Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Szőke anyu nem tanul

2009.03.19. 16:51 :: SilentSound

A buta ember is nagyon veszélyes lehet a volán mögött, ennek most épp Gábor a megmondhatója. Másrészről viszont levélírónk sem teljesen ártatlan, mert ha picit is, de megpöccintette azt a féket ijesztésképpen. De olvassátok el a sztorit és ítéljetek ti!

Miskolc, hétköznap, reggel fél 8, 4 sávos út 60-as tábla, belső sáv. Haladok 65-tel, 45 év körüli szőke vállalkozófeleség (?) fekete bundában túr a seggemben 2 méterre Astra Classic-kal.

Na jó ennél többel nem akarok menni, következő autó még kb. 20 méterre előttem a külső sávban, azt még lehagyom - gondolom - és utána kimegyek a külsőbe, hadd menjen a szőke anyu.

Mire kb. 6 méter távolság van már csak a külsőben menő autótól, addigra tükörből eltűnik és jobbról kb. 80-nal előz és úgy gondolja, hogy normális, ha fél méterrel előttem húzza be a seggét. Kicsit megijeszt, kormány odébbhúz, fékezek, magamban (?) anyázok.

Szőke anyu beszorul egy megállóban álló busz mögé, megint elé kerülök, megint a seggemben túr, most már csak 1 méterre. Biztos bosszantja, hogy már megint előtte tötyögök a megengedettnél csak kicsivel gyorsabban hajtva.

Engem idegesít, fékre ráugrok. Csak egy pillanat az egész, aztán fel is engedem, de látom az arcán a döbbenetet a tükörben, amint rájön, hogy ekkora követési távolságnál semmire sem elég a reflexe.

Utána vigyorog, nem tanult semmit.

262 komment

Címkék: közlekedés autó hülye sztereotípia veszélyes női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

min 2009.03.20. 12:41:36

Hmmm...ezek szerint a hozzászólók többsége nem Bp-en autózik vagy ha igen akkor, hogy a bűbánatban tudok a jobbszélen folyamatosan haladni a délutáni csúcsban is mert ha a hozzászólok százalékos mennyiségét kivetíteném a lakoságra akkor legalább 90%-ban mindenki betartja az ún. jobbratartási kötelezettséget a városban is. Ez pedig nagyon nem íg néz ki a gyakorlatban. Gyanítom, hogy az autozz.hu-n mindig mindenki okosabb akar lenni a másiknál de csak elméletben mert ha ennyi nagyszerű szabályt ismerő és legfőképpen betartó ember van országunkban akkor bizony nem kullognánk hátul a közlekedési kultúrában. Én úgy vélem itt a legtöbb ember olyan mint a papok többsége. Bort iszik de vizet prédikál! Én ezennel be is fejeztem és ezútán sem fogok előzékeny lenni a száguldó baromarcúakkal mint ahogy azt a többség tenné beszari módon.

non olet (törölt) 2009.03.20. 12:44:26

@Joooe:

Akkor olvasd már át azt a részt IS!!!
ami az autopalyan TÖBB jarmu előzésérol szól..

Mert az pont azt, mondja am, hogy, HA!
Előzés közben utolérnek a belsőben és
VAN eleg hely kisorolni jobbra AKKOR
BE KELL FEJZNED AZ ELŐZÉSED es KI KELL
sorolnod ...el KELL engedned azt aki utolert.

Tehát, ha van elég hely (cirka 60 meter, 130-as temponal) jobbra akkor huzzal szepen ki oda
es engedd el azt aki utolert...

Mert az akit jobbrol MEGLEHET ELOZNI egy ilyen helezetben az eppen kemenyen szabalyt sertett!!!!!!

Mivel nyilvanvaloan ELEG hely VOLT tole jobbra ....MÉG az elozeshez is, nemhogy a kihuzodashoz..igez-e?!

non olet (törölt) 2009.03.20. 12:49:38

@Bladika:

Nem zavar vele, ha kozel jon elem.
Mivel is zavar ...?
Zavaras az lenne, ha elvonna a figyelmem!!!!
a foraglomrol valami nem oda valo cselekvessel.

De nyilvan nem vonja el, mivel éppen őt IS figyelem...amint manoverezik.

Latva az indexét..mar eleve lassitanom kell, mert TUDOM, hogy fel kell vegyem a kovetesi tavolsagot...ismet.

csumika 2009.03.20. 12:51:47

non onlet te tipikusan az az ember lehetsz aki a jogi csavarokban a sajat igazat akarja vegigverni barkin. Szamomra eleg sotet figura lehetsz az itteni hozzaszolasaiddal...miert kellene barkinek is TAKARODNIA eloled mert te igy ertelemzed a kozlekedesi szabalyokat ?
Mindez a kulturalt es szabalykoveto kozlekedesi moralodat mutatja.. off

Bladika 2009.03.20. 12:53:14

@min: "Én ezennel be is fejeztem és ezútán sem fogok előzékeny lenni a száguldó baromarcúakkal mint ahogy azt a többség tenné beszari módon."

Ez nem beszariság! Összetéveszted a józan ésszel! Ha menni akar had menjen! Törje össze az előttem menő önkéntes rendőrt! Én köszönöm kimaradok belőle és lehúzódok! Nekem többet ér az asszony, az én, és az autóm épsége, mint, hogy megmutathassam és nem vagyok beszari! Mellesleg autóban meg itt a fórumon mindenki erős és bátor!

Bladika 2009.03.20. 12:54:28

@non olet: Megint szabályokat találsz ki és saját szád íze szerint értelmezel szabályokat hol így, hol úgy!

Zsola777 2009.03.20. 13:06:37

@min: igazad van, a többsávos főútakon tényleg gyorsabb a külső. A fene se érti, amikor mindenki előbb akar célba érni :)

"Nem az a nyertes, aki elsőként ér célba, hanem az, aki biztonságosan, kevesebb üzemanyaggal."

Zsola777 2009.03.20. 13:07:32

...mármint kevesebb üzemanyagot használva - mielőtt beleköttök :P

Joooe 2009.03.20. 13:14:38

@non olet:
Abban igazad van, ha van elég hely, ki kell húzódni. (Akkor is ha nem előz mögötted senki, egyszerű jobbratartás LTK) Én pont arról az esetről beszéltem amikor nincs.
Olyat ne magyarázz bele a szabályokba, hogy a saját előzésemet félbehagyva be kell satuznom az előzött sorba, csak mert mögöttem te jobban sietnél... várd ki amikor le tudok húzódni, (azonnal lehúzódok) és akkor megelőzhetsz.
Igenis lehetséges minden szabályt (megengedett sebesség, sávváltás, követési távolság, stb) felrúgva jobbról ráelőzni a szabályosan előzőre is... attól még nem lesz szabálytalan, mert akad valami barom aki gyorsabb...

non olet (törölt) 2009.03.20. 13:18:30

@Bladika:

SZÓLJ és mutass rá a hibára, ha
valahol rosszul tudom/értelmezem....

De nem hiszem, hogy igazan igy lenne.

Csak el tudom fogadni azt is amikor eppen nekem hatranyos a KRESZ egy adott szituacioban.

pl. nem huzom fel magam, ha elozes kozben utoler egy gyorshajto, plane nem tartom fel tovabb mint amit a KRESZ még megenged nekem...

130-nal nem fogok kimenni ket egymastol
0-60 meterre levo jarmu koze...mert az
MÉG NEM biztonsagos a fizika mai allasa szerint egy veszfekezsnel...

De kimegyek siman egy 60-70 meteres vagy még hosszabb helyre, mert az MÁR BIZTONSAGOS.

Persze nem rogton az elozott ele vagok be, mert emlexem még a 7.-es fizikara es tudom, hogy biztonsagi okbol cirka 25-30 meterre elé szabad csak visszaternem...az ő reflex ideje miatt.

Ezt mondjuk
sok hugyagyu fejebe bele kene verni, hogy
130-as temponal vazze ...

- NE MENJ BE 25-30 meternel kozelebb a masik ele, mert ennyi kell baj esetere!

- TARTS minima 50-60 meter KÖVETÉSIT!!!
(ez cirka 1 utszeli oszlop...)


- HA mégi s bejönnek leld 30 mternel kozelebb akkor lassits es vedd fel a KÖVETSIT.

Ehehz kepest az agyatlan barmok ezrei parmeterre egymas seggeben autoznak!!!!!

....es aztan baj eseten 6-8 autos karambolokat okoz...a sok zokni agyu hulye.

non olet (törölt) 2009.03.20. 13:26:09

@Joooe:

OK egyetertunk...

130-as autopalya temponal es 90-es kulso sav beli temponal azaz kamionok eseten az elegendo hely szamszeuen minimum 60 meter a ket jarmu kozott, kenyelmesen 70 meter....

HA a kulso 90-nel gyorsabb nyilvan csokken
a 60 meter is valamelyest....

Ökölszabály:
HA egy utszelet jelzo oszlopnal eszrevehetoen több van, akkor már éppen elegendő a hely kimenni.

De kettőnél már végképp....!!!
Sokan mégse mennek ki, hiaba erik utol oket.

No ezeket a kocsogoket szoktak jobbrol elozni...hatha rajonnek mekkora okrok is eppen.

Bladika 2009.03.20. 13:26:35

@non olet: De megint félrebeszélsz!

""korán jön vissza az én sávomba, beállva az én féktávolságomba a másik autó.."

VAZZE....igen...
Neked KELL ujra felvenni a kovetesi tavolsagot!!!!!! mert te vagy hatul.

Ez ilyen eccerű...
""
Ezt vesd össze azzal amit épp írtál! Van benne egy kis ellent mondás!

Joooe 2009.03.20. 13:38:38

@non olet:
"De kimegyek siman egy 60-70 meteres vagy még hosszabb helyre, mert az MÁR BIZTONSAGOS."
"- TARTS minima 50-60 meter KÖVETÉSIT!!!
(ez cirka 1 utszeli oszlop...)"
Nem ellentmondásos ez? A két autó közötti helynek elég nagynak kell lennie 2 követési távolsághoz ha besorolsz: egyik a tied, a másik azé az autóé ami elé besorolsz. (a te számaiddal ez már legalább 100-120 méter) + még az az út is szükséges pluszban amit a sebességkülönbség miatt közeledsz az előtted haladóhoz az alatt az idő alatt amíg téged előznek és újra megkezdheteted az előzést. reálisan akkor várhatom el hogy félrehúzódjon az előttem levő, ha ezek a feltételek adottak.
Lassítással csak akkor szükséges (és várható el) az előzés elősegítése, ha azt a közlekedésbiztonság indokolja, nem akkor ha a mögötted levő jobban siet.
Elég abszurd lenne, hogy azért tarthat fel hogy te ne tartsd fel őt.

csumika 2009.03.20. 13:39:10

Bladika epp ezt akartam mondani...

kpetya 2009.03.20. 13:45:11

@Szakadás:

Aki a megengedett maxxal halad az nem akadályoz.

kpetya 2009.03.20. 13:48:09

@non olet:

a szabály nem egészen ez. plusz te se válogass a szabályok közt. a szabály az, hogy 60as táblánál a megengedett max 60km/h. Majd ha ezt betartod utána pampogj.

kpetya 2009.03.20. 13:51:39

@non olet:

Kevered a szezont a fazonnal. A gyorshajtónak a macisajtnál nem a sebessége miatt van elsőbbsége. Viszont a 36§ban amiatt "lenne", márpedig a jog tiltja a joggal való visszaélést. Ugyhogy kuss a gyorshajtóknak.

TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2009.03.20. 13:52:16

Ha az adott szakaszon valóbaan 60as tábla van, külsőben lassabban mennek, belsőben 60 körüli, valamivel talán gyorsabb tempóval mész: A döntő kérdés, ki az akinek lassítania kell? Neked aki szabályosan közlekedsz, kimenni a külső sávba, szabályosan visszasorolni (amikor vagy beengednek vagy nem), vagy a gyorshajtónak akinek gázelvétel - gázadás? Az ismét elkezdődő előzési szituáció amikor a külső sáv sebességéről kell újra gyorsítanod balesetveszélyes is...

Ha utána aki nem hajt gyorsan mégis előre kerül, akkor mi értelme volt a gyorshajtásnak?

Veszélyes előzéshez sokszor kevesebb hely kell mint a biztonságos lehúzódáshoz (ennek okait lásd fenn)...

Fékezéses nevelés viszont nem játszik. Szándékosan idézel elő veszélyhelyzetet, és pont ez is a célod. Érzésem szerint ilyesmiről lehet olvasni pl. a BTKban is.

non olet (törölt) 2009.03.20. 14:09:08

@Joooe:

Fizika 7. oszataly...
Nem kell a két követési
Elől-hatul annyi kell, hogy ha
barmelyik a 3 autobol varatalnul veszfekez akkor a reflexido alatt megtett utkulonbseg eleg legyen a kocc elkerulesehez.

Mert a jarmuvek aztan mar nagyjabol egyforman lassulnak majd a veszfekezes soran.


1 masodperces reflex ido az 130/3,6=36 meter

Mivel az aki ele bementel az ugye lassubb nalad
igy neki mogotted kevesebb hely kell...es fekutja is rovidebb lesz, ezert neki mogotted
90 km/ eseten pl. 90/3,6=25 meter mar eleg...

Az elotted levo meg gyorsabb nalad tipikusan, ezert azt ha megvolt a 36 metered, nemigazan fogod mar fekezes kozben utolerni.

36+25=61 meter+az autod hossza

Ezert irogatom, hogy:
A 130 kontra 90 eseten a szelsobe kisorolva a 60-70 meter a minimalis helyigeny, es nagyjabol 25-30 metert kell hagyni magad mogott...

A 2 utszeli oszlop hosszu(azaz a 100 meter) ures hely pedig már BŐSÉGESEN ELGENDŐ es BIZTONSAGOS hely a kisorolasra....

Mindez a tipikusnak veheto 130-90 esetben!
Azaz a már viszonylag nagy kulonbseg eseten.

Kisebb kulonbseg pl 130/110 ront a dolgon
mert 110/3,6=30,5 meter, azaz ehhez 5-6 meterrel tobb hely kell...mivel a mogotted levo gyorsabb, ezert a reflexidej alatt jobabn utoler baj eseten.

Magyarul minel lassabb az aki ele bemesz annal kozelebb mehetsz be ele! gond nelkul...

cso zsi 2009.03.20. 15:05:10

@non olet:
"Csak el tudom fogadni azt is amikor eppen nekem hatranyos a KRESZ egy adott szituacioban."

Ezt a mondatodat be kéne kereteztetni, és állandóan a főoldalon hagyni.
Igaz, ha a neved is mellékerül, akkor a népek dőlni fognak a röhögéstől...

kpetya 2009.03.20. 15:10:18

@non olet:

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

...
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.


Zavarás: olyan magatartás, amellyel valaki más közlekedését nehezíti, a közlekedés más résztvevőjét megijeszti, neki kényelmetlenséget vagy kellemetlenséget okoz, magatartásával figyelmét elvonja vagy indokolatlanul leköti.

non olet (törölt) 2009.03.20. 15:22:09

@kpetya:

Ja, hogy neked nehezités a követési távolság fevétele....hát az baj.

Megijedsz egy index-el eléd kerülő autotól ...ez pláne baj, mert akkor NEM figyeltél...

stb,stb.

Aki meglepődik azon, hogy az előzés után ....bemennek elé az ne vezessen már.

kpetya 2009.03.20. 15:31:33

@non olet:

Süsd meg. elözni nem kötelező. nem a leelözöttnek vannak kötelezetségei, hogy pl felvegye a követési távolságot hanem annak aki elöz, azzal, hogy ugy kell befejezni, hogy ne zavarja a másikat.

A megelőzött jármű elé való visszatérés akkor nem tekinthető zavarónak, ha a két jármű közötti távolság legalább akkora, hogy az előzést befejező jármű hirtelen fékezve történő megállása esetén is lehetséges a megelőzött jármű biztonságos megállása.*

Joooe 2009.03.20. 15:41:11

@non olet:
Tényleg túlragoztuk mér a témát, de erre még reagálni kell :)
Ha zavarni nem lehet, akadályozni sem. Ha lassítanom kell az miatt mert követési távolságon jössz be elém, akkor akadályozol és zavarsz. Hogy ez miért baj, lásd feljebb.

(Itt meg kéne emlékezni arról az állatfajtáról is, aki - nem párhuzamos közlegedésű úton, tehát az előzés a szembesávban történik - sem előzni, sem az ő megelőzéséhez elengedő helyet hagyni nem hajlandó, aztán amikor ráelőzöl veszélyeztet is azzal, hogy alig enged be, és még fel is van háborodva... ha ő nem előz akkor más se, vagy mit gondol az ilyen? :D de ez teljesen más eset, nem akarok újabb offot indítani :) )

kpetya 2009.03.20. 15:50:20

@Joooe:

szgkval mióta kötelező ilyen követési távolságot tartani? (mármint hogy legyen egy hely az elöző jármű részére?)

Joooe 2009.03.20. 19:08:07

@kpetya:
Egész addig nem kötelező, amíg valaki aki előz nem akar besorolni eléd :)
Az előzést elő kell segíteni. Csak arra akartam utalni mekkora paraszt aki ezzel szemben még akadályozza is... de túl messzire jutottunk asszem :)

non olet (törölt) 2009.03.20. 21:55:56

@kpetya:

Kilenvennel minimum 25 meter
Szazharmincnal minimum 36 meter

KELL ahhoz, hogy ha az elotted meno HIRTELEN varatlanul FEKEZ, akkor NE zugj bele a reflexidod miatt!!!!

Azaz ritkanagy vadbarom,
menthetelenultotalis hulye az aki
ennyi kovetesit sem tart maga elott.

Ez a 25/36 meter viszont bőven elég (lenne)
az előzésből visszasorolashoz, MERT
az előzést befejező indexét latva illene
hatul ismet felvenni a 25/36 metert...
mire az előzést befejező visszatér.

De nem a sok hugyagyu amuyg magar buszke eretsegizett/diplomas is ökör is
5-10 meterre követi ám 90-nel is,
130-nal az elotte menot.
Mert már 7.-es fikia is magas neki,
mint tyuknak az ABC...

Arrol nem is beszelve, hogy
25/36 meter CSAK akkor ELÉG, ha
fekezve all meg elotte a masik..

HA utkozik es ezzel jobban lassul, mint
a veszfek, akkor...aztan jön a 8-as karambol...

Mert
90-rol bizony 55-60 meter
130-rol pedig 100-105 meter
kell a megallasig, ha elottunk nem fekezo auto van, hanem utkozo auto vagy mas pl. oldalrol elenk kerulo akadaly...kutya, gyerek, akarmi...

Szoval ertelmes ember
orszaguton (25)35-40 meternel,
autopalyan (36)80-90 meternel
nem bujik kozelebb a masik seggehez....!

footmaniac 2009.03.21. 08:29:54

Tegnap velem is megtörtént egy ilyen eset, egy fehér F-es Astra teljesen a seggembe jött ( egyébként nem városban történt az eset ), én ilyen esetben kirakom balra az indexet, ez mindig bejön, mert lemaradnak a delikvensek:)

elfmage 2009.03.21. 21:25:28

Sok félinteligens gyorshajtó szajkózza hogy a gyorsabb járművet el kell engedni függetlenül attól hogy szabályosan vagy nem szabályosan közlekedik (gyorshajtás)

Van a Kreszben egy olyan hogy bizalmi elv, ami szerint minden közlekedőről feltételeznem kell hogy szabályosan közlekedik.

Aki a sebességhatáron vagy afölött autózva utolér a sávomban az nem szabályosan közlekedik, azaz a bizalmi elv szerint nem vagyok köteles számolni vele, ennek megfelelően lehúzódnom sem kell előle.

Kicsit érdekes hogy amikor mástól kell elvárni a szabályokat akkor teli szájjal követelik egyesek, amikor meg az ő szabályosságuk a kérdés ahhoz senkinek semmi köze.

Megjegyzem, szoktam gyorshajtani is, tolni is, jobbról előzni önkénteseket, stb.
Viszont nem szoktam villogni, fröcsögni hogy takaroggyá, stb.
Nem véletlenül van kint sok autón:
Ne villogj, ne dudálj, küzdj!

tutti 2009.03.23. 02:09:29

Ha még volt hely arra, hogy jobbról meg tudták őt előzni, akkor mi lett volna, ha kimegy jobbra, elengedi a sietőset, és utána megelőzi az autót. Nem értem az ilyet. Ha lakott területen 80-al megyek, és valaki 90-el akar menni, akkor elengedem. Ez egy sokkal fontosabb szabály, mint a sebességhatár (főleg úgy értelmezni, hogy b*ssz* meg a másik ne siessen má ennyire, majdén megmutatom neki...). Ami Magyarországon egyébként sincs reálisan megállapítva a legtöbb helyen

tutti 2009.03.23. 02:11:34

Még mielőtt valaki belekötne, igenis vannak olyan helyek, ahol elvileg lakott terület, de a táblát leszámítva semmi nem utal rá, ergo nem veszélyesebb ott a gyorshajtás (a fényképezős rendőrbácsi kockázatát leszámítva), mint bármelyik másik külterületi úton...

záporjózsi 2009.03.23. 08:45:44

@elfmage: a hétvégén megismerkedtem az első emberrel, aki nekem is túl lassú volt. Ez nem lenne baj, csak hülye is. Amíg nem tudom megelőzni, addig semmi gáz, követési távolság rendeben (ha valaki engem akar előzni, be tudjon férni, mert erősebb autóval lehet, hogy én is belevágtam volna), megy amennyivel akar. De amikor már van 2 sáv, akkor legyen kedves kihúzódni a szélére!

kpetya 2009.03.23. 09:24:16

@Joooe:

Butaság. Nem kell elősegítened az előzést csak nem akadályozhatod. Nem gyorsíthatsz, de nem vagy köteles lassítani. Oldja meg az aki elöz vagy ne elözzön ha nem tudja szabályosan befejezni.

kpetya 2009.03.23. 09:27:05

@non olet:

Nem egészen értem miket számolsz itt. A követési táv nem egyenlő féktáv. A követési táv a reakcióidő alatt megtett út meg még egy kevés.

És továbbra is az elözésben lévő számára vannak kötelezettségek, pl az, hogy nem zavarhatja a leelözötett. Nem annak kell felvennie ujra a követési távolságot, hanem aki elöz annak kell ugy beférnie, hogy elötte és mögötte is meglegyen az.

kpetya 2009.03.23. 09:28:17

@tutti:

Ha akarom elengedem, ha nem mert pl én is elözök akkor meg nem. A szabálytalankodónak nincsenek többlet jogai.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.23. 11:57:40

@elfmage:

Amíg nincs OMH által hitelesített mérőeszköz a kocsidba, addig nincs eszközöd megállapítani, hogy ki a gyorshajtó. Esetleg ha van is egy menet közben a másik jármű sebességét mérni tudó eszköz a kocsidban, amíg nincs mg a szakvizsgád a kezelésére, addig a Te általad mért adat nem tekinthető pontosnak. Amennyiben még ez is megvan, akkor jelentheted ki biztosan, hogy Na ez gyorshajtó, de eljárni ellene akkor sincs jogosultságod. Amennyiben ilyened nincs, akkor kérlek húzódj le a hatályos törvények értelmében, ne akadályozd.

kpetya 2009.03.23. 12:24:09

@newtehen:

Kurvára lényegtelen. Az autóban kötelező tartozék a kmóra. Amig az a kresz szerint megfelelő eszköz a sebességed mérésére(mivel nem ir elő mást), addig annyival mész amennyit az mutat.

És ne csusztass ilyen otrombán. Amig az autómban a kmóra 130-t mutat, addig nem akadályozok mást, és nem foglalkozom más sebességével. Más se foglalkozzon az enyémmel.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.23. 15:10:18

@kpetya:
Ez nem csúsztatás. nem vagy jogosult megállapítani, hogy valaki gyorsan hajt, vagy nem. Te csúsztatsz itt nagyon csúnyákat, barátom. A Kressz semmiféle km-órákat em említ. Mindenhol a jármű ebességét mondja, nem említi mivel mérd. A jármű km órájával meg nem tudod, mert az simán csal 15%is!!!!

kpetya 2009.03.23. 15:54:59

@newtehen:

5. § (1) A közlekedésben olyan járművel szabad részt venni,

a) amelynek jogszabályban meghatározott érvényes hatósági engedélye és jelzése van;

b) amely a jogszabályban meghatározott műszaki feltételeknek megfelel, és

Van másik jogszabály ami szerint adott szabványnak megfelelő kmóra kötelező tartozék(net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=99000006.KOH). Ergo nem kell pontosabb sebesség mérő eszköz az autóba mint a kmóra. 130t mutat az óra, akkor 130cal megyek és lényegtelen, hogy egy pontosabb eszköz mit mutat.

TH 2009.03.23. 16:07:02

@newtehen: Másról megállapítanod, hogy gyorsan hajt-e vagy sem, valóban nem a te dolgod. A saját sebességed megállapítására viszont a személygépkocsikban rendszeresített sebességmérő szolgál, akkor is, ha az nem pontos, annak feladata az, hogy a jármű sebességéről a sofőrnek információt adjon.
A KRESZ magyarázat ugye ezt írja: "A belső sávon a folyamatos előzést végző...gépkocsi...akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad."
Tehát X akkor nem akadályoz, ha a megengedett legnagyobb sebességgel halad. Mi alapján dönthet erről X? A sebességmérő alapján. Amit te itt megpróbálsz belemagyarázni a sebességmérő pontatlanságába, az egy szánalmas mentegetőzésnek jó csak, nevetséges az egész. Ha valaki óra szerint 130-al előz a pályán, akkor majd kimegy akkor, amikor a jobbra tartási kötelezettsége miatt amúgy is ki kell mennie. Ha udvarias, elengedheti a gyorsabban menni akarót, de ez csak udvariasság kérdése, a KRESZ nem kötelezi rá.
A KRESZ alapján sokan mondták, hogy akkor is akadályoz, ha ő megy 150-el, a másik meg 180-al akar menni. A hivatalos értelmezésből lehet tudni, hogy ez hülyeség, ha ő a max. sebességgel megy, akkor nem akadályoz. Most abba belekötni, hogy a sebességmérő esetleg nem pontos...hát ez nevetséges...

TH 2009.03.23. 16:09:02

@newtehen: De, képzeld, azért építik be az autóba a sebességmérőt, hogy azzal állapítsd meg a járműved sebességét. Gondolod, csak viccből rakják bele? Ne legyél már teljesen hülye, kérlek! :)

alte trottel 2009.03.23. 18:13:36

@TH: Itt is megkereslek, hátha itt észreveszel.
Légy oly szíves és jelöld meg az általad ultima ratioként alkalmazott KRESZ magyarázat (szerinted "hivatalos értelmezés") forráshelyét "A belső sávon... ...legnagyobb sebességgel halad."
Amennyiben nem a vmelyik törvény v. rendelet v. a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozata tartalmazza, akkor sok minden érdekes, furcsa, szokatlan vagy különös dolgot tehetsz vele, egyet nem ajánlatos: komolyan venni és e szerint vezetni.
PONTOS törvényhelyet légy oly Terézanya!

TH 2009.03.23. 18:15:16

@alte trottel: Ó bocs, hogy nem töltöm minden percemet az autózz blogon, mindenesetre itt is válaszolok, nehogy kimaradj a válaszból. Tehát: válaszomat lásd a másik posztnál. És továbbra is kérlek, hogy a személyeskedést mellőzd, mert én is igyekszem így tenni. Newtehen egyébként nem a magyarázat igazságvoltát tagadta, csupán azt, hogy a km.óra nem pontos, ezért nem vehető figyelembe.

alte trottel 2009.03.23. 18:31:01

@TH:
Rendben, közben a
"A saját gyerekét is kinyírhatta volna" topikban már válaszoltam.
A Bos primigenius faj újszerű állapotú nőivarú egyede által fölvetett porblema pedig HIC ET NUNC érdektelen, nem a tárgyhoz tartozó.

TH 2009.03.23. 18:38:05

@alte trottel: Lehet, hogy nem ide tartozó, de én azzal vitatkoztam. Akkor pedig nem értem, hogy miért ne lenne ide tartozó. Arról volt szó, és ebbe szóltál bele itt.

alte trottel 2009.03.23. 19:51:43

@TH:
NEM arról volt szó, hogy milyen műszerekkel kötelező fölszerelni egy gépjárművet, azokat ki hitelesíti (ha egyáltalán) és mennyire pontosak.
Ez egy ITT tökéletesen indifferens mellékvonal. A kérdés ugyanis az, hogy AKADÁLYOZHATOD-E a szabálytalanul, gyorsan hajtót.
És a válasz EGYÉRTELMŰEN NEM!
A többi csak skolasztika.

elfmage 2009.03.23. 23:05:35

@alte trottel:

Mond az neked valamit hogy jogsértéssel nem lehet előnyt szerezni?

Ha gyorshajtasz azzal jogot sértesz -> nem hivatkozhatsz a jogsértésedre hogy előnyt kovácsolj belőle.
Ha max megengedett sebességgel haladok akkor nem akadályozhatlak ha nem sérted meg a szabályt amire hivatkozni szeretnél...

@newtehen:

Ha nem tudom megítélni hogy ki mennyivel megy akkor azt sem kell tudnom hogy aki mögöttem jön az gyorsabb-e nem? Ergo boldog tudatlanságban haladok az úton, mert a sebességkorlátok sem kell hogy zavarjanak...
Gondolom, te így közlekedsz. Mivel nem feltételezem hogy hitelesített mérőd van és még szakvizsgád is van hozzá...

alte trottel 2009.03.23. 23:16:21

@elfmage:
Figyu, kedves Cvölf maga!
Ha mejd egy CSAKAZÉRTSESZEREZZENSZABÁLYTALANULELŐNYT! emberkedés után ott álltok a bírói pulpitus előtt, okosabb ha EZT a baromságot inkább keményen magadba fojtod. Ugyanis lehetséges, hogy a bíró ezt hallva az egyébként a javadra szóló 95% - 5% arányú felelősség megosztás helyett a károdra fog dönteni ugyanilyen arányban.
A továbbiakban nyugodtan rerzsegjetek az érdekes jogelméleti fejtegetéseitekkel. Én már unom.

elfmage 2009.03.23. 23:39:25

@alte trottel:

Milyen kárról beszélgetünk?
Valaki belém jön hátulról, vagy mi?

Trotlikám, azt hogy a bíróság előtt mit mondok azt bízd rám. Hidd el hogy tudom mikor kinek mit kell mondani, véletlenül sem szoktam összekeverni.
Éltes korodra tekintettel rólad jobban elhiszem hogy ez már nem megy, bizonyára ezért is szerepel ez annyira nálad fő helyen, és ezért óvod a veled szóba állókat is ettől (azt a keveset).

Bíróságon ilyen dolgokon az ember nem vitázik, hanem beidézi a jogszabályt, a bíró magában megnézi pro és kontra aztán dönt.

Nagy fontosságának tudatában azt a tényt mindenki maga dönti el hogy hogyan reagál egy előtte haladó autóra.
Aki hülyeséget csinál az felkenődik egy lökhárítóra (kis sérülés a lökösön, nagyobb a lökdösődőn), nem hiszem hogy ez olyan nagyon bírói szakaszba jut. Rendőr bírságol azt biztosítók köröznek egy kicsit.

alte trottel 2009.03.23. 23:55:32

Én szóltam, a többi a tedógod. (meg majd a kirendelt védődé)
Fáradt vagyok én már ahhoz, hogy a mindenhezmindenkinélJOBBANértő ifjú titánok szarvait kauterozgassam.

Sit tibi terra levis et lux perpetua luceat tibi.

elfmage 2009.03.24. 08:42:13

:)

Nagyember ködösít. Jó taktika érvek híján.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:02:46

@elfmage:
Nem. Ez csak vetítés. Ráadásul megsúgom: A rendőrt sem fogja érdekelni, hogy tudatlan vagy-e vagy sem, illetve a saját kis km órád mit mutat. Ha villan a trafipax, akkor csak a saját, hitelesített mérőeszközén olvasható szám fogja érdekelni, és ez alapján ír Neked egy másik számot a csekkedre. Ott majd mondhatod, hogy édes tudatlanság, meg hogy deakilóméteróra.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:08:14

@TH:
Én csak azt mondom, hogy simán tévedhet 15 % -is. Ez azt jelenti, hogy ha két különböző autóban 90-et mutat, akkor lehet, hogy az egyik valójában 76-al megy, a másik 104-el. És mindkettő meg van győződve, hogy Ő 90-el halad. Érted? Ezen lehet rugózni, hogy de az én órám a jó, vagy elengedni.

TH 2009.03.24. 10:12:36

@alte trottel: Itt mindenki ifjú titán, csak te vagy a bölcs öreg. Ezt a szánalmas dumát sokáig akarod itt nyomni? Ne haragudj, de ez a hozzáállás az érvelésedet teljesen komolytalanná teszi.
Másrészt leszarom, hogy neked mi indifferens, én erre a mellékvonalra reagáltam, és nem érdekel a fővonal különösebben.
Azzal kapcsolatban továbbra is azt mondom, hogy a KRESZ nem foglalkozik azzal, hogy hogyan kell viselkedni szabálysértőkkel, de nem kötelez arra, hogy a gyorshajtókat segítsd, akadályozni akkor tudsz, ha a megengedettnél lassabban mész. Viszont tök mindegy, mit mond a KRESZ, ha valaki szeretne menni, azt el kell engedni, mert feltartani egyszerűen bunkóság és parasztság, de az illetőnek meg türelemmel kell lennie, hogy az előtte lassan haladó ki tudjon húzódni úgy, hogy ne kelljen lelassítania (tehát ne egy kamion mögé húzódjon le mondjuk). Ilyen egyszerű, ennyit kéne - szerintem - mindenkinek megértenie.

TH 2009.03.24. 10:18:36

@newtehen: Igen, előfordulhat, hogy a két sebességmérő mást mutat azonos sebességnél, de ettől még a sebességmérő ad neked infót arról, hogy mennyivel mész. A rendőr nem az alapján büntet, de te az alapján döntöd el a sebességedet. Tehát ha 130-at mutat, akkor nyugodtan feltételezheted, hogy 130-al mész, akkor is, ha ez közben csak 122. És ekkor már te nem azért kell, hogy lehúzódj, mert akadályozol, hanem
1) jobbra tartás van
2) bunkóság másokat feltartani, én is utálom, ha valaki direkt feltart.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:21:16

@elfmage:
Hehe.. hehehehe.. Bíróság mi? Elismerem a hibát, és azt mondom, bocsi. Kapsz egy betétlapot.
Én lemosom a dögrácsot, max újrafestem, ahol lepattant róla a fekete festék. Te 2 hónapig szaladgálsz csak a papírjaid után, Ha nagyon megemelik a biztosítást, átírom nagypapa nevéről nagymamáéra a terepjárót.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:34:00

@TH:
Oké. Úgy látom lényegében egyet értünk, fölösleges tovább vitáznunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:36:33

@TH:
Oké. Úgy látom lényegében egyet értünk, fölösleges tovább vitáznunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:37:27

@TH:
Oké. Úgy látom lényegében egyet értünk, fölösleges tovább vitáznunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 10:41:53

@TH:
Oké. Úgy látom lényegében egyet értünk, fölösleges tovább vitáznunk.

TH 2009.03.24. 10:42:11

@newtehen: A végeredmény tekintetében igen, csak máshonnan közelítjük meg a kérdést: az érveiddel nem értettem egyet.:)
És azt tényleg fontosnak tartom, hogy minden száguldozó megértse, hogy NEM LEHET ELTŰNNI ELŐLE. És nem várható el az sem, hogy kimenjen az ember egy kamion mögé, és 90-re lassítson stb. Akkor megy ki, amikor van elég hely arra, hogy elengedje a másikat, anélkül, hogy lassítania kéne. Azt a gyorshajtót, aki türelmesen beáll mögém, sokkal előbb és szívesebben elengedem, mint aki nyomul és villog. Ha egyet villant messziről, vagy indexet nyom az OK, jelzi, hogy menni szeretne, ez tök rendben van. De a kocsi fenekébe tapadva tolni le az útról az nem.
Na csak ennyi. Azoknak jár a féklámpa felvillantás stb. A többieket meg tessék elengedni, amint lehet, és mindenkinek jobb lesz.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 11:02:10

@TH:
Oké, ezt így megértem, persze. Én nem is az előzésről beszéltem. Egyértelmű, hogy nem zavarom be egy 70el haladó kamion mögé. Én attól akadtam ki, hogy nem megyek ki, mert megtehetem, hogy feltartalak. Lehet, hogy ezt jogilag alá lehet támasztani, de emberileg nem.

elfmage 2009.03.24. 11:25:55

@newtehen:

Kár ezzel a dumával elbaszni az egyébként nagyából egyetértésünket.

1: Nem hiszem hogy bárkit is zavartam volna annyira hogy belém jöjjön.
2: Ha valaki direkt belém jön akkor legyen tökös és vállalja a következményeket, csak mert lehet hogy elmegy a helyszínről betétlap után, de lehet hogy a vigyori előadás után esetleg az autóját a polírozás után máshol is kell majd kalapálni. Na nagyon nagy arca van akkor meg lehet asszony vibrátora is befér majd a segglukába egy jóképű cigánygyerek pár lökése után :D (sosem tudhatod kibe kötsz bele, jobb ezzel óvatosnak lenni, persze neten jól hangzik ez a nagy duma, de irl ez azért rázósabb. Ott helyben is pikkpakk lerendez egy idegesebb fazon úgy hirtelen felindulásból a kocsiddal együtt.)
3: nekem nagy utánajárásom nem lesz, mert leadom szervízbe azt cascora megcsinálják szivességi alapon, azt majd beverik a kötelezőn. Nem szívom magam halálra, csereautóval elleszek 2-3 napig.
4: Ha rendőrt hív a meglökött (ha van esze akkor megteszi, nehogy utólag azt mondhasd hogy mégsem ismered el a felelősséget), akkor meg beszopod a büntit. Ráadásul elmegy (mindkettöknek) 1-2 órátok.
Nem hiszem hogy ennyire ráérsz ha azt a pár percet nem bírtad ki mögötte haladva.

TH 2009.03.24. 11:58:25

@newtehen: Na, azt hiszem, hogy akkor teljes az egyetértés. Volt értelme a vitának, szuper! :D

elfmage 2009.03.24. 13:02:53

Ja lassan kimászik szőke anyu az első lapról :)

ironmemeberneck (törölt) 2009.03.24. 16:10:04

Nem vagyok, soha nem is voltam "nagyember". Még "fontosember" sem. Szakmai körökben voltam VALAKI, ami mindezeknél sokkal többet ér. Viszont azok számára akikhez el szoktam járogatni, valóban fontos vagyok. Ezt csak a tisztánlátás végett.

És akkor -kétségkívül nem a legsimulékonyabb- stílusomtól eltekintve próbáljátok meg átgondolni:
A Kresz a párhuzamos közlekedés bizonyos eseteit szabályozandó előírja, hogy a GYORSABB járművet tilos akadályozni. És egyetlen szót nem veszteget arra, hogy mindez csak a SZABÁLYOSAN GYORSABB járműre vonatkozna.

ENNYI!

alte trottel 2009.03.24. 16:28:29

Igen, Ironmemberneck is én vagyok.
Csak elgyaktam a bejelentkezést ebbe a K. (kedves) indaizébe.

TH 2009.03.24. 17:19:24

@alte trottel: Hehe, nyilván a remegő kezeddel véletlenül mellékattantottál. ;)

@ironmemeberneck: Ez az érvelésed továbbra sem helyes, a KRESZ nem ír semmilyen feltételezéseket olyan járművekről, amik a KRESZ szerint nem léteznek. Alapfeltevés, hogy a szabályokat mindenki betartja, tehát a gyorshajtók esetére nem kell külön kitérni.
Egyébként az olyan csírák miatt, akik ezt nem tudják megérteni, pár éve Finnországban nagy kampány volt, amiben mondták az autósoknak, hogy ha max. sebességgel megy, akkor NEM kell lehúzódni, mert NEM akadályoz. Persze az ott volt, és nem itt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 17:24:06

@elfmage:

Én nem érzem akkor bűnnek, hogy nem érzek egyet Veled. És neked sem ajánlom a 2-es pontot. Te sem tudhatod, kit tartasz fel. Lehet, hogy a Te seggedben köt ki az a vibrátor, csak úgy mókából. A nagyon sietős emberek hirtelen nagyon rá tudnak érni nevelni, ha valaki feltartja őket.
Nem biztos hogy én leszek, sőt biztos, hogy nem. De mindenkinél van egy még valakibb... Ne feledd.

TH 2009.03.24. 17:35:32

@newtehen: Ja, de a nagyon sietős emberke sem tudhassa, hogy kivel akad össze...maradjunk abban, hogy kár emberkedni, de ne azért menjen le valaki a gyorsabb útjából, mert FÉL tőle. A kommentedből viszont úgy érzem, hogy te is a "nagyon sietős emberek" kategóriájába tartozol. Vagy tévednék?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.24. 17:43:37

@TH:
Egyet értek Veled megint.
Én sietni szoktam, és bizony, néha gyorsabban is megyek, mint kéne. De nem szoktam lenyomni a másikat, tiszteletben tartom. Viszont nagyon bosszant, hogy ha valaki le tudna húzódni, és nem teszi. Ilyenkor a legdurvább, amit teszek, hogy rávillantok egyet.
Viszont ha engem érnek utol, én mindig lehúzódok az első alkalommal. (Akkor is, ha nem érnek utol)

alte trottel 2009.03.24. 18:27:37

@TH:
A Kresz a szüret táján, borvidékek környékén az úttesten édesdeden alukáló pógárról sem ír. Áthajthatsz rajtuk?

Finnország az kissé más. Majd ha nálunk is olyan lesz az átlagautós szabálykövetési hajlandósága, akkor itt is lehet hasonlókat kommunikálni.

Értsd már meg, hogy NEM A TE DOLGOD ELDÖNTENI, HOGY A MÖGÖTTED KÖZELEDŐ JÁRMŰ SZABÁLYOS-E VAGY SEM!!!
Ennyi az egész! Nem kell ész nélkül kitakarodnod előle, de NE IS TARTSD FEL!

TH 2009.03.24. 18:32:25

@newtehen: Király, akkor köztünk tényleg nincs semmi vita. :)
Tőlem mindenki úgy siet és úgy totyog, ahogy akar, csak legyen udvarias, ne akadályozzon, és ne veszélyeztessen másokat!

@alte trottel: Jó, ebben nem fogunk egyetértésre jutni. Valahogy túlélem.:)

kpetya 2009.03.26. 08:47:15

@newtehen:

Butaság, a kmóra nem mutathat kevesebbet mint a valós sebességed.

kpetya 2009.03.26. 08:49:44

@ironmemeberneck:

Baromság, tipikus hozzáállás a bunkó, köcsög nótorius gyorshajtóktól. A kresz soha nem fog foglalkozni azzal, hogy mi van a szabályszegőkkel.

A kresz csak annyit mond, hogy jogod van a megengedett maximummal haladnod és ebben a jogodban senki nem akadályzhat (kivételek vannak).

alte trottel 2009.03.26. 09:10:00

@kpetya:
Köszönöm a minden jogi és filozófiai aspektusra minuciózus aprólékossággal kitérő KIMERÍTŐ elemzésedet, különös tekintettel az élet- és járművezetési stílusom mélyreható kritikájára.
Hiánypótló magasröptű és ugyanakkor mélyenszántó jogi és közlekedésbiztonsági értekezésed új fényt hozott ebbe a megszürkült és begyepesedett világba, hihetetlen magasságokba emelve eme toposz eddig meglehetősen parlagi, mondhatnám pórias színvonalát.

Élmény volt Nagyszerűségedet olvasni.

kpetya 2009.03.26. 09:32:05

@alte trottel:

Nos, ha ugy érzed, hogy jogod van gyorshajtani, és takarodjon az utadból mindenki aki ebben akadályozna, akkor rád is vonatkozott amit irtam.

alte trottel 2009.03.26. 09:49:41

@kpetya:
Ha csak megközelítőleg is oly odaadással figyelnél oda mások mondanivalójára mint az egódra, talán feltűnt volna, hogy ironmemberneck is én vagyok. Esetleg tán még az is eljutott volna a tudatodig, hogy az e témában eszmét cserélők többsége NEM eszelős gyorshajtó de még önjelölt belsősávbérletes önkéntes rendőr sem. Mindössze elméleti síkon vesézünk egy érdekes jogi problémát.

És ezek után kíváncsiságtól tágra nyílt szemmel váro, hogy eme kommentáromból milyen következtetéseket fogsz levonni a magántulajdonhoz való viszonyom, szexuális irányultságom és édesanyám foglalkozása ügyében.

kpetya 2009.03.26. 09:57:17

@alte trottel:

Használj 1 nicket ugy 1szerűbb.

Egészen finoman fogalmaztam meg véleményemet azokkal kapcsolatban akik azt hiszik joguk van versenypályának használni a közutakat és rendszeresen gyorshajtani, ráadásul elvárják, hogy mindenki más tartsa tiszteletben ezen "jogukat".

kpetya 2009.03.26. 09:59:26

6. § A szabálysértést elköveti az is, aki mást a szabálysértés elkövetésére szándékosan rábír (felbujtás), és aki másnak a szabálysértés elkövetéséhez szándékosan segítséget nyújt (bűnsegély).

kpetya 2009.03.26. 10:01:54

@alte trottel:

Mióta belsősávbérlés az, ha valaki élni akar a jogával, hogy folyamatosan elözzön többjárművet és nem kotrodik be az első helyre minden önjelölt fittipaldi elöl.

Lunitari 2009.03.26. 10:30:04

@kpetya: Többet nem mutathat, vagy nem? Ha 60-at mutat, akkor mehetek 53-al és 60-al is, de 65-el nem....

TH 2009.03.26. 10:58:59

@kpetya: Ez most mi? Miért ne mutathatna kevesebbet?

kpetya 2009.03.26. 11:58:02

@TH:

Bocs, lehet, hogy rosszul fogalmaztam. A lényeg, ha a valós sebességed 90 km/h akkor a kmóra nem mutathat kevesebbet mint 90.

Ráadásul a 15% sem volt korrekt, mert 10%+4km/h a max eltérés.

kpetya 2009.03.26. 12:00:19

@Lunitari:

És ez mennyiben befolyásolja azt, hogy ilyen esetben a megengedett maximummal mész? Nem kell pontosabb infoval rendelkezned mint amennyit az óra mutat.

alte trottel 2009.03.26. 12:12:56

@kpetya:
És esetleg felvilágosítanál arról is, hogy milyen könyveket olvassak, milyen legyen az étrendem, mikor és milyen zenét hallgassak, milyen háziállatokat tartsak, milyen gyakorisággal és milyen pozitúrában éljek nemi életet az asszonnyal?

És miből vontad le azt a következtetést, hogy ÉN helyeslem, sőt rendszeresen alkalmazom ezt a fajta viselkedést?

kpetya 2009.03.26. 09:59:26
Azonkívül célbenőkör hédereg, mácsul gondorásznak.

kpetya 2009.03.26. 11:58:02
Ha már hasogassuk az szőrnek az ő szálait, akkor biza lehetséges, csak nagyobb átmérőjű abroncsokat kő főszereeeenyi!

kpetya 2009.03.26. 10:01:54
Újfent érdeklődöm, hogy miből vontad le azt a következtetést, hogy ÉN helyeslem, sőt rendszeresen alkalmazom ezt a fajta viselkedést?

kpetya 2009.03.26. 13:01:32

@alte trottel:

1. aki arra hivatkozik, hogy az elöl haladó köteles kotrodni minden esetben a gyorsabban haladó elöl arról meg van a véleményem.

2. kötözköcc pubi kötözköcc? azért kiváncsi lennék, hogy 10s skálázásu analóg kijelzőről milyen pontossággal tudsz értéket leolvasni.


eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=DD:13:03:31975L0443:HU:PDF

alte trottel 2009.03.26. 13:14:37

@kpetya:
1. A dyslexia ma már szépen kezelhető.
2. Aki itt beleköt mindenbe és mindenkibe (ajánlanám inkább a betont) az épp te vagy, lekvárbokor.

alte trottel 2009.03.26. 13:16:08

Ja, bocs az egyes pontnál lemaradt:
Jusson eszedbe a vélemény és a alsó fertály nyílása közötti dialektikus kapcsolat.

TH 2009.03.26. 13:48:41

@kpetya: Hát de MUTAT. Miért ne mutathatna??? Más kérdés, hogy ezzel nem kell foglalkoznod, de attól még ez tény. Csak irreleváns.

kpetya 2009.03.26. 14:28:15

@alte trottel:

pubikám, pofád befogod és tartsd be a szabályokat. jogod van sztrádán 130cal menni de azontól kuss van.

kpetya 2009.03.26. 14:40:16

@TH:

Ha elolvasod az eu ajánlást amit a magyar jogszabály is emleget a gépjárművek műszaki alkalmassága kapcsán, akkor láthatnád, hogy nem mutathat kevesebbet.

alte trottel 2009.03.26. 15:35:43

Gyermekem, K(Különösennagyarcú) Petymeg!

A pofám befogására HIC ET NUNC kizárólag a topicgazda utasíthat, a TE jogaid ittend nagyjából a szívásra korlátozódnak, borzaska.
A szabálykövetés ügyében se tőled fogok zongoraleckéket venni a több mint negyven év és több mint 2 millió kilométer alatti 2 (zwei stück) sajáthibás koccanásommal és az ez idő alatti kevesebb mint 10 (tíz, ten, zehn) bírsággal.
Mint már írtam SOHA nem szoktam senkit "tolni" az úton, hanem -amennyiben gyorsabban óhajtanék haladni- MEGELŐZÖM! Ha meg bármi oknál fogva nem sikerülne, képes vagyok minden idegzsába nélkül AKÁR ÓRÁKON ÁT IS battyogni egy ökrösszekér vagy szamaraskordé mögött. Gyakran járok Erdélyben, így bőven van alkalmam a türelem erényét gyakorolni. Úgy, hogy kedves kelvirágfi, ebben a témában szíveskedj valaki mást szerencséltetni minden stílust és intelligenciát nélkülöző szorgalmaddal (a nagy marxista szobrász, Diogenész elvtárs szerint a legrosszabb felállás, ha az alacsony intellektus szorgalommal párosul - ennek vagy TE díszpéldánya).

kpetya 2009.03.26. 16:19:20

@alte trottel:

Persze pubi, persze. Aki oly nagy hangon hirdette, hogy nem számit szabályos vagy nem, elég ha gyorsabb.

Egyébként nem öriztem veled a kecskéidet, ugyhogy ne tegezz pubi.

Nincs kesztyűm? Volt a mult hét táján!
Egy ócska párnak megvolt a fele!
- S mert untam ezt is, azt tettem vele:
Ott hagytam egy arcátlan úr pofáján.

Na ennyit a stilusról, te kis népművészeti cserépedény.

alte trottel 2009.03.26. 16:50:28

Hüjevagy Uborka.

Te szegény elmeháborodott, talán kattints rá a nickemre és rövid (na jó, a te intellektusoddal pár napos) keresés után föllelheted az összes hozzászólásomat. Ha valamely olvasásban és szövegértésben nem a te szinteden leragadt ismerősöd (mondjuk mindjárt a szomszéd másodikos kislány) felolvassa neked mindazt amit e témában írtam, talán MÉG TE IS felfogod, hogy rossz helyen kapálózol, ÉN ugyanis sem a belső sáv kisajátítását, sem a kisajátító "tolását" sem az agresszív sebességtúllépést NEM HELYESLEM.

Valóban nem őrizted a kecskéket, TŐLED kellett őrizni szegénykéket, mert már nagyon rájuk szoktál.

És hagyjuk a ceremóniát, ezentúl szólíts egyszerűen, minden cifraság nélkül méltóságos úrnak.

No persze, ha mazochizmusod oly mértékű, hogy mindenáron és rendszeresen házhoz óhajtasz járni a lóalkatrészért, én nem bánom.

Időm van, "tejem" van, miért ne szopassalak.

TH 2009.03.26. 17:37:18

@alte trottel: @kpetya:
Megérdemlitek egymást! :))))

alte trottel 2009.03.26. 17:44:50

@TH:
Kösz, én régebben gyűjtöttem az ilyeneket (spirituszban), most kissé megcsapott a nosztalgia fuxiaillatú szellője.

TH 2009.03.26. 17:47:54

@alte trottel: és mint az offtopikban megjegyezted, valóban szórakoztató olvasni. Bár fenntartom a véleményemet, hogy a személyeskedést túlzásba viszed, de ez esetben kpetya dolga, hogy megvédje magát. :)

alte trottel 2009.03.26. 17:59:46

@TH:
No igen.
"Kinek-kinek a maga mértéke szerint"












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása