Tothos rövidke posztjában arra keresi a választ, hogy mért nem lehet egy kis sáv rendezgetéssel megreformálni a közlekedést. Ti mit gondoltok, jó ötletet adott levélírónk, vagy a jelenlegi helyzet a lehető legjobb verzió?
Az M3-on az M0 után befelé a sávok helyzete a következő: M0 után 4 sáv van, ebből 2 az M0-ról jön, 2 az M3-ról. Ezekből a kútnál 1 elmegy a kút felé, egy pedig pár méterrel arréb elfogy. A kút után van egy felhajtó sáv, majd a Szentmihályi útnál 1 lehajtó, majd ismét egy felhajtó, majd a felüljáró után mégyegy felhajtó, ami elfogy. Tehát a sávok számának változása: 2+2 – 3 – 2 – 3 – 2 – 3 – 2 – 3- 4 – 3.
A kérdésem, illetve az ötlet az, hogy miért nem lehet a kúttól három sávot tartani. Evvel megszűnne kb. 2 kilométeren a leállósáv (azaz 2 kilóméterrel előbb), viszont sokan, akik az M0-ról érkezve, átvágnak a kúton, majd vissza az M3-ra és onnan le a Szentmihályira, szabályosan közlekedhetnének a harmadik sávban. Szerintem ez a megoldás javítaná a reggeli forgalmat.
Arról nem is beszélve, hogy a Szerencs utcai lámpa szerintem tök fölösleges. A jobbra lehajtást a város felől meg lehetne hagyni – akár befelé is – de a balra kanyarodás felesleges. Ott a szentmihályi út, onnan fel tudnak menni mindkét irányban, aki pedig keresztbe akar menni, annak a város felé az első felüljárónál van lehetősége rá.
Petrodon 2009.02.20. 12:45:38
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.02.20. 12:47:55
TH 2009.02.20. 12:57:22
Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:10:53
Tipikus kötözködő kérdés
Matrix_ 2009.02.20. 13:33:42
Amúgy nem tudom mi a baj ezzel? Én minden reggel ott jövök be és megyek ki, és annyira nem elviselhetetlen a forgalom, mint mondjuk néha a szentendrei úton volt.
sztem!
@nális coitus 2009.02.20. 13:35:34
Petrodon 2009.02.20. 13:39:28
Ezt most komolyan gondoltad?
Autópálya leállósáv nélkül??
Az eszem megáll, én kérek elnézést...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.02.20. 13:44:12
leállót meg lehet szüntetni, és arra a 2 kilóméterre kitenni autóút táblát. ennyi
Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:45:40
Akkor az az évi két autó amelyik pont ott romlik el, majd a külső sávban várja az autómentőt. Cserébe másik 1.000.000 autó gyorsabban halad előre.
Pepe83 (törölt) 2009.02.20. 13:53:01
Én az autóbbi 5 évben nem láttam elromlott autót leállósávban.
Nikorene 2009.02.20. 13:54:48
megsemnyikk@n 2009.02.20. 14:06:42
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.20. 14:07:47
Wick 2009.02.20. 14:15:16
Pontosan. Az M0 kereszteződését már megelőzően úgyis 100as tábla van, a Shell kúttól párszáz méterre meg úgyis ott autópálya vége / lakott terület kombó, beleférne egy 3 sávos autóút szakasz.
Petrodon 2009.02.20. 14:36:43
@megsemnyikk@n
Fasza, ezek szerint csak én nem szívesen állnék meg a belső sávban kereket cserélni...
Egyébként a franciák legendásan bátrak. Ők jöttek rá arra is, hogy a csiga ehető.
Smile 2009.02.20. 14:41:50
A fenti hozzászólásokból ítélve az M0-s déli szektorában sem hiányzik a leállósáv...
Ja, az elmúlt hónapban több műszaki hibás autót láttam a leállósávban (nem a 2 km-es részben).
Smile
Mertcsak 2009.02.20. 14:54:35
Most itt egy nagyon hosszú listát írhatnék az agyon dícsért német autópályákról,hogy mennyi sok helyen van náluk 2 sáv!
Csak néhány példa:
A8 Salzburg-München,München-Augsburg,Stuttgart-Pforzheim
A93 Regensburg
A6 Heilbronn
Stb.
heliox 2009.02.20. 14:55:38
A Szerencs utcai lámpa a forgalmat is megfogja. Ez teszi lehetővé, hogy a Kacsóh előtt csak kis sor legyen, ami egy mentő, tűzoltó vagy rendőr számára még éppen átjárható. Hosszú dugóban sokkal nagyobb eséllyel ragad be a megkülönböztetett jármű.
Aki kintről jön, az többször vár keveset (ami állítólag várható értékben még mindig kevesebb), mint ha egyszer bent lenne egy nagy dugó. Aki pedig beljebb lakik (mint én) az meg különösen jól jár azzal, hogy a forgalmat megfogja a Szerencs utca.
És az M0 is érezhetően vitte el a forgalmat.
Circus 2009.02.20. 14:56:44
Halihó!
ahol hiányzik, ott CSAK kettő sáv viszi el a kb. 4 sávnyi forgalmat, és nincs több.
Itt meg van egy marék sáv már kiépítve, amit át lehetne szervezni... tehát hangyányit más a helyzet, azt hiszem.
Egyébként tényleg nem lenne nagy kunszt autóúttá leminősíteni...
heliox 2009.02.20. 14:58:04
Autópályán ha nem a leállósávban vagy, de még ott is, meg lehet halni. Nem sokon múlt, hogy 1991. január 17-én nem hagytam ott a fogam.
Hati_x 2009.02.20. 14:58:07
Mertcsak 2009.02.20. 15:02:28
Regensburgnál és Heilbronnál 3 sáv van leálló nélkül.
T7 2009.02.20. 15:04:46
Petrodon 2009.02.20. 15:07:07
(Csendesen azért idéznék a sokak által magasztalt A8-as autpálya Wikis cikkéből: "Ulmtól Augsburgig az út 2×2 sávos, leállósáv nélkül, ami főként domborzati okokkal magyarázható. Ezen a szakaszon szintén gyakran fordul elő forgalmi dugó, főleg a lassú teherautók miatt...")
Petrodon 2009.02.20. 15:10:53
Szorri.
Kylian 2009.02.20. 15:18:41
Ezzel az erővel vetesd ki a légzsákot és ne kösd be az öved sem, motoron ne vegyél bukósisakot, mert az esetek 99.99%-ában úgyis felesleges, nem? Az emberiség is jól járna, ha így döntenél :P
Mertcsak 2009.02.20. 15:23:27
"Ezt most komolyan gondoltad?
Autópálya leállósáv nélkül??
Az eszem megáll, én kérek elnézést..."
Ezt te írtad fentebb. Én erre írtam a német példákat.
Igaz a domborzat is,meg az is,hogy Bajoro. legrégebbi autópályája. Ha jól tudom.
A lényeg,hogy sok helyen nincs más lehetőség a bővítésre,csak ha a leállósávra engedik a forgalmat.
Erre jó példa az A99,müncheni körgyűrű,ahol elektromos táblákkal jelzik erős forgalomban,hogy használható a leálló is haladásra.
bbalu 2009.02.20. 15:30:30
de egyébként abban igazad van, hogy fölöslegesen magasztalják a német autópályákat, sztem sokkal szarabb a burkolat minősége, folyamatosan ráz, kb olyan a nagy része, mint a régi M7-es (legalábbis a Nürnberg-Köln-Aachen távon)
regent123 2009.02.20. 15:32:11
Ja, és a metrónak sem kell feltétlenül a föld alatt haladnia.
Mertcsak 2009.02.20. 15:37:28
Nem is kell olyan messze menni. Schwechatnál az A4 is hasonló mint a régi M7.
Frankfurtnál néha az 5 sáv is kevés. Esti csúcsban simán be tud állni. Szobroztam már ott 3 órát baleset miatt is.
De ezekkel együtt is,itthon még nagyon-nagyon messze vagyunk az ésszerű forgalomszervezéstől.
arthur877 2009.02.20. 15:50:45
Zsola777 2009.02.20. 16:07:35
Támogatom.
ugyhogy 2009.02.20. 16:10:09
Agyondicsert nemet autopalyak?? Jartal mar arra? Senki nem dicseri a nemet autopalyat, mert borzasztoak. Rossz az aszfalt minosege, es a kanyarok is tul kis ivuek.
Azt dicserik, hogy miyen sok van, meg hogy nincs sebessegkorlatozas. Nem azt, hogy ilyen jok es biztonsagosak.
Matrix_ 2009.02.20. 16:13:06
Mertcsak 2009.02.20. 16:27:13
10 éve járok arra.Gyakorlatilag az egész országot bejártam.
Tudom,hogy sok helyen borzasztóak,de nem én dícsértem.
repecs 2009.02.20. 16:50:41
Na kössük össze a föld alatt az M3 ast és a M5-M7 szakaszát kb 10km
ugyhogy 2009.02.20. 17:17:36
Rendben:)
Akkor egyezzunk meg abban, hogy az dicseri, aki nem jart meg arra. Az meg nem erdekel. Mindenesetre en orulok, hogy Magyarorszagon mas a szabvany: szelesebb savok, nagyobb ivu kanyarok, leallosav, stb... Ne rontsuk el!
vhm 2009.02.20. 18:08:57
sok országban egy 8 sávos út is ilyen elektronikus táblákkal lesz 3-5 meg 2-6 sávos reggel aztán 5-3 meg 6-2 este. és műköik, jééé...
itt egyszerűbb a helyzet, egy sávot kellene időszakosan megnyitni.
akela1978 2009.02.20. 22:24:24
igazi hős 2009.02.20. 23:27:48
A német autópálya minőségét kritizálóknak: én nem szoktam lassítani az úthibás korlátozásnál, igaz többnyire francia autókkal jártam kint :-)
Mertcsak 2009.02.21. 10:37:32
Én elég gyakran belefutok.:(
Rekordom:4,5 óra egy helyben! A5,Rastatt környékén.
Devil 2009.02.21. 15:00:43
cso zsi 2009.02.21. 15:13:37
Az M0-ás új, északi részén a leendő M31-es felé vezet a normál sávfelfestés, aki "egyenesen" haladna az M0-án az M3-as irányába, annak sávo(ka)t kell váltani.
Circus 2009.02.21. 23:19:10
ezen én is gondolkodtam, de el tudod ezt képzelni itt, ilyen közlekedési morál mellett???
:(
Tothos72 2009.02.22. 10:33:17
Én írtam a Postot. Reagálnék néhány hozzászólásra:
Szerintem azon a két kilométeren tényleg nem kellene leállósáv, mert utána a szentmihályi úttól úgysincs. Azon meg ne vitatkozzunk, hogy autópálya-e vagy sem, mert nem az. Igaz kint a tábla, de 100-as, meg 80-as sebességkorlátozás van. Egyébként is europában sok helyen szokás, hogy a város körüli autópályán meg a bevezető szakaszon nincs leállósáv. Ezen kívül aki most a leállósávot használja, az általában a benzinkúton keresztül jön és a Szentmihályi úton megy le. Nem igazán szokták felpörgetni magukat százra.
És igen én is minden nap arra járok, pont ezért fogalmazódott meg a kérdés, hogy miért van néha dugó az M0-tól a kút utáni bevezető sávig, aztán a felüljáró végéig semmi. Onnan persze ott a lámpa.
Szóval reggelente nem kettő hanem három dugó szokott lenni, amiből 1 megszüntethető lenne.
A lámpáról lehet vitatkozni.
Tothos
Walter Melone (törölt) 2009.02.22. 10:42:33
Ezzel nem csak a lámpa tűnne el, de a környék környezetterhelése is jelentősen csökkenne.
Persze ez nem fog megvalósulni....
vhm 2009.02.22. 20:05:27
labi 2009.02.23. 09:42:43
Circus 2009.02.24. 01:33:17
kamerával erősített kivitel, más téma - miért nem lehet bekamerázni a bkv buszokat? Egész nap kolbászolnak a városban felalá, szerintem 5 perc alatt meglenne a 4-metró összes költsége.