Korábban is felmerült már főként kommentek között, hogy járdán szabad-e parkolni és ha szabad, akkor milyen feltételekkel. Tivadar nem volt tisztában a szabályokkal, ezért kapott egy szép kis bilincset az autója kerekére, amit persze csak súlyos pénzekért tudott levetetni annak ellenére, hogy vitatta az eljárás jogosságát.
Helyszín: Óbuda, Váradi Sándor utca, a gyógyszertár mellett (Lásd a műholdképet). Az elmúlt 20 évben többször parkoltam ott, ha az SZTK rendelő parkolója tele volt. Elintézvén dolgomat, bilincsbe verve találtam a hátsó kerekemet. Órás telefonálgatás után előkerültek a Fővárosi Közterület Felügyelet gyászhuszárjai és előadták, hogy egy új EU-törvény szerint(?!) csak ott lehet járdán parkolni, ahol tábla, vagy felfestés engedélyezi.
Közölték továbbá, hogy a bilincs levétele 14.400,- forint, plusz 3.000,- a szabálysértési bírság. És készpénzben, mert különben akár hetekig rajta marad. A levételt jobb hiján kifizettem, a szabálysértést nem ismertem el, és kifogást nyújtottam be a feletteseik, a Főváros Főjegyzője és a Főváros Közgyűlésének Városrendészeti Bizottsága felé.
Jámbor olvasók, hányan tudjátok pontosan, hogy mit mond erről a KRESZ?
(40/8§) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg.
Ettől nem lettem okosabb, mert ha az a) és b) sor után VAGY állna, akkor vétlen vagyok, ha ÉS állna, akkor viszont bárkit, bármikor, bárhol megbüntethetnek, aki félkerékkel a járdára áll, mert ilyen hely nemigen akad Budapesten. (Egyébként minden magyar jogszabály hasonló, mert csupa olyan hülye jogász csinálja, aki anno megbukott matematikából.)
Katt a jelölésekre, ha nem tudod, melyik mit mutatMit adhatok még elő a mentségemre?
a) Az ottani kiöblösödés parkolónak látszik, csak olyan keskeny, hogy a jobb kerékkel föl kell állni a járda szélére. Mindig álltak, és állnak ott autók. A felügyelő azzal dicsekedett, hogy ugyanakkor, ugyanott további hat autót megbilincselt -- és gondolom, így megy ez napról-napra. Amíg rájuk várakoztam, két mögém állni szándékozót tanácsoltam el, a bilincsemre mutogatva.
b) Minden arrajáró értetlenül nézte a bilincset, és együttérzéséről biztosított. Átlátta, hogy nem rendcsinálás történik az ő érdekében, hanem védelmi pénz behajtásához hasonló akció. A közhangulatot az a hölgy fejezte ki legfragpánsabban, aki vette a fáradságot, lehúzta kocsija ablakát, és kiszólt felügyelőéknek: "Inkább söpörnétek b.meg!"
c) Eddig úgy tudtam, és ezek szerint más is, hogy kerékbilincset csak súlyos, forgalmat, kilátást, stb. akadályozó szabálysértés esetén alkalmaznak. Készpénzzel fizetésre kötelezni pedig az ombudsmannért kiált. Csak véletlenül volt nálam elég pénz, mert nem adtam oda a jattot az orvosnak. Egyébként egy teljes napot elvesztettem volna, amíg Rákoskertet oda-vissza megjárom. Ki teheti ezt meg velem? Egy elvesztegetett napért mennyi kártérítéssel tartozik? És kié a felelősség, ha például másnapra kifosztják a gazdátlan autót?
d) Ha pedig valamiért nem szeretnék, hogy ott bárki parkoljon, akkor tessék kitenni egy megállni tilos táblát, amint azt a BRFK Közlekedésrendészeti Főosztályának javasoltam.
Utóirat: A leveleket 40 nappal ezelőtt adtam fel, válaszra még sehonnan sem méltattak.
George Jung 2009.01.16. 16:15:02
Naív pedig ne legyél: senki nem fog kárpótolni, vagy a kocsi kifosztásáért felelősséget vállalni.
Kérdésem: hol találom meg a KRESZ hatályos változtatásait? A legfrissebbeket.
Matrix_ 2009.01.16. 16:19:57
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.16. 16:21:25
gondolkozz már el egy kicsit...
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.16. 16:27:11
ez nem új EU törvény, ez a magyar kresz...
Jogsidat add vissza...
Lacaca 2009.01.16. 16:27:48
Az történethez tartozik, hogy 4-en robbantunk le egyszerre:)
Egy ember 26.000 Ft-ot fizetett, egy 10.000-et, egy meg kapott egy figyelmeztetést, hogy máskor nem kellene.
Ahamm 2009.01.16. 16:29:01
Valaki meg tudna mondani, milyen torvenyre, szabalyra hivatkozva raktak/rakhatnak fel kerekbilincset?
Koszi
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.16. 16:29:15
Na ennek mi értelme lenne, hogy az akadályozó még jóval tovább ottmaradjon?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.16. 16:29:55
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.16. 16:30:59
Marty Mcfly 2009.01.16. 16:35:01
Kifordított kacagány 2009.01.16. 16:36:19
sajnos ez egy felelősségek nélküli ország így a felelőst, aki nem gondoskodott a tábla kihelyezéséről(mármint hogy lehessen parkolni, mert egyéb akadálya nincs, a forgalmi helyzet pedig igényelné), meg sosem fogják felelősségre vonni, hogy trehányul végzi a munkáját.
szaGértő 2009.01.16. 17:10:19
Lacaca 2009.01.16. 17:14:33
Röviden: de akadályoztam :)
szaGértő 2009.01.16. 17:14:51
143/1995. (XI. 30.) Korm. rendelet
a kerékbilincs alkalmazásával és a járművek elszállításával kapcsolatos szabályokról
§ (1) A rendőrség bűnüldözési és közrendvédelmi szervei a közterületen szabálytalanul elhelyezett jármű rögzítésére és a jármű elszállítására irányuló, az Rtv. 45. §-ának (1) és (2) bekezdésében meghatározott intézkedés (a továbbiakban együtt: intézkedés) alkalmazása során az e rendeletben foglaltak szerint jár el.
§ (1) A rendőr hatósági intézkedésként elrendelheti a kerékbilincs alkalmazását, a jármű elszállíttatását.
§ (1) A jármű rögzítésekor a jármű szélvédőjére és arra az ajtajára, amelyen keresztül a jármű vezetője a kormánykerék mögé ülhet, illetőleg, ha ez nem lehetséges, jól látható módon a járműre a kerékbilincs felszerelésére történő tájékoztatást kell elhelyezni.
(2) A tájékoztatás tartalmazza
a jármű rögzítését elrendelő rendőri szerv megnevezését, székhelyét és telefonszámát, ahol az intézkedés megszüntetése kezdeményezhető;
az intézkedés időpontját;
az intézkedés okát a jogalap megjelölésével;
figyelmeztetést, hogy a kerékbilincs leszerelése előtt a jármű sérülés nélkül nem helyezhető üzembe;
az intézkedés költségét, továbbá befizetésének és igazolásának módját;
figyelmeztetést, hogy a jármű rögzítése csak az intézkedés költségének megfizetése után szüntethető meg;
a jármű elszállítására és értékesíthetőségére történő figyelmeztetés;
az intézkedő rendőr azonosító adatait és aláírását.
(3) Az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást külföldi rendszámú jármű esetén angol, német és orosz nyelven is el kell helyezni.
11. § Ha az üzemeltető az intézkedéstől számított 24 órán belül nem kéri a jármű rögzítésének megszüntetését, a rendőrség a szabálytalan elhelyezés megszüntetése érdekében a járművet a kijelölt, megfelelően őrzött tárolóhelyre szállíthatja. A továbbiakban a jármű elszállítására vonatkozó szabályokat kell alkalmazni.
autosave 2009.01.16. 17:17:29
nem ismeri el, haha :D
fogalma sincs a szabályokról, de okos... nagyon okos.
(én szoktam tilosban parkolni, de ha igazuk van, nem vitatkozok, jogos. ha vitatkoznék úgy, hogy nincs igazam, az lenne a szegénységi bizonyítványom...)
Xebulon 2009.01.16. 17:17:44
Viszont főútvonalon csak akkor parkolhatsz járdán, ha a tábla megengedi.
Van egy-két hely a fővárosban, ahol nincs kint a megállni és várakozni tilos, de elég nagy a forgalom. Ha az autós megáll, és mögötte az egész a forgalom, akkor nem követ el semmi szabálysértés. Ha viszont feláll a járdára...
Káposztakukac 2009.01.16. 17:30:11
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.01.16. 17:44:08
Bladika 2009.01.16. 18:03:21
i23kovacs 2009.01.16. 18:22:01
Lehet ellenpróbát is tenni, pl. teljesítek 1 feltételt, egy másikra meg nézzük a szélső értéket:
- posztíró kocsijának tengelyterhelése feltételezhetően nem haldja meg az 1000 kg-ot.
- ha a vesszőt VAGY-nak kellene érteni, akkor ő pl. nyugodtan ráállhat a járdára úgy, hogy a gyalogosoknak 0 cm hely marad, legfeljebb majd botorkálnak az úttesten.
Ez életszerú, vagy sem. Biztosan ezt akarta a jogalkozó, igaz? Nem kell ide nagy ész, csak olvasni kell tudni, meg magyarul. Megúszhatta volna a szabálysértést 3000-ből, majd a fellebezés során felkúszik 15k-ra ...
Noxin 2009.01.16. 18:24:53
Az SZTK mellett szerintem nem a KRESZ miatt büntettek meg, hanem a közterület jogtalan használatáért.
Agyalap 2009.01.16. 18:26:36
Más kérdés, hogy a közterület-felügyelet mikor nem bírságol, vagy tesz-nem tesz bilincset.
Olyan járda is van, ahol a felfestett csíkot látod - addig lehet ráállni, csak nincs kint a tábla, amelyik engedélyezi. Na ilyenkor mi a helyzet? Kaszálnak.
kranführer 2009.01.16. 18:29:42
Kedves barátom, meg kellett volna említeni egy lehetséges önbíráskodást, lehet hogy nem kötözködtek volna. (Vagy hogy fejezzem ki a "laposra verlek ha..." kezdetű mondatot)
Üdv
kran
(márciusig ki vagyok vonva, de utána szól a V2:-)))
Noxin 2009.01.16. 18:33:29
Az a baj, hogy senki sem képes gyalogolni, ott a Vörösvári úttal párhuzamosan a parkoló, az SZTK-tól a McDonalds-ig.
Baselban az ismerősünk 2-3 villamosmegállóra tudja csak letenni a kocsiját, és működik neki a dolog. Én is próbálgatom, nekem is megy, már képes vagyok messzebb is megállni, mint a házunk előtti parkoló.
kuk22 2009.01.16. 18:35:53
Kaptam választ is: a fenti táblás részt idézték, hogy szerintük emiatt szabálytalan, de mérlegelték a körülményeket a bírság kiszabásánál, azért nem a max. 30 ezret kaptam csak 5 ezret. De legalább ledolgozták az összeget :-))
Hétköznap az összes üzlet tulajdonos fenn parkol szinte az egész járdát elfoglalva, mikuláscsomagot még rajtuk egyet se láttam. Hallottam valami rendszám listáról, de én nem hiszem, hogy ilyen lenne....!!
Nehéz követni, melyik kerületben, hol mit engednek (tűrnek).
Noxin 2009.01.16. 18:38:52
Az az alapértelmezés. Utána engedélyezhetik.
autosave 2009.01.16. 18:42:45
Nincs ilyen. Járdára csak akkor, ha MINDEN feltétel egyszerre teljesül:
"40. §
(8) A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy útburkolati jel megengedi,
b) a jármű a járda szélességének legfeljebb a felét foglalja el,
c) a járdán a gyalogosok közlekedésére legalább 1,5 méter szabadon marad, és
d) a jármű tengelyterhelése az 1000 kg-ot nem haladja meg."
Mégyegyszer ÉS kapcsolat!
ui: azért teszik a kerékbilincset, mert az objektív felelősség nem vonatkozik a járdán megállásra, szóval csak ez a biztos pénzbeszedés...
Boo 2009.01.16. 18:44:20
Bladika 2009.01.16. 18:44:58
autosave 2009.01.16. 18:46:54
Ilyenkor szabályos a vonalig elfoglalni a járdát. Mert jelzőtábla VAGY útburkolati jel van. (lásd előző kommentem)
VISZONT fontos, hogy ha járdán szabad, mert tábla vagy útburkolati jel van, akkor kötelező (parkolásnál) kihasználni a járda megengedett részét:
"41. §
(2) Tilos várakozni [a 40. § (5) bekezdésében említetteken túlmenően]:
[..]
e) az úttesten ott, ahol a járdán a megállás megengedett."
Szóval ilyenkor meg azért bűntethetnek, ha nem állunk a járdára :)
Magánvélemény: a szabályok egyértelműek és logikusak, de a többségnek fogalma sincs, ezért a nagy meglepődés...
aachi2 2009.01.16. 18:49:49
Én lennék terrorista! 2009.01.16. 18:51:41
aachi2 2009.01.16. 18:53:09
nem-igen 2009.01.16. 18:55:33
Reggie 2009.01.16. 19:05:48
autosave 2009.01.16. 19:17:06
"(5) A járdára festett folytonos fehér vonal azt a határt jelzi, ameddig a járművek a járdának az úttest felőli részét várakozás céljára igénybe vehetik."
Szóval szerintem nincs leírva. A záróvonalat érinteni is tilos, de ez nem az...
Szerintem ha így bűntettek volna, akkor fellebbezni, jogorvoslatot kérni ha kell, stb.
Én nem szoktam a vonalra állni, ne legyen gond, de szerintem nem írja elő szabály...
a kertész tömlővel 2009.01.16. 19:30:00
www.indavideo.hu/video/Mi_ez_a_furcsa_hang
itt ahol lakom a szomszédom a kerékbilincses arc,ezek is összevissza teszik fel,de legalább ha valaki rá áll a garázsom ajtajára h nem tudok bemenni akkor van kit hívni( a spanja a lopóautós közteres :),,bár még nem volt rá példa.
ekkerjoz 2009.01.16. 19:39:32
Rav Antal 2009.01.16. 19:43:14
Marty Mcfly 2009.01.16. 19:55:50
MP 2009.01.16. 20:05:32
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2009.01.16. 20:09:03
Csak megjegyzem: a megjelölt helyszín öt perc alatt begyalogolható körzetében jónéhány szabadtéri parkoló, nem mellesleg lakótelepi környezet van, ahol szintén akad parkolóhely. De ha ezt el sem fogadom, tessen csak megnézni a poszthoz tartozó műholdképen a Gyenesei utcát.
Nem azt mondom, hogy pokolra való mindenki, aki kisebb szabálytalanságokat akár tudatosan is elkövet, de ha már bebukik, legalább ne legyen akkora a szája, mint a Bécsi kapu, vagy a Bécsi út, ami ott van a közelben.
CYR · http://egymondatban.blog.hu 2009.01.16. 20:10:08
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.01.16. 20:15:11
Noxin 2009.01.16. 20:16:07
Csak ugye a digitális korszakban már mindenki fényképezőgéppel jár, még a közterületesek is. Ahol nem bilincselnek, csak feljelentenek ott is alapos körbefotózás után. Úgyhogy vághatod nyugodtan, már persze ha akkus flex-szel jársz a csomagtartódban...
Cyr · http://gyermekszoba.blog.hu 2009.01.16. 20:16:28
R.Emil (törölt) 2009.01.16. 20:17:03
- azoknak van igazuk, akik tudják, hogy alapesetben tilos járdán megállni. ha tábla, felfestés, stb. engedi 1000 kg tengelyterhelés felett sem nem szabad. pl régi bálna-merci 2200 kg önsulyu.
- a kerékbilincset valojában külön cég intézi, ezért készpénzes, és szolgáltatás a számlán. a kerékbilincs nem büntetés, hanem arra irányulo intézkedés, hogy a - többnyire - köcsög soförökkel lehessen találkozni.
- helyszini birság (távolléti is) 3-20ezerig.
- feljelentés 30-150ezerig. (ritkán lehet meguszni 70ezer alatt, és ha olyan az eset még büntetöpont is jár)
- a büntetés mindenképp be lesz hajtva, ha nem csekken, akkor adok modjára. a közmunka és elzárás már nem gyakorlat.
mivel megtagadta a birságot, marad a feljelentés, és majd mehet a kerületi rendörséghez sirni. ha nincs igaza, és jelen esetben természetesen nincs, mert szokások szerint közlekedik, és szarik a kreszre lehet megállapitani és morgolodni, hogy szar az egész városvezetés, az uthálozat, a parkolás, de ez van.
jobb nem valoszinü, hogy lesz, de összefogással nyomást lehet gyakorolni. aki nem képes kicsit átszervezni az életét az szivjon nyugodtan, de ki lehetne probálni otthon hagyni a kocsit, és megrohanni a bkv-t.
elöbb-utobb rájönnek, hogy ha kevés kocsi fut, kevés benzin fogy, kevesebb parkolopénz folyik be, ergo kevesebb a bevétel.
viszont elszaporodhatnak ujra a bliccelök, valoszinüleg a buszok is összeroppannak a tulterheléstöl, ami megint csak kiadás.
de lehet tüntetni is, vagy "figyelemfelkeltö" blokádot, dugot, akármit csinálni.
persze a magyar egy szarrágo nép, csak a széthuzást és moszerolást ismeri, az összetartást nem.
és persze senki nem hajlando semmilyen áldozatra.
ugyan nem érdekel a politika, mert vicc az egész, mégis gyurcsánynak volt egy nagyon igaz mondása, aki emlékszik rá öszöd után: "hadd tüntessenek, majd megunják".
szaGértő 2009.01.16. 20:21:25
A csaj címe megvan? (a képen...)
Noxin 2009.01.16. 20:30:11
És ha kevesebb autó futna, jobb lenne a város levegője
És ha az autók nem foglalnák a buszsávot, akkor működhetne a tömegközlekedés
Igen lenne miért tüntetni, egy élhető városért például, ahol nem az autó az első, hanem az ott lakók.
jó kis élőlény 2009.01.16. 20:31:25
én biztos inkább azt vennék, később is jól jöhet.
jó kis élőlény 2009.01.16. 20:34:55
Secnir 2009.01.16. 20:36:47
azonban
szeretetcsomagot megnéztem, csak egy formanyomtatvány, meg egy csekk. ennyi.
utánanéztem a törvényeknek és se intézkedő rendőr, se közterületes aláírása nem volt rajta.
se nyugta a pénzről, tehát befoghattam a pofámat.
szvsz flex. az korrekt.
vagy egyéb szerszámok. szívem szerint (ha kaphatnék egy leszedett ÉP kerékbilincset, szívesen kicserélném a zárat rajta, és feltenném valamelyik tilosban parkoló közteres kocsijára :)
de komolyan!
jó kis élőlény 2009.01.16. 20:37:41
erről tudtok valamit? ez igaz?
Reggie 2009.01.16. 20:41:38
vagy veszel parezerert szivargyujtorol mukodo pumpat.
Antalbaba 2009.01.16. 20:49:53
Másrészt: 2*1 sáv, ott kanyarog a 160-260-as busz, és KONKRÉTAN olyan messze tud megállni így a patika mellett, mint állhatott volna a patika előtt az ingyenes, igen méretes parkolóban. Nekem viszont a hócsukám tele van a /jellemzően terepjárós, kisbuszos/ majmokból, akik miatt a sárban kell közlekedni, mert elég pofátlanul állnak fel erre a járdára:-(
Tehát: miért nem a cca. 20 méterre lévő parkolóban parkolt T. Tivadar???
jó kis élőlény 2009.01.16. 20:50:05
:D az is igaz.
jó kis élőlény 2009.01.16. 20:57:46
ellenben, ha bármi más miatt belefutnék egyszer egy ilyen kerékbilincsbe, akkor meg sem próbálnám levetetni a taknyokkal, hanem tuti, hogy leflexelném, vagy bármilyen más eszközzel levenném.
a bírságot befizetem, de a kerékbilincs az nem bírság, hanem sima rohadék taplóság.
Reggie 2009.01.16. 20:58:07
Forgalomban van egy toll szeru celszerszam, ami a kocsibol valo kijutast segiti konkretan ugy, hogy az oldalso ablakoknak nyomva bepokhalosodik tole az uveg. Teljessen hangtalan. Na ez mukodik a tukrokkel is:)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.01.16. 21:01:11
fullerg 2009.01.16. 21:01:20
Kerék leereszt, bilincs le, kerék felfúj, közterülethez befáradni, bilincset leadni. Természetesen sérülésmentesen…
Leszerelési díj nem lehet aktuális, mivel ezt a „szolgáltatást” magad végzed, 3000 Ft helyszínit befizetni és kész. Mi ebben a nehéz?
Antalbaba 2009.01.16. 21:08:09
Győző63 2009.01.16. 21:16:34
Ha valami TILOS, annak OKA kell legyen. Például tilos odaállni, mert:
- veszélyes
- nem látni ki tőle
- nem férni el tőle
- nem lehet kijönni tőle
- stb.
Jön valaki, odaáll. Ez TILOS, a fenti okok valamelyike miatt, tehát szerintem:
- el kell onnan távolítani a kocsit, ha veszélyes
- kurvára meg kell büntetni, ha kényelmetlen
De mi a francnak kell megakadályozni, hogy elmenjen onnan??? Ha lebilincselem, akkor tovább marad ott, és tovább kényelmetlen vagy veszélyes.
Aki ezt a hülyeséget kitalálta, annak kívánom, hogy bilincseljenek le egy kocsit a mentőállomás kijárata elé, és alkudozzanak a tulajjal, meg küldözgessék haza Szegedre pénzért vonattal, mert tilosban áll, amikor neki infarktusa van....
fullerg 2009.01.16. 21:17:59
Kérlek, én jogkövető állampolgár vagyok!
Ezért is írtam, hogy a bírságot befizetni, kerékbilincset visszaszolgáltatni "ingyér".
Hol van az megírva, hogy tilos a kerékbilincset annak megóvása mellett saját kezűleg leszerelni?
Reggie 2009.01.16. 21:18:47
Vagy azert tilos mert semmi gond nincs vele, csak basztak kirakni a felfestest vagy a tablat...
B.GY. 2009.01.16. 22:35:15
Nagykócsag 2009.01.16. 22:38:14
A JÁRDA A GYALOGOSOKÉ!!!
Reggie 2009.01.16. 22:43:38
Az ut meg a jarmuveket. Megis setalnak rajta...
Noxin 2009.01.16. 22:55:13
Reggie 2009.01.16. 22:57:43
Kepzeld tudom. Csak vannak olyan helyek ahova akkora jardat hogy siman elfer rajta egy auto es meg igy is van 5 meter szeles ut a gyalogosoknak. Raadasul szoktak a jardara is felfesteni vonalakat, ami azt jeloli h szabad oda parkolni. Tehat a szeles jarda, amire festettek parkolot es egy ugyan olyan szeles jarda amin nincs felfestes, csak a festekben kulombozik...
megint 2009.01.16. 23:06:07
Noxin 2009.01.16. 23:11:35
Drasztikus a módszer, de hatásosabb lehetetlenné tenni a parkolást, minthogy minden négyzetcentiméterből parkolót alakítunk ki.
Reggie 2009.01.16. 23:22:21
Mert basznak el/szet annyi mindent Mo-n? Es mar el is ertun a szokasos korokhoz...
Noxin 2009.01.16. 23:31:47
mark renton 2009.01.16. 23:36:29
Reggie 2009.01.16. 23:37:38
Koltoi kerdes volt:)
Noxin 2009.01.16. 23:46:47
mark renton 2009.01.16. 23:48:42
Noxin 2009.01.16. 23:55:33
esef 2009.01.16. 23:59:21
Öcsém, gondolkodjál már egy kicsit! Ha ott felállsz, elállod a járda felét. (Iker)babakocsival kifejezetten kellemes (volt) kerülgetni az ilyen barmokat!
Arról meg ne is beszéljünk, hogy szombatonként piackor nemcsak a járdán, hanem még a füvön is mindenhol autók, teherautók állnak. Akkor volt ám nagyon izgi az úttesten tolni a babakocsit! A sok hülye paraszt között még gyalog sem lehet elférni.
Most kidühöngöm magam és elolvasom a kommenteket.
esef 2009.01.17. 00:02:54
Jól mondod, csak a posztírónak derogál 15 méterrel többet gyalogolni. Amúgy kicsit lejebb,a Bécsi út felé (az ÁNTSZ-nél) is szokott lenni pár, kijelölt parkolóhely. Ja, hogy onnan meg 30 métert kell gyalogolni???
-d(-_-)b- 2009.01.17. 01:27:56
"143/1995. (XI. 30.) Korm. rendelet a kerékbilincs alkalmazásával és a járművek elszállításával kapcsolatos szabályokról
...
(2) A tájékoztatás tartalmazza
a jármű rögzítését elrendelő rendőri szerv megnevezését, székhelyét és telefonszámát, ahol az intézkedés megszüntetése kezdeményezhető;
...
az intézkedő rendőr azonosító adatait és aláírását."
Jól olvasom, hogy csak rendőr tehet fel kerékbilincset?
Reggie 2009.01.17. 02:15:13
rosszul olvasod. amit irtal azt irja hogy csak rendor _renderheti el_. Nem neki kell szemelyesen felraknia.
yard (törölt) 2009.01.17. 10:00:24
yard (törölt) 2009.01.17. 10:17:08
-d(-_-)b- 2009.01.17. 11:08:43
MosoMasa 2009.01.17. 11:43:07
Van ott "vagy", netán "és"? Nincs. Akkor?
Ha már matematika: egy definició sincs, ami úgy szólna: ha ott "és" lenne vagy "vagy" lenne...
Úgyhogy te is megbuksz matekból.
BGyRacer 2009.01.17. 16:08:08
Am. itt a megoldás: lánctalpast mindenkinek! Sőt! Azzal át is mehetsz a közteresek autóján, ha bosszantanak... és a rendszámod sem olvassák le...
autosave 2009.01.17. 16:21:46
mohusssska 2009.01.17. 19:24:18
fura
ibrahim zed 2009.01.17. 19:26:31
Tron65 2009.01.17. 20:59:24
16, 43, 48, 76, 86.
VAGY vagy ÉS?
Xebulon! A Kresz, az nem SZERINTEM, hanem előírás!
cso zsi 2009.01.17. 21:44:09
Májustól ez sem lesz gond...
index.hu/cikkepek/0901/belfold/terkep362250.jpg
Az isten f....-t is fizetős övezetté teszik.
Mivel "olcsó", még emelnek is rajta.
index.hu/politika/belfold/budapest/park3220/
A járdán tilos parkolni, ez az alapértelmezett.
Szabad, ha engedik (táblával, felfestéssel), és a feltételek is teljesülnek.
Bilincsem még nem volt, de kaptam már 12000-es csekket egy 5 méter széles, gyalogost (szerintem) sosem látott aszfalton, ami szintben magasabb volt az úttestnél.
Ahol lakom, szintén van egy ilyen. Mindenki elfér a járdára parkolók mellett. a kereszteződés után táblával engedik a lakóház előtt, előtte az irodaháznál csekkosztás naponta. (Csak munkaidőben)
Sir Zet 2009.01.18. 13:14:53
Szabad, ha engedik (táblával, felfestéssel), és a feltételek is teljesülnek".
Sztem mondjuk 5 évente újra KRESZ-vizsgát kéne tenni, és a delikvensek 90%-a elvesztené a jogsiját!
Vehicular cyclist 2009.01.18. 19:57:21
Már vagy húsz éve megszűnt az, hogy ahol maradt elég hely (vagy 70 cm!) akkor fel lehetett parkolni a járdára ha külön tábla nem tiltotta vagy ilyesmi. (Aki pontosabban tudja, majd kijavít).
Ha ma körül nézünk a városban, ez működik (kivéve, hogy még 70 centit sem hagynak némelyek). Pedig akkor sem tudták a kreszt a kedves autós társaink, de valahogy ez leszivárgott hozzájuk. Hiába na, ha valamit nagyon akar az ember, csak megtudja. Az, hogy ez már megszűnt, nem tetszik a gyökereknek, hát nem is akarnak tudni róla.
A múltkor volt egy jó kis esetem: egy autó ráparkolt a bringasávra az oktogonnál. A nő egy idős úrral az anyósulésen éppen beszállt, amikor arra jártam és lefotóztam (hátulról nem láttam a mozgássérült kártyáját). Megálltam a pirosnál, utánam jött gyalog a hölgy mutatva a kártyát, hogy ő ezzel parkolt. Mondtam neki, hogy ez sem jogosítja a bringasávon parkolásra.
Nagyon nézett ki a fejéből. Hiába, a magyar embert nem érdeklik a szabályok, csak addig, amíg neki tetszenek. Azt hitte, hogy jogosan vagy féldisznóért szerzett kártyájával Munkácstól Portóig ott áll meg, ahol akar. Na, ki tudja, mire jogosítja a tulajt a rokikártya? És igénybe tudja-e venni X5-tel?
Perillustris 2009.01.18. 20:43:22
Nem gondoskodott? Tehát ahol van még véletlenül 10-15nm2 hely, oda rögtön parkoló kell? Leginkább azért nem engedélyezett járádra parkolni, mert az nem úgy lett megépítve, hogy elbírja azt a terhelést. Ezt jól látni olyan helyeken, ahol ez mégis rendszeresen megtörténik.
Perillustris 2009.01.18. 20:45:04
kepfeltoltes.hu/080320/DSC00037_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/080320/DSC00038_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/080320/79163181DSC00053_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/080320/582993464DSC00054_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
kepfeltoltes.hu/080320/1141074649DSC00084_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
öreg motoros 2009.01.19. 02:03:26
=== Tivadartól===
A kurvaanyázó ne is olvassa tovább, úgysem érti, és tűnjön el a blogból. Itt soförök
társalognak, nem prosztó kocsikisérők.
1. Az algol programozási nyelv tankönyvünk elején ez a jelmondat állt: "Ami egyáltalán elmondható, az elmondható világosan is, amiről pedig beszélni nem lehet, arról hallgatni kell."
Mérnökként ehhez tartottam magam, követeltem a kollegáimtól, lett legyen szó műszaki leírásról, segédletről, vagy országos szabványról (ami ugye egyfajta törvény), vagyis
minden olyan irománynál, ami előír, szabályoz, és extrém esetben a felelősségrevonás alapja. Mivel tudom, hogy születik, az átlagembertől eltérőleg bírálni is merészelek jogszabályokat, ami persze engem se mentesít a betartása alól.
2. Az eddigi védekezésemet arra alapoztam, hogy az inkriminált bekezdés VAGYLAGOS
feltételeket tartalmaz. hiszen 1,5 m járda önállóan is elég arra, hogy két ikerbabakocsi
párhuzamosan közlekedjen -- az pedig ott megvolt. A kedves hozzászólók egyöntetűen
állítják, hogy ÉS. Akkor maradjunk abban, hogy felreérthetően van leírva:
Vagy tessenek minden sor után kitenni, hogy ÉS, vagy pédául ezzel indítani: ...AZ ALÁBBI
FELTÉTELEK EGYIDEJŰ TELJESÜLÉSE ESETÉN ... Ezt az álláspontomat akár az ENSZ fötitkárával
szemben is megnyerem -- ha meghallgatnak nyelvész, matematikus, esetleg programozó
szakértőt.
3. A vitatott bekezdés a 72/1994 (V.10) Kormányrendelettel kerülta KRESZ-be. Korábban a megállásra/várakozásra vonatkozott: Ha
"a) főútvonalon a járdán a megállást közúti jelzés kifejezetten megengedi;
b) egyéb úton, ha a megálló jármű a gyalogosok forgalmát nem akadályozza."
Gyerekek, én 55 évvel ezelőtt, 16 éves koromban vizsgáztam KRESZ-ből...
Budapesten egy nyolc órás műszakban többszáz, félkerékkel a járdán parkoló rendszámát tudná
akármelyikünk begyűjteni, ami azért alakult szokássá, mert a régi utcák szélessége pont
olyan, hogy egyébként nem fér el középen egy teherautó. Csak feltünt volna, ha csupán én
állnék meg így... Aki NORMÁLISAN félrehúzódik, az a többieket segíti. Egyébként közterület
felügyelőmnek mondtam, hogy nyugodtan megálhattam volna az úttesten is, de nem akartam közlekedési dugót okozni. Mit válaszolt erre? Hogy felőle nyugodtan, őt az egyáltalán nem érdekli.
4. Kívácsi voltam, mit mond erről más KRESZ. Sajnos, csak a németországit találtam meg az
Interneten. A "Halten und Parken" fejezetben nyoma sincs ennek a kategórikus tiltásnak.
Persze ott táblaerdő szabályoz mindent, tavaly volt szerencsém tapasztalni, hogy városokon
belül az idegen P+R parkolón és mélygarázson kívül úgysem állhat meg sehol. (Passauban az
automata 3 euróért egyésznapi parkolást, és két buszjegyet ad!) Jó 10 éve már, hogy Münchenben bunkó magyar módon felálltam a járdára. Mivel büntettek? A visszapillantóra
ragasztottak egy levakarhatalan matricát, "A járda a gyalogosoké" szöveggel. Bunkó
országban meg ott sincs tábla, ahol kéne, és bilincselnek...
5. Ugy gondolom, még ha jogszerű is a büntetésem, akkor is erkölcstlen. A közúti és a gyalogos forgalmat a legkisebb mértékben nem akadályoztam. (Amióta a lányom panaszkodott,
hogy hogy az ikerbabakocsival nem tud közlekedni, azt is eszemben tartom). Az adott hely olyan parkolóhelynek látszó csapda, amibe bármelyikünk beleeshet. Több együttérzést vártam volna a kollegáktól.
6. Hogy dolgoztassam a hivatalokat, az ombudsmannál még futok egy kört a készpénzfizetés tárgyában. Ezt is rendben lévőnek találja mindenki? Hol van még ilyen azon kívül, mikor jönnek a "védelmi pénzért"?
7. Manapság ritkán járok a városban. Emlékezetem szerint a VI, VII, VIII kerületben sok helyen volt félkerékkel járdán parkolást engedélyező KRESZ tábla, de a járda maga se volt 1,5 m. Ha láttok ilyet, fotózzátok le!
öreg motoros 2009.01.19. 02:06:52
Én a Kerszöv DVD jogtárát használom.
öreg motoros 2009.01.19. 02:13:34
Alias Tivadar
Az régen volt!
Relax 2010.01.22. 18:43:12
Az eredeti probléma helyszínét nem ismerem, ezért nem is írok véleményt róla, de nekem is lenne egy esetem, ami szerintem megint csak a közterületesek pofátlanságát bizonyítja.
Az Őrs Vezér téren lévő P+R parkolóban parkoltam le, hogy a belvárosba tömegközlekedéssel folytassam utam,de megbüntettek 5 rugóra.
Az ok: járdán várakozás. Helyszín: x.ker, Fehér út 1. P+R parkoló.
Nos a helyzet az, hogy a rokkant helyek mellett álltam meg, egy olyan részen, ami a parkoló felől úgy van kialakítva mint egy garázs felhajtó, tehát szegély csak az autóbusz-pályaudvar felől van kialakítva. Az autó mellett bőven 1.5 m volt, sőt, egy virágállvány is található a "járdán" amely épp annyi távolságra van a parkoló útburkolatától, hogy 1 autó oda férjen. Eddig még soha nem kaptam cédulát, és minden nap látok ott parkoló autót, azokon sem volt büntetés.
Amennyiben járda lenne, nem állok oda, mert engem is szoktak zavarni az autók ha a belvárosban közlekedem. Azonban ez a gyalogos forgalomtól félreeső PARKOLÓ.
Lehet, hogy az a baj, hogy Suzukim van, mert a mozgássérült helyen parkoló BMV-t nem büntették meg. És ha már mozgássérült parkolóhely és Őrs Vezér téri P+R parkoló.....ma egy szabályosan parkoló kék színű opelt láttam felcímkézve, ugyanis a tábla szerint 2 hely van fenntartva a mozgássérülteknek, ő pedig a 3. volt, csak a tábla épp előtte volt. Ő 10.000 Ft bírságot kapott.
Lehet, hogy a közteres egy f...?
Relax 2010.01.22. 19:00:14
Akkor már értem, hogy a sok "mozgáskorlátozott matricás" Audis, BMV-s, Mercedeszes miért állhat meg bárhol....
Adamdrue 2010.08.17. 01:28:40
segedmotor.blog.hu/2010/08/17/mikor_szabad_motorral_jardan_parkolni