Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az volt a baja, hogy nem akartam meghalni?

2009.02.01. 12:51 :: SilentSound

Az egyik kedvenc élethelyzetem az, amikor valaki hülye, de rátesz egy lapáttal és még neki áll feljebb, mert nehogymá' elismerje, hogy netán ő volt a fasz. Márkot egy ilyen mókus túrta le majdnem az aszfaltról és persze elkövette azt a hibát, hogy rendeltetésszerűen használta a kürtöt.

2008 decemberében a párommal autóztunk Kazincbarcika felé a 26-os számü főüton. Utolértünk egy mini karavánt ami egy teherautóból illetve egy Opelből állt. A teherautó kb 70-80 km/h -as sebességgel hasította előttünk az utat.

Mivel szemben jöttek ezért türelmesen várakoztam addig amíg megszűnik az autók utánpótlása. Miután láttam, hogy a szembejövő sávban lassan szabad lesz az út ezért elkezdtem balra indexelni jelezvén, hogy én itt előzni szándékoznék. Miután elment az utolsó autó is és láttam, hogy az előttem lévő gépjármű sem akar előzni, ezért megkezdtem a jól megszokott manővert, növeltem a sebességemet illetve lassan áthúzódtam a bal sávba.

Igen ám, eddig ezzel nem is lett volna semmi gond, de kedves autós kollégám úgy döntött, hogy Ő márpedig nem vár meg engem amíg én befejezem a műveletet és  előzésbe kezdett. Azért, hogy elkerüljem a katasztrófával végződő helyzetet őrült módon dudálni kezdtem, hiszen az Opel csak jött egyre és egyre közelebb mit sem zavartatva magát.

A dudaszó valamennyire használt és végül ott maradt a teherautó mögött. Az előzés megtörtént párom és én örültünk, hogy életben vagyunk. Mindenki boldog volt, egy valakit leszámítva. Ez pedig nem volt más mint a kedves, aranyos, jólelkű mindenkivel törődő autóstársam aki egy néhány másodperccel ezelőtt az életünkre tört.

Őt nagyon is zavarta ez az egész és miután megelőzött egy nagyon kedves gesztussal ki is fejezte felém a nem tetszését, a középső ujja felmutatásával.
Amennyiben olvassa ezt a blogot ez utón szeretném Neki megköszönni, hogy meghagyta a nyomorult életünket, valamint azt, hogy megmutatta a gyermekeinek, hogy hogyan kell elintézni a magamfajta szarháziakat. Higgye el ők aztán tényleg nem tehetnek majd arról ha esetleg ugyanúgy fognak viselkedni mint Maga  :)

Természetesen én sem vagyok hibátlan, de legalább  előzés előtt belenézek abba a szerkezetbe amit az ilyen esetek elkerülése végett is találtak ki. Kérem tegye meg Ön is!

177 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:12:41

@Fluent: Amúgy kibújt a szög a zsákból. Tényleg képtelen vagy elviselni, ha valaki gyorsabb nálad. :D Gratula!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:15:10

@Fluent: Igen, köteles vagy, ellenkező esetben közúti veszélyeztetés _bűncselekményét_ követed el éppen. Még ha nem is tetszik, vagy zavarja az egódat, hogy más nem láma módjára halad, vagy jobb kocsira futotta, satöbbi.

GZolee 2009.02.01. 17:19:44

@Fluent: Küldök egy kressz könyvet, ird meg a címed, olvasgatni kellene erősen.

aachi2 2009.02.01. 17:20:08

@Nancsi:

"Az F1 autókat leszámítva mindegyik jobban lassul mint gyorsul"

??? az f1 autókat csak ne számítsd le.

Fluent 2009.02.01. 17:20:35

@KuKori:
Jól van előzgess csak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:23:05

@Fluent: Nyugodj meg, úgy teszek, ahogy még rajtam kívül pár száz ezren az országban :)

GZolee 2009.02.01. 17:26:24

@KuKori: ne merj előzni vaze! fölleg nem egyszerre 2 autót :D

Krisi 2009.02.01. 17:26:45

Fluent 2009.02.01. 17:07:32

"Egyszerűrn be kell vezetni hogy ha van egy sort akadályozó valami akkor csak érkezési sorrendben lehet előzni, úgy hogy még a tükörbe sem kell nézni."

Ilyet se írtam még, de most kikívánkozik: LOL

:D

Krisi 2009.02.01. 17:29:45

Ezt a faszságot meg felejtsük már el hogy csakis és kizárólag a szent és mindenható ó áldott KRESZ szerint élünk.

Nem mindenáron a szabályokat kell betartani, hanem biztonságosan kell vezetni, mást nem veszélyeztetve. Én ezt teszem, nem is okoztam még baleset. Persze ez azt jelenti, hogy úgy 93%-ban a KRESZ szerint vezetek, de vannak néha esetek, ahol - szerintem - meg lehet szegni a szabályokat, ha mást nem veszélyeztetek vagy zavarok.
Ezt a rendőrök most remélem nem olvasták :)

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:32:36

@Krisi: Te most itt meg leszel alázva, hogy ilyet mersz kimondani. :)

Noxin 2009.02.01. 17:37:18

Egyszerűen be kell vezetni hogy ha van egy sort akadályozó valami, akkor csak érkezési sorrendben lehet előzni, úgy hogy még a tükörbe sem kell nézni.

Pontosan ez a biztonságos közleledés alapja... Meg hogy nem kell balra benézned a jobbkezes utcában. És hogy előzésnél az előtted levű járműre figyelhess, ne a hátulról x-edik kivágó autóstól kelljen rettegned.

A vezetéshez mindenkinek joga van, azért vannak szabályok, hogy a 16-99 évesig mindenki viszonylagos biztonságban egymást tolerálva közlekedhessen. Itt nálunk meg az van, hogy mindenki jobban uralja a kocsiját mint Schumacher, és mindenki takarodjon az utakról, aki tötyörög, bénázik stb. A közértben mikor toljuk félre a nénikét a 3 zsömléjével, mert mi jobban sietünk?
Annyira hiányzik a tolerancia, hogy az hihetetlen. Mindannyian leszünk öregek nemsokára, fogunk nézni nagyot, amikor lassulnak a reflexek, fárad a szem. Ez elkerülhetetlen, és zavaró lesz a körülöttünk száguldó sok autó.

Bladika 2009.02.01. 17:37:42

@Noxin: Tévedés! Azért van egyes számban,mert nem két autót előzöl egyszerre, hanem egymásután többet nem ugyan az! Nincs olyan jogszabály ami tiltaná és nincs olyan jogszabály amit ne teljesítenél! Amit te mondasz az szimplán a szavak/mondatok kiforgatása!

Bambano 2009.02.01. 17:39:20

Csendben jegyzem meg, van kresz a neten, az orfk honlapján. Aki ide tud irogatni, azt is le tudja tölteni.

Bladika 2009.02.01. 17:44:34

@Noxin: "Egyszerűen be kell vezetni hogy ha van egy sort akadályozó valami, akkor csak érkezési sorrendben lehet előzni, úgy hogy még a tükörbe sem kell nézni."

Rendben, de akkor vezessük be azt is, hogy KÖTELEZŐEN MEG KELL ELŐZNI!

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:44:53

@Noxin: A tolerancia annyira hiányzik a lassú autósok részéről, hogy az hihetetlen... Ha valaki szabályosan kimegy előzni, az miért a tolerancia hiánya? A tolerancia hiánya az, amikor valaki be akarja bizonyítani, hogy a másiknak nincsen joga gyorsabban menni, mert elég pl. a 70 is... A biztonságos közlekedés alapja például az lenne, hogy nem kapnak jogsit azok, aki képtelenek alkalmazkodni a forgalom körülményeihez. A KRESZ-t nem megreformálni kell, hanem ésszerűen alkalmazni. És aki képtelen megérteni, hogy (sort) előzni az nem félretolás, hanem szabályos manőver, az maradjon otthon, vagy menjen tömegközlekedéssel, de ne üljön autóba.

Bladika 2009.02.01. 17:45:10

@Bambano: De látod, hogy hiába töltik le egyesek, nem tudják értelmezni!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:47:23

Íme:

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

@Noxin:
A toleranciával meg az alkalmatlanságot ne magyarázzuk már ki, köszike.

Bladika 2009.02.01. 17:47:28

@Bladika: Lécci pontosan linkeld már be, mert ami nekem van nem vagyok benne mindig biztos, hogy nem változott-e azóta, bár eddig nem volt ilyen gond, de mégis jobb lenne a brfk ról az atuti! :)

Donor 2009.02.01. 17:48:12

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: De ha én megyek elöl akkor mégis minek előznék? :)))

Jobb helyeken pedig szokás jelezni idejében az előzési szándékot, illetve szokás használni a tükröt, ebben az esetben mivel nem szándékozta megelőzni a jelzések alapján teljesen szabályos és jogos volt az előzés.

Bladika 2009.02.01. 17:48:38

@KuKori: Ez ugyan az amiről BAMBANO beszél? Ez van nekem is! Ez tuti a hatályos nincs egy másik a BRFK oldalán? Vagy ugyan az?

Noxin 2009.02.01. 17:50:35

@Póktalicska:
Te vagy az élő példa a tolerancia hiányára...
ehhezt nem is kell több kommentár.
Majd ha öregebb leszel, visszaadod a jogsidat? Mert idővel te is lelassulsz 8-), és akkor kurvára csodálkozol majd.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:54:38

@Noxin: Kérlek fejtsd ki bővebben, miben nyilvánul meg, hogy nem vagyok toleráns?
Jaa, azzal szemben valóban nem vagyok toleráns, ha valaki nem ismeri a KRESZ-t, és terjeszti is a hülyeséget...

Remélem, hogy még azelőtt leadom józan észtől vezérelve a jogsim, hogy szenilis csődtömeggé válnék. De valamit árulj el! Ez hogy a francba kapcsolódik a témához???

Donor 2009.02.01. 17:55:25

@KuKori: Jaj de elvannak szállva egyesek a 103LE-s Suzukitól. Nekem a 120-as Skodával is ment az előzés....lehet hogy meg kéne tanulnod autót vezetni? Vajon mi sül ki abból amikor valaki egy gyenge járművel sem tud biztonságosan menni és ezért inkább beül egy erősbe?

Ne tudd meg hány barmot szopattam meg a 45LE-s Skodámmal. Nyomhatta a gázt, nehogy meg tudjam előzni, mivel lendületből mentem, esélye sem volt, hiába van ott az a pár plusz paci.
Másik hogy egy darabig jött mögöttem, de be volt szarva a nagyobb tempóktól, de azért derogálta hogy megelőzöm.

Kuss3 2009.02.01. 17:56:53

Noxin
Van egy aprócska különbség közted és Póktalicska között.
Neked azonnal szétkellene "tépni" a jogosítványod, póktalicskának meg(kb)50 év múlva.

Donor 2009.02.01. 17:58:35

@trewq: Ha melletted van akkor már hiába fékezel.
Múltkor nekem is volt ilyen, megpróbált leszorítani, mert nem vett észre hogy ott vagyok, fék, duda, majdnem felborultam, de ha nem nyomom a dudát nekem jött volna így is.

Donor 2009.02.01. 18:04:58

@mennyémá: Volt egy csóka akinek mondom ezt, aszondja, de hát akkor 2000 felett pörögne a motor és ott már milyen hangja van... no comment.
Ugyan annál a kocsinál én üzem szerüen 6000-nél váltottam el :)

Donor 2009.02.01. 18:09:21

@klacus: Ja, de ez inkább a kényelem miatt jó, de nem feltétele a lendületes előzésnek.

Van egy 750-es Honda motorom, az olyan nyomatékos, hogy 5.ből ki sem szoktam venni mert 40-200ig teljesen jól használható így is :) de van egy kis 125-ös motorom azzal sincs előzési gondom, csak azon többet pedálozok.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:12:44

@Donor: Nem talált :D 103 lóerő, uhh, szarul járnék azt hiszem. Csapjunk hozzá még úgy negyvenet, akkor közel járunk az igazsághoz. Azt pedig sosem állítottam, hogy ÉN nem tudtam anno a gyengébbekkel előzni, lendülettel és futóművel pótoltam a lóerők hiányát. Meg értelemszerűen (sajnos keveseknek) a váltó használatával. Van élet az 5. előtt is :P

randobrobag 2009.02.01. 18:15:51

Öszintén kit érdekel hányan állnak sorba egymás mögött vmi lassú fostalicska miatt?Kinézek szembőlsenki, nem indexel az előttem levő padlógáz oszt jó napot!Ne adj isten vki kilép a sorból:
1 fék beengedem ketten előzünk
2 késő én már nem tudok előzni be a helyére,hiszen egy autónyi hely felszabadult
3 mellete vaok lásd poszt duda, fék esetleg combo
Amúgy amikor sort előzök és nem akarnak visszaengedni az büntetem egy jobbra indexel!!!
Frontálisan soha!!!!

Bladika 2009.02.01. 18:18:31

@Donor: Pontosan azért van ez mert sokaknak fogalmuk sincs az előzés mikéntjéről és jönnek, hogy sok lóerős géppel könnyű meg stb. Volt régen erről egy jó TC műsor amiben egy úthengerrel példálóztak! Nekem annak idején volt egy Twingom! Nem volt gond az előzés! Utána egy Kispolákom! Azzal sem volt gond az előzés! Az a probléma amit mondasz! Fogalmuk sincs róla, hogy lendületből is lehet előzni! De mivel ő 5 centire megy a másik seggében, oda nem fér be senki, onnan 26LE vel nehéz kielőzni!

randobrobag 2009.02.01. 18:19:24

Majdnem kihagytam, ha Debrecenig egybefüggő a kocsisor és szemből senki akkor nem előzünk vagy egyesével visszatérünk???
Hangszóróért!!Illetve megnézhetjük mi van mögötte! :)))))
Ráadás: Online Kresz tesztet mindenkinek!!

Donor 2009.02.01. 18:19:55

@Meister: Azt hozzátenném hogy előzni sem úgy kell hogy ráragadsz az előtted menőre, hanem rendes követési távolságot tartasz. Ebből a pozícióból jobban kilátni, és ha rutinosnak érzed magad akkor úgy kezded el a gyorsítást, hogy mire a szembejövő elhalad éppen ki tudj vágódni az előzendő mögül. Ha eközben kiderül hogy mégsem lehet előzni akkor még mindig nyomhat az ember egy féket.

Ezzel a módszerrel nincs az a tetű kocsi amivel ne lehetne normálisan előzni.

Bladika 2009.02.01. 18:20:17

@randobrobag: Így van! Én megfogadtam! Ha ilyen van inkább belököm az árokba a barmot, minthogy frontálisan ütközzek!

Bladika 2009.02.01. 18:21:33

@Donor: Ott a pont! De ennek elsajátítása egyeseknek már Sumi kategória távolságban van!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:23:28

@Donor: kivéve ha a proletár akkor dönt -szokás szerint tükrök és körülnézés nélkül- az előzés azonnali megkezdése mellett, amikor épp integetni tudnátok egymásnak. Baszhatja az ember a követési távolságát, ha az meg nem néz semerre, csak belédfordul oldalról :)

Donor 2009.02.01. 18:29:10

@KuKori: No hát akkor minek mondod, hogy a gyenge autó veszélyes?
Jó persze én is azt mondtam anyámnak hogy azért vettem 85LE-s motort, mert az biztonságosabb az erő többlet miatt, de azért én nem hittem el :) Azért kell az erősebb gép, mert szeretek menni :)

Noxin 2009.02.01. 18:29:30

@Póktalicska:
"A biztonságos közlekedés alapja például az lenne, hogy nem kapnak jogsit azok, aki képtelenek alkalmazkodni a forgalom körülményeihez."
EZT KI A FENE HATÁROZZA MEG?
Az a tolerancia hiánya, hogy vindikálod magadnak a jogot, hogy másokat alkalmatlannak minősíts.
Igen vannak barmok a közlekedésben, de sem a büntető satufékezés, sem a te itélkezésed nem megoldás rá.

flamer 2009.02.01. 18:33:40

@Noxin: Pl. a vizsgabiztosnak többek között az lenne a dolga, hogy kiszűrje azokat, akik nem alkalmasak a vezetésre.

Ez neked újdonság? Járjon alanyi jogon a jogosítvány?

Noxin 2009.02.01. 18:36:18

Megjegyzem halkan, hogy beidéztem a KRESZ erre vonatkozó részét, és értelmeztem (SZVSZ).
A jogszabály egyértelmű, elméletileg nem lehet többféleképpen értelmezni.
Ezért hoztam fel példának, hogy nincs a KRESZ-ben benne, hogy tilos a járdán parkolni, mégis igen sokan azt hiszik, hogy lehet (lásd a korábbi óbudai posztot).
Nincs tiltva, de engedélyezve sincs.

Donor 2009.02.01. 18:36:34

@randobrobag: Tudod az a baj, hogy abból a csoportból amiben én vizsgáztam 90% megbukott, pedig arra készültek. (elvileg) Ha az 5 éve vizsgázottak töltenék ki a tesztet szerintem 99,9% bukna.

Donor 2009.02.01. 18:39:32

@KuKori: Ja, előfordul ilyen. Asszem a poszt is erről szólt :)

plutó111 2009.02.01. 18:41:26

Szerintem ez egy béna post. Ilyen esetekben 10-böl legalább 9-szer a hátulról előzni próbáló türelmetlensége okozza a balesetveszélyt.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 18:42:30

@Noxin: Nem satufékezem, de ítélkezem (szóban). Aki képtelen elsajátítani a KRESZ-t, az alkalmatlan a vezetésre, ezt továbbra is fenntartom. És aki nem tanulta meg a KRESZ-t, azt talán joggal minősítem, ha mégis kapott jogosítványt. Ez nem a tolerancia hiánya, mert ilyen alapon akkor minden emberi hülyeséget nézzünk el. További kérdés?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:43:07

@Noxin: Ami nem megengedett, az tilos. Tök egyszerű és így is tanítják.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 18:44:05

@plutó111: Szerintem pedig azt gondolod, hogy a 10-ből egy az Te vagy. Ugye?

Donor 2009.02.01. 18:45:15

@Noxin: Tévedsz. Kifejezetten tiltva van.
Az van leírva benne, hogy járdán csak akkor parkolhatsz, ha az külön táblával engedélyezve van és 120cm hely szabadon marad.

Utána néztem, mert egy ház előtt fel volt festve (házmester festhette) a parkolóhely felálltam és megbüntettek. Megpróbáltam fellebbezni, de sajnos tábla valóban nem volt így megszívtam.

Egyébként tanulmányozhatnád a KRESZ-t mert elég sok félreértelmezést olvastam tőled ebben a topikban :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:46:48

@Póktalicska: Ott a pont! Csak kiegészíteném a borért/fél disznóért/pénzért/haveri alapon/sógornak/miniszoknya-mély dekoltázs kombónak köszönhető sikeres gyakorlati vizsgákkal is... Van jogsijuk, de ettől még sajnos alkalmatlanok. Ezt hívják korrupciónak és elég népszerű intézmény mifelénk...

A tolerancia meg nem húzható mindenre. Főleg egy ilyen "veszélyes üzemben" nem megengedhető, hogy minden retardált, félvak és süket szaladgáljon köztünk.

Noxin 2009.02.01. 18:48:20

@flamer:
Ma egy vizsgabiztos a sofőrök kb. 60-70%-át buktatná meg.
Ja és nem vizsgáztatás közben, hanem utána 1 évvel, ha melléülne. Pl. te hány szabályt szegsz meg naponta? Engem parkoláskor a Bécsi úton naponta 15-en kerülnek ki a záróvonalat átlépve (és én is ezt teszem). Persze ilyenkor hülyeség a KRESZ, mert egyébként meg kellene állniuk. Ezer olyan apróság van, amit felülbirálsz, mert szerinted logikátlan, de ettől még szabálytalan.
Amúgy milyen kritériumok alapján gondoltad a kiszűrést?

plutó111 2009.02.01. 18:49:15

@Póktalicska: szövegértésből egyes...

Bladika 2009.02.01. 18:50:58

@Noxin: A KRESZben pedig kerek-perec benne van, hogy TILOS csak megint nem megy az értelmezés!

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 18:53:54

@plutó111: Csak van tapasztalatom, hogy a sofőrök általában nehezen tűrik, ha valaki gyorsabban reagál náluk. :) Lásd első hozzászólásom. A bajt az okozza, hogy a tutyimutyi barom nem néz tükörbe, és emiatt türelmetlennek tartja a mögötte lévőt, ha konfliktus van... Aki szerint ez egy béna poszt, az marhára keveset autózott...

Noxin 2009.02.01. 18:56:21

@Donor:
Tiltva nincs, viszont meg van határozva, hogy mikor lehet. Ettől undorító a jogásznyelvezet.

Bladika 2009.02.01. 18:58:12

@Noxin: "A járdán - részben vagy teljes terjedelemben - CSAK AKKOR SZABAD MEGÁLLNI, ha"

"CSAK AKKOR SZABAD MEGÁLLNI, ha" = másként tilos

Ez kinek nem egyértelmű?

2009.02.01. 19:00:33

Két hete volt velem is hasonló a 71esen haladtunk, épp Fűzfőre érkeztünk be mikor végre meg tudtam előzni az előttem csopak óta vánszorgó két autót...ezen persze vérszemet kapott az előttem addig 65-70en mászó román rendszámú idióta és a körforgalomban előzni próbált meg rámmászott aztán padlógázzal záróvonalon bevágott elém, satuféket nyomott, gázfröccs, satufék...ezt párszor még eljátszotta majd eltűzött kenese irányába. Ha magadra ismersz te paraszt, mert nyilván nem román vagy, akkor csak gratulálni tudok :)

plutó111 2009.02.01. 19:01:00

@Póktalicska: Lehet csak ez nem versenypálya, nem a gyorsabb reagálás a cél....
És igenis türelmetlen vagy ha ugy előzől hogy elötted is szeretnének (ez azért látszik általában).
Ja és mégvalami, ilyenről lehet pofázni, hogy nem néz a tükörbe, de lehet pont akkor kezd előlre nézni amikor te kivágodsz hátul....

Noxin 2009.02.01. 19:03:20

Konkrétan ez a tolerancia, hogy odafigyelsz a másikra...
Idáig csak azt sikerült hangoztatni, hogy milyen baromi kiváló vezető vagy, és mindenki rád figyeljen vezetés közben, mert jössz.
De neked eszedbe sem jut feltételezni, hogy másnak is joga van az úton lenni, előzni és lassabban menni a maximális sebességnél.
A közlekedésben részt vesz öreg, fiatal, gyors észjárású és lassab, nő és férfi. Neked kell tudomásul venni, hogy mindenki máshogy vezet és felkészülni arra, hogy a másik esetleg hibázik, és legfőképpen arra, hogy NEM A TE ELVÁRÁSAID alapján vezeti at autóját, mint ahogy TE SEM AZ Ő ELVÁRÁSA alapján vezeted. Ha azt gondolod, hogy emiatt ők ne kaphassanak jogosítványt, akkor igen, intoleráns vagy.

csati 2009.02.01. 19:07:30

Én inkább azt tapasztalom a legtöbbször, hogy jó erős autókkal azt sem várják meg, hogy a szembejövő elmenjen, már ki is rakják az indexet, nem törődve azzal, hogy az előttük haladó is esetleg előzni szeretne.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 19:08:27

@Noxin: Alkalmatlanok ne is. Szerezni lehet sokféleképp, lásd fentebb. Ettől még alkalmatlan a vezetésre. Legjobb példa a keresztanyám, akitől úgy bevonnám a jogsiját, hogy csattanna. 30 (!) pót órát vett és már jóindulatból megadták neki. A mai napig nem tud parkolni se elölről, se hátulról, pedig 5 éves a jogsija és vezet minden egyes nap. De hogyan...

@plutó111: Ha én előzök, nem jöhet ki elém, punktum. Mit magyarázod a bizonyítványt? Meg kellett volna tanulni esetleg gyorsabban reagálni, mint gyalog.

Donor 2009.02.01. 19:08:54

@plutó111: Ha indexel az elötted mennő és úgy kezdesz neki mégis előzni akkor igazad van, de most arról van szó hogy én már rég kintvagyok és előzök amikor fogja magát, kijön elém (vagy belém) és közben elakad a keze az indexben.

Ebben az esetben nem én voltam a türelmetlen, hanem a másik lassú.

randobrobag 2009.02.01. 19:10:26

Donor 2009.02.01. 18:36:34
Neked van igazad,de jobb a gép elött tanulni a hibáinkból és újraolvasni azt a részt,mint az úton!!!

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 19:11:10

@plutó111: Ha látszik az előzési szándéka, az más dolog, ilyenkor én sem nehezítem meg az előttem lévő dolgát.
De ha elolvastad az eredeti postot: "Miután elment az utolsó autó is és láttam, hogy az előttem lévő gépjármű sem akar előzni..."

Onnantól kezdve, hogy én kirakom balra az indexet, és elkezdek középre húzódni, senki ne mondja nekem azt, hogy türelmetlen vagyok! Itt igenis lehet "pofázni", hogy nem néz tükörbe, mert ilyen egyértelmű jeltések esetén engem ne akadályozzon (és veszélyeztessen) senki SZABÁLYTALANUL! Ha ezt az előttem haladó nem képes észrevenni, akkor ő ALKALMATLAN a vezetésre. Ha valakinek ez nem tetszik, járjon busszal, de ne azt kóstolgassa, aki egyébként szabályosan jár el. A KRESZ egyértelműen fogalmaz, akinek ez nem tetszik, az járjon busszal. Ha én képes vagyok a gyorsabb autót elengedni, akkor más miért nem? Miért kell itt mentséget keresni arra, ha valaki hülyeséget csinált???

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 19:11:19

@csati: aki korán kel, aranyat lel... Ha valaki birka, ne csodálkozzon, ha a karámba terelik :)

Gondolom az meg sem fordul a fejedben, hogy ő onnan jobban látja (távolság...), hogy mehet-e majd. Az előtte lévő meg mire elkezdene kikukucskálni, ő már árkon bokron túl jár. És? Hol itt a baj? Élni lehet a lehetőségekkel, aki meg nem tud, az meg...


...ÍGY JÁRT! :P

Donor 2009.02.01. 19:11:30

@Noxin: Ha képtelen belenézni előzés megkezdése előtt, akkor az nem intolerancia ha ledudálom hanem jogos önvédelem.

Mehet tőlem lassabban, meg reagálhat lassabban, meg gyorsabban, de ha nekem hátrányt okoz azért mert ő nem tartja be a szabályokat (index, tükör használat) akkor igen is menjen a francba az illető.

plutó111 2009.02.01. 19:14:03

Milyen bizonyitványt? Donornak tényleg jók lesztek....

Donor 2009.02.01. 19:14:51

@csati: Már bocs, de ez a szabályos, ha az előzés megkezdése elött teszi ki az indexet, nem közben!!! Szépen kirakod te is, benézel a tükörbe és ha nincs kint a sávban a mögötted jövő akkor te is megkezded az előzést.

Ha én nem merek előzni (gyenge autó miatt) és látom hogy mögöttem egy erősebb kocsi van aki előzni akar, mindig kirakom egy villanásra az indexet jobbra, hogy lássa én nem akarok előzni.

Legtöbbször megköszönik ezt az apró segítséget.
Ugyanis attól hogy előre kirakja az indexet, még szoktak figyelni arra hogy az elöte menő mit tervez és ha valaki bizonytalankodik akkor én sem vagyok bátor mögötte mert azt várom mi a fenét akar csinálni.

Noxin 2009.02.01. 19:15:28

@Bladika:
Tilos az, ahol nincs kivétel.
Előzni tilos, megállni tilos stb., ezeknél nincs kivétel. És fel van sorolva hogy mire vonatkozik.
Ezeknél igy is van írva, míg a járdán parkolásnál, az "akkor lehet" van.
Végkövetkezményként igazad van, de a jogszabály szövegezésében nem azonos a kettő. És hivhatod kötözködésnek, de pont ezeken lehet a legnagyobbat bukni.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 19:19:40

@Noxin: A KRESZ nem ELVÁRÁS, hanem SZABÁLY. Ezen nincs mit ragozni... És a poszt arról szólt leginkább, amikor valaki nem képes elismerni, ha hibázik.

Egyszer majdnem belecsúsztam az előttem sautufékezőbe, pár centire álltam meg mögötte, gagyi volt a gumim. Következő kereszteződésnél mellégurultam, és elnézést kértem (a semmiért). Nem vagyok baromi jó vezető, én is hibázom, de azt legalább elismerem. A probléma ott van, hogy az autósok elég nagy százaléka azt nem képes elismerni, ha hibázik...

Intoleráns az, ha balfék embereket nem engednék volán mögé? Aha, persze... Nyilván egy mosollyal elintéznéd, ha valaki meghúzná az autódat, vagy kinyírná a fél családod, csak mert b@szott megtanulni a KRESZ-t...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 19:21:55

@plutó111: A sorozatos hülyeségeidet, azt a bizonyítványt. A KRESZ egyértelmű az esetek 99%-ában. Itt is.

randobrobag 2009.02.01. 19:23:35

Bladika 2009.02.01. 18:20:17
Az összes barmot az árokba!
Egyébként figyelmeztetni valakit az úton,nem ugyanazt jelenti nálam mint "önkéntes rendörködni". A baleset elkerülése a fő szempont.
A kocsit megtanulni vezetni általában nem sok idő, de megtanulni közlekedni na az a nem semmi! Nem bántom a vidékieket, de aki bpesten teszi le a jogsit nagyobb rutint szerez!
pl :Én tudom mit akarok az úton honnan-hova tartok,ill tisztában vaok a magam és az autóm képességeivel!

Bladika 2009.02.01. 19:32:20

@randobrobag: Nem tudom, hogy ezt most kötekedésből vagy egyet értésből írtad, de én nem ezt mondtam! Én csak annyit, hogy, ha választani kell, hogy frontálisan ütközök vagy leszorítom az útról azt aki szándékosan gázt ad amikor előzöm vagy nem hagy helyet maga előtt stb. stb. stb. akkor én azt választom, hogy lelököm! Itt ne azt értsd, hogy rárántom! Egyszerűen elkezdek áthúzódni addig, hogy legalább a 3autó elmenjen egymás mellett.

Noxin 2009.02.01. 19:33:31

@Póktalicska:
Nap mint nap történnek balesetek, ki dönti el hogy balfék volt a sofőr? Hányszor történik ilyen, pillanatnyi kihagyás, fáradtság vagy más rajtunk nem múló dolog miatt?
Ezekre nincs válasz...
Ja, az alap kiinduló kérdés tök egyértelmű, ha az előttem menő nem jelzi az előzési szándékát, akkor meg lehet előzni. És persze paraszt volt a másik, igen.
Mellesleg én akkor kapcsolódtam be, amikor az előzéssel kapcsolatban kavarodtak a dolgok. Ja tegnap elkezdett birkózni velem egy teherautó, amikor melléértem rájöttem hogy elöl indexel, csak épp egyik hátsó lámpáján sem látszott.
Lehet hogy a másik autósnak is rossz volt az indexe?

Bladika 2009.02.01. 19:35:23

@randobrobag: És még annyi! Már csak azért se mert tudom,hogy volt és lesz is, hogy baromságot csinálok, de akkor azt elismerem, pöcs voltam és kész nem még háborgok, hogy "mit dudálsz köcsög"

randobrobag 2009.02.01. 19:37:11

Bladika 2009.02.01. 19:32:20
Peace! Egyetértek! Már csak azért is, mert ha balra mész az árokba és a baromja elhajt, magyarázhatod az erdészekenek miért csináltál új csapást a cserjésbe!:)

randobrobag 2009.02.01. 19:42:09

Bladika 2009.02.01. 19:35:23
Pont ez a tolerancia kell,hibáztam igen beismerem be,elkerültünk egy balesetet(koccanástól-a frontális halálosig) igen! Eza lényeg!! A posztban is ez a végkifejlet és nem a temetés!!!

Kuss3 2009.02.01. 19:53:52

Nixon és Plutó111!
Nektek azonnal elkéne venni a jogsitokat min. 5 évre, mert amiket ide írkáltok az félelmetes.
Nektek max a zárt pályán adnék autót a kezetekbe.
Olyan szinten sügérek vagytok hogy az már fizikai fájdalmat okoz.Ennyi!
Minden esetre azt ajánlom hogyha autóba merészelnétek ülni akkor SOHA ne próbáljatok megelőzni semmit és senkit, mert akkor talán nem lesz semmilyen baleset, meg felháborodás meg "kurva anyázás" senki részéről.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 19:54:40

@Noxin: Mielőtt elindulsz, felméred, hogy az autód megfelelő állapotban van-e, hogy résztvegyen a forgalomban. Felméred, hogy te magad olyan állapotban vagy-e, hogy volán mögé ülj... Kötözködés OFF.

A posztban leírt szituáció arról szólt, hogy volt valaki, aki a KRESZ szabályait megszegte, és utána még neki állt feljebb. Erre nincs mentség. Sem az álmosság, sem a kiégett izzó, semmi.

Az egész történet lényege, hogy olyan autósokkal vagyunk körülvéve, akik a szabályokat nem ismerik, és ráadásul vissza is vágnak, ha sérelem éri őket. Nem kell ezeket az autósokat felmenteni. Nem kell megmagyarázni, hogy miért tette. Ha a KRESZ egyértelmű választ ad, akkor nem kell kötözködni, hogy miért nem másképp van a szabály.

Toleránsnak lenni más hibájával szemben: üdvözlendő dolog. Viszont az már más, ha pofátlanságról, szándékos betartásról van szó....

plutó111 2009.02.01. 19:56:21

Itt mindenki toleranciáról beszél csak azt felejtik el hogy a hátulró jövő se volt teljesen toleráns amikor megpróbálta előzni az opelt (tudom tudom gyorsabb volt).
Már számtalanszor jártam hasonlóan, kanyargós utón beragadok lassú jármű möge, záróvonal vége utén index ki már majdnem forditom a kormányt de ő már a záróvonal elött 10 méterre kivágott (tudom tudom gyorsabban reagált....).

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:02:13

@plutó111: "de ő már a záróvonal elött 10 méterre kivágott"

Ez szabálytalan, nincs vita. A gyorsabb reagálás akkor "érvényes", ha azt szabályosan teszi.

Szendwich 2009.02.01. 20:06:31

"Azért, hogy elkerüljem a katasztrófával végződő helyzetet őrült módon dudálni kezdtem"
Nem csak dudálnod kellett volna, hanem fékezned jó ember! A duda nem véd meg semmitől.

plutó111 2009.02.01. 20:10:33

@Póktalicska: Összeségében csak annyi a mondandóm, hogyha türelmes (és nem érvényesiti a "gyorsabban reagálás szabályát") és hagyja hogy az opel elözzön elöbb (az nyilván látszik hogy van-e előzési szándék, pl, ki-ki néz, stb...) akkor nincs is balesetveszély bármilyen béna az opeles és ez a post se születik meg

Noxin 2009.02.01. 20:15:57

@Póktalicska:
Kicsit idealista vagy, én baromi sokat autóztam a városban és kb. minden második autós hihetetlen dolgokat művel. Az alapján amit mondtál, mindenkinek el kéne vennni a jogosítványát, mert senki sem tartja be a KRESZ-t, nemhogy felméri az aktuális lelkiállapotát...
Én nem mentek fel senkit, csak kételkedem az abszolut igazságban, amíg nincs itt mindkét fél, hogy elmondja a maga verzióját.
Meg pl. az olyanokban akik tudják, hogy mire képesek és mit tud autójuk.

B.GY. 2009.02.01. 20:21:15

Tiltsák be az előzést:)Én ilyen esetekben jobbról szoktam előzni,ha van egy buszmegálló,vagy valami sima földes rész:)

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:22:38

@plutó111: A posztból nekem az jött le, hogy az opeles előzési szándéka nem látszott előre, hanem hirtelen gondolta meg magát, és vágott ki az előzésben lévő autó elé. Feltéve, hogy a poszt írója tényleg előbb kezdte meg az előzést, az opeles viselkedésére nincs mentség, és a történet nem a türelmen múlt.

Velem is fordult már elő, hogy előzés közben kivágódtak elém, éppencsak le tudtam fékezni, miközben a dudát használva próbáltam ráébreszteni a szerencsétlent, hogy marhára rossz helyen van. Ugyanígy az lett a vége, hogy utána a barom szándékosan szívózott velem, pedig semmi szabályt nem sértettem meg. Na most erre mi legyen a mondandóm?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 20:23:02

@B.GY.: Miért érzek itt savazás szagot? :D

randobrobag 2009.02.01. 20:24:48

Noxin
Azok az emberek akik nincsenek tisztában a saját vagy a kocsijuk képességeivel a balesetveszély fő forrásai!Mint már emlitettem naponta autózom pesten is vidéken is ilyen a munkám! Tudom mit akarok már "csak" az a dolgom, hogy kitaláljam a többiek mit akarnak!

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:32:26

@Noxin: Nem az a baj, ha valaki hibázik, nem kellene minden apróság miatt elvenni a jogosítványt. De! Azért a hibázásnak is vannak fokozatai, hogy mit és mennyire veszélyeztet az illető. Nem hiszem, hogy minden szabálysértés a tolerálható kategóriába kell tartozzon...

Az oktatóm anno azt mondta: a legveszélyesebb manőver az előzés, tehát a lehető legkörültekintőbben járjak el a megkezdésekor, és minél hamarabb fejezzem be. Ezt azóta is a fejemben tartom, és teljesen egyetértek vele. Egyszer majdnem ottmaradtam egy előzésben, mert kivágtak elém, de az istenért sem ment a marhája. Ő még éppen visszasurrant a szembejövő előtt, én meg szerencsére időben megéreztem, hogy nem tudom befejezni az előzést, így visszahúzódtam. Na, ezért vagyok marhára allergiás arra, ha ilyen eset történik...

Kételkedni meg lehet az adott történetben, de akkor nincs értelme az egész blognak, mert legtöbbször nem tudjuk meg a másik fél véleményét....

plutó111 2009.02.01. 20:33:38

@Póktalicska: jó végülis nem voltunk ott...
Bár szerintem nem lehetett az ennyire egyértelmű. Közvetlen elötte haladó jármüröl van szó, az nem kellene hosszú idő legyen

Noxin 2009.02.01. 20:41:57

@Póktalicska:
Azt gondolom, pontosan ezek miatt veszélyes a sor előzése, és meg tudnám érteni, ha tilos lenne.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:47:01

@Noxin: "Azt gondolom, pontosan ezek miatt veszélyes a sor előzése, és meg tudnám érteni, ha tilos lenne."

Ez kb. a "tyúk vagy a tojás volt-e előbb" kérdéskör: mi miatt veszélyes előzni...?

A sor előzés misztikumot meg nem ártana elfelejteni. Teljesen ártalmatlan, ha az előzésben lévő autós, és az előzött autós is normálisan viselkedik. Ha meg balhét akar valaki generálni vélt- vagy valós igaza miatt, akkor teljesen mindegy, hogy előzésről, vagy teljesen másról van-e szó.

Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:49:14

@plutó111: Szerintem a posztoknál induljunk ki abból, hogy az eset a leírtaknak megfelelően történt. Egyébként végtelen időkig lehetne vitázni, hogy valójában hogy is esett meg a dolog, és miért volt hülye a posztoló. :)

BGyRacer 2009.02.01. 21:03:11

Egyik kedves ismerősömnek az az alapelve, h., aki tud vezetni, az mehet gyorsan, a többiek meg hogyják őket békén:)

Sztem kicsit pontatlanul fogalmazta meg a saját alapelvét, ezért én ezen nevettem kicsit...

Bladika 2009.02.01. 21:10:12

Ki dönti el, hogy ki tud vezetni? Ugye nem maga az illető? Mert akkor az már régen rossz!

MosoMasa 2009.02.01. 21:57:46

@Donor: Nem. Kinézel, és ha nincs senki, akkor kiteszed az indexet, majd belekezdesz az előzési műveletbe.
De az sem üdvözítő, hogy egy kilóméteren keresztül indexelsz, már jóelőre, mint a kedves posztoló - mert arra csak azt mondodm, hogy barom.

B.GY. 2009.02.01. 22:27:02

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.02.01. 20:23:02

Azért érzed,mert az is.Az előzéssel mindig bajok vannak,ha nincs elég kraft:)Ezért járok sok lóerővel,hogy mire valaki kirakja az indexet,én már ott sem vagyok:)

Alex3000 2009.02.02. 09:52:50

"megköszönni, hogy meghagyta a nyomorult életünket", lehet csak jót akart tenni?

j311 2009.02.13. 17:22:37

@Krisi: Nem a kocsisor veszélyes. Hanem az, hogy nem hagynak helyet egymásnak az emberek.
Biztos túl sokat vezettem német nyelvterületen, de ott valahogy kulturáltabbak a sofőrök. Tömött kocsisor ritkán van.
De még ha van is, akkor is inkább leveszi a gázról a lábát az éppen előzött, hogy beférjen elé az ember, nem pedig még jobban rátapad az előtte haladóra...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása