Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Aki nem tudja, az tanítja?

2009.02.17. 12:26 :: SilentSound

Ellentétben azzal, amit Hétköznapi autós írt, főhősunk, az autóvezetés oktató valószínűleg pontosan tudta, hogy szabályos-e amit csinált, legfeljebb azzal nem volt teljesen tisztában, hogy mekkora tapló. Mindenesetre nem kifejezetten tekinthetjük az alább olvashatóakat példamutató magatartásnak.

A mai nap (ami természetesen már rég nem a mai nap - a szerk.) esett meg velem az alábbi történet: szokásom szerint elvittem a gyerkőcöt a suliba, Szokásomhoz híven nem kanyarodtam be a suli utcájába (egyirányú és állandó torlódás van a kiszálló, úttesten átkelő gyerekek miatt).

Szokás szerint megálltam és félrehúzódtam, hogy a többi autó kényelmesen elférjen mellettem. A gyerek kiszáll én index, hogy vissza szeretnék menni az útra, lassan elindulva várva, hogy valaki kienged, de ha nem akkor se akadályozzak senkit (a kocsisor mellettem kb. 3 km/h-val ment a suli utcájába bekanyarodok miatt).

A kedves autóstárs - akiről szól a cikk - simán kiengedhetett volna (mögöttem is volt, látta, hogy indexelek és nem is haladt gyorsan), de nem tette. Erre még azt mondom, hogy rendben, nem túl udvarias megoldás, de hát a KRESZ szerint szabályos. Na ami ettől fogva történt, az késztetett írásra.

A kedves autóstárs egyszer csak megáll az út közepén a kocsim orrától kb. fél méterre (a többi autót akadályozva a tovább haladásban, a kocsisor vége valahol a vasúti sineken lehetett). És mintegy 20-30 másodpercen keresztül rakja ki a gyereket a kocsiból (ez sem biztos, hogy szabálytalan, de mindenképp inkorrekt a többi autóssal szemben - ő is félre tudott volna állni, mint én és sok más autó, igaz, akkor 10 m-rel többet kellett volna gyalogolnia a gyereknek).

Természetesen indexet nem használva a megállási szándékának jelzésére (ez viszont szabálytalan). Engem a kedves autóstárs mögötti autós kiengedett, így mehettem én is az utamra. Kb. 100 méterrel később - a kedves autóstárs mögött elértem egy kereszteződéshez, ahol jobbra kanyarodtunk mindketten, csakhogy ő ismét nem használta az indexet (ez is szabálytalan).

Eddig ez egy szokványos történet, csakhogy az autó tetején rögzítve volt egy tábla, amelyen egy nagy T betű virított egy csigával és egy autósiskola nevével...

Ezek után csodálkozunk, hogy nem használják az autóstársak az indexet és az út közepén megállnak? Ne tegyük! Hiszen akinek a dolga lenne a tanítás, az sem tartja be a szabályokat... Az udvarias vezetésről ne is beszéljünk...

Az autó rendszámát felírtam, de remélem magára ismer ebből az illető és holnap már ő is alkalmazni fogja az udvariasság és a KRESZ szabályait...

83 komment

Címkék: közlekedés autó béna parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

dekás dezső 2009.02.17. 12:43:37

Elnézést kérek, én voltam a T betűs autót vezető oktató. Kárpótlásul ingyen megszerezheted nálunk a B kategóriás jogosítványt végre;)

Hati_x 2009.02.17. 12:50:33

biztos vagyok benne , hogy a reggeli havazás miatt beázott az autója és ezért nem működött az indexe! :)
a nem kiengedéshez meg nincs mit hozzáfűznöm

Rav Antal 2009.02.17. 12:51:45

Kocsival iskolába vinni a gyereket felfuvalkodott, kispolgári szokás. A poszt összes szereplője megérdemel mindent. :)

fzs.1933 2009.02.17. 12:51:49

ezért tart itt ez az ország! :)

Autós blog lévén, most ne ejtsünk szót az egyéb oktatási ésnevelési színvonalról.
Ugyanakkor ezt (mármint a szabályok tiszteletben nem tartását, és az agresszivitást) a tanárok, nevelők már nem nagyon tudják korrigálni. Ha valakinél már az otthoni alapoknál bajok vannak, ott már nem sok minden segíthet.
Az mindenesetre elgondolkodtató, hogy az, akinek az élet egy bizonyos területén "erkölcsi lángoszlopnak" kéne lennie, az is köp mindenre.
Mivel nem ismerjük az összes oktatót, ezért kijelentéseimet, gondolataimat nem általánosítás kéretik fogadni!
Ugyanakkor a jelenség általános.
Ugyanúgy igaz a politikusokra, a taxisokra, a kohómérnökökre. Kivétel nincs. Mindenhol találkozhatunk ezzel a hozzáállással. Sajnos.

fzs.1933 2009.02.17. 12:52:36

@Rav Antal:
ha majd 50 kilométerre jár a gyerek, akkor elvihetem autóval? :)

-d(-_-)b- 2009.02.17. 12:56:15

@fzs.1933: ha kispolgár vagy, elviheted :)

Matrix_ 2009.02.17. 13:06:08

egyértelműen a tanácsháza a hibás, mert rossz helyen van az iskola! A tanácselnök monnyon le!

Aqweren 2009.02.17. 13:11:59

@Rav Antal:
Amíg az mp3 lejátszóért vagy a tízóraiért meg szokták késelni a gyerekeket iskolába menet/jövet, addig igen, lehet én is elgondolkodnék azon hogy kocsival elviszem :/

Bexter 2009.02.17. 13:26:12

Pár napja figyelmes lettem egy T táblás autóra. A furcsa az volt benne hogy a sofőr részen nem ült senki. Az anyósülésen egy igen kövér emberke vezetett. Persze kormány csak egy volt a kocsiban bal oldalt, de őt ez nem zavarta. Anyósülésből vezetgetett.

Erre varjatok gombot!

86c 2009.02.17. 13:44:27

vegyél neki pisztolyt meg hammert

pinguz 2009.02.17. 13:45:11

@Bexter: Ha lenne oktatositott autom, ez az elso dolgok kozott lenne, amit kiprobalnek. :)

igazi hős 2009.02.17. 13:46:00

@Bexter: ez elvárás az oktatótól hogy mindent meg tudjon csinálni az autóval az jobb egyről is, amit sofőrként meg tudna, kivéve a bal ablakon kiszotyolázást.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 13:50:06

ovi, iskola közelében mindíg káosz van hétköznap reggel. eszementek tudnak lenni a szülők...

T betűs meg fosson sünöket. de lehet hogy nem az oktató vezette a kocsit, hanem a felesége, neem?

2009.02.17. 13:51:11

Miért kell kienegdni valakit ha áll a sorban?
Tegnap 15 perceet álltam sorban főutvonalon, mert a sok paraszt gyökér barom, kiengedett mindenkit. Az autósnak aki az út szélén állt, vagy a mellékutcából kikanyarodott, mégcsak eszébe sem jutott h kikanyarodjon, de már ki is engedték. És ezért csak dagadt, csak dagadt a sor.

A kurva nagy udvariaskodás miatt vannak a legnagyobb dugót. Ám, amikor esetleg egy hangyányit udvariasnak kellene leni, akkor meg mindenki kurva öntudatos és határozott tud lenni.

prokee · http://blog.prokee.hu 2009.02.17. 13:51:20

Kedves Autóstársak !

Aki az Autóstársak szót legközelebb leírja, azt az Autóstársak nevében is benzintelenségre átkozom !

fzs.1933 2009.02.17. 13:54:10

@Pepe83:

esetleg felpattantom egy autópályás kerékpározásra... :)

Ferocious 2009.02.17. 13:55:57

@Hivatásos beszólóművész: jaja... hétfő reggel munkába menet már elveszik a kedvemet egész hétre az udvariaskodástól... mert nagyon szar ám, ha te kedves próbálsz lenni, de aköv. sarkon 2 percet állsz, hogy balra kanyarodj, mert b@sznak kiengedni...

Ennyi.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.17. 13:57:45

@prokee: És ha az illetőnek dízelautója van? Bár Móron fel lettem homályosítva annak idején, hogy a dízel az traktor, nem autó. :)))

Rav Antal 2009.02.17. 13:59:38

@fzs.1933:

1. Ha 50 kilométerre íratod, akkor hülye vagy.

2. Ha hülye vagy, nem lehet jogsid, ergo ne is vidd autóval.

Pepe83 (törölt) 2009.02.17. 14:01:17

@Ferocious:
A recept: aki türelmesen vár azt kiengedni, aki erőszakosan próbál besorolni azt nem.
Személyes tapasztalatom szerint ez beválik.

Rav Antal 2009.02.17. 14:01:34

@Aqweren: "Meg szokták késelni." Napi hány esetet tudsz?

Szerintem több gyerek hal meg közlekedési balesetben, miközben viszik őket a biztonságos autóban, mint amennyit megkéselnek.

pfekete101 2009.02.17. 14:11:41

Szerintem nem erdemes sokat foglalkozni ilyen esetekkel.

Pantone354 2009.02.17. 14:18:26

A Csigás iskolánál volt a legmagasabb az újra vizsgázók aránya, mikor csináltam a jogsit anno.
Most kicsit érthetőbb miért is :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.17. 14:33:43

Oktatóként tuti tudta hogy mit csinál csak leszarja.
Szopjon hanyatt aki lusta gyalogolni!

TH 2009.02.17. 14:34:00

@Aqweren: ne vigyen mp3 lejátszót a suliba esetleg...

Lunitari 2009.02.17. 14:34:07

@Rav Antal: Ezt tévedés. Szinte minden héten van rablás, erőszak, ha nem is késelés a diákok körében.

Unbiased 2009.02.17. 14:41:24

20-30 másodperces várakozás miatt postot írni? Újabb bizonyíték arra, hogy idegbetegek vagyunk.

Rav Antal 2009.02.17. 14:50:50

@Lunitari: Miközben az iskolába mennek?

blogsámán 2009.02.17. 14:55:41

@Unbiased: Szerintem nem a 20-30 másodpercről szólt a sztori, hanem arról, hogy már a vezetést oktató személyek sem használnak indexet, és szarnak bele minden célszerűségi szabályba. Ha pedig ez így van, akkor mit várjunk el a többiektől?!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.02.17. 14:56:42

@Rav Antal: Vagy jönnek onnan. Gondolom nincs gyereked.

Rav Antal 2009.02.17. 15:00:14

@KuKori: Van. De az ilyen estek általában iskolán belül mennek.

Lunitari 2009.02.17. 15:00:22

@Rav Antal: Igen, főleg az iskola előtt vagy a küzelében és ritkán a tanintézményen belül.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.17. 15:01:05

@Rav Antal:
középiskolás korban ez pedig elő szokott fordulni más simán...

és ha történetesen a szülő is abban a városban dolgozik, mér ne vigye már be a kölköt kocsival?

nekem nincs gyerekem. de a szituáció nem olyan hihetetlen mint amilyennek neked tűnik...

Lunitari 2009.02.17. 15:02:13

@TH: JAh, se számologépet meg a vonalzó és körző is felesleges....ugyanis ezeknek is lába szokott kellni...

Rav Antal 2009.02.17. 15:09:40

@Hurrá Torpedó: Soha nem égettem volna magam középiskolában azzal, hogy apám vagy anyám visz be kocsival.

Lunitari 2009.02.17. 15:10:30

@Rav Antal: Nem általánosról beszélünk? :D

Reggie 2009.02.17. 15:15:35

Az oktato annyi hibazott, hogy nem szedte le a tablat. Egyebbkent pont ugyan olyan lenne mint az atlag.

Ferocious 2009.02.17. 15:23:30

@Pepe83: ezzel csak az a baj, hogy legtöbbször egyirányú a jóindulat: te próbálsz segíteni a normálisakon mások meg szétszopatnak...

Ferocious 2009.02.17. 15:25:27

@Unbiased: sokszor 20-30 másodpercből lesznek a hosszú órák, amit mások szemétsége miatt veszítesz el és soha nem is kapod vissza már senkitől...

Csak ezt sokan elfelejtik!

beszólhatok? 2009.02.17. 15:54:57

@Rav Antal: van az a helyzet, amikor inkább autóval visszük a gyereket. Nemrég pl. elment a fiam iskolába, majd 10 perc múlva telefonált, hogy a jeges úton megcsúszott, bele egy kisebb gödörbe és nyakig sáros, vizes lett. Ha megbetegszik, vagy a lábát töri,a gyerek szenved, mert ágyhoz van kötve, kimaradok a munkából, mert ápolni kell, stb. A költség autóval még kevesebb is, mint amibe a gyógyszerek meg az orvosok kerülnének, az érzés meg határozottan kellemesebb. Hát inkább viszem kocsival...

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.17. 15:58:11

ilyenkor betelefonál az autós iskolába és elmeséli, mivel ez az autós iskola hírnevét veszélyezteti... jó esetben mehet máshova oktatni...

mikor tanulja meg a sok ostoba, hogy a cégautóval az adott céget képviseli...

George Jung 2009.02.17. 16:00:57

@RosszQtya:
Írok Neked egyet az offtopicra, de csak ha érdekel...

beszólhatok? 2009.02.17. 16:05:01

Ja, és igen: telefont is adtam neki, pont azért, hogy ha történik vele valami, elérhető legyek.
Autósoknak meg annyit: az hogy autóval járok, nem emel a többiek fölé, kis udvariasság, körültekintés és mindenki jól jár. Amúgy pofám se lenne, hogy az út közepén állva akadályozzam a többi autót, szülőt, hisz ha egy iskolába hordjuk a gyerekeket, meglehet, ismernek, és nekem nem hiányozna, hogy a többi szülő "bunkózzon" miattam. Hisz a gyerek révén előbb-utóbb úgyis visszahallanám, mert ők már csak ilyenek: szívesen szajkózzák, amit tőlünk felnőttektől hallanak. Hiszen mi vagyunk a követendő példa számukra.
(Így lesz az aranyos kedves gyerekekből is később udvariatlan sofőr!!)

Zsg 2009.02.17. 16:33:02

Most nagyon komolyan!
Mi a jóédesistenért akadsz fenn ezen?????
Az autósok nagy százaléka cseszik indexelni. Ez van! Biztos annyit használták már, hogy kiégett.
Jah és engem nem hordtak kocsival iskolába.
Az ilyen hülyék miatt van tele az internet baromságokkal.
Nyeld le! Ennyi

Matrix_ 2009.02.17. 16:38:25

"Nyeld le! Ennyi"
Eeeez nagyon kemény :D
Tiszta szakítos blog duma :)

fzs.1933 2009.02.17. 17:59:43

@Rav Antal:
OFF
Tudtad, hogy sok faluban nincs iskola?
Tudtad, hogy sok iskolában nem megfelelő az oktatás színvonala?
Tudtad, hogy az a valódi szándékom?

A mi falunkban van iskola. Ide szándékozom majd beíratni gyermekeinket abban az esetben, ha a tanárok nem egy nyugdíjas állásként tekintenek az iskolánkra. Fiatalon idejönnek, lenyomják a szolgálati idejüket anélkül, hogy igazán oktatnák és nevelnék a gyerekeket.
Szerettem volna a felső tagozatosoknak egy csillagász szakkört indítani és a tanárokon elbukott. Vagy tíz éve nincs semmilyen iskolai szakkör és nagyjából azóta nincs diplomás a kikerültek között. Ilyen helyre szívesen íratnád be a gyermekedet?


ON

Jolikám Kupak 2009.02.17. 19:45:14

fotósop, a kép nemis oktatót ábrázol

vhm 2009.02.17. 20:08:21

"És mintegy 20-30 másodpercen keresztül rakja ki a gyereket a kocsiból (ez sem biztos, hogy szabálytalan, de mindenképp inkorrekt a többi autóssal szemben - ő is félre tudott volna állni,"

Ha nem marad mellette 3m, akkor EGY KURVA MÁSODPERCRE sem állhat meg. Tehát fél percre sem. Tehát addig sem, amig kiszáll a gyerek. Főleg nem második sorba...

Nem értem egyébként, a sok hülye paraszt tényleg nem hiszi el a gyerekéről, hogy bemegy az iskolába 20m-ről is? Biztos fogyatékos vagy lógós a gyerek, azért kell az ajtóban kitenni.
(UI: rendőrség hol van? pedig ilyen helyeken bosszantja az embereket mások szabálytalansága, ott kéne talán bűntetni is.)

Rav Antal 2009.02.17. 20:22:22

@beszólhatok?: Igazad van, inkább az autó csússzon meg a jeges úton, az olcsóbb. Remélem nyáron nem telefonál majd, hogy megizzadt és a hűvös iskolába érve megfázott, és hogy legközelebb csakis a klímás autóval hajlandó iskolába menni. Az asztmagyógyszere mennyi?

Rav Antal 2009.02.17. 20:23:04

@Lunitari: Hurrátorpedó említette a középiskolát.

Rav Antal 2009.02.17. 20:36:29

@fzs.1933: Írtam egy hosszút, de elszállt. A lényeg: tudom milyen a falusi iskola. Hidd el, nem azon múlik, hogy kiből mi lesz. Én mondjuk pont egy kisvárosban jártam általánosba, de PhD apám összevont felsőtagozatos általánosba járt egy 800 lelkes faluba. Húgom szintén falusi általánost végzett, a gimnáziumban jobban teljesít "városi" osztálytársainál, pedig a tanerő nálunk sincs a helyzet magaslatán.

Jobban árt a gyereknek, ha naponta ingáznia kell, nem a szűkebb közösségbe jár általános iskolába, mint az, hogy kik oktatják akkor.

Szakkör: cikk a faluújságba, kérvény a polgármesterhez egy fűtött szobáért, pályázni eszközre. Iskolán kívül még nagyobb kedvük lesz eljárni.

fzs.1933 2009.02.17. 20:41:19

@Rav Antal:

Csatabárdot nem kiásni, mert ahogy elnéztem hozzászólásaidat, a legtöbb dologban egyet tudunk érteni.
Ha az volt érezhető, hogy valami kicsapta a biztosítékot nálam, csak azért lehetett, mert nem szeretem, ha csak simán lehülyéznek. Akkor még inkább, ha nem tényként közlök valamit és annak fogadják el.
De fátylat a múltra, inkább a békepipát elő!
A gyereket ha csak egy módom lesz rá, nem fogom ingáztatni. Főleg nem kisiskolás korban.

Ha egy :) ilyet nyomsz, kiegyezhetünk egy döntetlenben! :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.02.17. 20:47:25

George Jung 2009.02.17. 16:00:57

szerintem ide is vésheted :)

Rav Antal 2009.02.17. 20:50:20

@fzs.1933: Hé, én is "ha"-val kezdtem! :) És hajrá a szakkörrel!

Aqweren 2009.02.17. 20:51:02

@Rav Antal: Erről most eszembe jutott hogy láttam már olyat hogy iskolán kívüli foglalkozást (méghozzá igen neves, a szakmában elismert, személyiségfejlesztéssel is kapcsolatos, gyerekeknek való prevenciós, abszolúte iskolaidőn kívüli elfoglaltságot) egy közepes méretű faluban sikeresen megvétóztak a helyi iskola pedagógusai - az okok a mai napig ismeretlenek :/
Egyébként az ideális az lenne, amit írtál, de a valóság (nem mondom hogy mindenütt) sok helyen nem ez...nagyon off lenne belemenni hogy az integráció miatt annyira nem halad a tanulással egy-egy osztály, hogy nevesebb gimnázium körberöhögi a gyereket ha odamegy :((

Vannak helyzetek amikor muszáj ingázni, és ha a szülő is kocsival jár dolgozni, vagy nincs tömegközlekedés (ami szintén gyakori vidéken hogy rohadnának meg), akkor semmi gond nincs a gyerekek kocsival fuvarozgatásának.
Amit én sem értek, az az, hogy pl. egy 15 ezres, gyalog 20 perc alatt átjárható kisvárosban miért kocsival kell a kölkeket vinni az iskolába..? Meg persze miért a bejárat előtt kell kirakni, satöbbi...
Pesten már megértem pl. - egész nap szétbaszna az ideg ha pl. a 13 éves lányom egyedül metrózgatna :S

Az meg marhaság hogy az oktatók mutassanak példát, bár valóban nem célszerű T betűvel szabálytalankodni, de ki hiszi azt el hogy mindig úgy vezetnek mint vizsgán kellene? :DD

Rav Antal 2009.02.17. 21:01:45

@Aqweren: Hidd el, hogy 14 éves korig a mezőn is lehet napközben, ha napi egy órát foglalkozol vele és vannak otthon könyveid, akkor a gyerek bármelyik gimnáziumba bejut.

Ingázással csak az a gond szerintem, hogy a gyerek pl. végez kettőkor és rohadhat az iskolában fél hatig, amíg a fáradt, ideges szülő még érte is elcaplat, aztán autóznak egyet és mindenki mehet lefeküdni. Mindkettejüknek jobb lenne, ha a gyerek felülne a buszra, esetleg biciklire, és otthon, a saját környezetében tanulna.

Pesten abszolút semmi létjogosultsága a gyerek autóval cipelgetésének. A dugók nagy részét a "elviszem a gyereket a város másik végébe, aztán visszajövök a munkahelyemre" típusú autósok okozzák. Ja, és ne mondd, hogy 10 percnyi sétára nem volt általános iskola...

íyxcvb 2009.02.17. 21:09:17

Nem feltétlen oktató vezette. Az oktatók nagy része lusta levenni a táblát, ha nem oktat. Vagy éppem nem fér be a csomagtartóba. Gyakran látom amikor hozzátartozó vezeti az oktató autót és fent van a tábla. Nem védeni akarom, mert szerintem is vegye, ha nem oktat, ha meg már fent van ,akkor mutasson példát. Akár a jelzéssel, akár az udvariassággal.

fzs.1933 2009.02.17. 21:10:31

@Aqweren:
@Rav Antal:

Itt is, ott is van igazság.
Mindig is szerettem középen lenni. A nagy átlagban.
Asszem sikerült. :)

Aqweren 2009.02.17. 21:18:09

@íyxcvb:
amennyire én tudom, nem lehet fent a tábla ha nem oktat...le kell takarni vagy levenni vagy ilyesmi...de aztán lehet hogy nem jól tudom...:/

Aqweren 2009.02.17. 21:25:27

@Rav Antal:
Azt nem mondtam hogy jól van az hogy ingáznak, de szerintem más okai is vannak a lustaságon kívül...
Gyerekkel foglalkozni meg egyrészt nem divat (sajnos), másrészt a nagyjának nincs rá ideje :( Azért van annyi tökkelütött kölök manapság...:S

Rav Antal 2009.02.17. 21:36:19

@Aqweren: De a "nincs rá ideje" az azért van jellemzően, mert a város másik végébe rohan a gyerekért, és egy 1,5 óra dugózás elég fárasztó tud lenni meló után. A gyereknek is az. Beszélgetni sem igazán lehet. Ha a gyereket én viszem az óvodába, a villamoson nagyon jól elbeszélgetünk és kb. fél órával hamarabb beérünk, mintha autóval mennénk. (3 átszállás!)(Kétszer vittem autóval, egyszer a farsangi bulira fuvaroztuk a süteményeket, szendvicseket, egyszer meg egy zsák kukoricát kellett bevinnem, mert sehonnan nem tudtak szerezni :) )

A gyerekkel nem foglalkozni pedig a lehető legnagyobb pazarlás, mert nyugdíj az ugye nem lesz, csak a gyerekre számíthatsz majd...

Autóval járni kényelmesebb, de hosszabb ideig tart(Budapesten biztosan), én inkább egy fél órával többet játszom otthon a gyerekkel, minthogy szidjam a sok barmot az utakon, de mindenki maga választ.

fzs.1933 2009.02.17. 21:42:13

@Rav Antal:
Visszatérnék. :)
Nem tudtad, hogy most már te választod meg, hogy hova jár a gyerek? :D
Maximiálisan igazad van az utolsó kommentedben. Valóban, gyerekkel dugóban ülni, idegeskedni amiatt, a napi gondok miatt, nem jó kezdet a gyerek-szülő kapcsolathoz.

fzs.1933 2009.02.17. 21:48:22

@fzs.1933:
2Nem tudtad, hogy most már te választod meg, hogy hova jár a gyerek?"
Mármint úgy értem, hogy most már szabadságot kapott az emberfia ebben is, és sokan élnek vele. Rosszul.

Aqweren 2009.02.17. 21:49:07

@Rav Antal: OFF: Mire kellett a kukorica? :D ON

Ideje sokaknak azért nincs a gyerekre mert két állást vállal, mert meg kell venni a laptopot minden évben a kisdednek meg olyan háztartási gépek kellenek mint a harmadik szomszédnak van, meg persze plazmatévé satöbbi...sokan úgy vannak vele hogy a gyereknek akkor van meg mindene, ha mindent megvesznek neki :S

Egyébként meg sokkal önállóbb lesz a kölök ha egyedül közlekedik az oskolába, saját tapasztalatai lesznek meg minden, de szerintem semmiképp nem célszerű általánosítani ebben az esetben (sem)...vannak helyzetek amikor muszáj ingáztatni, meg kocsival vinni a kölköt.

rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.02.17. 21:52:26

@Rav Antal: Örülnék, ha igazad lenne a második pontot illetően... sajnos nincs :(

zeugma 2009.02.17. 23:24:10

Nemrég láttam én is egy T-ahót. Megyek egy városi főúton (2x2 sáv), beállok egy pékség előtti parkolóba. Látom ám, hogy a szélső sávban áll egy oktatóautó. Kábé három autónyival a következő lámpa előtt, áll a sáv kellős közepén, se lehúzódás, se vészvillogó, semmi. Bementem a pékségbe, kivártam a sort, vásároltam, kijöttem, az autó még mindig ott állt. Elintéztem egy nem túl rövid telefont, az autó még mindig nem mozdult. Legalább húsz perce.
Szürkület volt, és mivel az oktatóautó a sáv közepén állt, attól féltem, hogy ha valaki mögötte jön és elbambul, esetleg belehajt a hátuljába, mert azt hiszi, hogy együtt halad a forgalommal. Végül odamentem szólni, hogy álljon félre, vagy legalább kapcsoljon vészvillogót, mielőtt baleset lesz. Azt hittem, tanuló ül benne, aki az oktatóját várja. A sofőrajtó mellé érve láttam, hogy ablak letekerve, és az oktató ül benne, épp valami beosztást vizslatott. Az egész anyósülést papírok borították, láthatóan régóta ott szöszmötölt a fazon, és nem is készült még indulni. Észrevette, hogy ott vagyok, rám nézett, és alpári stílusban elküldött az anyámba, hogy mit bámulom őt (a "bámulás" amúgy tarthatott vagy egynegyed másodpercig). A meglepetéstől szólni se tudtam, de jógyerek módjára szót fogadtam, és elmentem - na nem oda, ahová küldött, csak vissza a saját kocsimhoz.
Mikor elhaladtam mellette a belső sávban, akkor vettem csak észre, hogy ráadásul pont egy kapu előtt áll.

Az alapján, hogy mennyi barom módon közlekedő autós van a városban, azt kell gondolnom, hogy vagy nagyon nagy ennek az oktatónak a forgalma, vagy több ilyen is van, akik "jó" példával járnak elöl...

Rav Antal 2009.02.17. 23:34:41

@Aqweren: A kukoricát lemorzsolták, hogy érezzék milyen az. Az óvodában igyekeznek a "népi" vonulatot erősíteni, így meg lett egy zsák morzsolt kukoricám. :)

És igen, van amikor muszáj ingáztatni, de az esetek 90%-ában szerintem lustaság a fő ok.

Grg76 2009.02.18. 05:18:44

Csigaiskola..ehh.. Egyszer egy ilyen jött ki az Ady Endre úti Agip (akkor még Esso) kútról az Adyra, holott ott csak a kútra behajtani lehet. Táblával is jelölve. A legszomorúbb pedig az volt, hogy tanuló vezette a kocsit, ezek után milyen autós lesz az ilyenből?!

becher 2009.02.18. 09:30:20

Én csak 3 helyen utálom az iskolába kocsival viszem a gyereket szülőket.
1. Gábor Áron u. buszmegálló mögött van az iskola. Parkoló nincs, de 2 mellék utca is van 20m-en belül. A szülők mégis a buszmegállóban teszik ki a gyereket és még elmondják neki a napi leckét is. Tuskóság, mert aki a megállóban áll nem tud a buszra felszállni. Több ilyet is láttam már.
2. Hüvösvölgyi úton a Vadaskertihez közeli iskola. Diliházat bezárták már, előtte szép nagy parkoló, kocsi sose áll ott. Iskola zábrán megközelíthető. De nem, inkább a Kelemen L-ig álljon a sor. Utána ugyanis újra - mily meglepő - lehet menni, hogy az ember elhagyja az iskolát. Szülők az út közepén pakolják ki-be a gyereket. A hátsó kapu pedig egy kis utcára nyílik, ott is bepakolhatnák. Ja akkor nem állna a fél város.
3. Francia iskola, Máriaremetei út mellett. Az arra lakók 14-15 óra között nem tudnak hazamenni, csak kerülővel. Mert a drága pénzes szülő úgy áll meg, hogy esély sincs rá, hogy az ember kikerülje. Ja indítottak iskolabuszt, már nincs, mert inkább mindenki kocsival vitte a gyereket. Mi ez ha nem f..ság a szülő részéről? A soffőr talán kárt tett volna benne? Vagy nem látják a haverok, hogy bi-bi nekünk ilyen kocsink van?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.18. 09:37:34

Bocsi az offért. De aki szerint a letaposott havon a nyári gumival 10km/h -val való haladás jelenti a biztonságot a téli gumi használata helyett, az inkább ne üljön autóba tavaszig.....
Tudom, volt már, ez a cikk nem erről szól, de kijött belőlem.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.18. 09:48:21

@newtehen: Hát ez tényleg abszolút off, de volt már erről nem egy poszt, keress rá és írd be oda, mint ahogy megtették már többszázan ugyanezt. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.18. 09:50:03

@SilentSound:
Akkor hogy a témához hozzá szóljak: Annó, amikor én tanultam vezetni nem engedte pld az oktató, hogy 70-es táblánál 40-el tököljek, rám szólt, hogy haladjunk, mert feltartjuk a forgalmat.
Hova lettek az ilyen oktatók?? :-)

beszólhatok? 2009.02.18. 09:57:20

@Rav Antal: Bocs, csak most tudok válaszolni. Elméletben igazad lenne, a gond az, hogy az úttestet reggelre a köztisztaságiak letakarítják, ellenben a járdákat a háztulajoknak kéne, de nem teszik, mert akkor 10 perccel kevesebbet heverhetnének az ágyban reggelente. Amúgy meg nekik biztos nem számít, mert kocsival mennek el otthonról... Így fordulhat elő, hogy csúszkáló gyalogosokat látsz. És nem szívesen engeded oda a gyereket. Amúgy "rendes" körülmények között az enyém is gyalog jár, pedig nincs közel a suli.(Hiszen ezért is eshetett pocsolyába)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.18. 09:57:39

@newtehen: Az én oktatóm rá is lépett a gázra ilyenkor. :) Tényleg szoktam én is morogni magamban, mikor látszik, hogy ketten ülnek a kocsiban, tehát nem vizsga, mégse megy, az oktató meg nem csinál semmit...

OFF: Ez az, amit kerestél: autozz.blog.hu/2008/11/26/folosleges_a_teli_gumi
ON

Szendwich 2009.02.18. 10:08:58

Ma azert elkapott az agyfasz. Az ut jobb szelen levo parkolo helyre akartam letenni az autot, de nem tudtam, mert egy gyalogos all ott. Intettem neki, hogy seta at elottem, en meg letudok parkolni. Nem akarta megerteni, csak masodjara. Leraktam az autot. Ezalatt vegig indexeltem jobbra. Erre mogottem a masodik autos rafekudt a dudara es csak nyomta. Mikor mellem ert, akkor mutogatott a kezevel nekem, hogy "hap-hap". Nem ertettem mit akart. Az egesz nem tartott 5 - 10 masodpercig. Hova sietett? Mit akart? S a legjobb! Elmegy mellettem es egy hatalmas T betu volt ragasztva a kocsi hatuljara. Gratulalok!

neet 2009.02.18. 14:11:42

Mielőtt nekiesnétek a lassú T-snek. Lehet, h életében először vitték ki A Nagy Forgalomba, és addig csak 20-szal ment a rutinpályán. Nem biztos, h egyből meri 70-nel nyomni. Én legalábbis nem mertem. Elsőre egyből az Osztyapenkó környéke.

Iskola meg: ez annyira off, de pár dolog azért: 1. persze, választhatsz iskolát, de első körben a körzetest veszik fel, másodikban a kerületit, aztán a messziről jövőt. Szal hiába nézted ki a csillivilli sulit 3 kerülettel arrébb, nem biztos, hogy van esély a bejutásra.

2. szakkörök, egyéb elfoglaltságok: egy tanárnak azért a "rengeteg" pénzért van annyi órás munkája, amit elképzelni se tud az, aki még nem próbálta. Simán elmennek vele az éjszakák és hétvégék, du-ok is. Mondjuk nettó 90-ért. Emellett vállalhat szakkört, ha nagyon buzgó, nagyon szereti a szent hivatást, és szeret ingyen is dolgozni. Mert ezeket a különórákat elég ritkán fizetik meg neki. Persze, nem muszáj ezt csinálnia, de ha valaki csinálja, nem biztos, hogy tud/akar 130 %-on teljesíteni. Erre gondoltál már?

A többivel egyetértek, de sok minden szituáció-függő.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.02.20. 19:23:07

@Rav Antal:

De jó, nem csak állam, hanem kispolgár is vagyok! :-D
Inkább felkelek hajnali 5-kor, hogy ne kelljen 5 km-t gyalogolnia a vonathoz. Hazafelé amúgy is kénytelen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása