Szerintem Márk okosan csinálta amit csinált, hülyeségre nincsen orvosság, hacsak nem vesszük annak a gumiszobát és a kényszerzubbonyt. Ha jön mögöttünk a sűrű ködben egy szuicid hajlamokkal megáldott kihaénnem típusú kisebbrendűségi komplexusos barom, jobb neki utat adni, rohanjon egyedül a vesztébe. Baj itt inkább akkor lenne, ha egyszer valaki hirtelen szemből jön. A szomorú az, hogy tényleg rengeteg ilyen idióta van, aki fel sem fogja, hogy életekkel játszik, nálunk sem ez az első ilyen eset.
Balassagyarmat irányából autóztam kicsiny családommal Budapest székesfőváros irányába a 22-es úton. Köd. Látótávolság kb. 50-60 m.Kényelmes 70-es tempóban autózom, előttem kb. 40-50 m távolságban kisteher. Ő a Pajzs! Ködben ha lehet mindig úgy autózok, hogy legyen előttem "golyófogó".
Tisztelem a bátor embereket, de én maradok gyáva nyúl és veszélyes helyzetekben inkább fedezékbe húzodok. Mögöttem az úton a többi megfontolt kolléga halad hozzám hasonlóan. Idilli családias vasárnap délutáni hangulat, nyúlós köd. Ekkor a visszapillantóban meglátom ŐT. Szívem boldogan repesve megremeg: az Utak Királya!
Egy fehér 1.0 Polo-ban. Mellette, az anyósülésen a Szőke Királynő. A Király - a veszéllyel, saját és a többi közlekedő életével mit sem törődve- mindenkit megelőz. A szemben érkezők alázattal - és satufékkel- adnak szabad utat az uralkodónak. Mögém ér! Rémülten veszem el a gázt és húzódok félre, hogy a felséges ÚR elférjen. Féltem a saját és családom nyomorult életét. A Király maga mögött hagyva a kistehert eltűnik a ködben. Kicsit fellélegzek, és reménykedek, hogy az udvartartás nem utazik a Királlyal.
2/A ergo M2. Mindenki válassza ki a neki tetsző változatot. Az M0 után számomra ez a kettes számú Halálút. Ha lehet elkerülöm. Ön- és közveszélyesek hada hemzseg rajta, de most kénytelen vagyok erre menni. Itt már nincs köd, és ... Hihetetlen mögöttem feltűnik a távolban egy fehér pont miközben előzgeti a sort. Az Uralkodó! Bizonyára megpihent egy útmenti fogadóban, és rövid szieszta után folytatja útját.
Mögém ér! Én pór paraszt csak ilyen illetlenül tudom kifejezni magam: rátapad a seggemre, mintegy 50 cm-es távolságra 90-es tempónál. A szokásos módszert alkalmazom: leveszem a lábam a gázról, így 60-ra lassulunk, majd illedelmesen lehúzódom, hogy a Király a záróvonal átlépése nélkül elhaladhat mellettem, amit meg is tesz, majd leereszkedve hozzám, a jelentéktelen jobbágyhoz, az elakadásjelző felvillantásával megköszöni.
A feleségem bosszúsan megjegyzi, hogy ez a gesztus részemről nagyképűség volt, hagyni kellett volna a, hogy az belénk jöjjön, majd a biztosítójával jól kifizettetni az okozott kárt. Azt szeretném megkérdezni, hogy szerintetek mi lett volna a helyes eljárás ebben a helyzetben.
U.I. A szervdonorokat szerintem jobb útjukra engedni.
Igen tudom ez is egy semmitmondó poszt, naponta ezer ilyen eset van, engem mégis érdekel a véleményetek. Köszi.
dr. _mmm_ 2009.01.30. 09:53:27
1. amíg javítják nincs kocsitok
2. értéket is veszít mert már törött lesz a kocsi
3. ha átsodródtok a szembe sávba és ott frontálisan is ütköztök akkor nagy baj lesz
Párodnak meg kéne tanulni gondolkodni.. már bocs.
Szerintem jól tetted... az ilyen barom hadd menjen.. úgyis az oszlop lesz az erősebb...
tehenke 2009.01.30. 09:53:42
Alex3000 2009.01.30. 10:02:51
Agyalap 2009.01.30. 10:03:48
Végre kezdünk normálisan gondolkodni? Már csak a Polo 1.0 embereknek kellene átvenni a gondolatmenetet :)
Agyalap 2009.01.30. 10:06:01
Én sem szeretném, ha egy hülye miatt halnék meg, inkább lassítok és menjen a barom.
Petrodon 2009.01.30. 10:06:18
Az utat kívülről ismerem, rengeteget jártam/járok arra.
Ha van egy parányi köd, a kedves autós társak a simán járható 70-80 helyett elkezdenek 30-al araszolni, persze milyen okos pajzsosat - golyófogósat játszani, aki meg haladni akar, mert elunja az életét az KÉNYTELEN egész sort előzni az ilyen Márk féle majmok miatt.
Nem azt mondom, hogy mindenki tapossa neki ködbe, de azért, mert nem mindenki kalaposskodás még nem kéne lefikázni azokat, akik esetleg tudnak vezetni és haladnának is...
Na lehet köpködni.
dr. _mmm_ 2009.01.30. 10:15:10
Lehet te _azt az utat_ ismered, és ezért mersz/tudsz gyorsabban haladni rajta. Viszont van másik millió ut amit nem ismersz. És ott Te lennél a beszari kisköcsög. Szóval kuss, és ne fikázd azokat akik normálisan próbálnak közlekedni.
RaveAcE 2009.01.30. 10:17:03
Viszont szép mennyiségű jancsi-szöget megtart egy elektromágnes a kocsid segge alatt. A szivargyújtóba kösd, akkor könnyű kikapcsolni.
Sárkányböffentő 2009.01.30. 10:18:57
Tejköd, kb. 50 m látótávolság. Egyszercsak mögém ér egy szürke Lada világítás nélkül. És csak úgy elhúz... 40 m után már nem is lehetett látni, annyira beleolvadt a ködbe.
4 színesfémgyűjtő ült benne.
tehenke 2009.01.30. 10:19:00
(Felhívom a figyelmeteket, hogy itt még senki sem köcsögözött le)
RaveAcE 2009.01.30. 10:19:22
tehenke 2009.01.30. 10:20:09
Nem kár értük, de ez pazarlás...
A lada ötszemélyes...
RaveAcE 2009.01.30. 10:24:28
Viszont az úton sokszor kellet már visszafognom magam. És ilyenkor jól jönne vmi kütyü. Még hangosbeszélőn gondolkodom. Mert hát a baromnak is joga van a véleményemhez.
TH 2009.01.30. 10:27:57
Egyébként én segíteni szoktam félrehúzódással és lassítással az előzést, ha tudom, hogy lassabban megyek, mint amennyivel még biztonságosan lehetne. Ha viszont úgy gondolom, hogy nem (nyár, szép idő, főút, 90 helyett 110 vagy köd, 0 méteres látótávolság, 90 helyett mondjuk 60-70), akkor tartom a tempómat, és csak akkor kezdek lassítani, ha el is kezd előzni. Akkor persze, jobb, ha mielőbb befejezi az előzést, de azért direkt biztatni nem fogom a száguldozásra...
WP12 2009.01.30. 10:35:17
Petrodon 2009.01.30. 10:38:15
Kalaposskodásbalfasz-e vagy, aki 40 fölött sikoltozik félelmében?
@..:: Gabesz ::..: Ha nem ismerem az utat, és utolárnek, akkor hagyok követési távolságot bőven és szépen lehúzódok, hadd menjen aki ismerős vagy siet.
És érdekes módon nem derogál, és nem írok siránkozós posztot, hogy úristen úristen, aki engem megelőz ő az "utak királya"...
Szóval a Márknak egy dologban igaza volt: paraszt...
TH 2009.01.30. 10:41:56
TH 2009.01.30. 10:43:16
indapass90210 2009.01.30. 10:46:46
Én pl okosabb nőt vettem volna feleségül...
ChPh 2009.01.30. 10:47:26
ChPh 2009.01.30. 10:48:19
TH 2009.01.30. 10:49:45
ChPh 2009.01.30. 10:50:30
indapass90210 2009.01.30. 10:52:57
Petrodon 2009.01.30. 10:53:26
Itt inkább az a gáz, hogy azért, mert valaki őkegyelmétől gyorsabban szeretett volna menni, már rögtön mindenki a sárga földig fikázza, pedig lehet, hogy a Polos csak egy nyugodt, kényelmes tempot autózott, akinek nem volt kedve beállni a tötyörgő teherautó mögé... Na? Így világlik?
A "NEM LÁTSZOTT AZ ÚT"-ra pedig azért az 50-60 méteres látótávolság nem kevés, és ehhez még lehet számolni, mert a fényszórókat sokkal hamarabb meglátod.
Ja! És ne húzd fel magad, nem akarok én senkinek semmi rosszat, csak gondoltam itt lehet vitatkozni. :)))
indapass90210 2009.01.30. 10:53:40
TH 2009.01.30. 10:54:58
indapass90210 2009.01.30. 10:56:16
:D
50-60 nem kevés? Hehe....
Petrodon 2009.01.30. 10:56:36
tehenke 2009.01.30. 10:57:23
Ó, ezen ne csodálkozz. Itt az a divat, ha a másiknak más a véleménye, akkor egy büdös szájú paraszt, akinek a családját is ki kell irtani, és ott dögöljön meg, ahol van. :)
Olyan, mint vita, érvelés nincs, a legjobb ellenérv általában a k@vaanyázás.
Petrodon 2009.01.30. 11:00:06
TH 2009.01.30. 11:01:05
TH 2009.01.30. 11:02:57
indapass90210 2009.01.30. 11:03:03
ChPh 2009.01.30. 11:03:13
Nos?
Petrodon 2009.01.30. 11:07:13
Befejezem az előzést vagy az előzött előtt vagy lelassítva mögötte, attól függően, melyik a gyorsabb...
Nos?
tehenke 2009.01.30. 11:08:27
Én ha kimegyek előzni, és véletlen mégis jönnek szembe nem megállok, hanem visszahúzódok...
Petrodon 2009.01.30. 11:10:01
Vagy ezek szerint te nyíl egyenes főúton éjszaka is 50-el mégy biztos ami biztos? Mert ha 90-el, akkor te is kezdj el gondolkodni, hogy mit fogsz mondani a bíróságon...
ChPh 2009.01.30. 11:10:48
és a féket pont a visszahúzódás miatt mondtam, a lassulásba ez is benne van...
miért nehéz elfogadni, hogy ködben csak ésszel?
Petrodon 2009.01.30. 11:11:03
TH 2009.01.30. 11:11:45
Ez együtt 41 méter. Tehát elkezded az előzést, mert nem látsz senkit szembejönni, a szembejövő mondjuk 80-90 méterre van. Eltelik egy másodperc, akkor már 40-50 métert megtettetek, marad még 1 másodperced, és 40 métered, hogy elkerüld a balesetet. Nem kell megállni. Kerüld el a csattanást. Hogyan teszed?
Nos?
TH 2009.01.30. 11:12:34
Miért nem mondjátok ki, hogy látási viszonyoktól függetlenül 100-al menni és előzni biztonságos?
Petrodon 2009.01.30. 11:15:18
De azért azt te is érzed, hogy a "lehet észre sem veszi a köd miatt, hogy kijöttél mellé..." sofőrnek nem biztos, hogy a forgalomban a helye.
És a sztoriról sem tudjuk egyértelműen eldönteni, hogy fekete vagy fehér.
Normális vagyok? 2009.01.30. 11:15:52
A feleségcsere időszerű lenne kedves Márk!
indapass90210 2009.01.30. 11:16:16
indapass90210 2009.01.30. 11:17:28
Petrodon 2009.01.30. 11:21:44
Schumi biztos körberöhögne a tempón, Márk biztos beszarna mellett...
Vagy ti mind matematikusok / fizikusok vagytok proci aggyal? :)))
ChPh 2009.01.30. 11:22:00
_ng_ 2009.01.30. 11:24:02
Nem volt ritka a szokásos toljuk-le-egymást-csoportosan sem, egymás seggétől 2 méterre, ködzárófénnyel.
Kb. Földvártól már egy szem köd sem volt, itt a ködlámpahasználat vissza is esett úgy 60 százalákra...
Petrodon 2009.01.30. 11:25:39
Nem tudtam, hogy csak így vezethetek, ha 1 ezredmásodperc alatt ki tudom számolni, hogy hány km/h -nál hány m/sec alatt hány mm lesz az út ha a szembe jövő...
Engem meggyőztetek, fejet hajtok a pentium eszűek előtt és megyek bezúzatom a jogsim.
TH 2009.01.30. 11:25:40
tehenke 2009.01.30. 11:26:58
TH 2009.01.30. 11:27:54
TH 2009.01.30. 11:29:07
TH 2009.01.30. 11:12:34
@tehenke: @Cyric_:
Miért nem mondjátok ki, hogy látási viszonyoktól függetlenül 100-al menni és előzni biztonságos?
Én csak annyit mondtam pl., hogy 60 méteres látótávolságnál 70-el menő autókat előzni ön- és közveszélyes.
tehenke 2009.01.30. 11:35:05
Sajnos nincs olyan erős autóm, hogy csak úgy előzgessek. Különösen, hogy egyszer-kétszer már megszívattak a "nehogymármegelőzzöngyorsangázt" stílusú vezetők.
De ezt azért csinálom, mert köcsög vagyok. Itt lettem azzá.
sunblind 2009.01.30. 11:35:27
milán85 2009.01.30. 11:37:08
szociologus 2009.01.30. 11:40:56
Fizika, általános iskola... Hajrá! Kevés a szerv, kell a donor...
megsemnyikk@n 2009.01.30. 11:40:59
TH 2009.01.30. 11:42:57
szociologus 2009.01.30. 11:43:12
borpancsoló 2009.01.30. 11:43:14
1, mert nem egy jobb autót kapsz, hanem a sajátodat töreted össze és csináltatod újra hosszas utánajárással. (ez kis sebességre is igaz:) )
2, mert ha 90-nél valaki meglök hátulról, könnyen lerepülhetsz az útról. Kellemetlen élesben megtudni, hogy igazából amit a filmekben mutatnak azt igen profi sofőrök játszák el :)
(nem saját tapasztalat, csak szerintem)
summa: Jól döntöttél!
Nancsi 2009.01.30. 11:44:55
"A "NEM LÁTSZOTT AZ ÚT"-ra pedig azért az 50-60 méteres látótávolság nem kevés, és ehhez még lehet számolni, mert a fényszórókat sokkal hamarabb meglátod."
Apám 750ezer km-et vezetett balesetmentesen. Utána nem sokkal ködben egy hozzád hasonló streetracser kilökött elé a szembejövő sávból egy kivilágítatlan lovaskocsit. Pech. De mondjuk vaddisznón se sok reflektort láttam eddig, meg mondjuk egy útra dőlt 2 mázsás ág se biztos hogy ki van világítva, vagy éppen egy 15 centi mély kátyú, de pl a terelőtábla se kivilágított, max fényvisszaverő. Meg láttam én már kivilágítatlan teherautó pótkocsit autópályán is. Szétcsúszott a vezeték, na bumm. Kérdezd erről mondjuk Horn Gyulát (ha még él), neki vannak tapasztalatai.
Ha valaha is tanultál volna vezetni, és nem receptre kaptad volna a jogosítványod tudhatnád, hogy mindig akkora sebességgel haladhatunk, amennyivel meg tudunk állni ha valami előbukkan a ködből. Nem kivilágított valami, hanem úgy általában valami szilárd objektum. Sötétben feketére festett tehén seggére kell számítani akadályként, ha hosszú életet akarsz. De ha nem, engem az se zavar, van sok jó ember aki szervre vár.
ChPh 2009.01.30. 11:45:55
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.01.30. 11:46:13
ChPh 2009.01.30. 11:46:50
tehenke 2009.01.30. 11:46:58
Ilyen esetekben én is el szoktam képzelni, hogy: De jó is lenne, ha gombnyomásra előjönne elől a motortérbőr két darab M60 -as géppuska, és azzal ki tudnám lőni a ködlámpáját....
Szendwich 2009.01.30. 11:47:37
Petrodon 2009.01.30. 11:47:42
Büszke vagyok rád, csak így tovább!
TH 2009.01.30. 11:48:24
tehenke 2009.01.30. 11:49:09
Petrodon 2009.01.30. 11:51:36
Amúgy a 750.000 balesetmentes kilométerrel ugye őt láttam a Guiness rokordok könyvében? :))
ChPh 2009.01.30. 11:51:43
nagyd 2009.01.30. 11:52:32
9mmPara 2009.01.30. 11:53:35
TH 2009.01.30. 11:55:42
szociologus 2009.01.30. 11:56:36
Fizikával utoljára az érettségin találkoztam, jajj, már 15 éve. És nem tudtam, hogy ez az eredmény fog kijönni a végén, mindenesetre azt éreztem, hogy 70 km/h 50-60 méteres látótávolságnál éppen határeset. Kiszámoltam, tényleg az. Ergó aki őt előzgeti, az potenciális gyilkos (az, hogy öngyilkos nem érdekel). Előz akkor, amikor a saját sávjában felbukkanó terelés előtt sem tudna megállni. Nem kicsit méri el, hanem a duplájánál is többet képzel magáról, az autójáról, mint amit a fizika mond. Remélem életben maradok, ha egyszer belénkszáll egy ilyen géniusz. Legalább a gyerek miatt bosszút állhassak...
nagyd 2009.01.30. 11:58:14
eRobi 2009.01.30. 12:00:56
I:
Nekem az átlagosnál jobb látásom van, ezt már többször tapasztaltam, főleg ködben/esőben. Ezt ki lehet használni.
Valamint: Ha én bármilyen helyzetben előzök (nem szeretek én sem 40nel beállni a sorba), akkor azt LENDÜLETBŐL teszem. Tehát nem ráragadok valakire, aztán mikor szabadnak tűnik, akkor padlógáz. Hanem szépen lemaradok 40-50 métert, és ha látom, hogy mikor lesz tiszta a terep, akkor már jóval hamarabb elkezdek gyorsítani. Mire elkezdődik az előzés, már legalább 30 km/h-val gyorsabb vagyok az előzendőnél. Így maga az előzés időtartama is lerövidül, tehát kisebb a kockázat.
II: Ha 50 cm-rel jön a seggem mögött az Utak Királya, akkor én nem fokozatosan lassítok, hanem egy fél mp-re beletaposok a fékbe. Mindegyik tolakodó észreveszi magát ilyenkor, és távolságtartóbb lesz. Persze, hiszen rájön,hogy ha gríz lenne, esélye se lenne megállni mögöttem.
9mmPara 2009.01.30. 12:05:18
Ha akármelyik kisteher mögött betartod az ésszerű követési távolságot (2-3 másodperc), akkor azért nem olyan rossz a kilátás -- pláne kanyargós úton, ahol szépen be tudsz kukkolni az ívekbe.
Tightend 2009.01.30. 12:07:08
Normális vagyok? 2009.01.30. 12:10:43
Persze... itt mindenki átlagfeletti képességekkel rendelkezik. Én példáúl átlátok az elöttem haladó kamion rakományán is, sőt kanyarbalátó képességém is van. (a monitort is oldalról nézem)
borpancsoló 2009.01.30. 12:14:26
Inkább a kanyarokkal van a baj, meg azokkal az őzekkel, szarvasokkal, akik nem kifejezetten használják a ködlámpát.
borpancsoló 2009.01.30. 12:15:23
okos magatartás...
eRobi 2009.01.30. 12:15:29
Most ez olyan hihetetlen, hogy jobb a szemem, mint az átlag? Cserébe pl. sokkal rosszabbul hallok. Persze lehet rögtön kötözködni, biztos hazudok, meg ilyesmi.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.01.30. 12:20:26
a kertész tömlővel 2009.01.30. 12:20:51
el se tudjátok képzelni hogy pl a 86 os úton beled környékén mennyien sétálnak valahova vasárnap reggelente( persze nem szabályosan szembe a forgalomnak,,hanem nekem háttal,,h esélyük se legyen észrevenni az autót ami közeleg ,,ezáltal az én esélyeimet is rontják h észrevegyem őket.
borpancsoló 2009.01.30. 12:22:39
I.,Kb mindenki az általad leírt módszerrel előz, aki tud vezetni/nem vagizik.
II., Ez nagy általánosságban tényleg így van, de van egykét farok, akiknek ettől annyira elszáll az agya, hogy onnantól az lesz az életcélja, hogy még a következő 1 km-en kinyírjon.
Norbi 2009.01.30. 12:24:34
janikahhh (törölt) 2009.01.30. 12:27:05
a kertész tömlővel 2009.01.30. 12:31:38
eRobi 2009.01.30. 12:33:16
I: Aki tud vezetni, az tényleg így előz szerintem is, de sajnos a saját tapasztalatom szerint ez a teljes autóstársadalom 1-2%-ra igaz csak. A többiek inkább "seggből rögtön" módon előznek, de ami még rosszabb: sokszor csak harmadgázon, hogy legalább 20 mp-ig tartson a manőver.
II: Aki ez után ki akar nyírni, azt inkább én is elengedem. Jobb a békesség, de szeretek "nevelni". Lehet, hogy ez nem jó módszer, vagy nem a közlekedés kellős közepén kellene ezt csinálnom. De nem tudok jobb megoldást.
Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2009.01.30. 12:35:25
Amit felettem is írtak, hogy a köd nem jelenti azt, hogy állni kell, én is szeretek 70-90 körül haladni, vonatkozik az esőre, hóra.
Hihetetlen volt hogy mert esett az M3-on az eső, így a belső sávban kellett haladnom sokat, mert "életveszélyes" 120-al haladtam. Persze tükröt néztem, és ha valaki haladni is akart ( én nem siettem, autóm fogyasztásának meg kedvezett ez a tempó ), természetesen jó előre beálltam, a 70-el haladóak közé, valamint ha volt 1-2 percem hogy jobb oldalt haladjak, akkor már szintén ott haladtam, jobbratartás vagy mi.
Szóval a gond ott van, ha valaki indokolatlanul lassan halad, ami az emberekre jellemző egy kis hó, köd, eső vagy bármi láttán, még ha a tapadás és a látási viszonyok megfelelőek is.
Persze olyan ködben amikor 3-4 autónyi távolságot nem látok el, én is óvatosabban autózok ill. ha félek akkor inkább nem megyek, de semmiképp nem poroszkálok mozgó bólyaként.
Helyes megoldás: Engedni, hagy menjen.
Igen, az a magatartás idegesítő hogy az embertől fél m-re autózik, azt én is ellenzem, én szeretem a nagy köv. távolságot.
janikahhh (törölt) 2009.01.30. 12:35:55
FlybyWire 2009.01.30. 12:36:08
Lehet, hogy a nagyvonalúsággal keveri? Tényleg nem tudom, mire gondolhatott...
Petrodon 2009.01.30. 12:43:14
Sőt, szerintem sikerült meggyőznöd, hogy 90 sok 70 méter látótávolságba.
Most is azt mondom, amit már mondtam, hogy mindig az adott helyzetben tudom felmérni, hogy mi sok és mi nem, ami rengeteg dologtól függ.
and/or 2009.01.30. 12:57:36
Azóta fizika megváltozott?
A postíró meg jól csinálta. Akinek sürgös meghalni, hagyni kell.
dinyus 2009.01.30. 12:58:55
tehenke 2009.01.30. 13:00:32
Hál istennek a valóság ennél árnyaltabb.
alfredo 2009.01.30. 13:02:32
750 ezer km egy taxisofőrnek is csak alig néhány év. Egy kommentelő édesapja pedig rendelkezhet mondjuk 30-40 év vezetői tapasztalattal is. Irodai foglalkozás esetén is kijöhet hát a 750.000 km ennyi idő alatt.
A kommentjeidet olvasva nem csoda, hogy nem hiszed, valaki ennyit vezethetett, pláne balesetmentesen. A 100. levezetett km-t mikor ünnepled majd?
;)
Petrodon 2009.01.30. 13:07:20
Na akkor mégegyszer:
(Maró gúny a hangomban) Ugye édesapádat láttam a Guiness rekordok könyvében 750.000 levezetett kilométerrel?
alfredo: Így már okés? Eszem áll meg... :)))
Dinsdale Piranha 2009.01.30. 13:10:31
eRobi 2009.01.30. 13:22:33
Csak egyvalamiben vitatkoznék:
"de az tény, hogy az optimálisnál lassabb sebességgel még nem öltek meg senkit."
Egyik ismerősön éjszaka 90-nel ment bele közúton a kivilágítatlan pótkocsit 30-cal vonszoló IFÁ-ba. A 4éves kislányának több bordája és a lába eltört, a sofőr homlokát tizenvalahány öltéssel varrni kellett. A megengedettnél SOKKAL lassabb sebesség is nagyon veszélyes! Szerintem.
hawkeye 2009.01.30. 13:28:42
Petrodon 2009.01.30. 13:33:08
Mókusélet 2009.01.30. 13:49:46
Vagy besértődik, megelőz és büntető satut alkalmaz.Én már jártam így, sőt post is született róla.Na akkor állj meg!
eRobi 2009.01.30. 13:53:11
Ha befékezek előtte >tényleg< egy kicsit, akkor miután megelőzött, számítok a "büntire". Ez benne van a pakliban, de nem jellemző.
tehenke 2009.01.30. 13:53:52
"de az tény, hogy az optimálisnál lassabb sebességgel még nem öltek meg senkit."
Jajj, dehogy nem. Az összes utoléréses baleset emiatt van.
TH 2009.01.30. 13:59:24
9mmPara 2009.01.30. 14:05:01
Sőt! Per def az optimális sebesség mindig épp az, amivel én hajtok. Merthogy én tökéletesen vezetek, ergo a sebességválasztásom is tökéletes. Mindenki, aki ettől eltér, disznóé' kapta a jogsiját és még hülye is.
Valahogy így képzelem.
randomuser1 2009.01.30. 14:05:22
hatesz 2009.01.30. 14:26:34
magaslaci 2009.01.30. 14:30:45
Amúgy sztem mindenki normálisan viselkedett, aki nem sietett elengedte azt aki sietett és az normálisan meg is köszönte.
Ismét annyit lehet mondani h ez most tényleg megért egy posztot?...
alfredo 2009.01.30. 14:32:20
Örülök, hogy Te is megértetted, mit is írtál. Sajnálom, hogy azt azonban még mindig nem érted, én éppen erre a gúnyos hangvételre válaszoltam. Hiszen a gúnyos hangvétel itt azt jelenti, kétségbevonod a kommenttárs állítását.
Vagy nem is erről lett volna szó? Mégsem gúnyos hangvételű volt a kommented (hiába hittük azt mindketten...), hanem tényleg csak egy kedves vicc lett volna amit írtál?
Óriási! Haha.....
Rajtad röhögök, nem ellened! ;)
Dinsdale Piranha 2009.01.30. 14:32:41
alfredo 2009.01.30. 14:34:43
Ha a túl lassú kocsiba mész bele, akkor az azért lehet, mert nem tartottad a követési távolságot. A Te példádban nem az volt a gond, hogy 30-cal ment az IFA, hanem, hogy kivilágítatlan volt.
alfredo 2009.01.30. 14:35:55
TH 2009.01.30. 14:37:21
tehenke 2009.01.30. 14:38:41
tehenke 2009.01.30. 14:39:39
TH 2009.01.30. 14:40:45
alfredo 2009.01.30. 14:40:57
Te vagy Cyric! Együtt magyarázzátok a bizonyítványt?
Szerintem senki nem állította, hogy az valami iszonyatosan sok lenne. A 750 e km azt jelenti, elég sokat vezetett az illető, van már tapasztalata. Az illető komment véleményem szerint egyáltalán nem arról szólt, hogy ez milyen sok lenne, ez mindössze egy alátámasztás volt a mondanivalóhoz (ha nem így lenne, a kommentelő majd nyilván kijavít).
tehenke 2009.01.30. 14:41:15
alfredo 2009.01.30. 14:41:36
:)
Követési távolságot meg tartson az előtted haladó, igaz?
alfredo 2009.01.30. 14:42:18
off
Az iménti válaszomban a ? helyett véletlenül !-et írtam. Bocs.
on
eRobi 2009.01.30. 14:43:47
De ha nincs kivilágítva ÉS mondjuk 70-nel megy, nem 30-cal, akkor sokkal több idő lett volna észrevenni. És ha még így sem kerülte volna el az ütközést, akkor is a sebességkülönbség nem lett volna ilyen nagy a becsapódáskor.
Nem szabad indokolatlanul lassan menni, értsétek már meg! A hangsúly az "indokolatlanul" szón van.
alfredo 2009.01.30. 14:47:28
Az indokolatlanul lassan haladóra néha nekem is kedvem lenne célozni, de az égigérő hülyeség, hogy az összes "utoléréses baleset" amiatt van, mert valaki az optimálisnál lassabban halad. Ha 130 a megengedett, de mondjuk kb. 120 az optimális, viszont én csak 110-zel megyek, akkor miért én vagyok a hibás, ha hátulról belémjönnek?
TH 2009.01.30. 14:48:55
alfredo 2009.01.30. 14:49:38
HA így, HA úgy...
Nem volt kivilágítva, ezért volt a baleset.
TH 2009.01.30. 14:50:06
alfredo 2009.01.30. 14:50:39
Úgy tűnik, rosszul.
TH 2009.01.30. 14:51:41
tehenke 2009.01.30. 14:51:51
Nem fogom elmagyarázni miért veszélyes dolog 30-al poroszkálni egy olyan helyen, ahol 90-110 -el lehet menni. Jöhetsz nekem féktávval, meg minden faszsággal, de egyszerűen nincs igazad.
Ugyanúgy nem ülünk ki sakkozni a főút közepére (megtehetjük, hisz az autósnak úgy kell mennie, hogy meg tudjon állni).
TH 2009.01.30. 14:56:32
tehenke 2009.01.30. 14:56:35
A műszaki hiba miatt álló járműnél jó előre ki kell rakni a háromszöget.
Normális vagyok? 2009.01.30. 14:56:42
Te köcsög! :D
TH 2009.01.30. 14:57:03
eRobi 2009.01.30. 14:58:13
Ha az út szélén áll, akkor nem a haladó sávot foglalja el. Sokkal könnyebb fél-egy méterrel félrekormányozni az autót egy útszéli akadály miatt, mint kikerülni a saját sávunkat. A dolog pikantériája egyébként, hogy az emberünket megbüntették "sebesség helytelen megválasztása" miatt, a teherautóst pedig csak a lámpája miatt. A rendőrség szerint az IFÁsnak nem volt semmilyen felelőssége a baleset bekövetkezésében.
hatesz 2009.01.30. 14:58:18
Gondoltam irok valami magasanszäntot igy pentek delutan:)
Hülyeket hagyni menni utjukra, autorädio bekapcs, CD betesz, Hofi hallgat, nevetgel...
tehenke 2009.01.30. 14:58:36
Általában ilyenkor mindkét jármű megsérül, tehát meghibásodik, hibás lesz.
alfredo 2009.01.30. 14:59:38
Felejtsd el a 30-at, nem a 30-ról volt szó, hanem minden, az optimálisnál lassúbb sebességről. Ha valahol 120 az optimális a külső szemlélő számára, ott a 110 is optimálisnál kisebb sebesség (persze, lehet, hogy az mégis optimális, hiszen a hátulról érkező csak a külső tényezőket tapasztalhatja, azt nem, hogy esetleg azért halad lassabban a másik kocsi, mert az egyik utasnak mondjuk hányingere kezd kialakulni). Tehát ne beszélj nekem itt mindenféle 30 km/h-ról! Ha egyszer ugyanis MINDEN esetről állítod, hogy az elölhaladó a hibás, ne emelj ki abszolút szélsőséges példákat!
forrórágógumi 2009.01.30. 15:01:10
A helyes magatartás az lett volna ha a kicsi feleséged kussol. Aztán ha az árokban vérző fejjel és egy karral-lábbal kevesebben is nagyképűségnek vélte volna? Idióták voltak, vannak, lesznek ezen senki nem változtat!! A legegyszerűbb a megelőzés és az elkerülés. Siet? hadd menjen majd megdöglik ha úgy alakul, de rásatuzni azért mert közeljön?!?! hát bazdmeg
TH 2009.01.30. 15:10:20
@tehenke: Nyertél. :D
Rong 2009.01.30. 15:13:19
Mindenki vonja le belőle a tanulságot.
alfredo 2009.01.30. 15:16:51
Ha 50-60 m a látótáv, akkor helyesen választhattátok meg a sebességet sztem. Mégha itt többen el is kezdenek hőbörögni majd, hogy de ők igenis, tudnak menni ilyenkor is 120-szal.:)
Dinsdale Piranha 2009.01.30. 15:19:11
TH 2009.01.30. 15:21:41
Dinsdale Piranha 2009.01.30. 15:26:57
alfredo 2009.01.30. 15:28:06
Így van! Ha belemegyek egy 30-cal haladó járműbe, akkor felvetődik a kérdés, hogy túl gyorsan mentem-e, avagy figyelmetlen voltam. Mert egy ilyen helyzet kellemetlenséget, bosszúságot okoz, de ha baleset is van belőle, felvetődik a hátulról érkezett felelőssége IS.
TH 2009.01.30. 15:31:24
Tron65 2009.01.30. 17:43:51
Sok-sok éve, 70-es (mai 7-es) út, Diósárok környéke. Látótávolság 20-30 (!) méter.
Utazok hazafelé a csuklós Volános busszal. Nagyon rutinos sofőr, tizenéve ezen az útvonalon napi 5-8 alkalommal megy végig, még a kátyúkat is fel tudja sorolni. Átlagtempó úgy 30 km/h körül.
Mögöttünk is feltűnt az utaki királya. Jó öt percébe és a 10. kikukucskálásába került, amig meg tudott minket előzni. Aztán rájött, hogy mégse lát semmit és beállt úgy 10-15 km/h tempóra.
Pilótánk nem szólt egy szót se, csak felkapcsolta az összes létező fényszóróját.
Az utak királya kevesebb mint fél percig bírta, majd lehúzódott.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.01.30. 17:44:23
Viszont az ilyen seggretapadósok, remélem egyszer belemennek hátulról valami 20 éves romba, aztán fizethetnek... Legközelebb hátha betartja a követésit...
Ferocious 2009.02.03. 15:34:33
Ferocious 2009.02.03. 15:41:41
KF. 2009.02.03. 16:13:51