Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Mától autóstop Budapesten

2009.01.11. 13:08 :: SilentSound

Kivételesen nem beküldött levelet kaptok ezúttal, mert képbe került egy nagyon aktuális téma. Ugyanis mai napon először, délelőtt 11 órától elrendelték a korlátozásokkal járó szmogriadót Budapesten, mivel igen szar a levegő, beszorult a mocsok, száll a por.



további részletek: idokep.hu

A legnagyobb visszhangja annak van persze, ami a legtöbb embert érinti közvetlenül, ez pedig az autóforgalom korlátozása. Amíg a riasztást vissza nem vonja a főváros, addig páros napokon csak a páros számra, páratlan napokon (ahogy ma is) pedig csak a páratlan számra végződő rendszámú autók közlekedhetlek, kivételek persze vannak.

A forgalomkorlátozások alól számos jármű mentesül, egyebek között a tömegközlekedési és a megkülönböztető jelzést használó járművek, továbbá azok, amelyek teljesítik a legszigorúbb környezetvédelmi követelményeket.

A helyi, helyközi és távolsági közösségi közlekedés (BKV, MÁV, Volán) járművei zavartalanul közlekedhetnek a főváros útjain. Nem érinti a korlátozás a megkülönböztető fény-és hangjelzéssel felszerelt, valamint a betegszállító, a beutalt betegeket, valamint az orvosi ügyeletet ellátó járműveket, továbbá a mozgáskorlátozott személyt szállító járműveket (amennyiben eredeti és érvényes parkolási igazolvánnyal rendelkezik és ez a szélvédőn keresztül jól látható).

Közlekedhetnek a tiszta gázüzemű és a hibrid hajtású autók, az OBD (fedélzeti diagnosztikai) rendszerrel ellátott EURO-5-ös vagy EEV, vagyis kiemelten környezetkímélő motorral szerelt dízel-hajtású autók. Ezeknek a gépjárműveknek a zöldkártyájában a 12-es vagy 13-as szám szerepel a környezetvédelmi osztály-kategóriában.

A kivételek közé tartoznak a DT betűjelű rendszámmal közlekedő diplomata járművek is.

Mentesülnek a korlátozás alól a szemétszállító, utak tisztítására szolgáló, víz-, gáz-, villamosenergia-, távhő- és távközlési szolgáltatást ellátó, a karbantartást és ellátást biztosító járművek, a köztisztasági és közegészségügyi feladatot ellátó járművek, továbbá a közszükségleti áruszállítás, polgári védelem, honvédség, rendőrség, katasztrófa elhárítás, az önkormányzatok és az ÁNTSZ járművei.

Az index.hu teljes cikke

Ha szmogról van szó, egész biztosan előkerül mindig egy-két "sötétzöld" fanatikus, aki meg akarja magyarázni a köcsög autósoknak, hogy miattuk van ez az egész és ha a BKV-t használnák, akkor kirügyeznének a fák, az ágaikon mókusok szaladgálnának és egyszeriben megszűnne minden probléma. De vajon mennyiben múlt a jelenlegi helyzet az autósokon? A tegnap esti híradásokban is említették, hogy már szombaton is minimális volt a gépjárműforgalom Budapesten, mégis egyre rosszabbá vált a helyzet.

Nem mondom azt, hogy semmit sem ér az, ha a fenti módon korlátozzák a forgalmat, de vajon használ legalább annyit az egész, mint amennyit árt azzal, hogy megnehezíti azoknak az életét, akiknek valóban nélkülözhetetlen az autó, de nem tartoznak egyik felmentett kategóriába sem? Ér egyáltalán az egész bármit is úgy, hogy közben az erőművek gáz helyett kőolajat használnak, az emberek pedig a nagy hideg miatt több szenet és fát égetnek el?

Sokkal jobb nemigen lesz a helyzet, majd csak akkor ha megérkezik a beígért csapadék és vele együtt a szél, ami elviszi végre az itt ragadt poros levegőt. A másik ok, amiért sok reményt nem fűzök hozzá, hogy jó ez a megoldás az az, hogy a három gyerekes lekiismeretes anyuka viheti majd minden másnap busszal a porontyait háromfelé óvodába meg iskolába, a tapló sofőrök, akik amúgy is rugalmasan kezelik a szabályokat, ebbe a tiltásba is beleszarnak majd.

Különösen annak tudatában vonnak majd vállat ez utóbbiak mellett sokan mások is, hogy semmi következménye nem lesz annak, ha mégis autóba ülnek. A híradások arról szóltak, hogy aki megszegi a korlátozást, azt a rendőrök félreállítják és szóban figyelmeztetik. Sejtem, hogy mekkora elrettentő ereje van ennek Magyarországon, különösen úgy, hogy valószínűleg nemigen van kapacitása a rendőrségnek arra, hogy minden második sarkon ott álljanak.

283 komment

Címkék: budapest közlekedés autó rendőr büntetés környezetszennyezés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

smfh 2009.01.11. 20:28:19

"megállítják és visszaküldik a nem stimmelő rendszámos kocsikat... "

NEM TEHETIK MEG!

yard (törölt) 2009.01.11. 20:30:43

Megállítani megállíthat, valamint az önkormányzat kiszabhat rád büntetést. Ahogy megjelenik a Magyar Közlönyben, tarifákkal együtt.

Perillustris 2009.01.11. 20:47:29

@yard: de azokon a napokon a kék folyadék megköti a port a betétekben, ugye?

fezoGT 2009.01.11. 20:48:31

Komolyan mondom vicc ez az egész DM-Sky társulat. Ha kicsit átgondolnák ott fenn az egészet, legalább egy icipicit...De nem, korlátozzunk, szívjon az ótós, szedjük a PÉNZT! Összetehetjük a két kezünket, hogy még nem büntetnek emiatt, csak figyelmeztetnek. Dejó! :)

Gyengébbek kedvéért ugye most nincs gáz, ergo minden nagyfogyasztó fűt olajjal/szénnel/fával, meg azzal ami épp a kezébe akad. Van ugyebár a szmog, ami eddig is volt mindig télen, de most kivételesen nagy az utánpótlása, ergo semmi szellő nem képes kifújni. Figyuzzatok majd csak, visszajön a gáz, szépen ki fog tisztulni a levegő is.

Pekingben tudtommal még komenizmus van, mégsem tipp-hopp vezették be a szmogrendeletet, hanem megtervezve, pedig ott még szólni sem lehet ellene. Meg ott ugyebár van normális tömegközlekedés is, van mire átállni. Meg mindenhol máshol is, csak itt nem...

Nekem sem mindennapi létszükséglet az autó, a budira is gyalog járok. De amíg:

- nincs megfelelő számú/kapacitású P+R és onnan gyors eljutás a belvárosba pl metróval, de ott a Körvasút is, ki lehetne használni jobban mint most van, akár teljesen körbevinni
- előrevárosi vasút egy vicc, késik, kimarad, leszakad a madzag, vágányzár, koszos, hideg a kocsi, sztrájk...á hagyjuk
- árait tekintve nem versenyképes a BKV, néhol 20-al döcög a villamos, meg folyton lerohadnak a járművek, esetleg kiégnek...á hagyjuk ezt is
- tele van a BKV büdös, koszos csövessel/kéregetővel, őket ki is tiltanám onnan simán, úgyis ráérnek, menjenek gyalog, aluljáró included
- koszos megállók, lepattant ellenőrök vannak szinte mindenhol, mondjuk bunkót speciel eddig nem láttam, de hát aki bérletet vesz sikeres ember-e lehet? :)
- némelyik busz úgy füstöl mint a gyárkémény
- nincs normálisan közlekedhető (juj) elkerülő út ami körbe is ér (a déli vicc-M0-t én nem tartom annak, meg a sok 80as táblát sem) ergo az is bejön a városba aki egyébként nem tenné

...addig riadó ide vagy oda, szépen be fogok ülni minden nap a ződmatricás Euro2-es, de egyébként Euró-akármilyen szabványt lazán teljesitő tütükémbe, legyen bármilyen is a rendszáma. Mert csak. Ha már egyszer fizetem utána a biztosítást, meg a parkolást, meg a mindenféle adókat, akkor engedtessék meg a használata ugyan már...

autosave 2009.01.11. 21:04:22

most nem szmog, hanem POR van. a PORért csak max. 10-20%-ban felelős a közlekedés.
az összes füstgáz NOx NO2 CO stb határérték alatt van, a porból van sok. de ezt sajnos nem csökkenti ha nincs forgalom. látszik, hogy hétvégén is alig volt autó, mégis nőtt. este is nő, milyen érdekes. este szinte nincs forgalom. jéé.
erről ennyit, értelme nincs. még jó, hogy nem bűntethetnek...

(inkább 0-24 kellene kitiltani a szennyező autókat minden nap mindig - ezek a sárga zöldkártyás-matricásak a rendszámon.)

tocibacsi 2009.01.11. 21:06:20

"megállítják és visszaküldik a nem stimmelő rendszámos kocsikat... "
NEM TEHETIK MEG! --> DEHOGYNEM! És az illető szépen megadja az uticélját, mint a címet, ahonnan jött :D

Egyébként nekem is páratlan rencámú a kocsim, én is azzal megyek dolgozni, hasonló okokból, mint azt már -thev is megírta...

Cserébe a mizéria kezdetekor visszavettem a fűtést. A házam eleve le lett szigetelve... kúrogassák a távfűtő műveket, meg a panelok fleújítását ellehetetlenítő, vétózó, akadékoskodó kisnyugdíjasokat ezzel... (lécci ebbe most senki ne kössön bele! Egy, mert off lenne; kettő, mert épp elég ismerősöm szopja a f*szt emiatt; három, a párom eleget jár társasházak közgyűléseire)

Ha pedig basztatni akarnak, legközelebb elkérem az öregapám 1500-ös zsigáját, annak páros a rencáma... a C02 kibocsátása meg nem fér ide a kommentbe... Oké, valahogy szortírozni kell, de nem lehetne akkormár környtezetvédelmi osztály szerint?! Állítólag a regadót is ilyen okokból szurkoltam le anno...

A 2 ember páratlan rencámos kocsit birtokló ember 1 autóban felvetés pedig 10 pont!

szaGértő 2009.01.11. 21:17:10

@tocibacsi:
Páratlan rendszámú autóban páros számú ember, páros rendszámúban páratlan számú... :)

B.GY. 2009.01.11. 21:31:53

Mi van akkor,ha mondjuk én este 10-re megyek dolgozni,és reggel 6-ig vagyok?Akkor hogy jövök haza?Maradjak egy napot túlórázni?013 a cégesautó rendszáma amivel járok.Holnap mondom a főnöknek,hogy viszlát hazamentem.Biztos örülne neki:)

odanézz 2009.01.11. 21:32:13

@smfh:
Félre értesz, nem számonkértem éppen elinduló páros rendszámú barátunkat(Befelé a belvárosba), csak megkérdeztem, hogy nem zavarja-e, hogy szmogriadó van, és a( hülye) szabályok szerint, most neki nem lenne szabad elindulnia.
,,Ő leszarja a szmogriadót"

Nem kértem számon, semmi hasonló nem volt, egyszerűen rákérdeztem.

henki 2009.01.11. 21:35:34

Majd ha kész lesz a 4es metró mindenki békávézni fog és egy szem por sem lesz a városban

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.11. 21:37:32

@vidifan: tényleg, milyen jól jönne most egy bkv meg máv sztrájk. gaskó meg szolidálna a szmoggal.

gmower (törölt) 2009.01.11. 21:40:06

odanézz 2009.01.11. 21:32:13

Hát hallod, az emberek nagy része pont azért nem akar bkv-zni, hogy ne legyenek ilyen esetek, hogy valaki kérdés nélkül okoskodik. Csodálkozol, hogy nem tetszett neki? :D:D:D

gmower (törölt) 2009.01.11. 21:42:47

Ja és még valami:

Ezen blog neve AUTÓZZ, nem pedig bkvzz, bicajozz vagy gyalogozz. Mindenki vonja le a konzekvenciákat, és ha esetleg úgy érzi rossz helyre irogat, akkor keresse meg a neki megfelelőt. Amúgy béke! :D

B.GY. 2009.01.11. 21:43:05

Vinnie 2009.01.11. 21:35:34

Ezt melyik mesében olvastad?:)Akkor sem járnának sokkal többen bkv.val,ha mindenfelé rendesen és tisztán járnának.Akkor mindjárt tömegiszonya lenne a fél országnak,meg tériszonya.

Don Blasius 2009.01.11. 22:05:24

@tocibacsi:
Nem kötök bele, hanem igazat adok. Húgom lakik a vőlegényével egy 9 emeletes távfűtéses lakásban. A ház közössége: alap, hogy nem köszönnek egyes emberek vissza. Semmi felújításhoz nem járulnak hozzá, se az ablakok cseréjéhez, sem a mérőórák felszereléséhez a radiátorokra. Jön a DIGI TV, az mák volt, hogy azt be tudták hozatni, az ellen is lázadtak, mert jaj 2 hétköznap délelőttön (!) át fúrtak. Pedig ezzel is majd havi 8 ezret fognak spórolni (telefon, internet, kábelTV). Távfűtésen is lenne mit. Csak, a haladás ellen mindig is voltak/vannak/lesznek ebben az országban. Azért tartunk itt a szmogriadó kérdésében is. Ha tudnánk tisztességesen összefogni, akkor ez az egész nem okozna gondot. Mindenesetre én kedden nem indítom be a kocsit (holnap igen, páros vagyok:)). Aki pampog, emiatt, nem érdekel.

Secnir 2009.01.11. 22:16:53

szia 107! rég láttunk! jó, hogy itt vagy újra.

asszem csináltatok egy egyedi rendszámot:
PAROS-01
azt bekaphattyák.

Matrix_ 2009.01.11. 22:34:58

ha elkezdek majd vitatkozni a rendőrrel, hogy a 7 igen is páros szám, és elég határozott vagyok akkor elhiszi? :)
Amúgy állampolgári kötelességem tudni a páros/páratlan szám definicióját? vagy tudnom kell a jogosítvány megszerzéséhez? csak úgy érdekel...

schnee 2009.01.11. 22:43:47

Ilyen rendszámot lehet csináltatni? 12SOKA vagy a szám csak a végén lehet?

B.GY. 2009.01.11. 22:48:39

Ha rárakom az Angol rendszámomat a kocsimra akkor mi van?D107ELF.Vagy akkor középen kell lenni a párosnak?

107! 2009.01.11. 22:53:07

Az előbb is már javítottam valakinek! A lényeg: az egyedi rendszám ugyan úgy hat karakter! Tehát ha négy betű, akkor két szám, ha öt betű akkor egy szám. Viszont mindig elől van a betű és a végén a szám. Olyan, hogy csak szám, vagy csak betű nincs.

Én is örülök, hogy látok régi neveket is. Tegnap kicsit félve mentem el a talira, mert már régen voltam fent aktívan, ezért sok ismeretlen "arccal" kellett kontaktust teremteni. Szerencsére nem is voltak annyira ismeretlenek. Lacacát már régóta, a kedves Szerkesztőket iwiwről ismertem, a többiek meg szimpatikusak voltak. Úgyhogy frankó volt a buli. Mi sem bizonyítja jobban, mint hogy hét órát töltöttem szinte vad idegenekkel.

Don Blasius 2009.01.11. 22:53:29

@MatrixHasYou:
Állítólag már a 8 általános sem kell. Akkor miért kellene tudnod?:)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 22:55:12

Óva intek mindenkit mindenféle gépjármű használatától ezen időszakban! Nekem könnyű, mert nem járok messzire, és az autómat nyugodtan otthon hagyhatom.

Megértem azokat, akiknek az autó nélkülözhetetlen. A magam részéről inkább azt tudnám javasolni mindenkinek, hogy saját jó érzése érdekében, HA TEHETI, hagyja otthon az autóját!

Nem tudom, mennyire befolyásolják a levegő minőségét az elhaladó autók, mindenesetre nem az én reszortom meghatározni, és hiszek abban, hogy tudják, miért rendelik el a szmogriadót.

Az automat ÉN mindenképpen otthon hagyom, függetlenül attól, hogy páros vagy páratlan számra végződik-e a rendszámom.

Jó lenne, ha a legtöbb autóstársam hozzájárulna ennek a helyzetnek a megoldásához, és ha azt állítják, hogy ettől jobb lesz, hát rajtunk ne múljon!

Matrix_ 2009.01.11. 22:58:48

@Don Blasius: akkor lehet hogy kellett tudnom. de azóta eltelt 1-2 év, felejt az ember:)

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:04:45

Bocs, hogy a szokásos "ezért tart itt ez az ország"-jolly jokert átfogalmazva közzé teszem: a mi kis demokrácia-kezdeményünkben tipikusan viselkedika a népünk; azaz "fizetem az adót, mindenkinek a jó kurva anyját, és hagyjatok békén, oldjátok meg".

De az, hogy közösségben tegyen az ilyen valamit, na azt már nem, hiszen ő adót fizet! Hát megnézném én az ilyen egyéneket, hogy vajon mindig mindenről kérnek-e számlát, mindig teljes fizetésükre be vannak-e jelentve és a többi és a többi.

Nagyon látszik ez a mentalitás a hozzászólásokból.

Lehet, hogy nem hiszitek el, de ha messziről járnék dolgozni, a szmogriadót elrendelők kérésére otthon hagynám az autómat akkor is. Nem feltétlenül egy büntetésnek kell a visszatartó erőnek lennie.

Anyukámnak mondtam, hogy ne menjen holnap autóval munkába. Kérdezi, miért? Mondom, azért, mert szmogriadó van, és az ő autójának rendszáma páratlan számra végződik.

Reakció: és mennyire büntetnek? Mondom neki, hogy talán nem feltétlenül emiatt kellene otthono hagyni az autót.

És baromira nem tartom magam "sötétzöldnek". Semmilyen zöld sem vagyok. Csak ahogy én spórolok a világítással, a fűtéssel egyébként is, nemcsak a gázválság időszakában, úgy elfogadom, hogy szennyezett a levegő, és hozzájárulok ahhoz, hogy tisztább legyen.

Természetesen - ahogy írtam - nekem is van autóm, motorkerékpárom, világítok, fűtök, élek. De azt hiszem, én ezt nagyon spórolósan teszem.

Csigababa 2009.01.11. 23:09:59

Figyeljetek...
Akkor mi van, ha páros napon, páros rendszámú autómmal (és kis családommal) elmegyünk egy bálba-mulatságba, ami értelemszerűen másnap ér véget. Akkor hagyjam ott az autót és jöjjek haza gyalog? A minusz tízben, a város másik feléről?? BKVztassam meg a 85 éves nagymamát??? Hehe, szerintem ezt Demszky bácsi sem gondolta ki rendesen... másrészt (persze ez lehet az én hibám) ha ma nem jön szóba a téma a baráti társaságban, akkor nem is tudom :P Tájékoztatás zéró, pedig tvzek, rádiózok...

agr3ssor 2009.01.11. 23:20:52

Ennek semmi értelme... Mintha én döntöttem volna el hogy milyen rendszámot kapok.. (jó, jobb esetbe olyat amilyet szeretnék:D) Darren a spórolós... spóroljál, attól függetlenül az aki nem így tesz nem fogja magát rosszabbul érezni.. mint ahogy énsem. Ma ugyanúgy közlekedtem párossal, mintahogy továbbra is fogom, ha lesz büntetés, akkor sem fogok másképp tenni, mert nem érdekel. A cél az jó, de a módszere egy nagy fasság.. amíg ezen nem változtatnak addig úgysem fog történni semmi.. lesz két autó, aztán nézhetnek jó nagyokat, mert még több kocsi.. engem nem érdekel a közjó, aki igazi autós nem fog gyalog menni, az amúgy is "szmogos városba".. inkább felhúzom az ablakot, amúgy is hideg van:D Más: bkv- mocskos,televan minden jóval mint a mikulás hátizsákja, csak épp minden megvan fonnyadva.. taxi, kocsibérlés: ha lesz büntetés ugyanott vagyok ha elkapnak ha nem. Most hiába regél az hogy mentalitás meg húde bunkó. Én úgy állok hozzá mint egy "hülye kérdésre hülye válasz" -magyarul teszek az egészre amíg rendszám alapján próbálgatnak. Nagyon sok mindent tudnék még erről írni de felesleges, úgyis mindenki úgy tesz ahogy gondolja.. az meg hogy valaki a másikat szapulja mert pl olyan a felfogása mint nekem, az elhiheti hogy (mi) kurvára leszarjuk, te szenvedjél tegyél meg mindent a szarért, ők úgysem tesznek érted semmit. én meg nem fogom azér rosszabbul érezni mer a főváros így vagy úgy... Csao

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:22:51

@-thev:

Na, akkor most szépen sorba szedem a pontjaidat:

1.: Pont ez az egyik áldozat, amit ilyen esetben meg kéne hozni.

2.: nemcsak vonaljegy-konstrukció van a világon.

3.: miért nem a Te neveden van? Rendszeresen használod? Gyanítom, hogy anyagi/érdeki megfontolásból nincs a neveden. Tehát "csalsz".

4.: ha két kocsid van, egyik páros, másik páratlan rendszámmal, és mindig te használod mind a kettőt, a rendszámos szabályozás rád nézve fabatkát sem ér sajnos.

5.: nem tudok rá mit mondani :-)

6.: Helyes, díjazom! Tényleg!

7.: A Prius jó dolog, de megértem, ha egy magyar nem tud venni. :-( Nálunk nincsenek rá adókedvezmények sem, mint más, fejlettebb országokban.

8.: Ez az általam már említett tipikus új-demokrácia-hozzáállás: "Befizettem, bazzeg, megtehetek mindent". Vajon tényleg minden adót úgy fizetsz be 100%-osan, ahogyan azt elvárják? Nem hiszem. De nyugi, szerintem senki sem, ne vedd személyeskedésnek! Csak akkor nem ezzel kellene példálózni.

9.: Jogos! Maximálisan jogos! Mármint a felvetésed. Nincs pozitív példa. :-(

10.: Ne ítélkezzünk! Csak gyanítod, meg sem próbálják az autósok zöme. :-(

11.: Ez kényelmi szempont. Ám ezt is elfogadom.

A fejleszési felvetéseidnek egyébként lenne néhány előfeltétele: például az, hogy ne az ország 30%-a tartsa el az egész országot! És kevesebb bliccelő kellene (minden szempontból: adó, tömegközlekedés satöbbi). Ehhez viszont ösztönzés kell. Sok ösztönző tényező van az országunkban, de azért nem mernek adót csökkenteni, mert félő, hogy abból is lopnának. Ördögi kör. Kiskapuk mindig lesznek.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:26:34

@agr3ssor:

Szerencsére sokan vannak, akik másképpen gondolják, mint Te. Szerencsére elegen spóroltak a fűtéssel is pár napja, és szerencsétlen délieknek is adhattunk némi gázt.

Nyilván nem mindenki spórolt. Te sem. Ez van. És attól, hogy ilyen sorokat írsz, nem vagyok kevesebb, mint te. Még csak papucsabb sem.

tocibacsi 2009.01.11. 23:27:42

@Darren79:
itt inkább az a baj, hogy túl van lihegve az egész... és az egész ország úgy működik, mint a vicc elmondása alapján a honvádség... ami kerek azt viszik, ami szögletes, azt gurítják...

folyamatosan saját magunk alá szarunk, a kompromisszum pl egy olyan politikai magatartásforma, ahol az elvi és a gyakorlati képtelenségek ötvözete és a szakmai ész érvek elvetése az, amivel mindneki elégedett...

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:29:46

@tocibacsi:

Ehhez egyelőre kevesek vagyunk. Kevés a tapasztalatunk is mindenben. Lásd: gáztározó. Most derült ki, hogy hiába van 3,5 milliárd köbméterünk, ha még csak ki sem tudjuk nyerni belőle. Majd változik ez is. Lassan.

tocibacsi 2009.01.11. 23:31:20

@Darren79: Toyota Prius... volt egy műsor... összehasonlították egy hummerrel... kihozták, hogy összességében, azaz gyártással, karbantartással, döglöttakkuk kezelésével, satöbbi összességében a hummer kevésbé terheli a környezetet, mint a Prius... ez pont olyna meglepő, mint a tehénfing... a tehénfing is összességében többet árt, mint a közlekedés... és ez télleg így van...

107! 2009.01.11. 23:31:48

Minden hibára a gyakorlat során jövünk rá. Mi már csak ilyenek vagyunk. Először szívnunk kell, hogy legközelebb jobban csináljuk.

Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2009.01.11. 23:36:32

@tocibacsi:

Tudom, hogy hozzájárul a tehénfing az üvegház-hatás növekedéséhez, továbbá az ózonpajzsot is hazavágja.

De egyébként szerintem nem mindegy, hogy egy adott környezetszennyezést hogyan teszel: ha kipufogó-gázt eregetsz, akkor az "megfoghatatlan". Ha meg a használt akkukat gyűjtöd, akkor azt legalább tudod, hogy ott van, nem megy szanaszét, és majd lehet vele kezdeni valamit, ha már pontosan tudják, hogy mire lehet újra felhasználni. Nem jó ez sem, de legalább egy helyen van.

tocibacsi 2009.01.11. 23:39:13

@Darren79: lehet. csak felhoztam a témát... a lényeg, hogy túl van reagálv,a annyi szent...

de tudjátok mi? holnaptól csak napi 1x eszem bélszínt, hogy csökkentsem az üvegházhatást, ezzel ellensúlyozva azt, hogy márpedig MUSZÁLY kocsiba ülnöm... :D :D :D de most télleg?! Ne dolgozzam 2 naponta?!

pellerb 2009.01.11. 23:42:13

A tegnap éjszakát a barátnőmnél töltöttem. Sok cuccot vittem. Az út autóval 10 perc, BKV-val 40 lenne átszállásokkal a zergeb@szó hidegben. Ez juttatta eszembe a következő anomáliát:

Tegyük fel, hogy van egy páros, és egy páratlan rendszámú autóm. (Egyébként az állítás majdnem igaz, úgyhogy tényleges érdemes ezen elgondolkodni.) Ha a párossal megyek, nem tudok hazajönni. A páratlannal meg nem mehetek, hogy hazajöhessek. Viszont megkérhetem az öcsémet, hogy vigyen el az egyikkel, és másnap jöjjön értem a másikkal. Lefoglalok még egy embert, elmegy egy csomó idő és benzin, négy út a kettő helyett, és ami a legfontosabb most: nem utolsó sorban kétszer akkora környezetszennyezés ugyanazon cél érdekében! Viszont így szabályos. Jó ez valakinek?

És továbbgondolva egy másik anomália: Tegyük fel, hogy az egyik a kettő közül dízeles. Vajon mi a jobb? A benzinest használni (ha muszály) tilos napon, vagy ugyanaznap a dízelest szabályosan?

Holnap meg BKV-val megyek dolgozni, mert nem kell az autó; akár páros nap van, akár páratlan.

Kíváncsi vagyok a véleményetekre! A szándékot értem és egyet is értenék a céllal, de vajon normális, aki ezt így ebben a formában kitalálta!?

Krisi 2009.01.11. 23:45:47

Ezzel az egésszel az a baj, hogy amíg nem fulladunk bele közvetlenül a saját mocskunkba, addig mindenki le fogja szarni. Akkor már hiába húzátok fel az ablakot (mondjuk most is, de mindegy).

Páran meg inkább vesznek mégegy autót, "nehogymá korlátozzák a jogaimat" alapon.
Had ne ecseteljem, hogy melyik "népszerű" kisebbségünk szokta mondogatni a "nekem jogaim vannak" kezdetű monológot. Ne akarjatok már rájuk hasonlítani!

Én meg fizetem a motoromra az összes adót, pedig csak száraz időban használom, általában hétvégenként. A többit azt igényeljem vissza? Biztosítást is az fizessen az autójára, aki balesetet fog okozni? Kb. ennyire meggondoltak ezek az érvelések.

avus · http://avus.blog.hu 2009.01.11. 23:51:38

@Krisi: "Aggódásod jól esik, de afelől ne aggódj: van zsírosan fasza 3rétegű termó anyagból térdmelegítőm, kezemen egy munkavédelmi + motoroskesztyű kombó, köszönik szépen, nagyon jól elvannak az izületeim!"

És tudod benne kezelni a féket? :)

tocibacsi 2009.01.11. 23:55:22

@pellerb: valamit ki kellett találni. Én azzal nem értek egyet, hogy túl van lihegve. szigorítják a szabályt, hogy mi a "kritikus érték" és aztán az egész majd kizárólag a nép seggbekúrására megy majd ki... a kisember megszívja, a gazdag meg majd JOZSI-1 és JOZSI-2 rencámokat vesz a JOZSI-1 és ZSANI-1 helyett... ennyi a történet... és énis elkérem az öregapám ezerötös zsigáját páros napokon...

a legnagyobbat meg az szopja, akinek cucc is lenne a kocsijában: aki télleg dolgozik...

Grg76 2009.01.12. 05:22:42

Én csak azt szeretném kérdezni, hogy az OBD-s benzines autók miért nem közlekedhetnek ha az OBD-s dízelek igen?

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2009.01.12. 07:01:45

Nekem négy autóm van, mind páratlan. Sikeres-e vagyok?:D
Jó, ránk nem vonatkozik, csak úgy poénból kérdeztem. Mellesleg, most megy emberkém egy autóért, ül a nyakig dugóban /ahogy ez mindig is szokott lenni/ - természetesen tele a város páratlan rendszámos autóval.

FSBLACK 2009.01.12. 07:23:29

Kérdezem, hogy mondjuk ha olaszországi sítúráról jövök haza és a rendszámom nem megfelelő, akkor mit kell csinálni? Lécekkel, kölykökkel, csomaggal? Körözzek a város körül?

LÁSSÁTOK MÁR BE, HOGY NEM CSAK A VÁROS->VÁROS ÚTICÉL LÉTEZIK, HANEM A KÜLFÖLD->VÁROS IS!!!! ERRE MI A MEGOLDÁS SÖTÉTZÖLDEK?????

Fikk a Nick 2009.01.12. 07:43:44

A vasárnapról:
Reggel 9-kor bejöttem a városba az agglomerációból. Fél 11-kor hallottam a boltban, hogy 11-től nem közlekedhetek. Mégis mit kellett volna csinálnom? Visszavinni az építőanyagot a pénztárba, és visszavetetni, mert nem mehetek haza?
A másik. A gyerekem azért jár pestre óvodába, mert a faluban mire kiköltöztünk, már betelt a létszám, és nem kötelesek felvenni, mert nincs 5 éves. Napi 2x26 km csak az óvoda. Mégis hogy kellene elvinnem?

Donor 2009.01.12. 08:14:02

@Krisi: Ezzel csak az a baj, hogy szmogriadó idején roppant káros a saját tüdőd szempontjából bringázni. Amúgy neked van igazad. Van egy kolléga aki olyan mint te, mindig bringával jár, még most is 60éves, de 10 évet lazán letagadhat, nincs semmi baja, nagyon jól bírja a kiképzést. Azt sem tudja mi az az ízület, nem hogy fájdalom, pedig neki még űrruhája sincs.

Amúgy ha letiltanak autóról én is azonnal bringára váltok, illetve (puhány vagyok) 5fok felett az autó ellenére jobban szeretek bringázni úgy hogy 25km a munkahelyem.

BKV-t meg annyira utálom használni, hogy anafilaxiás sokkot kapok ha 2 percnél tovább kell busz közelében tartózkodnom :D
Szóval előbb sétálom le a 25km-t, mint hogy én BKV-ra szálljak :)

Donor 2009.01.12. 08:26:46

@gmower: Röhögni fogsz, de én elzártam a fűtést amikor a gázzal kellet takarékoskodni. Lakásban 16fok, a szomszéd fűtött fel ennyire :DDD
Annyi hogy nem pólóban mászkáltam hanem felvettem a karácsonyra kapott gyapjúpulcsimat :)

monnyo 2009.01.12. 08:29:38

Sziasztok,

Jöttem reggel dolgozni (én fordítva járok, ki a városból), szóval mit látok! Özönlenek befelé a páratlanok, akkor most holnap mit is tegyek??? :S

Donor 2009.01.12. 08:30:20

@Krisi: Ja én is gyalog jártam suliba, de hülye is maradtam :D
Húgomat már rendes iskolába íratták, sokkal többre vitte. Tudod azokból a kőbányai átlagpolgárból lesznek a jó munkás emberek akik gyalog jártak iskolában és akit kocsin vittek a város másik végére azokból lesznek az előbbiek főnökei.

Az megint más téma ha valaki már eleve a jó helyre született ezért tud a jó iskolába is gyalog járni.

tehenke 2009.01.12. 08:30:24

Az a baj, hogy megint csak olyan intézkedést látok, ami a kisembereket szorítja meg. Csak nehogy a nagy multik profitja sérüljön?
Miért nem ingyenes ilyenkor a parkolók használata, hogy legyen hova lerakni a kocsit? Miért nincs ilyenkor kedvezmény a tömegközlekedésre? stb, stb, stb.
Én törvénytisztelő ember vagyok, ezért a páros rendszámú autóval jöttem ma. Holnap a páratlannal fogok. :-)
Amúgy a ma reggeli tapasztalatom: Ugyanannyi autó az utakon. Semmivel sem kevesebb. Páros, páratlan vegyesen. Rendőrt ugyanúgy nem látni sehol, és az emberek ugyanolyan taplón vezetnek. A lámpák rossz beállítása miatt ugyanúgy áll mind a 4 irányból pöfögve a sor, és az indokolatlanul kirakott 40-es és 50-es táblák miatt ugyanúgy kétszer annyi ideig tart megtenni ezeket az utakat, kétszer annyi szennyezéssel.
A 3 sávos főúton ugyanúgy két teherautó és egy busz megy egymás mellett 30-al a 70-es tábla mellett, mögötte bedugulva az út.
Szerintem lehetne még mit optimalizálni, mielőtt megint az agyonadóztatott autóst parancsoljuk ki az autóból.

gmower (törölt) 2009.01.12. 08:32:38

Donor 2009.01.12. 08:26:46

Gondolom akkor neked nincsen másfél éves lányod, aki miatt ezt nem tehetnéd meg. Nekem van, 21 fok alá nem mehetek. Pont ilyen különbségek vannak az autósok között is, valaki megteheti, hogy nem megy vele, valaki nem. Ezt kéne már megérteni végre.

Donor 2009.01.12. 08:38:10

@Krisi: Ez nem ilyen egyszerű.
Én vidékre fogok költözni és onnan járok be dolgozni. Miért? Mert a pesti telek vagy ház árakat nem tudom megfizetni csak a vidékieket.
Illetve a vidékit sem tudom megfizetni, de arra már tudok felvenni annyi hitelt amiből meg tudom venni.
Ha fizeted a különbözetet ideköltözöm a munkahelyem mellé...ja de akkor meg a feleségemnek kell kocsival járnia...na mindegy.

Úgy tűnik a sötétzöldek sem okosabbak a Demszki baromnál. :D

Donor 2009.01.12. 08:42:28

@gmower: Na ez meg a másik. Én most Újpesten lakok és a reptéren dolgozok. 25km.
Pécelen fogok házat venni, onnan már csak 25km az út :)

Szóval cseszhetem azt hogy pesti vagyok jelenleg :)

Donor 2009.01.12. 08:45:50

@tomcat1974: Pontosan. Ha büntetnének nem ülnék kocsiba. Betelefonáltam volna hogy vagy jöjjenek értem vagy a mai napon ne számítsanak rám.

Mivel váltott műszakban vagyok a kollégákkal nem tudok bejárni hiszen egymást váltjuk :) Na kukori erre van ötleted?

Maradjon ott a kolléga tudom :) csak sajna vannak törvények hogy 12 óránál többet nem dolgozhat. Ha lehetne akkor megoldanánk egymás közt.

Donor 2009.01.12. 08:57:15

@gmower: Na igen. Mondjuk azért a válasz is megvan erre. Megmondták hogy az olajtüzelésű erőművek szennyeznek de azokat nem lehet leállítani ezért leállítják az autókat...csak azt nem értem hogy miért nem a dieseleket tiltják ki amik konkrétan okozzák a szennyezést.

MÁS: Kollégáim jelentették hogy a város több pontján JÓVAL határérték alatt volt a szenyezés.
Csepelen pl: 33 volt reggel. Szóval akkor mások szerint is komoly a dolog?
Nembaj, megsimogatjuk Gáborka fejét, had játsszon tovább nyugodtan, mindenesetre én továbbra is megyek a dolgomra.

Lacaca 2009.01.12. 09:04:49

Bejöttem a 601-el. Nem fogok mentegetőzni, ráadásul motoros is vagyok. Láttam egy rendőrautót és lelkiismereti okokból megálltam, hogy be tudjon kanyarodni balra. Azt láttam, hogy kb annyi volt a páratlan, mint a páros rendszám.

Lacaca 2009.01.12. 09:09:15

Többen feszegették már, de megemlíteném:
A szennyező anyagok közül a por van a határérték felett. Ehhez az autóknak van a legkevesebb köze, mégis ott próbálkoznak. Gondolom sokan tapasztalták már, hogy a villamosmegállók tele vannak homokkal. Ennek az az oka, hogy a villamos homokot szór a sínre intenzív fékezés esetén. Időnként ezen átvágtat 1-1 mentő, vagy ányóc, vagy egyéb közfeladatot ellátó, és olyankor durván felkavarja. Nem volt módom megnézni, de kíváncsi lennék, hogy azt a port feltakarították-e. Véleményem szerint jelentős mennyiségről beszélünk.

Sugi77 2009.01.12. 09:17:54

Én azt láttam, hogy azért viszonylag kisebb volt a forgalom, de persze voltak páratlanok az utakon. Az M1M7 bevezetőn befelé legalább most nem álltak, hanem haladtak az autók, szóval azért látni valami különbséget :D De azért szerintem nem lehet olyan jelentős...

commentgyár 2009.01.12. 09:18:15

Fejlett kutúrájú országokban, amikor ilyesmire kerül sor, akkor:

a.) a tömegközlekedési eszközökön érvényes jegyként fogadják el az autód forgalmiját, amivel igazolod, hogy Te azért utazol közösségi módon, mert az autód rendszáma páros / páratlan.
b.) a korlátozással "sújtott" város szélén, az agglomerációból érkező polgárok az autójukat biztonságos körülmények között tehetik le P+R parkolókban és átülhetnek a tömegközlekedésre, ahol (mint fentebb írtam) a forgalmijukkal igazolják az utazásra való jogosultságukat...

ellentétben Demszky úrral, amíg ezek az alapfeltételek hiányoznak, nekem nem lenne képem büntetéssel fenyegetni az embereket...

commentgyár 2009.01.12. 09:27:25

@Sugi77:
az M1/M7 -en az idén még nem volt probléma bejönni reggel. ennek sztem semmi köze a szmogalerthez...

gmower (törölt) 2009.01.12. 09:32:06

Én a belvárosban semmiféle változást nem tapasztaltam, normál hétfő reggeli forgalom volt, a szokásos rendszámokkal :D

Lacaca 2009.01.12. 09:36:13

A legérdekesebb az volt, hogy a Vágóhíd utcában a tűzolsóság mellett a büfénél sem állt rendőrautó, pedig ott mindig vannak. Igaz, hogy biológiai szükségleteik miatt, de az most mindegy.
A találkozón beszélgettünk róla, hogy alapvetően a napi teendők ellátásához is kevesen vannak, mindenki 2-3 ember munkáját végzi, ebből eredően várható, hogy nincs kapacitásuk egy ilyen plusz feladatra, különösen úgy, hogy tömegével fordul elő.

Matrix_ 2009.01.12. 09:38:44

M3 bevezetőn se volt rendőr a szokott helyen (befelé, Szerencs u.), csak a kifelé menő oldalon. De hogy ott minek? Nem a bejövőket kéne vizslatniuk?

maximalista 2009.01.12. 09:41:18

én megmondom őszintén holnap is autóba fogok ülni, pedig páros a rendszámom...
Egyszerűen nem tudok mit kezdeni azzal, hogy ezt a T. Vezetőség, egyik percről a másikra így találja ki... Fent tartom az autómat, fizetem rá a súlyadót, a kötelezőt, a benzint, ezeknek mind nagy százaléka adót tartalmaz...akkor meg miért is vagyok Én korlátozva abban, hogy iskolába vihessem a gyerekemet, és 10 perc alatt normális körülmények között érjünk be, ne pedig sz@rrá fagyva az rohadt BKV-n...
A másik meg, egy DT-s rendszámú autó az kevésbé szennyezi a környezetet mint az én I-s rendszámú Puntom???
És hogy az Önkormányzati autókra nem vonatkozik...miért nem?
Erről egy jut eszembe... tavaly valami hosszú hétvégén Hollókőben jártam, és már fullon volt a parkoló, erre a parkolóőr:
"ma kivételesen meg lehet állni a természetvédelmi területen is, ott a fák alatt"...
Na most akkor mi van?

Sugi77 2009.01.12. 09:42:19

@commentgyár:
Én általánosságban mondtam, nem csak az idei évre gondoltam (amiből még csak alig telt el valami :)) Itt dolgozom a bevezető mellett, és azért reggel, amikor jövök be, akkor naon lassan szoktak araszolgatni befelé az autók.... Persze lehet, hogy semmi köze nincs hozzá :D
Most is azt mondom, amit tegnap, hogy nem kellene megvárni azt, amíg kötelezővé teszik, és akik nem tudják másképp megoldani azok szívják meg a legjobban. Én megoldottam...bár BKV jegyet nem veszek :))))

Rousboy 2009.01.12. 09:57:28

XVI. kerületből reggel 8kor ~20 perc alatt értem be az I. kerületbe, páros rendszámmal.
Hogy holnap beülök-e a kocsiba? Még nem döntöttem el, nemtudom. Én is úgy érzem kicsit a dolgot, hogy nem az autók miatt ekkora szmog, szombat óta gyakorlatilag jól autózható Budapest, a megszokott autómennyiség fele sincs. Egyébként van itt olyan, akit állítottak meg az ügy miatt? Nagyjából semmit nem tehetnek, de attól még kíváncsi lennék a tapasztalatra.
Na igen, egyeértek azzal is, aki a BKV komfort fokozatát, árát minősíti, egyszerűen gagyik. 300 Ft-os vonaljeggyel, nekem egy nap 1200Ft-ba kerülne a bejárás, ami bőven több, mintha kocsival járnék, és még szét is fagyok. Kösz, nem.

Rav Antal 2009.01.12. 10:02:39

Kérdezi mindenki, hogy mi a megoldás.

Az bazmeg, hogy nem használod az autódat, csak amikor tényleg fontos, és akkor nem lesz soha szmogriadó, paraszt.

Nem most kell nyafogni, hogy pont holnap szül a terhes nagyanyád, hanem amikor lemész a sarokra kocsival, meg a Ligetbe vasárnap, meg elugrasz bevásárolni ötféle plázába. Akkor kéne gondolkozni, hogy ha ma nem kocsival mész, akkor lehet, hogy a terhes nagyit is be tudod vinni, mert nem lesz szmogriadó.

Lacaca 2009.01.12. 10:03:36

A vicc, hogy tegnap és holnap közlekedhetnék, tegnap sehol nem volt dolgom, holnap egész nap gyalogos távolságban leszek a lakástól, tehát nem ülök autóba. Ma nem tudtam nélkülözni az autót. 2:1

Sugi77 2009.01.12. 10:08:23

@Lacaca:
Na ezért mondom, hogy nem kellene megvárni, amíg tényleg tilos lesz....így aki tudja visszaveszi az autó használatot, de nem szívják meg azok, akik nem tudják! Sajnos tényleg lelkiismereti kérdés, hogy ki mit dönt :S

monnyo 2009.01.12. 10:08:36

@Rav Antal: Bár elötted már sokan voltak akiknek kicsit erősre sikeredett a hozászólása. Én betartom a korlátozást, de mint sokan leirták a szálló por NEM a személygépkocsiktól függ!
Ez a korlátozás igy nem ér semmit, ennyi erővel a gumiabroncs méret alapján is korlátozhatnának, lévén a szélesebb jobban kavarja a port nemde?? :)

maximalista 2009.01.12. 10:25:28

Rav Antal 2009.01.12. 10:02:39

Tiltsák ki a teherautókat!!!!!!!!!!!!!

Lacaca 2009.01.12. 10:37:42

@Sugi77: Lelkiismeretem azzal nyugtatom, hogy 2 napon nem használom amikor tehetném, meg elengedtem egy rendőrautót, megy ilyen hülyeségek. Ha szerdán is lesz korlátozás, akkor már döntetlen, bár lehet, hogy szerdán megoldható a BKV, bár az asszony bármikor riadót fújhat és akkor nem biztos, hogy szeretnék villamosra meg buszra várni, hogy hazaérhessek hozzá. De szerdáig bármi lehet. És annak az ellenkezője is:)

Lacaca 2009.01.12. 10:40:28

@Rav Antal: Majd a nagyit aszfaltozott úton viszem, hogy ne kavarjak annyi port. Pillanatnyilag az egyetlen dolog ami határérték fölött van, az a por.

gmower (törölt) 2009.01.12. 10:44:35

Rav Antal 2009.01.12. 10:02:39

Te megint a sötét állatok közül való vagy, aki fel nem fogja ésszel, hogy nem az autók okozzák a szennyezést, hanem az olaj-, fa- és széntüzelés, amit a gáz hiányában kénytelen használni az ország! Ha annyira aggódsz, zárd el othhon a fűtésedet bammeg!

Donor 2009.01.12. 10:57:01

@tocibacsi: Más kérdés, hogy ezt a felmérést a Hummer támogatta ;-) De méginkább a Hummer imádó idióta amcsik által terjesztett városi legenda ez.

Az akku nem terheli a környezetet mert 100%osan újra hasznosítható és mivel méregdrága anyagok vannak benne ezért érdemes is újra feldolgozni.

Minden más ugyan úgy készül mint a Hummerben csak az egész autó negyed annyi vasat tartalmaz mint a Hummer, és negyed annyit fogyaszt benzinből, arról már nem is beszélek hogy lényegesen fejlettebb motor van bármelyik Toyotában ezért eleve kevesebb a káros anyag kibocsájtása.

Szóval ahogy az egyszeri kurva mondja: ezt most inkább nem veszem be.

maximalista 2009.01.12. 11:01:07

Rav Antal...
szerintem Te járjál biciklivel...ha neked attól nyugodt a lelked...
A többi "rohadt autós" - mint pl Én -, majd elszámolunk valahogy a lelkiismeretünkkel...

Ez van...

ja és még valami, Nekem MINDÍG fontos az autóm!!!
és még egy... az gyerekemet nem fogom buszra ültetni, mert szmog van, és káros...rá...Nekem meg Ő a legfontosabb...

IJ...

gmower (törölt) 2009.01.12. 11:06:11

Donor 2009.01.12. 10:57:01

Lehet, hogy újrahasznosítható, de ahhoz az kellene, hogy ne a szeméttelepen, rosszabb esetben az erdő szélén végezze pályafutását....

Donor 2009.01.12. 11:10:13

@Krisi: Ja igazad van a hozzáállás kifogásolható (az enyém is mert én sem voltam hajlandó 3* annyi időt és pénzt rááldozni hogy BKVval menjek)

DE a fő baja a dolognak az hogy ez csak egy látszat intézkedés, nem ez a bajok okozója, ugyan akkor aránytalan problémát okoz nagyon sok embernek. Szerintem ezért, nem érdekli a népeket ez az egész. A másik hogy kicsit túl van reagálva, ahogy Tocibácsi írta.

Ha valóban kezelni akarnák a problémát akkor nem csupán a forgalmat kell korlátozni hanem nagyon sok mindent másként kellene csinálni, de erre hajlandóság sincsen. Pedig sok intézkedés még csak nagyon nem is lenne drága, csak a begyöpösödött aktabarmokat kellene kisöpörni a közigazgatásból és a tenni akaró és modern ismeretekkel rendelkező ifjú szakembereket kellene nyomatni. De hát nyilván senki nem enged át egy ilyen jó kis zsíros/korrumpálható/nyugdíjas állást.

Ezek után nem csodálkozok hogy mindenki más szarik bele. Ugye fejétől bűzlik a hal. Amíg a vezetőink nem mutatják a jó példát addig ne a kisembereken kérje senki számon, hiszen ők zárt pályán vannak. Mindenki csak boldogulni akar.

Ha elkezdenek büntetni akkor én is otthon hagyom a kocsit. Más motivációm a fentiek miatt nincs.

Matrix_ 2009.01.12. 11:11:39

sztem meg tiltsuk be az időjárást!

Donor 2009.01.12. 11:15:00

@gmower: Persze hogy nincs. Nem is várom el tőled hogy tüdőgyuszit kapjon a gyereked. Vedd úgy hogy helyetted is lecsavartam, elvégre 16 fok azért már eszkimóknál sem számít szobahőmérsékletnek :)

Donor 2009.01.12. 11:23:16

@monnyo: Ez csak a Legelő munkacsoport (birkanyáj) véleménye. A rendőrségi szóvivő a TV-ben azt mondta nem büntetnek akkor nem büntetnek. Amúgy meg egész értelmes felvetéseik voltak most a Legelősöknek.

Donor 2009.01.12. 11:26:02

@maximalista: Ja, aztán hőbörögsz ha üresek lesznek a boltok polcai.

akela1978 2009.01.12. 11:26:34

Nem kifogásokat kell keresni és magyarázkodni, hanem nem autót ennek megfelelően kellene használni, legalább is megpróbálni. Mivel nincs szankció és ultragáz bejárnod, akkor használnod kell és használd is.
Igazán itt az emberek gondolokodásán múlik minden, na és persze, hogy 'vezetőink' milyen példát mutatnak...
Bár lehet, hogy a környezetre jobb hatással lett volna ha inkább 'bkv-riadót' hirdetnek meg és minden busz leáll...

Donor 2009.01.12. 11:30:44

@gmower: Amiatt ne aggódj, a csövesek tudják hogy drága ólom van benne, majd nem olyan szívesen viszik mint az alumínium táblákat :)

maximalista 2009.01.12. 11:35:51

Donor...
Én nem hőbörgök...csak ha már az autósokról ezer bőrt lehúznak, akkor nehogy már ránk legyen fogva a levegő szmog tartalma...
és a teherautók, a kamionok, és BKV buszok? amelyeknek köztudottan rossz az állapotuk...
Normális vagy? ezek nem szennyeznek?
Akelának igaza van, lehet hogy BKV riadót kellett volna hirdetni, vagy akkor megmérni a szmog értéket, amikor sztrájkoltak...
ugyan már, én nem hőbörgök...

azoknak aki muszáj kocsiba ülniük - pl az önkormányzati autók, és a diplomaták - ők biztos nem szennyezik a levegőt...sőt még éppen hogy beleférnek a rátába...

ébredj már fel...

Rousboy 2009.01.12. 11:48:04

Az teljesen biztos hogy nem az autók miatt van. Idei évben eddig végig álom volt Pesten közlekedni, közlekedésnek nevezhettük az autózást, nem pedig dugóban való ücsörgésnek. Aztán bejön ez, biztos hogy az ipari fogyasztók olaj elégetése miatt van. Abban is biztos vagyok, hogy e forgalom csökkentés dolog is csak egy találgatás és "hátha" alapon szivatják a népet. De eddig úgy néz ki nem csökken a szmog,miért is csökkenne, idén relatíve nem volt sok autó eddig Budapesten.
Áh, agyrém.

akela1978 2009.01.12. 11:55:52

Mindenki tegye meg azt, amit ez ügyben tud. Én is egyeztettem a szomszéddal, szálltam metróra, villamosra, hévre. 35-kmre lakom a munhelyemtől vidéken. Lehet fikázni mindenkit, hogy miért nincs parkoló, miért nincs elég park, miért nincs gáz, miért az önkorm kivétel stb (ezt teszem én is persze), de hogy erre hivatkozva mentesítsük magunkat... nem kéne. Egyénekből áll a társadalom, az egyénnek is kell változtatni, cselekedni...

Donor 2009.01.12. 12:46:32

@maximalista: Ja értem.Mindenkit tiltsanak le csak neked ne kelljen kiszállni ;-) Ha meg másnak lehet akkor neked nehogy már ne.

Nyilván az lenne a legjobb megoldás ha felrobbantanák az Aréna plázát és a fűtés helyett az erőművek kapnák meg a gázt, hiszen ezek okozzák a szmogot, de vannak bizonyos fontossági sorrendek. Jó igazad van a hülye diplomata ne mászkáljon, meg az önkormányzati kocsikra sincs igazán jobb indok mint a saját kocsim használatára, de azért mert más hülye nekünk nem kötelező.

Más kérdés hogy én is szartam bele és kocsival jöttem, de attól még érdemes magunkba szállni egy kicsit.

maximalista 2009.01.12. 13:20:19

donor

én magamba szálltam, és azért nem érdekel, mert tudom, hogy nem ezen múlik...

kvm 2009.01.12. 13:56:58

érdekes, hogy több mérő állomás is metróépítés közelében van, azokon a helyeken mekkora lehet a szálló por koncentráció? :) pl.: Teleki tér Népszínház utcában és a Keletinél is épül a metró.
Ilyenkor miért nem korlátozzák az építkezéseket??

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.12. 13:59:49

Nem járok pestre, de ezért:
1. Nem szívesen utaznék a meleg, tiszta kocsim helyett 2X, 3X annyi időt egy koszos, hideg tömegközlekedési eszközön.
2. Nem mindenki teheti meg, hogy azt mondja: Bocs főnök, ma csak délre érek be, mert vonattal-busszal kell jönnöm. Igaz, hogy a szmogriadó miatt nem lehetne bajom belőle, de valszeg nem lennék hosszútávú alkalmazottja az adott cégnek.
3. Ha már egyszer kifizetem a csillagászati adókat a benzinre/köbcentire/alkatrészre/regisztrációra/teljesítményre/szinre/szagra/arra, hogy mennyi csavar rögzíti a kereket a kocsin/stb, akkor már nem akarnék még pluszban költeni tömegközlekedési jegyekre.
4. Ha én, mint átlagpolgár nem mehetek autóval, akkor az igen tisztelt DT-s rendszámmal rendelkező urak, miért tehetik ezt meg? Elvégre az én keresetemből kapják a fizetésüket, tankolják a benzin/dizel zabáló szolgálati autóikat!
5. Ha a fizetések az árakkal együtt az úniós átlaghoz lennének igazítva, akkor TALÁN több embernek lenne 10 évnél fiatalabb autója. Énsem azért járok 14 éves autóval, mert az olyan jó poén, hanem mert erre futja.

Lehet előbb gondolkodni kellett volna, nem csak úgy bevezetni ezt a páratlan páros dolgot...

Donor 2009.01.12. 14:08:55

@maximalista: Egy autón nem múlik soha, jelen esetben a többin sem, de ha minden esetben úgy gondolkodnak az emberek hogy mindenki hagyja otthon a kocsit, az én egy autóm meg úgy sem sok vizet zavar, akkor senki nem fogja otthon hagyni a kocsit. Remélem érted az etikai aggályomat.

Gontar 2009.01.12. 14:38:02

Van normális város is az országban. :-)

www.hirextra.hu/hirek/article.php?menu_id=2&cat=1&article_id=117432

Itt, Budapesten a szomgriadó idejére örömmel átszállok énis a tömegközlekedésre - amenyiben ez nem kerül több pénzbe annál, amit az autóval bejárás jelent. A plusz időt (cirka 3szor annyi, mint autóval a dugókban), fagyoskodást, heringeffektet, bűzt bevállalom - de fizetni nem fogok érte. Jelenleg egészen pontosan az autós bejárás 0 Ft.-omba fáj -céges a kocsi- a BKV meg napi 1600 Ft. körülre jönne ki... Így aztán maradok a járgány mellett. Páros és páratlan napokon is.

A vérzöldeknek: nem az autók által kibocsátott gázok koncentrációja van határérték felett - ezt azért ne felejtsék el. A szálló por koncentrációja magas.

Gabesz81 2009.01.12. 16:13:30

Vicces, hogy épp pont arra ösztönzik az embereket, hogy 5-10 éves autókat tartsanak, kisebb teljesítményadóval!!! Éreztem, hogy ez érezhetően a visszájára fordul...

Gabesz81 2009.01.12. 16:14:37

Most mi van!?!?
Euro5 járhat... ok.
Por van, meg ppm10... ok. (Azaz nemOk)
Euro5-nél a ppm10 0,02 a határérték. Mint írtam pontosabban írták, járhatnak.
Euro4-nél mennyi is ppm10 határérték ... 0,02!!!->és nem járhatnak.

EMBEREK!!!

nuendo 2009.01.12. 18:08:18

Szerintem baromság az egész.

A következőt kellett volna csinálni inkább:
Páros napokon csak a Suzukisok járhatnának, páratlan napokon meg az összes többi normális autó! :)

A Suzukisok akkor legalább CSAK egymást törnék össze, a légszennyezettségi hatása meg kábé ugyanaz lenne.

Hö, nem igaz?

Don Blasius 2009.01.12. 20:35:48

@Lacaca:
Trabanttal szmogriadóban?:)))))

B.GY. 2009.01.12. 21:25:19

Én ma mentem vagy 100 kilométert a városban a 013 rendszámú kocsival.Nem láttam még rendőr kocsit sem,csak Pécelen,de ott meg lehet menni.Szerintem nincs az a rendőr aki -10 fokban megállitson,azért hogy mondjon egy ejnyebejnyét.

BGyRacer 2009.01.13. 00:45:28

@B.GY.: Én 7köznap akkor is BKV-val járnék:) F*szom sem fog araszolni a dugóban, amikor a diákbérlettel oda m1ek, ahová akarok ugyanannyi idő alatt, mint autóval mindössze 1 napi autózás árából (1 hónapig). Pedig buzulok az autómmal rendesen; minden 7végén legalább 4-5 órát a garázsban töltök, mert még 2 Honda várja, h. összerakjuk, de annál szarabb nem nagyon van, amikor a gyárilag 162 lóerős masinába belefeccölöd az energiát, h. erősebb l1en, jobban lassuljon, gyorsuljon, stb... Aztán reggel jó esetben 10km/h-val araszolsz a rakparton, este meg 15-tel. Abból csak a keserű szájíz marad, meg a karistolásveszély éspersze a szmog...

BGyRacer 2009.01.13. 00:47:56

@Krisi: Mondjuk megnézem, h. hogy "nagybevásárolsz" a biciklivel...

Perillustris 2009.01.13. 00:54:45

@BGyRacer: Igen, ez naponta előfordul.

Tilcsák Bea (törölt) 2009.01.14. 16:14:52

@drmotto: elindítani gyalog. afrikában is odatalálnak a kiskölkök.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása