Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ki a felelős, ha senki nem vállalja magára?

2009.04.22. 17:53 :: SilentSound

Egy kérdéssel fordul hozzátok rajtunk keresztül Zoltán, aki egy ipari parkban koccant valakivel, amihez a rendőrség ki sem jött. Most nincs felelős, így a keletkezett kárt sem téríti meg senki.

Egy ipari parkon belül történt az alábbi eset. Megyek vissza ebédidőről, előttem döcög egy suzukis kb. 15-tel, mondom megelőzöm (20 a max. megengedett a parkon belül).

Ennyire azért nem lett vészes a végeredmény

Jöttek velem szemben ketten, megvártam, majd mikor szabaddá vált az út, index ki, balra kormány, és gáz. Erre hirtelen előttem terem, kanyarodott balra. Nyilván vészfékeztem, de mégis sikerült elkapnom a bal ajtaja alatti kasztnirészt.

Nekem eltört az indexburám és a jobb első elemem hátrébb csúszott néhány milliméterrel. Neki a kasztnija horpadt meg picit. Nem vállaltuk el a felelősséget, rendőrség nem jött ki. A helyi biztonsági szolgálat a helyszínt lefilmezte, majd azt mondták, intézzük el. Készült valamiféle jegyzökönyv, de csak az adott helyzetet rögzítették.

A kérdésem az volna, hogy mit lehet tenni? Ilyenkor mik azok a lépések, amelyeket tenni tudok?

143 komment

Címkék: közlekedés autó baleset béna

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2009.04.22. 20:32:41

szavaztam.
szerintem mindhárman hibásak voltak.
cikkíró: előzni ugye annyival lehet, amennyi a max sebesség az útszakaszon
szuzi: nem balra kanyarodunk, de nem mászunk a baloldali sávba
SilentSound: nem részletezi, hogy milyen az előjel nélküli kanyarodást. matematikában használom, KRESZ nem. lehet pl. idézőjel nélkül kanyarodni?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.22. 20:32:45

@értem: igen belenézek 2x is! mivel a teszkó parkolóban is közlekednek a berepülőpilóták 80+al! este meg különösen ott szokszak jaszkarizni!

szóval a vállaszom 2x és MINDIG!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.22. 20:36:43

@107!:
tehát ha jól értelek, itthon a teremgarázsban, ami közforgalom elől elzárt terület, direkt belemegyek a köcsög szomszéd suzukijába, mert középre áll, akkor nem jön ki a rendőr lehelyszínelni? ez nagyon érdekes...

aszfaltbetyar 2009.04.22. 20:37:14

már megint a suzukisok...

aszfaltbetyar 2009.04.22. 20:40:35

@értem: azért mert a jobbkézszabályt a városban sem ismeri a sok paraszt, nekem is volt ma egy satum bert balról bevágódott a csak előre figyelni tudó buzukis öreg nem néz se jobbra se balra biztos azt hitte mivel szélesebb az út övé világ... de lyenkor én már magamban se morgolódok ez már természetes az a baj

107! 2009.04.22. 20:41:29

@RosszQtya:

Ja. Akkor megy a púposkodás, hogy nincs illetékesség, amikor kerékre vágja a kis nyikhaj a rotációskapáját (robogó, vagy minek hívják), de amikor kiüti alóla valaki kocsival, akkor már jöhet a zsaru helyszínelni.

107! 2009.04.22. 20:43:55

@RosszQtya:

Ez ebben a formában szándékos rongálás. Helyszínelés lesz, csak bűnügyi, nem közlekedési. :-) De ha előadod, hogy véletlen volt...

aszfaltbetyar 2009.04.22. 20:47:49

@107!: nem az a dolga? Ha már az én adómbol is fizetik és egy életben egyszer kihívom akkor pattanjon ne csak az út szélén találkozzunk amikor integet

107! 2009.04.22. 20:55:10

@aszfaltbetyar:

Annyira szeretem ezt az "én adómból fizetik" dumát!!!! Főleg amikor az ország munkaképes állományának 2/3 minimálbérre van bejelentve.
(Amúgy ez egyáltalán nem tartozik a tárgyhoz)

A hozzászólásommal szerettem volna felhívni a figyelmet az ellentétes állampolgári elvárásoknak. Kis gyerek játssza az agyát a Tecsó parkolóban. Szólok neki, hogy bírjon magával. De mivel jól tájékozott hírtv-n nevelt kölök, így hivatkozik a magánterületre, de amikor valaki elnézi a jobb kezet és kiüti alóla a vackát, akkor ugyan ez a kisgyerek fog rendőrért kapálózni. (Csak erre próbáltam felhívni a figyelmet) Amúgy a bevásárló központok parkolója pont olyan hely ahová ki szoktunk menni. (főleg, hogy nincs elzárva, tehát egyértelmű, hogy a KRESZ alapján kell közlekedni)

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.04.22. 21:00:47

ez most nem világos
akkor magánterületen bármit meg lehet csinálni, embert is lehet ölni a rendőrök úgyse jönnek ki?

107! 2009.04.22. 21:04:03

@wmiki:

Számodra ebből ez következik?

Ahol nincs szabályozva a közlekedés rendje, ott mit csináljon egy közlekedési rendőr?

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.04.22. 21:05:12

az otthonomban nincs szabályozva az emberölés rendje, szóval akkor takarodjon innen a semmirekellő rendőr, ha ilyen történik

Matrix_ 2009.04.22. 21:05:30

@wmiki: közlekedési rendőr nem valószínű. De a kommandós rohamosztagos különleges bűnügyi alakulat úgy seggbekúr, hogy egész életedben állva fogsz ülni!;)

Mr X · http://vilagsuttyoi.blog.hu 2009.04.22. 21:05:50

Egyértelműen a Suzukis a hibás. A post írója már megkezdte az előzést, mikor a Suzukis kanyarodni kezdett.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.22. 21:06:25

@wmiki: gondolom nem tűnik fel az életvédelmi és a közlekedési osztály közti hangyányi különbség...

Matrix_ 2009.04.22. 21:06:31

@wmiki: az emberölés rendje nem helyhez van kötve. A közlekedés igen. sztem

107! 2009.04.22. 21:08:10

@wmiki:

Remélem ezeket csak viccből írod.

Szabályozva van az emberölés az otthonodban. Viszont a KRESZ úgy kezdődik, hogy meghatározza hol kell követni és érvényt szerezni neki, és hol nem. A közforgalom elől elzárt magán út nem tartozik bele.

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.04.22. 21:08:19

@KuKori: nem az, hogy a rendőrök közt lenne bármiféle különbség, nem tűnik fel

de nekem az se tűnik fel, hogy az mszp politikusok között van különbség

azt látom, hogy a törvények között van...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.22. 21:13:06

@wmiki: utóbbiak közt azért van egy különbség: minél újabb jön az előző helyére, annál inkább pofátlan féreg, de ez már inkább a Vastagbőr blog felségterülete :)

Szóval a rendőrökre visszatérve: nyilvánvalóan más az intézkedési jogköre a különböző rendőr alosztályoknak, de a súlyosságot is figyelembe véve nyilván az életellenes bűncselekmények előrébb kerülnek, mint a közlekedési szabálysértések - fontossági sorrendben legalábbis :) Kicsit merész volt összehozni a kettőt, azt hiszem.

107! 2009.04.22. 21:13:29

Most mondjátok meg, hogy miért kell az embernek lépten nyomon a politikával takarózni, avval megkerülhetetlenül összekeveredni?????

De tudod mit. Erről is a kormány tehet!!!! Mit képzel, hogy nem figyelmeztette azt a szerencsétlent, hogy a másik már megkezdte az előzést. Amúgy meg magánterületi válság van. Tűrhetetlen, hogy a terület gazdája nem volt képes a 20-as tábla alá egy előzni tilost is kitenni. Mondjon le, legyen szakértő területgazdálkodás!

Így már jobban tetszik neked is? (szánalmas)

Matrix_ 2009.04.22. 21:15:17

@wmiki: Te az az ember vagy aki bemegy a boltba és leordítja a pénztáros fejét, ha nem szolgálja ki disznócombbal mi? Végül is az is ott dolgozik...

107! 2009.04.22. 21:17:16

@KuKori:

Embert ölni alkotmány ellenes! Az alkotmány pedig nem ér véget a kerítésnél. A KRESZ viszont igen. Otthon segg részegen driftelhetsz, kiütheted a diófát... ha egyéb bűncselekmény, szabálysértés nem valósul meg, senki nem fog szondát dugni a szádba (persze tudom, Te pont érted, csak erre pont illett a magyarázat :-) )

Matrix_ 2009.04.22. 21:19:36

@107!: vájjá!! egyes helyeken még a diófát sem ütheted ki a kertedben (engedély nélkül) mer fizetheted a büntetést!!! úgyhogy csak óvatosan a spontán kerti-drifttel:) :)))

wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.04.22. 21:23:24

hogy van ez a diófákkal?
abba meg már megint beleköt a rendőr?
a közlekedési, vagy a kommandós?

107! 2009.04.22. 21:23:42

@Matrix_:

Ezért írtam, ha egyéb jogszabályt nem sért. :-) Amúgy ráismertél Kukkerre nem? Jó volt a példa. :-)

ugyhogy 2009.04.22. 21:24:45

@kalandrover: Es a bonusz-malusz? Ha kicsi a kar, nem erdemes biztositozni, meg akkor sem, ha egyertelmu, ki a hibas. Inkabb ki kell fizetni.

@Mr X: Eljen! Ujabb strigula az egyertelmu szo hasznalataert! Te elgondolkodtal mielott leirtad? Es beleneztel a kommentekbe?

Zsola777 2009.04.22. 21:24:54

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

Akkor az az ipari park el van zárva a közforgalom elől, vagy nem? Mert ha nem, a rendőr kimehetett volna, ha híjják.

107! 2009.04.22. 21:26:01

@wmiki:

Max a városkertész. Vannak önkormányzati szabálysértések. (meg tűzvédelmi, meg vám-deviza, meg munkaügyi... van még egy csomó minden, ami nem a rendőrség feladata)

Fox66 2009.04.22. 21:27:06

Tegyünk már különbséget egy anyagi káros baleset és egy életellenes cselekmény között! Mindkettőnek más a jogi tárgya és a jogi háttere és természetesen a súlya is. Ezért van az, hogy tök mindegy mennyit adózik valaki. Magánterületen történő anyagi káros balesethez nem pattan a rendőr, míg emberölésnél igen.

yxcvbnma 2009.04.22. 21:28:40

"1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet (KRESZ)
1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza."

Az emberölést meg egy másik jogszabály határozza, ami a Magyar Köztársaság területén érvényes.
A diófát meg a környezetvédelmi jogszabály érintheti, ha természetvédelmi területen van pl, akkor meg definiálva van valahogyan, hogy hol érvényes.

A posztoló esete meg sablonosnak is tekinthető, előzésben lévő autó elé bekanyarodik az előzött autó. A gyakorlat ebben az esetben 50-50% felelősséget szoktak megállapítani.

Skandar Graun 2009.04.22. 21:29:09

@wmiki:
Édesanyád sem választhatott és hülye utódnak adott életet.

yxcvbnma 2009.04.22. 21:30:46

@Zsola777: Ha volt biztonsági szolgálat akkor valószínűleg el volt zárva a közforgalom elől.

Zsola777 2009.04.22. 21:32:17

@yxcvbnma: azért mekkora gáz, hogy a biztonsági szolgálat vállat vonogat, nem?
Ez a felelősség nélküli ország/város/híresember.

Matrix_ 2009.04.22. 21:35:51

Diófásoknak: Egyes önkormányzatok szabályozzák. Ahol ilyen van ott csak engedéllyel lehet fát kivágni. Még a saját telkeden is!

Mille38 2009.04.22. 21:38:50

Máskor menj ebédelni gyalog, sokkal egészségesebb.

107! 2009.04.22. 21:39:20

Ha nincs szabály, akkor azt nem tudják megszegni, így következménye sincs. Viszont hiába is egyeznének meg, a biztosító még mindig nem fizet. Bár azért ennek még utána nézek. (az biztos, hogy a biztosító ha kicsi lehetőséget is lát lepasszolni a kötelezettséget, akkor megteszi, ez meg egy jó kapaszkodó)

Unter Bahn (törölt) 2009.04.22. 21:41:43

A'sszem, hogy a kutya ott van elesve, hogy az ún. "ipari park" el-e van zárva vagy nem, azaz mint "magánutat" bárki igénybe veheti-e.

Én - ismerve a saját környék ipari parkjait - azt mondom, hogy felénk bizony 107 kollégának helyszínelnie kellett volna...

Unter Bahn (törölt) 2009.04.22. 21:45:28

@107!: Ja-ja, a nemfizetés viszont szinte mindentől független, legyen az élet-, lakás- vagy kötelező biztosítás.

Amúgy ha a KRESZ-szabályait kell alapul venni, akkor is mindenki állja a maga számláját, hasonló esetekben ui. 50-50 % a szokásos mérték... (egyik a kanyarodás szabályait, másik az előzését sértette meg, ez fix tapasztalat).

UrQuattro 2009.04.22. 21:45:52

@értem: Én is megelőztem volna, sőt le is turtam volna az ilyen barmot az útról..
Ha ez történik.. nem hagyom annyiba h a yardok nem jönnek ki, milyen dolog ez!..
Megölöm józsit ..betelefonál a szomszéd..h megöltem.. a yardok meg nem jönnek ki?
Nahát..ha ez a helyzet... Korrupt szemetek. .

Rousboy 2009.04.22. 21:47:49

Ha kullog előtted valaki 15el, akkor valószinűsiteni lehet, hogy nem igazán tudja mit akar, keresi a parkolóhelyet, a letérési lehetőséget, stb stb. Az biztosan a deffenziv vezetés része lett volna h nem kezdesz el előzni egy ilyet, vagy előtte legalább villantasz rá kettőt, hogy te bizony meg fogod előzni.
De amugy tényleg ő a hibás ez nem vitás, viszont ilyen helyen számitani kell ilyen jellegű történésekre.

107! 2009.04.22. 21:48:26

@Unter Bahn:

Józsefvárosi piac? Megvan? Vele szemben Ganz telep ("kisáruházak") Konkrétan el van zárva. Van egy csomó ilyen hely még. Sörgyárak, Bútorgyárak, Vastelepek... Ezek mind ipari területek, és legnagyobb részük zárt, mégis önálló út- (és némelyik vasút) hálózattal van ellátva. Tehát sok lehetőség van rá, hogy ne az én melóm legyen. (persze ez még nem zárja ki, hogy a fenti eset is ilyen, csak ahogy korábban már írták, a biztonságiőr jelenlétéből nagy esély van a zártságra)

107! 2009.04.22. 21:50:08

@UrQuattro:

Gratulálok!!!

Faszán elolvastál mindent. "Ezért tart itt az ország!"

Don Blasius 2009.04.22. 21:51:31

@Unter Bahn:
Amikbe én szoktam járni, azok sincsenek elzárva, illetve egy részük igen. Ha csak kint van a tábla, hogy "ipari park", de nincs sorompó vagy kapu, attól még nem magánterület ugye?

Szigetszentmiklóson egyébként az egyik zárt részben mintha még sebességkorlátozó tábla se lenne. Akkor itt mehetek, mint a német autópályán?:))) Tudom nem, mert az útviszonyoknak megfelelően kell közlekedni.

ugyhogy 2009.04.22. 21:51:35

@UrQuattro: Ez most melyik hozzaszolamsomra valasz?

@Rousboy: "ez nem vitas" kb ugyan azt jelenti, mint "egyertelmuen". De igen, vitas!

yxcvbnma 2009.04.22. 21:57:39

@Zsola777: Elég gáz, de mit csinálhattak volna? Gondold magadat bele a helyükbe. Ha sokáig elhagyja az input-output központot (portásfülkét), akkor meg őt veszik elő, miért nincs a munkahelyén. Ha meg kimegy, pár fényképen, meg hümmögésen kívül mit tud csinálni? Nem hiszem, hogy a házirendjükben (vagy a policy-ben, legyek már korszerű), le vannak ezek az esetek szabályozva. Bár lehet, hogy üzemi balesetnek számít, de sérülés nem történt, így nem tudom kell e vizsgálni.

107! 2009.04.22. 22:00:40

Akkor a házi feladat utána nézni, hogy mi van üzemi baleset ügyben, meg rákérdezni, hogy a kötelező fizet é ilyen helyzetben.

Jó éjt mindenkinek.

Rousboy 2009.04.22. 22:01:41

@értem: elvi szempontból nem vitás, szóval ettől függetlenül ehet a kutya nem tériti meg a kárt, ez kb. ilyen "tedd ki a polcra, nem vitás" megállapitás, amiből semmi sem következik.

matyaskir (törölt) 2009.04.22. 22:02:41

A postoló hány másodpercet nyert (volna) az előzéssel? Nem lett volna egyszerűbb megvárni, amíg kiér az ipari parkból?

A rendőrök meg mi a faszér' mentek volna ki egy tükörtörés miatt? Ezért nem fogják félbeszakítani a süngyakorlást.

Schulteisz, az ikrek 2009.04.22. 22:03:51

@107!: Meghívásra mentek, azóta a nagyobb üzemek vásároltak saját traffit! Azóta nem mennek!

Balangó 2009.04.22. 22:05:00

Hát nem a helyszínelő rendőr dönti el.
Ez egy polgári kártérítési ügy. Rendőrségi szempontból csak egy szabálysértés, de Téged most nem ez érdekel.
A rendőr legfeljebb a helyszínt rögzítheti hitelesen, de egy kártérítési per nem feltétlenül igényel rendőri helyszínelést.

Egyébként a végkimenetel - a bizonyíthatóság hiányában - tipikus (külön felhívom a figyelmedet a 346. § 3. bekezdésére):
Ptk. 345. § (1) Aki fokozott veszéllyel járó tevékenységet folytat, köteles az ebből eredő kárt megtéríteni. Mentesül a felelősség alól, ha bizonyítja, hogy a kárt olyan elháríthatatlan ok idézte elő, amely a fokozott veszéllyel járó tevékenység körén kívül esik. Ezeket a szabályokat kell alkalmazni arra is, aki az emberi környezetet veszélyeztető tevékenységével másnak kárt okoz.
(2) Nem kell megtéríteni a kárt annyiban, amennyiben a károsult felróható magatartásából származott.
(3) A felelősség kizárása vagy korlátozása semmis; ez a tilalom a dologban okozott károkra nem vonatkozik.
(4) A kártérítési követelés három év alatt elévül.
346. § (1) Ha a kárt több személy fokozott veszéllyel járó tevékenységgel közösen okozta, egymásközti viszonyukban a felelősség általános szabályait kell alkalmazni.
(2) Ha a károkozás egyik félnek sem róható fel, de a kár egyikük fokozott veszéllyel járó tevékenysége körében bekövetkezett rendellenességre vezethető vissza, a kárt ez utóbbi köteles megtéríteni.
(3) Ha a kárt mindkét fél fokozott veszéllyel járó tevékenysége körében bekövetkezett rendellenesség okozta, továbbá, ha ilyen rendellenesség egyik félnél sem állapítható meg, kárát - felróhatóság hiányában - mindegyik fél maga viseli.
(4) Az üzemi balesetért való felelősség szabályait külön jogszabályok állapítják meg.

Boo 2009.04.22. 22:09:46

"Erre hirtelen előttem terem, kanyarodott balra." (15-tel??XDDD) Biztos teret váltott épp, mint Picard kapitány a Star Trekben.

A dodgemezésből már kinőhettél volna.

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.22. 22:39:07

@RosszQtya: magánterületre? nem is kötelesek beengedni! esetleg házkutatási paranccsal!

ugyhogy 2009.04.22. 22:42:30

@Rousboy: De elvi szempontbol is vitas. Keresztezodesben elozott.

little honey 2009.04.22. 22:55:52

@Unatkozik?Vegyen mosómedvét!:

Unatkozik? Vásároljon mosómedvét! Hrabal így írta meg. Nem szép ezt megváltoztatni.

vhm 2009.04.22. 23:00:42

csak megjegyzem lehet, hogy nem útkereszteződés volt, hanem csak egy bejáró ahova fordult.

egyébként meg: polgári per suzukis ellen. a végén akkor is a biztosítója fog fizetni.
(balra nem fordulhat, ha őt már előzik - ennyi a kresz.)

szerintem érvényes a kresz itt is, ha szabad a ki-be hajtás akkor pedig nem csak szerintem, hanem biztosan. ha ott bent van pár kresz tábla, meg felfestés, akkor méginkább kresz-t kellene figyelembe venni mert vélelmezhetik hogy a táblákat azért használják, mert azt akarják, hogy azok szerint közlekedjenek - így pedig a többi szabály is adott...

de ezt a bíróság eldönti ha kell.

ui: ekkora kárért pereskedni... hmmm...
minden esetre szívás és nem általánosítok, de milyen is volt a másik kocsi :D

és akkor tovább gondolom. ha jön valaki szemben és hirtelen nekimegyek az ő oldalán csak mert olyan kedvem van, akkor mi van? nincs kresz, nincs jobbratartás, stb.... hát persze, hogy pereskedés... döntse el a bíróság.

ui2: valaki aki jogász, írja be a kommentbe mi a jogi háttér/gyakorlat...

Silent: esetleg a régről itt a blogról ismert közlekedés-szakjogász hölgy megszólalhatna ;)

vhm 2009.04.22. 23:01:31

@Balangó: veszélyes üzemek találkozása?

babsz 2009.04.22. 23:08:19

"Erre hirtelen előttem terem"

miért, addig hol volt?

melletted már, csak adott egy még nagyobb gázt, mint te az előzéshez, és beléd rántotta balra?

zavaros és gyanús

Átlagpóóógár 2009.04.22. 23:16:42

Az 1/1975. (II. 5.) számú KPM-BM együttes rendelet (KRESZ) 1. §-a a következő:

1. § A rendelet a Magyar Köztársaság területén levő közutakon és közforgalom elől el nem zárt magánutakon folyó közlekedést szabályozza.

Az ipari parkban, vagy bármely olyan területen amely a köforgalom elől elzárt ,a rendőr felkérésre intézkedhet - de nem feltétlenül kötelező - amennyiben anyagi káros baleset történik, de ebben az esetben sem fog "hunyót" megállapítani! Amennyiben személyi sérüléses - súlyos, vagy halált eredményező - baleset történik úgy az intézkedés kötelező. Ez nyilván csak közlekedési balesetnél van így, egyéb bűncselekmény esetében ugyan azon szabályok vonatkoznak itt is mint a Magyar Köztársaság egész terültére. Ebből eredően ahogy azt fentebb egyik hozzászóló felvetette: ha a teremgarázsban szándékosan nekimegy egy ott álló gépkocsinak, úgy az NEM közlekedési baleset hanem szándékos rongálás, ami már más elbírálás alá esik.

Olyan magánterületen amely a közforgalom előtt nyitva áll, pld Tesco vagy hasonló paroklója és útjai, a Kresz szabályai az irányadók - és kötelezően betartandók - így lehetséges, hogy a rendőr itt is intézkedik koccanás miatt.

A postoló esetében egy megoldás lehetséges. Bírósághoz fordulni és váááááááárni amig születik egy ítélet. Olcsóbb és gyorsabb ha mindenki kifizeti a saját kárát.

bokiur 2009.04.22. 23:16:51

jogvédelmi biztositás = D.A.S. jogászaik elintézik.harcba állok egy kocsog (k)urvával mert osszeb@szt@ a kocsim(d.a.s. megoldja helyettem 19200/év ennyit megér

mqqq 2009.04.23. 00:08:29

Az ilyen kérdést csak polgári peres úton lehet tisztázni. Addig meg casco.

TH 2009.04.23. 00:11:15

Nekem volt egy nagyon hasonló esetem, de kocc nem lett belőle. Épp kis egyenrangú utcákban mentem, hogy eljussak és leparkolhassak az iroda utcájába, amikor először egy keresztutcában a balról jövő simán elhúzott előttem, épp meg tudtam állni. Aztán kanyarodtam mögé jobbra, és mentem mögötte, de ő vagy 10-re lassított, és jobbra húzódott. Na, én indexet kitettem, és elkezdtem előzni. Ő meg index nélkül balra rántotta a kormányt. Szerencsém volt, meg tudtam állni. Ránéztem dühösen, aztán mentem tovább inkább, nem akartam leordítani a fejét. Bementem melózni, pár perc múlva bejött egy srác, aki pár napja v. hete volt nálunk, csak mint külsős...gyanús lett a dolog, megkérdeztem, hogy vele csattantam-e majdnem...kiderült, hogy igen. látszott rajta, hogy engem tart hibásnak, de mielőtt kifejtette volna, gyorsan megkérdeztem, hogy mit gondol az elsőbbségadásról, a balra indexelésről, a tükörbenézésről, és a balra kanyarodás előtti középre húzódásról - erre annyit tudott mondani, hogy még nagyon reggel volt neki, és nem figyelt...én meg ennyiben hagytam, pedig elgondolkodtam azon, hogy jó ötlet-e akkor vezetnie, ha a reggeli fáradtság miatt kapásból ennyi hibát vétett...

ostván 2009.04.23. 00:12:08

Szerintem egészen jól lehet közlekedni akkor is, ha nem tartunk be egyetlen KRESZ-szabályt sem, de arra nagyon vigyázunk, hogy a saját autón még véletlenül se legyen egyetlen karcolás sem. A bevásárlóközpontok parkolójában többé-kevésbé ez az elv érvényesül. Nagyon jól beválik mindaddig, amíg a járművek sebessége nem haladja meg jelentősen a gyalogos ember sebességét. Ha nagyobb a haladási tempó, akkor már kellenek a szabályok.
Jelen esetben az az autós nem vezetett biztonságosan, aki gyorsabban hajtott.
De - azt hiszem - teljesen felesleges abból a célból jogi alapon felelőst keresni, hogy majd a másiknak a kárát megtéríti a biztosító, mert NEM fog egyik biztosító sem fizetni.

vhm 2009.04.23. 01:54:05

@bokiur: mit csinált a "hölgy"?

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.23. 06:33:29

Nekem is hasonló élményem volt, azzal a különbséggel, hogy én kb 40-el mentem a "kolléga" meg 90-el beelőzött miközben kanyarodtam balra. Rendőr hozzánk sem jött ki, mert nem történt személyi sérülés. A kár 750 ezer forint az én kocsimban (még jó, h céges), ami tulajdonképpen ért vagy 1,3 milliót. A szerencse, hogy a végén engem hoztak ki vétlennek, így a biztosító fizetett. Hogy mi ebből a tanulság? Ha csak egy szikrányi esély is van rá, h nem te voltál a hibás, ki kell hívni a rendőröket. Azt ne felejtsd el mondani, h megrándult a nyakad, mert így ki kell, h menjenek a helyszínre.

Kispista (törölt) 2009.04.23. 08:11:19

OFF.

Ezúton szeretném megköszönni az OBUDA 4 frsz-u fekete kia(?)nak, hogy tegnap 5 körül engem és a terhes feleségemet veszélyeztette az M3on.
Azt hogy a mpgyoródi lehajtónál nem álltam keresztbe előtte és nem téptem ki a szívét a vezetőnek kizárólag a feleségem hisztijének volt köszönhető.
Legközelebb biztos nem lesz ilyen szerencséje ennyit ígérhetek.

lifelike 2009.04.23. 08:14:20

en a csorsz utcaban karamboloztam, es oda se jottek ki a rendorok
mondtak a telefonba hogy oldjuk meg egymas kozott, ne kerjunk helyszinelest mert kilometerkorlatozas van a helyszinelo auton is, es nem tud mindenhova kimenni

eleg vicces volt

zsandark 2009.04.23. 08:21:44

Kedves Zoltán,
lehet, hogy jobban is jártál, hogy nem jöttek ki a rendőrök, mert könnyen lehet, hogy téged is megbüntetnek, de a felelősség kérdése mégsem dől el.
Sajnos mindenki azt gondolja, hogy a felelősség kérdésében a helyszínre érkező rendőrök döntenek, pedig ez az esetek többségében nincs így. Általában feljelentést írnak, majd a rendőrségen szabálysértési eljárás indul, biztosító pedig addig nem fizet, amíg az be nem fejeződik. Ez pedig gyakran hónapokat jelent.
Szerintem a készült felvételeket be kell adni a biztosítóhoz és ők eldöntik, fizetnek-e és kinek.
Amúgy mindenkinek azt tudom tanácsolni, aki karambolozik és nem tudnak megegyezni: ha nincs személyi sérülés, ne hívjatok rendőrt, mert az nem oldja meg a problémát. (Csak fokozza) Le kell mindent fényképezni az autók elmozdítása előtt, aztán beadni a biztosítónak. A rendőr a szabálysértési felelősségről dönt, a biztosító pedig a kártérítésről, a kettő pedig nem ugyanaz.

DonnaNyányó 2009.04.23. 09:33:47

Minden irányváltás előtt kell tükörbe nézni (minden irányba), még ha 15-20-szal is mész. És még üres parkolóban is kell indexelni. Muszáj. Nincs opció. Muszáj.

Nikorene 2009.04.23. 09:58:44

Egyértelműen nem egyértelmű a dolog :)
Hasonlóan törtem én is össze a járgányt, belementem a balra kanyarodóba, miközben előzni próbáltam. Rendőr nálunk kijött, szabálysértési eljárás, kihozták, hogy 50-50% engem az előzési szabályok, őt a kanyarodási szabályok megsértéséért megbüntettek. Mindketten fellebbeztünk, bíróság, és én lettem a vétlen. Az okok:
1, bizonyíthatóan nem léptem túl az sebességkorlátozást
2, 2 autót előztem, tehát az előzés már folyamatban volt, amikor kanyarodott a delikvens
3, alárendelt kereszteződés előtt kezdtem meg az előzést
4, senki nem jött szembe, tehát eleget tettem a visszatérés biztonságosságának ellenőrzésének
bármelyik pont hiányában én is hibás vagyok, és megkapom a büntetést.
A kanyarodónak húzódnia kell, tükörbe nézni, és indexelni kell _még a fékezés megkezdése előtt_ (ez azért fontos, mert ha simán csak fékez, akkor Te megkezdheted az előzést, ha indexel, akkor már nem). Ha ezek közül bármi bizonyíthatóan elmaradt, akkor ő is hibás.

13öreg 2009.04.23. 10:05:21

Január 1. től saját területedről (nem erdő)fakivágáshoz nem kell engedély. Tehát autóval is neki mehetsz, ha Te úgy akarod kivágni, dönteni. Ebben a rendőr nem fog megakadályozni, csak utána ne menj ki vele az utcára.(a Magyar köztársaság közlekedésre renszeresített közútjaira)

kpetya 2009.04.23. 10:11:32

@Nikorene:

Mázlid volt, a másik meg birka ha ezt pert elbukta. Ha ő jelezte balra kanyarodási szándékát, akkor ez normál biróság elött (term ügyvéd igénybe vételével) általában 50-50 (34§(4)a). Persze kivételek mindig vannak.

Nikorene 2009.04.23. 10:16:15

@kpetya: akkor olvasd el még egyszer, amit írtam, aztán az általad idézet szabályt is, és magyarázd el nekem, hogy egy már megkezdett előzést hogy végzel el jobbról?

Matrix_ 2009.04.23. 10:33:53

@13öreg: kivéve ha a tanácsháza másként nem rendelkezik...

kpetya 2009.04.23. 10:34:48

@Nikorene:

Nem ismerem a pontos szitut, a szakértői véleményeket és bírósággal sem vitatkoznék. De abból amit leirtál:
- 2 autót elöztél, tehát a balkanyaros a második vagy harmadik volt. Az elözési szabályok szerint egyszerre 1 autó, ha többet elözöl minden egyes járműnél meg kell gyözödnöd hogy meg vannak-e az elözés feltételei. Márpedig balról nem elözhet balra kanyarodót.
- Kérdés volt e zebra a kereszteződésben?

Mindez persze nem menti a balrakanyarodót, csak csodálkozom, hogy 100-0 ra ki tudtad hozni.

Nikorene 2009.04.23. 10:42:49

@kpetya: nem volt zebra.
"az előzési szabályok szerint egyszerre 1 autó" Ezt a szabályt nem találtam.
De tegyük fel van ilyen. Képzeld el a szituációt, mielőtt megkezded az előzést, meggyőződtél arról, hogy senki nem jön szembe, és tfh van a két előzendő autó között akkora követési távolság, hogy még akár oda is beférsz, ha gáz van (mondjuk valaki az alárendelt útról kikanyarodna eléd, anélkül, hogy megadná neked az elsőbbséget). Megkezded az előzést, majd a második autó, akit megelőznél elkezd fékezni, majd indexelni és kanyarodni. Te ott vagy a szembe sávban, melletted nincs már meg a hely, ahova visszatérhetnél, mert a fékezés miatt a két autó között a távolság lecsökken. Mit csinálsz? Hogy kerülöd jobbról a kanyarodni szándékozót? Az előzés megkezdésekor honnét tudhattad volna, hogy az majd kanyarodni akar? Na EZÉRT vannak a kanyarodásnak szabályai, tükör, húzódás, index, fékezés, tükör. És ezért kell meggyőződni arról kanyarodás előtt, hogy nem előznek-e éppen, mert nem tudhatod, hogy szabályosan előznek-e, vagy szabálytalanul.

Nikorene 2009.04.23. 10:44:50

Ha szabályosan előznek, akkor van 0-100 ha szabálytalanul akkor 50-50... Te, aki úgy kanyarodott, hogy nem győződtél meg, hogy nem előznek-e, mindenképpen hibás vagy (a te az most itt csak általános alany)

Matrix_ 2009.04.23. 10:48:27

És: Ezért kell a kanyarodási szándékot IDŐBEN jelezni!
Akkor kisebb az esélye az ilyennek. Legalábbis kevesebben állnak neki előzni egy balra kanyarodási szándékát jelző gépjárművet...

Nikorene 2009.04.23. 10:50:12

@Matrix_: Pontosan... előbb index, aztán fék... a hölgy ezt is elbafta, és még a bíró előtt se jött rá, hogy ez hiba :)

kpetya 2009.04.23. 10:51:58

@Nikorene:

Kresz 34§ és magyar nyelv szabályai plusz kresz magyarázat.

34§ mindig egy járműről beszél és nem járművekről (pl. "...figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre... ")

Magyarázat:Járműsor folyamatos előzése során annak minden tagjával kapcsolatban meg kell győződni az előzés feltételeinek meglétéről. Annak a járműnek az előzését kell megkezdettnek tekinteni, amelyet az előzést végrehajtó már annyira megközelített, hogy az elöl haladó irányváltoztatása ténylegesen zavarná az előzést végrehajtót.

Nikorene 2009.04.23. 10:54:48

@kpetya: Nagyon jól leírtad, hogy miért lett 0-100% :)

kpetya 2009.04.23. 10:55:47

@Nikorene:

Soha nem állítottam, hogy a balrakanyarodó nem volt hibás, sőt! Csak az arányon, a 100-0-n csodálkoztam. Az 50-50 szokott a jellemző lenni.

Jó lenne elolvasni az indoklást, abból sok minden kiderül.

Azt sem árt tudni, hogy a bíróság nem érdekképviseleti szerv, csupáncsak dönt a benyújtott bizonyítékok és érvek alapján. Ha az illető hölgy, védekezésképp butaságokra hivatkozott nem csoda, hogy elveszítette a pert.

Nikorene 2009.04.23. 10:56:56

Olyannyira zavart az irányváltoztatása, hogy össze is törtük egymást :)

kpetya 2009.04.23. 10:57:24

@Nikorene:

Ja, ha már megkezdted az elözésést és nem a mögötte lévőt elözted még, mikor megkezdte a kanyarodást, akkor nem szóltam.

Nikorene 2009.04.23. 10:57:51

@kpetya: Ha érdekel, akkor megkeresem, és elküldöm scannelve :)

kpetya 2009.04.23. 11:00:12

@Nikorene:

Szvsz csak remélni tudom, hogy meg fog változni a bíró gyakorlat ebben a kérdésben. Mert egy balra kanyarodó miatt lassító/leálló kocsisort elözni... Hát nem a kulturált közlekedés része.

kpetya 2009.04.23. 11:01:48

@Nikorene:

Annyira nem izgat. :) A birosagok.hu biztos találnék hasonlót.

kpetya 2009.04.23. 11:25:32

@Nikorene:

Amugy ezt találtam neked.

www.kiskun.autosiskola.hu/minisite/moped-szemelvenyek/1/04/index.htm

Csak jobbról szabad előzni azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékát irányjelzéssel jelzi, és az úttest felezővonala mellé sorolt be (1-296. ábra). Különösen figyelnie kell erre, ha az útkereszteződés előtt egy egész kocsisort kíván megelőzni. Számítania lehet ugyanis arra, hogy a sor elején esetleg valamelyik jármű balra akar bekanyarodni. Ezt a járművet balról már nem előzheti meg.


Szóval ügyes voltál, örülj neki.

Nikorene 2009.04.23. 12:29:33

@kpetya: majdnem... csakhogy én nem azért előztem, mert lassított a kocsisor az előző miatt. Amikor én megkezdtem az előzést, még holdon nem volt utca, vagy kanyarodási szándék jelzése. És mivel a sebességet sem léptem túl, ezért fordulhatott elő az, hogy én még javában előztem mire a kereszteződéshez érkeztünk, és elkezdett lassítani, majd indexelni. Tehát én nem tartom magam ügyesnek, de hibásnak sem.
Tehát itt szó sem volt arról, hogy egy már az irányváltoztatási szándékát jelző autót előztem volna balról, és úgy látszik ezt rajtam kívül még a bíró is így gondolta.

Nikorene 2009.04.23. 12:31:06

@kpetya: Teljesen igazad van abban, hogy aki a fékező, indexelő kocsi mögül vág ki, vagy akár 1-2 autóval mögötte, az is hibás lesz, erre én is 50-50%ot hoznék ki, ha bíró lennék.

aszfaltbetyar 2009.04.23. 13:03:46

@107!: kollégáid leadóznak abból a lóvéból amit éjszakai bárokban keresnek mint kidobó? Maraggyámáá

vhm 2009.04.23. 13:06:58

@Nikorene: Szerintem teljesen egyértelmű, hogy nem vagy hibás - ő nem jelzett balra, mikor te már őt előzted > szabályos előzés. Aztán kibassza az indexet mikor már őt előzöd és nem győződik meg róla, hogy előzik-e majd befodul egyenesen eléd egyértelmű. Ő a hibás 100%-ban. Nem egy ilyet kerültem már el, sajnos sok a gyökér, aki szerint a tükör csak dísznek van.

Ha ő indexelt volna végig és te csak azért is akkor kezded meg az előzést és csak neked megy, akkor lehetett volna 50-50...

Ez bizonyíthatósági kérdés, mert nagyon nehéz bizonyítani. Ezért hozzák ki a rendőrök az 50-et aztán lehet menni a bíróságra aki nem tartja igazságosnak. Jól tetted.

vhm 2009.04.23. 13:08:31

@Nikorene: "Pontosan... előbb index, aztán fék... a hölgy ezt is elbafta, és még a bíró előtt se jött rá, hogy ez hiba :) "

És vezethet továbbra is???? áááááá

107! 2009.04.23. 15:11:41

@bokiur:
19200/ FÉL év!!! Nekem is van, bár még használnom nem kellett.

107! 2009.04.23. 15:21:36

@aszfaltbetyar:

Nem hiszem, hogy engedélyezett tevékenységről van szó, úgy hogy nem az adó lesz a legnagyobb gondjuk, ha megbuknak.
Viszont a fizuból keményen leveszik a sápot, nincs mismásolás, meg minimálbér.

Egyébként szerinted melyik a helyes magatartás? Meló mellett eljárni portázni, vagy esetleg az utcán levenni a népet, vagy tisztességesen bár, de éhenhalni? Talán egy arany középút a másodállás.

107! 2009.04.23. 17:51:16

@newtehen:

Tőled nem is vártam mást! Ki lehet próbálni, hogy ez munkának minősül e vagy sem. Szerintem kicsit el vagy tévedve. (nem kell válaszolnod, mert ez nem ide való téma, meg amúgy sem érdekel a véleményed)

zozyyy (törölt) 2009.04.24. 11:31:33

Zoltán vagyok.
Föutvonalon történt, azért elöztem mert ilyen "tipikus" suzukis volt...sajnos tényleg :/

Navarone 2009.04.26. 08:32:47

Hova siettél ennyire, kedves posztíró, hogy képtelen voltál egy picit várni, hogy kiérj a parkból?? NEM, neked még a 20 Km/h sebességkorlátozásos parkon belül is muszáj volt előzni, mert nyilván szétrobbantál volna, ha 37 másodperccel később érsz ki, ugye????

Szarjál sünt! És ragadjon beléd!

Navarone 2009.04.26. 09:15:33

@Nikorene: A legtöbb baleset az agyament, felesleges előzések miatt van... Miért ne tudsz a sorodban maradni, és haladni a többiekkel? Hova szaladsz?? Az élet úgyis elszáll, minek megelőzni???

kpetya 2009.04.27. 08:53:46

@Nikorene:

Az elején még azt mondtad 2 járművet elöztél ebből gondoltam.

Milyen széles volt az út, elfért 2 jármű egymás mellett?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása