Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Belezavarodott saját káromkodásába a taxis

2009.02.14. 11:54 :: SilentSound

Szegény Nervus kifogott a városi forgalomban egy frusztrált taxist, aki idegbajos lesz, ha három másodpercnél tovább kell egyhelyben állnia. Valljuk be, ez ebben a szakmában jelentős hátrány. Vajon mit csinálhat emberünk, ha dugóba keveredik? Főbe lő valakit? Vagy saját magát? Vagy másvalakivel löveti le magát? Olvassatok és megértitek!

A nemrégiben megjelent "Mit várjak egy taxistól" poszt olvasása után gondoltam, hogy megosztom veletek szintén taxissal  történt afféromat.

Alig fél éve új autót kaptam cégemtől, ahol dolgozom. Semmi extra nincs a járműben, elég annyi, hogy egy középkategóriás dízel kocsiról van szó, és ez itt a lényeg, hogy dízel. Történt, hogy aznap, amikor megkaptam a kocsit, indulnom kellett Budára egy tárgyalásra. Utam a Móricz Zs. körtér felé vezetett.

Ahogy a körtér előtti  közlekedési lámpához közeledtem, lassan araszolva a forgalomban, elérkeztem a lámpa előtti zebrához. A zebrán éppen senki sem ment át, ezért tovább gurultam a kocsival, amikor egy fiatal srác a járdáról beugrott elém és lendületből átfutott a zebrán a 4-es, 6-os villamos végállomásához.

Természetesen nyomtam egy satuféket abban a pillanatban és szó, mi szó, szégyen szemre lefullasztottam az új, első alkalommal használt verdámat. (Mentségemre legyen mondva, kb. húsz perce ültem a kocsiban és még baromira az előző pedáljaihoz voltam szokva.) Mivel dízelről van szó, mindenki tudja, hogy nem lehet egyből indítózni, ezért a szokásos mozdulatok: gyújtás le, gyújtás fel, kislámpát megvárni, nem világít, gyújtást ad, motor indul, sebesség, mehet. Mindez talán négy-öt másodperc, de a sorban mögöttem következő nagyon okos  taxisnak örökkévalóságnak tűnhetett, mert rákattant a kocsija dudájára és azt folyamatosan nyomva káromkodott.

Mindezt a belső visszapillantóban láttam. Verdám életre kelt, elindultam, majd kb 15 méter után megálltam a piros lámpánál a középső sávban. Aki Pesten közlekedik, annak egy ilyen szitu fel sem tűnik, mindenki megy a dolgára. Hasonlóan voltam ezzel én is, bámultam ki a fejemből és vártam, hogy váltson a lámpa.

Egyszer csak, mintha síron túli, halk hang lenne, a következőket hallom: A k...va anyádat, te k..csög! Körbenéztem, hogy kivel kiabálnak, de nem láttam a járdán semmi szitut. Hallod, te k..csög! Szétb...om a fejed! Mivel a hang balkéz felöl jött, odanéztem és mit látok?

A mögöttem lévő türelmetlen taxis beállt mellém, leengedte a jobb első ajtó ablakát és azon keresztül épen nekem ordítja okosságait. Elvigyorodtam, hiszen imádom az ilyen szóbajnokságokat, leengedtem én is az ablakot és megkérdeztem, hogy mi a probléma?

- Az a probléma te k..csög, hogy az ilyen szaroktól, mint te vagy, állandóan dugó van pesten. Tanulj meg vezetni, vagy takarodj le az útról!

- Igen, igen, valóban igaza van, mondtam neki, de most Budán vagyunk, nem Pesten. Én itt nem látok dugót. (ezért imádom a szóbalynokságokat, hiszen egy ideges embert összezavarni számomra nagy boldogság)

- Nem mindegy, hogy hol vagyunk te f....szopó?

- Nem mindegy, hiszen ha általánosítani akar, akkor inkább mondja azt, hogy Budapesten, nem elég, hogy Pesten.

- Nyald ki a SEGGED te k...csög, volt a válasza.

Okos ember ez a taxis, de most valamit elronthatott, mert arra a kérdésemre, hogy én nyaljam ki a sajátomat???, azt válaszolta, hogy várjá, várjá, nem, hanem gyere át és én nyalom ki a TE segged!

- ÁÁÁÁ, mondtam, menjek át és kinyalod az enyémet? Vagy most mi van?

Ekkor vettem észre, hogy többen megáltak a járdán, a zebrán és élvezettel hallgatták a rövid eszmecserénket és hangosan röhögtek a taxison. Na látod, ezért vagy te taxis, barátom, mondtam neki, de nem hiszem, hogy hallotta, mert csikorgó gumikkal startolt el amikor váltott a lámpa. Még a mai napig is szálló ige munkahelyemen, ha valamelyikünk ideges, reflexből azt mondjuk, hogy mingyá kinyalom valaki seggét! Vigyázzatok a taxisokkal, ne hagyjátok a seggeteket!

62 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye taxi

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

cso zsi 2009.02.14. 12:00:35

Ez valami kőkori történet lehet, egy ócska szívódízellel.
Mert egyébként a mai dízelek meleg motorral éppúgy indíthatók, mint a benzinesek.

mohusssska 2009.02.14. 12:04:23

de komoly...kurva nagy voltál ember.
minden taxis copjon le és nyalja aki az emeberek seggét
:D

Lacaca 2009.02.14. 12:38:30

Inkább nyalják ki a taxisok egymás seggét

A_szallito 2009.02.14. 12:57:10

Epuletes beszelgetes lehetett - mindket reszrol. Pont az ilyen prosztok miatt mint a taxis es a posztolo jarok mindenhol felhuzott ablakkal, es megy inkabb a legkondi.

George Jung 2009.02.14. 12:58:18

"szálló ige munkahelyemen, ha valamelyikünk ideges, reflexből azt mondjuk, hogy mingyá kinyalom valaki seggét"
:-))))))))))

beste 2009.02.14. 13:11:57

baJnok vagy a helyesírás baJnokságban! szópárbajban kevéssé....

Jolikám Kupak 2009.02.14. 13:41:19

ha mégecce meglátom azt a hummerest, kinyaloma seggét dögöjjek meg.

hawkeye 2009.02.14. 14:18:21

Tele van a herém a taxisokkal.

Hajnalban tolatok ki a parkolóból, jobbra egy furgon, nem látok tőle, de nem is kell, mert onnan nem jöhet semmi, ellenkezőleg egyirányú az utca.

Nem is jött, csak egy taxi. Éppen hogy nem törtük egymást sz@rrá. Valami vaj lehetett az agyán, mert ezerrel elhúzott...

Hajnali hatkor egyirányú utcában szembemenni...
Tán eddig kukásautót vezetett, és megszokta...

hell.song 2009.02.14. 14:22:59

@beste: Valószínűleg direkt írta így, mert előtte egyszer már szerepelt ez a szó helyesen.

A poszt pedig: :D

Bobby Baccala 2009.02.14. 15:04:56

@beste:

akos.molnar már rávilágított a lényegre...te meg sikeres nem lehetsz ha ezen rugózol

BGyRacer 2009.02.14. 16:23:44

@cso zsi: A szívódízelek is indít6óak meleg motorral, de, aki ezt nem tudja, az mindig megvárja, amig izzít. Ettől függetlenül pusztán azért, mert valaki nem tudja ezt és megvárja az izzítást nem kell föltétlenül fasszopónak és köcsögnek nevezni, mint, ahogyan taxis barátunk tette.

Tanulság: Köcsög taxisok és köcsög cégesautósok:)

vhm 2009.02.14. 17:00:16

ha már járt a motor pár percet, simán indítható ha leveszed a gyújtást és a nulláról várakozás nélkül az önindítóig fordítod... lehet az kellett volna neki, akkor talán kap egy kis kormot is...

Don Blasius 2009.02.14. 17:03:50

12a-c a taxisnak.:) És "bocsi" attól, aki előtt esetleg lefullasztanám a sajátomat, de olyankor bizony a lopásgátlóval is újra kell játszani a történetet.:P Szerencsére ritkán szoktam, eleve elindul gáz nélkül némi kuplungemelésre, pedig benzines.:) Emiatt fulladtam le állandóan a céges Suzukival, nem szoktam hozzá, hogy az gáz nélkül nem megy.:))

Taxis: 2 napja állt mögöttem egy idegbeteg taxis az Üllői úton a körúti kereszteződésnél. Indexeltem jobbra, a József körútra akartam menni, ő szintén. De előttem állt egy Ducato, miatta már nem fértem el a kikanyarodáshoz (ugye, ha lett volna hely, akkor ott lehet lámpa nélkül is menni jobbra). Taxis ráfeküdt a dudára. Közben láttam a tükörben, hogy magyaráz a vénasszony utasának az anyósülésen. Gondolkoztam, ki a hülye, vajon a Ducatos előrébb mehetne-e és rádudáljak. De úgy tűnt, mintha előtte is állnának és akkor úgysem tudna előrébb menni, én nem fogom bántani. Igazam is volt, amikor elindult a sor, láttam, hogy előtte még volt egy vagonka.:) Jellemző, hogy nem gondolja végig, hogy talán oka van annak, hogy nem tud menni.

fingerbangs 2009.02.14. 17:33:48

balkán bazmeg
mindkettő

sish 2009.02.14. 17:55:22

igaza van a taxisnak, tényleg az ilyenek miatt vannak állandóan dugók itt Bukarestben

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.02.14. 18:00:14

Ez a "többet ésszel, mint erővel" tipikus esete. Jól lealáztad a gyökeret! nice

Secnir 2009.02.14. 18:05:18

háh
az autó indítása nem olyan egyszerű-
amikor megvettem az ótómat, autópiacot körbejártuk rendesen, meg kipróbálgattunk egy csomó autót.
volt egy kiváló állapotú mazda (8) éves. azért bukott el, mert a rablásgátló a következőképpen működött:
először mindenki beszáll, ajtók becsuk.
autó beindít, autó működik.

namármost.
ha működés közben bármelyik autót kinyitják, kocsi 15 mp múlva leáll. ilyenkor autóból ki, motorháztető fel, riasztó spéci kulccsal off - on, majd vissza, ajtók becsuk, autó beindít, autó működik.
ha menet közben valaki ki szeretne szállni (pl. asszonyt munkába viszem stb.), akkor asszony kiszáll, de kocsi 15 mp múlva leáll. ilyenkor autóból ki, motorháztető fel,......
és az a gáz, hogy otthon be se bírom melegíteni télen az autót, mert beindítás után ugye kiszállok kaput nyitni, meg jégteleníteni az autót, és akkor kocsi 15 mp múlva leáll. motorháztető fel, riasztó spéci kulccsal off - on,......


nem vettem meg. csodálkozott a faszi nagyon, miért, nem tetszik?

Pafe 2009.02.14. 18:06:33

Nagyon remek amikor az elmebajnok fikázza a másikat " imádom a szóbalynokságokat, hiszen " lehet,hogy szóbajnokságot akartál írni!!

guerillero 2009.02.14. 18:12:33

Szánalmas szerencsétlen egy balfasz, aki ilyen posztot ír, és még büszke is rá. Fél év múlva már úgy fogja mesélni a haverjainak ezt a sztorit, hogy meg is tapsolták a zebrán állók, és odamentek kezet fogni vele. Közben sokkal valószínűbb, hogy azon röhögtek, hogy a fals gyerek úgy vezet, mint egy béna csaj, és közben még badarságokat is beszél. Nem baj, előbb-utóbb majd valaki jól megbaszkodja az arcát. Nem minden taxis csak ugat. Van, amelyik harap is...

bunkó paraszt 2009.02.14. 18:18:08

"egy ideges embert összezavarni számomra nagy boldogság"

Sose értettem, hogy ez mire jó. Csak a kárörvendés egyik formája.

Krisi 2009.02.14. 18:20:01

Az ilyen hangembereket azzal lehet a legjobban felidegelni, hogy vagy látványosan nem figyelek rájuk (pl. elkezdek matatni a kesztyűtartóban, vagy csak bambulok kifelé), vagy a mégjobb, amikor rámosolygunk. Ettől egyszerűen bekattannak, mivel arra várnak, hogy én is visszaordítsak rá, de hát én azt nem fogok. Össze kell az ilyeneket zavarni, mint a levélíró, és akkor még szerzünk is magunknak egy-két kellemes pillanat :)

ergerberger 2009.02.14. 18:33:50

"ezért imádom a _szóbalynokságokat_"

neofrix baszmacs · http://nemblog.blog.hu/ 2009.02.14. 18:40:52

Ez is valami? Én sokkal frappánsabb válaszokat szoktam kitalálni. Igaz, általában csak négy-öt nappal az esemény után, de akkor aztán lemosom a pályáról!

Astronomy Domine 2009.02.14. 18:44:28

Jó nagy hülye vagy te is.

Fanyuvo 2009.02.14. 18:46:55

Mintha lenne itt egy taxis? :)

lápi lidérc 2009.02.14. 18:48:16

Most ki mit mondott?

Meg a leírás alapján nem igazán tiszta.
Lehet, hogy előbb meg kéne tanulni magyarul, és csak utána irkálni?

cso zsi 2009.02.14. 12:00:35
Szívódízel? Mire gondolsz?
A dízelek üzemanyag-ellátása mindig is befecskendezéses volt, amióta dízelmotor létezik.
A levegőellátás meg többnyire ma is sima szívásos (nem feltöltős).

lokoszt · http://lokoszt.blog.hu 2009.02.14. 18:58:12

hű, több helyesírási hibát szándékosan sem lehetett volna elhelyezni ebben a fostalicska posztban... de biztos uborkaszezon van

2009.02.14. 19:01:05

Jó sztori, imádtam...

Dr Kangörény 2009.02.14. 19:04:36

Én az autópályán röhögtem arcon egy villogó, dudáló, mutogató barmot. Szerintem evitte a szívroham a suttyót.

hulyemagyar 2009.02.14. 19:09:53

guerillero 2009.02.14. 18:12:33

Mi van ember!?
Miért vagy ilyen ideges?
Ma nem tudtad senkinek sem kinyalni a seggét?
A sajátodig meg nem ér el a nyelved, mi? Pech.

manualis mammografus 2009.02.14. 19:10:14

abban igaza van a taxisnak, hogy tul sok idiota maszik ki pest utcaira autoval - foleg csutortoktol vasarnapig :)) csak a kozlesi mod nem volt megfelelo.

joszip 2009.02.14. 19:18:34

Hallod titeket is bevilágítnak hátulról mostanába meg szemből? Már azt vettem észre az utóbbi időbe MINDENKINEK SZARUL van beállítva a lámpája, a tompított! 10-ből 6 tuti!
Azt nem tudom ha én bevillantok neki a hátsó ablakból valmi reflektorral az bűncselekménye. De hát hasonlót csinálja ő is, azért!

lápi lidérc 2009.02.14. 19:46:56

Vityaz 2009.02.14. 19:01:07
"@lápi lidérc: Nem feltöltőőőős????"

Hát ja, van olyan (illetve a többség olyan). Tudod, csak szívja a levegőt a dugattyú befele, amikor lefelé halad, a légszűrőn át, ámde de nincs benne kompresszor (ún. turbó), ami feltöltést csinálna.

Maga a motor e téren nem sokat változott az elmúlt kb. 100 évben, az üzemanyagnak a motorba juttatásában jöttek be különféle új megoldások (pl. közös nyomócső/common rail).

Most ide tartom az autószerelés-tankönyvemet a monitor elé, hogy te is lásd. :-)

randobrobag 2009.02.14. 20:00:07

Secnir 2009.02.14. 18:05:18
Nemá!Tényleg ilyen gáz volt!Nekünk is van rablásgátló, de azért nem ennyire bonyolult!
guerillero 2009.02.14. 18:12:33
Igen egy picit urban legend gyanús új autó?Szívódízel?Na ne?!!Akkor legalább megírhatta volna, hogy milyen gépet "kapott"!
Bár nem értem mi köze a satu féknek a lefuladáshoz? Az, hogy nem tudsz vezetni az nem a dízel hibája sőt alacsonyabb fordulaton is bírja, később fullad le, persze nem álló autónál!:)))
Ettől függetlenül a taxis stílusa mínősíthetetlen,ámbár mondjuk egy vészvillógós bocsi "eztmégnemvezettemafaxomsetudjanogymüködik" el fért volna!
Tolerancia azmiaz?!

Lui13.1/2 2009.02.14. 20:11:18

Senkinek nem akarok észt osztani, de vannak olyan komputeres vezérlésű (pl.Merci)dizelek ahol igen is nem engedi hogy elkapkodd az indítást. Csak akkor indul amikor mindent ellenőriz: biztonsági őv,világítás,stb. De a taxisok néha agynélkül tépnek,máskor meg szép komotosan ,hagy ketyegjen a mérő.

ziza133 2009.02.14. 20:15:09

@lápi lidérc:
"A levegőellátás meg többnyire ma is sima szívásos (nem feltöltős)."

Mutass kerlek egy uj autot amit szivodizellel lehet venni ma. Lehet ha akad, de min. 98% feltoltott. Tehat akkor vm nem stimmel amit irtal

borpancsoló 2009.02.14. 20:16:49

Fúújjj de undorító az a nyelv a képennn!!!!! Áhhhhh!!!

@afta - intrepid ibex: Az idiótáknak ugyanúgy joguk van eljutni a-ból b-be és nekünk okosoknak :) az az egyik ismérvünk, hogy toleránsak és esgítőkészek vagyunk (beeresztjük a sávba hogy le tudjon kanyarodni, mert szegény mamlasz az uccsó 5 méteren vette észre hogy le kell fordulnia.) legalább addig míg meg nem tanulnak vezetni és ők is ügyesek lesznek mint mi. :)

@joszip: Most arra gondolsz, amikor a szar út miatt bebillen az autó és emiatt feljebb megy az orra, így a tompított fénycsóvájának (ami ugye pont olyan erős mint a távolsági) felső határvonala a szemvonaladig ér? Mert az tényleg hasonló a fénykürthöz, de nam tehet róla a delikvens.

BiG_ 2009.02.14. 20:36:27

@lápi lidérc: Azért összehozni a kompresszort a turbóval... jujj.

A taxis meg látens ratyi lehetett.

Üdv!

boldiii 2009.02.14. 20:43:59

joszip: én többnyire a "parasztxenon" esetét szoktam látni, amikor a kocsi izzóját kicserélik valami ótvar szarra, ami lehet, hogy több fényt ad, de nem jó irányban. Ilyenkor mindig kedvem támadna felkapcsolni a hátsó ködlámpát, esetleg előszedni az elemlámpámat és belevilágítani a pofájába, hátha derengeni kezd neki valami, hogy nem jó ez így.
Sajnos nem érnék el semmit.

randobrobag 2009.02.14. 20:45:57

borpancsoló >> · www.istvandy.eoldal.hu/ 2009.02.14. 20:16:49
Nemá, hogy Te is egy ilyen Tolenrancia bajnok vagy:))) Nemá azt hittem egyedül vaok!
Ismerős megelégelte, hogy mindig "megvakítják" megbuherálta az autóját a tompitott 100 W-os lett! Megálitotta a rendőr, hogy kapcsolja le a távolságit, volt meglepi!:))) Bocsi az nem megy! Kapott is a pofájára a yardtól!

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.02.14. 20:55:06

@lápi lidérc: Valóban a mai benzines autók többsége szívómotor. Néhány turbós is akad (impeza wrx sti, lancer evo, VW tsi/tfsi).
A dízelek napjainkban szinte kivétel nélkül turbósak. Igaz a feltöltési nyomásuk alig (vagy egyáltalán nem)haladja meg az 1 bar-t.
Kompresszoros autó tudtommal meg mint a fehér holló.
Csak a pontosság kedvéért. :)

F_Jikov 2009.02.14. 20:57:49

A taxis a társadalom legaljához tartzozik. A vesztesek. Betanított munkások. Az utakon kompenzálják senki voltukat.

Amúgy meg mindenkinek joga van az utalpn közlekedni. Aki kevésbé gyakorlott, azt segíteni kell. Nem letolni az útról.

VIKUNYA 2009.02.14. 21:05:57

taxis, rendőr, kalauz, konyhásnéni, házmester, ellenőr, politikus...

B.GY. 2009.02.14. 21:10:07

Nem lehet,hogy előtte mást is csinált a kedves posztíró?Utálom a taxisokat mint a szart,mert bunkó köcsögök,de azért nem hiszem,hogy ilyenen felkapja a vizet.De ha mégis akkor meg még ott kellett volna állni egy kicsit.Hátha agyérgörcsben elpusztul,aztán egy hülye hiénával kevesebb van az utakon.

lápi lidérc 2009.02.14. 21:14:34

BiG_ 2009.02.14. 20:36:27
F_Jikov 2009.02.14. 20:57:49

Miért, a turbóban mi a lócsöcs végzi a feltöltést, ha nem kompresszor?
Nézzetek már utána a kompresszor szó jelentésének az idegen szavak szótárában.

F_Jikov 2009.02.14. 21:14:38

@B.GY.: Ugyan már. Budapesten egy ilyenből már simán anyázás van. És nem is kell feltétlenül taxis hozzá. Rám már azért is dudáltak egyszer, mert jobbra janyarodákor megvártam, amíg a gyalogos átmegy a zöldön, és nem voltam hajlandó eltaposni a zebrán...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.14. 21:38:49

@boldii: De, nálam igen :) Kapnál összesen hat világító lámpát, retina kezelés gyanánt :) Két tompított xenon, két refi, két ködös. Annak lehet örülni csak igazán, utána nem zavarna a két tompítottam, erre magam vagyok a garancia :D

randobrobag 2009.02.14. 21:46:36

A régebbi rendszerű örvény- és előkamrás dízelmotoroknál az égéstér osztott volt: az egyik térrészbe szívta be a motor a levegőt és a kipufogás is innen történt, a másik térrészben pedig a porlasztó helyezkedett el. Ez a két rész össze volt kapcsolva, de úgy, hogy a beáramló levegő minél hevesebb örvénylésbe kezdjen, ezáltal a befecskendező kamrájába került gázolaj a lehető legjobban elkeveredjen a levegővel.
Na ezért hívják szívódízelnek

randobrobag 2009.02.14. 21:50:17

Ja a turbó a levegőt tolja a motorba!

Don Blasius 2009.02.14. 22:17:27

@vzoli13:
VW SDI. Caddy-kbe rakják ezt a motort, de talán Poloba, Golfba is. De szerintem kevesen veszik már ezzel. Amúgy a mai turbódízelek között van olyan, amiket könnyű lefullasztani.

B.GY. 2009.02.15. 00:29:50

F_Jikov 2009.02.14. 21:14:38

Nem tudom,de rám még nem dudáltak ilyenekért.Pedig napi 100 kilométert levezetek Pesten.Lehet félelmetes a teherkocsi amivel járok?Vagy a platón a vascső,lapát,egyéb nevelőeszközök?:)

lápi lidérc 2009.02.15. 00:55:38

randobrobag 2009.02.14. 21:46:36
Te láttál már dízelmotort belülről?
Mert én jó párat igen. De amilyenről írsz, hát olyat nem láttam.

Páneurópai Harci Kos 2009.02.15. 01:04:01

Kár hogy nincs meg a taxis rendszáma:)

lápi lidérc 2009.02.15. 01:04:35

randobrobag 2009.02.14. 21:50:17
Ellenben a kompresszor mit tol bele?
Na, idézem a tankönyvet (tényleg tankönyv, a leendő autószerelők ebből tanulnak):
-------------
Amikor a feltöltő kompresszort - fogaskerékkel vagy lánccal - a motor forgattyútengelye hajtja, mechanikus feltöltésről, ha kipufogógázzal hajtott turbina forgatja a kompresszort, turbófeltöltésről beszélünk.
-------------
Remélem, egyértelmű. Okoskodni persze lehet, de bizony ami a töltést végzi, az kompresszor.

lápi lidérc 2009.02.15. 01:06:17

randobrobag 2009.02.14. 21:46:36
Ja, bocs, megvan, mire gondolsz. Ilyen volt pl. a katonai Csepel teherautók motorja.
Hát az kicsit már tényleg túl öreg hozzám. Csak képen láttam.

ntsaba 2009.02.15. 10:06:24

@lápi lidérc:
Faszom, az okoskodás szerintem pont az, amit Te csinálsz.
Idézgetel itt a tankönyvből ehehe, közben mindenki tudja, hogy a köznyelvben mit hívunk kompresszorosnak meg turbósnak.
Ha gondolod esetleg elmagyarázom áramlástanilag is neked ezen dolgokat, csak épp semmi értelme nem lenne.
Ez kb. olyan mint amikor szarakdonak a porlasztó vs. karburátor témában. Igen, tudom h nem ugyanaz, de mindenki érteni fogja mire gondolok...
Szóval előbb vizsgázz le, aztán majd visszatérünk rá.

ntsaba 2009.02.15. 10:08:20

@lápi lidérc:
Meg az is vicces, hogy fogalmad sincs az elő meg örvénykamráról. Mindent az alapoknál illene kezdeni.

indapass90210 2009.02.15. 13:07:57

"és hangosan röhögtek a taxison."

Szerintem mindkettőtökön röhögtek. Amúgy nekem néha még a mai napig sikerül a dízelt lefullasztani :D

nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.02.15. 17:14:32

Én anno úgy tanultam, hogy a turbó 2 fő részből áll:
Szivattyúkerék-alias kompresszor
Turbinakerék-alias turbo
Asszem ezek az idő során nem nagyon változtak...

cso zsi 2009.02.15. 18:36:50

@lápi lidérc: Jópáran még vezették a seregben is a kommentelők közül.
Ugyan a dízeltől fáztam anno a gépjárműkezelőin, de azért hibátlan lett.
Esetleg kölcsönkérek egy Csepikét, anyósom testvérének van két működő (szerepeltek pár 56-os filmben), meg 5-6 újjáépítésre váró az udvarában.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása