Makkos Pubi a budapesti parkolási helyzetet és az előnyös változtatások lehetőségét boncolgatja és arra buzdít mindenkit, hogy az élhető belváros érdekében pattanjon BKV-ra, hiszen olcsó és gyors, az más kérdés, hogy mennyire kényelmes és tetszetős.
Biztosan sokan nem fognak velem egyetérteni, de talán még többen igen. Végre elfogadták az új parkolási rendeletet Budapesten. Ennek én tiszta szívemből örülök, sőt helyenként igazából tovább is szigorítnám, de hát ne legyünk telhetetlenek!
A parkolási díjak közel sem érik el a reális szintet, de most legalább megvolt az első lépés. Borzasztónak tartom, hogy Budapesten mindenki mindenhova autóval megy. Ez nem állampolgári jog, a közterületen való parkolás pedig főleg nem az! Aki mégis ezt akarja, az bizony fizesse meg! Az autósok örülhetnek, hogy útdíjat nem kell fizetniük, mikor behajtanak a városba. Ha a parkolási díjak emelése ezt nem oldja meg, akkor remélhetőleg hamarosan bevezetik ezt is, és mondjuk a Hungária-gyűrűn áthaladva az autósok fizethetnek mondjuk 2000Ft-ot naponta a behajtásért. Körülbelül ez lenne a reális.
A parkolási rendelethez jól illeszkedik a belváros fejlesztése. Tetszik, hogy sok utcában korlátozzák a forgalmat, ez megint segítség lesz az ott lakóknak. Lehet, hogy a forgalomkorlátozás vagy a járdára tett oszlopok miatt ők is kicsit nehezebben találnak majd parkolóhelyet, de hát valamit valamiért! Egy élhetőbb belváros szerintem megér ennyi kellemetlenséget. Egyébként aki most ott lakik, és ezek a korlátozások nem tetszenek neki, annak szíve joga elköltözni, vagy valahol a közelben garázst bérelni. A hülye kifogásokat (messze van, drága) hagyjuk! Az autó igenis luxuscikk, ezt tessék szépen tudomásul venni!
A fizetős övezetek bővítése ugyancsak üdvözlendő. A mostani zónahatárokon – a még éppen hogy ingyenes területeken - hatalmas a torlódás, mert autóval sokan akarnak járni, de fizetni azt már nem. Ha a fizetős zóna szinte a városhatárig tartana, akkor főleg meggondolná a sok lusta autós, hogy érdemes-e kocsikáznia.
Lehet, hogy Magyarország nem áll jól a korrupciós mutatókkal. Az is lehet, hogy ennek az új szisztémának is lesznek ügyes haszonélvezői. A lenyúlásra utaló rágalmak nagy részét szerintem azok a lusta autósok találják ki (részben önmaguk megnyugtatására), akik nem hajlandók a kis seggüket áttenni az autóból mondjuk a villamosra. De az irány mindenképpen nagyon jó. A BKV igenis működik, jobban, mint a közhangulat sugallja. P+R parkoló lehetne több, de akkor meg azokon a környékeken nőne meg a forgalom, így én azt sem vinném túlzásba.
Ha egy magáncég vagy egy önkormányzati kht megkeresi a maga kis hasznát, azzal semmi baj. Egyre inkább hiszem, hogy az önkormányzatnál sokan ezt már valóban a városért teszik, tőlük tényleg nem sajnálom. Az igazi károkat ugyanis nem ők okozzák, hanem az autósok, akik nem képesek lemondani a saját kényelmükről, és állampolgári jognak tekintik a kocsikázást, a belvárosban a ház előtt parkolást, az úthasználatot, stb. Hát ez nem így van, végre elindult valami!
Az utolsó 100 komment: