Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egymáson keresztül akarnak kanyarodni

2009.03.26. 18:00 :: SilentSound

Sokan követik el azt a nagy hibát, hogy megszokásból közlekednek, fel sem tűnik nekik, hogy megváltozott valami. Nikorene a Lágymányosi híd budai lehajtójánál szembesül leggyakrabban ezzel a helyzettel, megspékelve a szándékosan a bal oldali sávból mindenkin keresztül az alsó rakpartra kanyarodó autósokkal. Meg egy jókora kátyúval.

Most már lassan minden reggel (10 esetből 8-szor) megesik velem a következő heppening, és érdekelne a többiek véleménye, mielőtt egyszer beüt a krach, hogy fel legyek vértezve.

Reggelente a Lágymányosin közlekedek Pestről Budára, a célállomás az Infopark, tehát a Lágymányosi budai hídfőjénél lejövök a hídról. Itt ugye a két sávból lesz, azt hiszem 3 sáv, amiből kettő megy balra, egy pedig jobbra. Amíg az alsó rakpart le volt zárva, addig mindkét balra kanyarodó sáv, sárga táblával és sárga felfestéssel jelölve, a Műegyetem rakpartra kanyarodott (legalább is ebből az útból lesz a Petőfi hídtól kezdve).

Miután újra megnyitották az alsó rakpartot, a sárga terelő táblák eltűntek, és visszaállt a régi, kék táblával jelölt rend, miszerint a bal szélső megy a fölső, a középső az alsó rakpartra, így aki a bal szélső kanyarodó sávból kanyarodik, az két sávos részre érkezik, felfestés a kanyarodást (hogy melyik sávba érkezzél) nem segíti. Körülbelül a visszaállítással egy időben megjelent egy szép kis kátyú a felső rakpart részen, természetesen pont a kanyarodás nyomvonalában, ami idővel egyre nagyobb lett.

Normális esetben az ember itt úgy kanyarodik, hogy a belső sávba érkezzen, de úgy emlékszem, hogy egy sávból kettőbe kanyarodva szabályos bármelyik sávba érkezni (majd úgy is ki leszek javítva, ha nem így van).

Gyakorlott szemek nyílván tudják már, hogy mi a bibi. Természetesen az, hogy minden harmadik autós úgy gondolja, hogy nem várja ki az általában hosszabb sort, ami a bal szélső kanyarodó sávban alakul ki (és egyébként 1 zöld alatt átjut a legvége is), hanem a középső sávból kanyarodik a felső rakpart szélső sávjába.

Ez egyértelműen szabálytalan, hiszen az a sáv az alsó rakpartra megy, ahogy ezt a „kötelező haladási irány” tábla is jelzi. Normális esetben maximum mérgelődnék a tahókon, de mint említettem elég nagy kátyú alakult ki, pont rossz helyen, a felső részen, úgyhogy meglátásom szerint 4 lehetőség közül választhatok.

1, balról kerülöm a kátyút, kockáztatva azt, hogy felrakom a kocsit a bal padkára

2, belemegyek a kátyúba, kockáztatva az ilyenkor előforduló sérüléseket az autón

3, „középre” veszem a kátyút, ezzel egy hangyányit (de a kátyú méretének növekedésével arányos mértékben) átlógok a külső sávba

4, egyből a külső sávba érkezve kanyarodok

3-as és 4-es estben a csattanás kockázata a nagyarányú szabálytalan autós miatt nem elhanyagolható. Kérdésem az, hogy vajon ha ilyenkor esetleg megtörténne a baj, akkor van-e olyan érvelés, amivel kihozható a megosztott felelősség, amit nyílván jó lenne elkerülni.

Volt hasonló kanyarodós poszt már, de remélem ezért ez a helyzet annál egyértelműbb eredményt hoz.

171 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés híd autó hülye veszélyes útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TH 2009.03.26. 18:06:04

Sikerült felfognom, hogy melyik kereszteződésről van szó, és valóban, azt hiszem pontosan meg van határozva, hogy kinek hova kell kanyarodnia.
A kérdés az, hogy mi van felfestve a középső sávból kanyarodóknak. Elméletileg mindkét opciót lehetségesnek tartom, de emlékeim szerint itt igazad van, a középső sávból mintha csak az alsó rakpartra vezetne az út. De rég voltam arra, nagyon nem emlékszem már. Ha összeütköztök, akkor nyilván sok mindentől függ, hogy kit hoznak ki hibásnak...

RaveAcE 2009.03.26. 18:26:53

Nem fogtam fel, nézem a térképet.
Ilyenkor jól jönne egy link. Link a posztoló?

Pepe83 (törölt) 2009.03.26. 18:28:24

Én is gyakran járok arra.
Jól írtad: 3 sáv, a bal a felső, a középső az alsó rakpartra visz.
Aki ezt nem tartja be, az lesz a hibás egy esetleges balesetben.

ugyhogy 2009.03.26. 18:29:02

Az a keresztezodes nem tul "felhasznalobarat". Bar a szabalyok szerint egyertelmu, tehat objkektive nem hibas forgalomszervezes, de megis nehez megerteni, hogy melyik sav hova megy, ha nem vagy eleg tapasztalt, esetleg eloszor jarsz arra.

A masik dolog, hogy miutan megszunt a tereles, kell egy kis ido, mire rajonnek az autosok. Itt meg nem is csak a megszokasbol vezetesrol van szo, mert amikor be kell allni a balra kanyarodo sorba akkor meg nem latszik, hogy mi a rendszer. Amikor meg latszik, akkor mar keso. Es akkor el lehet donteni, hogy bekeredzkedik-e az ember a lampa elott, vagy kanyarodik a kozepso savbol...
Ja meg persze ott van a pofatlansag faktor. Azt sose szabad lebecsulni. Ilyenkor meg meg ki is lehet hasznalni, hogy valtozott a rendszer. Ugymond ra lehet fogni a pofatlansagot...

TH 2009.03.26. 18:34:25

@RaveAcE: hát leírhatta volna, hogy lekanyarodik jobbra a hídról, és onnan megy balra. Így tudni kell, hol az infopark, meg ismerni a híd budai végét. Mert ugye ebből a mondatból "tehát a Lágymányosi budai hídfőjénél lejövök a hídról" különben nem leszünk okosabbak, ritka, hogy valaki akkor is a hídon maradjon (menet közben), amikor az már véget ér. Itt arról van szó, hogy még a levezetésről le lehet kanyarodni jobbra, nem muszáj végigmenni egyenesen, majd balra a Szerémire kanyarodni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.26. 18:39:12

@RaveAcE: Applikáltam egy térképet a posztba, ízlés szerint leszedhetők a feliratok, meg nagyítható-kicsinyíthető. :)

RaveAcE 2009.03.26. 18:39:33

Ok, felfogtam.
Tuti jó megoldást nem fogunk neked találni. Elvileg a kötelező haladást mutató táblával szándékozták megoldani. Ha a konkrét szitura kell help, javaslom vegyél egy kívülről is olcsónak kinéző autót, amit még karban lehet tartani. És ne kíméld a gázpedált.
3-as és 4-es esetben még fel is újítják neked az autót.
20 éves mazdával jártam Pestet és a bepofátlankodóknak egyértelmű volt, hogy nem vág be.
Kedvencem a Váci út - Árpád híd jobbkanyar, ahol senki nem látja a záróvonalat.

RaveAcE 2009.03.26. 19:01:20

@SilentSound:
@értem:
Mindenkinek köszönöm az infó hegyeket az infó parkról. Nem akartam kötözközni, meg kekeckedni, meg a guglit is megtalálom. Csak hát nem járok arra és olyan csupasz volt a poszt a térkép nélkül.

Mutatok példát:
A Rádi úton Vác felé jövet rögtön a vasúti átjáró után van egy kötelező haladási irány tábla (kerek kék tábla benne fehér nyíl fölfele). de az okosok itt is tudnak ám balra kanyarodni - át a záróvonalon a Vám utcába. Az a tábla meg a záróvonal azért van ott, mert a balra indexelő mögött feltorlódnak az autók - egészen a vonat sínig.
Ahogy dudálgatok, meg mutogatok nekik a visszajelzések alapján szerintem frankón nem értik, hogy mi a bajom.
Szerintetek lehet, hogy sokan nem is pofátlanságból meg sietségből szabálytalankodnak, hanem "csak" tudatlanok?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.26. 19:18:27

@RaveAcE: Nem, sajnos kommentbe csak szöveget lehet.

tygger 2009.03.26. 19:28:48

hm. minden reggel arra járok. és szoktam a középsőből a felső rakpartra kanyarodni. igen, kurva nagy köcsög vagyok, mindenkinek sokat ártok ezzel. és szerintem teljesen szabályos lehetne, mert - és ismét lehet szidni - még soha nem vettem észre, hogy bármiféle egyenesen mutató nyíl ki lenne rakva, önmagában a lehetőség teljesen nyilvánvalónak tűnik. holnap megnézem, hol az a nyíl. aztán ugyanúgy bekanyarodok, mert azért a birkaságnak is van határa.

és akkor itt felhozhatnám újra a nápolyi posztot, hogy pedig ott de jól működik minden ilyesmi. és tényleg. ez egy tudathasadásos nemzet, ez a probléma szinte már hiszti.

Marty Mcfly 2009.03.26. 19:30:15

itt sztem fölösleges elmenni odáig, hogy ha baj lesz, ki lesz a hibás, mert a hibás már most megvan:
Magyar Közút Kht.
és ha jól tudom, őket lehet is perelni káresetnél, ha jól bizonyítható, hogy valóban az út minősége miatt következett be a kár!

Marty Mcfly 2009.03.26. 19:32:58

@SilentSound:
nem is baj, sztem gyorsan tele lenne "csöcsös" képekkel a kommentrész... .-)

tygger 2009.03.26. 19:33:26

@tygger:
ja, és maga a lehetőség egyáltalán nem faszság. én például harasztiban lakom, van egy ugyanilyen kereszteződés. három sáv, egy kanyarodik jobbra, teljesen világos. a középsőből viszont lehet egyenesen menni a tesco és alsónémedi felé, de ugyanígy balra kanyarodni az ott kétsávosított 51-esre is. a legbelsőből értelemszerűen csak az 51-esre lehet kanyarodni. nem is értem, a lágymányosinál miért nem ez (volt?) az eljárás. mellesleg senkinek sem lehet idegen a szitu, mert a lágymányosi után a legbelsőből mindenki szépen a belsőbe kanyarodik, ahogy azt a logika is diktálja.

Marty Mcfly 2009.03.26. 19:36:10

kopizzátok be a teljes linket a keresőbe, mert vmiért a vége nem 'aktív'! bocs...

zbzbzb 2009.03.26. 19:46:51

szerintem a posztoló a hülye :)
a kresz kimondja, hogy neked mindenképpen a belső sávba kell érkezned, valahol a 31§ környékén ha jól emléxem.
ettől függetlenül, tényleg egyszerűbb lenne, ha be lehetne szépen kanyarodni a középsőből is, mivel a másik út osztott pályás.
persze, ha ott a kátyú is, akkor már tényleg csak a két sofőrön múlik - akár szabályosan, akár nem - hogy szépen elférjenek.

zbzbzb 2009.03.26. 19:48:10

elnézést, persze azt akartam mondani, hogy egyrészt osztott pályás, másrészt párhuzamos közlekedésre alkalmas.
úgy látszik, nem csak a posztoló a hülye :)

Nikorene 2009.03.26. 19:52:04

@tygger: hátjah... ha majd kész lesz a 13 éves ótóm, és azzal fogok járni, akkor ne nagyon kanyarodj mellettem :)
A kötelező haladási irányt jelző kék táblát pedig keresd a bal oldalon rögtön a kanyar után a lámpaoszlopon. Ott van, pont ott, ahol a 2 sávból 3 lesz, tehát pont ott, ahol eldöntöd, hogy felső, vagy alsó rakparti sávot válaszd. És igen, ott kezdődik a kocsisor, ami, mint leírtam, egy zöld alatt letudható.

Elnézést, hogy térképrészletet nem linkeltem be, ezért jár nekem egy "hülye a posztoló" :)

Nikorene 2009.03.26. 19:53:48

@zbzbzb: akkor is, ha nincs felfestve terelővonal a kanyarodáshoz? Csak olyan vonal van, ami a középső sávot tereli le az alsó rakparta (tehát ha onnét kanyarodsz a felsőre, akkor átléped)

Nikorene 2009.03.26. 19:57:17

@zbzbzb: olvasd el a 31est mégeccer... abban az van hogy HONNÉT kell kanyarodni, nem az, hogy HOVA

tygger 2009.03.26. 19:57:53

@Nikorene: vártam ezt a kommentet is. nagy észre vall mondjuk direkt azért kanyarodni a legbelső sávból a felső rakpart külsőjébe, mert "a tábla azt mondja és nekem van igazam". nehogy már eszedbe jusson, hogy esetleg a tábla mondja a faszságot. nem baj, neked igazad lesz, hajrá.

zbzbzb 2009.03.26. 19:59:33

@Nikorene: nyilván egy korrekt felfestés (meg persze a burkolat kijavítása) sokat dobna az ügyön, de engem még úgy tanított mind a két oktatóm (kresz és rutin) hogy a belső sávból a belső sávba kell érkezni - amúgy szerintem ez logikus is.
és ha így lenne, akkor bizony lehetne két kanyarodó sáv a felsőre, amiből a jobb oldali balra kis ívben és balra nagy ívben kanyarodó lenne.
láttam én már ilyet máshol is.
vagy nem-e?

tygger 2009.03.26. 20:00:50

@Nikorene: mellesleg meg ha az infóparkba mész, kurvára semmi keresnivalód a külsőben, hiszen kétszáz méter után be kell fordulnod balra :) véletlenül dolgoztam a b és a d épületben is.

Nikorene 2009.03.26. 20:01:13

@tygger: Elolvastad a posztot emberke? Bazi nagy kátyú van középen, amit szándékozok kikerülni, csak az olyan leszarom tahók miatt ,mint Te nem mindíg sikerül.

zbzbzb 2009.03.26. 20:01:38

@Nikorene: mondom "31§ KÖRNYÉKÉN, HA JÓL EMLÉXEM"
tehát lehet, hogy nem azon a környéken, és lehet, hogy nem jól emléxem, lásd előző kommentemet. mingyá mekkeresem neked, jó?

Nikorene 2009.03.26. 20:02:16

@tygger: kivétel ha a Gellért-térre szállítod a barátnődet minden reggel.

Nikorene 2009.03.26. 20:02:57

@zbzbzb: azt megkösznöm, ezért írtam ide, hogy megtaláljuk, ha benne van.

Nikorene 2009.03.26. 20:03:47

@zbzbzb: teljesen igazad van, lehetne. De nincs, viszont lyuk az van.

tygger 2009.03.26. 20:03:53

@Nikorene: elolvastam. mint említettem, minden reggel arra megyünk. annál a kátyúnál ezer nagyobb van ebben a redves városban, nem is emlékszem rá, annyira jelentéktelen.

KaPé 2009.03.26. 20:04:31

@zbzbzb: a kresz sehol nem rendelkezik arról, hogy közúti jelzés hiányában melyik sávba kell kanyarodni, csak annyit mond, hogy jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell kanyarodni és a menetirány szerinti jobb oldalra kell érkezni. Hogy melyik sávba, azt az útburkolati jelek, ezek hiányában pedig a sofőr dönti el.

tygger 2009.03.26. 20:04:44

@Nikorene: oké. de akkor ne azt írd, hogy cél az infopark, mert ezek szerint a gellért tér.

Nikorene 2009.03.26. 20:05:17

@tygger: hát ha a középsőből kanyarodsz, akkor nyílván nem emlékszel, mert nem neked kell belemenni... CSak nem egy kis rönód van?

Nikorene 2009.03.26. 20:07:37

@tygger: HA ki akarom kerülni a kátyút, akkor mindegy mi a célom...

tygger 2009.03.26. 20:10:20

@Nikorene: nem.
az a baj, hogy te alapból azt feltételezed, hogy aki középről kanyarodik balra, az egy leszarom tahó. értem én a kátyút, de ez ne legyen már hivatkozási alap, hogy ha ott van, akkor felül lehet írni a logika szabályait. plusz sokan, például én is, a forgalmi helyzet függvényében dönt arról, fent vagy lent megy. ha egy baszomnagy betonkeverő lekocog alulra, nem fogok utánamenni. meg ha áll a sor, és ezt nem is kívánhatod senkitől. szar a tábla, pont. fel kéne festeni és akkor nem lenne vita.

zbzbzb 2009.03.26. 20:11:25

@KaPé: jól van na, szedjetek szét, de szerintem akkor is logikus, hogy a belsőből a belsőbe kanyarodunk, és utána nyilván a jobbra tartási kötelezettség miatt a külsőbe átsorolunk.
így mondjuk el lehet kerülni, hogy valaki mellettünk ugyanabba a sávba kanyarodjon - feltéve, hogy nincs a miénkben egy kátyú, amit nyilván célszerű kikerülni.
szóval kéne oda egy kis töltőanyag meg fél liter fehér trinát, de persze erre várhatunk...

zbzbzb 2009.03.26. 20:13:23

tényleg, mi van akkor, ha egy ilyen kis csapat, mint ez itt, az éj leple alatt kivonul és pikk-pakk felfesti az - amúgy mindenki által logikusnak tartott - jelzéseket, hogy ne törje magát össze senki?
asszem másnap lenne egy poszt, hogy "fel volt festve a sávom, de átmentem a másikba a kátyú miatt és nekem jöttek" :)))

Kopasz Mercis 2009.03.26. 20:14:04

Ha már ennyire angolul akarsz írni, akkor happening és nem heppening te **********

Nikorene 2009.03.26. 20:14:17

@tygger: Tévedsz. NEm feltételezem mindenkiről. Sőt, rólad se feltételeztem, Te magad minősítetted magad:
"hm. minden reggel arra járok. és szoktam a középsőből a felső rakpartra kanyarodni. igen, kurva nagy köcsög vagyok, mindenkinek sokat ártok ezzel..." "...holnap megnézem, hol az a nyíl. aztán ugyanúgy bekanyarodok, mert azért a birkaságnak is van határa..."

És mint említettem úgy emlékszem a középső sávnak van terelővonala felfetve, talán nem véletlenül. Holnap azért csekkolom megint.

Nikorene 2009.03.26. 20:14:50

@psmith: nem akarok angolul írni, ezért heppening.

tygger 2009.03.26. 20:16:46

@Nikorene: érezd már az iróniát, emberke.

Nikorene 2009.03.26. 20:16:52

@eastwood: jah... és ha valaki 50 helyett 60-nal megy akkor az meg egy köcsög gyorshajtó... :))

Nikorene 2009.03.26. 20:18:07

@psmith: egyszerűen így szoktuk használni a társaságban. bocsánat. legközelebb csak szittyamagyar szavakat használok :D

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 20:18:48

Az a kérdés záróvonal van-e bárhol is ?
Merazugye az ami "átléphetetlen".

Ha nincs akkor mi is a gond ....?

zbzbzb 2009.03.26. 20:19:01

najólvan, a köcsögözéstől elment a kedvem, úgyhogy császtok, megyek sávokat festeni :)

Nikorene 2009.03.26. 20:21:13

@nopasaran: szokásos záróvonal van a lámpa előtti részen, mint általában a kereszteződéseknél. Meg jelzőtábla, miszerint a középső sáv lefele megy a rakpartra. kb. olyan helyzet, mintha amikor a egyenesen menő sávból kanyarodnak balra, vagy a kanyarodó sávból lőnek ki és mennek egyenesen.

Nikorene 2009.03.26. 20:22:09

@zbzbzb: várj meg :) van még egy hely a Lurdynál, ahol szintén festegethetnénk, akkor kisebb lenne reggelente a dugó :)

zbzbzb 2009.03.26. 20:25:16

@Nikorene: benne volnék, de vagy titokban kéne csinálni, vagy nagy felhajtással. inkább a másodikra szavaznék, és beleverném valamelyik hivatali aktakukac fejét a friss festésbe kamerák előtt :)
@Marty Mcfly: na mi van? erősre szívtad magad ecsém?

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 20:26:56

@Nikorene:

A balra kanyarodónál VAN záróvonal is...
Azért nem lehet(ne) egyenesen menni onnan.

Ha meg nincs akkor lehet.

vhm 2009.03.26. 20:27:34

Kicsit északabbra, a BME mellett az Egry József utca is változott (vissza a régire) mostanában. Ott is kereszben mennek a barmok...

Ott kint a tábla: bal sáv falső és alsó rakpart balra, jobb sáv KIZÁRÓLAG jobbra. Namost a sok ökör a jobb sávból megy az alsó rakpartra...

ui: van itt még tanulni való bőven.
ui2: Margit híd budai hídfő, Pestről jövők lehajtója újra két sávos, tábla is figyelmeztet a híd végén a lehajtó előtt. Hát ma is láttam a két sávon keresztbe kanyarodót, majdnem csatt lett belőle.

ui3: NEM TŰNIK FEL EZEKNEK, hogy ELTŰNT a régi sárga felfestés ÉS ÚJRA KIKERÜLTEK A TÁBLÁK???

vhm 2009.03.26. 20:29:19

ja a posthoz: belső sávból belsőbe kell érkezni, de aki olyan sávból jön, ahonnan (oda) sehova sem lehet érkezni, azzal szemben nem lehet hibás aki a külsőbe fordul. Már ha rögtön a külsőbe, nem 20m után megy át...

zbzbzb 2009.03.26. 20:30:29

@Marty Mcfly: na mondd a helyet, ahol személyesen elintézhetjük.
csak miattad vagyok még itt, csak arra várok, hogy lökd a címet.
ha már ilyen nagy hős vagy...

Nikorene 2009.03.26. 20:33:06

@nopasaran: nem egészen értem ezt a hszt. itt most a enyhén balrából csinálnak balrát.
Sztem a kék tábla azt jelenti, hogy melyik sávból (kizárólag) merre lehet menni ... de lehet, hogy tévedek.

Marty Mcfly 2009.03.26. 20:33:28

@zbzbzb:
milyen hős? nem értelek, kicsit bepörgetted magad vmin... ízi tesó, ízi

Nikorene 2009.03.26. 20:37:43

@nopasaran: Nem egy kereszteződés van ahol pl. van balra kanyarodó sáv, úgy, hogy abból egyenesen is mehetsz, és a melletted lévő egyenesen haladó sávból is kanyarodnak balra, csak azért mert AHOVA kanyarodsz, az több sávos. Para csak akkor van, ha Te egyenesen mennél tovább, a delikvens meg rádhúzza. Ott sincs záróvonal a két sáv között, csak egy kék tábla meg nyilak felfestése. Akkor ott is mehet mindenki amerre lát?
Pl. az említett Külső Mester utca, Könyves Kálmán ha a Koppány utcából jössz.

shipwreck (törölt) 2009.03.26. 20:39:43

Zugló, Pillangó utca, Fogarasi (Tecsó) sarok. Telezöld, 2 illetve 3 sáv, járdasziget. Hetente egy-két kis kocc, havonta durva ripitya, néha a lámpát is kidöntik (itt lakom a közelben, így gyakran látom helyzeteket).
A fő ok: a kedves autós behajt a kereszteződésbe, bent ragad, a jobbos-egyenes sávból nem tudnak se kifordulni, se egyenesen tovább menni, így balra húzódva igyekeznek kerülni, csakhogy hopplá, onnan dörgetnek (mindkét irányból) a szabályosan egyenesen jövők... Miközben egy csomó gyalogos is veszélyben...
Kb, mióta egy-másfél éve átépítették a kereszteződést... köszi.
(A sarkon autószerelő :-)

vhm 2009.03.26. 20:45:15

@Nikorene: sajnos igen :(
RosszQtyának igaza van: "jó környék" :D

vhm 2009.03.26. 20:47:28

@raffogo77: "A sarkon autószerelő :-)"
és van új ügyfél a koccanásokból? mert akkor neked még jót is tettek! :D

Nikorene 2009.03.26. 20:52:32

@valami hidralika mittudomén: így tanítják, de nincs benne a KRESZben, tehát nem KELL a belsőbe érkezni, csak jó, ha oda érkezel, mert valaki esetleg "véletlenül elnézi", hoyg merre is megy a sávja.

Marty Mcfly 2009.03.26. 20:52:50

@zbzbzb:
sztem ne basszuk szét a posztot, ha vmi személyes problémád van velem, menjünk át a 'kocsmába' és ott kitálalhatsz... mondjuk nem tudom hány éves vagy, de hallottad már a "szarkazmus" fogalmát?
ennyit a humorérzékedről...

zbzbzb 2009.03.26. 20:55:51

@Marty Mcfly: jól van, legyen itt béke, de kocsmázni nem fogok veled az biztos. zárjuk le.

alte trottel 2009.03.26. 20:58:59

@Nikorene:
31. § (1) Az útkereszteződésben másik útra bekanyarodni szándékozó vezető a járművel

a) az útburkolati jelek által meghatározott forgalmi sávba,

b) útburkolati jelek hiányában

- jobbra bekanyarodás esetében az úttest jobb szélére,

- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg

_OSZTOTTPÁLYÁS ÉS EGYIRÁNYÚ FORGALMÚ ÚTON AZ ÚTTEST BAL SZÉLÉRE_

köteles - az útkereszteződés előtt kellő távolságban - besorolni.

Nikorene 2009.03.26. 21:01:25

@alte trottel: Kanyarodás előtt... Besorolni...
Nem pedig hova érkezni...

alte trottel 2009.03.26. 21:02:19

Szzzzameg, lemaradt:
(3) A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy,

_HOGY A JÁRMŰ BEKANYARODÁS UTÁN A MENETIRÁNY SZERINTI JOBB OLDALON MARADJON._

Nikorene 2009.03.26. 21:03:58

@alte trottel: itt nem írja, hogy melyik sávba érkezek, ha egy sávból kanyarodok kettőbe, csak azt, hogy a menetirány szerinti jobb oldalra, ami másképp nem is lehetne, lévén a két sáv el van választva a szembe jövő sávoktól fizikai akadállyal.

alte trottel 2009.03.26. 21:09:48

Halszájpontyosan!

Egyik olyan eset, ahol a konkrét helyzetre nincs EGYÉRTELMŰ paragráf.

A józan ész alapján (FIGYELEM! Semmiféle relevanciája nincs egy netaláni jogi eljárás esetén!) HA VAN besorolás rendjét előíró tábla, akkor az a döntő. Ettől persze még a szab.sertési előadó, később meg a bíró dönthet egészen másként is.

vhm 2009.03.26. 21:10:17

ne keverjétek a szezont a fazonnal... :D

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 21:11:27

@Nikorene:

Indexelni es szétnézni azért kell...
...SÁVVÁLTÁS előtt-közben.

Nem emlékszem hirtelenjében olyan tiltásra,
a záróvonalon kívűl, ami a kereszteződésben nem engedi a sávváltást...


„Besorolás rendjét jelző tábla”(116. ábra): a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződés előtt!!!! - a továbbhaladási iránytól függően - melyik forgalmi sávba kell besorolni"

Ettől tehát később sávot válthatok, ha mégis másfelé akarok menni és épp nincs száróvonal.
Hiszen csak tájékoztat az irányokról.
(lévén szögletes kék tábla)

"előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni;"

No, ez már nyügősebb...a szabad miatt.
Mert ez már kötelez.

Nikorene 2009.03.26. 21:15:10

@nopasaran: Huhh... érdekes. Viszont ha ez így van, akkor az ugye sávváltának számít, ha mégse arra megyek, amerre a sávom szól. Ergo ha ilyenkor neki mész valakinek, akkor hibás vagy. Kérdés csak az, ha nincs szabályozva, hogy melyik sávba kanyarodok az 1 sávból, akkor sávváltásnak számít-e, ha a külsőbe érkezek (hiszen, ha sávváltásnak számít, akkor egyszerre váltunk sávot, és akkor a jobbról jövőnek van elsőbbsége, jelen esetben a "szerintem" szabálytalannak)

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 21:15:43

@alte trottel:

Miről dönt... és miért dönt ?

Mivel kék szögltes tábla SSAK tájékoztat, hogy
a kerszteződés ELŐTT!!! hová célszerű sorolnom, ha nem akarok elkavarodni, vagy
már a kereszteződésben sávot váltani...

Nikorene 2009.03.26. 21:16:24

Há mindegy, ha eccer összetörnek, akkor majd elmesélem a per végét.

vhm 2009.03.26. 21:20:36

@nopasaran: nem csak tájékoztat. Közelez: "kell"

"f) "Besorolás rendjét jelző tábla"(116. ábra): a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződés előtt - a továbbhaladási iránytól függően - melyik forgalmi sávba kell besorolni; a nyilak szárában - pajzs alakban - az út számozása is feltüntethető;"

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 21:20:37

@Nikorene:

Itt inkább irányváltásnak...mert,ha
jól értem nincsenek felfestett sávok sem.

Ha irányváltás akkor annak van elsőbbsége aki előbb kezdte, mert "egyenranguak" szerintem.

Ha sáv váltás, akkor, arra meg van szabály :-)))

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 21:23:54

@valami hidralika mittudomén:

Ok de a kereszteződés ELŐTT KELL a tervezett irányhoz passzoló sávba sorolnom.

Aztán meggondolhatom a kerszteződésben és
ha épp nincs záróvonal, már sávot is valthatok.
(szerintem)

Mivel nem beszél csak az ELŐTT-ről...

limbekcs 2009.03.26. 21:31:31

a kereszteződésben az egyes sávok lámpái alatt nincsenek ott véletlenül a kötelező haladási irányt jelző táblák? (éérted: KÖTELEZŐ... :) ilyen kerek kék alapon fehér nyilak.

amiről itt feljebb szó van, az a besorolást jelző tábla, nem ugyanaz.

amúgy a nápolyi (római, etc.) helyzetről, ami joggal ugrott itt be valakinek, annyit még hadd tegyek hozzá, a látszólagos káoszt (mit káosz, kész motorizált kupleráj) működőképessé teszi egy igen egyszerű (nem írott, hanem mindenki által gyakorolt) szabály: akinek előrébb van az orra (már hogy a járművéé :), akár csak egy arasszal is, azt elengedik, akár jobb szélről balra kanyarodni is - ja és persze baromira odafigyelnek egymásra, gyalogosra, bringásra is, talán ez a nagy titok veleje, drága hölgyeim és uraim.

alte trottel 2009.03.26. 21:38:10

@nopasaran:

f) „Besorolás rendjét jelző tábla”(116. ábra): a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződés előtt - a továbbhaladási iránytól függően - melyik forgalmi sávba

_KELL_

besorolni; a nyilak szárában - pajzs alakban - az út számozása is feltüntethető;


Bocsi, nem akarok szőrszálhasogatni, de azt hiszem, hogy a "KELL" kicsivel több mint a "célszerű".

De a helyzet tényleg nem egyértelmű és kies hazánkban születtek már érdekes ítéletek ERGO csak langzam spacíren!

nopasaran (törölt) 2009.03.26. 21:46:33

@limbekcs:

Igen, ez ha van valóban KORLÁTOZZA a választható irányokat....

De ettől még a kereszteződésben is módosithatók irányt...nem ?
(a lehetségesek közül választva)

gmower (törölt) 2009.03.26. 21:47:48

Én nem értem a problémát. Szerintem a helyzet igen egyszerű: közeledsz a kátyú felé, megsasolod, hogy van-e valaki melletted/mögötted (mint ahogy sávváltásnál), és ha nincs, kikerülöd a kátyút, ha van lassítassz, hogy ne okozzon kárt az autódban, mivel lámpától indulsz, amúgy sem mész gyorsan... Mi ebben a bonyolult? Ha esetleg fal lenne ott akkor is megpróbálnád kikerülni a kátyút? A melletted lévő autóst mindig úgy kell elképzelni, mintha egy fal lenne ott, és nem azon filózni, hogy hogy került oda, mert az teljesen lényegtelen, ott van és kész, nem megyünk neki, na.

De biztos ez a mai közlekedés legnagyobb problémája, csak én nem érzem át eléggé :D

Nikorene 2009.03.26. 21:48:36

@nopasaran: viszont a lámpa nem telezöld, tehát akkor a lámpa az viszont a kötelező haladási irányt mutatja a kereszteződésBEN. Oder?

kard73 2009.03.26. 21:53:52

@nopasaran:
Nem módosíthatsz. A kötelező haladást jelző táblát csak a kereszteződés vége oldja.

Nikorene 2009.03.26. 21:54:07

@Nikorene:
9. § (4) az oldalra mutató nyíl alakú zöld fény a jelzett irányban (irányokban) szabad utat jelez: a jelzett irányban (irányokban) tovább szabad haladni, bekanyarodás esetén a szabad jelzésen áthaladó gyalogosoknak elsőbbséget kell adni;

ez számomra azt jelenti, hogy a nyíllal mutatott irány a szabad, és másmerre nem mehetsz, tehát kanyarodó sávból egyenesen nem szabad.

Nikorene 2009.03.26. 21:57:25

@gmower: a probléma eccerű... nem biztos, hogy mindenki számít a kátyúra, és elég sok baleset van abból, ha valaki félrerántja a kormányt a kátyú miatt. Most itt esetleg nem rólam van szó, hanem lehet pl egy mazsola is a helyemben, akit simán összetör a szabálytalan (vagy esetleg mégis szabályos) autós a középső sávból, aki nem lehetne ott (vagy mégis)

vhm 2009.03.26. 21:58:44

@nopasaran: szerintem a továbbhaladás irányának megfelelően KELL a kereszteződés ELŐTT, az jelenti azt is, hogy ha végül nem arra mentél akkor ezt megszegted, hiszen a kereszteződés előtt ennek megfelelően _kellett volna_.

szóval besorolsz az egyenesen sávba és kereszteződésben gondolod meg magad és balra mész, akkor ezt megszegted, hiszen a kereszteződés előtt kellett volna már eleve a balra kanyarodóba. (Persze ez a több sávot nem védi le - mondjuk 3 sáv megy balra ugyanoda, hiszen minden sáv arra megy, így ezt nem szeged meg.)

de ha ez nem is így van értelmezve, kollégáknak igaza van: lámpa alatt kis kerek nyíl: KÖTELEZŐ haladási irány a sávra. Az ellen viszont nincs kifogás és mostmár 50e/alkalom ha van kamera.
A nyíl alakú zöldről nem is beszélve.

ui: szerintetek mi az a sok multialarmos ipari kamera azon a környéken? annyi van belőlük, hogy dunát lehetne velük rekeszteni. a rakparton gyakorlatilag minden kereszteződésben megfigyeltem őket. nem lehetnek régóta kint! piros lámpa? köt haladási irány? vagy csak forgalomfigyelés? tilosban parkolás? majd meglátjuk, úgyis lesz post abból is... esetleg veszprém2 készül itt is?

kard73 2009.03.26. 21:59:28

@kard73: ..táblát, lámpát, útjelet

Nikorene 2009.03.26. 22:00:03

hmmm... kék szögeltes tábla az ugyan tájékoztató, de szabályozást tűntet fel (20§/a), tehát tályékoztat a SZABÁLYról. A zöld tábla az, ami simán csak informatív.

Zsola777 2009.03.26. 22:00:44

@alte trottel:
De van, egyértelmű. Az általad említett az útról általában, ami 2x1 sávos (oda-vissza), ez a pont gyengébbeknek szolgál, vagy alieneknek, hogy egyértelmű legyen: a kanyarodás után nem a menetirány szerinti ellentétes (bal) oldalra fordulsz be.
A 31/b (visszanéztem :) pedig arra, hogy ha többsávos út van, és veled szemből valaki jobbra kis ívben ugyanarra az útra fordul be, akkor ne ütközzetek. Ekkor, ha nagy a szabadság, mindkettő oda sorol, ahova akar, de ütközés lehet.
Volt is, kb. 4 (5?) éve a Dunapláza előtti kereszteződésben, a Jáksó végignézte, és rádióban közvetített, ki volt nagyob balf_sz, persze a nagy íves, aki a külső sávba kanyarodott.
Szóval balra tarts, de csak itt :)

Amúgy aki egyenesen haladó sávból elkanyarodik, vagy kanyarodóból egyenesen megy, az szarjon sünt!

Zsola777 2009.03.26. 22:11:45

@valami hidralika mittudomén:
Jaja, képzeljük is csak el, mi lenne, ha mindenki a kereszteződés közepén döntené el, hogy merre is akar menni. Tiszta balkán... vagy India.

És mégegy, Nikorene a szabályoknak megfelelően bármelyik sávba kanyarodhat, hiszen az adott helyzetben nem kell számítania arra, hogy valaki az egyenesen haladó sávból balra fordul - nem kell azt ellenőriznie, hogy fordul-e valaki, tehát ha kikerüli a kátyút és nekimegy, a másik a hunyó.
Akinek van türelme és ideje, a biztosító költségére oktathatja így a szabálytalankodókat (nekem már elment tőle a kedvem, és az autó is teljesen fel lett újítva).

Nikorene 2009.03.26. 22:16:40

@Zsola777: nem hagyja az anyósülésben utazó hölgy, úgyhogy marad a deffenziv vezetés.
Egyszer mertem dudálni, és a renaultos, aki mellettem volt azonnal elkezdte a kurva anyázást... azóta már nem dudálok...

vhm 2009.03.26. 22:19:55

@Zsola777: "És mégegy, Nikorene a szabályoknak megfelelően bármelyik sávba kanyarodhat, hiszen az adott helyzetben nem kell számítania arra, hogy valaki az egyenesen haladó sávból balra fordul - nem kell azt ellenőriznie, hogy fordul-e valaki, tehát ha kikerüli a kátyút és nekimegy, a másik a hunyó."

Osztom a véleményt!

alte trottel 2009.03.26. 22:20:44

Ha ismerném a szóbanforgó kereszteződést...
Így viszont akármi lehet.

És nem győzöm hangsúlyozni, hogy a Legfelsőbb Bíróság ordacsehi karambol ügyében hozott döntése óta semmin sem csodálkozom.

vhm 2009.03.26. 22:28:31

@alte trottel: holnap megyek lefényképezem :)
Úgyis be kéne ugrani a zegyetemre
majd ide írom a linket

Marcellusca 2009.03.26. 22:55:00

@valami hidralika mittudomén: OK!
A kötelező haladási irányt és a besorolás rendjét jelző táblákat is kérjük! :)
Mostanában nem jártam arra, úgyhogy nem tudok - fotók hiányában - érdemben hozzászólni.

tygger 2009.03.26. 23:09:48

@Zsola777: miért kell bárkit is oktatni? az eszem megáll. beképzelt, pökhendi magatartás, majd én megmutatom neked, hát gratulálok. boldogtalan élete lehet annak, aki ezzel szórakozik.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.03.26. 23:17:01

nem olvastam végig, bevallom. csak egy kis adalék, hogy nem csak kishazánkban vannak kellemes helyek.
Brno-ban laktam, ott egy csomó ilyen keresztbe kasul kanyarodó van, a kedvencem a két autópálya közti le-fel hajtó. itt egyszerre akar felhajtani valaki ahol te le akarsz hajtani. aztán oldjátok meg. a baj a kamionokkal szokott lenni.
úgyhogy fel a fejjel, van nálunk rosszabb is.

azt mondjuk soha nem értettem, hogy a mi mérnökeink akik az autópályát is építették miért nem mentek ki németekhez egy kis tudáscserére?! :D

a rosszat már qrva jól tudjuk integrálni minden témában, végre a jót is másolhatnák - mégha csak silányabb minőségben is.....

Zsola777 2009.03.26. 23:21:55

@tygger:
Alapjában véve igazad van, de megjegyzem ismét; lassan mondom, hogy mindenki megértse: nekem már elment tőle a kedvem, és az autó is teljesen fel lett újítva. ;)
Amúgy ha ma balesetem lenne (van még rá majd' háromnegyed óra), akkor sem kesergek: ha nekem volt igazam, akkor remélem, hogy a másik fél is tanul belőle, ha meg nem nekem, akkor pedig azt remélem, hogy nem okozok komolyabb kárt a másiknak.
Az eseménytelen napok óta él a megállapításom, hogy egy balesethez legalább 2 hülye kell: ha én nem találom ki, mit akar a másik (mert pl. nem érdekel, fáradt, felelőtlen vagyok), akkor csak a szerencse marad. Arról meg tudjuk, milyen.

Zsola777 2009.03.26. 23:25:23

@Da Moon iz Black (Five ft. Accelerator):
Akkor nézd meg az M0-M3 le-felhajtóját, az már a német szellemben épült.

ave 2009.03.27. 00:07:55

5) telefonalsz, es holnaptol nincs katyu.

Nikorene 2009.03.27. 09:04:27

No, még rendesebben megnéztem, telezöld a lámpa, és nincs kiégészítő kék kerek tábla alatta, viszont van felfestés, és lenne terelővonal is, ami letereli a középső sávot az alsó rakpartra, csak vissza kellett volna rendesen festeni az útfelbontások után. Ami nincs az nekem terelővonal, ami beterelne a belső sávba.
Szóval szarjon sünt, akinek a rendesen kitáblázás, és felfestés lenne a dolga, illettve szarjon sünt, aki direkt (nem mazsolaságból) a középsőből kanyarodik a felső rakpartra.
Egyébként ma furcsa módon senki nem kanyarodott úgy :)

tygger 2009.03.27. 09:24:16

@Nikorene: tehát telezöld, nincs tábla és per pillanat nincs felfestés se. nem tudom hát, miről beszéltünk eddig.

reméljük, ésszerűen, a forgalom áramlásának logikáját szem előtt tartva festik vissza a vonalakat.

Nikorene 2009.03.27. 09:30:48

@tygger: telezöld van a Bartók Béla végén is, ahol két sáv van, és az egyikből jobbra a műegyetem rakpartra lehet menni, meg egyenesen az Erzsébet híd felé, a belsőből meg csak egyenesen, a felfestett nyilak, és a kék szögletes táblák alapján (ennyi van ennél a kereszteződésnél), mégse gondolnám azt, hogy szabályos a belső sávból jobbra kanyarodni, és az lenne a hibás, amikor csatt van, aki a szélső sávból egyenesen menne tovább, és ledarálja a belsőből kanyarodót... Szóval továbbra is tartom, hogy a kék besorolási szabályról informáló tábla, és a felfestett nyilak egyértelműen meghatározzák a kötelező haladási irányt, és aki ettől eltér a kereszteződésben, az szabályt szeg.

Nikorene 2009.03.27. 09:36:16

Ugyanakkor legjobb megoldásnak én is azt tartanám, ha kitábláznák, hogy a középsőből is lehet kanyarodni, illetve tovább menni az alsó rakpartra, és ezzel egy időben eltűnne a kátyú. Nyugodtabbak lennének a reggelek, és több autó férne át a zöldön. Persze aztán valószínűleg ez a több autó feltorlódna a következő szakaszon, amikor szintén le lehet menni az alsó rakparta...

George Jung 2009.03.27. 09:40:06

@tygger:
Azért mert felülbírálod a -lehet, hogy jogosan- rossznak ítélt szabályokat.
Képzeld el, mi lenne, ha mindenki úgy menne, ahogy épp jónak látja! Szerinted ott szar a helyzet, ezért Te a középsőből kanyarodsz, és még meg is vagy győződve az igazadról.

tygger 2009.03.27. 09:49:06

@George Jung:
erre mondok egy nagyon béna analógiát. te kapsz egy emailt, hogy ugorj ki az ablakon. nyilvánvaló számodra, hogy hülyeség, teljesen értelmetlennek tűnik, hogy ezt csináld, mégis megteszed, mert mondjuk a főnöködtől kaptad.

nem ez az egyetlen hülyén táblázott kereszteződés a városban, ez biztos. ha mindenhol úgy közlekednének az emberek, ahogy a szabályok mondják, az csak eszement dugókhoz vezetne. és akkor mondhatnám a svéd példát, ahol a frissen épített lakóparkban oda építik a járdákat, ahol a kitaposott ösvények kialakulnak. hiszen az lenne a cél, hogy könnyítsük, ne nehezítsük az emberek életét. talán az illetékesek is látják majd, hogy máshogy kéne táblázni a kereszteződést, mint már említettem, van erre példa.

George Jung 2009.03.27. 10:11:23

@tygger:
Az e-mail-es példával az a baj, hogy ha kapok egy mail-t, attól az még nem szabály. Ha kimegyek az utakra, szabályokhoz vagyok kötve. Szerintem. (Nem, persze, hogy nem tartok be én sem minden szabályt.)
Nekem is sokkal szimpatikusabb rengeteg más ország közlekedése. Voltam pár helyen, nem akarok szerénytelennek tűnni, nem sorolok. Elhiszem, hogy a svéd, a lengyel, a nem-tudom-melyik jobb/élhetőbb, de főnök! Nem ott vzetgetünk, hanem itthon!
Száz elfogadható okból mehetnél szabálytalanul a szóban forgó helyen. De könyörgöm! Ne azért, mert szerinted az ott szarul van!
Hadd mondjak én is egy szar analógiát: szerintem a Hungária indokolatlanul széles, ezért én mostantól a külsőt halszálkás parkolásra fogom használni. Remélem, nem bánod!
:-)

kard73 2009.03.27. 10:11:53

@tygger:
Azt írta, hogy van felfestés! És az kötelező.

Van, hogy valami ésszerűtlen és van, hogy csak annak tünik.
Ez a hely annyiban különbözik a harasztii kereszteződéstől, hogy egyenesen csak egy sáv megy. Itt figyelembe kell venni, az is előfordulhat, hogy valamelyik irányba haladás bedugul és akadályozzák egymást.
Vagy már az is gond lehet, hogy a balra haladók közül jelentősen többen veszik fel a középső sávban a pozíciót.

boszorsi 2009.03.27. 11:26:58

A balra kanyarodás kérdése. Sokáig tartott, de megtaláltam a hatályos KRESZ szabályban. Nézzetek utána, 31.§, 3. bekezdés: "A járművel másik útra - ha közúti jelzésből más nem következik - jobbra kis ívben, balra nagy ívben kell bekanyarodni, úgy, hogy_a_jármű_bekanyarodás_után_a_menetirány_szerinti_jobb_oldalon_maradjon." Azaz, ha egy sávból engedélyezik a táblák a balra kanyarodást, akkor - hiába ez a belső sáv, - a jobb külső sávba kell megérkezni a kanyarodás befejezésekor. Csak akkor érkezhet más sávba, ha azt felfestés szabályozza.
Aki nem hiszi, járjon utána.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 11:36:00

@boszorsi: Nem néztem meg, mi van a környezetében, de ez minden esetre vonatkozik, nem csak a sima 2x1 sávos útra? Mert ha minden esetre vonatkozik, 2x2 sávos utakra is, akkor az sok esetben okozhat gondot, pl. mikor a Hungáriát keresztező útról egymással szemben elinduló, egy irányba kanyarodó autóknak minden esetben a külső sávba kell kanyarodni, akkor is ha ott van még két másik sáv is. Teljesen életszerűtlennek tűnik ez így nekem...

boszorsi 2009.03.27. 11:46:57

@SilentSound: Elküldöm e-mailben a teljes 31§-t, lássad saját szememl.
Az általad említett esetben, a Hungária körúton vagy lámpa szabályozza az összes irányból kanyarodót, és akkor ez nem fordulhat elő, vagy, a kis ívben jobbra kanyarodhatok lámpa nélkül, akkor "mackósajtom" van, és a balra nagy ívű kanyarodást a Hungária körúton kersztbe tuti lámpa engedi csak. Tehát, a lámpa által engedd autónak a "mackósajt" miatt elsőbbsége van a kis ívben jobbra, lámpa nélkül fordulóval szemben. (Vagy a legeccerűbb, ha fel van festve, hogy kinek hova kell érkezni.)

TH 2009.03.27. 11:48:49

@boszorsi: Jujj, ilyen butaságot ne írj!
A menetirány szerinti jobb oldal nem a jobb külső sávot jelenti!!!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.27. 11:54:36

@boszorsi: Megkaptam az emailt, köszi!

"balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére"

Ezt abból másoltam ki, amit küldtél. Akkor csak nem a jobb szélére kell besorolni a balra kanyarodóknak, nem? :)

boszorsi 2009.03.27. 11:55:04

@TH: Hát, akkor kérdezzünk meg egy szakjogászt, ugyanis ennél pontosabb meghatározást a KRESZben, a kanyarodás befejezésére vonatkozóan sehol nem lehet találni. És akkor bárki bárhová kanyarodhat, és, ha ketten ugyanoda akarnak knyarodni, és összeütköznek, akkor nincs hibás... Ez elég lehetetlennek tűnik számomra.

TH 2009.03.27. 11:57:57

@boszorsi: Ez már megtörtént, én már megkérdeztem. Beidézte a hivatalos értelmezését a KRESZ-nek:
"Több forgalmi sávos úttestről, több forgalmi sávos úttestre bekanyarodás esetén, sávból sávba kell bekanyarodni. Ha az egyes forgalmi sávokat terelővonallal egymásba átvezetik, ez esetben az útburkolati jeleknek megfelelően kell a bekanyarodást végrehajtani. Az ettől eltérő, tehát jobbra a külső sávból a belső sávba, illetve balra a belső sávból a külső sávba történő bekanyarodás esetén a jármű egyben sávot változtató járműnek is minősül (kétszeres irányváltoztatás), és ennek megfelelően a bekanyarodás szabályain kívül a sávváltoztatás szabályaihoz is köteles alkalmazkodni."

TH 2009.03.27. 12:00:06

Magyarul az a lényeg, hogy a legtöbb esetben kanyarodhatsz balra kanyarodáskor a külsőbe, de akkor sávot is váltasz egyúttal, és ezért másoknak elsőbbséget kell adni esetleg.

alte trottel 2009.03.27. 12:01:12

@SilentSound:
Ismereteim szerint (valaki javítson ki, ha rosszul tudom) EZT az esetet NEM szabályozza külön, egyértelmű paragrafussal vagy ponttal a Kresz. Tehát alapesetben ráhúzható a 31. § (3). Csatt esetén meg a bíróság megmondja a frankót. Amúgy szerintem a józan észnek kellene dönteni. Ha két sáv kanyarodik két sávba, akkor külső a külsőbe, belső a belsőbe. KÉNE! Ha csak egy sáv kanyarodik kettőbe, akkor izébigyó, vélemény és erős gondolkodás. A 31.§ (3) nem nagy erőfeszítéssel értelmezHETŐ úgy is, hogy ihajcs a külső sávba, elvégre ez van a menetirány szerinti jobb (leginkább jobb) oldalon. Meg úgy is, hogy akárhány az a sáv, az mind menetirány szerinti jobb oldal és ízlés dolga, hogy mennyire jobbra van kedved továbbhaladni.

Viszont ebben a KONKRÉT esetben az újabb információk alapján a középső sávban felfestés jelöli a KÖTELEZŐ HALADÁSI IRÁNYT.
18. § (1) Az útburkolati jelek:
.
.
e) előjelző nyíl (148-150. ábra); azt jelzi, hogy a forgalmi sávból a következő útkereszteződésnél melyik irányba (irányokba) szabad továbbhaladni;

boszorsi 2009.03.27. 12:01:26

@SilentSound: Jajajajj!!
Szövegértés!!!
A pontos idézet: "- balra bekanyarodás esetében az úttest felezővonala mellé, illetőleg osztottpályás és egyirányú forgalmú úton az úttest bal szélére köteles - az ÚTKERESZTEZŐDÉS ELŐTT kellő távolságban - besorolni."
Szóval ez a bekezdés a kanyarodás megkezdésére vonatkozik, és nem a befejezésére!!!

boszorsi 2009.03.27. 12:03:39

@TH: OK, csak az a kérdés, hogy az egyszeri autósnak ezt honnan kellene tudnia, amikor csak a KRESZ szabályait kell megtanulni ahhoz, hogy levizsgázhassunk, és ez ott nincs leírva.

TH 2009.03.27. 12:04:32

@alte trottel: Nos, mindenesetre a jelenlegi gyakorlat szerint - ezt mondta a szakértő itt annak idején -, az említett magyarázatot értelmezhetjük nagyjából általános. Balra belső, jobbra külső sávba kanyarodunk, ha nem, akkor az egyúttal sávváltást is jelent.

gyömbike 2009.03.27. 12:04:33

TH 2009.03.27. 11:57:57
ez arra vonatkozik, ha két sáv kanyarodik az úttestre egyszerre, sávból sávba, oké.
Ez esetben viszont csak egy sáv kanyarodik szabályosan, a besorolást jelző tábla szerinti.
Amúgy a felújítások miatt kissé hiányosan, de még látható a terelővonal is, amely a balra kanyarodó sávot nem kizárólagosan a belső sávba tereli.

TH 2009.03.27. 12:05:10

@boszorsi: Nagyon egyszerű: úgy, hogy nem a KRESZ paragrafusokat olvastatják és tanítják, hanem a KRESZ-könyvet, ami ezt szépen el is magyarázza.

boszorsi 2009.03.27. 12:08:34

@TH: Tudomásom szerint nincs központilag kijelölt kötelező KRESZ tankönyv. Mindenki abból készül a vizsgára, amiből akar. Az egyetlen hivatalos dokumentum erre vonatkozóan, az maga a "KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól".
Vagy van központilag előírt KRESZ tankönyv?

TH 2009.03.27. 12:09:03

@alte trottel: és igen, a nyilakkal kapcsolatban igazad van, az bizony elméletben meghatározza, hogy merre mehetsz.

TH 2009.03.27. 12:10:22

@boszorsi: Nincs, nincs, de amit eddig láttam, az mind megpróbálta ezt a kérdést elmagyarázni többé-kevésbé, mégpedig a hivatalos értelmezés alapján. Egyébként engedélyeztetni kell a könyveket bizony, tehát nem központilag előírt, de központilag jóváhagyottak vannak...

boszorsi 2009.03.27. 12:14:31

@TH: Hát, ez megint egy olyan jó magyaros helyzet. Hoznak egy rendeletet, ami kiegészítő magyarázat nélkül nem állja meg a helyét. Evvan. Csak azt nem értem, hogy a magyarázók mi alapján magyarázzák ezt a néhény mondatot úgy, ahogy. Mivel amit kifejtenek, az nincs benne a szövegben. Nem csak nem közérthető, és ezért magyarázatot igényel, hanem egyszerűen nincs benne. Ez a gáz.

George Jung 2009.03.27. 12:19:36

@TH:
"Jujj, ilyen butaságot ne írj!"
Ekkora alázást rég nem hallottam, és még mindig fuldoklom a röhögéstől. Ma is megérte felkelni.
Kösz, TH, ezt megjegyzem!
:-)

kard73 2009.03.27. 12:37:42

@boszorsi:
Nem értem ezt hogy nem tudjátok?
A könyvben nem emlékszem hol van, de úgy tanították, hogy balra nagy ívben több sávos útra kanyarodva, ha másként nem jelzik, mindig a belső sávba kell menni. Van ahol egy rövid besoroló sávval is segítik (pl. a Soroksárin úton)
Ha többsávosról kanyarodsz többsávosra -pl. 2-ről 3-ra- akkor is a belsőtől kell kezdeni, hacsak nincs másként jelölve. Tehát belsőből a belsőbe, külsőből a középsőbe.

gyömbike 2009.03.27. 12:41:32

@boszorsi:
ez azért nem ennyire egyszerű. nem csak a kreszben, más egyéb törvényben, szabályozásban stb is így van.
van egy csomó paragrafus, egy csomó szabály. ezeket kell alkamazni.
nyilván ha minden létező és előforduló helyzetet leírnának a paragrafusokban, akkor lenne több ezer oldalnyi, és senki nem olvasná el :)
Ezért egyszerűbb, ha leírják a szabályt, aztán amúgy is tanítják a kreszsuliban, hogyan kell alkalmazni, ha meg nem tudod így sem értelmezni, használni, akkor vagy vegyél plusz órákat, vagy kiegészítő könyveket, vagy ne vezess.

gyömbike 2009.03.27. 12:44:45

@kard73:
Ja, ha te mondod, akkor biztos úgy van.
Itt már nem a "könyvben nem emlékszem hol van, de úgy tanították, hogy"-nál tart a téma...

Te, olvastad egyáltalán a kommenteket?

alte trottel 2009.03.27. 12:45:05

@kard73:
Igen, így lenne logikus.
Abszurdisztánban viszont PONT EZÉRT nem biztos, hogy jogvita esetén mi lesz a végeredmény.
Szóval, CSAK ÓVATOSAN!

TH 2009.03.27. 12:48:57

@George Jung: Pedig nem szántam alázásnak. :)

@boszorsi: Igen, ezzel én is tisztában vagyok. De ez nem magyarázat, hanem a jogalkotók jogértelmezése a saját maguk írt jogszabályokhoz. Fogalmazásproblémákkal küzdenek, ez nem kérdés.

Gúnyolódhatsz kard73-al, de attól még igaza van abban, amit ír.

boszorsi 2009.03.27. 12:55:09

@TH: Igen. Nem kis mértékű fogalmazási gonjaik vannak a jogalkotóknak - minden területen.
:)

boszorsi 2009.03.27. 12:55:53

gonDjaik
(nekem meg gépelési...)

kard73 2009.03.27. 12:58:31

@gyömbike:
23 éve még ezt tanították padban és gyakorlaton is. Lehet, hogy helytelen, de azóta nem volt kezemben KRESZ könyv, így nem tudom kapásból idézni.

@alte trottel: Eddig nem volt gondom :) (kopp-kopp)

Nikorene 2009.03.27. 12:59:13

@TH: amennyibenátléped a terelő vonalat... ha nicns terelő vonal, akkor nincs sávváltás.

boszorsi 2009.03.27. 13:01:33

@gyömbike: OK, ez így van. De, basszus, milyen logika magyarázza, hogy egy félmondatos kiegészítés helyett, amit értelmesen bele lehetne illeszteni a rendeletbe, egy egész fejezetre való magyarázatot készítenek.
Ez a kitétel, ami itt a kanyarodás befejezésére vonatkozna, max. két sor plusz lenne a rendeletben. Ha azt oda beillesztette volna a drága renddelkező, akkor ez a pont nem igényelne magyarázatot.

Nikorene 2009.03.27. 13:07:03

@boszorsi: szerintem azért nem került bele, mert ahol egyértelműen fel van festve a sávból sávba terelés, ott egyértelmű hova érkezel, ahol nincs felfestve ott meg valszeg azért nincs, mert mindegy hova érkezel, hiszen szabályosan más nem kanyarodhat melletted (hiszen pl. egy sáv kanyarodik több sávba)
ha elképzeled ezt a konkrét kereszteződést, és elképzeled a két sávot, aztán azt, hogy egy terelővonal van a két sáv közöttről indulva egyészen az alsó rakpartig, majd képzeletben eltünteted a járdaszigetet, és kiegyenesíted a kanyart, akkor lényegében úgy tekinthető, mint amikor 2 sávos útból 3 sáv lesz a belső sáv "osztódásával". Ilyenkor ugye trivi, hogy szabadon eldöntheted, melyik belső sávban folytatod az utad, anélkül, hogy sávot váltanál.

TH 2009.03.27. 13:13:02

@Nikorene: Igen, de pl. egy csomó helyen 1 sávból kanyarodsz 2 sávos útra, de szemből szintén. Na, akkor ha 2 autó érkezik a belsőbe, kié az elsőbbség? Azé, aki jobbról kanyarodott, mert ugye ő a jobbra kanyarodó, vagy a balra kanyarodó, mert ő a belsőbe kanyarodott, míg a jobbra menő besorolt egyből egy sávval beljebb? ÉN az utóbbit tartanám logikusnak, de a KRESZ alapján ez egy nagyon vitatható szitu. Főleg ha van alig látható felfestés esetleg...

Nikorene 2009.03.27. 13:17:45

@TH: Igazad van, de én azt mesélem most, amikor az egyik szabálytalanul kanyarodik, és nem lehetne ott, ahol van. Az általad vázolt esetben mindkettőnek (remélhetőleg) szabad kanyarodni. Sztem ilyen kereszteződésekben mindíg van felfestés... Nyílván előfordul pl hó és akkor nem látszik, vagy lekopik, de ha látod, hogy jönnek szemből, akkor biztos nem fogsz egyből a külsőbe, ő meg nem fog egyből a belsőbe kanyarodni.
Ugyanakkor igen, ha ilyenkor csatt van, akkor vitatható, hogy ki mit csinált rosszul, de elő blikkre azt mondanám, hogy ilyenkor balra belső, jobbra kis ív külső.
De mégeccer, itt most mindketten balra kanyarodnak, csak az egyiknek nem szabadna. :)

TH 2009.03.27. 13:22:27

@Nikorene: ja, a posztban leírt eset nem érdekel, az unalmas. :)
A másik kérdésben pedig egyetértünk, de sok olyan helyet tudok, ahol nincs felfestés. :)

Nikorene 2009.03.27. 13:30:19

@TH: unalamaaaas??? akkó carjá sünt :D

boszorsi 2009.03.27. 13:37:49

@Nikorene: Jó esetben van. A rendeletnek pont arra az esetre kellene biztosítékot adnia, amikor nincs. :)
A posztban írt eset szerintem is egyértelmű, hiszen csak egy sávból lehet kanyarodni, és szembeforgalom nincs (márpedig ott nincs), akkor aki másik sávból kanyarodik, az a hunyó koccanás esetén. És ehhez nem is kell felfestés, elég, ha a sávok lámpája, vagy táblázása egyértelműen meghatározza, hogy az adott sávból merre lehet tovább haladni. (Kötelező haladási irány..., gondolom mindenkinek ismerős a fogalom... :))

gyömbike 2009.03.27. 14:06:23

@Nikorene:
ha ilyen esetet nézünk, nem vitatható sztem, hogy kinek van igaza. Az egyik kis ívben, a másik nagy ívben kanyarodik. Szerinted?

Nikorene 2009.03.27. 14:39:06

@gyömbike: ha egysávba érkeznek akkor a kisívben kanyarodó élevez előnyt ofkorz. Ha több sávba, akkor meg elférnek egymás mellett. Ha mégis csapódnak, akkor valaki sávot váltott kanyarodás közben sztem, oszt az a hunyó... vagymi

TH 2009.03.27. 14:45:38

@Nikorene: nem akartalak megbántani, de engem nem hozott lázba. :)

Nikorene 2009.03.27. 14:46:55

@TH: Engem is csak azé, mert én írtam :) de milyen jó lesz, majd, ha arra mész, és megzúznak, és eszedbe jut, hogy hát volt egy ilyen poszt, és akkor most ő volt a fax.

TH 2009.03.27. 15:00:06

@Nikorene: Ritkán járok arra. Igyekszem figyelni a hülyékre. És a posztban
- nem írtál semmi hülyeséget,
- jól látod a helyzetet, és igazad van,
- a táblázás lehet, hogy logikátlan,
- és nem tudom, kit hoznának ki hibásnak.
Mit mondjak még a dologról? :)

Nikorene 2009.03.27. 15:31:34

@TH: mégmégmégmégmég :D

vhm 2009.03.27. 17:10:30

@Marcellusca & others:

feltöltöttem a KÉPEKET a helyszínről:

indafoto.hu/vhm/egymason_keresztul_akarnak_kan/page/1


Silent, szerintem jó lenne, ha kivágva beteszed a postba a besorolós táblát.

vhm 2009.03.27. 17:16:43

Csináltam több videot is, de csak egyet raktam fel. Kb minden második lámpaváltásnál van 1-2 szabálytalankodó.
De most a többség a középsőben volt, a felső rakpartra alig mentek.
Reggel biztos "jobb" lenne az arány.

auto.indavideo.hu/video/egymason_keresztul_akarnak_kanyarodni

Nikorene 2009.03.27. 18:01:36

@valami hidralika mittudomén: tenkjú... valóban, inkább regel tolják szabálytalanul... a betonkeverő valszeg csak így tudja bevenni normálisan a kanyart...

vhm 2009.03.27. 18:18:27

@Nikorene: Lehet, de akkor is a másik sávból kéne indulnia :)

Minden esetre szerintem ez már egy szint, hogy ilyen helyen nincs rendszeresen baleset. Már majdnem a római közlekedést véltem néha felfedezni amig ott nézelődtem :)

nopasaran (törölt) 2009.03.27. 18:26:44

@boszorsi:

Ennyemá no...
A mentirányszerinti jobb oldal
és a jobb szél NEM ugyanaz a dolog ám!

shipwreck (törölt) 2009.03.27. 18:49:48

@valami hidralika mittudomén:
bocs, ha nem voltam egyértelmű, nem én vagyok a szerelő, csak van ott egy.. (amúgy karosszériázik is...)

Marcellusca 2009.03.28. 23:08:52

@valami hidralika mittudomén:
Köszi! Megnyugtattál, jól emlékeztem.
Teljesen egyértelműen, mind a kék, mind a zöld táblák mutatják, hogy melyik sávból hova KELL kanyarodni.

vhm 2009.03.30. 00:48:12

@Marcellusca: Nincs mit, kíváncsi voltam én is, hát mentem :)
Viszont egy felfestés tényleg sokat segítene. Mert azért valljuk be, sokan a táblák figyelését vhogy elfelejtik...

tygger 2009.04.02. 09:42:27

ha csak a táblát nézzük, ami hülyeség, igazatok van. a felfestés viszont egyértelműen balra mutat a középsőből is.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása