Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jogsit a bringásoknak!

2009.05.14. 10:05 :: Kisikasa

Sitti kerékpárosként gyakran autóba pattan, és szomorú tapasztalatairól számol be nekünk, melyeket négy keréken közlekedve élt át. Ti mit gondoltok, hogyan lehetne megreformálni a kerékpárral közlekedők hozzáállását? Talán ők is szerezzenek valamiféle jogosítványt?

Nem egy konkrét esetről szeretnék most mesélni nektek. Inkább egy körkérdésem lenne hozzátok. Jómagam is igen sokat kerékpározok (mivel versenyző vagyok) - de napi tevékenységeimet kénytelen vagyok autóval intézni. És azt veszem észre, hogy a kerékpárosok nagy részének halvány lila segédfogalma sincs a közlekedés alapvető szabályairól. (Körültekintés, irányjelzés, elsőbbség megadása....)

Egyre többször fordul elő velem, hogy a bringások kapubejárókból, vagy alárendelt utakról egyszerűen körültekintés nélkül bekanyarodnak elém. Ez mostanság szinte minden nap megtörténik velem kicsíny városomban. Ha nem jönnek szembe egyszerűen kikerülöm őket és nem csinálok balhét belőle.

Viszont ha vészfékezést kell miattuk végrehajtanom akkor igenis rájuk dudálok, hogy vegyék már észre magukat mekkora baromságot  (és veszélyhelyzetet) okoztak.

Erre kétféle válasz szokott érkezni:

1 - Bamba tekintet. Fogalmuk sincs, hogy mi lehetett a dudálás oka. Szerintem ezek észre se vesznek engem.

2 - Kurvaanyázás. Mi a f@szt dudálok amikor ő csak lekanyarodott. (Na persze... Ahol épp jöttem 50km/h-s sebességgel...)

 A kérdésem az lenne a kommentelőkhöz, hogy nem lehetne ezeket valahogy megnevelni?

Esetleg valami kerékpáros jogosítványt bevezetni?

488 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó sztereotípia kerékpár veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hemü 2009.05.14. 20:37:05

Nekem van. Azaz volt 2005-ig, aztán nem hosszabbíttattam meg.
Annak a buszvezetőnek meg mi kéne még, aki néz rám, és bejön elém a körforgalomba az orrom elé? Nem jeleztem kifelé.
Azoknak az autósoknak meg mi kéne még, akik előzésből jobbra kanyarodnak, úgy váltanak sávot, hogy ha nem figyelek, elsodornak, vagy annak, aki 5 centis oldaltávval húz el mellettem, és ha balról kerülöm a csatornafedelet, akkor tuti elsodor?
Ez az utóbbi két nap termése volt. Sajnos az autó sem KRESZ login-teszttel működik.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 20:37:53

@Alf: aláhűzza pirossal a firefox a biciglizni-t, de kurvára nem érdekel, hogy szerinte, vagy szerinted hogy kell írni, én így írom.

:o

Hemü 2009.05.14. 20:40:47

Alf, lehet, de nem szabad.
Kivéve, ha
- főútvonalon haladsz, és még nem töltötted be a 12-t,
- az úttest FIZIKAILAG alkalmatlan a kerékpározásra (kátyús, macskaköves stb.).

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.14. 21:33:34

@Alf: Amúgy nem értem, hogy hogy jön az elő, hogy szabad-e a járdán biciglizni?
Szerintem egyszer sem mondtam, hogy nem szabad, ahogy azt sem, hogy szabad...

Magyarul el akarod játszani azt a játékot, hogy tévedtem, amikor azt állítottam, hogy nem szabad a járdán biciglizni, miközben nem is mondtam, még hasonlót sem.

Ez azért vitzes dolog ám.

cso zsi 2009.05.14. 22:06:42

@TH: Ott valaki piroson ment át.
Jobbra kanyarodásra az autósoknak az adott helyen 20-30 másodperc van (amikor a Horog utcából kikanyarodni is lehet), egyébként csak egyenesen haladhatnak, mint az úttal párhuzamosan haladó villamos, a gyalogátkelőhely, és a bringaút, akiknek egyidőben van zöldjük, és nem zavarják egymás forgalmát.

cso zsi 2009.05.14. 23:03:44

@Ro3: Nem vicces.
A legkisebb gyermekem egy hete ünnepelte az ötödik születésnapját. Viszont amióta járni tud, és kommunikálni lehet vele, azóta nevelve lett a közlekedésre. Felelősségtudat még nincs, de már tudja, hogy a járda széle előtt álljon meg, mert bármi más nagyobb/erősebb nála.
Játszottuk autóval, mozdonnyal, hogy el tudjuk-e tolni. Ha nem, akkor az erősebb, mint mi. Szaladgálás közben esett már neki az udvaron álló autónak, megérezte, fájt neki.
Tisztában van a STOP-tábla, az elsőbbségadás kötelező, a behajtani tilos, az egyirányú utca, a bukkanó, és a gyalogátkelőhely táblákkal. A gyalogos jelzőlámpával is, bár arra még fel kell hívni a figyelmét, hisz az az ő látóterén kívül esik. De ritkán kerül jelzőlámpával kapcsolatba, azt inkább autóból figyeli. Még háromévesen érdeklődött, hogy miért állunk meg, miért megyünk tovább, és akkor kapott rá a jelzőlámpák figyelésére.

cso zsi 2009.05.14. 23:15:27

@Alf: "van jogsim, van kocsim, pesten viszont napközben nincs gyorsabb, kényelmesebb a bicajnál. még akkor sem, ha a város autósokra lett átalakítva."
Napközben, Pesten, szabályosan bringával gyorsabb vagy mint az autós?
Nem vezetsz, vagy nem bringázol?
Az meg külön vicc, hogy az autósokra lett alakítva. 40 éve még mondhattuk ezt, amikor nekiálltak megszüntetni jól működő villamosvonalakat, hogy az autósoknak jobb legyen. Az utóbbi 25 évben csak visszaszorítások vannak, némelyik tényleg értelemmel bír, de a többség az az autózás ellehetetlenítését célozza meg. Még ha visszaállítanák a hajdani tömegközlekedést, rendben is lenne, de azt sem. Nem véletlen, hogy csak a sokparkolós, és a tömegközlekedéssel elérhető helyekre tódul a nép pénzt költeni, a többi helyen meg lehúzhatják a redőnyt.

Perillustris 2009.05.14. 23:20:51

@Póktalicska: "úgy érzem, hogy már nem csak az autósok, hanem a kerékpárosok is lesz@rják a gyalogosokat"

Sajnos nem lesz attól automatikusan jófej senki, mert bicajozik.

Perillustris 2009.05.14. 23:25:15

@cso zsi: "Az meg külön vicc, hogy az autósokra lett alakítva."

Tényleg vicces, hogy a rakpartok autópályaként funkcionálnak, elzárva a város lakóit a Dunától. Tényleg vicces, hogy 2-11 méterrel szélesítik a rakparti aszfaltcsíkot. Tényleg vicces, hogy a Margit-híd budai oldalán a kis zöld parkra fáj a foguk az útszélesítésben gondolkodó döntéshozóknak.

cso zsi 2009.05.15. 00:20:16

@Perillustris: Néhány kis zöld park a majdani villamos áldozata lesz, a felső rakparti sávcsökkentéssel együtt.
De a Békásmegyerről-Kaszásdűlőről az M1-M6-M7 felé tartókat minden további nélkül elhajtanád egy 70 kilométeres M0-ás kerülőre? A nyugati M0 az életben nem lesz megépítve, mert sem felszínen, sem a hegyek alatt nem fogják hagyni a sötétzöldek.
Sűrűn kell közlekednem Soroksár, és Kaszásdűlő között. Amennyiben ezt 10 és 15 óra közt teszem, úgy a rakparton 20 perccel hamarabb érek oda, mintha körbejárnék az M0-on.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.15. 07:24:28

@cso zsi: menjél biciglivel, vagy busszal.

A legjobb az lenne viszont, ha nem is mennél, hanem csak ímélt küldenél.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 07:40:51

@cso zsi: A zöldeknek is jól a fejére kellene egyet baszni, mert értelmi képességeik nullák! Mert az jobb a természetnek, hogy autók állnak a dugóban, és füstölnek 5km-el az erdőtől. Az valószínűleg nem jut be az erdőbe!
@Alf: Járdán nem lehet biciklizni, csak 12 éven aluliaknak. Inkább neked kellene tanulmányozni a KRESZ-t.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 07:44:28

Tegnap írtam ide, hogy nekem még nem volt konfliktusom biciklissel városban, hát azóta van!
Tegnap délután a Széna térnél a körúton, jobb oldali sávból szerettem volna jobbra fordulni (indexelve). Elkezdtem a fordulást, amikor a kedves biciklis rácsapott az autóra, mert őt majdnem leszorítottam az útról. Hát ha az illető megáll, akkor lett volna hozzá egy pár kérdésem, de ő csak addig volt nagy legény, amíg elválasztott minket egy fémajtó, utána pucolt el gyáván. Na az ilyen kis genyókért van rossz megítélésetek!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 08:35:43

Majd ha beszélhetünk olyanról, hogy tömegközlekedés, akkor szerintem majd igénybe veszik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 08:39:07

Miért nem csináljuk azt, hogy ha egy pestinek dolga van Pécsen, akkor felhív egy Pécsit, és megkéri intézze azt el, és cserébe ő meg elintéz Neki valamit Pesten. Nem kell utazgatni. De jó is lenne, nem?

NNa ugyanilyen baromság az is, hogy szerítsuk ki az autókat a városokból.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 08:42:52

@Thyb: Megnéznéd, mi? Ha már a sajátodon nem látod. :-P
Nem, nekem csak 3 kategóriám van, de mind elsőre, hiba nélkül. Nekem egy vizsga elég volt. Nem dicsekednék azzal, hogy Te többször voltál vizsgázni... Itt a kevesebb jobb. :P

Perillustris 2009.05.15. 09:06:27

@newtehen: A példád eléggé kőkorszaki az online vásárlás-ügyintézés századában. Persze van még hová fejlődnie az elektronikus közigazgatási rendszereknek Magyarországon, de a jövő mindenképpen ebbe az irányba mutat.

Természetesen a rokonokat nem feltétlenül webkamerán keresztül kell meglátogatni, bár annak is megvan az előnye.

Az autókat pedig senki nem akarja kiszorítani teljesen a városokból, "mindössze" annyi lenne kívánatos, hogy radikálisan csökkenjen a számuk.

@cso zsi pl. 20 perccel hamarabb ér céljához, ha átmegy a városon. Ha majd egy ezresért teheti ezt meg, elképzelhető, hogy mégis az M0-son fog menni.

pengusz 2009.05.15. 09:19:52

Egyetértek a poszt írójával.
Hasonló cipőben járok, mint ő: van jogsim, járok autóval, de versenyzek, és mindennap bringával járok melóval.
Nekem több gondom van a bringásokkal, mint az autósokkal (bringával közlekedve).
A futárokról és az olyanokról ne is beszéljünk, akik minden szabály fölöttinek hiszik magukat, ne is beszéljünk, de a többségen tényleg az látszik, hogy tényleg fingja sincs a KRESZ-ről, és azt sem tudja honnan jön/hová megy :D
Keményebben kéne szankcionálni, de a jogsit nem tartom jó ötletnek, gondoljatok a rengeteg vidéki idős emberre, aki bringa nélkül nem tud mozdulni.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 09:22:57

@Perillustris: "Az autókat pedig senki nem akarja kiszorítani teljesen a városokból, "mindössze" annyi lenne kívánatos, hogy radikálisan csökkenjen a számuk."

Egy értelmesen megszervezett, megfelelően kulturált, kényelmes szolgáltatást nyújtó tömegközlekedés megléte esetén, biztosan csökkenne az autók száma. Sőt, ha ezek a fejlesztések megtörténnek, akkor minden értelmes ember elfogadja a tömegközlekedésre szorító intézkedéseket (buszsávok, behajtási díj, belvárosban drága, külső kerületekben olcsó parkolás). Ja és ehhez kell egy körbe érő M0-is, mert jelenleg pl. Győr felől Vác irányába igen nagy kerülőt kell tenni az M0-án, Szentendréről nem is beszélve.

teabore 2009.05.15. 09:27:03

"
kolbászoszsömle 2009.05.14. 18:07:04
@budapestjovoje: Miért?

Ez is csak egy szabály...

Egyszerű. Nem annak van igaza, aki jobbról jön, hanem aki több nyomon halad, aztán, ha a nyomok száma egyenlő, akkor jönnek az egyéb finomságok."

Majd teszek a biciklire két kitámasztó kereket :D:D:D:D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 10:26:06

@Perillustris:

Az autók számának drasztikus csökkentése elérhető volna a vasút fejlesztésével. Én pld szívesen mennék úgy győrből nyíregyházára, hogy győrőn bedokkolom a kocsit egy szállítóvagonba, elszundítok 1-2 órát egy kényelmes fülkében a családdal, majd a célnál kidokkolok a kocsival.
Ja, hogy egy vonatjegy 1 személyre drágább, mintha 4-en lemennénk kocsival? Miről beszélünk, ember???

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 11:58:30

@newtehen: Erről beszélek én is. Ha lenne egy jó szervezett, olcsó tömegközlekedés, akkor nagyon sokan letennék az autót! De jelenleg a tömegközlekedésben az utasra úgy tekintenek, mint az a lúzer, akinek még kocsija sincs! Így nem lehet versenyezni az autóval. El kellene adni az összes tömegközlekedési céget, a civil tulajdonos, az érdekelt lenne abban, hogy minél több utasa legyen, mert akkor több nyeresége lenne!

TH 2009.05.15. 12:09:16

@metal: És pontosan mi volt a problémád? Érdekes kérdés, hogy ilyenkor kinek van elsőbbsége. Szerintem az egyenesen menő biciklisnek...

ehpkb5 2009.05.15. 12:50:33

most, hogy kicsit elült a kommentvihar, hadd hozzak fel két dolgot:

- egyrészt most, hogy a CM már nem a létszámra gyúr, a szervezőknek egyre inkább lehetősége nyílik majd a biztonságos/felelős bringázás felé terelni a figyelmet. az áprilisi vonulás után főleg felerősödtek a hangok, hogy a CM most már valami más irányba megy el, lásd alábbi post:
http://kerekagy.blog.hu/2009/04/19/uj_unnepe_van_magyarorszagnak_a_critical_mass
úgyhogy szerintem a bringás társadalomban igenis kezd felülkerekedni az akarás, hogy kivesse magából a bunkókat/agresszíveket/tudatlanokat, úgyhogy innen is várható némi javulás

- a másik, hogy elég régen és elég sokat tekerek, városban, nyílt főúton (és terepen is), de valahogy nem látom olyan sötéten a városi bringázást biztonsági szempontból, mint sokan; sose éreztem még magam veszélyben a forgalomban, se balesetem, se majdnem-balesetem nem volt soha, nem is dudálnak le. úgyhogy szerintem ebben a 'pesten tekerni életveszély' dologban van egy adag hisztériakeltés. és itt a kulcs valószínűleg az alkalmazkodás és az odafigyelés, ha az ember képes együtt mozogni a többi közlekedővel, legyen az főút, buszsáv, járda vagy a margit-sziget, akkor nincs probléma

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 12:51:02

@TH: Én a legjobb oldali sávban haladok, majd jobbra indexelve jobbra is fordulok, miért lenne elsőbbsége egy engem szabálytalanul jobbról előzni kívánó biciklisnek? Na neked kimondottan elkelne egy KRESZ tanfolyam.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 12:53:28

@ehpkb5: a második pontban egyetértek veled, habár én városban ritkán (soha) kerekezek.
Az első pontnak meg éppen itt az ideje, most már csak nekünk autósoknak kell kivetni magunkból a hülyéket, de sajnos ez valószínűleg a rendőrség hathatós segítsége nélkül nem megy.

Perillustris 2009.05.15. 13:17:57

@newtehen: "Én pld szívesen mennék úgy győrből nyíregyházára, hogy győrőn bedokkolom a kocsit egy szállítóvagonba, elszundítok 1-2 órát egy kényelmes fülkében a családdal, majd a célnál kidokkolok a kocsival."

Érdekes elképzeléseid vannak a tömegközlekedésről. Gondolom azt is szeretnéd - hasonló gondolatmenetet fetételezve - ha a BKV jegyellenőre elmenne hozzád, szétszerelné a bútort, segítene lecipelni a metróba, majd 8 megálló múlva fel is vinné veled.


"Ja, hogy egy vonatjegy 1 személyre drágább, mintha 4-en lemennénk kocsival? Miről beszélünk, ember?"

Persze-persze, ha tolod az autót. Simán elhiszem, hogy 5 ezer forintból elmész Győrből Debrecenbe autóval.

Egyébként valóban lehet olyan relációkat találni, ahol és amikor jobban megér(het)i autóval menni, de ha felelősen gondolkodó politikusaink lennének, akkor meglenne a szándék arra, hogy ezek száma lényegesen csökkenjen. Ehhez például az is szükséges, hogy a valódi költségek megjelenjenek az autókázás díjában.

Rögtön más volna a leányzó fekvése.

ehpkb5 2009.05.15. 13:20:08

@metal: TH-nak annyiban igaza van, hogy nem tiszta a helyzet mivel a leírásodban nem szerepel, hogy tükörbe/hátra néztél-e; mivel ez alap, amit ha kihagytál, te vagy a sáros, ha nem, és a bringás úgy vágódott be melléd, hogy már indexeltél és lassítottál, akkor a bringás
a második pontra pedig; nekem kimondott vesszőparipám a sisak és kifejezetten csúnyán tudok nézni bármilyen bringásra, ha baromságot csinál - de sajnos ez nem elég, igenis a bringások körében is szükség lenne a rendőrség ellenőrzésére
engem speciel kapcsolt már le rendőr amikor meglátta, hogy egy kabriót öntözök a kulacsomból menet közben - de amikor elmagyaráztam neki, hogy a kabriós vagánycsávók engem locsoltak egy perccel korábban mikor megelőztek (húsvét volt és vicces csávók voltak, na...), és nekem a menetszél miatt úgyse volt esélyem visszaadni, egy enyjebejnyével elengedett
tudom, hülyeség volt, de megérte a kabriós hülyegyerek arckifejezése, amikor balról mellésoroltam és előhúztam a kulacsot :)
mert klasszisokkal veszélytelenebb volt, mint amikor előtte derült égből arconlocsoltak 30-nál

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 13:30:44

@Perillustris: Mégis milyen költségek nem jelennek meg az autókázás költségeiben? Fizetünk jó pár adót a kocsi után, fizetünk a benzinér piaci árat+ adót, és fizetünk a parkolásért is. Hol vannak a valódi költségek? Ha már itt tartunk, te a biciklid után milyen adót fizetsz? Akkor miért követeled a bicikli utat?
@ehpkb5: Bele néztem a tükörbe, és akkor még mögöttem volt, kb. 30-al mentem az elágazás előtt kb. 10 méterrel elkezdtem indexelni, és akkor néztem bele a tükörbe is. Mivel utána lassítottam a kanyarodás miatt, utolért, és megpróbált jobbról előzni, miközben én jobbra indexeltem, és ki voltam húzódva a sáv jobb oldalára. Amúgy nem vagyok benne teljesen biztos, de úgy rémlik, és logikus is lenne, hogy a jobb oldali sávból jobbra kanyarodva nem kell a tükörbe nézni, mert nem előzhet onnan senki! Ettől függetlenül bele szoktam nézni, mert láttam már hülye közlekedőt.

Amúgy evvel a történetemmel nem azt akartam hangsúlyozni, hogy minden biciklis hülye. Én mindig szoktam figyelni a biciklisekre, és a motorosokra is, elengedem őket ha tudom, mert attól nekem nem lesz jobb, ha feltartom őket. Eddig biciklissel konfliktusom jobbára csak gyalogosan volt, ja meg vidéken kivilágítatlan biciklissel, de szerencsére azt sem ütöttem el. De ez az eset is bizonyítja, hogy attól, hogy figyelek, még egy hülye csinálhat bajt. Ja és azt a biciklist, aki a járdán ütött el, azt megrugdostam mikor elesett, nem azért mert hátulról elütött, hanem mert még bazdmegolt is.

TH 2009.05.15. 13:36:47

@metal: tessék, @ehpkb5: összefoglalta a lényeget: "TH-nak annyiban igaza van, hogy nem tiszta a helyzet mivel a leírásodban nem szerepel, hogy tükörbe/hátra néztél-e; mivel ez alap, amit ha kihagytál, te vagy a sáros, ha nem, és a bringás úgy vágódott be melléd, hogy már indexeltél és lassítottál, akkor a bringás".

TH 2009.05.15. 13:38:06

@metal: közben, látom válaszoltál. nem árt belenézni a tükörbe a holttérben bújkáló biciklisek és motorosok miatt. A fenti esetben így a leírással kibővítve egyértelműen igazad van, a biciklis volt az idióta.

ehpkb5 2009.05.15. 13:39:41

@metal: ez esetben persze, hogy a bringás volt a sáros és nem, alapból nem vagy kötelező ez esetben hátranézni - de mint a vázolt példa is mutatja, ajánlott
ettől függetlenül abba kéne hagyni a példálózást (nekem is) hülye autósokkal/bringásokkal/gyalogosokkal

kávédávid · http://www.rednews.hu 2009.05.15. 13:45:04

ha nem autóztok nincs semmi para, nincs büdös, nincs baleset, nincs dugó, és nem is idegeskedtek annyira, előbb odaértek, és olcsóbb mint a kórházi kezelésetek zsíragyak
MINDEN ÚT BRINGAÚT

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 13:52:46

@kávédávid: "ha nem autóztok nincs semmi para, nincs büdös, nincs baleset, nincs dugó, és nem is idegeskedtek annyira, előbb odaértek, és olcsóbb mint a kórházi kezelésetek zsíragyak
MINDEN ÚT BRINGAÚT"
Ha nem autózunk, nincs gazdaság, és nem lesz mit enned!

Perillustris 2009.05.15. 14:49:27

@metal: "Ha nem autózunk, nincs gazdaság, és nem lesz mit enned!"

LOL - Remélem ezt te legalább tényleg elhiszed.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 14:52:39

@Perillustris:
Te kicsit furcsa alak lehetsz, hogy nem hallottál erről az amúgy más országokban működő dologról. A hajós verzió konkrétan létezik is, úgy hívják komp, majd ha egyszer felállsz a PC elől nézd meg, jó móka.

és lehet, hogy 5000 Ft egy jegy, de 4-en ennyi pénzből több mint 1000 km-t utazunk kocsival, és még egy meki is belefér.

TH 2009.05.15. 14:58:43

@Perillustris: Én Finnországban csináltam azt, hogy felraktuk a kocsit a vonatra Helsinkiben, és Lappföldön leszedtük...szóval azért nem kell mindent kiröhögni zsigerből...

"@metal: "Ha nem autózunk, nincs gazdaság, és nem lesz mit enned!"

LOL - Remélem ezt te legalább tényleg elhiszed. "
gondolom metal nem arra gondolt, hogy a város egyik feléből a másikba autózunk, de azért a közúti szállítás, de a városok közti autózás is fontos a gazdaság működőképessége szempontjából, nem lehet egyik napról a másikra megszüntetni.
Kicsit leegyszerűsítve csak egy kis csúsztatás azt mondani, hogy "Ha nem autózunk, nincs gazdaság"...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 14:59:07

@Perillustris:
Még a fos biciklidet is teherautóval viszik a tecsóba. Az eladó, akitől megveszek, kocsival jár be.
Aki valóban dolgozik napi 9-10 órát, annak nem opció egy 40 km-es tekerés oda-vissza, csak azoknak, akik itt fórumozással erősítik a biciklis tudatot.
Süt a nap!!! Miért nem kinn tekersz? Mert hogy dolgozni nem dolgozol, azt látom...

ehpkb5 2009.05.15. 15:00:18

@newtehen: akkor azért az olyan csúsztatásokat is hagyjuk ki, hogy győr-nyíregy viszonylatot egy RO-RO 1-2 (ha nem végig alszol, akko neadjisten 3-4) óra alatt tenne meg mert irreális és semmilyen vitában nem hivatkozási alap...

Perillustris 2009.05.15. 15:04:26

@metal: "Mégis milyen költségek nem jelennek meg az autókázás költségeiben? Fizetünk jó pár adót a kocsi után, fizetünk a benzinér piaci árat+ adót, és fizetünk a parkolásért is. Hol vannak a valódi költségek?"

Te a javadra írod, hogy piaci árat fizetsz a benzinért? Nagyszerű. Én meg piaci árat fizetek a kosárlabdáért, szintén adótartalommal. De a gumibelsőért is. És?

Szerinted amikor egyetlenegy híd vagy viadukt 60-80 milliárdba kerül, akkor hol vannak az egyéb költségek? Bár az utat többnyire a nehézgépjárművek rongálják jelentősen, a bővítési kényszer nem csak miattuk jelentkezett. Fizetsz a parkolásért? Ez kegy? Én meg fizetek helypénzt, ha pattogatott kukoricát vagy vattacukrot akarok árulni.


"Ha már itt tartunk, te a biciklid után milyen adót fizetsz? Akkor miért követeled a bicikli utat?"

Bár ezt már csak a dedósok hozzák fel, mondjuk ÁFÁ-t. Plusz elenyésző mértékben veszem igénybe az infrastruktúrát, járművem terhelése szinte kimutathatatlan, kevesebbel kell támogatni miattam a tömegközlekedést. Nagy valószínűséggel a rendszeres mozgás miatti egészségjavulás okán kevesebbet vagyok betegállományban, s kisebb eséllyel válok valamelyik népbetegség áldozatává. Nem utolsósorban közlekedésem során nem mérgezem embertársaimat, nem teszem tönkre az ingatlanokat, nem okozok zajt. Ha netán balesetet okozok, jóval kisebb az esély arra, hogy hullazacskók maradnak utánam.

Ezekre jobb sorsú országokban már rájöttek, s minden szinten előnyben részesítik a kerékpározást az egyéni motorizált közlekedéssel szemben. Itt még erre várni kell pár évig, de ami késik, nem múlik.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 15:04:59

@ehpkb5: Tudod az a durva basszus, hogy ez szerinted is, és mindenki szerint is rendben van így. De az autós pusztuljon, mi?
Hát neked jól a szádba adták, mit szajkózz, de szemed az nincs, hogy meglásd a valódi gondot.

Perillustris 2009.05.15. 15:07:14

@newtehen: "és lehet, hogy 5000 Ft egy jegy, de 4-en ennyi pénzből több mint 1000 km-t utazunk kocsival, és még egy meki is belefér."

Írjál már kérlek arról, hogyan jön ki egy kilométer 4 forintból. GYK: fejenként egy darab sajtburgerrel számolttam.

ehpkb5 2009.05.15. 15:11:50

@newtehen: először is ülj le, vegyél mély lélegzetet és nyugodj le
másodszor is sehol nem mondtam, hogy ez így rendjén van - csak rámutattam, hogy jelenleg ez a realitás és amire te hivatkozol, az úgy nem létezik. lehet követelni, dolgozni és tenni érte de a jelen vitában nem alternatíva
de mivel látom, hogy indulatból érvelsz, leírom szó szerint: szerintem is szar és lassú a jelenlegi tömegközlekedés
ezt pedig csak akkor olvasd el, ha lenyugodtál és az egybites következtetéseknél tovább tudsz gondolkodni: írom a fentieket úgy, hogy naponta BKV-val ingázok egy budai külvárosból pestre, elég sokat bringázok és elég régóta van jogsim - bár vezetni keveset vezetek mert BKV és bringa mellett nincs rá nagyon szükség

Perillustris 2009.05.15. 15:12:56

@TH: "Én Finnországban csináltam azt, hogy felraktuk a kocsit a vonatra Helsinkiben, és Lappföldön leszedtük...szóval azért nem kell mindent kiröhögni zsigerből."

Persze, ha mondjuk pár hétre-hónapra mész a távoli városba, ami esetleg nem olyan könnyen megközelíthető, akkor nem hagyod otthon a kocsid. De nehogy már összekeverjük olyan helyzetekkel, hogy elmegyek anyósékhoz Nyíregyre, aztán aznap vagy másnap vissza is jövök, mert akkor olcsóbb a taxi az állomástól.

Perillustris 2009.05.15. 15:14:09

@newtehen: S vajon tudod-e, hogy általában hol járnak kompok?

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 15:14:58

@Perillustris:
4-en megyünk.
4*5eFt = 20eFt
Számoljunk fejenként 1 sajtburgert, akkor legyen 1eFt, Te is ennyit mondtál.
A maradékból nekem pont 74 l benzin jön ki, ami az én kicsit maga, 7 l-es fogyasztásommal is TÖBB mint 1000 km.
De a vonatjegy szerintem kicsit drágább 5000 Ft-nál, átszállástól függ, felmehet az 6500-ra is.

ehpkb5 2009.05.15. 15:15:51

@Perillustris: természetesen a folyón hosszába, mondjuk a Fekete-erdőtől a Fekete-tengerig :)

Perillustris 2009.05.15. 15:21:55

@TH: "de azért a közúti szállítás, de a városok közti autózás is fontos a gazdaság működőképessége szempontjából, nem lehet egyik napról a másikra megszüntetni."

Akit csak egy kicsit is érdekel a jövő, az sem megszüntetni akarja. Először is, a fentebb említett okok miatt a közúti áruszállítás a társadalomnak kész ráfizetés, mivel a kamionok teszik tönkre az utakat (kb. százezerszer jobban terhelik, mint egy személygépkocsi), ennek ellenére nagyon kevés díj terheli a fuvarozócégeket (napi 2700 forintért egész nap használhatják az utakat). Nem véletlen, hogy egyes útvonalakon akkor is hazánk felé jönnek, amikor nem mi vagyunk a cél (sem az indulópont).

A városok közti autózás sem lenne probléma, ha valóban azok használnák a kocsit, akik tényleg rákényszerülnek, akiknek munkaeszközük az.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.15. 15:24:33

@Perillustris: Vízen. Más kérdés?

@ehpkb5: Okéoké. Nyugi van. Csak arra próbáltam meg rámutatni, hogy mielőtt mumust csinálnak az autósokból, adjanak Nekik más lehetőséget. Az emberek ilyenek, jönnek, mennek, mászkálnak.
Én most nagyon komolyan körülnéztem, hogy mivel lenne érdemes lemenni nyaralni a tengerpartra. És a csak kocsival érdemes. A vasút majdnem 2* annyiba kerülne. A buszt hagyjuk. A repülőjegy árából vehetnék egy rozogább kocsit....

Perillustris 2009.05.15. 15:27:46

@newtehen: az amortizációt és a bekerülési költséget pedig jóindulatúan elfelejtjük.

Ismétlem, nem vitatom, hogy 3-4 embernek már ezzel együtt is versenyképesebb lehet az autó, ha az adott utat számoljuk csak (hiszen az egyszemélyes utazások jelentősen rontják a gazdaságosságot).

Ezen kell változtatni. A tömegközlekedést versenyképessé kell tenni.

Perillustris 2009.05.15. 15:34:05

@newtehen: Tök jó kocsival lemenni a tengerpartra, én is úgy szoktam menni minden évben. Alapvetően nem az 1000-1200 kilométeres utakkal van a baj, hiszen ennek döntő része lakott területen kívül jön össze.

Ám persze az is igaz, hogy egy-egy tengerparti nyaralás miatt nem éri meg autót venni, mert akkor már olcsóbb a vonat is.

TH 2009.05.15. 15:36:05

@Perillustris: Ja, de árban nem tudod versenyképessé tenni, az bizony drága lesz. Nem az a gond. A baj a színvonallal van.
Ha a színvonal elég jó lenne, az emberek szívesebben ülnének vonatra vagy BKV-re.

És igenis lenne értelme az autós szállításnak is. Tfh, X rokonod kicsi faluban lakik, ahova naponta megy két busz. Azok nem igazán felelnek meg neked mondjuk, esetleg túl hamar el kéne húznod. Ilyen esetben feltehetnéd a vonatra a kocsit, elvonatozol egy közeli városig, majd onnal elautózol, és ugyanezt vissza. ez olyan rossz?

ehpkb5 2009.05.15. 15:40:34

@newtehen: oké. én nem is akarok mumust csinálni, főleg, mert én is szeretek vezetni - de mondjuk a városba nem megyek, ha nem nagyon muszáj és mégis el tudom intézni a dolgaimat
de azt is látni kell, hogy ha legalább a városok mai élhetőségét fenn akarjuk tartani, akkor csökkenteni kell az azt bezsúfoló járművek számát - és ez a feleslegesen használt autók kiszűrésével lesz a legkönnyebb
és ez alatt szigorúan csak a városon belül munkába, moziba, stb járókat kell érteni - ehhez viszont működő tömegközlekedés kell
lényeg, hogy a megoldással mindenki tisztában van, csak az érintettek nem akarják, hogy rajtuk kezdjék

ehpkb5 2009.05.15. 15:50:07

@TH: ezzel az a baj, hogy ha az autós vonatozást be akarjuk vezetni, ahhoz iszonyatos infrastrukturális fejlesztés kell. egy RO-LA (elnézést, az előbb elnéztem) nem tud csak úgy megállni az állomáson és ledobni pár autót, ahhoz kell egy külön vágány, amire rá tud tolatni (nem mellesleg letakarodva a pályáról a gyorsabb, ott meg nem álló vonatok elől) - emiatt nem is csak pár percig áll, tehát ilyen vagont személyvonathoz kapcsolni se lehet mert az autómentes utasok fellázadnának
szóval ez a nagyközönség számára sose fog működni, viszont nagyon jól eltávolítja a kamionokat az utakról
amúgy meg, ha már vonattal mész távoli városba, akkor sokkal jobban jársz, ha van néhány bérbringa a pályaudvar előtt :)

TH 2009.05.15. 16:22:47

@ehpkb5: ok, csak annyit mondtam, hogy az ötlet maga annyira nem abszurd, nem azt, hogy érdemes lenne kivitelezni.
Bérbringával sokra mész, ha még 30 km-et kell menni, mondjuk családostul...

zongora 2009.05.15. 16:24:52

@Dax:
Alapvetően egyetértek Veled, a szülőkkel kapcsolatban,de soknak közülük nincs jogosítványa, s talán se kedve se ereje, hogy a szabályokat megtanítsa, hogy a miérteket már ne is említsük.
Ez látszik a közlekedő embereken.

Amit írtál az iskoládról az jó, de a rutint, csak a rendszeres gyakorlás hozza meg.

A felnövekvő nemzedék minden országban belenő egyfajta közlekedési kultúrába.

Ha ezen a kultúrán változtatni akarsz, a kicsiken kell kezdeni. S látod, hogy a szülők
nem mindíg a legjobb példát hozzák.

ehpkb5 2009.05.15. 16:36:09

@TH: persze, az ötlet életképes, de csak speciális feladatokra
nagyobb távokra országhatárokon belül még sokáig nem lesz alternatívája az autónak de a probléma inkább a városon belül van

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.15. 17:34:42

@Perillustris: Hogy jön ide a kosárlabda?
Fura, hogy mindig, minden témában van pár olyan személy, aki előre betanult pár mondatot, és csak azt tudja ismételgetni:
Az autókat ki kell tiltani..., bicajozni mennyivel egészségesebb.....,

De ha más témát akarunk: a dohányzásnál az autók mennyivel jobban mérgeznek téged.....
A fű nem ártalmas, azt csak a maffia terjeszti....

Minden témában van ilyen egyszerű gondolkodású emberke!

ehpkb5 2009.05.15. 17:49:46

@metal: úgy jön ide a kosárlabda, mint bármilyen más fogyasztási cikk amit 'piaci áron veszünk' - jelesül hogy a benzinbe ugyanúgy van beleépítve mindenféle teher és adó, mint bármilyen más fogyasztási cikkbe

TH 2009.05.15. 18:07:33

@ehpkb5: a benzinbe kicsit több teher van építve, mint másba, nem?
Városon belül pedig éljen a P+R és a tömegközlekedés...ehhez csak a P+R parkolók és a tömegközlekedés hiányzik...Bpesten legalábbis...
pontosabban a közlekedési hálózat nem annyira rossz, de a szolgáltatás színvonala nem elég jó.

ehpkb5 2009.05.15. 20:34:48

@TH: persze, amennyivel több hozzárendelhető társadalmi költsége is van - de ezt már kitárgyaltuk/ták itt párszor
nekem nincsenek illúzióim ezzel kapcsolatban - a BKV-t elfogadom olyannak, amilyen, és nem várok tőle többet, tudva, mennyi pénzből működtetik. hangsúlyozom a 'működtetik'-et, nem azt, összeesen mennyi pénzbe kerül nekünk

Perillustris 2009.05.15. 20:53:25

@metal: Látom, nem volt akváriumod, ezért elmagyarázom. A kosárlabda szándékosan volt - elsőre talán - idegennek tűnő példa. Mivel szinte kegyként említetted, hogy piaci árat fizetsz, kisarkítva közöltem, hogy nagyon sokan nagyon sok mindenért piaci árat fizetünk, s ez így is van jól általában.

Betanult szövegek? Bizonyára magyar politikusokhoz szoktál, ezért fura, ha valaki nem változtatja a véleményét attól függően, honnan fúj a szél (GYK: ki tömi a zsebet).

Egyébként pedig hiába szeretted volna most jól megmondani a "frankót", mert kiindulási alapnak tökéletesen megfelel, hogy amíg a kerékpározásnak jótékony élettani hatásai vannak, addig az autók kipufogójából mérges gázok távoznak, ezért mindenkinek elemi érdeke egy ideális világban, hogy minél többen bicajozzanak, s minél kevesebben autózzanak. Ez annak is érdeke, aki bármennyire is szeretne, munkája vagy egészségi állapota miatt kénytelen kocsival menni, hiszen amellett, hogy az ő egészsége is jobb lesz, a munkáját is hatékonyabban tudja végezni, ha nem kell dugóban rohadnia nap mint nap.

cso zsi 2009.05.15. 21:05:22

@Perillustris: Te biciklista, nézz már körül egy kicsit a világban.
Egyrészt, még az NDK-ból is jöttek turisták autószállítós vonattal, nem újkeletű a dolog.
A neten megrendelt dolgoknak valahogy a fogyasztóhoz kell jutni, ha már megrendelte, és netán előre fizetett érte.
Az ominózus Soroksár-Kaszásdűlő túra épp ilyen: a telephelyről a nagykerbe, rendelés összeállítása, majd leszállítása.
Az a fránya pc-alkatrész nem fér bele egy e-mailbe. Összerakva még nagyobb a csomag. Adjam fel postán?
Az a szerencsétlen csomagszállító szintén furgonnal jár, és semmivel nincs több joga (megállni, tilosban parkolni stb...), mint egy "fehérfurgonosnak".

cso zsi 2009.05.15. 21:25:55

@ehpkb5: Azért pár köbméter beton és vasanyag, egy feljáró építéshez a vágány végére minden állomáson, (elég a nagyvárosokban, ahová jár normális sebességű vonat) mennyibe kerülhet?
batia.infopace.net/IMG_0506110188m.jpg
batia.infopace.net/IMG_0506110190m.jpg

Egyébként Amszterdam is jól autózható, ha ésszel teszi az ember.

Magyarországon távoli városba vonattal csak csomag, és gyerek nélkül, valamint mérhetetlen türelemmel lehet elutazni.
Egyszer próbáltunk babakocsival és csomaggal eljutni a célba vonattal, átszállással.
Az átszállásra várakozási idő alatt háztól-házig jutottunk volna kocsival.

ehpkb5 2009.05.15. 21:46:32

@cso zsi: ez a megoldás csak fejpályaudvarokon működik, érkezéskor ugye a vagont le kell kapcsolni a vonat végéről, egy külön mozdony kitolja egy másik vágányra, amihez oda kell vezetni az utat tehát tőke, szervezés, géppark kell hozzá - tudjuk, hogy ebben a MÁV nem jó. és akkor a lassúságról még nem is beszéltünk. lényeg, hogy nem azt mondom, hogy nem működik, de nem alternatíva még egy főútnak se - a városok zsúfoltságát még annyira se oldja meg
nem is személyautók szállítására találták ki, hanem hogy a kamionok ne csesszék szét az utakat

ehpkb5 2009.05.15. 21:49:00

@cso zsi: amszterdam meg talán azért autózható jól mert egy közlekedőre 4-nél kevesebb kerék jut :)

ehpkb5 2009.05.15. 22:02:49

@cso zsi: ne csúsztassunk már, ez autópálya vagy legalábbis gyorsforgalmi út, lényeg az, hogy nem belváros, köze nincs se a poszt eredeti témájához, se ahhoz, amiről az utóbbi időben beszélünk :)

cso zsi 2009.05.15. 22:45:38

@ehpkb5: Ezt lesd meg nappal is.
92.67.244.238/axis-cgi/com/ptz.cgi?camera=1&move=home
http://societyshop.webcam.nl/


Legyen bringa. Ma reggel egy paraszt öltönyös, laptoppal a vállán, drótszamáron ülve, az Andrássy úton zöldön átkelő gyalogok közé hajtva akart haladni, majd meglepődött, hogy az autósoknak is zöld van.
Egy perccel később a következő bringás hajtott át az összes piroson, ahol úgy tűnt számára, hogy nem jön senki a keresztutcákból.
Úgy tűnt = megvédték a szaros életét...
Pár percre rá egy bácsika tekert szemből, így a bringalámpákat, és az autós jelzőket sem láthatta.

B.GY. 2009.05.15. 22:51:46

Én nem dudálok a bicajosokra,ha fasz elbaszom és kész.Majd legközelebb szétnéz.

ehpkb5 2009.05.15. 22:53:42

@cso zsi: bár nem jön be a link, de nem a napszak a lényeg... különben az előző képen is este volt, nem reggel :)

ehpkb5 2009.05.15. 22:55:37

@cso zsi: és tényleg hagyjuk már a példálózást, bármelyik oldalról sorolok neked bunkókat az én napi közlekedésemből is

cso zsi 2009.05.15. 23:08:14

@ehpkb5: Nem példálózás, ma aktív gyalogosként közlekedtem az Operánál.
Reggelenként a Bajcsy Deák térrel szemben lévőfrontján a járdán 2-3 bringás hajt a nép között, az Andrássyhoz érve a zebrán mennek rá a bringaútra, vagy kimennek a kanyarodósávba, és ott a lámpa színétől függetlenül fordulnak jobbra. Minden reggel, 8-9 között, amikor arra járok. Mostanában sűrűn.
A minap egy turista járt pórul, amikor az Andrássy-Káldy sarkon egy Zónataxis balra bekanyarodott a záróvonalon keresztül. Aztán hevesen bólogatott a rendőrnek a taxisofőr. Idióta minden járműtípuson van.
Autóval igyekszem vigyázni mindenkire, de nem vagyok mindenható, és fiatalabb sem leszek.

ehpkb5 2009.05.15. 23:13:56

@cso zsi: idióta minden járműtípuson van. tudjuk. épp ezért semmi értelme sorolni a tapasztalt példákat és ezzel hergelni magunkat
úgyse billentenek semmilyen mérleget semmilyen irányba

Perillustris 2009.05.15. 23:41:10

@cso zsi: Valószínűleg nem egy-két napra jöttek az NDK-ból.

"A neten megrendelt dolgoknak valahogy a fogyasztóhoz kell jutni, ha már megrendelte, és netán előre fizetett érte."

Amikor azt mondom, hogy autózzon akinek muszáj, kábé erre gondolok.


"Az a szerencsétlen csomagszállító szintén furgonnal jár, és semmivel nincs több joga (megállni, tilosban parkolni stb...), mint egy "fehérfurgonosnak"."

A szerencsétlen csomagszállítók részére ki kell alakítani extra megállóhelyeket a mellékutcákban, ahol max. 10 percre lehet parkolni, havi átalánydíj ellenében.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.16. 08:03:09

@Perillustris: Azt bírom, amikor elkezdi összehasonlítani a tömegközlekedő az autóval, hogy ötezeré, nem mész el Debrecenbe...

Jah.
Csak Győrben kell venni két jegyet, mire odaérsz vasúthoz, ha nincs szerencséd Budapesten kell egyet metróznod, aztán Debrecenben sem biztos, hogy mindenki a pályaudvaron akar aludni.

NEkem körülbelül az a 360 kilométer, ami a Győr-Debrecen távolságot jelenti, ha száguldozok akkor kerül kb 5000 HUF-ba, és megspóroltam a városi tömegközlekedést, amit elvesztek az amortizáción.

A nyereségem tehát az idő, meg az, hogy nem akkor megyek, amikor a vonat, hanem amikor én akarok...

Miről beszélünk?
Miért van az, hogy ha két ember van, akkor meg fel sem merül, hogy vonatozzon?

Hiába varázsolsz, csak akkor éri meg vonatozni, ha nincs autód, és csak akkor éri meg nem tartani autót, ha évente kettőnél többször nem mész sehova.

cso zsi 2009.05.16. 12:54:35

@Perillustris: "A szerencsétlen csomagszállítók részére ki kell alakítani extra megállóhelyeket a mellékutcákban, ahol max. 10 percre lehet parkolni, havi átalánydíj ellenében."

Annyi eszed van, mint egy politikusnak. Íróasztal mögül terveznek olyan dolgokról, amiről fingjuk sincsen. Aztán végrehajtatják, és nem értik, miért nem működik.
10 perc elég arra, hogy letedd az autót, kipakolj a kocsi mellé, és átverekedd magad a kapuőrségen/portáson. Egy mellékutcából csak a két saroknyi séta elvisz 3-4 percet.
Élelmiszer kiszállításnál jelenleg azért kell két ember, mert egy behordja az árut, egy meg vitatkozik/kifizeti a rendőrt/parkolóőrt.
Ha csak egyedül van, akkor a napi borravaló nem fedezi ezeket. Áruszállítós parkoló nagyon kevés van, és általában rokikártyás luxusautók állnak ott.
Az ember társaslény. Biciklizni lehet egyedül, de családi dolgokat (bevásárlás, utazás gyerekkel), nem lehet két keréken megoldani, akárhogy fújod a magadét.
A tömegközlekedés jelenlegi szintje meg alkalmatlan rá.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.16. 13:03:51

@kolbászoszsömle: "csak akkor éri meg nem tartani autót, ha évente kettőnél többször nem mész sehova."

Szerintem az emberek nem számolják végig, hogy tisztán pénzügyileg megéri-e autót venni. Ha kiszámolnák, meglepődnének. Én egyszer vagy 15 éve egy vita kapcsán megtettem: BKV-bérlettel az egész családnak, sok belföldi kirándulással, évi egy repülős nyaralással, sok taxizással is olcsóbb volt NEM autót venni.

(Persze rengeteg paraméter van, az autó méretétől kezdve a cseregyakoriságig, családmérettől a lakó- és munkahelyig: nem vonom kétségbe, hogy másnak más eredmény is kijöhet. Az viszont biztos, hogy az általam számolt eset elég tipikus volt.)

Viszont ez az költségösszehasonlítás teljesen lényegtelen: az autó annyival rugalmasabb és kényelmesebb, hogy emiatt az emberek - ha megtehetik - minden számolgatás nélkül megveszik és élvezik.

Ez rendben is lenne. Kiránduláshoz, nyaraláshoz, vidéki családlátogatáshoz ideális. Azt is elfogadom, hogy bizonyos gazdasági tevékenységekhez is nélkülözhetetlen.

Viszont pl. városon belül mindennapos munkábajáráshoz már nem feltétlenül az. Nem az az autósnak (dugó, parkolási nehézségek) és nem az a közösségnek sem (környezetszennyezés, városi infrastruktúra leterhelése).

Érdekes lenne, ha minden autós egyszer őszintén elgondolkodna azon, hogy valóban minden egyes alkalommal az autó a legjobb megoldás-e arra, amit éppen csinálni akar. Nem az lenne a cél, hogy dobjuk el a kocsit és menjünk vissza a barlangba, hanem az, hogy értelmesen hasznéljuk. Élvezzük az előnyeit, de lehetőleg ne fulladjunk meg a benzingőzben. Ha havonta kétszer más közlekedési eszközt választasz, már az is segíthet.

Érdemes lenne pl. néha próbát tenni, hogy tényleg annyival lassabb, drágább, kényelmetlenebb-e MINDIG a BKV, vagy ez inkább csak egy autós legenda, ami persze remek kifogás.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.16. 13:38:23

@promontor: Persze.
Az ember tipikusan hülye, ám ez nem jelenti azt, hogy a hülyeséggel kell összehasonlítani a másik hülyeséget.

A tömegközlekedés fix árú, azzal nem lehet sokat varázsolni.
Az a kérdés, hogy Te tudsz-e annál olcsóbb (a kockázataival együtt) alternatívát arra, hogy A pontból B pontba eljuss, eljuttassa a családot.

Én tudok. Ez azt jelenti, hogy a tömegközlekedés biztos nem hatékony.
Még akkor sem, ha hatékonyabb, mint az átlagember nemtömegközlekedős mozgása.

Én egyetlen alternatívát tudok elképzelni: Azt, hogy a helyi közlekedés legyen ingyenes.

A tömegközlekedés finanszírozása amúgy is jórészt állami, önkormányzati zsebből történik, és még így sem versenyképes az autóval.
Ha ingyenes lenne, lehet, hogy még én is busszal mennék városon belül, ez pedig azt jelenti, hogy más autóbanőtt emberek is leteszik a kocsit, így az útkopás, légszennyezettség, zajártalom csökkenéséből következő kiadáscsökkenés rentábilissá tenné ezt a megoldást.
Egy esetleges szedjünk pénzt, ha mégis bemész autóval oda, ahova ingyen megy a busz akció keretében meg még inkább.

Ha meg nem, akkor hazugság az, hogy az autók koptatják az utakat, és azt sokba kerül megcsinálni... :o

ehpkb5 2009.05.16. 14:49:50

@kolbászoszsömle: az 'ingyenes tömegközlekedés' és az 'ingyenes társadalombiztosítás' ugyanolyan demagógia-e? :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.16. 15:09:55

@ehpkb5: Melyik éri meg jobban?
Ingyé adni azt, ami most is sokba kerül az államnak, ám így sem éri meg a póginak, és megspórolni az útfelújítás javát, vagy beszedni a jövedéki adót, és abból olyan szinten tartani a tömegközlekedést, hogy halódjon, és a civilek pofáját betömni néhány kiadvánnyal, ígérettel, és jókat röhögni a másik felén, amelyik azon görcsöl, hogy "jobb legyen" de a keretekből nem hajlandó kilépni.

Magyarán szuficites-e az államnak, hogy én autózok.

Ez a kérdés, nem az, hogy demagógia-e az ingyenes tömegközlekedés.

Mert ha nem szuficites, nem demagógia, mert mindegy, hogymire fizet, de legalább tiszta lesz a levegő, ha meg szuficites, akkor úgyis legyakják a tömegközlekedést (tetszhalálban tartják) hogy fel ne szálljak a buszra, és akárhogy sügérkedik itt a nép, kurvamindegy, mert csak a lúzerek maradnak a buszon.

Ennyni

ehpkb5 2009.05.16. 16:37:22

@kolbászoszsömle: ez elvben mind nagyon szép, de megvalósíthatatlan mert az össznépesség sose fogja elfogadni, hogy ab start fizet valamiért, amit lehet, hogy nem is akar használni - ilyet nem lehet meglépni a szokásos kivételek hosszú sorával, amitől aztán értelmét is veszti az egész
az autósok se fogják önként meghitelezni az átállás alatti kiesett BKV-bevételt, aminek használatára aztán dugóadóval kényszerítik rá őket
amúgy a te autózásod (meg az enyém is, meg még számtalan hasonló példa) lehet szufficites (és az is) amíg nem állítjuk szembe a hozzárendelhető költségekkel
pont e miatt az 'A-tól elvesszük és B-nek odaadjuk valamilyen ideológiai vagy populista indokkal' nem az alanyi jogon ingyenes és alanyi jogon fizetett tömegközlekedés a megoldás, hanem a BKV eladása és piaci alapú újraszervezése: kerüljön annyiba, amennyiből működtetni lehet, és csak azok fizessék, akik használják
empirikusan, mellőzve az olyan fogalmakat, mint a legyakás, sügérkedés és lúzerek
ennyi

Perillustris 2009.05.16. 16:42:10

@cso zsi: Akkor legyen 15 vagy 20 perc. Az elv a lényeg: szabályosan meg tudjon állni az és annyi időre, amennyi szükséges számára.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.16. 20:23:35

@ehpkb5: OK, csak addig, amíg nekem, mint polgárnak nem éri meg használni, hadd nézzem má tökhülyének, lúzernak azt, aki nem elég, hogy használja, de még rá is akar beszélni a használatára... :o

ehpkb5 2009.05.16. 20:45:31

@kolbászoszsömle: tőlem bárkit nézhetsz bárminek, de te téged minősít, ha hülyének nézel valakit aki próbál kicsit tovább látni az orra hegyénél

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.16. 21:23:37

@ehpkb5: Ezt hogy érted?

Miért várja el tőlem _bárki_ azt, hogy a saját érdekeim ellen cselekedjek?
Miért várnám el _bárkitől_ hogy a saját érdekei ellen cselekedjen?

Ha valamitől _nekem_ _neked_ _neki_ sokkal rosszabb lesz (többe kerül, és még az időd is el van baszva), mint amennyit a közösség profitál belőle, akkor miért lenne az az elvárható, hogy mindenki maga ellen dolgozzon egy nagyobb jóért, ami viszont nem elég nagy?

Ez így értelmetlen.

Az egész tömegközlekedést a pénzen keresztül lehet megfogni.
Vagy az autózást kell drágává tenni (muhahahaha), vagy olcsóbbá kell tenni tömegközlekedést.
Az autózás drágítása a dugódíjon, valami baszomadón az autón, vagy az üzemanyagon keresztül lehetséges.
A baszomadó az autón, kicsit nehézkes, mert, ha az érezhető nagyságú, akkor vagy mindenki szlovák, szerb, osztrák (teher)autóval fog szaladgálni, vagy a szállítás költségei emelkednek meg, amit érezni lehet majd a csirkefarhát árában is.
Ha az üzemanyag ára emelkedik drasztikusan, akkor tankturizmus lesz belőle, és egyre messzebbről éri majd meg tankturistáskodni, és lesz egy jóképű új olajmaffiánk, ÉS felmegy a farhát ára, mert az a hülye traktor is diesellel megy. Amit, ha a paraszt le tud írni,akkor meg megenlesz egy jó kis olajmaffiánk, és sok dieselautónk, trakiolajjal.
Ha a dugódíj lesz bevezetve, akkor az esetleg tud lenni egy megoldás, de a helyi lakosoknak tutira lesz kedvezményük, lesz bérlet, lesz ilyen-olyan könnyítés, ÉS be lesz építve a csirkefarhát árába.

Szóval szerintem sarcnek nem rossz, lehet majd mutogatni, hogy lám, lelassult a forgalomnövekedés növekedésének üteme, a biciglistál boldogok lesznek, mert kibasztak az autósokkal, de a probléma nem lett megoldva, csak beszedtek egy valag pénzt.
Plusz néhány üzlet, bolt egyéb lehúzhatja a redőnyt/költözhet valami másik városba, mert hirtelen máshonnan olcsóbb lesz a mágneskapcsoló.

ehpkb5 2009.05.16. 22:33:10

pont ez a 'mindent akarok, most' hozzáállás vezetett a mostani gazdasági pittyputtyhoz
nem, nem járhat mindenki kocsival, mert hosszú távon senkinek sem éri meg. csak egy kicsit kéne utánagondolni és nem csak azt szajkózni, hogy én járhatok kocsival a többiek meg le vannak szarva
ne mondd nekem, hogy a sok embernek, akit reggelente egyedül látok ülni a kocsijában az M1-M7 bevezetőn kijön a dugóban álldogálás havi 13400-ból - ennyi a bérletem konkrétan, ez havi 20 munkanappal számolva napi 670 Ft, azaz bő két liter benzin és akkor még a többi költségről nem is beszéltünk
még ha meg is tehetném, hogy kocsival járok, akkor se tenném. nem kéne a tisztelt polgároknak olyan magasan hordani az orrukat hogy ők aztán nem szállnak BKV-ra, az a plebsnek való
bocs a kirohanásért
és itt szigorúan a városon belüli ingázásról beszélek, ugye

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.17. 08:46:41

@ehpkb5: A válság az, hogy nem tudjuk eladni amit gyártunk, mert nem veszi meg senki, és a válságot az okozta hogy túlfogyasztunk...

Értem. :)

ehpkb5 2009.05.17. 09:35:47

@kolbászoszsömle: a hitelbőség okozta a túlfogyasztást (és a rengeteg hitelből guruló autót), a túlértékelt hitelekkel való kereskedés kipukkadása okozta para miatt fogytak el a termelést finanszírozó hitelek (és a bankközi hitelek), ami miatt csökken a bevétel, ami miatt csökken a kereslet
kifejthetem bővebben is, de azt nem fogod tudni cinikus másfél sorban megcáfolni :)

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.17. 10:53:54

@ehpkb5: Persze, és ez nem ennek a blognak a témája.

Ám ettől függetlenül fenntartom, hogy (tudom, nagyon egyszerű, és földhözragadt gondolkodás, mely nem veszi figyelembe az emberiség jövőjét), hogy a jelenlegi tömegközlekedési árak mellett simán nem éri meg/éppen csak megéri azt használni.
Noh, hogy most a mafajta földhöz ragadt, hitellel nem, ámde néminemű pénzügyi kultúrával rendelkező embereket sikerüljön rávenni arra, hogy esetleg lemondva a kényelemről buszra, vonatra szálljanak, ezen változtatni kell.

Az, hogy mindenki beszél, megy a blabla, hogy pusztul a föld, meg az erdő, meg asztmás a városlakó, az csak azt fogja indukálni, hogy kiköltözök az agglomerációba, és még többet autózok.
Tehát kontraproduktív.
Valami tett kellene.
Nem az, hogy buszsáv, meg P+R (azt azért is fizetek, meg még bérletet is vegyek), hanem vagy hatalmi szóval kitiltani az autóst a városból (aztán majd bezár a kocsma, meg jönnek a kivételek), vagy anyagi alternatívát mutatni.
Azt, hogy azért nem éri meg autózni, mert van olyan, ami sokkal-sokkal olcsóbb.

A tömegközlekedést használók most sem fizetnek sokkal többet a szolgáltatásért, mint _bárki_ más, lévén nemcsak, hogy az önkormányzati meg az állami lóvé nem elég a busztársaságokra, de még hitelt is kell felvenniük, amit majd az önkormányzat, meg az állam jól kifizet.

Az, amit egy pesti megfizet a bérlettel, az a buszsáv.
Azt viszont nagyon olcsón kapja.
Én is fizetnék évi 100k forintot azért, hogy legyen egy olyan sávom, amit csak olyan használhat, aki fizetett 100k forintot érte.

más
Feljebb valaki ajánlgatta, hogy az milyen faja is lenne, ha az autókat hordanák vonattal A-ból B-be, amire az volt a válasz kb, hogy lufasz, a vonat nem arra való.
Ez az a mentalitás, ami miatt nem lesz itt semmi ebből: a pesti nő ül az íróasztalánál, és kitalál.
Fel sem merül benne, hogy Debrecen nem a világ vége, és, hogy mondjuk Komádiba nem megy vonat, busz is csak alig.
Vagy a baranyai aprófalvak esete.
Ha annyiért elviszi az autómat és a családot a vonat Debrecenbe monjuk, mintamennyiért az autó elvisz engem és a a családomat, akkor lehet, hogy inkább társasoznék az út alatt.
Ha ez nem megvalósítható, akkor a rendszer egy szar, amit semmi értelme fenntartani, mert a vasúti szállítás drága.

Perillustris 2009.05.17. 11:04:48

@kolbászoszsömle: "Miért várja el tőlem _bárki_ azt, hogy a saját érdekeim ellen cselekedjek?"

Szerinted az érdekeid ellen való, ha nem mérgezzük magunkat és másokat?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.17. 11:57:52

@Perillustris: Ez demagógia.
Van-e kimutatható hatása az egészségi állapotomra annak, ha én buszra ülök, ahelyett, hogy autóznék, eltekintve az utazóközösség fertőzött tagjaitól kapott pandémiás isiásztól?

Mert a családi kasszában éves szinten kb egy nyaralásnyit termel az autó a tömegközlekedéshez képest...

ehpkb5 2009.05.17. 12:05:23

@kolbászoszsömle: nem az a lényeg, hogy földhözragadt álláspont, hanem hogy a tied, és az alapján nem általánosíthatsz
és hiába tudom, hogy nekem konkrétan sokkal-sokkal olcsóbb (az éves bérletből csak a kötelező és 4-5 tankolás jönne ki), úgyse fogjuk meggyőzni egymást
de ha már tettekre vágysz, sőt, egyéni kezdeményezésre, akkor az, hogy valaki BKV-val jár kocsi helyett, nem számít annak? mivel azt már megbeszéltük, hogy központi, állami megoldásra nem nagyon van esély, nem ez lenne a kezdet?
a te gondoladmeneted is oda vezet, hogy ezt nem állam bácsi fogja megoldani, akkor csak egy lépéssel kéne továbbgondolni, és eljutnál az egyéni felelősséghez
a buszsáv áráról és kihasználtságáról meg ne beszéljünk amíg a buszok tele vannak, a többi sávban meg autónként 1-2 ember üldögél a dugóban
fentebb se mondta senki, hogy a vonat nem arra való - hosszútávú célfuvarokra jó, de a városok belső közlekedési problémáit nem oldja meg. ne mossuk már folyton egymásba ezt a kettőt, semmi közük egymáshoz
a MÁV olyan, amilyen, azon is csak a privatizált újraszervezés segítene, akkor talán reagálna is az olyan igényekre, mint hogy te inkább társasoznál az út alatt
uff, beszélem
most pedig autóba ülök, de a várost messziről elkerülöm :)

ehpkb5 2009.05.17. 12:08:11

@kolbászoszsömle: ez is demagógia, én egész életemben BKV-tam, mégse kaptam el tömegközlekedésen soha semmit

cso zsi 2009.05.17. 13:05:10

@ehpkb5: Muszáj összemosni.
Nem csak a vonat, és nem csak a városi tömegközlekedés alternatívája az autó, hanem a kettőé együtt.
A rotakapát nem lehet vonaton vinni a telekre. ahhoz kombi autó kell, vagy kölcsön utánfutó.
(A céges furgonnal való feketefuvart most ne vegyük ide, bár az is autós.)
Ha egynél több ember utazik vidékre, akkor a busz/vonat árban nem versenyképes az egy utazásra vetített költséggel. (A vonat is, a busz is olyan adókból tartja fenn magát, amit mindenki fizet, autós is, és aki ki sem mozdul a szülőfalujából. A busz az autósok által finanszírozott utakat használja. Lehet jönni a járulékos költségekkel, abból épp a nem autózók járnak jól.)
Tegyük fel, hogy abban a szerencsés helyzetben leledzünk az asszonnyal, hogy belvárosközeli lakásból belvárosi munkahelyen dolgozunk, közel egymáshoz, ahol az egyik helyen a mélygarázsban jár parkoló is.
Ebben a pillanatban mi leszünk a környezetszennyező gonosztevők, mert nem költünk 18000 forintot bérletre.

Ha mindenki adójából finanszírozzák az összetákolt gazdasági helyzetű mammutjainkat, akkor miért is kérnek még az utastól is?

Persze, ki kell rúgni a buszvezetőt, a takarítót, és a váltóőrt és rögtön nem lesz deficites a cég. Ja, hogy nem működik? Kit érdekel? A birkák fizetnek, a vezetők milliós fizukat visznek haza.
Meg lehet válni olyan személyzettől, akiknek a munkájára nem lenne szükség az ingyenes utazáshoz. Jaj-jaj, akkor a pénzügyön, meg a bérelen is kevesebb ember kell, és nem kell az Ensz-palota, hogy az egész cég nemfizikai állománya elférjen 3000 négyzetméteren.
Ehelyett felszámoljuk a buszgarázsokat/remizeket, elküldjük a szerelőket, és sírunk, hogy a helyzet nem jó.

Mennyit utazol BKV-val? Nekem "csak" egy óra az utam (kocsival 45 perc) 1 metróval és 1 busszal. Kollégám az agglomerációból busz-metró-metró-busz 1 óra 40 perc (kocsival 50 perc). A nap végén ugyanez vissza.
Ugyan már ritkábbak a csövik, de a "téli melegedő" idején TBC is volt kapható. (Igen, már megint van nekünk ilyenünk.)

Perillustris 2009.05.17. 17:23:33

@kolbászoszsömle: "Mert a családi kasszában éves szinten kb egy nyaralásnyit termel az autó a tömegközlekedéshez képest."

A sok barom BKV-zó. Nem jöttek még rá, hogy ha autóval járnak, "ingyen" nyaralhatnak.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.05.17. 19:24:33

@Perillustris: mé? Az emberi értelemben tudsz hinni egy olyan világban, ahol 10 éves részletre vesz valaki egy Suzukit, és jelzáloghitelből megy nyaralni? :o

Perillustris 2009.05.17. 19:45:13

@kolbászoszsömle: Ááá, már rég nem vagyok idealista, de jómagam megteszem a magam kis lépéseit.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása