Akik rendszeresen olvassák a blogot, egészen biztosan találkoztak már Richelieu nevével és azt is tudják, hogy ha ő ír, akkor sokat. Ezúttal egy idióta után eredt, hogy kérdezzen tőle ezt-azt, de végül feladta az üldözősdit, mielőtt nagyobb baj lett volna belőle.
A történet egyik szereplőjeként én sem pozitív fényben fogok feltűnni a történetben, ezt előre kijelentem azok kedvéért, akik életükben nem mentek a megengedett sebességhatár felett, soha, és ezt komolyan vallják is. Minden tiszteletem az övék, nálam azonban tegnap elpattant egy húr, az átéltek után viszont örökre rájöttem, nem érdemes túlzásokba esni. Hogy miért? Olvassátok...
Tegnap a késő esti órákban, nagyjából 22.30 körül tartottam hazafelé szokásos utamon Pomáz (népnyelven Pomi) felé, szentendrei út - 11 sz. főút - pomázi bekötőút útvonalon. Élveztem, hogy Békásmegyer után nulla forgalom, kicsit ki is engedtem a lovakat (ez az első megjegyzés, amire kommentek érkezni fognak), de nem vészesen, 2 darab autóval találkoztam békás city és Szentendre között.
Nyugodt fények, kisimult ráncok, a nap stressze már a múlté, ködös emlék csupán, és az egyik megelőzött tuning A astra orrán díszelgő LED-kompozíció sem késztetett semmi reakcióra. Láttam magam előtt, ahogy a gazdája családja legnagyobb örömére a fürdőszoba sminktükrében található égőket beszereli az imádott járműbe, mellyel az örökkévalóság számára is egybemosta az az A4-es audik és az A astrák közötti űrt.
Beértem Szentendrére, a tábla előtt már lassítva (szoktak fényképezni is ott, de leginkább a benzinkútról a piros lámpát zöldnek látó sporttársak okán), és besoroltam a Pomáz felé tartó lekanyarodó sávban várakozók mögé, harmadiknak. Legelől egy suzuki, talán wagon R vagy ignis, mögötte pedig a történet főszereplője, egy VW Golf Plus, KSU-358 (a továbbiakban ksu), aki akkor még csak békésen álldogált, igaz, hogy saccra kb 0,13 nanométerre a suzuki mögött (erős lámpa van, láttam, na).
És akkor zöld lett a jelzés....
Aki arra jár, tudja, hogy tetris minta jelleggel a bekanyarodó sávban csinos kis felnipöccentő kátyúk vannak, melyek nem nagyok, de egy közepes minőségű felni szélét könnyed eleganciával marasztalják ott, egyes típusoknál a gumit is el tudják választani a felnitől. Ezért mindenki kerül ahogy tud, de ksu már akkor vigéckedik. Közeledünk a Spar parkoló előtti szakaszhoz, addig végig záróvonal van, egészen a szentendre tábláig, tehát előzni nem faja.
Ennek ellenére sokan teszik ilyenkor ezt, mert vannak botrányosan lassú emberkék néha, főleg traktor és jobb-hátra dőlő kivitelező all-round furgonok betonkeverővel, 3 vendégmunkással, 10 cementeszsákkal és lali puli kutyával a fedélzeten. De ez akkor sem oké, főleg, mert az út közepe tiszta kosz, és azt ilyenkor a többiekre nyomják, bár nem hiszem, hogy ez valaha is érdekelne közülük bárkit.
Ekkor ksu index nélkül úgy előzi meg suzukist, hogy annak jobbra kell rántania a kormányt, kicsit megcsípi padkát, és kis inogás után egyenesbe áll. Ekkor gondoltam (és itt kezdődik részemről a hiba, ezt belátom, még ha csak utólag is), utána eredek, megkérdezem majd pomin, miként is nem bírt meglátni egy fehár személygépkocsit, ami elvileg a látótere 34%-át tuti kitakarta.
A záróvonal vége előtt 2-3 méterrel elkezdtem megelőzni suzukit, és uccu. Megyek is úriember (feltételeztem, hogy az, bocsánat az emancipáció harcosai felé) után, de ksu gyorsul mint szomszéd kissrác a lejtőn apuci által helytelenül megszerelt kontrás brinyóval. Igen ám, de egyszer csak közel satu féket nyom, mert épp utólért valakit, mire én nyugodtan kiteszem indexet, hogy megelőzzem őket.
De ekkor ismét gyorsul, kivág elém ohne index pont mikor odaérek, nálam minimális satu, pici blokk, 560 foritnyi gumi az aszfalton hagyva. Ekkor már urambocsá villantottam egyet. Erre ismét gyorsít, élvezi a dízel nyomatékot, és valami hihetetlen tempóban megindul. Ekkor voltunk kb 3-400 méterre Pomáztól....
És beronygol Pomázra úgy kb 150 Km/h-val, én már nem mentem vele, lassítottam bőven.
A HÉV átjáróban lassít, szinte megáll, én akkor utólértem, és az átjáró után úgy döntöttem, hogy akkor legalább átkérdezek, hogy most rosszul van, vagy ha nem, akkor akar-e rosszul lenni. Index, kimegyek előzni, erre elkezdi nyomni a dudát, még ekkor mögötte voltam, és integet, hogy menjek már.... Mondom ok, ez részben egybe vág az elképzeléseimmel.
Mikor majdnem mellé értem azonban bevág elém, én kormány balra, satu, bokor majdnem megcírógatja az oldalam. Ekkor letettem előzési szándékomról, vagy bármilyen, emberi nyelven folytatható megbeszélési célomról, hagytam a francba.
És a csattanó: odaér azon kereszteződéshez, ahol a bekötőút "megszűnik", irdatlanul piros és karbantartott stop tábla, balra Budakalász nevezetességeihez lehet eljutni, jobbra meg Dobogókő, Szlovákia, és Európa többi része közelíthető meg.
Pont kibukkanok az utolsó ház mögül, mikor látom, hogy emberünk index, fék, megállás és minden nélkül balra kanyarodik, figyelmen kívül hagyva az akkor balról a védett útvonalon szabályosan közeledő szintén fehér suzukit, akinek szintén satu és szív-extrázás jutott osztályrészül.......
Összefoglalva:
soha többet nem megyek utána baromnak;
ksu valószínűleg sosem fog fehér suzukit venni;
lehet, hogy ksu gépjárművét nanorobotok vették uralmuk alá, a kocsiban pedig ádáz élet-halál harc folyt a gonosszal, én meg még rá is villogtam, miközben szegény pára csak az emberiségért küzdött;
ksu a kormányt kicserélte egy ps konzolra, amiben a kormámnyfunkció fordítva lett beállítva;
emberünk elszámolta a szervezetébe bevitt hallucinogén anygok felezési, illetve bomlási idejét, így idejekorán ült autóba.
Vigyázzatok magatokra az utakon!
Az utolsó 100 komment: