Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jelzed a szembe jövőknek, ha mérnek?

2009.02.15. 11:42 :: SilentSound

Nem is tudom, hogy a sebességmérősdi témakörön belül foglalkoztunk-e már azzal, hogy az autós társadalom tagjai mennyire segítik egymást abban, hogy elkerülhessék a nemrégiben igen megdrágult gyorshajtási csekkek postaládába való érkezését. D=M=C hozta végül elő ezt a témát, velem együtt arra kíváncsi, hogy ti jelzitek-e a szemből érkező autósoknak, hogy lassítsanak, ha nem akarnak büntetést? Ha igen, hogyan? Ha nem, miért?

Egy általános jelenségről szeretnék írni, ami része hétköznapjaink közlekedésének és mégse. Valakinek egyértelmű, valakinek nem. Nem célom, hogy cifra fogalmazással megmutassam, hogy én is pályát tévesztettem és mi a faszt írogatok ide, mikor egy könyvet is kiadhatnék, szóval belevágok a közepébe:

Traffipax esetén az emberekben megmozdul valami és hirtelen a többi autóssal, márkára való tekintet nélkül egy nagy, közös „segítsük egymást” családot alkotunk összefogva a csúnya rendőrbácsik ellen (akik persze csak a munkájukat végzik).

Ám a jelzés sokszor nem egyértelmű. Melyik oldalon van a traffi, utána meddig érdemes jelezni a szembejövőnek, milyen jelzés is pontosan a legegyértelműbb, kerszteződés után érdemes-e még jelezni, stb.

Érdekelne a véleményetek!

Én ha tehetem, megpróbálok jelezni autóstársaimnak, viszont visszafelé nem sűrűn kapom: jártam már úgy többször, hogy a szembejövő forgalomban 10 kocsiból egy jelzett, az sem volt egyértelmű, aztán hopp, ott figyelt a yard 1 km múlva...

Senkinek nem kötelessége, de szerintem semmiből nem tart egy ujjpöccintéssel esetleg „megmenteni” akár a sokat szidalmazott „ódisokat” is! (csak hogy lehessen anyázni is...) :)

Szóval, ki-hogyan csinálja? Illetve ha nem csinálja, akkor nem tudja, mit kell, vagy csak leszarja?

304 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés kresz gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 17:49:16

@Bambano: egyre ráakad, a többi meg vidáman száguldozik tovább. azért belátható, hogy ez se megoldás.
ezért találták ki a pontrendszert, és én azt mondom szigorítsák amennyire csak kell.
inkább pontozzon ki 1 hónap alatt (saccra) 100 autóst, mint személyesen intézkedjen 20-nál.
a "kiestél" kártya után továbbra is furikázókat meg majd leügyezi más.


ami meg a forgalom ritmusa című mondókát illeti: ha az a megengedett sebesség feletti ütemben van, akkor nem a táblával van a baj.

Don Blasius 2009.02.15. 17:51:22

@Rav Antal:
De csak a Kacsóh és a Stefánia között ugye? Utána ott a bringaút, fel kell oda hajtanod, nem mehetsz a külsőben sem!:))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 17:54:54

@non olet: miért is van ott pont jó helyen?

Mi a veszélye annak, ha a kapaszkodósávban haladó kamionokat 110-zel előzi valaki, és nem kilencvennel?
Miért is jobb az, ha csak a felét előzik meg ott, ahol van saját sáv az előzéshez, majd a többit egyesével a kanyarokkal és szembejövőkkel nehezített pályán?

cuebler 2009.02.15. 17:59:26

- ha betartom a limitet, nem jelzek. tartsa be más is :-)
- ha esetleg gyorsan megyek, akkor azért tartozom annyival a többieknek is, hogy jelzek...

mellesleg az én vidéki városomban egy zebra és a mellette lévő veszélyes "útelágazódás" környékét mérik, esetleg a "belvárosban"...

Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 18:03:22

@kolbászoszsömle: és pöttyöslabda-jelződ van-e? gyerekjelződ van-e? kismamajelződ? kutyajelződ? bármilyen váratlan eseményt jelző jelződ?
vagy netán váratlan közlekedési eseményt blokkoló eszközöd van?
képes vagy megváltoztatni a tér-idő kontinuumot?

"imádom" azokat, akiknek blokkolója van és erre, meg az "annyival megyek amennyivel akarok" mentalitásra szemmel láthatóan büszkék.

107! 2009.02.15. 18:11:57

@Bambano:

Azt hiszem, azzal mindannyian tisztában vagyunk, mit kellene tenni, és hogyan. Azonban a megvalósítás lehetőség nem az utcán szolgálatot teljesítő rendőrtől függ. Abból dolgozunk, amink van, annyira, amennyire futja...

Nagyon sok okos ember megmondta már, hogy nem a büntetés nagysága, hanem az elkerülhetetlensége a visszatartó erő. Ettől viszont még nagyon messze vagyunk.

Hidd el Bambano, ami tőlem telik, azt megteszem, de szélmalomharcba én sem fogok.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:14:51

@Berci_JCHC:

Pöttyöslabdaveszélyes helyen nem láttam még traffipaxot.
A váratlan közlekedés eseményeken - szembejövő elájul, és rádhúzza a kormányt pl- pedig nem segít rajtad, ha te szabályos vagy.
A kutyát meg el kell ütni a picsába, aztán megkeresni a gazdáját, hogy lehet kifizteni a kárt.
A kutya nem bóklászhat az úton.

pingwin · http://pingwin.blog.hu 2009.02.15. 18:15:03

@müszi: kresz-ben eddig is benne volt, hogy meg kene allni, ha gyalogos lelep, de cseszunk megallni.

romaniaban ugrik a jogisi, ha nem allsz meg a zebranal, talan ott sem veletlenul vezettek be.

ha az autosok nem lennenek hujjek es megallnanak. megalltak volna, mikor kellett, akkor most nem lenne szukseg plussz szabalyozasra, szigoritasra.

107! 2009.02.15. 18:16:44

furcsa kép van bennetek arról, hol van jó helyen egy trafi. Amúgy meg elég sokat vezetek én is szolgálaton kívül is, de nem sokszor találkoztam még indokolatlan helyen lévő műszerrel. De hát biztos bennem van a hiba.

Circus 2009.02.15. 18:18:24

Röviden, tömören: nem.

Az indokokat már ezren leírták feljebb. Azért vannak a szabályok, hogy betartsuk őket.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:19:29

@107!: Attól függ, hogy mi a jó hely...

Ha büntetni akarsz, más a jó hely, mint ha az, hogy a mérés hatására kevesebb legyen a baleset.

Bedi 2009.02.15. 18:21:05

Birom a sok öntudatos gyorshajtót, valszeg ugyanők írtak arról 5421 hozzászólást, hogy milyen felháborítóan kevés a 4 év a babakocsis nagymamát kivasalónak. (Pedig csak 65-tel ment)

Sajnos, hallani fogunk még néhányukról.

imco 2009.02.15. 18:24:32

Király! Ismét egy észosztos hely!
Na akkor emelem az adrenalint az észosztokban! :)
Notorius gyorshajtó vagyok. Utálom a rendöröket. Mindig jelzem - ha tehetem-, hogy mérnek. Nem, nem okoztam még balesetet! Nem, nem vagyok isten! Egyszerűen szerencsém és sok rutinom van. A baj azokkal van akik pl. az M3-on osszák az észt hogy 130 a megengedett és ezt pl. kontrázgetásssal probálják tudatositani a belsősávban. Majd rossz néven veszik ha jobbról leküzdöm öket. Miközben én 1:15' alatt hazaértem Tiszaújvárosból Gödre addig ők épp a következő harcukat vivják Miskolcnál! :D

107! 2009.02.15. 18:27:42

@kolbászoszsömle:

Azt azért elárulom, hogy fentről érkezik az ukász, mikor hol kell mérni.
És egy másik tévhit: nem hogy a rendőr, de még csak a rendőrség sem kap abból, amit kiszab bírságot, tehát nem érdeke a "pénzbeszedés"! (A zsebrebírságolást ne is említsétek, én a tisztességes esetekről beszélek, a másik bűncselekmény!!!!)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:29:15

@Bedi: Amíg engem a jard a négysávoson városon kívül mér, hogy kilencvennel megyek-e, vagy százhárommal, addig, NEM OTT MÉR, AHOL A BAKABOKCSIS NAGYMAMA BATTYOG AZ ÚTON...

Persze sokkal többen mennek százhárommal a négysávoson, hiszen nem keresztezi semmi, nincs gyalogosforgalom, jó a minősége, és utána sokáig nem lehet előzni.
Ezt tudja a rendőr, és ő leszarja a nagymamát, mert "csak" napi három olyan hülye van, aki babakocsisnagymamát veszélyeztet, és a nagymamák kilencvenkilenc százaléka el tud ugrani...
És az mégiscsak jobban mutat a statisztikában, hogy fogtunk 30-40-100 gyorshajtót, mint az, hogy hármat.

107! 2009.02.15. 18:30:42

@imco:

Hány ilyet helyszíneltem már! Szerintem még találkozunk. "Jó autó, jó sofőr, nincs kockázat..." :-))) Persze!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:33:39

@107!: Sokan és sokszor elmondták, hogy nem részesül a rendőrség a bírságból.
Ezt készséggel el is hiszem.
Azt is, hogy fentről jön az ukáz, hogy hol kell mérni.
Az lehet, hogy nem rendőr érdeke a pénzbeszedés, ám a rendőr nem a saját érdekében dolgozik, hanem annak az érdekében, aki a parancsot adja.

És ezt elég nehéz elhinni, ha az ember azt látja, hogy a tégla buszmegállóra vágtak bónusz ablakot a radarnak, hogy jobban el tudjanak bújni. Kakasd és Bonyhád között pl.

Bedi 2009.02.15. 18:38:22

@kolbászoszsömle: Teljesen értelmetlen vitatkozni olyan érvekkel, hogy: azért nem tartom be a szabályokat mert nem ott ellenőrzik a betartását ahol szerintem kéne.

veszettcsiga 2009.02.15. 18:38:35

igenis mérjenek az iskoláknál, vagy olyan csomópontokban, ahol a legtöbb gyorshajtásból eredő baleset történik..

DE ne a városhatár tábla előtt 50 méterrel!

azt mér nem mérik, hogy valaki indokolatlanul lassan halad, ráadásul a belső sávban? 10 ilyen előzése után az ember agya jó hogy elszáll. Pedig ezek jóval balesetveszélyesebbek a gyorshajtóknál - hiszen gondoljunk bele - szerintem azt se tudják hol vannak... nem érdekli őket hogy más is közlekedik (önző parasztság)... olyan mintha otthon a tévé előtt ülnének, hogy jé -> milyen érdekes a mai adás!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:40:12

@Bedi: Ebben van némi igazság.
Ellenben nem erről beszélek.

Hanem arról, hogy miért jelzem a trafit a többieknek.

Rav Antal 2009.02.15. 18:42:03

@KuKori: Igen, ez így van. És a sok paraszt rászokik arra, hogy ha nem villantanak, akkor nincs trafi és lehet menni mint az állat. És akkor üti el a 8 éves Józsikát. A sok villantással ölitek meg a gyereket.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 18:45:41

@Rav Antal: Kéretik az iróniát kiérezni a szövegből.

Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 18:45:44

@kolbászoszsömle: azért rohadtul nem mindegy, hogy egy váratlan eseménybe milyen sebességgel fékezel bele. gondolom ezt nem kell ecsetelni.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.15. 18:53:14

@Berci_JCHC: Neked van még időd mérlegelgetni váratlan esemény idején? Irigyellek, megmondom őszintén.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 18:53:28

@Berci_JCHC: Jupiter-Merkúr távolságot autózok hetente, tizenpár éve, de nem emlékeim szerint egyetlen nagyon váratlan esemény ért összesen az úton.

Az pedig egy igen rossz asszociáció, hogy belefékezni a váratlan eseménybe...

Sailor 2009.02.15. 18:59:37

Én elég sokat vezetek, főleg a Dunántúlon.
Fel tudnám sorolni, régebben hol voltak a kedvenc mérőpontok: csupa egyenes, jól belátható útszakasz közepetáján valami álcázó bokornál.
Ezek szerencsére megszűntek az utóbbi 2-3 évben.
Amit fontosnak tartok - a lakott területek védelme. Vannak városok,falvak, ahol mindenki betartja a sebességkorlátozást, mert saját trafijuk van és gyakran mérnek. Meg is van az eredménye.
Lakott területen egyébként (vidékről beszélek)igenis be kell tartani az 50-t. Sok helyen nincs járda, de van részeg/kivilágítatlan biciklis/gyalogos/háziállat.
Más: ha az út és az előtted haladó kocsi lehetővé tenné a gyorsabb haladást, de mégis kocog, érdemes alkalmazkodni. Lehet, h ő már lát valamit :), amit te még nem. Számtalanszor mentett meg ez a módszer.
Én szoktam jelezni és meg is köszönöm a jelzést. Szvsz így helyes: nem a bírság a cél, hanem a biztonság.

non olet (törölt) 2009.02.15. 19:07:33

@kolbászoszsömle:

ahogy gyorshajto sem...!!!

A gyorshajto pont ugyanugy felelos,mert
szabályt SÉRT, mint a kutya gazdaja.

Ha
lehet onkenyesen gyorshajtani
akkor ugyanugy
lehet onkenyesen kutyat kiengedni is.

...ugye ?!!! nincs kulonbseg.

Hiszen egyik onkyneskedo sem szamit ra, hogy baj is lehet belole.

Amugy lasd a ma esti hiradoban:
gyorshajtas, 3 hulla

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 19:17:27

@non olet:

Nézd, ennek így semmi értelme a világon.

Ha én úgy közlekednék, hogy nekem van igazam, mert szabályos vagyok, amikor éppen betrtok minden szabályt, akkor hullák szegélyeznék az utat.
Akkor nem állnék meg a piroson átspurizó nagymamának, a zebra mellett gyalogló gyalogosnak, stb.

Ha szerinted az egyetlen veszélyforrás az úton a gyorshajtás, különösen az a gyorshajtás, ha valaki lakott területen kívül merészel nem 90-nel, hanem 110-zel, átlátszó faluban 65-70-nel menni, akkor te egy nagyon egyszerű ember vagy.

Ha azt nem vagy képes felfogni, hogy azzal, hogy a hozzám hasonló autósokat basztaja a rendőr a kurvaanyámmindszenti buszmegállóból lézerezve, azzal nem fogja meg a sztrítrécerező kilincsel előre vagizó suhancot a városban, akkor nem tudom, hogy mi van.

Fucksee 2009.02.15. 19:29:31

Mi lenne ha megtiltanánk a rádióknak hogy a sebességmérők aktuális helyzetéről beszéljenek, vagy eleve a rendőrök nem tennék fel a honlapjukra az infókat...hanem csak úgy mérnének egyszer itt egyszer ott, ja, és büntetve lenne a szembevillogó...
ekkor hatásos lenne a trafizás.

Bobby Baccala 2009.02.15. 19:29:51

@kolbászoszsömle:

ááá..az igazi el classico mérőhely :) bár már rég láttam arra mérni őket..lehet már mindenki vágja :D

bowrain 2009.02.15. 19:30:05

Az a vicces, hogy errefelé mindig ugyanazon a helyen mérnek, és egy kivételével nem olyan helyek, ahol ésszerűnek tűnik, hanem inkább pénzszerűnek.
Ha váltogatnák, akkor legalább a szakaszok között nem mennék úgy az emberek, mint az állat. Egyébként van, aki meg lajhárként megy, azokat sosem értem, de az állatpéldába beleillik :D

Ésszerű határon belül szoktam villogni, főleg ha előttem senki sem megy.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.02.15. 19:36:42

érdekes a téma, aktuális is.

én mindig szoktam jelezni a trafit, mert segítem a másik autóst is. aki nem veszi az adást, az meg is érdemli. aki meg nem jelzi, farfekvéses tarajossünt!!!!!

Taxomükke (UK) 2009.02.15. 19:40:30

Úgy látom, sokan csinálják úgy, mint én:
Ha szemét (értelmetlen) helyen van a trafi, villogok a szembejövőknek. Pl. Csepelről a Belváros irányába: 2x2 sáv, nyugodtan és biztonságosan lehetNE autózni 70-80-nal, de ugye kint van a tábla, és előszeretettel mérnek. Menjenek a pi... piroson áthajtókat büntetni inkább. Ez csak pénzbeszedés, amivel nincs gond, ha olyan helyen csinálják, ahol a balesetveszély is csökken ezáltal.
Ha vadállatul közlekedő jön szembe és van trafi, nem villantok, ha nincs trafi, villantok neki, talán lassít. (Sokszor nem: szerintem egy csomóan észre sem veszik, hogy villogok, ez elég gáz szerintem.)

vhm 2009.02.15. 19:44:32

@107!: "1,5Km??? Honnan az adat? Igazad van éjszaka értelmetlen mérni, olyankor úgy is csak a streetracingosok vannak az utakon, azok meg rendes emberek, nem lépik túl a korlátokat."

Nem mondtam, hogy értelmetlen. Csak itt van az az eset, hogy akár a 65 sem száguldás, sőt. Viszont már 30e lenne.

Itt a hely leírása, aki erre jár, vigyázzon (44-es út).
A pont: kanyarból kijövet már mérnek
B pont: itt az autó, bent ül mindenki, csak egy kivilágítatlan parkoló kocsi a sok közül.

maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=44&daddr=44&hl=en&geocode=FbUXywIdTy40AQ%3BFeMsywIdW-QzAQ&mra=ls&sll=46.86248,20.186691&sspn=0.036621,0.064802&ie=UTF8&ll=46.866911,20.185018&spn=0.009154,0.016201&t=h&z=16

zsoltr 2009.02.15. 19:44:46

Villantok, és a kezemmel körzök, így jelzem, hogy trafi van. Aki nem jelzi annak semmi jót nem tudok kívánni, amit írnék, azt pedig nem tűri a nyomdafesték. Amúgy szerintem a 10-ből 1 jó arány. Elég sokat autózom, és nagyon rossz a tapasztalatom.

vhm 2009.02.15. 19:47:11

@valami hidralika mittudomén: "Honnan az adat?"

Ja, bocsánat. Onnan tudom, hogy onnan már mérnek, mert egyszer volt alkalmam megnézni közelebbről is némi csekktöltögetés közben :)

cso zsi 2009.02.15. 19:53:58

@Tibi bácsi: "Pl. Csepelről a Belváros irányába: 2x2 sáv, nyugodtan és biztonságosan lehetNE autózni 70-80-nal, de ugye kint van a tábla, és előszeretettel mérnek."
Mert te így döntöttél?
Cseppet sem biztonságos a kikötő ki-bejárat.
Volt már jópár halálos baleset az előjelzett gyalogátkelőn, és a kocsibehajtónál is.
Az alacsonyan szálló motoros elkenődött a tréler hátsóján, a sofőr már a traktorral bent volt a hév-sínek alatti átjáróban.
Az onnan kihajtók (legyen az kamion, vagy szgk) vagy percekig nem tud kijönni, vagy kamikaze módjára kirongyol onnan.

Berci_JCHC (törölt) 2009.02.15. 20:04:54

@Tibi bácsi: "lehetNE autózni 70-80-nal, de ugye kint van a tábla"

ami nem a kötelező minimum sebességet jelzi. ;]
ha a csajnak fasza volna, ő lenne a vőlegény.

kuk22 2009.02.15. 20:34:37

Sztem amíg a rendőrök kivétel nélkül bort isznak, addig ne prédikáljanak vizet. Majd ha példák lesznek szabályosságból, akkor hagyom, hogy neveljenek.

A legbosszantóbbak, amikor sunyin és szabálytalanul parkolva mérnek: 4-es 2x2 sáv Cegléd és Albertirsa kezdetén, 2 irány között forgalomtól elzárt területen, szalagkorlát mögött, kékvillogó, vészjelző nélkül; M5 Kecseméti pihenő szintén forgalomtól elzárt területen, szembe! a forgalommal, ugyanez 4-es Törökszentmiklós pihenőnél. Csak egyszer vinne el egy ilyen genyót egy elalvó kamionos, kicsit alább hagynának ezzel a nekünk mindent lehet stílussal.

Amúgy én mindig, mindenkinek, mindenért villogok, forgalomfüggően a távolság:
- sok rövíd: valami, amiért érdemes lassítani: trafi, baleset, torlódás
- sok rövid egy hosszú a végén: kapcsolj világítást te kretén (erre 10-ből 1-szer, ha reagálnak, ergo a lámpa nélküliek vagy mind hülyék, vagy köcsögök és csak azért se)
- 1 hosszú: innen nézve meg fogunk halni, ha továbbra is egy sávban megyünk, úgyhogy takarodj vissza a tiédbe!

Meggyőződésem, hogy aki segíti a többieket bárhogy túlélni, az több életet ment meg, mint bármelyik trafipax vagy rendőr, de ez sose fog kiderülni... azért érdemes

vhm 2009.02.15. 20:40:12

@non olet: nem igaz.
50-nél 75-ig szabálysértés, tehát szabálysértési bírságot kap (és pontokat) a vezető, ha elkapják vagy ha megnevezik. (helyszínen minimum 2e, max 20eFt, utólag feljelentés alapján több tízezer lehet). Ha nem állítanak meg, továbbra is 57-es utas működik.

emellett
65-től közigazgatási bírságot kap az üzembentartó ami 65-nél 30eFt kezdődik. Ezt nem igazán lehet megúszni.

--
ha a 75-öt átlépi, akkor első pontban nagyobb bűntetés + jogosítvány bevonás egy időre. már ha elkapják vagy megnevezik.

emellett közig bírság az üzembentartónak 300eFt-ig sebességfüggően.

DE AZT LÁTNI KELL, hogy nem helyette, mellette van a közig bírság, amit nevezünk objektív felelősségnek. De ez nem mindenre terjed ki, így még mindig sokmindent meg lehet úszni úgymond.

107! 2009.02.15. 20:45:32

@valami hidralika mittudomén:

Ez az állításod tele van hibával!!!!

non olet (törölt) 2009.02.15. 20:57:59

@valami hidralika mittudomén:

OLVASGASS MÉG....
Mert nem ugy van, ahogy irod.

Nalam pl. biztos, hogy sokkal tobb dologban tevedsz.

vhm 2009.02.15. 21:51:47

@107!: Lehet, nem akartam teljeskörűen mindent leírni. De akkor várom a javítást ;)

107! 2009.02.15. 22:08:34

@valami hidralika mittudomén:

"50-nél 75-ig szabálysértés" Felette is szabálysértés, csak kiemelt!

"helyszínen minimum 2e, max 20eFt" Szeretem a postai befizetést használni, mert kevésbé félreérthető, de 3.000-20.000Ft az új értékhatár.

"utólag feljelentés alapján több tízezer lehet"
Kisebbfokú esetén 30.000 ig, Sebességkorl. jelentős túllépésénél 150.000 Ft-ig És igen, itt járművezetéstől eltiltásra is van lehetőség.

"Ha nem állítanak meg, továbbra is 57-es utas működik." Erre még mindig bármikor hivatkozhatsz, csak nem érdemes minden esetben. Ugyanis itt jön szóba az objektív felelősség nevű közigazgatási bírság, ami sokkal szigorúbb, és következetesebb a rendőrség által kiszabott szankciótól. Egyetlen hátránya, hogy nem jár eltiltással, nincs büntető pont.

Amit nem írtál, de valahogy mégis láttam a kommentedben, az az elhatárolás.
100Km/h alatti korlátozásnál 50%-os túllépés 100Km/h feletti korlátozásnál 33,3%-os túllépés a kiemelt szabálysértés.
Tehát 50-es táblánál 76 Km/h, autópályán 130nál 174Km/h tól kezdődik a Sebességkorlátozás jelentős túllépése szabálysértés.

vhm 2009.02.15. 22:23:36

@107!: OK. Korrekt. Sikerült kicsit/nagyon pontatlannak lennem.

vhm 2009.02.15. 22:25:40

@107!: Ja és erre szoktam mondani: Ha siet az ember, akkor a 100-as korlátozás "jobb", mint a 110-es. Mert ugye ott 150-ig, másiknál csak 143-ig van biztonságban a jogosítványa.
Legalábbis ha nem nagyon nagyon siet, amit persze nagyon nem kellene.

randobrobag 2009.02.15. 22:41:29

Annyit tennék hozzá, hogy én inkább relatív gyorshajtásról beszélnék.Éjjel "halott" városban senkit nem zavar 50 helyett 70,(persze tudom, hogy a gördülési zaj is zavaró) ugyanakkor viszont fényes nappal a 49 is lehet sok!
Az meg,hogy a rendőrök hol mérnek? Kit érdekel?
Legkevésbé sem zavar, ha szabálytalanok úgy mérnek ahogy tudanak! Sunyi trafi=több pénz.Ennyi. Bár jobban szeretem, ha látszanak és főleg, ha villognak szemből, én is villantok!
Saját sztori:Megyünk Gyöngyösre életemben először jártam arra, villognak szemből trafi!Lassítok trafi mellet el!Megúsztuk!Vagy mégsem?Városka elején újabb mérés, hatvanegynehánnyal bemértek!Na mondom ez nem is olyan sok, előtte 70-es v 80-as tábla van az úton!Igen ám csak már a Gyöngyös tábla után mértek! Csekk 10000! Így jártam!

mn8931 2009.02.15. 22:43:47

@kolbászoszsömle:
"A kutyát meg el kell ütni a picsába, aztán megkeresni a gazdáját, hogy lehet kifizteni a kárt.
A kutya nem bóklászhat az úton. "

1/ Egy 8-10 hetes kölyök - mivel még nem feltétlenül behívható - általában ész nélkül rohan a macskák után. Pl akkor, ha kinyílik a kapu, és meglát egyet. Az ösztöne erősebb, mint az addigi nevelés.
2/ Ha valaki szándékosan elüti pl. egy tenyésztő kutyáját, és utána még odapofátlankodik kártérítést követelni, az esetleg rábaltázhat. Lehet, hogy a tenyésztő beengedné az udvarra, aztán kiengedne vagy 20 kutyát, és megszórná az illetőt kutyaeledellel. Aztán amíg a kutyák elszórakoznának vele (ugye Te is el tudod képzelni milyen az, amikor néhány őrző-védő kutya játszadozik?), addig keresne néhány szemtanút (mivel tudja, hogy a környéken kinek ütötték már el a kutyáját, így valszeg találna is), aki látta, hogy szándékosan ütötte el, majd kihívná a rendőrséget, hogy az illető szándékosan elütötte a kutyáját, utána pedig megtámadta, és pénzt követelt tőle.

Biztos vagy benne, hogy megkapnád a kártérítést, és a rarardetektorod, meg a blokkolóid ellenére rongálásért (egy-egy drágább tenyészkutya ára a csillagos égben van!) meg önbíráskodásért nem ítélnének el?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.15. 22:46:24

pont délután szálltam bele a xarba az árpádfejedelmen... szokásos 70 körüli tempó :-/

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.02.15. 22:52:36

@107!: Mondjuk éppen tegnap fordult elő velem, hogy egy rendőrautó elment mellettem a Petőfi hídon, én olyan 65 körül mentem (mea culpa!)...

És volt már erre példa korábban is a praxisomban.

(És persze nem használt semmilyen megkülönböztető jelzést, mielőtt bárki beleköt...)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.15. 22:55:54

@mn8931: A mi van,ha kirohan elé megy kutya című kérdésre való válaszom az, hogy baszok a kutyára, és inkább azt ütöm el, mint az árok/szembejövő.

Persze mindig sejtettem, hogy az ebtenyésztők/szaporítók pszichopaták, de ez van.
Jó, hogy szóltál, majd kapszinicinsrével megyek gazdit keresni.

fzs.1933 2009.02.15. 23:11:01

Micsoda "hangversenyt" lehetne összeszedni a fenti írásokból.
Valószínűleg már az összes kombináció leíródott, felülmúlva az Univerzum atomjainak számát is.

Amit látok és gondolok.
Előrebocsájtom, hogy én általában jelzem a szembejövőknek, hogy készüljenek. De...
Nagyon nincs jól, hogy ezt "elvárják". Mire fel? Gyorsan mész, valami nem stimmel az autóddal? Mi közöm hozzá? A TE felelősséged, nem az enyém. Engedtessék meg, hogy ne legyek az, aki segíti egy szabályszegő ténykedését! Ezt már otthon is így kellett tanulni, hogy felelősség nincs? De...
Igenis helyes, hogy az esetleges renitenskedőket, még ha csak a rend őrei miatt is, mi, átlagpolgárok figyelmeztetünk. Igenis tanulja meg mindenki, hogy ebben az országban most már eljött az ideje a civil kurázsinak! Nem, nem kell és nem szabad átvenni a rendőrség szerepét sem az utakon, sem lakott területen belül, de arra szükség van, hogy mindenki (A TÖRVÉNYEK ADTA KERETEKEN BELÜL) hozzátegye tudása és tehetsége legjavát a biztonságunkért, az országunkért!

Elnézést, nem hazafiaskodni akarok, csak így jött ki.
Jó éjt!

cszoli (törölt) 2009.02.15. 23:14:54

A sebességkorlátozást csúcsforgalomban 100%-al túllépő, sávok közt cikázó menőgyereket úgysem állítják meg (ha meg igen, akkor az utolsó munkanapjuk lesz, mint rendőr), de ha te 10-15-el túlléped a néptelen úton, akkor megszivatnak.

Ezek után ki az a gyökér, aki nem jelez?

Bambano 2009.02.15. 23:36:10

@mn8931: ha olyat olvasok, hogy egy magára valamit is adó kutyatenyésztő ráuszítja a kutyáit egy emberre, mindegy, miért, akkor a legenyhébb, amit mondani tudok, hogy idióta pszichopata gyilkos az illető.

A balesetek pedig arról is szólnak, hogyan lehet összességében a legkisebb veszteséggel kimászni a katyvaszból. Nehéz ügy, mert valószínűségszámításra hasonlító elemeket kell használni a döntéskor, egy szempillantás alatt. Az eredmény pedig szinte mindig az, hogy ki kell vasalni a kutyát.

Bambano 2009.02.15. 23:38:30

@107!: egy rendőr idézze pontosan a szabályokat. Amit te mondtál, az a 100km/h-ról nem rendelkezik, a szabály pedig helyesen úgy van, hogy 100km/h-t meg nem haladó és ezt meghaladó eseteket definiál.

@promontor: mondjuk múltkor sikerült úgy elengednem egy félig civil rendőrautót az m3-ason, hogy nem kellett lassítania és megköszönte! :)

BGyRacer 2009.02.16. 00:23:40

Én midig jelzek, és szeretném, ha visszafelé is működne. Nemtudom, h. miért jelzek... Talán, mert jó érzés figyelmeztetni az embereket és jó érzés, amikor figyelmeztetnek. Talán ugyanazért, amiért megállok megkérdezni a lerobbant autóst, h. tudok e valamit segíteni...

TONTON 2009.02.16. 02:18:37

@müszi:
...hálisten ide is belopódzott a zsidózás...biztos vagy benne, zsegfej-arcúkám, hogy a zsidók a hibásak a traffipaxokért is?

...mellékesen jegyezném meg neked, hogy "blankolt farokkal" él szinte mindenki (legalábbis a férfiak) Ázsiában, Afrikában, a fél USA-ban, de egyre divatosabb viselet Európában is...nnnah, most mesélj, mé fáj neked bazze, ha valakinek hiányzik egy darab bőr a SAJÁT testéből?....

mn8931 2009.02.16. 02:20:43

@kolbászoszsömle: @Bambano:

1/ 2-3 kutyát le lehet fújni, 20-at nem.

2/ A nagytestű őrző-védő kutyák (pl. komondor) alapesetben nem bántanak, csak megfogják a nyakadat és úgy tartanak. Ha izegsz-mozogsz, akkor egy picit szorítanak rajta. Lehet, hogy összeszarod magad, de nem fogsz megsérülni.

3/ Én nem ismerek olyan tenyésztőt, aki szándékosan ráuszítaná a kutyáit bárkire, bár lehet, hogy néhány ember - pl. aki szándékosan elüt egy kutyát - megérdemelné.

4/ Nem zárom ki, hogy hiányosak a műszaki ismereteim, de nekem úgy rémlik, csak olyan gépkocsi vehet részt a közúti forgalomban Magyarországon, amelyik működő fékberendezéssel is rendelkezik.

5/ A KRESZ-ben megfogalmaztak néhány szabályt: pl. egy alapelvet, amely arról szól, joggal számíthatunk arra, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja a szabályokat (bizalmi elv), vagy pl. egy olyan előírást, ami a forgalom biztonságát szolgálja (követési távolság). Tehát ha hirtelen fékezünk, elvileg a mögöttünk haladó jármű is meg fog tudni állni anélkül, hogy a két gépjármű fizikai kontaktusba kerülne.

6/ A jelenleg forgalomban lévő gépkocsikkal 9-13 méteren lehet 50 km/órás sebességről megállni. 80 km/óránál ugyanez a távolság (fékút) kb. 30 méterre nő. Lakott területen szabályosan közlekedve és a féket használva tehát jó eséllyel elkerülhető lenne sok-sok kutya elütése!

7/ Érdekes emberek vagytok Ti! Természetesen fenntartjátok magatoknak a jogot, hogy a társadalmi együttélés kialakult szabályait áthágjátok (gyorsabban menjetek a megengedettnél, fékezés helyett minden további nélkül elüssétek a kutyát, stb.), és mindehhez még ideológiákat (trafizás = sarc, kutya elütése = megállás helyett a valószínűségszámítás szerint a legkedvezőbb eredmény, ha elütjük, stb.) is gyártotok! (Egyébként tévedésben vagytok, ha azt hiszitek, hogy pl. Igalon, Klárafalván, vagy Zsákán baromi nagy népszerűségnek örvendetek, amikor 50 helyett 90-nel átszáguldotok a falun.) Ugyanakkor ha valaki nem ért veletek egyet, akkor azt alapból lepocskondiázzátok, ha pedig - még belegondolni is szörnyűség - ne adj isten venné a bátorságot és emberesen móresre tanítana benneteket, akkor az már - mert Nektek ugye jogaitok vannak?! - egyenesen idióta pszichopata gyilkos a szemetekben.

Esetleg nem ez a mentalitás vezetett oda, hogy Pécsett az a bizonyos nótórius gyorshajtó még rá is dudált a gyalogátkelőhelyen közlekedő babakocsis nagymamára?

rózsaszínkupakodanyomó 2009.02.16. 06:40:43

Én is szoktam villantani és még olyan is volt már, hogy megköszönték (vészvillantott).

Marty Mcfly 2009.02.16. 06:52:59

Köszönöm a sok hozzászólást, örülök, hogy ennyi embernek számít még Magyarországon a másik sorsa!
További SAFE DRIVE!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.16. 07:13:31

@mn8931:

Figy!

Ha valami megjelenik az autó előtt, tök váratlanul, a semmiből előugorva, a féktávolságon belül, akkor, ha el akarod kerülni az ütközést, akkor kitérő manővert kell végrehajtani.
Ez a kitérő manőver, ha emberről van szó, akkor akár az árkot, útszéli fát is jelenti, mert a gyalogos puhább, és inkább a technika pusztuljon, mint a labdázó gyerek.
Ugyanez kutyára nem áll.
Ha kutya jön féktávon belül, akkor nem fogom jobban összetörni az autót, ha nincs remény a sérülésmentes kitérő manőverre, akkor csak fék, és elbaszom a kutyát.

És ez teljesen független attól, hogy gyorshajtok, vagy sem.

A féktávolság pedig még az én több éves kemény munkával orvtámadás ellen felkészített harci reflekszemel is túl van a tizenöt méteren ha ötvennel megyek, szóval NEM LEHET MEGÁLLNI 9-13 méteren belül egy mai autóval, csak, ha betontömb is segít.
(mellesleg gyanítom, hogy egy ilyen szituban az emberek 80% inkább a harminc méteres fékút felé konvergál)

Az pedig aki a közlekedést veszélyeztetve kienged egy kutyát az úttestre, ráadásul harci kutyát az emberek közé, majd amikor ez a kutya kárt okozott, akkor a kárt okozót akarja valaki móresre tanítani, az nagyon érdekes dolog.
Mert itt most nem arról van szó, hogy a sztrítrécerező köcsögök, kanyarban csikorgunk a középiskolás lányoknak a lerúgott/csillivilli golfunkkal/meganunkal/korzánkkal fütyiseket védem, és helyeslem azt amit csinálnak.
Pont nem erről beszéltem.
Hanem arról, hogy elsősorban ezeket kellene kiszedni a forgalomból, nem pedig azt, aki országúton kilencven helyett száztízzel megy, vagy egy átlátszó faluban hatvanöttel.

Ám mivel sokkal kevesebb köcsög van, akik olyan helyen is száguldoznak, ahol arra nincsenek meg a technikai feltételek (nem belátható az út, várható kiszámíthatatlan esemény, stb), a rendőrség nem ezeket basztatja, ezek csak az ürügy a többi autós sanyargatására.
Szerintem a főnökeik örömtáncot lejtenek, ha végre hulla van, mert ezzel még többet költhetnek "prevencióra".

Rav Antal 2009.02.16. 09:56:03

@kolbászoszsömle: Ami neked átlátszó falu, az másnak az otthona. Empátia. Nézd meg a Wikin.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.16. 11:04:04

Én jelzek úgy 2-3 km hosszan, de amikor 200-al jön szembe egy állat, akkor minden olyan gyorsan történik, hogy időm sincs villantatni neki... :)

Tetszikérteni? :)

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.02.16. 11:05:04

Én szoktam jelezni a szembejövőknek.
Legjobb eddigi sztori:
Szürkület, látom mérnek az út szélén, szépen elgurulok a traffi mellett, majd az első szembejövőnek jelzek. Ő lelassit szépen. Mikor elmentünk egymás mellett, akkor láttam, hogy sikerült egy járőrkocsinak jelezni a traffipaxot :D

hexal 2009.02.16. 11:09:34

Engem kb egy fél éve büntettek meg igy Szentes és Hódmezővásárhely között! Szentes belterülete óta követtem egy opel asztma classicot. Sebességünk az őrjítő 70km/h. Majd csak orosházi leforduló után tudtam megelőzni (pekhemre), mert az utána lévő egyenesben ott állt egy fehér transporter az árnyékban. Kb 200m -ről vettem észre hogy rendőrségi. 127km/h-val bemértek büntetés 25ezer. (Egyetlen autós se villogott)
Előre is várom a kommenteket hogy minek kellet 130al száguldozni.

Marty Mcfly 2009.02.16. 11:21:27

@hexal:
minek száguldoztál 130-al vazze! :-))

hexal 2009.02.16. 11:26:10

@D=M=C:

khmm... cak óra szerint :(

Johnny M. 2009.02.16. 11:46:27

Mifelénk mikor még mértek a 30-cas övezetben a rendőrök csak az 50-nél gyorsabban haladőkat állították/fényképezték le, mert állítom hogy beleszakadtak volna a rengeteg adatfeldolgozásba a helyi forgalom miatt, így is több mint 3 hónap a feldolgozási idő állításuk szerint. Na akkoriban mindenki tudott normálisan közlekedni arra a pár órára, mert ugye minden boldog-boldogtalan villogott egymásnak, bár néhány ididóta így is belefutott. De persze amint elmentek a zsaruk egyből minden vissza a régi kerékvágásba, és ment tovább az eszetlen száguldozás 70-80 km/h átlagsebességgel (és tart a mai napig is) Nos pont emiatt nem tartom az olyan helyeken mint a mi környékünk jó dolognak ezt az előre figyelmeztetősdit, ahol nem kintfelejtett táblák vannak hanem a biztonságos közlekedés és a környék élhetősége miatt lettek kihelyezve. Én maximum csak a tiszta időben ködlámpát használóknak és azoknak szoktam villogni akik őrűlt módjára mennek még az átlag gyorshajtási mértéket is átlépve. És nem a rendőrséggel riogatás céljából..

Marty Mcfly 2009.02.16. 11:57:18

Akik azt írják, hogy a barom gyorshajtóknak szoktak jelezni, esetleg írják már le azt, hogyan ítélik meg, hogy ki hajt gyorsan (szembejövőről?, vagy aki mellettük elhúz rávillantanak hátulról?), illetve ha a megengedettnél 5 km/h-val mennek gyorsabban, már villognak, vagy csak akkor, ha jelentősen túllépik a sebességhatárt?! Kicsit szubjektív... Nem értem...

Norbi 2009.02.16. 12:14:29

Na én pl. olyan jófej vagyok, hogy akkor is jelzek, ha nincs is rendőr a közelben. Legalább pár kilómétert mindenki normálisan megy... :))

Johnny M. 2009.02.16. 12:19:22

@D=M=C:

Barátom, szerinted olyan nehéz szemből már messziről látni ha valaki pl. 30 helyett 80-nal közelít? Mert ha véleményed szerint igen, akkor komoly gondok lehetnek a látásoddal :)

Marty Mcfly 2009.02.16. 12:23:16

@Johnny M.:
Nem pont erre gondoltam "barátom", de pl. 90 helyett 100-110-el, na azt már megnézném, ki saccolja be... :-)

Johnny M. 2009.02.16. 12:36:05

@D=M=C:

Szerintem a válasz ott van a kérdésedben, miszerint: "vagy csak akkor, ha jelentősen túllépik a sebességhatárt"

Azt megállapítani szemre hogy 90 helyett 100 képtelenség.

mn8931 2009.02.16. 13:48:51

@kolbászoszsömle:

"Az pedig aki a közlekedést veszélyeztetve kienged egy kutyát az úttestre, ráadásul harci kutyát az emberek közé.."

Azt eddig is tudtam, hogy a félrebeszélésben jó vagy, ezt most csak megerősítetted. Én ugyanis nem az emberek közé eresztett harci kutyáról (ez Kelemen Annácska stílusa, de ő nem tartozik az épeszű kutyások közé), hanem egy utcára kiszökő kutyaköjökről írtam, ami nem ugyanaz a kategória.

Annak viszont örülök, hogy "A kutyát meg el kell ütni a picsába,", vagy a "baszok a kutyára, és inkább azt ütöm el, mint az árok/szembejövő."-től legalább addig eljutottál, hogy a féket is lehet használni ("akkor csak fék, és elbaszom a kutyát.". Tekintve, hogy az első hozzászólásaidból kimaradt a fékezés lehetősége, nem vagyok teljesen meggyőződve arról, hogy komolyan is gondolod, és nem csak azért írod, hogy a kommenteket olvasó kutyások előtt púderezd magag.

Marty Mcfly 2009.02.16. 13:57:23

Srácok!
Nem erről szól a poszt, kérlek ne keverjétek bele, hogy ki hogyan ütne el állatot az úton! Azthiszem erre volt már egy másik poszt a közelmúltban...

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.16. 14:45:44

@D=M=C: igen, szubjektív. És?

Rosszfej-e vagyok, ha nem villantok a szemből jövő föld-föld rakétának, de a 60-as táblánál 90 körül haladó sornak meg igen?

Renrol 2009.02.16. 15:53:31

35 éve vezetek télen-nyáron, balesetem "hál Istennek " még nem volt,és nem azért,mert "szerencsés" ember vagyok,hanem ,mert mindig arra is figyeltem,hogy a MÁSIK (barom) mit csinál!
Ugy gondolom annak van elsőbbsége,akinek megadják! Ha nem adják meg....inkább lemondok róla, menjen,ha annyira sürgős!! Ha traffipaxost látok, mindig jelzek a szembe jövőnek, mert:-- előfordult már,hogy "elbambultam" és pl. 50 helyett 55-el mentem....
---az egész rendőrösdi, csak a büntetésről szól, mennél több pénzt behajtani, (csak az autósoktól lehet!!) A betörőt,rablógyilkost,utonállót fogd meg Te,arra nincs egy rendőr se! Ki se jönnek ,hiába szólsz, nem hogy nyomoznának!
---Általában olyan helyen állnak (elbujva),ahol semmi ,de semmi nem indokol korlátozást,de "biztos" a bukás! Ugyhogy rám számithattok ez után is!!Én mindig jelzek!!!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.02.16. 16:59:10

@mn8931: szarok a kutyásokra, de nem mindegy, hogy harminccal ütöm el, és csak a lámpát veri ki a dög, vagy ötvennel, és rommá töri a gépet...

@Rav Antal: Attól falu mert laknak benne, és attól átlátszó, mert ellátni az elejétől a végéig, belátni a portákra, stb.
Szóval átlátszó

107! 2009.02.16. 17:29:48

@Bambano:

Bocs, hogy nem bemásoltam, hanem fejből írtam!!! Szerintem akinek szólt az értette.

@promontor:
És persze nem én voltam, így kár nekem sírni érte. Mindenki helyett nem vezethetek.

@RosszQtya:

Ezt nem hiszem el! Amikor még rosszban voltunk, pont ezt kívántam. Ne haragudj, hogy a múltkori enyhülés után még nem vontam vissza!!! :-) Mennyi az annyi, mire számítasz? (csak azt ne írd, hogy elintézted a helyszínen)

mn8931 2009.02.16. 20:00:59

@kolbászoszsömle:

Látod abban egyetértünk, valóban nem mindegy.

"A féktávolság pedig még az én több éves kemény munkával orvtámadás ellen felkészített harci reflekszemel is túl van a tizenöt méteren ha ötvennel megyek, szóval NEM LEHET MEGÁLLNI 9-13 méteren belül egy mai autóval, csak, ha betontömb is segít.
(mellesleg gyanítom, hogy egy ilyen szituban az emberek 80% inkább a harminc méteres fékút felé konvergál)"

Nem volt rossz tipp az a 30m. A német Auto Motor und Sport fékteszteket végzett, melynek során egy Jeep Grand Cherokee 4.7 és egy Mazda MX-5 1.9 37,5, míg egy BMW 750i 37,8 m-en állt meg.

100km/h-ról, 1999-2000-ben.

(epa.oszk.hu/00800/00804/00146/9361.html)

De nézzünk egy 2008-as adatot:

„Egy 50 km/h sebességgel haladó gépjármű optimális féktávolsága száraz úton kb. 8 méter.
Vizes úton ez a féktávolság már 16 méterre nő, havas úton 32 méter, jeges, csúszós úton ez az érték már nyolcszorosa, akár 64 méter lehet.”

Félreértés ne essék, ezt nem az ujjamból szoptam, hanem az Országos Baleset-megelőzési Bizottság honalapján található ORFK Baleset-megelőzési Osztály sajtóanyagban olvasható.
Ők pedig közismerten a „lúzerek gyülekezete” ugye?

(baleset-megelozes_hu.web.maxer.hu/cms/index.php?option=com_content&task=view&id=777)

Azért, hogy ne legyek off: mivel apámtól ezt tanultam, én is jelzem a trafit másoknak.

cso zsi 2009.02.16. 22:58:37

Pedig még így is van különbség a féktávolság, és a fékút között.
Féktávolság = reakcióidő + fékkésedelmi idő* + fékút hossza.
*= mi még tanultuk, hogy a fékhatás kialakulásának is van egy ideje.
www.kisdoboz.hu/fekut/
Nem szentírás, de tájékoztatónak jó.

Lunitari 2009.02.17. 10:12:27

Nem jelzek és TILOS is jelezni a sebességmérést. A rendőr jól megbasz ha észreveszik. Be kell tartani a sebességkorlátozásokat és nem össze-vissza villogni.

PriceJ 2009.02.17. 11:26:06

Meg vagyok döbbenve a hozzászólásokon, ennyi észt egy helyen ritkán osztanak, jövök majd gyakrabban!
Alapvetés, hogy a közúti közlekedés szabályait - amelyek bár időnként marhára idegesítőek - a saját, valamint családtagjaink, barátaink és Malacka üzletfeleinek érdekében be kellene tartani.
Alapvetés továbbá, hogy a közlekedést a benne résztvevőknek mint egységes egészt kéne nézniük, s nem kizárólag a saját érdekeiket kellene szem előtt tartaniuk.
Alapvetés még az is, hogy a közlekedés során segítenünk is kellene egymást, mert attól lesz működő, biztonságos és folyamatos a haladás.
A tarffipax, mint olyan jelen alkalmazásával többnyire és elsősorban valóban nem a megelőzést szolgálja, inkább szívatás sokszor. Ha azonban azt szeretnénk, hogy megelőzze a baleseteket, és a sebességhatárok betartatására ösztönözzön, akkor sokkal több és telepített traffi kéne esetleg, és semmiképpen sem bokrok mögé eldugva.
Ostobaság az a hozzáállás, hogy 50-es táblánál 51-től szankcionálható a sebességtúllépés, mivel a bíróságon sikerrel védhető az az álláspont, hogy a gépjármű kilométerórája nem hitelesített, következésképpen nem pontos, csak tájékoztató jellegű mérőműszer. Ugyanakkor nyilvánvalóan 60-as sebességnél ugyanerre eredményesen már nem hivatkozhatunk.
A traffi jelzése más közlekedők számára önmagában nem okozza sem gyermekek halálát, sem pedig egyéb tragédia bekövetkeztét, aki ezt állítja az súlyosan demagóg. Viszont ha jelzed - én mindig jelzem, ha látom -, azzal ha csak kis időre is, de elősegíted a sebességhatár betartását. Mindaddig jelezni is fogom, amíg magukat álcázni próbáló autókból fotózzák az elhaladókat.
Saját tapasztalatom - általában napi 80-90 km megtétele során-, hogy az objektív felelősségi rendszer bevezetése óta, illetve a telepített rendszerek környékén sokkal jobban betartják az autósok a sebességhatárokat. Őrültek, gyilkosok és szervdonorok azonban mindig is lesznek, függetlenül attól, hogy jelezzük-e a traffit, vagy sem.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.17. 11:35:30

@PriceJ: Egy dologban nem értek veled egyet, ez pedig az, hogy megéri kis időre segíteni a sebességhatárokat.

Aki folyamatosan tolja neki, mindig és mindenhol az többek közt azért is teheti, teszi, mert a trafit úgyis bejelzik neki. Tehát 2-3 lassúhajtást "kötelező" csak "kibírnia", a maradék napi sok száz km-en meg mehet, mint az állat.

Néhány alkalom és 100-200k-s csekkjutalom után már elgondolkodna.

PriceJ 2009.02.17. 11:52:29

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Nem az észnélküli száguldozókra gondoltam, annál is kevésbé, mert őket nem fogja megállítani a 100-200k-s csekkjutalom sem, ők mindig is azok maradnak, akik elhiszik, hogy ők ezt megtehetik, egészen addig amíg bíróság előtt nem állnak, vagy a rokonaik előtt nem fekszenek - felravatalozva.

balra 2009.02.17. 16:05:49

tíz éve láttam egy trafit, azóta villog a reflektorom, mit lehet tudni.

Shitman (törölt) 2009.02.17. 18:01:17

@Lunitari: Te egy igazi hatalmas nagy madár vagy. Az ilyen álszent faszkalapoktól jobban hányok mint a Kiszel Tünde szemöldökétől. Nagyon remélem hogy csak egyszer nézel be valamit és ott helyben felrángatnak egy jegesmedve faszára egy kilós csekkel egyetemben. Hülye kis buzi.

sq 2009.02.18. 21:47:34

seatosoknak sosem, többieknek mindig. az ok egyszerű: utálom a falvakban(!) gyorshajtókat. ezért aztán falvakban még hosszú kilométerekkel a trafi után is villogni szoktam, hadd menjen csak lassan a barma.

motorosoknak sokszor akkor is villogok ha nincs is trafi.

lehet anyázni de a kommenteket nem olvasom.

Marty Mcfly 2009.02.19. 18:30:15

Na, már csak 1 komment kéne a 300-hoz! :-)
Lécci, vki!

szmoker (Homo Trollicus) 2009.02.20. 14:11:33

@kolbászoszsömle: "szarok a kutyásokra, de nem mindegy, hogy harminccal ütöm el, és csak a lámpát veri ki a dög, vagy ötvennel, és rommá töri a gépet..."

Szarok a kolbászoszsömlékre, és mivel céges autóm van, kurvára mindegy hogy csak a szélvédőn csattan szét a koponyád, vagy totálkárra is töröd az autót.
Sőt, ha kolbászoszsömléket látok, visszakettő padlógáz.

2009.11.24. 03:07:19

Most bukkantam erre a posztra. Olvasgattam a kommenteket, es kezdem megerteni, hogy miert is kezd kimenni a "divatbol" jelezni egymasnak a trafit...

Kalányos Márió 2009.11.24. 11:20:18

@ruskyy: Ugye-ugye... :(
Ha már az interneten, arc nélkül is mindenki ilyen szabálytisztelő... Szörnyű világ felé haladunk...

Lassabban teeeeé! 2010.02.13. 18:51:19

@kolbászoszsömle:
Az első mondatodtól kiakadtam...aztán végigolvasva végül is igazad van. Szerintem nincs olyan aki mindig betartja a korlátozást. Aki ezt mondja, hazudik.
Asszonyt a falunkban 63 km/h miatt büntették a bokorból...15k...rohadjanak meg.

t5 2010.03.10. 21:24:03

Mindig jelzek, és ha ti is jeleztek köszönöm. Aki viszont direkt falsot villog szívesen tipornám egy T52-essel a kocsijával együtt amíg csak egy vékonyka kis alátét marad belőle.Aztán ezt az alátétet beraknám a konyhába a billegő hokedli alá, és mindig a jól végzett munka nyugalmával ülnék rá. Azér ennyit megér, nem? :)

Harcimaci 2010.10.05. 13:23:48

@107!: és az ott felejtett 30-as korlátozások?......












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása