Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kerékbilincsek paradicsoma

2009.02.19. 07:35 :: SilentSound

Péter tanulmányt írhatna a közteresek sarcolási módszertanáról. Egy darabig csak testközelből tapasztalta a sok értelmetlen megállni tilos tábla áldásos hatásait, aztán saját bőrén is megtapasztalta, hogy ha szabálytalanul parkol akár csak az autója orrával is, lesújt a törvény keze.

Gyakran esik szó a blogon a közterület-fenntartók büntetési szokásairól én most egy konkrét helyszínről írnék, ami finoman szólva is a közterületesek paradicsoma. Több mint két éve költöztem a Clark Ádám tér közelébe, így volt időm megfigyelni, milyen mérnöki pontossággal helyezik ki a megállni tilos táblákat olyan útszakaszokra ahol az ég világon semmi értelme sincs.

A poszt megírását az váltotta ki belőlem, hogy az autómat megbüntették azért, mert az orra (nem túlzás kb. 1 méterre) kilógott a megállni tilos táblán túlra. A közelben nem volt kereszteződés, senkit sem zavartam, de ettől függetlenül elismerem, hogy hibáztam. Remélem a társadalom is megbocsátja nekem egyszer ezt a bűnt és nem vet ki magából mindörökre.

A környék egyik leginkább figyelemre méltó pontja a Francia Intézet parkolója, amit kb. fél éve vontak be a fizetős zónába, azelőtt nem lehetett behajtani - ez persze senkit sem zavart - és naponta 3-4 kerékbilincset raktak föl a rend derék őrei, ismétlem egy parkolóban. A lényeg, hogy kb. fél éve valaki úgy gondolta, hogy az ott parkoló autók mégsem zavarnak senkit és inkább legyen ez is fizetős övezet. Kérdem én, hogy akkor korábban milyen alapon szórták tele kerékbilinccsel a parkolót, mikor annak elvileg az lenne a célja, hogy a tilosban parkoló autósokat szankcionálják?

Mint ismeretes, a Fő utca Clark Ádám tér felőli oldala egy darabig két irányú, majd a Margit-híd felé haladókat a Bem rakpartra terelik. Ezt követően a járda egy ponton kiszélesedik, tökéletes helyszín arra, hogy 2-3 autó ott parkoljon. A környéken még kapu sincs, senkit sem zavarnak, évente mintegy 2 gyalogos közlekedik ott. A lényeg, hogy ott virít a megállni tilos tábla és bizony minden héten 3-4 megbilincsel autót látok arra.

Ugyancsak érdekes helyszín a Fő utca jobb oldala a Francia Intézet és a Clark Ádám tér között ahol a járda egy darabig kb. 5 méter széles. Akár egy hármas iker-babakocsi is elférne a parkoló autók mellett, ha nem lenne ott jó barátunk a megállni tilos tábla és nem büntetnének nap mint nap. Azt hozzá sem kell tenni, hogy ahol a járda nagyon keskeny és a taxisok, illetve az áruszállítók teljes szélességében elfoglalják úgy, hogy a gyalogosok csak az úttesten tudnak közlekedni ott persze nem büntet senki.

Szintén remek pénzbeszedő hely a Ponty utca jobb oldala, ami már fizetős övezet ugyan, de mivel még elég közel esik a forgalmas szakaszhoz sokan állnak oda és remek pénzbeszedő hely, csak fel kell szerelni a táblát.

Javaslatom tehát az ott parkolóknak: ha látnak egy remek helyet ahol az ég világon senkit sem zavarnak, jól nézzék meg, hogy nem a közterületesek vadászterületére tévedtek-e mert lehet, hogy a tárcájuk jó pár ezressel lesz könnyebb utána.

97 komment

Címkék: budapest autó büntetés parkolás kresz közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.19. 08:04:51

Üdvözöllek abszurdisztánban a baksisok és kenőpénzek világában.

ex-dr. vuk 2009.02.19. 08:08:57

Elso korben azert orvendetes, hogy dolgoznak.
Szegeden mar a jardakon kozlekednek az autok lassan, nem csak parkolnak... Es szarnak ra :(

ex-dr. vuk 2009.02.19. 08:13:02

Ja, FYI a megallni tilos nem vonatkozik a jardara. A jardara (mindenhova) ugy altalaban, ha nincs tabla tilos parkolni. Csak akkor szabad, ha ezt tabla vagy felfesten kifejezetten engedi! (plusz meg par feltetel, lasd KRESZ)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.19. 08:13:32

@vuk_:
Követelem, hogy az úton álló gyalogosokra tegyenek lábbilincset! :-)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 08:30:58

ha tilosban megálló autóra kerékbilincset raknak, akkor a bilincs szerelésének idejére a közteres kocsi hol áll meg? tilosban azis?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.19. 08:32:10

@Hurrá Torpedó:
Ne félj, azon van sárga villogó.
Ugyanis ha egy autóra teszünk sárga villogót, és úgy állunk vele akkor varázsütésre már nincs is útban... :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.19. 08:39:27

Amúgy meg mindíg legyen egy csomag fekete szemeteszsák a csomagtartóban. :-) Rá kell húzni a táblára, és már is lehet parkolni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.19. 08:58:55

nem tudtam hogy van rajta villogó, nem láttam még kerékbilincselőt (nem vagyok fővárosi). itt a blogon viszont már láttam közteres kocsikat tilosban állni villogó nélkül.

ex-dr. vuk 2009.02.19. 09:16:10

@newtehen: az "útonállók"-ra tegyenek szerintem is :)

De egyebkent ezt a kerekbilincset nem ertem. Miota objektiv felelosseg van, kurvara felesleges, nem?

Mókusélet 2009.02.19. 09:21:13

Remélem a társadalom is megbocsátja nekem egyszer ezt a bűnt és nem vet ki magából mindörökre...... na jó maradhatsz:-)

Matrix_ 2009.02.19. 09:28:41

A kerékbilincs az a lábonlövés tipikus példája.

A tilos parkolás általában azért van mert ott útban van a gépvas valakinek. Namost ha bilincset tesznek rá a probléma nemhogy nem oldódik meg, még romlik is. Ennél a helyszíni elhamvasztás lenne a megoldás, nem az odaszögelés.
A szerencsétlen pógár, akit épp kivetni készül magából a társadalom, még ha akarja sem tudja megszüntetni az általa okozott problémát (bár legtöbb esetben semmiféle problémát nem okoz, hisz érthetetlen okokból tilos az adott helyen a parkolás), mert a közterületek derék felügyelői megakadályozzák ebben.

leveliro1 2009.02.19. 09:31:26

1. A járdán nem szabad parkolni, ha 500 m széles akkor sem.

2. Engem is a Francia Intézet parkolójában büntettek meg. Tényleg nem vettem észre a behajtani tilos táblát. Nagyon eldurrant az agyam. Aztán megkérdeztem:

-Ha tilos ide behajtani, akkor miért van a parkoló felfestve?
-Mert az Intézetben diplomaták dolgoznak, ők ide szoktak állni.


Szerintem meg csak azért, hogy a b*zi k*csögök jól megbüntethessenek.


Az egészben egy trükk van: nem mindenhol büntetnek. Ha mindenhol megbüntetnének, ahol tilosban állsz, akkor senki sem állna oda. De "lehet tudni", hogy hol nem szabad, és hol szabad. Persze nem a táblából derül ki. Pl. a Francia úton vasúton túli oldalán parkoltam egyszer, jól megbilincseltek. Különben meg a vasúton inneni oldalán parkoltam MINDEN NAP a JÁRDÁN, soha sem kaptam semmit. A munkatársaim röhögtek: "Ja, oda nem szabad állni, ott mindig büntetnek"

morpet1 2009.02.19. 09:33:19

A múltkor 5 percet vesztegelt a troli a Mária utcában, mert a közterületes nem tudott eléggé lehúzódni arra az időre, amíg felszerelt egy kerékbilincset. Számtalanszor olyan autókra tesznek bilincset, akik a kereszteződéstől számítva 5 méteren belül (tehát szabálytalanul) parkolnak, így még tovább akadályozzák a kanyarodást és a kereszteződés látásviszonyait, mintha nem kaptak volna bilincset. Ugyancsak a troli a Mária utcában: Audi A8 feláll a járdára, de a vonalnál 20 centivel beljebb, kapott is bilincset. Ha viszont betartotta volna a vonalat, akkor a troli nem tudott volna elmenni... Szóval a szabálytalanság büntetendő, de vannak esetek, amikor ellentétes hatás is kiválthat...

wagabound 2009.02.19. 09:42:27

A kerékbilincs undorító, aljas, stb.stb., de van egy hatásos ellenszere: nem szabad olyan helyre állni, ahol azt tábla vagy a Kresz tiltja. Nehéz dolog, elismerem, de érdemes megpróbálni!...

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 09:50:38

@wagabound:
Nem érted a lényeget.
A megállni tilos tábla valóban fontos, mert az emberek nem tudják maguk eldönteni, hogy az adott szakaszon zavarják-e a forgalmat, illetve a gyalogosokat vagy sem.
A gond az, hogy a táblákat a szabályos, ingyenes parkolóhelyek lecsökkentésére és pénzbehajtásra használják, ezzel pedig pont azt érik el, hogy az emberek nem veszik majd komolyan ezeket a jelzéseket.
Hasonló ez az indololatlan forgalom lassításhoz. Ahol az ember érzi, pl. hogy az 50 km/h indololatlanul kevés és az országban "büntető iparág" van kialakulóban akkor nem fogják betartani a szabályokat.

Bladika 2009.02.19. 09:53:52

Igen nagyin fájó dolog és bántja az embert ha kap egy bilincset! De a legtöbbször jogos! És miért bilincs miért nem cetli? Mert mi olyan fajták vagyunk, hogy ha hibáztunk akkor igen elismerjük! Mert ugye nem az, hogy nem az én autóm, én ott sem voltam, én már nem emlékszem, hamisítvány a fénykép, hajtsák be ha tudják, mert Audival járok, de papíron hajléktalan vagyok stb stb stb.

Na ezért jó a kerékbilincs! Érdekes ezt senki sem húzza évekig pereskedéssel, meg hogy minimálbéren van és nem tudja kifizetni! Bezzeg egy cetlit!

Legyen rend, nem lesz mire cetlit rakni!

Bladika 2009.02.19. 09:55:03

@Bladika: u.i.: és bilincset sem!

Matrix_ 2009.02.19. 10:01:30

@Bladika: el kell szállítani. az voltak csak a szép idők!

biohazard 2009.02.19. 10:09:04

20" felnire nem tudnak kerékbilincset rakni, mindek vesztek kisautót?

Bladika 2009.02.19. 10:11:17

@Matrix_: Ebben igazad van! Én is azt pártolom a bilincs helyett! Mert míg az első kényszeríti a tulajt a további szabálytalanságra a második meg szünteti rögtön a szabálytalanságot!

blogsámán 2009.02.19. 10:12:04

vuk_ már megírta a lényeget: járdára tábla nélkül sem szabad alapesetben állni, pontosabban járdára csak akkor állhatsz, ha azt tábla, vagy útburkolati jel megengedi + egyéb feltételek.

Amit viszont nem értek: ha valahova tilos behajtani, akkor ott miért is kerékbilincselnek? Nem a parkolás van megtiltva, hanem a behajtás => ergo hívjon rendőrt, és majd ő megbűntet, vagy rosszul gondolom?
Ráadásul ha simán behajtani tilos volt, akkor az ugye azt jelenti, hogy az utca másik oldaláról egyirányú. Ha viszont a fehér alapon piros karika volt érvényben, még mindig nem értem, hogy ez az ott dolgozókra miért nem vonatkozik?

Bladika 2009.02.19. 10:14:30

@Matrix_: Azt nem értem, hogy miért nincs erre még valami frankó Kft. aki csak is a köz jó érdekében minden autó után 100ezer Ft-ot követel, és tisztán csak a költségei megtérülése végett 1%-ot az önkormányzatnak ad, a többit a fennmaradására (muhahaha) megtart! Azt hiszem rögtön beugrik mindenkinek egy-két hasonló! :)

Bladika 2009.02.19. 10:16:07

@blogsámán: Egyszerű a képlet! Diplomatáknak fenntartott hely! Természetesen nincs kapcsolatban az adott intézet azokkal akik bilincselnek! Nem is tudták, hogy van ilyen itthon!

sapuh 2009.02.19. 10:19:36

@newtehen:
még jobb, ha arra húzod, aki kerékbilinccsel a kezében közelít a kocsidhoz :)

Mérgező Hulladék 2009.02.19. 10:19:56

Azon a környéken ingyenesen lehet parkolni az alsó rakparton, de még a Bem rakparton is (a kijelölt helyeken, majd' mindenhol az út szélén). Van párszáz hely, 5 perc séta a Clark Ádám tér.
De nem elég, minden talpalatnyi helyet el kell foglalni a járdán is, mert ott úgyis csak "2 ember jár évente", meg elfér a "hármasiker-babakocsi" is.

diktatorikus kleptokrácia 2009.02.19. 10:25:55

na, a Ponty utcánál egyszer én is rábaxtam. vettem jegyet, leparkoltam, majd amikorra lejárt a jegy, visszamentem újat váltani, de mire odaértem, a két getzy már rá is rakta a bilincset a járgányra. ott ültek a kis combo-jukban, s amikor látták értetlen arckifejezésem, az egyik kiszállt s elmagyarázta, hogy ő most itt az atyaúristen, akinek yogában áll feljelenteni, egyebek. hát a yó qrwa anyjába el is kívántam őket, viszont attól még nem szedte volna le a bilincset. zsebbe 10k-ért viszont nagyon segítőkész volt, s mutatta, hova parkoljak, ha nem akarok több szopást. csak úgy, halványan azt kívánom, hogy ennél nagyobb élvezet ne jusson nekik egyhamar.

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 10:27:02

@Mérgező Hulladék:
Az ingyenes helyeket megtizedelik a szállodák, most a csatornaépítés, és a maradék helyekre kb. négyszer annyit autó pályázik, mint amennyi kényelmesen elférne. Ezért lenne indokolt inkább felszabadítani helyeket ahelyett, hogy még többet elvennének. Arról nem is beszélve, hogy a helyet kereső autók mennyi üzemanyagot égetnek el. Parkolni kell valahol, a BKV meg nem megoldás annak akinek fontos, hogy ne izzadtan, büdösen érkezzen meg reggel a munkahelyére.

mérleg 2009.02.19. 10:27:11

Az is édes dolog, ha a kapukihajtóban parkolót bilincselik meg.

Matrix_ 2009.02.19. 10:27:32

@Bladika: Nekem egyszer tünt el így a céges autó. Azóta hatszor megnézem hova állok!

Rav Antal 2009.02.19. 10:32:06

@Pepe83: Inkább még kevesebb parkolóhely kell, hogy ne érje meg másfél órát parkolókereséssel tölteni, ergo autóval bejárni.

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 10:38:41

@Rav Antal:
Hidd el, hogy az emberek többsége nem azért jár autóval mert olyan kényelmes, hanem mert bizonyos munkakörökben (pl. ahol nem lehet izzadtan, büdösen beérkezni) a BKV nem alternatíva.
Én jártam dolgozni BKV-val, illetve autóval is és egészen más hangulatban érkeztem meg, vagy indultam haza este, ha tudtam, hogy nem kell igénybe vennem a tömegközlekedést.

Bladika 2009.02.19. 10:39:43

Megjegyzem csak az nem talál parkolót aki nem hajlandó sétálni! Én mindig találok, bár meg van az az előnyöm (vagy még sem), hogy dohányzom, és így is úgyis még 5percet elidőznék az utcán míg elszívom, az alatt meg sétálok mert utálok egy helyben toporogni. Az 5perces karika meg elég nagy területet lefed! Bár akinek nincs ilyen káros szenvedélye az érthető, hogy csak úgy brahiból nem akar sétálgatni, de hát lusták vagyunk na!

Lunitari 2009.02.19. 10:39:58

@Rav Antal: Ja. Ha csak az autósok fel szállna BKV-ra duplázni kéne a gépparkot. Normális vagy Margit????

Lunitari 2009.02.19. 10:41:20

@Bladika: Tévedés. Nem dohányzom és simán sétálok akár 10-20 percet is ha nincs közelebb parkoló......

Bladika 2009.02.19. 10:42:34

@Pepe83: Erre szoktam mondani, hogy
"Nektek alternatíva a BKV, nekem nem!"
, hozzá teszem mindkettővel kb ugyan annyit járok, ezt csak azoknak szoktam mondani, akik ugrálnak, hogy így BKV úgy BKV! Meg kell érteni, hogy van akinek nem alternatíva!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.19. 10:42:42

@Pepe83: Azért erős túlzást érzek én ebben, attól nem leszel izzadt és büdös, ha BKV-val utazol. Az más kérdés, hogy sok ilyen emberrel leszel körülvéve és ezer más hátránya is van. Én vállalom, hogy nagy szerepet játszik nálam, hogy jóval kényelmesebb autóval járni, ezért is teszek így, lusta is vagyok, meg finnyás meg minden. Az mondjuk hozzá tartozik a dolgokhoz, hogy a belvárost amikor csak lehet, kerülöm.

Bladika 2009.02.19. 10:43:23

@Lunitari: De te találsz is! Nem?

2009.02.19. 10:43:37

Ahol van tábla ott tilos csalni, ahol niincs ott szabad.
Nagykörúton is, nincs kint tábla, ezért bátran lehet nyitni második parkolósávot vészvillogóval.
És még a rendőr is simán index, beengedés és kikerülés.

Sőt, nálunk a hidak közepén is meg lehet állni. Senki mégcsak egy bilincset s efog rádrakni.

Ám, ha kint lenne a tábla? Ej-ej, jönne a dádá. Kapná minden értelmes yarisos kiscsaj a bilincset.

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 10:44:16

@Bladika:
Ez a fent leírt esetben nem igaz. Végső elkeseredésemben néha én is a Batthyány tér után álltam meg és mentem 2 megállót a villamossal, de azért ez egy kicsit túlzás szerintem.

Lunitari 2009.02.19. 10:44:46

@Bladika: Persze. Mindig találok, ha máshol nem 5 utcával odébb......

Bladika 2009.02.19. 10:46:09

@Pepe83: Vannak kivételek, de én mégis találok mindig helyet!

Bladika 2009.02.19. 10:47:07

@Lunitari: % utca az még kevés is annyi idő alatt nem szívom el aztán toporoghatok a hely előtt! Elvből nem állok ilyen közelre! (muhahah)

Lunitari 2009.02.19. 10:47:12

@Pepe83: LOL két megállóra nem is szállok villamosra ;)

vyctoor 2009.02.19. 10:47:27

@Pepe83: akkor én és nyilván még jópár100ezer ember a fővárosban izzadtan és büdösen ér be a munkába/iskolába. Vicces, de nem leszel büdös a BKV-n, hacsak nem hemperegsz trikóban a hátsó üléseken órákig.
Sztem kevés munkahely van, ahová lehet büdösen járni dolgozni, mégsem jár az egész város kocsikkal.
... majd eljön az az idő is, amikor már annak is örülhetünk, h használhatjuk autóinkat...

mérleg 2009.02.19. 10:48:13

@Pepe83: Hja kérem?! Demszki meg barátai szerint vegyél jó drága meg sok autót regisztrációs adóval fizess be parkolást meg a büntetést késedelmi birsággal 100 évre, vegyél 100m3 benzint jövedéki adóval, az autódat meg vidd el bedarálni, mert rongálod vele az utat, szennyezed a környezetet, parkolsz, aztán találd ki, hogyan jársz be dolgozni káposztásról a budakeszi ligisztikai parkba

Lunitari 2009.02.19. 10:48:22

@Bladika: Jobb lenne ha inkább leszoknál. Nincs akaraterőd mi? ;)

Dr Kangörény 2009.02.19. 10:48:28

Kedves agy nélküli kollégák, akik csak odáig jutottak a fejlődésben, hogy "a szabály az szabály", nektek írom le: a kerékbilincs azért jó dolog, mert az mellett, hogy a rendőrség / közterületfelügyelet megbírságol, még a haver cégének is jut pénz, a bilincs leszereléséért. Ha "csak" bírságolnának, akkor mi lesz a cimbora cégével?

Egyébként nekem semmi bajom nem lenne a bírságokkal, ha én, az állampolgár hasonló összegű bírságot róhatnék ki az államra, önkormányzatra, közterületfelügyeltre, stb., ha ők szegnek meg valamilyen szabályt.

Mert elég érdekes hozzállás, hogy a magánszemély tartson be minden szabályt, figyeljen minden táblára, korlátozásra, tartson be minden határidőt, de ugyanez a kötelezettség vonatkozik ugyan a szervezetekre is, de ha ők nem tartják be, akkor annak semmilyen következménye nincs.

Thor81 2009.02.19. 10:50:23

a közterület-fenntartók nem bilincselnek, azok a közterület-felügyelők....
a táblákat meg a közútkezelő rakja ki...
ja, és hüp hüp:,,(

Bladika 2009.02.19. 10:51:16

@Lunitari: Egyszer már meg volt két évre aztán ez lett, de ez nem itteni téma!:)

Lunitari 2009.02.19. 10:51:49

@Bladika: Nem kersztutcákra gondoltam ;) Te nem szívsz el egy cigit, ameddig mondjuk végigsétálsz a Vácin? :)))

bokiur 2009.02.19. 10:52:34

kerékbilincs LESZERELHETŐ!!!meg kell emelni az autót és utánna le lehet rángatni (10-15perc)megéri,kicsit leizzadhatsz de ingyen van .egy szakitól hallottam de nem kamuzik
NE FIZESSEN SENKI CIBÁLJA LE MINDENKI

Lunitari 2009.02.19. 10:53:25

@Pepe83: Mit melózol? Bányász vagy? :)

Bladika 2009.02.19. 10:53:35

@Kangörény_: Ha nem nincs rá lehetőség, nincs bilincs, haver cége nem kap pénzt, haver cége bezárhat! Hol itt a gond?

Aki olyan helyre áll, az önszántából dugja az emlegetett haver zsebébe a pénzt, szóval miről beszélünk?

vyctoor 2009.02.19. 10:54:12

@bokiur: ez vicc ugye :)? Mármint hogy csak a bilincsig látsz... :)

Lunitari 2009.02.19. 10:54:33

@bokiur: Akkor pont elvész az autó lényege vaze...büdös leszek és izzadt :)

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 10:55:03

@SilentSound:
"hogy sok ilyen emberrel leszel körülvéve és ezer más hátránya is van"
Ezért írtam, hogy amíg nem fejlődik a BKV egy elfogadható szintre, addig sok ember jár továbbra is autóval.

Bladika 2009.02.19. 10:55:12

@Lunitari: Jaaaa! Deeee dee! :)
Igazából Hungária krt = 1cigi így költséghatékonyabb és egészségesebb! :)

Thor81 2009.02.19. 10:56:01

ennyi hozzáértő embert áááááááááááá

Bladika 2009.02.19. 10:56:28

@bokiur: Ebből látszik, hogy nem vagy sikeres ember! Én veszek egy új autót, ha megbilincselik! :)

Bladika 2009.02.19. 10:57:04

@bokiur: Ebből látszik, hogy nem vagy sikeres ember! Én veszek egy új autót, ha megbilincselik! :)

cso zsi 2009.02.19. 11:02:18

img8.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/2927027_134b4d2c35c30379c45d0a4dab13a24d_m.jpg
A sor első szürke furgon a köztereseké, villogó nincs.
Bilincs a felfestett rokihelyen állón van. Az utca egyébként rogyásig van rokikártyás, ámde a helyre nem rendszeresen beálló autókkal Kettő látszik a képen, a melósfurgon, és a luxusautó.
Az autós érkezése után pár perccel már fenn volt a bilincs, és kb egy órával később le is került róla. (Telefonálás, pénzkerítés, ha elmegy pénzért - elmegy a bilincses onnan, megvárni, míg hozzák a pénzt...)

Lunitari 2009.02.19. 11:05:54

@biohazard: Hm én IFA-n is láttam már ;) Sok sikert ;)

magaslaci 2009.02.19. 11:13:15

@Bladika: Te nagyon buta vagy...
Tudod mi az az objektív felelősség?
Gondolom nem.
NINCS SZÜKSÉG BILINCSRE!!!!

Lunitari 2009.02.19. 11:16:52

@magaslaci: Mert te olyan okos vagy ;) Hajléktalan nevén van a terepjáró? Na? Naaaa? (Csak egy meghatalmazás van a kopasznál ;))

gonoszpok · http://gonoszpok.blog.hu 2009.02.19. 11:18:04

Az a baj hogy nagyon sokba kerül nekünk adófizetőknek fentartni egy olyan bandát és fasza céges autóikat, akiktől konkrétan semmi sem lesz jobb, mert sokan ugyanúgy a megállóban parkolnak, és akadályozák a forgalmat, közben ezek meg szivatják azokat, akik dolgoznak, próbálnak élni ebben a nyomorult városban!

Mérgező Hulladék 2009.02.19. 11:18:40

@Pepe83:
A Lánchíd és a Batthyány tér között relatív jó a parkolási helyzet (bizonyítja, hogy neked csak végső elkeseredésedben kell kettőt villamosoznod). A szabályok (legyenek néhol akár értelmetlennek tűnők is) áthágását ezért kissé nehezebb ott indokolni.
Azzal meg nem foglalkoznék, hogy miért érzik rengetegen úgy, hogy _muszáj_ autóval járni, hosszú és értelmetlen lenne.

dshk 2009.02.19. 11:23:11

@wagabound: elvileg igazad van, tartsa be mindenki a szabályokat, de a kerékbilincsesek úgy tűnik gyakorta (többynire?) csak visszaélnek a joggal. Pedig a visszaélés is jogellenes... A Kiskörűt-zsinagóga környékén volt egy sarok, ahol két bilincses ember nemcsak a saját fizetését, de brutális profitot termelt, mindössze egy pár méteres szakaszon. Helybéli üzlettulajdonos elmondása szerint óránként bilincseltek meg ott jóhiszemű, parolójegyüket kifizető(!) autósokat. Egyetlen napi rablott pénzből meg tudták volna oldani, hogy mindenki számára egyértelmű legyen hogy nem szabad ott parkolni. De hogy, hogy nem, ez nem történt meg. Ilyenkor elgondolkozik az ember, hogy ki is a jogkövető ki nem, és hogy ilyen szintű szándékos lehúzásért normális körülmények közt dutyiban lenne a helye bilincseseknek.

Bladika 2009.02.19. 11:29:28

@magaslaci: Butaságom ellenére megtanultam olvasni és szöveget értelmezni! Plusz illemtudóan viselkedni!
Viszont ezek szerint nem tudom mi az az objektív felelősség! Elmagyaráznád nekem?

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 11:35:18

@Mérgező Hulladék:
Az én esetemben a végső elkeseredés kb. a nyolcadik Francia Inzézet - Batthyány tér kör, de ekkor már tudom, hogy minimum egy nappal rövidebb lesz az életem:)

Secnir 2009.02.19. 13:02:07

Kedves cikkíró Péter!

a következőt kellett volna tenned:
2 markos legénnyel kerékbilincsestül hátrhúzni 1 m-t az autót, hogy ne lógjon bele a táblába.
utána rendőrt hívni. az rögzíti a tényállást, majd jól segbebaxxa a közterületeseket.

blogsámán 2009.02.19. 13:40:53

@Secnir: Gondolom azért lógott be, mert előtte már parkoltak, és csak így fért el.

Bladika 2009.02.19. 13:41:00

@Secnir: Valószínű ilyenkor fénykép is készül a szabálysértésről! Mert ennyi erővel mindent meg lehetne oldani ezzel a módszerrel!

blogsámán 2009.02.19. 13:43:23

A korábbi kérdésemre még mindig nem kaptam értelmes választ:

A közterületes felrakhat kerékbilincset egy olyan autóra, ami nem tilosban parkol, hanem olyan helyen, ahova elvileg nem hajthatott volna be?

Thor81 2009.02.19. 13:48:59

@blogsámán: igen, ha a behajtani tilos alatt van kiegészítő tábla "kívéve...".

blogsámán 2009.02.19. 14:02:32

@Thor81: Bocsi, ezt most nem értem.
Ha nincs kiegészítő tábla, akkor elvileg senki sem hajthat be, és szerinted pont ekkor nem tehet fel bilincset.
Ha viszont pl. van kieg. tábla "kivéve TAXI" felirattal, akkor rám feltehet kerékbilincset a Taxira pedig nem. Ez utóbbi logikusnak hangzik, de az első részt akkor sem értem.
Egyébként a leggyakoribb kieg tábla a "kivéve célforgalom". Na ez az, aminek aztán tényleg semmi értelme. Ebben az esetben nyilván megállhatok az utcában, hiszen pont így teljesítem a célforgalom fogalmat, ugyanakkor ha csak áthajtok az utcán, az miben különbözik az utca végén álló rendőr/közterületes szemében attól, mintha az utca közepén (már úgy értem, hogy a középső szakaszán szabályosan) megálltam volna 2 percre rágót venni a trafikban.

blogsámán 2009.02.19. 14:08:50

Még egyszer hangsúlyoznám a kérdésem mibenlétét: itt nem a megállás van tiltva, hanem az oda történő behajtás (ez persze közvetve kizárja az ott parkolás lehetőségét is). Ha ezért megbűntethet a közterületes, akkor gyorshajtásért is megbűntethet?
Áttételesen tehát a kérdésem lényege az, hogy a KRESZ betartatása terén a közterületesnek ugyanaz a státusza, mint egy rendőrnek?
Én azért ezt nem hinném, bár a megnyugtató választ nem tudom, és lusta is vagyok utánanézni.

blogsámán 2009.02.19. 14:09:57

betartatása helyesen betarttatása

Thor81 2009.02.19. 14:14:41

@blogsámán: akkor is feltehet ha nincs kieg tábla, de akkor csak feljelentéssel élhet, és nem helyszínibírságolhat... most változott feb.1-től a módi...
a célforgalom az tényleg érdekes:)
14. Ha az (1) bekezdés n)-y) pontjában említett jelzőtábla alatt kiegészítő táblán "Kivéve célforgalom" felirat van, a tilalom nem vonatkozik arra a járműre, amelynek úticélja a táblával megjelölt úton van.

Thor81 2009.02.19. 14:17:34

@blogsámán: nem az egész kreszben járhat el a felügyelő, sőt elvileg réges-régen nem is ezért jött létre:)) csak manapság a rendőröknek nem ínyére való a meleg autóból kiszállni:)

blogsámán 2009.02.19. 14:17:49

@Thor81: Köszi! Máris okosabb lettem.

blogsámán 2009.02.19. 14:22:38

Egyébként, ha jól emlékszem, bár régen jártam már arra, a Francia Intézet előtti utcácskánál pont a "kivéve célforgalom" volt érvényben. Ha az emlékeim pontosak, akkor ezek szerint ott nem is bírságolhattak volna a Felügyelő barátaink.

Thor81 2009.02.19. 14:30:48

@blogsámán: ezt most pontosan nem tom, hogy milyen tábla vann kint, de ha ebbe beleillik akkor bírságolhat: 14§ /(14) Ha az (1) bekezdés n) pontjában említett jelzőtábla alatt „Kivéve engedéllyel”, „Kivéve taxi”, illetőleg „Kivéve.....(tömegközlekedési vállalat)” feliratú kiegészítő tábla van, az útra engedéllyel rendelkező vagy a kiegészítő táblán feltüntetett járművel, továbbá kerékpárral és konflissal szabad behajtani. Az engedélyt az út kezelője adja ki, a korlátozással érintett területen lakó, ott telephellyel rendelkező, vagy oda (onnan) áruszállítást végző természetes és jogi személyek részére. A felsoroltakon kívüli egyedi engedélyek kiadására az NKH regionális igazgatósága jogosult.

blogsámán 2009.02.19. 14:35:18

@Thor81: Ha a cikkírónak hihetünk, és miért ne hinnénk, akkor jelenleg már semmilyen korlátozás nincs kint, mert állítólag fizető övezetbe vonták ezt is. A felvetésem a múltra vonatkozott, de félek, erre már sosem kapunk választ.

blogsámán 2009.02.19. 14:37:44

@Thor81: Megoldás a parkolásra: járjunk konflissal. Bárhova behajthatunk, és szerintem a kerékbilincs is túl szoros lesz.

Thor81 2009.02.19. 14:40:46

@blogsámán: hát akkor meg az ilyen táblákat fogják kirakni:
14§ 1/ x) „Állati erővel vont járművel behajtani tilos” (51. ábra);net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_51$BBMP_0.png

blogsámán 2009.02.19. 14:58:23

@Thor81: Nyilván így van. A traktorokat is ilyen módszerrel tartották távol a belvárostól.
Az ötletem csak vicc volt, bár a kerékbilincsre akkor is jó.

Thor81 2009.02.19. 15:00:22

@blogsámán: hát igen:))) annyi ilyen tábla van, hogy csak na:)

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 15:03:08

@blogsámán:
Most a Bem rkp. felől be lehet hajtani és parkolni, ezzel nincs is semmi gond. A probléma az, hogy ha most be lehet hajtani akkor korábban milyen indokkal bilincseltek?????? A környéken semmi nem változott ami indokolta volna a változást.

A válasz valószínűleg a következő: eddig úgy volt "gazdaságos" ha bilincseltek, most meg úgy ha fizettetnek. Lehet, hogy később ha az emberek megszokják, hogy ott lehet parkolni, akkor megint jön a bilincs és így tovább. Az egyetlen cél a profitrealizálás. Ezért van kialakulóban a büntető iparág. Alkossunk betárhatatlan szabályokat, aztán büntessünk, hagyjuk, hogy az emberek megszokásból parkoljanak aztán tegyük ki a táblát.

blogsámán 2009.02.19. 16:32:54

@Pepe83:
Nekem erre csak egy tanácsom van: sose parkolj, de főleg sose vezess megszokásból! Az előbbinél csak a pénztárcád bánja, de az utóbbinál komolyabb bajod is lehet. Egyébként én mindig úgy szoktam parkolni, hogy megnézem a legutolsó sarkon lévő táblát. Sajnos ez még a parkoló zónák ellen nem véd, mert ugye az ilyen táblát csak a zónahatárra kötelesek kitenni. Ezért aztán körbenézek, hogy látok-e automatát a környéken. Ha ezeket megfogadod, nem érhet meglepetés. Szerintem.

Bladika 2009.02.19. 16:47:22

@blogsámán: Ezt szoktam én is! Tábla keres és automata keres,ha nem vagyok biztos a dolgomban! Ha nem találok, akkor ahogy sétálok el az autótól, nézem a többi autót, van e cetli az ablak alatt! Ez eddig 100%-os hatékonysággal bevált!

Pepe83 (törölt) 2009.02.19. 16:56:48

@blogsámán:
Persze, ezt kell tenni és itt nem is ez a kérdés. A gond az, hogy a hatóság az emberi figyelmetlenségre játszik és ső célja a pénzbehajtás. Amúgy nincs olyan ember aki mondjuk évek óta egy útszakaszon parkol és minden este megnézi, hogy változott-e a forgalmi rend:)))))

Vehicular cyclist 2009.02.19. 18:17:04

@morpet1: Nem tudom pontosan melyik A8 modell volt, de majdnem biztos vagyok benne, hogy 2 tonnánál nehezebb. Ezért sehol sem állhat a járdára, ott sem, ahol egyébként az egy tonnát meg nem haladó tengelyterheléső autóknak szabad. Ezt persze a szalonban nem mondták neki, sem a Totálcáron nem olvashatta (csak hogy milyen az ülés oldaltartása és mennyira izgalmas a kanyarban). Abban is biztos vagyok, hogy nem ezért zárták le a kerekét (sajnos).

Perillustris 2009.02.19. 23:40:55

"Kérdem én, hogy akkor korábban milyen alapon szórták tele kerékbilinccsel a parkolót, mikor annak elvileg az lenne a célja, hogy a tilosban parkoló autósokat szankcionálják?"

Esetleg azért, mert akkor más volt a szabály?


"Ezt követően a járda egy ponton kiszélesedik, tökéletes helyszín arra, hogy 2-3 autó ott parkoljon."

Szabálytalanul parkol a fél város. Ha van egy kicsit szélesebb járda, az nehogy már azt jelentse, hogy ott rögtön parkolni lehet/kell!


"Ugyancsak érdekes helyszín a Fő utca jobb oldala a Francia Intézet és a Clark Ádám tér között ahol a járda egy darabig kb. 5 méter széles. Akár egy hármas iker-babakocsi is elférne a parkoló autók mellett, ha nem lenne ott jó barátunk a megállni tilos tábla és nem büntetnének nap mint nap."

A megállni tilos táblának semmi köze a járdához.


"ha tilosban megálló autóra kerékbilincset raknak, akkor a bilincs szerelésének idejére a közteres kocsi hol áll meg? tilosban azis?"

Ez csak jogi szabályozás kérdése, ezen kár lovagolni. A rendőr is átmegy a piroson - igaz, elvileg szirénázva és villogva.


"De egyebkent ezt a kerekbilincset nem ertem. Miota objektiv felelosseg van, kurvara felesleges, nem?"

Ha pontot is oszta(ná)nak, nem lenne az. Szóval osszanak.


"Az egészben egy trükk van: nem mindenhol büntetnek."

Ez nem trükk, hanem hiba.


"Parkolni kell valahol, a BKV meg nem megoldás annak akinek fontos, hogy ne izzadtan, büdösen érkezzen meg reggel a munkahelyére."

LOL - bazz, remélem csak az autós kollágáiddal ebédelsz közösen. Szánalmas.


"Ha csak az autósok fel szállna BKV-ra duplázni kéne a gépparkot."

Igen, és? Így meg hidak, plusz utak, plusz lámpák, aluljárók kellenek.


Egyébként valóban kevesebb kerékbilincset kéne felrakni. Helyette inkább el kell szállítani a szabálytalanul parkoló, forgalmat zavaró autót. Csak akarat kell. Kellene.

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.02.20. 20:43:22

Tavaly, Vágta elötti nap a Városligetben bóklásztam, a Közlekedési Múzeum környékén. Ahogy szokásos, a fák árnyékában autóbuszok és néhány autó parkolt. Szabályosan.
Egyszer csak megjelentek a bilincselők, kiraktak egy megállni tilos táblát és a vágta előkészületeire hivatkozva elkezdtek bőszen bilincselni. Nem érdekelte őket a buszokon várakozó sofőrök tiltakozása. De lukra futottak, mert az egyik autó tulajdonosa, aki az egyik büfében fogyasztott családjával, felháborodva sietett autójához és lendületből takarta be a közterület éber őrét. Nem kicsi lehátazás volt :-). A másik csávó úgy elfutott...

morpet1 2009.02.24. 23:27:07

@Vehicular cyclist: Ejha, van egy barátomnak A8-a, talán ő sem hallott még erről...

Navarone 2009.03.20. 15:11:48

Nem értem.

A tábla hatályába benyúlt az autó? Igen.
Ott már tilos volt parkolni? Igen?

Akkor mi a baj????

Jogos volt a büntetés! Legközelebb álljon olyan helyre, ahol nincs megállni tilos tábla!

Köcsög posztoló!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása