Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Izgalomra vágyott a nyugdíjas

2009.04.27. 08:13 :: SilentSound

Még csak nem is vasárnap volt, amikor Maki majdnem utoljára kocsikázott, mert egy örökifjú sofőrben összeömlött és felrobbant a tesztoszteron és az adrenalin. Úgy gondolta, neki már úgyis mindegy, játszik egyet élesben.

Az alábbi eset április 15-én esett meg velem, miközben Pécs felé tartottam a 66-os úton Sásd irányából. Ez az útszakasz talán az egész országban kuriózumnak számít, hiszen a tervezők - számomra ismeretlen oknál fogva - az aszfaltcsíkot a Mecsek vonulatától északi irányban található dombvidék "leghepehupásabb" részén vezették el. Egymást követik a beláthatatlan bukkanók, a forgalom nagy, sok a baleset is.

Békésen tartottam Pécs felé, a megengedett sebességnél valamivel gyorsabban (~100 km/h) , de egyáltalán nem őrült tempóban, mikor Oroszló után utolértem egy Suzuki Ignist, aki egy VW Golf mögött haladt olyan 80-90 km/h sebességgel. Mivel az enyhébb bukkanók között a záróvonalat megszaggatták és nem jött szembe senki, előzni kezdtem.

Éreztem, hogy a kettő együtt sok lesz, közeledett a bukkanó is, így kiraktam az indexet jobbra, egy picit lassítottam, hogy a Golf mögé besoroljak és húztam jobbra, mikor iszonyatos dudálás hasított a fülembe. A következő pillanatban a Suzuki már jobbról ott

is volt mellettem el az árok szélén úgy, hogy a tükreink majdnem összeértek. Kénytelen voltam balra visszahúzni a kormányt, és fékezni egy nagyot, mivel kezdtem egyre kellemetlenebbül érezni magam a bukkanó előtt, a rossz sávban. Dobogott a szívem, adrenalin szintem az egekben, borzasztóan dühös lettem. Az akciót egyszerűen nem tudtam mire vélni. Miért zárt rá a Golfra? Miért nem engedett be? Milyen jogon veszélyeztette az én tyúkszaros életemet? Mikor elkezdtem előzni, még bőven volt vagy 20 méter köztük.

A következő két bukkanó közt újra nekiálltam az előzésnek, alaposan felmérve a helyzetet, de most sem jutottam többre. A Suzukis figura elkezdte megint nyomni, amint mellette voltam. Én kiraktam az indexet, vártam 2 másodpercet, majd elkezdtem a besorolást. Az úr egy pár pillanatig jött mellettem és dudált, én pedig mivel már nagyon ideges voltam és megint bukkanó jött, úgy döntöttem besorolok. Sikerült, jobban féltette az autóját mint én. Az eset után szorosan rám tapadva jött utánam, amíg egy picit rá nem fékeztem.

Ekkor blokkolt egyet és leestek a cuccai az első ülésről. Némi kárörömöt éreztem, bár tudom, hogy fékezőset játszani is gonoszság, de indokoltnak éreztem. A tükörben volt időm alaposan megfigyelni az erősen ősz, joviális kinézetű, idősebb urat, akiből bizony nem néztem volna ki egy ilyen országúti játszmát. Kedvem lett volna megkérdezni, hogy erre mi szükség volt, de jobban siettem annál, minthogy ilyenre időt pazaroljak. JEP-912, Suzuki Pest. A fővárosban a nyugdíjasok is tele vannak tesztoszteronnal? 

Köszönöm, hogy kiírhattam magamból.

195 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

DonnaNyányó 2009.04.27. 14:54:24

Egyre veszélyesebbek ezek a kallerok, manapság már fürdenek is, ruhát váltanak, nem olyan egyszerű kiszúrni őket.

Ezért tart itt a ország!

É2I 2009.04.27. 14:55:04

@Bio74:
Konkrétan meg tudtam volna előzni (szabálytalanul, átlépve a záróvonalat;), de mivel láttam, hogy minimum 150Le-s gép, nem akartam "ujjat húzni" vele. Kerültem már hasonló szituba, amikor melléérek felébred és elkezd gyorsítani, mert neki bikaerős autója van :( Azt is tapasztaltam már nem egyszer, hogy hirtelen lassul előttem, majdnem megáll. Se index, se semmi. Kikerülöm és látom ám, hogy telefonál, és a kettő nem megy egyszerre. Persze kihangosító az nem pálya, csak úgy frenki telefonálni, ha látszik milyen fontos vagyok. Ráadásul még át is hajolok egészen az anyósülésre. Nyilván ilyenkor rálép a gázra, mer milyen már, hogy egy ilyen fostalicska gép megelőz...
Szeretem az ilyen embereket.

alte trottel 2009.04.27. 14:55:12

@porthosz:

Látod, látod!

Az a fránya pszühé, hogy meg tud zavarni! Sülysáptól _JÁSZBERÉNYIG_ veszítesz max. 10 (TÍZ!) percet, ha VÉGIG 60-nal mégy 90 helyett (és most hagyjuk a lakott területeket meg a sebességkorlátozásokat). Budapestig meg max. 6-7 perc a "veszteség".

Ennyiért érdemes rojtosra rágni a volánt?

Dr.Bio74 2009.04.27. 14:55:43

@Sickret Service:

Nem kényszerít senki. Pláne ha kinézem magamnak, hogy ebben a kis egyenesben megelőzöm a papát a következőben meg a Golfot, és sutty 100 km/h -val (igen büntetendő) megyek tovább. De papa az előzés közben ( rutin) úgy dönt büntet és felzárkózik. Amúgy csak hagyja, hogy embertársa tovább menjen, de nem ő tanít, és ráadásul az autójára sincs kiírva, tapló vagyok nem foglak beengedni, ergó nem látható a veszély előre.

PitBuli 2009.04.27. 15:07:00

@smatte: "Lehet, hogy a Golf vontatta a nyuggert, ezért nem örült, hogy be akarsz közéjük állni!:)"
Ez zseniális, a barom meg amikor közéjük ment, tolta odébb a kötelet, nyugger meg jött közelebb! De azért másodikra csak sikerült beférkőzni közéjük (rövid féklámpával) el is szakadt a kötél :D

pityke8 2009.04.27. 15:07:56

Többen írják, hogy a suzuki is dinamikusan halad, meg miegyéb...
Ez teljesen így van, csak akik ilyet vesznek, nemigen használják ki a dinamizmusát.
Mindig az egyik ismerősöm szavait hallom:lementünk horvátországba vazze oszt 5 litert evett a gép...
Ja, csak végig 90-el haladt...
suzukisok=spórolósok
Bocs az általánosításért előre is!
Üssetek!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 15:08:46

Na, látom egyesek szerint megint a posztoló a hibás, mert nincs elég erős autója. Meg önkéntesrendőr. A tata meg nem csinált semmi rosszat.

smatte 2009.04.27. 15:09:22

@PitBuli: Pontosan így történt! Csak hát mindig egy egyik fél "élményeit" olvassuk:)

Agyalap 2009.04.27. 15:13:30

@záporjózsi: Mivel magam is arra lakom, észrevettem ezt a pompás kis blődlit, miszerint ott egy szakaszon nem lehet 70-nel menni. (Nem értem, mert utána is 70, de a kifelé menő sávban is, tehát nem a Wekerle az oka az 50-es táblának.)
Egyébként meg pont erről írtam, amikor a "mindenki tudja milyen jogai vannak" került elő. Ha megteheti, nyugodtan menjen a belső sávban 40-nel is, kit érdekel... Hogy ki is mehetne a külsőbe? Sz@rni rá! Ha mehet belül akkor ott KELL mennie. Igaz, hogy csak 3 km múlva kanyarodik le balra, de neki ez jár. Ne is törődjetek a többiekkel, majd megoldják valahogy. És a közlekedési morál? Sz@rjunk arra is...

Kicknick 2009.04.27. 15:13:59

a golfos a hibás
egyből lejött

Hatos 2009.04.27. 15:14:57

Kedves Hozzászólok!
Ha valaki venné a fáradságot és elővenné a KRESZ kézikönyvet feketén-fehéren le vagyon írva, hogy a követési távolságnak MINDIG annyinak kell lennie, hogy amikor valaki elkezd előzni Téged képes legyen be is fejezni! Felháborítónak találom az olyan commenteket ahol Makit teszitek felelőssé mikor az "öregember" veszélyeztette az ő biztonságát. Amúgy meg a fékezésre való kényszerítésével tökéletesen 1et értek, mert a Suzukis másodszor is a másik testi épségével játszott. Örüljön neki, hogy nem velem csinálta ezt, mert akkor már a hírekben lenne az árokban landolt autójával és akkor még olcsón meg is úszta. Sajnos ez a viselkedés jellemző erre az országra, valószínűleg az "öreg" otthon papucs és az utakon éli ki a flusztrációját. Az ilyennek nem is adnék jogsít!

Zsola777 2009.04.27. 15:15:33

@smatte: az lenne az igazi, ha a másik fél is olvasná a blogot, és meg tudna szólalni - az az igazi móka!

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.27. 15:17:44

És Oroszló után van kapaszkodósáv ott elmehettél volna...

aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:21:16

egyértelműen a golf a hibás mert laglább 130ig gyorsulnia kellett volna hogy a postoló beférjen, de úgy hogy átmegy a másik sávba hogy szélárnyékban legyen az előző

papa vigyázz az autóra ne hajtsd nagyon

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 15:22:14

@Hatos: Teljesen igazad van, sokan a posztolót teszi feelőssé, mert egy kicsit gyorsabban ment, és még előzni is mert! Kíváncsi lennék, hogy ha a papa velük játszaná el ezt, az ő testi épségüket veszélyeztetné, akkoris ugyanez lenne-e a véleményük. Nagyon sok itt az álszent ember, akik soha nem mennek gyorsabban, mint a megengedett, és még csak nem is előznek...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 15:22:51

@Sickret Service:
Pedig azt teszi. :-
@alte trottel: 36,8 km. 90-el 24 perc, 60-al 36.
Pont 50%al nő meg a menetidő. Az nem elhanyagolható.
Óvatosan gazdálkodj más idejével. Azon felül, hogy óriási bunkóság, veszélyes is.

2009.04.27. 15:26:16

Kivancsi lennek az oregur verziojara is, a kettot osszerakva lehet, hogy hihetobb tortenetet kapnank, neadjisten az igazsagot.

aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:39:03

@Mar C: Papa: Megyek 90-el az a Mecsek vonulatától északi irányában Pécs felé. szegény asszonynak kihullottak gy kivételével a fogai, íg belekezdett egy laza cumiba. előttem egy Golf, mögöttem valami fiatal pernahajder pont előzésbe kezdett, amikor asszony az egy fogával a makkomba harapott én meg fájdalmamban ráléptem a gázra, és megnyomtam a dudát,, így a "pernahajder fital gyerek" nem tudta befejezni az előzést. Kis idő mulva megelőzőtt és büntetősatuzott előttem de úgy hogy asszony lefejelte a műszerfalat és kiköpte az egy maradék fogát. az uriemebr meg csak röhögött a visszapillantóban, biztos azt hitte leestek a cuccaim az anyósülésről

TuskóHopkins 2009.04.27. 15:39:34

OFF:

@porthosz 2009.04.27. 14:19:05
"Hihetetlen micsoda intelligencia süt a posztolókból."


A poszt az blogbejegyzés (jelen esetben a történet).
Ebből következően a posztoló az a történet beküldője.
A poszthoz lehet hozzászólni. Ezek a kommentek.
A hozzászólók meg a kommentelők.
Értem??

Köszönöm

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 15:40:38

@Mar C:
Az öregúr verziója:

Megyek az onokához, viszek neki a finom tecsós ugorkábúl. Mék szabályosan az út közepén, ahogy azt kő, amikor véletlen észreveszem a tüközbe, hogy egy suttyó előzni akar. Egyből gel is gyorsítok vagy 60-ra, de csak közelít!
Híjnye, kaptam le a sapkát a fejemrű, mer látom, itt racsing lesz! Felgyorsít, de hát az én ótóm is veszi a lapot, bár ilyenkor 0,3 dl-el többet fogaszt, de hínye, egysző élünk!
Amikor pont mellém ér, megtaláltam a gázpedált. Látszólag semmi sem történt, amior padlóig nyomtam, de majdnem utolértem életömben először egy másik autót!
No de dudákol is az ipse a másik sávban, de hár minek ment oda, nemigaz?
Erre megcsinájja mégegysör, de majdnem nekiment a munkásőr nyugdíjból vett szuzukimbak! Ennök mán a felö sem tréfa! Megmutattam, hogy ki az úr a háznál, és rátapadtam, mint pióca a nudista csunyájára.
Erre meg olyant fékez, hogy leborult a tcsós ugorka. Szídtam is a dadai rossebet, hogy mit képző az ilyen, nekem 46-ban ellőték a méhem a nácik, miközben loptuk a muníciót a ferivel. Nem tudja a svihák, hoyg előre kell engedni az öreget? Rendőr persze sehol! Ezért tart itt a világ, én mondok!

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 15:43:32

@newtehen:
Csúsztatsz. Nem %-ban kell nézni, hanem azt, hogy 12 perc a különbség.
Óvatosan garázdálkodj más életével a saját pár perces előnyödért.
Azon felül, hogy óriási bunkóság, veszélyes is.

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.04.27. 15:44:22

1. sebességtúllépés 0 (te):1 (papa)
2. előzés szabályai 0:2
3. előzés szabályai 1:2
4. leckéztetés 2:2
5. sebességtúllépés 2:3
6. előzés szabályai 2:4
7. leckéztetés 2:5
8. isten hozott magyarországon! itthon otthon van!

Emmett Brown 2009.04.27. 15:48:48

@Mar C: szerintem az öreg tettét semmi nem indokolja. Játsszunk el egy pillanatra a gondolattal, hogy a posztoló szabálytalanul, az Ő biztonságát veszélyeztetve előzte meg. Ebben az esetben ez milyen reakció az öregtől? Ha valaki jön szembe, és ő megakadályozza hogy az előző beférjen, akkor saját magának gerjeszti a veszélyt, ugyanis ha frontális ütközés lett volna belőle akkor nagy valószínűség szerint őt is bedarálták volna, vagy ha Maki el akarja kerülni a frontális csattot, akkor izomból ráhúzza a kormányt, és beküldi az öreget az árokba. Ugye szerencsére egyik se történt, de amit tett az akkor is megszegett jópár írott és íratlan szabályt! Most nem a kreszből idéznék, azt megteszik sokan helyettem, hanem ha egy agresszív kötsögnek tartotta a posztolót, akkor bizony nem kellett volna még jobban fölbaszkurálnia az agyát, hanem minél előbb el kellett volna engednie, hogy "boldogíthasson" mást.
Lehet, hogy nem úgy előzött ahogy a nagy könyvben meg van írva, meg lehet, hogy átlépte a megengedett sebességkorlátot,de ezek nem képviselik ugyanazt a kategóriát mint egy fölösleges közúti veszélyeztetés.
A tesztoszteron szint alapján pedig elvileg a bajszos nénik lennének a legveszélyesebbek :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 15:50:25

@Sickret Service: Csakhogy különbség, hogy egy eredetileg 20 perces úton vesztesz 12 percet, vagy egy 2 órás úton.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 15:51:44

@Sickret Service:
Hát, viszonyítani százalékban szoktak.
Egy 24 perces útnál pedig igenis sok a 12 perc plussz....
Az 2 óra helyett 3 óra esetenként. Ha ezt valaki oda vissza beszívja, olyan, mintha még egyszer megtenné azt az utat. IGEN IS SZÁMÍT.
Azon kívűl, hogy a megengedett legnagyobb sebességet életveszélyesnek nevezni egy óriási csúsztatás. :-))))

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 15:54:36

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
És? Mi van, ha az eredetileg 20 perces úton veszítesz ennyit egyszer? Belehalsz?

Ha a reggeli csúcsban indulsz el, egy 20 perces út 50 percig tart néha.

Aki közlekedik, számoljon azzal, hogy nem várt akadályok és lassulások is bekövetkezhetnek. Például ha az előzésre "kényszerített" elkapkodja a dolgot és balesetet okoz, aztán két óráig teljes útzárral helyszínelnek...

(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.04.27. 15:57:23

@newtehen:
a ravatalozótól hány perc a frissen ásott sírgödör lassú menetben?

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 15:57:40

@newtehen:
Légyszíves, idézd, hol neveztem a megengedett legnagyobb sebességet életveszélyesenek. Kíváncsian várom.

Amit én életveszélyesnek neveztem, az a mentalitás, hogy nem bírsz ki pár percet egy lassabban haladó mögött, hanem mindenáron meg akarod előzni, és ráadásul úgy állítod be a dolgot, hogy te rá vagy erre kényszerítve a lassabban haladó által...

aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:58:30

@Sickret Service: mi van ha egyáltalán nem is közlekedünk? Vagy nem megyünk át a zebrán csak aluljárót használunk? Belehalunk?

DonnaNyányó 2009.04.27. 16:00:09

ez a nyúlttehén egy pancser, mindig, minden posztban lenyomják, de nem adja fel :D

porthosz 2009.04.27. 16:00:20

@alte trottel:
"Látod, látod!

Az a fránya pszühé, hogy meg tud zavarni! Sülysáptól _JÁSZBERÉNYIG_ veszítesz max. 10 (TÍZ!) percet, ha VÉGIG 60-nal mégy 90 helyett (és most hagyjuk a lakott területeket meg a sebességkorlátozásokat). Budapestig meg max. 6-7 perc a "veszteség".

Ennyiért érdemes rojtosra rágni a volánt? "

A kérdés összetett és a válasz sem egyszerü.
Nézzük a következőket:
1,
igaz hogy 6-7 perc, de ha ily módon fenntart 100 autóst (ilyet ott már nemegyszer láttam), akkor számold ki hogy összeségében az mekkora időveszteség... Úgy is fogalmazhatnám hogy adjál nekem 100 forintot hisz mi az neked, de ha 100 embertől kérek naponta ennyit akkor elég jól fogok élni nemdebár? Pedig hát összeségében csak 100 ft... na ilyen ez a 6-7 perc is, ha hosszú konvojt tart fel.

2, az össz menetidő nekem 90 perc, ez a 6-7 perc a menetidő ~ 12 %-a. Szintén fennti példa esetén, add nekem a fizud 12%-at mi az neked... Ezen felül pedig, ha az utam során (100 km) csak 2-3 ilyen emberrel találkozok 2-3 szakaszon, akkor már nem 6-7 perc lesz, hanem 21 perc, nem 90 perc hanem 110... (csak hogy a péld a valószerü legyen, mert ritka hogy 100 km-eres távon csak egy ilyennel futok össze)

3, Hol van a határ? ha én pl. ott legközelebb 30 km/h-val fogok közlekedni ráadásul a sáv közepén hogy se jobbról se balról ne tudjanak előzni, akkor ha mögöttem jössz vajon anyázni fogsz-e, vagy elfogadod a hátsó szélvédőn lévő kiirásom miszerint minek sietsz, csak háromnegyed órával később fogsz odaérni, érdemes rojtosra rágni a kormányt? Mert hát megideológizálni én is mindent meg tudok ha nagyon akarok, de a legkönnyebb a másik idejével játszani.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:01:28

@triumphator:
nem tudom, mert a tehenteket nem szokás ravatalozni.
@Sickret Service:
Nem fogok ebbe az idézgetős mókába belemenni. Olvass vissza, csak a nevekre kell kattintgatni, és visszaugrik.
Viszont ügyesen degradálod pár percre az 50%-os menetidő növekedést. Jól tereled, de figyelek.

alte trottel 2009.04.27. 16:02:41

@newtehen:

Node Párosujjú Patás Olvtársam!
Valamennyire ismerem a szóbanforgó utat, és pünkte ezért bátorkodtam belevau! Amennyiben harmadiktestőr barátunknak 20! km-es távon (Sülysáp felől Bp-re) 20 perc veszteséget tud okozni BÁRMILYEN lassú jármű, (nem számítva a MAGOSZ kombájnos felvonulását via Kossuth tér) akkor sürgősen cserélje le a vemhes hátasszamarát legalább egy virgonc öszvérre.
Vagy menjen háromkerekű gyerekbiciklivel.

Egyébként pedig az ilyen kérődzők miatt megy a varnyú a vetésre és miattatok lepi meg a monília is a meggyet!

Rong 2009.04.27. 16:03:38

Tisztelt mérnembírszkipárpercet autóstársaim!
Ti talán bírjátok. Nektek jó. Én utálok 90-es úton 60-al 5 percnél többet szenvedni. Ti is utáltok. Én bevallom, hogy frusztrál, ha nem tudok megelőzni biztonságosan egy ilyen tetüt. Ti meg csak sz*pj*tok egymás f*sz*t, hogy mekkora köcsög akinek számít, hogy negyed órával hamarabb ér haza és de jól megmondtuk neki, hogy hova a ...csába siet.

Eeeezt utálom.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:06:01

@Sickret Service: Ha egyszer veszitek ennyit, akkor nincs semmi, de ha majd' minden úton veszitek ennyit, akkor már sok. Főleg, ha értelmetlenül, egy vén fasz miatt, aki nem engedi, hogy megelőzzem. Akkor ta a traktort sem előzöd meg soha?
Ennyi erővel be lehetne tiltani az előzést, mert az veszélyes. Sőt, a közlekedést is, mert az is veszélyes.

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:08:31

@porthosz:
Már megint ez a buta százalékolás.
Nem vagy te véletlenül kormányzati píáros? :D
Vagy marketinges egy multinál?

A kérdés ennél sokkal egyszerűbb, ugyanis az ilyen általánosságokba menő, izzadtságszagú párhuzamokat erőltető magyarázkodás csak bullshit.
Mert én is tudok olyanokat mondani, hogy mi van, ha műszaki hiba miatt nem tud gyorsabban menni, vagy mondjuk egy túlméretes szerelvényt közlekedtetnek éppen arra, ami eleve lassú és nehezen előzhető, vagy egy útkarbantartást végző jármű halad az útszegélyt nyírva, és így tovább, ebben az esetben nem a vezetőn múlik, hogy tud-e haladni...

Tehát a kérdés: egész pontosan egy adott ilyen esetben a 12 perc veszteség milyen helyre nem hozható kárt vagy el nem viselhető veszteséget okozott neked?

Aki vezet, készüljön fel rá, hogy nem biztos, hogy mindig akadálymenetesen és a maximális megengedett sebességgel haladhat, és aki ezt nem tudja elviselni dühöngés vagy agresszív manőverek nélkül, az pszichológiailag alkalmatlan az autóvezetésre.

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:10:47

@newtehen:
Érdekes, én az időt általában nem százalékban számolom...

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:14:11

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

De ez a poszt arról szólt, hogy itt valaki eleve gyorsabban ment a szabályosanál, majd még előzgetni is elkezdett. Ráadásul úgy, hogy saját bevallása szerint is a megelőzendő autó 80-90- körül ment. Tehát minimálisan lassabban a megengedettnél, vagy esetleg nem is lassabban.

Amúgy meg a gyakorlatban nehogy már azt legyen hogy minden egyes utadon megy előtted egy vén fasz, sokkal lassabban, mint amennyivel lehetne menni...

Emmett Brown 2009.04.27. 16:14:52

@Sickret Service: szerintem meg az is pszichológiailag alkalmatlan, aki nem érti, hogy vannak olyan emberek, akik sietnek valahová, és neadjisten talán még a megengedett sebességet is át találják lépni emiatt! És főleg amikor egy ilyen találkozás után/alatt úgy döntetnek, hogy-majd-én-megmutatom-hogy-mik-is-azok-a-szabályok üzemmódba kapcsolják magukat!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:15:22

@Sickret Service:
nem, viszont két szám viszonyát százalékban adjuk meg. Ez már csak ilyen. :-P

És most kedves gyerekek az tegye fel a kezét, akivel már előfordult, hogy miközben egy útszegélyt nyíró járművet próbált előzni, az előzés közben begyorsított, és több 10 km-en át feltartotta?

porthosz 2009.04.27. 16:16:56

@alte trottel:

Kedves barátom, te igencsak ritkán vezethetsz. Ugyanis ha az elől lévő 60-al megy és fenntartja a forgalmat, akkor a mögötte lévő 30. autós mar nem 60-al fog menni hanem bizony csak 45-50-el.. És ez tök független attól a sülysápi úttól, bárhol ahol kanyarog az út és összetorlódik 30-40-50 autó mert elől megy valaki lassan, akkor a mögötte lévők még lassabban fognak tudni menni mig végül (ha kellően hosszú a sor) a vége már állni fog vagy csak lépésben haladni...

Egyébiránt azt szeretem a legjobban, hogy ebben a topicban a hozzászólok kétharmada magyarázza hogy a másik hogyhogy nem képes várni 10-20 percet, miközben amikor kinn vezetek a valós forgalomban azt látom hogy az autósok kétharmada 90-es táblánál a 100-al menő autóst előzi 130-al, mert annyira sietős neki...
Na most ebből meg nekem az következik, hogy vagy az van hogy aki ide kommentál az nem nagyon vezet (hisz akkor azt látnám hogy mindenki kényelmes megy 60-al a főuton és nem előzget a fennti mintájára) vagy pedig az (és ezt tartom valószinünek) hogy itt mindenki osztja az észt hogy ő bizony 60-al megy fél órán át is akár, aztán beül a kocsijába a munka végén és 130-al előzgeti a sort... Szóval kicsit sokan álszenteskednek itt, úgy érzem...

bocage 2009.04.27. 16:17:03

@newtehen:
Ez a számítás csak akkor igaz, ha feltételezzük, hogy a távot egyenletesen haladva, település, kamion, lámpa és egyéb tényezők nélkül teszi meg a két autó. Szóval kb. soha! Ettől függetlenül én sem szeretem az indokolatlanul lassan hajtó vezetőket. Igaz inkább empátiával és türelemmel közelítek a dologhoz, mert lehet jó oka van rá.
A postban az öreg nagyon bunkó volt, soha soha nem szabad gyorsítani, ha előznek sőt igazából segíteni kell az előzés befejezését. Nem ismerem a szakaszt, de lehet a postoló is várhatott volna egy bukkanót, ahol mindkettőt meg lehet előzni.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:19:19

@Sickret Service: A poszt arról szólt, hogy a tata nem engedte, hogy a posztoló előzzön, tökmindegy mennyivel. Ha a tata nem kezd el emberkedni, akkor nincs semmi baj.

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:19:55

@Emmett Brown:

Abban teljesen igazad van, hogy a papának segíteni kellett volna az előzés befejezését, és valóban közlekedési veszélyeztetés volt, hogy nem engedte be.
Ahogy utána a bedühödött előzgető is veszélyeztette őt az indokolatlan befékezéssel.

Csak azt nem értem, hogy akik sietnek, azok miért bagatellizálják el folyton a saját gyorshajtásukat és közben habzó szájjal követelik meg másoktól, hogy bezzeg ők miért nem tartják be a szabályt?

alte trottel 2009.04.27. 16:20:12

@porthosz:
Ne húzd fel magad, mert ENGEM úgyse fogsz meggyőzni, tejforrás olvtársunk meg élből a pártodon áll.

1, Amíg megírtad ezt a választ, többet veszítettél időben. A koldulás pedig ugyan a Szakmai Jegyzékben nem szerepel, de ha tehetséges vagy szépen meg tudsz élni belőle. A konvoj meg oldja meg. Ahogy ÉN IS MEGOLDOM.

2, Mesélj csak, egy optimális esetben 90 perces útra TE hány perc ráhagyással indulsz el? És milyen a kocsid, mekkora a gyakorlatod? Mert EZEK többet számítanak a menetidőben, mint akárhány szüttyögő nyuggertatter. És többször ne kérj tőlem lóvét, elég nekem a lányom, a fiam, az édesanyám, a nejem és alkalmanként a unokaöcsik-unokahúgok támogatása.

3, Nem fogok anyázni, csak úgy hagylak ott, hogy azt se fogod felismerni, milyen járművel vagyok. (Kies hazánkban elég kevés olyan út van, ahol úgy tudsz középen battyogni, hogy ne tudjalak KÉNYELMESEN megelőzni akár jobbról, akár balról.) Az időddel meg te játszol -hazárdjátékot- ha nem hagysz rá megfelelő tartalék időt az útra.

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:20:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Akkor sincs semmi baj, ha a posztoló betartja a sebességhatárokat...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:20:37

@decibá:
Az arányok akkor is állnak. Esetleg annyi, hogy előzheted meg lakott területen belül. jobb?

2009.04.27. 16:20:44

Csak egy adalék a gyorsaságra:
A múltkor a Budaörs - Egér út - Lágymányosi - Ferihegyi gyors - M0 - Maglód távot nyomtam gyér forgalomban. Először száguldoztam nyomtam neki 100zal, ugrálgattam a sávok között, lenyomtam az előttem menőket. Ez így volt 40 perc és 4 liter benzin. Másik alkalommal teljesen szabályosan a forgalom ritmusához alkalmazkodva, takarékosan mentem. Ez volt 55 perc és 3 liter benzin.
Ergó: totál felesleges 15 perc miatt balesetveszélyes helyzetek tömegét előidézni.

Ezt üzenem a cikkírónak is aki képes az oroszlói haláldombokon előzni. Mindig rettegtem az ilyenektől amikor felértem a tetejükre hogy valami kretén szembe jön velem.

porthosz 2009.04.27. 16:22:05

@Sickret Service:
"Tehát a kérdés: egész pontosan egy adott ilyen esetben a 12 perc veszteség milyen helyre nem hozható kárt vagy el nem viselhető veszteséget okozott neked?"

Oké, akkor holnap feltartalak 120 percre és amig nem hozol nekem áfás számlát hogy téged mekkora kár ért, addig leszarom a fejed. Sőt még rád is gyorsitok és behuzodok az út közepére amikor megelőznél, mert mi az hogy nem birod ki hogy 120 perccel tovább tart a menetidő? Hisz mi az a 120 perc annak az autósnak aki napi 1500 km-ert vezet nem?

Ja hogy neked sok a 120 perc? Nekem meg a 12 perc...

2009.04.27. 16:22:36

Ennyi marhát!
Honnan a büdös francból veszitek azt hogy egy minimális sebesség túllépés,vagy az előzés egyenlő a halállal?!
Bírom mikor ez a 90 helyett 95-ös tempónál már tömeggyilkosnak nevezitek az embert.Meg hogy aki előzik,hogy nyerjen 10percet az mindjárt veszélyezteti mások életét.Honnan a büdös francból veszitek azt a gagyi dumát hogy előzni nem biztonságos??Igenis biztonságosan is lehet előzni,ha tud vezetni az ember,és nem veszélyeztetik az előzését ilyen f@szfejek!
Mit említitek egyből az előzésre meg a gyorshajtásra a temetőt??
Röhej,mint a rendőrök a tévében akik minden balesetre ráfogják hogy gyorshajtás és kész.
Pedig a gyorshajtás igenis hogy önmagában nem veszélyes!Ahhoz kell egy szar út ami nem alkalmas a gyorshajtásra,vagy egy idióta aki önkéntes rendőrt játszik,vagy egy olyan amatőr sofőr aki nem tud gyorsan hajtani!
És véleményem szerint -kivételek a szar utak- ha nincs nagy forgalom,és az időjárási tényezők is lehetővé teszik,igenis hogy lehet 100-al sőt afölött is biztonságosan haladni,csak ezt sokan nem ismerik be.

Tudom hogy ezzel az álláspontommal nem leszek túl népszerű itt,hiszen itt mindenki szent és még sohasem szegett meg egy szabályt sem,és sose lépte át a 90-es határt,itt mindenki maga a tökély!

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:22:58

@newtehen:
Tudod, engem kurvára nem érdekel, hogy hány százalékot vesztek el menetidőben, mert annak az égvilágon semmi jelentése nincs.
Az érdekel, hány percet.
Ha valahová időre kell érnem, akkor az a fontos, hány perc alatt érek oda, vagy mennyit kések, nem az, hogy a menetidő hány százalékát...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:23:11

@Sickret Service: Kérlek, mutass nekem olyan sofőrt, aki mindig minden szabályt betart, és soha nem lépte még túl a megengedett sebességet, és gyakran vezet...

alte trottel 2009.04.27. 16:23:26

@newtehen:

Na tessék, már megint bántanak!

Silent! Véggyé meg!

regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.04.27. 16:23:28

@aszfaltbetyar: én egyszerűen nem tudok ebből évek óta kinőni, ezért megyek túrában N-be vele

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:24:33

@Sickret Service:
Semmi baj, majd egyszer talán megérted, hogy miért hoz az 50%-os sebesség csökkenés 50%-os menetidő növekedést, és az mi egy 2 órás útra vetítve. 7-8. -ban majd tanuljátok.

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:24:52

@GSX-R:
Nagyszerű, íme megint itt az ember, aki mindenkinél jobban vezet, mindenkinél felkészültebb, és minden nem várt helyzetből balesetmentesen fog kikerülni.
Gratulálok, a Guiness rekordok könyvében hányadik oldalon szerepelsz?

2009.04.27. 16:25:44

@GSX-R: ja,vagy egy arra alkalmatlan jármű.Ezt kihagytam

alte trottel 2009.04.27. 16:25:50

@porthosz:
Igen, manapság már csak 4-6 ezer km/hó. Annak is kb kétharmadát a Lajtától nyugatra.

Elég magyarázat?

Rong 2009.04.27. 16:25:57

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
rohadjak meg igaza van mindenkinek :)
Én a 75 pacis 1 tonnásommal nem szoktam (nem is tudok) virgonckodni. De én is jártam már hasonlóan, hogy megnemnevzett fekete autó tötyörög előttem és amikor végre volna hely, hogy megelőzzem, el kezd gyorsítani. Érdekes, hogy én miért tudom levenni egy kicsit a gázról a lábam amikor mellettem vannak és engem előznek (még ha az akár "csak" egy suzuki is)? Elősegítem az előzését. Had menjen ha menni akar. Pont azt próbálom elkerülni amit itt fentebb már írtak, hogy ha nem sikerül befejeznie az előzést és szemből telibe találja valaki azt én se úszom meg.
Nem értem mit kell ezen vitatkozni.

ezt utálom.

Emmett Brown 2009.04.27. 16:26:21

@Sickret Service: gyorshajtás meg a veszélyeztetés az nagyon nem ugyanaz a kategória

porthosz 2009.04.27. 16:26:28

@newtehen:
ehh hagyd rájuk felesleges vitatkozni velük, kb. olyan mintha egy betonfallal vitatkoznék.
A kedves kollégák bort isznak de vizet prédikálnak, hidd el nekem, igy nagy az arcuk, de gyanitom ha bármelyikkel találkoznál a valódi életben akkor fél percig sem birnák mögötted a 60-as tempót máris megpróbálnának életveszélyesen rádelőzni.

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:26:59

@newtehen:
Aha, és ha megtörténik veled, hogy késel, akkor majd így telefonálsz az illetőnek, aki időre várt, hogy "elnézést, most 50%-kal később fogok érkezni..." :)

Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:28:56

@Emmett Brown:
Mind a kettő szabályszegés.
A gyorshajtás mértékétől és az elkövetés körülményeitől függően ugyanúgy lehet veszélyeztetés.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:29:41

@GSX-R:
Régen egy cégnél ki volt téve a kapura, hogy az egész cégnél csak 10km/h val szabad menni. Én bizony a puszta közepén volt, hogy mentem 20-al is. 100%-os gyorshajtás!!!!! Tömeggyilkos lennék? Nem érzem magam annak. :-P

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:30:28

@Rong: Hidd el, én is így vagyok vele, de sokaknak ez túl bonyolult, mi pedig tömeggyilkosok vagyunk...

Emmett Brown 2009.04.27. 16:30:37

@Sickret Service: jogos, de az egyik közvetlen, míg a másik csak közvetett (potenciális) veszélyforrás

Mocskos Kaviár 2009.04.27. 16:30:50

Én lennék a posztoló. :) Tanulságos volt végigolvasni a sok kommentet. Nagyon igaza van annak, aki azt mondja, hogy a történet nem kerek és érdemes lenne meghallgatni a másik fél verzióját is.

Aki hibáztat, annak is van igaza. Simán megtehettem volna, hogy az eset után nem erőltetem az előzést, hanem lemaradok, de ilyen esetekben nehéz higgadtan viselkedni.
Azzal is egyet kell értenem, aki azt mondja, hogy nem kell sehova sietni, de ez sem könnyű. Szép lenne, ha mindig minden szabályt be tudnánk tartani, és gyanítom baleset se nagyon lenne, de ez utópia.


Azokra a posztokra nem reagálnék, akik erősebb autót meg rutinórákat ajánlanak :), viszont örülök, hogy néhányan megértették a felháborodásom igazi okát. Ki is emelem:

HA valaki utolér engem és elkezd előzni, legyen az Mercedes, Trabant vagy platós IFA, akkor elengedem. Ha bajban van beengedem magam elé, mert ő van a veszélyesebb helyzetben.

Talán a történetből nem derült ki:

Az előzést szabályosan kezdtem el, nem lendületből, hanem megközelítőleg 85 km/h sebességről és visszakapcsoltam. Tükörbe néztem indexeltem, belátható volt az útnak akkora része, hogy biztonsággal legalább egy autót megelőzzek. Az előzés kezdetén volt elegendő távolság is a két előttem haladó jármű közt. Nem befurakodni akartam és a Golf sem fékezett. Mikor másodszor be tudtam fejezni az előzést nem blokkoltam, picit fékeztem csak rá, a féklámpa villant fel.

Ennyi történt.

bocage 2009.04.27. 16:33:05

@newtehen:
Hát nyílván 60 és 90 viszonylatban igazad van. Én azt tapasztalom, hogyha mondjuk saját óra szerint 100 körül megyek (90-es szakaszon), ez GPS méréssel nálam 94-et jelent, akkor a sok siető akár 30 km múlva is látótávolságra van, vagy a következő nagyobb településen belül érem be. Nyílván az egész forgalom, útviszony stb. függő. Valahol épp abban különböznek a "sietők", hogy felismerik, mikor lehet és van értelme erőlködni és mikor nincs.

Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.04.27. 16:33:27

@Sickret Service:

"mindenáron meg akarod előzni,"
Ha olvastad a posztot: nem mindenáron előzésről volt szó, hanem normális előzésről. Gyorsabban érkezett, volt helye előzni, csak nem tudta biztonságosan befejezni, mert a Suzukis szívózott.

alte trottel 2009.04.27. 16:34:38

@Rong:

Na igen.
Az oda-vissza kötekedést félretéve, valóban akad errefelé, a volt vasfüggöny keleti felén olyan embertípus akinek életeleme a betartás. Tán majd az ükunokáink idejére kihalnak. Addig meg olyanok mint egy természeti csapás, elkerülni nem tudod őket csak kivédheted a baromságaikat.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:34:54

@Sickret Service:
nem de nem okoz gondot kiszámítanom, mennyi az egy óra 50%-al megnövelve.
Ugyanis ha látod, hogy 90 helyett 60-al mehetsz, akkor akkor tudod, hogy a képlet alapján a 90km-es, a 76km-es utad, és az x kilóméteres menetideje is 50%al nő. Ez egy univerzális képlet, nem mindíg a 12 perc a helyes.
Ezt most ajándékba kaptad.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:35:29

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Ááááááááááááá!!!! :-)))
Meneküljetek! Egy tömeggyikos vagyoK!!!!! :-)))))

Agyalap 2009.04.27. 16:42:06

@newtehen: A matematikus előbújt: az 50%-os sebességcsökkenés 100%-os menetidőnövekedést okoz.
Ettől függetlenül szerintem senkinek sincs olyan hihetetlenül fontos dolga, hogy azt a pár percet ne tudná kivárni, amíg előzni tud.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:45:59

@Agyalap:
Oké, ott a pont.
(ó, hogy fogjad meg a jedikardot rossz véginél, dikmá..)

Emmett Brown 2009.04.27. 16:48:55

@Agyalap:
csak a rend kedvéért: a newtehen által említett szituáció 90ről 60ra az csak 33%os csökkenés, de a menetidő növekedés 50% lesz.

porthosz 2009.04.27. 16:51:27

@Agyalap:
"Ettől függetlenül szerintem senkinek sincs olyan hihetetlenül fontos dolga, hogy azt a pár percet ne tudná kivárni, amíg előzni tud."

Ja de az is hihetetlen hogy egyeseknek meg az a mániájuk hogy betartsanak a másiknak.
Hányszor volt már nekem olyan hogy mondjuk a lakott területen belül 40-el cammogó autóst 3 perc után meguntam és elkezdtem megelőzni, majd azt láttam hogy már 70-nél jár a mutató és még mindig nem tudok elhúzni mellette...

Meg a lakott területen kivül és belül is egyaránt 70-el közlekedők, akiket kivül megelőzök, majd lakott területen visszaelőz mert én ott is betartom a limitet...

bocage 2009.04.27. 16:58:38

@porthosz:
Ismerős jelenség... Különösen jó, amikor kamionok csinálják ugyanezt.

TH 2009.04.27. 17:03:31

@newtehen: hát, mint az előttem hozzászólók is mondták, azért ez nem így van. 50% sebességcsökkentés = 100% menetidőnövekedés (pl. 100 km-es út 100-al = 1 óra, 50-el 2 óra.)
de fordítva is nézheted: hiába mész 100 helyett 150-el (50% sebességnövekedés), a menetidő csak 33%-kal csökken (60 helyett 40 perc)...szóval nézheted ezt is, hogy nagy sebességnövekedés viszonylag kis időspórolással jár.

Mocskos Kaviár 2009.04.27. 17:16:00

Az átlagsebességen leginkább a kamionok és lassú gépjárművek mögött eltöltött idő ront. És pusztán ezért nem szeretek kocsisorban haladni, és pusztán ezért előzöm inkább végig őket, ugyanis elég egy-két rutintalanabb vezető és nem fél percet mész a traktor mögött, hanem öt és fele. Hosszabb távon s > 100 km ez már jelentős különbség lehet.

Egu 2009.04.27. 17:19:54

Hehe! Hétvégén motorral (600ccm) akartam kb 300m-rel a kanyar előtt lakott területen megelőzni egy "tuning" golfot (ő 35-40, ablakon kilógó utasláb, én kb 50-nel értem utol). Idióta kiscsaj, aki vezette meg elkezdte nyomni neki a gázt, mikor mellette voltam (jött is a traktorhang a tuningkipuffból)...Na én befejeztem az előzést...:DDD
Csak gratulálni tudok neki, ő biztosan a kretén kategóriába tartozik. Igaz, előtte murván meg nem tudott úgy elindulni, hogy a spanja ne stukklja le a műszerfalat...:))))
Szóval nagy az isten állatkertje és már minden barom kaphat jogsit. Akkor mér' pont egy öreg szuzukis ne büntethetne?

Hungryhorse 2009.04.27. 18:04:16

@Sickret Service: Ennek kifejezetten örül bárki, aki elé két kamionnyi helyre kinyomul egy 82,5km/h-vall hajtó "profi" megsértve mindent amit a szabályos sávváltásról, előzésről valaha is tanítottak a világban.
Azt pedig külön élvezet elgondolni mögötte, miközben a második 2,5km/h-val lassabban haladót előzi meg, hogy szegény biztosan messzire megy és az a pár perc amit mögötte eltöltök egy autópálya belső sávjában 130(140? 150?) helyett 82,5Km/h-val haladva az élet élvezetéről és a szolidaritásról szól.
Ezt csak a 3. egyfolytában megelőzendő cimbora feltűnése zavarhatja meg az M1-esen haladva a harmadik alkalommal fékezésre kényszerítő és autók tucatjait feltartó monstrummal találkozva.
Ekkor van az oszlop előtt csontig fékezés idegesebb kollégáknál kb 40-50km/h-ig, ami még mindig kisebb sebességkülönbség, mint 130-ról satuzni 82,5-re. Az emelkedők beslő sávjaiban előző hasonlóksól nem is szólva.....

Hungryhorse 2009.04.27. 18:10:19

@Hatos: Aki ilyen követési távolságot tart, az akár el se induljon: ő lesz aki elé mindenki folyamatosan beáll, miközben ő el se tud indulni..

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:15:47

@newtehen: 50% sebességcsökkenés 100% menetidő növekedést hoz. Általános iskola, matematika óra ;)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:18:16

@Rong: minden szavaddal maximálisan egyetértek, kolléga! :)

Egu 2009.04.27. 19:32:43

Kukori, ez nem matek, hanem fizika...Lásd v=s/t [km/h v. m/s].És mindjárt sokkal érthetetlenebb...:)))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:46:09

@Egu: igaz, bár erősen matek átfedéssel :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.28. 08:27:25

Elmondaná még valaki, hogy 50% sebesség csökkenés hány % menetidő növekedést okoz?
Lehetőleg ugyanazok, akik nemrég még azt szajkózták, hogy csak pár, elenyészó perc késést okoz.
@KuKori: Örülök, hogy neked is sikerült elvégezni, jövőre jöhet a gimi estin?

Agyalap 2009.04.28. 09:14:01

@newtehen: Oktatás über alles :D
Visszatérve a post-hoz - kamerázni kellene mindent (utakat autókat)? Hogy a sok büntető pöcs abbahagyja?

TAXI 2009.04.28. 10:52:20

Röviden "SÜN". Mindkét résztvevőnek farfekvésest! :)
(Igazából az oviscsoport volt a hibás, mert ha ott lettek volna, akkor jött volna a "kopaszkétajtósbmwsaudismercis", és megleckéztette volna a pappert a posztíróval együtt...):))

psmith 2009.05.01. 15:17:42

Én ilyen esetben simán húzom balra a kormányt.

MatseQ 2009.05.04. 14:51:28

@Sparhelt: Így is kell, én Trabanttal tanultam vezetni 18 évvel ezelőtt. A Trabival máshogy nem is lehetett előzni :)

BigBrumi90 2009.05.04. 16:57:43

Mennek a Suzukik is!( Már amelyik!) Nekünk 1.3-as VVT-s IGNIS van. Ha magas fordulaton tudod pörgetni, akkor van benne erő az egyéni szelepvezérlésnek köszönhetően! Tény, nem VERSENYRE való! Hétkönapi közlekedésre!!! Amúgy csak az a baj, hogy 4000-es fordulaton adja le a max nyomatékot(180Nm), 6300-on pedig a max LE-t(93LE~68,4KW)!

BigBrumi90 2009.05.04. 17:00:49

@pityke8: Egyrészt lehet, hogy spórolósok, de arra még nem gondoltál, hogy 90-nél mekorra az esélye a túlélésnek a Suzukiba? Nekünk is az van! Ismerem a konstrukciót! Nem karambolozni kell vele, meg versenyezni, hanem ésszel közlekedni, és reménykedni, hogy mindenki ismeri és alkalmazza a bizalmi elvet!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása