2009.01.11. 23:31:48
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:36:32
Tudom, hogy hozzájárul a tehénfing az üvegház-hatás növekedéséhez, továbbá az ózonpajzsot is hazavágja.
De egyébként szerintem nem mindegy, hogy egy adott környezetszennyezést hogyan teszel: ha kipufogó-gázt eregetsz, akkor az "megfoghatatlan". Ha meg a használt akkukat gyűjtöd, akkor azt legalább tudod, hogy ott van, nem megy szanaszét, és majd lehet vele kezdeni valamit, ha már pontosan tudják, hogy mire lehet újra felhasználni. Nem jó ez sem, de legalább egy helyen van.
tocibacsi 2009.01.11. 23:39:13
de tudjátok mi? holnaptól csak napi 1x eszem bélszínt, hogy csökkentsem az üvegházhatást, ezzel ellensúlyozva azt, hogy márpedig MUSZÁLY kocsiba ülnöm... :D :D :D de most télleg?! Ne dolgozzam 2 naponta?!
pellerb 2009.01.11. 23:42:13
Tegyük fel, hogy van egy páros, és egy páratlan rendszámú autóm. (Egyébként az állítás majdnem igaz, úgyhogy tényleges érdemes ezen elgondolkodni.) Ha a párossal megyek, nem tudok hazajönni. A páratlannal meg nem mehetek, hogy hazajöhessek. Viszont megkérhetem az öcsémet, hogy vigyen el az egyikkel, és másnap jöjjön értem a másikkal. Lefoglalok még egy embert, elmegy egy csomó idő és benzin, négy út a kettő helyett, és ami a legfontosabb most: nem utolsó sorban kétszer akkora környezetszennyezés ugyanazon cél érdekében! Viszont így szabályos. Jó ez valakinek?
És továbbgondolva egy másik anomália: Tegyük fel, hogy az egyik a kettő közül dízeles. Vajon mi a jobb? A benzinest használni (ha muszály) tilos napon, vagy ugyanaznap a dízelest szabályosan?
Holnap meg BKV-val megyek dolgozni, mert nem kell az autó; akár páros nap van, akár páratlan.
Kíváncsi vagyok a véleményetekre! A szándékot értem és egyet is értenék a céllal, de vajon normális, aki ezt így ebben a formában kitalálta!?
Krisi 2009.01.11. 23:45:47
Páran meg inkább vesznek mégegy autót, "nehogymá korlátozzák a jogaimat" alapon.
Had ne ecseteljem, hogy melyik "népszerű" kisebbségünk szokta mondogatni a "nekem jogaim vannak" kezdetű monológot. Ne akarjatok már rájuk hasonlítani!
Én meg fizetem a motoromra az összes adót, pedig csak száraz időban használom, általában hétvégenként. A többit azt igényeljem vissza? Biztosítást is az fizessen az autójára, aki balesetet fog okozni? Kb. ennyire meggondoltak ezek az érvelések.
avus · http://avus.blog.hu 2009.01.11. 23:51:38
És tudod benne kezelni a féket? :)
tocibacsi 2009.01.11. 23:55:22
a legnagyobbat meg az szopja, akinek cucc is lenne a kocsijában: aki télleg dolgozik...
Grg76 2009.01.12. 05:22:42
Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.01.12. 07:01:45
Jó, ránk nem vonatkozik, csak úgy poénból kérdeztem. Mellesleg, most megy emberkém egy autóért, ül a nyakig dugóban /ahogy ez mindig is szokott lenni/ - természetesen tele a város páratlan rendszámos autóval.
FSBLACK 2009.01.12. 07:23:29
LÁSSÁTOK MÁR BE, HOGY NEM CSAK A VÁROS->VÁROS ÚTICÉL LÉTEZIK, HANEM A KÜLFÖLD->VÁROS IS!!!! ERRE MI A MEGOLDÁS SÖTÉTZÖLDEK?????
Fikk a Nick 2009.01.12. 07:43:44
Reggel 9-kor bejöttem a városba az agglomerációból. Fél 11-kor hallottam a boltban, hogy 11-től nem közlekedhetek. Mégis mit kellett volna csinálnom? Visszavinni az építőanyagot a pénztárba, és visszavetetni, mert nem mehetek haza?
A másik. A gyerekem azért jár pestre óvodába, mert a faluban mire kiköltöztünk, már betelt a létszám, és nem kötelesek felvenni, mert nincs 5 éves. Napi 2x26 km csak az óvoda. Mégis hogy kellene elvinnem?
Donor 2009.01.12. 08:14:02
Amúgy ha letiltanak autóról én is azonnal bringára váltok, illetve (puhány vagyok) 5fok felett az autó ellenére jobban szeretek bringázni úgy hogy 25km a munkahelyem.
BKV-t meg annyira utálom használni, hogy anafilaxiás sokkot kapok ha 2 percnél tovább kell busz közelében tartózkodnom :D
Szóval előbb sétálom le a 25km-t, mint hogy én BKV-ra szálljak :)
Donor 2009.01.12. 08:26:46
Annyi hogy nem pólóban mászkáltam hanem felvettem a karácsonyra kapott gyapjúpulcsimat :)
monnyo 2009.01.12. 08:29:38
Jöttem reggel dolgozni (én fordítva járok, ki a városból), szóval mit látok! Özönlenek befelé a páratlanok, akkor most holnap mit is tegyek??? :S
Donor 2009.01.12. 08:30:20
Húgomat már rendes iskolába íratták, sokkal többre vitte. Tudod azokból a kőbányai átlagpolgárból lesznek a jó munkás emberek akik gyalog jártak iskolában és akit kocsin vittek a város másik végére azokból lesznek az előbbiek főnökei.
Az megint más téma ha valaki már eleve a jó helyre született ezért tud a jó iskolába is gyalog járni.
tehenke 2009.01.12. 08:30:24
Miért nem ingyenes ilyenkor a parkolók használata, hogy legyen hova lerakni a kocsit? Miért nincs ilyenkor kedvezmény a tömegközlekedésre? stb, stb, stb.
Én törvénytisztelő ember vagyok, ezért a páros rendszámú autóval jöttem ma. Holnap a páratlannal fogok. :-)
Amúgy a ma reggeli tapasztalatom: Ugyanannyi autó az utakon. Semmivel sem kevesebb. Páros, páratlan vegyesen. Rendőrt ugyanúgy nem látni sehol, és az emberek ugyanolyan taplón vezetnek. A lámpák rossz beállítása miatt ugyanúgy áll mind a 4 irányból pöfögve a sor, és az indokolatlanul kirakott 40-es és 50-es táblák miatt ugyanúgy kétszer annyi ideig tart megtenni ezeket az utakat, kétszer annyi szennyezéssel.
A 3 sávos főúton ugyanúgy két teherautó és egy busz megy egymás mellett 30-al a 70-es tábla mellett, mögötte bedugulva az út.
Szerintem lehetne még mit optimalizálni, mielőtt megint az agyonadóztatott autóst parancsoljuk ki az autóból.
gmower (törölt) 2009.01.12. 08:32:38
Gondolom akkor neked nincsen másfél éves lányod, aki miatt ezt nem tehetnéd meg. Nekem van, 21 fok alá nem mehetek. Pont ilyen különbségek vannak az autósok között is, valaki megteheti, hogy nem megy vele, valaki nem. Ezt kéne már megérteni végre.
Donor 2009.01.12. 08:38:10
Én vidékre fogok költözni és onnan járok be dolgozni. Miért? Mert a pesti telek vagy ház árakat nem tudom megfizetni csak a vidékieket.
Illetve a vidékit sem tudom megfizetni, de arra már tudok felvenni annyi hitelt amiből meg tudom venni.
Ha fizeted a különbözetet ideköltözöm a munkahelyem mellé...ja de akkor meg a feleségemnek kell kocsival járnia...na mindegy.
Úgy tűnik a sötétzöldek sem okosabbak a Demszki baromnál. :D
Donor 2009.01.12. 08:42:28
Pécelen fogok házat venni, onnan már csak 25km az út :)
Szóval cseszhetem azt hogy pesti vagyok jelenleg :)
Donor 2009.01.12. 08:45:50
Mivel váltott műszakban vagyok a kollégákkal nem tudok bejárni hiszen egymást váltjuk :) Na kukori erre van ötleted?
Maradjon ott a kolléga tudom :) csak sajna vannak törvények hogy 12 óránál többet nem dolgozhat. Ha lehetne akkor megoldanánk egymás közt.
Donor 2009.01.12. 08:57:15
MÁS: Kollégáim jelentették hogy a város több pontján JÓVAL határérték alatt volt a szenyezés.
Csepelen pl: 33 volt reggel. Szóval akkor mások szerint is komoly a dolog?
Nembaj, megsimogatjuk Gáborka fejét, had játsszon tovább nyugodtan, mindenesetre én továbbra is megyek a dolgomra.
Lacaca 2009.01.12. 09:04:49
Lacaca 2009.01.12. 09:09:15
A szennyező anyagok közül a por van a határérték felett. Ehhez az autóknak van a legkevesebb köze, mégis ott próbálkoznak. Gondolom sokan tapasztalták már, hogy a villamosmegállók tele vannak homokkal. Ennek az az oka, hogy a villamos homokot szór a sínre intenzív fékezés esetén. Időnként ezen átvágtat 1-1 mentő, vagy ányóc, vagy egyéb közfeladatot ellátó, és olyankor durván felkavarja. Nem volt módom megnézni, de kíváncsi lennék, hogy azt a port feltakarították-e. Véleményem szerint jelentős mennyiségről beszélünk.
Sugi77 2009.01.12. 09:17:54
commentgyár 2009.01.12. 09:18:15
a.) a tömegközlekedési eszközökön érvényes jegyként fogadják el az autód forgalmiját, amivel igazolod, hogy Te azért utazol közösségi módon, mert az autód rendszáma páros / páratlan.
b.) a korlátozással "sújtott" város szélén, az agglomerációból érkező polgárok az autójukat biztonságos körülmények között tehetik le P+R parkolókban és átülhetnek a tömegközlekedésre, ahol (mint fentebb írtam) a forgalmijukkal igazolják az utazásra való jogosultságukat...
ellentétben Demszky úrral, amíg ezek az alapfeltételek hiányoznak, nekem nem lenne képem büntetéssel fenyegetni az embereket...
commentgyár 2009.01.12. 09:27:25
az M1/M7 -en az idén még nem volt probléma bejönni reggel. ennek sztem semmi köze a szmogalerthez...
gmower (törölt) 2009.01.12. 09:32:06
Lacaca 2009.01.12. 09:36:13
A találkozón beszélgettünk róla, hogy alapvetően a napi teendők ellátásához is kevesen vannak, mindenki 2-3 ember munkáját végzi, ebből eredően várható, hogy nincs kapacitásuk egy ilyen plusz feladatra, különösen úgy, hogy tömegével fordul elő.
Matrix_ 2009.01.12. 09:38:44
maximalista 2009.01.12. 09:41:18
Egyszerűen nem tudok mit kezdeni azzal, hogy ezt a T. Vezetőség, egyik percről a másikra így találja ki... Fent tartom az autómat, fizetem rá a súlyadót, a kötelezőt, a benzint, ezeknek mind nagy százaléka adót tartalmaz...akkor meg miért is vagyok Én korlátozva abban, hogy iskolába vihessem a gyerekemet, és 10 perc alatt normális körülmények között érjünk be, ne pedig sz@rrá fagyva az rohadt BKV-n...
A másik meg, egy DT-s rendszámú autó az kevésbé szennyezi a környezetet mint az én I-s rendszámú Puntom???
És hogy az Önkormányzati autókra nem vonatkozik...miért nem?
Erről egy jut eszembe... tavaly valami hosszú hétvégén Hollókőben jártam, és már fullon volt a parkoló, erre a parkolóőr:
"ma kivételesen meg lehet állni a természetvédelmi területen is, ott a fák alatt"...
Na most akkor mi van?
Sugi77 2009.01.12. 09:42:19
Én általánosságban mondtam, nem csak az idei évre gondoltam (amiből még csak alig telt el valami :)) Itt dolgozom a bevezető mellett, és azért reggel, amikor jövök be, akkor naon lassan szoktak araszolgatni befelé az autók.... Persze lehet, hogy semmi köze nincs hozzá :D
Most is azt mondom, amit tegnap, hogy nem kellene megvárni azt, amíg kötelezővé teszik, és akik nem tudják másképp megoldani azok szívják meg a legjobban. Én megoldottam...bár BKV jegyet nem veszek :))))
monnyo 2009.01.12. 09:50:00
Na tessék... mégis büntetnek?
Rousboy 2009.01.12. 09:57:28
Hogy holnap beülök-e a kocsiba? Még nem döntöttem el, nemtudom. Én is úgy érzem kicsit a dolgot, hogy nem az autók miatt ekkora szmog, szombat óta gyakorlatilag jól autózható Budapest, a megszokott autómennyiség fele sincs. Egyébként van itt olyan, akit állítottak meg az ügy miatt? Nagyjából semmit nem tehetnek, de attól még kíváncsi lennék a tapasztalatra.
Na igen, egyeértek azzal is, aki a BKV komfort fokozatát, árát minősíti, egyszerűen gagyik. 300 Ft-os vonaljeggyel, nekem egy nap 1200Ft-ba kerülne a bejárás, ami bőven több, mintha kocsival járnék, és még szét is fagyok. Kösz, nem.
Rav Antal 2009.01.12. 10:02:39
Az bazmeg, hogy nem használod az autódat, csak amikor tényleg fontos, és akkor nem lesz soha szmogriadó, paraszt.
Nem most kell nyafogni, hogy pont holnap szül a terhes nagyanyád, hanem amikor lemész a sarokra kocsival, meg a Ligetbe vasárnap, meg elugrasz bevásárolni ötféle plázába. Akkor kéne gondolkozni, hogy ha ma nem kocsival mész, akkor lehet, hogy a terhes nagyit is be tudod vinni, mert nem lesz szmogriadó.
Lacaca 2009.01.12. 10:03:36
Sugi77 2009.01.12. 10:08:23
Na ezért mondom, hogy nem kellene megvárni, amíg tényleg tilos lesz....így aki tudja visszaveszi az autó használatot, de nem szívják meg azok, akik nem tudják! Sajnos tényleg lelkiismereti kérdés, hogy ki mit dönt :S
monnyo 2009.01.12. 10:08:36
Ez a korlátozás igy nem ér semmit, ennyi erővel a gumiabroncs méret alapján is korlátozhatnának, lévén a szélesebb jobban kavarja a port nemde?? :)
maximalista 2009.01.12. 10:25:28
Tiltsák ki a teherautókat!!!!!!!!!!!!!
Lacaca 2009.01.12. 10:37:42
Lacaca 2009.01.12. 10:40:28
gmower (törölt) 2009.01.12. 10:44:35
Te megint a sötét állatok közül való vagy, aki fel nem fogja ésszel, hogy nem az autók okozzák a szennyezést, hanem az olaj-, fa- és széntüzelés, amit a gáz hiányában kénytelen használni az ország! Ha annyira aggódsz, zárd el othhon a fűtésedet bammeg!
Donor 2009.01.12. 10:57:01
Az akku nem terheli a környezetet mert 100%osan újra hasznosítható és mivel méregdrága anyagok vannak benne ezért érdemes is újra feldolgozni.
Minden más ugyan úgy készül mint a Hummerben csak az egész autó negyed annyi vasat tartalmaz mint a Hummer, és negyed annyit fogyaszt benzinből, arról már nem is beszélek hogy lényegesen fejlettebb motor van bármelyik Toyotában ezért eleve kevesebb a káros anyag kibocsájtása.
Szóval ahogy az egyszeri kurva mondja: ezt most inkább nem veszem be.
maximalista 2009.01.12. 11:01:07
szerintem Te járjál biciklivel...ha neked attól nyugodt a lelked...
A többi "rohadt autós" - mint pl Én -, majd elszámolunk valahogy a lelkiismeretünkkel...
Ez van...
ja és még valami, Nekem MINDÍG fontos az autóm!!!
és még egy... az gyerekemet nem fogom buszra ültetni, mert szmog van, és káros...rá...Nekem meg Ő a legfontosabb...
IJ...
gmower (törölt) 2009.01.12. 11:06:11
Lehet, hogy újrahasznosítható, de ahhoz az kellene, hogy ne a szeméttelepen, rosszabb esetben az erdő szélén végezze pályafutását....
Donor 2009.01.12. 11:10:13
DE a fő baja a dolognak az hogy ez csak egy látszat intézkedés, nem ez a bajok okozója, ugyan akkor aránytalan problémát okoz nagyon sok embernek. Szerintem ezért, nem érdekli a népeket ez az egész. A másik hogy kicsit túl van reagálva, ahogy Tocibácsi írta.
Ha valóban kezelni akarnák a problémát akkor nem csupán a forgalmat kell korlátozni hanem nagyon sok mindent másként kellene csinálni, de erre hajlandóság sincsen. Pedig sok intézkedés még csak nagyon nem is lenne drága, csak a begyöpösödött aktabarmokat kellene kisöpörni a közigazgatásból és a tenni akaró és modern ismeretekkel rendelkező ifjú szakembereket kellene nyomatni. De hát nyilván senki nem enged át egy ilyen jó kis zsíros/korrumpálható/nyugdíjas állást.
Ezek után nem csodálkozok hogy mindenki más szarik bele. Ugye fejétől bűzlik a hal. Amíg a vezetőink nem mutatják a jó példát addig ne a kisembereken kérje senki számon, hiszen ők zárt pályán vannak. Mindenki csak boldogulni akar.
Ha elkezdenek büntetni akkor én is otthon hagyom a kocsit. Más motivációm a fentiek miatt nincs.
Matrix_ 2009.01.12. 11:11:39
Donor 2009.01.12. 11:15:00
Donor 2009.01.12. 11:23:16
Donor 2009.01.12. 11:26:02
akela1978 2009.01.12. 11:26:34
Igazán itt az emberek gondolokodásán múlik minden, na és persze, hogy 'vezetőink' milyen példát mutatnak...
Bár lehet, hogy a környezetre jobb hatással lett volna ha inkább 'bkv-riadót' hirdetnek meg és minden busz leáll...
Donor 2009.01.12. 11:30:44
maximalista 2009.01.12. 11:35:51
Én nem hőbörgök...csak ha már az autósokról ezer bőrt lehúznak, akkor nehogy már ránk legyen fogva a levegő szmog tartalma...
és a teherautók, a kamionok, és BKV buszok? amelyeknek köztudottan rossz az állapotuk...
Normális vagy? ezek nem szennyeznek?
Akelának igaza van, lehet hogy BKV riadót kellett volna hirdetni, vagy akkor megmérni a szmog értéket, amikor sztrájkoltak...
ugyan már, én nem hőbörgök...
azoknak aki muszáj kocsiba ülniük - pl az önkormányzati autók, és a diplomaták - ők biztos nem szennyezik a levegőt...sőt még éppen hogy beleférnek a rátába...
ébredj már fel...
Rousboy 2009.01.12. 11:48:04
Áh, agyrém.
akela1978 2009.01.12. 11:55:52
Donor 2009.01.12. 12:46:32
Nyilván az lenne a legjobb megoldás ha felrobbantanák az Aréna plázát és a fűtés helyett az erőművek kapnák meg a gázt, hiszen ezek okozzák a szmogot, de vannak bizonyos fontossági sorrendek. Jó igazad van a hülye diplomata ne mászkáljon, meg az önkormányzati kocsikra sincs igazán jobb indok mint a saját kocsim használatára, de azért mert más hülye nekünk nem kötelező.
Más kérdés hogy én is szartam bele és kocsival jöttem, de attól még érdemes magunkba szállni egy kicsit.
maximalista 2009.01.12. 13:20:19
én magamba szálltam, és azért nem érdekel, mert tudom, hogy nem ezen múlik...
kvm 2009.01.12. 13:56:58
Ilyenkor miért nem korlátozzák az építkezéseket??
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.12. 13:59:49
1. Nem szívesen utaznék a meleg, tiszta kocsim helyett 2X, 3X annyi időt egy koszos, hideg tömegközlekedési eszközön.
2. Nem mindenki teheti meg, hogy azt mondja: Bocs főnök, ma csak délre érek be, mert vonattal-busszal kell jönnöm. Igaz, hogy a szmogriadó miatt nem lehetne bajom belőle, de valszeg nem lennék hosszútávú alkalmazottja az adott cégnek.
3. Ha már egyszer kifizetem a csillagászati adókat a benzinre/köbcentire/alkatrészre/regisztrációra/teljesítményre/szinre/szagra/arra, hogy mennyi csavar rögzíti a kereket a kocsin/stb, akkor már nem akarnék még pluszban költeni tömegközlekedési jegyekre.
4. Ha én, mint átlagpolgár nem mehetek autóval, akkor az igen tisztelt DT-s rendszámmal rendelkező urak, miért tehetik ezt meg? Elvégre az én keresetemből kapják a fizetésüket, tankolják a benzin/dizel zabáló szolgálati autóikat!
5. Ha a fizetések az árakkal együtt az úniós átlaghoz lennének igazítva, akkor TALÁN több embernek lenne 10 évnél fiatalabb autója. Énsem azért járok 14 éves autóval, mert az olyan jó poén, hanem mert erre futja.
Lehet előbb gondolkodni kellett volna, nem csak úgy bevezetni ezt a páratlan páros dolgot...
Donor 2009.01.12. 14:08:55
Gontar 2009.01.12. 14:38:02
www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&cat=1&article_id=117432
Itt, Budapesten a szomgriadó idejére örömmel átszállok énis a tömegközlekedésre - amenyiben ez nem kerül több pénzbe annál, amit az autóval bejárás jelent. A plusz időt (cirka 3szor annyi, mint autóval a dugókban), fagyoskodást, heringeffektet, bűzt bevállalom - de fizetni nem fogok érte. Jelenleg egészen pontosan az autós bejárás 0 Ft.-omba fáj -céges a kocsi- a BKV meg napi 1600 Ft. körülre jönne ki... Így aztán maradok a járgány mellett. Páros és páratlan napokon is.
A vérzöldeknek: nem az autók által kibocsátott gázok koncentrációja van határérték felett - ezt azért ne felejtsék el. A szálló por koncentrációja magas.
Gabesz81 2009.01.12. 16:13:30
Gabesz81 2009.01.12. 16:14:37
Euro5 járhat... ok.
Por van, meg ppm10... ok. (Azaz nemOk)
Euro5-nél a ppm10 0,02 a határérték. Mint írtam pontosabban írták, járhatnak.
Euro4-nél mennyi is ppm10 határérték ... 0,02!!!->és nem járhatnak.
EMBEREK!!!
nuendo 2009.01.12. 18:08:18
A következőt kellett volna csinálni inkább:
Páros napokon csak a Suzukisok járhatnának, páratlan napokon meg az összes többi normális autó! :)
A Suzukisok akkor legalább CSAK egymást törnék össze, a légszennyezettségi hatása meg kábé ugyanaz lenne.
Hö, nem igaz?
Don Blasius 2009.01.12. 20:35:48
Trabanttal szmogriadóban?:)))))
B.GY. 2009.01.12. 21:25:19
BGyRacer 2009.01.13. 00:45:28
BGyRacer 2009.01.13. 00:47:56
Perillustris 2009.01.13. 00:54:45
Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.14. 16:14:52