Szegény Nervus kifogott a városi forgalomban egy frusztrált taxist, aki idegbajos lesz, ha három másodpercnél tovább kell egyhelyben állnia. Valljuk be, ez ebben a szakmában jelentős hátrány. Vajon mit csinálhat emberünk, ha dugóba keveredik? Főbe lő valakit? Vagy saját magát? Vagy másvalakivel löveti le magát? Olvassatok és megértitek!
A nemrégiben megjelent "Mit várjak egy taxistól" poszt olvasása után gondoltam, hogy megosztom veletek szintén taxissal történt afféromat.
Alig fél éve új autót kaptam cégemtől, ahol dolgozom. Semmi extra nincs a járműben, elég annyi, hogy egy középkategóriás dízel kocsiról van szó, és ez itt a lényeg, hogy dízel. Történt, hogy aznap, amikor megkaptam a kocsit, indulnom kellett Budára egy tárgyalásra. Utam a Móricz Zs. körtér felé vezetett.Ahogy a körtér előtti közlekedési lámpához közeledtem, lassan araszolva a forgalomban, elérkeztem a lámpa előtti zebrához. A zebrán éppen senki sem ment át, ezért tovább gurultam a kocsival, amikor egy fiatal srác a járdáról beugrott elém és lendületből átfutott a zebrán a 4-es, 6-os villamos végállomásához.
Természetesen nyomtam egy satuféket abban a pillanatban és szó, mi szó, szégyen szemre lefullasztottam az új, első alkalommal használt verdámat. (Mentségemre legyen mondva, kb. húsz perce ültem a kocsiban és még baromira az előző pedáljaihoz voltam szokva.) Mivel dízelről van szó, mindenki tudja, hogy nem lehet egyből indítózni, ezért a szokásos mozdulatok: gyújtás le, gyújtás fel, kislámpát megvárni, nem világít, gyújtást ad, motor indul, sebesség, mehet. Mindez talán négy-öt másodperc, de a sorban mögöttem következő nagyon okos taxisnak örökkévalóságnak tűnhetett, mert rákattant a kocsija dudájára és azt folyamatosan nyomva káromkodott.
Mindezt a belső visszapillantóban láttam. Verdám életre kelt, elindultam, majd kb 15 méter után megálltam a piros lámpánál a középső sávban. Aki Pesten közlekedik, annak egy ilyen szitu fel sem tűnik, mindenki megy a dolgára. Hasonlóan voltam ezzel én is, bámultam ki a fejemből és vártam, hogy váltson a lámpa.
Egyszer csak, mintha síron túli, halk hang lenne, a következőket hallom: A k...va anyádat, te k..csög! Körbenéztem, hogy kivel kiabálnak, de nem láttam a járdán semmi szitut. Hallod, te k..csög! Szétb...om a fejed! Mivel a hang balkéz felöl jött, odanéztem és mit látok?
A mögöttem lévő türelmetlen taxis beállt mellém, leengedte a jobb első ajtó ablakát és azon keresztül épen nekem ordítja okosságait. Elvigyorodtam, hiszen imádom az ilyen szóbajnokságokat, leengedtem én is az ablakot és megkérdeztem, hogy mi a probléma?
- Az a probléma te k..csög, hogy az ilyen szaroktól, mint te vagy, állandóan dugó van pesten. Tanulj meg vezetni, vagy takarodj le az útról!
- Igen, igen, valóban igaza van, mondtam neki, de most Budán vagyunk, nem Pesten. Én itt nem látok dugót. (ezért imádom a szóbalynokságokat, hiszen egy ideges embert összezavarni számomra nagy boldogság)
- Nem mindegy, hogy hol vagyunk te f....szopó?
- Nem mindegy, hiszen ha általánosítani akar, akkor inkább mondja azt, hogy Budapesten, nem elég, hogy Pesten.
- Nyald ki a SEGGED te k...csög, volt a válasza.
Okos ember ez a taxis, de most valamit elronthatott, mert arra a kérdésemre, hogy én nyaljam ki a sajátomat???, azt válaszolta, hogy várjá, várjá, nem, hanem gyere át és én nyalom ki a TE segged!
- ÁÁÁÁ, mondtam, menjek át és kinyalod az enyémet? Vagy most mi van?
Ekkor vettem észre, hogy többen megáltak a járdán, a zebrán és élvezettel hallgatták a rövid eszmecserénket és hangosan röhögtek a taxison. Na látod, ezért vagy te taxis, barátom, mondtam neki, de nem hiszem, hogy hallotta, mert csikorgó gumikkal startolt el amikor váltott a lámpa. Még a mai napig is szálló ige munkahelyemen, ha valamelyikünk ideges, reflexből azt mondjuk, hogy mingyá kinyalom valaki seggét! Vigyázzatok a taxisokkal, ne hagyjátok a seggeteket!
cso zsi 2009.02.14. 12:00:35
Mert egyébként a mai dízelek meleg motorral éppúgy indíthatók, mint a benzinesek.
mohusssska 2009.02.14. 12:04:23
minden taxis copjon le és nyalja aki az emeberek seggét
:D
Lacaca 2009.02.14. 12:38:30
A_szallito 2009.02.14. 12:57:10
George Jung 2009.02.14. 12:58:18
:-))))))))))
beste 2009.02.14. 13:11:57
Jolikám Kupak 2009.02.14. 13:41:19
hawkeye 2009.02.14. 14:18:21
Hajnalban tolatok ki a parkolóból, jobbra egy furgon, nem látok tőle, de nem is kell, mert onnan nem jöhet semmi, ellenkezőleg egyirányú az utca.
Nem is jött, csak egy taxi. Éppen hogy nem törtük egymást sz@rrá. Valami vaj lehetett az agyán, mert ezerrel elhúzott...
Hajnali hatkor egyirányú utcában szembemenni...
Tán eddig kukásautót vezetett, és megszokta...
hell.song 2009.02.14. 14:22:59
A poszt pedig: :D
Bobby Baccala 2009.02.14. 15:04:56
akos.molnar már rávilágított a lényegre...te meg sikeres nem lehetsz ha ezen rugózol
BGyRacer 2009.02.14. 16:23:44
Tanulság: Köcsög taxisok és köcsög cégesautósok:)
vhm 2009.02.14. 17:00:16
Don Blasius 2009.02.14. 17:03:50
Taxis: 2 napja állt mögöttem egy idegbeteg taxis az Üllői úton a körúti kereszteződésnél. Indexeltem jobbra, a József körútra akartam menni, ő szintén. De előttem állt egy Ducato, miatta már nem fértem el a kikanyarodáshoz (ugye, ha lett volna hely, akkor ott lehet lámpa nélkül is menni jobbra). Taxis ráfeküdt a dudára. Közben láttam a tükörben, hogy magyaráz a vénasszony utasának az anyósülésen. Gondolkoztam, ki a hülye, vajon a Ducatos előrébb mehetne-e és rádudáljak. De úgy tűnt, mintha előtte is állnának és akkor úgysem tudna előrébb menni, én nem fogom bántani. Igazam is volt, amikor elindult a sor, láttam, hogy előtte még volt egy vagonka.:) Jellemző, hogy nem gondolja végig, hogy talán oka van annak, hogy nem tud menni.
fingerbangs 2009.02.14. 17:33:48
mindkettő
sish 2009.02.14. 17:55:22
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.02.14. 18:00:14
Secnir 2009.02.14. 18:05:18
az autó indítása nem olyan egyszerű-
amikor megvettem az ótómat, autópiacot körbejártuk rendesen, meg kipróbálgattunk egy csomó autót.
volt egy kiváló állapotú mazda (8) éves. azért bukott el, mert a rablásgátló a következőképpen működött:
először mindenki beszáll, ajtók becsuk.
autó beindít, autó működik.
namármost.
ha működés közben bármelyik autót kinyitják, kocsi 15 mp múlva leáll. ilyenkor autóból ki, motorháztető fel, riasztó spéci kulccsal off - on, majd vissza, ajtók becsuk, autó beindít, autó működik.
ha menet közben valaki ki szeretne szállni (pl. asszonyt munkába viszem stb.), akkor asszony kiszáll, de kocsi 15 mp múlva leáll. ilyenkor autóból ki, motorháztető fel,......
és az a gáz, hogy otthon be se bírom melegíteni télen az autót, mert beindítás után ugye kiszállok kaput nyitni, meg jégteleníteni az autót, és akkor kocsi 15 mp múlva leáll. motorháztető fel, riasztó spéci kulccsal off - on,......
nem vettem meg. csodálkozott a faszi nagyon, miért, nem tetszik?
Pafe 2009.02.14. 18:06:33
guerillero 2009.02.14. 18:12:33
bunkó paraszt 2009.02.14. 18:18:08
Sose értettem, hogy ez mire jó. Csak a kárörvendés egyik formája.
Krisi 2009.02.14. 18:20:01
ergerberger 2009.02.14. 18:33:50
neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2009.02.14. 18:40:52
Astronomy Domine 2009.02.14. 18:44:28
Fanyuvo 2009.02.14. 18:46:55
lápi lidérc 2009.02.14. 18:48:16
Meg a leírás alapján nem igazán tiszta.
Lehet, hogy előbb meg kéne tanulni magyarul, és csak utána irkálni?
cso zsi 2009.02.14. 12:00:35
Szívódízel? Mire gondolsz?
A dízelek üzemanyag-ellátása mindig is befecskendezéses volt, amióta dízelmotor létezik.
A levegőellátás meg többnyire ma is sima szívásos (nem feltöltős).
lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.02.14. 18:58:12
2009.02.14. 19:01:05
Vityaz 2009.02.14. 19:01:07
Dr Kangörény 2009.02.14. 19:04:36
hulyemagyar 2009.02.14. 19:09:53
Mi van ember!?
Miért vagy ilyen ideges?
Ma nem tudtad senkinek sem kinyalni a seggét?
A sajátodig meg nem ér el a nyelved, mi? Pech.
manualis mammografus 2009.02.14. 19:10:14
joszip 2009.02.14. 19:18:34
Azt nem tudom ha én bevillantok neki a hátsó ablakból valmi reflektorral az bűncselekménye. De hát hasonlót csinálja ő is, azért!
lápi lidérc 2009.02.14. 19:46:56
"@lápi lidérc: Nem feltöltőőőős????"
Hát ja, van olyan (illetve a többség olyan). Tudod, csak szívja a levegőt a dugattyú befele, amikor lefelé halad, a légszűrőn át, ámde de nincs benne kompresszor (ún. turbó), ami feltöltést csinálna.
Maga a motor e téren nem sokat változott az elmúlt kb. 100 évben, az üzemanyagnak a motorba juttatásában jöttek be különféle új megoldások (pl. közös nyomócső/common rail).
Most ide tartom az autószerelés-tankönyvemet a monitor elé, hogy te is lásd. :-)
randobrobag 2009.02.14. 20:00:07
Nemá!Tényleg ilyen gáz volt!Nekünk is van rablásgátló, de azért nem ennyire bonyolult!
guerillero 2009.02.14. 18:12:33
Igen egy picit urban legend gyanús új autó?Szívódízel?Na ne?!!Akkor legalább megírhatta volna, hogy milyen gépet "kapott"!
Bár nem értem mi köze a satu féknek a lefuladáshoz? Az, hogy nem tudsz vezetni az nem a dízel hibája sőt alacsonyabb fordulaton is bírja, később fullad le, persze nem álló autónál!:)))
Ettől függetlenül a taxis stílusa mínősíthetetlen,ámbár mondjuk egy vészvillógós bocsi "eztmégnemvezettemafaxomsetudjanogymüködik" el fért volna!
Tolerancia azmiaz?!
Lui13.1/2 2009.02.14. 20:11:18
ziza133 2009.02.14. 20:15:09
"A levegőellátás meg többnyire ma is sima szívásos (nem feltöltős)."
Mutass kerlek egy uj autot amit szivodizellel lehet venni ma. Lehet ha akad, de min. 98% feltoltott. Tehat akkor vm nem stimmel amit irtal
borpancsoló 2009.02.14. 20:16:49
@afta - intrepid ibex: Az idiótáknak ugyanúgy joguk van eljutni a-ból b-be és nekünk okosoknak :) az az egyik ismérvünk, hogy toleránsak és esgítőkészek vagyunk (beeresztjük a sávba hogy le tudjon kanyarodni, mert szegény mamlasz az uccsó 5 méteren vette észre hogy le kell fordulnia.) legalább addig míg meg nem tanulnak vezetni és ők is ügyesek lesznek mint mi. :)
@joszip: Most arra gondolsz, amikor a szar út miatt bebillen az autó és emiatt feljebb megy az orra, így a tompított fénycsóvájának (ami ugye pont olyan erős mint a távolsági) felső határvonala a szemvonaladig ér? Mert az tényleg hasonló a fénykürthöz, de nam tehet róla a delikvens.
BiG_ 2009.02.14. 20:36:27
A taxis meg látens ratyi lehetett.
Üdv!
boldiii 2009.02.14. 20:43:59
Sajnos nem érnék el semmit.
randobrobag 2009.02.14. 20:45:57
Nemá, hogy Te is egy ilyen Tolenrancia bajnok vagy:))) Nemá azt hittem egyedül vaok!
Ismerős megelégelte, hogy mindig "megvakítják" megbuherálta az autóját a tompitott 100 W-os lett! Megálitotta a rendőr, hogy kapcsolja le a távolságit, volt meglepi!:))) Bocsi az nem megy! Kapott is a pofájára a yardtól!
Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.02.14. 20:55:06
A dízelek napjainkban szinte kivétel nélkül turbósak. Igaz a feltöltési nyomásuk alig (vagy egyáltalán nem)haladja meg az 1 bar-t.
Kompresszoros autó tudtommal meg mint a fehér holló.
Csak a pontosság kedvéért. :)
F_Jikov 2009.02.14. 20:57:49
Amúgy meg mindenkinek joga van az utalpn közlekedni. Aki kevésbé gyakorlott, azt segíteni kell. Nem letolni az útról.
VIKUNYA 2009.02.14. 21:05:57
B.GY. 2009.02.14. 21:10:07
lápi lidérc 2009.02.14. 21:14:34
F_Jikov 2009.02.14. 20:57:49
Miért, a turbóban mi a lócsöcs végzi a feltöltést, ha nem kompresszor?
Nézzetek már utána a kompresszor szó jelentésének az idegen szavak szótárában.
F_Jikov 2009.02.14. 21:14:38
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.14. 21:38:49
randobrobag 2009.02.14. 21:46:36
Na ezért hívják szívódízelnek
randobrobag 2009.02.14. 21:50:17
Don Blasius 2009.02.14. 22:17:27
VW SDI. Caddy-kbe rakják ezt a motort, de talán Poloba, Golfba is. De szerintem kevesen veszik már ezzel. Amúgy a mai turbódízelek között van olyan, amiket könnyű lefullasztani.
B.GY. 2009.02.15. 00:29:50
Nem tudom,de rám még nem dudáltak ilyenekért.Pedig napi 100 kilométert levezetek Pesten.Lehet félelmetes a teherkocsi amivel járok?Vagy a platón a vascső,lapát,egyéb nevelőeszközök?:)
lápi lidérc 2009.02.15. 00:55:38
Te láttál már dízelmotort belülről?
Mert én jó párat igen. De amilyenről írsz, hát olyat nem láttam.
Páneurópai Harci Kos 2009.02.15. 01:04:01
lápi lidérc 2009.02.15. 01:04:35
Ellenben a kompresszor mit tol bele?
Na, idézem a tankönyvet (tényleg tankönyv, a leendő autószerelők ebből tanulnak):
-------------
Amikor a feltöltő kompresszort - fogaskerékkel vagy lánccal - a motor forgattyútengelye hajtja, mechanikus feltöltésről, ha kipufogógázzal hajtott turbina forgatja a kompresszort, turbófeltöltésről beszélünk.
-------------
Remélem, egyértelmű. Okoskodni persze lehet, de bizony ami a töltést végzi, az kompresszor.
lápi lidérc 2009.02.15. 01:06:17
Ja, bocs, megvan, mire gondolsz. Ilyen volt pl. a katonai Csepel teherautók motorja.
Hát az kicsit már tényleg túl öreg hozzám. Csak képen láttam.
ntsaba 2009.02.15. 10:06:24
Faszom, az okoskodás szerintem pont az, amit Te csinálsz.
Idézgetel itt a tankönyvből ehehe, közben mindenki tudja, hogy a köznyelvben mit hívunk kompresszorosnak meg turbósnak.
Ha gondolod esetleg elmagyarázom áramlástanilag is neked ezen dolgokat, csak épp semmi értelme nem lenne.
Ez kb. olyan mint amikor szarakdonak a porlasztó vs. karburátor témában. Igen, tudom h nem ugyanaz, de mindenki érteni fogja mire gondolok...
Szóval előbb vizsgázz le, aztán majd visszatérünk rá.
ntsaba 2009.02.15. 10:08:20
Meg az is vicces, hogy fogalmad sincs az elő meg örvénykamráról. Mindent az alapoknál illene kezdeni.
indapass90210 2009.02.15. 13:07:57
Szerintem mindkettőtökön röhögtek. Amúgy nekem néha még a mai napig sikerül a dízelt lefullasztani :D
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.02.15. 17:14:32
Szivattyúkerék-alias kompresszor
Turbinakerék-alias turbo
Asszem ezek az idő során nem nagyon változtak...
cso zsi 2009.02.15. 18:36:50
Ugyan a dízeltől fáztam anno a gépjárműkezelőin, de azért hibátlan lett.
Esetleg kölcsönkérek egy Csepikét, anyósom testvérének van két működő (szerepeltek pár 56-os filmben), meg 5-6 újjáépítésre váró az udvarában.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.16. 12:54:47