Még csak nem is vasárnap volt, amikor Maki majdnem utoljára kocsikázott, mert egy örökifjú sofőrben összeömlött és felrobbant a tesztoszteron és az adrenalin. Úgy gondolta, neki már úgyis mindegy, játszik egyet élesben.
Az alábbi eset április 15-én esett meg velem, miközben Pécs felé tartottam a 66-os úton Sásd irányából. Ez az útszakasz talán az egész országban kuriózumnak számít, hiszen a tervezők - számomra ismeretlen oknál fogva - az aszfaltcsíkot a Mecsek vonulatától északi irányban található dombvidék "leghepehupásabb" részén vezették el. Egymást követik a beláthatatlan bukkanók, a forgalom nagy, sok a baleset is.
Békésen tartottam Pécs felé, a megengedett sebességnél valamivel gyorsabban (~100 km/h) , de egyáltalán nem őrült tempóban, mikor Oroszló után utolértem egy Suzuki Ignist, aki egy VW Golf mögött haladt olyan 80-90 km/h sebességgel. Mivel az enyhébb bukkanók között a záróvonalat megszaggatták és nem jött szembe senki, előzni kezdtem.
Éreztem, hogy a kettő együtt sok lesz, közeledett a bukkanó is, így kiraktam az indexet jobbra, egy picit lassítottam, hogy a Golf mögé besoroljak és húztam jobbra, mikor iszonyatos dudálás hasított a fülembe. A következő pillanatban a Suzuki már jobbról ott
is volt mellettem el az árok szélén úgy, hogy a tükreink majdnem összeértek. Kénytelen voltam balra visszahúzni a kormányt, és fékezni egy nagyot, mivel kezdtem egyre kellemetlenebbül érezni magam a bukkanó előtt, a rossz sávban. Dobogott a szívem, adrenalin szintem az egekben, borzasztóan dühös lettem. Az akciót egyszerűen nem tudtam mire vélni. Miért zárt rá a Golfra? Miért nem engedett be? Milyen jogon veszélyeztette az én tyúkszaros életemet? Mikor elkezdtem előzni, még bőven volt vagy 20 méter köztük.
A következő két bukkanó közt újra nekiálltam az előzésnek, alaposan felmérve a helyzetet, de most sem jutottam többre. A Suzukis figura elkezdte megint nyomni, amint mellette voltam. Én kiraktam az indexet, vártam 2 másodpercet, majd elkezdtem a besorolást. Az úr egy pár pillanatig jött mellettem és dudált, én pedig mivel már nagyon ideges voltam és megint bukkanó jött, úgy döntöttem besorolok. Sikerült, jobban féltette az autóját mint én. Az eset után szorosan rám tapadva jött utánam, amíg egy picit rá nem fékeztem.
Ekkor blokkolt egyet és leestek a cuccai az első ülésről. Némi kárörömöt éreztem, bár tudom, hogy fékezőset játszani is gonoszság, de indokoltnak éreztem. A tükörben volt időm alaposan megfigyelni az erősen ősz, joviális kinézetű, idősebb urat, akiből bizony nem néztem volna ki egy ilyen országúti játszmát. Kedvem lett volna megkérdezni, hogy erre mi szükség volt, de jobban siettem annál, minthogy ilyenre időt pazaroljak. JEP-912, Suzuki Pest. A fővárosban a nyugdíjasok is tele vannak tesztoszteronnal?
Köszönöm, hogy kiírhattam magamból.
Antalbaba 2009.04.27. 08:34:03
2009.04.27. 08:37:55
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 08:38:53
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.27. 08:41:54
Ment 90-nel, úgyhogynem akadályozott.
Mijafaszt rinyálsz?
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.04.27. 08:45:21
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.04.27. 08:49:47
PitBuli 2009.04.27. 08:52:16
Az meg szánalmas, hogy egy nyugger megszívat egy szuzukival kétszer is :)))
Vegyél nagyobb autót, vagy egy nagy lélegzetet és tépd össze a jogosítványod!
kovka 2009.04.27. 09:08:18
Bobby Baccala 2009.04.27. 09:08:44
nyugdíjas is meg suzuki is :D és ez még szavazni is elmegy...muhaha
legközelebb ha ilyet előzöl kormányt 6óránál bal kézzel rögzít majd amikor mellette vagy akkor szemkontakt és jobb kézzel 12-3 óráig hirtelen kézmozdulat...megy magától az árokba :DDD
indapass90210 2009.04.27. 09:16:19
Azért nem semmi csávó lehet, aki ezt a visszapillantó tükörből látja....
indapass90210 2009.04.27. 09:30:20
No1kamionos 2009.04.27. 09:33:42
DonnaNyányó 2009.04.27. 09:41:00
Paladin 2009.04.27. 09:42:36
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 09:49:01
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.04.27. 09:51:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 09:54:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 10:02:48
kranführer 2009.04.27. 10:03:32
Agyalap 2009.04.27. 10:21:54
Két példa a hétvége egy-egy napjáról:
- Autóval mennék kifelé az M5 felé, vidám autós előttem 60-nal megy a belső sávban. Nem villogok rá, és nem megy ki. Mindenki megelőzi jobbról, utána sem. Ekkor már villantok, semmi. Én is megelőzöm jobbról, rá is dudálok közben. Ő visszadudál, és veszettül mutogat. Mi a fenét gondolt vajon?
- Motorral jövök befelé az M5 bevezetőn, Wekerle mellett utolérem a sztenderd fehér furgont a belső sávban. Villantok, semmi. Bekapcsoltam a reflektort és amikor látom, hogy hátranéz mutatom, hogy tessen már kimenni az üres külső sávba. Válasz: menjek én. OK! Azért még egy szép dudaorgiát kaptam tőle. Bérlete van a belső sávra?
alte trottel 2009.04.27. 10:26:06
Mint azt már több jogtudor, KRESZ-szakértő és gyakorló sumáker számtalan alkalommal, pontos KRESZ-paragrafusok, Legfelsőbb Bírósági jogegységi határozatok, a Bécsi Egyezmény, az ENSZ alapokmány, az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata, a Korán, a Biblia és a Mongolok Titkos Története idevágó pontjai alapján világosan és megfellebbezhetetlenül levezették, amennyiben a szóbanforgó suzukis nyuggertatter az adott útszakaszon engedélyezett maximális sebességgel haladt, akkor NEM AKADÁLYOZOTT, tehát kusspofabe, irány az ég alja!
(Csak pianissimo jegyzem meg, hogy hasonló esetben én a nejem Twingojával is -ráadásul automata váltós- saccperkábé 7,9 mp alatt abszolválnám az előzést.)
Amúgy meg Allah büyük ama ekmek kücsük, Effendi!
alte trottel 2009.04.27. 10:26:55
Az ilyenek miatt tart itt ma ez az ország!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 10:36:13
ToMorgan 2009.04.27. 10:37:15
indapass90210 2009.04.27. 10:41:21
DonnaNyányó 2009.04.27. 10:41:49
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 10:45:26
Rong 2009.04.27. 11:08:50
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 11:09:30
Ja, meg azt is tudta, hogy a posztoló megirja a posztot, és mivel mindig a posztoló a hülye, úgyis neki lesz igaza :)
Póktalicska (törölt) 2009.04.27. 11:12:26
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 11:15:16
killermoney 2009.04.27. 11:16:26
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 11:21:01
kranführer 2009.04.27. 11:23:36
Póktalicska (törölt) 2009.04.27. 11:25:32
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 11:25:36
.lll. 2009.04.27. 11:26:32
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 11:29:17
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.04.27. 11:29:51
Itt egyik fél sem alkalmazta az alapszabályt. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 11:30:16
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 11:32:00
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 11:37:06
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.04.27. 11:53:27
esef 2009.04.27. 11:55:12
potha 2009.04.27. 12:00:31
Lol :D aszondja GOLF :D
belinkeli mer' golf oszt nem is olyan golf xD
Jah a témához nem tudok hozzászólni :D
potha 2009.04.27. 12:01:22
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 12:03:21
Az ilyenek szokták azt csinálni, hogy mégy mögötte 4-5 km-t, és amikor végre lekanyarodna, még beenged maga elé egy szippantós ifát.
Mondjuk én is lóerőből nyomom le az ilyeneket, nem gon 2 autót is előzni, ha úgy van.
aszfaltbetyar 2009.04.27. 12:04:23
kranführer 2009.04.27. 12:10:00
Secnir 2009.04.27. 12:58:13
igaz, ő ugyanezt úgy adta elő, hogy kettesben ment ráckevétől pestig, és az autó egy zaporozsec volt. mi az unokák meg bent rettegtünk a hátsó ülésen.
aztán egy szép nyári napon, mikor lemnet dokihoz felülvizsgálatra, mert lejárt a jogsija, a doki nem hosszabbította meg neki.
igaz nagymutter előtte lévő nap felkereste a dokit, és adott neki 5000 forintot, hogy ne hosszíbbítsa meg. jobb így a világnak...
Secnir 2009.04.27. 13:00:09
a skodát meg én vettem meg tőle, a 4-es a kocsiban szűz volt, én járattam be...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 13:15:31
potha 2009.04.27. 13:32:21
ha az index véletlenül úgy marad nem hallja emiatt nem veszi észre.
képes 2esben 3asban menni rengeteg ideig nagy sebességnél mert nem hallja a kocsi hangját...
hát sajnálom néha azt a szegény autót.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: jaja így ^^
Hellisfitar 2009.04.27. 13:33:50
És képzeld mi lesz, ha már nem lesz 13. havi nyugdíj...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.04.27. 13:37:49
"Az eset után szorosan rám tapadva jött utánam, amíg egy picit rá nem fékeztem. Ekkor blokkolt egyet és leestek a cuccai az első ülésről. Némi kárörömöt éreztem, bár tudom, hogy fékezőset játszani is gonoszság, de indokoltnak éreztem."
ekkor rájöttem hogy te is egy orbitális nagy fasz vagy... és már nem érzek együtt. szakadjon meg az ösreg tata is meg te is.
esef 2009.04.27. 13:41:41
Oroszló és Magyarszék között kb. 5 km a távolság, köztük ugyanennyi darab domb is van. Szerintem tök felesleges ugrálni. Ha meg kis barátunk igazán tökös legény lett volna, akkor Magyarszék előtt a lejtőn lefelé, a záróvonalon (úgy emlékszem, ráadásul dupla is) át előz!
esef 2009.04.27. 13:44:09
Nekem is volt Skodám, fatertól került hozzám, 70-nél többel soha nem ment. Velem meg 70 alatt nem... Viccet félretéve, azzal is lehetett meglepetést okozni, tudtam előzni, csak ésszel kellett menni vele.
záporjózsi 2009.04.27. 13:57:21
@poszt: tényleg ekkora gáz, hogy valaki 80-90-nel meg lakott területen kívül, nehezen belátható főúton? Mennyit nyertél volna az előzéssel? 2 percet? Ettől még bazi gyökér volt a tatter, ez tény.
Secnir 2009.04.27. 14:00:28
engem két hete ért az a kivételes szerencse, hogy apósom mellett ülhettem (dízel polo).
kicsit már igen nagyot hall, és nem az órát bámulja, hanem 'fül' alapján vált fel-le.
ez azt jelenti, hogy amikor a motor gyakorlatilag eléri az a frekvenciát, amit már ő is hall, akkor elégedetten felkapcsol, hogy 'ahá, már felpörgött'. igaz, akkor a motornak már olyan magas hangja van, hogy a környékbeli denevérek fülig szerelmesen lógnak a lökhárítón, de az egy más kérdés.
neki is érik már a pihi...
aszfaltbetyar 2009.04.27. 14:04:00
KaPé 2009.04.27. 14:04:25
ugorgyunk.
2009.04.27. 14:07:33
Egy 1.3-as Ignis 93lóerő,ha ezt nem tudtad legyorsulni akkor vagy az autód 80lóerős,vagy nem tudsz visszarámolni 3-ba.
Én szerintem egy előzés 90-ről így néz ki:
Lemaradsz kb. 5méterre,majd ha látod hogy hamarosan tiszta a terep akkor vissza három,padló,félúton még egyszer megnézed hogy tiszta lesz-e a terep,ha nem még mindig letudsz fékezni.Ha jól időzítettél,akkor fogod utolérni az előtted lévőt mikor az utolsó szembejövő elhalad,itt ki a szembejövőbe,és ha két autót kell előznöd,akkor legalább 140-ig el 3-asba,utána 4,és már csak azt veszed észre hogy 3mp alatt leelőzted őket,a tatter meg ott vigyorog mint a hal a szatyorban.
Ha meg az előbbi igaz,tehát az autót 80lovas (vagy az alatti) akkor higgadj le,és ne is próbálkozz. (szvsz a dinamikus autúzáshoz legalább 90ló szükséges.)
2009.04.27. 14:08:41
A papa persze ettől még nem kellene hogy büntessen.
aszfaltbetyar 2009.04.27. 14:12:02
newdawn 2009.04.27. 14:12:32
Picard kapitány, aki nem meleg csak angol. 2009.04.27. 14:15:46
ezt én kifejezetten a 2 teherautó kombónál szeretem:)
szerencsére nem nagyon szoktam alkalmazni az egyenkénti előzést, inkább lenyomom egybe...
ha alkalmas rá a szembejövő forgalom:)
ehpkb5 2009.04.27. 14:16:06
:)
porthosz 2009.04.27. 14:19:05
90% kb. ennyi: mekkora lúzer vagy nem tudsz legyorsulni egy suzukit vegyél új nagyobb autót. hja ez magyarország...
csak akkor nem értem hogy más fórumon meg minek megy ugyenezektől a sirás hogy nem tudja az új nagyobb autója törlesztőjét fizetni...
Másik: a lassan menés igenis kurva idegesitő főleg nehezen előzhető szakaszokon. Tegnapi példám, jövök vissza pestre, sülysáp környékén (aki járatos arra tudja hogy eléggé kanyargós az út nehéz előzni) 20 km-eren belül 2x is belefutottam olyan autósba aki "kényelmes" 60-as tempóban haladt... A következmény meg az hogy percek alatt 60-70 autóból álló konvoj keletkezik mögötte (mivel a kanyarok miatt nehéz előzni)... aztán lehet számolni, hogy lehet hogy ez csak 20 perc veszteség azon a szakaszon, csakhogy nem egy embernek 20 perc, hanem 2-300 autós bukik 20 percet egy-egy ilyen hétvégi autósnak köszönhetően
Dr.Bio74 2009.04.27. 14:21:09
Nekem csak 75 lovacska van az autóban, de ha akkora barom lennék mint a bácsika, én is megszívathatnék akár 300 lóval járkálókat is, kérdés mekkora a távolság köztem és aközött ahová az ipse be akar állni.
Másrészről mi az hogy dinamikus autózás? Baszki, leírja hogy a papi 80-90 -nel tempózott, krapek 100 -zal szel, előzni kezd, papa meg betart, a tököm tudja milyen megfontolásból. Mi a franc van emberek, fegyverkezési verseny? Több száz lóerő kell ahhoz, hogy megelőzz valakit aki poroszkál az úton, de nem tudja elviselni, hogy megelőzik? Hol szól itt a sztori az négykerekű erejéről?
Dr Kangörény 2009.04.27. 14:22:09
1. Ha valaki minden szabályt betart egyébként, de egy ilyen előzésnél felzárkózik és direkt nem hagyja, hogy bemenjenek elé, akkor bizony megsérti a kreszt. Vagyis a papper nem volt ártatlan szűzlány, hanem egy pitiáner szabálysértő, aki a tettével veszélybe sodort másokat.
2. Ha olyankor jelez valaki a féklámpával, amikor 1 centire van egy barom a seggétől, akkor az jelzés, nem szemétkedés. Ha meglátok egy féklámpát, akkor én nem taposok bele a fékbe, mert akkora távolságot tartok, hogy simán le taudok lassítani. Ha vészfékezni kell egy felvillanó féklámpa miatt, akkor ugye gond van a követési távolsággal.
É2I 2009.04.27. 14:24:20
Bizisten ismerem a nagyfaterod :D De akkor téged is.
@poszt:
Nem írtad, azért írom. előzés előtt mindig visszaváltok minimum egy fokozatot, legyen nyomaték. De, ha ilyen elmebeteggel találkozok - mármint ezzel a hátvéd típussal -, akkor gyorsan vissza még egyet és rálépek a gázra. Megpróbálva megelőzni a következőt is. Persze ezt erősen befolyásolja a beláthatóság, meg a szembeforgalom.
Bár én sem szeretem a hurkolva előzőket - főleg hosszú soroknál, szembejövő nagy forgalomnál -, de beengedem őket. Ez a minimum, tata! Ilyet játszani borzasztó veszélyes.
Minimum ugrasztanám érte a jogsiját.
Sose fogom megérteni ezt típust.
amatőr 2009.04.27. 14:26:21
Őket kérdezném, miben különbözik egy 1.3-as Ignis 93 lóereje és 955 kilogrammja egy más gyártmányú, hasonló súly/lóeró arányú kocsiétől? Csak azért mert azt a randa S betűt hordja az elején, csak szarabbul szabad mennie?
(ha nem kalaposskodás módon kapcsolgat fel vele az ember, és nem esik el a fordulat 3000 alá, akkor semmivel sem megy rosszabbul mint akármi más ebben a kategóriában)
lotht 2009.04.27. 14:29:04
regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.04.27. 14:31:30
hahaha. valakinek csak kis régi suzukija van, annak a 2es tilt 104-nél, a 3-as 141nél
Dr.Bio74 2009.04.27. 14:32:52
:)
Észre sem vettem, köszi!
Szóval? És megtoldanám, ha téged előznek akkor, hogy fér oda be egy autó, ha szemből már érkeznek? Sehogy, mi? Van hely mögötted is, igaz?
Zsola777 2009.04.27. 14:33:40
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
ÉS
34. § (6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.
Ha az előzés befejezése előtt lassítottál, akkor zavartad az előzöttet. Ez helytelen, a duda jogos volt. Második esetben meg ő hibázott, mert gyorsított.
Ja, és a kedvencem, amitől érthetetlen módon mindenkiben felmegy az adrenalin és kikéri magának:
30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
Wuff 2009.04.27. 14:34:04
Barclay 2009.04.27. 14:34:31
Szóval színtiszta babona.
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 14:34:47
2. Ezek után az előzéshez még inkább gyorshajtanod kellett.
3. Ha száguldozni akarsz meg előzgetni, akkor olyan kocsit használja, amivel meg is tudod tenni, ha meg nem, akkor menj szépen 90-nel, vagy ne rinyálj, ha nem jön össze.
4. Te is szabálytalan voltál meg az öreg is.
Majd máskor meggondolod, hogy bukkanók közt érdemes-e 10 km/h sebességkülönbség miatt előzésbe kezdeni. Örülj, hogy megúsztad és hallgass szépen.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 14:36:47
Abban, hogy csak papíron lézezik. :P
É2I 2009.04.27. 14:37:55
Ja, nekem is 75 lovas, de a múlt héten én is villantottám rá egy új BNW-re, hogy azért az a 60km/h mégiscsak kevés egy 90-s úton. (Megelőzni nem tudtam, mivel beláthatatlan kanyarok + záróvonal. A poén az, hogy mindez az alföldön, csak valamelyik okos kitalálta, hogy egy kanyargó folyó töltése a legjobb útnak.) Kellett neki egy perc mire felfogta, mit akarok. (Nem akarom bántani a női vezetőket, de tény, hogy az volt.)
aszfaltbetyar 2009.04.27. 14:40:01
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 14:40:04
Tökéletesen igazad van. Itt emberek olyan könnyedén pazarolják más idejét.
aszfaltbetyar 2009.04.27. 14:41:45
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 14:41:50
Itt az emberek pár perc előnyért túl könnyen játszanak más életével.
Dr.Bio74 2009.04.27. 14:42:03
Bezzeg ha 750 LE lett volna, akkor nem lett volna gondod, hiszen csak az a probléma, egyesek szerint.Azt hiszem veszek harckocsit abban van lóerő, és a törés tesztje is a legjobb.
Hungryhorse 2009.04.27. 14:42:48
Elméleti és rutin vizsgafeltétel annak a tudása (?) felismerése(?), hogy az előzéshez leginkább sebességkülönbség kell. Szélsőséges esetben távolság - előzési út.
Ez az autópályákon kilométereken át "előző" kamionosoknak is új információ lehet?
:)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 14:45:05
Igen. Pld a lassú haladók olyan előzésbe kényszerítik, amire nem lenne szükség, a szükségesnél hosszabb menetidőre való kényszerítéssel fokozzák a potenciális veszélyt, hogy más hibájából szenvednek balesetet. Erre gondoltál, ugye?
Dr.Bio74 2009.04.27. 14:45:11
Na még egy.
regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.04.27. 14:45:20
Hát azoknak alig van nyomatékuk, így hát forgatni kell őket, hogy menjenek. Én visszarántom neki, mert tudok gyorsan váltani és szerintem számít is az ilyen kisautóknál
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 14:46:51
Erről beszéltem egyszer egy kamionossal.
Az autópályán a kamionosok azért előznek annyival, mert van bennük sebesség regisztráló vagy korlátozó cucc, de ha már csak kicsivel is jobban tud menni, mint a másik, ilyen előzésekkel mondjuk Ukrajnából Portugáliába szállítva valamit akár fél-egy napot is nyernek.
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 14:49:24
CSak a magadfajta szereti megideologizálni és elkenni a felelősséget, pedig az előzés a te döntésed, nem szorít pisztolyt a fejednek senki, hogy előzz, vagy szétloccsantom az agyad...
HPL 2009.04.27. 14:50:48
Te még nagyobb kretén voltál, mint a Suzukis.
aszfaltbetyar 2009.04.27. 14:52:13
smatte 2009.04.27. 14:52:35
DonnaNyányó 2009.04.27. 14:54:24
Ezért tart itt a ország!
É2I 2009.04.27. 14:55:04
Konkrétan meg tudtam volna előzni (szabálytalanul, átlépve a záróvonalat;), de mivel láttam, hogy minimum 150Le-s gép, nem akartam "ujjat húzni" vele. Kerültem már hasonló szituba, amikor melléérek felébred és elkezd gyorsítani, mert neki bikaerős autója van :( Azt is tapasztaltam már nem egyszer, hogy hirtelen lassul előttem, majdnem megáll. Se index, se semmi. Kikerülöm és látom ám, hogy telefonál, és a kettő nem megy egyszerre. Persze kihangosító az nem pálya, csak úgy frenki telefonálni, ha látszik milyen fontos vagyok. Ráadásul még át is hajolok egészen az anyósülésre. Nyilván ilyenkor rálép a gázra, mer milyen már, hogy egy ilyen fostalicska gép megelőz...
Szeretem az ilyen embereket.
alte trottel 2009.04.27. 14:55:12
Látod, látod!
Az a fránya pszühé, hogy meg tud zavarni! Sülysáptól _JÁSZBERÉNYIG_ veszítesz max. 10 (TÍZ!) percet, ha VÉGIG 60-nal mégy 90 helyett (és most hagyjuk a lakott területeket meg a sebességkorlátozásokat). Budapestig meg max. 6-7 perc a "veszteség".
Ennyiért érdemes rojtosra rágni a volánt?
Dr.Bio74 2009.04.27. 14:55:43
Nem kényszerít senki. Pláne ha kinézem magamnak, hogy ebben a kis egyenesben megelőzöm a papát a következőben meg a Golfot, és sutty 100 km/h -val (igen büntetendő) megyek tovább. De papa az előzés közben ( rutin) úgy dönt büntet és felzárkózik. Amúgy csak hagyja, hogy embertársa tovább menjen, de nem ő tanít, és ráadásul az autójára sincs kiírva, tapló vagyok nem foglak beengedni, ergó nem látható a veszély előre.
PitBuli 2009.04.27. 15:07:00
Ez zseniális, a barom meg amikor közéjük ment, tolta odébb a kötelet, nyugger meg jött közelebb! De azért másodikra csak sikerült beférkőzni közéjük (rövid féklámpával) el is szakadt a kötél :D
pityke8 2009.04.27. 15:07:56
Ez teljesen így van, csak akik ilyet vesznek, nemigen használják ki a dinamizmusát.
Mindig az egyik ismerősöm szavait hallom:lementünk horvátországba vazze oszt 5 litert evett a gép...
Ja, csak végig 90-el haladt...
suzukisok=spórolósok
Bocs az általánosításért előre is!
Üssetek!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 15:08:46
smatte 2009.04.27. 15:09:22
Agyalap 2009.04.27. 15:13:30
Egyébként meg pont erről írtam, amikor a "mindenki tudja milyen jogai vannak" került elő. Ha megteheti, nyugodtan menjen a belső sávban 40-nel is, kit érdekel... Hogy ki is mehetne a külsőbe? Sz@rni rá! Ha mehet belül akkor ott KELL mennie. Igaz, hogy csak 3 km múlva kanyarodik le balra, de neki ez jár. Ne is törődjetek a többiekkel, majd megoldják valahogy. És a közlekedési morál? Sz@rjunk arra is...
Kicknick 2009.04.27. 15:13:59
egyből lejött
Hatos 2009.04.27. 15:14:57
Ha valaki venné a fáradságot és elővenné a KRESZ kézikönyvet feketén-fehéren le vagyon írva, hogy a követési távolságnak MINDIG annyinak kell lennie, hogy amikor valaki elkezd előzni Téged képes legyen be is fejezni! Felháborítónak találom az olyan commenteket ahol Makit teszitek felelőssé mikor az "öregember" veszélyeztette az ő biztonságát. Amúgy meg a fékezésre való kényszerítésével tökéletesen 1et értek, mert a Suzukis másodszor is a másik testi épségével játszott. Örüljön neki, hogy nem velem csinálta ezt, mert akkor már a hírekben lenne az árokban landolt autójával és akkor még olcsón meg is úszta. Sajnos ez a viselkedés jellemző erre az országra, valószínűleg az "öreg" otthon papucs és az utakon éli ki a flusztrációját. Az ilyennek nem is adnék jogsít!
Zsola777 2009.04.27. 15:15:33
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.27. 15:17:44
aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:21:16
papa vigyázz az autóra ne hajtsd nagyon
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 15:22:14
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 15:22:51
Pedig azt teszi. :-
@alte trottel: 36,8 km. 90-el 24 perc, 60-al 36.
Pont 50%al nő meg a menetidő. Az nem elhanyagolható.
Óvatosan gazdálkodj más idejével. Azon felül, hogy óriási bunkóság, veszélyes is.
2009.04.27. 15:26:16
aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:39:03
TuskóHopkins 2009.04.27. 15:39:34
@porthosz 2009.04.27. 14:19:05
"Hihetetlen micsoda intelligencia süt a posztolókból."
A poszt az blogbejegyzés (jelen esetben a történet).
Ebből következően a posztoló az a történet beküldője.
A poszthoz lehet hozzászólni. Ezek a kommentek.
A hozzászólók meg a kommentelők.
Értem??
Köszönöm
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 15:40:38
Az öregúr verziója:
Megyek az onokához, viszek neki a finom tecsós ugorkábúl. Mék szabályosan az út közepén, ahogy azt kő, amikor véletlen észreveszem a tüközbe, hogy egy suttyó előzni akar. Egyből gel is gyorsítok vagy 60-ra, de csak közelít!
Híjnye, kaptam le a sapkát a fejemrű, mer látom, itt racsing lesz! Felgyorsít, de hát az én ótóm is veszi a lapot, bár ilyenkor 0,3 dl-el többet fogaszt, de hínye, egysző élünk!
Amikor pont mellém ér, megtaláltam a gázpedált. Látszólag semmi sem történt, amior padlóig nyomtam, de majdnem utolértem életömben először egy másik autót!
No de dudákol is az ipse a másik sávban, de hár minek ment oda, nemigaz?
Erre megcsinájja mégegysör, de majdnem nekiment a munkásőr nyugdíjból vett szuzukimbak! Ennök mán a felö sem tréfa! Megmutattam, hogy ki az úr a háznál, és rátapadtam, mint pióca a nudista csunyájára.
Erre meg olyant fékez, hogy leborult a tcsós ugorka. Szídtam is a dadai rossebet, hogy mit képző az ilyen, nekem 46-ban ellőték a méhem a nácik, miközben loptuk a muníciót a ferivel. Nem tudja a svihák, hoyg előre kell engedni az öreget? Rendőr persze sehol! Ezért tart itt a világ, én mondok!
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 15:43:32
Csúsztatsz. Nem %-ban kell nézni, hanem azt, hogy 12 perc a különbség.
Óvatosan garázdálkodj más életével a saját pár perces előnyödért.
Azon felül, hogy óriási bunkóság, veszélyes is.
aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:43:52
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.04.27. 15:44:22
2. előzés szabályai 0:2
3. előzés szabályai 1:2
4. leckéztetés 2:2
5. sebességtúllépés 2:3
6. előzés szabályai 2:4
7. leckéztetés 2:5
8. isten hozott magyarországon! itthon otthon van!
Emmett Brown 2009.04.27. 15:48:48
Lehet, hogy nem úgy előzött ahogy a nagy könyvben meg van írva, meg lehet, hogy átlépte a megengedett sebességkorlátot,de ezek nem képviselik ugyanazt a kategóriát mint egy fölösleges közúti veszélyeztetés.
A tesztoszteron szint alapján pedig elvileg a bajszos nénik lennének a legveszélyesebbek :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 15:50:25
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 15:51:44
Hát, viszonyítani százalékban szoktak.
Egy 24 perces útnál pedig igenis sok a 12 perc plussz....
Az 2 óra helyett 3 óra esetenként. Ha ezt valaki oda vissza beszívja, olyan, mintha még egyszer megtenné azt az utat. IGEN IS SZÁMÍT.
Azon kívűl, hogy a megengedett legnagyobb sebességet életveszélyesnek nevezni egy óriási csúsztatás. :-))))
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 15:54:36
És? Mi van, ha az eredetileg 20 perces úton veszítesz ennyit egyszer? Belehalsz?
Ha a reggeli csúcsban indulsz el, egy 20 perces út 50 percig tart néha.
Aki közlekedik, számoljon azzal, hogy nem várt akadályok és lassulások is bekövetkezhetnek. Például ha az előzésre "kényszerített" elkapkodja a dolgot és balesetet okoz, aztán két óráig teljes útzárral helyszínelnek...
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2009.04.27. 15:57:23
a ravatalozótól hány perc a frissen ásott sírgödör lassú menetben?
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 15:57:40
Légyszíves, idézd, hol neveztem a megengedett legnagyobb sebességet életveszélyesenek. Kíváncsian várom.
Amit én életveszélyesnek neveztem, az a mentalitás, hogy nem bírsz ki pár percet egy lassabban haladó mögött, hanem mindenáron meg akarod előzni, és ráadásul úgy állítod be a dolgot, hogy te rá vagy erre kényszerítve a lassabban haladó által...
aszfaltbetyar 2009.04.27. 15:58:30
DonnaNyányó 2009.04.27. 16:00:09
porthosz 2009.04.27. 16:00:20
"Látod, látod!
Az a fránya pszühé, hogy meg tud zavarni! Sülysáptól _JÁSZBERÉNYIG_ veszítesz max. 10 (TÍZ!) percet, ha VÉGIG 60-nal mégy 90 helyett (és most hagyjuk a lakott területeket meg a sebességkorlátozásokat). Budapestig meg max. 6-7 perc a "veszteség".
Ennyiért érdemes rojtosra rágni a volánt? "
A kérdés összetett és a válasz sem egyszerü.
Nézzük a következőket:
1,
igaz hogy 6-7 perc, de ha ily módon fenntart 100 autóst (ilyet ott már nemegyszer láttam), akkor számold ki hogy összeségében az mekkora időveszteség... Úgy is fogalmazhatnám hogy adjál nekem 100 forintot hisz mi az neked, de ha 100 embertől kérek naponta ennyit akkor elég jól fogok élni nemdebár? Pedig hát összeségében csak 100 ft... na ilyen ez a 6-7 perc is, ha hosszú konvojt tart fel.
2, az össz menetidő nekem 90 perc, ez a 6-7 perc a menetidő ~ 12 %-a. Szintén fennti példa esetén, add nekem a fizud 12%-at mi az neked... Ezen felül pedig, ha az utam során (100 km) csak 2-3 ilyen emberrel találkozok 2-3 szakaszon, akkor már nem 6-7 perc lesz, hanem 21 perc, nem 90 perc hanem 110... (csak hogy a péld a valószerü legyen, mert ritka hogy 100 km-eres távon csak egy ilyennel futok össze)
3, Hol van a határ? ha én pl. ott legközelebb 30 km/h-val fogok közlekedni ráadásul a sáv közepén hogy se jobbról se balról ne tudjanak előzni, akkor ha mögöttem jössz vajon anyázni fogsz-e, vagy elfogadod a hátsó szélvédőn lévő kiirásom miszerint minek sietsz, csak háromnegyed órával később fogsz odaérni, érdemes rojtosra rágni a kormányt? Mert hát megideológizálni én is mindent meg tudok ha nagyon akarok, de a legkönnyebb a másik idejével játszani.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:01:28
nem tudom, mert a tehenteket nem szokás ravatalozni.
@Sickret Service:
Nem fogok ebbe az idézgetős mókába belemenni. Olvass vissza, csak a nevekre kell kattintgatni, és visszaugrik.
Viszont ügyesen degradálod pár percre az 50%-os menetidő növekedést. Jól tereled, de figyelek.
alte trottel 2009.04.27. 16:02:41
Node Párosujjú Patás Olvtársam!
Valamennyire ismerem a szóbanforgó utat, és pünkte ezért bátorkodtam belevau! Amennyiben harmadiktestőr barátunknak 20! km-es távon (Sülysáp felől Bp-re) 20 perc veszteséget tud okozni BÁRMILYEN lassú jármű, (nem számítva a MAGOSZ kombájnos felvonulását via Kossuth tér) akkor sürgősen cserélje le a vemhes hátasszamarát legalább egy virgonc öszvérre.
Vagy menjen háromkerekű gyerekbiciklivel.
Egyébként pedig az ilyen kérődzők miatt megy a varnyú a vetésre és miattatok lepi meg a monília is a meggyet!
Rong 2009.04.27. 16:03:38
Ti talán bírjátok. Nektek jó. Én utálok 90-es úton 60-al 5 percnél többet szenvedni. Ti is utáltok. Én bevallom, hogy frusztrál, ha nem tudok megelőzni biztonságosan egy ilyen tetüt. Ti meg csak sz*pj*tok egymás f*sz*t, hogy mekkora köcsög akinek számít, hogy negyed órával hamarabb ér haza és de jól megmondtuk neki, hogy hova a ...csába siet.
Eeeezt utálom.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:06:01
Ennyi erővel be lehetne tiltani az előzést, mert az veszélyes. Sőt, a közlekedést is, mert az is veszélyes.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:07:45
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:08:31
Már megint ez a buta százalékolás.
Nem vagy te véletlenül kormányzati píáros? :D
Vagy marketinges egy multinál?
A kérdés ennél sokkal egyszerűbb, ugyanis az ilyen általánosságokba menő, izzadtságszagú párhuzamokat erőltető magyarázkodás csak bullshit.
Mert én is tudok olyanokat mondani, hogy mi van, ha műszaki hiba miatt nem tud gyorsabban menni, vagy mondjuk egy túlméretes szerelvényt közlekedtetnek éppen arra, ami eleve lassú és nehezen előzhető, vagy egy útkarbantartást végző jármű halad az útszegélyt nyírva, és így tovább, ebben az esetben nem a vezetőn múlik, hogy tud-e haladni...
Tehát a kérdés: egész pontosan egy adott ilyen esetben a 12 perc veszteség milyen helyre nem hozható kárt vagy el nem viselhető veszteséget okozott neked?
Aki vezet, készüljön fel rá, hogy nem biztos, hogy mindig akadálymenetesen és a maximális megengedett sebességgel haladhat, és aki ezt nem tudja elviselni dühöngés vagy agresszív manőverek nélkül, az pszichológiailag alkalmatlan az autóvezetésre.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:10:14
Lökött!!! :)))))
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:10:47
Érdekes, én az időt általában nem százalékban számolom...
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:14:11
De ez a poszt arról szólt, hogy itt valaki eleve gyorsabban ment a szabályosanál, majd még előzgetni is elkezdett. Ráadásul úgy, hogy saját bevallása szerint is a megelőzendő autó 80-90- körül ment. Tehát minimálisan lassabban a megengedettnél, vagy esetleg nem is lassabban.
Amúgy meg a gyakorlatban nehogy már azt legyen hogy minden egyes utadon megy előtted egy vén fasz, sokkal lassabban, mint amennyivel lehetne menni...
Emmett Brown 2009.04.27. 16:14:52
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:15:22
nem, viszont két szám viszonyát százalékban adjuk meg. Ez már csak ilyen. :-P
És most kedves gyerekek az tegye fel a kezét, akivel már előfordult, hogy miközben egy útszegélyt nyíró járművet próbált előzni, az előzés közben begyorsított, és több 10 km-en át feltartotta?
porthosz 2009.04.27. 16:16:56
Kedves barátom, te igencsak ritkán vezethetsz. Ugyanis ha az elől lévő 60-al megy és fenntartja a forgalmat, akkor a mögötte lévő 30. autós mar nem 60-al fog menni hanem bizony csak 45-50-el.. És ez tök független attól a sülysápi úttól, bárhol ahol kanyarog az út és összetorlódik 30-40-50 autó mert elől megy valaki lassan, akkor a mögötte lévők még lassabban fognak tudni menni mig végül (ha kellően hosszú a sor) a vége már állni fog vagy csak lépésben haladni...
Egyébiránt azt szeretem a legjobban, hogy ebben a topicban a hozzászólok kétharmada magyarázza hogy a másik hogyhogy nem képes várni 10-20 percet, miközben amikor kinn vezetek a valós forgalomban azt látom hogy az autósok kétharmada 90-es táblánál a 100-al menő autóst előzi 130-al, mert annyira sietős neki...
Na most ebből meg nekem az következik, hogy vagy az van hogy aki ide kommentál az nem nagyon vezet (hisz akkor azt látnám hogy mindenki kényelmes megy 60-al a főuton és nem előzget a fennti mintájára) vagy pedig az (és ezt tartom valószinünek) hogy itt mindenki osztja az észt hogy ő bizony 60-al megy fél órán át is akár, aztán beül a kocsijába a munka végén és 130-al előzgeti a sort... Szóval kicsit sokan álszenteskednek itt, úgy érzem...
bocage 2009.04.27. 16:17:03
Ez a számítás csak akkor igaz, ha feltételezzük, hogy a távot egyenletesen haladva, település, kamion, lámpa és egyéb tényezők nélkül teszi meg a két autó. Szóval kb. soha! Ettől függetlenül én sem szeretem az indokolatlanul lassan hajtó vezetőket. Igaz inkább empátiával és türelemmel közelítek a dologhoz, mert lehet jó oka van rá.
A postban az öreg nagyon bunkó volt, soha soha nem szabad gyorsítani, ha előznek sőt igazából segíteni kell az előzés befejezését. Nem ismerem a szakaszt, de lehet a postoló is várhatott volna egy bukkanót, ahol mindkettőt meg lehet előzni.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:19:19
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:19:55
Abban teljesen igazad van, hogy a papának segíteni kellett volna az előzés befejezését, és valóban közlekedési veszélyeztetés volt, hogy nem engedte be.
Ahogy utána a bedühödött előzgető is veszélyeztette őt az indokolatlan befékezéssel.
Csak azt nem értem, hogy akik sietnek, azok miért bagatellizálják el folyton a saját gyorshajtásukat és közben habzó szájjal követelik meg másoktól, hogy bezzeg ők miért nem tartják be a szabályt?
alte trottel 2009.04.27. 16:20:12
Ne húzd fel magad, mert ENGEM úgyse fogsz meggyőzni, tejforrás olvtársunk meg élből a pártodon áll.
1, Amíg megírtad ezt a választ, többet veszítettél időben. A koldulás pedig ugyan a Szakmai Jegyzékben nem szerepel, de ha tehetséges vagy szépen meg tudsz élni belőle. A konvoj meg oldja meg. Ahogy ÉN IS MEGOLDOM.
2, Mesélj csak, egy optimális esetben 90 perces útra TE hány perc ráhagyással indulsz el? És milyen a kocsid, mekkora a gyakorlatod? Mert EZEK többet számítanak a menetidőben, mint akárhány szüttyögő nyuggertatter. És többször ne kérj tőlem lóvét, elég nekem a lányom, a fiam, az édesanyám, a nejem és alkalmanként a unokaöcsik-unokahúgok támogatása.
3, Nem fogok anyázni, csak úgy hagylak ott, hogy azt se fogod felismerni, milyen járművel vagyok. (Kies hazánkban elég kevés olyan út van, ahol úgy tudsz középen battyogni, hogy ne tudjalak KÉNYELMESEN megelőzni akár jobbról, akár balról.) Az időddel meg te játszol -hazárdjátékot- ha nem hagysz rá megfelelő tartalék időt az útra.
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:20:32
Akkor sincs semmi baj, ha a posztoló betartja a sebességhatárokat...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:20:37
Az arányok akkor is állnak. Esetleg annyi, hogy előzheted meg lakott területen belül. jobb?
2009.04.27. 16:20:44
A múltkor a Budaörs - Egér út - Lágymányosi - Ferihegyi gyors - M0 - Maglód távot nyomtam gyér forgalomban. Először száguldoztam nyomtam neki 100zal, ugrálgattam a sávok között, lenyomtam az előttem menőket. Ez így volt 40 perc és 4 liter benzin. Másik alkalommal teljesen szabályosan a forgalom ritmusához alkalmazkodva, takarékosan mentem. Ez volt 55 perc és 3 liter benzin.
Ergó: totál felesleges 15 perc miatt balesetveszélyes helyzetek tömegét előidézni.
Ezt üzenem a cikkírónak is aki képes az oroszlói haláldombokon előzni. Mindig rettegtem az ilyenektől amikor felértem a tetejükre hogy valami kretén szembe jön velem.
porthosz 2009.04.27. 16:22:05
"Tehát a kérdés: egész pontosan egy adott ilyen esetben a 12 perc veszteség milyen helyre nem hozható kárt vagy el nem viselhető veszteséget okozott neked?"
Oké, akkor holnap feltartalak 120 percre és amig nem hozol nekem áfás számlát hogy téged mekkora kár ért, addig leszarom a fejed. Sőt még rád is gyorsitok és behuzodok az út közepére amikor megelőznél, mert mi az hogy nem birod ki hogy 120 perccel tovább tart a menetidő? Hisz mi az a 120 perc annak az autósnak aki napi 1500 km-ert vezet nem?
Ja hogy neked sok a 120 perc? Nekem meg a 12 perc...
2009.04.27. 16:22:36
Honnan a büdös francból veszitek azt hogy egy minimális sebesség túllépés,vagy az előzés egyenlő a halállal?!
Bírom mikor ez a 90 helyett 95-ös tempónál már tömeggyilkosnak nevezitek az embert.Meg hogy aki előzik,hogy nyerjen 10percet az mindjárt veszélyezteti mások életét.Honnan a büdös francból veszitek azt a gagyi dumát hogy előzni nem biztonságos??Igenis biztonságosan is lehet előzni,ha tud vezetni az ember,és nem veszélyeztetik az előzését ilyen f@szfejek!
Mit említitek egyből az előzésre meg a gyorshajtásra a temetőt??
Röhej,mint a rendőrök a tévében akik minden balesetre ráfogják hogy gyorshajtás és kész.
Pedig a gyorshajtás igenis hogy önmagában nem veszélyes!Ahhoz kell egy szar út ami nem alkalmas a gyorshajtásra,vagy egy idióta aki önkéntes rendőrt játszik,vagy egy olyan amatőr sofőr aki nem tud gyorsan hajtani!
És véleményem szerint -kivételek a szar utak- ha nincs nagy forgalom,és az időjárási tényezők is lehetővé teszik,igenis hogy lehet 100-al sőt afölött is biztonságosan haladni,csak ezt sokan nem ismerik be.
Tudom hogy ezzel az álláspontommal nem leszek túl népszerű itt,hiszen itt mindenki szent és még sohasem szegett meg egy szabályt sem,és sose lépte át a 90-es határt,itt mindenki maga a tökély!
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:22:58
Tudod, engem kurvára nem érdekel, hogy hány százalékot vesztek el menetidőben, mert annak az égvilágon semmi jelentése nincs.
Az érdekel, hány percet.
Ha valahová időre kell érnem, akkor az a fontos, hány perc alatt érek oda, vagy mennyit kések, nem az, hogy a menetidő hány százalékát...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:23:11
alte trottel 2009.04.27. 16:23:26
Na tessék, már megint bántanak!
Silent! Véggyé meg!
regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.04.27. 16:23:28
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:24:33
Semmi baj, majd egyszer talán megérted, hogy miért hoz az 50%-os sebesség csökkenés 50%-os menetidő növekedést, és az mi egy 2 órás útra vetítve. 7-8. -ban majd tanuljátok.
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:24:52
Nagyszerű, íme megint itt az ember, aki mindenkinél jobban vezet, mindenkinél felkészültebb, és minden nem várt helyzetből balesetmentesen fog kikerülni.
Gratulálok, a Guiness rekordok könyvében hányadik oldalon szerepelsz?
2009.04.27. 16:25:44
alte trottel 2009.04.27. 16:25:50
Igen, manapság már csak 4-6 ezer km/hó. Annak is kb kétharmadát a Lajtától nyugatra.
Elég magyarázat?
Rong 2009.04.27. 16:25:57
rohadjak meg igaza van mindenkinek :)
Én a 75 pacis 1 tonnásommal nem szoktam (nem is tudok) virgonckodni. De én is jártam már hasonlóan, hogy megnemnevzett fekete autó tötyörög előttem és amikor végre volna hely, hogy megelőzzem, el kezd gyorsítani. Érdekes, hogy én miért tudom levenni egy kicsit a gázról a lábam amikor mellettem vannak és engem előznek (még ha az akár "csak" egy suzuki is)? Elősegítem az előzését. Had menjen ha menni akar. Pont azt próbálom elkerülni amit itt fentebb már írtak, hogy ha nem sikerül befejeznie az előzést és szemből telibe találja valaki azt én se úszom meg.
Nem értem mit kell ezen vitatkozni.
ezt utálom.
Emmett Brown 2009.04.27. 16:26:21
porthosz 2009.04.27. 16:26:28
ehh hagyd rájuk felesleges vitatkozni velük, kb. olyan mintha egy betonfallal vitatkoznék.
A kedves kollégák bort isznak de vizet prédikálnak, hidd el nekem, igy nagy az arcuk, de gyanitom ha bármelyikkel találkoznál a valódi életben akkor fél percig sem birnák mögötted a 60-as tempót máris megpróbálnának életveszélyesen rádelőzni.
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:26:59
Aha, és ha megtörténik veled, hogy késel, akkor majd így telefonálsz az illetőnek, aki időre várt, hogy "elnézést, most 50%-kal később fogok érkezni..." :)
Sickret Service (törölt) 2009.04.27. 16:28:56
Mind a kettő szabályszegés.
A gyorshajtás mértékétől és az elkövetés körülményeitől függően ugyanúgy lehet veszélyeztetés.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:29:41
Régen egy cégnél ki volt téve a kapura, hogy az egész cégnél csak 10km/h val szabad menni. Én bizony a puszta közepén volt, hogy mentem 20-al is. 100%-os gyorshajtás!!!!! Tömeggyilkos lennék? Nem érzem magam annak. :-P
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:30:28
Emmett Brown 2009.04.27. 16:30:37
Mocskos Kaviár 2009.04.27. 16:30:50
Aki hibáztat, annak is van igaza. Simán megtehettem volna, hogy az eset után nem erőltetem az előzést, hanem lemaradok, de ilyen esetekben nehéz higgadtan viselkedni.
Azzal is egyet kell értenem, aki azt mondja, hogy nem kell sehova sietni, de ez sem könnyű. Szép lenne, ha mindig minden szabályt be tudnánk tartani, és gyanítom baleset se nagyon lenne, de ez utópia.
Azokra a posztokra nem reagálnék, akik erősebb autót meg rutinórákat ajánlanak :), viszont örülök, hogy néhányan megértették a felháborodásom igazi okát. Ki is emelem:
HA valaki utolér engem és elkezd előzni, legyen az Mercedes, Trabant vagy platós IFA, akkor elengedem. Ha bajban van beengedem magam elé, mert ő van a veszélyesebb helyzetben.
Talán a történetből nem derült ki:
Az előzést szabályosan kezdtem el, nem lendületből, hanem megközelítőleg 85 km/h sebességről és visszakapcsoltam. Tükörbe néztem indexeltem, belátható volt az útnak akkora része, hogy biztonsággal legalább egy autót megelőzzek. Az előzés kezdetén volt elegendő távolság is a két előttem haladó jármű közt. Nem befurakodni akartam és a Golf sem fékezett. Mikor másodszor be tudtam fejezni az előzést nem blokkoltam, picit fékeztem csak rá, a féklámpa villant fel.
Ennyi történt.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.04.27. 16:31:18
bocage 2009.04.27. 16:33:05
Hát nyílván 60 és 90 viszonylatban igazad van. Én azt tapasztalom, hogyha mondjuk saját óra szerint 100 körül megyek (90-es szakaszon), ez GPS méréssel nálam 94-et jelent, akkor a sok siető akár 30 km múlva is látótávolságra van, vagy a következő nagyobb településen belül érem be. Nyílván az egész forgalom, útviszony stb. függő. Valahol épp abban különböznek a "sietők", hogy felismerik, mikor lehet és van értelme erőlködni és mikor nincs.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2009.04.27. 16:33:27
"mindenáron meg akarod előzni,"
Ha olvastad a posztot: nem mindenáron előzésről volt szó, hanem normális előzésről. Gyorsabban érkezett, volt helye előzni, csak nem tudta biztonságosan befejezni, mert a Suzukis szívózott.
alte trottel 2009.04.27. 16:34:38
Na igen.
Az oda-vissza kötekedést félretéve, valóban akad errefelé, a volt vasfüggöny keleti felén olyan embertípus akinek életeleme a betartás. Tán majd az ükunokáink idejére kihalnak. Addig meg olyanok mint egy természeti csapás, elkerülni nem tudod őket csak kivédheted a baromságaikat.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:34:54
nem de nem okoz gondot kiszámítanom, mennyi az egy óra 50%-al megnövelve.
Ugyanis ha látod, hogy 90 helyett 60-al mehetsz, akkor akkor tudod, hogy a képlet alapján a 90km-es, a 76km-es utad, és az x kilóméteres menetideje is 50%al nő. Ez egy univerzális képlet, nem mindíg a 12 perc a helyes.
Ezt most ajándékba kaptad.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:35:29
Ááááááááááááá!!!! :-)))
Meneküljetek! Egy tömeggyikos vagyoK!!!!! :-)))))
Agyalap 2009.04.27. 16:42:06
Ettől függetlenül szerintem senkinek sincs olyan hihetetlenül fontos dolga, hogy azt a pár percet ne tudná kivárni, amíg előzni tud.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.27. 16:45:59
Oké, ott a pont.
(ó, hogy fogjad meg a jedikardot rossz véginél, dikmá..)
Emmett Brown 2009.04.27. 16:48:55
csak a rend kedvéért: a newtehen által említett szituáció 90ről 60ra az csak 33%os csökkenés, de a menetidő növekedés 50% lesz.
porthosz 2009.04.27. 16:51:27
"Ettől függetlenül szerintem senkinek sincs olyan hihetetlenül fontos dolga, hogy azt a pár percet ne tudná kivárni, amíg előzni tud."
Ja de az is hihetetlen hogy egyeseknek meg az a mániájuk hogy betartsanak a másiknak.
Hányszor volt már nekem olyan hogy mondjuk a lakott területen belül 40-el cammogó autóst 3 perc után meguntam és elkezdtem megelőzni, majd azt láttam hogy már 70-nél jár a mutató és még mindig nem tudok elhúzni mellette...
Meg a lakott területen kivül és belül is egyaránt 70-el közlekedők, akiket kivül megelőzök, majd lakott területen visszaelőz mert én ott is betartom a limitet...
bocage 2009.04.27. 16:58:38
Ismerős jelenség... Különösen jó, amikor kamionok csinálják ugyanezt.
TH 2009.04.27. 17:03:31
de fordítva is nézheted: hiába mész 100 helyett 150-el (50% sebességnövekedés), a menetidő csak 33%-kal csökken (60 helyett 40 perc)...szóval nézheted ezt is, hogy nagy sebességnövekedés viszonylag kis időspórolással jár.
Mocskos Kaviár 2009.04.27. 17:16:00
Egu 2009.04.27. 17:19:54
Csak gratulálni tudok neki, ő biztosan a kretén kategóriába tartozik. Igaz, előtte murván meg nem tudott úgy elindulni, hogy a spanja ne stukklja le a műszerfalat...:))))
Szóval nagy az isten állatkertje és már minden barom kaphat jogsit. Akkor mér' pont egy öreg szuzukis ne büntethetne?
Hungryhorse 2009.04.27. 18:04:16
Azt pedig külön élvezet elgondolni mögötte, miközben a második 2,5km/h-val lassabban haladót előzi meg, hogy szegény biztosan messzire megy és az a pár perc amit mögötte eltöltök egy autópálya belső sávjában 130(140? 150?) helyett 82,5Km/h-val haladva az élet élvezetéről és a szolidaritásról szól.
Ezt csak a 3. egyfolytában megelőzendő cimbora feltűnése zavarhatja meg az M1-esen haladva a harmadik alkalommal fékezésre kényszerítő és autók tucatjait feltartó monstrummal találkozva.
Ekkor van az oszlop előtt csontig fékezés idegesebb kollégáknál kb 40-50km/h-ig, ami még mindig kisebb sebességkülönbség, mint 130-ról satuzni 82,5-re. Az emelkedők beslő sávjaiban előző hasonlóksól nem is szólva.....
Hungryhorse 2009.04.27. 18:10:19
Hungryhorse 2009.04.27. 18:12:55
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:15:47
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:18:16
Egu 2009.04.27. 19:32:43
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.27. 19:46:09
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.28. 08:27:25
Lehetőleg ugyanazok, akik nemrég még azt szajkózták, hogy csak pár, elenyészó perc késést okoz.
@KuKori: Örülök, hogy neked is sikerült elvégezni, jövőre jöhet a gimi estin?
Agyalap 2009.04.28. 09:14:01
Visszatérve a post-hoz - kamerázni kellene mindent (utakat autókat)? Hogy a sok büntető pöcs abbahagyja?
TAXI 2009.04.28. 10:52:20
(Igazából az oviscsoport volt a hibás, mert ha ott lettek volna, akkor jött volna a "kopaszkétajtósbmwsaudismercis", és megleckéztette volna a pappert a posztíróval együtt...):))
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.04.28. 21:17:52
regisztráltam · http://href.hu/x/cdde 2009.04.29. 03:42:49
psmith 2009.05.01. 15:17:42
MatseQ 2009.05.04. 14:51:28
BigBrumi90 2009.05.04. 16:57:43
BigBrumi90 2009.05.04. 17:00:49