Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Begörcsölhetett a középső ujja

2009.05.08. 11:23 :: SilentSound

Ismét egy sietős kisáruszállító lelki világába pillanthattok bele Gábor segítségével. Biztos jó környezetben nevelkedett emberünk, mert kitartóan és nagyon ügyesen fejezte ki gondolatait nemzetközileg is érthető módon. Szerintetek mennyire volt jogos a felháborodása?

A következő eset egy átlagos hétköznap reggelen, 9 óra környékén történt velem. Csendben araszolgatok a sorban a Deák tér felől az Astoria irányába. Itt van egy busz sáv, 2 sáv ami az Astoriához vezet és még kettő ami elkanyarodik balra a zsinagóga irányába. Haladok egyenesen, jobb oldalamon a hamarosan elfogyó buszsáv, bal oldalamon a másik egyenesen haladó sáv.

Látom a oldaltükörben, hogy egy kis puttonyos vágtat a buszsávban. Éppen úgy alakult, hogy 1 autóval előttem érte el a buszsáv végét. Index ki balra, hogy ő be szeretne jönni. Az első autós nem úgy gondolta, hogy be fogja engedni. Van ilyen, főleg ha buszsávból akarunk előnyre szert tenni, nem lehet mindig jóindulatra számítani. Én magam éppen be akartam engedni, amikor olyan igazi taxis módon elkezdte kirakni a kocsi elejét a sávba.

Hát, gondoltam magamban most ide nem jössz be. - Itt jöhetnek az anyázások, meg hogy én sem vagyok különb, stb. Csak  az a különbség, hogy hasonló helyzetben én kirakom az indexet, eltekerem a kormányt és legrosszabb esetben az ötödik autós beenged. Nem kell kirakni a kocsi orrát, centizgetni, hogy hátha majd a másik megijed és kénytelen lesz beengedni - Itt pontosan ez történt, történetünk kb 22 éves főhőse rám húzza a kocsit.

Én meg mentem tovább, ahogyan kell. Miután rájött, hogy nem ijesztett meg, ha pedig nekem jön akkor nem én leszek a hibás, lefékezett. Ekkor néztem meg először magamnak, hogy ki is ez a skilled driver. Ő is néz engem és mutatja a nemzetközi jelzést, emlegetve, hogy az édesanyám e legősibb foglalkozást űzte.

Hogy ezt üvöltötte vagy csak mozgatta a száját, nem tudtam meg, mert nem húztam le az ablakot. Miután bejött közvetlenül mögém, még mutatta a nemzetközi jelzést...csak hogy tudjam hol a helyem. Ezek után még egy sávot sorolt balra, hogy ő megy tovább a Kálvin tér felé. Még egy kis mutogatás, én csak nézem és nevetek magamban.

Tényleg én voltam a paraszt amikor úgy gondoltam, kicsit tanuljon már meg viselkedni az úton és nem engedtem be? Miért nem lehet normálisan viselkedni? Ha így tesz, beengedem. Én is szoktam olyat csinálni, hogy az elfogyó sávban előremegyek, (mondjuk nem a buszsávban!) a végén kirakom az indexet, megvárom amíg valaki beenged, megköszönöm és megyek tovább.

Erre tipikus példa a pesti alsó rakpart XIII. kerületi vége. Az autósok 80%-ban beállnak a bal oldali sávba, feltörlódnak 100 métert. Ezalatt a jobb oldali, elfogyó sávban el lehet menni végig és besorolni. Miért ne tenném meg? Persze az vicces amikor látom, hogy 2-3 autós direkt rámegy az előtte lévőre, hogy ha "agresszív puttonyos" lennék még véletlenül se tudjak bevágni elé. Tegyék, szívük joga. Még így is nyerek 1-2 percet és közben még mosolygok is egy jót. :)

246 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz buszsáv

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

f3csk3 2009.05.08. 15:00:40

vannak az agresszív állatok, vannak a bambák és vannak azok, akik intelligens módon próbálnak meg közlekedni, a megszűnő sávból már kijönnek 50m-el hamarabb, hogy ne az utsó centin kelljen visszapofátlankodni.

nah, a baj az ott van, amikor az agresszív pofátlan állatok (jó pár van itt is a kommentelők között) az intelligenseket nézik bamba balfasznak.

rámhúztad az autódat, kiscsíra? gyere.
úgyis festeni kéne már az enyém, van rajta pár karc. :)

Rousboy 2009.05.08. 15:01:14

@Lunitari: Nem találtam azt a commentet, nem olvastam vissza túl sokat, de igazából nekem ez a véleményem és akkor vállalom hogy ezzel egy utolsó bunkó vagyok, viszont 2 ilyen momentum és 15 perccel hamarabb érek haza, ennyit megér együtt élni ezzel a tudattal.

rushman 2009.05.08. 15:01:26

@Lunitari: Ha a szóban forgó helyzet alatt a posztban leírt szituációt érted, akkor egyértelmű.
A buszsávot szabálytalanul használó közlekedő felsőbbrendűbbnek tartja magát a többi szabályosan közlekedővel szemben, így aztán rá kell hagyni a dolgot. Saját kezébe vette az irányítást, ezzel számomra egyértelműen azt jelzi, hogy nem kér mások segítségéből, ő maga akarja megoldani a problémáit. Eddig is megtette, majd ezt a helyzetet is megoldja, ahogy tudja. Nem értem, miért kell túlbonyolítani a dolgot. Aki hülye, haljon meg.

Amúgy nekem is van algoritmusom. Három részből áll:
1. Mindenki siet.
2. A szabályosan közlekedőket segítem.
3. A többi pedig megoldja, ahogy tudja.

Persze kivétel ez alól a dudáló, villogó, fehér szalagos egyén, de hát a poszt szerint itt nem életmentés folyt.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.08. 15:04:00

@Sugi77:

"Valamelyik nap az M1M7-ről jöttem be a városba a Lágymányosi híd felé. Mint tudjuk a végén elfogy a legszélső sáv."

Bocs, de én nem "tudom". Illetve inkább nem értem. Hol van ez a hely pontosan?

Lunitari 2009.05.08. 15:04:03

@f3csk3: Ismered az említett szakaszt? Akkor miről pofázol? Ott aki intelligens ki sem sorol és nem is húz rá senki, csak a bunkó aki már a forgalomtól elzárt területen is előrenyomult.....

Kéretik mindenkitől, aki nem arra jár nap mint nap kusshadjon! Köszönöm.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.08. 15:08:58

Ez a rakparti elfogyósáv, amin ölitek egymást ;-)
Jól értem, hogy elfogy a külső sáv és nem sokkal utána van egy lámpa, ami megfogja amegmaradó belső sávot? Mert ha így van, az szvsz közlkedésszervezési hiba...

Zsola777 2009.05.08. 15:09:04

@Lunitari: kénytelen vagyok felhívni a figyelmedet arra, hogy a forgalmat a KRESZ szavályozza. Ha azt betartanák, sokkal jobban haladna mindenki, mintha
-egyedileg szűrnéd a bunkókat;
-betiltanád a sávok használatát;
-sorbanállást követelnél meg minden ilyen helyen;
Hát ezért hivatkozok a szabályokra. Én azt mondom, hogy aki betartja, az igenis haladhasson úgy, hogy a legkevesebb üzemanyagot kelljen elégetnie, és a lehető leghamarabb érjen haza - mert ettől csökken a dugó, nem mástól.
Figyelem: sorban állni nem kötelező, szabadon választott. Én nem sértek kreszt, nehogy már én legyek az, aki paraszt! Vagy majd elállom a külső sávot, a belsőben közlekedőket meg mind megölelem, mert ők olyan becsületesek!
Meggyőzni persze úgysem tudlak arról, hogy miért van úgy kitalálva a kresz, ahogy: egyértelműen, a forgalom haladását segítve.
Igenis élek az általa adott lehetőségekkel.
De ha neked nem tetszik, beszélj a képviselőddel, és ha logikus, akkor terjesszetek be törvénymódosítást. És akkor elfogadom.
Az "emberileg nem értesz"-re pedig: ne ítélj, hogy ne ítéltess! Nem tudhatod, hogy bunkó vagyok-e, vagy sem.

janikahhh (törölt) 2009.05.08. 15:09:44

@Lunitari: Eeegen, zárjuk be az összes két-három-négysévos utat, és nem lesz dugó, nem?

Lunitari 2009.05.08. 15:11:51

Olyan jó, hogy senki sem bunkó...csak akkor azt nem értem, hogy mikor nincs sor és 60-al megy a forgalom a belsőben, miért vannak akik 100-al kivágnak a külsőbe és előznek, majd bevégva elkezdik generálni a sort....Itt nem két aránylag nagy forgalmú sávból lesz egy...., ha a felső rakpartól levezető szakaszt 100m-nél tovább nem vitték volna (mert a forgalom mennyisége sem indokolta), akkor nem is lenne semmi gond...

Lunitari 2009.05.08. 15:14:10

@Tipli: Nevetni fogsz, de a sávszűkítés(2-ből egyet lezárunk) forgalom csökkenést generál :) Mi köze egy több sávos útnak egy olyan rövid, megszűnő szakaszhoz, mint az említett rész?

Zsola777 2009.05.08. 15:16:28

@Lunitari: Most másról beszélsz. Ne keverd a 100-al jobbról előzőket, és a nagyobb forgalomban 50-el jobbra elcsorgókat.
És persze mi lett volna, ha... renonc!
Azt gondoltad, hogy csak egy igazán bunkó tud ellened érveket felhozni? Hát nem. Azért nem ilyen egyszerű a világ :)

Lunitari 2009.05.08. 15:18:41

@Zsola777: Röviden, aki siet és ezért leszarja a másikat az bunkó :) A forgalmat a KRESZ is szabályozza ;)Ismétlem, ezen a szakaszon (Mennyi lehet? 1000m-er?) csak azért kimenni, hogy előnyhöz jussunk(4 perc) az bunkóság sztem. Nekem ez a nézőpontom neked más. Tiszteleben tartom ennyi. Attól még nekem mindenki bunkó lesz, aki leszarja a másikat ;)

Lunitari 2009.05.08. 15:21:03

@Zsola777: Akikről írtam ugyanúgy a sor generálást végzik, mint akik 50-el csorognak előre és ott jönnek be.....mi a különbség? Jó kis dugót csinálnak..ennyi.

Lunitari 2009.05.08. 15:23:28

A ti nézőpontotokból, akkor a benzinkúton áthajtók sem bunkók. Van ilyen példa is. Sorból ki, benzinkúton át, majd sorba be(5-6 autó nyereség max az araszoló sorban).....és van aki beengedi....

Lunitari 2009.05.08. 15:25:48

Bocs a sok egy t a kettő helyett meg ilyenekért, de közben melózom.....tudom nincs de :D

ave 2009.05.08. 15:25:52

Buszsavos tolakodokkal kibaszni ahol lehet. Ez mindenkinek kotelezo lenne!
Az elfogyo savoknal belsoben torlodo sor mellett eloremenni is kotelezo! Pont az a lenyeg, hogy ha nem mindenki a belsobe allna, akkor innen egy, onnan egy elven kb. ugyanakkor jutna tul a szukuleten, mint aki elotte ill. mogotte erkezett.

Lunitari 2009.05.08. 15:28:46

@ave: Igen, amit írtál igaz egy pl. két nagyforgalmú sáv egyesülésnél. Ismered az említett szakaszt, esetleg min. hetente jársz arra?

Zsola777 2009.05.08. 15:29:57

Oké: ha az autósok mindkét sort használnák kivétel nélkül, akkor úgy össze tudnának zipzárazni a végén, hogy nem sérül senkinek az igazságérzete - máris haladna minden. De aki belül megáll, annak nem tűnik fel, hogy éppen miatta fognak kívül elmenni, és (szabályosan) visszasorolni. Tehát nem a külső sor okozza a dugót, hanem a belső sajást magának. Ezzel a magatartással éppen azoknak kedvezményeznek a sorbanállók, akiket annyira utálnak.
Ha meg nem a végén engednek be valakit, akkor a mögöttük állóval duplán kib*sznak. Ezért szabad csak a sor végén beengedni valakit.

rushman 2009.05.08. 15:34:44

@Lunitari: Ha ez téged zavar, akkor miért nem abban a sávban mész, amelyikben kisebb a sor?

Ha jól értem, van egy szakasz, ami 1 sávra szűkül, de a forgalom nagyságához képest kisebb az áteresztőképessége. Ez fizika. Ha szúrsz egy lyukat a papírpohár aljára, nem várhatod el, hogy pillanatok alatt eltűnjön a pohárból a víz. Ennek a dugónak te is részese vagy, nem csak a többi autós.

Lunitari 2009.05.08. 15:37:11

@Zsola777: Neked is akkor. Itt ez nem igaz, keress rá a neten volt erről valahol egy jó számítógépes anim. A zipzár elv ott jó, ahol két nagyforgalmú sáv találkozik és szűnik meg az egyik. Itt a következő történik. Jön mindenki szépen az 2*1 sávos rakparton. Mikor az említett szakaszhoz érnek, akkor sokan előzésbe kezdenek (ha van sor, ha nincs) és elől majd bemennek. Ezzel (fékezést váltanak ki elől) szépen elkezdik a sort generálni. Az anim a lámpák idejét is pontosan számította (állítólag). A végeredmény szerint ha senki sem menne előre, csak aki eredetileg is a felső rakpartról jött, nem lenne 10 autónál hosszabb sor...no comment....

Lunitari 2009.05.08. 15:38:17

@szmeby: Nem jól érted...igazából a külső sávnak zéró a forgalma...a belsőből mennek át erre a rövid szakaszra, hogy előrébb jussanak....

hogen 2009.05.08. 15:41:54

Alapvetően elhibázott a kérdés: ebben a szituációban minden skilled driver szántóvető módra viselkedett. A buszsávon előrevágta kis (növekvő számú, csökkenő hatékonyságú) rendőrségünk feladata lenne. Az önkéntes "majjólmegtaníttomnekedmiastájsz" típusú viselkedés nem vezet sehova.
PERSZE, ha a fent említett "rendvédelmi" szerv működése nem merülne ki a balesetmegelőző/pénzbeszedő (kívánt aláhúzandó) traffipakszolásban, illetve a balesetben elhunytak körberajzolgatásában és bedobozoltatásában...ki tudja?

bonakovacs 2009.05.08. 15:42:00

@Ro3: nem köcsög a posztoló, igaza van. Ha minden pofátlant mindenki beenged, még pofátlanabbak lesznek, mert megéri. És még úgy gondolják, ők az élet császárai a többi meg lúzer, meret kivárja as sorát.

rushman 2009.05.08. 15:42:28

@Lunitari: Én nem ismerem az említett szakaszt. Azt se tudom, hogy ki és mikor említette. De tudtommal a tér ott sem görbül jobban, mint máshol. Vagyis amit a szabályok megengednek, azt lehet csinálni, amit tiltanak, azt meg nem.

Aki meg benzinkúton keresztül akar 10 m előnyhöz jutni, az szerintem idióta. Legalábbis én teljesen feleslegesnek tartom. De ha ettől hosszabbá válik valamelyik testrésze, hát tegye. Legyen a vendégem.

rushman 2009.05.08. 15:44:27

@Lunitari: Aha, értem. És ők miért nem eleve a külsőben vannak? Vagy pl te miért nem a külsőben haladsz el egészen a végéig? Főleg úgy, hogy előre sejthető, hogy a külsőben jobban lehet haladni.

Lunitari 2009.05.08. 15:44:57

@szmeby: Na ez érdekes. Mi a különbség? A benzinkúton áthajtó sem szegi meg a KRESZ-t. A fenti esetben is ugyanezt teszik csak max kicsit hosszabb szakaszon......ők nem máshonnan jönnek mint a többiek...egy sávos a rakpart....

Lunitari 2009.05.08. 15:48:08

@szmeby: Mert eleve a külsőben csak az lenne, aki a felső rakpartól jönne (kb 0.001%). Mert tudom, hogy az a sáv megszűnik, 4 percért nem leszek bunkó :) (Vagy el kellett volna vinni mindkét sávot a lámpáig, vagy sokkal előbb meg kellett volna szüntetni a külsőt)

rushman 2009.05.08. 15:58:20

@Lunitari: 1 sávos rakpart, ami pl 1 km hosszan kettőre bővül, madj vissza 1 sávosra? Annak biztos oka van. Pl a hosszú sor felére csökkentése. Az már más kérdés, hogy a továbbra is libasorban álló autósok nem értik a 2 sávra bővítés okát/célját.
Ha én arra járok, és használható a külső, már ott kimennék, ahol arra lehetőségem van. Persze ebben az is közrejátszik, hogy én lakott területen belül is szeretek jobbra tartani.

De ha először nem tenném, és ugye ott állok az 1km hosszú sor végén, akkor egy gyors helyzetfelmérés után szinte biztos, hogy a jobban haladó sávot fogom preferálni. De például ha 1 km helyett már csak 10 méter lenne a megszűnésig, akkor a kényelmem előbbrevaló, és inkább kivárom a soromat.

Biztos vannak türelmetlenebb autósok, akiknek az a 10 méter is fontos, de csak azért mert ők kihasználják a direkt 2 sávosra bővített úttest előnyeit, nem kezdem el szidni őket (a benzinkút speciel nem tartozik ide, mert azt nem a közlekedés javítása céljából építették meg). Ők hoztak egy döntést, hogy a külsőt választják arra a 10 méterre, és én is hoztam egy döntést, hogy szerintem nem érdemes azt használni 10 méterre. Szerintem csak hozzáállás kérdése.

rushman 2009.05.08. 16:03:39

@Lunitari: Aha, így már teljesen világos. Ha ez egy kvázi gyorsító sávként funkcionál a felső rakpartról érkezők számára, akkor nem lehet valami hosszú. Ezért valóban nem érdemes átsorolni.

De ha jól rémlik erre is van szabályozás. Pl kanyarodó sávban nem szabad előzni. Szerintem a gyorsítósávra hasonló szabály létezik. Legalábbis én hoztam volna ilyen szabályt a KRESZt készítők helyében.

Lunitari 2009.05.08. 16:16:10

@szmeby: Nem szidok senkit, nem engedem be őket. Számomra bunkók, de ez csak az én véleményem ennyi......

Bobby Baccala 2009.05.08. 16:17:47

@Lunitari:

van záróvonal?

nincs.

demagóg vagy!

Lunitari 2009.05.08. 16:18:10

@szmeby: Nem gyorsító, inkább besoroló sávnak nevezném, de ez csak ízlés dolga...gyorsító az autóőályára történ felhajtásnál van...de ez inkább lehajtás jellegű a felső rakpartról...

Lunitari 2009.05.08. 16:19:51

@Bobby Baccala: OK és? Közöd? Ők meg bunkók. Ennyi...szted én demagóg vagyok, sztem te meg bunkó..le is zárhatjuk....

Zsola777 2009.05.08. 16:22:40

@Lunitari: nekem mindegy, akkor fessenek fel végig feles záróvonalat, és akkor majd nem megyek ki - akkor jogos lesz a dolog. De addig, amíg a kresz erre lehetőséget ad, én élni fogok vele. Azért ilyenek a szabályok, hogy hatékony legyen a közlekedés.
Azt nem mondtam, hogy nem lesz dugó, hanem azt, hogy azok okozzák saját maguk lassúságát, akik úgy gondolják, ahogy te. Ha eloszlana a forgalom mindkét sávba, akkor visszasoroláskor nem sérülne az igazságérzete(d). Engem persze a jelenlegi helyzet nem zavar, ez úton is kérek mindenkit, hogy szívasson meg, hogy a külsőben (is) halad! Köszönöm! :)

plutó111 2009.05.08. 16:23:15

A zipzár elv tök jól müködhetne, csak Magyarországon nem ismerik az emberek. Azt jelentené, hogy a sáv elfogyásakor felváltva 1-1 autó haladna tovább a sávokból. Jelenleg meg ugy müködik hogy az elfogyó sávban tartozkodók nem mennek el a végéig, hanem 10, 20, 50 méterre elötte átsorolnak a másikba, igy összeségében az elfogyó sáv jóval gyorsabban halad. Szerintem azok az igazi bunkók akik korábban sorolnak ár mint a vége. (aki meg egy 30 méteres sort nem bír kivárni, arról azért megvan a véleményem, lásd rakpart..)

Bobby Baccala 2009.05.08. 16:24:31

@Lunitari:

szar érzés lehet amikor kifogysz az amúgy is gyenge lábakon álló érveidből!

mindegy hogy minek nevezenéd...ha besoroló lenne akkor balról zárt lenne...de NEM az!

rushman 2009.05.08. 16:27:55

@Lunitari: A lényeg, hogy nem a párhuzamos közlekedés élérése volt a tervezők célja. Gyorsítósáv, lassítósáv, besorolósáv, kanyarodósáv, buszsáv... egyre megy.

Szerintem büntethető, ha valaki úgy előz.

Lunitari 2009.05.08. 16:30:35

@Bobby Baccala: Nagyon szar érzés, ne tudd meg...inkább elfáradtam és tudod okos enged.....

Lunitari 2009.05.08. 16:34:56

@Zsola777: Menjél ki.... már írtam nem érdekel...sikeres ember aki 4 percért szenved....igen, mi magunk okozzuk a dugót és nem az elől bevágók....pápá...sok hülye...idióták állnak kint mikor külsőből már a lámpánál lehetnének...(jah csak annak az az ára, hogy mások ott ácsorognak helyetted...)

AnyuEztVeddMeg · https://www.anyueztveddmeg.hu 2009.05.08. 16:36:13

Ha nem sietek, beengedem. Ha sietek, nem figyelgetem, hogy mit akar erőszakoskodni. Nekem is jöhet, ha úgy tartja kedve, biztosító majd fizeti. De én még nem láttam ilyenből balesetet.

szamarhegy 2009.05.08. 16:38:26

Minden buszsávból előző, sor elejére pofátlankodó esetében rátenyerelek a dudára és igyekszem nem beengedni, de sajnos ezzel többnyire egyedül maradok. Nem szemétségből csinálom, hanem azt gondolom, hogy ez a fajta (kikerülöm a türelmesen sorban állókat, a szabályt betartókat) mentalitás (adózás, együttműködés, közösségben gondolkodás) a legnagyobb rákfenéje az ország problémáinak.

tarsolya 2009.05.08. 16:45:36

Zsola777 jól mondja. Én is kihasználok minden ilyen lehetőséget és emellett be is engedek mindenkit magam elé, ha épp be akar jönni.

Én is megyek, ő is megy, mindketten jól járunk.

Aki meg képes beállni egy 500 méteres sor végére, miközben mellette van egy üres elfogyó sáv, az meg is érdemli ...

Lunitari 2009.05.08. 16:49:05

@tarsolya: Látszik, hogy azt sem tudod miről beszélsz. Ők mennek te állsz....nem pedig én is megyek ő is megy. Ez a mese barátom. Ezen a szakaszon ha beengeded őket te ugyan nem mész....huh.....

tarsolya 2009.05.08. 16:49:53

@Lunitari: rendben, akkor nem megyek. Ha te mondod :)

Lunitari 2009.05.08. 16:51:25

@tarsolya: Igen én mondom. Minden nap arra járok és te?

AnyuEztVeddMeg · https://www.anyueztveddmeg.hu 2009.05.08. 16:55:28

@tarsolya: Azért arra figyelj, hogy buszsávokban fotózgatnak is! Nekem már jött levél bírságról. Szombaton, esküvői menetben voltunk, nem különcködhettünk, mert követni kellett a párt a kamerával.

Zsola777 2009.05.08. 17:00:30

@tarsolya: Menjünk együtt, és akkor Lunitari megmutatja, hogyan kell! Mit szólsz? :)

Zsola777 2009.05.08. 17:03:27

@Lunitari: Szabadon dönthetsz, hogy ácsorogsz a sorban, vagy haladsz a külsőben, akkor meg hol itt a probléma? ...és ezzel visszajutottunk az elejére, valaki átveszi a helyem? :)

Lunitari 2009.05.08. 17:07:43

@Zsola777: Ki írta, hogy probléma? Nem engedlek be oszt annyi.(Meg elkönyvellek bunkónak, közöd?):) Ti jöttök itt azzal, hogy szabályos meg a többi baromság? És akkor? Nem beengedni is szabályos..ennyi pá...

Zsola777 2009.05.08. 17:13:22

@Lunitari: Ma is jót szórakoztam :D
De szóljunk hozzá a poszthoz is: a buszsávban előremenni bunkóság, hőbörögni a be nem engedés miatt (külön) is az, mutogatni a másiknak meg a szegénységi bizonyítvány kiállításával egyenértékű. Nem beengedni a buszsávban előzőt nem parasztság, ha nem jön mögötte busz (mert akkor már illik a busz utasai miatt) vagy mentő.
Ebben egyetértünk?

szamarhegy 2009.05.08. 17:13:53

@Zsola777: Ott, hogy nem tekinted magad egy közösség részének... A sor különben nem halad gyorsabban az előre pofátlankodókkal, mert a szűk keresztmetszet dönti el a sor sebességét, nem az, hogy oda 1 vagy 4 sorban jutnak el az autósok. A sort kielőzni különben szimpla balkáni tahóság, amíg így gondolnak nálunk sokan, addig nem tudunk előre lépni.

efhábé 2009.05.08. 17:23:03

Furgonosnak sünt a végbelébe, nem is kérdés.
Egyébként én is úgy vagyok vele, hogy igyekszem udvarias lenni és aki sávot akar váltani, azt beengedem, meg alkalmazom a zipzár-elvet, pl. az emlegetett Hungáriáról az M3-ra (Árpád-híd felől), ahogy jövök egyenesen, mindig beengedek magam elé valakit, aki a pálya utca felől jön a felüljáróra. Utána viszont átváltok bunkóba és a középsőből nem engedek magam elé mást, mert ott is ugyanez a helyzet, a középsőből pofátlankodó kriptábavalók miatt áll a sor a szélsőben.
Nagy Lajoson két helyen is ugyanez a helyzet. Először az Erzsébet Királyné útja után válik a belső sáv balra kanyarodó sávvá, utána a Thököly út után. Mindkét helyen rendszeres, hogy a többség normálisan időben átsorol, néhány kriptábavaló viszont dönget el a sor mellett, aztán próbálja a záróvonalon áttrükközni magát. Ott mondjuk nem csak én nem szoktam észrevenni a sávváltási szándékát, hanem általában több autó elmegy, mire sávot tudnak váltani.

Zsola777 2009.05.08. 17:25:01

@szamarhegy:
Tudod, az a balkán, hogy sokan nem tudják rendesen, dinamikusan alkalmazni a besorolást, ezért már annyira félnek tőle, hogy inkább beállnak a sorba "az a biztos" alapon. Aki az ilyen egyszerű kihívásoktól fél, az adja vissza a jogosítványát!
A dugóban meg azért idegesek a sorbanállók, mert az ő egyéni idejük hosszabbodik tevékenységük miatt. Az átlagos várakozás az útszűkület miatt nyilván a forgalom mennyiségével, nem a kielőzőkkel arányos.
Mivel ott lámpa is van, az átlagsebesség meg alacsony, a besorlolás módja elhanyagolható mértékben csökkenti az átlagsebességet - tehát ezen még az sem javítana, ha nem lenne külső sáv.
Kérlek, vázold, hogy melyik országokban figyeltél már fel arra, hogy mennyire működik/nem működik ott a besorolás! Mert véleményem szerint itthon ez a probléma, nem pedig a másik sáv használata.
(Btw, miért munkaidő után állapítja meg mindig valaki, hogy bunkó vagyok? Na mindegy.)

TheDude 2009.05.08. 17:33:10

Én vidéki vok, de kapásból tudnék mondani 4-5 olyan helyet Pesten, ahová napi 2 műszakban ki lehet állítani egy-két rendőrt, s kaszálhatnák a zsét az olyan szarháziaktól akik busznak képzelik magukat, vagy legalábbis felhatalmazva, h bárhová betolakodjanak. Ha én tudok ilyet, akkor gondolom a helyi illetékesek is tudnak. Azt viszont nem értem, h miért nem lépik meg. Nem kell hozzá agyonképzett szuperrendőr, elég, ha csak írni tud, meg a vonatkozó végtelenül egyszerű eljárást elsajátítani. El kell kezdeni amúgy rendesen megb@szkodni a tolakodó szarjancsikat, aztán vagy rend lesz vagy pénz.

halihalo 2009.05.08. 17:33:42

Szerintem két egyszerű eset van. Ha a buszsávból akar betolakodni, mert az elfogyott, és most jönne vissza, akkor maradjon csak ott, esetleg addig, mígnem jön egy rendőr... Hátha megkérdezi tőle, miért van ott. Ha viszont az addig többsávos útból egy sáv megszűnik (pl. Pesten a könyves Kálmán körúton a Lágymányosi híd felé), akkor fésűszerűen illik felváltva beengedni egy-egy jobbról jövőt. ennyi.
Sajnos mindig vannak olyanok, akik azt hiszik, azért volt olyan drága a kocsijuk, mert azzal megvették az utat is hozzá maguknak.

Crom 2009.05.08. 17:33:48

Asszem ez a sztori nem túl bonyolult. Ha már szabálytalan vagyok és a buszsávból tolakszom be mások elé az a minimum, hogy ne sértődjek be, ha valaki mégsem enged be! Pláne ne anyázzak integessek, stb. a másiknak. Valaki előbb-utóbb úgyis beenged és akkor folytatódhat tovább a nagyvárosi araszolás... :-)

min 2009.05.08. 17:40:40

@Lunitari: Ha ugyanazon az úton visszafelé jössz szintén két sávra duzzad és a margitra felhajtónál szűnik meg a belső sáv. Nos akkor itt a belső sávosok a bunkók ha megelőzik a külsőben haladót. A szitu tök ugyanaz. Ja és az autósok igen nagy része előz ott a belső sávban. Tehát akit te normálisnak vélsz a rakpartról lefelé menet azok nagy része bunkó lesz a rakparta menet. Érdekes. Tehát a te logikád szerint egy lámpa szortírozza ki a bunkó és ki nem.

Zsola777 2009.05.08. 17:42:47

@min:
-Hova mész, szívem? - A rakpartra, miért? - Bunkó paraszt! :D

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.05.08. 17:43:18


ma 80-nal ment egy Simson motorkerékpáros Tatabánya környéként az autópálya külső sávjában, de úgy hogy a kamionok sávot váltva tudták csak megelőzni.
gyalogátkelőnél megállt egy kis fiat kettővel előttem, gyalogos lelép. kettőnk között nagymerga nem bírta a megaláztatást, kövér gázzal kikerülte kisfiatost, szerencsére a gyalogos még időben meg tudott állni.

aztán volt még más is, ezer. front van. de nem idegesítem magam.

szamarhegy 2009.05.08. 17:45:55

Zsola777, Nagyon sokat vezetek, pesti vagyok és egész Európát körbe jártam már, nem jövök zavarba sehol, de egy sorba (közlekedés, gyógyszertár, posta, stb.) beállni, abban a sorrendben, ahogy a sor végére érkeztél, nem vezetési tudás, gyorsaság, rekció idő kérdése, hanem kultúra kérdése. Annak a kultúrája, hogy egy közösség tagja vagyok és elfogadom annak írott és íratlan szabályait, tisztelem a másikat. A tőlünk sikeresebb országokban betartják a közösség szabályait, a lúzer országokban pedig nem. Amikor kielőzöl egy sort, akkor az egódat, a saját fontosságodat, idődet, elintézni valódat a többiek elé helyezed és ez elvi, a többiekhez (hozzám) való viszonyulás és nem átlagsebesség, meg a többi bla-bla kérdése.

min 2009.05.08. 17:47:04

@Zsola777: Hát lassan már tényleg így :-D

Zsola777 2009.05.08. 18:00:51

@szamarhegy: Nagyon helyes, azt kívánom, bárcsak több hozzád hasonló lenne az utakon!
A kooperációt viszont én is nagyon hiányolom az utakról, és a kresz - mint a közösség által az eddig leghatékonyabb, forgalmat vezérlő irányelv - betartását. Miért rendelnék másokat magam alá, ha én be szeretném tartani azt?
Ott kezdődne a gondolkodás, hogy a helyzet miért alakul ki (a rakparton): a jobbról "kielőzés" nyilván nem csak azért jelenik meg, mert valaki bunkó módon siet, hanem azért is, mert éppen a sorban haladók nem veszik fel a forgalom ritmusát, ez a közös dinamika nálunk nagyon hiányzik.
De ha már közösség: én megértem, ha valaki nagyon siet, még akár - a szabályokat betartva - hátráltathatom is, de nem az lenne az ideális, ha ez fel sem merülne?
Ha mindenki betartaná a szabályokat, akkor azt sem néznék a (jogos _és_ jogtalan) hátrányokat szenvedett felek, hogy bezzeg neki azt miért szabad? De ha sérelem is ér, akkor miért kell még X másik embernek kényelmetlenséget okozni?

Az én elvem szerint az, aki betartja a szabályokat, segítem, hogy mihamarabb célbaérjen - még egy kis előnyről is hajlandó vagyok lemondani, nem gond. De az, aki nem tartja be, vagy gőze sincs arról, mi az (lásd a besorolásról való vitánkat), arra vigyázok annyira, hogy ne okozzon kárt se másnak, se nekem. Különben meg élek a szabályok adta lehetőségekkel és elsőbbséggel.
A sorban állókat a rakparton csak annyira tisztelem, hogy van türelmük ott állni. De a szolidaritásomat hadd' ne azzal kelljen kifejeznem, hogy beállok a sorba, nyilván később érek haza, több benzint fogyasztok (pénz), tovább szennyezem a környezetemet, magamat felhergelve meg ideges leszek, netán bajom is lesz.
Inkább kifejezem azzal, hogy igyekszek rávilágítani arra, hogy a közlekedési szabályok nem véletlenül lettek így kitalálva, és be kellene őket tartani. Ha csak a tisztelet számítana, menj Kuwaitba vagy Dubaiba, ott annak van elsőbbsége, akinek drágább autója van - azok is elvannak "kultúráltan", csak mások a szabályok. Róluk pedig nem mondhatjuk, hogy sikertelenek.

bikila 2009.05.08. 18:04:28

@miertne:

"Ahhoz, hogy ne legyen hosszu a sor az is eleg lenne, hogy elore mesz es megvarod azt aki mogul kimentel es visszasorolsz moge. Igy csak magyarazkodas."

Nem magyarázkozdás. Ny-Európában működik, nem olyan nagy dolog megtanulni a cippzár elvet... Itt sem dísznek rakták oda a másik sávot.

Persze a legjobb lenne, ha nem szűkülne be egy sávra, de beszűkül....

A55ho1e 2009.05.08. 18:16:44

Minden buszsávot bekamerázni, az összes ott tolakodó gyökeret halálba büntetni. Majd megtanulják, hogy hol a helyük.

Zsola777 2009.05.08. 18:16:56

@bikila: a legjobb az lenne, ha fent a kanyarban felfele két sáv lenne. De már tudom is, hogy miért így építették: a tervezők is attól féltek, hogy a dombra felérve majd a külsőből sokan besorolnak a balra kanyarodáshoz, balesetet okozva.
Ha igazi okot kellene megnevezni, hát ez a gondolkodás az, ami miatt ilyen a közlekedés (persze a jogosítvány megszerzésének feltételei is nagyon enyhék): az építők sem bíznak az emberekben. Nem látok olyan váltakozó irányú többsávos utat (Hannover), se azt, hogy le legyenek véve a táblák (vhol német kisváros). Ez jogos, hogy túl van biztosítva az egész, de ez rossz irányban öngerjesztő folyamat, mert mindenki elhülyül végül.

szamarhegy 2009.05.08. 18:18:34

Zsola777, Ha szabályokban és közösségben gondolkodnál, akkor fel se merülne "még egy kis előnyről is hajlandó vagyok lemondani," ez gondolat, milyen előny, hol szerezted ezt, kitől kaptad ? "A sorban állókat a rakparton csak annyira tisztelem, hogy van türelmük ott állni." Konkrétan hülyének nézel... "nyilván később érek haza, több benzint fogyasztok (pénz), tovább szennyezem a környezetemet, magamat felhergelve meg ideges leszek, netán bajom is lesz." No komment, ezt a gondolkodást mondjuk max. egy óvodás gyerektől tudnám elfogadni és úgy látom, hogy napestig se fog leesni, hogy mi a probléma ezzel a hozzáállással. További szép napot!

indapasssucks 2009.05.08. 18:22:01

Azokkal van a hiba, akik beengedik.

lotht 2009.05.08. 18:25:45

Tegnap láttam robogót, rendszám nélkül természetesen a Hegyalja úton, kb. 60-65-tel haladt át a piros lámpán, ami kb. 2-3 másodperce már piros volt. Lábai szélesen lógatva, rövidnadrágban, szandált vagy papucsot viselt, rövidujjú pólóban, és a sisakot a bal karján fújta a szél, fején semmi. Szerintem benne sem.

Zsola777 2009.05.08. 18:33:33

@szamarhegy:
az "előny" pontosan az, hogy a besorolásnál egy autót beengedek, így lemondok az egy autónyi előnyömről.
Legyünk nyíltak: konkrétan tudom, mit gondol az, aki sorban áll. Évekkel ezelőtt én is mindig sorban álltam (akkor még nem volt ott lámpa, csak zebra), de ahol csak lehet, kisorolok. Egyrészt szabály, másrészt érdekes módon előbb érek haza. Hogy másnak a rovására (gondolod)? Nem, ha minden szabályos, akkor nem ér mást hátrány.
De látom, nem érted: már korábban kifejtettem, hogy aki ideges, magát teszi tönkre. Nálam nyugodtabb embert nem találsz. Vonj le következtetéseket, tegyél kijelentéseket, még véletlenül se érvelj, csak minősíts. Ha meg nem állsz nyerésre, lépj le. Ez aztán a közösségi gondolkodás. Nem vagyok ostoba, tessék érvekkel alátámasztani, miért jó a rakparton(!) beállni a sorba (mert a posztban egy egy normális sorról van szó)?
De ha nem akarsz meggyőzni, akkor erre meg én mondhatom, hogy ezért tart itt az ország. Nem az úton, itt kell megbeszélni a nézeteltéréseket, hátha kitalálunk valami jót! Ha pedig nincs párbeszéd, akkor lőttek az egésznek. (De úgy írj, hogy már indulnék haza, hosszú volt a nap)

Zsola777 2009.05.08. 18:46:57

Fut a gyáva, fut a gyáva! (Gyalog galopp) ;D

szamarhegy 2009.05.08. 19:09:29

Zsola777, Nem fogalmaztam gyerekesen, megtisztelő lenne ha Te sem mennél le erre a szintre. Amiről beszélek, azt otthonról hozza az ember, vagy belátja idővel, Te pedig láthatóan nem tartassz ott, hogy a saját egódon túllépve gondolkozz, én pedig ezt belátom, ezen nincs mit győzködni. Már elmondtam, hogy ez nem előny, meg hátrány kérdése, ez közösségi gondolkodás kérdése, Téged ez nem foglalkoztat, pedig ugyanez a közösségi gondolkodásból van adó, nyugdíj, egészségügy, stb. (mi, hogy működik az más kérdés, de a rendszer alapja ez). Szerintem a hozzád hasonlók gondolkodása a szabályokat be nem tartó, adót nem fizető, állandóan a jogaira hivatkozó, de a kötelességeiről állandóan megfeledkező emberek országát jelenti, amiben nem szeretnék élni, illetve remélem, hogy mégsem kerülnek véglegesen többségbe a hozzád hasonlók.

min 2009.05.08. 19:12:38

Még mindig nem tudom, hogy az adott szakaszon visszafelé miért nem bunkók a belsőben haladó és így "előnyt"szerző autósok? Mert sokak logikája szerint azoknak kéne lennie csak ott nincs lámpa.

szamarhegy 2009.05.08. 19:12:52

Ja és bocs, de most egy ideig nem leszek a gép előtt, értelmezd, ahogy akarod...

Zsola777 2009.05.08. 19:23:17

@szamarhegy: Jó, ha megnézed, akkor ennyit:
Elhamarkodottan ítéltél, bejöttél és egyből azt mondtad, hogy azért tart itt az ország, ahol.
Minősítesz, azt hiszed, hogy nem tartom be a szabályokat, nem fizetek adót, stb. Mi ez, ha nem előítélet? Te látsz egy bogarat, és eltaposod csak azért, mert nem tetszik? És ha a rák gyógyszerét kínálja?
Igenis közösségben gondolkodom, éppen azért vagyok itt. Próbálok ismét rájönni arra, hogy adott helyzetben ki és miért teszi azt, amit. Ezért pedig néha provokatív vagyok, de látom, ezt nem ismerted fel. De mindegy, gondold azt, hogy én valahol "lejjebb" vagyok, nem érdekel.
A célom akkor is az, hogy javítsak a közlekedéskultúrán, és ez itt kezdődik, hogy megbeszéljük. De érveid nincsenek, és még a viccet sem érted. Vagy túl fiatal vagy, nem láttad a Gyalog galoppot. Ez nem baj, nézd meg. Aztán megérted. Feltéve, ha meg akarod érteni. És persze, ha érvelsz, nem csak azzal, hogy nincs közösségi gondolkodásom (szerinted).
Én így értelmeztem, ha érdekel az ország, akkor teszel is valamit érte, pl. elmagyarázod.
Mondtam, párbeszéd...
Bocs mindenkitől az OFFért!

@min: mert a logika szerint aki a belsőben megy, az nem bunkó? asszem, de már kezdek elbizonytalanodni :)

kamushamus 2009.05.08. 19:42:43

Én azt nem értem,hogy egyáltalán minek van két,három,esetleg négy sáv,ha mindenki a BELSŐT akarja magának,a KÜLSŐT meg nem akarják használni,ha van ha nincs.Aki beáll a hosszabb sorba az szerintem vagy ráér,vagy kicsit bibis fejben.

celebreittamMagam-elhatárolódokÖnmagamtól 2009.05.08. 22:43:35

@szamarhegy:

ne haragudj, de szerintem a logikai lépcsőfokokat jobb lenne egyesével szedni.


@Zsola777: @min:


bunkótahók vagyunk pont :DDD

Marcellusca 2009.05.09. 09:18:20

@Lunitari: Látod, Kiscsikó, ez nem igaz. Csak általánosítasz. Én mindig kimegyek a lehajtó után, hogy a nagyon sietőket elengedjem, és ott gurulok tovább 50-55-tel. Majd a megszűnés előtt szépen elmegyek a sietők mellett, mert beragadtak a belsőben. Ilyenkor mi van? Ezért írtam, még a legelején, hogy jobbra tartok és elhaladok a belsőben állók mellett.

@Matrix_: LOL!
Ott ugysincs sok párhuzamos közlekedés, így nem is ismerik azt. Ott király lehetne. :)

@Bobby Baccala: Én már rég feladtam. Hamar rájöttem, hogy esélytelen a meggyőzés.

@celebreittamMagam-elhatárolódokÖnmagamtól: Akkó én is? :D

Marcellusca 2009.05.09. 09:22:10

@Zsola777: Há' mer' B-kategóriás jogsija van. B, mint belső sáv. Aki meg ismeri és tudja használni a külsőt is, na az a bunkó. :D

Don Blasius 2009.05.09. 15:25:48

@Lunitari:
Igen, erre van az általad említett Csepeli átjárós példa. Ott a szélső sáv a felüljáró mellett jövők gyorsítósávja. Az Újpesti rakparton gyorsítósávnak pedig kicsit hosszú. Akár csak a dél felé menő irány belső sávja is, ami aztán balra kanyarodó sáv lesz. 2x2 sáv van itt és pont. Ennyi erővel a 4-es főút egyes alföldi településein átmenő 2x2 sávos útjainak külső sávjait se használd. Bár látom, így is van ott is a sok birka, aki ott megy a belsőben 40-nel...

Don Blasius 2009.05.09. 15:30:02

@Bobby Baccala:
Keresem a KRESZ-könyvben a bunkó kifejezést, de nem találom. De biztos én vagyok vak, asszem ma este már inkább tömegközlekedem*.:)


*mivel inni megyek, még jóhogy:)

Don Blasius 2009.05.09. 15:35:13

@Lunitari:
És ez egyébként faszság, amit nálunk postahivatalokban előadnak. Akkor már egész jó a sorszámos rendszer, például a Sugárban szerintem elég jól működik. Miért szopjak azért, mert nem tudtam, hogy egyszer csak bezárják előttem az ablakot? Vagy valaki 65 db ajánlott levelet és 32 db csekket ad fel? A postán is jobb lenne, ha ésszerűbben egy sorba állnánk az emberek és a felszabaduló ablakokhoz szépen menne mindenki, aki sorra kerül. A sorszámos postákon legalább figyelembe veszik az érkezési sorrendet.

Passzivista 2009.05.11. 14:06:36

Itt a finneknel nyugodt a kozlekedes. Az emberek turelmesek, es segitik egymast. A par idiotat meg a rendorseg lekapcsolja, es jol begbassza... Gyakori, hogy ha szabalytalankodot latnak (pl. valaki gyorshajt, reszegnek tunik), menetkozben mar hivjak a zsarukat, akik rogton utananeznek. Nekem tetszik.

forrórágógumi 2009.05.12. 10:36:37

Te mekkora egy suttyó paraszt vagy b.meg! Az elején még igazat is adtam volna neked aztán megírod hogy ugyanakkor suttyó köcsög vagy tudatosan és még neked áll feljebb ha valaki ugyanazt csinálja. Nagyon jól ismered a rakpart említett helyét és mégis türhő paraszt vagy! Egyszer találkozzunk ott b.meg és úgy felnyomlak a padkára meg a bizserfára (villanyoszlop) hogy ottmaradsz reggelig és megtanulod mi a rend. Az ilyen parasztok miatt nem halad a sor, mert meg kell állni és beengedni, holott ha beállnál a sorban MINDENKI gyorsabban mehetne. De nem. Te nyertél 1 percet. Rohadjmeg, remélem az orvosnál töltöd azt a plusz időt amit nyertél.

TH 2009.05.12. 11:21:15

@forrórágógumi: Ezt a lerágott csontot dobod fel újra? Vazzeg, itt te vagy a hülye. Az ELFOGYÓ sáv azért van, hogy használják VÉGIG. Ezt már többször végigtárgyaltuk, és a közlekedés érdekét az szolgálja, ha mindkét sáv egyenletesen fel van töltve, és a végén cipzároznak.

forrórágógumi 2009.05.12. 11:44:49

Imádom amikor megmagyarázzák a köcsögséget. Elfogyó sáv azért van ba+ hogy az ilyen tirpákok kihasználják és a végén még el is várják hogy egyből beengedjék a végén mert zipzár... lóf..t. Felőlem ott is maradtok életetek végéig. Áhh mint ha a falra hánynék, még az is értelmesebb...

TH 2009.05.12. 11:51:01

@forrórágógumi: jó. Hungária körút, Üllői út után, a Lágymányosi híd felé...3 sáv, de a jobb szélső sáv megszűnik. Szerinted meddig szabad a sávban menni.
Másik kérdés: szerinted miért tervezik ezeket a sávokat?
Próbálj meg gondolkodni, mielőtt válaszolsz, nem árt az!

Matrix_ 2009.05.12. 11:52:05

Nekem az tetszik az egész vitában, hogy a bunkó tirpák beelőzős kötsögök, normális hangnemben próbálják megértetni magukat, míg a tisztességes, sorbanállós, türelmes pógár meg itt fröcsög és kurvaanyázik, és mindenkit ki akar nyírni. :)))
kicsit ellentmondásos de Ti tudjátok :))

TH 2009.05.12. 12:00:10

@forrórágógumi: Annyit tennék hozzá, hogy az elfogyó sávokat nem véletlenül tervezik a közlekedésmérnökök olyanra, amilyenek. Az a cél, hogy a sor ne legyen olyan kibaszott hosszú, ha lehet. Ha lámpán is átmegy még, akkor ráadásul az adott helyen 2x annyi autó tud átmenni, mint egy sávban. Persze a végén akkor is át kell sorolni, ez kétségtelen, de nem mindegy, hogy milyen hosszú a sor, ami feltorlódik. Minél rövidebb, annál kisebb dugót okoz máshol a városban. Hát ezért jó, ha kihasználjuk a sávokat, és nagy forgalom esetén a cipzározással a folyamatos haladás is megoldható. Sokan nem azért használják ezeket a sávokat, hogy előrébb jussanak, hanem hogy kihasználják a rendelkezésre álló útfelületet. Szerintem az a bunkó, aki ezt nem teszi meg.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.12. 12:24:30

@TH: Alapvetően egyetértve, két dolgot tennék hozzá:

1) Azért néha előfordul, hogy a kialakított közlekedési rend hibás, pl. az nem jó, ha egy elfogyó sáv közvetlenül egy lámpa előtt fogy el, mert akkor lassítja az áthaladást a lámpán. Ha a lámpa után fogy el, akkor is kell egy kis kifutásnyi szakasz ugyanezen okból. Arról nem is beszélve, hogy az alkalmazott megoldások szokszor nem azért olyanok, amilyenek, mert az így lenne ideális, hanem azért, mert annyi hely van, amennyi.

2) Sajnos az elfogyósáv esete annyira megosztja az autósokat, hogy hiába mondjuk jó páran, hogy ki kéne használni a sávokat, aztán a végén (és csak a végén) fésüzni, a gyakorlatban ez egyáltalán nem működik. Ha meg a többség nem megy ki az elfogyósávba, akkor én megértem azt, ha valaki nem akar tolakodónak "tűnni". Ez nem feltétlenül bunkóság, legfeljebb "konformizmus".

A "nonkonformisták" anyázása persze már más kategória.

TH 2009.05.12. 12:30:55

@promontor: az első pontoddal egyetértek. A második ponttal is nagyjából, bár pont most pénteken mentem a hungárián, és örömmel tapasztaltam, hogy az elfogyó sávban viszonylag sokan megyünk, és flottul ment a besorolás is teljesen, se dudálás, se anyázás nem volt (igaz, hogy nem is került senki nagyon helyzeti előnybe így, mivel az elfogyó sávot is sokan használták), szóval pont azt gondoltam, hogy "na, csak megtanulják használni ezt az emberek?". :)))
Szóval most szépen működött az általam preferált elmélet, és nem lettem nonkonformista azzal, hogy ésszerűen közlekedtem.

Marcellusca 2009.05.12. 13:48:37

@Matrix_: LOL!
És milyen igazad van. Csak ezért a megállapításért érdemes volt visszanézni. :)

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:37:20

Nekem az egyik mesterem (19 éve harcművész) sok ilyesmiről mesél. Ő mindig megáll ilyenkor. És kiszáll. ÉS megvárja, hogy odajöjjön hozzá...
Humoros dolgokat szoktam hallani tőlük edzéseken:D

Tunyacsáp 2009.05.14. 13:34:18

Szerintem az is bunkó, aki mások kárára próbál meg előnyre szert tenni. De hát ilyenek az emberek. Én nem szívesen engedek be senkit az utolsó 10 méteren megszűnő sáv esetén, de én sem teszem ezt viszont. Képzeld el ugyanezt egy bankban sorbanállva, ahol egy kicsit személyesebb a dolog. Örülnél neki, ha eléd lépnék a semmiből, amikor fél órája sorban álsz, és épp te következnél?

TH 2009.05.14. 13:49:41

@Tunyacsáp: szerintem pont erről téptem én is itt már a számat/billentyűzetemet, hogy ha az elfogyó sávokat normálisan használná mindenki, akkor nem előnyszerzésre lenne jó, csak a sor csökkentésére. Én azért használom, nem azért, hogy 3 percet nyerjek, és 5 autóval előrébb legyek.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása