Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Reformáljuk meg a sávelosztást!

2009.02.20. 12:41 :: Kisikasa

Tothos rövidke posztjában arra keresi a választ, hogy mért nem lehet egy kis sáv rendezgetéssel megreformálni a közlekedést. Ti mit gondoltok, jó ötletet adott levélírónk, vagy a jelenlegi helyzet a lehető legjobb verzió?

Az M3-on az M0 után befelé a sávok helyzete a következő: M0 után 4 sáv van, ebből 2 az M0-ról jön, 2 az M3-ról. Ezekből a kútnál 1 elmegy a kút felé, egy pedig pár méterrel arréb elfogy. A kút után van egy felhajtó sáv, majd a Szentmihályi útnál 1 lehajtó, majd ismét egy felhajtó, majd a felüljáró után mégyegy felhajtó, ami elfogy. Tehát a sávok számának változása: 2+2 – 3 – 2 – 3 – 2 – 3 – 2 – 3- 4 – 3.

A kérdésem, illetve az ötlet az, hogy miért nem lehet a kúttól három sávot tartani. Evvel megszűnne kb. 2 kilométeren a leállósáv (azaz 2 kilóméterrel előbb), viszont sokan, akik az M0-ról érkezve, átvágnak a kúton, majd vissza az M3-ra és onnan le a Szentmihályira, szabályosan közlekedhetnének a harmadik sávban. Szerintem ez a megoldás javítaná a reggeli forgalmat.

Arról nem is beszélve, hogy a Szerencs utcai lámpa szerintem tök fölösleges. A jobbra lehajtást a város felől meg lehetne hagyni – akár befelé is – de a balra kanyarodás felesleges. Ott a szentmihályi út, onnan fel tudnak menni mindkét irányban, aki pedig keresztbe akar menni, annak a város felé az első felüljárónál van lehetősége rá.

49 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Petrodon 2009.02.20. 12:45:38

És akinek mondjuk műszaki problémája lenne az adott 2 km-en, az az autópályán hova állna félre?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.20. 12:47:55

Miért, a leállósávban csak műszaki hibás járművek szoktak lenni? ;)

TH 2009.02.20. 12:57:22

A Szerencs utca egy fontos kereszteződés, a pálya így is folyóként akadályozza az átjutást, egy hidat kivenni nem jó ötlet. Viszont sokkal jobb lenne, ha lámpa helyett alul- vagy felüljáróval lenne megoldva a kereszteződés.

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:10:53

@Cyric_:
Tipikus kötözködő kérdés

Matrix_ 2009.02.20. 13:33:42

A szerencs utcai lámpa a forgalom megfogása miatt van. Szar de kell. Különben Mogyoródig érne a sor...
Amúgy nem tudom mi a baj ezzel? Én minden reggel ott jövök be és megyek ki, és annyira nem elviselhetetlen a forgalom, mint mondjuk néha a szentendrei úton volt.
sztem!

@nális coitus 2009.02.20. 13:35:34

@TH: Jó ötlet, nem fogná meg a forgalmat, csak gondolj bele, hány milliárdba kerülne ez az adófizeőknek és hány év kellene hozzá, hogy megépüljön? De ki tudja, lehet, hogy majd a távoli jövőben meg lesz oldva.

Petrodon 2009.02.20. 13:39:28

@Pepe83: o.O

Ezt most komolyan gondoltad?
Autópálya leállósáv nélkül??
Az eszem megáll, én kérek elnézést...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.20. 13:44:12

és ha valakinek műszaki hibája van a 82-esen az hova áll félre? vagy a 8-as főúton?

leállót meg lehet szüntetni, és arra a 2 kilóméterre kitenni autóút táblát. ennyi

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:45:40

@Cyric_:

Akkor az az évi két autó amelyik pont ott romlik el, majd a külső sávban várja az autómentőt. Cserébe másik 1.000.000 autó gyorsabban halad előre.

Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:53:01

Amúgy ahogy fejlődnek az autók a leállósávot inkább "meg kellett állnom pisilni" vagy "tudok haladni dugóban is" sávnak kéne hívni.

Én az autóbbi 5 évben nem láttam elromlott autót leállósávban.

Nikorene 2009.02.20. 13:54:48

@Cyric_: mint pl. Salzburg - München első kb 70 km?

megsemnyikk@n 2009.02.20. 14:06:42

@Cyric_: mint pl francioaorszag egy nagy reszen?

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.20. 14:07:47

@Cyric_: Az autópálya mintha pont ott szűnne meg. De amúgy is nagy kaland lenne a kúthoz kitenni az autópálya vége táblát, oda, ahol a 100-as korlátozás elkezdődik..

Wick 2009.02.20. 14:15:16

@Hurrá Torpedó:
Pontosan. Az M0 kereszteződését már megelőzően úgyis 100as tábla van, a Shell kúttól párszáz méterre meg úgyis ott autópálya vége / lakott terület kombó, beleférne egy 3 sávos autóút szakasz.

Petrodon 2009.02.20. 14:36:43

@Nikorene
@megsemnyikk@n

Fasza, ezek szerint csak én nem szívesen állnék meg a belső sávban kereket cserélni...
Egyébként a franciák legendásan bátrak. Ők jöttek rá arra is, hogy a csiga ehető.

Smile 2009.02.20. 14:41:50

Halihó!

A fenti hozzászólásokból ítélve az M0-s déli szektorában sem hiányzik a leállósáv...

Ja, az elmúlt hónapban több műszaki hibás autót láttam a leállósávban (nem a 2 km-es részben).

Smile

Mertcsak 2009.02.20. 14:54:35

@Cyric_:

Most itt egy nagyon hosszú listát írhatnék az agyon dícsért német autópályákról,hogy mennyi sok helyen van náluk 2 sáv!
Csak néhány példa:
A8 Salzburg-München,München-Augsburg,Stuttgart-Pforzheim
A93 Regensburg
A6 Heilbronn
Stb.

heliox 2009.02.20. 14:55:38

Ha a forgalmat beterelnéd a Szerencs utcáról a Széchenyi utcára, akkor az a forgalom átmenne lakóövezeteken.

A Szerencs utcai lámpa a forgalmat is megfogja. Ez teszi lehetővé, hogy a Kacsóh előtt csak kis sor legyen, ami egy mentő, tűzoltó vagy rendőr számára még éppen átjárható. Hosszú dugóban sokkal nagyobb eséllyel ragad be a megkülönböztetett jármű.

Aki kintről jön, az többször vár keveset (ami állítólag várható értékben még mindig kevesebb), mint ha egyszer bent lenne egy nagy dugó. Aki pedig beljebb lakik (mint én) az meg különösen jól jár azzal, hogy a forgalmat megfogja a Szerencs utca.

És az M0 is érezhetően vitte el a forgalmat.

Circus 2009.02.20. 14:56:44

@Smile:
Halihó!
ahol hiányzik, ott CSAK kettő sáv viszi el a kb. 4 sávnyi forgalmat, és nincs több.
Itt meg van egy marék sáv már kiépítve, amit át lehetne szervezni... tehát hangyányit más a helyzet, azt hiszem.

Egyébként tényleg nem lenne nagy kunszt autóúttá leminősíteni...

heliox 2009.02.20. 14:58:04

Autópályán a leállósávval kapcsolatban:

Autópályán ha nem a leállósávban vagy, de még ott is, meg lehet halni. Nem sokon múlt, hogy 1991. január 17-én nem hagytam ott a fogam.

Hati_x 2009.02.20. 14:58:07

ja és javasolnám a reggeli csúcsban a busz sáv használatát! ;)

Mertcsak 2009.02.20. 15:02:28

Bocsánat,helyesbítek!
Regensburgnál és Heilbronnál 3 sáv van leálló nélkül.

Petrodon 2009.02.20. 15:07:07

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!: Itt nem a két sávra szűkítésről van szó, hiszen pont a bővítésről szól a poszt.
(Csendesen azért idéznék a sokak által magasztalt A8-as autpálya Wikis cikkéből: "Ulmtól Augsburgig az út 2×2 sávos, leállósáv nélkül, ami főként domborzati okokkal magyarázható. Ezen a szakaszon szintén gyakran fordul elő forgalmi dugó, főleg a lassú teherautók miatt...")

Petrodon 2009.02.20. 15:10:53

@T7: Hopsz, sasszemű olvasónknál ott a pont. A külsőbe.
Szorri.

Kylian 2009.02.20. 15:18:41

@Pepe83: Persze, és ha megáll a külső sávban, majd senki nem rohan bele, és véletlenül sem okoz tömegbalesetet? Ennyi ésszel szabadlábon! Hülyegyerek. Inkább legyen az esetek 99%-ában kihasználatlan, minthogy pont akkor, amikor szükség van rá, emberek a hozzád hasonlóak hülyesége miatt haljanak meg.

Ezzel az erővel vetesd ki a légzsákot és ne kösd be az öved sem, motoron ne vegyél bukósisakot, mert az esetek 99.99%-ában úgyis felesleges, nem? Az emberiség is jól járna, ha így döntenél :P

Mertcsak 2009.02.20. 15:23:27

@Cyric_:

"Ezt most komolyan gondoltad?
Autópálya leállósáv nélkül??
Az eszem megáll, én kérek elnézést..."

Ezt te írtad fentebb. Én erre írtam a német példákat.
Igaz a domborzat is,meg az is,hogy Bajoro. legrégebbi autópályája. Ha jól tudom.
A lényeg,hogy sok helyen nincs más lehetőség a bővítésre,csak ha a leállósávra engedik a forgalmat.
Erre jó példa az A99,müncheni körgyűrű,ahol elektromos táblákkal jelzik erős forgalomban,hogy használható a leálló is haladásra.

bbalu 2009.02.20. 15:30:30

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!: de ahol a forgalom indokolja, - pl: Frankfurt reptér - ott öt sáv van, és nincs dugó, nálunk meg max 3 van ott is ahol 5 kéne

de egyébként abban igazad van, hogy fölöslegesen magasztalják a német autópályákat, sztem sokkal szarabb a burkolat minősége, folyamatosan ráz, kb olyan a nagy része, mint a régi M7-es (legalábbis a Nürnberg-Köln-Aachen távon)

regent123 2009.02.20. 15:32:11

Bécsben az átvezetöö autópályák mind 3 sávosak sok helyen leállósáv nélkül 80/60-as sebességghatárral. Ha koccanás, vagy müüszaki hiba van, akkor rögtön jön a villogós autó, és 80-ról nem olyan könnyüü belerohanni az álló kocsisorba. Szóval azért müüködhet a dolog.

Ja, és a metrónak sem kell feltétlenül a föld alatt haladnia.

Mertcsak 2009.02.20. 15:37:28

@bbalu:

Nem is kell olyan messze menni. Schwechatnál az A4 is hasonló mint a régi M7.

Frankfurtnál néha az 5 sáv is kevés. Esti csúcsban simán be tud állni. Szobroztam már ott 3 órát baleset miatt is.

De ezekkel együtt is,itthon még nagyon-nagyon messze vagyunk az ésszerű forgalomszervezéstől.

arthur877 2009.02.20. 15:50:45

A Szerencs utcai lámpa tehermentesíti például a Szentmihályi útat is azzal, hogy levesz a forgalmából, ahol ugyebár reggel-este dugó van még így is!

Zsola777 2009.02.20. 16:07:35

@Hurrá Torpedó: Frankó ötlet, inkább 2 km-re ki kellene hozni az autópálya vége táblát - reggelente úgyis akkora a torlódás, hogy lassan megy mindenki, ha meg nem, úgyis mindenki gyorshajt a jelenlegi tábla után.
Támogatom.

ugyhogy 2009.02.20. 16:10:09

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:
Agyondicsert nemet autopalyak?? Jartal mar arra? Senki nem dicseri a nemet autopalyat, mert borzasztoak. Rossz az aszfalt minosege, es a kanyarok is tul kis ivuek.

Azt dicserik, hogy miyen sok van, meg hogy nincs sebessegkorlatozas. Nem azt, hogy ilyen jok es biztonsagosak.

Matrix_ 2009.02.20. 16:13:06

@arthur877: az hogy nem 30 másodperc alatt, hanem kb 5 perc alatt jutsz át az még nem dugó! a dugó az ha fél óra alatt se jutsz át!!

Mertcsak 2009.02.20. 16:27:13

@értem:

10 éve járok arra.Gyakorlatilag az egész országot bejártam.
Tudom,hogy sok helyen borzasztóak,de nem én dícsértem.

repecs 2009.02.20. 16:50:41

Ha lúd...

Na kössük össze a föld alatt az M3 ast és a M5-M7 szakaszát kb 10km

ugyhogy 2009.02.20. 17:17:36

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:

Rendben:)
Akkor egyezzunk meg abban, hogy az dicseri, aki nem jart meg arra. Az meg nem erdekel. Mindenesetre en orulok, hogy Magyarorszagon mas a szabvany: szelesebb savok, nagyobb ivu kanyarok, leallosav, stb... Ne rontsuk el!

vhm 2009.02.20. 18:08:57

esetleg a sávok fölé kellene zöld nyíl vagy piros X-et jelző táblákat és akkor rá szabadna arra is hajtani. központilag vezérelhető lenne. csúcsidőben ráengedhetik a forgalmat és kész, meg van oldva.

sok országban egy 8 sávos út is ilyen elektronikus táblákkal lesz 3-5 meg 2-6 sávos reggel aztán 5-3 meg 6-2 este. és műköik, jééé...

itt egyszerűbb a helyzet, egy sávot kellene időszakosan megnyitni.

akela1978 2009.02.20. 22:24:24

Ugyan már, minek kéne megszüntetni? A shell kúttól szokott néha beállni kissé, néha 2-300 méterrel korábban. Minden reggel arra megyek 7:45 körül, 3-4 perc alatt a Szentmihályi lehajtóhoz lehet érni. Utána megint lehet menni 70-80-nal a Szerencs utcáig, ott is kb 5 perc. Kicsive több hétfőnként... Persze ha a parasztok beállnának a sor végére még kevesebb is lenne!

igazi hős 2009.02.20. 23:27:48

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!: voltál ilyen helyen dugóban? (Én szerencsére ritkán.) Akkor láthattad, hogy a belső balra húzódik, a külső jobbra és középen ott a hely a mentőnek, rendőrnek, ... Itthon valahogy nem tudok ilyet elképzelni.

A német autópálya minőségét kritizálóknak: én nem szoktam lassítani az úthibás korlátozásnál, igaz többnyire francia autókkal jártam kint :-)

Mertcsak 2009.02.21. 10:37:32

@igazi hős:

Én elég gyakran belefutok.:(
Rekordom:4,5 óra egy helyben! A5,Rastatt környékén.

Devil 2009.02.21. 15:00:43

@Cyric_: No tegyuk ki az autopalye vege tablat a leallosav megszunesehez OK?

cso zsi 2009.02.21. 15:13:37

Ha már reform, és a környéken is lenne.
Az M0-ás új, északi részén a leendő M31-es felé vezet a normál sávfelfestés, aki "egyenesen" haladna az M0-án az M3-as irányába, annak sávo(ka)t kell váltani.

Circus 2009.02.21. 23:19:10

@valami hidralika mittudomén:
ezen én is gondolkodtam, de el tudod ezt képzelni itt, ilyen közlekedési morál mellett???
:(

Tothos72 2009.02.22. 10:33:17

Hali,

Én írtam a Postot. Reagálnék néhány hozzászólásra:

Szerintem azon a két kilométeren tényleg nem kellene leállósáv, mert utána a szentmihályi úttól úgysincs. Azon meg ne vitatkozzunk, hogy autópálya-e vagy sem, mert nem az. Igaz kint a tábla, de 100-as, meg 80-as sebességkorlátozás van. Egyébként is europában sok helyen szokás, hogy a város körüli autópályán meg a bevezető szakaszon nincs leállósáv. Ezen kívül aki most a leállósávot használja, az általában a benzinkúton keresztül jön és a Szentmihályi úton megy le. Nem igazán szokták felpörgetni magukat százra.

És igen én is minden nap arra járok, pont ezért fogalmazódott meg a kérdés, hogy miért van néha dugó az M0-tól a kút utáni bevezető sávig, aztán a felüljáró végéig semmi. Onnan persze ott a lámpa.

Szóval reggelente nem kettő hanem három dugó szokott lenni, amiből 1 megszüntethető lenne.

A lámpáról lehet vitatkozni.

Tothos

Walter Melone (törölt) 2009.02.22. 10:42:33

A szerencs utcai lámpa kiváltása úgy képzelhető el, hogy a Szentkorona felüljáró után az M3 kivezetőt le kellene vinni a föld alá, és a szentmihályi úti felüljáró előtt felhozni.

Ezzel nem csak a lámpa tűnne el, de a környék környezetterhelése is jelentősen csökkenne.

Persze ez nem fog megvalósulni....

vhm 2009.02.22. 20:05:27

@Circus: csak kamerával erősített kivitelben, természetesen objektív felelősség körébe bevonva :)

labi 2009.02.23. 09:42:43

Ha a szerencs utcasi lámpát megszűnteted, azzal csak áthelyezed a k.nagy torlódást a pálya végére. Jól látható, amiko rendőrök bírálják felül a szerencs utcai lámpát. Amit nyernek az M+-on bejövők azzal hogy kétszer olyan hosszú zöldet kapnak, azt pont elvesztik a tötyörgésben a végén.

Circus 2009.02.24. 01:33:17

@valami hidralika mittudomén:
kamerával erősített kivitel, más téma - miért nem lehet bekamerázni a bkv buszokat? Egész nap kolbászolnak a városban felalá, szerintem 5 perc alatt meglenne a 4-metró összes költsége.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása