Friss kommentek

  • aefzuj: Ne gondolkozz annyit a jövőt illetően! Egyrészt láthatóan nem megy túl jól, másrészt meg árt a szépségednek, rusnya ráncos ... (2022.11.11. 04:50) Mi lesz itt, ha lesznek önvezető autók?
  • eßemfaßom meg áll: @indapass90210: "Egyébként pár év, jön az elektronikus útdíj. Akkor lehet fizetni 10 HUF-ot km-enként, és megszűnik a probl... (2022.02.20. 07:46) Hányszor büntethetnek meg?
  • Brownage: @Timnorc: Bár azóta eltelt 11 év, de a napokban pont belefutottam ebbe a kérdésbe fb-on és hiába érveltem, hogy a lakott te... (2022.02.06. 22:49) Feloldja a sebességkorlátozást a település vége tábla?
  • Reactor: Ha a nénike kijelölt gyalog-átkelőhelyen ment át és az autó úgy bombázta telibe, a sofőr volt a hibás. Ha nem volt semmifél... (2021.12.05. 16:42) Stresszes napok, ideges emberek és halál
  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Etikus elbújva sebességet mérni?

2009.04.11. 11:10 :: SilentSound

A múltkori, civilnek látszó Lacettiből sebességmérős posztunk (aminek egyébként hamarosan lesz folytatása is) apropóján juthatott Zsolt eszébe, hogy felvesse a lenti témát, miszerint mennyire elfogadható az, hogy egy lefóliázott Astrából titokban traffipaxolnak a rendőrök.

Érdekességképp küldöm a csatolt kék autót, egy pár hónapja ebből mérnek Miskolcon a Petneházi bérházaknál a parkoló autók között.

Szokás civil autóból a mérés - biztos sok mindenkinek van ilyen története - , de ez egy oldalról szinte teljesen besötétített Astra, a kép nem biztos hogy visszaadja, de ez olyannyira sötétített mint amivel ha én mennék és megállítana a rendőr, biztos elvenné a forgalmit. Elölről csak lájtosan füstös, de oldalról be se látni.

Először el se akartam hinni, hogy ebből tényleg mérnek, de már többször láttam ugyanott és legutóbb kollégákkal lefotóztuk egészen belassítottunk és tényleg ott figyel benn a kamera meg egy rendőrlány :-)

Még egy érdekesség ezzel kapcsolatban, hogy amit netre kiraknak mérési helyek meg időpontok között sosincs ott ez a mérés, persze nincs hol reklamálni ezért, örüljünk hogy nagyjából egyeznek a vezénylések.

Jó a blogotok, további sok sikert!

216 komment

Címkék: közlekedés autó rendőr büntetés kresz gyorshajtás traffipax

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

potha 2009.04.11. 20:36:47

@daniferi: ezek Győrben hol vannak? :)
lehet arra nem jártam még sosem :)
de tényleg nem láttam :D

MP 2009.04.11. 20:37:36

Az a baj hogy állandóan a balesetmegelőzésről beszélnek miközben a pénzre hajtanak igencsak. Ha tényleg a megelőzés lenne a cél akkor mindig mindenhol kiállnának s hagynák hogy az autósok leadják egymásnak a drótot.

cavinton 2009.04.11. 20:40:24

Mint tudjuk a sebességkorlát az balesetmegelőzésre szolgál.

A konkrét esetet megnézve a 2x2 sávos út nem tűnik balesetveszélyesnek. Épp ezért az itteni traffipax mérés nagyon kis mértékben járul hozzá a balesetmentes közlekedéshez.

Ebben az esetben közpénzből fizetett rendőreink nem végzik rendesen a munkájukat, mert a valóban balesetveszélyes útszakaszról vonták el a sebességmérő technikát és személyzetet.

Lui_78 2009.04.11. 20:40:45

@türannos: És Te mindig mindent betartsz mi?
:)

Nguyen 2009.04.11. 20:53:00

Ez is azoknak fáj a legjobban, akik 50 helyett 120-szal száguldoznak. A szabályok ellenőrzése miért ne lenne etikus? Etikusabb, mint a szabályok szándékos be nem tartása. Etikus kilencvennel hajtani olyan szakaszon, ahol 50 a megengedett, csak azért, mert a kedves gépkocsivezető úgy ítéli meg? Egy frászt!
A bejelentett trafival az a gond, hogy a 100 méteres környezetében betartják a szabályokat, ezen a 100 méteren kívül meg mindenki ugyanúgy száguldozik, ahogy a kedve tartja. (Ez vajon mennyire etikus?) Ezért van szükség erre a módszerre. Ha az autós társadalom zöme nem bírja felfogni, hogy azok a táblák nem szivatásból vannak kint, de ha a szép szóból nem értenek, akkor talán a harmadik csekk után majd elgondolkoznak rajta, hogy érdemes-e lépten-nyomon gyorsan hajtani. Sokan úgysem fogják felfogni, hogy miért is van szükség a korlátozásra. Aztán ha felcsapódik egy fára az út szélén, majd csodálkozik nagyokat.
A skandináv példa egy helyen sántít: a közlekedési morálunk jóval alulmúlja az ottanit. Ott ha mutatják, hogy 50 helyett 80-nal mész, a gépkocsivezető szépen pironkodva lelassít. Idehaza mi a hatása ennek? Semmi. Vagy tojnak rá, vagy még örvendeznek is a tisztelt sofőrök, hogy sikerült harminccal átlépnem a megengedett sebességet. Ezen kell változtatni. Van a közelünkben, egy igen veszélyes helyen (kanyar + kereszteződés + zebra, valamint nem messze egy iskola) egy harmincas tábla, meg egy sebességmérő. Nem traffipax, hanem egyszerűen csak kijelzi a sebességedet, és figyelmeztet, ha gyorsan hajtasz. Mindenki azt várta, hogy ez megoldja , vagy legalábbis mérsékli a problémákat. Sajnos nem így lett...

Mizantrop 2009.04.11. 20:53:47

Ha vannak előírások, mindenki által tudott szabályok, tudod, mikor mennyivel mehetsz, te mégsem annyival mész, hanem többel, utána miért szájalsz, ha megbüntetnek? Nemhogy etikus lesből traffipaxozni, ezt az ostoba magyar (autós) társadalmat (az egészet!) egyszerűen nem is lehet másképp belátásra bírni, csak és kizárólag így, drákói szigorral. Udvariasság, belátás, egymás tisztelete, mi? Minden zebrához, forgalmas útszakaszhoz ez kell, kamerák lesből. Irdatlan mennyiségű pénzbevétel egyfelől (ne beszéljünk most a korrupcióról, optimális esetről van szó), tömeges méreteket öltő szabálytisztelet a másfelől. Rajtatok kívül ki járt rosszul? A költségvetés nem, a gyalogosok nem, a szabályokat betartók nem. Titeket sajnálni kellene?
Ez az ország pont ettől ilyen okádék, mert a szabálytalankodók - most már ERKÖLCSI alapon is, hát ez kész! - jogokat vindikálnak maguknak meg kikérik. Akkor lesz itt változás, ha ilyen blogbejegyzések meg sem születnek.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 20:54:00

@Lui_78 (egy se kurva mind királylány): Hát hogyne, itt mindenki minden szabályt betart :) Mér, te nem??? :DDD

Az a gond, hogy amig a rendőrök csak pénzszerzés miatt mérnek sebességet, addig mindig lesz elbújva trafipax, ez a legbiztosabb módja a kaszálásnak. Ha annyira a balesetmegelőzés lenne a céljuk, akkor mehetnének pl. iskola, temető, kórház elé sebességet mérni, de sajnos ott nincs annyi jól fizető "ügyfél".

Norbi_cvc 2009.04.11. 20:57:12

@Nguyen: Látod a te saját példád is azt mutatja, hogy olyan helyeken nem trafiznak ahol lenne értelme és szükséges lenne.
hányszor láttál trafizó rendőrautót az általad említett veszélyes szakaszon?

türannos 2009.04.11. 20:57:39

@Lui_78 (egy se kurva mind királylány):

nem, de elviszem a balhét mert fasz voltam/ leszartam/ nem volt kedvem/ stb. és nem sírok mint az a bizonyos fürdőskurva és próbálom másra terelni a felelősséget....

türannos 2009.04.11. 21:03:22

@Mizantrop: egyetértek, mi (mély és kevésbé mély) magyarok kurvára tudunk érteni mindenhez.. csak valahogy a saját dolgunkkal/feladatunkkal nincs közben időnk foglalkozni.

parasztgyerek 2009.04.11. 21:08:17

Azért a dolog nem ilyen 1xű. Én mindig (na jó, az autópályán 100-as táblánál beszopott 30 ropi óta feltétlenül) igyekszem betartani a korlátozásokat. Ettől függetlenül azt mondom, hogy a barmokat (akik letolnak az útról az előírt sebesség betartásakor) jól meg kell bünteteni. Az is kurvára irritál, amikor a bömbi 35-tel megy a belső sávban és amikor mellé érek, kiderül, hogy kézből telefonál a baromja (elnézést kérek a headset-es nagyautótulajoktól, nagyon kevesen vannak, statisztikám szerint). Általában ez is büntetlenül marad, pedig veszályesebb, mint 51-gyel áthasítani a vasúti átjárón. Kedves autóstársam, "nopasaran", aki azt mondja, hogy elég kell legyen az 50 (tolerálva 65-ig), valamint "Cranberry", aki szerint "MINDEN GYORSHAJTÓT MEG KELL BÜNTETNI!!!!!", mindig 30km/h sebességgel haladsz már az első vasúti előjelzó táblánál, ami vagy 150 méterre van a vasút előtt???
Mekkora baromság pedig ez is! Mi a francér' kell 100-150 m-re a sorompó előtt már 30-cal haladni, mikor elég lenne ezt az utolsó előjelző táblára előírni, ami még mindig van 30-50 m-re az átjárótól. Ebben az esetben is le kellene venni a gázról a lábunkat már az első (3csíkos) táblánál. Van értelme azon kívül, hogy Cranberry szerint a "szabályokat mindig be kell tartani". Mindig betartod ezt a vasúti átjáróknál és a nyilvánvalóan értelmetlenül kinn felejtett korlátozó tábláknál? Én törexem rá (persze mindig letolnak az útról), mégis időnként azon kapom magam, hogy basszameg, nem lassítottam időben. Ezt kellene átgondolni az általam 1általán nem tisztelt törvényhozóknak, hogy csak ott büntessenek (olyan törvényeket hozzanak), amelyek valóban a balesetek számát csökkentik, nem csak a kasszírozást szolgálják.

türannos 2009.04.11. 21:08:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

barátom, ha úgy gondolod hogy csak a kaszálásra megy ki a játék, miért nem cseszel ki velük és tartod be a szabályokat ?!

alternat 2009.04.11. 21:12:10

Igen, etikus.

Ha betartod az előírt sebességet, és ezt teszi mindenki, állhatnak ott napestig egy képet nem készítenek.

Mizantrop 2009.04.11. 21:19:15

@parasztgyerek: Teljesen igazad van, ki kell találni új, normálisabb szabályokat. De ettől a meglévőeket sajnos köteles vagy betartani.

Shopping 2009.04.11. 21:19:33


A LÁGYMÁNYOSI HÍD-on, buda felé, vagy a járdán állnak, vagy a menetiránnyal szemben állva elzárt területen.
Mindkét helyre a Kresz szerint TILOS állni!!!
Mégis ott vannak.
Fel lehet őket jelenteni ezért???

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.11. 21:22:06

@Shopping : Kéne... Ha törvény, akkor vonatkozzon mindenkire már. Olyan kicsit ez, mint a kommunizmus volt: mindenki egyenlő, de vannak, akik még egyenlőbbek... :P

Shopping 2009.04.11. 21:23:11

@Mizantrop:

Hüje vagy, mennyé aludni...

türannos 2009.04.11. 21:25:43

@parasztgyerek: de bizony ilyen egyszerű. A szabályozásnak ez a lényege. A szabályalkotók megalkotják -ideális esetben, valószínű némileg szélesebb látókör birtokában, mint tenmagad- a résztvevők meg betartják és nem azzal foglalkoznak, hogy ez most éppen miért jó, de inkább nem jó nekik....

türannos 2009.04.11. 21:28:01

@Shopping : szaladj próbáld meg és üzend meg az eredményt !! :-))))

magyari 2009.04.11. 21:28:43

A gyorshajtás nem etikus vagy nem-etikus kérdés. A kérdés elsősorban az - szerintem - van-e vezetési kultúra szeretett hazámban? (És most nem csupán a "politikusokra gondolok!) 30 km/óra sebességgel is "lehet" embert ölni, mint tudják azok, kik autót vezetnek!
Itáliában, az autópályán majd-mindenki 160-nal megy. És jobbra tartás dívik arrafelé, mert-ha valaki 200-zal akar menni, hadd menjen! De-ha egy bambínó (értsd gyermek) van az úton, akkor 5 km-mel is képesek menni ezek a taljánok! Hogy mért?
Mo? Sötétített üveg mögött, girhes mellét kihúzó izomagyú "dönget", mert még nem tudja, az autóvezetés "társasjáték". Egymástól függünk, egymástól függ - olykor - az életünk, vagy testrészeink! Csak akkor tudja meg ez agyatlan barom, mikor az ő lába hibádzik - egy rettenet karambol után.
A rendőrök? Nekik tán van agyuk a fejükben? Szerintem azért hordják a fejüket a nyakukon, hogy ne essen be az eső. S hogy miért akkor mérnek sebességet, amikor? "Tervgazdálkodás" van, kérem szépen! Teljesíteni kell a "tervet", a büntetések beszedésének mértékét. EZ a "logika" a "rend" őreinél, s nem az, hogy segítsék a közlekedést! Eszükben sincs. Hát nincs eszük, könyörgöm!

Mizantrop 2009.04.11. 21:29:13

@Shopping : Érveléstechnika ötös. Na pattanj le rólam.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 21:31:08

@türannos: Nem mindegy, hogy valaki 5-10-zel lépi túl a megengedett sebességet, vagy 20-30-cal, esetleg többel.
Különbség, hogy egy "elbambult" családapát büntetnek sz*rrá azért, mert véletlenül 55-60-nal bemérték, vagy egy többszörös gyorhajtót, aki 100-zal megy végig a városon. Szerintem családapás eset egyáltalán nem veszélyes, bár szerintetek őt is jól meg kell büntetni, hadd szivjon.
És vajon miért van az, hogy a rend őrei szinte kizárólag a sebességméréssel, és a tartalék izzók ellenőrzésével foglalkoznak? Miért nincsenek reggelente az iskolák előtt, és ott mérnek sebességet, esetleg állnak a zebráknál? Ja, mer' ahhoz ki kellene szállni a kocsiból.

türannos 2009.04.11. 21:47:42

@...::: Flúgos Kamionos :::...: nézd, ha az "elbambult családapa" a te gyerekedet fogja elütni, biztosan nem így fogod gondolni. A közlekedés veszélyes üzem, folyamatosan észnél kell lenni. Gondolom a te praxisodban is előfordult már, hogy más hibáját korrigálva előztél meg egy balesetet, mert TE figyeltél a másik helyett is....

magyari irta néhánnyal előbb: ez bizony társasjáték ! ... na sajnos ez nem megy nekünk magyaroknak.

parasztgyerek 2009.04.11. 21:49:05

Üdv a görög mondavilágnak!
Még1x mondom, egyetértek azzal, hogy büntetni kell a szabálytalankodókat (valószínűleg nem figyelmesen olvastátok el hozzászólásomat). Nem is kívánom (a józan ész nevében) felülbírálni a meglévő szabályozást. Csak azt szeretném, ha azok a valós élethez igazodnának. Még 1x kérdem türannos és Mizantrop kollégákat, MINDEN ESETBEN 30-CAL HAJTANAK MÁR AZ ELSŐ VASÚTI ELŐREJELZŐ TÁBLÁNÁL????? És még soha nem néztetek el egy előző nap még nem létező 40-es korlátozást? Erről beszélek! A többit a többiek leírták: miért nem ott, ahol tényleg balesetveszély van?
Üdv: 1 családapa (unokával)

ZON 2009.04.11. 21:51:16

Mit szólnátok, ha egy APEH ellenőr csak "APEH ellenőr vagyok, baszdki, adjál nyugtát" feliratú pólóban ellenőrizhetné a bizonylati fegyelmet? (Csak hogy tessék tudni: az így beszedett adóból fizetik az orvosi ügyeletet, ahová rohanhatunk, ha a gyerek félrenyelte a cukrot, vagy megcsípte a dungó...)
Hajrá!

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 21:53:10

@türannos: Ebben igazad van, de ha valaki 60-nal megy, az még nem veszélyes, persze nem a szűk utcákban gondolom, de egy 2x2 sávos úton, normál forgalom mellett nem nagy ügy. Ha 60-nal elüt valakit, akkor valószinű, hogy 50-nel is megtörténne a baj. Én azt gondolom, hogy rengeteg egyéb dolog van, ami sokkal veszélyesebb, mintez a kis gyorshajtás. Akkor azokat vajon miért nem ellenőrzik?

indapass90210 2009.04.11. 22:06:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: mingyá' valami nagyokos mexakérti, hogy egy potenciális gyilkos vagy!

türannos 2009.04.11. 22:08:26

@parasztgyerek: leírtam fentebb már: nem minden esetben, de ha elkapnak nem állok neki hőbörögni, hogy bezzeg más, meg hülye szabály stb....

csak példaképpen az "előző nap még...":

minden reggel a szokott útvonalon viszem a gyereket iskolába immárom 4 éve. Februárban egy -emberemlékezet óta kétirányú- kis utcát egyirányúvá tettek. Elsőre én is benéztem, rám villogtak, másnaptól váltottam, és azt néztem kinek nem esik le a még a tantusz a reggeli törzsközönségből... még egy hónap múlva is 5-ből 2 nem figyelt rá a 3 ! db kirakott tábla ellenére.

zsoci 2009.04.11. 22:09:51

Nem csak etikátlan, hanem törvénytelen is. A Rendörséről szóló törvény szerint " forgalom ellenörzést csak jó látható helyen szabad végezni "

indapass90210 2009.04.11. 22:10:32

@türannos: Láttál te már szabályhozó embert közelről?

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 22:10:56

@zsoci: A lakóházak ablakaiból ez elég jól látható :)

vhm 2009.04.11. 22:13:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Én azt gondolom, hogy rengeteg egyéb dolog van, ami sokkal veszélyesebb, mintez a kis gyorshajtás. Akkor azokat vajon miért nem ellenőrzik?"

Mert ahhoz tenni és kellene valamit, nem csak kiülni a kocsiba... Meg annak lenne értelme, nem úgy mint a traffizásnak, ami egyértelműen pénzbeszedés.

türannos 2009.04.11. 22:15:45

@...::: Flúgos Kamionos :::...: gondolom azért mert az erőforrások erősen végesek és a statisztikák szerint ezzel lehetne hatékonyabban csökkenteni a súlyosabb kimenetelű baleseteket.

Félreértés ne essék: nem mondom, hogy mindent jól, jó helyen és jó időben csinálnak -volna mit javítani rajta-, azonban az belátható, hogy ha az egyik szabály tiszteletére ránevelnek (büntetéssel mert az hatékony), akkor igen nagy valószínűséggel a többi szabály betartását is magával hozza.

türannos 2009.04.11. 22:22:35

@Dövan: igen is meg nem is.... amennyiben közlekedési szabályalkotóra vonatkozik a kérdés, a válaszom nem.... ám ha kiterjesztve nézzük a dolgot akkor rendszeresen -magamat is beleértve. Nevezetesen aki komplex rendszerekkel foglalkozik kénytelen szabályokat követni (pl. szabványok, természeti adottságok) és szabályokat alkotni (pl. felhasználói kézikönyv, házirend)...

Zsola777 2009.04.11. 22:24:24

A mérés módja _lényegtelen_, ha szabályt nem szegnek közben.
Hihetetlen, hogy a szavazások 43%-a (jelenleg) sunyinak ítéli a mérést. Olyan erre szavazni, mint oviban ezt mondani: "Ovónéni, de ő meg belenyomott a homokozóóóbaaaa!".
Ez a kb. 40 százalék talán pont az, amelyik, ha meglát egy rendőrt, máris csak 40-el megy a városban, vagy a 80 megengedett helyett csak 65-el.
Hibás mentalitás mindig a másikra mutogatni, mást okolni, hátha eltereli a mi hibánkról a figyelmet. Tessék szabályosan közlekedni, aztán lehet anyázni!

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 22:26:41

@türannos: Csakhát a rendőrök 95 százalékát a sebességmérés köti le. Aztán persze, hogy nincs aki a többi szabályt ellenőrizné :(

türannos 2009.04.11. 22:40:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...: akkor olvasd el figyelmesen amit az előbb leírtam:

ha a megtanulod, hogy nem mész gyorsan mert bünti jár érte, akkor nem fogod a többi szabályt sem megszegni, mert büntetés jár érte..

Egészen egyszerűen: ha nem szegek szabályt, nem kapok büntetést.

Ezen gondolatmenet szerint tökmindegy melyik szabály betartatását kényszerítem ki, tehát miért ne lenne az amivel a leglátványosabb eredményt érem el?

flugi_ · http://fundi.blog.hu/ 2009.04.11. 22:47:01

@Richard Brinsley:

Idegbeteg seggedbemenő nyomulók ellen kiváló vicc a mágneses kék villogó. Felrakod a tetőre (villogni nem szabad), egyből elmúlik a nyomulás.

torró 2009.04.11. 22:54:48

A németeknél menet közben mérnek civil kocsi és civil ruha. Max arról lehet tudni hogy mérés folyik hogy két motoros járőr cirkál a környéken. Ha valaki beleszalad a mérésbe a motorosok kiemelik, odamegy a mérőkocsi és szépen megmutatják a felvételt.Persze minden szabálytalan közlekedést rögzítenek és nincs apelláta. Ott csengetni kell.
És osztom "türannos" véleményét.Igen, be kellene tartani a szabályokat mégha némelyik értelmetlen is, de ez van.

Zsola777 2009.04.11. 22:55:54

@türannos: Pont azért, mert sokak számára így nem hiteles a rendőrség. Megértem, ha többen lennének, akkor végre nem csak azért állítanának meg a gyalogok, mert kíváncsiak arra, pontosan milyen motor van a kocsimban...
Hiányolom a fényszóró ellenőrzésén lakott területen kívül, meg a mobilt (aki beszélget, nem csak a kezét nem használja, de a forgalomra se figyel eléggé).
Szóval, nem ártana a határozott, pontos fellépés, ami mindenkinek előnyös.

türannos 2009.04.11. 23:12:33

@Zsola777: bocs, a "leglátványosabb" nem volt túl szerencsés szó, annyit akartam csak mondani, hogy statisztikai értelemben véve a legnagyobb eredményt hozó. ... persze nem anyagi értelemben véve.

.. és lehetne folytatni a sort: roki helyre jogosulatlanul parkolót, a nem indexelőt, a követési távolságot be nem tartót és sajnos még sorolhatnánk....

.. mindazonáltal -nézetem szerint- ha azt el tudnánk érni valahogy, hogy minden résztvevő felelősséggel, tisztelettel és nem utolsó sorban alázattal viseltessen a többiek iránt, minden gondunk meg lenne oldva, és nem csak a közlekedésben.... persze ez meglehetősen távoli utópia.

Zsola777 2009.04.11. 23:22:47

@türannos: csak helyeselni tudok!
Nem néztem meg, de hozzászóltak rendőrök is? Az lenne a poén.

türannos 2009.04.11. 23:30:55

@Zsola777: ha jobban belegondolok, technikailag a sebességmérést a legegyszerűbb kivitelezni:

- automatizálható akár rendőr/rendőrautó/benzin se kell hozzá
- egyszerű dokumentálni egy fényképpel
- nem is kell megállítani a bűnöst, nem okoz fennakadást a forgalomban/ nem kell helyet fenntartani a vizsgálat idejére
- minimális a biztonsági kockázata

Képzeljük el hogyan lehetne hatékonyan kivitelezni pl. egy kézből való telefonálást:

- pl. fénykép alapján elég necces, lehet hogy tényleg csak a fülét vakargatja, le tudjuk csekkolni hogy hívott/hívták a fénykép készültekor? Mi a telefonszáma? és ha több is van neki? és ha az utas mobilját használta? és mit szól ehez az ombudsman?
- megállítani? pl. a Rákóczi úton a reggeli csúcsforgalomban? még az előbb emlegetett békés családapa is dühöngve harapná át a torkukat?

..... ez persze csak némi agymenés, későre jár :-)))

Zsola777 2009.04.11. 23:37:49

@türannos: technikailag a fényszóró nem-használatát lehetne a legegyszerűbben kivitelezni, mert csak egy fénykép a helyszín megjelölésével, még trafi sem kell.
Joccakát! :)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.11. 23:39:06

@türannos: Ebben lehet valami, én nem is azt mondom, hogy ne mérjenek sehol, hanem azt, hogy ne olyan helyen mérjenek, ahol az életben nem volt még baleset gyorshajtás miatt, ahol az 50 nevetségesen kevés, esetleg a fölöslegesen kint levő, (kint felejtett) 30-as, 40-es tábláknál, hanem pl. forgalmas helyeken, iskolák, stb. előtt, vagy ott, ahol már voltak emiatt balesetek. Sajnos nem azokat a szabályokat tartatják be, amelyeket tényleg be kellene (pl. telefonálás), hanem a legkézenfekvőbb, legegyszerűbb és legjövedelmezőbb "megoldást" alkalmazzák, a sebességmérést.
Ezek miatt gondolják sokan (jogosan), hogy a rendőrség csak pénzbeszedés céljából méri a sebességet.

A másik dolog, hogy összehozhatnának olyan szabályokat, amiket be lehet tartani, akkor a többség betartaná azokat. Például már emlitették itt a vasúti átjáró előtt a 30-as korlátozást, ennek az ég világon semmi értelme, de még rengeteg ilyet lehetne irni.

Zsola777 2009.04.11. 23:48:30

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
A rendőrök, a közútkezelők meg ki tudja még ki mutogatnak egymásra a kint felejtett táblák miatt (a Totalcar egyik mókusa viszi ezt a jogi témát, de ő se jutott sokra).

Most rákerestem, és az a baj, hogy a civilek, azaz "mi" sem tudják, mit akarnak, ez például egyértelműen röhely: varos.blogter.hu/201225/buntetopont_hatastanulmanyt_kovetelnek_a_civilek
Ahelyett, hogy a jelenlegi szabályok helyes alkalmazásának a feltételéért lobbiznának, 160-at akarnak a pályán (ami nem is lenne gáz, de ilyen autóparkkal... a németeknél mindenki állt már stauban, az sem véletlenül van).

Tehát fent is ugyanez a töketlenkedés van, mindenki mást akar, nuku összefogás, hülye követelések, egymásra mutogatás, nemtörődömség. Itt és ott. Mi meg szopunk.

Azért a vasúti átjárónál biztosan láttad azt a tesztet, hogy nem volt belátható egy átjárónál a sín elég hosszan, kivágták hát a fákat, hogy messzebbről látni lehessen a vonatot. Az eredmény: a sofőrök nagyobb sebességgel közelítették meg az átjárót, a válallt kockázat azonos. Csakhogy ez más az autóban ülve, és akár gyalogosként az autók mellett.
Szóval a 30-nak van értelme.

alte trottel 2009.04.11. 23:53:22

Ladies and Gentlemen, meine Damen und Herren!

Ti, akik oly logikus, szellemes és közérthető érvekkel tudjátok megmagyarázni, hogy miért is NEM lehet betartani a sebességkorlátozások 99.9999 %át, akik oly szívfacsaró történetekkel tudjátok illusztrálni azt az egyébként széles körben ismert tényt, miszerint MINDEN rendőr ivarnedv és a trafipax az ürdüngtől való, ti még nem tudjátok, de cirka 1 év múlva vissza fogjátok sírni a mai kedves, rózsaszínű, "szeressükegymástgyerekek" világot, amikor MÉG CSAK a rendőr mért!
Mindenki elfelejtette, hogy már meghozták azt a törvényt, ami szerint az önkormányzatok is használhatnak trafit, és ÖVÉK A BEVÉTEL?
Mit gondoltok, mit fog tenni Hurittyánfülpös polgármestere, ha szorít a cipő? Nem de, szól a Zsigának, hogy komám! Szerezz már egy trafit, mi kitesszük a kanyar elé a 70-es táblát, oszt 20 méterrel arrébb a nyárfa mögé a 30-ast! Te csak lövöldözz, és risztelünk!

Zsola777 2009.04.12. 00:08:51

@alte trottel:
bakker, most megnéztem, és nincs benne a dokumentben, hogyan kell elhelyezni a táblákat 8-O
Ebből balhé lesz, igazad lehet.

vhm 2009.04.12. 00:10:38

@Zsola777: "Szóval a 30-nak van értelme."

Van: lehet bűntetni, nő a bevétel. Semmi több.
Illetve még valami: lehet bűntetni is...

vhm 2009.04.12. 00:14:13

@alte trottel: Az összes szaros poros koszos hülye falu traffizni fog, ott ahol egy sor ház + nulla ember miatt van csak lakott terület tábla...

Zsola777 2009.04.12. 00:15:52

@valami hidralika mittudomén: biztosíthatlak, hogy nem kapok pénzt a büntetésből :)
De ez az áthajtás miatt van, meg amiatt, hogy a gyalogosok is ott kelnek át a vasúton még sok helyen, a közelségük miatt nem megengedett pl. 90 lakott területen kívül, még ha be is látod az átjárót. Nem csak mi, autósok vagyunk.
Persze, sok helyen hülyeség büntetni, de máshol meg nem. Különben meg hogyan nézne ki a szabályozás? A vasúti átjárót előjelző tábla 30 km/h sebességkorlátozást jelent. Vagy nem :)

Zsola777 2009.04.12. 00:24:30

@valami hidralika mittudomén:
Nézzétek a jó oldalát, lesz bevételük, fellendül az infrastruktúra, odaköltöznek a nem "nulla" emberek, eltűnik a por, és máris minden rendben lesz :P

vhm 2009.04.12. 00:29:08

@Zsola777: Azt jelenti. De legyen lakotton kívül, ott még durvább szerintem....
Eddig is csak akkor mentem át 90-el ha beláttam jól + nyilván gyalogos mellett egyébként sem ha közel van. Ez nem vasúti átjáró függő szerintem. Ennyi erővel mindenhol lehetne csökkenteni, ahol nincs széles padka, stb. Azért is max sebesség a 90, mert lehet 20 is ha olyanok a viszonyok.

Szerintem az, hogy már 51-re 60e Ft-ot kell fizetni, disznóság. A szabály ez, igaz, de akkor is...

A "különben hogyan nézne ki a szabályozás?" kérdésre: ahogy régebben pár évvel: fokozott figyelemmel, stb. Nem volt csökkentett max sebesség...

Lakotton: Ettől a 30-asditól ugyanúgy befordult volna a vakegér buszsofőr a vonat alá a Balatonnál vagy aki nem figyel sehova és behajt a tilosba ugyanúgy letarolja a vonat és még estleg aki kikerüli a félsorompót ugyanúgy kinyírja a vonat. Ez a 30 csak szívat, de nem old meg semmit. Szerintem legalábbis... ;)

Inkább kampányolni kellene roncsokkal + videókkal és felhívni a figyelmet arra, hogy a vonatvezető fékezni tud, de megállni biztosan nem. Esetleg ő hívja a tűzoltókat először.
Igaz a kampány viszi a pénz, a traffi meg hozza...

vhm 2009.04.12. 00:30:49

@Zsola777: Az analógia remek. Bp-en is mióta fizetünk a parkolásért minden rendben van, minden fejlődik, már a lakosok sem értik minek épül annyi új parkoló... (ha-ha-ha :D)

Zsola777 2009.04.12. 00:43:02

@valami hidralika mittudomén:
A konkrét sebesség azért került bele, mert ez gumiszabály, jellemzően azok bújtak ki a bünti alól, akik gyakrabban vétettek. Így meg nincs duma, konkrétum van.
A zseton mértéke meg azért nagy, hogy a gazdag ódisokat-béjemvéseket is meg lehessen riasztani. Ebből a szempontból a svéd módszert támogatnám, hogy ki-ki keresetének arányában részesedjen, de amilyen az adómorál itthon, nem működne (mindenki minimálon, érted).

Nnna, a roncsos ötlet kiváló, nem is tudom, miért tűntek el, legutóbb a Nyugatinál láttam sok éve (vagy az egy balesetből maradt ott? :)

Az persze nem szól a helyi trafizás ellen, hogy esetleg ugyanolyan szarul költik el a zsetont, mint pl. Demszkáj; mert lehet, hogy éppen jól el tudják költeni, a pénz is helyben marad, a falu, város is élhetőbb lesz.

Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.12. 00:59:37

a 20-AS 30-AS tábláknál szívás az ilyesmi

vhm 2009.04.12. 01:16:22

@Zsola777: Értem én, de igazából ennyi erővel betilthatnák az előzést is, mert sokan szabálytalanul teszik...

Mondjuk ez meddő vita, én valahogy mindig megúsztam a vasúti átjárós traffit, de akkor sem tetszik :(

A zebra előtti kötelező 30 is ilyen. Aki figyelmes, az mindegy mennyivel jön, meg fog állni ha kell. És ez még veszélyesebb is mint a vasút, mégis most elvetették ezt a tervezetet.
(Mondjuk jó poén lenne a külső Budafoki út pl...)

Aki figyelmetlen az meg úgyis gázol... És úgysem veszi észre a zebrát ezért nem is lassít előtte :(

Szerintem ilyen kampány is jó lenne:
"Ön dönt: időben megáll vagy sem.
Egy biztos: a vonat nem tud."
ööö, a jogdíjakért tartom a markom :D

Persze remél(het)jük helyben marad a pénz és hasznos lesz. De a 800.000 rokkantnyugdíjasunkat is el kell többek közt tartani valamiből.... És nem folytatom mert messzire vezetne sajnos :S

Zsola777 2009.04.12. 01:26:31

@valami hidralika mittudomén: nem vitáztunk, ez azt hiszem, inkább eszmecsere volt.
Jóccakát! :)

Vérnűsző Barom (törölt) 2009.04.12. 04:10:22

@Meszaros: "Az alapvető kérdés, hogy miért trafiznak ott és úgy ahogy, miért bújnak el vagy mutatják meg magukat? Miért van minderre szükség? Van -e szükség rá egyáltalán? És a kérdésekre alapvetően egy és ugyanaz a válasz mutatkozik: az alapvető szabálykövetés hiánya!!! "

Nos, ez nem így van. Ha valóban az lenne a cél, hogy szépen betartsák a népek a szabályokat, akkor megmutatnák magukat, alkalmanként figyelmeztetnének a veszélyesebb helyeken, segítenének, forgalmat irányítanának, azaz látványosan, és tevőlegesen jelen lennének, nem sunnyognának valami koszlott fa mögött bujkálva, mint az általuk - állítólag - hivatalból üldözöttek jó része.
De nem az a cél, hogy biztonságosabb, esetleg gördülékenyebb legyen a közlekedés. Az ilyen bújócskák, és egyéb sandaságok, csak arra jók, hogy sunyin büntethessenek, viszont dolgozni lehetőleg ne kelljen közben.
Az a céljuk, hogy pénzt keressenek maguknak, az államnak, lehetőleg úgy, hogy még fel is basszák az emberben az ideget. És mindezt műmájer, aljas, sunyi, de elsőre némileg hihetőnek tűnő módon még meg is magyarázzák, abszolút hülyére véve mindenkit.
És a legszomorúbb, hogy sokan be is dőlnek nekik.

georg 48 2009.04.12. 07:11:20

Feltenném azt a költői kérdést, hogy etikus e 50 helyett 80-al menni?

repecs 2009.04.12. 07:14:05

Ha már ennyire mérni akarnak miért nem szerelnek fel automata mérőket?
Mert igy olyan mintha egy orvost beültetnének a bokorba hogy figyelje az iskolásokat és ha nem megfelelően vannak öltözve jelezzenekik hogy ez veszélyes az egészségükre esetleg elvenné a zsebpénzüket a nyomatékosítás kedvéért. A korházban meg páran meghalnának az orvoshiány miatt!

Dr Kangörény 2009.04.12. 07:50:12

Akik annyira szervilisek, hogy csak odáig jutottak a személyiségfejlődésben, hogy " a szabály, az szabály, azt mindig be kell etartani" azoktól megkérdezem, hogy mi a jó büdös francért nem rabol magának nőt? Pedig régen ez volt a szabály! Miért nem tartják be még ma is?

Agyatlan barmok, az idióta szabályt nem kell betartani! Tenni kell ellene! Az a rabszolga mentalitás, amit itt egyesek produkálnak, valami szörnyű!

A hatalom teszi - jól teszi. Ekkora baromságot!

dobverő 2009.04.12. 07:53:30

@ToMorgan: Amikor bajba kerülsz érdekes módon azokhoz a "köcsögökhöz" szaladsz védelemért, mert segítségért a lakásbetörés és egyéb más kapcsán. Akkor is el kellene téged küldeni a ....
Egyébként magad is írod, ha motorral megfognának az életed menthetnék meg, de kik ezek a "köcsögök"? Szerintem meg sem érdemelnéd.
Aki gyorsan, állat módjára hajt kocsival motorral, az előre bejelenti, hogy mikor és hol csinálja? Amennyiben igen, akkor számon kérheti őket, miért bújnak el, egyébként nem.

indapass90210 2009.04.12. 08:11:27

@Kangörény_: A hüje törvények, rendszabályok csak a gondolkodó embert zavarják ám! Abból meg ha itt nincs egy rendes többség, akkor hogyan lehetne már teljes társadalomban :D

indapass90210 2009.04.12. 08:13:57

@georg 48: Értelmetlen a kérdésed, a gyorshajtásnak semmi köze az etikához :)

Blog.hu-s nickname 2009.04.12. 08:45:08

Bármilyen rendőri sebességmérés jogos, amennyiben azt törvényesen végzik. Rájuk duplán kéne vonatkozni minden szabálynak!

(Régebben kis falu szélén laktam, gyakran 100 fölött mentek az autók. Rettegtem, mikor szökik ki a kapun valamelyik kisgyerkőc. Mert nekik lehet.)

Viszont etikátlannak tartom, hogy a rendőrök 99 %-ban ott mérnek, ahol sokat lehet kaszálni, és nem ott, ahol tényleg balesetveszélyes.
Sajnos azokkal (is) értek egyet, akik azt mondják, hogy ez az egész a pénzbehajtásról (és nem a biztonságról) szól.
.
Többnyire betartom a szabályokat. Mindet sokszor lehetetlen...

Blog.hu-s nickname 2009.04.12. 08:46:21

+1 apróság

A szabályokat be kell tartani. Ha rosszak, meg kell változtatni. No ez utóbbi, ami nekünk magyaroknak nagyon-nagyon nem megy.

Blog.hu-s nickname 2009.04.12. 08:50:34

@dobverő:
Más ügyben tanácsolták, hogy felesleges a "köcsögökhöz" menni, nem érek vele semmit.

Ha azt látnám, hogy azokat "Aki gyorsan, állat módjára hajt kocsival motorral..." tényleg megbüntetnék, de azok általában "megússzák".

A rendőrök a kisemberek kicsi túllépéseiből élnek, és sok itt kommentelőnek ezért van igaza.

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 09:32:06

@Zsola777: Sok értelme van a 30-nak, az, hogy lehet büntetni. Pl. útépitésnél kint a 30-as tábla, egy rövid szakaszon dolgoznak, utána vége az útépitésnek, de korlátozást feloldó tábla sehol...Szépen mehetsz 30-cal a következő kereszteződésig. Hogy miért? Hogy a kedves rendőrök tudjanak kaszálni, és legtöbbször mérnek is ilyen helyen, kihasználva, hogy a sok "gyorshajtónak" nincs türelme tök fölöslegesen egy biciklis sebességével cammogni ott, ahol minden gond nélkül lehetne menni 50-nel, esetleg 90-nel.

Nem az a jó megoldás, hogy ha sok a baleset, akkor újabb korlátozásokat vezetnek be. Nálunk a balesetmegelőzés csak a sebességkorlátozásból (és mérésből) áll. A sok idióta, aki nem képes felmérni, hogy útépités mellett elmenni nagy sebességgel veszélyes, hogy nem néz körbe a vasútátjáróban, nem figyel semmire, gondolod, hogy ők majd be fogják tartani a korlátozásokat, mikor ilyen alapvető "szabályokat" nem tudnak betartani? Szerintem nem. És ellenük nem újabb korlátozással kellene védekezni, főleg nem mások kárára. Ha a rendőröknek nem a kaszálás lenne a céljuk, akkor az olyanokat büntetnék, akik menet közben telefonálnak, bénán vezetnek, stb., de nálunk sajnos ez csak egy álom :(

Mizantrop 2009.04.12. 09:44:03

@Kangörény_: Szerinted melyik szabály az, amelyiket lehetetlen idióta szabálynak nevezni? Még az emberölés eseteit is lehetne sorolni, hisz miért ne fordulhatna elő, hogy a szomszéd Pista lopja a terményed, megpofozta az unokád, megerőszakolta az asszonyod, kiszúrta az autód kerekét stb. megérett a halálra, nem? Akkor büntethetetlen leszel, mert jó okod volt rá? Te fogod eldönteni, hogy melyik szabályt tartod be egy társadalomban? Eredj az erdőbe, alapíts új társadalmat, hozz új szabályokat, vagy csinálj szervezetet és változtasd meg a jelenlegi szabályozást. Szerinted az emberek annyira örülnek, hogy vannak szabályok, amelyek szerint a fizetésük 40%-t leadózzák, míg más országokban meg csak 10%-ot? Nem a társadalom az ostoba, hanem pont a hozzád hasonló gondolkodású emberek miatt kényszerülünk szigorú szabályozások mentén élni. És ne nevezd idiótának a szabályokat betartókat, maximum akkor, ha semmifajta kézzelfogható törekvésük nincs arra, hogy a rossz szabályokon változtassanak. De az nem törekvés, hogy felrúgom a meglévő szabályokat, hanem az általános iskola 5. osztályos színvonala.

Mizantrop 2009.04.12. 09:49:01

@Dövan: Ha zavarnak a hülye törvények, remélem teszel is ellenük szervezetileg, és tele vagy új szabályalkotási javaslatokkal. Merthogy "gondolkodó" embernek tartod magad.

indapass90210 2009.04.12. 10:03:35

@Mizantrop: Persze, hogy teszek! Minden héten javaslatokat írok a körzetemet a Parlamentben képviselő választott tisztviselőnek!

indapass90210 2009.04.12. 10:07:57

@Mizantrop: Alapvető hiba van a logikádban, ami abból ered, hogy kevered a jogot az igazsággal / jogkövetést az igazságérzettel :)

Mizantrop 2009.04.12. 10:29:18

@Dövan: Komoly tévedésben vagy, pont az a probléma, hogy te mosod össze a jogkövetést az igazságérzettel. A két dolgot nem említheted egy lapon. Az igazságérzeted tiltakozhat bármi ellen, teljesen relatív, a jogkövető magatartás nem megítélés kérdése, objektív kritérium.

indapass90210 2009.04.12. 10:40:00

Szóval kedves "Mizantrop", picit bővebben: szerintem az alapvető probléma ott van, hogy ha a társadalom nagy részének igazságérzete nem találkozik a joggal, akkor az valamilyen feszültséget fog generálni. Itt is volt poszt vagy kommet szép számmal, amikor egy adott személy nem érti, hogy miért kell az iskola előtt 30-al menni a nyári szünet holdfényes éjszakájában éjjel 3kor, azt meg még kevésbé érti meg, hogy miért kell oda olyankor traffit rakni, hogy 40 rugóra megvágják a kocsi üzembentartóját még akkor is, ha esetleg a bizományos értékesítésre leadott autót egy neppergyerek vezette akkor. Hát mer' a szabál az szabál. És nem hiszem, hogy az állampolgár feladata lenne pártot alapítani csak azért, mert nem tetszik neki, hogy útépítésnél kintfelejtik a táblákat, vagy kitalálja hogyan lehet eljárás alá vonni a közlekedési osztály vezetőjét, ha ilyen helyre trafit rendel, miközben ugyanaznap éjjel valaki diszkóból hazafele gangolva elbasz 3 másik részeget a zebrán...

A fenti példádra meg még annyit, hogy nem azért nem ölünk embert, mert nincs rá törvény adta jogunk. Remélem ezt te is érzed :)

indapass90210 2009.04.12. 10:51:12

@Mizantrop: ne a fejet szabjuk már a sapkához.
Az ember adott, olyan törvényeket kell hozni, amelyeket el tud fogadni, vagy meg tudja érteni, hogy miért van rájuk szükség. Vagy ki kell írtani mindenkit a picsába, robotokkal betelepíteni az egész kurva világot aztán ha akkor valamelyik nem követi a szabályt, csak újra kell rajta rakni a windowst.

Mizantrop 2009.04.12. 10:56:21

Semmiben nincs vitánk, kivéve egyetlen dolgot: mit kell akkor tennünk, ha az igazságérzetünk tiltakozik bizonyos szabályozások ellen? Bizony a közösségek feladata a rossz szabályokon változtatni, a civil közösségek kezdeményezése a legfontosabb, hiszen - elviekben - van beleszólásunk a dolgainkba. Ha nincs, az egy másik kérdés, az nem demokrácia (egyébként Mo. sztem tényleg nem az, legfeljebb banándemokrácia). És abszolút igazad van, elég szétnézni ma Magyarországon; óriási feszültségeket generál az igazságérzet és a jogszabályok nem egybeesése (hogy szépen mondjuk). Ha barmok, idióták hoznak szabályokat, a barmokat, idiótákat le kell váltani, és értelmes embereket kell a helyükre ültetni. Fontos játékszabály. Ha nem váltjuk le őket, betarthatjuk a barom, idióta játékszabályokat. De ez már egy másik kérdés. Nem önszerveződő társadalom vagyunk? Akkor? Egyszerűen nem bízhatod belátásra a szabályokat, nem megy. A holdas nyári éjszaka nyilván 100 százalékban belátható probléma, de a "jön a seggemben, nyomom ezért a 90-et" már kevésbé. De olyan is van, akinek a belátása ezt is elbírja. Meg a "ne lépj elém a zebrán, köcsög"-mentalitást is elbírják egyesek, igaz, kisebb százalékban. De engedjük nekik, hogy belátásuk szerint cselekedjenek?

Az emberöléses példám analógia akart lenni arra, hogy "nem kell a szabályokat betartani". Persze, embert ölni nincs törvényi jogod. Arra sincs törvény adta jogod, hogy 50 helyett 100-zal menj.

Vegaaa 2009.04.12. 11:00:08

nem tudom irták e már, de egyszer egy sebességmérös tv riportban hallottam egy közegtől, hogy van az hogy a trafizó rendör bárhova odaállhat. az indoklás tipikusan magyar:
a trafizó rendörautó amikor dolgozik akkor nem minösül autónak. olyankor az autó csak egy ESZKÖZ ami tartja a traffipaxot. semmivel nem másabb mint egy oszlop amin fix trafi van.

Mizantrop 2009.04.12. 11:00:56

@Dövan: Ismétlem: nem fogsz olyan törvényt találni, amelynek szükségessége és igazságtartama mindig és mindenkor ugyanazt a 100%-ot hozza majd. Meg kell változtatni őket, társadalmi konszenzus alapján. Amikor a VEKE kidolgozta az éjszakai tömegközlekedés tavalyig érvényben tartott rendjét, az pont egy ilyen kísérlet volt. És sikeres lett, még ha a túloldalon egy lomha, szarrágó nagyvállalat állt is. Ugyanezek a kezdeményezések kellenének ide is. De ne az legyen az összes mondandó, hogy emeljük fel a sebességhatárokat.

OM617.912 2009.04.12. 11:11:26

EURÓPAI UNIÓS SZABÁLYOZÁS !!!!
és mi állítolag harmonizációban vagyunk.
A TRAFFIPAX-ot TÁBLÁVAL ELÖRE KELL JELEZNI!!

ENNYI.
a környező összes EU országban igy müxik, beleértve szlovákiát stb..

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 11:14:51

@OM617.912: Ebben én nem lennék biztos, sok helyen jelzik táblával, de nem mindenhol. PL: Belgiumban, Nagy-Britanniában igen, de rengeteg helyen beleértve Szlovákiát, Ausztriát, Németországot, stb. nem jelzik előre.

indapass90210 2009.04.12. 11:43:40

@Mizantrop: Nem is várja el senki, (a 100%os törvényt), csak azt, hogy egy picit közelebb legyen a való élethez. A mostani %-os büntikkel is az volt a legnagyobb gond, amire aztána törvényalkotó is rájött, hogy ha valaki benézett egy 20-as táblát, akkor sima 50-nel is be lehetett kapni a 300 rongyot. Meg ugye ottvan még mindig az aránytalanság, amikor nincs bűntetési arányosság a társadalomra veszélyességnek megfelelően. Mert némi túlzással azt lehetne akkor mondani, felsoroljuk mi bűn, és mindent kézlevágással rendezünk le.

Ja, amúgy én csak annyit szeretnék, hogy emeljük fel a sebességhatárokat!

Perillustris 2009.04.12. 12:24:58

@panPeter: "A lesből való mérés-büntetés finoman szólva is elég messze van ettől a mentalitástól."

Hagyjuk már! Mutyiországban bőven belefér ez.

vhm 2009.04.12. 17:22:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A fixet bizony jelzik előre Ausztriában, Szlovákiában biztos. Ott nem egy helyen találkoztam vele.

Ez az uniós előírás elérhető valahol? Mert most orrba szájba elkezdték telepíteni a dobozokat!

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.12. 19:47:03

@valami hidralika mittudomén: A fixet lehet, hogy Ausztriában igen, de Szlovákiában szerintem nem, csak nagyon kevés helyen. Vagyis Szlovákiában még nem hallottam róla, hogy lenne fix traffi. És a probléma nem is a fix mérőkkel van...
Egyébként nár mo-n is kezdik jelölni őket tudtommal, legalábbis az M1-en ki vannak jelölve.
Szlovákiában hol találkoztál kijelölt fix traffival?

vhm 2009.04.12. 23:51:41

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Valahol itt Rózsakerten

maps.google.com/maps?f=d&source=s_d&saddr=49.083705,19.305339&daddr=&hl=en&geocode=&mra=dme&mrcr=0&mrsp=0&sz=15&sll=49.082946,19.305339&sspn=0.016696,0.025578&ie=UTF8&t=h&z=15

van egy. Ha jól emlékszem, 40-es tábla van és félre nem értehető nagy táblák radar control felirattal (szlovákul) és talán még fényképező ikon is van rajta.
Mondjuk úgy, hogy nagyon egyértelmű volt, mégha először is jártam arra. Ez volt 1 éve kb.
(Persze én is úgy tudom, hogy nagyon kevés fix van náluk)

..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.13. 00:07:08

@valami hidralika mittudomén: Lehet, hogy néhány ki van jelölve, én eddig még nem találkoztam egyel se, pedig sokat járok arrafelé :)
Egyébként a cseheknél és Németországban sem láttam még kijelölve traffit :)

Perillustris 2009.04.13. 12:33:28

Egyszeru: az allamhataron a Hungary/Magyarorszag tabla ala kirakunk egy-egy "RADAR CONTROLL" tablat, oszt jo' napot!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 11:58:29

Mondjuk arra azért fogadhatsz, hogy úgy is a rendőrnek lesz igaza.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.14. 12:04:05

Igazából ez itt egyértelműen a pénzszerzésről szól. Ha a forgalom biztonsága lenne a cél, akkor lenne gyalogosokat védő korlát, illetve szalagkorlát a két irány között. De nincs, sőt a gyorshajtót ki sem vonják ott a forgalomból, ghy okozzon balesetet. Csak a csekket fizesse be.
A Baksis szedésének egy újabb balkáni iskolapéldáját látjuk. Szó sincs itt biztonságról, csak pénzről.

Gontar 2009.04.14. 12:53:32

Az etikus az lenne, ha a rendőrök teljes pompájukban leledző rendőrjárgányaikkal cirkálnának az utakon. A szándékosan faszokat (bunkó, záróvonalakatlexaró, másokatveszélyeztető, busz-sávos, indokolatlanul lassú, stb...) így lehetne a leghatékonyabban kiszűrni - vagy a rendőri jelenlét miatt mégsem így vezetnének, hanem normálisan. A kritikus helyekre (baleseti gócpontok, iskolák, kórházak stb...) pedig felszerelni a fix trafikat, ALAPOSAN KITÁBLÁZNI, hogy ott biza mérés van: visszatartó ereje legerősebben annak van, amikor minden arra járó TUDJA, hogy ott mérnek, ezért nem faszoskodik.

A lényeg szvsz a faszoskodás visszaszorítása lenne, nem pedig a kihasználása pénzszedés célzattal. :-) A trafinak is elsősorban a visszatartó erejét kellene használni (kitáblázott verzió), és nem pedig a jelenlegi gyakorlat szerinti pénzteremtő tulajdonságát.

Nem gondolom, hogy személyesen a rendőrök közül bármelyiknek is érdeke az ilyen jellegű pénzszedés. Ők ebből tudtommal (van pár rendőr ismeősöm) egyetlen vasat nem kapnak. Nem csak ők nem, hanem hivatalosan a kapitányságuk sem.

12Rómeó 2009.04.14. 15:35:09

Úgy tudom, hogy csak szabályosan álló, menő autóból mérhetnének.

Gontar 2009.04.14. 15:53:05

@12Rómeó:

Tudtommal jól tudod. :-DDD

A szabáyltalan helyen parkoló trafis kollégákat asszem a többi meg nem fogja elzavarni onnan. :-DDD Amikor meg kapod a csekket (a bizonyíték nélkül) hetekkel/hónapokkal később... Próbáld meg bebizonyítani, hogy szabálytalan helyen állt... szvsz nem sok esély van erre. :-S

Perillustris 2009.04.14. 20:13:56

@12Rómeó: "menő autóból mérhetnének"

Na, ezert biztosan nem fognak Porsche-t, Ferrarit es Hummert venni a rendorok. :P

S.A. 2009.04.29. 14:50:26

@Mizantrop:

Nagyon tévedsz, ez az ország azért tart itt, mert a hozzád hasonló komcsi gennyládák idióta szabályokkal rakják tele,hogy a zsebüket tömhessék a megszegőkből bírságaiból.

killerco 2009.05.15. 22:59:26

@magyari: Nos.. a bambínós résszel teljesen egyetértek!! Amikor gyereket látok 50 méteres körzetben, lassítok és a szemem sarkából mindig figyelem, mert tudom hogy eléggé kiszámíthatatlanok... DE alig 4 óra alatt kell letudnom 60-70-80 címet, ez a munkám. Nyomni kell és nem csak a féket. Megmértek már párszor, kifizettem, ez egy ilyen adok kapok játék... valahol olvastam hogy hatás ellenhatás(itt a commentekben) hát nálam kiváltotta a hatást: lézerblokkoló és már én is látom a nagytesót:)

killerco 2009.05.15. 23:05:04

@Gontar: traffipaxnak nincs szabálytalan hely... amikor a kocsi megáll és elkezdenek mérni , onnantól az már "telepített mérőeszköz" nemigen vonatkozik rá a KRESZ...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása