Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Majdnem megölt, de nem kell felelnie érte

2009.02.03. 07:55 :: Kisikasa

Gáborhoz hasonló halálközeli élménye bárkinek lehet egy magyarországi autópályán, hiszen a tapasztalatok azt mutatják, hogy a közlekedők egy része még mindig úgy hiszi, halhatatlan testet kapott és terminátor módjára közlekedik.

Január 27-én, kedden reggel 9 körül mentem az M3-on, és már csak néhány kilóméterre lehettem uticélomtól, Bagtól, ahova azért megyek, hogy hátrányos helyzetű gyermekekkel foglalkozzak, amikoris a következő hajmeresztő dolog történt meg velem.

A jobb oldali sávban haladtam 130-cal, amikor előttem kamionsor tűnt fel. Tükörbe néztem, láttam hogy kb. 200 méterre valaki robog mint az őrült az előző sávban. Indexeltem, lejjebb vettem a gázt, gondoltam, hagyom, hadd előzzön meg, és utána kerülöm ki a kamionokat. De hősünk  - érthetetlen módon, vagy csak mert látta, hogy indexelek - csak nem jött. Mivel kissebb emelkedő következett, és nem szerettem volna 80-ra lelassulni a kamionok mögött, kimentem az előző sávba. Megyek, előzgetem 130-al a kamionokat, fehér  - nem tudom milyen autó - utolér, tol le, villog, indexel, 5 cm-re a kocsim mögött, mindezt teszi 130-nál.

Én felgyorsítok - lemenni NEM TUDOK a kamionok miatt - és reménykedem, hogy mindjárt véget ér a kamionsor, nem szeretem ezt az agressziv fajta vezetési stílust és helyzetet, amiben benne vagyok, főleg, hogy már átléptem a Magyarországon megengedett maximális sebességet autópályán. Mögöttem az ember már majdnem felrobban a dühtől, azt hiszi, hogy szórakozom vele, dehát nem szeretnék bemenni a 80-100-zal haladó kamionok közé, főleg, hogy már látom a sor végét. Ekkor jött el a pillanat, mögöttem lévő ember feljebb kapcsol pár sebességet, és BEUGRIK kocsijával két kamion közé - a hátsó kamion dudál mint az őrült - majd berobban elém.

Én már akkor lassítottam, amikor láttam hogy mit tervez -jobbról előz - hogy időben ki tudjon érni elém. Ez a gesztus volt a szerencsém, mert mihelyt kiért, egyből LEFÉKEZETT a baromja!!!!!!!!!!!!

Uramisten, alig tudtam megálni... Mutogatott, tovább fékezgetett, 130-nál az autópályán, kamionoktól körülvéve.... Egyszerűen nem tudtam elhinni, hogy van valaki, aki ennyire nemet mondd minden szabálynak:

 - 130 kilóméter per óra átlépése
 - követési távolság be nem tartása
 - jobbról való előzés
 - balesetveszély kialakítása a direkt lefékezéssel...

Mire kicsit magamhoz tértem a sokkból, és örültem hogy élek, és a kocsi sem tört össze, én is heves mutogatásba kezdtem, hogy ugyan, jöjjön már le jobbra, áljunk meg, és beszéljük meg a dolgot, persze, bemutatott és elhúzott.
Én letértem Bagra, és lám, összefutok 2 rendőrrel a polgármesteri hivatal előtt. Elmesélem az esetet, kérdem, mit tegyek.

Válasz: feljelentést semmiképpen sem, mert akkor jó sokat várhatok a feljelentés felvételére, mert rengeteg a munka. Ha meg elkerül a bíróságig az ügy, akkor emberünk megjelenik a bíróságon, és közli, hogy nem úgy történt. Kész. Itt tartunk ma 2009 ben, Magyarországon. Németországban az ilyen állatoktól úgy veszik el a jogsit, ahogy kell, és fel is jelentik őket, itt meg a rendőrök beszélnek le a feljelentésről.....

Amit tanultam: ha legközelebb látom, hogy a szabályokat be nem tartó autós nyomja a gázt, szépen besorolok a 80 as kamionok mögé, kivárom míg szabad lesz az út, és nem hagyom magam életveszélybe sodorni ilyen BAROM ÁLLATOK miatt, mint a HRV-408-as autó vezetője.
Haver, teljes szívből kívánom, hogy törd össze magad - össze fogod - de ne vigyél magaddal ártatlanokat a sírba.

365 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye rendőr sztereotípia veszélyes autópálya kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

i23kovacs 2009.02.03. 13:40:35

@Gera: erről van szó. Macsó csávó többeket veszélyeztetett, és ezt nem lehet igazolni mindenféle fejtegetésekkel arról, hogy melyik az a nagyon rövid időpillanat, amikor indexelni kell.

Gera 2009.02.03. 13:41:00

@i23kovacs: Te tényleg nem érted, hogy az illető nem akart a barom elé bemenni a belsőbe? Akkor meg ne indexeljen, mert aki mögötte jön, az nem lát bele az agyába.

i23kovacs 2009.02.03. 13:44:31

@505thZajcev:
"143 km/h, ami a 10%-os hataron belul van, meg epp nem szabalytalan"
Tévedsz. Szabálytalan. Legfeljebb nem vesződnek a büntetéssel. Magyarországon. Némethonban már fizethetnél cirka 70 EUR-t.

Egyebekben meg olvasd tovább a posztot:
"De hősünk - érthetetlen módon, vagy csak mert látta, hogy indexelek - csak nem jött."

Nem jött! Ráutaló magatartással, akkor még azt is gondolhatta volan posztírónk, hogy udvariasan BEENGEDTE. Lehet, hogy ezt később megbánta, de ez nem ok mások veszélyeztetésére.

MosoMasa 2009.02.03. 13:44:58

@Lunitari: lehet nem jó helyre küttem? Bocs, de alényag az lényeg.

ChPh 2009.02.03. 13:46:31

ahtadurva, látom jó sok komment lett.... végig kellene olvasni :D

i23kovacs 2009.02.03. 13:50:00

@Gera: Nem is kell bellátnia az agyába, erre semmi szükség. Ugyanis elsőbbsége van, nyugodtan tovább haladhat. Vagy lassíthat és beengedheti a másikat. Mi itt a gond?
Én is szoktam 160 fölött autózni. Nekem is indexelnek mások a külső sávból. Még soha senkinek nem mentem neki, nem másztam ezért a nyakára, és nem fékeztem az orrára. Többször előfordult, hogy szidtam magamban, hogy miért jött oda, de azt is csak akkor, ha mindösszse egyet villantott az indexével, és azt gondolja, mint te is, hogy ugyanazzal a mozdulattal kell a kormányt balra tekerni, és az indexkapcsolót lenyomni. Vagy semmit sem csinálni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 13:52:30

@ChPh: nemérdemes.

összefoglalom:
a posztoló idióta, nincs érzéke a közlekedéshez, nem tud vezetni, szarul indexel, tötymörög, nem tart jobbra ha lenne helye akkor sem
a másik autós egy idóta fasz, gyorshajt, veszélyeztet, de nem gondolatolvasó, és szegény nem tudhatja mi a faszért indexel a másik.

szóval mindegyik hülye is meg nem is. az első hülye a posztíró volt, aztán utána a másik lett hülye.

kb ez az emberek véleménye. ezt többen értelmesen fejtették ki, de voltak páran akik olyat írtak hogy agyfaszt kaptam menten.

Devil 2009.02.03. 13:55:51

@melchi zadok: Es ez feljogositja a sebesseg tullepesere, a veszelyes elozesre, az indokolatlan veszfekezesre? Nem.
Kamerat minden autoba!
Egyebkent a feljelenteshez ragaszkodni kell, hadd dolgozzanak a rendorok meg a fizetesukert. Kulomben az ilyen utra nem illo vadbarmok kovetkezmenyek nelkul csinalhatnak akarmit.
Tanuk? Kamera? Felirni a kamionok rendszamat?

Szendwich 2009.02.03. 13:56:05

Ezt a jobbra tartast nem tudom miert eroltetik az emberek? Ez mar az a kategoria, hogy ami nem megy azt nem kell eroltetni...
Egyesek szimplan kint felejtik magukat, egyesek meg mondva csinalt okok miatt hajtanak a belso savban. Sirni tudnek egy-ket esetben, ahogy az emberek lereagaljak azokat a helyzeteket, amiket maguk ideznek elo a hulyesegukkel. Persze mindig a masik a hibas es otthon akkora sztori van, hogy milyen allatok vannak az utakon, akik mindenkit leakarnak tolni az utakrol.
S erre nem a satuzos buntetes a megoldas, es a tobbi seggfej mutatvany 130-nal. Hanem a rendorsegnek kellene valamit tenni, dehat azok is olyanok, mint a ...

GZolee 2009.02.03. 13:56:19

Ilyen poszot én is írhatnék többet is csak 1 példa (M5 pálya) megy a sor kívül kamionok 5-6-8-10 sok, belül is sor (6-7-8 autó előttem) én a végén 110-120-as tempó. Utolér egy jaguár elkezd veszettül villogni mondom ember hova az anyámba menjek az előttem lévő alá vagy a kamionok alá.

Na de sebaj, kimentem szépen a 2 kamion közé emberünk elmegy vissza mögé és kezdődött a műsor csak most én küldtem minden lámpát fel meg a duda is akkor jó ha szól alapon toltam neki. És igy mentünk pár percig, amin letisztult az út elhúzott a birka.

Saját tapasztalat, hogy ha kis autóval vagyok ilyenek sűrűn előfordulnak ha egy másikkal (tipus mind1 lényeg hogy van valami tekintélye bár ez is egy magyar faszság) ott sosem történik meg ilyen pedig azt felkergetném 200 fölé hogy mennyél már vazeg.

Gera 2009.02.03. 13:58:15

@i23kovacs: Megmondom én, mi a gond. Az, hogy ha megyek 160nal a belsőben és meglátom, hogy a külsőben előttem kiteszik az indexet, akkor elkezdek agyalni, hogy vajon lát-e egyáltalán engem, merthogy volt már kamiontól kezdve mindenféle jármű, ami ugyanígy simán kijött elém 80-100zal, aztán az ilyesmi nem igazán jó. Szóval csak ne indexelgessen, ha nem akar elém bejönni.

Egyébként sokan nem is indexelnek az autópályán, csak egyszerűen figyelik a forgalmat és ebben semmi veszélyes nincs, mert úgyis csak akkor előznek, ha nem zavarnak senkit. Én mondjuk szoktam indexelni, de sose a mögöttem, hanem inkább az előttem levők miatt. Úgy vettem észre, így kevesebb barom miatt kell az utolsó pillanatban satuznom :)

Passzivista 2009.02.03. 14:02:28

Ez a buntetesbol befekezes valaki elott egy undorito szokas. Dogoljon meg, aki igy veszelybe sodor masokat szandekosan. Az emberek hibaznak eleget amugy is, nem eleg az is???

i23kovacs 2009.02.03. 14:04:18

@Gera: Hát itt a gon Gera.

Ha 160-al mész a belsőben, akkor nem sokat szabad agyalni. vagy elhúzol mellette, vagy lassítasz. Ez utóbbi esetben aztán minek szidni? Te is gyorshajtottál. Tükörben azért nem olyan egyszerű felmérni, hogy 160-al jössz, vagy 146.3-al.

Indexelni szabályos. Csak az a szabályos. Kár ezért szidni a posztolót. Ennyi. persze a sok utak királyának nem kell index, le is lehet szerelni ...

Szendwich 2009.02.03. 14:07:59

@Passzivista: "Dogoljon meg, aki igy veszelybe sodor masokat szandekosan." Aki a hatso lokosodtol utazik 50 centire lamaradva, az is pont ide tartozik.

Jim Raynor 2009.02.03. 14:13:38

@i23kovacs:

na ja, nekik nem kell, oszt ha egyszer látnak autópályán egy indexet villogni, úgy meglepődnek, hogy rögtön lefagy a winchester.......így lesz a posztíró a hülye, mert az indexével megzavarta szegény gyorshajtót......

Gera 2009.02.03. 14:21:30

@i23kovacs:
Nem agyalok sokat, hanem fékezek, mert nem tudom, mi lesz.

Még mindig nem érted :)Ennél egyszerűbben már nem tudom összefoglalni: ha nem akar az ember bemenni a belső sávban haladó elé, akkor ne indexeljen, mert félreérthető helyzetet teremt.

Nem indexelni nem "utak királya" mentalitás. Mondom, nem egy embert ismerek, akik egyébként mindig mindenhol indexelnek, de autópályán előzéskor nem, mert úgysincs kinek jelezni. Ha előzik, vár, ha nincs senki, megy. Autópályán akkor érdemes indexelni, ha a másik sávban haladó sorba akar bemenni az ember és csak úgy megy a dolog, ha beengedik.

i23kovacs 2009.02.03. 14:23:35

@Jim Raynor: Így van, végül oda jutunk, hogy nem az indexet kell kitenni, hanem a puskát :-)

dinyus 2009.02.03. 14:24:58

@Jim Raynor: de most komolyan, annyian leírták már: ha a másik autó _után_ akart elmenni, akkor minek kezdett el elôtte indexelni? bôven ráért volna akkor elkezdeni indexelni, amikor mellé ér az autó, vagy utána, akkor is simán tudta volna másoknak a szándékot jelezni. Mert így a tahó autósnak jelezte a szándékot, azt meg persze, hogy megzavarta, hogy indexel, de nem megy...

kalandrover 2009.02.03. 14:28:34

"Ekkor jött el a pillanat, mögöttem lévő ember feljebb kapcsol pár sebességet, és BEUGRIK kocsijával két kamion közé - a hátsó kamion dudál mint az őrült - majd berobban elém."

Öhöm. Akkor ezek szerint még fékezés nélkül is lett volna hely kimenni előle, ha már csak annyi esze volt, hogy tükörbe nézés előtt kicsapta az indexet.
Tipikus Suzukispéldamutatópedagógus, oszt itt hápog.

Minek csalogatta maga mőgé? ÍJ.

Jim Raynor 2009.02.03. 14:31:15

@dinyus:

lol. az indexelő, ugyanakkor sávot nem váltó, ellenben lassuló gépjármű közölte információ feldolgozása 2bites gondolkodást igényel.....

kereszteződésből akarsz kikanyarodni(nincs elsőbbséged), de látod, hogy jön keresztbe egy autó. mikor kezdesz el indexelni, mielőtt a másik autó elhalad előtted, vagy csak utána? ugye, hogy előtte?

az index a szándékot jelzi. a gépjármű mozgása meg a tényleges cselekvést.

i23kovacs 2009.02.03. 14:35:42

@Gera: Hidd el, értem, mire gondolsz. ha fékezel, jól teszed. Gondolom nem mászol aztán be mások hátuljába sem.

Amit én mondani akartam az annyi, hogy az indexelés szabályos, a gyorshajtás nem, ráadásul ebben a konkrét helyzetben a balesetveszély nem az indexelés miatt állt elő, hanem a másik vezető összeférhetetlen természete miatt. És ez a lényeg. Az ilyeneknek nem csak az a baj, ha indexelsz, hanem az is, ha nem, vagy az ha gyorsan mész, vagy éppen lassan mész, de legfőkepp hogy létezel és miért éppen ott. Csak ők tudják jól, és bármit is csinálsz, ha az nem úgy van, ahogy épp ők gondolják, akkor meg hülye bunkó vagy, akire rá kell fékezni, móresre kell tanítani.

Nem történt nagy dolog: kissé határozatlan vezető, vagy egy más vezetési kultúrán szocializálódott vezető indexelt, a másik lassított, aztán meg feldühödött, hogy besoroltak elé. Eddig minden OK. Aztán meg szélsőségesen balesetveszélyes helyzetet teremtett. Ez viszont elfogadthatatlan.

A megoldás nem az, hogy nem indexelünk. Nem mindenki érzi magát tökéletes biztonságban a volánnál. Van aki ügyesebben vezet, más meg kevésbbé. Oda kell figyelni, el kell fogadni. Végülis nem 30-al hajtott az autópályán.

dinyus 2009.02.03. 14:43:05

@Jim Raynor: azért ez egy teljesen más helyzet szerintem. Természetesen elôtte kezdek indexelni. De ahogy itt is elôfordulhat, hogy a kikanyarodó indexel, aztán elindul körbenézés nélkül, autópályán is simán kijöhet eléd körülnézés nélkül, ezért zavaró ilyenkor az indexelés. És azért ha autópályán ütközik az ember, az általában veszélyesebb, mint a keresztezôdésben kikanyarodáskor.

Secnir 2009.02.03. 15:01:32

posztíró ügyes volt, hogy megmentette magát (no meg a kamionokat, mert ha ott csatt van, akkor minden borul).

nekem ma sikerült megnevelnem egy bmw terepjárót, kis segítséggel. M7-en esőben, három kaminyon cammog 100-al, viszont borzasztó vízfüggönyt vertek fel.
utolérem, elkezdem előzni őket 130-al. már a sor elején tartok, mikor elkezd mögöttem villogni egy bömös. világítás persze nuku. és reflektorozik mint állat.
én ekkor elvettem a gázról a lábam, és szépen folyamatosan elkezdtem lassulni. egészen odáig, míg a kamionsor vissza nem előzött minket jobboldalt. akkor már folyamatosan refizett. megelőzött az uccsó kamion is, beálltam mögé. mosolyogva integettem a bömisnek. erre az gáz, és dudálva elhúzott.
kb 10 métert, mert a második kamion kiállt, és nekiállt leelőzni az elsőt :) de olyan féltávnál elfogyott a kraft belőle (lejtőn lefelé) és beállt vele egy sebességre olyan két percre. én beálltam a bömös mögé, és refiztem, meg dudáltam, hadd szokja.
aztán persze a kamion megelőzte a másikat, és hagyták elmenni a bömöst. asszem nem az övé ez a nap...
ja, mindhárom kamion EDY felségjelzéssel futott...

Jim Raynor 2009.02.03. 15:01:42

@dinyus:

de a lényeg ugyanaz: valamit akarsz csinálni, és ELŐRE jelzed, ha jönnek mások is, akkor meg főleg. De az, hogy kiteszed az indexet -jó esetben - nem jelenti azt, hogy azonnal kanyarodsz is.

a posztíró helyesen járt el. előzni akart, indexelt (a szándékot jelezni kell, ha jönnek mögöttünk, ha nem), látta, hogy jön valaki a belsőben, ezért NEM kezdett el előzni, hanem gázelvétel, és várt. majd miután a belsőben haladó versenyző csak nem előzte meg, teljews joggal megkezdte az előzést.

aki a belsőben ment, annak kellett volna vagy a) lendületből megelőzni a posztírót (aki NEM kezdett előzni) b) ha már nem előzte meg, akkor tudomásul venni, hogy kimentek elé a belsőbe.

Mókusélet 2009.02.03. 15:01:46

@Gera: nem egy embert ismerek, akik egyébként mindig mindenhol indexelnek, de autópályán előzéskor nem, mert úgysincs kinek jelezni. Ha előzik, vár, ha nincs senki, megy. Autópályán akkor érdemes indexelni, ha...
bocs, de én nem emlékszem olyanra a kresz-ből, hogy sávváltáskor stb indexelni kell, KIVÉTEL:..
Egyszer már leírtam egy postban én is, hogy meri bárki is megtenni azt,hogyha úgy érzi a másik hibázik- vélt vagy valós, az ebből a szempontból mindegy- joga van életveszélybe sodorni a másikat??És ha nem fér be-160-nál elég egy pici lökés és máris tömegbaleset lehet belőle-és meghal valaki?Esetleg nem az agresszívabb.Akkor majd azt mondja a bíróságon a vétlen családjának, hogy bocs hogy apátok meghalt, de minek indexelt???....lehet, hogy már volt, de ezért tart itt ez az ország:-)

Jim Raynor 2009.02.03. 15:03:44

@Secnir:

húú vazze, mit fogsz te itt kapni azért, hogy nevelni mertél egy szerencsétlen BMW-st :D...

KovA1963 2009.02.03. 15:08:55

Hát először is, mindenki, aki azért hülyézi az illetőt, hogy indexelt, de nem előzött nézzen utána a KRESZ-nek merthogy nem tilos a szándék jelzése akkor is, ha pillanatnyilag nem végrehajtható.
Meggyőződni a végrehajthatóságról az irányjelzés után kötelező (más kérdés, hogy szerintem előtte is ajánlatos, különösen, ha az adott művelet halasztható).

Miután autósunk az adott útszakaszon a megengedett legnagyobb sebességgel haladt a bizalmi elv okán nem köteles számolni holmi torpedókkal ettől függetlenül persze meg kell győződnie arról, hogy a művelet végrehajtható-e.
Ekkor veszi észre, hogy jön egy gyorshajtó - tehát késlelteti a műveletet. Ez helyes.
Ez az egyesek által balfaszkodásnak ítélt késlekedés: viselkedéskommunikáció - amikoris egymás viselkedéséből meggyőződnek ki mire számít/készül.
Az eredmény az, hogy a hátulról érkező gyorshajtó mérsékli a sebességét (nagyon helyesen) és kiengedi az előzni készülő szabályosan közlekedő autóst (szintén nagyon helyesen). Mert ha már valaki szabálytalanul közlekedik, akkor legalább vegye tudomásul, hogy mindenkiért felel, akivel szemben szabálytalan, ha úgy tetszik minden szabályosan közlekedőnek elsőbbsége van vele szemben.
Ezt így ugyan nem a KRESZ írja elő de emberileg joggal elvárható, hogy aki felülbírálja a szabályokat az húzza be fülét-farkát és igyekezzen másnak kellemetlenséget sem okozni...

Nos tehát torpedónk lassít kiengedi az előzni készülőt - eddig rendben.
Ami ezután következik, az nincs rendben.

Ahelyett hogy elkönyvelné magának, azt az aligha több mint 1 perc időveszteséget amit az előtte haladó szabályosan előző autós okoz a 130-nál aligha számottevő sebességkülönbséggel, egy nem túl hosszú szakaszon, nekiáll veszélyeztető szabálytalan előzéssel megmutatni hogyan kell balfasz autóvezetőket megelőzni, s azután még rá is ér fékezgetős szivatással megtorolni az őt ért sérelmet.

Na kérem ez már gyogyós eset - személyiségében éretlen infantilis és közveszélyes - amit cselekedetével és viselkedésével bizonyított.
Miután egy körtének is minimum négy évszak kell, hogy megérjen - a szokásos büntetési tételek mellet - minimum 1 évre el kellene tiltani minden gépjármű vezetésétől - (felfüggesztett) börtönbüntetés terhe mellett.

non olet (törölt) 2009.02.03. 15:14:37

" a 143 km/h, ami a 10%-os hataron belul van, meg epp nem szabalytalan. "

EZ TÉVEDÉS!!!!!

Már a 131km/h IS szabalytalan.
Buntetni is lehet erte...

Az eljárási rend más a +10%-ig...

A 143-ig CSAK SZABALYSÉRTÉS, ami
- figyelmeztetést,
- helyszini birsagot (max 30 eFt)
- feljelentest vonhat maga utan
(ha nem ismered el, vagy
nem allitottak meg azonnal)

Mivel CSAK szabaylsretes MÉG nem él az objektiv felelosseg elve azaz
CSAK a tenyleges vezeto buntetheto
Ha az nem deritheto ki akkor az ugy elul.

Nem deritheto ki ugye, ha azt mondod kozeli hozzatartatozo vezette es a jogoddal elve nem mondod meg ki is volt az...

Szoval ez van a 10%-on belul
131-143 111-121 101-110
91-99 71-77 81-88 61-66
51-55 41-44 31-33 21-22

A 10%-on tul BELÉP az objektiv felelosseg cimu ize...a maga FIX es magas tarifajaval...

Ez mar nem szabalysertes, nem kerdezik ki volt ?! hanem a TULAJDONOSNAK megy csekk es kesz....

A tulajdonos aztn valasztahat ...
- fizet es nyeli a pontokat hav ugranak
es lesz 2 ev "priusza" szabalysertesre

- megmondaj ki vezett es akkr az fizet
az nyeli apontokat annak lesz "riusza"

Szoval mar a 131 km/h IS szabalysertes.
A 143 km/h -tol pedig CAK MÁS lesz az
elbiras rendje ...

dinyus 2009.02.03. 15:18:53

@Jim Raynor: ha így csinálta volna, tehát hogy utána vette volna észre a delikvenst, miután elkezd indexelni, nem lenne gond, de ô így csinálta (lásd az írást): látta a tükörben, hogy jön vki gyorsan, erre elkezdett indexelni. Ez szerintem teljesen logikátlan.

non olet (törölt) 2009.02.03. 15:24:27

secnir

"egészen odáig, míg a kamionsor vissza nem előzött minket jobboldalt."

Ritka nagy BÜDÖS BUNKÓ vagy ez nem vitas...
Nomeg többszörös KRESZ megszegő is, persze.

Az EDY kamionos szinten.

Gera 2009.02.03. 15:29:33

non olet - Nem minden sebességtartományban +10% a közigazgatási bírság alsó határa.

Jim Raynor 2009.02.03. 15:29:49

@dinyus:

nem az, ha abból indulsz ki, hogy az előzési szándékod létrejöttekor már indexelned kell. ez független attól, hogy jön-e valaki, vagy sem.

a te logikáddal, ha a belső sávban folyamatos a forgalom (de egyébként szabályosan ki lehetne sorolni a belsőbe, mert van annyi hely) akkor soha nem is indexelhetnék, hiszen a belsőben jönnek, és így ott rohadnék meg a külső sávban.

Gera 2009.02.03. 15:30:33

@Mókusélet: Nem emléxem, hogy a dolog szabályosságáról értekeztem volna...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.03. 15:31:30

gondoltam hogy ez a poszt megéli a 300 kommentet...

de lehet hogy 500 is lesz belőle délután-este

KF. 2009.02.03. 15:31:59

Én se szeretem ha kijönnek elém, föleg ha tempoból megyek. Gyorsan megyek, de balesetem még nem volt., ellenben volt már meleg szituáció abból, hogy 90el közélekedő lajhár kijött elém, mert nemtudta feldolgozni a kisebbségi komplexusát az 1,2 es suzukiával:)

De mivel itt 130al mentél, és ez a határ---->> leleplezzük a kis pimasz, emberéleteket is veszélyesztető, pernahajder fiatalját...
Lettner András. 1992es mazda 626-os,
és vállalja az arcát is: iwiw.hu/pages/user/userdata.jsp?userID=8624910

:)))))))

KF. 2009.02.03. 15:33:29

Hrv 408 as rendszámú autó boldog, ámbár korántsem törvénytisztelő tulajdonosa!

i23kovacs 2009.02.03. 15:40:56

@KF.: És ez így hogy?
Belinkeltél egy iwiw profilt, de honnan tudni, hogy tényleg ő a hrv-408 -as kocsi tulajdonosa?

Nem annyira pártolandó egy nevet csak így bedobni ...

KF. 2009.02.03. 15:44:16

@i23kovacs: Ha elomondanám honann tudom, meg kellene hogy öljelek...:)
Ő a jogos tulajdonosa ez biztos..nem hiába néztem annyi Colombot...

dinyus 2009.02.03. 15:44:26

@Jim Raynor:
most egy konkrét helyzetrôl beszélünk, ahol nem folyamatos forgalom volt, hanem egy gyors autó. Ebben a konkrét esetben teljesen felesleges - és mint a történet alakulásából látható, némileg zavaró - elôtte indexelni. Ha megvárta volna, amíg elmegy az autó, utána indexel, aztán kimegy, akkor mindenki boldogan ment volna tovább. Én csak ennyit próbálok mondani, nem többet. :)

KF. 2009.02.03. 15:45:41

nevet bedobni? Igaz..de ezt az igazságérzetem már nem türhette tovább..:) A rosszakat el kell ítélni, a bűnösök szenvedjenek" by Dzsíínnóó:)

Jim Raynor 2009.02.03. 15:48:34

@dinyus:

ha a belsőben jövő versenyző betartja a sebességhatárt, akkor is.....

non olet (törölt) 2009.02.03. 15:49:13

dinyus

Lakott teruleten kivul...

KÉT eset van autopályan!

Attól függöen ÉRVÉNYES-e MÉG
a "Jobbra hajts!" vagy sem...


Ugye addig ÉRVÉNYES amíg az előzés utan
VISSZA LEHET térni jobbra...azaz amíg
NEM telitodott a jobb oldali sáv...

Szoval amíg "Jobbra hajts!" van:
Addig a belso savban erkezo az elozesben van!
Mivel haladni a kulsoben kell ugyebar...

Az ELŐZÉSBEN lévő elé pedig
NEM mehetsz be....igaz-e ?!
Tehat varnod kell AMIG ures lesz a belso.

HA MÁR NINCS "Jobbra hajts!", azaz
ott es akkor TÉNYLEGSEEN kialakult a PÁRHUZAMOS közlekedes allapota
(igen suru forgalom vagy dugo van)
...akkor többé nem lehet szó előzésről
HANEM MÁR CSAK SAVVALTASROL !!!

A lenyeg tehat:

Ritkas, közepes forgalomban...
ELŐZÉS VAN es nem mehetsz be elé.

Sűrű forgalomban, dugoban...
SÁVVÁLTÁS VAN es bemehetsz elé.

non olet (törölt) 2009.02.03. 15:54:13

Jim

dinyus*nak igaza van
Lasd elobbi fejtgetes az elozes savvaltas eseterol.


Az eppen elozo sebessege pedig nem tartozik
ennek az elozesnek a kerdeskorehez...

Mert attol fuggetlenul NEM MEHET BE ELÉ
SEMMIKEPPEN a posztban leirt forgalom suruseg eseten...

Bladika 2009.02.03. 16:03:03

@KF.: Azért nem a legetikusabb, hogy csak így bedobod ide az illetőt mindenestül! Fogalma sincs senkinek, hogy tényleg így történt e a dolog! Figyelembe véve, hogy úgy tűnik alapból elég sok csúsztatás van a dologban így még inkább!

Akkor legyen igazságos a dolog és a másik illetőnek dobjuk be a dolgait!

Ne érts félre, nem kötekedek, csak megjegyzem!

Jim Raynor 2009.02.03. 16:05:07

@non olet:

és ha a belsőben haladó NEM előz meg engem, csak jön mögöttem a belsőben? akkor, ha van elég hely, miért nem mehetek be a belső sávba?

+ a vesszőparipátok: ha a belsőben megy, de nem előz meg engem, akkor ő a szabálytalan, hiszen jobbratartás, nem is mehetne a belsőben....

dinyus 2009.02.03. 16:06:47

@Jim Raynor: persze, akkor sincs balhé, ha nem hajt gyorsan a másik versenyzô, aki szerintem is egy épületes barom, és nincs semmi mentsége, én csak annyit mondok, hogy ha fôhôsünk egy kicsit késôbb indexel, nincs post :)

KovA1963 2009.02.03. 16:07:18

@non olet: A te jogsidat is be kellene vonni alighanem. Vigasztaljon, hogy a hozzászólók közt nem vagy ezzel egyedül.
Van amiben igazad van, de rosszul súlyozod a dolgokat.

Igazad van abban, hogy a szándék jelzése - irányjelzés - előtt illik körülnézni körülnézni - és nem bezavarni a helyzetbe, ha jobb a végrehajtást halasztani.

Lehet, hogy aki a belső sávban van előzésben van, de milyen távolságból ?
Itt az első súlyos pontatlanságod.
Ha 1 kilométerrel hátrébb van akkor is ?
Ha 500 méterrel van hátrébb ?
Ha 100 méterrel ? Hm ?
Ja igen, hogy attól függ milyen sebességgel jön... de hát nekem azzal kell számolnom, hogy valaki szabálytalanul gyorshajt ?
Ahhoz hogy valakinek megbecsüld a sebességét minimum 2x kell odanézned (vagy folyamatosan) - tudod fizikából út/idő - hogy a sebességét megbecsüld látnod kell menni utat tett meg adott idő alatt.
Az első odapillantáskor talán még megnyugtatóan messzinek tűnt - a bizalmi elv alapján, hogy szabályosan halad megítélhette úgy, hogy előzhet - és csak az irányjező kitétele után kötelező ellenőrzéskor derül ki, hogy a hátul jövő gyorshajt.
Azt se felejtsd el, hogy szemmértékkel sebességet becsülni akkor tudsz, ha a megfigyelt objektum hozzád elég közel van...
Azonkívül alighanem te is notórius gyorshajtó vagy, ha figyelmen kívül hagyod a tényt, hogy az alapvető probléma abból van, hogy valaki gyorsabban megy a kelleténél...
Jól jegyezd meg azért, hogy a gyorshajtónak nincsen elsőbbsége, csak felelőssége mindenkiért.

Azonkívül az elsőbbségről alkotott fogalmaid is furák - az elsőbbségadás nem azt jelenti, hogy senkit nem tarthatsz fel akinek elsőbbsége van, hanem azt, hogy hirtelen fékezésre vagy irányváltoztatásra ne kényszerítsd (lásd KRESZ - ugye vizsgáztál belőle?).
Ha valaki a megengedhető sebesség közelében van és sávot vált joggal feltételezi, hogy annyival nem gyorsabbak nála, hogy a mögötte kellő távolságban észlelt járművet hirtelen irányváltoztatásra és fékezésre nem kényszeríti. Hja kérem, lassítani néha kell - különösen, ha gyorshajt az ember.
Ha pedig az előző autós a gyorshajtónkat csak lassításra kényszerítette (nem hirtelen fékezésre és irányváltásra) - akkor bizony az elsőbbségét megadta. Elsőbbséged - barátom - nem attól van hogy te vagy a gyorsabb meg a király stb... és azzal, hogy lassítanod kell még nem vették el az elsőbbségedet.

De nézzük tovább.
Abban igazad van, ha leteszek előzési szándékomról, akkor ezt a szándék/irányjelzés kikapcsolásával kell jelezni.
De itt a következő pontatlanság:
Amikor irányjelzés után (kötelezően!) meggyőződsz arról, hogy a jelzett művelet végrehajtható-e és megpillantod magad mögött a hirtelenjében odaért autóst egy bizonytalansági egyezkedési - kommunikációs szakaszban vagy jé-észrevettélbeengedsznemengedsz.
Nem azonnal kapcsolod vissza az irányjelzőt - és nem teszel le a szándékodról, ha látod, hogy engednek - mert ugye az is balfaszkodás.
És autósunk azt látta, hogy (nagyon helyesen) engedik - ezért nagyon helyesen bele is kezdett az előzésbe - az más kérdés, hogy nagyon helyesen gondolta, hogy a száguldozósnak kellene menni inkább.
DE hogy mit gondolt meg akart az az ő magánügye... az előzési szándékáról nem mondott le, mert nem is vette vissza az irányjelzőt, meg előzött is.

A többiről meg kár is beszélni. Követési távolságok be nem tartása, balról előzés, forgalom szándékos feltartása (nem a megengedett sebesség fölött, hanem az alá).
Gyogyó. Mindazoknak akik mellé állnak.

Jó lesz, ha mindezeket forgatod a te szívedben...

non olet (törölt) 2009.02.03. 16:08:45

Igy van NEM MEHET tartosan "csak mert" a
belsoben AMIG a "Jobbra tarts!" ervenyes.

Ezt ugye a villany tablakra ki is irjak
az agyilag gyengebbek kedveert...

De sok BUNKO azert marad belul.
Szabalytalanul...

non olet (törölt) 2009.02.03. 16:14:15

KovA1963

Akkor most javitsd at az irasod ...

A "Jobbra tarts!" kapcsan iment kifejtett elozes es savvaltas eseteket figyelembe veve
a posztban leirt

-autopalyan lakott teruleten kivul
- kis forgalomban esetet
...figyelembe veve.

Koszike...!

Latta, hogy jon valaki belul ?
Igen...latta.

Akkor miert akart bemenni ele ?!

non olet (törölt) 2009.02.03. 16:15:57

KovA1963

Elozesben levo ele NEM megyunk be!
Az elsobbseg igy NEM jatszik...igaz ?

Ugyanis EZ nem PARHUZAMOS kozlekedes VOLT!!!!!!

KF. 2009.02.03. 16:19:21

@Bladika: Ok. Mondja a rendszámát, és bodobjuk az adatait:)))
Legalább teret adunka másik embernek is had védje meg magát:))

KovA1963 2009.02.03. 16:21:53

@non olet:

Ja, látta. 200 méterrel mögötte. A megengedett legmagasabb tempó mellett. Ugyan miért kellene gondolnia, hogy ŐT előzi, és nem azt aki mögötte van ?
Az hogy valaki eggyel beljebb sávban van nem jelenti azt hogy engem előz, csak bizonyos távolságon belül.

Végy vissza magadból, előbb fejtsd ki miképp is vélekedsz a gyorshajtóról... mert arról gyanúsan hallgatsz.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.03. 16:22:31

@505thZajcev: Te waze, szerinted belehal abba hogy fékeznie kell? Vagy mi a rák?
Utána különben visszagyorsultak 130-ra, tehát nem ugrálhatott volna hogy feltartják, újfent.

Ray  · flavors.me/raymund 2009.02.03. 16:26:00

@qwertzu: ne legyél már álszent:) 49.9km/h:d

cso zsi 2009.02.03. 16:26:54

A jelzett autósnak ez bevett szokása lehet, de nem először teszi, az biztos.
Jómagam karácsony környékén láttam, kb ugyanazon a szakaszon, akkor is jobbról előzött, majd "népnevelt" pár autóst, akik kettő vagy három kamionnal, meg egy busszal küzdöttek.
Az autó nagy teljesítményű, jól gyorsul, és látványosan lassul.
Lehet vele "beugrani" a kamionok közé, és kivágni az egyébként szabályosan haladó elé 40 méteren is.
Addig lehet játszani az ilyet, amíg az első kamionnak nincs szüksége egy vészfékezésre. Akkor ugyanis a hátsó kamionnak a 40 méter semmire sem elég.
Ha valakinek rémlik, az ősszel az M0-on egy "kamiondominó" miatt halt meg egy kisgyerek egy szabályosan haladó autóban.

Melchi Zadok 2009.02.03. 16:32:48

@i23kovacs: jééézusom, hát pont ez az!
mit is írsz? "Meggyőződsz róla, hogy a kanyarodáshoz a feltételek adottak. Kanyarodsz." Ez a módszer."
valóban ez a módszer, esetünkben viszont kimaradt a felsorolásból egyvalami, és pont az a lényeg.
Kanyarodsz. de nem kanyarodott. ha meg nem kanyarodsz, hanem vársz, akkor ne indexelj feleselgesen.
miért olyan nehéz ezt megérteni?
ezzel kezdődött az egész, és még mielőtt valami megrögzött rendmániákus megint hőbörögne, ez távolról sem menti fel a másik felet, aki bunkó paraszt módjára kezelte a szitut.
tessék végre megérteni, az autópálya nem a teszetosza, tutyimutyi, pöcsölőké és nem is a vadbarom módjára a száguldozóké.
mindkét fent említett csoport igen komoly veszélyt jelent az autópályán.

Melchi Zadok 2009.02.03. 16:39:38

@Devil: azt kérdezed:"@melchi zadok: Es ez feljogositja a sebesseg tullepesere, a veszelyes elozesre, az indokolatlan veszfekezesre? Nem"

írtam én valahol, hogy feljogosítja? ha igen, akkor légyszíves tedd meg azt a szívességet, hogy idézel.
köszönöm!
ha ez mégsem sikerülne, akkor legközelebb próbálj meg olyan bejegyzésre reagálni, aminek van némi köze a kényszerképzeteidhez.

505thZajcev · http://bringazz.blog.hu/ 2009.02.03. 16:42:14

En csak ennyit fuznek hozza a dolgokhoz ezek utan:

www.youtube.com/watch?v=R5KH269CbX4

Ezert lassithatott a hatso autos.

Bladika 2009.02.03. 17:00:09

@505thZajcev: Ez esetben, ha jól látom legalább az szívta meg, aki hülye volt!

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.02.03. 17:18:51

@non olet:

Te nem vagy normális! Édes Istenem, ekkora barmot....

KovA1963 2009.02.03. 18:24:10

@nyunyógomez:
Az a kisebbik baj.
A nagyobbik az, hogyha vezetői engedéllyel is rendelkezik.

És van még egy nagy baj: hogy egy ilyen eset megítélése ekkora megosztottságot mutat autóvezetők körében - ez pedig a gyakorlatban közveszélyt jelent - nem csoda,hogy ilyen rosszak a baleseti statisztikáink.
Aligha azért mert a magyar vezető ügyetlenebb, vagy eleve agyilag fogyatékosnak születik...
De a lelke beteg...
némelyek egójának pöcshosszabbító az autó...
abból lehet következtetni mi is lehet az eredeti nyavalyálya amit így hajlamos kompenzálni.
Gázpedált taposni = király vagyok.
Én merem gyakni a szabályt - tartsák be a tutyimutyik - el az utamból... sikerélmény cikk-cakkban előztem az autópályán míg a sok birka csak nézett - minél birkábbnak látom őket annál inkább király vagyok ugye...

Neveletési kérdés is ez és az ostobán felfogott liberalizmus vadhajtása is.
A fizika pedig nem liberális...

fzs.1933 2009.02.03. 20:54:08

Ami itt hozzászólásokban le van írva az kimeríti a BTK és a KRESZ összes paragrafusát, rólam már nem is szólva.
Valamikor letöltöttem a KRESZ-t meg egy értelmezést és elkezdtem átolvasgatni. Sajnos, volt, amit rosszul tudtam, de javítottam a hibákon.
Most az egyszer nem idézgetnék.
A magam szubjektív véleményét osztanám meg.
Abban biztos vagyok, hogy a másik autós nagyon csúnyán, mi több, szabálytalanul tette mindazt, amit tett.
Lehet vitatkozni azon, hogy az irányjelzés szabályos volt-e vagy sem. De nem érdemes. Nem érdemes, mert egy szabály szól ide is meg oda is. Inkább azon kellene elgondolkodni, hogy KRESZ ide, jogértelmezés oda, nem a fejekben, a fejünkben kellene-e egységesíteni a szabályrendszert?
Mennyi vitám volt itt, amiről a mai napig sem tudom, hogy miért volt jó. Egyik ezt mondja, én a magam módján értelmezem a leírtakat, egy másik pedig megint máshogy. Ez így nem jó. Legyen diktatúra a fejekben! Rendőrállamot a koponyákba!
Éljen a megbonthatatlan jobb és bal agyfélteke!
Jegyezzetek békekölcsönt az egyen-agy-gyárra!

Mindettől függetlenül kívánom, hogy mindenki hazaérjen!

B.GY. 2009.02.03. 21:33:55

Jaj már megint ez a fránya autópálya:)Velem egyszer fordult ilyen eset elő.Szépen levettem a lábam a gázról,és a kamion mellett mentem.Mindjárt lemaradt a száguldozó.Lehet agyérgörcsöt kapott tőlem,azért nem tolt tovább:)

íyxcvb 2009.02.03. 22:18:14

"kimentem az előző sávba. Megyek, előzgetem 130-al a kamionokat, fehér - nem tudom milyen autó - utolér, tol le, villog, indexel, 5 cm-re a kocsim mögött, mindezt teszi 130-nál."

A kresz szerint jogosan indexelt, mert a szándékot kell jelezni nem a manőver kezdetét. A kresz szerint jogosan haladt a belső sávban maximális, megengedett sebességgel, mert előzött. A mögüle gyorsabban érkezőnek kötelessége felvenni a sebességét és nem megelőzni jobbról. Kötelező a felvenni a megfelelő követési távolságot és majd ha lement előle akkor megelőzni. Ha tényleg 130-cal ment, és nem vágott be elé hirtelen akkor ez a helyzet.

Azoknak akik a száguldozónak adnak igazat: mindig van egy nálad is jobb, akinek te vagy útban. Ezen kívül azoknak is jár az autópálya akik, nem tudnak versenyző szellemben hajtani, csak a másképp, de a szabályokat betartva. Ha valaki "jobban" vezet a másiknál, attól nics joga az úton halálfélelembe taszítani valakit, akiről neki az véleménye, hogy semmi keresnivalója előtte. Ha a hirtelen fékezése után a kamionok alatt kötöttek volna ki, talán másként néznétek ti is. Ha valakiről úgy gondolom nem vezet olyan jól mint én, akkor őrültség veszélyhelyzetbe sodorni, pláne ilyenbe, mert akkor én is megjárhatom. Tipikus semmi keresni valója az utakon.

Ha az eset kicsit másképp történt, például 80-nal esett be a belső sávba közvetlenül előtte, akkor a belső sávban hátulról érkező felháborodása jogos, de a bünti akkor is őrültség. Még inkább arra utal, hogy egyikük sem tudja hogyan kell közlekedni nagy sebességű utakon.

Kopasz Mercis 2009.02.04. 00:26:40

@íyxcvb: jó, akkor legközelebb még pesten elkezdek indexelni az M3-ason, mert 140 kilóméternyire el szándékozom fordulni az M30-asra.

Gera 2009.02.04. 02:38:02

Miért olyan nehéz megérteni, hogy attól még a posztoló lehet hülye, hogy van nála hülyébb is (a jobbról előző, büntetősatuzó baromállat)?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.04. 07:21:28

@Gera: Mondjuk hülyeség és hülyeség között ebben az esetben ég és föld a különbség: a posztoló apró ügyetlenséget követett el (valószínűleg, mert ez se biztos, lehet, hogy csak a leírás zavaros) a másik autós meg egy közveszélyes bunkó, akitől el kéne venni a jogsit és mellesleg százezrekre megbüntetni.

Melchi Zadok 2009.02.04. 08:57:48

@Gera: ez pontosan az a dolog, amit én sem értek. a szenvedélyesen rendmániákus olvtársak, egyből ugranak a torkodnak, ha csak egy pillanatra is kritikával illeted a posztolót. nehéz életük lehet, nézzük el nekik :))

dekás dezső 2009.02.04. 11:27:58

most decemberben voltunk házlátogatáson egy ilyen büntetősatuzós faszagyereknél a spanokkal.
lökös, maszk, meg az egyik lámpa bánta a kisgeci mutatványát de persze elhúzott a vérbe. aztán csak-csak megtaláltuk egy héten belül...

i23kovacs 2009.02.04. 11:49:12

@melchi zadok: mi a gond? Indexelt, látta nem jön kanyarodott. Ennyi történt.

Ki a rossebb vagy te, hogy eldöntsd kié az autópálya, és hogy ki a "teszetusza" vagy "pöcsölő". Mindenki járuljon melchi zadok-hoz pótvizsgázni, meg autópálya használati engedélyt szerezni? Mondd azt, te így szereted. Ő meg amúgy szereti. Attól még semmivel sem jobb, vagy rosszabb.

i23kovacs 2009.02.04. 11:51:59

@Gera: Azért, mert nem csinált semmi különöset, csak ez nem fekszi némelyek ízlésének, és azok egyből hülyézik a posztolót, osztják az észt, hogy így jó meg amúgy jó, aki meg nem így gondolja az barom. Csak éppen x millió ember vezet ebben az országban, és lehet x-1 millió féleképp gondolják a dolgot.

titkosgyilkos 2009.02.04. 15:08:48

kamuposzt
"A lekérdezett jármű nincs forgalomban"
Egyébként sem közlekedne így senki, hisz az veszélyeztetés, és az tilos. A kresz is megmondja.

íyxcvb 2009.02.04. 22:11:27

@psmith:
Nem kiforgatni kell a szavakat, hanem megtanulni értelmezni. Ha nem értesz vele egyet, lehet jelezni az aktuális és illetékes hatóságnál, nem én találtam ki. Ha át akarok menni egy másik sávba, de ott jönnek, attól még az a szándékom, pont azért hagyom kint az indexet, hogy a másik sávban érkezők közül valaki megkönyörüljön és beengedjen. Nem arról beszélek, hogy bevághatok elé, hanem mutatom nekik, hogy mi a szándékom. Én személy szerint nem mennék be egy állat elé, ínkább elengedném, de ha a te hozzátartozóddal tenné meg valószínűleg jobban aggódnál, mint a cikk írójáért.

Melchi Zadok 2009.02.05. 20:31:31

@i23kovacs: ez nem megmondás kérdése, hanem tapasztalat. ha te nem tudod definiálni a teszetosza meredten előretekintő, "kormánybakapaszkodós", pöcsölő vezetői típust, akkor ez utóbbi hiányától szenvedsz nem is kicsit.
60.000 km-et vezetek évente, nem vagyok száguldozó, levillogós őrült, sem másokat leckéztető, rendmániákus.
biztonságosan, de a forgalmat nem akadályozva, veszélyeztetve. ez az, amit meg kéne érteni. ha jönnek mögöttem ezerrel, akkor nem állok neki küzdeni jogaimért, hanem lehúzódok, elengedem, hadd menjen. sajnos a száguldozó barmok mellett jócskán lehet ebből az önérzetes kisember figurából is találkozni az autópályán, akik végre megmutathatják, hogy ki is a jani, ha már a munkahelyen, vagy otthon ez nem jutott ki nekik.
aztán ha jön a csatt és ha túléled, majd büszkén lehet kiélvezni: a másik volt a hibás.

SPety 2009.02.07. 18:41:39


A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: hrv-408
Gyártmány: MAZDA
Típus: 626 GLX
Szín: VILÁGOSSZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű nincs forgalomban

Ez most hogy is van?? Lekérdezett jármű nincs forgalomban, már ezért megérne egy feljelentést amennyiben tényleg ő volt.

BANDI 2009.03.30. 13:22:44

TISZTELT URAIM!

MEGDÖBBENVE OLVASOM A FENTI TÖRTÉNETET ÉS A KOMMENTETEKET!

HOGY MIÉRT : LETTNER ANDRÁS VAGYOK !!!!!
A HRV-408-AS FORGALMI RENDSZÁMÚ VILÁGOSSZÜRKE MAZDA 626 AZ ÉN AUTÓM VOLT!
EZT AZ AUTÓT TÖBB MINT 6 ÉVE ELLOPTÁK A HÁZAM ELŐL!!!
A RENDŐRSÉG ANNO 2 HÓNAP ALATT LEZÁRTA A NYOMOZÁST!
AZ AUTÓ EZÉRT NINCS FORGALOMBAN!
MOST MEG ELŐKERÜL AZ AUTÓM, EGYBEN, RENDSZÁMMAL, ÉS KÖZLEKEDIK??????????????,


KÉREM AKIVEL EZ AZ ESET MEGTÖRTÉNT VEGYE FEL VELEM A KAPCSOLATOT AZ ALÁBBI EMAILCÍMEN, HOGY FELJELENTÉST TUDJAK TENNI A RENDŐRSÉGNÉL: lettnerandras@freemail.hu

KÖSZÖNETTEL


LETTNER ANDRÁS

TH 2009.03.30. 14:10:30

@BANDI: Hú ez a durva. Főleg az, hogy 6 éve ellopták, és még most is simán járnak-kelnek vele, és körözés alatt sem áll. Ez azért elég döbbenetes, ha igaz.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.30. 14:17:57

@BANDI: Elküldtem a poszt beküldőjének az elérhetőségedet és megkértem, hogy keressen, hátha tud segíteni!

George Jung 2009.03.30. 15:29:04

@BANDI:
Pfú! Az komoly. Nagyon kíváncsi vagyok, mi lesz az ügyből, jó lenne hallani a fejleményekről...

T7 2009.03.30. 15:36:07

Az a durva, hogy ha a rendőrök foglalkoznak vele, akkor rögtön kiderülhetett volna, hogy lopott a kocsi. Még tán el is kapják frissiben..

BANDI 2009.03.30. 16:12:12

HOLNAP REGGEL MEGYEK A RENDŐRSÉGRE FELJELENTÉST TENNI! ÚJBÓL , VISZEM A HAT ÉVVEL EZELŐTTI PAPÍROKAT IS!
KIVÁNCSI VAGYOK MIT MONDANAK A RENDŐRÖK!

ADDIG AKI LÁTTA AZ AUTÓT VALAMERRE LEGYENSZÍVES INFORMÁLJON, HOGY KB. MELYIK MEGYÉBEN KERESSÜK!!!
VAGY HA VALAKINEK VAN MÁS INFOJA, AZ ALÁBBI EMAILCÍMRE KÜLDJE: lettnerandras@freemail.hu

MINDEN FEJLEMÉNYRŐL FOGOK ÍRNI ERRE AZ OLDALRA!


KÖSZÖNETTEL


LETTNER ANDRÁS

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.30. 16:14:28

@BANDI: Remélem, hogy sikerül tenned valamit, ha gondolod, majd írd meg, mi lett a vége!

(Emellett kérlek, hogy ne írj csupa nagybetűkkel, mert kiabálásnak számít és sokakat zavar, köszi!)

TH 2009.03.30. 16:55:18

@SilentSound: mekkora lenne már, ha a blognak köszönhetően meglenne egy 6 évvel ezelőtti tolvaj, a tulaj meg visszakapná a kocsiját?:)))

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.30. 16:57:21

@TH: Egy ilyen dolognak nagyon örülnék, komolyan boldog lennék tőle! :)

TH 2009.03.30. 17:01:48

@SilentSound: És a blog értelmét/hasznosságát is javítaná, nem? :)

farkasgabi (törölt) 2009.03.30. 17:28:00

Sziasztok,

Én írtam eme posztot. A rendszám stimmel, de az autó biztosan nem volt Mazda 628-as.

Nem vagyok jó autókban, de szerintem egy Renault lehetett, és hirdetésekre is emlékszem, én céges autónak néztem.

A következtetésem az, hogy lopott rendszámmal járt az illető. Most néztem neten képeket Mazda 626-ról, egészen biztosan nem az volt.

Egyébbként Budapestről - Nyíregyháza felé ment az illető az M3 - on.


Hihetetlen, hogy mik vannak.

Üdv
Gábor

TH 2009.03.30. 18:00:54

@farkasgabi: Nem lehet, hogy a rendszámot rosszul láttad? Tehát: bíróság előtt is biztosan állítanád, hogy ez volt a rendszám? Céges autón nagyon meglepő lenne egy lopott rendszám.

BANDI 2009.03.30. 18:17:04

Sziasztok!
Szerintem sem lehetett lopott rendszámú az autó, illetve tényleg nagy hülye lenne aki egy céges autóra (Renaultra) tenne fel egy lopott Mazda rendszámot!
Ha emlékszel a hirdetésekre , azt is megírhatnád , hogy mi volt az autón!

Tényleg szeretném kideríteni , hogy mi történt, illetve mivel a nevem is megjelent a kommentekben, jó lenne ha nem engem átkozna mindenki, hanem azt aki elkövette az esetet!

Mégegyszer kérem aki látta az autót, a rendszámot, kérem írjon, kellenek az információk!

Köszönöm szépen

Lettner András

gubiklacko 2009.11.03. 10:47:54

Borzasztó dolog beleolvasni a gondolatába azoknak a szerencsétleneknek, akiktől egyébként agybajt kapok az úton. Megdöbbentő, hogy a postoló veszi a fáradtságot és a baromságát itt próbálja fényezni. Sajnos a mentalitása nem óvja meg attól, hogy elgközelebb egy nagyobb barom mint ő kivasalja az úton, és akkor már nem lesz kinek érvelni.
Ha volt helye valakinek arra, hogy kívülről megelőzze, akkor a postolónak is lett volna lehetősége arra hogy kihúzódjon. Ezen nincs beszélni.
Ha pedig legközelebb a hulláját vágják i a tűzoltók a roncsból, megnyugtatja majd, hogy esetleg nem volt hibás?
Az autópálya közlekedésre való. Az önkéntes rendőrök egyszerűbb lenne, ha otthon maradnának inkább.

goobyhill 2009.11.03. 12:30:21

Kedves posztolo. Velemenyem szerint, a problema ott volt, hogy ha el akarsz valakit engedni akkor vissza kell venni az indexet, hogy tudja, hogy ez a szandekod, mas különben nem tudja, hogy el akarod engedni, csak azt hogy jelzed, hogy ki akarsz jönni, de megse jössz. Ilyenkor ugye a mögötted jövö var es egy idö utan amikor mar megunja, gazt ad ha ekkor ele rantod a kormanyt akkor nyilvan fel idegeli magat. Szerintem eleg logikus.

kertészrobi 2011.08.09. 09:00:21

@melchi zadok: amúgy egy másokat fikázó pöcs vagy, tele kisebbségi komplexussal, képtelen normális emberi kapcsolatokra ezért itt oktatsz ki másokat.

dzsaszper 2011.08.09. 14:39:40

@gubiklacko: más posztban azóta volt szó róla, 130 km/h-nál a korrekt követési távolság úgy 54-90 méter. 80-nál ez úgy 33-56 méter.

A félrehúzódáshoz 130-ról 80-ra le is kell tudni fékezni, amihez a kamionsorhoz képest újabb 10 méteres nagyságrend.

Cikázni fizikailag lehetséges a sávok követési távolságában, addig amig nem fékez valamelyik sáv. Akkor viszont csatt, és mivel a cikázó nem tartott megfelelő követési távolságot, a mögötte lévő neki fog csattani, az ő fékútja rövidül, mögötte nem kellett számítani arra, hogy elöl az őrültje nem tart megfelelő követési távolságot, és egy egész kocsisor csattanhat egymásnak egy-egy szlalomhuszár miatt.

Ennyit arról, hogy ahol jobbról előzni lehetett, ott félrehúzódni is lehetett volna. Ez a posztbeli szlalomhuszárok esetében egyszerűen nem igaz. Aki kételkedik, az ismételjen egy kis általános iskolai fizikát.

"streetfighter" 2011.08.09. 15:24:12

@dzsaszper:
A "korrekt" követési távolság az abszolút nem életszerü és "senki" sem tartja be.
Ritka az olyan út, ahol nem lehet több autóval előre látni, tehát aki figyel az számíthat a fékezésre. A vészfékezés, ami tényleg veszélyes, az olyan ritka, mintha mindig arra számítanál, hogy az égből eléd esik valami. Én nem is emlékszem mikor fékeztem úgy igazán erőset, pedig nem kis sebességgel szoktam közlekedni. Az viszont tény, hogy nagyon figyelek mindenre.

"streetfighter" 2011.08.09. 15:32:53

@kertészrobi:
Ezt hogyan sikerült megállapítanod?
Mellesleg igaza van!

dzsaszper 2011.08.09. 20:32:27

@"streetfighter": pedig a fizika az fizika, és láttam már egypár vészfékezést sztrádán. Felkészülve kell rá lenni. 1 ember aki nincs felkészülve, és akár tucatnyi autó rohan miatta egymásba. És jó eséllyel a többiek nyiffannak ki.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása