Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nekem is jár a belső sáv!

2009.03.04. 15:16 :: SilentSound

András levelét olvasva nehezen tudnám eldönteni, hogy annak melyik részét gondolja komolyan és hol kell éreznünk némi iróniát. Ha az egész levél teljesen komoly, na az a gáz. Ti mit gondoltok?

Autópálya, három sáv. Ez az, amit már nem tudjnak feldolgozni az emberek. A legtöbb vezetőt valahogy vonzza a belső sáv. A magyar ember már csak ilyen. Külső sávban haladni? Lehúzódni jobbra? Mint a Marutik meg a teherautók? Még akkor is, ha senkit nem kell előznöm?

Én? Soha! Nekem Astrám (Golfom, Focus-om, bármim) van! Nem azért fizettem több millióval többet, mint egy Chavrolet Spark-ért kellett volna, hogy ott menjek vele, ahol azok a szerencsétlenek! Soha! Nekem a belső (de legalább a középső) sáv jár! Azt hiszik a BMW-s, Mercis, Audi-s kopasznyakúak, hogy az az 50-200 plusz lóerő csak őket jogosítja fel a belső sávban haladásra?

Különben is, 130 a megengedett tempó, az a 10-20 minusz meg kit érdekel! A városban úgyis torlódás van. Ne száguldozzunk, kérem! Az autópályát az én adómból is építették, annak a belső sávjában szintén benne vannak a nehezen megkeresett forintjaim, ezért én ott fogok menni, ha belepuszulok is.

Vagy a középsőben, ha nagyon muszály, mert kultúrember vagyok, van diplomám is. Na de azt senki ne várja el, hogy lehúzódok, jobbra tartok, uram bocsá' egészen kimegyek a szélső (még leírni is abszurd) sávba... Ja, a KRESZ? Az is csak egy jogszbály, amit a Parlament szavaz meg, az meg...

Amíg ilyen (bármilyen) képviselőink, hatalmasaink, elnyomóink vannak, törökök, labancok, EU, Szovjetunió, stb. élősködik rajtam, én ugyan doszt is nem azt csinálom, amit diktálnak! Valahol meg kell húzni a határt! Embernek kell maradni nehéz időkben is...

Hogy néznék majd unokáim szemébe, ha megkérdezik, melyik sávban mentem? Én, akinek a nagyapja harcolt a háborúban, akinek a dédapja majdnem látta az utolsó magyar király trónralépését? Nem mondhatom nekik, hogy "A külsőben, Ödönke.", mert akkor azt gondolja majd rólam, "Szegény nagyapa, te is csak egy olyan Ticos- vagy - még ha Almera gúnyában is tetszelegsz..."

Ezúton is tisztelettel kérem kedves autóstársaimat, hogy HÚZZÓDDJJÁMMÁLLE!!!!!!

358 komment

Címkék: közlekedés autó autópálya kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lunitari 2009.03.05. 12:26:08

@newtehen: Észrevetted, hogy nem összefüggésegben írsz? Nem arról beszéltünk, hogy neked van-e jogod vészfékezni...nem is ezt írtad fentebb....kézifékkel, vonóhoroggal, gázadással téped le a másik autó elejét..ebben mi a vészhelyzet részedről? Jah, értem megláttad az őzet, majd hirtelen fékeztél a kézifékkel(autópályán 130-nál), majd mikor láttad, hogy az őz már nincs ütközöpályán (:)) nagy kövér gázt adtál..jah, hogy közben valaki felakadt a vonóhorgodra...sorry...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.05. 12:27:06

@Lunitari:
Szerintem menj vissza kicsit a tanpályára, jó? És ne csak szuzukiból indulj ki.
Tehát az utoléréses baleseteknél általában az a bírói gyakorlat, hoyg az utolérőt hozzák ki vétkesnek a követési távolság megtartásának hiányában, és nem azt nézik, miért fékezett az első. Az, hogy a hűtő kiszakad-e vagy nem, indiferens az ítélethozás során. Ennyi.

Lunitari 2009.03.05. 12:30:43

@newtehen: De!!! És ennek mi köze a Suzukihoz? Nem erről beszélünk..ennyi. Nehogy felvétel, vagy tanú legyen mit és hogy is csináltál, mert mehetsz 8évre a kancigányok közé ;))) Sajno az IQ-nk velünk születik és nem tanulható ;)) Pénzért sem lehet kapni..szerencsére...

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 12:35:30

@Lunitari:

Fiatal korom ellenére megtanultam, hogy nem tartom föl a mögöttem gyorsabban közlekedőt, csak azért mert 130 km/h a megengedett legnagyobb sebesség a pályán.

Kérdezz meg bárkit aki gyorsabban megy mint a megengedett akár a pályán akár máshol, hogy miért teszi.
Bitztos, hogy nem az idő miatt.

vhm 2009.03.05. 12:37:07

látom sikerült időben kelnem, hogy lekéssem a hajnali vitát :D

a gond a fejekben van...
1. ha valakit közelről követnek az baj, de nem jogosít fel tényleges veszélyeztetésre - indokolatlan vészfékezéssel.

kézifék haha. próbáld már meg!! csak visít a gumi és az égvilágon semmit nem lassulsz vele ekkora tempónál!! ha nem megy a próba, lehet 70-nél is, akkor is szinte semmi lassulás... az első tengely teszi ki a fékhatás messze legnagyobb részét.

2. ha valaki közel jön az bunkó, el kell engedni mielőbb és ennyi a történet. vagy itt fizetnek valakinek, hogy önkéntes rendőrködjön a rendőrökénél és a bíróságoknál is nagyobb jogkörrel a helyszínen döntést és ítéletet hozzon majd ítéletet hajtson végre??!

naugye.

Lunitari 2009.03.05. 12:38:33

@Pepe83: Jah értem az izgalom miatt lehet menni bármennyivel és mindenki húzodjon félre....

leaping cat 2009.03.05. 12:39:00

Ha megengedett sebességgel haladok, soha, senki kedvéért nem fogok bemenni két teherautó közé, és mástól sem várom ezt el.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.05. 12:39:44

@Bladika: Szerintem tegyük fel, hogy nem poénból írtam, és hagyju figyelmen kívül Lunitari viselkedészavaros gyerekes monológjait.
Tegyük fel, megtörténik.
Ad 1: Szerinted tényleg kiderül, hogy utána szándékosan adtam gázt?
Ad 2: Szerinted bizonyítható, hogy nem az ütéstől esett rá a lábam ösztönösen támasztékot keresve a gázra? (ezt Neki kell bizonyítani)
Ad 3: Szerinted látszik a baleset helyszínén? Csak annyi, hogy az én féknyomom az ütközés után megszakad.
Ad 4: A veszélyeztetést, ő követi el, mégpedig a vészhelyzet megteremtésével. (követési távolság be nem tartása). Tehát az Ő veszélyeztetése miatt lesz baleset. Elhiszed, hogy akármekkora satut nyomhatok, ha nincs mögöttem senki, nem hal meg emiatt senki? Ellenben a követési táv be nem tartása miatt ő ezen kívül még egy csomó minden miatt meghalhat. (pld kettős durrdefektet kap egy olyan kátyu vagy egyéb tárgy miatt, amit én látok, de ő nem..)

Lunitari 2009.03.05. 12:39:53

@leaping cat: Mármint úgy érted, ha adott úton a megengedett max sebességgel...gondolom...

Lunitari 2009.03.05. 12:43:04

@newtehen: Félre beszélsz bla bla bla..politikusnak elmehetnél, vagy lehet az is vagy........ki vitatta, hogy vészfékezhetsz? Ki vitatta, hogy valszeg nem te leszel a hibás? Blablabla...bla bla...a kaszaködökön is túltevő newthen...következzék a produkció.....kpetya is értelmesebb nálad..ő csak kocka és nem IQ szegény....

Bladika 2009.03.05. 12:45:30

@newtehen:

1: tételezzük fel, hogy az igazság derül ki, mert mondjuk van kamera a belsőtükrön (sokaknak van, lehet venni külön erre a célra)

4: A jog szerint te követed el a veszélyeztetést az más dolog, hogy a te igazság érzeted szerint ki.

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 12:46:02

@Lunitari:
Ha olvastad volna a korábbi hozzászólásaimat, akkor tudnád, hogy nem várom el senkitől, hogy bepréselje magát két kamion közé ha én jövök. Azt azonban igen, hogy amikor biztonságosan megteheti, akkor húzódjon le. Én is ezt teszem.

Arról, hogy ki milyen sebességet érez biztonságosnak az autópályán az egy külön történet, ebbe most ne menjünk bele.

Lunitari 2009.03.05. 12:47:33

@newtehen:
Ad1: Persze, mivel féknyomod nem lesz, hiszen csak egy pillanatra húztad be a kézit...ami nem is olyan féknyomot produkál mint a rendes fék ;)
Ad2: Igen, mivel a fék az erősebb még ha a lábad rá is eset a gázra..bár fékezés közben ez is érdekes..mondjuk kézinél reális.
Ad3: Féknyomod nincs, ez látszik, meg hogy a hűtőjével a horgodon az ütközéstől kb 100m-re állsz.
Ad4: Indokolatlan veszélyeztetés.

Jó vagy LOL

Lunitari 2009.03.05. 12:48:12

@Pepe83: Te is félre beszélsz? Olvass vissza, hogy mi is volt veled a gondom....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.05. 12:49:06

@Lunitari:
A "bla bla bla" rész volt az érvelés része a mondandódnak, vagy a "Blablabla...bla bla."
Mert ilyen érvekkel tényleg nem tudok vitába szálni, nyertél. Igazad van, meggyőztél. Tényleg lehetetlen autópályán 130-nál fékezni. Mind kézi, mind üzemi fékkel. Még akkor is, ha az ember nem csak a blokkolva fékezést ismeri.
Többen haltak már meg emiatt, mert egyszerűen éhenhaltak a kocsiban, mert nem tudtak fékezni. A szerencsésebbnek kifogyott a benzinje.
Teljesen igazad van.
De áruld már el, ezt melyik tanpályán tanítják? És szuzukit adnak hozzá, vagy venni kell az ikeában lapra szerelve? Segítesz összerakni?

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 12:51:56

@Lunitari:
Sejtem: bevallottam, hogy én 150 km/h-val szoktam közlekedni a pályán, mert a 130 indokolatlanul kevés az út minőségéhez és az autók technikai színvonalához képest.

Lunitari 2009.03.05. 12:52:15

@newtehen: Úgye te SZDSZ-es vagy? Mert kb annyira beszélsz arról, amiről itt szó van, mint ők szoktak ;))) Nem mitha ezzel bajom lenne, csak ebben az esetben nem vesztegetem rád az időm.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.05. 12:54:18

@Lunitari:
Oké, elfogadom az érveid.
AD1,2,3.
De ami a helyzet ABS esetén, amikor még féknyom sincs? "Mondjuk nem használom a kézit"
AD4: Igazad van, már csak abban nem értünk egyet, ki követi el.
Amúgy nincs az a bíróság, aki számon kéri rajtad azt, hogy hogy reagálod le, azt, hogy beléd jönnek. (hacsak ki nem szállsz, és fejbe nem vered, de az más) Akár még a hirtelen gázt is el lehet fogadni, megijedtél, odagurult egy izé, leesett a lábad a fékről, stb. Amúgy meg rohadtul elő is fordulhat, hogy valaki tényleg ijedtébe nyom egy teligázt. Sosem tudhatod, hogy reagál.

Lunitari 2009.03.05. 12:54:24

@Pepe83: Nem..idézlek: " Én pl. 130-nál elalszom, 150-nél legalább valami izgalom is van az úton:))))" Ha visszaolvasnál esetleg néha.....

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 12:55:54

@Lunitari:
Ezt most is fenntartom:)
Amúgy nem értem minek a politikát belevinni egy autós témákkal foglalkozó blog kommentjei közé.

Lunitari 2009.03.05. 12:56:38

@newtehen: OK, de nem erről beszéltünk...olvass vissza..én a mutatványod kivitelezésére lennék kiváncsi, nem azt vontam kétségbe, hogy tudsz-e vészfékezni..stb stb

Lunitari 2009.03.05. 12:57:56

@Pepe83: Ebben igazad van ,csak annyira úgy érvelt mit ők...én kérek elnézést...Én meg fenntartom, hogy aki az izgalom miatt gyorsít 150-re vagy még többre az nem való közútra..ennyi Versenypályán kell izgalmakat keresni.....

Lunitari 2009.03.05. 13:01:57

@newtehen: Az a te magyarázataidban van, nem nálam. Nem arrról írsz amiről szó volt. Zárjuk rövidre...;) Örülök, hogy találkoztunk..tsá :)

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 13:03:38

@Lunitari:
Nagyon magas labdát adtál föl ezzel a politikai hozzászólással, de én leszek annyira úriember, hogy nem csapom le:))

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.05. 13:06:35

@Lunitari:
Nem basszus, csak amikor elfogynak az érveid, akkor elkezdesz óvodás módra terelni, meg blablazni. Azért mutattam tükröt Neked. Csak megijedtél tőle, pedig magad láttad.

Lunitari 2009.03.05. 13:08:39

@newtehen: Ok megijedtem, leszálnál rólam? :D Te teljesen másról beszéltél, miért fogytak volna el az érveim? ;)

Lunitari 2009.03.05. 13:09:22

@Pepe83: Lehet azért dobtam, hogy lecsapd ;))

Lunitari 2009.03.05. 13:09:57

OFF , de érdekes amit találtam:

"A mai joggyakorlatban amennyiben valaki a magengedett értéket 50 százalékkal meghaladó sebességgel közelít, ezzel megtéveszti az elsőbbségre kötelezettet, így felelős a balesetért mert a másik objektíven nem volt abban a helyzetben, hogy reálisan mérje föl a helyzetet. Azt gondolhatja, hogy bőven kihalad a veszélyzónából, mire a másik odaér.
Több bíróságnál már a sebesség 30 százalékos túllépése is elég ahhoz, hogy megforduljon a felelősség."

Jó tudni :)))

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 13:14:22

@Lunitari:

Bár ellenkezik az elveimmel, mert a politizálás nem ide való, mivel megkértél lecsapom:

Mindenki másként elégíti ki az adrenalin igényét.
Én 20 km/h-val gyorsabban megyek az autópályán a megengedettnél, te pedig vélhetően molotov koktélokat meg utcaköveket dobálsz az állami ünnepek után.

Lunitari 2009.03.05. 13:19:38

@Pepe83: Ezt miből vontad le? Hogy nem szimpatizálok az egyik párttal? :)) Fiatal vagy még mondom én....:)

Lunitari 2009.03.05. 13:26:55

Rákerestem erre az ABS kérdésre...igen érdekes....sok helyen írják, hogy nincs sok helyen hogy van..ráadásul jellegzetes féknyom....na majd kipróbálom...

PitBuli 2009.03.05. 13:29:02

Próbáltátok már megérinteni az előttetek haladó autó hátulját, 130-nál, autópályán? Na az az igazi adrenalin bomba :)
Utána ő is lehúzódik...

Lunitari 2009.03.05. 13:30:57

@newtehen: Lunitari 2009.03.05. 12:56:38

Te most szabadultál vagy ennyire értetlen vagy?

TH 2009.03.05. 13:36:36

Annyira jók ezek a gyerekes viták! :)

Lunitari 2009.03.05. 13:39:49

@newtehen: Aki visszaolvass az jót röhöghet rajrad ;)

Menjek vissza a tanpályára, meg ne a szuzukiból induljak ki. Te tudsz vészfékezni (akár kézifékkel is) és jogod is van hozzá. A hibás sem te leszel..stb (ez itt a blablabla rész;)) Ezekre mit érveltem volna, mikor nem is erről volt szó?...Nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés....

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 13:40:58

@Lunitari:
Nem, csak mivel belevontad a politikát a beszélgetésbe, gondoltam, hogy biztos fontos szerepet tölt be az életedben a pártszimpátia.

Talán még gyűlésekre is jársz, stb.

Ha tévedtem akkor bocs, te kérted, hogy csapjam le:))

Lunitari 2009.03.05. 13:42:55

@Pepe83: Lecsapni is tudni kell ;) Azért vontam csak bele, mert tipikusan elbeszélt minden mellett és ez azokra jellemző ;)

Lunitari 2009.03.05. 13:44:11

@Pepe83: JAh igen és tévedsz..erre írtam, hogy lecsapni is tudni kell/kéne....

TH 2009.03.05. 13:45:41

@Lunitari: Ne hidd, hogy ez csak rá igaz, az egész vitára jellemző, hogy röhögni lehet rajta. :)

TH 2009.03.05. 13:46:19

@Lunitari: Pepe ebből következtetett. Ha valaki elbeszél válasz helyett, az csak annyit jelent, hogy POLITIKUS, nem azt, hogy szdszes.

Lunitari 2009.03.05. 13:48:05

@TH: Ha visszaolvasol, akkor inkább sírni kéne, mert jól ráéreztem, hogy Ő komolyan gondolta ezt a fékezéses, letépem manővert(bűntető satú)....Biztos izgalomra vágyik, mint itt sokan....Lehet veszek egy IFA-t és majd mindig az utolsó pillanatban próbálok vele megállni...izgi lesz....

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 13:48:19

@Lunitari:

Na itt a következő jel.

Annyira gyűlölöd az említett párt szimpatizánsait, hogy nem tekinted őket embernek: "azokra jellemző".

Ebből gondolom, hogy már-már fanatikusan kötődsz ahhoz a párthoz, amelynek szimpatizánsai a fent említett cselekményeket elkövetik.

TH 2009.03.05. 13:49:31

@Lunitari: Szerintem nagyon vicces ez az egész, fenntartom. :)

Lunitari 2009.03.05. 13:50:12

@TH: És aki SZDSZ-es(pl.) az politizál, ha nem is politikus....próbálkoztam velük is vitázni, de nincs értelme, ezért jött pont elő az *****..ennyi..én kérek elnézést....

Lunitari 2009.03.05. 13:53:02

@Pepe83: Ismét tévedsz, mivel én az egész emberiséget gyűlölöm, magamat is beleértve. Jobb lenne a Bolygónak ha kipusztulnánk ;))) Nem kötődöm fanatikusan semmilyen csoporthoz, de ha te ennyiből ezt levontad.....(Na jó magamat annyir nem gyűlölöm:)))

Lunitari 2009.03.05. 13:59:59

Na, legalább mára is megvan a móka :D

TH 2009.03.05. 14:04:25

@Lunitari: Mondjuk nekem ilyen érzésem volt sok más politikai párt rajongóival is, hidd el, ez totál pártfüggetlen. Ha valaki kiválaszt egyet a palettáról, akkor az védi a védhetetlent is.

Lunitari 2009.03.05. 14:09:39

@TH: Nem vagyok eggyik párt szimpatizánsa sem, ezt csak Pepe83 látja bele, egy rossz szó használatból :))) Mondjuk van egy ellenszenvezési sorrendem és itt első az említett ominózus párt....Sőt, fanatikus autóborogató és felgyújtónak állít be Pepe83...hihetetlen..nagy az isten állatkertje......legközelebb már sorozatgyilkos leszek, ha "azokról" a vezetőkről írok...

Lunitari 2009.03.05. 14:10:39

@Lunitari: autó vezetőkről természetesen....:)

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 14:19:57

@Lunitari:
Szerintem megalapozott volt a gyanúm, hiszen egy politika mentes témába, hirtelen belevitted a párt szimpátiádat.
Mondjuk az melletted szól, hogy nem fröcsögve tetted, mint ahogy sokan.

Na mindegy, a lényeg, hogy mindenki húzódjon le jobbra és töröljük el a sebességhatárokat:))))

Lunitari 2009.03.05. 14:24:50

@Pepe83: Nem szimpátiát vittem bele, hanem ellenszenvet.....:))) Gyerek vagy még ;)) Honnan tudod, hogy van egyálltalán olyan párt aki szimpi? :D Ne töröljük el a sebességhatárt és húzodjon le, akinek le kell szabály szerint....

Lunitari 2009.03.05. 14:27:12

Hirtelen-nek nevezni is erős, mert addigra már felbaszták azagyam ;)

Ferocious 2009.03.05. 14:34:34

Hova lettek a korábbi kommentjeim??

Lunitari 2009.03.05. 14:35:18

@Ferocious: Már nem volt rájuk szükség :)))

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 14:39:32

@Lunitari:
Szerintem ezt a "befékezek" dolgot nem gondolta komolyan az illető. Biztos csak dühítette a sok "levillogó" és ezt írta.

Én is válogatott kínzásokkal tanítanám móresre a sok pofátlan, buszsávban előretörő autóst, azonban ezek mindig megmaradnak a gondolati síkban.:))))

Lunitari 2009.03.05. 14:42:27

@Pepe83: Én nem kínzom őket, egyszerűen nem engedem be.....

Ferocious 2009.03.05. 14:45:00

@Lunitari: Most már boldogabb vagyok, köszönöm... :))

Lunitari 2009.03.05. 14:47:39

@Ferocious: Örülök ;) Írjál újjakat! :)

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 14:49:36

@Lunitari:
Azt én is próbálom, de nem mindig sikerül. Azért koccanni nem szeretnék:))

Lunitari 2009.03.05. 14:50:31

@Pepe83: Hmmm nem vagy elég ügyes...;)

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 15:00:46

@Lunitari:
Ja ezt még tanulni kell.
Meg érzem magamon a megvető tekintetüket, hogy miért nem engedtem be őket:)

Lunitari 2009.03.05. 15:07:21

@Pepe83: Azzal nem kell törödni, sugározz magadból Te is megvetést :)) Sőt, undort vagy gyülöletet :)))) Viccet félre téve, egyszerűen nézz át rajtuk és ne fogalkozz velük....

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 15:14:53

@Lunitari:
Visszakanyarodva.

Én tényleg úgy gondolom, hogy Magyarországon a sebességhatárok meghatározásakor, illetve a mérőautók kivezénylésekor az elsődleges szempont a profit.

Az autópályák meg annyira biztonságosak, hogy a 130-at tényleg kevésnek tartom.

Lunitari 2009.03.05. 15:29:29

@Pepe83: Erről volt már több vita és egy közlekedés mérnők kifejtete, hogy nem hasraütéssel állapítják meg, hol mennyivel lehet menni biztonságosan...

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 15:37:15

@Lunitari:
Valóban nem...tudatos lehúzás folyik:)))

Komolyan. Vannak olyan korlátozások, hogy a hajam az égnek áll. És miért kell kihalt vasúti átkelőkben mérni, meg befejezett út fejújítások után kint hagyott tábláknál??

cso zsi 2009.03.05. 15:59:17

@Pepe83: Vagy szimplán hülye vagy, vagy tényleg keveset vezettél.
Tudod mi az unalmas?
Ausztráliában, és USA-ban 110-zel menni 3-4000 köbcentis autókkal, pedig a végük jóval "kettő" fölött van.
Persze ott is akad egy-két boyracer, de kivonják a forgalomból időnként, és/vagy megkomolyodik.
Azokban a "csóró" országokban szintén jó pénzkereseti lehetőség a trafipax.
Profitorientáltság?
Lehetne, ha csak magánkézben lenne a sebességmérés. Mégis a rendőrség feladatköre úgy, hogy a bevétel nem az övék.
Mitől annyira biztonságosak a pályáink?
A német autópályák sem mindenütt háromsávosak, a "korlátlan" sebesség sűrűn van korlátozva 80-100-ra.
Ott könnyű "eszméletlen sebesség"-gel menni, ahol erre van külön sáv, és abba nem teheti be a "lábát" 3,5 t fölötti tgk.
Ott is könnyű tempósan haladni, ahol a tgk-k előzése tiltott, és ezt alaposan be is tartatják velük, mert sűrűn van trafi, és mozgójárőr.

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 16:08:00

@cso zsi:

Én kevésnek tartom a 130-at pedig nem prémium kategóriás autót vezetek. Egyeseknek a 110 is sok, embere válogatja. Ettől még nem vagyok hülye.

Nem mondtam, hogy a rendőrségnél landol a bevétel, de az tény, hogy az országban lassan iparággá nő a büntetések kiszabása. Ezen kár is vitatkozni.

Mókusélet 2009.03.05. 16:32:14

ez most off-lesz...sebesség mérés, iparág, lehúzás stb.A nagynéném 20 évig nem vezetett, mert volt egy csúnya balesete.Tavly meghalt a férje, és muszáj 2 naponta kocsiba ülnie.Diósd-Törökbálint-Biatorbágy útvonalon közlekedik csak és rettentő óvatosan.Az elmúlt hónapban 2* büntették meg gyorshajtásért Törökbálinton.Egyszer a 40-es táblánál 50-el ment, következő héten a 30-asnál 37-el.:-)Szerintetek?? Még életében nem ment 60-nál többel, de szerepel a nyilvántartásokban,mint notórius gyorshajtó :-)
On.

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 16:34:02

@Mókusélet:
A lényeg, hogy behajtották rajta a pénzt, a többi nem számít.

cso zsi 2009.03.05. 17:02:00

@Pepe83: "Én kevésnek tartom..."
Ez nem érv. Németországban én is megnéztem, hogy az éppen alattam lévő autónak mennyi a valós vége.
Az első gyorshajtásomat 6 éves jogsival, 25 évesen, és elég sok levezetett kilométer után sikerült beszereznem.
Az autó ugyanis bőven tudott többet, mint az engedélyezett.
Csak nagy* motoroknál nem veszi észre az ember, hogy többel megy, mint kéne.

*=Anno a "nagy" számomra szgkban az 1600-as volt, mert az 1000-1200 volt az átlag.
Azóta az értékek megduplázódtak, sőt...

A hétvégén a nagyfiam érdeklődött épp, hogy egy autópályán hányszor fotóznak, és ebből mennyit kell kifizetni? :)))
Nem lett boldog a választól.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.03.05. 17:15:20

@promontor: "A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."

Ez igaz, de ilyen szöveg sehol nem szerepel a KRESZ-ben, mégis idézetként jelentetted meg. Ez az olvasók megtévesztését szolgálja (kamu törvényszöveg látványos idézése) vagy én értettem félre a szándékodat?

@promontor: "Ebből nekem az jön le, hogy ha 130-al megyek, akkor nem kell lehúzódnom (már ha előzök, persze)."

Ez igaz, de honnan tudhatod népnevelő magabiztossággal, hogy most valóban pont 130-cal haladsz? A jogszabály szerint csak a Mérésügyi Hivatal által rendszeresen hitelesített sebességmérővel rendelkező autó vezetője állíthatja magáról, hogy ő most pont 130-cal halad.
És akinek pedig nem ilyen sebességmérője van az azonnal takarodjon a külső sávba, amikor utolérik.

TH 2009.03.05. 17:35:50

@bunkó: Az idézet a KRESZ hivatalos értelmezése, a bíróságok (és a rendőrség) ez alapján IS dolgozik. Tehát érdemes figyelembe venni.

TH 2009.03.05. 17:37:31

@bunkó: Szóval a helyzet az, hogy a KRESZ nem kötelez arra, hogy 130 v. afölötti tempónál "letakarodj" a külső sávba, végképp nem arra, hogy bepréseld magad egy szűk helyre vagy ilyenek. Ugyanakkor szerintem is elvárható, hogy ha VAN HELY a külső sávban, hogy úgy el lehessen engedni a gyorsan haladót, hogy ne kelljen a lassabban menőnek lefékeznie, akkor azonnal takarodó van kifele, már csak a jobbratartás miatt is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.05. 18:00:44

@bunkó:

1) Ez valóban nem a jogszabály szövege, hanem a hozzáfűzött "hivatalos" magyarázat, ami szerintem lényegében egyenértékű a jogszabállyal (majd a jogi végzettségűek vitába szállnak, ha esetleg nem értesz egyet a fentiekkel).

Nézd végig a poszthoz írt hozzászólásaimat, valahol az elején az egyikben megvan a link!
(Apropó, SilentSound, nem lehetne valahol az oldaldobozoknál belinkelni ezeket?)

2) "A jogszabály szerint csak a Mérésügyi Hivatal által rendszeresen hitelesített sebességmérővel rendelkező autó vezetője állíthatja magáról, hogy ő most pont 130-cal halad."

Hm, ez melyik jogszabály?

Én nem fogom Neked megtiltani, hogy vegyél magadnak egy második, hiperszuper hiperhiteles hipersebességmérőt, hiperGPS-t stb. azért, hogy kicentizd, mennyire mehetsz gyorsan a trafinál, hogy még ne büntessenek. Mástól azonban nem várhatod el, hogy ők is ilyeneket vegyenek, vagy netán számításokat végezzenek vezetés közben, mennyivel mehetnek éppen a mutatott érték helyett.

Ha valakinek 125-135 körüli sebességet mutat az órája, az szerintem a jogszabály és a rendőr szempontjából maximális megengedett sebességgel megy, még akkor is, ha alulkalibrált az órája. Szerintem.

Egyébként én nem azért megyek ennyivel, hogy másokat neveljek, hanem mert nekem az egy megfelelő utazósebesség. Ha elolvasod a korábbi kommentjeimet, akkor azt is tudhatod, hogy elengedem, aki mögöttem jön. Csak nem kötelességből, hanem előzékenységből. Amit másoktól nem mindig kapok vissza.

Pepe83 (törölt) 2009.03.05. 19:12:49

@cso zsi:

Én az első és egyetlen gyorshajtásomat Gödöllőn szereztem egy olyan útszakaszon, ahol annak ellenére, hogy csak két sáv van, 4-5 autó is elférne egymás mellett.

Nos itt kitettek pár 40-es táblát. !!!40 km/h!!!

Bringával egy enyhe lejtőn el lehet érni ezt a sebességet, Budapesten 40 km/h-val keres az ember parkolóhelyet, stb.

Miért tették ki a táblákat? Mert az ember érzi, hogy egy ilyen széles úton 60-70 km/h is biztonságos (a házak is messze vannak, egyenes, jól belátható szakasz). Lehet kaszálni.

Erre lehet azt mondani, hogy a szabály az szabály és be kell tartani, de ha érzem, hogy a szabályokat próbálják betarthatatlanná tenni, hogy minél többen szegjék meg azokat, akkor bizony másként állok hozzájuk.

cso zsi 2009.03.05. 19:42:37

@Pepe83: Nem csak a vezetéssel lehetnek gondjaid, a bringázás sem az igazi.
Vagy csak fiatal vagy, és azt hiszed, hogy már a kisujjadban van minden.
Mi az "enyhe lejtő" neked? A Budakeszi úton összejön bringával a 40, de tekerés nélkül ott sem.
A balatonboglári gömbkilátónál az 52 km/h állítólag egész jó.
40-nel parkolót keresni Pesten lehet, ha egyedül haladsz az utcán. De a mögötted jövő fog oda beállni.

40-nél lefotóztak? Sokakkal előfordul. Általában olyanokkal, akik úgy gondolják, hogy egy tábla indokolatlanul van kitéve, és felülbírálják.
Van "indokolatlan" táblakihelyezés, pedig csak nem kötik az orrunkra az okát.
Az M3-on Gyöngyös környékén Bp felé van egy 100-as tábla, kb. 200 méter hosszú szakaszra. Egyesek megpróbálnak lelassítani, mire elérik a 100-at, már ott a feloldás.
Mások le se sz...ják.
Gödöllő környékén viszont sok a domb-völgy, és sűrűn ködös a környék.
Sajnos nálunk nem létező fogalom az időjárásfüggő sebességkorlátozás.
Ugyanis 11 métert teszel meg másodpercenként, ami kb két autó hossza.

cso zsi 2009.03.05. 19:56:02

Kissé zavaros lett, valahogy a végére került a közepe, de remélem érthető.

lotht 2009.03.05. 22:42:07

Szóval 90-nel haladva, 25-30 méteres követési távolsággal vészfékezés esetén sincs balesetveszély??
belsoseg.blog.hu/2009/03/05/barom_kamionnal

vhm 2009.03.05. 22:55:20

@newtehen: "De ami a helyzet ABS esetén, amikor még féknyom sincs? "

Van féknyom, csak nem annyira erős! Mindig van látható féknyom rendes vészfékezésnél.
ABS lényege, hogy nem engedi blokkolni a kereket, de valamennyire csúszik azért az a gumi, valamilyen optimális mértékben. Ekkor pedig hagy nyomot. Halványabb, nem olyan ronda "égett" de van és megmarad és látszik és mérhető.

trash E46 2009.03.06. 01:52:23

@TH: hát ha esetleg ezt tényleg eltudná játszani, (lehetetlen) és velem megtenné tuti letolnám a szántásba.

TH 2009.03.06. 10:22:23

@trash E46: Hát ja, ez érthető, bár a másik seggébe menni bunkóság is, veszélyeztetés is, de szándékosan balesetet okozni meg végképp.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.06. 10:30:37

Én csak attól félek, hogy valami sülevész önjelölt hülye itt elolvassa, hogy akasszuk fel a másikat a vonóhorogra, és jó ötletnek tartva azt, kipróbálja...

AZ ILYEN MUTATVÁNYBA BELE LEHET HALNI!

Sőt igazából nem üres autópályán nem hiszem, hogy emberhalál nélkül megúszható egy ilyen ráfutásos baleset.

TH 2009.03.06. 10:46:11

@kolbászoszsömle: hát igen, elég jó esély van rá.

kpetya 2009.03.06. 11:17:11

@bunkó:

Bunkókám, az EUban forgalomba helyezett autók kmórája "hitelesített". Szabvány van rá, hogy mennyi lehet az eltérése a valós sebességhez képest. Ez alapján, amig kmóra 130-t mutat addig én 130-cal megyek, mérjen bármit is más műszere.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.06. 11:33:34

@kpetya:

Tehát, ha az én műszerem 118-at mutat, te meg ott szuttyogsz előttem, akkor engem akadályozol, és én meg levilloglak, ledudállak, mert kibaszottul leszarom, hogy a fábiád optikai tuningjának legjelentősebb eleme az, hogy elhiteti veled a sebesség mámorát.

Mert ugyi a sebességmérőd állása nem old fel a jobbratartási kötelezettség alól.
Nem az van a KRESZ-ben, hogy ha 130-at mutat az órád, nem kell jobbra tartani, sőt az sincs benne, hogy ha 130-at mutat az órád nem akadályozol.
Ilyet még az állásfoglalás sem mond.

Az azt mondja, ha a megengedett sebességgel haladsz, nem valósítod meg az akadályozást.

Ám a sebességmérő nem hitelesített, és ELVILEG SEM nem is hitelesíthető mérőeszköz, az alapján nem tudod megmondani, hogy mennyivel mész.
Valamint olyat BIZTOSAN nem állít egyetlen autógyártó sem, hogy az ő sebességmérője
ilyen-olyan hibahatáron belül van.

TH 2009.03.06. 11:50:20

@kolbászoszsömle: Jobbra tartani kell, de nem kell pánikszerűen kimenekülni két kocsi közé, erről már volt azért szó. Az előzést be lehet fejezni - egyébként akkor is, ha óra szerint is csak 110-el megy. Akkor kell kisorolni, amikor arra elég hely van, akkor viszont mindenképp.

kpetya 2009.03.06. 14:34:18

@kolbászoszsömle:
@Pepe83:

Süssétek meg, tévedni valóban emberi dolog.

eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:03:31975L0443:HU:PDF


Amig a fenti paramétereknek megfelel, hiába pattogsz, az "130".

Amig a kmórám 130-t mutat, addig elözök autópályán ameddig kedvem tartja. És nem vagyok szabálytalan és nem akadályozok.

A km óra kötelező tartozék, más eszköz nincs előirva, igy tökletesen és pontosan elég arra, hogy tud mennyivel mész. Ha az 130-t mutat, akkor a megengedett legnagyobb sebességgel haladsz.

kpetya 2009.03.06. 14:37:14

@TH:

Lényegi különbség van. 110-zel leelözhetsz 1 járművet viszont, több járművet nem elözhetsz, ha jön mögötted vki. 130nál elözhetsz folyamatosan, mert csak abban nem akadályozhatlak, hogy te is 130cal menj.

TH 2009.03.06. 14:38:59

@kpetya: "Amig a kmórám 130-t mutat, addig elözök autópályán ameddig kedvem tartja". Ha van bárki is, akit előzni lehet. Ha nincs, akkor mindenképp ki kell sorolni.
De fenntartom a véleményemet, hogy nagy különbség nincsen, 120-al is befejezhetem az előzést, 130-al is, sőt 150-el is. :)

TH 2009.03.06. 14:40:14

@kpetya: Leelőzöl egy járművet, ami előtt nincs elég hely. Akkor mit csinálsz?

Ha több járművet előzöl, rendben van, de ha van annyi hely, hogy le tudj húzódni, akkor a jobbratartás értelmében amúgy is ott a helyed, amíg a következőt utol nem éred, nem? Jó, nyilván, nem kell szlalomozni, de ha 100 méterek vannak a következő autóig, akkor mindenképp ki kell sorolni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.06. 14:53:32

@kpetya:

Hááát, szerintem az előzés közbeni akadályozás (már az, hogy elkezd valaki a szutykával előzni, közben utoléri őt valaki a nagyobb szutykával), nem játszik, mert előzés közben amúgy sincs jobbratartási kötelezettség, valamint nem zargatjuk a másikat, ha előz, hiszen van annak elég baja.

Az általad idelinkelt izé azt mondja, hogy az az óra, amelyik 130-at mutat elfogadható, ha az autód 113-mal megy.

ssmith 2009.03.08. 18:43:24

Sziasztok!

Átolvastam a fentieket, s volt sok okosság benne. Bár megosztom én is a tapasztalataimat, véleményemet :)

Elsőnek is nem mind1 este, vagy nappal, kivilágított vagy sem a szakasz. Aki sokat autózik este, s esetleg robbant már le pályán, vagy van ilyen ismerőse remélem megérti, ha az ember nem akar kimenni a külsőbe ha van lehetőség. Ez annyit takar ha jön valami mögöttem azt úgy is látom, s ha van lehetőség akkor megyek is ki előle, de alapból inkább befelé húzok kressz ide - oda... láttam már olyat akit elsodortak pedig csak lerobban, s szerelt.
Volt 1 cikk régen ahol írták átlag 20 perced van a túlélésre a leállósávban... Inkább javítom ezt az arányt.
Nappal vagy kivilágított úton más a szitu.
Sokat autózok külföldön ahol azért van pár 6 sávos rész is pl M25 london körül, stb ott még a kamion is bemegy a legbelsőbe(ekkor kapna agyvérzést néhyán fentebb író egyén :D).
Én azt vallom ha a másik gyorsabb (még ha szabálytalan is,) és nekem van lehetőségem elengedni elfogom. Persze azért nem megyek be két kamion közzé (kivéve ha rendőr,mentő,tűzoltó, stb) mert ő picit gyorsabb (én meg 120al). Várja ki ő amíg megelőzöm őket (de nem állok neki 10km/h +al előzni, ilyenkor). Ha annyit meg nem bír az idegrendszere, igyon zöld teát :) vagy hasonló

Bár szerintem érdekesebb arról beszéni a kaminonosok mennyire szeretik az embert beengedni maguk közzé, főúton, főleg ha konvojban mennek, vagy csak szélárnyékot "lovagolnak" (nemre, típusra, bőrszínre, országra tekintet nélkül) Az sokkal izgalmasabb :) nekem is volt már ilyen élmény mikor egy tök egyenes 4 es szakaszon 1 kamion megelőzése után ott volt a másik ami csak akkor látszott mikor már a kamion mellett voltam.... s nem akart a kamionos beengedni maga elé ...

ámen!
:)

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.03.19. 02:41:15

@kpetya: "Bunkókám, az EUban forgalomba helyezett autók kmórája "hitelesített". Szabvány van rá, hogy mennyi lehet az eltérése a valós sebességhez képest. Ez alapján, amig kmóra 130-t mutat addig én 130-cal megyek, mérjen bármit is más műszere."

A sebesség nem egy szavakkal csűrhető-csavarható, megmagyarázható és minden okostojás által egyedileg értelmezhető fogalom. A sebesség az fizika.
Az EU előírásban a kilométerórák kötelező pontosságát szereplő képlet: (V2/10)+4 km/h
Tehát csak akkor lehetsz BIZTOS abban, hogy valóban legalább 130-cal haladsz, ha a kilométerórádon legalább 147-et mutat a mutató. Ha nem legalább ennyin áll a mutatód, akkor lehetséges, hogy a pontatlan műszered miatt feltartod a mögötted valóban 130-cal haladni próbálókat.
Amikor az EU szabványos műszered 130-at mutat, akkor a megengedett eltérés miatt lehetséges, hogy a valóságban csak 113-al haladsz. Márpedig 113-nál illik letakarodni a külső sávba a gyorsabb autók elől.

Navarone 2009.03.19. 12:48:59

Én is a belsőben szoktam haladni, ha ott folyamatosan 130-cal tudok menni. A külsőben 100-110 között mennek, nem szlalomozgatok. Ha jön valaki gyorsabban, lehúzódok előle.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása