Az egyik kedvenc élethelyzetem az, amikor valaki hülye, de rátesz egy lapáttal és még neki áll feljebb, mert nehogymá' elismerje, hogy netán ő volt a fasz. Márkot egy ilyen mókus túrta le majdnem az aszfaltról és persze elkövette azt a hibát, hogy rendeltetésszerűen használta a kürtöt.
2008 decemberében a párommal autóztunk Kazincbarcika felé a 26-os számü főüton. Utolértünk egy mini karavánt ami egy teherautóból illetve egy Opelből állt. A teherautó kb 70-80 km/h -as sebességgel hasította előttünk az utat.
Mivel szemben jöttek ezért türelmesen várakoztam addig amíg megszűnik az autók utánpótlása. Miután láttam, hogy a szembejövő sávban lassan szabad lesz az út ezért elkezdtem balra indexelni jelezvén, hogy én itt előzni szándékoznék. Miután elment az utolsó autó is és láttam, hogy az előttem lévő gépjármű sem akar előzni, ezért megkezdtem a jól megszokott manővert, növeltem a sebességemet illetve lassan áthúzódtam a bal sávba.
Igen ám, eddig ezzel nem is lett volna semmi gond, de kedves autós kollégám úgy döntött, hogy Ő márpedig nem vár meg engem amíg én befejezem a műveletet és előzésbe kezdett. Azért, hogy elkerüljem a katasztrófával végződő helyzetet őrült módon dudálni kezdtem, hiszen az Opel csak jött egyre és egyre közelebb mit sem zavartatva magát.
A dudaszó valamennyire használt és végül ott maradt a teherautó mögött. Az előzés megtörtént párom és én örültünk, hogy életben vagyunk. Mindenki boldog volt, egy valakit leszámítva. Ez pedig nem volt más mint a kedves, aranyos, jólelkű mindenkivel törődő autóstársam aki egy néhány másodperccel ezelőtt az életünkre tört.
Őt nagyon is zavarta ez az egész és miután megelőzött egy nagyon kedves gesztussal ki is fejezte felém a nem tetszését, a középső ujja felmutatásával.
Amennyiben olvassa ezt a blogot ez utón szeretném Neki megköszönni, hogy meghagyta a nyomorult életünket, valamint azt, hogy megmutatta a gyermekeinek, hogy hogyan kell elintézni a magamfajta szarháziakat. Higgye el ők aztán tényleg nem tehetnek majd arról ha esetleg ugyanúgy fognak viselkedni mint Maga :)
Természetesen én sem vagyok hibátlan, de legalább előzés előtt belenézek abba a szerkezetbe amit az ilyen esetek elkerülése végett is találtak ki. Kérem tegye meg Ön is!
ex-dr. vuk 2009.02.01. 13:17:54
Kesőbb is sajna.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 13:21:06
mohusssska 2009.02.01. 13:58:39
uncsi
mindennapos
vigyázz magadra
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.01. 14:03:26
Amúgy a fék nem segített volna?
Nem a posztíró a hülye, de azt azért látni lehet, hogy baleset/-veszélyes helyzet akkor adódik, ha többen is vétenek a szabályok ellen, ld. több autó előzése + előzés előtti nem körültekintés...
Jó, hogy megúsztátok!
J_W 2009.02.01. 14:05:01
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 14:13:41
Krisi 2009.02.01. 14:14:12
Na és ekkor a mögöttem lévő nagyon sietős emberke (jellemzően német prémiumkategóriás nagyautó) elkezdi életveszélyesen egyesével előzgetni a kocsikat, persze úgy, hogymegleőz egy autót, aztán satufékkel bevág elé, és ezt ismételgeti.
És ezzel azt éri el, hogy a következő településen a lámpánál 2-3 autóval előrébb áll a pirosnál. Tényleg sok értelme van.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 14:21:48
Én nem engedném amúgy forgalmazni az ilyen halott motorú kocsikat, mint a HiábaTolodParaszt Fábia és társai, mert életveszélyesek, hogy egy lassú szart se lehet velük megelőzni. Ez is a passzív biztonság része szerintem!
Netuddki. 2009.02.01. 14:22:22
A kígyónál hátul van a farok.
GZolee 2009.02.01. 14:22:41
Krisi: lassú járműnél az azt követőeket minősíti hogy nem bírják leelőzni, nem biztos hogy mindenkinek van kedve egy hosszabb távon követni ezt a konvojt. Egyébként pedig az a fax aki követésnél nem tart távot ahova egy előző autó be tud férni, ugyanis ha nem akarok előzni akkor nem is loholok az előttem lévő nyakán de ezt is ezek szerint megint nem tanítják már. Egyébiránt magam is szoktam igy előzni amikor látom hogy nem jön senki, a többi 3-4-5 meg ráér, autó függő hogy 1esével előzgetek szépen vagy egybe letudom az egészet.
Lova 2009.02.01. 14:23:10
Az illető meg vagy észre sem vette vagy tudatosan cserbenhagyott. Hálás vagyok neki azóta is.
biohazard 2009.02.01. 14:23:46
GZolee 2009.02.01. 14:24:21
loláb 2009.02.01. 14:26:56
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 14:27:03
trewq 2009.02.01. 14:27:12
GZolee 2009.02.01. 14:27:55
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.01. 14:28:08
GZolee 2009.02.01. 14:30:49
FlybyWire 2009.02.01. 14:31:17
Pontosan jól leírtad.
Elöl: lassú autó, teherkocsi, pappermammer stb.
Mögötte: rutintalan, balf**z hétvégi autós, aki úgy tud előzni, hogy előbb kihúzódik, aztán gyorsít (brrr.... darwin hol vagy).
Hátul én, aki már 2-300 méterről igyekszik felmérni a terepet, és (szerencsére meglehetősen fürgén gyorsuló autóval), 20-30 vagy több km/h-val nagyobb sebességgel érek ezek mögé, már bőven időben áthúzódva a szembejövő sávba, előzés céljából kifolyólag.
Sajnos, amit ezekre az esetekre már nagyon meg kellett tanulnom, az fent említett hétvégi balf**z viselkedése... iszonyú árgus szemekkel kell figyelni az előzendő sorban a hátul (több autónál középen,stb.) levő(ke)t, mert a tükör, mint olyan, csak dísznek van ezeknél a barmoknál.
Két kezemen nem tudom megszámolni, hányan kezdtek már elém kijönni így. Ezek jó része a végén mégiscsak észbekap (isteni sugallat,a TÜKÖR megtekintése!!), esetleg dudálásom kapcsán, de bizony nekem is befigyelt már satufék/baloldali padka/jobboldali tükör koccanás (!!), és nem is egyszer.
ISZONYÚAN kell figyelni erre előzés közben, mert tele az út közveszélyes barmokkal.
És valóban nem az előzés miatt 100-ra gyorsítók azok, hiába integenek a közveszélyes tükörnemhasználó baromarcúak bármennyit.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 14:33:41
GZolee 2009.02.01. 14:34:58
GZolee 2009.02.01. 14:35:37
FlybyWire 2009.02.01. 14:38:22
Fizzessek, én paraszt.
(mondjuk ennek ellenére SOHA nem megyek bele még csak kétes előzésbe sem... ezt fontos hozzátenni.)
mennyémá 2009.02.01. 14:45:01
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 15:05:01
tehenke 2009.02.01. 15:12:36
Csak mert ha igen, akkor Te vagy a hunyó.
klacus 2009.02.01. 15:15:13
A 100-150 lóerős gépek sem a 220-as végsebesség miatt érdekesek, hanem azért mert nem kell visszagangolni, 80-nál feltépi a betont 1800-nál is.
Egu 2009.02.01. 15:15:30
Ha sietek, akkor a 600cm3, ha nem ,akkor 1100. Viszont még a Hyundai sem volt olyan helyzetben, hogy villogtak volna rám. Szóval lehet ezt értelmesen is csinálni. Nem a motor mérete a lényeg, mert 1200 ladával is lehet értelmesen (nem 150 utazó!) közlekedni, még ma is! Ja, és a múltkor az 530d bömbi poroszkált a 6-os úton, mert telefonált. Erről ennyit.
Aggie 2009.02.01. 15:16:52
igazatok van! Sok embernek fogalma sincs arrol, hogy mire kepes az autoja, 3-4-esbe visszakapcsolva. A tobbseg megijed a felporgo motor hangjatol - pedig sokkal kevesbe veszejes, mint 5km/h sebessegkulonbseggel eleozni orszaguton.
A postinditonak azert a figyelmebe ajanlanam, hogy azert ilyen helyzetekben a feket is lehet hasznalni, nem csak a dudat. Valszeg ezt a sztorit forditva is meg lehet volna irni. Olvastam mar parat ezen a forumon is.
heliox 2009.02.01. 15:18:40
Akkor is közlekedtünk, amikor az átlag lada, meg trabant volt, és nem kellett meghalni előzés közben. Hol volt bármelyik is a 80..100 LE-től?
Ha valaki nem vezet olyan jól szerinted, nem lehet, hogy te vagy túl bevállalós? Még akkor is ha azt gondolod, hogy nem.
Ha te dudálsz, reflektorozol az ne legyen bosszú, a másik piszkálása. Nem arra való a közlekedés. A közlekedés nem harc, hanem kooperatív feladat.
Ha a másik reflektoroz, vagy dudál: jelzés. Próbálja a figyelmedet felhívni a közlekedési szituációra. Nem azt üzeni, hogy bunkó vagy. Nem személyes. Ha úgy érzed, az csak magadból jöhet, esetleg tudat alatt te gondolod ezt magadról.
Ha valaki veszélyesen nyomja: menjen. Nekem biztonságosabb, ha előttem van, mintha én vagyok ő előtte.
Benedx 2009.02.01. 15:24:02
loláb 2009.02.01. 15:31:49
Nem azért irtam, mert védem a mutogatós f@szt, csak közöltem, hogy ebben a helyzetben szabályos dudálni, tehát elkerülhetőek az ilyen esetek.
(Más kérdés, hogy ezt mennyien tudják, nem lenne jó, ha valakit azért rugdosnának be az kocsija alá, mert a legtöbben ezt a szabályt már régen elfelejtették)
karasu 2009.02.01. 15:32:14
Nancsi 2009.02.01. 15:36:46
Mondjuk eleve szabálytalan 2 autót előzni, szóval nem kéne a post írójának se reklámozni a saját hülyeségét.
2. Ha egy előző után beállsz te is előzni, akkor feleslegesen vakmerő vagy (magyarul egy elmebeteg a sok közül az úton), mivel nem tudhatod, hogy neked lesz-e még helyed visszasorolni. Ugyanis aki előzni kezd nem azt nézi, hogy az utánajövő be tud-e majd sorolni, hanem magával foglalkozik. Ha eszed van, szépen megvárod amíg az előtted lévő visszasorol, max elengedsz még 2 szembenjövőt, és utána előzöl.
loláb 2009.02.01. 15:38:14
"...Akkor is közlekedtünk, amikor az átlag lada, meg trabant volt, és nem kellett meghalni előzés közben.."
Lehet, hogy előzés közben nem haltak meg annyian, de egyébként kétszer több halálos baleset történt a nyolcvanas években mint pl tavaly-tavalyelött (háromezer felett kontra 1200-1500) Pedig lényegesen kevesebb autó volt az utakon, tehát autószámhoz viszonyítva sokkal nagyobb ezrelék volt a halálos balesetek száma.
Szóval, lehet, hogy akkor is közlekedtünk, de az tévedés, hogy bezzeg akkoriban mennyire biztonságosak voltak az utak.
Bladika 2009.02.01. 16:05:31
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2009.02.01. 16:06:03
Azaz a rendőrség statisztikája szerint balesetveszélyes beragadni, s a KRESZ-ben leírtaknak megfelelően a defenzív vezetés szabályai közé javasolják az agyunkba vésni, hogy az első adandó alkalommal mindenképpen meg kell előzni az előttünk lassan haladó járművet, vagy bőven maradjunk le, annyival, hogy közénk több autó is beférjen (de első sorban az előzést javasolta ez a dokument).
Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2009.02.01. 16:08:19
De a rendőrség szerint az ilyenkor keletkezett baleseteknek ugyan a "közvetlen" oka az éppen előző, de valójában a balesetveszélyes helyzetet a beragadók hozzák létre. Remélem így érthetőbb volt. :-)
Egu 2009.02.01. 16:08:58
Ekkora marhaságot ne terjesszetek már!
Bladika 2009.02.01. 16:10:45
flamer 2009.02.01. 16:14:20
1. Max F-1-es kocsik produkálnak olyan lassulást, amivel biztos előbb lemaradsz (egy eleve lassabb autóhoz képest) úgy öt métert, mint amennyi idő alatt az a másik átér a sávjából.
2. Hogy a faszba jön ez ide? Nem más után állt be előzni, hanem egyedül, ő volt elől, a másik odalról akart belemenni.
Bladika 2009.02.01. 16:15:48
j311 2009.02.01. 16:19:01
steve078 2009.02.01. 16:23:28
Egu 2009.02.01. 16:23:46
Amúgy amit a kedves postoló leírt, nem életszerű, max a 3 sávos m7 bevezetőn.
1. ha vki előzés közben lassan jön felém, akkor is max 1m helye van, tehát olyan hűde sok időm nincsen gondolkodni, hogy fékezzek, dudáljak vagy gyorsítsak (hacsak eleve nem lendületből érkeztem és a kezem a dudán volt)
2. ha olyan lassan előzök, hogy minderre jut időm, akkor én is kb 5-tel megyek gyorsabban, tehát mi a fenének megyek ki hátulról előzni...
3. ha eszembe sem jut fékezni, akkor nyilvánvaló a sebességkülönbség (pl gyorshajtás?). tehát nincs időm dudálni, örülök, hogy elhúzok mellette.
Na ezek után újra meghallgatnám a történetet úgy, hogy már nem az első postot írja, hanem a másodikat...:DDD
Fluent 2009.02.01. 16:25:10
Noxin 2009.02.01. 16:28:53
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.
(4) Csak jobbról szabad előzni
a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;
b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.
(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.
(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.
(8) Tilos előzni:
a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;
b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;
c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;
d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve
- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,
- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.
- körforgalmú úton,
- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].
(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére
Noxin 2009.02.01. 16:34:19
Pontosan azért van ez, mert a mögötted jövő járművet még figyelemmel tudod követni, de az 5-6 járművel hátrébb lévőre már nem tudsz figyelni.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.01. 16:35:42
Semmi bajom azzal hogy több autót előz valaki, ha pl. erősebb autója van, tegye. Én pl. nem mindig tudok előzni mert gyenge a gépezet.
De ha előzni akarok, menézem a tükröt, és ha látom hogy már előznek, ekkor maradok a seggemen, ill. ha én kezdek előzni, indexelek.
FlybyWire 2009.02.01. 16:37:44
Mondjuk a hülyeséget nem a posztíró reklámozza, hanem te ezzel a marhasággal. Már számtalanszor le lett írva, hogy teljesen szabályos autósort is előzni.
flamer 2009.02.01. 16:37:54
Egyébként meg a jelek szerint még soha nem kerültél ilyen helyzetbe, ugyanis amit a posztoló leírt, az teljesen életszerű. Saját tapasztalat is az, hogy a duda segít, semmi más meg nem. (És igen, egy frissen megkezdett előzésnél teljesen normális az, hogy a két autó között nincs túl nagy sebességkülönbség.)
Noxin 2009.02.01. 16:39:48
Idéznéd a forrásodat? Én idéztem a KRESZ-t. Azt gondolom elég egyértelmű.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 16:40:06
FlybyWire 2009.02.01. 16:41:59
Téged mutogatni kéne, de komolyan. Beírod a szabályt, amiben SEHOL nem szerepel, hogy nem lehetne egyszerre több autót is előzni, majd utána az alapján akarod ezt bebizonyítani? LOL... ez tényleg röhej.
FlybyWire 2009.02.01. 16:43:10
Vagy mondhatnám a nászmenetet is :P
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 16:44:23
FlybyWire 2009.02.01. 16:44:38
"b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;"
"6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad."
Kuss3 2009.02.01. 16:44:55
Hülyeségeket irkálsz, vedd már észre!!!
Ami a KRESZ-ben van az igaz, de azt nem írja hogy 2 előzés (1 autónál) után vissza kell menni a sávodba. Magyarán ugyanúgy kell figyelned a leírtakra minden egyes autó előzésekor, de egyszerre 50-et is előzhetsz, de akkor 50-szer kell figyelned.
Remélem érthető.
Krisi 2009.02.01. 16:45:02
Sejtettem, hogy én voltam a köcsög, tudom, 12 a-c :)
Azt mondjuk kihagytam, hogy lassú jármű alatt nem a sárga villogós autóra gondoltam, hanem a 90 helyett 70-80-nal haladó teherautóra. A 60 alatt poroszkálókat én is leelőzöm egyből, azért nem kell félteni :)
Múltkor Tinnye felé mentem, ott ment egy teherautó, mögötte 2 személyautó aztán én. Ekkor jött Passat kombis faszagyerek, aki záróvonalon, beláthatatlan kanyarban elkezdett előzgetni egyesével. Jó őrangyala lehet a faszinak, mert hálistennek nem jött szembe senki. Közveszélyes fasz. Az ilyenek nem akarnak meghalni?
A kis autókat meg tényleg nem kell lesajnálni, én egykettes B Corsával szoktam menni, országúton gázfröccs, visszaszúrom a 3-at neki, és dolgozni kezd mind a 65 lóerő, 900 kilóhoz pont elég, hogy normális sebességgel előzzek.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 16:47:25
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 16:49:50
Ja, Punto 1.4 turbó volt, okosítva, mint kiderült később :D Van élet 2 liter alatt is, bár elenyésző :D
Noxin 2009.02.01. 16:50:23
előzendő jármű, vagy járművek?
Mert én csak előzendő járművet látok.
Nászmenet? az mi? Szerepel a KRESZ-ben? Mert addig csak autók egymás mögött.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 16:56:44
Fluent 2009.02.01. 16:58:20
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 16:59:38
Szemészeti klinika, 1083 Tömő utca 25-29., reggel 9:00-től. Keresd Dr. Szigeti Andreát, sokat segíthet.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:01:00
Fluent 2009.02.01. 17:03:16
Ja persze tehát tartsak olyan követési távot a sorban hogy még beférjen korlátlan előzésből betolakodó autó. mivel nekem őket segítenem kell. Na persze.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:05:38
Fluent 2009.02.01. 17:07:32
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:08:03
Noxin 2009.02.01. 17:08:10
A doktornő jogász? Akkor megkeresem 8-).
Ez szerintem kb. pont olyan vita mint a járdán parkolás. Sehol nincs leírva a KRESZ-ben, hogy tilos a járdán parkolni. Viszont meg van határozva, hogy amikor mégis felállhatsz akkor hogyan. Mégis mindenki azon vergődik, hogy nem volt tiltva a járdán parkolás...
De még vitatkozhatunk a BUSZ sávról is, hogy egy háztömbnyit megtehetsz-e benne, ha utána lekanyarodsz. Az is érdekes vita lenne.
Fluent 2009.02.01. 17:08:17
Todod hányan mondták ezt tavaly?
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:09:08
Fluent 2009.02.01. 17:10:11
Majd bevezetjük a postán mikor sorba állsz, hogy azt mondom hogy én jobban sietek és megelőzlek.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:11:52
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:12:40
A doktornő egyébként nagyon csinos darab, már csak ezért is megéri elmenni :) A látványért :)
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:12:41
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:15:10
GZolee 2009.02.01. 17:19:44
aachi2 2009.02.01. 17:20:08
"Az F1 autókat leszámítva mindegyik jobban lassul mint gyorsul"
??? az f1 autókat csak ne számítsd le.
Fluent 2009.02.01. 17:20:35
Jól van előzgess csak.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:23:05
GZolee 2009.02.01. 17:26:24
Krisi 2009.02.01. 17:26:45
"Egyszerűrn be kell vezetni hogy ha van egy sort akadályozó valami akkor csak érkezési sorrendben lehet előzni, úgy hogy még a tükörbe sem kell nézni."
Ilyet se írtam még, de most kikívánkozik: LOL
:D
Fluent 2009.02.01. 17:27:23
kéne
Krisi 2009.02.01. 17:29:45
Nem mindenáron a szabályokat kell betartani, hanem biztonságosan kell vezetni, mást nem veszélyeztetve. Én ezt teszem, nem is okoztam még baleset. Persze ez azt jelenti, hogy úgy 93%-ban a KRESZ szerint vezetek, de vannak néha esetek, ahol - szerintem - meg lehet szegni a szabályokat, ha mást nem veszélyeztetek vagy zavarok.
Ezt a rendőrök most remélem nem olvasták :)
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:32:36
Noxin 2009.02.01. 17:37:18
Pontosan ez a biztonságos közleledés alapja... Meg hogy nem kell balra benézned a jobbkezes utcában. És hogy előzésnél az előtted levű járműre figyelhess, ne a hátulról x-edik kivágó autóstól kelljen rettegned.
A vezetéshez mindenkinek joga van, azért vannak szabályok, hogy a 16-99 évesig mindenki viszonylagos biztonságban egymást tolerálva közlekedhessen. Itt nálunk meg az van, hogy mindenki jobban uralja a kocsiját mint Schumacher, és mindenki takarodjon az utakról, aki tötyörög, bénázik stb. A közértben mikor toljuk félre a nénikét a 3 zsömléjével, mert mi jobban sietünk?
Annyira hiányzik a tolerancia, hogy az hihetetlen. Mindannyian leszünk öregek nemsokára, fogunk nézni nagyot, amikor lassulnak a reflexek, fárad a szem. Ez elkerülhetetlen, és zavaró lesz a körülöttünk száguldó sok autó.
Bladika 2009.02.01. 17:37:42
Bambano 2009.02.01. 17:39:20
Bladika 2009.02.01. 17:44:34
Rendben, de akkor vezessük be azt is, hogy KÖTELEZŐEN MEG KELL ELŐZNI!
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:44:53
Bladika 2009.02.01. 17:45:10
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:45:25
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 17:47:23
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
@Noxin:
A toleranciával meg az alkalmatlanságot ne magyarázzuk már ki, köszike.
Bladika 2009.02.01. 17:47:28
Donor 2009.02.01. 17:48:12
Jobb helyeken pedig szokás jelezni idejében az előzési szándékot, illetve szokás használni a tükröt, ebben az esetben mivel nem szándékozta megelőzni a jelzések alapján teljesen szabályos és jogos volt az előzés.
Bladika 2009.02.01. 17:48:38
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:49:43
Noxin 2009.02.01. 17:50:35
Te vagy az élő példa a tolerancia hiányára...
ehhezt nem is kell több kommentár.
Majd ha öregebb leszel, visszaadod a jogsidat? Mert idővel te is lelassulsz 8-), és akkor kurvára csodálkozol majd.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 17:54:38
Jaa, azzal szemben valóban nem vagyok toleráns, ha valaki nem ismeri a KRESZ-t, és terjeszti is a hülyeséget...
Remélem, hogy még azelőtt leadom józan észtől vezérelve a jogsim, hogy szenilis csődtömeggé válnék. De valamit árulj el! Ez hogy a francba kapcsolódik a témához???
Donor 2009.02.01. 17:55:25
Ne tudd meg hány barmot szopattam meg a 45LE-s Skodámmal. Nyomhatta a gázt, nehogy meg tudjam előzni, mivel lendületből mentem, esélye sem volt, hiába van ott az a pár plusz paci.
Másik hogy egy darabig jött mögöttem, de be volt szarva a nagyobb tempóktól, de azért derogálta hogy megelőzöm.
Kuss3 2009.02.01. 17:56:53
Van egy aprócska különbség közted és Póktalicska között.
Neked azonnal szétkellene "tépni" a jogosítványod, póktalicskának meg(kb)50 év múlva.
Donor 2009.02.01. 17:58:35
Múltkor nekem is volt ilyen, megpróbált leszorítani, mert nem vett észre hogy ott vagyok, fék, duda, majdnem felborultam, de ha nem nyomom a dudát nekem jött volna így is.
Donor 2009.02.01. 18:04:58
Ugyan annál a kocsinál én üzem szerüen 6000-nél váltottam el :)
Donor 2009.02.01. 18:09:21
Van egy 750-es Honda motorom, az olyan nyomatékos, hogy 5.ből ki sem szoktam venni mert 40-200ig teljesen jól használható így is :) de van egy kis 125-ös motorom azzal sincs előzési gondom, csak azon többet pedálozok.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:12:44
randobrobag 2009.02.01. 18:15:51
1 fék beengedem ketten előzünk
2 késő én már nem tudok előzni be a helyére,hiszen egy autónyi hely felszabadult
3 mellete vaok lásd poszt duda, fék esetleg combo
Amúgy amikor sort előzök és nem akarnak visszaengedni az büntetem egy jobbra indexel!!!
Frontálisan soha!!!!
Bladika 2009.02.01. 18:18:31
randobrobag 2009.02.01. 18:19:24
Hangszóróért!!Illetve megnézhetjük mi van mögötte! :)))))
Ráadás: Online Kresz tesztet mindenkinek!!
Donor 2009.02.01. 18:19:55
Ezzel a módszerrel nincs az a tetű kocsi amivel ne lehetne normálisan előzni.
Bladika 2009.02.01. 18:20:17
Bladika 2009.02.01. 18:21:33
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:23:28
Donor 2009.02.01. 18:29:10
Jó persze én is azt mondtam anyámnak hogy azért vettem 85LE-s motort, mert az biztonságosabb az erő többlet miatt, de azért én nem hittem el :) Azért kell az erősebb gép, mert szeretek menni :)
Noxin 2009.02.01. 18:29:30
"A biztonságos közlekedés alapja például az lenne, hogy nem kapnak jogsit azok, aki képtelenek alkalmazkodni a forgalom körülményeihez."
EZT KI A FENE HATÁROZZA MEG?
Az a tolerancia hiánya, hogy vindikálod magadnak a jogot, hogy másokat alkalmatlannak minősíts.
Igen vannak barmok a közlekedésben, de sem a büntető satufékezés, sem a te itélkezésed nem megoldás rá.
flamer 2009.02.01. 18:33:40
Ez neked újdonság? Járjon alanyi jogon a jogosítvány?
Noxin 2009.02.01. 18:36:18
A jogszabály egyértelmű, elméletileg nem lehet többféleképpen értelmezni.
Ezért hoztam fel példának, hogy nincs a KRESZ-ben benne, hogy tilos a járdán parkolni, mégis igen sokan azt hiszik, hogy lehet (lásd a korábbi óbudai posztot).
Nincs tiltva, de engedélyezve sincs.
Donor 2009.02.01. 18:36:34
Donor 2009.02.01. 18:39:32
plutó111 2009.02.01. 18:41:26
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 18:42:30
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:43:07
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 18:44:05
Donor 2009.02.01. 18:45:15
Az van leírva benne, hogy járdán csak akkor parkolhatsz, ha az külön táblával engedélyezve van és 120cm hely szabadon marad.
Utána néztem, mert egy ház előtt fel volt festve (házmester festhette) a parkolóhely felálltam és megbüntettek. Megpróbáltam fellebbezni, de sajnos tábla valóban nem volt így megszívtam.
Egyébként tanulmányozhatnád a KRESZ-t mert elég sok félreértelmezést olvastam tőled ebben a topikban :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 18:46:48
A tolerancia meg nem húzható mindenre. Főleg egy ilyen "veszélyes üzemben" nem megengedhető, hogy minden retardált, félvak és süket szaladgáljon köztünk.
Noxin 2009.02.01. 18:48:20
Ma egy vizsgabiztos a sofőrök kb. 60-70%-át buktatná meg.
Ja és nem vizsgáztatás közben, hanem utána 1 évvel, ha melléülne. Pl. te hány szabályt szegsz meg naponta? Engem parkoláskor a Bécsi úton naponta 15-en kerülnek ki a záróvonalat átlépve (és én is ezt teszem). Persze ilyenkor hülyeség a KRESZ, mert egyébként meg kellene állniuk. Ezer olyan apróság van, amit felülbirálsz, mert szerinted logikátlan, de ettől még szabálytalan.
Amúgy milyen kritériumok alapján gondoltad a kiszűrést?
plutó111 2009.02.01. 18:49:15
Bladika 2009.02.01. 18:50:58
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 18:53:54
Noxin 2009.02.01. 18:56:21
Tiltva nincs, viszont meg van határozva, hogy mikor lehet. Ettől undorító a jogásznyelvezet.
Bladika 2009.02.01. 18:58:12
"CSAK AKKOR SZABAD MEGÁLLNI, ha" = másként tilos
Ez kinek nem egyértelmű?
2009.02.01. 19:00:33
plutó111 2009.02.01. 19:01:00
És igenis türelmetlen vagy ha ugy előzől hogy elötted is szeretnének (ez azért látszik általában).
Ja és mégvalami, ilyenről lehet pofázni, hogy nem néz a tükörbe, de lehet pont akkor kezd előlre nézni amikor te kivágodsz hátul....
Noxin 2009.02.01. 19:03:20
Idáig csak azt sikerült hangoztatni, hogy milyen baromi kiváló vezető vagy, és mindenki rád figyeljen vezetés közben, mert jössz.
De neked eszedbe sem jut feltételezni, hogy másnak is joga van az úton lenni, előzni és lassabban menni a maximális sebességnél.
A közlekedésben részt vesz öreg, fiatal, gyors észjárású és lassab, nő és férfi. Neked kell tudomásul venni, hogy mindenki máshogy vezet és felkészülni arra, hogy a másik esetleg hibázik, és legfőképpen arra, hogy NEM A TE ELVÁRÁSAID alapján vezeti at autóját, mint ahogy TE SEM AZ Ő ELVÁRÁSA alapján vezeted. Ha azt gondolod, hogy emiatt ők ne kaphassanak jogosítványt, akkor igen, intoleráns vagy.
Donor 2009.02.01. 19:04:56
csati 2009.02.01. 19:07:30
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 19:08:27
@plutó111: Ha én előzök, nem jöhet ki elém, punktum. Mit magyarázod a bizonyítványt? Meg kellett volna tanulni esetleg gyorsabban reagálni, mint gyalog.
Donor 2009.02.01. 19:08:54
Ebben az esetben nem én voltam a türelmetlen, hanem a másik lassú.
randobrobag 2009.02.01. 19:10:26
Neked van igazad,de jobb a gép elött tanulni a hibáinkból és újraolvasni azt a részt,mint az úton!!!
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 19:11:10
De ha elolvastad az eredeti postot: "Miután elment az utolsó autó is és láttam, hogy az előttem lévő gépjármű sem akar előzni..."
Onnantól kezdve, hogy én kirakom balra az indexet, és elkezdek középre húzódni, senki ne mondja nekem azt, hogy türelmetlen vagyok! Itt igenis lehet "pofázni", hogy nem néz tükörbe, mert ilyen egyértelmű jeltések esetén engem ne akadályozzon (és veszélyeztessen) senki SZABÁLYTALANUL! Ha ezt az előttem haladó nem képes észrevenni, akkor ő ALKALMATLAN a vezetésre. Ha valakinek ez nem tetszik, járjon busszal, de ne azt kóstolgassa, aki egyébként szabályosan jár el. A KRESZ egyértelműen fogalmaz, akinek ez nem tetszik, az járjon busszal. Ha én képes vagyok a gyorsabb autót elengedni, akkor más miért nem? Miért kell itt mentséget keresni arra, ha valaki hülyeséget csinált???
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 19:11:19
Gondolom az meg sem fordul a fejedben, hogy ő onnan jobban látja (távolság...), hogy mehet-e majd. Az előtte lévő meg mire elkezdene kikukucskálni, ő már árkon bokron túl jár. És? Hol itt a baj? Élni lehet a lehetőségekkel, aki meg nem tud, az meg...
...ÍGY JÁRT! :P
Donor 2009.02.01. 19:11:30
Mehet tőlem lassabban, meg reagálhat lassabban, meg gyorsabban, de ha nekem hátrányt okoz azért mert ő nem tartja be a szabályokat (index, tükör használat) akkor igen is menjen a francba az illető.
plutó111 2009.02.01. 19:14:03
Donor 2009.02.01. 19:14:51
Ha én nem merek előzni (gyenge autó miatt) és látom hogy mögöttem egy erősebb kocsi van aki előzni akar, mindig kirakom egy villanásra az indexet jobbra, hogy lássa én nem akarok előzni.
Legtöbbször megköszönik ezt az apró segítséget.
Ugyanis attól hogy előre kirakja az indexet, még szoktak figyelni arra hogy az elöte menő mit tervez és ha valaki bizonytalankodik akkor én sem vagyok bátor mögötte mert azt várom mi a fenét akar csinálni.
Noxin 2009.02.01. 19:15:28
Tilos az, ahol nincs kivétel.
Előzni tilos, megállni tilos stb., ezeknél nincs kivétel. És fel van sorolva hogy mire vonatkozik.
Ezeknél igy is van írva, míg a járdán parkolásnál, az "akkor lehet" van.
Végkövetkezményként igazad van, de a jogszabály szövegezésében nem azonos a kettő. És hivhatod kötözködésnek, de pont ezeken lehet a legnagyobbat bukni.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 19:19:40
Egyszer majdnem belecsúsztam az előttem sautufékezőbe, pár centire álltam meg mögötte, gagyi volt a gumim. Következő kereszteződésnél mellégurultam, és elnézést kértem (a semmiért). Nem vagyok baromi jó vezető, én is hibázom, de azt legalább elismerem. A probléma ott van, hogy az autósok elég nagy százaléka azt nem képes elismerni, ha hibázik...
Intoleráns az, ha balfék embereket nem engednék volán mögé? Aha, persze... Nyilván egy mosollyal elintéznéd, ha valaki meghúzná az autódat, vagy kinyírná a fél családod, csak mert b@szott megtanulni a KRESZ-t...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 19:21:55
randobrobag 2009.02.01. 19:23:35
Az összes barmot az árokba!
Egyébként figyelmeztetni valakit az úton,nem ugyanazt jelenti nálam mint "önkéntes rendörködni". A baleset elkerülése a fő szempont.
A kocsit megtanulni vezetni általában nem sok idő, de megtanulni közlekedni na az a nem semmi! Nem bántom a vidékieket, de aki bpesten teszi le a jogsit nagyobb rutint szerez!
pl :Én tudom mit akarok az úton honnan-hova tartok,ill tisztában vaok a magam és az autóm képességeivel!
Bladika 2009.02.01. 19:32:20
Noxin 2009.02.01. 19:33:31
Nap mint nap történnek balesetek, ki dönti el hogy balfék volt a sofőr? Hányszor történik ilyen, pillanatnyi kihagyás, fáradtság vagy más rajtunk nem múló dolog miatt?
Ezekre nincs válasz...
Ja, az alap kiinduló kérdés tök egyértelmű, ha az előttem menő nem jelzi az előzési szándékát, akkor meg lehet előzni. És persze paraszt volt a másik, igen.
Mellesleg én akkor kapcsolódtam be, amikor az előzéssel kapcsolatban kavarodtak a dolgok. Ja tegnap elkezdett birkózni velem egy teherautó, amikor melléértem rájöttem hogy elöl indexel, csak épp egyik hátsó lámpáján sem látszott.
Lehet hogy a másik autósnak is rossz volt az indexe?
Bladika 2009.02.01. 19:35:23
randobrobag 2009.02.01. 19:37:11
Peace! Egyetértek! Már csak azért is, mert ha balra mész az árokba és a baromja elhajt, magyarázhatod az erdészekenek miért csináltál új csapást a cserjésbe!:)
randobrobag 2009.02.01. 19:42:09
Pont ez a tolerancia kell,hibáztam igen beismerem be,elkerültünk egy balesetet(koccanástól-a frontális halálosig) igen! Eza lényeg!! A posztban is ez a végkifejlet és nem a temetés!!!
Kuss3 2009.02.01. 19:53:52
Nektek azonnal elkéne venni a jogsitokat min. 5 évre, mert amiket ide írkáltok az félelmetes.
Nektek max a zárt pályán adnék autót a kezetekbe.
Olyan szinten sügérek vagytok hogy az már fizikai fájdalmat okoz.Ennyi!
Minden esetre azt ajánlom hogyha autóba merészelnétek ülni akkor SOHA ne próbáljatok megelőzni semmit és senkit, mert akkor talán nem lesz semmilyen baleset, meg felháborodás meg "kurva anyázás" senki részéről.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 19:54:40
A posztban leírt szituáció arról szólt, hogy volt valaki, aki a KRESZ szabályait megszegte, és utána még neki állt feljebb. Erre nincs mentség. Sem az álmosság, sem a kiégett izzó, semmi.
Az egész történet lényege, hogy olyan autósokkal vagyunk körülvéve, akik a szabályokat nem ismerik, és ráadásul vissza is vágnak, ha sérelem éri őket. Nem kell ezeket az autósokat felmenteni. Nem kell megmagyarázni, hogy miért tette. Ha a KRESZ egyértelmű választ ad, akkor nem kell kötözködni, hogy miért nem másképp van a szabály.
Toleránsnak lenni más hibájával szemben: üdvözlendő dolog. Viszont az már más, ha pofátlanságról, szándékos betartásról van szó....
plutó111 2009.02.01. 19:56:21
Már számtalanszor jártam hasonlóan, kanyargós utón beragadok lassú jármű möge, záróvonal vége utén index ki már majdnem forditom a kormányt de ő már a záróvonal elött 10 méterre kivágott (tudom tudom gyorsabban reagált....).
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:02:13
Ez szabálytalan, nincs vita. A gyorsabb reagálás akkor "érvényes", ha azt szabályosan teszi.
Szendwich 2009.02.01. 20:06:31
Nem csak dudálnod kellett volna, hanem fékezned jó ember! A duda nem véd meg semmitől.
plutó111 2009.02.01. 20:10:33
Noxin 2009.02.01. 20:15:57
Kicsit idealista vagy, én baromi sokat autóztam a városban és kb. minden második autós hihetetlen dolgokat művel. Az alapján amit mondtál, mindenkinek el kéne vennni a jogosítványát, mert senki sem tartja be a KRESZ-t, nemhogy felméri az aktuális lelkiállapotát...
Én nem mentek fel senkit, csak kételkedem az abszolut igazságban, amíg nincs itt mindkét fél, hogy elmondja a maga verzióját.
Meg pl. az olyanokban akik tudják, hogy mire képesek és mit tud autójuk.
B.GY. 2009.02.01. 20:21:15
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:22:38
Velem is fordult már elő, hogy előzés közben kivágódtak elém, éppencsak le tudtam fékezni, miközben a dudát használva próbáltam ráébreszteni a szerencsétlent, hogy marhára rossz helyen van. Ugyanígy az lett a vége, hogy utána a barom szándékosan szívózott velem, pedig semmi szabályt nem sértettem meg. Na most erre mi legyen a mondandóm?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.01. 20:23:02
randobrobag 2009.02.01. 20:24:48
Azok az emberek akik nincsenek tisztában a saját vagy a kocsijuk képességeivel a balesetveszély fő forrásai!Mint már emlitettem naponta autózom pesten is vidéken is ilyen a munkám! Tudom mit akarok már "csak" az a dolgom, hogy kitaláljam a többiek mit akarnak!
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:32:26
Az oktatóm anno azt mondta: a legveszélyesebb manőver az előzés, tehát a lehető legkörültekintőbben járjak el a megkezdésekor, és minél hamarabb fejezzem be. Ezt azóta is a fejemben tartom, és teljesen egyetértek vele. Egyszer majdnem ottmaradtam egy előzésben, mert kivágtak elém, de az istenért sem ment a marhája. Ő még éppen visszasurrant a szembejövő előtt, én meg szerencsére időben megéreztem, hogy nem tudom befejezni az előzést, így visszahúzódtam. Na, ezért vagyok marhára allergiás arra, ha ilyen eset történik...
Kételkedni meg lehet az adott történetben, de akkor nincs értelme az egész blognak, mert legtöbbször nem tudjuk meg a másik fél véleményét....
plutó111 2009.02.01. 20:33:38
Bár szerintem nem lehetett az ennyire egyértelmű. Közvetlen elötte haladó jármüröl van szó, az nem kellene hosszú idő legyen
Noxin 2009.02.01. 20:41:57
Azt gondolom, pontosan ezek miatt veszélyes a sor előzése, és meg tudnám érteni, ha tilos lenne.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:47:01
Ez kb. a "tyúk vagy a tojás volt-e előbb" kérdéskör: mi miatt veszélyes előzni...?
A sor előzés misztikumot meg nem ártana elfelejteni. Teljesen ártalmatlan, ha az előzésben lévő autós, és az előzött autós is normálisan viselkedik. Ha meg balhét akar valaki generálni vélt- vagy valós igaza miatt, akkor teljesen mindegy, hogy előzésről, vagy teljesen másról van-e szó.
Póktalicska (törölt) 2009.02.01. 20:49:14
BGyRacer 2009.02.01. 21:03:11
Sztem kicsit pontatlanul fogalmazta meg a saját alapelvét, ezért én ezen nevettem kicsit...
Bladika 2009.02.01. 21:10:12
MosoMasa 2009.02.01. 21:57:46
De az sem üdvözítő, hogy egy kilóméteren keresztül indexelsz, már jóelőre, mint a kedves posztoló - mert arra csak azt mondodm, hogy barom.
B.GY. 2009.02.01. 22:27:02
Azért érzed,mert az is.Az előzéssel mindig bajok vannak,ha nincs elég kraft:)Ezért járok sok lóerővel,hogy mire valaki kirakja az indexet,én már ott sem vagyok:)
Alex3000 2009.02.02. 09:52:50
j311 2009.02.13. 17:22:37
Biztos túl sokat vezettem német nyelvterületen, de ott valahogy kulturáltabbak a sofőrök. Tömött kocsisor ritkán van.
De még ha van is, akkor is inkább leveszi a gázról a lábát az éppen előzött, hogy beférjen elé az ember, nem pedig még jobban rátapad az előtte haladóra...