Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Budapest egy közlekedési paradicsom

2009.03.26. 11:22 :: Kisikasa

Bár szidjuk a budapesti közlekedést és az autósok hozzáállását, azért úgy tűnik, van még néhány hely ezen a világon, ahol talán még több ok adódik a panaszra. Kata tapasztalatai azt mutatják, néha még örülhetünk is, hogy a helyzet nem rosszabb.

Már régóta érlelődik bennem, hogy ezt meg kellene osztanom Veletek, mint elrettentő példa: Varsóban bármi megeshet. És amióta megtapasztaltam ott a vezetés örömeit, úgy gondolom, Budapest egy közlekedési Paradicsom. Időbe telt, mire lerajzoltam, ráadásul csak remélni merem, hogy érthető lesz.

A sztori lényege, hogy a pirosan ábrázolt mentőautó villogva bár, de hang nélkül a forgalommal szemben a legszélső sávból szépen bekanyarodott jobbra. A történetet csak nehezíti, hogy az adott kereszteződésben, mint megannyi másikban is Varsóban, az egyenesen és balra haladóknak egyszerre van zöldje, jobbra bármikor lehet kanyarodni, illetve a velük szembe jövőknek is, így a balra kanyarodók szépen besorolnak középre, kivárják a sorukat, majd amikor már minden rég piros, elkanyarodnak. Természetesen a kereszteződés beláthatósága attól függ, hányan torlódnak középen éppen.
 
Történetünkben én voltam 'A', aki várta, hogy a szembejövők elfogyjanak, takarásban a szemben szintén balra kanyarodni kívánóktól, majd észrevettem, hogy 'C' megállt, azaz feltételeztem, hogy neki már piros, és elkezdtem kanyarodni. Ekkor bukkant fel 'B', akinek mégsem volt még piros (és 'C'-nek sem), aki szintén nem vette észre a némán éppen kanyarodó mentőt. 'C' azért állt meg, mert ő viszont már észrevette... Ekkor én 'A' és 'B' szépen szembekerültünk egymással a kereszteződés közepén, miközben a mentőautó is próbálta átverekedni magát. Elengedtem 'B'-t, majd ijedtemben besoroltam balra a belső sávba, remélve, a mentőnek pedig elég lesz a külső...
 
Ami számomra tanulságos, hogy azóta nem hiszek el semmilyen mentőnek semmit, és sajnos már bármilyen irányból várom, hogy jöjjön, alattomosan, hang nélkül, pedig Budapesten nagyon logikus hangokat adnak ki annak megfelelően, ki milyen irányból kellene, hogy számítson rájuk, épp piroson mennek-e át, stb. Most ebbe még vissza kell szoknom, hogy ne legyen üldözési mániám. A másik tanulság, hogy nálunk azért relatíve sok olyan kereszteződés van, ahol a balra kanyarodó sáv külön lámpát kap, és főleg nem az ekkora 2-3 sávos kereszteződések forgalmát küldjük egymásra ömlesztve, úgyhogy le a kalappal. Persze tökéletes közlekedés nincsen, de mindenkinek javaslom, aki valaha is azt gondolta, hogy Budapesten autózni rossz, lassú, dugókkal teli, nézzen körül Varsóban.

58 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés külföld autó sztereotípia veszélyes kresz mentő

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.26. 11:26:16

tehát nem használta a mentős a megkülönböztető jelzést...

imádom mikor akkor tolja rá a hangot, mikor már a kereszteződés közepén van... nesze neked észlelési idő...

George Jung 2009.03.26. 11:40:17

Tanulságos, de azért abban szerintem megállapodhatunk, hogy attól, hogy van rosszabb is, ez még nem lesz jó.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.03.26. 11:44:55

Külön hang, amikor piroson megy át? Nekem ez új, de logikus.

Vagy ez valami friss kresz-dolog?

kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.03.26. 12:07:57

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: gondolom Kata arra gondol, amikor a mentős egy-egy rövid, szaggatott jelzést ad, a folyamatos sziréna helyett. Felénk is gyakran alkalmazzák, valóban jó.

Atika!!! 2009.03.26. 12:11:34

A lengyel közlekedés tényleg egy katasztrófa :) Vezetni még nem volt szerencsém ott, de elég kaotikusnak tűnt a dolog.
Rengeteg a középen elválasztósávval rendelkező út. És a kereszteződésekben ott megfordulni(!!!) is mindig lehet, legalábbis ezt vettem ki, akkoris ha amúgy piros a lámpa. Varsó-Lódz között (kb 130km) 3 baleset volt...
Viszont nagyon sok fix traffipax van, amik jó előre ki is vannak táblázva.

Dubito 2009.03.26. 12:13:33

Szerintem Budapest forgalomszervezés szempontjából az egyik legjobb a nagyvárosok közül. Dugó az mindenhol van, törvényszerű ahol ennyi autó akar ekkora helyen egyszerre közlekedni.
Amiben Budapest rosszabb más nagyvárosoknál, az maga a közlekedői, az erőszakos, udvariatlan, türelmetlen, egymást semmibe vevő autósok

mqqq 2009.03.26. 12:17:02

Aranyos ez a szabásminta.

kovka 2009.03.26. 12:21:22

Örömmel látom h eddig még nem özönlöttek a "Hülye posztoló, nem tudsz vezetni bazz, akkor ne vezess! " :D

Húzós helyzet tényleg!Lehet h berosáltam volna egy csöppet : ) És a rajz is fasza, érthető.

ladislaus 2009.03.26. 12:22:47

USAban is kanyarodhatsz pirosnal jobbra. Kivetel ha tabla tiltja.

Kakimaki 2009.03.26. 12:29:23

Az ilyen közlekedési helyzeteken mindig csak a túrosták akadnak ki.. Nézzétek meg például Erdélyt. Ott is mindenki megy a saját feje után és mégsem problémáznak :) Viszont ha valaki ehez nincsen hozzászokva az nagyon meg tud lepődni egy-egy ilyen helyzetben :)
Valószínü hogy ök is találnának hasonló problémákat a mi közlekedési morálunkban...

reader613 2009.03.26. 12:31:27

jó a rajz, versenyben lesz a legjobb illusztrációkért, majd amikor a 10 éves szülinapon összeírja valaki (?).

zsoci 2009.03.26. 12:34:48

Pedig ez a normális rend, Berlinben is hasonló van. Sokkal gördülékenyebben lehet ilyen irányitás mellet közlekedni.

kovka 2009.03.26. 12:48:50

Mint olasz ország ugy-ugye : )
Ők is levannak a rendszerüben, cska mi kapnánk agyvérzést. (szerintem ők még élvezik is)
Bátyám mesélte hogy látott egy csávót az olasz dugóban akinke elromlott a dudája. Kiszállt és addig nem ment sehova ímg meg nem szerelte! : )
Duda nélkül egy lépést se!: )

Bocs az interraptért

Neocon 2009.03.26. 12:52:10

Az Usaban is lehet jobbra kanyarodni pirosnal, neztek is ram meglepetten, hogy ezt nalunk miert nem lehet, csak szet kell nezni. :)

kovka 2009.03.26. 12:52:32

Bocs a hejesírásért! Mindent a gépelési hibákra fogok!!

bokiur 2009.03.26. 12:53:47

kisikasa
örülhetsz neki,hogy nem körforgalom volt+villamos az a szép Varsoba.

zse 2009.03.26. 12:57:32

Én is szoktam mosolyogni, amikor a magyar közlekedési rendet szídják. Persze nem tökéletes, lehetne javítani dolgokon, főleg az emberek mentalitásán, de azért vannak sokkal rosszabb helyek.
Törökországban csak keveset vezettem (de sokat taxiztam), de Marokkóban és Brazíliában azért volt időm megismerni.
Szeretek Magyarországon vezetni. Olyan jó, hogy pl. vannak sávok, és vannak besorolást előrejelző táblák, és az autók besorolnak, ha pl. kanyarodni akarnak.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.26. 12:57:44

@bokiur: Szerintem Kisikasának tökminegy, hogy van-e Varsóban villamosos körforgalom, mert ő csak beszerkeszetette a posztot. :P

a rekettyés 2009.03.26. 13:05:04

Büszke vagyok magamra elsöre megértettem:)

hawkeye 2009.03.26. 13:09:31

A megkülönböztető jelzéseket - hang és fény - kötelező EGYÜTT használni!!!

Született jó pár bírósági ítélet, amely elmarasztalta az ilyen jármű vezetőjét, mert csak az egyiket - általában a fényjelzést - kapcsolta be.

Aztán ha már a jobbrakanyarodásnál tartunk, hungarikum idiótaság a kiegészítő zöld és a "rendes" zöld közti, pár másodperces szünet.
Ilyen sehol a világon nincs...

Kakimaki 2009.03.26. 13:11:14

De azért Magyarországon belül is vannak hatalmas különbségek.
A vidéki városokban például nyugodtan lehet biciklizni ugyanis az autósok figyelnek rájuk.. De mondjuk Pesten nem mernék kerékpárra ülni :)

kovka 2009.03.26. 13:12:27

@hawkeye:
Én úgy tudtam h nem kötelező együtt használni, de csak ha az egyiket használja akkor közel sincs annyi joga mintha mindkettőt.
Pl szirénázó+villogó rendőrautót nem lehet megelőzni, akkor se ha 20-sal megy. Ha csak a villogót használja , minden további nélkül...

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.03.26. 13:14:19

hawkeye: Te a lengyel kreszt is fejből nyomod? ;)

Guszty 2009.03.26. 13:16:09

@hawkeye: Csak máshol lehet, hogy nem ütik rendszeresen a gyalogosokat. Ebben a pár másodpercben lesz zöld a gyalogosnak, esélyt adva neki, hogy át tudjon kelni a zebrán. De semmi gond, elég sok autós "átcsúszik" a pár másodperces piroson, mondván úgyis mindjárt zöld lesz. :-(

hawkeye 2009.03.26. 13:17:16

@insert_click: aztat nem, de a vengri szerint télleg együtt kell a két jelzést.. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.26. 13:22:17

@Guszty: És az olyan sarkoknál, ahol van külön jobbra kanyarodós kiegészítő lámpa, zebra viszont csak bal oldalon, ott minek van így?

hawkeye 2009.03.26. 13:23:05

@Guszty:
Várj, lehet, h rosszul írtam le!

Adott egy kereszt. ahol jobbra van kieg jelzés.

Pl. Bp. Kárpát - Dráva sarok.

Jobbra vil. a kieg zöld. Aztán az kialuszik, és kb 3 mp múlva műxik a "nagy" zöld.
Ettől kb. 1 - 2 mpre kapcsol be a gyalogos zöld.

Tehát nem előbb, hanem később.

A veszélyessége az, h vannak, akik ismerik ezt a(és a hasonló agyatlanul programozott) helyet, mennek át a két fázis között is.

Aki meg nem, az satu. Na ekkor szokott hátulról belecsattanni a helyismerettel rendelkező...

Remélem most jól le tudtam írni...

hawkeye 2009.03.26. 13:24:46

Tehát a kieg. zöldnek meg kellene várni a "nagy" zöldet...
Ennyi.

kard73 2009.03.26. 13:25:26

Egyszer én is majdnem elkaszáltam egyet amelyik csak a villogót használta.
A Mező Imrén mentem az Orczy felé és a Vajda Péterből jött ki elém. Még a nysa volt, tehát nem ma történt :)

tpapa 2009.03.26. 13:28:10

Aki pedig azt hiszi, hogy Varsóban* rossz, az menjen az arabokhoz** vezetni!

*-nincs ottani tapasztalatom, csak a fent leírtak nem tűnnek akkora horrornak számomra. ;)
**-ottani viszont van. :(

mikrovp 2009.03.26. 13:28:28

Én több helyen is közlekedtem Lengyelországban (Varsóban is), és az a helyzet, hogy sokkal jobban figyelnek egymásra, mint mi itt Bpesten. Körültekintőbbek, nyugodtabbak, sokkal jobban érzékelhető a közlekedésben egyfajta közmegegyezés jelenléte. Ott is van barom, az itthoni egy százaléka. Szóval ott is adódik nehéz szituáció, de klasszisokkal jobban oldják meg nálunk. Ja, és sokkal kevesebb a lámpa, ezért lényegesen önállóbban közlekednek, aminek egyenes következménye a gördülékenyebb haladás még a legzűrösebb esetekben, dugókban is.

____ 2009.03.26. 13:28:32

A lengyelek viszont azert allatok is, pl siman 120al eloz a szerpentinen az ifa csikorgo kerekekkel, rendesen bedolve, mogotte 2 kispolszki ugyanilyen tempoban, centikkel elferve, belathatatlan kanyarokban, nagyon kemeny pszichopara. Persze mindezt ugy, hogy epitett marcsa koszobor minden kanyar elott es utan, merthogy ott jol meghalt mar a valakinek a valakije.

Lunitari 2009.03.26. 13:34:12

@hawkeye: Megszokásból nem vezetünk.....

Kakimaki 2009.03.26. 13:34:17

Indiában meg az dönti el az elsőbséget hogy kinek mekkra a jármüve :D
Megint a motorosok meg a biciklisek szívnak :))))

mikrovp 2009.03.26. 13:34:32

Lényegesen kevesebb a baleset náluk, pedig a forgalom legalább akkora, a lengyelek igen mobilis népek. Mária-szobor meg nem a balesetek miatt van.

Gerardus A. Lodewijk 2009.03.26. 13:34:56

Az egykorinak nevezett NDK-ban lényegében minden viszonylag belátható lámpás kereszteződésben a piros lámpa mellett kiegészítő táblán jobbra mutató zöld nyíl jelezte, hogy a piros jelzés idején is szabad jobbra kanyarodni.

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.03.26. 13:36:56

Nem tudom, mi bajod ezzel: a balra kanyarodás tényleg problémás, de a jobbra mindig lehet kanyarodni szabály tök logikus: ha piros a lámpa kinézel balra, és ha senki nem jön a sávodban már mehetsz is. Mivel csak egyféle ütközés jöhet létre, (jobb szélső sávban egyenesen haladó vs jobbra kisívben kanyarodó) ezt elég nehéz elhibázni! Én vezettem lengyeleknél, Varsóban is, máshol is: soha semmi bajom nem volt. Régi faros skodával voltam Gdansk-ban és Marbork-ban, újabb Nissan Maximával megjártam Vilniust Lengyelországon át: semmi extra. Esetleg a 2x1,5 sávos országutak, ahol mindenki a leállósávban autózik, középen pedig marad 1 sáv előzni. Ez kissé veszélyes, oda kell figyelni. Mellesleg: Litvániában is mindig lehet jobbra kanyarodni: a jelzőlámpa mellé állandóra odafestett jobbra mutató zöld nyíl jelzi ezt.

hawkeye 2009.03.26. 13:39:32

@Lunitari:

Hát igen.... :)

Egyébként Varsó a szívem csücske. Olyan könnyen még sehol se közlekedtem, mint ott.

Előttem egy kék villogós, mögöttem egy kék villogós, oldalt egy - egy sárga villogós felvezető - biztosító kocsi.

Én meg urasan, középen, a 80 tonnás Katival, amit az ottani ELMŰ-nek szállítottunk le.

Ráadásul szép, meleg, nyári éjszaka volt... :)))

Kakimaki 2009.03.26. 13:41:01

@hawkeye: "Előttem egy kék villogós, mögöttem egy kék villogós"
Ez erős jele annak hogy meg akarnak állítani :))))))))))))))

Popeye76 · http://zugloihazelado.atw.hu 2009.03.26. 13:41:17

Még valami: a mentő megy, amerre üres betont/aszfaltot talál, és ez így van rendjén. Kivétel reptér kifutópálya és vonatsín, mert azok nem tudnak időben kitérni. Bp-en is megy a mentő mindenhol, mert az emberélet a legdrágább. Varsóban ott és akkor épp a szembesávban volt üres hely. Nem nagy ügy. A sziréna biztos idegesítette a sofőrt, vagy elromlott, a forgalom így is úgy is állt, aki észrevette a mentőt, az lehúzódott. Megsérült vki? Nem. Akkor ez így volt rendben. Persze elképzelhető, hogy nyert volna pár 10mp-et szirénával, de ez korántsem biztos. Nem mindig az agyonszabályozott megoldás a jó megoldás!

Kerti Öröm 2009.03.26. 13:42:05

@zse "Én is szoktam mosolyogni, amikor a magyar közlekedési rendet szídják. Persze nem tökéletes, lehetne javítani dolgokon, főleg az emberek mentalitásán, de azért vannak sokkal rosszabb helyek.
Törökországban csak keveset vezettem (de sokat taxiztam), de Marokkóban és Brazíliában azért volt időm megismerni."

Ne szídd anyira a török közlekedést. Az igaz, hogy autópályán leállósávban simán mennek forgalommal szemben, 2 sávon 3 sorban hajtanak, és indexet nem használnak, de ha ezeket megszoktad, akkor utána már egész jó ottan közlekedni. Ugyanis nem agresszívek, nem száguldoznak és nem akarják egymást nevelni, mint itteni autóstársaink. Szóval kis akklimatizálódás után szerintem még pihentetőbb is ott vezetni.

hawkeye 2009.03.26. 13:49:36

@Kakimaki:
Erő és súlyfölényben voltam... :)

De ügyesen csiálták. Németországból indultunk este, jó pár hídon és vasúti kereszteződésben le kellett állítani a forgalmet, de 5 percnél sehol se kellett többet várnunk.
A németeknél ez természetes, de hogy a lengyelek is ilyen precízek legyenek, meglepő volt.

(Mo-n inkább nem is mondanám...
Kaptam már úgy útvonalengedélyt, amit a hatóság módosított, olyanra, h 4 helyen nem lehetett átférni a magasság miatt...)

Lunitari 2009.03.26. 13:57:47

@hawkeye: Miért nem lep ez meg? ......

kéjenc 2009.03.26. 14:35:34

ki a faszt érdekel varsó,el se olvasom

Ferocious 2009.03.26. 15:15:43

@kéjenc: egy picurit butusnak tűnsz számomra...

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 15:19:18

Minél több a szabály ...annál hülyébbek az emberek...mert nem kell gondolkozni.

Ahol nincsenek szabályok ott a józan ész dönt...és a döntése mindig jobb a szabályoknál...

Érdemes megfigyelni amikor nem jó a lámpa nagy forgalomnál, akkor rövid idő alatt nálunk is kialakul egy látszólag káosz jellegű jármű áramlás...ami mégis gyorsabb és biztonágosabb, mint amikor a lámpa működik ugyanott.

Persze akad mindig néhány gyakorlatilag vezetésre alkalmatlan vezető, aki képtelen felismerni mit is kéne csinánia ott ahol épp nincsenek érvényben a szabályok...hanem csak az ésszerűség dönt.

Lényegében az ...
aki épp jobb pozícióban van,
az mehet elsőnek alapon működve...
...elsőbbségektől függetlenül.

Sokkal rugalmasabb így a forgalom, mint
a szabályok által elrendezve.

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.03.26. 15:24:39

Éljen Varsó, vesszen a betegesen agyonszabályozott idiotizmus! Sok beteg szabály nagy része csak arra jó, hogy a törvény felett állók megszeghessék őket, illetve hogy a rendőrség szedhessen pénzt. A közlekedés csak fölöslegesen lassul tőle. Pár igazán komoly kereszteződés kivételével 3 napra ki kéne kapcsolni Bp-en a lámpákat, és leszerelni a kötelező haladási irány táblákat. Csodát látnánk, azt hiszem!
Jöhet az anyázás, de nem én találtam ki:
webcast.tv2.hu/index.php?m=video&video_id=388557

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.03.26. 15:41:38

@hawkeye: Ja, azt én is tudom ;) a vengerszkij kreszben benne is van, hogy csak együtt számít megkülönböztető jelzésnek. (ha jól emlékszem)

Asidotus 2009.03.26. 15:42:15

Barátom Indiáról mesélt igen vad dolgokat:)
Az elsőbbség kérdése a jármű mérete és hangereje (elefántok komoly előnyben!)
A buszsofőr imádkozik, és utána tolja neki ezerrel, és meg van győződve róla, hogy nem lesz baja.
Vasúti kereszteződésben (ahol jóval hamarabb lezárják a sorompót, értsd negyed órával hamarabb, mint a menetrend szerint, de még így is késik fél órát a vonat!), az autósok mindkét sávot feltöltik, és a vonat után még negyedórákat dudálnak, mire mindenki elmehet

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 15:52:24

@magpet:

Igen annyi a titok, hogy
egy szabályok nélküli világban

FELELŐS

leszel a saját tetteidért és...
.. nem CSAK a szabályok betartásáért!

hawkeye 2009.03.26. 16:10:19

@nopasaran: teljesen igazad van, de a trend az ellenkező. Az emberek jó részéből kiveszett minden kreativitás, már a gondolatait, nézeteit is a mobil memóriájában hordja, úgy nem kopik a szürkeállomány.
Szállításvezetőnk a minap: - Na, bekapcsolom a rádiót, milyen idő van odakint.
Az eszébe se jutott, hogy kinézzen az ablakon.
A zöldséges a 200-at meg a 300-at számológéppel adja össze.
A KRESZ-t is nem Biblia méretűvé kéne duzzasztani, hanem érthetőre lefordítani, s a szabályok harmadát kidobni belőle.
Meg ilyenek.
Hogy ez direkt van-e így, elhülyítősen, gondolkodásról leszoktatóan, azt én nem tudom...

Kerti Öröm 2009.03.26. 16:31:36

@hawkeye: Még azt is hozzárakhatod az elhülyüléses felsorolásodhoz, hogy hamarosan pár kilométeres útra is képtelen lesz egy átlagember GPS nélkül...

Riska 2009.03.26. 17:51:59

@RosszQtya:
Én attól kapok agyf.t amikor nincs előtte semmi, vagy épp az üres villamossínen megy, de csakazértis csapatja neki a hangjelzést, hadd ébredjen föl a férgese éjjel 1kor. Amúgy ez sarkítás, azért a 90% odafigyel hogy éjszaka lehetőleg minimálisra csökkentsék a hangszennyezést, de akad egykét szerencsétlen. (mentőállomás közelében lakom, ha finganak a mentőörsön azt is hallom kb)

vhm 2009.03.26. 20:57:26

@hawkeye: "Aztán ha már a jobbrakanyarodásnál tartunk, hungarikum idiótaság a kiegészítő zöld és a "rendes" zöld közti, pár másodperces szünet.
Ilyen sehol a világon nincs... "

Ennek MEG VAN AZ OKA!!

Kieg zöldnél nem jöhet gyalogos, sima zöldnél ami utána van meg igen. Namost milyen dolog lenne a kieg zöldre behajtó autós elé leengedni a gyalogokat egyszercsak, merthogy akkor jön a nagy zöld?
Ez a lényege és ezért a szünet. Mert aki kieg zöldre megy be az el kell hagyja a kereszteződést, és csak utána jöhet a rendes zöld lámpa gyalogossal.

Aki pedig "ismeri" és behajt a TILOSBA az 100 ezret kockáztat + börtönt ha időközben elindulnak a gyalogosok a piros után kapott zöldjükre...

vhm 2009.03.26. 20:59:20

@nopasaran: "Érdemes megfigyelni amikor nem jó a lámpa nagy forgalomnál, akkor rövid idő alatt nálunk is kialakul egy látszólag káosz jellegű jármű áramlás...ami mégis gyorsabb és biztonágosabb, mint amikor a lámpa működik ugyanott."

Ez sajnos csak Budapestre és környékére érvényes.
Vidéken örökre ottmaradhatsz az alárendelt úton... :S

vhm 2009.03.26. 21:02:38

Mentős téma. Minap mondta valami okos a tv-ben az OMSZ-től, hogy azért NEM szirénáznak sokszor, mert a mentőben a beteg állapota súlyosbodhat sokszor a sziréna miatt! Érdekes, de logikus, mert a szirénázó autó szállít valakit az felfoghatja úgy is, hogy nagyon nagy a baja és attól lesz rosszabbul.
Azt mondták ezért használják sokszor kevesebbet a szirénát és haladnak inkább lassabban.
Végülis elég hihető ez is.

Don Blasius 2009.03.26. 21:29:41

@valami hidralika mittudomén:
Ja, megindul a kritikus tömeg az alárendelt úton, és megáll a főút. Tegnap is működött a Boráros téren.:)

hawkeye 2009.03.27. 10:31:25

@valami hidralika mittudomén:

Logikátlan a magyarázatod.
Az üres intervallumnak sokkal nagyobb a balesetveszélye.

A másik, meg hogy olyan kereszteződésekben is így műxik a dolog, ahol nincs is gyalogátkelőhely kijelölve.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása