Szegény Ili terhesen, pici gyermekével a kezében próbált átkelni az út egyik feléről a másikra, de egyszer csak ott termett egy BMW és hajszálon múlott, hogy megúszták egy kis ijedtséggel, amit levélírónk a mai napig nem tudott elfelejteni.
Gondoltam leírom ezt a rövid történetet, hátha ez segít végleg lezárnom magamban az esetet. Pontosan egy éve történt az alábbi kis incidens.
Pesten a Bakáts térre vittem a 21 hónapos kisfiamat bölcsibe. Pár méterre a zebrától leparkoltam és mivel a kicsi még nem igazán tudott rendesen járni, ezért kézbe kaptam, hogy biztonságosan átérjünk a túloldalra. Gerincsérvvel, mindenórás terhesen nem egy vidám reggeli mulatság ez a gyalogos közlekedés. Alaposan szétnéztem, láttam, hogy az egy utcával lentebbi kereszteződés felől (Lónyay u.) jön egy autó, de gondoltam, hogy ha négykézláb megyek is, még bőven átérek a gyerekkel.
Feltéve, ha ő normális sebességgel jön. Hát nem egészen így történt, mert olyan pillanatok alatt ott termett a BMW, hogy kicsit ugranom kellett, nehogy elvigye a hátsófelemet. Dühömben utána intettem, erre a jól szituált kinézetű, tisztes családapának látszó ötvenes úriember kiszól, hogy mit integetek, hiszen ő lassított.
Ja, persze, lassított, úgy, hogy majdnem elütött. Megkérdeztem, hogy édesanyjának is így lassítana-e, és hogy mit képzel, azért mert ilyen kocsija van, neki mindent szabad. Erre válaszul "lebüdöskurvázott", terhesen, a kisfiammal a kezemben, az egész utca füle hallatára, majd elhajtott. Én ezen annyira kiborultam, hogy alig tudtam átmenni a túloldalra, zokogtam és közben próbáltam megnyugtatni a szintén síró gyerekemet, hogy semmi baj nincs.
Annyira felzaklatott ez az eset, hogy két napra rá, a kiírt időpont előtt két héttel beindult a szülésem. Szerencsére mindenki jól van, de azért az ilyen normális autósnak álcázott belvárosi ámokfutókat kitíltanám a közlekedésből. Tudom, kétszeresen is hibáztam, egyrészt nem mentem még plusz öt métert a zebráig, na nem mintha ezeknek jelentene valamit az a pár csíkos vonal, másrészt meg nem kellett volna szóba állni vele, de azért mégis, egy bocsánatkéréssel jobban ki tudtunk volna jönni ebből a szituból.
jocojofiu2 2009.03.19. 08:15:33
Legkozelebb elmesz szepen a zebraig. (ez nem mentseg a tuloknak akivel teged osszehozott a sors).
ex-dr. vuk 2009.03.19. 08:19:14
A zebratol 5 meter szerintem belefer, es eleg szomoru, ha emiatt barki jogosnak erzi, hogy elusson valakit...
Gyerekek... egy ember elete kevesebbet er, mint a szabalyok??? Ha latod, hogy valaki neadjisten szabalytalanul kel at, akkor ELUTOD?? Akkor szabad??
Hihetetlen.
ex-dr. vuk 2009.03.19. 08:20:30
Marty Mcfly 2009.03.19. 08:25:45
felelőtlen anyuka, és még csodálkozik!
ettől függetlenül az autós is hibás volt (és ez nem márkafüggő!!!) nem kétség!
SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2009.03.19. 08:28:55
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 08:38:24
Azért nem ott megy át, mert igazából letojja a gyerek biztonságát, arra kell csak a gyerek, ha hülyeséget csinál, elő lehessen húzni: De nekem gyerekem van!!!!
Hánynom kell az ilyenektől.
Elém is toltak már ki babakocsit, nem zebrán, úgy, hoyg az anyuka hátrafordulva traccsolt, miközben tolta ki a babakocsit az útra. És amikor rádudáltam, még Neki állt feljebb.
(zebrától pár méterre, tilosban parkol, majd nem a zebrán megy át, és még egy babakocsira is sajnálja a pénzt, közben nyávog, hogy gerincsérvem van...)
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.19. 08:47:15
Mert a zebra olyan nagy biztonságot ad...
Jó reggelt! Magyarország!
Ferocious 2009.03.19. 08:49:21
Ráadásul nem csak magáért, hanem rögtön még két ember /gyerekek/ életéért is felelős!
Igazi hülye picsa...
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:00:41
ez nem kifogás...
Matrix_ 2009.03.19. 09:04:27
Tudom, hogy ez a bibliai horderejű szabály qrva nehezen betartható, de akinek nem megy az maradjon otthon és zárkozzon be!
Sztem!
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.19. 09:07:04
vill 2009.03.19. 09:07:35
A babakocsi remek találmány akkor is, ha kocsival furikázunk, és autósként én is dühös vagyok, ha a gyalogosok nem képesek elmenni a zebráig. Főleg, ha gyerek van náluk...mert a gyerek tőlünk tanul közlekedni.
Ettől függetlenül a BMW-seknek nem kéne rágyorsítani a gyalogosra, akkor sem, ha nem szabályosan kelnek át.
Mókusélet 2009.03.19. 09:08:07
Hibázott, igen, felelős, igen,de legyünk már annyira inteligensek, hogy levesszük a lábunkat a gázpedálról és nem büdöskurvázunk le valakit a gyereke elött könyörgöm!!!
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.19. 09:09:48
Halál az ilyen felelőtlen kismamákra! Méteres pengéket minden bömös elejére, tépőhorgokat a felnikre, sőt, az X-es szériák tetejére 12,7 mm-es géppuskát is, tetőnyílással!
Nem vitatja senki, hogy anyuka eltipeghetett volna a zebráig. De attól még, hogy nem tette, ne akarjátok már nyilvánosan megégetni! Főleg akkor, ha nem az okozta a bajt, hogy lelépett féktávon belül, hanem az, hogy láss csodát! Egy bmw-s impotens már megint faroknövelőnek használta a gépet ott, ahol mindenki más tud normálisan autózni.
A bmw nem bűn. Jellemhiba.
janikahhh (törölt) 2009.03.19. 09:10:50
Hózentróger 2009.03.19. 09:10:52
Kellett ez neked?
Hózentróger 2009.03.19. 09:11:56
Tartsátok észben: mások fejének szétütése a saját idegeskedésünk megszüntetésének egyik jól működő módja.
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:13:47
te beteg vagy...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.19. 09:13:53
@Matrix_: "Alapszabály: Nem ütünk el gyalogost! "
Pontosan. Azért akármilyen BMW-s üt el valaki, a yard kimegy helyszínelni, és az nem úszható meg olyan könnyen mint egy piroson átmenés...
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.19. 09:14:29
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:14:32
te vezetted a béjemvét mi?! :-)
Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.03.19. 09:14:53
Pesten a bakáts téren át vezetett reggel az utam. Miután elvittem a 2 gyereket óvodába, sietnem kellett a kórházba gerincsérv műtétre (jaja, kedves posztíró, másnak is LENNE ám min nyavajogni ha az menő lenne), sietek kicsit, mert a gyerekek miatt késésben vagyok, elismerem, 60 körül mentem a városban.
Lónyay úti kereszteződés jön, látom zebránál sehol senki, akkor mehetünk. igaz van egy totál szabálytalanul, a zebra szélén parkoló autó, de hát az úgyis áll.
Aha, de amikor már majdnem ott vagyok, egy félhülye terhes anyuka, ráadásul gyerekkel a kezében, kilép a parkoló kocsi mögül (mert "neki gyereke van, mindent szabad"), és átrohan még előttem. Hozzátenném zebra 5 méterre, mögöttem sehol senki, ha odáig elmegy semmi gond. De persze neki mindent lehet.
Fékezek hogy ne üssem el a barmát, erre elkezd mutogatni. Megkérdezem ugyan mi baja, miért akarja kivégezni az egész családját, erre édesanyámat stb kezdi emlegetni (inkább örülne hogy él még, ha már totál szabálytalan volt), hát igen elismerem, kissé felhúzom magam az ilyen hülye picsákon, én is beszóltam neki majd elhajtottam.
......
Szal ezt azért így is elő lehet ám adni.
Összegezve: posztíró, te egy igazi vérhülye pi**a vagy, aki azt gondolja hogy a 2 gyerekkel mindent lehet, mindenki adjon utat azonnal.
nekem is van 2 kisgyerekem, szóval tudom miről beszélek. Igyekszem vigyázni rájuk.
De piszok tipikus:
- anyuka kitolja a babakocsit az út közepére (ő még a járdán), és becsukott szemmel várja a fékcsikorgásokat, és ha mindenki megállt vészfékkel, akkor szépen átbattyog.... KOMOLYAN, ez rendszeres.
- zebrán (!!!!) mennék át a 2 gyerekemmel, és majdnem keresztülhajtanak rajtam 70el.... Benézek a kocsiba, és 28 éves anyuka az 1 éves kisgyerekkel ül bent.... dejó hogy pont ő ennyire tud vigyázni más gyerekére....
:(
szemig jimmy 2009.03.19. 09:17:00
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:17:38
:-)
Gilderoy 2009.03.19. 09:17:53
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.19. 09:19:25
Amúgy meg nem csoda ha néhányan a szemüket becsukják amikor át kell menni...
Kíváncsi vagyok ha téged vagy családtagod bombáznák el egyszer majdnem akkor mit mondanál.
Hózentróger 2009.03.19. 09:20:02
"Azt mondod, hogy inteligens a mosóporom, de kérdem tőle hányóra, de csak habzik a barom..."
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:20:33
ismétlem magam:
ez NEM kifogás!
amúgy meg rosszindulatúan előítélkezel...
nem mondom meg 2009.03.19. 09:23:35
A fehér csíkok meg azért vannak felpingálva a flaszterra, hogy a gyalog ott mászkáljon. Nem átlóban, nem hosszában, nem keresztben, hanem az úttestre merőlegesen, a lehető legrövidebb úton. Anyuka ebből is szép példát mutatott a gyereknek...
Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.03.19. 09:24:10
Tudod, ha minden egyes, a járdán sétáló gyalogos mellett úgy mennék el hogy atya úr isten, hátha lelép elém szó nélkül, akkor 4-el lehetne közlekedni a városban!
Szóval aki szabálytalanul lép le, ezzel vészfékezésre kényszerít bárkit, az utána sűrűn hálálkodjon hogy nem lett kivasalva......
És igen, most mondtam: zebrán rendszeresen el akarnak ütni oviba siető anyukák a kisgyerekükkel.... Mégsem mutogatok meg anyázok nekik....
Pepe83 (törölt) 2009.03.19. 09:25:41
Tipikus "nekem gyerekem van, tehát mindent szabad" típus.
Ettől függetlenül, aki gyerekkel lohol azt még akkor is át kell engedni az úttesten, ha történetesen nincs zebra a közelben.
Szerintem ez a vita az autósok és a gyalogosok között a zebra kérdésről oda fog vezetni, hogy az autósok mindig meg fogják adni az elsőbbséget a zebrán, azonban amikor nincs kijelölt gyalogátkelő, akkor hatalmas dudálások, akár (durva esetekben) a gyalogos elsodrása lesz a válasz.
...sajnos gyakori, hogy a zebrák olyan távol vannak egymástól, hogy a gyalogosok inkább a szabálytalan átkelést választják.
daat 2009.03.19. 09:25:47
1.BMW-s egy köcsög.
2. Anya felelőtlen akinek csak akkor jut eszébe,hogy gyereke van, amikor nyavalyogni kell.
Ha zebra van, ott megyek át, több okból is. 2 gyerekkel nem kóbászolok az úton,ha nem is sokkal, de picit biztonságosabb a zebra. A kicsi meg a kezében azt a példát látja, hogy baromira nem érdekes a zebra, ott rohangáljon át az úton, ahol akar. Valószínűleg érdekelni fogja, ha az anyja azt tanítja neki,hogy a zebrán kell közlekedni! Jó nevelés...
Attól is idegbajt kapok, ha kisgyerek álla a zebránál, várja, hogy zöld legyen, erre pár idióta átmegy piroson, mert annyira siet. Mondjam, hogy az mind hülye és ne azt a példát tanulja meg?
Az meg szomorú, hogy a zebra tényeg nem sok embernek számít. Se gyalogosnak, se autósnak.. kultúra.
Netszamuráj 2009.03.19. 09:25:56
1. Sehol sincs benne, hogy a megengedettnél közelebb parkolt volna a zebrához.
2. Sehol sincs benne, hogy NEM a zebrán ment át, sőt, lehet, hogy azt akarta ezzel érzékeltetni, hogy pont ott ment át.
Ferocious, newtehen, magatoktól besöpritek a "paraszt posztoló" vándordíjat, vagy nekem kell kiosztanom? ;)
Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.03.19. 09:25:57
- ítélkezzünk autó alapján
- anyázzunk az utcán, ha épp megmentették az életünket egy erősebb fékkel
- stb..... Grat posztíró....
Sundance- · http://oravilag.blog.hu 2009.03.19. 09:27:07
Konkrétan leírta hogy nem a zebrán ment át.....
ToMorgan 2009.03.19. 09:27:30
Volt szerencsém hosszabb időt tölteni Norvégiában, ahol a legnehezebben megszokható dolog az volt számomra hogy, ha az út felé haladok minden autós megáll és átenged (akár van ott zebra akár nincs).
Persze eleinte megálltam a járda szélén és bambán bámultam az álló autósokra mielőtt elindultam, de azért viszonylag hamar hozzászoktam.
Nem vagyok no, ott ez a fajta "udvariasság" mindenkinek jár.
Mikor említettem az ottani haveroknak, hogy ez milyen furcsa számomra, akkor azt mondták, hogy ott nagyon gáz (azt mondták: not cool, kb. nem laza) ha valaki gyorsan és mindenféle előzékenység nélkül vezet és szégyen ha valaki nem engedi át a gyalogosokat.
rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2009.03.19. 09:27:51
Ha valakinek nem jut el az agyáig, hogy a gyalogost nem védi kaszni,az írja le 100-szor, szégyelli magát.
Visszaélni az erőfölénnyel, leckéztetni, megfegyelmezni a gyalogost úgy, hogy közben véd a kocsi maximálisan tahó magatartásra vall.
Ilyen és ehhez hasonló minősített veszélyeztető esetekben azonnal autót elkobozni pár hónapra, jelentős pénzbírság, esetleg 24 óra fogda.
Amíg ilyen értelmi fogyatékosok közlekednek a magyar utakon, sajnos csak ebben látom a megoldást.
Mesés kelet...
Netszamuráj 2009.03.19. 09:29:41
nem mondom meg 2009.03.19. 09:29:45
"Tudom, kétszeresen is hibáztam, egyrészt nem mentem még plusz öt métert a zebráig..."
Na, akkor hol is mentünk át?
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 09:30:57
Amúgy nekem is van gyerekem, vittem a gyereket a bölcsibe. Kocsival is, gyalog is. Tudom miről van szó, nem a levegőbe beszélek.
De hogy gyerekkel rohangáljak át az úton? Méterekre a zebrától?? Nemá.
maincoon © 2009.03.19. 09:32:43
tök mindegy, hogy miként történt a fenti eset. a lényeg, hogy egy arrogáns, unintelligens dolog csak azért lebüdöskurvázni egy terhes anyát, mert 5 méterrel arrébb ment át a zebrán.
a középkorú bmw-s "úr" biztos nem volt még 8-9 hónapos terhes. mert ha lett volna, akkor tudná, hogy milyen érzés úgy megtenni pár lépést, hogy egy 10 kilós dinnyét cipelsz a hasadnál, egy másik 10 kilós izgő-mozgó gyereket pedig a karodban, közben a hátad és a lábad majd leszakad, de az óvódába pedig muszáj elvinned a gyereket, mert a férjed korán elment dolgozni. bizony-bizony olyankor az az 5 méter is k.rva soknak tűnik és nem jogosít fel senkit, hogy csak azért suhanjon el pár centivel a kismama hátsója mögött, mert az nem a gyalogátkelőn ment át.
felháborító ez a hozzáállás!!!
ugyanebben az esetben én jobban lelassítok, átengedem és még rá is mosolygok.
ebben különbözünk ... mert nekem ez nem esik nehezemre!!!!!!!!!!!!!!
amúgy meg: a bmw-s pasi nyugodt lelkiismerettel élte volna tovább a napjait csak annak tudatában, hogy ő a kresz szerint nem volt hibás?????
emberileg hibás volt és ez a lényege a történetnek!!!!
diktatorikus kleptokrácia 2009.03.19. 09:33:47
akárhol is közlekedsz gyalogosan, sajnos kisebb a gyűrődési zónád, mint bármelyik autóé. a bömös vén majom, aki pedig kompenzátornak használja a bajor ótót, szarjon didergős sünt.
Ferocious 2009.03.19. 09:34:36
acel 2009.03.19. 09:36:47
Az autós meg tipikus pszihopata köcsög szintén, a jól ismert okokból.
Matrix_ 2009.03.19. 09:37:36
De az, hogy látod hogy megy át előtted a gyalogos, és leszeded a famert a seggéről, az semmiképp nem az általad említett eset!
maincoon © 2009.03.19. 09:37:50
lassítok akkor is, ha a városon belül valaki át akar menni.
mert nem tudnék nyugodtan aludni akkor, ha nem az én hibámból, de kárt okoznék, esetleg megölnék bárkit is.
hülye hozzáállásom van, tudom :S
nem értem, miért nincs több empátia az emberekben.
ja. mert belém szorult az összes.
meg mert abból nem lehet megélni. a fékeveszett száguldásból és büdöskurvázásból pedig biztos jobban.
"hát ezért tart itt az ország..."
Ferocious 2009.03.19. 09:38:06
Ferocious 2009.03.19. 09:38:48
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 09:39:30
Szerintem nem azért lett lebüdöskurvázva, mert rossz helyen ment át, hanem gondolom azért, amit mutatott és mondott.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 09:39:38
maincoon © 2009.03.19. 09:40:39
de ne a közlekedéskor, amikor 3 embert ölhettek meg egyetlen arrogáns gondolat miatt (minek lassítsak, szabálytalan helyen ment át...?)
FGY 2009.03.19. 09:40:49
1. Nem ütötte el a BMW-s.
2. A gyalogos parkoló autók takarásából "ugrott" elé.
3. "Zebra 5m-re", én is ezt szoktam mondani, a közterület felügyelőnek ha meg akar vágni szabálytalan parkolásért, az 5m az 1 kocsi hossz lenn kb., valóságban szerintem minimum 15-20m lehetett.
4. Nem tudom feltűnt-e már valakinek, hogy először a gyalogos hölgy szidta a BMW-s úr édesanyját. Azaz az autós szempontjából: kiugrott elé egy gyalogos az út közepére, és még anyázik is...
Végül a hölgy mentségére: szülés előtti állapotban vélhetőleg annyira felborult a hormonháztartása, hogy emiatt volt felfokozott idegállapotban...
maincoon © 2009.03.19. 09:41:26
nem mondom meg 2009.03.19. 09:42:03
Sajnos az én munkámban alapszabály, hogy elütjük a gyalogost, ha nem jó helyen van. (Meg minden mást is...) Mire észreveszem, addigra már bőven belül van az 1300 tonnás tehervonat fékútján...
(Törzsutas az, akinek se keze, se lába...)
Hajóval sem sokkal különb a dolog. Ugyan előbb, gyorsabban és könnyebben megáll (mérettől függően), de a holttér meg elég nagy tud lenni. Na meg ott sem illik pancsikolni, ahol hajóforgalom van.
[ON]
Autóval nem ütjük el a puhatestűt, de saját érdekében neki is fel kell fognia, hogy rá is vonatkoznak szabályok.
Ferocious 2009.03.19. 09:42:13
Matrix_ 2009.03.19. 09:43:32
blogsámán 2009.03.19. 09:43:38
Könyörgöm, ha vezetünk ne csak az előttünk lévő 5 m-re koncentráljunk, hanem nézzünk egy kicsit előre is. Aki ezt nem így érzi, az gondoljon abba is bele, hogy minden autós egyben gyalogos is szükségszerűen, és gyalogosként ő is találkozhat magához hasonló gondolkodású autóssal. Lelépő gyalogosra pedig mindig számítani kell, főként szűk belvárosi utcákban, mint ahogy kutyákra, macskákra is.
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:43:59
senki nem ütött el senkit. nincs sztori hacsak nem az anyázás...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 09:44:25
Én inkább a "Postoló, aki elolvasta a cikket" díjra gyúrnék. :-P
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.19. 09:44:32
maincoon © 2009.03.19. 09:44:49
a pasi a viselkedésével megtette az első lépést a párbeszéd kialakulása irányában. szerintem.
Ferocious 2009.03.19. 09:45:30
Pasi a konyhából 2009.03.19. 09:46:58
Sajnos a zebrának manapság nincs korlátozó és figyelemfelkeltő reje. :-((
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:47:10
a gyalogos anyuka is autós volt. ő neki kellett volna a legjobban tudnia, hogy milyen veszélynek teszi ki a kis családját! másrészt megint ismételni tudok csak: a béjemvés nem ütött el senkit, nem tudom honnan veszitek, hogy ez volt a szándék...
morpet1 2009.03.19. 09:47:57
Ha jól értem, a Bakáts utca déli oldalán parkolt a posztíró, és onnan kelt át a Bakáts utcán a Bakáts tér 46. felé. Az az érdekes, hogy a Lónyai felől érkező autósnak a Lónyainál lassítania kell, mert egy nem túl jól belátható jobbkezes kereszteződés az. A kereszteződéstől a szóban forgó zebra 80 méterre van. A "négykézláb is átérek" éppen olyan nehezen hihető, mint a "pillanatok alatt ott termett".
Egyébként mindennapos terhesen nem szerencsés 21 hónapos gyereket emelgetni, aki egyébként már minden bizonnyal a lábán is meg tud tenni 100 métert a bölcsiig. Sajnos tény és való, hogy sok autós azt gondolja, hogy a gyalogosnak csak akkor van joga átkelni a zebrán, ha ezzel nem készteti az autóst lassításra. Ennek megfelelően is közelítik meg a zebrát, és szinte áthajtják a gyalogost. Jó lenne, ha ez változna. Ettől függetlenül kisgyerekkel minden esetben a zebrán kéne átkelni.
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:48:12
ez nem érv, ezek a tények...
panka 2009.03.19. 09:48:26
Ettől függetlenül terhes, kisgyerekes nőt lebüdöskurvázni, egyáltalán verbálisan letámadni hatalmas parasztság.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.19. 09:49:17
ToMorgan 2009.03.19. 09:50:38
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 09:50:42
Én továbbra is fenntartom, hogy két hülye találkozott.
"hogy kicsit ugranom kellett, nehogy elvigye a hátsófelemet." Az ugrásról ennyit. :-)
Nem tudjuk, hogy valóban mennyi volt a hely az anyuka és a bömös. Lehet, hogy az a "majdnem elvitte" is olyan lazán van értelmezve, mint a "á, jó lesz itt leparkolni tilosban", illetve a "á, jó lesz itt átmenni szabálytalanul"
Nem tudhatjuk. Illene meghallgatni a bömöst vezető urat is, mielőtt komolyan következtetünk.
FGY 2009.03.19. 09:50:45
ToMorgan 2009.03.19. 09:51:53
SimiTomi 2009.03.19. 09:52:56
Még terhes volt Feleség, amikor zebrán, nekünk zöldnél ütöttek minket el - a Ford vezetője észre sem vette, hogy neki van lámpája...
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:53:27
a gyerek és terhesség nem mentség! newtehen-nek igazat adva: hányok az ilyen hozzáállástól! nekik a gyerek csak egy tárgy, amit felhasználhatnak szánalmas kis életük intézésére teszem azt a postán előreturakodni...
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.19. 09:54:55
Egyébként irónia:
1. Egy hely, ahol az irónok laknak.
2. Az irónia olyan közlésmód, amelyben a kimondott jelentést felülírja a közlés módja által hordozott jelentéstartalom. (értsd: közlés módja - nyilvánvalóan egetverő baromság, szándékosan túlszínezett képpel, a billentyűzet többet nem enged, szmájlit tenni egy ilyen mögé felesleges önismétlés)
Most válaszd ki, hogy az iróniának melyik fogalma alkalmazandó az általad betegesnek itélt kommentre!
Köszönöm, helyes, kegyelemkettes...
Marty Mcfly 2009.03.19. 09:56:30
elolvastam, megértettem!
te meg ezen ragadtál le! :-)
gyulaur 2009.03.19. 09:59:16
legutóbb a pizzásfiú miután látta,h igenis végig fogok menni a zebrán és nem állok meg a felénél neki még rám is dudált, h mit képzelek hogy merek előtte átmenni. na ettől nekem is eldurrant az agyam és szépen felvilágosítottam h olvassa el a kresz idevonatkozót.
wellcome to hungary...
Diktaturha 2009.03.19. 10:00:35
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 10:02:22
Az, hogy egy gyalogos netán nem szabályosan kel át az úttesten, az egyetlen autóst sem jogosít fel arra, hogy akkor elütheti. Sőt még csak arra sem, hogy beszóljon neki emiatt.
Kibaszottul nincs olyan passzus a KRESZ-ben, hogy "§163. B1.a A szabálytalanul áthaladó gyalogost gázoljuk le, mennyiben ez nem lehetséges legalább ugassuk le"!
ToMorgan 2009.03.19. 10:02:53
blogsámán 2009.03.19. 10:03:00
Nem voltam ott, és csak az egyik fél álláspontját ismerjük, de azt gondolom, hogy egy felnőtt ember nagyjából fel tudja mérni a távolságot és a saját fizikai képességeit, ezért normál esetben semmilyen veszélynek nem tette ki a családját. Miért? Azért, mert ezt írta a hölgy: "Alaposan szétnéztem, láttam, hogy az egy utcával lentebbi kereszteződés felől (Lónyay u.) jön egy autó, de gondoltam, hogy ha négykézláb megyek is, még bőven átérek a gyerekkel." Ebből pedig nekem az következik, hogy ha én ültem volna a kocsiban, akkor jó előre látnom kellett volna, hogy egy anyuka elindul keresztbe az úton, így minimum elveszem a lábam a gázról. Anyuka is így gondolta, a valóság meg másképp alakult. Értem én, hogy nem szabályos, de emberileg akkor is érthető. Ismétlem, a leírás szerint nem volt semmilyen takarásból hirtelen az autó elé lépek típusú eset.
flea 2009.03.19. 10:05:36
Valamint megjegyezném, hogy az anyázást, bár burkoltan, de egyértelműen (és bevallottan) a posztíró kezdte!
Ha a bömzis arc tényleg túl gyorsan érkezett meg, akkor ő is köcsög. De mivel a poszt alapján a posztírónak súlyos (és régóta rögzült) nyavalygási és "NEKEMmindentszabad" hajlama vélelmezhető, ezt én erősen kétségbe vonom. Kíváncsi lennék a másik oldal sztorijára.
(A magyar autós kultúra egyébként siralmas. Hozzáteszem, a BMW-sek 80%-a pont a legkulturáltabbak közé tartozik, bár 10%-uk meg a legnagyobb tahókat erősíti.)
Pepe83 (törölt) 2009.03.19. 10:05:38
Erre írtam, hogy szerintem az autósokból azt fogja kiváltani ez a "nagy zebra vita":))), hogy ott átengednek mindenkit, amikor viszont a gyalog nem a kijelölt helyen sétál át a túloldalra, akkor menni fog az anyázás meg a duda.
Ferocious 2009.03.19. 10:06:24
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:06:30
ki akarta elütni?
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:07:54
paraszt volt a béjemvés is, de ezt már leírtam az elején...
tulpen 2009.03.19. 10:08:20
Ledöbbenve látom itt a negativ,az anyát mindenféle pejorativ jelzővel illető hszeket.
Komolyan ennyire érzéketlen fatuskó emberek vannak??? Kedves kommentelők ismeritek ti egyáltalán azt az utcát?
Én szintén ebbe a bölcsibe vittem a gyerekem 2 éven át,igy elég jól ismerem a környéket
Az utca egyik felén önkormányzati hivatalok vannak,rengeteg ember megy át keresztbe,és nem sétál fel a zebráig.Sokszok dupla sorban parkolnak elakadásjelzővel az autók,mert olyan széles az utca,hogy 3 autó is elffér bővenegymás mellett,ergo nem értem a kocsivezetőt,hogy miért nem bírta kicsit elhúzni a kormányt,de ez mindegy is.
Ráadául,ha az Anyuka a Lónyaynál látta,hogy jön az autó akkor az autós gondolom a jobbkezet se adta meg,mivel ha megadta volna nem lett volna nagy a sebessége.
Mindegy is ez már,ami felháborít az a sok Anyukát mindennek elmondó,gyerekeit csak a saját érdekére felhasználó hszek.
Gusztustalanok vagytok,remélem soha nem születik gyereketek.
uff.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 10:09:56
Az az hölgy, aki arra neveli a gyerekét, hogy nem a zebrán kell átmenni, anyázni kell akkor, ha őszerinte túl közel megy el hozzá az autós, aki olyan sebességgel ment, hogy az utánaintegetés hután még hallani lehetett a kurvázást?
Hát ez egy olyan ostoba hülye picsa, hogy az még.
Mi a faszt képzel vajh?
Nyolcadik hónapban pattog, aztán hazudozik.
Me gondoljon má bele ittmindenki, aki ezt a szerencsétlen hülyét védi.
Ha a bömös száguldozik, nem tud úgy megállni, hogy hallja az anyuka, hogy lekurvázzák egy integetés után.
Szal jobb lenne, ha nem az esetet zárná le, hanem a cunáját.
Legalább addig, amíg meg nem tanul hazudni.
pd_ 2009.03.19. 10:10:10
Viszont.
A kreszmódosítgatásokat én a következőképp kezdeném. 30.000 Ft pénzbüntetés helyben minden gyalogosnak, aki zebra 40 méteres körzetében (bizony, egy villanyoszlop távolság) nem a zebrán megy át az úton (ha 5 méterre megy át, azt is) és aki tilos jelzés ellenére megy át ott, ahol lámpa van. És szigorú rendőri ellenőrzés hónapokig, főleg a forgalmas helyeken.
EZUTÁN lehetne elkezdeni verni a nyálát mindenkinek, hogy rendesen adják meg az autósok az elsőbbséget, és hogy BEZZEG KÜLFÖLDÖN egyből megállnak, ha zebrához ér valaki.
BEZZEG KÜLFÖLDÖN a hülye gyalogosok veszik a fáradságot, és elmásznak a zebráig. Nem csak az autósokat kéne szivatni alapból mindenért. Két oldala van ám az érmének az ilyen helyzetekben is.
Félreértés ne essék a gyalogosnak a ZEBRÁN meg kell adni az elsőbbséget, és nem a zebrán sem szabad elütni (mindenhol van áthaladási joga), de a kreszben benne van az is, hogy zebra környyékén bizony a zebrán kell átmenni az úton. Csak nincs rá megfelelő szankció.
Idet 2009.03.19. 10:10:14
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.19. 10:10:24
Terhesanyát gyerekkel...
égafater 2009.03.19. 10:10:29
- vezet
- egyik gyerek a kézben
- no zebra
még nincs se gyerekem, se feleségem, de az biztos hogy 2 héttel a szülés előtt nem fogom engedni hogy ő csinálja ezeket.
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.03.19. 10:11:17
blogsámán 2009.03.19. 10:11:31
Ezt már csak azért is ki kéne verni az emberek fejéből, mert számtalan olyan szituáció van, amikor a gyalogosnak zebra nélkül is elsőbbsége van a KRESZ szerint is.
morpet1 2009.03.19. 10:12:00
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 10:12:10
A "...hogy kicsit ugranom kellett, nehogy elvigye a hátsófelemet...."
A béemvés paraszt akarta elütni. Annyira véded egyébként, nem te voltál az?
ToMorgan 2009.03.19. 10:12:47
De könyörgök emberek vagyunk, ha valaki lelép az útra ahol nincs járda - bár a poszt alapján, szerintem is jól látható helyen haladt át - akkor bizony meg kell büntetni az autósnak, meg kell ijeszteni...stb.?
Welcome 2 the UK · http://welcome2theuk.blog.hu/ 2009.03.19. 10:12:52
Netszamuráj 2009.03.19. 10:13:29
Te emocionálisan és mentálisan rendkívül fejletlen vagy. Azért kedvelem a hozzád hasonló karaktereket, mert tökéletesen példázzák, hogy az ember is az állatvilágból származik. Elég lett volna Darwinnak megmutatni Téged, és rögtön meglenne a hiányzó láncszem.
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:14:11
SimiTomi 2009.03.19. 10:14:33
Többször fordult már elő, hogy a belső sáv áll, átenged valakit, én a külsőben megállok neki, erre mögöttem dudál és satura fékez egy hülyegyerek. És integet, hogy mi a szart csinálok én.
Pedig a lényeg szerintem az, hogy ne az orrod előtt levő tizenkét métert figyeld, hanem gondolkodj előre kicsit.
daat 2009.03.19. 10:15:50
Tényleg azzal véded az ANYÁT, hogy mások is átrohangálnak az úton??? Remélem a gyereked nem tőled tanulja a közlekedést.
Az meg hogy nagy volt az autó sebessége, elég relatív. A páromból kiindulva,aki most 8.5 hónapos, a kismama csak baromi lassan tud közlekedni, pláne, ha még gyerek is van a kezében. Nem biztos, hogy az autó ért oda gyorsan, hanem a kismama ért át lassan. Ilyenkor a zebra halmozottan előnyös.
Imádom az ilyen öntudatos szülőket.
blogsámán 2009.03.19. 10:15:56
Szerintem meg van, vagy legalábbis lehetne rá szankció. Az a gyalogos, aki nem a zebrán megy át, pedig a közelben van, az szabálysértést követ el, és simán bűntethető lenne. Az más kérdés, hogy a rendőri szervek ezzel nem foglalkoznak.
Sőt megsúgom, hogy ahol aluljáró van, ott pedig azt lenne köteles a gyalogos használni.
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:16:12
nekem Delorean-em van! :-)
egyébként nem védem a béjemvést, csak épp nem adok igazat az anyának! a kettő között különbség van ha érzed...
morpet1 2009.03.19. 10:17:01
Diktaturha 2009.03.19. 10:17:04
Pepe83 (törölt) 2009.03.19. 10:17:13
Ezt nem tudom, az azonban biztos, hogy komoly konfliktusforrás lesz ez és (bár ez nem lesz népszerű kijelentés), de meg tudom érteni az autósokat. Ha ők betartják a KRESZT és átengedik a gyalogot a zebrán, akkor a gyalog is tartsa be és használja a kijelölt átkelőt.
A tapasztalat azt mutatja, hogy sok úton egymástól 200-300 méterre vannak a zebrák és nincs az a hülye aki ennyit kerül, csak hogy szabályosan keljen át.
tulpen 2009.03.19. 10:17:40
Elárulom,mielött ilyen nagyon okos vagy,hogy a zebra után kereszteződés van és a Rádayba folytatódik az út,és mivel onnan is jöhetnek autók igy az ember szét szokott nézni,hiába jobbkezes a Rádayból érkezőknek(sokszor nem adják meg ott az elsöbbséget)
Valszeg ezért hallhatta az Anyuka beszólását,mivel megállt ,hogy megnézze szabad e az út,nehogy összetörje féltett autóját.
Értitek? Zebra elött 5 méterrel nem tud lassítani,hogy az Anyukát aki nagy pocakkal ,tipegővel átmenjen nyugiban(még ha hülyeséget is csinált az Anya),de a zebra után 1méterrel persze megáll a kereszteződésben,nehogy lerongyolja a kocsiját.
t.
Ferocious 2009.03.19. 10:18:08
A véleményem akkor is változatlan, az anya a hibás mert bevallottan szabálytalan és még neki áll feljebb!
Ne legyél olyan nagyra magaddal, mert még esetleg el találnak ütni amikor átrohansz az úton körültekintés nélkül...
Neked lesz igazad majd... legalábbis a felirat szerint a sírköveden...
daat 2009.03.19. 10:19:19
pd_ 2009.03.19. 10:19:40
Természetes, hogy előre kell gondolkodni. Aki normálisan tud vezetni, az azt is teszi végig, amíg az autóban ül.
prozack 2009.03.19. 10:19:54
megint egy photoshop történet, hogy összeugraszák a bmwseket és a nem bmwseket
nekem bmwm van, de ha nálam valaki udvariasabb, az hazudik
ma reggel is 3 autót engedtem be magam elé
ebből ketté suzuki volt
találjon már valami újat ki a post irója, mert az a bmw útálat már uncsi
tulpen 2009.03.19. 10:20:51
Miért kell sértegetni???
t.
morpet1 2009.03.19. 10:21:04
Welcome 2 the UK · http://welcome2theuk.blog.hu/ 2009.03.19. 10:21:20
Pár méterre a zebrától leparkoltam és mivel a kicsi még nem igazán tudott rendesen járni, ezért kézbe kaptam, hogy biztonságosan átérjünk a túloldalra - En ebbol gondoltam hogy ha par meterre volt a zebratol, akkor ott ment at :-)
Diktaturha 2009.03.19. 10:21:33
Ferocious 2009.03.19. 10:21:51
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:21:52
a béjemvés az "anyaszituációt" 100%-ig látta.
a kereszteződésbe nem látott bele, naná, hogy lassított! A nap végülis jól végződött, nemde? Anya átért a kibaszott bölcsibe, béjemvés meg nem vágta gallyra a verdát a kereszteződésben...
daat 2009.03.19. 10:21:53
Az Anyuka kicsit ugrott, hogy ne üsse el, mindezt 8 hónaposan, gyerekkel a kezében? Ne már!
Nem gondolod, hogy valami nem stimmel? Többszörösen.
daat 2009.03.19. 10:22:59
pd_ 2009.03.19. 10:23:04
Csak annyi, hogy nehogymár mindig az autós legyen a hibás automatikusan.
daat 2009.03.19. 10:23:29
Ferocious 2009.03.19. 10:24:15
daat 2009.03.19. 10:25:41
Idet 2009.03.19. 10:25:53
Ha az illető nőnemű megkér, hogy engedd előre, előreengeded? Pofavágás, pikírt, alázó megjegyzések nélkül?
Belegondoltál már valaha is valaki más bármilyen helyzetébe, a sajátodén kívül?
Nyomek 2009.03.19. 10:25:55
"mindig úgy kell közlekedni, hogy bármilyen váratlan helyzetben meg kell tudni állni!"
Azért ezt gondold át még egyszer. A bármilyen váratlan helyzetbe az is beletartozik, ha egy utasszállító repülőgép eléd esik egy méterre. Te úgy mész, hogy ekkor is meg tudsz állni? Vagy csak mások számára akarod előírni?
A poszt egyébként tökéletesen mutatja, mi is a célja a blognak. Felesleges indulatokat gerjeszteni tisztázatlan esetekből, csak pörögjön a kommentszámláló.
Nem értem miért kell az egyik vagy a másik fél pártjára állni? Nem is ismerjük a valóságot. A mesélő mindig fényezi magát, igyekszik a saját hibáit bagatellizálni, a másikét felnagyítani. Újat mondtam?
A zebrára lépésről pedig az ostoba reklámfilm jut eszembe (hogy aki kitalálta, miért nem zárják el a társadalom elől, azt nem értem), szóval: le akar lépni a zebrára (az úttestre) a zember, aztán egy fal képződik előtte, mert a zebra az autós számára egy fal!
Az anyád fal, te köcsög!
Ha tényleg fal van az úton, akkor minek körülnézni? Le kell lépni, aztán menni bátran. A falon úgysem látok át, autó se jön át rajta...
Ezt üzeni a reklám a gyalogosoknak, ezt alkalmazta talán a kismamánk is - csak nem a zebrán, hanem öt méterre a "faltól". :-)
Ferocious 2009.03.19. 10:26:49
Pepe83 (törölt) 2009.03.19. 10:27:35
Remélem erre nem kerül sor, de ha bevezetik a kötelező 30-at a zebrák előtt, akkor lehet, hogy lesz néhány 10 km/h-val megtolt gyalogos aki nem ott megy át ahol kéne.
tulpen 2009.03.19. 10:27:41
de gondolom.:)
Biztos valami nem stimmel,gondolom(és csak gondolom,nem tudom!) Anyukának azért a terheshormon már elöntötte a fejét,és egy kicsit túlzott.
Csak akkor tudtak "beszélgetni" egymással,ha az autós megállt a zebra után a kereszteződés miatt.
Viszont nem gondolom hogy a Lónyay-s kereszteződés után lépett le az Anyuka,mert akkor nagyon kevés ideje lett volna átérni. Bár ki tudja.
t.
pd_ 2009.03.19. 10:27:44
Bár egyébként nem igazán értem, mert sokszor látszik, hogy a pénzbehajtás a cél. És gyalogosból sokkal több van és több is szabálytalankodik. Kiaknázatlan aranybányák. :)
ToMorgan 2009.03.19. 10:27:52
És most feljtsük el hogy a szabálytalankodó egy kismama, gyereket cipel, vagy mittomén mit csinál közben.
Lehet, hogy a posztoló felelőtlen volt, hogy nem a zebrán ment át, de a autó vezetője meg egy gyerekes, kisebbségi komplexusokkal küzdő, szerencsétlen barom, ha azt gondolja, hogy így ráijeszthet bárkire is.
flea 2009.03.19. 10:28:46
És ez itt akar "négykézláb is átérni" mindenórásan? Áááááá!!!
tulpen kedves, pont azért vagyok felháborodva ezen, mert van gyerekem. Kettő. És sohasem veszélyeztetném őket ilyen idióta módon. Nézd egy kis forráskritikával a post szövegét inkább, mert van benne pár dolog, ami egyértelműen nem igaz.
prozack 2009.03.19. 10:29:18
morpet1 2009.03.19. 10:29:30
Ferocious 2009.03.19. 10:29:53
Nem lehet minden zebra mellá rendőrt állítani!
tulpen 2009.03.19. 10:29:53
nyugi,mert felrobbansz:)
Érdemben is tudsz hozzászólni?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 10:30:14
Ez azt feltételezi, hogy a bömös nem száguldozott.
Az, amit az anyuka elmondott, egyszerűen nem lehet igaz.
Úgy, ahogy elmondta, biztosan nem.
Ez az egész egy hatalmas fotosop.
A cipelt huszonegy hónapos tizenhárom-tizenhét kilós gyerekkel gerincsérvvel, nyolcadik hónappal.
Egy ilyen (már gericsérves, nyolcadik hónapos) várandós nő veszélyeztetett terhes.
Nem biztos, hogy szigorú fekvésre van ítélve, de hogy egyedül nem emelheti a pohárhoz a tejeszacsit, az tuti.
Ha ehhez képest ő gyereket cipel, az feltételez további olyan fokú felelőtlenségeket, amik jó esélyű versenyzővé teszik a Darwin díj mezőnyében.
daat 2009.03.19. 10:30:29
Ferocious 2009.03.19. 10:31:55
"Gusztustalanok vagytok,remélem soha nem születik gyereketek."
Ismerős? Ehhez mit tudnál Te hozzászólni?
Na ez a bajom veled...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 10:32:39
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:32:46
előre engedem, mert ez a természetes, és én is lassítok, bárhol megy át az úttesten. viszont gyerekre hivatkozni utólag bármilyen szituban szánalmas!
Ferocious 2009.03.19. 10:33:32
flea 2009.03.19. 10:34:23
Parajpuding 2009.03.19. 10:35:15
ToMorgan 2009.03.19. 10:35:54
tulpen 2009.03.19. 10:36:50
Értem én,és lehet benne valami,bár arról is lehet beszélni,hogy milyen szinten nem állnak meg az autósok a zebránnál pont azért mert széles. Számtalanszor volt,hogy a gyerek ment kismotorral,én fogtam a vállát,hogy ne tudjon lendületet venni,mert hiába voltunk a zebrán simán átcsúszott elöttünk egy kocsi a széles az út épp elférek a gyalogos elött felkiálltással.
Amin én kiakadtam a kommentek között,hogy a kedves férfiak milyen simán mindennek elmondják az Anyát,még jó hogy a gyámügyet nem küldik rá.;)
Marty Mcfly 2009.03.19. 10:37:14
veszélyeztetnétek a saját gyereketeket (mert olyan sötétek vagytok) és még a szart meg is magyarázzátok ráadásul pont a szerencsétlen gyerekre hivatkozva! Gratulálok! És basszátok meg!
Csókolom!
daat 2009.03.19. 10:37:18
tulpen 2009.03.19. 10:37:34
hajrá szíved joga,attól a véleményem tartom.
Ferocious 2009.03.19. 10:37:58
Ferocious 2009.03.19. 10:39:04
Én is tartom a véleményem, ennyi.
ToMorgan 2009.03.19. 10:39:23
Vagy ezt már teljesen kizártuk?
daat 2009.03.19. 10:39:25
Az emberek mert konkrétan azért szidják a kismamát, mert pampogni tud,hogy így gyerek meg úgy gyerek, de pont ő sza@rja le nagy ívben őket.
Ferocious 2009.03.19. 10:40:28
ToMorgan 2009.03.19. 10:40:29
morpet1 2009.03.19. 10:40:31
@ToMorgan: De lehet, hogy ráhúzta. Nem tudjuk. A leírás inkább a nagy sebességre, és nem egyéb manőverre utalt. Nekem ezért nem világos az egész sztori.
tulpen 2009.03.19. 10:40:45
Tény,hogy 30 max 40-nél nem többel,csak akkor többel ha nem adta meg a Lónyay-s jobbkezet.
Ferocious 2009.03.19. 10:42:01
tulpen 2009.03.19. 10:44:32
Értem én,de miért kell alázóan sértő jelzőkkel szídni?
Komolyan mutassanak nekem ezek az emberek olyan szülöket akik soha,de soha nem csináltak,valami hülyeséget,ellentmondást a gyerek nevelése körül.
Megemelném ott a kalapom .
morpet1 2009.03.19. 10:46:17
maincoon © 2009.03.19. 10:46:36
békés egymás mellett élés, több tolerancia, kevesebb anyázás és akkor lesz rá remény, hogy élhetünk emberien együtt, emberek :)
üdv.
Ferocious 2009.03.19. 10:46:45
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 10:47:13
Egy normális sofőrnek lenne annyi esze, hogy ha meglát egy átkelő gyalogost - még, ha az szabálytalanul is teszi ezt, szvsz az anyuka még csak szabálytalan sem volt -, akkor minimum visszakapcsol és olyan sebességre lassít le, hogy a gyalogos veszélyérzet nélkül nyugodtan átkelhessen, azaz nem kell futnia az életéért. Nekem ez nap-mint nap sikerül, szóval nem lehetetlen. Főleg, ha a belvárosi kis utcákban haladok, figyelek oda arra, hogy bármikor leléphet egy gyalogos. Aki erre képtelen, az lehetőleg ne is vezessen áramon kívül nagyon mást. Ezek pedig főleg érvényesek akkor, ha egy kismamát látok, gyerekkel és/vagy babakocsival. Olyankor inkább meg is állok (főleg egy szaros kis utcában), inkább mint hogy valami oknál fogva még véletlenül is, de túl gyorsan érjek oda. Teszemazt, nem elképzelhetetlen, hogy a gyerek elejti a cumit, a babáját, a kisautóját és, ha ez megtörténik, akkor ugyan ne kelljen már satuznom, ezért eleve olyan sebességgel közelítem meg az átkelő kismamát. Nem hiszem el, hogy az a fél perc (vagytalán még kevesebb), amit a hölgy tisztességes átengedése jelentett volna pluszba, olyannyira hiányzott a béemvés fickó életéből.
ToMorgan 2009.03.19. 10:50:03
Ferocious 2009.03.19. 10:37:58
@ToMorgan: ez az elképzelés nem igazán életszerű, márt megbocsáss... inkább csak vánszorgott át az úton és a bömösnek elborult az agya.
Rav Antal 2009.03.19. 10:52:20
ToMorgan 2009.03.19. 10:52:38
Nekem valahogy az nem életszerű, hogy a kismama bemutat és beszól egy olyan autósnak, aki nem ijesztett rá, sőt előzékenyen átengedte az úton.
tulpen 2009.03.19. 10:53:55
Súlyozom hidd el.
Mondok egy szerintem jobb szitut.
Hányszor van az,hogy a felnöttek (szabálytalanul) átmennek a piros lámpánál a zebrán ,mert látja,hogy nem jön autó. Sokszor kisforgalmú lámpáknál,de rengetegszer a körúton is.
Néha az ember belefut/futott,hogy átmegy ő is a gyerekkel ilyenkor.(aki azt állítja,hogy "neeem ő soha" az hazudik.:))
Na most onnantól,hogy a gyerek érti és figyeli a lámpaváltást,ezt már nem lehet megtenni,mert a gyerek egy perc alatt összezavarodik.
Söt inkább a gyerek jegyzi meg,hogy ők butaságot csinálnak.
Ilyenekbe minden szülő belefut szerintem.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 10:53:58
ToMorgan 2009.03.19. 10:56:12
Emberek! Empátia, tolerancia!
Ferocious 2009.03.19. 10:59:53
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:00:30
"Akkor teljesen szabályos volt a gyalogos, neked volt elsőbbséged és csak enyhe fékezésre kényszerített, ami az elsőbbség szabályai alapján belefér."
21. § (8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.
Teljesen szabályos mi?
trash E46 2009.03.19. 11:03:29
ex-dr. vuk 2009.03.19. 11:04:56
Vegyuk mar eszre, hogy ha esetleg eluti, es a helyszineles soran az derul ki, hogy
1. gyorshajtott VAGY
2. a gyalogos NEM fektavon belul ment ki ele (tehat lett volna lehetosege elkerulni a balesetet, de nem tette),
akkor az autos pont ugyanugy hibas. Vili?
tulpen 2009.03.19. 11:08:07
Látod ebben igazad van teljesen.
Tudsz te beszélgetni is.;))
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 11:08:14
Rav Antal 2009.03.19. 11:11:29
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:11:54
Az pedig pont nemkérdés, hogy ki a hibás, ha nincs baleset.
Ha szerinted az az ember nem egy hülye picsa, amelyik arra neveli a gyerekét, hogy nem a zebrán kell átmenni, ha sietek, hanem ott, ahol akarok, majd, még pattogni is kell, ha úgy érzi sérelem érte, akkor meg nincs miről beszélni.
A közlekedési morál az, ami itt sérült, a közlekedés morál az, ami le lett szarva.
És ezt _elsősorban_ az anyuka szarta le.
Nem a bömös, nem a rigó, hanem az anyuka, aki szabálytalanul kel át, gyerekkel, majd mutogat és anyázik.
Már a leírás alapján.
Amúgy meg simán hazudik, mert ilyen szitu _így_ nincs.
ToMorgan 2009.03.19. 11:13:00
"Nekem valahogy az nem életszerű, hogy a kismama bemutat és beszól egy olyan autósnak, aki NEM ijesztett rá, sőt előzékenyen átengedte az úton."
tehát akkor nem értem miért anyázna ha NEM ütötték majdnem el
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:13:57
Má bocs.
Mert ezen definíció szerint elmehetek a gyalesz előtt a zebrán, ha annak csak egy kicsit kell lassítania, hiszen nem zavarom.
tpapa 2009.03.19. 11:16:48
Marty Mcfly 2009.03.19. 11:16:59
ez csak a második fele a sztorinak, önmagában igaz.
csak itt előtte már történt egy másik szabálytalanság, ami miatt bukik a sztori...
Welcome 2 the UK · http://welcome2theuk.blog.hu/ 2009.03.19. 11:17:39
Mashol ez olyan jol mukodik, nalunk magyaroknal ez miert nem megy?
Mindenki pro-kontra vedi/tamadja a not, az autost, az osszes gyalogost, stb. Megy a veszekedes hogy kinek volt igaza.
1. Az autos lassit, ha valaki atmegy az uton, ez maximum 3 masodperc "kesest" eredmenyez, barmerre is megy.
2. A gyalogos, meg az autos lassitasa/megallasa miatt nem hal meg.
Szerintetek, egy emberi elet megovasa erdekeben, nem lenne termeszetes, elozekenyen belelepni abba a qrva fekbe??
daat 2009.03.19. 11:17:46
1.Mert akkora öntudata van, mint a ház, ami mondjuk a normális gyereknevelésre, felelőségteljes viselkedésre már nem terjed ki.
2. Terhes. Beszélgettél már terhes nővel? A viselkedésük annyira kiszámíthatatlan, hogy bármin ok nélkül nevetnek de akár be is pöccennek.
daat 2009.03.19. 11:18:23
1.Mert akkora öntudata van, mint a ház, ami mondjuk a normális gyereknevelésre, felelőségteljes viselkedésre már nem terjed ki.
2. Terhes. Beszélgettél már terhes nővel? A viselkedésük annyira kiszámíthatatlan, hogy bármin ok nélkül nevetnek de akár be is pöccennek.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:19:03
Szóval itten azt is észre kellene venni, hogy egy hülye éppen autó nélküli autós csinálja a fesztivált, nem pedig egy szegény terhes kismama.
tpapa 2009.03.19. 11:20:43
ToMorgan 2009.03.19. 11:21:11
De ez nem jogosítja fel az autóst, hogy "majdnem levigye a fenekét". Ha meg teljes bizonyosággal azt állítod, hogy ez hazugság és az autós szépen átengedte akkor öleljétek meg egymást uri geller-rel.
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2009.03.19. 11:21:46
"...hogy kicsit ugranom kellett, nehogy elvigye a hátsófelemet..."
"...zokogtam és közben próbáltam megnyugtatni a szintén síró gyerekemet..."
Tehát, nekem úgy tűnik, hogy a posztoló anyuka, kurvára megijedt és kurvára úgy érezte, hogy majdnem elütőtték.
Mond, te olvasni nem tudsz, vagy pusztán kötözködni jöttél ide?
Tény, hogy nem voltam ott, nem láttam, de hasonló eseteket már igen, ezért egészen életszerűnek tűnik ez számomra. Én is megijedek, ha majdnem elgázol egy autó, mert nem lassított le eléggé, csak éppen, hogy annyira, hogy legyen időm elugrani előle, akár zebrán, akár egy utcán való átkelésnél. Nem egyszer előfordult már velem is és egyáltalán nem csodálkozom rajta, hogy egy kismama, gyerekkel szintén megijed egy ilyen esetben.
Ferocious 2009.03.19. 11:22:32
Marty Mcfly 2009.03.19. 11:23:10
hát igen...
a lényeg, h a össze kéne hasonlítani, az anya jobban veszélyeztette a saját gyerekét, mint a béjemvés! Ha az anya így cselekszik (és még meg is magyarázza a szarát), akkor sajnos legközelebb is így fog átkelni az úton, csak akkor lehet, h tényleg lesz egy autós, aki telibevágja őket!
lehet gondolkodni...
ToMorgan 2009.03.19. 11:26:49
1.Akkora öntudata van, mint a ház
2.Néhány BMW-s viselkedése annyira kiszámíthatatlan
Amúgy igen, beszélgettem már terhes nőkke, egy korábbi kommentemben már kitértem erre, valamint arra is, hogy nekem is volt BMW-m (nehogy az legyen, hogy irigy vagyok rájuk).
Megint csak azt tudom mondani, hogy több empátiát és toleranciát. Bárki lép le eléd az úton, ne próbáld meg megijeszteni. Miért nehéz ez?
ex-dr. vuk 2009.03.19. 11:29:18
Nem vitattam, hogy el lehetett volna maszni azt az 5 metert a zebraig, de azt igen, hogy ha VAN lehetoseg RENDES oldaltavolsaggal kikerulni (meg ha szabalytalan is a user!), akkor TEGYE MEG!
Ne alljon mar neki csak azert centizni, mert "zebra mellett ment at? na most jol megmutatom neki!" - ez az a mentalitas ami nem tetszik.
Abban igazad van, hogy a gyereknek peldat kene mutatni, en gyerek nelkul se megyek at a piroson, ha mas gyereke a kozelben van plane nem. Sot: szoltam mar ra anyukara, hogy milyen peldat mutat, amikor 2 gyerekkel atsetalt a lampas zebran piroson...
ToMorgan 2009.03.19. 11:30:52
Tehát azt írtam, hogy nem tűnik életszerünek, hogy a kismama problémázik akkor, amikor nem ijedt meg az őt majdnem elütő autóstól. Azaz azért problémázik mert megijedt a felé közeledő autó láttán.
Vedd már észre, hogy ugyanazt írjuk wazze!
daat 2009.03.19. 11:31:56
Én nem próbálok senkit megijeszteni, sőt, azon ritka állatok közé tartozom, akik megállnak a zebra előtt, és nem csak ha csinos nőneműek szeretnének átkelni. Persze akkor magamban anyázom, amikor csak nézelődik a zebra szélén..
daat 2009.03.19. 11:32:43
SimiTomi 2009.03.19. 11:32:49
Marty Mcfly 2009.03.19. 11:33:02
panka 2009.03.19. 11:36:30
Egyébként meg nagyon okos az összes férfi és apuka, aki egy 38 hetes terhes nő fizikai állapotáról nyilatkozik, jelzem, gerincsérv és gyerekcipelés nélkül is kínszenvedés már minden lépés.
Marty Mcfly 2009.03.19. 11:39:33
igazat adok: be kellett vna tartani a KRESZ-t! Az anyukának...
kyrae 2009.03.19. 11:40:49
A ZEBRÁN gázolásokról és a roppant intelligens autós közlekedőkről pont a napokban láttam egy műsort. Mérték a zebrán áthaladó autók sebességét. Több volt hetven felett, mint alatta. A legtöbb még rá is gyorsított, amikor látta, hogy lelép a gyalogos, hogy még előtte elszáguldhasson és nehogy má' lúzer módjára meg kelljen állnia.
És mégegy: Minden habzó szájú faszfej vésse az eszébe, hogy az autóvezetés VESZÉLYES ÜZEM. Úgy kell közlekedni, ha autó van a segged alatt, hogy akár a váratlan helyzetekben is meg tudj állni. (nem feltétlen egy repülő elédpottyanására gondolok, már nem tudom ki írta ezt a kézenfekvő, gyakorta előforduló példát) Különben bármi történik, te leszel a hunyó.
ToMorgan 2009.03.19. 11:41:31
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.03.19. 11:42:23
panka 2009.03.19. 11:43:13
Ferocious 2009.03.19. 11:44:35
Ferocious 2009.03.19. 11:47:17
kyrae 2009.03.19. 11:48:15
Matrix_ 2009.03.19. 11:49:50
általánosságban igaz! de itt most körülnézett és nem rohangált!
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 11:50:51
Amit biztosan tudunk:
- a nő látta az autóst;
- az autó mögötte ment el;
- az autós látta az integetést;
- volt szóváltás.
Azt hiszem ez az, amit el lehet hinni a történetből.
Amit a nő ezen felül állít:
- el kellett ugrania - kézben egy 21 hónapos gyerekkel, nyolc hónapos terhesen tekintsük költői túlzásnak az ugrást, mondjuk egy-két lépést gyorsabban kellett megtennie a gyalesznek.
Az anyuka ezek után integetésbe kezd.
Tehát, vagy leteszi a gyereket, vagy félkézben viszi (13-17 kilós gyerekről beszélünk). Noh, a gerincsérv, és a 8 hónap implikálja, hogy NEM félkézben vitte, TEHÁT letette.
Nem tudom, hogy próbáltál-e letenni egy gyereket, de az nem gumilabda, szóval idő.
Ezek után integetés, amit a bömös lát, sőt, ki is tud szólni úgy, hogy azt hallja az anyuka.
Tehát, annyira nem volt még messze, mondjuk 10-15 méterre.
Szóval kb öt másodperc alatt megtett 15 métert.
Ez sétatempó.
Itt bukik a szavahihetősége először a posztírónak.
És ezt végig-végig lehet gondolni.
Egyszerűen ez a poszt semmire sem jó, mert egyszerű hazugság, téves helyzetfelismerésből adódó rinya, ami okot ad arra, hogy megen lehessen szidni a szemét autósokat, akik nincsenek tekintettel sem istenre, sem emberre, sem terhes kismamákra.
Szerintem
Marty Mcfly 2009.03.19. 11:51:29
ha az anya a zebrán ment volna, nincsen poszt...
Ferocious 2009.03.19. 11:51:58
Akiben meg nagyobb az önérzet, mint az ösztön az meghal és kész...
Ennyire egyszerű az egész!
kyrae 2009.03.19. 11:52:17
"az a gyalog aki olyan hülye, hogy csak azért is kilép az autó elé, hogy bizonyítsa bármi áron is az elsőbbségét, hát az meg is érdemli hogy halálra tapossa egy nyergesvontató!"
ezzel teljesen egyetértek...
De itt egyáltalán nem erről van szó. Sem a posztban, sem az elméleti fejtegetésekben.
Egy kicsit elkalandoztál, vagy félreértelmeztél valamit...
Ferocious 2009.03.19. 11:53:54
Ferocious 2009.03.19. 11:55:38
Matrix_ 2009.03.19. 11:59:30
az átlag felső része 12,5kg. Ne túlozzunk!
kyrae 2009.03.19. 12:01:14
épp ezért undorító kihasználni az autós erősebb voltát a gyenge gyalogos ellen...
"az erős csinál, amit akar, a gyenge meg dögöljön meg" aranyos... felénk ezt meglehetősen bunkó felfogásnak hívják...
Az érdekelne, hogy mivel tudnálak meggyőzni téged, mint gyalogos, hogy átengedj a zebrán.
Komolyan. Már csak önvédelmi okokból is. Hátha találkozom veled egy zebrán, vagy valaki hasonlóan szimpatikus gondolkozásúval...
Ferocious 2009.03.19. 12:07:30
Egyszerű tényként közöltem mindezt, hogy a gyalog
nem mindenható a zebra miatt és ő fog jobban sérülni nem az autó! Miért nem lehet ezt megérteni végre a hülye, önérzetes gyalogoknak? És itt tisztelet a kivételnek aki nem így áll hozzá a témához!
Engem meg nagyon egyszerűen meg tudsz győzni: lelépsz a zebrára és én megállok, hacsak nem féktávon belül teszed mindezt (és nem 180-nal fogom megközelíteni a zebrát, mielőtt még ezt is megkapnám)! Ilyen egyszerű az egész!
Ne legyél te is beszűkült agyú, kérlek!!!
changebug (törölt) 2009.03.19. 12:11:40
kyrae 2009.03.19. 12:16:12
Én ismerek olyan embert, aki - többek között - a vezetésben is nagyon előzékeny, nem akarja ledöngölni a gyengébbeket, kisebbeket, lassabbakat. Nem húzza rá a kormányt arra, aki, neadjisten szabálytalanul megy át előtte az úton. A férfiassága nem szorul önmaga és mások előtt folytonos bizonygatásra ilyen módon. (Ez az ember párom. És azt hiszem jól választottam. :) )
Matrix_ 2009.03.19. 12:18:31
Ferocious 2009.03.19. 12:18:55
kyrae 2009.03.19. 12:26:50
Magadra ismertél? Ez esetben gratulálok! (A nejednek is...):D
nemertekhozza 2009.03.19. 12:29:25
Ez gondolom a meg veletlenul sem elfogult, cseppet sem szenzaciohajhasz, ellenben rendkivul objektiv tv2 remek musora, a naplo volt. Ehhez viszont csak annyit fuznek hozza, hogy aki a tv2-bol okosodik, az bizony nem sikeres ember!
En egyelore nem ertem, mi a posztolo problemaja. A leirtakbol nekem az jon le, hogy egeszen addig o a bator es furge anyatigris, amig a sajat bunkosagara vissza nem kapta ugyanazt, ott aztan felkavarodott a lelki beke, de annyira, hogy 1 eve nem tudja kiheverni ezt a sokkot! Most pedig idejott sirni, hatha valaki megnyugtatja, hogy megsem o volt a hulye. Hat en nem fogom..
Azt a halivudi jelenetet azert megneztem volna, amikor gyerekestul elugrik a szaguldo auto elol, mert ha nem teszi, akkor elutik (szemem elott e jelent, hogy az ugras utan csak centikkel suhan el mellette az auto)! Szerintem en nem lennek ra kepes, pedig sem terhes nem vagyok, sem no, sem gerincserves.
nanemárrr 2009.03.19. 12:30:23
molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.03.19. 12:34:37
Egyszerűbb agyonverni és akkor nem okoz több gondot. Akinek meg hiányzik az ilyen paraszt ahhoz is lenne pár szavam...
kyrae 2009.03.19. 12:36:58
Ez gondolom a meg veletlenul sem elfogult, cseppet sem szenzaciohajhasz, ellenben rendkivul objektiv tv2 remek musora, a naplo volt. Ehhez viszont csak annyit fuznek hozza, hogy aki a tv2-bol okosodik, az bizony nem sikeres ember!
Nem stúdiófelvétel volt... ;)
Ja és én is szoktam közlekedni gyalogosan. Nem tűnt életidegennek a műsor. Saját tapasztalat alapján sem, valamint azért sem, mert valós zebrán történt gázolások apropójából készült...
Ez a sikeres duma meg roppant uncsi. (Azt már be sem merem vallani, hogy napszemüveget is hordok...)
nanemárrr 2009.03.19. 12:46:46
dajalap 2009.03.19. 12:48:51
most jegyezhetem meg kinek a neve alatt láttam normális véleményt -.-
...
az folytassa a posztiró fikázását
...aki mindig zebrán kel át.
ill ha elütnék ( terhesen... vagy a feleségét terhesen... ) egy amúgy üres úton, meghajtaná a fejét hogy hát igen. A zebra, én kérek elnézést, megérdemeltem (-tük) a halált.
( még a kresz szerint is mindenképp a gyalogosnak van elsőbbsége, akárhol mert... különben meghal )
ne de tényleg. mitől borult el itt mindenkinek az agya?
ha ugyanezt a sztorit 5m-el arréb játszák le akkor biztos nagyon mást írtatok volna.
m-mm nem hiszem.
itt a szövegértés volt a baj.
itt sokakat kifejezetten az zavart hogy a posztiró terhes és gyerekkel volt. mert úgy ítélték meg a "kedves" a kommentelők hogy ez "kifogás" volt a "szabályok" be nem tartására. ( bár kreszben ha gyalogos lelép az útra, oda nem kell zebra de mindegy )
nem a francba... nem azért volt gyerekkel és terhes hogy "kifogása" legyen. ( persze hogy ki van hangsúlyozva mert ettől lett 3x akkora trauma az ami történt. EZÉRT és nem másért volt ez leírva )
ha a hírekben azon a héten *is* lett volna egy " xy BMWjével megölt 3 embert 5 méterre a zebrától " c. gyorshír akkor gondolom azért felszisszentetek volna. zebra nélkül is. már remélem.
ennek fényében (is)
olvassátok vissza miket írtatok.
...
most kicsit el, mert hányingerem lett :(
Nikorene 2009.03.19. 12:52:05
CSak én érzem úgy, hogy sántít a sztori?
Nikorene 2009.03.19. 12:53:13
De legalább megnyugodtam, hogy nem csak nekem sántít...
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 13:01:43
Megen terhes vagy?
Mit érdemel az az autós, amelyik szerint azért van ott a zebra, mert felfestették, nem pedig azért, hogy azon menjen át a gyalesz?
Miféle autós az, amelyik arra neveli a gyerekét, hogy zebra mellett menjen át, majd anyázik?
Miért kell hazudozni, eufemisztikusan színezgetni egy történetet?
Egyáltalán, ez a poszt mire is jó azon kívül, hogy bemutatja azt, hogy az úton közlekedők jó része nem beszámítható?
Miért kellene sajnálni egy nem beszámítható embert, aki magát és másokat is veszélyeztet, miközben arra neveli a gyerekét, hogy ez így a helyes, így a jó?
Ha azt hiszi amúgy, hogy a történtek után két héttel ezen trauma miatt szült meg, az azért hozzátesz a dologhoz egy-két gondolatot...
A paranoia egész jól kezelhető betegség, ahogy a szülés utáni depresszió is.
Érdemes vele szakemberhez fordulni.
nemertekhozza 2009.03.19. 13:02:12
morpet1 2009.03.19. 13:16:35
Amúgy meg, tudjátok, hogy a behaviorista pszichológia szerint mit tesz az az ember, aki saját figyelmetlenségből majdnem elütteti magát? Előfordulhat, hogy ideges lesz, és/vagy sírógörcsöt is kaphat, de idővel mindenképpen igyekszik majd cselekedetét megindokolni, illetve az okozó körülmények között a külső körülményeket felnagyítani, míg a saját felelősséget kicsinyíteni. MIND ÍGY MŰKÖDÜNK! Na, ennek tükrében olvassátok a posztot.
Ettől függetlenül, mint már írtam fent sokszor, lehet, hogy egy állat bunkó BMW-sel hozta össze a posztírót a sors.
kyrae 2009.03.19. 13:21:31
Nem értelek, azt írod kismama vagy és nincs jogsid, tehát gyalogos. Megkérdezhetem, hogy hol közlekedsz? Vagy csak szimlán te vagy az
örök ellenzéki?
(Napszemüveg: ez is közkedvelt és felkapottan emlegetett kritériuma a sikertelenségnek. Mondom: uncsi!!!)
Az egészet csak annak érzékeltetésére szántam, hogy a zebra nem véd az ilyen bömös vadállatok ellen...
kyrae 2009.03.19. 13:24:40
kyrae 2009.03.19. 13:32:52
TuskóHopkins 2009.03.19. 13:45:01
Szövegértés egyes leülhet. :-)
Nem két héttel a történtek után, hanem két nappal. És a kiírt időpont előtt két héttel.
Csak hogy kötözködjek.
nemertekhozza 2009.03.19. 13:49:27
Nem, nem vagyok kismama, sot mi tobb himnemu vagyok, jogsim is van, sokat autozok (imadom), ennek ellenere dolgozni mindennap gyalog + bkv-val jarok es soha ilyen problemam - mint a posztolonak - nem volt. En pedig ebbol a tapasztalatbol vonom le azt a kovetkeztetest, hogy az ilyen posztoknal nem mindig es plane nem kizarolag az autos a hibas! A konkret esetben speciel egyaltalan nem az, szerintem..
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.19. 13:50:09
:(
kyrae 2009.03.19. 14:02:18
A riport kicsengése szerintem (eléggé el nem ítélhető módon, gondolom) az, hogy javítani kellene a közlekedési morálon, kevesebb agressziót, felelőtlenséget, szabálytalanságot belevinni a közlekedésbe. Akárhány óra, nap, hét alatt is készült el...
ZsoltK 2009.03.19. 14:04:58
kyrae 2009.03.19. 14:12:20
nemertekhozza 2009.03.19. 14:15:12
nanemárrr 2009.03.19. 14:34:21
nanemárrr 2009.03.19. 14:38:29
Ferocious 2009.03.19. 14:42:30
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 14:54:43
Hát sajnos ezt már egy 4 éves gyerek is tudja: A zebrán kell átmenni, mert elüt az ótó... A többi csak ragozás, szócséplés.
ZsoltK 2009.03.19. 14:54:53
Btw, egy szóval nem mondtam, hogy én vagyok az etalon. Szar is lenne ennek a világnak. Részvétemet fejeztem ki. Sejtheted miért. Gondold oda :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.19. 14:59:07
Nem tudom, most sírjak vagy röhögjek, őszintén?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.19. 15:05:13
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.19. 15:33:53
(hú.. Inkább sörhasam legyen, mint váltószám...)
jocojofiu2 2009.03.19. 16:14:36
BloodyMary 2009.03.19. 16:23:46
Egyébként a legtöbb nő féloldalon cipeli a gyerekét, így bőven belefér a másik kézzel való karjelzés.
Ferocious 2009.03.19. 16:35:42
ZsoltK 2009.03.19. 16:36:54
Ferocious 2009.03.19. 16:41:24
ZsoltK 2009.03.19. 17:06:33
flea 2009.03.19. 22:23:41
"ill ha elütnék ( terhesen... vagy a feleségét terhesen... ) egy amúgy üres úton, meghajtaná a fejét hogy hát igen. A zebra, én kérek elnézést, megérdemeltem (-tük) a halált."
Elütötték, baszod?
Annyi történt, hogy közel mentek hozzá. (Legalábbis állítólag!)
"még a kresz szerint is mindenképp a gyalogosnak van elsőbbsége, akárhol mert... különben meghal"
Te tényleg ennyire hülye vagy?
j311 2009.03.19. 23:35:35
Most komolyan? Ha valakit lebüdöskurváznak, az összeomlik és elsírja magát? Ha még mellémondják, hogy tahóparaszt, akkor nekimegy a Dunának is?
És már továbbadta génjeit két utódnak?!?!?!
Keziccsókolom, hol lehet lemondani a magyar állampolgárságomról és merre van a kijárat az országból?
alte trottel 2009.03.19. 23:44:34
Tahó vagy édes fiam és látszik, hogy életedben nem láttál még közelről várandós nőt. Tudod, egy hangyaalkatrésznyivel érzékenyebbek.
Sebaj, majd a TE nejed nyilván durábelbőrű lesz, 32-es betonacél idegekkel.
Baltás Jenő 2009.03.20. 08:44:18
Az meg, hogy az esetünkben a gyalogos egy terhes anyuka volt kisgyerekkel, azért az egész sok mindent megmagyaráz azoknak akik már voltak hasonló helyzetben. Én ugyan terhes nem lehetek, de amikor 3 gyerekkel kell az utcán mennem, átkelnem...stb, hát az nem egy egyszerű dolog. Én meg tudom érteni, ha esetleg nem volt ereje plusz öt métert gyalogolni.
puffancs 2009.03.20. 10:41:52
en ha magyarorszagon laknek, magam tettem volna feljelentest, hiszen a tegezodesnek tanuja voltam, es a helyszinelo rendor azt tanacsolta, hogy ne tegyunk feljelentest, hanem mondjam meg apamnak, hogy intezzek el egymas kozott.
ennyit itt mindenkirol. apam meg elkeseredettsegeben nem fordult ugyvedhez, pedig hat ugy kellett volna.
puffancs 2009.03.20. 10:44:33
es igen, magam is vezetek, es figyelek.
Mialee 2009.11.16. 12:38:59
A gyalogosokra körültekintően kell közlekedni, miért olyan nehéz ez Magyarországon???
Megjegyzem én most, terhesen, még járdán is félek néha átmenni.