Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Folyamatosan dudálva mentem mögötte

2009.05.13. 16:10 :: Kisikasa

Nincs is annál bosszantóbb, mint mikor az embert már a szabályos közlekedésben is megakadályozzák, és ráadásul mindezt egy majdnem töküres autópályán. István egy korábbi szorizhoz hasonlatos történetét osztotta meg velünk. A kék Astra-sok között netán valami furcsa kerge kór terjed?

Olvasva a kék Astrás cikket, eldöntöttem, hogy én is megírom 19-i élményemet. Az M3 autópályán haladtunk a párommal Budapest felé, kényelmes tempóban, úgy 105-110 km-es sebességgel. A bagi lehajtó előtt utolért egy kék színű Opel Astra, csak egy kicsivel gyorsabban haladva a belső sávban.

Mögötte 3-4 autó torlódott, a tükörből láttam, hogy a közvetlenül utána haladó villogott rá. Ezt követően kb. 2 méterrel előttünk továbbra is a belső sávban haladt, szinte a miénkkel azonos sebességgel, annak ellenére nem tért ki a mögötte haladók elől, hogy a külső sáv is szinte teljesen üres volt, lévén vasárnap reggel 7 óra.

Az őt követők, mivel villogás, indexelés nem hatott, kénytelenek voltak jobbról előzgetni, de ez látszólag egyedül őt nem zavarta. Úgy vettük észre, hogy szerinte a megoldás az volt, hogy időnként gyorsított kicsit, de a "B" kategóriás jogsija csak "Belső" sávra szólt.

Mi az emelkedőhöz érve értük ismét utól, ahol lassított, ekkor már nagyon dühítő volt, amit csinált, ezért mögé érve rávillogtam, hogy térjen ki, majd rádudáltam, de egyik sem érdekelte, ezért folyamatosan dudálva haladtam mögötte.

A hátsó ülésen ülő időnként hátranézett röhögve, de a sofőr még a tükörbe sem pillantott. Talán direkt?!  A megoldást számára ismét az jelentette, hogy felgyorsult 130 fölé és elhúzott. A képen látszik, hogy az út majdnem teljesen üres, mégis a belső sávban halad. Valami csoda folytán a régi Jet kútnál kiment a külső sávba egy kis időre, de aztán ismét visszaállt, de addig - mintegy 20 km-en keresztül - folyamatosan a belső sávban ment. Amikor olvastam a szpotot, először azt hittem, hogy ugyanarról az autóról és sofőrről van szó, de ez egy férfi volt, és a rendszáma sem azonos.

Tanulság: aki kék Astrát lát, nagy ívben kerülje ki, amíg még lehet!!! :)

216 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia béna autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

greggrant 2009.05.13. 16:14:47

Biztos úgy gondolta a hátsó ülésen ülő, hogy ő is kiröhögi az idegbeteg sofőrt :)

Dester 2009.05.13. 16:31:28

Vasárnap volt, úgyhogy ne csodálkozz. :) Rá fokozottan érvényes a "hétvégi (kalapos) sofőr" angol megfelelője: sunday driver. Van még kérdés? :)

Póktalicska (törölt) 2009.05.13. 16:35:50

Egyértelmű, hogy projektmenedzser volt.

PitBuli 2009.05.13. 16:39:17

Biztos neki is letörött a bal oldali tükre, így ahhoz, hogy annak hiánya ne akadályozza őt, behúzódott balra. Ezzel több millió ember életét mentette meg, és majd jön a poszt arról, hogy a többi meg mekkora barom.

belashx 2009.05.13. 16:44:26

Ez a bunkóság legmagasabb foka. Én hasonló helyzetekben csak röhögök, de helyedben vhogy beszopattam volna az biztos. Persze az is tahóság. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.13. 16:45:24

Szerintem gőze nincs miért dudáltál. Amióta lecserélte a 105s Skodát Astrára, azóta neki JÁR a belső sáv. Amúgy pedig le kellett volna köpni.

NagyA. 2009.05.13. 16:51:00

Én mentem már egy ilyen után a kútra de csak mert egy kis fütyi volt és direkt szopatott mindenkit. Válasza erre az volt hogy leszarja. Oké. Direkt kimentem elé amikor tankolt... Éreztettem vele a dolgot úgy 80km-en keresztül... :)

Póktalicska (törölt) 2009.05.13. 16:54:33

@newtehen: Az ilyen baltaarcú apukat én is imádom, bevágja a családot az Astrába, Fabiába, Lanosba, stb., aztán szép komótosan 110-120-szal bebetonozza magát a belső sávba az autópályán. Mondjuk ezek addig szoktak magabiztosak lenni, míg egy gallytörős terepjáró meg nem jelenik mögöttük. Akármennyire is szabálytalan, én már szó nélkül elmegyek mellettük jobbról, bosszantson másokat.

Pasas 2009.05.13. 16:57:51

Ja, és ezek után meg az a tahó aki rávillog. Meg "remélem donor leszel", meg hasonló hozzászólásokat várjuk szeretettel. Jól meg kellett volna verni.

TH 2009.05.13. 16:58:29

@Pasas: remélem donor leszel. :DDDDD

DonnaNyányó 2009.05.13. 16:58:48

Én mindig, városban is a külső sávban megyek, de már volt, hogy ott is ledudáltak (mert tartottam az 50-es tempót). Kedvencem, mikor a szabadkikötő úton (70-es szakasz) anyázva előz meg valami paraszt, mikor én a külsőben megyek kb. 80-nal...

belashx 2009.05.13. 17:03:29

Kis szar 1.4-nek beelőz, o'szt, ha mögötte nincs senki, akkor követési távolság próba. :)

steve078 2009.05.13. 17:10:58

Beelőzni,eléállni és ablakmosó.Vagy rádobni 1 zacskó cukorkát(dunakavics).Ajánlom a szilikonsprét.BUNKÓ!

TH 2009.05.13. 17:18:43

@Póktalicska: szerintem az ilyeneknek a jobbról kikerülése egyáltalán nem rossz megoldás, ha kellően óvatos vagy. Az ilyen agyi fogyatékosokkal úgysem tudsz mit kezdeni...
Az M7 háromsávos szakaszán én általában szinte végig a jobb külső sávban megyek. Franc se fog 110-120-al bemenni a legbelsőbe előzni, csak mert egy csomó idióta a középsőben andalog 90-100-al.

Ottopappa 2009.05.13. 17:20:48

Kicsit megkoccolni hátulról, azt annyi... Rögtön felrémlett volna neki, hogy a 10 éves havi részlet mellett nem fér el egy komolyabb javítás költsége...

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:24:51

Nem tudom, miért baj, ha valaki nem csutka gázzal halad folyton. Jó, tény vannak idegesítően lassú sofőrök, de akkor is, egy kis türelem tényleg nem ártana. Sokan egyszerűen elfelejtik, hogy ez közlekedés, veszélyes üzem, nem rutin, meg ilyesmi. Nagy tehetetlen acéltömegek.
Szóval egy kis türelem nem árt. De tényleg!

TH 2009.05.13. 17:27:04

@Zalay: ja, hogy viccelsz, ugye? lehet lassan menni...a külső sávban.

Nyitott szem (törölt) 2009.05.13. 17:28:49

"kb. 2 méterrel előttünk"

Az OK (illetve nem OK, de világos), hogy az astrás tahó volt, de ha te meg milyen követési távolságot tartottál be, He???

Ha rádfékez, mert az 1 hónapos jogsijával megijed, akkor meg te leszel a hibás.

Sztem a blog alcíme szerint "és éld túl a hülyéket..." kelett volna viselkedni, és nem nyomni az anyjába.

Ha meg továbbra is ott megy, akkor jobbról (szabálytalanul) megelőzni.

Póktalicska (törölt) 2009.05.13. 17:31:45

@Zalay: Te miről beszélsz??? Nem a lassúsággal van baj, hanem azzal, hogy azt rákényszeríti másokra! Nem esett le? Türelemről lehet beszélni, ha a fazon észbekap, és lehúzódik. De úgy, hogy szándékosan, vagy szimplán agyhalottsága miatt folyamatosan a belsőben marad?

Zalay · http://autostat.hu/cikk-kereso 2009.05.13. 17:39:13

Ahha. És ha mondjuk a külső sáv szét van bombázva és a belső felújítva (pl. Kecskemét bevezető)?
Akkor be sem léphet ide az, aki nem száguld?
Nem a KRESZ itt a hiba, az a fejekben van.

TH 2009.05.13. 17:39:27

@Nyitott szem: a cikk írója a külső sávban haladt, vazzeg.

TH 2009.05.13. 17:39:59

@Zalay: te ezt direkt csinálod? autópályáról beszélünk, ember.

Póktalicska (törölt) 2009.05.13. 17:42:14

@TH: Szerintem szándékosan csinálja...

TH 2009.05.13. 17:47:28

@Póktalicska: igen, kezdek rájönni. Egyébként én azon a bizonyos bevezető szakaszon is használtam a külső sávot, főleg, ha valaki gyorsabb utolért. Annyira nem volt szar az állapota 1-2 éve, nem hiszem, hogy azóta leromlott volna annyira, hogy használhatatlan lenne.
Viszont többször leírtam már ezen a blogon, hogy eddig a legrosszabb közlekedési morált az országban pont Kecskeméten tapasztaltam. Bunkó, udvariatlan autósok, akik ráadásul 30-40-el szüttyögnek, de semmi pénzért nem engednének el/be/ki/át.

belashx 2009.05.13. 17:49:20

@Zalay: Nézd már meg azt a képet!!!! Én szemüveges vagyok, de ezt még én is látom. Ha te nem, akkor ne vezess!!! Menj az oldal tetejére ott van a kép(kék Astra van rajta).

belashx 2009.05.13. 17:50:46

Bocs, a keretes írás elején van. A másik az oldalé :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 18:04:45

hülye postíró.

Tutira 130-at mutatott az órája, úgyhogy nem akadályozhatott.

TH 2009.05.13. 18:07:02

@kolbászoszsömle: na ja. :) de jobbratartási közelezettsége attól még van azért. :)

ducky321 2009.05.13. 18:11:57

@Póktalicska: az ilyen a gallytörős terepjárót sem veszi észre (tapasztalat), akkor meg pláne a terepjárós a bunkó f@sz...

Tornado86 2009.05.13. 18:12:37

Egyszeru a keplet:"veletlenul" par haverrel arra kell jarni, el mellette jobbrol, utana vissza es satuzva raijeszteni ("nem tudom miert", de kiszaladt elem 1 nyul kezdetu sztori). Bar a korabban olvasott kesztyube dudaltatos, 80km-en keresztul feltartos modszer is jonak nez ki.

ducky321 2009.05.13. 18:12:51

@Zalay: egyszer gyere be elém :DDD

ducky321 2009.05.13. 18:14:00

@Tornado86: igen, ha nem félted a kocsid seggét, akkor satuzz be előtte...ez hülye módszer, már bocsi.

Tornado86 2009.05.13. 18:24:29

@ducky321: Tukor es kormany is van a vilagon, vmint nem kell megallni. Egyszeruen csak rendet kell rakni a fejeben. Ha meg kezdo arra ott a gyonyoru szep kek alapon feher T betu. Bar szerintem ugyanilyen alapon a kalaposoknak kene 1 kek alapon K.

Ro3 2009.05.13. 18:24:49

@kolbászoszsömle: Sőt, 230at! :D

@TH: El fog jönni az idő, mikor beszerelek egy tintafecskendőt az autóm bal elejébe, kb 200bar-on. Oszt ha valaki nem takarodik lespriccelem a hátsó szélvédőjét a külső sávból...vagy pedig rádobok az autójára 30dkg zacskós rohasztott halbelet.

Sara 2009.05.13. 18:35:32

@Tornado86: ... így halt meg 1 hete egy motoros, hogy a belsőbe ráfékeztek a második inkább jobbra rántott mint hogy belemenjen és a szabályosan közlekedő motorost ledarálta!!!!
:(

TH 2009.05.13. 18:36:28

@Sara: bizony, Winkler írt is egy jó cikket az esetről...

@Ro3: Ennél meg egyszerűbb jobbról megelőzni az ilyeneket.

ducky321 2009.05.13. 18:37:37

@Tornado86: meg kell várni, míg kimegy egy pihenőbe, benzinkútra, és akkor menj utána beszéld meg vele...de a befékezéses módszer nem jó, másokat veszélyeztetsz vele feleslegesen.
nekem ezért van xenon a kocsiban, beérek mögé, biztos kimegy, ha nem, akkor elemegyek mellette jobbról.
a múltkor is az M7-en Balaton felé vezető oldalán 70-nel ment éjjel, mögötte kb. 10-12 autó, én meg jobbról 130-cal el mellettük, szal ne befékezgess, hanem menj el jobbról és kész.

ducky321 2009.05.13. 18:38:39

@Sara: na igen. RIP a szerencsétlenért

sfdrake 2009.05.13. 18:52:06

@Zalay: Kecskemét bevezető rossz ja , DE itt autópályán ment kilómétereken kerestü la belső sávban miközben a külső üres volt. Ha lassan is megyek és rossz az út akkor ha látom hogy jönnek mögöttem márpedig látom mert ilyenkor figyeli az ember akkor kihuzodik és elengedi azt aki gyorsabb ha elmentek majd vissza huzodik belsőbe, de itt nem út minőségi gondok voltak, de már tudom hogy te lehetsz az aki a 4 sávos utakon kméten 49 el előzi a 48 al külsőben haladókat, és én pedig a jogsimat veszélyeztetve ha 60 -64 el villogok mutogat hogy de 50 el megy, menjen de ha én gyorsabban akarok menni az legyen az én bajom ha megbüntetnek vagy ott halok meg egy száguldásban 60 al :D

INSIDER 2009.05.13. 18:52:50

Na most én megelőzöm az ilyen tetű köcsögöket, majd beletaposok a fékbe, azonnal felépred a faszkalap és takarodik ki a külső sávba... Próbáljátok ki, működik!

INSIDER 2009.05.13. 18:54:03

felébred... elnézést!

sfdrake 2009.05.13. 19:00:50

Egyébként láttam már olyat hogy akit jobbról így megelőztek még az kezdett el mutogatni, viszont olyat is mikor sötét A6 os érkezett mögém kecskemétről kifelé még a Tesco előtti lakott területen, kimentem előle jobbra bár tudtam haladni nem tud mert az előttem levő miatt nem haladtam én se külsőbe szintén mentek, audit magam elé engedtem nagy nehezen előrébb villogta aki előtte ment jobbról mellé ment majd még el se ment mellette már huzta rá satu fék de közbe már állt is a gázra elég rutinos volt, csak szerntem a belső sávban tötymörgő nem fogta fel hogy ezt miért kapta, mert továbbra is maradt bent ugy hogy páran jobbról még megelőztük

min 2009.05.13. 19:08:24

Hááát vazze,vasárnap én is egy sötétmetál kék Astrával jöttem vissza pestre és engem is villogtatott egy bömös, igaz én 140-el mentem és tömve volt az út én előttem is úgyhogy nem tudom mit gondolt...Bunkó e vagyok?:-D há persze...

Dester 2009.05.13. 19:12:33

@min: az ilyen engem nem szokott érdekelni. Ki szoktam húzódni picit balra, hogy én is mennék, de nem tudok, ráadásul a külső sávba se tudok kihúzódni. Ha nem veszi észre magát és tovább akarna letolni, akkor ablakmosó, ködlámpa, aztán felőlem villoghat tovább, amíg le nem szárad az ujja. Általában egy idő után megunják, én meg amint lehet, elengedem. Már nem szoktam bosszantani magam ilyeneken.

Matrix_ 2009.05.13. 19:17:02

az ilyeneket minél előbb el kell hagyni, hogy idegesítsenek másokat.
Már ha megy a verda 130-at egyáltalán...

min 2009.05.13. 19:20:15

@Dester: Nem nagyon izgattam magam rajta aztán ahogy beértünk az M1-M7 bevezetőre beállt a többi kocsi közé és jött normálisan. Akkor már nem volt sietős neki pedig 4 sávja is lett volna rá és ott már üres volt a belső is.

Heyerdahl (törölt) 2009.05.13. 19:23:00

@Zalay: remélem, te nem vagy pilóta a magyar utakon! Jobbra tarts, mond valamit???

Heyerdahl (törölt) 2009.05.13. 19:23:51

@Zalay: a fotón látsz lezárt külső sávot? Vagy szólt erről a beszámoló?

casey rybak 2009.05.13. 19:24:52

Egy kérdés!
M7 3 sávos útpályáján,miért megy minden birka a középső sávban 100-110 el,amikor a legnagyobb megengedett sebesség 130 és a jobbra tartás kötelező??
Félnek ha leesnek a szélén??

Heyerdahl (törölt) 2009.05.13. 19:25:00

Nem tudom, más írta-e... lehet, hogy a pilóta angliai vendégmunkáról hazatérve nem állt át a kontinentális rendre

nyergibergi 2009.05.13. 19:31:46

Ez egy "BAROMÁLLAT" volt! Jelentsd föl! Komolyan, mert egyszer már véget kellene vetni az ilyen állatok garázdálkodásának! Sajnos az M3-ra jellemző!

-d(-_-)b- 2009.05.13. 19:31:51

@Heyerdahl: Angliában is az út szélén kell menni, ha lassan mész, nem a belső sávelválasztónál. Igaz, az ott a bal oldalon van.

-d(-_-)b- 2009.05.13. 19:32:51

És ilyenkor persze sehol egy rendőr. Ugye, emlékeztek még arra a postra, ahol éjjel büntetett a rendőr a kihalt pályán nem balra tartásért?

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.05.13. 19:36:55

Az ilyeneket padló gázzal leelőzöm jobbról jó széles ívben, hogy nehogy elém vágjon. Faszom se fog 20 km-en keresztül 100-zal menni, ahol lehet 130-cal is...

Ja és szarok a sünökre...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.13. 19:41:25

@TH: "Az ilyen agyi fogyatékosokkal úgysem tudsz mit kezdeni..."

Aki csak legyint rájuk, az szégyellje magát, mert segít a szaporodásukban. Muszáj velük kezdeni valamit, mert előbb-utóbb ellepik az utakat. A kresz-t az autósok fele amúgy sem ismeri (lásd értelmes hozzászólások egyes fórumokban), már csak a röhögve szemétkedő kötsögök elszaporodása hiányzik az utakról.

Én amikor ráérek, dudával/fénykürttel eddig 1 percen belül mindenkit rá tudtam venni a jobbratartásra (egy szőke nő kivételével, ő a mai napig azt hiszi, hogy így akartam ismerkedni vele, 10 km-en keresztül mutogatott hátra mindenféléket :)

Dester 2009.05.13. 19:41:38

@min: Vannak, akik észhez térnek... Egyszer egy 1.6-os Audi A4-es (később láttam) játszotta el ezt velem, bár akkor én is paprikásabb hangulatban voltam. Levillogott volna, de nem tudtam menni, egy lassabb autó előzött egy kamiont előttem. Egy-két villantásnyi időre kiraktam a vészvillogót, ezzel egyidőben előlem lement az "akadályozó" autó, és odaléptem neki. 200-nál elmaradt. :) Utána szépen kiálltam a külső sávba, 130-ra visszaálltam, bő fél perc múlva utolért. Kicsit lassított, és miközben elment mellettem, mutatta, hogy "bocs". (Nem, nem a nemzetközi jelzés volt :))) Mindketten mentünk tovább nyugisan, nem volt anyázás, mutogatás. Ilyen is van.

BZL 2009.05.13. 19:42:15

Szerintem a megfejtés az hogy pontosan 130-al (110 + egy "kicsi" + amennyit a posztíró lefelé kerekített a saját sebességéből) ment, és éppen akkor lett elege belőle hogy az összes paraszt le akarja tolni.

Winston Smith 2009.05.13. 19:42:24

@casey rybak: Erre már én is felfigyeltem.

Ahol 2 sávos az M7, ott a lassúbbak mennek a külsőben, a gyorsabbak a belsőben.

Ahol 3 sávos az M7, ott a lassúbbak mennek a középsőben, a gyorsabbak a belsőben, a legkülső sáv meg kihalt.

Ez talán azért van, mert mindenkiben feltámad a "büszkeség", hogy annyira azért nem vagyok lassú, hogy a legkülső sávban menjek! És cammog tovább 110-zel a középsőben.

Walle 2009.05.13. 19:43:44

Ilyenkor miért nem lehet megoldás az, hogy mobillal, vagy akármivel szépen videofelvételt készítünk az illetőről, és utólag ráérős perceinkben szépen feljelentjük. Bizonyítékként csatoljuk a felvételt. Ne értsetek félre, nem szeretnék vamzer köcsögnek látszani, de ezekből az idióta barmokból nekem is nagyon elegem van.

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2009.05.13. 19:44:32

faszér önkéntesrendőrködik meg oktat mindenki? visszanégybe, padló, jobbról el, viszlát, zana feljebb teker. ez 20 másodperc maximum. inkább hergeled magadat percekig a dudára hasalva...? önszopatás, semmi más.

közlekedési bűnöző (törölt) 2009.05.13. 19:45:42

Erről beszéltem 5-tel feljebb... :-)

min 2009.05.13. 19:46:10

@casey rybak: Erre sokan kíváncsiak hidd el.Köztük én is:-) Egyébként ez tipikus hétvégi szokás mert hétköznap a legtöbben azért betartják a jobbra tartsot.

Winston Smith 2009.05.13. 19:46:41

@INSIDER: A bevágós-befékezős a létező legsuttyóbb magatartás az autópályán. Sokkal durvább, mint a belső sávban szerencsétlenkedés, mert azzal ellentétben te szánt szándékkal okozol veszélyhelyzetet, fölöslegesen veszélyzetetve a saját életedet, a "vétkes" autós életét és a közelben lévő összes közlekedő életét.

nagyzee 2009.05.13. 19:47:13

Az ilyen annyit nem ér meg, hogy dudáljak mögötte. Szépen el lehet menni mellette a jobb oldali sávban.

Önjáró Talajgyalu 2009.05.13. 19:49:18

@Winston Smith: Ez akkor kulonosen jo, ha besurusodik a forgalom. A legtobb idiota akkor is lecovekel a belsoben, meg a kozepsoben es idegeskedik. En meg 90-el elpofogok mellettuk a 105-os Skodammal. Hogyattolmilyenidegeseklesznek, hehe.

A kedvencem a barom, amelyik egyszer ilyenkor utanamjott, es levillogott. :D (Ismetlem, 90-100 kozott haladtam, ami emlekeim szerint tok legalis egy autopalya kulso savjaban.) Aztan elhuzott a leallosavban(!) es meg nekem szentsegelt. Hulye-e?

(Ugyanezt egyebkent a Hungaria krt.-n is eljatszak a tisztelt(?) autostarsak. Ott is a kulsoben lehet haladni, igaz a legveszelyesebb is. Mert a Hungarian jobbra ugy kanyarodunk, hogy padlogaz, a kozepso savbol kivag jobbra, majd miutan a kulso savban szabalyosan kozlekedo satufekezett es rankdudalt, mutogatunk, vegul bekanyarodas utan utolag kitesszuk az indexet.)

nyergibergi 2009.05.13. 19:51:26

@Zalay: De beléphet és amikor észreveszi, hogy valaki közelít mögötte gyosabban, akkor visszamegy a szar útra!Ez a minimum, mert az út minőségétől függetlenül ma Magyarországon JOBBRA tartási kötelezettség él a KRESZ-ben!(IS) Te meg egy hülye vagy!

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.13. 19:53:41

@Zulu Alfa Kilo: "inkább hergeled magadat percekig a dudára hasalva...? önszopatás, semmi más. "

Ezt nem idegesen kell csinálni, mert azzal csak a kötsögöt jutalmazod.
Szélesen mosolyogva, hátradőlve, laza zenehallgatás közben nyomkodni a dudát (a zene ritmusára).

nyergibergi 2009.05.13. 19:54:20

@Ottopappa: Jó ötlet! Ha mondjuk velem tennéd meg azonnal kézifék, kulcs ki és 112! Na akkor magyarázkodhatnál!

casey rybak 2009.05.13. 19:54:50

@min:
én ilyenkor a külsőben megyek el ált. 130-al,a középső sáv meg csak néz:)
volt aki nekiállt dudálni villogni,de én nem jobbról előztem csak elhaladtam.ki a szabálytalan?:)
és mivel minden nap itt közlekedem,látom mennyi retardált,inbecil autós van a középsőben meggyőződve arról,mennyire szabályosak.

nyergibergi 2009.05.13. 19:55:16

@Póktalicska: Vagy 3, mert csapatépítő tréningen voltak! DDD

Sztávrosz_ (törölt) 2009.05.13. 19:58:25

Pedig lakott területen kívül előzési szándék jelzésére megengedett a kürt és fénykürt használata. Akit ez nemizgat annak féknélküli sódereskamazt kívánok éjszakára.

Szűcslaci 2009.05.13. 19:59:29

Én nem szopattam volna be. Szépen megelőzném jobbról, beállnék elő. Egy kissé lassabb tempóval, mint ő menne. Majd belehúznám szép lassan 140-150-be. Na, akkor lépnék egy olyat a fékbe, hogy a vészfék-asszisztens bekapcsoljon.
A féklámpáim LED-esek, a fékezést letagadom. Az autóm hátulja annyiba kerülne, mint egy flotta ilyen Astra. Nagyon fel lennék háborodva.

BZL 2009.05.13. 20:00:40

Egyébbként a jobbra tartási kötelezettség nem azt jelenti hogy egy személyautónak be kell sorolnia a kamionok közé csak hogy elegendje azt aki 180-al jön.
Azt csak a békesség kedvéért szokták csinálni.

Persze ez nem a leírt eset, de jellemző.

min 2009.05.13. 20:01:00

@casey rybak: Igen eleinte én is ezt tettem de egyszer külsőből a belsőn át előztem ahogy elvilg kell és amikor tértem vissza a külsőbe majdnem csattantunk egy jobbról elhaladóval. Szval annak is megven a veszélye.
A középen haladók meg egyszerűen agyament barmok.

Imbolygó Hollander 2009.05.13. 20:02:59

Mennyi idióta van az utakon...

casey rybak 2009.05.13. 20:04:51

@min:
Azért nézni is kell:)
De tény,hogy barmok akik a középsőben haladnak szép csigasorban az M1/m7 kivezetőn,meg az M7 3 sávos szakaszán.
Írhatna egy csökkent képességű és megírná miért is jó neki?

Imbolygó Hollander 2009.05.13. 20:07:44

@casey rybak: Hát mondjuk azért, mert a jobb szélső a kamionoké, a középső a lassabb autóké, a belső a királyoké:D

hufnagel@citromail.hu 2009.05.13. 20:08:01

Felesleges vitázni ebben az ügyben!
A KRESZ a többsávos utaknál minden esetben előírja a jobbratartási kötelezettséget, (egyetlen kivétel alóla a városi párhuzamos közlekedés) s nagy kár hogy nagyon sok tapló nem volt ott azon a gépjárművezetési oktatáson, amikor mindezt az anyagot leadták! Hibásak az oktatók is, mert valamiért nem nagyon említik. A tahója meg nem töri magát hogy halljon róla.

Aki tehát nem tartja be, az szarjon sünt vagy be kell vonni mielőbb a jogsiját! Majd megtanulja a buzija egy biciklin, hogy mi is az a "jobbratartás"!

Imbolygó Hollander 2009.05.13. 20:08:42

@Imbolygó Hollander: Nem a kedves megszólításra reagáltam:)

sfdrake 2009.05.13. 20:10:38

@BZL: tök mind1 menynivel ment ha szabad a külső sáv ki kell húzodni jobbra tartást ír elő a kresz, az hogy más 250 el megy el melletted ami szabálytalan lényegtelen az az ő baja, ettől még tilos akadályozni.

casey rybak 2009.05.13. 20:11:25

Egy másik történet,félig ide tartozik.
M7,érdi emelkedő,korlátozó táblát feloldó tábla hatálya után(130).Emelkedő belső sáv,110 megy bácsi,én mögé,semmit nem teszek.várok majd kimegy.Nem megy.Leállósávban rendőrautó villog,vkit félreállított,mozi és bácsi fékez 110-ről:)!!!
Én villant rá,ő ki,és mutogat a rendőrre...:)
Jó!!én el 130-al.
Borzasztó.(ilyet félreállítani rendőrnek,kulturáltan köszönni,vezetői engedély kér,azt eltép,kidob,autót bezár,busz,vonatjegy átadása).

casey rybak 2009.05.13. 20:13:43

@Imbolygó Hollander:
lehet,de az autópálya közlekedés azon résztvevőié akik erre alkalmasok és a járművük is az.És a kamion is mehet belül is(ha nem tiltja tábla,bár kétlem,hogy a középsőn kívül ki kéne menniük:))
Inkább a középső a királyoké:)Ott a tuti,nem esünk le az útról:)

japanautos 2009.05.13. 20:17:55

na elmondom ÉN mit csinálok ilyenkor (lehet rám köpködni és bármilyen megjegyzést tenni, lesz*****om) de tény nálam müködik:
1. 10-12 cm távolság tartásával (igen annyi) és felkapcsolt reflektorral és tenyérrel állandó jelleggel a dudát nyomva (addig míg el nem hagyon teljes hosszban) jövök mögötte.
2. elé áll, folyamatos lassítással kicsit lelassítunk, természetesen sávváltás esetén is, olyan fele megengedett sebességre
3. majd magunk mellé engedve várjuk a lehúzott ablakon vörös fejjel felénk üvöltő egyént (lényt)
4. ekkor bájos mosolyom az övé, intünk egy pát és megyünk jól végzett dolgunkra mosolyogva...

sfdrake 2009.05.13. 20:18:26

Az is kellemes mikor az ilyen belső sávban tötymörgő rájön kikéne mennie, pont akkor mikor mennél el mellette jobbról, szóval értem aki azt mondja nem kell velük foglalkozni jobbról elmenni és kész, csak az is elég gázos mikor rádhuzza mert esetleg valaki dudálására mégis felfigyel mikor mellette vagy jártam már úgy többször is, volt mikor a nagy fék volt mikor a gáz adás segített eddig megusztam de nagyon kell figyelni az autók mozgását sok mindent lehet belőle látni pl ogy tükörbe nézés nélkül jön ki elég előzni stb

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.13. 20:18:31

@BZL: "a jobbra tartási kötelezettség nem azt jelenti hogy egy személyautónak be kell sorolnia a kamionok közé csak hogy elegendje azt aki 180-al jön."

Tudtommal pont erről szól a jobbratartási kötelezettség: ha lehetőségünk van lehúzódni, akkor nem akadályozhatjuk a gyorsabban haladókat. Persze ha a kamionok között 5 méter van, akkor nem kell lehúzódni, de ha minden gond nélkül (esetleg csekély lassítás árán) le tudunk húzódni a nálunk gyorsabb elől a kamionok közé, akkor bizony a KRESZ értelmében kötelességünk lehúzódni. Akár 129-cel jön az a gyorsabb jármű, akár 200-zal.

min 2009.05.13. 20:19:17

Na igen,attól én is hülyét kapok amikor meglátnak egy rendőrt és tapossák a féket....

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.05.13. 20:22:38

Hú de sokszor volt ez már! Ismételjük át:

1. jobbra tarts.
2. Ne veszélyeztess másokat (és dudát csak baleset elkerülése érdekében stb. stb.)

Természetesen a benn haladó szabálytalan (hacsak nincs egy jármű jobbra épp mellette, ahol már nem mutatja a fotó). Sokkal súlyosabb szabálytalanságot követett el a beíró ( Mielőtt valaki Németországgal stb. stb. példálózna, ha ott csinálja a veszélyeztetésért durva 10x szorzóval készüljön a bírságra. A duda használata is szabálytalan így, de a veszélyeztetéshez képest csipcsup kérdés.

psmith 2009.05.13. 20:24:23

Az akit jobbról meg lehet előzni, nemcsak idióta hanem biztosan szabálytalan is.

Sajnos nem csak ez a barom astrás az egyetlen ilyen.
A szilikon sprayn komolyan elgondolkoztam...

psmith 2009.05.13. 20:27:54

@Pascal:
"30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."

Tanulmányozd a kreszt. Biztos érne még néhány meglepetés.

Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.05.13. 20:37:11

Nincs igazad, psmith, folyamatosan nyomni semmilyen esetben nem szabad; előzési szándék esetén sem, mellesleg épp nem tud szabályosan előzni. (pont olyan szituáció, mintha záróvonalnál, ahol nem tudsz szabályosan előzni, jeleznéd az előzési szándékot dudával).

A dudának ebben az esetben az a jelentése, hogy: "szabálytalan vagy, vedd észre magad" és erre a duda bizony nem való.

De ahogy írtam kis kérdés ez a veszélyeztetéshez képest.

Egyébként az sem szabálytalan, akit jobbról meg lehet előzni, ugyanis ha a külső sávban a sor folyamatos - kamionok mennek 80-al követési távolságnyira - elvileg akkor simán megelőzhető de szabályosan marad benn, akár 110-120al is. De a fotó alapján ez nem az az eset.

Zsola777 2009.05.13. 21:00:11

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg :)

Úgy tűnik, hogy M3-Astra-Bp felé-belső sáv konstelláció áll fenn, attól kell óvakodni.

@Pascal: nincs az írva sehol, hogy folyamatosan nyomni nem szabad (idézel, ha mégis?), különben is, előzési szándéka folyamatosan fennállt. Akkor pedig jelzi, hogy még mindig előzni akar, függetlenül a környező viszonyoktól. Ha tetszik, ott is dudálhat, ahol nem is tud előzni - de jelzi; azon sem szabad idegeskedni.

babsz 2009.05.13. 21:15:13

sajna engem ez a jelenseg kibaszottul idegel a kerepesin meg az üllőin is. a külső sáv az üllőin abszolút használható lenne, de csak én használom..

Gera 2009.05.13. 21:16:11

Az Astrást természetesen egy idióta, láttunk már ilyet sokat, az viszont meglepett, hogy eddig mintha konszenzus lett volna a blogon arról, hogy a büntetősatu parasztság, ehhez képest eddig csak vagy ötn jelentkeztek, akik ezt szokták csinálni rendszeresen.

cso zsi 2009.05.13. 21:23:24

A sok ócsárolás miatt nem olvastam mindent...

"úgy 105-110 km-es sebességgel. A bagi lehajtó előtt utolért egy kék színű Opel Astra, csak egy kicsivel gyorsabban haladva a belső sávban."
Ahol a kép készült, az "ominózus", már többször emlegetett kapaszkodósávos emelkedő, ahol van egy 120-as sewbességkorlátozás van az emelkedő feléig kb.
A képen nem látszik a feloldó, vagy kitakarja, vagy épp elhagyták.

A kapaszkodósávot jobbra tartás szempontjából nem kell figyelembe venni, azoknak kell használni, akik nem tudják a haladó sávban előírt minimum 70-et tartani. A belsőben minimum 100, ugyanakkor max 120 (egy darabig).
Ha elhaladt a "105-110 körüli" mellett, akkor ezt ámokfutás nélkül tette, mások 150-nel tolnak ott, sok köbcentivel, akkor is, ha már túlléped a 130-at.

Ha a tábla elhagyása után nem sorolt a "középsőbe", csak akkor lehet bunkózni, de lehet, hogy csak a kis motor nem vette fel a sebességet elég gyorsan.

psmith 2009.05.13. 21:25:17

@Gera: büntetősatu nem csak parasztság, simán ráverném a szándékos gyilkossági kísérletet is.

Ferocious 2009.05.13. 21:28:46

@psmith: egy ekkora faszparasztnak megjárt volna egy kis kormányráhúzás+büntetőfék... az össze ilyen belsősávos önkéntesrendőrnek a jó kurva anyját!

psmith 2009.05.13. 21:28:49

@cso zsi: "Mi az emelkedőhöz érve értük ismét utól, ahol lassított, "

Gera 2009.05.13. 21:28:52

@psmith: Én már majdnem lettem szenvedő alanya egy ilyennek ártatlan harmadik félként. Nagyon kevésen múlott.

psmith 2009.05.13. 21:32:46

@Ferocious: hülyeség. haver így halt meg majdnem. másik agyas pályán hátulról nekiment egy kicsit, szerinte 10-20 km/h különbséggel, kicsi ugrott egyet, beszitált a hátulja, szerencsére ki tudta venni a farolgatásból.

A következő pihenőben összeverekedtek, mondom majdnem ottmaradt...

hajdul (törölt) · http://hajdulaszlo.wordpress.com/ 2009.05.13. 21:33:19

@TH: Kecskemét autósok viselkedései:
Lámpa zöldre vált majd szép lassan elégedetten átcammog, hogy ő milyen ügyes, hogy egyes-egyedül át tudott menni a kereszteződésen.
Budai kaputól haladna kifelé a forgalom, de a belső sávban poroszkálnak az Akadémia krt felé fordulók akiknek majd lesz külön sávjuk, ahol még piros a lámpa, ezért fenntartja az egyenesen haladni kívánókat, akiknek egyébként zöld.

Ferocious 2009.05.13. 21:36:14

@psmith: hát ja, ez nem egy veszélytelen módszer, de hát mit lehet tenni?? Az ember türelme nem véges (az enyém szinte nulla) és meddig várjunk a másikra, hogy észre vegye magát? Az igaz, hogy ennek a szitunak a vége a legtöbbször a bosszúról szól és nem a tanításról...

SLacc 2009.05.13. 21:42:38

Nem kell aggódni, hülyék márpedig lesznek.
A defenzív autóvezetés meg nem százas megoldás erre. Most mit lehet csinálni? Remélni a mozgó rendőrt...

paaj 2009.05.13. 21:53:42

Jobbról megelőz, bemegy elé. Szépen lelassítani addig míg nem akar jobbról előzni. Nem hagyni. Közben folyamatosan indexelni jobbra. Hátha rájön mi a pálya.

Mertcsak 2009.05.13. 22:14:08

Nyilván projektmanáger volt,bal oldali tükör nélkül.

szaGértő 2009.05.13. 22:15:08

@casey rybak: Mer a fejekben az baradt meg, hogy balról a második sávban kell menni. :)

f3csk3 2009.05.13. 22:15:29

eléggé nagy a pofátok, de nem tudom, mit lépnétek, ha büntető előzök-visszavágok-elé-befékezek akciótok után szerencsétlen láma ijedtében félrerántaná a kormányt és fejreállna

jobbról kielőzni, otthagyni, elfelejteni, ennyi, nem több!

Akárki Akármit Mond 2009.05.13. 22:21:31

Lerántom a leplet mert tényleg sokan nem értik hogy miért mennek sokan a középső sávban 120 körül.
Ha nem üres a külső sáv akkor értelmetlen a jobbra tartás mert ott általában 70-80al mennek a teherautók, buszok, kamionok, gyenge autók, nagypapák, stb. Vagyis ha 120-al mész a külső sávba, akkor pillanatok alatt beéred őket, aztán beelőzöd a középsőben, majd ismét kimész, de már be is érted a következőt, stb. A középső sáv sokszor beáll 120-ra, mindenkinek kényelmes, a külsőben lassan haladóknak és a szabályosan közlekedőknek is.
Egyedül annak nem aki a 130-at jelentősen meghaladja. De nekik még mindig ott a belső sáv...
Nem az a faszagyerek aki jobbról is be tud előzni 150-el a külsőben hogy megmutassa, ott is lehet menni. Aztán meg persze pillanatok alatt beéri a kamiont és csak bebassza magát elém, mire nekem be kell fékeznem.

Akárki Akármit Mond 2009.05.13. 22:22:59

A post-hoz meg annyit hogy jó lenne ha a rendőrség egy ilyen esetet lekamerázva autómatikusan eljárást indítana.
A rendszám ki nem takarását pedig erősen támogatom.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 22:23:40


hajdul:

Jessz! Ezek szerint nem csak nekem tűnt fel, hogy a kecskeméti sofőrök agyhalottak!
Egyszerűen elképesztő, hogy mit össze tudnak szuttyogni.

Van az a fekvőlépcsőslófasz lakótelepük a belvárosban, amelyik egy jó széles utcára néz, ami egy körforgalomban végződik.

Hábazeg, ott, ha odaér egy kecskeméti, az feltétlenül megáll csodálkozni, hogy jééé, mi ez itt.
Közben meg se közel,se távol nincs se gyalesz, se autó, senki...

A kétsávos körforgó meg egyszerűen...

Áhh...

pjotr007 2009.05.13. 22:26:49

Kaposváron a mentőt nem engedte el paraszt városon kívül több sávos úton és utána megírta a helyi újságban, hogy mekkora paraszt volt a mentő mert levillogta a belső sávban, de ő meg király volt mert nem engedte el, úgy elkapott az ideg, hogy ha személyesen meséli agyonrugdalom a barmot.

vhm 2009.05.13. 22:30:06

tudjátok mi a vicc? a németeknél 10km-t nem tudná ezt játszani a faszparaszt, mert telefonos bejelentésre lekapcsolnák a rendőrök.

nálunk elmehet Miskolcig meg vissza akkor sem fogják kiállítani. és rendőr bezzeg sehol :D

ilyenkor bezzeg kéne a kopasz terepjárós (hehe) aki elintézné a maga módján! ezt követően nem zavarna így másokat az biztos...

egyébként szerintem ha épp ráérek én követtem volna bármeddig... ahogy közeledett volna a célig, lett volna meglepetés és félelem - mint egy régi postban, amikor csak épp arra támadt kedve kocsikázni a postírónak :D
most biztos azért csinálja, mert azt hiszi, úgyis mindenki megy a dolgára.
tényleg, ilyenkor valaki vegye a fáradtságot és kövesse hazáig :D

vhm 2009.05.13. 22:31:50

@pjotr007: az ilyet fel kell jelenteni, egyértelmű ki írta. márpedig akkor elkapják. sima ügy. mentőt akadályozni nem vicc.

Pista bá 2009.05.13. 22:33:57

ahogy olvasom a sok tudományos hozzászólást elfog a kétség hogy van-e bárkinek közlekedési kultúrája mária kis búvalbaszott országában

vhm 2009.05.13. 22:34:23

@Nyitott szem: "Az OK (illetve nem OK, de világos), hogy az astrás tahó volt, de ha te meg milyen követési távolságot tartottál be, He???"

Ki nem szarja le :D
Most komolyan, neked ez a következtetés az egészből??

star77 2009.05.13. 22:56:56

Hiába,még mindig sok itt a köcsög...

kopaszállat 2009.05.13. 22:58:10

Na, kapaszkodjatok , engem az a f@szfej Palik akart így oktatni a Szentendrei úton kb 2 éve. Belső sáv a Hummer-el, 90 km/ó, mögötte vagy tízezer reggeli munkába menő. Mit tehetnél? Jobb sáv padlógáz, elhúz a gyíkba. De az okostojás a békási lámpánál kikérte magának, hogy jobbról megelőztem. Ez a pojáca versenyez???
Egyébként meg az összes agyhalott szarjon sünt!!! :)

cso zsi 2009.05.13. 23:02:36

@pafff: Dehogy csak te.
Én is, meg sajnos a sok tilosban parkoló/rakodó is, ezért sűrűn kell besorolni a középsőbe, ha sikerül, és nem játszanak kiszorítósdit.
Amikor a piros furgonnal vagyok, beengednek, pedig eléggé kehes a motorja. Ha a fehérrel, akkor meg ugyanezért "fehérfurgonos" leszek a szemükben, és rágyorsítanak. Igaz, azzal meg kicsit jobban gyorsulok, mint a pirossal. :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.13. 23:19:34


paaj 2009.05.13. 21:53:42

Autópályán???
Hülyegyerek...

Bambano 2009.05.13. 23:36:06

@kopaszállat: Palik vasággyal, nehéz felfogással meg kerékkulccsal együtt nincs 50 kiló. És mi van akkor, ha ugrál? Jön Marsi Anikó segíteni verekedni?

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.05.13. 23:40:53

csak óvni akarta az életeteket hülyegyerekek, hogy ne traffipaxoljanak le benneteket májerkodós gyorshajtók! Ha Ő nem lenne, ti már régen jogsi nélkül rázathatnátok a fonnyadt seggeteket a hatos villamoson.
Na.
:)

vhm 2009.05.13. 23:59:03

@kopaszállat: "Na, kapaszkodjatok , engem az a f@szfej Palik akart így oktatni a Szentendrei úton kb 2 éve. Belső sáv a Hummer-el, 90 km/ó,"

Teherautóval belső sáv??? Tilos, ha nem előz folyamatosan. Hummer több, mint 2,5 tonna? Akkor max 70-el mehet lakotton kívül.
Na ki a szabálytalan???
hehe.

Zsola777 2009.05.14. 00:17:07

@valami hidralika mittudomén: Nyugi, csak felkészült a balra kanyarodásra. Amilyen villámgyors reflexei vannak, kell is neki 2-3 km.

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.05.14. 00:17:20

Bemegy elé. Lefékez vészvillogva. Megáll srégen. Ablak le. Vár.

bútorvasalat · http://vasalatok.info 2009.05.14. 00:19:17

Gyakran elcsodálkozik az ember, hogy kikkel közlekedik együtt...:-)

min0rity r3port · http://m0r3.blog.hu 2009.05.14. 00:19:19

Ablak indít. Elindul bent. Felgyorsít. Elhúz.

belekotty 2009.05.14. 08:01:00

Renccám +jegyez. százasszög flexxel kihegyez. Kocsiban hurcol. Ha látod parkolni, fentiek alapján teendő kitalál.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:24:03

@pjotr007:
A H1 az. 3500 Kg fölötti, "C" kategóriával vezethető.
A H2, H3 már csak 2500 körül van. Mondjuk még az is nehezebb, mint egyik-másik platós kisteherautó.

Bélabácsi 2009.05.14. 08:26:11

Betenni valami fasza CD-t jó hangosan és mellette folyamatosan nyomni a dudát. Az ilyen embereket bezony nevelni kell, mert ha szó nélkül hagyod ("te vagy az okosabb") akkor sanszos hogy sosem jön rá magától, hogy amit csinál az nem kóser, és másnap ugyanúgy szív miatta valaki más. Az M1-en Ausztriából jövet egyébként ezt a reménytelenül megpakolt román, moldáv vagy egyéb keleti kombik vagy kisteherautók szokták elöszeretettel játszani.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.14. 08:28:14

@Bambano:
Paliknak nem izmai vannak, hanem olyan kapcsolatai, hogy téged életfogytiglanra ítélnek, mert csak úgy.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 08:38:12

@Ferocious: "Az ember türelme nem véges (az enyém szinte nulla)"

Akkor neked nem kellene vezetned.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 08:39:57

@cso zsi: "A kapaszkodósávot jobbra tartás szempontjából nem kell figyelembe venni"

Ott a pont.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 08:46:50

@Imbolygó Hollander: "A kapaszkodósávot jobbra tartás szempontjából nem kell figyelembe venni"

miva????

BEigner 2009.05.14. 08:55:46

Sorry.
[OFF]
Laptopokra, Apple kütyükre skinek:
skinzone.hu/?affiliate=d0ce4
[ON]

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 08:58:47

@kolbászoszsömle: A szavakat nem érted, vagy a mondatot?

Így rendelkezik a KRESZ. (Halkan jegyzem meg, hogy engem is meglepett).

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2009.05.14. 09:07:55

Gyűlölöm a villogókat.
Gyűlölöm a cikázókat.
Ma reggel valami aggresszió vett rajtam erőt, majd szét robbantam az Árpád-hídon.

George Jung 2009.05.14. 09:16:36

Csak azt tudnám, hogy az a sok ember, aki itt azt hangoztatja, hogy az M7-esen a külsőben előzi a sort, hol van akkor, amikor én arra járok?
Én a fél életemet az M7-en töltöm, deee...
Ne mindegy.

@Akárki Akármit Mond: Őszintén gratulálok! Nincs több kérdésem.
Szánalmas!

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.05.14. 09:19:34

ejjelente M0-M5 csomoponttol, Gyal fele elo szokott fordulni, hogy "tuning" astras hulyegyerekek kulsoben 70-80. kamion elozne, elemegy, tartja a 70-80-t. kamion villog, dudal, azok meg csak rohognek. mivel kulsoben is akad-akad valaki, sok batorsag kell ahhoz, hogy lealloban elozzon az ember, ugyhogy siman csak anyazol akar 5km-n at..

ha M0-n csinaljak, ott meg extran szivsz.. persze ejjel egyaltalan nincs sehol rendor :)

Mioporfeszosz (törölt) 2009.05.14. 09:23:53

Kapaszkodósáv az arra van, aki lassú menjen ott, ha normális sebességgel is jobbratartás miatt kimegy mindenki, akkor mi értelme?

Aki látványosan lassan megy a belsőben direkt, amikor töküres a külső, általában némi nevelő célzattal kicsit visszaadom neki, általában hamar átérzi, nem is olyan poénos ez a játék..:)

vonal 2009.05.14. 09:44:14

@japanautos: téged le kéne nyomozni, hogy ki vagy és már most börtönbe küldeni mielőtt még tényleg megölsz valakit önkéntes rendőrként járva a világot.

Ferocious 2009.05.14. 09:49:34

@Imbolygó Hollander: Köszi a jótanácsot, mindig örülök, amikor ilyen zen nyugalommal megáldott emberek osztják az észt...

KicsiZsu 2009.05.14. 09:49:51

Ha a hátsó ülésen rögöhtek, akkor valószínűleg értette, hogy mit jelenthet a sok villogás és dudálás... fogalmam sincs ki lakhat az agyában ha ezek után sem húzódott kijjjjjebb.
Nincs túl sok tapasztalatom autópályán, de nem sokszor fordult meg a fejemben, hogy a belső sávot válasszam, kivéve persze ha utolérek valakit...:)

Rendszerhiba 2009.05.14. 09:52:25

Érdekes népnevelő példát láttam az M3-on minap.
Az a barom, kit ugyanúgy beragasztottak a belső sávba 110-115-el, mint a posztban is írva vagyon, szart a dudálókra, villogókra csak néha a középső ujját mutogatta. Aztán jött egy fehér Ducatto, elején gallytörő ráccsal. Dudál, villog, jött a mutogatás az előtte lévő 110-es tempót tartó tűzpiros (mit tesz Isten) Suzuki SX4-ből.
Fiatosnál cérna elszakad, hátulról rákoccintott az öntudatos dolgozóra. Autó meginog, majd az gázra rá, szerintem pár kilométeren keresztül padlógázzal mehetett, seggében a kisteherautóval.
Minden jó ha a vége jó, kb 15-20 kilométer után értem utol a Suzukist, nagyjából 100-al ment a külső sávban. Én 110-re állított "tempomattal" kocogtam végig....

Ferocious 2009.05.14. 09:52:54

@vonal: na mégegy túlokos, ráérős önkéntesrendőr van a köreinkben... húzzál vissza az őrsre koma!

babu2000 2009.05.14. 10:00:14

Még szerencse, hogy nem büntetnek a jobbról előzés miatt. Nem kell ebből ügyet csinálni, csak magadat idegesíted, és az ilyen úgy is reménytelen. Jobbról előzni, ha meg nem lehet, akkor bizony ledudálni letolni.

vonal 2009.05.14. 10:08:42

@Ferocious: az a baj, hogy itt mindenki krva okos és krvára meg akarja mutatni.
ha zavar valaki kerüld ki és cső, nem tudhatod miért van ott, lehet, hogy meg van az oka rá, hogy miért nem megy vissza vagy bepánikolt vagy más, vagy nem olyan krva tapasztalt magabiztos nagyokos mint az itt kommentelők 90 %-a. és nem az a megoldás, hogy baszogatod.

mindenkinek ajánlom: FOGLALKOZZ A SAJÁT DOLGODDAL, AUTÓDDAL, ÉLETEDDEL és tartsd (ne TARTASD, TARTSD) be a KRESZ első számú szabályát, amely a maximális előzékenységről és körültekintő vezetésről szól.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 10:19:39

@Ferocious: Te beszélsz önkéntesrendőrségről, amikor te bünteted a töketleneket, amivel te teremtesz veszélyhelyzetet? Ám legyen:))

Egyébként nem vagyok olyan nyugodt, de nem veszélyeztetek senkit. Pláne szándékosan nem.

Gondolom ha egy kamion húzná rád a kormányt bármilyen vélt vagy valós sérelméért, akkor te posztolnál itt, hogy meg akart ölni a szemét...

Ferocious 2009.05.14. 10:19:47

@vonal: nagyon okos vagy, bazdmeg! Ha kikerülöm JOBBRÓL, akkor rögtön máris megszegtem az általad emlegetett oly fontos KRESZ-t!!! Mégis mi a picsát kezdjen itt a "nagyon okos 90%" egy ilyen idióta, esetleg rosszindulatú barommal???

Kíváncsian várom a javaslataidat!

U.I.: nem Rád haragszom, hanem a barmokra, de ne védd őket feleslegesen!
Ja és aki pánikol az autópályán az talán inkább üljön vonatra...

Gera 2009.05.14. 10:20:08

@vonal: Az ennyire ostoba embereket úgysem lehet nevelni, hiszen nem ismerik fel az összefüggést. Az ilyen fékezgetést és lassítgatást csak baszogatásnak veszik és annyi. Szóval felesleges időt pazarolni ilyesmire és még veszélyes is.

Ferocious 2009.05.14. 10:23:20

@Imbolygó Hollander: Én sem vagyok a feltétlen híve a büntetősdi játéknak, főleg hogy már nem egyszer láttam ilyet közelről és baromi veszélyes
a résztvevő felek kiszámíthatatlansága miatt!

Én inkább előzöm meg jobbról és elhúzok a vérbe, büntetni csak akkor büntetnék, ha a személyes biztonságomat próbálná meg szándékosan veszélyeztetni!

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 10:35:32

@Ferocious: "büntetni csak akkor büntetnék, ha a személyes biztonságomat próbálná meg szándékosan veszélyeztetni! "

Pedig azzal aligha veszélyeztet, hogy tököl a belső sávban, bár kétségkívül bosszantó.

A jobbról elhaladás pedig még mindig nem előzés.

gpetersz 2009.05.14. 10:35:47

Ebben nehéz állást foglalni. Faszparaszt volt mindkettő. Tisztelt posztolok, Ti pedig nézzetek magatokra (és a javasolt megoldásaitokra), és szégyenkezzetek! Biztos, hogy az agresszió a megoldás mindenre?

TH 2009.05.14. 10:37:40

@hajdul: jaja, ezeket kihagytam! :)

Ferocious 2009.05.14. 10:41:52

@Imbolygó Hollander: Könyörgöm, az autópályán a jobbról elhaladás is tilos, mert előzésnek számít
és veszélyes!

Egyébként azzal veszélyeztet, hogy ingerli a többieket, agressziót generálva, ami nem a legjobb tanácsadó...

TH 2009.05.14. 10:45:30

@Ferocious: "Az ember türelme nem véges (az enyém szinte nulla)"...hű, ez azért tényleg durva mondat...ha nulla a türelmed, akkor jobb, ha nem vezetsz...

Ferocious 2009.05.14. 10:52:28

@TH: Na basszus, már te is kezded??? Itt ma mindenki csak engem üldöz? Mivé lett a világ...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 10:54:45

@Ferocious: az agressziót mindenkinek saját magának kell tudni kezelni. Ugye az is benne van a KRESZben, hogy nem vezethetsz, ha nem vagy olyan állapotban. Na ide nem csak a pia meg a drog tartozik, hanem a fáradtság és a "felbaszott agy" is.

Az előzéssel kapcsolatba meg azt hiszel amit akarsz. Mielőtt idéznéd az idevágó részeket, megnéztem. Az autópálya a párhuzamos közlekedés kategóriájába esik, ott pedig nem számít előzésnek. Bár mintha ez a vita már egy párszor lement volna.

Ferocious 2009.05.14. 10:58:54

@Imbolygó Hollander: Párhuzamos közlekedésnél a jobbról elhaladás esete csak lakott területen belül valósúl meg, lakott területen kívül már ez a manőver jobbról előzésnek számít...

Ferocious 2009.05.14. 11:03:25

@Imbolygó Hollander: Egyébként meg hiába indulsz el nyugisan, ha egy ilyen barom szétcincálja az idegrendszered egy mp alatt...

TH 2009.05.14. 11:06:51

@Ferocious: én csak ennyit mondtam, nem akarok veled kötözködni egyébként.

@Imbolygó Hollander: ez a vita volt már párszor, jobbról elhaladni a másik mellett csak lakott területen, felfestett sávok esetén lehet. Hadd ne másoljam be a szabályokat, ez van leírva a kreszben.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 11:32:39

A következő a meglátásom:

(2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Ez idáig gondolom mindenkinek megvan.
Aztán van még egy olyan, hogy:

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) [...] folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni.

Ezt én mint elfogadom, de ez sehol sem tiltja az autópályán történő elhaladást, csak kiemelt engedményt tesz a lakott területre.

Ami meg nem tilos (leszámítva a járdára parkolást, ha az nincs külön jelezve), az meg szerintem szabad.

Passzivista 2009.05.14. 11:58:42

Emberek, felejtsetek mar el azt a kibaszott buntetofekezest!!! Szerintem az a legnagyobb faszsag, amit autos tehet! Ha valaki hibazik, vagy eppen csak egy kocsog, meg nem kene veszelyeztetni eleteket!

TH 2009.05.14. 12:22:14

@Imbolygó Hollander: Rosszul értelmezed a szabályt, ha sok időm és türelmem van, akkor majd ebéd után elmagyarázom.

TH 2009.05.14. 12:24:37

@Imbolygó Hollander: A lényege egyébként annyi, hogy autópályán jobbratarts van, nem mehetsz folyamatosan a belső sávban, tehát ott nincsenek folyamatosan haladó járművek normális esetben. Ha viszont olyan nagy a dugó vagy a forgalom, hogy hosszú sorok torlódnak fel, akkor lesz érvényes autópályán az általad beidézett szabály:
"Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek"...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 12:45:21

@TH: Én arra a részre vagyok kiváncsi, hogy hol írja azt a szabály, hogy tilos jobbról elhaladni.


A jobbratartási kötelezettség arra szólít fel engem, hogy haladjak a külső sávban, és a különböző sávokban egy irányban, egyenesen haladó autóknak az ég világon semmi közük egymáshoz, ezért sem lehet ebben az esetben előzésről beszélni.

Egyébként jó étvágyat az ebédhez:)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.14. 13:01:54

@Imbolygó Hollander:
34. § 3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.


Ilyen egyszerű. Szóval autópályán nem szabad jobbról előzni.

TH 2009.05.14. 13:43:22

@...::: Flúgos Kamionos :::...: igen, köszönöm, én is csak ezt tudtam volna mondani.

@Imbolygó Hollander: Jobbról az autópályán nem ELHALADSZ, hanem max. ELŐZÖL, mert ELHALADÁSról csak folyamatos sorok esetén beszélhetnénk...ld. "különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek". Szóval lakott területen belül elmehetsz mellette jobbról mindenképp, lakott területen kívül a jobbról előzés szigorúan tilos, és az autópályán jobbról elhaladást előzésnek tekintjük. Én értem a gondolatmenetedet, van is benne logika, de ezt akkor is előzésnek kell tekinteni...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.14. 13:48:40

@TH: Nagyon szívesen, nem írta még senki, gondoltam majd én... :)

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 13:49:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
@TH:

A gondolatmenetem az előzés fogalmára támaszkodik. Ott szó sincs lakott területről, vagy nem lakott területről. Ebből kifolyólag a jobbról előzés szabályait nem húzhatjuk rá erre az esetre, mivel az nem előzés. (Itt most nem arról van szó, hogy utoléred a belsőben, kimész jobbra, tolsz egy kövéret, majd visszatérsz elé.)

TH 2009.05.14. 13:50:18

@Imbolygó Hollander: de, épp azt magyarázom, hogy ez pont hogy előzés!!!

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 13:50:50

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem beszélhetünk előzésről ebben az esetben, az előzés fogalma alapján. Az általad beidézett passzus itt irreleváns.

nyergibergi 2009.05.14. 13:51:04

@f3csk3: jót röhögni és elkönyvelni, hogy egy barommal kevesebb! Bizony barátom, lassan itt tartunk! Az ilyen és hozzá hasonló "műbőrkalapos" fezonoknak be kellene látniuk, hogy nem alkalmasak a 21.századi közlekedésre! Jogsi lead, buszoz! Apukám 71 évesen megtette a 44 éves jogosítványával! Nem csak ezért, de ezért is becsültem és becsülöm ma is! Az autóját meg ajándékba odaadta a fiamnak. Hidd el megkönnyezte az öreg.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 13:51:48

@TH: Bemásoltam az előzés fogalmát, miért vitatod? Az nem KRESZ?

TH 2009.05.14. 13:52:49

@Imbolygó Hollander: És még egy dolog. Ezt is már sokszor leírtam itt. A kresz nem tér ki az elméletben nem lehetséges esetekre. le van írva, hogy jobbratartás van lakott területen kívül, fel sem merül, hogy jobbról elmehetnél valaki mellett. mert hogy neki a külsőben van a helye.
Az van kiemelve, hogy lakott területen belül SZABAD a belső sávban haladni tartósan, és ehhez hozzáteszik, hogy ezek mellett el is lehet haladni jobbról. Ilyen autópályán nem fordulhat elő, ezért a kresz nem is tér ki rá. a kresz szemszögéből nézve autópályán nincs olyan, hogy valaki tartósan a belsőben megy, miközben a külső üres. Teccik érteni?

nyergibergi 2009.05.14. 13:54:25

@Imbolygó Hollander: Ez teszik nekem! Arra mondanál-e valamit, hogy ez esetben miért van az autópályák fölötti tájékoztató táblákon 100-ból 90 esetben az kiírva, hogy "AUTÓPÁJÁN JOBBRÓL ELŐZNI TILOS!"! Szerintem is egy hülyeség, de attól még tény!

nyergibergi 2009.05.14. 13:57:26

@0o0o: Ha ilyen segget birtokolhatnék én is példálóznék vele! :))

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 14:04:07

hol van az, hogy folyamatos sor a KRESZ-ben?
mikortól folyamatos a sor?

Ha két autó megy egy balfasz után a belsőben, az már folyamatos sor, amit kikerülhetek/elhaladhatok mellette jobbról, vagy csak akkor, amikor már bemondta a rádió?

37. § (2) Az autópályán és az azonos irányú forgalom számára legalább két forgalmi sávval rendelkező autóúton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

valamint: előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Tehát, az autópályán a párhuzamos közlekedés szabályait KELL alkalmazni (37. § (2)), és a párhuzamos közlekedés során a folyamatos haladás megléte (magyarul az, hogy váltasz-e sávot az elhaladás előtt vagy után) vagy nemléte mondja meg, hogy előzöl, vagy párhuzamos közlekedésben elhaladsz az ellenség mellet.

Tehát, ha a belsőben mész,és utolérsz egy hülyét, akkor nem mehetsz ki a külsőbe megelőzni,de ha a külsőben utolérsz egy hülyét, aki a belsőbe megy, akkor te irányváltoztatás és sávváltás nélkül elhaladhatsz mellette. :o

TH 2009.05.14. 14:07:47

@kolbászoszsömle: "Tehát, ha a belsőben mész,és utolérsz egy hülyét, akkor nem mehetsz ki a külsőbe megelőzni,de ha a külsőben utolérsz egy hülyét, aki a belsőbe megy, akkor te irányváltoztatás és sávváltás nélkül elhaladhatsz mellette."...ja, nagyjából... én a 3 sávos szakaszokon ezt csinálom a külső sávban...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:13:50

@TH:

"A kresz nem tér ki az elméletben nem lehetséges esetekre."

És a zebrán sincs biciklis, nyugodtan el lehet ütni.

"a kresz szemszögéből nézve autópályán nincs olyan, hogy valaki tartósan a belsőben megy"

Ha nincs, akkor elmehetek mellette nem?:)
Nem azt mond mindig, hogy lakott területen engedik az elhaladást, azt tudom. Azt mutasd meg hol tiltja!

Egyébként teccek érteni. Egyetérteni nem teccek:)

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:16:22

@TH:

"Tehát, ha a belsőben mész,és utolérsz egy hülyét, akkor nem mehetsz ki a külsőbe megelőzni,de ha a külsőben utolérsz egy hülyét, aki a belsőbe megy, akkor te irányváltoztatás és sávváltás nélkül elhaladhatsz mellette."

Ezt mondom én is. Ha "teccik" figyelni.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:17:29

@TH:

"én a 3 sávos szakaszokon ezt csinálom a külső sávban... "

Az nem kapaszkodósáv?
Mert akkor az van olyan jó, mintha a leállóban csinálnád:)

TH 2009.05.14. 14:18:28

@Imbolygó Hollander: balesetet semmiképp nem okozhatsz, de pl. elsőbbsége tényleg nincs a biciklisnek a zebrán, de erről sem fogsz olvasni egy büdös sort sem a kreszben. A kresz azt írja le elsősorban, hogy hol mit szabad, néha, hogy mikor mit tilos. Viszont ebből logikailag következik, hogy ha leírja, hogy mit szabad, akkor amit nem ír le, azt NEM szabad, ha meg azt írja le, hogy mi tilos, akkor amit nem tilt, azt szabad. Próbáld meg a logika alapvető szabályait alkalmazni. Ha azt írja, hogy lakott területen elhaladhatsz jobbról, az azt is jelenti, hogy lakott területen kívül nem. Különben nem emelnék ki,hogy ez lakott területen belül szabályos.

TH 2009.05.14. 14:19:37

@Imbolygó Hollander: nem, az NEM kapaszkodósáv. Van 3 sávos szakasz az M7-en, az M1-M7 közös szakaszán, valamint a D1 Prágába be- és kivezető szakaszán. Mármint ezeket szoktam rendszeresen használni...

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:29:29

@TH:

A 3sávosig oké, arra nem emlékszem, hogy milyen táblával van felvezetve. Konkrétan az M7-re gondolok, nem a közösre. De mivel nem vagyok benne biztos, azért kérdeztem.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 14:34:37

@TH:

"Viszont ebből logikailag következik, hogy ha leírja, hogy mit szabad, akkor amit nem ír le, azt NEM szabad, ha meg azt írja le, hogy mi tilos, akkor amit nem tilt, azt szabad."

Szerintem túlkombinálod. Amit nem tilt, vagy korlátoz, azt szabad. Igazából úgy gondolom, hogy az elhaladás azért lett kiemelve lakott területen belül, hogy sávok között való ugrálástól meg legyen különböztetve. Az utóbbi ugye tilos.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 15:01:21

Rájöttem a megoldásra:

Egy egyautós tömött sor halad folyamatosan a belső sávban 90-nel, amely mellett a másik egyautós tömött sor elhaladhat 130-cal a külsőben. :D

blogszilva 2009.05.14. 15:03:44

A következő helyzetben ti mit csinálnátok?

Haladok folyamatos 90-nel 2x1 sávos országúton, előttem kb. 200m-rel a folyamatos kocsioszlop vége, akik szintén 90-nel haladnak, így a távolság köztünk marad. A szembesávban folyamatosan jönnek, előzni nem lehet. Beér valami idióta, beáll mögém 1m-re és elkezd hevesen villogni, hogy ő előzne. Ilyenkor mit lehet tenni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 15:21:58

@blogszilva: átkattint a tükör éjszakai módba, és menni tovább, az út jobb szélén.
Nem lassít, nem gyorsít, megy.

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 15:23:23

@blogszilva:

Lehetőségekhez képest jobbra húzódnék, ha legkisebb esélye van előzni megpróbálnám segíteni, majd kicsit leszakadni róla. Jobb az ilyet messze tudni.

Ha sokáig nem esik le neki, hogy nincs esélye és tol, akkor megállnék az első adandó alkalommal, a többit lásd fenn. Bár idáig nem szoktam eljutni.

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.14. 17:04:14

@blogszilva: "Beér valami idióta, beáll mögém 1m-re és elkezd hevesen villogni, hogy ő előzne. Ilyenkor mit lehet tenni?"

A 200 méter nem ésszerű követési távolság. Aki ennyire lemaradva andalog, az csak sétakocsikázik, nem igyekszik sehová. Ezért lett ideges a másik autós, aki veled ellentétben záros időn belül el szeretne jutni A-ból B-be. Mindenekelőtt jelezd számára, hogy észrevetted (pl egy jobbra-index villanással), majd a szembejövő forgalom figyelembevételével igyekezz segíteni az előzését. Utána szunyókálhatsz tovább.

TH 2009.05.14. 17:06:52

@Imbolygó Hollander: Te nem érted a lényeget, de mindegy, én feladom.

blogszilva 2009.05.14. 17:28:28

@bunkó: Ehhe, szóval szövegértelmezés: írtam, hogy a 200m nem változott. A sétakocsikázás az lett volna, ha folyamatosan szakadok le az előttem 200m-re sorban vonulóktól, mert mondjuk csak 70-nel tötyörgök. Mellesleg haladtam az adott körülmények között megengedett maximummal, mi a fenét csináljak, hogy "ne akadályozzam" azt, aki meg akar előzni? Mi a fenét kezdjek azzal, hogy az adott szituációban lehetetlenség előzni, mert folyamatos a szembeforgalom? Felszívódni nem tudok előle.

Amúgymeg: ha éppen 70-nel tötyörögtem volna, akkor ahhoz kinek mi köze, és mi jogosítja fel arra, hogy inzultáljon? Ha én annyival megyek, ő meg gyorsabban akar, előzzön meg. Jah, hogy nem lehet? Hát akkor így járt, kivárja a lehetőséget. Ha elkezd előzni, vagy olyan alkalom adódik, akkor nyílván segíteni fogom, nem szokásom rágyorsítással és hasonló tahóságokkal szórakozni, ha látom, hogy valaki siet, azt kifejezetten segíteni szoktam, ahol tudom. De ha _nincs_ lehetőség az előzésre, akkor miért erőltetik egyesek ennyire?

Leszögezem, nem a villogás idegesített, az ilyen hülyéket már régesrég leszarom, nade 1m-re valakinek a seggébe állni és perceken keresztül ott menni az szerintem "kissé" balesetveszélyes is.

Egyébként később lett egy kis luk a szembejövők között, a tag megelőzött, aztán sok km-rel később, amikor valami településben épp egy lámpánál megállt a sor, előttem volt két autóval... Na, hát ennyire sietett a lelkem, vagy miután engem "legyűrt", az előttem haladó folyamatos sort mégsem tudta...

bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.14. 18:16:42

@blogszilva: "Ehhe, szóval szövegértelmezés: írtam, hogy a 200m nem változott. A sétakocsikázás az lett volna, ha folyamatosan szakadok le"

Tévedés. Amikor az ésszerű követési távolságnál jóval távolabbról követed az előtted haladót, azzal azt az érzetet kelted a mögéd érkezőben, hogy neked nem sürgős, tehát sétakocsikázol. Akár éppen szakadsz le, akár csak tartod a 200 méter távolságot, idegesíted a forgalom azon többi szereplőjét, akik nem érnek rá sétakocsikázni. Ha ebben a szituációban nem segíted közlekedésükben a nálad kevésbé ráérős embereket, akkor ne lepődj meg a villogásukon (tartós idegesítés esetén durvább cselekedeteiken).

Imbolygó Hollander 2009.05.14. 18:44:03

@TH: Tetod, szerintem rém egyszerű:)

blogszilva 2009.05.14. 19:19:42

@bunkó: "...nem segíted közlekedésükben a nálad kevésbé ráérős embereket..."

Egy szóval nem mondtam azt, hogy nem segítem, ha van rá lehetőség. De ha _nincs_, akkor mivel segítsem? Azért a padkára talán mégsem kellene lerongyolnom, mert valakinek annyira sietős, hogy nem elég neki a megengedett maximum.

Nem direkt tartottam fel, mentem a lehetőségekhez képest jobb szélre húzódva. Az előzésnek nem voltak meg a feltételei, ezen idegeskedett emberünk, de ez egyáltalán nem rajtam múlott. Ha valahol akár csak el tudta volna kezdeni az előzést, akkor gázelvétellel vagy akár fékezéssel is támogattam volna, hogy minél hamarabb elém tudjon kerülni. Nem volt rá lehetőség, perceken keresztül, ennyi.

ducky321 2009.05.14. 19:45:10

valakik írták, hogy hátulról kicsit megkoccolni...mégis hogy gondoljátok??? ne legyünk már amerikai rendőrök gyerekek...a következő a lövöldözés lesz? jahh, nem, már az is megvolt (trabant kontra kamion)...tényleg gáz ez az ország...:(

cso zsi 2009.05.14. 21:14:54

@TH: A fényképen látott szakasz környékén autóztam egy kiskaliberű autóval nemrég.
A külsőben haladok 110-zel tartósan, a belső sáv lelassul valamiért.
Előzök, vagy elhaladok? ( A szabályokkal tisztában vagyok, jobbra tartok, és lakott területen kívül autópályán eszem ágában sincs jobbról előzni.)
http://img5.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952969_dc5a361a8921310314fe1f7734c42195_m.jpg

Akárki Akármit Mond 2009.05.14. 22:56:30

@George Jung: Csak te nem fogtad fel, mit írtam... Ezen azért gondolkozz el :)

Akárki Akármit Mond 2009.05.14. 22:57:45

Egy kommentre pedig csak annyit írni hogy szánalmas az nem kritika hanem saját magad jellemzése, mivel én egész pontosan megindokoltam az adott esetben miért célszerű az álltalam vélt magatartás.

pakesz (törölt) 2009.05.15. 00:08:17

@blogszilva: "Amúgymeg: ha éppen 70-nel tötyörögtem volna, akkor ahhoz kinek mi köze, és mi jogosítja fel arra, hogy inzultáljon? Ha én annyival megyek, ő meg gyorsabban akar, előzzön meg. Jah, hogy nem lehet? Hát akkor így járt, kivárja a lehetőséget."

na ezzel csak egy gond van, ha elkezd elozni es benezi a szembe jovo teherauto sebesseget, akkor a "mindent csak frontalist ne" alapjan elkeruli a frontalis utkozest es neked lesz egy szep temetesed
ezert javasoltak masok, hogy segitsd elozni aki mogotted van(nem csak akkor ha 70el totyorogsz, hanem akkor is ha 200 meterre le vagy maradva)

pakesz (törölt) 2009.05.15. 00:10:54

"Ha valahol akár csak el tudta volna kezdeni az előzést, akkor gázelvétellel vagy akár fékezéssel is támogattam volna, hogy minél hamarabb elém tudjon kerülni."
ok akkor hat megvolt a joszandek valojaban
hat nem tudok mit mondani

nekem amikor ejszaka jonnek hatulrol a nagy reflektorokkal(valojaban xenon) akkor probalok rasegiteni hogy megelozzon, azaz visszaveszem es hat 40 km/h -nal mar altalaban nagyon durvan le tudnak elozni :))

pakesz (törölt) 2009.05.15. 00:11:39

ja blogszilva 2*1 es orszagutrol beszelt mint en is, nem az autopalyarol

TH 2009.05.15. 10:33:08

@cso zsi: Ha a belső lelassul, akkor valszeg folyamatos sor alakult ki ott. Ez esetben egyértelműen elhaladásról van szó szerintem, nyugodtan mehetsz a saját tempóddal tovább. Szerintem.
Hozzáteszem, hogy ez a kérdés is a KRESZ által nagyon gyengén kezelt terület, a jogszabály pontatlan és hiányos.

EBEUSS2 (törölt) 2009.05.16. 15:15:03

Tele van akkora barmokkal az autópálya, hogy el sem hiszem!

Egy ilyenen fennakadni teljesen felesleges, rutinból lehet jobbról előzni, itt tényleg bőven volt rá hely...

Ha rossz kedvem van, akkor kicsit szűken jövök vissza elé, hátha összeszarja magát, de általában tudomást sem veszek róla.
Játékosabb autósoknak ajánlom a jobbról előzés, majd előtte 70-re lassítva őt is feltartani pár percre. Kár, hogy ezzel növekszik a balesetveszély, és a többieket is még jobban az őrületbe kergetjük...

Nem csak a gyorshajtókat kéne kiszűrni, hanem az ilyen idiótákat is, akik ráadásul azt sem tudják, hogy mekkora balfékek... Majd talán ebből a postból megtudja valami ismerőse által...

vhm 2009.05.17. 01:04:27

@EBEUSS2: "Játékosabb autósoknak ajánlom a jobbról előzés, majd előtte 70-re lassítva őt is feltartani pár percre. Kár, hogy ezzel növekszik a balesetveszély, és a többieket is még jobban az őrületbe kergetjük..."

Vigyázz! Mindig és mindenkinél van erősebb...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása