Gáborhoz hasonló halálközeli élménye bárkinek lehet egy magyarországi autópályán, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy a közlekedők egy része még mindig úgy hiszi, halhatatlan testet kapott és terminátor módjára közlekedik.
Január 27-én, kedden reggel 9 körül mentem az M3-on, és már csak néhány kilóméterre lehettem uticélomtól, Bagtól, ahova azért megyek, hogy hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozzak, amikoris a következő hajmeresztő dolog történt meg velem.
A jobb oldali sávban haladtam 130-cal, amikor előttem kamionsor tűnt fel. Tükörbe néztem, láttam hogy kb. 200 méterre valaki robog mint az őrült az előző sávban. Indexeltem, lejjebb vettem a gázt, gondoltam, hagyom, hadd előzzön meg, és utána kerülöm ki a kamionokat. De hősünk - érthetetlen módon, vagy csak mert látta, hogy indexelek - csak nem jött. Mivel kissebb emelkedő következett, és nem szerettem volna 80-ra lelassulni a kamionok mögött, kimentem az előző sávba. Megyek, előzgetem 130-al a kamionokat, fehér - nem tudom milyen autó - utolér, tol le, villog, indexel, 5 cm-re a kocsim mögött, mindezt teszi 130-nál.
Én felgyorsítok - lemenni NEM TUDOK a kamionok miatt - és reménykedem, hogy mindjárt véget ér a kamionsor, nem szeretem ezt az agressziv fajta vezetési stílust és helyzetet, amiben benne vagyok, főleg, hogy már átléptem a Magyarországon megengedett maximális sebességet autópályán. Mögöttem az ember már majdnem felrobban a dühtől, azt hiszi, hogy szórakozom vele, dehát nem szeretnék bemenni a 80-100-zal haladó kamionok közé, főleg, hogy már látom a sor végét. Ekkor jött el a pillanat, mögöttem lévő ember feljebb kapcsol pár sebességet, és BEUGRIK kocsijával két kamion közé - a hátsó kamion dudál mint az őrült - majd berobban elém.
Én már akkor lassítottam, amikor láttam hogy mit tervez -jobbról előz - hogy időben ki tudjon érni elém. Ez a gesztus volt a szerencsém, mert mihelyt kiért, egyből LEFÉKEZETT a baromja!!!!!!!!!!!!
Uramisten, alig tudtam megálni... Mutogatott, tovább fékezgetett, 130-nál az autópályán, kamionoktól körülvéve.... Egyszerűen nem tudtam elhinni, hogy van valaki, aki ennyire nemet mondd minden szabálynak:
- 130 kilóméter per óra átlépése
- követési távolság be nem tartása
- jobbról való előzés
- balesetveszély kialakítása a direkt lefékezéssel...
Mire kicsit magamhoz tértem a sokkból, és örültem hogy élek, és a kocsi sem tört össze, én is heves mutogatásba kezdtem, hogy ugyan, jöjjön már le jobbra, áljunk meg, és beszéljük meg a dolgot, persze, bemutatott és elhúzott.
Én letértem Bagra, és lám, összefutok 2 rendőrrel a polgármesteri hivatal előtt. Elmesélem az esetet, kérdem, mit tegyek.
Válasz: feljelentést semmiképpen sem, mert akkor jó sokat várhatok a feljelentés felvételére, mert rengeteg a munka. Ha meg elkerül a bíróságig az ügy, akkor emberünk megjelenik a bíróságon, és közli, hogy nem úgy történt. Kész. Itt tartunk ma 2009 ben, Magyarországon. Németországban az ilyen állatoktól úgy veszik el a jogsit, ahogy kell, és fel is jelentik őket, itt meg a rendőrök beszélnek le a feljelentésről.....
Amit tanultam: ha legközelebb látom, hogy a szabályokat be nem tartó autós nyomja a gázt, szépen besorolok a 80 as kamionok mögé, kivárom míg szabad lesz az út, és nem hagyom magam életveszélybe sodorni ilyen BAROM ÁLLATOK miatt, mint a HRV-408-as autó vezetője.
Haver, teljes szívből kívánom, hogy törd össze magad - össze fogod - de ne vigyél magaddal ártatlanokat a sírba.
Grg76 2009.02.03. 08:22:23
Minek indexelt ha látta, hogy őrült sebességgel jön a másik? Várta volna meg míg elhúz mellette, utána index és ki...
Persze tudom, kultúrhelyeken, ez nem igy zajlott volna.
Jim Raynor 2009.02.03. 08:25:40
aki esetleg ilyet írna, annak az alábbiakat javaslom:
1. szövegértés
2. Kresz könyv leporolása (már ha anno az Ecseri piacon adtak a jogosítvány mellé)
3. közösülés szendvicsben egy mutáns tarajos sül és egy feldühített sünhal között.
Marty Mcfly 2009.02.03. 08:26:46
Egyrészt ki nem szarja le, hogy hova tartottál... de ha már elárultad, ne haragudj, de vhogy nem tudom egyeztetni az utolsó mondatoddal:"Haver, teljes szívből kívánom, hogy törd össze magad - össze fogod - de ne vigyél magaddal ártatlanokat a sírba."
A sztorid jogos (és valóban sajna mindennapos), de akkor is álszent, fasz vagy!
qwertzu 2009.02.03. 08:26:53
Marty Mcfly 2009.02.03. 08:27:51
Manyizga (törölt) 2009.02.03. 08:30:34
Viszont az illetőt amikor beidézik az neki szívás. :)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 08:33:14
attól függetlenül a többi dolog amit a másik csinált egy vérbeli faszparasztra utal
TCSA · http://make.blog.hu 2009.02.03. 08:34:47
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 08:35:35
Szőröstalpú Jeti 2009.02.03. 08:36:34
Aggie 2009.02.03. 08:37:37
Ez megint egy nagyszeru pelda arra, hogyan sodorja egymast bajba 2 barom - akik mindketten nevelni akartak a masikat. Milyen jogon?
Jim Raynor 2009.02.03. 08:37:42
bazmeg, 130-nál miért is kellene behúzódni?!
toyotaska 2009.02.03. 08:38:13
Aztán "nem szerettem volna 80-ra lelassulni" szerintem ez nem szeretet kérdése. le kell lassulni és kész. ne akadályozuk már a belső sávot. Aztán a legjobb : Nem huzodott le mert szük volt a hely. DE A MÖGÖTTE HALADÓ előzni tudott onann ami neki szük volt a besoroláshoz????
Hogy is van ez?
Jim Raynor 2009.02.03. 08:38:37
öööö a szabályos közlekedés az miért "nevelés"?
Szőröstalpú Jeti 2009.02.03. 08:40:12
toyotaska 2009.02.03. 08:41:12
És ha valaki mondjuk 160 nal akar haladni ne hivjuk már száguldozónak , meg tömeggyilkosnak , meg donornak ezért
Dr Kangörény 2009.02.03. 08:42:33
qwertzu 2009.02.03. 08:43:06
"Azért ha volt annyi hely a kamionok között, hogy ott lehetett előzni, akkor talán annyi is akadhatott, ahova be lehet volna húzódni, amig elmegy a másik..."
Követési távolság? Rémlik? Akkor megyek ki, ha előttem és mögöttem is megvan az előírt követési távolság.
"Aztán "nem szerettem volna 80-ra lelassulni" szerintem ez nem szeretet kérdése. le kell lassulni és kész. ne akadályozuk már a belső sávot."
Ja persze. Menjek 130 helyett 80-al, azért hogy ő 200-al száguldozhasson.
Jim Raynor 2009.02.03. 08:44:30
lol. szövegértés? először elngedte, de a muksó nem előzte meg. ostobaság, hogy az index megzavarta.....
a posztíró joggal gondolta, hogy ha nem jön, hát nem jön. Az meg ne legyen már alap, hogy vannak barmok, akik bemennek két kamion közé, ha úgy ítélem meg, hogy veszélyes, hagy ne kelljen már utána csinálnom.......
Aggie 2009.02.03. 08:44:58
ahogy toyokasa et all is irta eleg nehez elhinni, hogy 2 kamion kozze behajtav a hatso auto meg tudte elozni, mikorózben postironknak nem volt eleg a hely, hogy 1 percre kimenjen.... Kozel 20 eve vezetek, ugyhogy ezt nem hiszem el en sem.
A masik, nekem nagyon nepneveles gyanus ez a kis mondat. Ha a postot nem Uri Geller irta, akkor nehezen hiszem el, hogy a hatso autos gondolataiba latott:
" Én már akkor lassítottam, amikor láttam hogy mit tervez -jobbról előz - hogy időben ki tudjon érni elém. " - valahonnan a post elejerol valo az idezet.
jocojofiu2 2009.02.03. 08:45:28
qwertzu 2009.02.03. 08:45:35
Talán még rémlik egy kivétel a kresszből:
kivéve ha előzök. És ha nincs meg a követési távolság (elöl + hátul) a két kamion között akkor az előzés.
toyotaska 2009.02.03. 08:46:07
2009.02.03. 08:46:39
:)))
jocojofiu2 2009.02.03. 08:46:43
M. Péter 2009.02.03. 08:47:42
Jim Raynor 2009.02.03. 08:47:50
na megjött a főbarom.
kresz könyvet láttál már? 130-nál jobbratartás, miközben a szélsőben kamionok vannak?
felhívnám a figyelmedet, hogy a Kresz értelmezése szerint "a legnagyobb megengedett sebességgel haladó jármű esetében más jármű akadályozása fogalmilag kizárt" akkor milyen jobbratartásról beszélsz, te ostoba fasz?
Aggie 2009.02.03. 08:49:53
Igen, ebben van valami. Meg azt a "kardiogyakorlatot" is, amit vezeteskozben, a rendorokkel beszelgetve, es postiras kozben is megelt.
qwertzu 2009.02.03. 08:50:11
"
De feltarthatod. Benne van a kreszben. Ha előzöl nincs jobbratartás.
repecs 2009.02.03. 08:50:35
toyotaska 2009.02.03. 08:50:36
Aggie 2009.02.03. 08:51:21
elmeltben vezetunk vagy gyakorlatban?
Mert elemeltben nagyon szep, amit leirtok, de a gyakorlat nem igy mukodik.
Szőröstalpú Jeti 2009.02.03. 08:51:25
qwertzu 2009.02.03. 08:52:55
Még. Amíg nem szerelnek fel elég sebességmérőt.
farkasgabi (törölt) 2009.02.03. 08:53:26
Igazad van, de állszentnek nem nevezném magam, csak első dühömben irtam le a történteket.
És elnézést kérek mindenkitők, mindig elfelejtem, hogy itthon még az erő dominál, nem a szabályok.
Jim Raynor 2009.02.03. 08:53:28
ha te nem 50-nel mész városban, 90-nel országúton, és nem tudod fejből az összes kresz-szabályt, akkor kurvára ne ülj autóba, barátom.
Jim Raynor 2009.02.03. 08:56:17
gigalol. velem is volt már, hogy előzni akartam, index ki, de látom, hogy valaki gyorsabban jön, így ugyanabban a tempóban megyek tovább. érdekes módon ez még egy mögöttem jövőt sem zavart meg.
az én megoldásom: kicsit lassítok, és ha látom, hogy nem kezdte meg az előzést - tehát észrevett, és elenged - akkor megelőzöm.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.03. 08:56:51
Az nem tudja, hogy mit akar.
Mert hülye, bizonytalan és fél, kapkod, rituáléi vannak, nem pedig a környezetre adott reakciói.
Ez független attól, hogy a letolós gyorshajtó egy hülye fasz.
Remélem egyik sem vezet sokáig.
toyotaska 2009.02.03. 08:57:00
Jim Raynor 2009.02.03. 08:57:24
az elmélet jó, a gyakorlat pedig pont az ilyen barmok miatt nem az elmélet szerint működik.....
Marty Mcfly 2009.02.03. 08:59:28
vigyázz, h mit írsz le, a szavaknak döntő jelentőségük van, főleg itt!
Aggie 2009.02.03. 08:59:28
Igazad van tobb sebessegmero kell es kevesebb nepnevelo!
(En Angliaban elek most, itt minden keresztezodesben, lampan, hidon, feluljaron van kamera, atlagsebeseget mernek, ugyhogy mindenki tud 110-zel menni. Nincs is nagy baleset, max koccanas :)! )
Bélabá01 2009.02.03. 08:59:34
Szerintem nem kell már sokáig várni.
Tapmancs 2009.02.03. 09:00:30
Jim Raynor 2009.02.03. 09:00:37
megérdemled. apám, 70-nel a zebra előtt, és megállsz? nagyon fasza gyerek vagy. majd ha egyszer elütsz a zebrán egy gyereket, hajtogasd a rendőrnek, hogy "de hát eddig mindig sikerült megállnom"
ja, ha szar a kresz, csináltál esetleg másikat, vagy annyira már nem értesz hozzá?
esef 2009.02.03. 09:01:10
Fotoshop?
paaj 2009.02.03. 09:01:25
min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.02.03. 09:01:41
Jim Raynor 2009.02.03. 09:03:01
nem felmutatni, élesíteni :)
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:03:06
Aggie 2009.02.03. 09:03:43
A hajadra kenheted az elmeltet, ha az ilyen barmok miatt az arokban vegzed. En nagyon sokat vezettem az M3-ason, tele van ilyen barmokkat, akik kozott rengeteg olasz, ukran rendszammal viharzo "europai" van, akikkel aztan a rendorok sem tudnak mit kezdeni. Lehet eroskodni, de a sajat igazamnal a sajat testi epsegem mindig fontosabb lesz :)
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:04:30
kurva nehéz felmérni, főleg tükörből, h milyen sebességgel közeledik vki!
toyotaska 2009.02.03. 09:10:46
toyotaska 2009.02.03. 09:11:34
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.03. 09:12:30
Szerintem.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.03. 09:14:20
Ott vigyázzon az Isten a híveire.
Vagy akkor már legyen a kocsma mellett is, oda mégis csak többen járnak.
toyotaska 2009.02.03. 09:14:59
becher 2009.02.03. 09:15:23
Amúgy vhogy senkinek nem tűnt fel, hogy a kamion is beleállt a fékbe, hogy a baromarcúba ne szálljon bele? Én is tudok jobbról előzni, ha közben mindenki satuzik, hogy én a májer elférjek. Gondolkodjanak már akik a balféknek adnak igazat!
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:15:48
sztem meg nem kell azért alábecsülni ennek a nehézségét, de valóban, aki nap-mint nap autópályán utazik szert tehte bizonyos rutinra, többek között ennek a megállapítására! Ezért írtam az azt megelőző mondatomat, h a posztíró csak szimplán elbaszta és későn reagált! Nem kell akkor már előzésbe kezdeni!
IP2 2009.02.03. 09:16:37
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:17:23
LongJohnHolmes 2009.02.03. 09:17:28
- Soha nem te vagy a leggyorsabb !
- Ha versenyezni "hívnak ki", soha nem vesszük fel a kesztyűt. !
Itt a posztoló volt a surmóbb :) (Mondjuk 65-35 arányban) Máskor lehúzódni szépen és nem bőszíteni a +200 LE-vel erősebb, sietős embertársainkat, akiknek lehet rossz napjuk is. (főleg, ha egy átlagautóból még nekiállnak mutogatni is, hogy újabb szabálytalanságra biztassák, hogy álljon a leállósávba emberkedni) az Onnan lehet látni, hogy sietősebb, hogy villog. Ekkor lehúzódsz elkerülvén a konfrontációt, balesetet és a rosszkedvet.
- Okos enged, szamár szenved.
Nézd meg mit váltottál ki ezzel, hogy nem húzódtál le. Nekiálltál posztolni és ezzel olyan fura reakciókat hoztál ki embertársaidból, hogy ezért tart itt az ország :) Ne felejtsd el, hogy nemcsak épeszűek tudják bekapcsolni a számítógépet :) Hogy milyen borzalmakat tudnak itt írni, sebességről, jobbra tartásról meg indexről :) Jobb nem is olvasni, mert így tudom, hogy mik lehetnek egy autós fejében :)
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:19:00
de mire várt bazze?! Vagy akkor várjon tovább és ne előzzön!
Jim Raynor 2009.02.03. 09:19:55
nekem is fontosabb a testi épségem, mint az igazam, de azért az nonszensz, hogy a szabályosan közlekedőt szóljátok le, nem pedig a barmot.....
toyotaska 2009.02.03. 09:20:00
TUDOM A KRESZKÖNYVBEN 50 VAN
jocojofiu2 2009.02.03. 09:21:23
Tehat lehet nem is volt ott kamion fekezes?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.03. 09:21:56
Kiteszed az indexet, egy kocsisort utolérve, és az aki mögötted jön nem veszi figyelembe, hanem elkezd előzni, mert az csak szándék jelzésére való, nem jelenti azt, hogy menni is fog...
Szándék + Szándék jelzése + Tett = Kiszámíthatóság
A mi a balesetmentes közlekedés talán legfontosabb része.
lbalazs 2009.02.03. 09:23:04
Tessek elolvasni a KRESZT az index nem a kanyarodas, savvaltas ... jelzesere valo, hanem a szandek jelzesere.
A postiro helyesen tette ki elore az indexet, es akik kritizaljak ezert, azoknak kellene ujrajarni a tanfolyamot.
Nem tudom hogyan csinaljak, de az USA "autopalyain" az ilyenekkel mindig talalkoztam nehany kilometer mulva, de addigra egy rendorauto allt mogottuk.
Jim Raynor 2009.02.03. 09:24:06
egyébként meg: az adótörvény is szar, akkor ne adózzunk? a közoktatási törvény is szar, akkor ne járassuk a gyereket iskolába? hagyjál már a faszságaiddal.....
jocojofiu2 2009.02.03. 09:24:33
a te szabalyos kozlekedod bena, nem tart jobbra (ahol elozni lehet ott jobbra tartani is), raadasul fekez az elozo savban... a masik mindenkepp baromarcu, es monnyon le!
farkasgabi (törölt) 2009.02.03. 09:26:01
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:26:49
elég sokat autóztam USA autópályákon, egyszer sem láttam vna, hogy ilyenért féreállítottak vna vkit (mondjuk én az I95-ön mentem, ami 2x3 sávos legtöbb helyen, vagy 4)!
consigliere 2009.02.03. 09:27:23
Jim Raynor 2009.02.03. 09:27:35
a szabályos közlekedőmnek nem kellett volna jobbra tartania, és azért fékezett, hogy egy másik baromarcú embertársa életét megmentse.......fasz voltm valóban....
0xFFFF 2009.02.03. 09:28:04
toyotaska 2009.02.03. 09:28:53
mindig minden szabályt mindenhol betartasz. gondolom.
vannak olyan korlátozások amit 500 autósbol 500 nem tart be. akkor nem felesleges?
jocojofiu2 2009.02.03. 09:30:11
tedd mar felre a kresz konyvet es probalj meg biztonsagosan kozlekedni. ha mogotted tolakodnak, te pedig le tudsz huzodni akkor LEHUZODSZ es kesz, aztan ha az ordog mar tovabb ment csordogalhatsz ismet a sajat tempodban
victoriginal 2009.02.03. 09:30:55
de ehhez ész kell, ami itthon elég nagy hiány. mondhatni pang is, mint ahogy a kommentezők hozzászólásaiból 90%-ban ez szűrhető le.
lbalazs 2009.02.03. 09:31:57
Ilyen szinte nem is fordult elo. A kocsisor altalaban 65-el ment 55 helyett, de ilyen eroszakos autos nagyon ritka volt. Es igen altalaban le is kapcsolta'k. Pedig egyebkent nem is lattam a rendoroket.
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:33:11
srácok! kicsit sablonosan fogalmazva, DE: a Kresz azért van, hogy betartsuk a szabályokat, ettől függetlenül MINDIG az adott szituációnak megfelelően kell közlekedni, döntést hozni!
Vannak, akik betartják a Kreszt, mégis balesetveszélyesek, vannak, akik fittyet hánynak a szabályokra és ezért balesetveszélyesek! Sztem józan ember módjára "csupán" mérlegelni kell! Ez a baj, h nincs sok józan ember akár tudja a Kreszt, akár nem!!!!!!!
Jim Raynor 2009.02.03. 09:33:30
egyrészről: hova húzódott volna félre a postíró? egy kamion alá?
másrészről: a posztíró először elengedte a barmot, de az nem előzte meg. akkor miről beszéltek?
Aszi 2009.02.03. 09:34:14
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:34:23
ez igaz, én sem találkoztam agresszív vezetőkkel, talán ezért nem is láttam "félreállítást" (amúgy én Jacksonville-től Miami-ba) :-)
Netszamuráj 2009.02.03. 09:34:33
toyotaska 2009.02.03. 09:34:59
jocojofiu2 2009.02.03. 09:35:22
ahol elozni lehet oda lehuzodni is, gondolom ezt azert meg te sem kerdojelezed meg
az elengedest meg ne kezdd elolrol, ha elengedsz valakit akkor nem indexelsz
Ferocious 2009.02.03. 09:35:56
Senkit sem érdekel a sebesség korlátozás, főleg nem egy ilyen vérparazita állatot. Ha élni akarsz elengeded, vagy viseled a következményeit...
borzimorzi 2009.02.03. 09:39:48
Aztán rátalált egy, az övéhez hasonló IQ-val megvert sofőrre, és a két hiperintelligen neandervölgyi majdnem kicsinálta egymást.
Csót:
b
becher 2009.02.03. 09:40:20
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.03. 09:42:30
Ferocious 2009.02.03. 09:42:55
Jim Raynor 2009.02.03. 09:43:30
jocojofiu2: ja, ha valami barom megcsinál egy ilyen "road challenge"-et, akkor rögtön mindenki más is tegye meg, igaz?
Ferocious: hát ez az, hogy más faszságának én viselem a következményét....egyébkéntb szerintem pont azért van a kresz, hogy ne az erősebb kutya baszik elv érvényesüljön az utakon....
becher 2009.02.03. 09:44:07
toyotaska 2009.02.03. 09:44:15
2009.02.03. 09:44:25
No. Erre mondták nekem anno tanuló koromban, hogy: ha meg tud előzni jobbról, akkor simán lemehetek.
Egyébként meg: rohadjon meg az összes kretén, aki nem bírja kivárni, amíg a másik a megengedett max. sebességgel befejezi az előzést.
Jim Raynor 2009.02.03. 09:44:37
pont leszarom, hogy ki mit hisz.....
Ferocious 2009.02.03. 09:44:53
Zssssss 2009.02.03. 09:45:18
KKZZ 2009.02.03. 09:45:24
Szerintem szimplán azért, mert így az egész elkerülhető lett volna. A hely megvolt rá a posztíró elmondása szerint is. Én sokszor teszem meg ezt a gesztust, még ha tudom, hogy a másik nem szabályos, de lehet hogy indokoltan siet. Az én életem fontosabb, mint a szabályok másokkal való betartatása.
Az indexet kitenni baromság volt, mert ez egyértelműen azt jelenti, hogy sávot fog váltani. Akkor meg miért akarta megvárni, hogy elhagyja őt?
18 évesen szereztem a jogsit, 20 év vezetés és kb 1 millió km. után mondom ezeket. Nekem is sok év, néhány szerencsével megúszott szituáció és elsősorban KÉT GYERKŐC a hátsó ülésen kellett, hogy ezeket a dolgokat belássam.
Ha valaki naponta jár az M3-on dolgozni és ez még nem alakult ki benne, az járjon inkább a régi 3-on.
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:45:26
"Tükörbe néztem, láttam hogy kb. 200 méterre valaki robog mint az őrült az előző sávban. Indexeltem, lejjebb vettem a gázt, gondoltam, hagyom, hadd előzzön meg, és utána kerülöm ki a kamionokat. De hősünk - érthetetlen módon, vagy csak mert látta, hogy indexelek - csak nem jött. "
Kérdés:
Ma a fasznak indexelt, ha meg akarta várni az "őrültet"?
Számomra itt bukik a sztori és nem értem...
lbalazs 2009.02.03. 09:46:05
Ferocious 2009.02.03. 09:46:46
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:47:28
ja, ez is igaz... elég nagy hely lehetett két kamion között egy ilyen manőverhez!
becher 2009.02.03. 09:47:34
Manyizga (törölt) 2009.02.03. 09:47:40
Az irányjelzéssel ELŐSZÖR SZÁNDÉKOT közölsz, nem cselekményt. Hogy mások lássák, mit fogsz MAJD csinálni.
A kedves itteni hozzárétők szerint a 2x1 sávos úton a balra kereszteződésbe való befordulási szándékát indexszel jelző, a felezővonalhoz behúzódó, a szembejövő forgalomnak elsőbbséget adó, várakozó autós ne indexeljen?! Mert amit monddanak a "szagértők" fentebb, abból ez következik...
Ferocious 2009.02.03. 09:48:14
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:48:45
ja, ez egy másik sztori (kezdve a pályák minőségétől)...
becher 2009.02.03. 09:49:29
Ferocious 2009.02.03. 09:50:25
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.03. 09:50:42
@Ferocious: Az megint más, az simán övezet sebességkorlátozással. A lakó-pihenő övezet az a kék tábla házikóval, autóval, meg focizó gyerekekkel. :)
2009.02.03. 09:50:45
Jaja, egy kis féklámpával megspékelve rögtön rendesen működött volna.
(Hétvégi tapasztalat. :-) )
farkasgabi (törölt) 2009.02.03. 09:51:17
Ferocious 2009.02.03. 09:51:46
ex-dr. vuk 2009.02.03. 09:51:48
Egyebkent meg az ilyen fekezgetos barmokat le kellene loni teljesen siman. Egyszeruen nem ertem, hogy veszik a batorsagot erre... Elkepeszto.
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:52:01
ne keverd a szezont a f...
megint csak azt tudom írni: olvasd el lécci mégegyszer az elejét!
Ja, szándékot jelzett, de aztán mégsem ment. Aztán meg azt látta, hogy a mögötte jövő mégsem jön, ekkor húzta ki a kocsit, már későn...
Szóval akkor jelezz, ha menni akarsz! Egyszerű ez barátom!
Ferocious 2009.02.03. 09:52:31
lbalazs 2009.02.03. 09:52:39
farkasgabi (törölt) 2009.02.03. 09:54:08
Ferocious 2009.02.03. 09:54:51
Ha megvan ezeknek a "szerencsés" együttállása, abból soha semmi jó nem szokott történni...
Ferocious 2009.02.03. 09:56:30
ott dögöljön meg a barma mögöttem agyérgörcsben...
Marty Mcfly 2009.02.03. 09:58:24
ha már itt vagy :-) elsőkézből:
megkérdezem, hogy miért nem mentél ki indexelés után rögtön, illetve ha már ennyit hezitáltál, miért nem döntöttél mégis úgy, hogy maradsz a külsőben? Most vonatkoztassunk el attól, h 130 a megengedett!
Karcolt lendület 2009.02.03. 09:59:31
Megafaszom. Úgy persze hogy volt hely, hogy a környéken mindenki kisegítette a baromagyuját, ha a többiek nem figyelnek, akkor benne lett volna a hírekben. Lehúzódásra pedig akkor van hely, ha a tempót tartva tud kiállni az ember, nem kell egy satut nyomni 140-ről 80-ra. Aki kamionsor előzése közben rámászik az előtte levőre és villog rá, na az sem állna ki bmeg egy mögötte izguló másik paraszt miatt, olyat vár el, amit ő sem tenne meg. Akkor mért is kellene lehúzódni előle, pláne ha a megengedett sebesség felett van az ember vagy előtte valaki 110-zel előz és úgysem lehet tőle haladni?
Mondjuk régen, mikor még fiatal voltam és bohó, az ilyeneknek villantottam egy féklámpát, utána csodálatosan tudták tartani a követési távolságot. De leszoktam róla, már nincs kedvem fegyelmezni...
Jim Raynor 2009.02.03. 10:02:40
arról persze kussolnak, hogy gyorshajtani meg a másikat letolni nagyon csúnya dolog....
szabe4 2009.02.03. 10:04:11
2. Valóban nem kellett volna megkezdeni az előzést, mivel a másik sávban haladónak "elsöbsége" volt. (indexelni se)
3. Ha már beengedett lehetett volna kicsit "türelmesebb" (főleg 130-nál)
4. Büdös paraszt aki követési távolság nélkül ott villog a segedbe
5. Az nekem is gyanús hogy valaki "feljebb kapcsol" (szerintem inkább vissza vált) és meg tud előzni - akkor gondolom azért arra a fél percre Te is ki tudtál volna menni, persze nem kötelezett semmi erre a szabályok szerint
6. Aki befékezgetéssel próbál nevelni azt én is megneveltetném valamilyen erre kijelölt intézményben, mondjuk közúti veszélyeztetés címszóval
Karcolt lendület 2009.02.03. 10:04:42
Locke 2009.02.03. 10:07:46
1. nem indexelj addig amig meg nem előzött, mert azt fogja hinni hogy ki fogsz menni elé (és lám végül ki is mentél)
2. visszaváltasz egyet, rálépsz a gázra és ha nem is 180-al, de mondjuk 140-ig feltolod, és leelőzöd a 80-100-al cammogó kamionokat. Ha a mögötted jövőt előtte nem szopatod be az indexelek de nem megyek akcióval valószínűleg nem fog morogni miatta.
Őszintén megmondom, ha én megyek az autópáláyn akármennyivel, és előttem megy valaki aki indexel hogy ő jönne, akkor én feltételezni fogom hogy tényelg jön, és lassítok. azután ha mégsem jön akkor morcogok, mert nem tudom eldönteni mit is akar igazán, majd kis várakozás tuán úgy fogok dönteni, hogy lehet csak véletlen rákönyökölt az indexre, azért folyatom az utam, azaz előzésbe kezdek. Nos ha ezen a ponton mégis kijön elém, akkor valószínűleg én is kissé belbosszantom magam, mert nincs idegesítőbb mint egy bizonytalankodó autós, aki előtte jelezte a szánédkát, azátn mégsem azt tette, majd mégis gyorsan.
Egyszóval legalább annyira hibás vagy az "állat" felbosszantásában, mint ő a veszélyeztetésben.
Marty Mcfly 2009.02.03. 10:08:16
ez az egy szitu, amikor igen... de akkor is te mögötte fogsz már csak előzni!
Laciii 2009.02.03. 10:08:28
2009.02.03. 10:08:51
Megjegyzem nem csak nyugaton.
Horvátországban (az állandó balkánozásról szokott eszembe jutni) is képesek kivárni, amíg befejezed az előzést, és csak utána tépnek el melletted...
KKZZ 2009.02.03. 10:09:12
Szerintem azért volt hibás indexelni, aztán inkább bevárni és mégsem kimenni, mert ez a mögötte érkezőben a bizonytalanság benyomását kelti.
Senki sem szereti, ha 130 körül bizonytalankodnak előtte. Ilyenkor én is morcos szoktam lenni.
Ha kitette az indexet, akkor menjen is határozottan, ha pedig el akarta engedi, akkor pici fék, másik el, majd szabályos előzés.
Ilyen egyszerű a dolog.
Aszi 2009.02.03. 10:09:37
Karcolt lendület 2009.02.03. 10:10:38
Pont azért csinálom, hogy elmenjen végre és kibírjak menni, mielőtt vissza kellene vennem a sebességet...
Marty Mcfly 2009.02.03. 10:13:11
egyetértek.
Másrészt nekem sosem kellett még 80ra visszalassítanom, csak mert balfasz módon nem előztem időben a kamionokat és vki más 160al jött a belsőben: kis fék, 160as elhúz, én meg max 120ra lelassulva ki a belsőbe oszt vissza 130ra.
Rong 2009.02.03. 10:14:07
Kollegámmal mentünk az Andrássyn, kb 40-el (forgalmi okokból). Erre a parkoló kocsik közül egyszer csak kipattan egy autó. Persze egyből oldalba kaptuk. Üvöltve kiszál, hogy "Te **** nem láttad hogy indexelek?" Kollega mondta, hogy de. És?
"Akkor mi a *****ért jöttél belém?"
Kollega: "Miért? Az index azt jelenti, hogy jöhetsz is?" Na erre rendőrt követelt. Rendőr jött is. Elmeséltük a szitut. A baromarcú még a rendőrrel is üvöltött, hogy ő indexelt és szándékosan bele mentünk. A rendőr felhúzott szemöldökkel hallgatta a barmot. Aztán megunta és rákérdezett, hogy komolyan gondolja, hogy ha indexel akkor már mehet is? Persze a baromarcú hevesen igenezett. Akkor megkérdezte, hogy most azonnal elvegye a jogsiját, vagy csendben hazamegy és átolvassa a KRESZ könyvet? Persze az utóbbit választotta.
Szóval az index igen, szándékot jelez. De ha én 130-al megyek a belsőben és a külsőben valaki balra indexel akkor inkább arra számítok, hogy kijön elém és nem arra, hogy majd egyszer csak szeretne kijönni. Ergó a postoló ha tényleg el akarta engedni a mögötte jövőt akkor vissza kellett volna venni az indexet. Így a mögötte jövő is tudta volna, hogy még sem jön ki elé, mivel szerintem ő is arra számított, hogy nem fogja megvárni, hogy elmehessen kedves postolónk mellett. A többiért a jó édes nénikéjét amúgy. Ha már úgy alakult ahogy, nem kell még tetézni állatkodással.
Tightend 2009.02.03. 10:14:29
Én max. villogtam volna, az előzős-fékezős eset mondjuk már valóban vért kíván. A rendőrökön meg ne akadj ki, tanú nélkül nyugaton se történik semmi. Rakj a kocsidba kamerát, vagy tanuld meg használni az indexet és talán egyszerűbb lesz az életed.
KKZZ 2009.02.03. 10:15:18
Látom, ti értitek a lényeget.
toyotaska 2009.02.03. 10:15:36
2009.02.03. 10:17:01
Hát jah...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 10:19:00
ahhoz hogy a tapló beférjen a kamionok közé ahhoz legalább 6 méter helyre van szükség.
namost az őrült még vissza is jött. ez azt jelenti hogy a posztíró kocsija előtt, és mögött is kellett hogy legyen egy-másfél autónyi hely, ahol kiment, és bejött eléje az őrült. 8m + posztíró kocsija + 8méter. ennyi minimum. ez álló helyzetre vetítve, mintha bólyákat kerülnél. de ők 130-cal mentek a kamionok csak 80-nal. így a kamionok közti helynek nagyobbnak kellett lennie hogy. eddig 20 méternyi lukkal számoltam, de a sebességkülönbségből eredően több helynek kellett lennie. duplázzuk meg. 40 méter hely volt a két kamion között.
40 méter baszus ez a minimum. ennél kevesebb nem lehetett mert akkor az őrült vagy kamionba csattan vagy a posztolóba.
40 méter az 8 db átlagos utó hossza. ha nem több. azon a "kicsi" helyen két kamion is elfért volna.
szóval a posztoló simán befért volna röhögve 5× is. csak jó magyar emberekben benne van hogy látom a másik kamion hátulját, minek menjek vissza ha fél perc múlva jöhetek újra ki??? az őrült várjon csak szépen meg... ez az a baszott hozzáállás amit írtani kéne az emberekből
bounty123 2009.02.03. 10:21:15
Jim Raynor 2009.02.03. 10:23:06
azt kihagytad, hogy az őrült csak azért tudna véghezvinni a mutatványt, mert a kamion is meg a posztoló is fékezett.........hagyjuk inkább azt a 40 métert.....
european 2009.02.03. 10:26:01
Ezt a sok baromságot, hogy nem tarthatod fel a mögötted jövőt ezt honnan szeditek? A megengedett határokon belül mindenki annyival megy amennyivel akar és/vagy képességei megengedik. Elhiszem, hogy bosszant az előtted totyorgó, de neki semmivel nincs kevesebb joga lassan menni mint Neked gyorsan.
peace
KKZZ 2009.02.03. 10:27:32
Én lusta voltam ilyen számolgatásokat végezni, csak a tapasztalatomra alapoztam, mikor azt mondtam, hogy volt hely az elengedésre. A te számításaid igazolják is ezt a feltevést.
Egyébként tartom azt az álláspontot, hogy az egész szitu elkerülhető lett volna, ha nincs az "indexelek de mégsem előzök, majd mégis kimegyek" előzmény.
A fehér autós egyébként klinikai eset, de ez a posztírón nem segít, ha pl. ő is beledöglik egy balesetbe.
Ezért kell mindig egykicsit a másik fejével is gondolkozni.
richelieu 2009.02.03. 10:30:13
Néhány gondolatot hadd fűzzek hozzá.
1.
a posztíró halálközeli élményként élte meg a dolgot, ne vitassuk el, hogy megijedt, és a fehér-szürke-whatever színű autó vezetője szedhetne magne B6-ot.
DE!
2.
ha 200 méterre volt ember, és jött mint állat, akkor posztíró nem várhatott annyit, mert el is ment volne mellette.
Szerintem az történt, hogy benézett a bal tükörbe, látta, hogy jön, de akkor még 25,2 Km-re volt, majd mikor megint benézett, az eltelt idő és a sebesség helyes saccolását követően megállapította, hogy mehet. Ennek a tökéletes szemmértéknek ellent mond a kocsi színének megállapítása közben tett hiba.
3.
Ha a kamion fékezett, és emelkedőn mentek például, akkor nem lehetett a fehér-szürke-whatever autó beszorulva, csak akkor, ha sofőr a kamionokkal megegyező sebességgel haladt, mert egy man nem gyorsul veszettül emelkedőn.... Ergo:-----
MINDAZONÁLTAL nem elvitatható, hogy egyik sofőr túlzott magnézium-bevitel előtt,a másik utána volt az események pillanatában, sőt, azt is elképzelhetőnek tartom, hogy a szürke-fehér-whatever színű gépjármű vezetője gyógyszertárba ment éppen, a Posztoló pedig valójában egy magnézium tabletta tesztalany, aki épp munkából hazafelé tartott.
Összefoglalva:
- én vagyok a király
- ha nem, akkor majd leszek
- ha nem is leszek, akkor majd ezt újra gondolom
- nem
- igen
- rekettyés
Szé napot Nektek!!
ex-dr. vuk 2009.02.03. 10:31:44
Mikor nyaron motorral mentem szeged-gyor kozott autopalyan (nem tul nagy motor, 2 szemely, megrakva - 130 km/h MAX!) be voltam szarva rendesen, hogy ki fog megtolni hatulrol ilyen sebessegnel amikor epp kamiont elozok, o meg ugy gondolja, hogy fel sem kellett volna jonnom a palyara. Ennel a sebessegnel ez egyenlo a halallal.
toyotaska 2009.02.03. 10:33:27
Ez így igaz!!! Csak az a nem mindegy melyik sávban teszi ezt
kdb 2009.02.03. 10:36:24
28 milliószor mentem már autópályán és minden alkalommal elment mellettem 1-2 barom, aki azt, hitte, hogy a csodajárgánya egyben életbiztosítás is és ez feljogosítja arra, hogy mások életét veszélyeztesse.
Van egy 2 éves gyerekem, mikor megszületett, megfogadtam, hogy betartok minden kresz szabályt, hogy őt biztonságba tudjam, ez addig működött is, amíg a nagykőrösi úton gyál felé menet, egy hatalmas terepjáró a hátunkba nem állt és le nem szorított az útról, mert szabályosan akartam közlekedni.
Biztos jobban érezte volna magát, ha a fél éves gyerekemmel együtt feldobjuk a talpunkat.
Sajnos a sok feszültség és gond miatt, megfeledkezünk a legfontosabb értékről, az életről, mert ha azt akár a stressz akár más miatt elveszünk valakitől, azzal a saját életünket is tönkre tesszük. És mielőtt azt hinné valaki, hogy szentfazék vagyok, téved.
Efekt 2009.02.03. 10:38:57
european 2009.02.03. 10:39:14
Tehát szerintem picit bonyolultabb annál a jogos/nem jogos korlátozás kérdése mint gondolod, ezért is létezik olyan, hogy közlekedés mérnök:)
peace
Ger6ö 2009.02.03. 10:39:56
Közlekedési szempontból a Kresz kimondja senkit nem kényszeríthetsz irányváltásra, fékezésre stb szándékosan. A vezető ott hibázott, hogy a sávváltásnál körültekintünk - 200 méter, az 4 bólya a pályán ott te meg nem állapítod a másik mennyivel jön, (max saccolsz) ha jött mondjuk 180-200al akkor kb 5-7mp múlva mögötted volt ha 130nál kitetted az indexedet, szabályosan és bementél elé, tetted ezt sebességileg szabályosan, de fékezésre kényszerítettél vkit akkor szabálytalan voltál (más tészta az ő gyorshajtása). Ellenben ha már bent vagy elötte 130al, akkor kresz szempontjából addig mehetsz bent amíg elötted az útpálya nem nyílik meg, azaz a kamionok után a magyarországon jobbra tarts nevezető játékszabály kihagyása sárgalapot eredményezne (mint ez olvastuk is nemrég egy cikkben, ahol nyilt, üres pályán emberünk belül ment tartósan, erre a köv lehajtónál 5.000.- el jutalmazta a rendőr ), azaz te hunyó lennél, de ott sem a feltartás miatt, szóvalez itt nem az a szitu. A kamionok közé, nem kell bekényszerülni (megjegyzem hallkan, ez a bekényszerülés az 1.2-1.4 literes kollégák körében népszerű akiknél a 130 az már egy kisebb kifutó jeles eredménye, egy "normális" jármű egy gázfröcsivel elintézi, így nincs ez a letoltak érzés, hanem elintézed egy udvarias lehúzódással (azaz menjél paraszt). Az egész szitu egy etikátlan, szabálytalan mindennapos eset ami a vicc, hogy még fogtad magad és el is mentél "feljelenteni", de nem mert mégse.
Kívánni ne kívánj másnak rosszat mert visszaüthet és hidd el én szedtem már ki elöttem izomkodókat autókból, nagyból, 5ösből, karikásból, csillagosból és a 130kilós, redősnyakú acélos tekintetű fiúkák hihetelen anyámasszony katonákká vállnak és olyanokat hallasz, hogy köszönöm és sorolhatnám még. Tonna vassal keménynek lenni az hajlandó elhitetni, hogy sérthetetlen vagy. Sokan ezért nem ülnek motorra se, ja hogy 130-al 1 méter magasan ülök, suhan a táj és a lábam 20 centire a föld felett. Ott megéreznek vmit az emberek ebböl. A száguldózok meg ne ordibáljanak ha már ökrök és 180al ráfutnak egy kiskocsira - tudom ezt könnyű mondani - mert ismerjük el a 130as előzükkel nincs baj, ugyanez akkor gáz ha 130al megyünk és ugyanezt a 100al kijövő kis 1 literes teszi, a 80al kapaszkodó kamillák között, és a sofőrben annyi sincs, hogy lehuzódna két kamion között, ahol elengedné a hirtelen 6-8-10 kocsira összesűrűsödő forgalmat. De ha reccsen, csattan akkor már késő gondolkodni, hogy is kelett volna....
Marty Mcfly 2009.02.03. 10:41:11
mindig is voltak, vannak és lesznek is ilyen barmok! Ezen kár idegeskedni!
Másrészt nem értem ezt a "megszületett a gyerekem, mostantól betartok minden szabályt" Mér előtte nem? Ezt a hozzáállást bazzeg!
Ezért tart ott az ország...
qwertzu 2009.02.03. 10:42:31
1: a megelőzött kaminon követési távolsága megfelelő legyen mögöttem.
2: az előttem lévő kamion mögött tartom a követési távolságot.
toyotaska 2009.02.03. 10:43:23
Ezzel oda akartam kilyukadni h aki gyorsan hajt az nem biztos hogy veszélyeztet másokat .Lehet " kultuzráltan" is gyorsabban menni a megengedettnél.
Marty Mcfly 2009.02.03. 10:44:37
Köszönjük neked Emese :-)
ipari_fostalicska 2009.02.03. 10:49:54
1.) Aki sokat pályázik és éppen tőle lassabb járműveket kíván a belső sávban haladva lehagyni, az rendszerint elveszi a lábát a gázról, ha valaki a sor végén kiteszi az indexet, mert SZÁNDÉKA majd sávot váltani. Mivel ezen indexelők 80%-a ezt meg is teszi attól függetlenül, hogy én 130 vagy 200-al érkezem, így a barom részéről értelmezhető, hogy nem haladt el a piosztoló mellett.
2.) Ismerem én is az ilyen "nem akartam bemenni a két kamion közé, mert nem volt hely" embereket. Én is egy igazi barom vagyok, de még a nem túl vehemens 206 1.4 HDi-vel is simán tudom őket előzni jobbról, persze szabálytalanul. Persze ez nem azt jelenti, hogy minden esetben meg is teszem.
3.) Ha Dzsimréjnorhoz hasonlóan mindenki betartaná a KRESZ minden egyes betűjét (amit mellesleg róla sem hiszek el), akkor a nagyobb városok és a főváros még élhetetlenebb lenne. Én inkább 65-70-nel megyek a városban, de nem türelmetlenkedem,ha egy lassabb társamba botlom. Még csak most lesz hat éve, hogy jogsival rendelkezem, de vezettem közel félmillió kilométert, ezért bizton állítom, hogy nem vagyok veszélyesebb az 50-nel haladó vasárnapi autósnál.Aki pedig városon kívül is azért megy 70-nel, mert neki az úgy biztonságos, az adja vissza a jogsiját!
4.) Ha valaki most a "de ha a te gyereked..." demagóg dumával jönne, akkor jelzem, hogy van egy pici fiam, vele is lendületesen, de nem veszélyesen autózom.
5.) Adott esetben a KRESZ maradéktalan betartása veszélyesebb helyzeteket szül, mint az józan szabálytalankodás.
6.) Az vesse rám és hasonló gondolkodású társaimra az első követ, aki a 20 éve vonatot nem látott, de még mindig jelölt vasúti átjáróban már az első nyalókánál 30-ra lassít, mert az van a KRESZ-ben.
Csókolom :-)
2009.02.03. 10:50:54
Az egyik töketlenkedett, a másik átment agresszívba.
Ezeken segíteni nem lehet! Ezek így fognak meghalni.
Ugyanaz az az udvariaskodás ez, mint amikor a főútvonalon a dilók folyamatosan, jobbról, balról beengednek mindenkit, akinek csak eszébe jut, hogy főútra kanyarodjon. Egy másodpercet nem kell ott állnia és indexelnie, az első autó be fogja engedni, és emiatt bedugul a főútvonal.
Ám, amikor kellene, akkor elfelejtenek az emberek udvariaskodni. Ennél a sztorinál sem kellett volna több, mint amikor a sorba az utólsó autó áll meg, hogy kiengedjen valakit, mögötte 2 km-re senki.
Indexelő előző kivár, vagy ha kiment akkor suttyó agresszív barátunk beáll mögé és együtt előznek.
Jim Raynor 2009.02.03. 10:53:48
ha "mindenki betartaná a KRESZ minden egyes betűjét" akkor gyakorlatilag nem lennének balesetek. de szar is lenne........ja, hogy ez nem annyira fontos, mint a száguldozás öröme?
gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.03. 10:54:05
Ha ismerted volna a jövőd, nem indulsz el. A gonoszpók neked is tojásából jósol....
ipari_fostalicska 2009.02.03. 10:58:42
Szerinted a balesetek kiváltó oka minden esetben azért van, mert nem tartjuk be a KRESZT? Nem azért, mert a rutintalanabbak rosszul mérnek fel valamit, vagy a magukat vérprofiknak tartók elcsesznek valamit?
Hidd el, a nagy Slágeres KRESZ hétnél betartottam minden szabályt. Igen, ment a dolog, de ezzel sokszor veszélyeztettem a saját életemet is, mert a KRESZ sok esetben még mindig a hetvenes évek beli autókra alapoz. De Neked hiába is magyaráznék, úgyis csak ott fogod fosni a (szerintem) elfogadhatatlan dogmáidat.
Marty Mcfly 2009.02.03. 11:00:32
"Ha a reptéren betartanák az összes létező szabályt, egy gép sem szállna fel!"
No comment...
Ray · flavors.me/raymund 2009.02.03. 11:02:44
na_most_akkor 2009.02.03. 11:07:25
1. Hülye a poszt írója (az első húszból bejött, minek is ír ilyet)
2. "melett" tanulj nyelvtant vazze
3. "mellet" tanulj nyelvtant vazze
4. "kilóméter" megvolt, más is észrevette, tanulj nyelvtant vazze
5. MAGYAR ÉKEZETEK !!!
aki leszarja a magyar nyelvet és nem használ ékezetet az kapja be, még ha Thaiföldről ír is, ahol nincsenek ékezetek, tanulj nyelvtant vazze
6. és a legfontosabb:
Ha valaki (pl. én ÉN!!! -hehehe-, de akárki is lehet) előzök más autókat százharminccal (ami a megengedett maximum), azokat, akik ennél lassabban mennek (gyengébbek kedvéért kisebb mint 130), akkor mindazok, akik több mint százharminccal (ami a megengedett maximum) akarnak menni, kapják be.
Ez ilyen egyszerű.
Például, tegnapelőtt Győrből Budapestre, végig a megengedett maximummal jöttem. (a maximum 130, tudod?)
Akik megelőztek, tízből kilenc külföldi rendszámú volt. A fele szlovák, a fele román. Nyaljátok ki AZ Ő SEGGÜKET! (ja, volt egy szerb is)
Persze eszet osztani mindig lehet.
Karcolt lendület 2009.02.03. 11:08:02
40 méter hely meglehetősen szolid, ha olyan 50 km/h óra sebességkülönbség van a járművek között.
Amúgy kimentél volna, hogy nagyot fékezve elengedd a barmot, hogy utána 80-90-ről kelljen felgyorsítanod 130-ra megint? Az aránylag biztonságos lehúzódáshoz különben már a belső sávban el kellett volna kezdeni fékezni, ami viszont azért problémás, mert fél méterrel mögötte tipródik egy agresszív fasz.
Elvártok egy olyan megoldást a posztolótól, amit nem csinálnátok meg ti sem és nemcsak hogy kényelmetlen, még veszélyes is.
Mint írtam már, lehúzódást - jobbra tartást - akkor lehet elvárni, ha nem kell hirtelen módosítani a sebességen ennek megoldásához. Ha jól rémlik valaki a KRESZ vonatkozó részét - ha nem is ezzel kapcsolatban, de beidézte.
Karcolt lendület 2009.02.03. 11:19:48
Hagyjuk már ezt a mindketten hülyék voltak dolgot.
A posztoló betartotta a szabályokat, a másik többet is megszegett: követési távolság be nem tartása, jobbról előzés, hirtelen sebességváltoztatásra kényszerítés. Tisztán az utóbbi miatt alakult ki több veszélyhelyzet is rövid idő alatt, semmi köze ennek ahhoz, hogy a másik bizonytalankodott vagy sem, behúzódhatott volna két kamion közé vagy sem.
A másik fél egyszerűen egy idegbeteg barom volt, akinek semmi helye nem lenne az utakon. Az nem indok a veszélyes viselkedésre, hogy a másik bizonytalanul, hülyén vagy csúnya színű autót vezet. Küldje el magában a picsába, de ne veszélyeztessen másokat.
qwertzu 2009.02.03. 11:24:36
Jim Raynor 2009.02.03. 11:28:24
ja, ha neked a kresz betartása érv nélküli baromság.....vezess, ahogy akarsz, csak a közelembe ne gyere.
a leggyakoribb baleseti okok autópályán:
1. figyelmetlen vezetés 27%: ez ugye nagy valószínűséggel Kresz szabály megszegését fogja eredményezni;
2. követési távolság be nem tartása 22%;
3. szabálytalan előzés 15%
4. gyorshajtás 7%
igen, valóban előfordulhat, hogy valaki rosszul mér fel valamit, de ez nem okozna komoly problémát, ha körülötte a többi közlekedő szabályos lenne.
trewq 2009.02.03. 11:29:47
!marduci! 2009.02.03. 11:32:46
Sajnálatos módon ezeknek a potenciális gyilkosoknak az édesapja annak idején nem egy éjjeliedénybe üritette defektes ivarsejtekettartalmazó magvát, hanem egy fogamzóképes női nemiszervbe, és ennek most mi fizetjük az árát.
Ez van!
Lunitari 2009.02.03. 11:34:54
Marty Mcfly 2009.02.03. 11:35:21
ha statisztikát írsz, kérlek tedd hozzá a forrást! Így elég hiteltelen!
Dinsdale Piranha 2009.02.03. 11:36:30
maydayray 2009.02.03. 11:39:59
Lunitari 2009.02.03. 11:40:06
Jim Raynor 2009.02.03. 11:40:24
örülsz?
Lunitari 2009.02.03. 11:42:09
nemertekhozza 2009.02.03. 11:42:56
Szerintem meg a helyes sorrend pont forditva van! Elozesnel eloszor nezel a tukorbe es ha latod, hogy van lehetoseged elozni, akkor indexelsz es mesz!
Egyebkent a postiro is szabalytalan volt, o maga irta, hogy gyorsabban ment, mint a megengedett! Hozzateszem a nagyobb balf.sz a masik autoban ult.
OFF:
Birom az ilyen "na_most_akkor" tipusu nyelvtudorokat! Osztja az eszt (nem eszet), kozben minden mondatban nyomja a "vazze" osi magyar kifejezest, amelyet mar osapaink is eloszeretettel hasznaltak ugye! :D
Marty Mcfly 2009.02.03. 11:43:03
Az élő találkozók is ilyen marakodásban telnek? Mert akkor megyek! :-)
na_most_akkor 2009.02.03. 11:43:31
"Szerintem aki jelentősen túllépi a megengedett sebességet, annak megszűnik minden joga, örüljön ha még megvan a jogsija. Amennyiben én 130-140Km/h-vel autózom eszembe sem jut semmilyen barom kedvéért gesztusokat tenni. Közveszélyes köcsög az ilyen és az is barom aki az ilyeneket védi."
Ebben benne van minden lényeges.
Innentől kezdve nem tudom, miről lehet még beszélni.
ipari_fostalicska 2009.02.03. 11:44:30
Ettől függetlenül nem értek Veled egyet, de amúgy normális muki vagy, mert értelmesen beszélsz (írsz). De tudod mit, tételezzük fel, hogy van egy barom, mindeki más szabályos. Néhány példa saját eseteimből merítkezve:
Tavaly május környékén történt, valahol Paks és Dunaföldvár között:
Mentem egy teherautó mögött, várva az előzés lehetőségét. Kb. 85 km/h volt a sebességünk. Mögöttem is voltak páran, mindenki szépen, fegyelmezetten autózott, egyszercsak elunta egy kolléga és elkezdte előzni a sort. Sajnos pont akkor tűnt fel szemben egy jármű, mikor az illető mellém ért. Tapostam ugyan a féket keményen, de az előzést végző megijedt és már húzta is az én autómra az övét. Aztán pár perccel később segítettem neki kimászni az árokban oldalán álló autójából. Szabályosan közlekedtem, mégis 2 hétig volt kasztnisnál az autóm.
Másik: Pest, Dózsa György út. Valami kisutcából egy Toyotás kifordult elém és hiába satuztam, csatt lett a vége. Szabályosan haladtam, ráadásul a külső sávban, mégis annyi lett.
Az, hogy szabályosan megyünk, önmagában még nem véd meg. Hiába a KRESZ, mindig vannak emberi tényezők, amikkel számolni kell. Hiába tartod be a KRESZT, ha egyszer figyelmetlenségből nekimégy valakinek. Tudom, ez Veled sosem fordulhat elő.
Marty Mcfly 2009.02.03. 11:45:40
örülsz
Marty Mcfly 2009.02.03. 11:47:51
teljesen egyetértek
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 11:47:54
ettől függetlenül az őrült egy agresszív köcsög, én mint jogkövető, szabályokat betartani megpróbáló állampolgár kifejezetten utálom az ilyeneket. a ráfékezés nálam azonnali bitófát jelentene.
(rám még nem fékezett soha senki. mutogatni már mutogattak, igaz ő nem akart elsőbbséget adni, de nem jött belém, így leszartam, szó nélkül továbbmentem. szemből leszorítottak már 30 km/h sebességnél, és ordibáltak már velem, mert a kavicsos út porzott, és piszkosak lesznek a kertekben a ruhák, szó nélkül elmentem, csak kicsit nagyobb gázzal, és 5× akkora port csinálva mint előtte)
ex-dr. vuk 2009.02.03. 11:49:15
"5.) Adott esetben a KRESZ maradéktalan betartása veszélyesebb helyzeteket szül, mint az józan szabálytalankodás."
Igen am, de itt sem a szabalyt betarto a veszelyes, hanem a tobbi barom, aki nem tartja be. Ha 50-es tablanal/varosban 50-nel mesz, akkor te vagy a veszelyes, mert a sok fasz esz nelkul elozget teged?
Vagy ha nem mesz at a piroson, mikozben mogotted 1 cm-rel jon az allatja, akkor is te vagy a veszelyes?
Ugyan mar...
Lunitari 2009.02.03. 11:51:49
Melchi Zadok 2009.02.03. 11:56:05
értsd meg: a posztoló abban hibázott, hogy kitette az indexét és várt. ez orbitális baromság, a belső sávban jövő ilyenkor joggal hiszi azt, hogy ki akarnak jönni elébe.
a sztori többi részében a másik autós volt a barom. bár ebben az esetben valószínűleg én is villantottam volna kettőt.
ennyi és nem több. felesleges ezzel a szályramutogatós felsőbbrendűséggel fárasztani itt bárkit is...
Jim Raynor 2009.02.03. 11:58:28
ezzel egyetértek, de gondold végig, ha a másik két sofőr is betartotta volna a kreszt, akkor nem következett be volna egyik baleset sem. én csak azt mondom, hogy a szabályok nem kibaszásból vannak, hanem azért, hogy biztonságossá tegyék a közlekedést. ha mindenki betartaná a szabályokat, az "emberi tényező" hatása elenyésző lenne. szerintem.
borpancsoló 2009.02.03. 12:00:05
Persze tudom, hogy úgysem lesz ott rendőr. Azt is sejtem, hogy talán a rendszer is képtelen az ilyen gyors reagálásra és biztos vagyok benne, hogy a rendőr szarna rá, de egy ideálisabb világban azt hiszem ez működhetne.
Jim Raynor 2009.02.03. 12:00:55
nekem meg a hozzád hasonló faszkalapokból van elegem, akik a péniszük csöppnyi méretét agresszív gyorshajtással próbálják meg leplezni......
borpancsoló 2009.02.03. 12:01:04
Hát igen, túlzottan is sokszor van, hogy egy-egy barom után (ennél jóval kisebb csetepaték voltak velem eddig) örülök hogy nem lett semmi baj. És az azt hiszem, hogy nagyon gáz.
Gera 2009.02.03. 12:02:20
min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.02.03. 12:02:24
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:02:36
borpancsoló 2009.02.03. 12:04:38
"ejezd már be... a tököm tele van a hozzád hasonló sikertelen "szabályfelelősökből", akik a szabályok betartására hivatkozva próbálják meg jelentéktelenségüket leplezni."
Már bocs de a személyes jelentőségedet nem a közutakon kell bebizonyítani.
Én pl ismerek olyat aki a sztrítrészerekhez képest igencsak jelentéktelen résztvevője a közlekedésnek, ehhez képest pedig egy igen jelentős tagja a társadalmunknak.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 12:06:33
Lunitari 2009.02.03. 12:06:34
Jim Raynor 2009.02.03. 12:07:35
ó jaj, ezek szerint csak a kocsiban vagy agresszív, a számítógép előtt előtör lelked mimóza énje? szegénykém, nagyon megbántottalak?
vagy a farkad méretére utaló megjegyzésem esetleg telibe talált? :D
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:07:59
már bocs. állítottam én ennek az ellenkezőjét? vallom, hogy az ilyen erőszakos "csakazértismegmutatomnekikhogyankellközlekedni" hozzáállású emberek legalább akkora veszélyt jelentenek az utakon, mint a száguldozó őrültek.
Miért olyan nehéz ezt felgogni?
Gyula_80 2009.02.03. 12:08:53
Jim Raynor 2009.02.03. 12:10:34
baszki, feltaláltad az "erőszakosan szabályosan közlekedő" fogalmát....gratulálok.
Lunitari 2009.02.03. 12:10:43
e-yest 2009.02.03. 12:12:16
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:12:28
Főleg hogy még szabálytalan is volt.
ipari_fostalicska 2009.02.03. 12:12:41
No akkor: igen, 85-tel mentem a teherautó mögött, erre bármelyik mai teherautó, vagy kamion képes, tehát ezt buktad.
Kb. 30 méterre voltam mögötte, ez nekem követési távolságból bőven elég, másnak a fele is sok, megint másnak a duplája is kevés. Amikor én beletapostam a fékbe, akkor a vétkes fél is, ezt bizonyítja az egymás mellett pár méteren futó négy guminyom is. Sajnos szarul jött ki a dolog, szerencsére személyi sérülés nem történt, de őt azonnal megterhelte a kiérkező szerv egy tízezres csekkel.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:13:12
dinyus 2009.02.03. 12:13:21
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:13:25
látom ez a "farokméretes" dolog nagyon becsípődött nálad, gondolom személyes érintettség. ezek után már tényleg nem is csodálkozom a kommentjeiden, őszinte részvétem te barom! :)))
dinyus 2009.02.03. 12:14:05
maydayray 2009.02.03. 12:15:30
ipari_fostalicska 2009.02.03. 12:16:05
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:16:31
e-yest 2009.02.03. 12:16:53
Lunitari 2009.02.03. 12:18:16
ipari_fostalicska 2009.02.03. 12:18:36
dieselsuxx 2009.02.03. 12:20:16
Nyugis zene be, videokamera hatra iranyit, lelassit 80ra, fej fej mellett a kamionokal.
Megvarod amig hatulrol megtolja a kocsidat es mehet a feljelentes.
Jim Raynor 2009.02.03. 12:20:16
ha-ha, te ne az én farokméretemmel, hanem a kresz olvasgatásával törődj inkább.....a gyógypedagógiát pedig bízd az ápolóidra.....:D
sertésmájkrém 2009.02.03. 12:22:21
Ez egy baromság volt tőled, azért nem ment el melletted mert várta mikor fogsz kimenni elé. Ha bornyú szőkepicsa vagy, akkor ezt fantasztikusan be tudod időzíteni úgy, hogy te okozz balesetveszélyt.
Sajnos nagy a valószínűsége, hogy ettől lett ideges és miattad alakult ez így.
Összefoglalva:
- Ha el akarsz engedni vkit, akkor ne indexelj.
- Idiótán kár autóba ülni, a barom aki rádfékezett ettől függetlenül egy seggfej.
Marty Mcfly 2009.02.03. 12:22:23
D=M=C 2009.02.03. 11:43:03
Te, CsendesHang! :-)
Az élő találkozók is ilyen marakodásban telnek? Mert akkor megyek! :-)
Válasz erre
Lunitari 2009.02.03. 12:23:08
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:25:52
@e-yest : OK hogy nem kellett volna indexelni, de a sebbretapadás, büntifékezés, 130-nál gyorsabban menés kicsit nagyobb vétség...
Főleg a büntifék.
Ha előttem indexelget valaki akkor megvárom hogy mégis mit akar, de ha szerintem hülye is volt akkor sem okozok olyan helyzetet ami autótöréssel + életveszéllyel jár.
raycoon 2009.02.03. 12:26:33
Néhány hónapja történt a M0-n, hogy egy kocsit szétnyomtak a kamionok. Megfogadtam, hogy SOHA nem állok be kettő közé!! Inkább dudáljon, villogjon..
A szabályokhoz annyit, hogy bár én sem tartok be minden szabályt, de törekszek rá. A szabályok viszont azért vannak, mert felállítanak egy keretrendszert, amire - ha mindenki rendesen betartaná legalább a "fontosakat", akkor - lehetne támaszkodni.
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:26:37
és most gyorsan válaszolj valami frankót, legyen jó napod te szerencsétlen...
Marty Mcfly 2009.02.03. 12:26:38
A 100. komment után csak ismétlődik a kommentek tartalma! Úgyh aki utána jött, kérlek olvassátok el az elejét, ne rágjuk már át 25ször ugyanazt!
Balfaszok!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:26:59
Olvasás? :)
Kopasz Mercis 2009.02.03. 12:28:52
Vonatkozik ez arra is ha meglátok magam előtt egy balra indexelő kocsit.
Ha van annyi hely, hogy meg lehet előzni valakit jobbról, az nekem ne sápítozzon, takarodott volna ki ő a külső sávba.
Ráfékezgetni a mögöttünk haladóra az akkora taplóság, hogy el sem tudom mondani. Legyen az elkövető a fenti eset sietője vagy az, akire rávillantanak és így büntet.
sunblind 2009.02.03. 12:29:07
" - 130 kilóméter per óra átlépése
- követési távolság be nem tartása
- jobbról való előzés
- balesetveszély kialakítása a direkt lefékezéssel..."
Na az ilyen idiótákkal kell vigyázni tényleg, akik félreérthető helyzetet teremtenek mondjuk indexeléssel, aztán még hisztiznek is, hogy mekkora igazuk van, mer százharminc. Frász tudja lát-e vagy nem, kintfelejtette-e az indexet, vagy nem, született félighülye-e vagy nem. Biztos remek ember, mert hátrányos helyzetű teheneket fej, de hogy mi a bánatnak ül kocsiba az ilyen ...
Egyszer életemben adódott egy drámai helyzet, amikor valóban kompromisszumot nem ismerve minden másodpercet kihasználva sietni kellett autópályán, az egyik utast érintő egészségügyi okokból, mert allergiás volt a darázscsípésre, és mielőbb kórházba kellett jutnia. És nem hinné el az ember, az ilyen fenti idióták kényszerítettek folyamatosan veszélyes helyzetekbe, mert ők majd megmutatják, hogy csak százharminccal szabad menni, meg mit villogok amúgyis, türelmetlen seggfej. Nekem pedig nem volt választásom, jobbról, balról mindenfelől előztem, ahol lehetett ott meg 220. Szerencsére időben érkeztünk, de az utolsó percben, az utasom már eszméletlen volt. Azóta én soha senkivel nem vitatkozom egy percre sem, ha siet, akkor hagy menjen, akadály nélkül. Az ilyen tudományos idiótákat, mint a fenti, viszont komolyan buszra kényszeríteném. De soha nem fogja megérteni, mert ennyit tud ...
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:29:11
pontosan így van. szerintem ezt kellene végre megérteni, de nem, van itt pár ember, aki erre képtelen.
mi a baj velük?
Lunitari 2009.02.03. 12:31:36
Kopasz Mercis 2009.02.03. 12:33:20
2009.02.03. 12:34:01
:)))
Jim Raynor 2009.02.03. 12:34:18
lol, bírom, amikor ilyen kis faszpörgettyűk osztják az észt.....ja, és az ilyen gyökerek lealázása a legkisebb öröm az életemben....
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 12:34:25
Amúgy meg ha ok nélkül indexel, akkor sem kell lebunkózni, meg kell várni mi a faszt akar... Türelem.
Hogy a francba kényszerít amúgy veszélyes helyzetbe? Pisztolyt tart a fejedhez?
qwertzu 2009.02.03. 12:35:23
Lunitari 2009.02.03. 12:36:02
i23kovacs 2009.02.03. 12:41:38
Teljesen korrekt indexelni sávváltás előtt, mi több kötelező is, hiszen azzal jelzi az irányváltási szándékát. A szándékot kell vele jelezni, nem pedig a megtörténtét, ahogy sokan csinálják: fél villantás, oszt már megy is, hiszen indexelt, joga van.
Én szerintem az a bunkó, aki az autópályán 50 cm követési távolságot tart, vagy aki ráfékez a másikra.
A többi csak púder, nem érdemes az észt osztani azon, hogy a belső sávban 130-al vagy 150-el kell menni
e-yest 2009.02.03. 12:44:09
Melchi Zadok 2009.02.03. 12:47:26
ebben neked eddig teljesen igazad van. de! akkor cselekedjen is. nem azért indexelünk, mert kanyarodni szándékozunk, hanem azért mert kanyarodni is fogunk. ha mégsem teszi ezt, mondjuk meggondolja magát, akkor vegye vissza az indexet, mert onnan az már semmilyen szándékot nem képvisel, csupán potenciális veszélyforrást.
Marty Mcfly 2009.02.03. 12:48:15
erről van szó...
Lunitari 2009.02.03. 12:52:04
ipari_fostalicska 2009.02.03. 12:53:29
Nem akartam eddig bántani azt a szerencsétlent, aki annak az esetnek a vétkes és egyben szenvedő alanya volt, de arról van szó, hogy egyszerűen beszart, mikor meglátta, hogy jönnek szembe. Simán befért volna elém, mint említettem, volt hely, de nem tette, hanem reflexből rámhúzta az autót. Mit nem lehet ezen érteni? Amúgy meg sajnos nem olyan technikában ültem, amivel csak úgy ki lehet vágni bárki mögül, ergo előzéshez nem is tapadtam senkire, mert lendületből kellett előzni. Ezt értsd meg kérle, hogy nem vitatkozni akarok Veled, főleg mert ez a poszt nem rólam szól, mégis eljátszod a tévedhetetlent. Valóban nincs értelme...
Lunitari 2009.02.03. 12:56:44
non olet (törölt) 2009.02.03. 12:57:15
Eloszor indexel anelkul, hogy korulnezne....hulye-e?
AZ! nagyon nagyon hulye...
Amikor vegre korulnez es uyg dont megse meg akkor meg NEM VESZI VISSZA az indexet a marhja
hanem kinntartja...ezezl BIZONYTALNSAGBAN tratv a masikat...hulye-e?
AZ! nagyon nagyon hulye...
A masik pesrez egy ÚR mert a folyamatban levo elozeset (belsoben jon=eloz) abbhagyja a matrah miatt biztos ami boztos lapon es VÁR erer a marhara, hogy akkor menjen mar ha egyszer meg mindig indexel....
Ekkora marha lattan mint a posztiro nyilvan eldurran az ember agya....
A bunti JOGOS volt a baromkodasodert
Bar sajnos egyben szabalytalan is....
Tanulj meg vegre ertelmesen, szabalyosan vezetni es ehhez kulonosen az elozes szabalyait kene atnezned...
Rogton az elso!
Mielott indexelsz KORULNEZEL VAZZE!!!
A masodik
HA mar elozenek NEM BASZOD ki az indexet..zavart keltve ezzel...
A harmadik
HA aztan meggondolod es megsem mesz, akkor meg
vedd mar az indexed vissza baromagyukam!
...es ilyenek kozlekednek koztunk,
mitobb meg irnak is ide sirva-riva.
Sajnalatos...
505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2009.02.03. 12:57:28
A masik hibat a posztiro, ott kovette el, hogy miutan latta, hogy ilyen agressziv sofor van mogotte, mindenki megkonnyebbulesere behuzodhatott volna a 2 kamion koze. Az, hogy nem volt eleg hely, azzal lehet cafolni, hogy ott meg valaki megelozni is tudta, annyi hely volt. Ahol pedig annyi hely van, ott biza elengedni is lehet.
Ezek egyuttese persze nem menti fel a masik autost. Villogni, dudalni, csakis extrem szituacio elkerulese utan lehet, ahol nyilvanvaloan balesethez vezeto korulmenyek jatszottak. Ha meg valaki meg besatuzna nevelo celzattal elottem, akkor meg gazt is adnak, es kitolnam a fure a kocsogot. Garantalom, hogy fekcsikot huzna a gatyajaba utana.
Mind2 autos hibas volt szerintem a szituacioban. Az esetet azzal lehetett volna megelozni, meg se tortente tenni, ha a posztiro eleget tesz a masik autos elozesi szandekanak. En igy lattam, pont.
Lunitari 2009.02.03. 12:59:16
MosoMasa 2009.02.03. 13:04:57
Én ódis vagyok, de nem olyan!
Lunitari 2009.02.03. 13:09:13
non olet (törölt) 2009.02.03. 13:09:17
CSAK savvaltasnak tekintik...
Pedig nem CSAK az, mivel AUTOPALYAN VAGYUNK.
Ahol ugye a belso savan erkezo az bizony
MÁR ELŐZÉSBEN VAN!!!! a KRESZ alapjan.
Elozesben levo eseten pedig ugye nem teszunk indexet...?
Mert akkor sertjuk ezt itt:
"Elözni akkor szabad, ha
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;"
Marpedig ez esetben MEGKEZDTE, ez a
posztol egyertelmu es vilagos...
Nikorene 2009.02.03. 13:10:59
i23kovacs 2009.02.03. 13:11:46
Irányjelzéssel jelzed a kanyarodási szándékod. Meggyőződsz róla, hogy a kanyarodáshoz a feltételek adottak. Kanyarodsz. Ez a módszer.
Ha úgy lenne, ahogy te írod, akkor, akkor pl. ha be akarok kanyarodni jobbra, de utt gyalogosok kelnek át az úton, akkor vagy nem kell indexelnem, hiszen látom hogy űgyis el kell engedni a gyalogosokat, vagy indexelek és közéjük hajtok.
e-yest: igen, bizonyára szerencsésebb lett volna nem indexelni, de a posztíró nem veszélyeztetett senkit. Büdösbunkó macsó csávó pedig veszélyeztetett többeket is. Ennyi, ezen nincs mit magyarázni. Lehet, hogy a magyar vezetési kultúra ilyen, de ha pl. idejön egy külföldi, az honnan tudná.
Tegyenek ki nagy táblákat az országhatáron, hogy a magyaroknál az utakon az erő az úr, és csak aztán a KRESZ?
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 13:14:20
Nem ő tartott fel hanem a másik akart szabálytalan lenni.
Lunitari 2009.02.03. 13:16:04
qwertzu 2009.02.03. 13:16:05
Jogos büntetőfék a másik elé bevágva 130-nál !
Édes istenem...
sunblind 2009.02.03. 13:19:33
A mentőszolgálat azt mondta 15 perc múlva ér oda a kocsi legrosszabb esetben. Én inkább a másik megoldást választottam, és nyolc és fél perc alatt a kórházban voltam, ahova odaszólt a mentős diszpécser, hogy várjanak.
@ColT:
Ezzel nem értek egyet.
@qwertzu:
Ezzel viszont tulajdonképpen abszolút egyetértek.
i23kovacs 2009.02.03. 13:19:35
Az irányjelzés nem annyira vélemény kérdése, mint szabályé.
Ha úgy lenne, mint ahogy te is írod, meg még sokan mások propagálják itt, akkor pl. a busz a buszmegállóban minek indexeljen? Vagy nem egy busz, mert azt kötelező (lenne) kiengedni, hanem az út szélén álló autó?
Egy ideális, szép kulturált világban ez így működne: polgártárs jelez, hogy irányt szeretne váltani, autóstársak udvariasan elengedik, ő pedig irányt vált.
És vannak olyan országok, ahol így is megy. Nem is kell messzire menni. Más kérdés, hogy nálunk farkastörvények vannak. Nem biztos, hogy az jó.
Posztíró is jószándékúan járt el, ezért nem érdemelt sem veszélyeztetést, sem kommentelőktől kioktatást sem. Legfeljebb annyit, hogy welcome in the reality of the hungarian roads :-)
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 13:22:15
@Sunblind : A kivétel erősíti a szabályt. A kivétel te voltál. Pár ezer másik esetben pedig a mentő a jobb megoldás.
Főleg hogy a mentőt sokszor a gyorshajtó-levillogó seggekhez kell hívni.
KKZZ 2009.02.03. 13:23:49
"Indexeltem, lejjebb vettem a gázt, gondoltam, hagyom, hadd előzzön meg, és utána kerülöm ki a kamionokat. De hősünk - érthetetlen módon, vagy csak mert látta, hogy indexelek - csak nem jött "
Ha nem indexel, meg sem történik az egész, mert úgy is el akarta engedni. Pont.
A veszélyes helyzetet a posztíró teremtette,
ami utána volt, az már másik (elítélendő) történet.
Lunitari 2009.02.03. 13:24:23
Lunitari 2009.02.03. 13:25:51
Lunitari 2009.02.03. 13:26:29
ipari_fostalicska 2009.02.03. 13:34:32
amúgy egyetértünk. Vészhelyzetben oké, hogy összesazrja magát az ember, de attól még tudnia kell cselekedni
sunblind 2009.02.03. 13:34:57
Csak és kizárólag kiszámított kockázatot vállatam. Közel sincs szó kényszerhelyzet szülte ámokfutrásról. Sőt, ha valóban nem érdekelt volna semmi, akkor talán elég lett volna csak nyolc perc is, de másokért, a kocsimban ülőkért, és a többi közlekedőért is feleltem, így erről természetesen szó sem lehetett. Ha pedig valóban 15 percig vártam volna, akkor a legrosszabbig talán nem, de az újraélesztésig biztos eljutunk, ez bizonyos tény. Hogy mi lesz majd az utólagos igazam alátámasztására a jó érv, az ott és akkor nem érdekelt. Sőt talán létezett volna jobb döntés, de ott nem látszott, és én most sem döntenék másként. :)
@ColT:
Ebben viszont nyilván egyetértünk.
e-yest 2009.02.03. 13:34:59
Gera 2009.02.03. 13:37:17
i23kovacs 2009.02.03. 13:37:49
Amit te keversz, az az elmélet és a magyar gyakorlat.
Én azt mondom, az elmélet jó, a magyar gyakorlat pedig erőszakos, és ez nem jó.
Nikorene 2009.02.03. 13:38:20
Az egyik habzó szájjal követeli a jobbra tartás szabályát, miközben szarik arra, hogy ő betartsa a szabályokat, és 130cal menjen ott, ahol annyi a megengedett, a másik meg nem tart jobbra (ebben a spec esetben persze jó lennetudni, hogy volt-e elég helye, hogy jobbra tartson, ez azért relativ), helyette inkább habzó, vagy kevésbé habzó szájjal "betartatja" a megengedett sebességet.
No ezért tart itt ez az ország :D
505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2009.02.03. 13:39:16
"A jobb oldali sávban haladtam 130-cal.... Indexeltem, lejjebb vettem a gázt"
Tehat amikor kiment mar nem 130-al haladt.
A mogotte jovo autos elozte volna Ot. Ha minket eloznek, kozben nem kezdhetunk el elozest. Ez gondolom ertheto kresz szabaly. Es ez a lenyegi pontja ennek a szitunak.
Tetelezzuk fel azt, hogy a masik ember, ora szerint 150-el ment, a sebessegmero csalasa miatt ez az en automban pont a 143 km/h, ami a 10%-os hataron belul van, meg epp nem szabalytalan. Cikkironk 130-al ment ora szerint, majd visszavette a gazt, eltelt 1-2 mp, ezalatt a kocsi 110-120-ra lassult ora szerint, ami a valosagban olyan 102-113 kozotti sebesseg lehetett. Ez akar 40 km/h koruli sebesseg kulonbeg is lehetett, aminek a kivedesere mar biztos fekeznie kellett a hatul jovo autosnak, mikozben meg epp a sebesseghataron autozott. Tehat nem volt szabalytalan a mogotte jovo autos. Elso hibat a kovetesi tavolsag be nem tartasakor kovette el, majd pedig a jobbrol elozessel, a besatuzassal meg foleg. Szal ne higyje barki is, hogy a partjat fogom, de az elso szabalytalan manovert bizony a cikkiro kovette el.
i23kovacs 2009.02.03. 13:40:35
Gera 2009.02.03. 13:41:00
i23kovacs 2009.02.03. 13:44:31
"143 km/h, ami a 10%-os hataron belul van, meg epp nem szabalytalan"
Tévedsz. Szabálytalan. Legfeljebb nem vesződnek a büntetéssel. Magyarországon. Némethonban már fizethetnél cirka 70 EUR-t.
Egyebekben meg olvasd tovább a posztot:
"De hősünk - érthetetlen módon, vagy csak mert látta, hogy indexelek - csak nem jött."
Nem jött! Ráutaló magatartással, akkor még azt is gondolhatta volan posztírónk, hogy udvariasan BEENGEDTE. Lehet, hogy ezt később megbánta, de ez nem ok mások veszélyeztetésére.
MosoMasa 2009.02.03. 13:44:58
ChPh 2009.02.03. 13:46:31
i23kovacs 2009.02.03. 13:50:00
Én is szoktam 160 fölött autózni. Nekem is indexelnek mások a külső sávból. Még soha senkinek nem mentem neki, nem másztam ezért a nyakára, és nem fékeztem az orrára. Többször előfordult, hogy szidtam magamban, hogy miért jött oda, de azt is csak akkor, ha mindösszse egyet villantott az indexével, és azt gondolja, mint te is, hogy ugyanazzal a mozdulattal kell a kormányt balra tekerni, és az indexkapcsolót lenyomni. Vagy semmit sem csinálni.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 13:52:30
összefoglalom:
a posztoló idióta, nincs érzéke a közlekedéshez, nem tud vezetni, szarul indexel, tötymörög, nem tart jobbra ha lenne helye akkor sem
a másik autós egy idóta fasz, gyorshajt, veszélyeztet, de nem gondolatolvasó, és szegény nem tudhatja mi a faszért indexel a másik.
szóval mindegyik hülye is meg nem is. az első hülye a posztíró volt, aztán utána a másik lett hülye.
kb ez az emberek véleménye. ezt többen értelmesen fejtették ki, de voltak páran akik olyat írtak hogy agyfaszt kaptam menten.
Devil 2009.02.03. 13:55:51
Kamerat minden autoba!
Egyebkent a feljelenteshez ragaszkodni kell, hadd dolgozzanak a rendorok meg a fizetesukert. Kulomben az ilyen utra nem illo vadbarmok kovetkezmenyek nelkul csinalhatnak akarmit.
Tanuk? Kamera? Felirni a kamionok rendszamat?
Szendwich 2009.02.03. 13:56:05
Egyesek szimplan kint felejtik magukat, egyesek meg mondva csinalt okok miatt hajtanak a belso savban. Sirni tudnek egy-ket esetben, ahogy az emberek lereagaljak azokat a helyzeteket, amiket maguk ideznek elo a hulyesegukkel. Persze mindig a masik a hibas es otthon akkora sztori van, hogy milyen allatok vannak az utakon, akik mindenkit leakarnak tolni az utakrol.
S erre nem a satuzos buntetes a megoldas, es a tobbi seggfej mutatvany 130-nal. Hanem a rendorsegnek kellene valamit tenni, dehat azok is olyanok, mint a ...
GZolee 2009.02.03. 13:56:19
Na de sebaj, kimentem szépen a 2 kamion közé emberünk elmegy vissza mögé és kezdődött a műsor csak most én küldtem minden lámpát fel meg a duda is akkor jó ha szól alapon toltam neki. És igy mentünk pár percig, amin letisztult az út elhúzott a birka.
Saját tapasztalat, hogy ha kis autóval vagyok ilyenek sűrűn előfordulnak ha egy másikkal (tipus mind1 lényeg hogy van valami tekintélye bár ez is egy magyar faszság) ott sosem történik meg ilyen pedig azt felkergetném 200 fölé hogy mennyél már vazeg.
Devil 2009.02.03. 13:56:48
Gera 2009.02.03. 13:58:15
Egyébként sokan nem is indexelnek az autópályán, csak egyszerűen figyelik a forgalmat és ebben semmi veszélyes nincs, mert úgyis csak akkor előznek, ha nem zavarnak senkit. Én mondjuk szoktam indexelni, de sose a mögöttem, hanem inkább az előttem levők miatt. Úgy vettem észre, így kevesebb barom miatt kell az utolsó pillanatban satuznom :)
Passzivista 2009.02.03. 14:02:28
i23kovacs 2009.02.03. 14:04:18
Ha 160-al mész a belsőben, akkor nem sokat szabad agyalni. vagy elhúzol mellette, vagy lassítasz. Ez utóbbi esetben aztán minek szidni? Te is gyorshajtottál. Tükörben azért nem olyan egyszerű felmérni, hogy 160-al jössz, vagy 146.3-al.
Indexelni szabályos. Csak az a szabályos. Kár ezért szidni a posztolót. Ennyi. persze a sok utak királyának nem kell index, le is lehet szerelni ...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 14:07:51
Szendwich 2009.02.03. 14:07:59
Jim Raynor 2009.02.03. 14:13:38
na ja, nekik nem kell, oszt ha egyszer látnak autópályán egy indexet villogni, úgy meglepődnek, hogy rögtön lefagy a winchester.......így lesz a posztíró a hülye, mert az indexével megzavarta szegény gyorshajtót......
Gera 2009.02.03. 14:21:30
Nem agyalok sokat, hanem fékezek, mert nem tudom, mi lesz.
Még mindig nem érted :)Ennél egyszerűbben már nem tudom összefoglalni: ha nem akar az ember bemenni a belső sávban haladó elé, akkor ne indexeljen, mert félreérthető helyzetet teremt.
Nem indexelni nem "utak királya" mentalitás. Mondom, nem egy embert ismerek, akik egyébként mindig mindenhol indexelnek, de autópályán előzéskor nem, mert úgysincs kinek jelezni. Ha előzik, vár, ha nincs senki, megy. Autópályán akkor érdemes indexelni, ha a másik sávban haladó sorba akar bemenni az ember és csak úgy megy a dolog, ha beengedik.
i23kovacs 2009.02.03. 14:23:35
dinyus 2009.02.03. 14:24:58
kalandrover 2009.02.03. 14:28:34
Öhöm. Akkor ezek szerint még fékezés nélkül is lett volna hely kimenni előle, ha már csak annyi esze volt, hogy tükörbe nézés előtt kicsapta az indexet.
Tipikus Suzukispéldamutatópedagógus, oszt itt hápog.
Minek csalogatta maga mőgé? ÍJ.
Jim Raynor 2009.02.03. 14:31:15
lol. az indexelő, ugyanakkor sávot nem váltó, ellenben lassuló gépjármű közölte információ feldolgozása 2bites gondolkodást igényel.....
kereszteződésből akarsz kikanyarodni(nincs elsőbbséged), de látod, hogy jön keresztbe egy autó. mikor kezdesz el indexelni, mielőtt a másik autó elhalad előtted, vagy csak utána? ugye, hogy előtte?
az index a szándékot jelzi. a gépjármű mozgása meg a tényleges cselekvést.
i23kovacs 2009.02.03. 14:35:42
Amit én mondani akartam az annyi, hogy az indexelés szabályos, a gyorshajtás nem, ráadásul ebben a konkrét helyzetben a balesetveszély nem az indexelés miatt állt elő, hanem a másik vezető összeférhetetlen természete miatt. És ez a lényeg. Az ilyeneknek nem csak az a baj, ha indexelsz, hanem az is, ha nem, vagy az ha gyorsan mész, vagy éppen lassan mész, de legfőkepp hogy létezel és miért éppen ott. Csak ők tudják jól, és bármit is csinálsz, ha az nem úgy van, ahogy épp ők gondolják, akkor meg hülye bunkó vagy, akire rá kell fékezni, móresre kell tanítani.
Nem történt nagy dolog: kissé határozatlan vezető, vagy egy más vezetési kultúrán szocializálódott vezető indexelt, a másik lassított, aztán meg feldühödött, hogy besoroltak elé. Eddig minden OK. Aztán meg szélsőségesen balesetveszélyes helyzetet teremtett. Ez viszont elfogadthatatlan.
A megoldás nem az, hogy nem indexelünk. Nem mindenki érzi magát tökéletes biztonságban a volánnál. Van aki ügyesebben vezet, más meg kevésbbé. Oda kell figyelni, el kell fogadni. Végülis nem 30-al hajtott az autópályán.
dinyus 2009.02.03. 14:43:05
Secnir 2009.02.03. 15:01:32
nekem ma sikerült megnevelnem egy bmw terepjárót, kis segítséggel. M7-en esőben, három kaminyon cammog 100-al, viszont borzasztó vízfüggönyt vertek fel.
utolérem, elkezdem előzni őket 130-al. már a sor elején tartok, mikor elkezd mögöttem villogni egy bömös. világítás persze nuku. és reflektorozik mint állat.
én ekkor elvettem a gázról a lábam, és szépen folyamatosan elkezdtem lassulni. egészen odáig, míg a kamionsor vissza nem előzött minket jobboldalt. akkor már folyamatosan refizett. megelőzött az uccsó kamion is, beálltam mögé. mosolyogva integettem a bömisnek. erre az gáz, és dudálva elhúzott.
kb 10 métert, mert a második kamion kiállt, és nekiállt leelőzni az elsőt :) de olyan féltávnál elfogyott a kraft belőle (lejtőn lefelé) és beállt vele egy sebességre olyan két percre. én beálltam a bömös mögé, és refiztem, meg dudáltam, hadd szokja.
aztán persze a kamion megelőzte a másikat, és hagyták elmenni a bömöst. asszem nem az övé ez a nap...
ja, mindhárom kamion EDY felségjelzéssel futott...
Jim Raynor 2009.02.03. 15:01:42
de a lényeg ugyanaz: valamit akarsz csinálni, és ELŐRE jelzed, ha jönnek mások is, akkor meg főleg. De az, hogy kiteszed az indexet -jó esetben - nem jelenti azt, hogy azonnal kanyarodsz is.
a posztíró helyesen járt el. előzni akart, indexelt (a szándékot jelezni kell, ha jönnek mögöttünk, ha nem), látta, hogy jön valaki a belsőben, ezért NEM kezdett el előzni, hanem gázelvétel, és várt. majd miután a belsőben haladó versenyző csak nem előzte meg, teljews joggal megkezdte az előzést.
aki a belsőben ment, annak kellett volna vagy a) lendületből megelőzni a posztírót (aki NEM kezdett előzni) b) ha már nem előzte meg, akkor tudomásul venni, hogy kimentek elé a belsőbe.
Mókusélet 2009.02.03. 15:01:46
bocs, de én nem emlékszem olyanra a kresz-ből, hogy sávváltáskor stb indexelni kell, KIVÉTEL:..
Egyszer már leírtam egy postban én is, hogy meri bárki is megtenni azt,hogyha úgy érzi a másik hibázik- vélt vagy valós, az ebből a szempontból mindegy- joga van életveszélybe sodorni a másikat??És ha nem fér be-160-nál elég egy pici lökés és máris tömegbaleset lehet belőle-és meghal valaki?Esetleg nem az agresszívabb.Akkor majd azt mondja a bíróságon a vétlen családjának, hogy bocs hogy apátok meghalt, de minek indexelt???....lehet, hogy már volt, de ezért tart itt ez az ország:-)
Jim Raynor 2009.02.03. 15:03:44
húú vazze, mit fogsz te itt kapni azért, hogy nevelni mertél egy szerencsétlen BMW-st :D...
KovA1963 2009.02.03. 15:08:55
Meggyőződni a végrehajthatóságról az irányjelzés után kötelező (más kérdés, hogy szerintem előtte is ajánlatos, különösen, ha az adott művelet halasztható).
Miután autósunk az adott útszakaszon a megengedett legnagyobb sebességgel haladt a bizalmi elv okán nem köteles számolni holmi torpedókkal ettől függetlenül persze meg kell győződnie arról, hogy a művelet végrehajtható-e.
Ekkor veszi észre, hogy jön egy gyorshajtó - tehát késlelteti a műveletet. Ez helyes.
Ez az egyesek által balfaszkodásnak ítélt késlekedés: viselkedéskommunikáció - amikoris egymás viselkedéséből meggyőződnek ki mire számít/készül.
Az eredmény az, hogy a hátulról érkező gyorshajtó mérsékli a sebességét (nagyon helyesen) és kiengedi az előzni készülő szabályosan közlekedő autóst (szintén nagyon helyesen). Mert ha már valaki szabálytalanul közlekedik, akkor legalább vegye tudomásul, hogy mindenkiért felel, akivel szemben szabálytalan, ha úgy tetszik minden szabályosan közlekedőnek elsőbbsége van vele szemben.
Ezt így ugyan nem a KRESZ írja elő de emberileg joggal elvárható, hogy aki felülbírálja a szabályokat az húzza be fülét-farkát és igyekezzen másnak kellemetlenséget sem okozni...
Nos tehát torpedónk lassít kiengedi az előzni készülőt - eddig rendben.
Ami ezután következik, az nincs rendben.
Ahelyett hogy elkönyvelné magának, azt az aligha több mint 1 perc időveszteséget amit az előtte haladó szabályosan előző autós okoz a 130-nál aligha számottevő sebességkülönbséggel, egy nem túl hosszú szakaszon, nekiáll veszélyeztető szabálytalan előzéssel megmutatni hogyan kell balfasz autóvezetőket megelőzni, s azután még rá is ér fékezgetős szivatással megtorolni az őt ért sérelmet.
Na kérem ez már gyogyós eset - személyiségében éretlen infantilis és közveszélyes - amit cselekedetével és viselkedésével bizonyított.
Miután egy körtének is minimum négy évszak kell, hogy megérjen - a szokásos büntetési tételek mellet - minimum 1 évre el kellene tiltani minden gépjármű vezetésétől - (felfüggesztett) börtönbüntetés terhe mellett.
non olet (törölt) 2009.02.03. 15:14:37
EZ TÉVEDÉS!!!!!
Már a 131km/h IS szabalytalan.
Buntetni is lehet erte...
Az eljárási rend más a +10%-ig...
A 143-ig CSAK SZABALYSÉRTÉS, ami
- figyelmeztetést,
- helyszini birsagot (max 30 eFt)
- feljelentest vonhat maga utan
(ha nem ismered el, vagy
nem allitottak meg azonnal)
Mivel CSAK szabaylsretes MÉG nem él az objektiv felelosseg elve azaz
CSAK a tenyleges vezeto buntetheto
Ha az nem deritheto ki akkor az ugy elul.
Nem deritheto ki ugye, ha azt mondod kozeli hozzatartatozo vezette es a jogoddal elve nem mondod meg ki is volt az...
Szoval ez van a 10%-on belul
131-143 111-121 101-110
91-99 71-77 81-88 61-66
51-55 41-44 31-33 21-22
A 10%-on tul BELÉP az objektiv felelosseg cimu ize...a maga FIX es magas tarifajaval...
Ez mar nem szabalysertes, nem kerdezik ki volt ?! hanem a TULAJDONOSNAK megy csekk es kesz....
A tulajdonos aztn valasztahat ...
- fizet es nyeli a pontokat hav ugranak
es lesz 2 ev "priusza" szabalysertesre
- megmondaj ki vezett es akkr az fizet
az nyeli apontokat annak lesz "riusza"
Szoval mar a 131 km/h IS szabalysertes.
A 143 km/h -tol pedig CAK MÁS lesz az
elbiras rendje ...
dinyus 2009.02.03. 15:18:53
non olet (törölt) 2009.02.03. 15:24:27
"egészen odáig, míg a kamionsor vissza nem előzött minket jobboldalt."
Ritka nagy BÜDÖS BUNKÓ vagy ez nem vitas...
Nomeg többszörös KRESZ megszegő is, persze.
Az EDY kamionos szinten.
Gera 2009.02.03. 15:29:33
Jim Raynor 2009.02.03. 15:29:49
nem az, ha abból indulsz ki, hogy az előzési szándékod létrejöttekor már indexelned kell. ez független attól, hogy jön-e valaki, vagy sem.
a te logikáddal, ha a belső sávban folyamatos a forgalom (de egyébként szabályosan ki lehetne sorolni a belsőbe, mert van annyi hely) akkor soha nem is indexelhetnék, hiszen a belsőben jönnek, és így ott rohadnék meg a külső sávban.
Gera 2009.02.03. 15:30:33
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 15:31:30
de lehet hogy 500 is lesz belőle délután-este
KF. 2009.02.03. 15:31:59
De mivel itt 130al mentél, és ez a határ---->> leleplezzük a kis pimasz, emberéleteket is veszélyesztető, pernahajder fiatalját...
Lettner András. 1992es mazda 626-os,
és vállalja az arcát is: iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=8624910
:)))))))
KF. 2009.02.03. 15:33:29
i23kovacs 2009.02.03. 15:40:56
Belinkeltél egy iwiw profilt, de honnan tudni, hogy tényleg ő a hrv-408 -as kocsi tulajdonosa?
Nem annyira pártolandó egy nevet csak így bedobni ...
KF. 2009.02.03. 15:44:16
Ő a jogos tulajdonosa ez biztos..nem hiába néztem annyi Colombot...
dinyus 2009.02.03. 15:44:26
most egy konkrét helyzetrôl beszélünk, ahol nem folyamatos forgalom volt, hanem egy gyors autó. Ebben a konkrét esetben teljesen felesleges - és mint a történet alakulásából látható, némileg zavaró - elôtte indexelni. Ha megvárta volna, amíg elmegy az autó, utána indexel, aztán kimegy, akkor mindenki boldogan ment volna tovább. Én csak ennyit próbálok mondani, nem többet. :)
KF. 2009.02.03. 15:45:41
Jim Raynor 2009.02.03. 15:48:34
ha a belsőben jövő versenyző betartja a sebességhatárt, akkor is.....
non olet (törölt) 2009.02.03. 15:49:13
Lakott teruleten kivul...
KÉT eset van autopályan!
Attól függöen ÉRVÉNYES-e MÉG
a "Jobbra hajts!" vagy sem...
Ugye addig ÉRVÉNYES amíg az előzés utan
VISSZA LEHET térni jobbra...azaz amíg
NEM telitodott a jobb oldali sáv...
Szoval amíg "Jobbra hajts!" van:
Addig a belso savban erkezo az elozesben van!
Mivel haladni a kulsoben kell ugyebar...
Az ELŐZÉSBEN lévő elé pedig
NEM mehetsz be....igaz-e ?!
Tehat varnod kell AMIG ures lesz a belso.
HA MÁR NINCS "Jobbra hajts!", azaz
ott es akkor TÉNYLEGSEEN kialakult a PÁRHUZAMOS közlekedes allapota
(igen suru forgalom vagy dugo van)
...akkor többé nem lehet szó előzésről
HANEM MÁR CSAK SAVVALTASROL !!!
A lenyeg tehat:
Ritkas, közepes forgalomban...
ELŐZÉS VAN es nem mehetsz be elé.
Sűrű forgalomban, dugoban...
SÁVVÁLTÁS VAN es bemehetsz elé.
non olet (törölt) 2009.02.03. 15:54:13
dinyus*nak igaza van
Lasd elobbi fejtgetes az elozes savvaltas eseterol.
Az eppen elozo sebessege pedig nem tartozik
ennek az elozesnek a kerdeskorehez...
Mert attol fuggetlenul NEM MEHET BE ELÉ
SEMMIKEPPEN a posztban leirt forgalom suruseg eseten...
Bladika 2009.02.03. 16:03:03
Akkor legyen igazságos a dolog és a másik illetőnek dobjuk be a dolgait!
Ne érts félre, nem kötekedek, csak megjegyzem!
Jim Raynor 2009.02.03. 16:05:07
és ha a belsőben haladó NEM előz meg engem, csak jön mögöttem a belsőben? akkor, ha van elég hely, miért nem mehetek be a belső sávba?
+ a vesszőparipátok: ha a belsőben megy, de nem előz meg engem, akkor ő a szabálytalan, hiszen jobbratartás, nem is mehetne a belsőben....
dinyus 2009.02.03. 16:06:47
KovA1963 2009.02.03. 16:07:18
Van amiben igazad van, de rosszul súlyozod a dolgokat.
Igazad van abban, hogy a szándék jelzése - irányjelzés - előtt illik körülnézni körülnézni - és nem bezavarni a helyzetbe, ha jobb a végrehajtást halasztani.
Lehet, hogy aki a belső sávban van előzésben van, de milyen távolságból ?
Itt az első súlyos pontatlanságod.
Ha 1 kilométerrel hátrébb van akkor is ?
Ha 500 méterrel van hátrébb ?
Ha 100 méterrel ? Hm ?
Ja igen, hogy attól függ milyen sebességgel jön... de hát nekem azzal kell számolnom, hogy valaki szabálytalanul gyorshajt ?
Ahhoz hogy valakinek megbecsüld a sebességét minimum 2x kell odanézned (vagy folyamatosan) - tudod fizikából út/idő - hogy a sebességét megbecsüld látnod kell menni utat tett meg adott idő alatt.
Az első odapillantáskor talán még megnyugtatóan messzinek tűnt - a bizalmi elv alapján, hogy szabályosan halad megítélhette úgy, hogy előzhet - és csak az irányjező kitétele után kötelező ellenőrzéskor derül ki, hogy a hátul jövő gyorshajt.
Azt se felejtsd el, hogy szemmértékkel sebességet becsülni akkor tudsz, ha a megfigyelt objektum hozzád elég közel van...
Azonkívül alighanem te is notórius gyorshajtó vagy, ha figyelmen kívül hagyod a tényt, hogy az alapvető probléma abból van, hogy valaki gyorsabban megy a kelleténél...
Jól jegyezd meg azért, hogy a gyorshajtónak nincsen elsőbbsége, csak felelőssége mindenkiért.
Azonkívül az elsőbbségről alkotott fogalmaid is furák - az elsőbbségadás nem azt jelenti, hogy senkit nem tarthatsz fel akinek elsőbbsége van, hanem azt, hogy hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra ne kényszerítsd (lásd KRESZ - ugye vizsgáztál belőle?).
Ha valaki a megengedhető sebesség közelében van és sávot vált joggal feltételezi, hogy annyival nem gyorsabbak nála, hogy a mögötte kellő távolságban észlelt járművet hirtelen irányváltoztatásra és fékezésre nem kényszeríti. Hja kérem, lassítani néha kell - különösen, ha gyorshajt az ember.
Ha pedig az előző autós a gyorshajtónkat csak lassításra kényszerítette (nem hirtelen fékezésre és irányváltásra) - akkor bizony az elsőbbségét megadta. Elsőbbséged - barátom - nem attól van hogy te vagy a gyorsabb meg a király stb... és azzal, hogy lassítanod kell még nem vették el az elsőbbségedet.
De nézzük tovább.
Abban igazad van, ha leteszek előzési szándékomról, akkor ezt a szándék/irányjelzés kikapcsolásával kell jelezni.
De itt a következő pontatlanság:
Amikor irányjelzés után (kötelezően!) meggyőződsz arról, hogy a jelzett művelet végrehajtható-e és megpillantod magad mögött a hirtelenjében odaért autóst egy bizonytalansági egyezkedési - kommunikációs szakaszban vagy jé-észrevettélbeengedsznemengedsz.
Nem azonnal kapcsolod vissza az irányjelzőt - és nem teszel le a szándékodról, ha látod, hogy engednek - mert ugye az is balfaszkodás.
És autósunk azt látta, hogy (nagyon helyesen) engedik - ezért nagyon helyesen bele is kezdett az előzésbe - az más kérdés, hogy nagyon helyesen gondolta, hogy a száguldozósnak kellene menni inkább.
DE hogy mit gondolt meg akart az az ő magánügye... az előzési szándékáról nem mondott le, mert nem is vette vissza az irányjelzőt, meg előzött is.
A többiről meg kár is beszélni. Követési távolságok be nem tartása, balról előzés, forgalom szándékos feltartása (nem a megengedett sebesség fölött, hanem az alá).
Gyogyó. Mindazoknak akik mellé állnak.
Jó lesz, ha mindezeket forgatod a te szívedben...
non olet (törölt) 2009.02.03. 16:08:45
belsoben AMIG a "Jobbra tarts!" ervenyes.
Ezt ugye a villany tablakra ki is irjak
az agyilag gyengebbek kedveert...
De sok BUNKO azert marad belul.
Szabalytalanul...
non olet (törölt) 2009.02.03. 16:14:15
Akkor most javitsd at az irasod ...
A "Jobbra tarts!" kapcsan iment kifejtett elozes es savvaltas eseteket figyelembe veve
a posztban leirt
-autopalyan lakott teruleten kivul
- kis forgalomban esetet
...figyelembe veve.
Koszike...!
Latta, hogy jon valaki belul ?
Igen...latta.
Akkor miert akart bemenni ele ?!
non olet (törölt) 2009.02.03. 16:15:57
Elozesben levo ele NEM megyunk be!
Az elsobbseg igy NEM jatszik...igaz ?
Ugyanis EZ nem PARHUZAMOS kozlekedes VOLT!!!!!!
KF. 2009.02.03. 16:19:21
Legalább teret adunka másik embernek is had védje meg magát:))
KovA1963 2009.02.03. 16:21:53
Ja, látta. 200 méterrel mögötte. A megengedett legmagasabb tempó mellett. Ugyan miért kellene gondolnia, hogy ŐT előzi, és nem azt aki mögötte van ?
Az hogy valaki eggyel beljebb sávban van nem jelenti azt hogy engem előz, csak bizonyos távolságon belül.
Végy vissza magadból, előbb fejtsd ki miképp is vélekedsz a gyorshajtóról... mert arról gyanúsan hallgatsz.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 16:22:31
Utána különben visszagyorsultak 130-ra, tehát nem ugrálhatott volna hogy feltartják, újfent.
Ray · flavors.me/raymund 2009.02.03. 16:26:00
cso zsi 2009.02.03. 16:26:54
Jómagam karácsony környékén láttam, kb ugyanazon a szakaszon, akkor is jobbról előzött, majd "népnevelt" pár autóst, akik kettő vagy három kamionnal, meg egy busszal küzdöttek.
Az autó nagy teljesítményű, jól gyorsul, és látványosan lassul.
Lehet vele "beugrani" a kamionok közé, és kivágni az egyébként szabályosan haladó elé 40 méteren is.
Addig lehet játszani az ilyet, amíg az első kamionnak nincs szüksége egy vészfékezésre. Akkor ugyanis a hátsó kamionnak a 40 méter semmire sem elég.
Ha valakinek rémlik, az ősszel az M0-on egy "kamiondominó" miatt halt meg egy kisgyerek egy szabályosan haladó autóban.
Melchi Zadok 2009.02.03. 16:32:48
mit is írsz? "Meggyőződsz róla, hogy a kanyarodáshoz a feltételek adottak. Kanyarodsz." Ez a módszer."
valóban ez a módszer, esetünkben viszont kimaradt a felsorolásból egyvalami, és pont az a lényeg.
Kanyarodsz. de nem kanyarodott. ha meg nem kanyarodsz, hanem vársz, akkor ne indexelj feleselgesen.
miért olyan nehéz ezt megérteni?
ezzel kezdődött az egész, és még mielőtt valami megrögzött rendmániákus megint hőbörögne, ez távolról sem menti fel a másik felet, aki bunkó paraszt módjára kezelte a szitut.
tessék végre megérteni, az autópálya nem a teszetosza, tutyimutyi, pöcsölőké és nem is a vadbarom módjára a száguldozóké.
mindkét fent említett csoport igen komoly veszélyt jelent az autópályán.
Melchi Zadok 2009.02.03. 16:39:38
írtam én valahol, hogy feljogosítja? ha igen, akkor légyszíves tedd meg azt a szívességet, hogy idézel.
köszönöm!
ha ez mégsem sikerülne, akkor legközelebb próbálj meg olyan bejegyzésre reagálni, aminek van némi köze a kényszerképzeteidhez.
505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2009.02.03. 16:42:14
www.youtube.com/watch?v=R5KH269CbX4
Ezert lassithatott a hatso autos.
Bladika 2009.02.03. 17:00:09
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.02.03. 17:18:51
Te nem vagy normális! Édes Istenem, ekkora barmot....
cso zsi 2009.02.03. 17:21:44
www.youtube.com/watch?v=J6Ho5qnqfdg&feature=related
KovA1963 2009.02.03. 18:24:10
Az a kisebbik baj.
A nagyobbik az, hogyha vezetői engedéllyel is rendelkezik.
És van még egy nagy baj: hogy egy ilyen eset megítélése ekkora megosztottságot mutat autóvezetők körében - ez pedig a gyakorlatban közveszélyt jelent - nem csoda,hogy ilyen rosszak a baleseti statisztikáink.
Aligha azért mert a magyar vezető ügyetlenebb, vagy eleve agyilag fogyatékosnak születik...
De a lelke beteg...
némelyek egójának pöcshosszabbító az autó...
abból lehet következtetni mi is lehet az eredeti nyavalyálya amit így hajlamos kompenzálni.
Gázpedált taposni = király vagyok.
Én merem gyakni a szabályt - tartsák be a tutyimutyik - el az utamból... sikerélmény cikk-cakkban előztem az autópályán míg a sok birka csak nézett - minél birkábbnak látom őket annál inkább király vagyok ugye...
Neveletési kérdés is ez és az ostobán felfogott liberalizmus vadhajtása is.
A fizika pedig nem liberális...
fzs.1933 2009.02.03. 20:54:08
Valamikor letöltöttem a KRESZ-t meg egy értelmezést és elkezdtem átolvasgatni. Sajnos, volt, amit rosszul tudtam, de javítottam a hibákon.
Most az egyszer nem idézgetnék.
A magam szubjektív véleményét osztanám meg.
Abban biztos vagyok, hogy a másik autós nagyon csúnyán, mi több, szabálytalanul tette mindazt, amit tett.
Lehet vitatkozni azon, hogy az irányjelzés szabályos volt-e vagy sem. De nem érdemes. Nem érdemes, mert egy szabály szól ide is meg oda is. Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy KRESZ ide, jogértelmezés oda, nem a fejekben, a fejünkben kellene-e egységesíteni a szabályrendszert?
Mennyi vitám volt itt, amiről a mai napig sem tudom, hogy miért volt jó. Egyik ezt mondja, én a magam módján értelmezem a leírtakat, egy másik pedig megint máshogy. Ez így nem jó. Legyen diktatúra a fejekben! Rendőrállamot a koponyákba!
Éljen a megbonthatatlan jobb és bal agyfélteke!
Jegyezzetek békekölcsönt az egyen-agy-gyárra!
Mindettől függetlenül kívánom, hogy mindenki hazaérjen!
farkasgabi (törölt) 2009.02.03. 21:25:38
B.GY. 2009.02.03. 21:33:55
íyxcvb 2009.02.03. 22:18:14
A kresz szerint jogosan indexelt, mert a szándékot kell jelezni nem a manőver kezdetét. A kresz szerint jogosan haladt a belső sávban maximális, megengedett sebességgel, mert előzött. A mögüle gyorsabban érkezőnek kötelessége felvenni a sebességét és nem megelőzni jobbról. Kötelező a felvenni a megfelelő követési távolságot és majd ha lement előle akkor megelőzni. Ha tényleg 130-cal ment, és nem vágott be elé hirtelen akkor ez a helyzet.
Azoknak akik a száguldozónak adnak igazat: mindig van egy nálad is jobb, akinek te vagy útban. Ezen kívül azoknak is jár az autópálya akik, nem tudnak versenyző szellemben hajtani, csak a másképp, de a szabályokat betartva. Ha valaki "jobban" vezet a másiknál, attól nics joga az úton halálfélelembe taszítani valakit, akiről neki az véleménye, hogy semmi keresnivalója előtte. Ha a hirtelen fékezése után a kamionok alatt kötöttek volna ki, talán másként néznétek ti is. Ha valakiről úgy gondolom nem vezet olyan jól mint én, akkor őrültség veszélyhelyzetbe sodorni, pláne ilyenbe, mert akkor én is megjárhatom. Tipikus semmi keresni valója az utakon.
Ha az eset kicsit másképp történt, például 80-nal esett be a belső sávba közvetlenül előtte, akkor a belső sávban hátulról érkező felháborodása jogos, de a bünti akkor is őrültség. Még inkább arra utal, hogy egyikük sem tudja hogyan kell közlekedni nagy sebességű utakon.
Kopasz Mercis 2009.02.04. 00:26:40
Gera 2009.02.04. 02:38:02
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.04. 07:21:28
Melchi Zadok 2009.02.04. 08:57:48
dekás dezső 2009.02.04. 11:27:58
lökös, maszk, meg az egyik lámpa bánta a kisgeci mutatványát de persze elhúzott a vérbe. aztán csak-csak megtaláltuk egy héten belül...
i23kovacs 2009.02.04. 11:49:12
Ki a rossebb vagy te, hogy eldöntsd kié az autópálya, és hogy ki a "teszetusza" vagy "pöcsölő". Mindenki járuljon melchi zadok-hoz pótvizsgázni, meg autópálya használati engedélyt szerezni? Mondd azt, te így szereted. Ő meg amúgy szereti. Attól még semmivel sem jobb, vagy rosszabb.
i23kovacs 2009.02.04. 11:51:59
titkosgyilkos 2009.02.04. 15:08:48
"A lekérdezett jármű nincs forgalomban"
Egyébként sem közlekedne így senki, hisz az veszélyeztetés, és az tilos. A kresz is megmondja.
íyxcvb 2009.02.04. 22:11:27
Nem kiforgatni kell a szavakat, hanem megtanulni értelmezni. Ha nem értesz vele egyet, lehet jelezni az aktuális és illetékes hatóságnál, nem én találtam ki. Ha át akarok menni egy másik sávba, de ott jönnek, attól még az a szándékom, pont azért hagyom kint az indexet, hogy a másik sávban érkezők közül valaki megkönyörüljön és beengedjen. Nem arról beszélek, hogy bevághatok elé, hanem mutatom nekik, hogy mi a szándékom. Én személy szerint nem mennék be egy állat elé, ínkább elengedném, de ha a te hozzátartozóddal tenné meg valószínűleg jobban aggódnál, mint a cikk írójáért.
Melchi Zadok 2009.02.05. 20:31:31
60.000 km-et vezetek évente, nem vagyok száguldozó, levillogós őrült, sem másokat leckéztető, rendmániákus.
biztonságosan, de a forgalmat nem akadályozva, veszélyeztetve. ez az, amit meg kéne érteni. ha jönnek mögöttem ezerrel, akkor nem állok neki küzdeni jogaimért, hanem lehúzódok, elengedem, hadd menjen. sajnos a száguldozó barmok mellett jócskán lehet ebből az önérzetes kisember figurából is találkozni az autópályán, akik végre megmutathatják, hogy ki is a jani, ha már a munkahelyen, vagy otthon ez nem jutott ki nekik.
aztán ha jön a csatt és ha túléled, majd büszkén lehet kiélvezni: a másik volt a hibás.
Maura 2009.02.06. 10:05:40
Nem igy van.
SPety 2009.02.07. 18:41:39
A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: hrv-408
Gyártmány: MAZDA
Típus: 626 GLX
Szín: VILÁGOSSZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban
Ez most hogy is van?? Lekérdezett jármű nincs forgalomban, már ezért megérne egy feljelentést amennyiben tényleg ő volt.
BANDI 2009.03.30. 13:22:44
MEGDÖBBENVE OLVASOM A FENTI TÖRTÉNETET ÉS A KOMMENTETEKET!
HOGY MIÉRT : LETTNER ANDRÁS VAGYOK !!!!!
A HRV-408-AS FORGALMI RENDSZÁMÚ VILÁGOSSZÜRKE MAZDA 626 AZ ÉN AUTÓM VOLT!
EZT AZ AUTÓT TÖBB MINT 6 ÉVE ELLOPTÁK A HÁZAM ELŐL!!!
A RENDŐRSÉG ANNO 2 HÓNAP ALATT LEZÁRTA A NYOMOZÁST!
AZ AUTÓ EZÉRT NINCS FORGALOMBAN!
MOST MEG ELŐKERÜL AZ AUTÓM, EGYBEN, RENDSZÁMMAL, ÉS KÖZLEKEDIK??????????????,
KÉREM AKIVEL EZ AZ ESET MEGTÖRTÉNT VEGYE FEL VELEM A KAPCSOLATOT AZ ALÁBBI EMAILCÍMEN, HOGY FELJELENTÉST TUDJAK TENNI A RENDŐRSÉGNÉL: lettnerandras@freemail.hu
KÖSZÖNETTEL
LETTNER ANDRÁS
TH 2009.03.30. 14:10:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.30. 14:17:57
George Jung 2009.03.30. 15:29:04
Pfú! Az komoly. Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz az ügyből, jó lenne hallani a fejleményekről...
T7 2009.03.30. 15:36:07
BANDI 2009.03.30. 16:12:12
KIVÁNCSI VAGYOK MIT MONDANAK A RENDŐRÖK!
ADDIG AKI LÁTTA AZ AUTÓT VALAMERRE LEGYENSZÍVES INFORMÁLJON, HOGY KB. MELYIK MEGYÉBEN KERESSÜK!!!
VAGY HA VALAKINEK VAN MÁS INFOJA, AZ ALÁBBI EMAILCÍMRE KÜLDJE: lettnerandras@freemail.hu
MINDEN FEJLEMÉNYRŐL FOGOK ÍRNI ERRE AZ OLDALRA!
KÖSZÖNETTEL
LETTNER ANDRÁS
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.30. 16:14:28
(Emellett kérlek, hogy ne írj csupa nagybetűkkel, mert kiabálásnak számít és sokakat zavar, köszi!)
TH 2009.03.30. 16:55:18
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.30. 16:57:21
TH 2009.03.30. 17:01:48
farkasgabi (törölt) 2009.03.30. 17:28:00
Én írtam eme posztot. A rendszám stimmel, de az autó biztosan nem volt Mazda 628-as.
Nem vagyok jó autókban, de szerintem egy Renault lehetett, és hirdetésekre is emlékszem, én céges autónak néztem.
A következtetésem az, hogy lopott rendszámmal járt az illető. Most néztem neten képeket Mazda 626-ról, egészen biztosan nem az volt.
Egyébbként Budapestről - Nyíregyháza felé ment az illető az M3 - on.
Hihetetlen, hogy mik vannak.
Üdv
Gábor
TH 2009.03.30. 18:00:54
BANDI 2009.03.30. 18:17:04
Szerintem sem lehetett lopott rendszámú az autó, illetve tényleg nagy hülye lenne aki egy céges autóra (Renaultra) tenne fel egy lopott Mazda rendszámot!
Ha emlékszel a hirdetésekre , azt is megírhatnád , hogy mi volt az autón!
Tényleg szeretném kideríteni , hogy mi történt, illetve mivel a nevem is megjelent a kommentekben, jó lenne ha nem engem átkozna mindenki, hanem azt aki elkövette az esetet!
Mégegyszer kérem aki látta az autót, a rendszámot, kérem írjon, kellenek az információk!
Köszönöm szépen
Lettner András
gubiklacko 2009.11.03. 10:47:54
Ha volt helye valakinek arra, hogy kívülről megelőzze, akkor a postolónak is lett volna lehetősége arra hogy kihúzódjon. Ezen nincs beszélni.
Ha pedig legközelebb a hulláját vágják i a tűzoltók a roncsból, megnyugtatja majd, hogy esetleg nem volt hibás?
Az autópálya közlekedésre való. Az önkéntes rendőrök egyszerűbb lenne, ha otthon maradnának inkább.
goobyhill 2009.11.03. 12:30:21
kertészrobi 2011.08.09. 09:00:21
dzsaszper 2011.08.09. 14:39:40
A félrehúzódáshoz 130-ról 80-ra le is kell tudni fékezni, amihez a kamionsorhoz képest újabb 10 méteres nagyságrend.
Cikázni fizikailag lehetséges a sávok követési távolságában, addig amig nem fékez valamelyik sáv. Akkor viszont csatt, és mivel a cikázó nem tartott megfelelő követési távolságot, a mögötte lévő neki fog csattani, az ő fékútja rövidül, mögötte nem kellett számítani arra, hogy elöl az őrültje nem tart megfelelő követési távolságot, és egy egész kocsisor csattanhat egymásnak egy-egy szlalomhuszár miatt.
Ennyit arról, hogy ahol jobbról előzni lehetett, ott félrehúzódni is lehetett volna. Ez a posztbeli szlalomhuszárok esetében egyszerűen nem igaz. Aki kételkedik, az ismételjen egy kis általános iskolai fizikát.
"streetfighter" 2011.08.09. 15:24:12
A "korrekt" követési távolság az abszolút nem életszerü és "senki" sem tartja be.
Ritka az olyan út, ahol nem lehet több autóval előre látni, tehát aki figyel az számíthat a fékezésre. A vészfékezés, ami tényleg veszélyes, az olyan ritka, mintha mindig arra számítanál, hogy az égből eléd esik valami. Én nem is emlékszem mikor fékeztem úgy igazán erőset, pedig nem kis sebességgel szoktam közlekedni. Az viszont tény, hogy nagyon figyelek mindenre.
"streetfighter" 2011.08.09. 15:32:53
Ezt hogyan sikerült megállapítanod?
Mellesleg igaza van!
dzsaszper 2011.08.09. 20:32:27