Nem is tudom, hogy a sebességmérősdi témakörön belül foglalkoztunk-e már azzal, hogy az autós társadalom tagjai mennyire segítik egymást abban, hogy elkerülhessék a nemrégiben igen megdrágult gyorshajtási csekkek postaládába való érkezését. D=M=C hozta végül elő ezt a témát, velem együtt arra kíváncsi, hogy ti jelzitek-e a szemből érkező autósoknak, hogy lassítsanak, ha nem akarnak büntetést? Ha igen, hogyan? Ha nem, miért?
Egy általános jelenségről szeretnék írni, ami része hétköznapjaink közlekedésének és mégse. Valakinek egyértelmű, valakinek nem. Nem célom, hogy cifra fogalmazással megmutassam, hogy én is pályát tévesztettem és mi a faszt írogatok ide, mikor egy könyvet is kiadhatnék, szóval belevágok a közepébe:
Traffipax esetén az emberekben megmozdul valami és hirtelen a többi autóssal, márkára való tekintet nélkül egy nagy, közös „segítsük egymást” családot alkotunk összefogva a csúnya rendőrbácsik ellen (akik persze csak a munkájukat végzik).
Ám a jelzés sokszor nem egyértelmű. Melyik oldalon van a traffi, utána meddig érdemes jelezni a szembejövőnek, milyen jelzés is pontosan a legegyértelműbb, kerszteződés után érdemes-e még jelezni, stb.
Érdekelne a véleményetek!
Én ha tehetem, megpróbálok jelezni autóstársaimnak, viszont visszafelé nem sűrűn kapom: jártam már úgy többször, hogy a szembejövő forgalomban 10 kocsiból egy jelzett, az sem volt egyértelmű, aztán hopp, ott figyelt a yard 1 km múlva...
Senkinek nem kötelessége, de szerintem semmiből nem tart egy ujjpöccintéssel esetleg „megmenteni” akár a sokat szidalmazott „ódisokat” is! (csak hogy lehessen anyázni is...) :)
Szóval, ki-hogyan csinálja? Illetve ha nem csinálja, akkor nem tudja, mit kell, vagy csak leszarja?
biker_kolee 2009.02.15. 11:55:05
Amikor kicsit csálé volt a fényszóróm, azt hittem, hogy azért villognak rám. Egyszer így szaladtam bele a traffiba este. Aztán a másik körforgalomból kifele, pont kanyarodás közben villantott, így olyan volt, mintha csak simán a szemembe világított volna. Mázlimra csak városi krúzoláson voltam, jobbegyben nővel, szal 40-el mehettem kb. :D
Joco74 2009.02.15. 11:59:29
Ha "konvoj" jön, nyilván nem csinálok stroboszkópot a fényszóróból, csak az elsőnek jelzek.
Rocko- 2009.02.15. 12:10:01
egyrészt spórolsz neki, másrészt tök mindegy h a traffi v a villantás miatt, de eléri a célját: az adott sebességgel közlekedjen.
modjuk a villantás érdekes hazai utakon, néha nem tudod h villogtatnak vagy csak épp hullámvasutazik az autója.
indapass90210 2009.02.15. 12:25:30
cso zsi 2009.02.15. 12:31:47
Mindenki villog mindenért. Trafi, erős fényszóró, elsőbbségről lemondás, elsőbbség kivívása.
Az ablakok meg dőlésszögtől, fényviszonyoktól függően átláthatók.
Aki autóba ül, elvileg rendelkezik jogosítvánnyal, tehát oktatást is kapott.
Felelősséggel járó (élet)veszélyes üzem.
Szabályokkal. Aki nem tartja be, vessen magára.
Nekem is van egy db sztárfotóm, "ifjú és bohó" koromból.
Lézerdetektorom, lézerblokkolóm nincs. Van viszont kilomáterórám, és néha hasonlítgatom a gps-sel is (fölöslegesen).
Póktalicska (törölt) 2009.02.15. 12:57:22
FaZon 2009.02.15. 13:21:02
Be kell tartania a sebességhatárokat.
nadzsu 2009.02.15. 13:24:47
Illetve mégiscsak szoktam jelezni, ha valaki szemmel láthatóan túl gyorsan megy, és tudom, hogy nincs trafi. Na, ekkor jelzek, és öröm nézni a visszapillantóban a pirosan égő féklámpákat. Legalább néhány kilométeren át betartja a szabályokat a delikvens.
George Jung 2009.02.15. 13:27:28
Minden szembejövőnek, min. tíz autónak. Egy db, kb 1 msp-es refivel.
A bajom nekem is azzal van, hogy mindenki össze-vissza villog mindenért, ezért néha nehéz értelmezni. De akkor is.
Vegaaa 2009.02.15. 13:28:22
kafferbivalybalamber 2009.02.15. 13:30:41
Ezzel a rendőrség munkáját is segítem, mert mindig azt mondják, nem a bevételek növelése a céljuk, hanem hogy az adott szakaszon betartsák az autósok a limitet. A bevételük csökken, de úgyse arra hajtanak, mint mondják, a limitet meg betartja, aki vette az adást.
halihalo 2009.02.15. 13:34:47
csakrakommando 2009.02.15. 13:36:50
2-3 villantás, körzés nappal. de olyan 1-2 km után már sztem abba lehet hagyni
MekkMester 2009.02.15. 13:42:09
borovi 2009.02.15. 13:43:14
moTa 2009.02.15. 13:46:04
Káposztakukac 2009.02.15. 13:48:53
"azta" 2009.02.15. 13:50:18
Franciaországban azt tapasztaltam, hogy 10ből 1 autós nem villogtatott, az összes többi igen! itthon csak örülnék ha a fordítottja igaz lenne...
"azta" 2009.02.15. 13:52:36
KomplexSokaság 2009.02.15. 13:54:48
broáf 2009.02.15. 14:00:30
lotht 2009.02.15. 14:01:10
A hiányzó világításra szoktam időnként figyelmeztetni az autóstársakat, de nem szembevakítva, hanem ellenkezőleg, 1 mp-re inkább lekapcsolom a saját lámpámat, majd vissza. Persze nem sötétben...
Egyszer próbáltam felhívni egy piros sportautó vezetőjének figyelmét egy rövid fényszóróvillantással, hogy éjjel 2-kor lámpa nélkül közlekedik, erre mit kaptam, szabályosan az életemre tört, majdnem beletolt egy frontális ütközésbe. Kapják be, engem többet nem érdekel...
no mail, no problem 2009.02.15. 14:01:11
dissipation 2009.02.15. 14:02:54
távoztomban jót nevettem.
ScrnSvr 2009.02.15. 14:04:23
catica 2009.02.15. 14:04:27
Nálunk nem a gyorshajtást szeretné a hatóság visszafogni, hanem az ilyen táblákat kihasználva jól lehúzzák az adófizetőket!!!
Megint százmilliókért vesznek traffipaxokat!
Erre van pénz! Én minden esetben jelzek, reflektorral.
A traffipaxos rendőröknek szolgálati lakást adnék Enyingen!:)
MaCS_70 2009.02.15. 14:09:18
A szivatási célú sebességméréseknél szoktam kettőt villantani, a be nem kapcsolt lámpára egy hosszabb reflektorjellel figyelmezetem a szembejövőt. Erre gyakran egyértelmű kézjel a válasz.
Üdv: MaCS
FallingStar 2009.02.15. 14:10:59
közlekedési bűnöző (törölt) 2009.02.15. 14:11:57
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 14:12:44
diessel 2009.02.15. 14:16:32
én ha tudom h van valami, lehetöség szerint mindig jelzek vill+mutatom!!!!és meg is köszönik!!!de
tipikus tuskó parszt szokás ha engem le trafiztak mert bamba fasz voltam akkor nem jelzek hogy nehogymáa a másiknak jó legyen!!!
az ilyen buzi kárörvendö geciket mindig el átkozom.
miért szopassuk egymást?
gazdagok vunk van pénz büntire a kocsin meg gumi nincs stb stb... kéne egy kis összefogás
jó ha jeleznek!!!!!nagyon
sorry ha bántó volt valakinek
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 14:17:53
Értsd:
nandzsu
no mail, no problem
broáf
borovi
A közösség hősei, az életünkre törő 100-zal száguldozó halálosztók büntetői. Nagy tapsot a megmentőinknek, róluk kéne mindenkinek példát venni! Bravó fiúk, tökösek vagytok! :P
diessel 2009.02.15. 14:18:37
ezt akartam énis irni!!
szörnyü milyen emberek vannak
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 14:23:09
Napi 50-100 km-t megyek városban, sokszor vagyok késésben, és ezzel azt gondolom nem vagyok egyedül.
Az a néhány szerencsétlen meg, aki így akar "büntetni" meg "igazságot tenni" szerencsére még mindig kisebbség.
svejk_a_derék_katona 2009.02.15. 14:23:49
az ilyen nandzsu kretének szoktak az autópálya belső sávjában 90-100 km\h száguldozni és közben rohadt idegesek amiért a külső sávban nyomod le őket 140-150 el
Bedi 2009.02.15. 14:26:08
catica 2009.02.15. 14:26:28
Bexarok ettől a sok rosszindulatú, kárörvendő, beteg lelkü idiótától.
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 14:26:56
halihalo 2009.02.15. 14:27:27
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 14:31:03
Rav Antal 2009.02.15. 14:34:07
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 14:34:20
-Elhagyott, üzemen kívüli vasúti átjáró
-Építkezés éjjel, vagy átadás előtt, de a táblák még kint rohadnak
-Városhatár tábla, lehetőleg bokorból mérve, iparterület szélén
Én ezekkel szoktam találkozni 95%-ban.
Paó 2009.02.15. 14:35:05
Ő szokta jelezni, mégpedig úgy hogy az egyik kezét a kormány felső karimájára teszi, és a mutatóujjával a műszerfal tetejére mutatva köröz, mint a rendőrök szoktak leintéskor a lámpával.
ismeri ezt valaki.?
MP 2009.02.15. 14:35:56
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 14:36:39
Rav Antal 2009.02.15. 14:36:59
MaCS_70 2009.02.15. 14:37:20
Azért érdeklődnék, hogy a nagy szabadságharcosok véleménye hogyan változna meg, ha mondjuk egy gyorshajtó miatt kényszerülnének egy életre tolószékbe, esetleg a gyereküke gyászolnák hasonló okból.
Sajnos ugyanis tény, hogy ahol megbízhatóan működik a szolidaritási jelzőrendszer, ott a figyelmeztetésmentes helyeken jelentősen megnő a gyorhajtás és annak következményei.
A másik oldalról viszont sajnos egyértelmű, hogy a rendőrség magatartása jó okot szolgáltat az ellenérzésekhez -- nem ott mérnek, ahol indokolt, hanem ott, ahol ügyesen és általában értelmetlenül nagyot tudnak kaszálni (kedvencem a megszűnt, sín nélküli vasúti átjárók esete).
Én már nagyon várom az átlagsebesség-mérős megoldást...
Üdv: MaCS
halihalo 2009.02.15. 14:38:48
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 14:39:46
Rav Antal 2009.02.15. 14:39:52
Régen, az átkosban, volt a rendőrellenes dolog elterjedve, ami érthető van. De a rendőr már a barátod lett.
mohusssska 2009.02.15. 14:40:02
háhá
halihalo 2009.02.15. 14:40:08
cigaro 2009.02.15. 14:40:25
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 14:41:37
BTW, te budapesti vagy?
Rav Antal 2009.02.15. 14:43:05
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 14:43:26
non olet (törölt) 2009.02.15. 14:43:55
Hat nem erdekel, hogy mast aki durvan gyorsahajt elkapnak, sot ÖRÜLÖK neki.
Szivjon csak aki 90 helyett 130-140-el megy...vagy 50 helyett 70-80-al poroszkal a varosban....
Viszont orszaguton az ilyen baromra direkt iravillogok trafit jelezve akkor is ha nincs.
Ennek azonnali hatasa a 89 :-))))
Szoval megis raer csak eppen egy durvan gyorshajto BAROM.
Tartosabb mellekhatas (kosznet ahasonklaon tevoknek), hogy egyre kevesbe fogja tudni eldonteni, hogy szivatjak vagy tenyleg van trafi.
Igy no az eselye, hogy idoevl normalisabb tempoval vezet, kozelebb a 90-hez...
HA hisz akkor azert, mert fosik
HA nem hisz akor meg a gyakori bukta miatt.
Azok akik valahol 100 korul haladnak még nem izgatnak kulonosebben, de a 90 helyett 130-140 azert mar akkora kulonbseg csattanas eseten amit ertelmes ember nem vallal fel...
Foleg akor lesz szivas ha a szemebejovo is pont egy ilyen durvan gyorshajto barom.
non olet (törölt) 2009.02.15. 14:45:34
Igy van... nekem a mero ember nem ellensegem.
A szaguldo barom az viszont az...
Ezert szivatom is ahol csak tudom.
halihalo 2009.02.15. 14:47:14
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 14:48:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 14:48:48
@Rav Antal: igen, látom. Azóta is éppen végzik ki Horák Nóri gyilkosait és fogdossák össze a veszprémi csürhe maradék 27 tagját és épp vád alá helyezik. Meg épp védenek 7 gárdistát 300 felfegyverzett cigány elöl... Tudom. Az igazi bűnözők, a közösség ellenségei a "száguldozók"... Nem ezek itt feljebb...
imgsrv09.kuruc.org/galeriaN/hir/ozd1.jpg
Soroljam még? Szemkilövés Fidesz rendezvényen oké? Nem baj, kell lennie ilyen marháknak is mint Te, ettől színes a világ :)
i23kovacs 2009.02.15. 14:50:11
Legalább két villantás + körzés a mutatóujjal (így nem félreveztő).
Nem nagy dolog, miért ne segítsük ki egymást ...
Rav Antal 2009.02.15. 14:52:17
müszi 2009.02.15. 14:52:44
ha már a rendőreink nem védenek meg bennünket a mocskos bünözőktől, mert nem érnek rá a traffipaxozás miatt, akkor mi védjük meg magunkat,egymást. ne dögöljön meg a szomszéd tehene!!!a magyar rendőrség már teljesen a közlekedőkre állt rá bután! a közlekedés problémáit azonban nem tudja megoldani,mert a büntetés nem oldja meg! csak félelmet kelt ez hamis áleredményeket hoz,amivel a rendőri vezetőink ma kérkednek.jó példa:kapott 2 milliárdot a rendőrség .de nem a biztonságunk növelésére használják fel,hanem rögtön vettek rajta 600 modern traffipaxot!hogy tovább növeljék a sarcolási lehetőséget! az öregszüleinket meg tovább rabolják a tetves bűnözők! szégyelljék magukat!!! HÁT EZÉRT JELEZZÜNK EGYMÁSNAK KÉZZEL LÁBBAL LÁMPÁVAL!SEGITSÜK EGYMÁST!!! müszi
cigaro 2009.02.15. 14:53:06
Tesco árufeltöltő 2009.02.15. 14:55:08
Szánalmas egy önzö f.sz.
Rav Antal 2009.02.15. 14:56:53
Szemkilövés Fidesz rendezvény UTÁN, másfél óra felszólítás UTÁN, törő-zúzó csürhében teljesen oké. Nekem pl. felgyújtották a kocsimat ezek a "lelkes tüntetők".
SimiTomi 2009.02.15. 14:57:26
És jelezni is szoktam, ha trafipax, vagy ha közúti ellenőrzés van. Villogás, nappal meg még körzés is.
Bedi 2009.02.15. 14:59:34
Rav Antal 2009.02.15. 14:59:38
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.15. 14:59:44
Rav Antal 2009.02.15. 15:00:36
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 15:00:56
Találó idézet. Tisztelet a kivételnek.
non olet (törölt) 2009.02.15. 15:01:03
Bunkó vagy Bagszi!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 15:01:47
korxi 2009.02.15. 15:01:54
2009.02.15. 15:02:48
Rav Antal 2009.02.15. 15:03:00
müszi 2009.02.15. 15:03:09
mivel jómagam soha nem hajtok......
már hazugsággal kezded. ilyen autós nincs! sajnálom hogy az irásod további része is jellemzően ilyen.van egy egy száguldozó.de a rendör azt is megbünteti aki jellemzően törvénytisztelő de a közlekedési szituáció megoldásához sokszor túllépjük a sebességhatárt vagy az irott egyéb törvényt de bajt ,veszélyhelyzetet nem idézünk elő.pl. mi különbség van 55 .-és 56 km/ó között?valóságban semmi! papiron 30000 és 3-5 hibapont.emiatt fokozott stresszes állapotban van minden közlekedő,nem a közlekedésre figyel,hanem az ut melletti rendőrökre, traffipaxokra.
teknős 2009.02.15. 15:03:33
A társadalom rájött, hogy azért, mérnek, hogy jobb legyen a költségvetésnek és néhány individuális, szánalmas rendpártit leszámítva veszik az adást.
Egyébként ott ahol nincs KRESZ, ott sem gyakoribbak a balesetek, mert az emberek kénytelenek figyelni egymásra. Itt ezek a főidióták, arra, ha történik valami újabb szigorítást akarnak. Pedig a balesetek nem azért következnek be, mert betartják a törvényt.
cigaro 2009.02.15. 15:04:08
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 15:04:39
Don Blasius 2009.02.15. 15:04:53
Én is találkoztam ilyennel jópárszor. Megköszöntem, odafigyeltem, majd a trafit elhagyva én is jeleztem a szembejövőknek. Korábban állítólag ez büntetendő volt, de azóta már nyilatkoztak a rendőrség részéről is, hogy mivel ilyenkor legalább addig lassítanak az autósok, már önmagában az eredmény. Ugye elvileg nem a kasszázás a cél.
Ettől függetlenül sok az értelmetlen korlátozásnál elhelyezett trafi.
Romániában nagyon működött, pedig szinte minden második faluban mértek. Persze én idegen helyen (mégha az oly igazságtalan trianoni döntés értelmében lett az) eleve nem lépem túl a megengedett sebességet, de már itthon is egyre jobban figyelek.
MB86R 2009.02.15. 15:05:20
Én jelzem, (igaz, nem mindenkinek, a 220-al száguldó X5-ösnek nem biztos, illetve a lakott területen belül 90-el "suhanó" kamionosnak sem), és visszafele is kaptam már jelzést az autós társadalom értelmesebb rétegéből. Nem kell szélsőségekre gondolni, de az értelmetlen (egész városon belül 40, Útépítés már nincs 30-as táblákat)jelzéseket nem mindig "sikerül" betartani. Mondjuk Budapesten próbálj meg "könyv" szerint vezetni. Háááát... én megpróbáltam... össze is törtek...
A rendőröket nem szidom, csak a munkájukat végzik, hogy nincs mindig eszük hozzá, azt nem az én feladatom minősíteni... Lehet én mérem fel rosszul a dolgokat, és valószínű én gondolom hibásan, hogy nem mindig a 30 helyett 36-tal száguldó "tömeggyilkost" kell kergetni azok helyett akik nem fizetik ki a túlóráikat, hanem zsebre vágják azt a pénzt? Amúgy meg vajon minden engedély megvan hozzá???
Stoney Hill Billy 2009.02.15. 15:05:57
NE HAGYJUK EGYMÁST LEHÚZNI!!
jelezz te is!
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 15:06:51
Mert pl. nekem ne trafipaxoljon a járdán visszafelé állva, ahol tilos parkolni, ha kérhetem. De ha kikerül valakit, aki a megállni tilos tábla után közvetlenül parkol és akadályoz, akkor álljon már meg és zavarja el onnan a nemnormálist... Folytassam?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 15:08:21
nagyzee 2009.02.15. 15:09:29
halihalo 2009.02.15. 15:09:33
Rav Antal 2009.02.15. 15:09:48
non olet (törölt) 2009.02.15. 15:10:57
Aki 30000 miatt stresszel az
sikeres ember semmikeppen nem lehet..
KopaszMercis 2009.02.15. 15:10:57
Ha normalisan valahova ahol szoktak gyorshajtani az emberek, es a szemteket akarjak kiszurni, nem a figyelmetlen "rossz rutinosak" akkor en nem erzem kotelessegemnek hogy jelezzem, ettol meg neha elofordul.
Rav Antal 2009.02.15. 15:11:41
Bedi 2009.02.15. 15:12:33
cigaro 2009.02.15. 15:12:39
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.02.15. 15:13:09
yellowcsirke 2009.02.15. 15:13:16
EÖ (törölt) 2009.02.15. 15:13:28
ha jelzünk, akkor erre kevés az esély
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 15:15:52
every 'k' over is a killer.
müszi 2009.02.15. 15:17:22
ctrl 2009.02.15. 15:20:57
Kukori, köszi a kommenteket, tudom milyen blogot nem kell látogatnom.
Spaeter 2009.02.15. 15:21:11
engem is nagyon idegesít, ha lakott területe kívül nincs felkapcsolva a világítás. ilyenkor gyorsan le-majd felkapcsolom a világítást. 10-ből 9 autóstárs megköszöni, az egy pedig bosszúból sem teszi fel...
müszi 2009.02.15. 15:21:37
non olet (törölt) 2009.02.15. 15:24:10
Igy van a hulyek csak szivjanak...
Lassan 30 ven nem volt gyorshajtasi ugyem, pedig nem mereven a limiten vezetek, de
nem is agyatlanul gyorshajtva...
Az un. kinnt felejtett tablaknal pedig egyre kevesbe mernek, bar regebbeen sem sok ilyet lattam.
Alighanem ez a "kinnt feljetet" a rendszeresen gyorshajtok alibi kifogasa foleg.
Erre kennek mindent pedig ez csak a gyorshajtok elenyeszoen kis reszet erinti.
Az 54-es uton pl. leszedtek kb. minden sebkorlat tablat tavaly. A normalis tempo igy 85-105 kozott szokott alakulni mostanaban.
De mindig akad nehany bunko aki 140-150-el akarna menni a tobbiek kozott es szuken elozgetve baszakodik....
Hat csak kapjak el az ilyen veszelyesen
elozgeto, tolakodo, kiugralo barmot..!
VR6 2009.02.15. 15:26:26
müszi 2009.02.15. 15:29:27
a gyorshajtás miért bün?? a bün az amikor elütünk valakit vagy összetörjük más értékét. a lehetőség még nem az. akkor midenkitől el kellene venni a kést, a rendőrtöl a fegyvert a cimbalom lábát a zenésztől,mert lehet hogy holnap megöl valakit! igy nem lehet élni ilyen szemlélettel. majd hogyha ártok valakinek ,akkor büntessenek meg de alaposan! !
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 15:30:56
cigaro 2009.02.15. 15:30:59
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 15:31:11
vagy nálunk is olyan reklámok kellenek, amiben végtagok röpködnek, hullákat, meg nyomorékká váltakat mutogatnak?
tessék, válogassatok a világ kulturáltabb országainak prezentációiból:
www.youtube.com/profile?user=wuzzlevideos&view=videos
catica 2009.02.15. 15:32:19
Inkább Rav Atal lenne a helyes írásmód.
A szellem szabadságának,a szolidaritásnak, az éleselméjűségnek ravatala!
Te tényleg nem értesz semmit az egészből, de sajnos ezzel nem vagy egyedül. Az általad képviselt korlátoltság sokakat megfertőzött az elmúlt 50 évben. Szomorú.
Más: A mennyiben a mérő kocsi tilosban áll,a fotó érvénytelen!!!
Le kell fényképezni és csatolni a fellebezéshez, rögtön dobják az ügyet.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 15:32:34
müszi 2009.02.15. 15:35:19
sZoMy · http://www.digivilag.hu 2009.02.15. 15:37:48
Akik itt hangoztatják hogy ők bizony nem jeleznek szopjon csak a másik... tipikus magyar felfogás "dögöljön meg a szomszéd tehene". Remélem ők majd benéznek egy friss 30-as táblát mondjuk 55-el, aztán majd gondolkodnak.
Furcsa mód egyébként pont az akaratos 30-40-60Km/h betartók szabálytalankodnak a legtöbbet más téren (majd hangoztatják hogy ők betartják a sebességhatárokat, jahh igen csak a kresz nem csak erről szól), pl index nélkül kanyarodnak vagy bevágnak a másik elé, lakott területen kívül indokolatlanul és szabálytalanul a belső sávban haladnak.
Számtalanszor tapasztaltam már pl a 81-es főúton hogy pár csepp eső esik és 50Km/h-val tartják fel a sort néhányan... Ha nem képes gyorsabban haladni akkor használjon e közben elakadás jelzőt, ha ez sem megy akkor vszinű nem tud vezetni, tehát veszélyes a többi autósra ezért inkább adja vissza a jogsiját.
Azt is megfigyeltem hogy akik lebarmozzák a gyorsabban haladókat (nem a veszélyesen előzgető idióta állatokat védem) rendre vmi gyenge képességű autóval közlekednek és ha egyszer kapnak a seggük alá vmi jobbat akkor hmm hogy hogynem gyorshajtókká válnak :)
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 15:38:46
minek egyáltalán kresz?
kpityu2 2009.02.15. 15:45:10
müszi 2009.02.15. 15:45:23
=hu&tab=wm#inbox/118381e16a4ba395
berci! ne a hülye sznob nyugatot majmoljuk! onnan jön minden rossz. ezt nézd meg a kultúra gyökerét indiát! semmi bajuk nincs a közlekedéssel
"azta" 2009.02.15. 15:47:43
az szabályos amit kb 3 hete láttam Debrecen előtt az M35-ön, hogy a LEÁLLÓSÁVON állt a rendőrautó SZEMBE A FORGALOMMAL és úgy kamerázott? 3 piros bójával volt körülvéve, de az autótól kb. fél méterre (vagyis nem úgy, ahogy tőled megkövetelik, hogy a piros háromszöget vidd 200 méterre ha jót akarsz). aki ilyent (vagy ezt) látott (látta) az írja már meg, hogy szabályos e? szerintem nem!
ja! és ennyit az "életedet védjükről" - ők maguk az életveszély.
plusz: m6-os érd utáni mondjuk 10-15 km-es szakasza 3 sávos - miért van kint a 100as korlátozás? teljesen korrekt autópálya szakasz - ha ott 130-cal megyek, akkor bunkó-e vagyok?
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 15:48:08
amíg postás voltam, mindig eljátszottam a gondolattal, hogy átkelési szándékomat jelzendő letolom a kiskocsit az útra, aztán ha elcsapja valamelyik marha, akkor még fel is jelentem gyalogos átkelőhelynél elsőbbség meg nem adása miatt, súlyosbítva közfeladatot ellátó személy szándékos bántalmazásával.
aztán magyarázza ki magát, hogy háddehüjeakressssz.
Silcon 2009.02.15. 15:50:11
A telepített trafik korszakában sokáig már úgysem lehet.
borpancsoló 2009.02.15. 15:53:21
Nappal még szoktam kőrözni is az újammal. Mivel nincs légkondi a wartburgba, nyáron lehúzott ablaknál még kitartott kézzel is megy :))
Az hogy a trafitól milyen messze villogok még, attól is függ, hogy milyen a forgalom, de maximum kb 2 percnyi távolságig.
Nem sértődöm meg amikor nem jeleznek mások, de nagyon jól esik amikor igen.
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 15:54:00
müzsi: legalább linkelni tudnál. vagy arra számítottál, hogy feltöröm a postafiókod, hogy megnézzem amit mutatni akarsz? :D
amize 2009.02.15. 15:54:53
Böhöm nagy városi dzsungelautóknak és sokmillás kocsinak soha.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.15. 15:57:14
zeugma 2009.02.15. 16:00:17
De leginkább olyankor szoktam villogni, ha valaki ok nélkül száguldozik, hadd higgye, hogy várnak rá a lesipuskások. Nem kiszúrásból, hanem hogy minél többen túléljük a napot. Többször tapasztaltam már, hogy az ilyenekre a mögöttem jövők is rávillantanak, tőlem függetlenül, pedig biztosra tudom, hogy nincs mérés a környéken. Lehet, más is szeret élni.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 16:01:34
Az utcánkat felújították és kis kockakővel látták el, járda nélkül, kvázi "sétálóutca" formátumra. Elöl, hátul "mindkét irányból behajtani tilos" tábla, semmi egyéb. MOST (vasárnap délután) kinn állnak a rendőrök az utca elején és állítgatják meg a bejövőket, hogy hova-hova?
Bezzeg amikor kifejezetten kértük őket, hogy _hétköznap_ napközben bármikor jöjjenek, mert kb. 80 km/h az átlagsebességük az esztergomi polgároknak az egyébként behajtási engedéllyel megközelíthető utcában, le se szarták. Még egyszer: nincs járda!!!
De most a betévedt, egyes alapjáraton csorgó német túristát baszogatják... Gratulálok.
müszi 2009.02.15. 16:02:09
2009.02.15. 16:02:15
Persze azt megértem ha olyan helyeken jelzel ahol geciség a trafi és a nagyobb része tényleg ilyen. De nekiállni lefikázni ótvarparasztul azokat akik nem jeleznek mert szeretnék ha az emberek betartanák a szabályokat elég tapló dolog sztem.
2009.02.15. 16:04:43
kpityu2 2009.02.15. 16:05:02
A mondás kicsit sántít, tekintve hogy gyorshajtókról van szó. Kb. olyan mintha azt mondanád: Nem szóltam a rendőrségre amikor láttam, hogy betörnek a szomszédba mert nem akartam rosszat a betörőnek. :-)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.15. 16:05:05
non olet (törölt) 2009.02.15. 16:05:19
" a LEÁLLÓSÁVON állt a rendőrautó "
Amennyiben keken villog teljesen jogszeruen teszi ezt...
Ugyanis ket szabaly vonatkozik ide:
1.
amikor szabalyt szeg megkulonbezteto jelzest kell hasznalnia
2.
Allo helyzetben viszont nem kell visitania, csak keken villognia.
Szoval ismered-e a KRESZ-t ?!
Aaaaa nem.... csak pofazol....
magyar-magyar szótár 2009.02.15. 16:05:50
"KPM" tengesúlyellenőzés-e figyelmeztetés: Kormány elenged, két tenyér vizszintesen maga előtt a szélvédőhöz, le-föl le-föl mozgat hogy a teherautós kollága lássa) Még gabonás és kavicsos áálattok is meg szokták köszönni ezt a figyelmeztetést.
Többet villogtat, ötöt-hatot is, és egy tenyerét lefeléfordítva integet a szélvédő előtt: Lassíts:_baleset. Úrcezető ilyenre nem reagál ill. felháborod': hiszen ég a lámpája!
Úrvezető, úrhölgy latino-franko területen kikkezével kacsacsőrt mímelve "tátogtat". Ne taníccsáá', ne pofázzáá', dudájjá', küzgyé' [fürgyéle].
müszi 2009.02.15. 16:06:03
bocs! legjobban akartam de lehet hogy nem sikerült.
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 16:06:18
pedig közöm nem volt a történethez.
Bambano 2009.02.15. 16:06:38
Aki nem jelez, szüljön sünt, farfekvésest.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 16:07:07
Bambano 2009.02.15. 16:08:30
müszi 2009.02.15. 16:10:20
Bambano 2009.02.15. 16:10:35
A notórius erőszakos nyomakodókat kell megregulázni, nem azt, aki véletlenül 91-gyel ment. Nem szoktam a szabályszegést pártolni, de nem is mindig a rendőrökkel értek egyet.
Bambano 2009.02.15. 16:13:16
Ma már nem divat, régen volt szokás, jobb tenyérrel bal felkart veregetni önkéntes rendőrt jelent (a karszalagjára utalással).
Ha elmentél valaki mellett és nem ég a lámpája, akkor szokás ködzárófényt felvillantani.
müszi 2009.02.15. 16:13:43
"azta" 2009.02.15. 16:13:47
csak pofázok, mi? írtam, hogy villogott?! nem. nem azért, mert nem volt kedvem, hanem mert NEM VILLOGOTT! írtam, hogy 3 bójával "védte magát". ennyi. ült benne két fakabát, előttük a mérőeszköz. tehát autóban ülni, nem villogni SZEMBEN A FORGALOMMAL (oda is kell jutni ám!) egészséges dolog igaz? mit is mond a statisztika, a leállósávon bekövetkező halálos balesetekről?...
ja! olvasni nem tudni, értelmezni nem tudni, okosságokat beböfögni milyen szokás? ősi román?
non olet (törölt) 2009.02.15. 16:13:57
Merugye ha lehet utet javitani, sovenyt nyirni, korlatot szerelni igy bojazassal
kizarva a forgalmat onnan, akkor lehet ott trafizni is....
Csak a munkavegzes tartalma mas.
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 16:15:28
@Bambano: nem feltétlenül a rendőröket kell pártolni, hanem a szabályokat. ha betartod őket, akkor a rendőrökkel nem is lesz dolgod (maximum ha egy marha miatt kell tanúskodnod).
lehetne is szlogen: "küzdj a rendőrfóbia ellen - tartsd be a szabályokat!"
"azta" 2009.02.15. 16:17:54
de nem volt előjelzés! értsd már meg! és nem, nem hajtottam gyorsan (tempomat - 130).
non olet (törölt) 2009.02.15. 16:18:36
Aki elbambul az eppen NINCS vezetsre alkalmas allapotban. Az elbambulja adott esetben gyalogost is...vagy a vonat miatt a fenysoromponal mar elotet allo masikat.
Lasd minapi ujsag hirben.
A gyorshajto barom a sinre tolta a mar allo autot es meghalt annak a vezetoje, mindezt azert mert 50 helyett 80-al susant a varosban.
...es mintvallotat egy pillantra felre nezett!
Erted-e vazze ?!!!
Miert vagy bunko amikor az elbambulast pl. mentsegnek mondod...
müszi 2009.02.15. 16:19:30
Bambano 2009.02.15. 16:22:25
Ez vagy sikerül vagy nem. 100%-ban szabályosan nem nagyon lehet közlekedni, csak ifával (ifa=ideiglenes forgalmi akadály). Előzni akkor is telitalppal fogok, akárki akármit mond, mert az egy veszélyes művelet.
És mindezek egyáltalán nem védenek meg azon rendőröktől, akiket azért küldött ki aznap a főnökük, hogy szedjék be a negyedéves jutalomra valót. Ezek utána a kákán is csomót keresnek.
Mondom mindezt úgy, hogy általában sikerül úgy közlekednem, hogy nagyon ritkán szegek meg szabályt.
borovi 2009.02.15. 16:24:52
Kukori kedves! Az a baj ezzel az országgal, meg veled is, hogy mindenki úgy értelmezi a szabályokat, ahogy akarja (bármely szabályokat természetesen), aztán meg a szabálykövetőket lenézi és lesajnálja. Nyilván ezért van, hogy rendszeresen gyalogost gázolnak zebrán, gyorshajtók okoznak sorozatban halálos közúti baleseteket lakott területen és azon kívül is, hajtanak föl piros jelzés ellenére a közeledő vonat elé és még sorolhatnám. De azért te csak legyél büszke magadra, osszad az észt magas lóról, te szerencsétlen senki.
Bambano 2009.02.15. 16:25:35
Attól, hogy elbambul valaki, még nem bunkó, ezt kikérem magamnak. Mondhatod rá, hogy veszélyes vagy nem alkalmas a közlekedésre, ettől még nem lesz bunkó. Bunkó az, aki szándékosan lelök az útról, utána megáll, kiszáll és kirúgja a maradék fogsorod.
107! 2009.02.15. 16:25:39
wagabound 2009.02.15. 16:26:34
A szabályok be nem tartására nincs mentség, akkor se, ha hülyék a szabályok (táblák). A villogást (figyelmeztetést) rosszul értelmezett szolidaritásnak tartom. Nem a traffipax ellen kell összefogni, hanem a seggedben dudálók, a sávról letolók, az örjőngve száguldók, a vezetés közben mobilozók ellen. No persze, ahhoz már egy kis bátorság is kéne...
vhm 2009.02.15. 16:27:28
Uracska 2009.02.15. 16:30:23
non olet (törölt) 2009.02.15. 16:30:39
Mentem:-)
Heti 600-800 km korul adodik
(M5 foleg es neha M1 vagy M7 is)
Ha az elbambulas=mentseg
akkor nalad nagy baj van...
vhm 2009.02.15. 16:30:44
és az autók műszaki állapotát is sűrűbben kellene az útszélén vizsgálni, mert köztudott a műszaki vizsga menete ismerősök között. esetleg kötelező téli gumi, esetleg kötelező kresz teszt néhány évente, stb.
roki kártyás köztörvényes bűnözők kiszűrése, stb.
és akkor jöhet az úton útfélen sebességmérés...
szerintem.
bzzzzz 2009.02.15. 16:30:58
aki jelez, elősegíti a munkát, azzal, ami a célja: a kevesebb baleset, te nagyon hülye.
a radarokat elvben olyan helyekre (is) rakják, ahol nagyobb a veszély, rá akarják szoktatni az autósokat, hogy a megengedett sebességgel menjenek.
Balatonfüreden pl már annyi autóst meszeltek le, hogy mindenki laposkúszásban közlekedik, szigorúan betartva a sebességhatárt. Ez volt a cél. Hogy betartsák.
Abban nem vitázom, hogy most indokolt-e egy 30as tábla vagy nem.
És igen, van olyan, hogy már tábla is hivatalosan figyelmeztet, azt se helyesled?
(én szoktam villogni)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 16:31:22
Gondolom milyen szarul esik, ha villognak szemből. Feltételezem lassítasz is ekkor, vagy hősi bajnokként száguldasz tovább, vállalva a következményeket?
Ó, a sok hős...
107! 2009.02.15. 16:40:21
Nagyon helyesen látod a hibákat, egyik sem áll a másik felett. Azt, hogy szerinted több a mérés, mint az egyéb intézkedés, nem tudom megerősíteni. Éppen olyan sokszor dolgozok együtt a NKH-val, mint a saját mérőskocsinkkal. Sőt, mivel ők egy kicsit jobban el vannak eresztve humánerőforrással, még gyakoribb is a közös munka. De úgyanígy említhetem a tűzoltókat is, csak mivel nem vagy érintett ezeket nem veszed észre.
Lehetne gyakoribb akciókat szervezni, de lehetne technikai eszközöket is a rendelkezésünkre bocsájtani, hogy egy bírósági eljáráson is eséllyel induljunk a bizonyítással. Ugyanis csodás kis jogrendszerünkben kevés látni egy szabálysértést, azt bizonyítani is tudni kell. Ha már a rendőr szava kevés, akkor legalább egy nyamvadt kamerát adjanak a kocsinkba...
Xezs 2009.02.15. 16:41:10
cso zsi 2009.02.15. 16:41:15
Mármint a tilosban járkáló tehersofőrnek van erre szüksége.
A kavicsos-gabonás (lehet, hogy főnöki utasításra, lehet hogy csak spórolásból) 30-50-100%-os túlterheléssel képes közlekedni.
Állítólag még mindig kifizetődő a bírság.
Aki meg az M0-on pár hónapja eltaposta a családot, mert nem tudott megállni, az minden tekintetben feddhetetlen volt, ugye?
Nekem csak a menetlevéllel voltak gondok hosszú éveken keresztül, egyszerűen nem szerettem írni, ill. némi görbe útra kellett a gép. Az én bajom volt, magamnak kerestem. De senki élete nem múlt rajta.
Bambano 2009.02.15. 16:41:17
Bobby Baccala 2009.02.15. 16:43:37
ecsém ne provokálj :D
Bambano 2009.02.15. 16:43:38
"azta" 2009.02.15. 16:44:16
városban leszarom a traffipaxot, mert az 50 az legyen 50. gyalogátkelőhelynél (hogy non olet se értse félre a zebrát)kurvára figyelek, ahogy a lámpánál, kereszteződésekben is (ahogy látom a jobbkéz-szabály sokaknak nem értelmezhető). motoros, bringás az nálam majdnem gyalogos - már ami a védelmüket illeti: segítem őket amennyire csak lehet. viszont városon kívül 100 - 110 kmpercsasz, néha picit felette, ha olyanom van akkor meg 90. van néhány 100ezer km a hátam mögött, volt hogy hibáztam - sőt! lesz is még ilyen - de eddig mindösszesen egy szerencsétlen kutya okozott bajt magának és nekem - és akkor pont 90 alatt voltam (egy hosszú kanyar után). és eddig egyszer sem láttam traffipaxot olyan helyen, ahol azt a balesetveszély indokolta volna! én abszolút a lehúzást látom a történetben. (m0-t kivéve.) szóval nem érzem azt a hihetetlen erkölcsi nyomást...
nagyzee 2009.02.15. 16:45:16
Szerinted nem lenne kapásból 20 ezer ember, aki azt mondaná, hogy neki aztán ne pofázzon "néhány autós,kamionos,kerékpáros,gyalogos" akik összeültek megalkotni az új kreszt.... Azért itt nem a szabályokkal van csak baj, hanem az emberekkel. Mert mindig van olyan, aki mások felett állónak hiszi magát. ugye.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.15. 16:46:22
Amúgy sem az a lényeg hogy hol van, hanem ha jeleztek a szembejövők akkor szabályosan érdemes menni, legalább addig amíg észre nem veszed hogy hol a traffi.
Én is mindig jelzek amúgy ha traffipaxot láttam.
Egyébként is érdemes betartani a KRESZ-t.
bzzzzz 2009.02.15. 16:46:23
a kamerát támogatom.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 16:47:20
A szabályra szaró kerékpáros, az amúgy gyorshajtó autós, meg a bkv bérletes csodás egységbe tömörült.
Azt megjegyezném -tekintettel az itt mindenkiben élő szülőkre, azt nem firtatva, hogy van -é kölök egyáltalán- a sok nem villogónak, hogy a gyorshajtó mérsékelni fogja a sebességét a villogás hatására és esetlen nem üti el a 8 éves Józsikát, aki épp a trafi és a "gyilkos" közt kerül az útra. Persze a ti meglátásotok az, hogy az emberéletnek van pénzben kifejezhető ára, hiszen ti fenntartanátok a "gyilkos" folyamatát, hogy majd készpénzben leróhassa rémtettének következményét. Pedig csak egy villantás lenne és nem hal meg egy kisgyerek...
got it?
Sákif za morro? 2009.02.15. 16:48:04
Érdekes, hogy Romániában bármerre jártam, mindig jeleztek az autósok, akkor is ha látták, magyar rendszámom van. Többsávos úton is mindig beengedtek, ha eltévedtem, akkor türelmesen megvárták még megtalálom a megfelelő irányt. Erre mit mondhatnék? Mi szidjuk őket?
107! 2009.02.15. 16:48:12
Ehhez bizony állampolgár is kell. Ha nincs kereslet, akkor hiába a kínálat!!! Pont annyira hibás, és BÜNTETENDŐ aki adja, mint aki kéri, vagy elfogadja. Szerintem ez nem tartozik a témához!
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.15. 16:52:15
Kicsit skizoid a helyzet így hogy villogunk és )pl. én is) a faszra kívánjuk a szabálytalankodókat :) de hát nem ez az egyetlen ilyen dolog kis hazánkban.
non olet (törölt) 2009.02.15. 16:53:06
Latod ezert teszek ugy mint azt az elejen irtam...
Trafit nem jelzek.
Ellenben a lathatoan durvan gyorshajtonak viszont hamisan IS jelzek trafit...
Persze ez sem 100% hogy jot tesz, mert
a szaguldo barmok tobbsege velhetoen kesobb meg durvabb szaguldssal potolja be a lassu szakaszt...
A jo megoldas a SOKKAL gyakoribb trafizas lenne.
107! 2009.02.15. 16:55:06
107! 2009.02.15. 16:56:19
De ritkán hallok ilyet! :-)
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 16:57:27
szép dolog a villogás, meg minden, de a tényleg ostobát ez sem állítja meg, csak egy időre visszafogja.
ami meg a célfotókat illeti: itt veszprémben amit kézbesíteni szoktunk, az többnyire a fehérváriaktól jön. az ő kameráik viszont a belvárosban vannak.
na ott mi a mentség a gyorshajtásra?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 16:57:40
Parajpuding 2009.02.15. 16:58:02
Aki belefut a traffiba, az megszívta. Ha én, akkor én.
* ettől kizárólag csak akkor szoktam eltérni, ha a rendőrök egy "véletlenül" kinnfelejtett értelmetlen korlátozótáblánál direkt "rabolnak", ahol a korlátozás oka egyébként már megszűnt (ezt pedig onnan tudom, hogy ismerem a helyet).
Póktalicska (törölt) 2009.02.15. 16:59:41
gmower (törölt) 2009.02.15. 17:02:31
juliusbond 2009.02.15. 17:05:21
És a rendőr nem büntet, ha 132-vel mész 130 helyett.
Ha nem tetszenek a KRESZ szabályai, akkor megváltoztatod? Ha nem tetszenek az adózás szabályai, megváltoztatod? Ha nem tetszenek az emberölés szbályai (ne tedd), akkor megváltoztatod?
Akkor gondolj bele, örülsz-e, ha más úgy változtatja meg magának a szabályokat, ami neked nem tetszik.
BKV reszelő 2009.02.15. 17:05:40
107! 2009.02.15. 17:06:45
Sunyi módon nagyot kaszálni???? Nincs olyan hely, ahol nem lehet "nagyot kaszálni", mert általánosan elterjedt szokás a sebességtúllépés. Bárhová állhat az ember, ha nincs dugó, akkor biztos van gyorshajtó. Nem kell hozzá se 30-as tábla, se semmi, csak egy szabadon járható útszakasz.
Amikor a rendőrautó mellett elmennek 80-90-100-al a Hungárián, vagy ugyan ennyivel a Rákóczin (jelzem, itt 50 a megengedett), akkor elgondolkodom rajta, hogy minek veszem magamra minden reggel a bohócruhát.
Bambano 2009.02.15. 17:07:24
De ne legyen olyan, hogy hullarészeg x5-ös bmw-st elengedi 130-cal a 90-es tábla után, és szerencsétlen autóst 2km/h túllépésért meg vegzál.
Bobby Baccala 2009.02.15. 17:08:40
szerintem ez gáz hozzáállás
vhm 2009.02.15. 17:09:48
Szerintem többet javítana ha látványosabb lenne a rendőrség, több lenne az út szélén álló autó, akik mögött rendőrautó áll - mondjuk úgy, látványosan intézkedik.
Megmondom őszintén este 22h-kor 1,5km-ről mérni valakit kihalt egyutcás lakott területen az Alföld közepén, nem tartom annyira korrekt dolognak, jóllehet jogszerű és nem szólhatok. Például Cserkeszőlőn ez divatos szórakozásuk a rend őreinek. De tudnék még sok sok hasonló példát.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 17:11:32
107! 2009.02.15. 17:12:36
2 Km/h??? Attól nagyobb a műszer hibaszázaléka is. Általában 50-es táblánál 60-62 az alap, nem 52!
A másik részére meg csak annyit, hogy nálam nincs "okosba" megoldás. És szeretném, ha másnál sem lenne. De mint már mondtam, ez egészen más téma, és sokkal összetettebb, mint hogy itt újra megtárgyaljuk.
Póktalicska (törölt) 2009.02.15. 17:13:22
Persze, esztelen gyorshajtó mindenhol van. Csak nem mindegy, hogy egy "veszélyes" szakaszon sikerül-e a kiszűrni a tényleg marhákat, vagy pedig bemérnek még egy csomó autóst is, akik pl. nem csináltak mást, mint felvették a forgalom ritmusát az adott útszakaszon.
non olet (törölt) 2009.02.15. 17:14:51
Az M0 tenyeg kurva de nagyon!!!
A falvak is erdekes kerdes.
Mi a faszert is kell 1-2 meterre a fouttol epitkezni ?! es foleg miert az ut menten kell tovabb terjeszkedni ?
A sebessegrol...
Az ember jo esetben is legalabb 0,7-0,8 masodperc reakcio idovel mukodik !!!
Ami 100 km/h eseten cirka 20 meter olyan zona
ahol SEMMIT nem kepes tenni az ember.
A 140 km/h ora eseten pedig mar 30 meter...
A valosagban pedig inkabb 50 meter :-((((
MÉG fiatal, joszemu, jo konduban levo egyedeknel is...
A magamfajta idosebb (45 korul) eseten pedig
MÁR ROMLIK
1.
a latasminoseg is !!!
(2-3X akkor a megvilagitas kell mint huszonevesen, hogy meglassam ugyanazt
50-60 evesen pedig mar 5X!!! akkora)
2.
A reakcio ido is...
Szoval aki 30-35 folott is ugyanuyg tempozik mint huszonevesen az mar joval veselyesebb.
Aki 45-50-55 korul is az meg ön- es kozveszelyes...
Ugyanezert nem artana ha a fiatlabb nemzedek
nem venne sertesnek ha, az idosebb kicsit LASSUBB elotte....
Mert ez torvenyszeru es eljon az ido mindenkinel amikor eszreveszi, hogy
...kezd LELASSULNI !
Ugynazert nem lehet jelentosen emelni a limitet sem, mert akkor veszelyesen szeles savabn szorodna a tempo a jogszeruen autozok kozott...ami sok elozest indukalna, ami viszont noveli a rizikot.
Bobby Baccala 2009.02.15. 17:15:50
50 esnél nem 65től jön a bünti?
Bambano 2009.02.15. 17:17:48
Ha mindig olyan helyen traffiznának a rendőrök, ahol indokolt, nem lenne ennyire egyszerű mást mondani, mint ami helyes.
Ha rajtad van a bohócruha és elmennek melletted kilóval a hungárián, miért nem mész utána?
Amikor Gergényi lett a fősmasszer, azt mondta egy interjúban, hogy mindenit kizavar az irodákból. Utána pár hétig sokkal több rendőrt láttam és ez jó volt. Majd eltűntek, visszamentek az irodákba? Miért? Nem lett hirtelen rend...
Én nem kérem számon, hogy élsz, mit csinálsz, hagyod-e magad megvesztegetni, stb. Azt várnám el, hogy egyformán viselkedj mindig.
És persze nyugodtan mondhatnák a rendőrök, hogy autópályára férne magasabb sebességkorlát is.
catica 2009.02.15. 17:20:17
Nemrég ebédeltem, sajnos.., mert utána sikerült a "remek" kommentjeit elolvasnom.
Most okádnom kell tőlük. Pocsékba ment a kaja, meg sok minden más is.....
Seggfej, még mindig nem érted miről szól a blog?????
non olet (törölt) 2009.02.15. 17:21:29
51-65 kozott csak sima szabalysertes
65 folott objektiv felelosseges ize
107! 2009.02.15. 17:22:34
1,5Km??? Honnan az adat? Igazad van éjszaka értelmetlen mérni, olyankor úgy is csak a streetracingosok vannak az utakon, azok meg rendes emberek, nem lépik túl a korlátokat.
Valóban jobb lenne, több rendőri intézkedés. BRFK Közlekedésrendészet létszáma 10 évvel ezelőtt 300 fő, ma meg 75. (nem pontos az adat, csak megközelítőleg, de az arányok jól láthatóak)
És ez ugyan úgy igaz a többi szakterületre is. Egyedül egyből nincs kevesebb! Tisztből! Valahogy az mindig elég van.
metal · http://electric.blog.hu 2009.02.15. 17:22:41
" berci!!! a gyorshajtás miért bün? az a bün ha elütsz valakit vagy összetöröd. a lehetőség még semmit nem jelent.ezek szerint el kellene venni minden rendőrtől a pisztolyt,mert lehet hogy holnap agyon lő valakit, ez a megelőzés lényege!"
azért bűn, mert a nálad csak egy kicsit intelligensebb ember is rájön, hogy nem tökéletes, és hibázhat!
Miért képzeli egy két idióta, hogy ő tud vezetni?
non olet (törölt) 2009.02.15. 17:23:31
Aszem...arrol, hogy
jo-e jelezni a tarfit masoknak?
Szerintem nem jo...de ezt mar olvashattad.
Ezert nem is jelzem....
Bobby Baccala 2009.02.15. 17:28:00
bocs ezt nem tudom értelmezni
107! 2009.02.15. 17:28:32
"Ha rajtad van a bohócruha és elmennek melletted kilóval a hungárián, miért nem mész utána?"
Mindenki ezt csinálja, hogyan válasszak ki egyet????
"Én nem kérem számon, hogy élsz, mit csinálsz, hagyod-e magad megvesztegetni, stb. Azt várnám el, hogy egyformán viselkedj mindig."
Vannak bizonyos mérlegelési kötelezettségeim, de ahogyan Te gondolod, úgy egyformán szoktam "ítélkezni". (a büntetésnek arányosnak kell lenni a cselekmény súlyával, és hozzá kell igazítani az elkövető helyzetéhez. Van akinek a 20.000-s csekk sem olyan megterhelő, mint másnak az 5.000-es)
catica 2009.02.15. 17:32:09
A végén még észreveszi vki "fentről"..jelezni fogja az illetékeseknek h jeleztél...
És visszavonja Fletó a párt tagságidat, kárba vész húsz év tagdíj...
Bambano 2009.02.15. 17:32:46
Az összes büntetési tétel hatástalan marad mindaddig, amíg ennyire alacsony a büntetés valószínűsége. És ezt Gyurcsánytól kezdve a közrendőrig mindenkinek át kellene éreznie. Nem attól lesz kevesebb gyorshajtó, hogy most már három kiló a tétel, hanem attól, ha biztosan elkapnak.
non olet (törölt) 2009.02.15. 17:38:52
Pedig egyzseru...
A limit 50 km/h
Tehat mar az 51 is szabalysertes!
Az 51-65 kozott a sima szabalysertesi torveny muxik, az alpjan zajlik az eljaras...azaz
- MINDIG a tettest (a tenyleges sofort) kell megbuntetni
-Helyszini birsag kiszabhato
(figyelmeztetestol 30000-ig)
- HA kikuldik akkor megtagadhato a sofor megnevezese es az ugynek vege...megusztad.
Azonban 65 km/h folott mar az objektiv felelosseg alapjan zajlik az ugy!
- A jarmu UZEMBNTARTOJA bunti alanya (nem a tenyleges sofor)
- Helyszinivel NEM oldhato meg.
- A tenyleges sofor megnevezheto..., ha nem nevezik meg akkor az uzembentarto viszi el a balhet mindenkeppen, tehat nem uszhato meg!
Szoval a buntethetoseg a LIMIT+1-tol mar él!
Az enyhe tullepes mas eljarasi rendebn muxik, mint a durvabb
Az meg csak egy dolog, hogy nem MÁR 51-tol
szokas trafizni hanem 60 korultol.
De lehetne 51-tol is...es akkor az
53-ert is kaphatnal mondjuk 6000 Ft buntit.
(a 65=30000 akkor
2000Ft/km es igy az
53 az 6000-t erhet pl.)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 17:40:51
És ezekmind vezetnek.
Nekem van radarjelzőm, lézerjelzőm, beállítottam, hogy öt másodpercig zavarjon, és megyek amennyivel akarok.
Pont leszarom, ha önjelölt akkorsemvillogokagyilkosnak faszjancsik jönnek szembe.
És én villogok, kőrözök, ne szopassák a népet a trafival.
Mert a trafit sosem oda teszik, ahol _tényleg_ nem szabad gyorsan menni, hanem oda, ahol igazából mindegy, hogy mennyivel mész: emelkedő tetején, hogy a kamionsort megelőzve belefuss, az átlátszó falu közepén a buszmegállóban, hogy ha nem fékezel, hanem begurulsz a közigazgatási határon belüli kukoricaföldre horribile dictu hetvennel, jól megbaszhassanak, vasúti átjárókban, stb.
Életemben nem láttam még traffipaxot tanítási idő végén iskola környékén, vagy bevehetetlen kanyar előtt.
A trafi szopatás.
Semmi más.
non olet (törölt) 2009.02.15. 17:42:50
ITT pl. pont jo helyen van...
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 17:49:16
ezért találták ki a pontrendszert, és én azt mondom szigorítsák amennyire csak kell.
inkább pontozzon ki 1 hónap alatt (saccra) 100 autóst, mint személyesen intézkedjen 20-nál.
a "kiestél" kártya után továbbra is furikázókat meg majd leügyezi más.
ami meg a forgalom ritmusa című mondókát illeti: ha az a megengedett sebesség feletti ütemben van, akkor nem a táblával van a baj.
Don Blasius 2009.02.15. 17:51:22
De csak a Kacsóh és a Stefánia között ugye? Utána ott a bringaút, fel kell oda hajtanod, nem mehetsz a külsőben sem!:))
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 17:54:54
Mi a veszélye annak, ha a kapaszkodósávban haladó kamionokat 110-zel előzi valaki, és nem kilencvennel?
Miért is jobb az, ha csak a felét előzik meg ott, ahol van saját sáv az előzéshez, majd a többit egyesével a kanyarokkal és szembejövőkkel nehezített pályán?
cuebler 2009.02.15. 17:59:26
- ha esetleg gyorsan megyek, akkor azért tartozom annyival a többieknek is, hogy jelzek...
mellesleg az én vidéki városomban egy zebra és a mellette lévő veszélyes "útelágazódás" környékét mérik, esetleg a "belvárosban"...
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 18:03:22
vagy netán váratlan közlekedési eseményt blokkoló eszközöd van?
képes vagy megváltoztatni a tér-idő kontinuumot?
"imádom" azokat, akiknek blokkolója van és erre, meg az "annyival megyek amennyivel akarok" mentalitásra szemmel láthatóan büszkék.
107! 2009.02.15. 18:11:57
Azt hiszem, azzal mindannyian tisztában vagyunk, mit kellene tenni, és hogyan. Azonban a megvalósítás lehetőség nem az utcán szolgálatot teljesítő rendőrtől függ. Abból dolgozunk, amink van, annyira, amennyire futja...
Nagyon sok okos ember megmondta már, hogy nem a büntetés nagysága, hanem az elkerülhetetlensége a visszatartó erő. Ettől viszont még nagyon messze vagyunk.
Hidd el Bambano, ami tőlem telik, azt megteszem, de szélmalomharcba én sem fogok.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:14:51
Pöttyöslabdaveszélyes helyen nem láttam még traffipaxot.
A váratlan közlekedés eseményeken - szembejövő elájul, és rádhúzza a kormányt pl- pedig nem segít rajtad, ha te szabályos vagy.
A kutyát meg el kell ütni a picsába, aztán megkeresni a gazdáját, hogy lehet kifizteni a kárt.
A kutya nem bóklászhat az úton.
pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.02.15. 18:15:03
romaniaban ugrik a jogisi, ha nem allsz meg a zebranal, talan ott sem veletlenul vezettek be.
ha az autosok nem lennenek hujjek es megallnanak. megalltak volna, mikor kellett, akkor most nem lenne szukseg plussz szabalyozasra, szigoritasra.
107! 2009.02.15. 18:16:44
Circus 2009.02.15. 18:18:24
Az indokokat már ezren leírták feljebb. Azért vannak a szabályok, hogy betartsuk őket.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:19:29
Ha büntetni akarsz, más a jó hely, mint ha az, hogy a mérés hatására kevesebb legyen a baleset.
Bedi 2009.02.15. 18:21:05
Sajnos, hallani fogunk még néhányukról.
imco 2009.02.15. 18:24:32
Na akkor emelem az adrenalint az észosztokban! :)
Notorius gyorshajtó vagyok. Utálom a rendöröket. Mindig jelzem - ha tehetem-, hogy mérnek. Nem, nem okoztam még balesetet! Nem, nem vagyok isten! Egyszerűen szerencsém és sok rutinom van. A baj azokkal van akik pl. az M3-on osszák az észt hogy 130 a megengedett és ezt pl. kontrázgetásssal probálják tudatositani a belsősávban. Majd rossz néven veszik ha jobbról leküzdöm öket. Miközben én 1:15' alatt hazaértem Tiszaújvárosból Gödre addig ők épp a következő harcukat vivják Miskolcnál! :D
107! 2009.02.15. 18:27:42
Azt azért elárulom, hogy fentről érkezik az ukász, mikor hol kell mérni.
És egy másik tévhit: nem hogy a rendőr, de még csak a rendőrség sem kap abból, amit kiszab bírságot, tehát nem érdeke a "pénzbeszedés"! (A zsebrebírságolást ne is említsétek, én a tisztességes esetekről beszélek, a másik bűncselekmény!!!!)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:29:15
Persze sokkal többen mennek százhárommal a négysávoson, hiszen nem keresztezi semmi, nincs gyalogosforgalom, jó a minősége, és utána sokáig nem lehet előzni.
Ezt tudja a rendőr, és ő leszarja a nagymamát, mert "csak" napi három olyan hülye van, aki babakocsisnagymamát veszélyeztet, és a nagymamák kilencvenkilenc százaléka el tud ugrani...
És az mégiscsak jobban mutat a statisztikában, hogy fogtunk 30-40-100 gyorshajtót, mint az, hogy hármat.
107! 2009.02.15. 18:30:42
Hány ilyet helyszíneltem már! Szerintem még találkozunk. "Jó autó, jó sofőr, nincs kockázat..." :-))) Persze!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:33:39
Ezt készséggel el is hiszem.
Azt is, hogy fentről jön az ukáz, hogy hol kell mérni.
Az lehet, hogy nem rendőr érdeke a pénzbeszedés, ám a rendőr nem a saját érdekében dolgozik, hanem annak az érdekében, aki a parancsot adja.
És ezt elég nehéz elhinni, ha az ember azt látja, hogy a tégla buszmegállóra vágtak bónusz ablakot a radarnak, hogy jobban el tudjanak bújni. Kakasd és Bonyhád között pl.
Bedi 2009.02.15. 18:38:22
veszettcsiga 2009.02.15. 18:38:35
DE ne a városhatár tábla előtt 50 méterrel!
azt mér nem mérik, hogy valaki indokolatlanul lassan halad, ráadásul a belső sávban? 10 ilyen előzése után az ember agya jó hogy elszáll. Pedig ezek jóval balesetveszélyesebbek a gyorshajtóknál - hiszen gondoljunk bele - szerintem azt se tudják hol vannak... nem érdekli őket hogy más is közlekedik (önző parasztság)... olyan mintha otthon a tévé előtt ülnének, hogy jé -> milyen érdekes a mai adás!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:40:12
Ellenben nem erről beszélek.
Hanem arról, hogy miért jelzem a trafit a többieknek.
Rav Antal 2009.02.15. 18:42:03
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 18:45:41
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 18:45:44
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 18:53:14
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:53:28
Az pedig egy igen rossz asszociáció, hogy belefékezni a váratlan eseménybe...
Sailor 2009.02.15. 18:59:37
Fel tudnám sorolni, régebben hol voltak a kedvenc mérőpontok: csupa egyenes, jól belátható útszakasz közepetáján valami álcázó bokornál.
Ezek szerencsére megszűntek az utóbbi 2-3 évben.
Amit fontosnak tartok - a lakott területek védelme. Vannak városok,falvak, ahol mindenki betartja a sebességkorlátozást, mert saját trafijuk van és gyakran mérnek. Meg is van az eredménye.
Lakott területen egyébként (vidékről beszélek)igenis be kell tartani az 50-t. Sok helyen nincs járda, de van részeg/kivilágítatlan biciklis/gyalogos/háziállat.
Más: ha az út és az előtted haladó kocsi lehetővé tenné a gyorsabb haladást, de mégis kocog, érdemes alkalmazkodni. Lehet, h ő már lát valamit :), amit te még nem. Számtalanszor mentett meg ez a módszer.
Én szoktam jelezni és meg is köszönöm a jelzést. Szvsz így helyes: nem a bírság a cél, hanem a biztonság.
non olet (törölt) 2009.02.15. 19:07:33
ahogy gyorshajto sem...!!!
A gyorshajto pont ugyanugy felelos,mert
szabályt SÉRT, mint a kutya gazdaja.
Ha
lehet onkenyesen gyorshajtani
akkor ugyanugy
lehet onkenyesen kutyat kiengedni is.
...ugye ?!!! nincs kulonbseg.
Hiszen egyik onkyneskedo sem szamit ra, hogy baj is lehet belole.
Amugy lasd a ma esti hiradoban:
gyorshajtas, 3 hulla
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 19:17:27
Nézd, ennek így semmi értelme a világon.
Ha én úgy közlekednék, hogy nekem van igazam, mert szabályos vagyok, amikor éppen betrtok minden szabályt, akkor hullák szegélyeznék az utat.
Akkor nem állnék meg a piroson átspurizó nagymamának, a zebra mellett gyalogló gyalogosnak, stb.
Ha szerinted az egyetlen veszélyforrás az úton a gyorshajtás, különösen az a gyorshajtás, ha valaki lakott területen kívül merészel nem 90-nel, hanem 110-zel, átlátszó faluban 65-70-nel menni, akkor te egy nagyon egyszerű ember vagy.
Ha azt nem vagy képes felfogni, hogy azzal, hogy a hozzám hasonló autósokat basztaja a rendőr a kurvaanyámmindszenti buszmegállóból lézerezve, azzal nem fogja meg a sztrítrécerező kilincsel előre vagizó suhancot a városban, akkor nem tudom, hogy mi van.
Fucksee 2009.02.15. 19:29:31
ekkor hatásos lenne a trafizás.
Bobby Baccala 2009.02.15. 19:29:51
ááá..az igazi el classico mérőhely :) bár már rég láttam arra mérni őket..lehet már mindenki vágja :D
bowrain 2009.02.15. 19:30:05
Ha váltogatnák, akkor legalább a szakaszok között nem mennék úgy az emberek, mint az állat. Egyébként van, aki meg lajhárként megy, azokat sosem értem, de az állatpéldába beleillik :D
Ésszerű határon belül szoktam villogni, főleg ha előttem senki sem megy.
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.15. 19:36:42
én mindig szoktam jelezni a trafit, mert segítem a másik autóst is. aki nem veszi az adást, az meg is érdemli. aki meg nem jelzi, farfekvéses tarajossünt!!!!!
Taxomükke (UK) 2009.02.15. 19:40:30
Ha szemét (értelmetlen) helyen van a trafi, villogok a szembejövőknek. Pl. Csepelről a Belváros irányába: 2x2 sáv, nyugodtan és biztonságosan lehetNE autózni 70-80-nal, de ugye kint van a tábla, és előszeretettel mérnek. Menjenek a pi... piroson áthajtókat büntetni inkább. Ez csak pénzbeszedés, amivel nincs gond, ha olyan helyen csinálják, ahol a balesetveszély is csökken ezáltal.
Ha vadállatul közlekedő jön szembe és van trafi, nem villantok, ha nincs trafi, villantok neki, talán lassít. (Sokszor nem: szerintem egy csomóan észre sem veszik, hogy villogok, ez elég gáz szerintem.)
vhm 2009.02.15. 19:44:32
Nem mondtam, hogy értelmetlen. Csak itt van az az eset, hogy akár a 65 sem száguldás, sőt. Viszont már 30e lenne.
Itt a hely leírása, aki erre jár, vigyázzon (44-es út).
A pont: kanyarból kijövet már mérnek
B pont: itt az autó, bent ül mindenki, csak egy kivilágítatlan parkoló kocsi a sok közül.
maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=44&daddr=44&hl=en&geocode=FbUXywIdTy40AQ%3BFeMsywIdW-QzAQ&mra=ls&sll=46.86248,20.186691&sspn=0.036621,0.064802&ie=UTF8&ll=46.866911,20.185018&spn=0.009154,0.016201&t=h&z=16
zsoltr 2009.02.15. 19:44:46
vhm 2009.02.15. 19:47:11
Ja, bocsánat. Onnan tudom, hogy onnan már mérnek, mert egyszer volt alkalmam megnézni közelebbről is némi csekktöltögetés közben :)
cso zsi 2009.02.15. 19:53:58
Mert te így döntöttél?
Cseppet sem biztonságos a kikötő ki-bejárat.
Volt már jópár halálos baleset az előjelzett gyalogátkelőn, és a kocsibehajtónál is.
Az alacsonyan szálló motoros elkenődött a tréler hátsóján, a sofőr már a traktorral bent volt a hév-sínek alatti átjáróban.
Az onnan kihajtók (legyen az kamion, vagy szgk) vagy percekig nem tud kijönni, vagy kamikaze módjára kirongyol onnan.
magaslaci 2009.02.15. 19:57:47
magaslaci 2009.02.15. 20:01:47
Te is dögölj meg
magaslaci 2009.02.15. 20:03:29
Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 20:04:54
ami nem a kötelező minimum sebességet jelzi. ;]
ha a csajnak fasza volna, ő lenne a vőlegény.
magaslaci 2009.02.15. 20:06:11
kuk22 2009.02.15. 20:34:37
A legbosszantóbbak, amikor sunyin és szabálytalanul parkolva mérnek: 4-es 2x2 sáv Cegléd és Albertirsa kezdetén, 2 irány között forgalomtól elzárt területen, szalagkorlát mögött, kékvillogó, vészjelző nélkül; M5 Kecseméti pihenő szintén forgalomtól elzárt területen, szembe! a forgalommal, ugyanez 4-es Törökszentmiklós pihenőnél. Csak egyszer vinne el egy ilyen genyót egy elalvó kamionos, kicsit alább hagynának ezzel a nekünk mindent lehet stílussal.
Amúgy én mindig, mindenkinek, mindenért villogok, forgalomfüggően a távolság:
- sok rövíd: valami, amiért érdemes lassítani: trafi, baleset, torlódás
- sok rövid egy hosszú a végén: kapcsolj világítást te kretén (erre 10-ből 1-szer, ha reagálnak, ergo a lámpa nélküliek vagy mind hülyék, vagy köcsögök és csak azért se)
- 1 hosszú: innen nézve meg fogunk halni, ha továbbra is egy sávban megyünk, úgyhogy takarodj vissza a tiédbe!
Meggyőződésem, hogy aki segíti a többieket bárhogy túlélni, az több életet ment meg, mint bármelyik trafipax vagy rendőr, de ez sose fog kiderülni... azért érdemes
vhm 2009.02.15. 20:40:12
50-nél 75-ig szabálysértés, tehát szabálysértési bírságot kap (és pontokat) a vezető, ha elkapják vagy ha megnevezik. (helyszínen minimum 2e, max 20eFt, utólag feljelentés alapján több tízezer lehet). Ha nem állítanak meg, továbbra is 57-es utas működik.
emellett
65-től közigazgatási bírságot kap az üzembentartó ami 65-nél 30eFt kezdődik. Ezt nem igazán lehet megúszni.
--
ha a 75-öt átlépi, akkor első pontban nagyobb bűntetés + jogosítvány bevonás egy időre. már ha elkapják vagy megnevezik.
emellett közig bírság az üzembentartónak 300eFt-ig sebességfüggően.
DE AZT LÁTNI KELL, hogy nem helyette, mellette van a közig bírság, amit nevezünk objektív felelősségnek. De ez nem mindenre terjed ki, így még mindig sokmindent meg lehet úszni úgymond.
107! 2009.02.15. 20:45:32
Ez az állításod tele van hibával!!!!
non olet (törölt) 2009.02.15. 20:57:59
OLVASGASS MÉG....
Mert nem ugy van, ahogy irod.
Nalam pl. biztos, hogy sokkal tobb dologban tevedsz.
vhm 2009.02.15. 21:51:47
107! 2009.02.15. 22:08:34
"50-nél 75-ig szabálysértés" Felette is szabálysértés, csak kiemelt!
"helyszínen minimum 2e, max 20eFt" Szeretem a postai befizetést használni, mert kevésbé félreérthető, de 3.000-20.000Ft az új értékhatár.
"utólag feljelentés alapján több tízezer lehet"
Kisebbfokú esetén 30.000 ig, Sebességkorl. jelentős túllépésénél 150.000 Ft-ig És igen, itt járművezetéstől eltiltásra is van lehetőség.
"Ha nem állítanak meg, továbbra is 57-es utas működik." Erre még mindig bármikor hivatkozhatsz, csak nem érdemes minden esetben. Ugyanis itt jön szóba az objektív felelősség nevű közigazgatási bírság, ami sokkal szigorúbb, és következetesebb a rendőrség által kiszabott szankciótól. Egyetlen hátránya, hogy nem jár eltiltással, nincs büntető pont.
Amit nem írtál, de valahogy mégis láttam a kommentedben, az az elhatárolás.
100Km/h alatti korlátozásnál 50%-os túllépés 100Km/h feletti korlátozásnál 33,3%-os túllépés a kiemelt szabálysértés.
Tehát 50-es táblánál 76 Km/h, autópályán 130nál 174Km/h tól kezdődik a Sebességkorlátozás jelentős túllépése szabálysértés.
vhm 2009.02.15. 22:23:36
vhm 2009.02.15. 22:25:40
Legalábbis ha nem nagyon nagyon siet, amit persze nagyon nem kellene.
randobrobag 2009.02.15. 22:41:29
Az meg,hogy a rendőrök hol mérnek? Kit érdekel?
Legkevésbé sem zavar, ha szabálytalanok úgy mérnek ahogy tudanak! Sunyi trafi=több pénz.Ennyi. Bár jobban szeretem, ha látszanak és főleg, ha villognak szemből, én is villantok!
Saját sztori:Megyünk Gyöngyösre életemben először jártam arra, villognak szemből trafi!Lassítok trafi mellet el!Megúsztuk!Vagy mégsem?Városka elején újabb mérés, hatvanegynehánnyal bemértek!Na mondom ez nem is olyan sok, előtte 70-es v 80-as tábla van az úton!Igen ám csak már a Gyöngyös tábla után mértek! Csekk 10000! Így jártam!
mn8931 2009.02.15. 22:43:47
"A kutyát meg el kell ütni a picsába, aztán megkeresni a gazdáját, hogy lehet kifizteni a kárt.
A kutya nem bóklászhat az úton. "
1/ Egy 8-10 hetes kölyök - mivel még nem feltétlenül behívható - általában ész nélkül rohan a macskák után. Pl akkor, ha kinyílik a kapu, és meglát egyet. Az ösztöne erősebb, mint az addigi nevelés.
2/ Ha valaki szándékosan elüti pl. egy tenyésztő kutyáját, és utána még odapofátlankodik kártérítést követelni, az esetleg rábaltázhat. Lehet, hogy a tenyésztő beengedné az udvarra, aztán kiengedne vagy 20 kutyát, és megszórná az illetőt kutyaeledellel. Aztán amíg a kutyák elszórakoznának vele (ugye Te is el tudod képzelni milyen az, amikor néhány őrző-védő kutya játszadozik?), addig keresne néhány szemtanút (mivel tudja, hogy a környéken kinek ütötték már el a kutyáját, így valszeg találna is), aki látta, hogy szándékosan ütötte el, majd kihívná a rendőrséget, hogy az illető szándékosan elütötte a kutyáját, utána pedig megtámadta, és pénzt követelt tőle.
Biztos vagy benne, hogy megkapnád a kártérítést, és a rarardetektorod, meg a blokkolóid ellenére rongálásért (egy-egy drágább tenyészkutya ára a csillagos égben van!) meg önbíráskodásért nem ítélnének el?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.15. 22:46:24
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.15. 22:52:36
És volt már erre példa korábban is a praxisomban.
(És persze nem használt semmilyen megkülönböztető jelzést, mielőtt bárki beleköt...)
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 22:55:54
Persze mindig sejtettem, hogy az ebtenyésztők/szaporítók pszichopaták, de ez van.
Jó, hogy szóltál, majd kapszinicinsrével megyek gazdit keresni.
fzs.1933 2009.02.15. 23:11:01
Valószínűleg már az összes kombináció leíródott, felülmúlva az Univerzum atomjainak számát is.
Amit látok és gondolok.
Előrebocsájtom, hogy én általában jelzem a szembejövőknek, hogy készüljenek. De...
Nagyon nincs jól, hogy ezt "elvárják". Mire fel? Gyorsan mész, valami nem stimmel az autóddal? Mi közöm hozzá? A TE felelősséged, nem az enyém. Engedtessék meg, hogy ne legyek az, aki segíti egy szabályszegő ténykedését! Ezt már otthon is így kellett tanulni, hogy felelősség nincs? De...
Igenis helyes, hogy az esetleges renitenskedőket, még ha csak a rend őrei miatt is, mi, átlagpolgárok figyelmeztetünk. Igenis tanulja meg mindenki, hogy ebben az országban most már eljött az ideje a civil kurázsinak! Nem, nem kell és nem szabad átvenni a rendőrség szerepét sem az utakon, sem lakott területen belül, de arra szükség van, hogy mindenki (A TÖRVÉNYEK ADTA KERETEKEN BELÜL) hozzátegye tudása és tehetsége legjavát a biztonságunkért, az országunkért!
Elnézést, nem hazafiaskodni akarok, csak így jött ki.
Jó éjt!
cszoli (törölt) 2009.02.15. 23:14:54
Ezek után ki az a gyökér, aki nem jelez?
Bambano 2009.02.15. 23:36:10
A balesetek pedig arról is szólnak, hogyan lehet összességében a legkisebb veszteséggel kimászni a katyvaszból. Nehéz ügy, mert valószínűségszámításra hasonlító elemeket kell használni a döntéskor, egy szempillantás alatt. Az eredmény pedig szinte mindig az, hogy ki kell vasalni a kutyát.
Bambano 2009.02.15. 23:38:30
@promontor: mondjuk múltkor sikerült úgy elengednem egy félig civil rendőrautót az m3-ason, hogy nem kellett lassítania és megköszönte! :)
BGyRacer 2009.02.16. 00:23:40
TONTON 2009.02.16. 02:18:37
...hálisten ide is belopódzott a zsidózás...biztos vagy benne, zsegfej-arcúkám, hogy a zsidók a hibásak a traffipaxokért is?
...mellékesen jegyezném meg neked, hogy "blankolt farokkal" él szinte mindenki (legalábbis a férfiak) Ázsiában, Afrikában, a fél USA-ban, de egyre divatosabb viselet Európában is...nnnah, most mesélj, mé fáj neked bazze, ha valakinek hiányzik egy darab bőr a SAJÁT testéből?....
mn8931 2009.02.16. 02:20:43
1/ 2-3 kutyát le lehet fújni, 20-at nem.
2/ A nagytestű őrző-védő kutyák (pl. komondor) alapesetben nem bántanak, csak megfogják a nyakadat és úgy tartanak. Ha izegsz-mozogsz, akkor egy picit szorítanak rajta. Lehet, hogy összeszarod magad, de nem fogsz megsérülni.
3/ Én nem ismerek olyan tenyésztőt, aki szándékosan ráuszítaná a kutyáit bárkire, bár lehet, hogy néhány ember - pl. aki szándékosan elüt egy kutyát - megérdemelné.
4/ Nem zárom ki, hogy hiányosak a műszaki ismereteim, de nekem úgy rémlik, csak olyan gépkocsi vehet részt a közúti forgalomban Magyarországon, amelyik működő fékberendezéssel is rendelkezik.
5/ A KRESZ-ben megfogalmaztak néhány szabályt: pl. egy alapelvet, amely arról szól, joggal számíthatunk arra, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja a szabályokat (bizalmi elv), vagy pl. egy olyan előírást, ami a forgalom biztonságát szolgálja (követési távolság). Tehát ha hirtelen fékezünk, elvileg a mögöttünk haladó jármű is meg fog tudni állni anélkül, hogy a két gépjármű fizikai kontaktusba kerülne.
6/ A jelenleg forgalomban lévő gépkocsikkal 9-13 méteren lehet 50 km/órás sebességről megállni. 80 km/óránál ugyanez a távolság (fékút) kb. 30 méterre nő. Lakott területen szabályosan közlekedve és a féket használva tehát jó eséllyel elkerülhető lenne sok-sok kutya elütése!
7/ Érdekes emberek vagytok Ti! Természetesen fenntartjátok magatoknak a jogot, hogy a társadalmi együttélés kialakult szabályait áthágjátok (gyorsabban menjetek a megengedettnél, fékezés helyett minden további nélkül elüssétek a kutyát, stb.), és mindehhez még ideológiákat (trafizás = sarc, kutya elütése = megállás helyett a valószínűségszámítás szerint a legkedvezőbb eredmény, ha elütjük, stb.) is gyártotok! (Egyébként tévedésben vagytok, ha azt hiszitek, hogy pl. Igalon, Klárafalván, vagy Zsákán baromi nagy népszerűségnek örvendetek, amikor 50 helyett 90-nel átszáguldotok a falun.) Ugyanakkor ha valaki nem ért veletek egyet, akkor azt alapból lepocskondiázzátok, ha pedig - még belegondolni is szörnyűség - ne adj isten venné a bátorságot és emberesen móresre tanítana benneteket, akkor az már - mert Nektek ugye jogaitok vannak?! - egyenesen idióta pszichopata gyilkos a szemetekben.
Esetleg nem ez a mentalitás vezetett oda, hogy Pécsett az a bizonyos nótórius gyorshajtó még rá is dudált a gyalogátkelőhelyen közlekedő babakocsis nagymamára?
rózsaszínkupakodanyomó 2009.02.16. 06:40:43
Marty Mcfly 2009.02.16. 06:52:59
További SAFE DRIVE!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.16. 07:13:31
Figy!
Ha valami megjelenik az autó előtt, tök váratlanul, a semmiből előugorva, a féktávolságon belül, akkor, ha el akarod kerülni az ütközést, akkor kitérő manővert kell végrehajtani.
Ez a kitérő manőver, ha emberről van szó, akkor akár az árkot, útszéli fát is jelenti, mert a gyalogos puhább, és inkább a technika pusztuljon, mint a labdázó gyerek.
Ugyanez kutyára nem áll.
Ha kutya jön féktávon belül, akkor nem fogom jobban összetörni az autót, ha nincs remény a sérülésmentes kitérő manőverre, akkor csak fék, és elbaszom a kutyát.
És ez teljesen független attól, hogy gyorshajtok, vagy sem.
A féktávolság pedig még az én több éves kemény munkával orvtámadás ellen felkészített harci reflekszemel is túl van a tizenöt méteren ha ötvennel megyek, szóval NEM LEHET MEGÁLLNI 9-13 méteren belül egy mai autóval, csak, ha betontömb is segít.
(mellesleg gyanítom, hogy egy ilyen szituban az emberek 80% inkább a harminc méteres fékút felé konvergál)
Az pedig aki a közlekedést veszélyeztetve kienged egy kutyát az úttestre, ráadásul harci kutyát az emberek közé, majd amikor ez a kutya kárt okozott, akkor a kárt okozót akarja valaki móresre tanítani, az nagyon érdekes dolog.
Mert itt most nem arról van szó, hogy a sztrítrécerező köcsögök, kanyarban csikorgunk a középiskolás lányoknak a lerúgott/csillivilli golfunkkal/meganunkal/korzánkkal fütyiseket védem, és helyeslem azt amit csinálnak.
Pont nem erről beszéltem.
Hanem arról, hogy elsősorban ezeket kellene kiszedni a forgalomból, nem pedig azt, aki országúton kilencven helyett száztízzel megy, vagy egy átlátszó faluban hatvanöttel.
Ám mivel sokkal kevesebb köcsög van, akik olyan helyen is száguldoznak, ahol arra nincsenek meg a technikai feltételek (nem belátható az út, várható kiszámíthatatlan esemény, stb), a rendőrség nem ezeket basztatja, ezek csak az ürügy a többi autós sanyargatására.
Szerintem a főnökeik örömtáncot lejtenek, ha végre hulla van, mert ezzel még többet költhetnek "prevencióra".
Rav Antal 2009.02.16. 09:56:03
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.16. 11:04:04
Tetszikérteni? :)
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.02.16. 11:05:04
Legjobb eddigi sztori:
Szürkület, látom mérnek az út szélén, szépen elgurulok a traffi mellett, majd az első szembejövőnek jelzek. Ő lelassit szépen. Mikor elmentünk egymás mellett, akkor láttam, hogy sikerült egy járőrkocsinak jelezni a traffipaxot :D
hexal 2009.02.16. 11:09:34
Előre is várom a kommenteket hogy minek kellet 130al száguldozni.
Marty Mcfly 2009.02.16. 11:21:27
minek száguldoztál 130-al vazze! :-))
hexal 2009.02.16. 11:26:10
khmm... cak óra szerint :(
Johnny M. 2009.02.16. 11:46:27
Marty Mcfly 2009.02.16. 11:57:18
Norbi 2009.02.16. 12:14:29
Johnny M. 2009.02.16. 12:19:22
Barátom, szerinted olyan nehéz szemből már messziről látni ha valaki pl. 30 helyett 80-nal közelít? Mert ha véleményed szerint igen, akkor komoly gondok lehetnek a látásoddal :)
Marty Mcfly 2009.02.16. 12:23:16
Nem pont erre gondoltam "barátom", de pl. 90 helyett 100-110-el, na azt már megnézném, ki saccolja be... :-)
Johnny M. 2009.02.16. 12:36:05
Szerintem a válasz ott van a kérdésedben, miszerint: "vagy csak akkor, ha jelentősen túllépik a sebességhatárt"
Azt megállapítani szemre hogy 90 helyett 100 képtelenség.
mn8931 2009.02.16. 13:48:51
"Az pedig aki a közlekedést veszélyeztetve kienged egy kutyát az úttestre, ráadásul harci kutyát az emberek közé.."
Azt eddig is tudtam, hogy a félrebeszélésben jó vagy, ezt most csak megerősítetted. Én ugyanis nem az emberek közé eresztett harci kutyáról (ez Kelemen Annácska stílusa, de ő nem tartozik az épeszű kutyások közé), hanem egy utcára kiszökő kutyaköjökről írtam, ami nem ugyanaz a kategória.
Annak viszont örülök, hogy "A kutyát meg el kell ütni a picsába,", vagy a "baszok a kutyára, és inkább azt ütöm el, mint az árok/szembejövő."-től legalább addig eljutottál, hogy a féket is lehet használni ("akkor csak fék, és elbaszom a kutyát.". Tekintve, hogy az első hozzászólásaidból kimaradt a fékezés lehetősége, nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy komolyan is gondolod, és nem csak azért írod, hogy a kommenteket olvasó kutyások előtt púderezd magag.
Marty Mcfly 2009.02.16. 13:57:23
Nem erről szól a poszt, kérlek ne keverjétek bele, hogy ki hogyan ütne el állatot az úton! Azthiszem erre volt már egy másik poszt a közelmúltban...
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.16. 14:45:44
Rosszfej-e vagyok, ha nem villantok a szemből jövő föld-föld rakétának, de a 60-as táblánál 90 körül haladó sornak meg igen?
Renrol 2009.02.16. 15:53:31
Ugy gondolom annak van elsőbbsége,akinek megadják! Ha nem adják meg....inkább lemondok róla, menjen,ha annyira sürgős!! Ha traffipaxost látok, mindig jelzek a szembe jövőnek, mert:-- előfordult már,hogy "elbambultam" és pl. 50 helyett 55-el mentem....
---az egész rendőrösdi, csak a büntetésről szól, mennél több pénzt behajtani, (csak az autósoktól lehet!!) A betörőt,rablógyilkost,utonállót fogd meg Te,arra nincs egy rendőr se! Ki se jönnek ,hiába szólsz, nem hogy nyomoznának!
---Általában olyan helyen állnak (elbujva),ahol semmi ,de semmi nem indokol korlátozást,de "biztos" a bukás! Ugyhogy rám számithattok ez után is!!Én mindig jelzek!!!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.16. 16:59:10
@Rav Antal: Attól falu mert laknak benne, és attól átlátszó, mert ellátni az elejétől a végéig, belátni a portákra, stb.
Szóval átlátszó
107! 2009.02.16. 17:29:48
Bocs, hogy nem bemásoltam, hanem fejből írtam!!! Szerintem akinek szólt az értette.
@promontor:
És persze nem én voltam, így kár nekem sírni érte. Mindenki helyett nem vezethetek.
@RosszQtya:
Ezt nem hiszem el! Amikor még rosszban voltunk, pont ezt kívántam. Ne haragudj, hogy a múltkori enyhülés után még nem vontam vissza!!! :-) Mennyi az annyi, mire számítasz? (csak azt ne írd, hogy elintézted a helyszínen)
mn8931 2009.02.16. 20:00:59
Látod abban egyetértünk, valóban nem mindegy.
"A féktávolság pedig még az én több éves kemény munkával orvtámadás ellen felkészített harci reflekszemel is túl van a tizenöt méteren ha ötvennel megyek, szóval NEM LEHET MEGÁLLNI 9-13 méteren belül egy mai autóval, csak, ha betontömb is segít.
(mellesleg gyanítom, hogy egy ilyen szituban az emberek 80% inkább a harminc méteres fékút felé konvergál)"
Nem volt rossz tipp az a 30m. A német Auto Motor und Sport fékteszteket végzett, melynek során egy Jeep Grand Cherokee 4.7 és egy Mazda MX-5 1.9 37,5, míg egy BMW 750i 37,8 m-en állt meg.
100km/h-ról, 1999-2000-ben.
(epa.oszk.hu/00800/00804/00146/9361.html)
De nézzünk egy 2008-as adatot:
„Egy 50 km/h sebességgel haladó gépjármű optimális féktávolsága száraz úton kb. 8 méter.
Vizes úton ez a féktávolság már 16 méterre nő, havas úton 32 méter, jeges, csúszós úton ez az érték már nyolcszorosa, akár 64 méter lehet.”
Félreértés ne essék, ezt nem az ujjamból szoptam, hanem az Országos Baleset-megelőzési Bizottság honalapján található ORFK Baleset-megelőzési Osztály sajtóanyagban olvasható.
Ők pedig közismerten a „lúzerek gyülekezete” ugye?
(baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=777)
Azért, hogy ne legyek off: mivel apámtól ezt tanultam, én is jelzem a trafit másoknak.
cso zsi 2009.02.16. 22:58:37
Féktávolság = reakcióidő + fékkésedelmi idő* + fékút hossza.
*= mi még tanultuk, hogy a fékhatás kialakulásának is van egy ideje.
www.kisdoboz.hu/fekut/
Nem szentírás, de tájékoztatónak jó.
Lunitari 2009.02.17. 10:12:27
PriceJ 2009.02.17. 11:26:06
Alapvetés, hogy a közúti közlekedés szabályait - amelyek bár időnként marhára idegesítőek - a saját, valamint családtagjaink, barátaink és Malacka üzletfeleinek érdekében be kellene tartani.
Alapvetés továbbá, hogy a közlekedést a benne résztvevőknek mint egységes egészt kéne nézniük, s nem kizárólag a saját érdekeiket kellene szem előtt tartaniuk.
Alapvetés még az is, hogy a közlekedés során segítenünk is kellene egymást, mert attól lesz működő, biztonságos és folyamatos a haladás.
A tarffipax, mint olyan jelen alkalmazásával többnyire és elsősorban valóban nem a megelőzést szolgálja, inkább szívatás sokszor. Ha azonban azt szeretnénk, hogy megelőzze a baleseteket, és a sebességhatárok betartatására ösztönözzön, akkor sokkal több és telepített traffi kéne esetleg, és semmiképpen sem bokrok mögé eldugva.
Ostobaság az a hozzáállás, hogy 50-es táblánál 51-től szankcionálható a sebességtúllépés, mivel a bíróságon sikerrel védhető az az álláspont, hogy a gépjármű kilométerórája nem hitelesített, következésképpen nem pontos, csak tájékoztató jellegű mérőműszer. Ugyanakkor nyilvánvalóan 60-as sebességnél ugyanerre eredményesen már nem hivatkozhatunk.
A traffi jelzése más közlekedők számára önmagában nem okozza sem gyermekek halálát, sem pedig egyéb tragédia bekövetkeztét, aki ezt állítja az súlyosan demagóg. Viszont ha jelzed - én mindig jelzem, ha látom -, azzal ha csak kis időre is, de elősegíted a sebességhatár betartását. Mindaddig jelezni is fogom, amíg magukat álcázni próbáló autókból fotózzák az elhaladókat.
Saját tapasztalatom - általában napi 80-90 km megtétele során-, hogy az objektív felelősségi rendszer bevezetése óta, illetve a telepített rendszerek környékén sokkal jobban betartják az autósok a sebességhatárokat. Őrültek, gyilkosok és szervdonorok azonban mindig is lesznek, függetlenül attól, hogy jelezzük-e a traffit, vagy sem.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 11:35:30
Aki folyamatosan tolja neki, mindig és mindenhol az többek közt azért is teheti, teszi, mert a trafit úgyis bejelzik neki. Tehát 2-3 lassúhajtást "kötelező" csak "kibírnia", a maradék napi sok száz km-en meg mehet, mint az állat.
Néhány alkalom és 100-200k-s csekkjutalom után már elgondolkodna.
PriceJ 2009.02.17. 11:52:29
balra 2009.02.17. 16:05:49
Shitman (törölt) 2009.02.17. 18:01:17
sq 2009.02.18. 21:47:34
motorosoknak sokszor akkor is villogok ha nincs is trafi.
lehet anyázni de a kommenteket nem olvasom.
Marty Mcfly 2009.02.19. 18:30:15
Lécci, vki!
brujah 2009.02.20. 08:07:37
szmoker (Homo Trollicus) 2009.02.20. 14:11:33
Szarok a kolbászoszsömlékre, és mivel céges autóm van, kurvára mindegy hogy csak a szélvédőn csattan szét a koponyád, vagy totálkárra is töröd az autót.
Sőt, ha kolbászoszsömléket látok, visszakettő padlógáz.
2009.11.24. 03:07:19
Kalányos Márió 2009.11.24. 11:20:18
Ha már az interneten, arc nélkül is mindenki ilyen szabálytisztelő... Szörnyű világ felé haladunk...
Lassabban teeeeé! 2010.02.13. 18:51:19
Az első mondatodtól kiakadtam...aztán végigolvasva végül is igazad van. Szerintem nincs olyan aki mindig betartja a korlátozást. Aki ezt mondja, hazudik.
Asszonyt a falunkban 63 km/h miatt büntették a bokorból...15k...rohadjanak meg.
t5 2010.03.10. 21:24:03
Harcimaci 2010.10.05. 13:23:48