Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem tudok szabályosan autózni!

2009.03.25. 09:27 :: Kisikasa

Dave alábbi kis sztorijában arra próbál rávilágítani, hogy ha be akarja tartani a sebességkorlátozást egy adott helyen, az könnyen veszélyes is lehet, ha pedig megszegi a szabályt, akkor azt biztosan szankcionálják. Mit gondoltok, mit lehet tenni ilyen esetben, illetve hova lehet fordulni, ha sokan észrevételezik ezt a problémát?

Érdekes dologra lettem figyelmes. Szegeden, aki jár Újszegeden és mondjuk onnan a Bertalan hídon jön át a városba tapasztalhatja: A Temesvári krt. kétsávos és felvezet a hídra, ami szintén kétsávos. Az út elég forgalmas köszönhetően a Romániából érkező kamionoknak és autóknak, akik eddig a pontig kénytelenek voltak egysávon Makó felől a városba érni.

Szóval ez a híd végig 50-es tábla, szoktak is mérni rajta, mert lehet rajta nyomni rendesen. Ki lehet próbálni, ami velem a héten kétszer is megtörtént: a hídon szabályos 50-el menve a belső sávban várni a hátulról érkezőket, akik a kétsávtól már autópályán érzik magukat, és bősz villogással próbálnak kiküldeni a külső sávba.

Átlagban 2-3x villognak, majd mérgesen kicsapják a kocsit a külsőbe és teligázzal el, őket már csak a híd túloldalán fogod utolérni a piros lámpánál, hiszen a lámpák végig 50-re vannak állítva.

A már említett villogóim: egy román rendszámú hummer h1 esősár színben és egy magyar kisáruszállító, tudjátok, abból a fajtából, ami úgy vált sávot, mint ahogy a Scooby Doo-ban a Mystery Machine, amint egy szerpentinen megy lefelé.

674 komment

Címkék: biztonság közlekedés híd autó sztereotípia veszélyes kresz gyorshajtás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:08:29

@Gabesz81: Ha nincs eszközöd a sebesség mérésére, csak egy olyan mutatód van, ami tájékoztató adatot szolgáltat, honnan vagy biztos abban, hogy eléred a sebességlimitet?

Valamint a kresz nem azt mondja, hogy tartasd be a szabályokat, hanem azt, hogy tartsd be a rendelkezéseit.
Ezek közül az egyik pl az, hogy ha teheted, engedd el a gyorsabbat.

Lunitari 2009.03.25. 15:09:35

@nopasaran: De de. Google a barátod..bírói joggyakorlat, sőt 30%-tól is van példa :)) Automatikus, mert nem mérhette fel az elsőbbségadásra kötelezett a helyzetett. Ő a max megengedetből indul ki, hogy ki tud-e fordulni vagy nem... a gyorshajtó megtéveszti...PONT :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:11:15

Lunitari 2009.03.25. 15:04:08

Mondtam, hogy buta vagy.

Ha nem mutathat kevesebbet a sebességmérő, mint amennyivel mész, az azt jelenti, hogy vagy annyit kell mutatnia, amennyivel mész, vagy többet.
Tehát a sebességed, ha az óra 50-et mutat, az vagy ötven, vagy kevesebb.

Nikorene 2009.03.25. 15:12:04

@kolbászoszsömle: ? Nem is kell. Elég ha többet mutat, a mögöttem levőnek meg pontos. Én megyek szerintme 50-nel, ami GPS szerint csak 45, neki meg pontos az órája, és 50-nel próbálna menni a belső sávban. Akkor?

Nikorene 2009.03.25. 15:13:13

@Gabesz81: gyorsabb, és gyorsabb... lehúzódsz és lehúzódsz... semmi odalépés meg satu meg satöbbi. Ha gyorsabb akkor lehúzódsz. mert ez a szabály.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:13:56

@Gabesz81: A GPS sem ad pontos adatot.

Pontos adatot az Magyarországon OMH által hitelesített eszköz ad.

Nikorene 2009.03.25. 15:14:46

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: mindkettő szabálytalan, ezt már leírtuk 20-an 20-szor.

Lunitari 2009.03.25. 15:15:35

@kolbászoszsömle: Lehet tényleg buta vagyok, de ha az óra csak annyit vagy többet mutathat mint amennyivel megyek, akkor az hogy lehet 50 vagy kevesebb???

Nikorene 2009.03.25. 15:15:50

@Gabesz81: onnatól nincs benne, hogy "...viszont...", odáig jó.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:17:09

@Nikorene: he?

Lehet, hogy melléklikkeltem? :o
Jön a gyorsabb, elengedem, ha véletlen elbambulva a belső sávban haladtam eddig. És kinn is maradok, amíg előzni nem kell.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:19:40

@Lunitari: Mész negyvenhárommal, de az óra 50-et mutat, akkor a sebességed 43, de az óra többet mutat, tehát Te azt hiszed, hogy 50-nel mész, de a tényleges sebességed kevesebb, mert csal az órád, és csak 43.
Tehát, ha az óra felfelé csal az azt jelenti, hogy a tényleges sebesség alacsonyabb.
Pont, mint a siető óra.
Az is többet mutat, mint amennyi az idő. :)

Bocs a butázásért. :((

Lunitari 2009.03.25. 15:19:51

@Lunitari: De ebben az esetben is min 45-el kell mennem ha jól értem....

Lunitari 2009.03.25. 15:20:48

@kolbászoszsömle: Ok már felfogtam :)) De úgye az eltérés ha jól tudom 5km/h lehet csak, nem?

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 15:21:41

@Lunitari:

Nono...a nem mutathat KEVESEBBET
az azt jelenti, hogy amikor 50-t mutat
akkor BIZTOSAN NEM haladsz 50-nél többel.

A gyári tűrés miatt, ezért...
a valóságban max. 48-al, de inkább 45-el haladsz csak!

A minimum ami ténylegesen lehet
amikor az órád MÁR
50-et mutat: (50-4)*0,909=41,8 km/h
90-et mutat: (90-4)*0,909=78,1 km/h
130-at mutat: (130-4)*0,909=114,5 km/h

Most akkor tűnődj azon....miért is villog hátulról rád az akinek csak 2-t csal az órája !

Mert Ő azt látja, hogy a vakegér pöcsöl előtte a belsőben 43,8-al.... az 50 helyett!!!!
80,1-el a 90 helyett
116,5-el a 130 helyett

Ezért is CSAK azt mondja ki a KRESZ, hogy
ha GYORSABB >> engedd el

Mert attól, hogy Te órád 50-et mutat
nem tudhatod valójában mennyit is mész?

Esetleg csak 42-t...
A másik ezt látja éppen 44-nek a saját órája szerint, tehát joggal menne GYORSABBAN nálad!!!! ..és h an em hagyodakkor vitán felül erősen szabálytalan vagy...igaz ?!

Lunitari 2009.03.25. 15:22:53

@nopasaran: Ok ok azt benéztem át sem gondoltam :)))

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 15:24:03

@Lunitari:

Fordítva gondolkozol a sebességmérőről...:-))

Mivel többet mutat valóságnál >>> lassúbb vagy az 50-nél....

Lunitari 2009.03.25. 15:24:15

@nopasaran: Én nem, mert eddig is lehúzodtam, de ezzel most meggyőztél :)))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:26:18

@Lunitari: Százalék+egy konstans sebesség kategóriánként.

Az óra pl elfogadható, ha 130-at mutat és Te 113-mal mész.
Ötvennél nem tudom mennyi a tűrés, de valami hasonló.

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 15:27:04

@kolbászoszsömle:

Azért a normál bolti GPS bizony GARANTÁLTAN leglább 0,18 km/h pontosságú sebességmérő!!!!!

Lunitari 2009.03.25. 15:27:17

@kolbászoszsömle: Már megérte...bár eddig is lehúzodtam, de most már más megvilágításból látom ezt a paragrafust :D

Nikorene 2009.03.25. 15:27:42

@kolbászoszsömle: remek :) akkor egyetértünk... ha még azzal is egyetértesz, hogy nem azért csinálom ,mert olyan kurva jó fej vagyok, hanem azért meg kurva jó fej vagyok, és ez a szabály, akkor Te vagy az én emberem :D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.25. 15:29:39

@Nikorene: A hátulról villogó viszont sose kapja meg az önkéntesrendőr titulust.

Tolni cool.

Lunitari 2009.03.25. 15:31:36

Engem meggyőztetek :)))

Nikorene 2009.03.25. 15:33:24

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: a hátulról villogó bassza meg az anyukáját természetesen (kivétel ha megkülönbözető jelzést villogtat), de attól még le köll húzódni.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 15:34:10

@nopasaran: Egyenletes sebesség, jó vételi viszonyok között, és ha nem kérsz papírt arról, hogy ez márpedig annyi, akkor a bolti sebességmérő garantáltan +-0,18km/h pontossággal méri a pillanatnyi sebességed. :)

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 15:34:55

@kolbászoszsömle:

Az előírás: (+10% és +4 km) lehet a max amit mutat.

TÉNYLEGS 50 km/h esetén, tehát
(50*1,1)+4=59 km/h-is mutathat.

Mivel 4-8 km/h a tipikus csalás, igy
jellemzően akkor halad valaki TÉNYLEG
50-el amikor a kmórája 56 korul mocorog...
90-el amikor 98 körul muatat
130-al amikor 140 korul mutat

alte trottel 2009.03.25. 15:36:07

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Nálunk MÉG...
Svábiában a jogsi is ugrik ilyesmiért. Remélem belátható időn belül itt is.

Matrix_ 2009.03.25. 15:40:03

@Nikorene: @kolbászoszsömle: na mivan? előkerül a sex, oszt minnyá megvan az egyetértés? :)

Gabesz81 2009.03.25. 15:43:02

@kolbászoszsömle: nah épp ezért egyik fél se hivatkozzon rá...

Gabesz81 2009.03.25. 15:44:09

@Nikorene: ha egyébként minden szabályos, akkor igen. de ha már valaki átlépi ne számítson szabálykövetésre senkitől...

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 15:45:35

@kolbászoszsömle:

A műszaki elv miatt ennyi a pontossága!!!!
MINDIG (sőt a chip maga 0,05 km/h-t tud) a sebesség méréskor.

Amúgy 0,1 másodpercenként frissíti a sebesség adatot, ami persze gyorsítás/lassításkor nyilvan folyton változó kiírást ad, de ettől még pontos a fenti határon belül...

A pozicíót viszont csak 1,0 másodpercenként frissíti (kivéve néhány spéci un. gyors típust)
Akkor is amikor a poziót már nem is tudja rendesen követni ...a pozició pontossága tényleg sokat változhat, de a sebbesség mérésé nem!

Mert külön dolog a sebességmérés pontossága
és a pozició mérésének pontossága...

tpapa 2009.03.25. 15:55:41

Poszt írója NEM AKAR szabályosan autózni, és ennek nyögés a vége. Nincs ebben semmi szokatlan. Ha valakit MEG LEHET előzni jobbról, és nem balra kanyarodáshoz, visszaforduláshoz felkészülve húzódott középre (ez ugye egy hídon... khm... mondanom sem kell), az maga is szabálytalan volt. Megszegett egy szabályt a sokból. Ennyi. Az, hogy eztán hogyan takarózik a más szabálytalanságával, egyéni ízlés és gerinc dolga.

Nikorene 2009.03.25. 15:57:42

@Gabesz81: tehát ha más lop, akkor az őt meglopó mentesül a bűntetés alól, mert a lopós ne számítson arra, hogy őt is védi a törvény? :)

Nikorene 2009.03.25. 15:58:18

@kolbászoszsömle: nem kell... legalább is ha választhatok :D

bocage 2009.03.25. 15:59:34

@nopasaran:
Nem értek hozzá, csak kiváncsi vagyok. Én úgy tudtam a sebességet a GPS is a megtett út és idő alapján számolja? Ilyenkor a helyhatározás pontosságának is köze van a sebességhez? Szóval ez hogy van?

Bladika 2009.03.25. 15:59:45

Azok szerint akik szerint ha legnagyobb sebességgel haladok a belsőben nem kell lehúzódnom, mert az szabályos, akkor mondja meg nekem valaki miért számít bukásnak forgalom vizsgán ha jobbról megelőznek?

tpapa 2009.03.25. 16:01:01

Minek bonyolítjátok túl? A jobb szélső sáv való a folyamatos haladásra. Kész. Ha valaki mellett el lehet menni a hídon JOBBRÓL, akkor ott volt annyi hely, ahol neki kellett volna lennie, ha szabályosan akar haladni. Nem tette, szabálytalan volt. Semmi sebesség, meg egyebek. Az csak később jönne...

Gabesz81 2009.03.25. 16:01:45

@Nikorene: ez két dolog. egyszer áldozat, előbb viszont elkövető... ezért nem fog rendőrt sem hívni... ígyjárás esete...
ha valaki szabálytalan, akkor ha más szabálytalankodik vele szemben akkor, szintén úgy járt... el fog menni sírni a rendőrbácsinak, hogy a csúnya nem engedett a városban 100-zal a sávomban tötymörgött... ugyanmár.

Bladika 2009.03.25. 16:06:02

A biztonság kedvéért azt is megnéztem, hogy, hogy van ez a ha én a a megengedett legnagyobb sebességgel megyek, nem nézem a tükröt, mert bizalmi elv meg hasonlók!

Forgalom vizsga:

Tükrök nem rendszeres használata, mögöttes forgalom nem észlelése. HIBA PONT

Tükrök rendszeres nem használata, mögöttes forgalom rendszeres nem észlelése. SIKERTELEN VIZSGA

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.25. 16:06:15

@alte trottel: "(Az a bizonyos "Hivatalos állásfoglalás" a Csigabiga kft kresz-tankönyve.)"

Hät nem egészen. Az interneten a szöveg a Jogsicentrum honlapján érhető el: www.jogsicentrum.hu/info/kresz_2005_jav.doc

Egy korábbi posztban rákérdeztem a szöveg forrására, az alábbi választ kaptam (íyxcvb oktatónak mondja magát, szerintem az is): autozz.blog.hu/2009/02/06/melyik_savba_kell_bekanyarodni_1?fullcommentlist=1#c4803341

Na most, ha ráguglizol a "kresz szabályok és értelmezésük" kifejezésre, akkor elég sok találat van, én a magam részéről ezt ajánlom figyelmedbe: www.libri.hu/hu/konyvek/tudomany_es_termeszet/technika/kozlekedes/kresz_a_kozuti_kozlekedes_szabalyai_es

De egy másik oldalon megtalálod a könyv hátlapját is, ugyanezzel az ismertető szöveggel: webshop.animare.hu/i/product/114/1141/114109_2a.jpg

Idéznék belőle két mondatot: "A rendeletet megalkotó minisztériumok illetékesei magyarázatokat készítettek a rendelethez" illetve "jogszabály szövege és az azt magyarázó, de hivatalos értelmezés ... elválik egymástól."

Szerintem ez azért "hivatalosabb" annál, mint ha a Csigabiga Kft írta volna...

Bladika 2009.03.25. 16:13:56

@promontor: ha elolvassátok amit promontor linkelt van benne egy ilyen:

"*A belső sávon a folyamatos előzést végző, illetve lakott területen belül a belső sávon folyamatosan haladó gépkocsi és motorkerékpár akkor nem akadályozza a mögötte haladók forgalmát, ha az útra engedélyezett legnagyobb sebességgel halad.*"

Ezt egy előző posztban amikor ugyan ez volt a vita tárgya, akkor kiveséztük, hogy ez szép és jó, csak ez nincs jogszabályba foglalva, szóval bárki mondhatja!

Agyalap 2009.03.25. 16:14:21

Nem szeretnék az "Ismered a KRESZT" poszt mintájára újabb értelmezésekbe bonyolódni.
Nem lehetne egyszerűen engedni a többieket haladni?

alte trottel 2009.03.25. 16:17:02

@promontor:
A Magyar Köztársaságban a bíró FÜGGETLEN. Ítéletében a hatályos jogszabályokat és a Legfelsőbb Bíróság jogegységi határozatait KÖTELES alkalmazni. Aztán, hogy milyen szakértői véleményt vagy milyen segédanyagot használ a Jogtáron kívül, az a bírói szabadság körébe tartozik és jogvita tárgya lehet.
Innentől durvára mindegy, hogy (SARKÍTVA!) Jogsicentrum, Csigabiga Kft vagy Cifferblatt Edömér minisztériumi alsegédelőadó-helyettes véleménye szerepel egy kiadványban, ha az a kiadvány nem a Magyar Közlöny.

tpapa 2009.03.25. 16:21:32

Ez mind szép és jó, de arra az esetre vonatkozik, ha 1 értelmes ember halad gyorsabban a belsőben, mint a külső sávban haladók, és annak ellenére utolérik Őt, hogy már az adott szakaszon megengedett legnagyobb sebességgel halad. EKKOR nem kell tovább gyorsítania, sem lassítva kihúzódnia a lassabb sorba, hogy segítse mások szabálytalan haladását. Megteheti, de nem kötelező. Viszont EKKOR nem is lehet elmenni mellette JOBBRÓL, mert ott egy lassabban haladó kocsisor van. ITT van a bukta, az önfeljelentés a posztíró részéről. :oD

TH 2009.03.25. 16:33:06

@alte trottel:
"A rendeletet megalkotó minisztériumok illetékesei magyarázatokat készítettek a rendelethez"

Akkor esetleg azt elismered, hogy a jogalkotói szándék az az volt, hogy ha vki a megengedett legnagyobb sebességgel halad, akkor nem akadályozhat? Lehet, hogy a bíróság nem eszerint ítél, rendben van, de azt megérted, hogy a jogalkotói szándék az ez volt?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.25. 16:34:07

@alte trottel: A kérdés csak az, hogy mi van, ha mindegyik megkérdezett szakértő ennek a szövegnek az alapján fog véleményt nyílvánítani. Akkor a gyakorlatban mégiscsak érvényesül, függetlenül attól, hogy nem a törvény része.

Arról nem is beszélve, hogy nem csak bírósági szint van (sőt, a konkrét szituban az van a legkevésbé, én legalábbis még nem hallottam arról, hogy a hátulról érkező beperelte volna az előtte "lassan" haladót a KRESZ megszegése miatt... ;-)), hanem pl. rendőrségi is. Kérdezzük meg alkalomadtán 107-et, mit gondol erről a kérdésről. Vajon szoktak-e rendőrök ilyenért meginteni?

(Eltekintve a Te teutonföldi esetedtől, persze. Mindenesetre nekem úgy tűnik, valahogy mindig egzotikus közlekedési szitukba-jogesetkbe keveredsz...;-)

TH 2009.03.25. 16:38:39

@alte trottel: Ahhoz képest, hogy mindig mindent tudsz, most belefutottál abba, hogy nem fogadtad el a jogalkotók jogértelmezését. Persze másik kérdés, hogy a bíróság elfogadná-e - nyilván jogában áll eltekinteni tőle -, de mint promontor is mondja, nem csak bíróság létezik a világon. Én pl. az egyszerűség kedvéért igyekszem figyelembe venni az itt beleírt kiegészítéseket is, mondván, hogy itt elmagyarázzák, hogy "mire gondoltak". Leírni esetleg a törvénybe nem sikerült, de ezt olvasva jobban átjön a KRESZ mögötti "eszme" vagy "mondanivalója" szerintem. :)
Egyébként szerintem meg egy ezzel foglalkozó bírónak szintén érdemes olvasgatnia ezeket, ha nincs is kötelező hatálya ennek az ő döntéseire.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 16:51:42

@promontor: @TH:

Szerintem ebben az országban sem rendőr, sem a bíróság sem a csigabiga kft nem jogforrás, ahogy a bírói gyakorlat sem az.
Itt nem precedens van.

TH 2009.03.25. 16:54:12

@kolbászoszsömle: Ismét bemásolom: "A rendeletet megalkotó minisztériumok illetékesei magyarázatokat készítettek a rendelethez". Tehát nem, ez nem jogforrás, csupán azoknak a magyarázatát olvashatod, akik a jogszabályt készítik. Ez a jogalkotói szándék magyarázata. Nem kötelező érvényű, ez nyilvánvaló, de elmondja, hogy melyik pontot hogy értelmezték ők, amikor írták, tehát ÉRDEMES így értelmezni. Ez nem precedens meg semmi, csak mondjuk: tanács. Azok tanácsa, akik megírták a rendeletet. Én igyekszem hallgatni rájuk...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 17:12:41

@TH:

Ez mind nagyon szép, de ki az, aki eldönti, hogy halad-e valaki az úton engedélyezett legnagyobb sebességgel?
Ki az, aki _tudja_ hogy ki mennyivel megy?

Ez az értelmezés NEM NEKED SZÓL, hanem a RENDŐRNEK, Neked ugyanis nincs eszközöd ahhoz, hogy elöntsed szabályos vagy-e vagy sem...

alte trottel 2009.03.25. 17:17:03

@TH:
Természetesen elismerem!

És természetesen akkor, ha nem egy kereskedelmi kiadvány reklámszövege, hanem BÁRMIFÉLE hivatalos közlönyben teszik közzé. Mert jelenleg a jogi relevanciája nem több mint a "A Kencefice Csodazselétől heti húsz centit karcsúsodik a derekad, elmulasztja a narancsbőrt és még az orrodat is tisztíccsa" jogértelmezésnek.

@promontor:
És mi van, ha az összes szóbajöhető szakértőt elkapja a ragadós száj- és körömfájás valamint a keleti marhavész?
Mi volna? Tudod, van az a pénz, amiért korpásodik még a talppárnám is. Egyébként a családban volt olyan eset, hogy a ráfutásos balesetnél egyértelműen az elől lévő lett a felelős.
Ha még azt is elmesélném, milyen egzotikus eseteim voltak Kemerovóban, Lvovban, Nijmegenben vagy Horni és Dolni Mala Upa között!

TH 2009.03.25. 16:38:39
A független magyar bíróságot most hagyjuk, és az is rendben van, hogy igyekszel figyelembe venni olyanok véleményét akik adott ügyben tájékozottabak(nak tűnnek).
Itt most mindössze arról van szó, hogy egy adott jogszabály adott paragrafusai MIT ÍRNAK LE. Lehet ezen filózni, jogászkodni, a tűzföldtől Kamcsatkáig előkotorni a szakirodalmat és értelmezéseket, de minek?
Adott esetben úgyse fogod elővenni a szakirodalmat, hanem a pillanatnyi ismereteid, hangulatod, indulataid alapján döntesz. Jól vagy rosszul. "TEDÓGOD!"

Én mindössze azért koptatom a billentyűimet és az idegeidet, hogy ESETLEG néhány nálam kevésbé tapasztal, gyakorlott embernek adott esetben bevillanhasson, hogy ESETLEG nem feltétlenül kell BÁRMI ÁRON a (vélt vagy valós) igazát kierőszakolni. Mert hátha nem is Ő emlékszik jól. Hátha az a "joganyag" amit Ő ismer nem is joganyag. Hátha már elavult. Hátha aki oktatta, nem jól értelmezett valamit.
Necces helyzetben az okos enged. Pont.

TH 2009.03.25. 17:17:40

@kolbászoszsömle: Tehát én ne tartsam be, mert majd a rendőr betartatja? Most viccelsz csak, ugye? A törvények nekem nem szólnak?

Sutty ! 2009.03.25. 17:24:56

Kedves fórumozók, szerintem sok a rizsa, én is szeretem a szabályokat betartani.

De azért valljuk be őszintén a rendőri ellenőrzés tűrés határa ebben az esetben eléggé rugalmas.

Itt azért a /+/-/ ba 15km per óra sebesség nem tényező.

Elvégre nem gépek vezetik az autókat.

És aki rutinos alkalmazkodási képességgel nem rendelkezik, az ne vezessen gépjárművet.

Ha a kekeckedést keresi, akkor meg azon se csodálkozzon, hogy ő a hibás.

Persze vannak valóban jogos érvelések is.

TH 2009.03.25. 17:25:49

@alte trottel: Jogilag nem releváns ja, de azért referenciának megfelel. Én továbbra is fenntartom, hogy az a mondat a KRESZ-ben, hogy ha gyorsabban jövő jön, az elől le kell húzódni, hogy ne akadályozzuk, az csak akkor él, ha mi a megengedett max. sebesség alatt haladunk. Ebben a sok buta ember a minisztériumban, akik ezt a mondatot belefogalmazták a KRESZ-be, megerősítenek a - jogi relevanciával nem rendelkező - kis magyarázatukba. Tehát én úgy értem, mint azok, akik írták. Azért ennek örülök. Lehet, hogy a bíró nem ért egyet velük, de ez egy másik kérdés. És nyilván nem fogja az ember útközben a szakirodalmat kotorászni. Meg tudod a mások feltartásáról a véleményemet, hogy az egyezik a tieddel. Én csak annyit szeretnék, "azért koptatom a billentyűimet és az idegeidet", hogy páran megértsék, hogy ha 160-al tolják le az előttük szabályosan 130-al menőt a pályán, akkor NEM VÁRHATJÁK EL, hogy az azért kotródjon előle, mert ezt a KRESZ előírja.
Az ember három okból húzódik le:
1) jobbra tartási kötelezettség
2) bunkóság másokat akadályozni.
Ennyi. De ez senkit nem jogosít fel arra, hogy levillogjon, ledudáljon stb. másokat az útjából, ha azok éppen előznek, vagy nem akarnak kimenni egy 100-al poroszkáló mögé.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.25. 17:27:06

@TH: Nem.

Ez a rendőrt korlátozza, hogy azért ne tudjon megbüntetni, mert teli külső sáv mellett ötvennel mész a villogó-dudálók előtt.

Ez nem Neked ad felmentést a jobbratarts alól, hanem nem hagyja a rendőrt bosszút állni az miatt, hogy miattad nem tudja megbüntetni a fekete AMG-ből villogó kopasz, nyercbundás, kigyúrt vállalkozozófeleséget.

TH 2009.03.25. 17:28:38

@kolbászoszsömle: a jobbra tartsot egy percig sem vitattam. De nem akadályozol akkor, ha a megengedett legnagyobb sebességgel mész a belső sávban. :)
Ez nekem is szól, és neked is. :)

TH 2009.03.25. 17:31:18

@kolbászoszsömle: de természetesen jobbra tarts is csak lakott területen kívül kötelező. Én lakott területen belül is igyekszem azért ezt követni, de a KRESZ ott ugye nem írja elő (felfestett sávok esetén).

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 17:33:45

@decibá:

Nem, nem az út és időböl számolja...a sebességet....

A sebességmérés elve ugyanaz, mint amit a fizikiából doppler hatás néven ismersz. (a közeledő-távolodó dudaszó hangja...változik)

Csak a GPS esetén a készüléked közeledik-távolodik a műholdhoz képest és a vett rádiójel
frekvenciája változik meg emiatt...

Ezt a változást egy ügyes technikával mérik és így a GPS készülék sebessége ismertté válik.

A GPS-hez használt rövid hullámhossz (~arasznyi) miatt a felbontás és ezzel a pontosság nagyon jó lesz. Mert még ennek az arasznyi hullámhossznak a törtrésze (a fázisa) is kimérhető...

Ezért a kommersz GPS is sebességmérőnek sokkal jobb mint helyzet mérőnek.

Sebességet legalább 0,18 km/h pontosággal mér mindig.

Helyzetet meg csak 3-10-50-300 méter felbontással a vételtől és jelkódolástól függően...

Ha a helyzetekből és az időből számolna sebességet, mondjuk 50-nél, amikor éppen 8 métert hibázik poziciokban...akkor...

Az 50 km/h az 50/3,6=13,8889 m/sec

A 2x8=16 méter út hiba miatt így
ugye -2,112 és 29,889 is lehetne
a számolt sebesség...

Azaz 50 km/h helyett -7,9 km/h vagy 107,6 km/h

Belátható, hogy a pozició pontatlanságok miatt bizony nem lehet a sebesseég mérés alapja a GPS esetén a megtett út és az idő...

Nem is ezekből számol, hanem egy külön másik eljárással egy doppler szerű elvvel.

Ezért nem függ a sebességmérés pontossága a pozició pontosságtól.

Hanem a sebbeségmérés pontossága mindig jobb mint 0,18 km/h (chip szinten 0,05 km/h)

Szóval a GPS-ben lehet BÍZNI!!!!
Gyakorlatilag halál pontos...mint sebességmérő.

TH 2009.03.25. 17:41:34

@nopasaran: non olet...nicket...váltott? :)

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 17:45:06

@TH:

Ja, miután egyes sötét agyuak elkezdtek levél szeméttel bombázni...

TH 2009.03.25. 17:52:29

@nopasaran: sötét agyúak monnyanak le.

alte trottel 2009.03.25. 18:03:28

@TH:
No, akkor itt megállapodtunk.

TH 2009.03.25. 18:33:09

@kolbászoszsömle: :D kár, hogy maradt még minimum 385, aki nem. :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.25. 18:36:30

@alte trottel: "Én mindössze azért koptatom a billentyűimet ... az okos enged. Pont."

Ez rendben is van. Én szoktam is engedni. De ugyanezt a tanácsot a hátulról érkezőknek se ártana néha megfogadni. Az is "engedés", ha elfogadom, hogy elveszítek pár másodpercet (urambocsá egy egész percet is) rendkívül értékes időmből amíg a másik mögött haladok.

Azt a véleményemet meg továbbra is tartom, hogy a KRESZ nem kötelez a lehúzódásra, ha egyébként a megengedett sebességgel haladok, tehát nem kötelességből húzódom le, hanem "okosságból" és/vagy udvariasságból.

A kemerovói, lembergi, nijmegeni és egyéb eseteidet szerintem nagy érdeklődéssel hallgatnám. Írd meg!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.25. 18:42:06

A sebességmérésre vonatkozó eszmefuttatásokra azt tudom mondani, hogy pontos sebességmérés nincs, legfeljebb pontosabb és kevésbé pontos. Autóvezetőként Te az autó óráját kell használjad és ahhoz igazodni, amit az mutat. Tehát ha a Te órád nagyjából 50-et (130-at stb.) mutat, akkor Te a max megengedett sebességgel haladsz a jogszabály szempontjából. Az, hogy más a Te sebességedet 47-nek látja, vagy 42-nek 50 helyett, az teljesen lényegtelen. Az elfogadott mérési hibán belül vagy.

Azt meg ugye mindenki tudja, hogy az esetek többségében nem arról van szó, hogy a 49-el szabályosan haladó autó ledudálja az előtte 46-al haladó másik szabályos autót, mert attól a három kilóméternyi sebességkülönbségtől felmegy a vérnyomása...

Kicsi79 2009.03.25. 18:56:25

Szerintem egyszerű a megoldás: amint jobbról melléd ér, ablak le, 9mm ki, és lő!

Kicsi79 2009.03.25. 18:57:05

Mert ugye jobbról előzni tilos!

veszettcsiga 2009.03.25. 19:57:43

Tegyük már kicsit félre a kreszt.

Milyen ember vagy te, aki a belső sávban haladsz szigorúan nézve az órát és mögötted feltornyosulnak a gyorsabban menni szándékozók, vagy 20 másodpercenként KIKERÜLNEK jobbról?

egyáltalán nézed a tükröt?
nincs zabszem a seggedben?
szerintem te önző paraszt vagy, akit nem érdekelnek mások!

arra nem térek ki hogy neked kisebb sebességgel könnyebb kimanőverezni oldalra, mint neki nagyobb sebességgel - fortyogva miattad - a gyalogosok és a járda felé...

Vagy úgy gondolod, hogy a fránya gyorshajtónak megmutatod, hgy márpedig itt csak ennyivel lehet menni? ( Úgyis ha már nagyon siet, minden egyes ilyen megtorpanás után még nagyobb sebességre vált, hiszen egyre több időt kell behoznia...)

NEM A GYORSHAJTÓK PÁRTJÁN ÁLLOK, de egyszerűen csak legyünk egy kicsit emberek! Ne azzal szerezzünk jó pontot, hogy megmutatjuk milyen frankók vagyunk mert betartjuk az 50 et, hanem fogjuk fel napi jócselekedetként, hogy hagy menjen a barom, ne tegyünk egymásnak keresztbe pluszban, és ne dögöljön meg a szomszéd tehene is... nekünk magyaroknak van elég bajunk ezen kívül is!

A poszt író is kipróbálta a dolgot... szerintem csak addig próbálkozik, amíg eccer a következő lámpánál bekopogtatnak az ablakon, hogy ugyan húzza már le egy kicsikét... ha szerencséje van nem base-ball ütővel teszik

Kicsi79 2009.03.25. 20:12:19

@veszettcsiga:
1., Nekem aztán jöhet bármivel, senki sem golyóálló.
2., 16 évesen megszakadt egy 3 éves kapcsolatom, EGY FASSZOPÓ GYORSHAJTÓ MIATT! Ugyanis meghalt a lány. Most, 14 évvel később nem szeretném mégegyszer átélni ugyanezt, esetleg a 2 hónapos fiammal+párommal.
Úgyhogy ahol 50, ott 50! Tőlem aztán villoghat, dudálhat. IGENIS A "FRÁNYA GYORSHAJTÓNAK" MEGMUTATOM! És erre akár ökölharcban is felvonultatom érveimet.

Gabesz81 2009.03.25. 20:48:06

@veszettcsiga: de akkor ez hova vezet? "ha szerencséje van nem base-ball ütővel teszik"

milyen világ az, ahol ettől valóban és nap, mint nap tartani kéne (mondjuk lassan tényleg... nálam is van 1-2 okosság para esetére. ;-) de emberek! azzal csak legalizáljuk a tirpákságot és a szabályok be nam tartását! erős rendőrséget! mert már elkezdték a gyalogokat is a zebrán elütögetni sorra, babakocsistól, mint a Carmageddonban!!!

Gabesz81 2009.03.25. 20:52:45

@TH: tökkéletesen egyetértek, mint írtam ehhez hasonlót feljebb...
de az vicces, hogy "három okból... 1)... 2)" :-D /ez egy SouthPark részt juttat eszembe... első lépés ellopni az alsónadrágokat, harmadik lépés Profit!/ :-DDD

alte trottel 2009.03.25. 21:22:50

@Kicsi79:

Ehhez már aztán hozzá KELL szólnom!

Te aztán nem kicsit vagy debil!A 79 az IQ-d? Neeem, max. a fele. Ha csak kamuzol akkor azért, ha meg igaz akkor azért, pluszban még egy aberrált közveszélyes szociopata is vagy.
Az eszedbe se jut, hogy ezzel az elmebeteg ötleteddel hány embert sodorhatsz életveszélybe? Magadon kívül, mert te ugyebár... Netán akkor is ilyen barom vagy, ha ott ül a kocsiban a nejed is? A gyerekeid?

Áhh, az ilyennel még ennyit is fölösleges beszélni. Remélem egyszer -személyi sérülés nélkül- szembesülsz vele, mekkora szaporítószerv is vagy.

vhm 2009.03.25. 21:35:04

@Kicsi79: Ez a hozzáállás még veszélyesebb, mint maga a gyorshajtás ténye.
Úgyhogy tedd csak ezt és nagyobb eséllyel veheted fel újra a fekete ruhát...

vhm 2009.03.25. 21:37:20

@promontor: "három kilóméternyi sebességkülönbségtől felmegy a vérnyomása"

három kilométernyi (igen, SI prefix, rövid O) az nem sebességkülönbség, hanem távolságkülönbség...

Másodsorban ki nem szarja le, gyorsabb vagy nem gyorsabb? Ennyi.

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 21:41:37

@promontor:

Azért a 40-42 (szigoruan óra szerint 50 töketlenek) és az 52-54 (értelmes tempo, ami szerint 58-60 korul van) között a városban is van már bőven miért boszankodni.....


De pl. nagyon tudom utálni, amikor a Hungárián
55-60-al mennek belül a 70 helyett és ha elhúzok a külsőben 70-el akkor ...

- a hülyébbje mutogat és magyaráz (mert szerinte jobbról ez tilos...pedig bizony nem tilos)

- a bedurrant agyu barma meg elkezd gyorsulni, kivág elém és utána ott megy 55-el tovább, csak azért is...

Aztán, ha erre nyomok egy 3.-kat és simán kikerülöm az első "lyukban" akkor meg még dudál is :-)))))) a nagy eszével.

Nem is értem az ilyen ...
vagy annyira hülye, hogy nem vette észre a 70-et ?
vagy annyira bunkó, hogy direkt feltart masokat...?

vhm 2009.03.25. 21:42:33

@nopasaran: "vagy annyira hülye, hogy nem vette észre a 70-et ?
vagy annyira bunkó, hogy direkt feltart masokat...?"

igen. mindkettő. illetve +1: annyira hülye bunkó, hogy még élvezi is.

nopasaran (törölt) 2009.03.25. 21:45:25

@Kicsi79:

Ritka köcsög lehetsz...hallode.

Sokkal nagyobb eséllyel csinálsz bajt így, mintha lazán félrehuzódnál az útból...

Gondolkozz is néha...bár ez nehéz feladat lehet neked az írásműved alapján.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.25. 23:05:32

@valami hidralika mittudomén: Ó jaj, most leégtem, hejesen se tudok írni, meg nem értek a fizikához se, olyan hüje vagyok, hogy a távolságot sebbeségnek hiszem, minek is szolók hozá... ;-) Mea culpa.

Ami a dolog érdemi részét illeti: én továbbra is azt gondolom helyes szabályértelmezésnek, hogy ha max. megengedett sebességgel megy, elfogadható mérési hibán belül, akkor a szabály szerint leszarhatja, hogy a mögötte jövő mennyivel gyorsabb.

Ha van benne ész illetve udvariasság, akkor persze kimegy a külsőbe, de nem köteles.

Ami meg a mögötte jövőt illeti. Ha van benne ész illetve udvariasság, akkor megvárja, míg a másik észbekap. Nem vág ki jobbra, hogy onnan előzzön, nem megy rá húsz centire reflektorral, nem dudál türelmetlenül. (Ezek ugyanis nemcsak szabálytalanok, hanem veszélyesek is.)

A villogás speciel szabályos jelzése annak, hogy szeretne a belsőn gyorsabban hajtani, és legyen szíves az előtte levő lehúzódni, de persze Magyarországon a villogtatást is sokan zokon veszik, hát ez mondjuk tényleg kár.

Ha nagyon odaragadt a másik a belső sávhoz, akkor ki lehet menni a külsőbe, várni egy picit, aztán elhaladni mellette, "fokozott figyelemmel".

Mert ahogy a lasabban haladó ne akarja nevelni a gyorsabban haladót (ezzel egyetértek!), ugyanúgy a gyorsabban haladó se akarja megnevelni a másikat ott a helyszínen.

A kioktásra itt ez a blog, azér' van.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.25. 23:10:49

@promontor: lasabban=lassabban. kioktásra=kioktatásra. Tényleg nem tudok hejesírni... ;-))

TH 2009.03.25. 23:13:59

@Gabesz81: Na, legalább valaki észrevette! Béna vicc vót tudom, de ma csak ennyire futotta. :)

veszettcsiga 2009.03.26. 02:44:13

kircsi79

Nem azzal van baj ha 50 el mész, hanem hogy "azért is megmutatod"! És ez se lenne baj, ha ezt nem a belső sávban tennéd! Ezzel ugyanolyan veszélyes vagy mint a gyorshajtó, mert morálisan rombolod az egymás mellett élés szabályait. Tudod, magyarország közlekedési kultúrája ezért van ott, ahogy van, mert ilyenkkel vannak tele az utak, mint te! Akik vagy nem ismerik a kreszt, vagy azt se tudját, miről van szó mikor éppen vezetnek.

Te a második kategóriába kerülhetsz, aki hajlamos párhuzamosan - km-eken keresztül haladni - a melette levővel... akinél persze 90 éves nagyanyám is gyorsabban vezet - és ha valaki véletlenül rádvillant, akkor azt zokon veszed, hogy ugyan miért mertünk betolakodni személyes elmélyült kis világodba... De tudod nem az a baj, hanem az hogy ilyenkor észre sem veszed magad -AZT SE TUDOD MIRŐL VAN SZÓ- sőt talán még zat sem, hogy valaki rádvilantott (nem értem erre miért sértődsz meg, mikor csak előzési szándékát jelezte)
te csak autózol tovább... nem velünk, hanem egy másik dimenzióban élsz - épp a tenger partján fekszel, és a töködet nyaldossák a hullámok... :)

te saját károdból sem tanulsz. Nem téged sajnálunk, hanem a párodat és a gyermekedet, mert mind az autózáshoz, mind az udvariassághoz is "nímand" vagy.

kéjenc 2009.03.26. 04:11:56

én csak annyit tudok mondani,hogy volt ilyen vastag bőr a pofádon,hogy a mérhetetlen butaságoddal eldicsekedj itt.baszd telibe a jókurvanyádat a belsősávban te féregszar

veszettcsiga 2009.03.26. 07:18:37

anno még valahogy úgy tanultam a dolgokat hogy

Vegyem fel a forgalom ritmusát... ha lassabban haladok menjek ki a a szélső sávba... ne ZAVARJAK, AKADÁLYOZZAK, VESZÉLYEZTESSEK senkit

A tanuló vezetők is szerintetek miért nem a belső sávban nyomják? Vagy egészen a vizsgáig tartják be azt, hogy ha megelőznek valakit visszatipegnek szépen jobbra?

Azzal hogy valaki gyorsan halad vajon több szabályt sért, mint aki indokolatlanul birkán?

alte trottel 2009.03.26. 08:50:48

Lám csak lám!
Milyen hatásos integráló erő az agresszív bunkóság!
Hogy egy nevezőre jutottunk!

brobert70 2009.03.26. 08:56:43

Kedves (?) Lunitari és nopasaran !
Kicsit bánt, hogy lehülyéztetek, de elviselem, akárcsak azt, hogy lehúzódjak a belső sávból, még akkor is, ha NEM jön gyorsabb jármű mögöttem. És nem csak azért, mert _szerintem_ így kell értelmezni a 36.paragrafust, hanem mert nem vagyok akkora tapló, mint az aki töketlenkedik a belsőben a vélt szabályossága tudatában. Szerintem. Tetszik, nem tetszik, ez van... Még lakott területen belül IS. Nem is szoktak levillogni... Sőt! Mondok egy durvábbat! Képzeljétek, olyan balfasz vagyok, hogy néha még udvarias is vagyok! Ez sokaknak nem megy sajnos itt Magyarországon (csak a balkáni stílus), pedig a közlekedés nem élet-halál harc, csak ha azzá alacsonyítja néhány agyatlan, komplexusokkal terhelt barom...
Na és most lehet engem ismét lehülyézni, leszarom.

TH 2009.03.26. 10:57:19

@alte trottel: Nem csak az aggresszív bunkóság, de a végtelen ostobaság is. Ez is összehozza a többséget azért. :)

Sutty ! 2009.03.26. 16:57:32

Látom csak a maszlagra tudtok reagálni.

Tisztelet a kivétel.

Sutty ! 2009.03.25. 17:24:56
Kedves fórumozók, szerintem sok a rizsa, én is szeretem a szabályokat betartani.

De azért valljuk be őszintén a rendőri ellenőrzés tűrés határa ebben az esetben eléggé rugalmas.

Itt azért a /+/-/ ba 15km per óra sebesség nem tényező.

Elvégre nem gépek vezetik az autókat.

És aki rutinos alkalmazkodási képességgel nem rendelkezik, az ne vezessen gépjárművet.

Ha a kekeckedést keresi, akkor meg azon se csodálkozzon, hogy ő a hibás.

Persze vannak valóban jogos érvelések is.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.26. 23:27:18



én reggel voltam rohadt udvarias, két béna p.nát elengettem hogy ne tartsák fenn a sort. a helyszín lényegtelen. eltelt vagy 10 másodperc, mire az 1. sz. libának leesett hogy akkor most qrva gyorsan kéne kanyarodnia, mert mehet. még csodálkozott is, olyan képet vágott mint aki pancsernak néz és nem érti miért engettem el. persze a mögötte felgyülemlett kocsisort segítettem. előttem egy csuklós busz kanyarodott le, úgyhogy mindenképpen meg kellett álnom. a 2.sz p.na viszont vigyorogva megköszönte :)

Kicsi79 2009.03.29. 13:11:00

Jól van, látom harapnak a halak! :-)
Gondoltam letesztelem, milyen a reakció, ha ilyen agresszív valkinek a hozzáállása a kérdéshez.

Kicsi79 2009.03.29. 13:37:30

Egyébként a párom elvesztése igaz, de nem megyek bele utcai harcokba. Kizárólag önvédelmi célból hordanék fegyvert.
@veszettcsiga: 1000 bocs ha megbántottalak, igazából csak kerestem valakit, aki a szabálytalan oldal védelmére kelt. Semmi személyes célzata nem volt a dolognak. Mégegyszer: BOCS!
Valójában inkább elengedem az ilyen barmokat, és csak 1 jót röhögök amikor csattan a fotó!
Kb 2millió vezetett Km után én már csak szórakozom az ilyen faszkalapokon.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása