Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kikerülhetem a beragadót körforgalomban?

2009.05.21. 15:53 :: Kisikasa

A kevésbé rutinos vezetők sokszor zavarban érezhetik magukat ismerősnek hitt forgalmi szituációban, ha nem az elképzelésük alapján történnek a dolgok. Attila a ti segítségetekre számít, és még le is rajzolta a kérdéses helyzet.

Egy kérdésem lenne a blog olvasóihoz, mert a KRESZ alapján nem tudom értelmezni az alábbi, velem megtörtént közlekedési szituációt. A képen látható elvileg egysávos körforgalomban az a szituáció adódott, hogy a kék színnel jelzett autó szerette volna elhagyni a körforgalmat, de a zebrán áthaladó gyalogosok miatt megállt, így a körforgalom forgalmát feltartotta.

Ezzel még nincs is semmi bajom, de utána megállt a sor. A szürke színnel jelzett autó irányjelzés nélkül, kb. az ábrán jelzett helyen állt a forgalmi okok miatt. Én mögötte érkeztem, és a következő lehetőségnél jobbra szerettem volna elhagyni a körforgalmat. Mivel a szürke autó nem indexelt jobbra, álltak egy helyben és láttam, hogy a gyalogosok miatt várnak, ezért én jobbra indexelés mellett elhagytam a körforgalmat, úgy, hogy ehhez az álló szürke autós mellett el kellett mennem jobb oldalon, illetve egy kicsit az ő előtte lévő autó mellett is.

Igazából eddig nem éreztem problémásnak a helyzetet (mivel úgy gondoltam, hogy ő is később akar kihajtani, azért áll ott), csak miután elhaladtam a szürke mellett, rámdudált - jah és utána ő is kijött a körforgalomból jobbra, amint az előtte haladó elment előle, és nem kellett kicsit sem jobbról elhaladni mellette...

Én kényelmesen, jelezve elfértem a körforgalom jobb szélén, amíg ők a belső részen várakoztak. Alapvetően nem is használná az ember a fel nem festett - relatíve szűkös - körforgalmat párhuzamos közlekedésre, de amikor forgalmi akadály van, akkor előjön ez a probléma. Szóval mitől lesz egy körforgalom párhuzamos közlekedésre alkalmas? Szabályosan közlekedtem-e?

150 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.21. 20:32:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az igaz, hogy "megállásnak" nem minősül, de "állásnak" igen: Azaz nem halad. Ha meg nem halad, akkor Te nem előzöd. Hanem kikerülöd.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.21. 20:41:55

@promontor: A dolog szabályosságával vitatkoznék, de ha az ember normálisan csinálja, akkor nem lehet gond. Szerintem renegtegen így csinálnák, mint a posztoló, nincs is ezzel baj, de nemtudom, mit szólna hozzá egy rendőr. Más kérdés, hogy a szürke autó volt a béna/szabálytalan.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.21. 21:04:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Avval egyetértek, hogy a konkrét paragrafusoktól függetlenül a posztoló teljesen normálisan járt el.

A szabályosságán nyilván lehet vitatkozni (erre is való ez a blog, ugye... ;-), de a konkrét esetben akkor sem előzésről van szó, mert a többi autó állt. Azaz ha szabálytalan volt, akkor semmiképp sem a "jobbról előzés" miatt volt az. De egyébként szvsz szabályos is volt, meg korrekt is.

Na jóccakát!

íyxcvb 2009.05.21. 22:13:37

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Promontornak igaza van: Álló járművet nem lehet előzni csak kikerülni, tök mindegy milyen okból áll.

Én szintén megcsináltam volna amit a posztíró tett.

Azoknak akik párhuzamos közlekedésre alkalmasnak minősítenek egy egysávos körforgalmat, azoknak szól a következő:
Ha két busz vagy teherautó elfér egymás mellett egy úton, és haladni is tudnak egymás mellett az oké, de attól mert két szemályautó vagy motor elfér, attól még nem alkalmas párhuzamos közlekedésre. El kellene szakadni a B kategóriás jogsitól és más járműveket is figyelembe kellene venni.

randomuser1 2009.05.21. 22:15:29

én is így szoktam, sőt, még ígyebbül, különben is, jobbratartási kötelezettség van idehaza ha jól tévedek, szal minek tendál mindenki állandóan balra, számomra örök titok...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.21. 22:36:01

@íyxcvb: Én is így csináltam volna, mint a posztíró, de attól még lehet szabálytalan.

rushman 2009.05.21. 23:29:28

Tipikus idióta, aki a dudát mindig hamarabb találja meg, mint az indexet.

vhm 2009.05.21. 23:40:03

@íyxcvb: kamionnal mehetsz keresztben nyilván, mert máshogy nem lehet. de személyautóval jobbra kell(ene) tartani - főleg kihajtás, azaz jobbra kanyarodás előtt.

vhm 2009.05.21. 23:49:03

@XXXXXXX: alacsony az a bizonyos kerítés. ez a magyarázat. egyszerű :)

egyénként is miért menne szabályosan az út szélén? akkor megelőzhetik könnyebben gonosz csúnya emberek, jajj. tisztára a középsősávban végig kihaénnem kalapos őstulok emberek. M1M7 ki-be vezető, M7 végig és sorolhatnám... főleg hétvégén, jajj vajon miért, hétvégi vezetők talán?

ezek sokkal nagyobb gondok, minthogy 90-el vagy 100-al megy valaki.

autópályán is ott vannak a mátrix táblák: mi van rá kiírva? "jobbról előzni tilos!". Nem pedig az, hogy "tarts jobbra barom!" - mert akkor eleve nem tudnának/nem kellene jobbról előzni. De nem, az logikus lenne. Így még a béna, akit folyamatosan balról jobbról előznek lehet felhéborodva, hogy dehát jobbról előzni tilos, ki is volt írva.

mindegy is, ez messzire vezet és nem is itt a probléma gyökere...

vhm 2009.05.21. 23:50:21

@szmeby: vagy csak egy frusztrált szerencsétlen, akit zavart, hogy valaki ügyesebb volt nála, mert ő az orráig nem lát el, pedig csak 15m-re kellett volna, így viszont beragadt a megálló sor végén...

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.05.22. 07:41:57

Körforgalom akkor számít kétsávosnak, ha fel van festve!
Szerintem mindketten hibásak egy kicsit. De főleg a gyalogos, meg az, aki kitalálta, h a körforgó kijáratainál legyen zebra.

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.22. 08:38:06

Ott van a baj, amikor a gyalogos át akar menni, és a körforgalmat meg bedugítja.

Én igyekszem elengedni a gyalogosokat, de a körforgalomban ezt nem teszem.

Inkább azokat kéne számonkérni, akik a zebrát úgy basszák le a körforgalom mellé, hogy 1 autónak sincs hely, hogy kihúzódva a körből el tudjon engedni valakit.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 08:41:38

@íyxcvb:
Ugyanezen a fórumon hozták ki azt is, hogy szabálytalan, ha (pld. a gyalogosok miatt megálló) autók mellett a motoros jobbról előremegy. Ezek szerint jobbról előzni csak autóval szabad, motorral nem. :)
A forgalmi okból történő megállás azért nem számít megállásnak, mert tiltja a kresz.
Ha Te megállsz, és jobbról kiengedsz egy autót, vagy átengedsz egy gyalogost, én meg "kikerüllek", és emiatt baleset van, akkor mi történik? :-)
Szabad-e a zebra miatt megálló autót jobbról előzni? Hát NEM... Sosem tudhatod mikor indul el épp, vagy kit enged el.
Két megtörtén eset:
-Dugóban araszolunk, és a szemből, neki balra kanyarodót el akartam engedni. Amikor megálltam, a mögöttem jövő jobbról "kikerülve" elment mellettem a padkán, útszélen, majdnem összeütköztek. Ez a kategória a postoló is. (kb egy hónapja)
-Ma reggel egy busz "került ki", amikor megálltam átengedni a gyalogosokat. Lett is nagy riadalom szegények között!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 08:47:29

A helyes megoldás:
Az út jobb szélére húzódunk, és addig nem megyünk be a kereszteződésbe, amíg azt nem tudjuk elhagyni. Így Te ha balról szabályosan MEGELŐZÖD, akkor ki bírsz menni jobbra, mert szabad a kereszteződés.

SereG 2009.05.22. 08:48:11

Szerintem csak azon múlik, hogy egy út (jelen esetben a körforgalom) alkalmas-e párhuzamos közlekedésre. Mivel semmilyen felfestés nincs, igazából ezt csak a szélessége határozza meg. Hogy is van? 2,5 méter minimum egy forgalmi sáv? Ha megvolt, akkor minden további nélkül jobbról kerülhetőek azok, akik egyenesen mennek (lásd jobbra kisívben kanyarodó sávok).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 08:53:51

36. §....
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos...
...
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.

SereG 2009.05.22. 08:59:27

Ez oké, de itt ez nem áll fenn. Az általad idézett cucc szerintem akkor lényeges, hogyha mindkét jármű ugyanazon a kereszteződésen megy át, tehát halad át a zebrán... Emberünknek meg köze nem volt a zebrához. Ha kicsit rugalmasabban fogom fel, akkor gyakorlatilag egy "másik" kereszteződésen hajt ki. Elnézést, ha rosszul tévedek :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:06:03

@SereG:
Másik kereszteződés? Akkor azt kérdezem: Előzhetek-e kereszteződésben jobbról nem balra indexelő autót? :-)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.05.22. 09:07:12

Ezért tart itt az ország! :-))
Senki sem képes tíz másodpercet várni..

kpetya 2009.05.22. 09:07:34

Ahogy látom itt 1sek elégé keverik az előzést a kikerüléssel.

kpetya 2009.05.22. 09:08:18

@newtehen:

Hol olvastál te ilyet, hogy addig nem megyünk a kereszteződésbe amig nem tudunk kimenni? Nem lámpás kereszteződés volt.

kpetya 2009.05.22. 09:10:13

@Pcmg:

Párhozamos közlekedés, ha nincsenek sávok felfestve, ott van ahol elfér két jármű egymás mellett.

SereG 2009.05.22. 09:11:56

@newtehen: Előzni? Ez csak kikerülés... Napmintnap megesik veled ugyanilyen szituáció, csak ott megvezet a felfestés... :) Egyébként ahogy írtad: "kereszteződében"(!) - sosem előzhetsz. Legalábbis én úgytudom, hogy tilos, úgyhogy nem is művelem.

kpetya 2009.05.22. 09:13:12

@íyxcvb:

Az úttest párhuzamos közlekedésre való alkalmassága kizárólag az azonos irányú forgalom számára rendelkezésre álló forgalmi sávok számától függ. Ha az úttest jobb oldalán hosszabb távolságon – legalább több száz méter hosszon – két vagy több forgalmi sáv áll rendelkezésre, az úttest párhuzamos közlekedésre alkalmas, függetlenül attól, hogy a forgalmi sávokat útburkolati jellel jelölték-e vagy sem.
Az úttestnek párhuzamos közlekedésre való alkalmassága szempontjából közömbös, hogy az azonos irányú forgalom számára a két vagy több forgalmi sáv egyirányú forgalmi úton, körforgalomban vagy osztott pályás út úttestén áll-e rendelkezésre.
Egy forgalmi sávnak általában legalább 3 méter szélesnek kell lennie. Ha a forgalmi sávokat útburkolati jelekkel jelölik, ez esetben a forgalmi sáv szélessége 3 méternél kevesebb is lehet. Ilyen esetben is azonban olyan úttesten, ahol tehergépkocsi vagy autóbusz-forgalom van, e járművek engedélyezett szélességére – 2,5 m – figyelemmel egy-egy forgalmi sávnak általában legalább 2,75 m szélesnek kell lennie.

kpetya 2009.05.22. 09:13:47

@newtehen:

Akkor talán idézd ide azt a paragrafot!

kpetya 2009.05.22. 09:14:59

@Füstkarikagyáros:

A jobbra tartás általános kötelezettség!

kpetya 2009.05.22. 09:16:45

@newtehen:

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.

Te is kevered az előzést és a kikerülést.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:16:48

@SereG: Olvass vissza légyszíves, hogy miért előzés, és nem kikerülés.
Azért, mert kikerülni csak ÁLLÓ járművet kerülünk. Ő viszont Jogilag nem áll, mert forgalmi okból kényszerült pillanatnyni megállásra, de ettől még a haladás szabályai vonatkoznak rá. (pld biztonsági őv, telefon, lakott területen kívűl fényszóró, stb)
Ezért ELŐZÉS, és nem KIKERÜLÉS.

TooKooL 2009.05.22. 09:18:16

Nem értem,hogy a szürke autós miért nem fordult ki jobbra, ha lett volna helye. Lehet hogy később gondolta meg magát. Én annyit mondok, hogy türelem türelem türelem.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:18:37

@kpetya: Nem idézem, keresd ki, hasznodra válik, úgy látom, ha forgatod a könyvet.
Amúgy meg lásd előző postom basszus. Tényleg nagyon nézd át a KRESZT, mert csak ki-kiragadsz belőle részeket, de az átfogó ismeret hiányod ettől csak jobban látszik.

kpetya 2009.05.22. 09:19:17

@newtehen:

igazad van, de ettől még párhuzamos közlekedés volt, ott meg ez a manöver nem elözés.

kpetya 2009.05.22. 09:19:59

@newtehen:

Te állítottál vmit, akkor keressél te!

Vagyis nincs ilyen paragrafus és blöfföltél. Nem jött be.

kpetya 2009.05.22. 09:20:38

@newtehen:

Ne erölködj mert a végén még becsinálsz. :)

PitBuli 2009.05.22. 09:24:20

Szabályos volt. Körforgalom, egyirányú, párhuzamos közlekedés. És nehogy már valaki megmagyarázza, hogy az a jobb megoldás, hogy balról kielőzve bevágsz elé, majd kimész jobbra. Basszus rugalmasan emberek, ahogy egyszerűbb, és veszélytelenebb!

SereG 2009.05.22. 09:24:24

@newtehen: azthittem megúszom a tételes visszaolvasgatást... na de OK, majd sort kerítek rá, ha lesz időm :)

randomuser1 2009.05.22. 09:27:39

monnyuk nálunk fújpesten vagy egy hasonló kereszteződés, kissé kiszélesedik az amúgy egysávos út, (gondolom direkt így tervezték, a balrabóklászó busz kedvéért) és elég sok versenyző balraigazodva áll, de sosem lehet tudni h mind balra szeretne menni, vagy csak egy pár, a többi merő szolidaritásból áll mögötte. én kissé félve jobbról elhaladok az álló versenyzők mögött, de néha akad h valakinek leesik a tantusz és jobbra (elém) kivágva elvágtat, néha csak az első autó kanyarodik balra, a többi meg megindul, engem leszorítva, szal az a baj h ha rugalmasan vesszük a szabályokat, akkor már nem nagyon lehet kiszámítani mi fog történni a következő pillanatban. Egyébként meg ha mindenki betüre betartaná a szabályokat akkor sose lenne baleset és kénytelenek lennénk az unalomba belehalni...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:28:32

@kpetya: Basszus... Ehh.. :-) Tudod mit, lebuktam! Igazad van! Nyugodtan beállhatsz egy kereszteződés közepére, ha látod is, hogy nem tudsz kimenni onnan. Az sem baj, ha közben a másik irány kap zöldet. Te csak hangosídtsd fel a rádiót és édesanyád kínáld meg vízzel, ha nagyon csuklana...
Amúgy meg még mindíg nem látok utalást párhuzamos közlekedésre. Mitől válik azzá? Beidéznéd a jogszabályt?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.22. 09:28:51

@newtehen: Szerintem Te kevered a "megállás" fogalmát az "állás" fogalmával. A "megállás" szűkebb, mert azt jelenti, azért állsz, hogy kiszálj illetve valamit rövid időre intézkedj. Az "állás" a "megállás" mellett magában foglalja azt is, hogy forgalmi okból állsz.

Mozgó autót előzünk. Álló autót kikerülünk, akár azért áll, mert "megállt", akár azért mert forgalmi okból "áll".

kpetya 2009.05.22. 09:34:33

@newtehen:

Szivi, mint mondtam ez nem lámpás kereszteződés volt. Term a lámpásra tételesen szabályozva van, hogy ha elöreláthatólag nem tudod elhagyni a kereszteződést akkor nem hajthatsz be. De lámpa nélküli kereszteződésre nincs ilyen szabály!

kpetya 2009.05.22. 09:35:38

@newtehen:

e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű – akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg nem jelölt – része.

Avagy lehet két forgalmi sáv ott ahol nincs felfestés de elférnek 1más mellett.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:36:44

@promontor: Szerintem nincs igazad. De már leírtam miért. Nem fogom önmagam ismételgetni. Kérem, hogy aki reagál az írásomra, tiszteljen meg annyival, hogy elolvassa mit is írtam már. Köszönöm.

kpetya 2009.05.22. 09:39:18

@newtehen:

Szivi (ha már a pubi nem kivánatos lett)

(6) Az (1), (4) és (5) bekezdés rendelkezése nem vonatkozik a forgalmi okból szükséges megállásra, valamint arra az esetre, ha e rendelkezések a jármű műszaki hibája miatt nem tarthatók meg.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:43:05

@kpetya:
El is olvastad mik ezek? Mert szerintem ezek felmentenek a megállni tilos alól. Tehát forgalmi okból meg szabad ott is állni, ahol amúgy tilos. De a jobbról előzésről csak nem szól semmit. Keress még tovább. Illetve nem linkelted be a jogszabályt sem, mitől lesz ez párhuzamos út.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.22. 09:49:24

@newtehen: Én elolvastalak, nekem úgy tűnik, mintha Te nem foglalkoznál azzal érdemben, amit én írtam. De abban igazad van, hogy ismételgetni nincs értelme, úgyhogy nem próbálkozom tovább.

Legalább koncentrálhatsz kpetyára, ha az neked jobb... ;-)

Füstkarikagyáros 2009.05.22. 09:54:06

Hűha, komoly magasságokba (mélységekbe) jutott a vita. Forgalmi okból megállni tilos. Továbbá ha forgalmi okból mégis állsz, jogilag akkor sem állsz. Ezeket komolyan gondoljátok?

És valóban, a jobbratartás általános szabály, ezért mindenhol alkalmazni kell, kivéve ahol nem :) Pl ha körforgalomban beragadsz, és csak a 3. kijáraton akarsz majd kimenni, akkor is szigorúan jobbra húzódsz, nehogy már ki tudjon menni a következő kijáraton a mögötted lévő igaz? Megintcsak hűha...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 09:56:10

@promontor:
Szerintem pontosítsunk. A Kresz szerint van megállás, és várakozás. Nem láttam említést külön állás, és megállás -ra. Arra viszont igen, hogy a forgalmi okból való megállás nem számít megállásnak. Értelemszerűen nem is kerülhetem ki.
Ilyen alapon előremehetnék akár kocsival is a bármilyen akadálynál megálló autók mellet, hiszen minek állnak ezek itt? Mekkora tolakodás lenne már egy piros lámpánál? Mindenki kerülné ki a másikat, hiszen az úgy is csak ott áll.. Szerinted?

SereG 2009.05.22. 09:57:14

@newtehen: "Olyan esetben, amikor a körforgalmú út párhuzamos közlekedésre alkalmas -tehát többsávos- a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni." (idézve a rendőrség oldaláról) - Innentől kezdve csak azt kell megállapítanod, hogy jelen esetben az út alkalmas-e párhuzamos közlekedésre. Ha igen, akkor elmész mellette. Itt jegyezném meg: Előzés(!): "járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek." (idézve: Közlekedési ismeretek tk.) - Tehát egyetlen kérdésre kell megadni helyesen a választ: alkalmas volt az út párhuzamos közlekedésre? Azért visszaolvassam, miket írtál, vagy maradjunk ennyiben? :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 10:02:06

@SereG: Igen. De semmi nem szólt arról, hogy ez egy TÖBB SÁVOS, tehát több, felfestett sávval rendelkező körforgalom lenne! Az ábra sem ezt mutatja... Több sáv esetén tiszta sor. De sem említve, sem ábrázolva nem volt.
Ha mégis az, akkor, persze, jobb sávból kimegyünk jobbra, el a bal sáv mellett, csak rossz volt a leírás.

SereG 2009.05.22. 10:05:00

@newtehen: na jaja, ezért írom, hogy tulképp az a kérdés, többsávos-e. Abban azért mindenki egyetért, hogy nem a felfestés határozza meg azt, hogy egy út többsávos. Mivel halványlilasegédfogalmunk sincs, hogy milyen széles az úttest, ezért ez ki se fog derülni :)

Lionel Boyd Johnson 2009.05.22. 10:17:38

gyerekek, a tübbsávosságot hogy lehet egy körforgalomnál megállapítani fölfestés nélkül? a legvacakabb körforgó is van olyan széles h 2 személyautó simán elfér(-ne ha nem lennétek ennyire béna vezetők) egymás mellett, ha nem lenne elég széles, a pótkocsis teherautót helikopterrel kéne kimenteni a közepéből ha arra téved :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.22. 10:23:09

@newtehen: Az igaz, hogy az "állás" nincs külön definiálva, mondjuk szerintem nincs rá szükség, a szó önmagában is egyértelmű, az áll, aki nem mozog. Viszont implicit módon nagyon is benne van: az előzés definíciója a "haladó" szót használja, a kikerülésre vonatkozó paragrafus (35) az "álló" szót használja, nem pedig a "megállt" szót (utóbbi már csak azért is értelmetlen lenne, mert a "megállás" az a várakozást sem foglalja magában, pedig egy várakozó autót is kikerülsz).

Továbbá figyelmedbe ajánlom ezt a hozzászólásomat, amiben idézek a KRESZ tankönyvből: @promontor:

A másik ellenvetésed, hogy miért nem lehet előretolakodni, szerintem erre az a válasz, hogy ha forgalmi okból áll a sor, akkor általában nem teljesül az a feltétel, hogy a kikerült jármű(vek) elé annak zavarása nélkül vissza tudsz térni.

metal · http://electric.blog.hu 2009.05.22. 10:33:46

@kpetya: "Szivi, mint mondtam ez nem lámpás kereszteződés volt. Term a lámpásra tételesen szabályozva van, hogy ha elöreláthatólag nem tudod elhagyni a kereszteződést akkor nem hajthatsz be. De lámpa nélküli kereszteződésre nincs ilyen szabály!"

Azért téged is elküldenélek egy újabb KRESZ vizsgára! Nem számít, hogy van-e lámpa, csak akkor hajthatsz be egy kereszteződésbe, ha meggyőződtél róla, hogy el is tudod hagyni! Az ilyen hülyék miatt vannak a dugók!

Füstkarikagyáros 2009.05.22. 10:42:32

@metal: Ez melyik szabály? Mert lámpás esetben a 9. § (7). Lámpa nélkül melyik?

TH 2009.05.22. 10:47:09

kpetyával mindenben egyetértek, de nem hiszem, hogy lámpa nélküli kereszteződésben jó ötlet volna beragadni. A KRESZ-t viszont átfutva hirtelen semmit nem találtam, amiben ezt a kereszteződéses dolgot szabályoznák.

SimiTomi 2009.05.22. 10:47:51

Ha már körforgalom, akkor az emberek miért nem tudják megtanulni, hogy mikor kifelé jönnek a körforgalomból, indexelni kell? A 80% ezt elfelejti. Én meg csak várok, állok ott, már háromszor elindulhattam volna, ha látom, hogy az a szerencsétlen kijön a körforgalomból... Rohadtul idegesítő tud lenni.

TH 2009.05.22. 10:48:37

@Füstkarikagyáros: valóban, ez az. tehát csak a lámpás kereszteződésre ír ilyet a kresz, a többi kereszteződésre nincs ilyen tilalom. Maximum akkor a józan ész mondhatja azt, hogy egyéb kereszteződésekbe nem kell mindenáron behajtani, ha látszik, hogy be fogunk ragadni...

Füstkarikagyáros 2009.05.22. 10:50:37

@TH: nem jó ötlet, de te is forgalmi okból ragadsz bent, nem jókedvből. Akit feltartasz, az is forgalmi okból kénytelen - esetleg - megállni. Ha elsőbbség nem sérül (hirtelen fékezés blabla...), akkor szerintem mindenkinek ugyanannyi joga van ahhoz, hogy próbáljon haladni.

Füstkarikagyáros 2009.05.22. 10:53:32

Mindenáron nem is, de forgalmas útra lehet hogy esélyed se lesz másképp balra kanyarodni.

TH 2009.05.22. 10:58:19

@Füstkarikagyáros: lámpás kereszteződésben ez igen fontos szabály, mert a beragadó autók minden irányban növelik a dugót. Azt nem tudom, hogy most ez itt hogy is került szóba. :)

Az a lényeg, hogy egyértelmű, hogy főhősünk szabályos volt, én egy normális ellenérvet sem olvastam...

tpapa 2009.05.22. 10:58:20

Elolvastam pár reagálást, és úgy látom nem is a KRESZ tudással, hanem a fogalmi résszel vannak gondjai pár embernek. Szerencsére a KRESZ végén van egy fogalmi jegyzék is, pont az Ő kedvükért. Tessenek már átolvasni!

e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg NEM jelölt - része.

c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása NEM minősül előzésnek.

Ergo, ha posztíró elfért ott, akkor nem előzött senkit sehonnan, hanem a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton elhaladt az állók mellett, mert másfele volt dolga. Valamint -szerintem helyesen- nem adott igazat azoknak, akik szerint: "Hova sietsz kis köcsög? Álld csak ki a sorodat Te is, ha már minekünk állni kell."

Ui.: Az ország azért tart itt, mert a sok irigy, "dögöljön meg a szomszéd tehene is" felfogású ember akadályozza és elüldözi azokat, akik csak szabályosan "haladni" szeretnének. (Munkában, magánéletben, bárhol.) Lehet, hogy sokan az "üldözők" közül nincsenek is tisztában azzal, hogy mit csinálnak ilyenkor, hiszen ez a nézet olyannyira elterjedt, hogy ez számít normálisnak. Megindokolni pedig bármit meglehet, ha mi magunk vagyunk a meggyőzendők, akkor ez sikerülni szokott. (Igazam van! Mondtam már, hogy igazam van!) :D :D :D

TH 2009.05.22. 11:00:38

@Füstkarikagyáros: helyzetfüggő, ez egyértelmű.

TH 2009.05.22. 11:04:11

@tpapa: hát igen. tudod, én az általad idézett e) pontot sokszor beidéztem itt embereknek, sokan még akkor sem hitték el, hogy így van, és hogy lehetne párhuzamosan közlekedni olyan úton, ahol nincsenek felfestve a sávok...pedig hány ilyen van.

Alex3000 2009.05.22. 11:10:04

A körforgalom egy bevált módszer, de Magyarországon ez sem működik rendesen. Miért nem vagyok meglepődve?

TH 2009.05.22. 11:10:33

@newtehen: Erre muszáj reagálnom:
"Ugyanezen a fórumon hozták ki azt is, hogy szabálytalan, ha (pld. a gyalogosok miatt megálló) autók mellett a motoros jobbról előremegy. Ezek szerint jobbról előzni csak autóval szabad, motorral nem. :)"
Szóval - nagy különbség van aközött, hogy sávon belül történik az előzés, vagy másik sávban...

tpapa 2009.05.22. 11:12:25

@TH: Úgy látszik, a "magyar józan ész" itt eltér más nemzetek "józan eszétől". Kimondottan sok helyen láttam a világban, hogy kooperáltak egymással az úton, mert azt gondolták, hogy mindenkinek az a jó, ha aki tud, az haladhat. Főleg, ha nem is elém jön be, nem is arra megy, amerre én is. Nem jogokról, meg vélt előnyökről van szó. Hanem arról, hogy nekem is jó, ha a másik halad.

OFF Elvontabban. Az oroszoknál pl. megkülönböztetik a fehér és a fekete irigységet. Ha a szomszédom háza szebb, az nekem jó, mert egy szép házat nézegethetek, ha kinézek az ablakon. Ha fehéren vagyok irigy, mindent megteszek, hogy nekem is olyan szép házam legyen, és ez neki is jó, mert Ő is egy szép házat nézegethet. Ha feketén vagyok irigy, feljelentem az APEH-nél, mert az nem lehet, hogy ő tehetségesebb nálam, ergo, ha szebb háza van, azt biztosan lopta/csalta/hazudta. Ez van. ON

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.22. 11:17:42

@tpapa: "ha posztíró elfért ott, akkor ... a párhuzamos közlekedésre alkalmas úton elhaladt az állók mellett,"

Azt azért megemlíteném, hogy attól, hogy két autó elfér egymás mellett (pl. 4 méter széles úttest), attól az még nem párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest. Ha nincs felfestve két sáv, akkor 6 méter a megkívánt szélesség. A posztból nem derül ki, milyen széles volt a körforgalom úttestje, tehát egyáltalán nem biztos, hogy ott párhuzamos közlekedésről beszélhetünk.

Azzal persze egyetértek, hogy a posztoló helyesen járt el, csak az nem biztos, hogy a párhuzamos közlekedés szabályai alapján lehet ezt bizonyítani.

TH 2009.05.22. 11:19:51

@tpapa: ez az off hozzászólásod tetszik... :)

TH 2009.05.22. 11:23:33

@promontor: ezt a 6 métert csak a hivatalos magyarázat teszi hozzá, a KRESZ nem ír konkrét mennyiséget - szerintem nem is kell tudni, és ezt a részét érdemes rugalmasan értelmezni. vagy kiszállsz, hogy lemérd? :)

SereG 2009.05.22. 11:29:07

Mekkora lenne, ha a körforgalom kellős közepén a vasárnapi autós kalapos bácsi feltartana mindenkit egy mérőszalaggal :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.22. 11:32:27

@TH:
Persze, nem szállok ki, de a 4 méter meg a 6 méter közötti különbséget azért érzékelni kell. Az 5,80-at meg nyilván nem, tehát a rugalmassággal egyetértek.

Egyébként a gyakorlatban érdemes figyelembe venni a kialakult forgalmi rendet, ami azt tükrözi, hogy a többség szerint melyik esetről van szó. Pl. a posztban leírt eset teljesen OK, de ha a posztoló a zebrás kijárathoz pofátlankodott volna előre azzal, hogy ez kétsávos körforgalom és ő használja a külső sávot, akkor azzal nem értenék egyet.

TH 2009.05.22. 11:33:06

@promontor: ok, akkor teljesen egyetértünk ismét. Mondjuk ezt megszoktam.

Pema 2009.05.22. 12:16:24

Welcome to ÉRD !! :)

kpetya 2009.05.22. 13:00:39

@metal:


Azt az Ablakzsiráfban olvastad? Mert a kreszben nincs ilyen.

kpetya 2009.05.22. 13:05:39

@newtehen:

minek, ugysem értenéd. az előzés a 34§ 3. és 4. pontjai.

kpetya 2009.05.22. 13:08:20

@newtehen:

Ne kavarj. Idág arról volt szó, hogy lámpás kereszteződést kivéve megszabad-e állni a kereszteződésben vagy sem. Arra jutottunk, hogy nem tiltja semmi.
Ha meg elfér két gépkocsi egymás mellett akkor az párhuzamos közlekedés igy a postban leirt manőver nem elözés.

Nikorene 2009.05.22. 13:21:51

Szem az egész ott romlott el, hogy két kijárat _között_ ha a következő kijáratnál ki akarunk menni, akkor jobbra húzódunk, és indexelünk. Ezt a szürke autós elmulasztotta, így szabálytalanul kanyarodott a történet végén jobbra. Ha nem mulasztotta volna el, akkor a posztoló a, nem gondolta volna, hogy a másik kijáraton akar kimenni b, valszeg nem fért volna el mellette
a forgalmi okból való megállást és nem kikerülhetőség érve meg sztem ott bukik el, hogy a forgalmi ok, amiért az autók megállnak, az másik autóra vonatkozik-e, vagy nem. Piros lámpánál nem fogod jobbról kerülni a forgalmi okból (piros lámpa) megállókat, mert az adott forgalmi ok rád is vonatkozik, és neked is meg kell állnod. Zebránál ugyanez okból nem mész el jobbról a gyalogost átengedő autó mellett, mert a gyalogost te se ütheted el. Ugyanakkor a balra irányt jelezve kanyarodót kerülheted jobbról, hiszen a forgalmi ok (elsőbbséget adni a szemből érkezőknek) rád nem vonatkozik. Ugyanígy, ha egyenesen megy valaki, és megáll a zebránál, te pedig még a zebra előtt elkanyarodsz jobbra, vagy beállsz egy parkolóba, akkor indexelsz és jobbról elhaladva mellette mész amerre kell.
Itt ugye ez nem kikerülés, mert nem térsz vissza az eredeti útirányodba, hanem elhaladás.
Tehát elhaladni jobbról sztem szabályos (ha más-más forgalmi szituációban van a két sáv), kerülni jobbról szabályos (mivel ilyen esetekben rád nem vonatkozhat az a forgalmi ok, ami a másikra vonatkozott), jobbról előzni továbbra se szabályos.

Nikorene 2009.05.22. 13:23:59

a lámpás kereszteződésbe nem megyünk be, a lámpa nélkülibe meg bemegyünk ez nyilván azért van így szabályozva, mert a lámpa ha működik felülírja a táblával jelölt elsőbbségi szabályokat, tehát ha egy fölérendelt úton érkezel nem lámpáshoz, akkor elsőbbséged van, de ha lámpáshoz érkezel és piros, akkor nincs elsőbbséged. Tehát ha lámpásba beragadsz, akkor szabálytalan vagy, ha lámpa nélkülibe, akkor csak tahó.

Dester 2009.05.22. 13:35:27

@Füstkarikagyáros: "Ez is mi már? Simán mutatok olyan helyet, ahol 3 sáv van, 1 dombról le, 2 dombra fel, a két irány közt terelő, a két felfelé menő közt semmi, viszont nagy kék sáv-előjelző tábla mutatja, mi van."

Nem kapaszkodósávot láttál véletlen? Mert ha nem, akkor az ott bőven el van szúrva. A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos előzni a szembe sáv(ok)ban, elvégre több sáv megy ugyanazon irányba, így ott záróvonalnak KELL lennie. Nincs mese.

Füstkarikagyáros 2009.05.22. 13:55:17

Nem volt záró. Vasvár belterület, ha olvassa egy helyi, megerősíthet v cáfolhat. Ha jól emlékszem még 40-es tábla is van, attól persze még lehet kapaszkodósáv :P Mostanában jártam arrafelé párszor, a felfestés hiánya miatt jópáran nem is veszik észre, hogy két sáv között mennek félúton. Persze lehet, hogy még nem volt idejük megcsinálni a festést, végülis csak pár hónapja van így.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 14:28:12

@kpetya:
34. §...
...
(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.

(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.

(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.

Akkor a szürke kocsi szerinted vagy balra kanyarodik, vagy villamos vagy kukásautó...

Nikorene 2009.05.22. 14:36:24

@newtehen: de az előzés azért előzés, mert utána visszatérsz az eredeti forgalmi sávodba, erről itt pedig szó sincs...

TH 2009.05.22. 14:37:23

@newtehen: "c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása NEM minősül előzésnek."

Nikorene 2009.05.22. 14:38:06

@newtehen: Ezzel az erővel az is jobbról előzés, ha elmész az egyenesen haladó sáv mellett jobbról a kanyarodósávban...

kpetya 2009.05.22. 14:43:24

@newtehen:

Lassan mondom, hogy te is megértsd. PÁRHUZAMOS KÖZLEKEDÉS.

TH 2009.05.22. 14:47:03

@kpetya: ejj, nagybetűkkel mondtad, nem lassan...így kell: PÁÁÁÁÁRRRHUUUZAAAAAMOOOSS KÖÖÖÖZLEEKEEEEDÉÉÉÉÉSS...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.22. 14:48:24

@Nikorene: @TH: @kpetya:
Ezt már kitárgyaltuk.
Nem tudjuk, hogy alkalmas-e párhuzamos közlekedésre, ugyani körforgalom esetén csak akkor lehet ilyet tenni, amennyiben az fel van festve. Be is linkelte, olvassatok visza.

fullerg 2009.05.22. 14:55:56

Körforgalom (elvileg) úgy van tervezve, hogy a pótkocsis teherautó, a nyergesvontató, vagy a csuklósbusz is elférjen benne. Egy átlagos körforgó ált. 4-5 m széles, tehát nem párhuzamos közlekedésre alkalmas. Ilyen alapon akkor 3 motoros is mehetne egymás mellett... Ha az lenne, akkor azt felfestéssel is jelölnék.

TH 2009.05.22. 15:04:19

@newtehen: látjuk, hogy alkalmas párhuzamos közlekedésre, mert elfért két autó.
Nem találok olyat visszaolvasva sem, hogy ezt a körforgalomban kötelező lenne felfesteni...

@gfuller: Legutóbb azt írtad, hogy szabályos volt autósunk...
mindenesetre neked is mondom: "e) Forgalmi sáv: az úttestnek egy gépkocsisor biztonságos közlekedésére elegendő szélességű - akár útburkolati jellel megjelölt, akár meg NEM jelölt - része."
OK, hogy elvileg 6 méternek kell lennie, de ez a KRESZ-ben nincs leírva. ha mondjuk 5-5,5 méter széles van ez az úttest, az már bőven alkalmas párhuzamos közlekedésre. Nem kell, hogy a sávok fel legyenek festve.

TH 2009.05.22. 15:06:32

@newtehen: erre egy mondatot írt valaki:
"Körforgalom akkor számít kétsávosnak, ha fel van festve!", de ezt nem hiszem, hogy alá lehet támasztani bármilyen érvvel.

fullerg 2009.05.22. 15:54:33

@TH:

Én most sem mondtam hogy szabálytalan...
Csak valaki(k)itt a párhuzamos közlekedést firatják. Tekinthetnénk ezt a szitut úgy is mintha egyirányú utcában haladnánk, melyről egymás után két jobb oldali leágazás lenne.
Mivel posztolónk az elsőn kívánt kihajtani ezért mindenképp helyesen cselekedett.

TH 2009.05.22. 16:05:09

@gfuller: ok, de ha egysávos az az egyirányú utca, akkor nem húzhat el jobbról a többiek mellett, nem?

fullerg 2009.05.22. 16:15:17

@TH: Nem húz el a többiek mellett, hanem szabályosan besorol, úgy ahogy azt a körforgalomban tenni kell. Ha most a szürkével jelzett autó mögött még egy autó állt volna akkor ezzel a "technikával szabályosan csak az eggyel előbbi kihajtón mehetett volna ki, holott ebben az esetben is elfért volna. Csak akkor már nem lett volna szabályos...

vhm 2009.05.22. 20:05:54

@Nikorene: "Tehát ha lámpásba beragadsz, akkor szabálytalan vagy, ha lámpa nélkülibe, akkor csak tahó."

Ez tetszik :) Én annyit tennék hozzá, hogy -Tehát ha lámpásba beragadsz, akkor tahó és szabálytalan vagy, ha lámpa nélkülibe, akkor csak tahó.

:)

vhm 2009.05.22. 20:09:44

Felejtsétek már el a felfestett sávokat. Ha elég széles, alkalmas párhuzamos közlekedésre. Márpedig ez elég széles - lásd ábrát.

Clark Ádám tér továbbra is kedvenc példám. Most nincsenek felfestve sávok (sajnos), de eddig két jó széles sáv is elfért benne.

Na okosak, akkor ez most nem lenne alkalmas??? Már mi a bánatos **ért ne lenne?

Másik szeretett példám, Szilágyi Erzsébet fasor. Röhögve elfér 2 sor egymás mellett, elég széles is az út, mégis sok a gyökér/tudatlan, aki az út közepén megy...

vhm 2009.05.22. 20:11:45

@TH: "@gfuller: ok, de ha egysávos az az egyirányú utca, akkor nem húzhat el jobbról a többiek mellett, nem? "

Persze, de a többiek aligha haladnak szabályosan, ha ő jobbról el tudna húzni mellettük. Sőt, ha a többiek akik egyenesen vagy jobbra mennek és forgalmi okból állnak az egyirányú út bal oldalán, miközben jobb oldalon ott egy sávnyi hely, az még szebb - és persze szabálytalanabb...

Swank 2009.05.22. 20:52:24

Nem olvastam végig a kommenteket, de képzeljünk el egy hasonló szituációt.

Még pedig legyen egy sáv, ami balra, és egyenesen megy, jobbra nem lehet menni (mert fal van :)) ha 2 autós balra megy és gyalogosokat enged át, és a 3. autós csak áll mögöttük, akkor Te hiába indexelsz jobbra, még nem kerülheted ki őket. (Nagyjából a körforgalmas, gyalogos átengedéses dolgot nem lehet közúti akadálynak felfogni, mert ez rövid időn belül feloldódik, és effektíve mindenki szabályosan közlekedik, akkor senki nem tart fel senkit... a gyalogost meg nem lehet közúti akadálynak nevezni, bár néha erősen súrolja a határát :))

Annyi azért igaz, ha már ilyen volt az előtted haladónak jeleznie kellet volna, hogy ki akar majd hajtani a következő lehetőségnél a körforgalomból, ugyan a mellette történt elhajtásod szerintem nem volt szabályos, de életszerű, mert Te azt hihetted, hogy előtted lévő bent fog maradni a körforgalomban,...

ez a rizsa rész: ...ezért a lehetőségekhez mérten, és a biztonsági szempontokat szem előtt tartva, a további feltorlódást elkerülve kerülted ki az előtted haladót :)

A Clark Ádám térnél meg azért lett újra egy sávos, mert a 2 sáv inkább fennakadásokat okozott, az átsorolások, és a nagyon előzékeny autósok által.

Csm001 2009.05.26. 15:25:52

Simán szabályos, én nap mint nap csinálok ilyet.
Há eefér, akkó?

hatesz 2009.05.27. 12:06:31

megoldäs: värsz (ällsz) 5 mäsodpercet mig ätmegy a gyalogos, bär tudom Magyarorszägon ennyit KEPTELENSEG varni...

pxaba 2009.06.01. 20:04:15

Az alapvető probléma, hogy a szürkével jelölt autó megtévesztette a postolót, mikor nem húzódott ki, és nem indexelt, hogy el akarja hagyni a körforgalmat. Persze ha így tett volna, ki sem alakulhatott volna a probléma, hisz simán távozhatott volna.
Aki naponta jár körforgalmas helyeken, tudja, hogy az autósoknak jó esetben is max. fele használja szabályosan az irányjelzést, és sokan megtévesztően vezetnek. A legszebb, mikor a balra indexel, mint jónéhány országban a bennmaradást jelzik, de mégis kikanyarodik. Bár ez a kevésbé balesetveszélyes, van aki kettővel előtte indexel már kifelé, aztán nagy fékezések anyázások.
Meg kellene már tanulni: befelé nem indexelünk, max akkor, ha a következő lehetőségnél elhagyjuk, kifelé pedig mindig, akkor is ha senki nincs a közelben, akkor is ha rendőr nem látja, akkor meg pláne, amikor hosszú sorban állnak a bejönni szándékozók, de ugye arra várnak, hogy helyük legyen.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása