Úgy tűnik, ahogy melegszik az idő egyre inkább hülyülnek meg az emberek. Bár ez csak egy gyenge lábakon álló indok, hogy miért történik ennyi baleset, nem beszélve a veszélyes majdnem helyzetekről. Gábor terhes feleségével az oldalán találkozott egy teherautóssal, aki valószínűleg szemellenzővel szokott közlekedni.
Május 21-én Nyiregyházán történt velem a következő eset. 2x2 sávos úton tömegben (értsd minden sáv tele) közlekedtem terhes feleségemmel, amikor is egy teherautó mellett haladtunk már egy jóideje.
Egyszercsak azt látom hogy egyre közelebb jön, ekkor hirtelen lassítottam, de ez nem volt neki elég, egy hirtelen mozdulattal teljesen rámhúzta a kormányt, ekkor kénytelen voltam a szembesávba átrántani a kormányt, szerencsére a szembejövők nem a vonalon jöttek.
Hatalmas dudánkra semmit nem reagált a teherautó sofőrje. Még jódarabig követnünk kellett úti célunk felé, de akik látták az esetet, nem mertek mellé menni, kivéve egy hátrábbról érkezőt, de ő is hasonlóan megszívta, igaz neki nehezebb volt, mivel járdasziget akadályozta, igy nem tudta menekülőre fogni, de szerencsére nem volt csattanás. Szóval a rendszám LLR-667!
polonic 2009.05.27. 09:34:08
Pepe83 (törölt) 2009.05.27. 09:37:44
Anim · http://www.supertutorial.hu 2009.05.27. 09:40:56
CsodaCsokor · www.csodacsokor.hu 2009.05.27. 09:41:39
Kétségtelen, hogy a terhes feleség jelenléte kissé zavarna a művelet végrehajtásában.
Matrix_ 2009.05.27. 09:42:45
Emmett Brown 2009.05.27. 09:55:44
Még egyedül sem.
Ezzel megszeged a Kresz nulladik paragrafusát:
"0.§ Ha valaki hülye/béna/agresszív akkor attól a "közlekedőtől" minél messzebb nagyobb távolságot kell tartani, a három tér plusz az egy idődimenzió tetszőleges irányában"
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.27. 10:07:30
Amúgy lehet, hogy csak újságot olvasott vagy esemest írt. Vagy filmet nézett, valami vicceset és a röhögéstől elrántotta a kormányt :)
Matrix_ 2009.05.27. 10:10:27
Emmett Brown 2009.05.27. 10:11:48
dekás dezső 2009.05.27. 10:15:05
jaja, biztos netezett. mondjuk rám is dudáltak múltkor, mikor telefonálás közben y-ban megfordultam az autópályán. meg is kérdeztem a sok türelmetlen kecseget: - mé mi a faszt csináljak, tolassak vissza 40 kilómétert?
nemertekhozza 2009.05.27. 10:21:32
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.27. 10:22:09
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.27. 10:26:06
nemuccaszoc 2009.05.27. 10:27:27
Silverf@x 2009.05.27. 10:30:55
Marcellusca 2009.05.27. 10:32:22
Szvsz Flúgos Kamionos volt.
Menet közben írt ide kommentet, ezért nem tudott rendesen az útra koncentrálni. :)
A terhes feleségnek annyi köze van a dologhoz, hogy ne hüjjjézzük le, mert lett volna "oka" az esetleges szbálytalankodásra. :)
Michael Collins 2009.05.27. 10:32:22
Manyizga (törölt) 2009.05.27. 10:44:04
TH 2009.05.27. 10:51:16
Másrészt van még egy apróság: "amikor is egy teherautó mellett haladtunk már egy jóideje."
Ilyet az ember NEM CSINÁL!!! Nem haladunk tartósan egy másik jármű holtterében, mert kurva veszélyes, és felesleges is. Szóval komoly sün jár a posztírónak, de persze a teherautósofőrnek is azért.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.27. 10:52:47
TH 2009.05.27. 10:53:08
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.27. 10:53:25
Jelen esetben az autós nem csak gyenge idegzetű volt, de gyenge elméjű is, mert a két lehetősége közül (fékezés vagy helyben maradás) a harmadikat választotta: átment a szembe jövő autók közé.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.27. 10:54:18
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.27. 10:56:15
mr_x 2009.05.27. 10:57:19
Szoval nem is a teherauto huzott ra...
TH 2009.05.27. 10:58:39
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.05.27. 10:58:39
TH 2009.05.27. 11:00:44
dekás dezső 2009.05.27. 11:01:55
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.27. 11:04:14
Tehát csak feltételezed! Ebben az esetben neked van double sün és nincs apámüte!:D
reader613 2009.05.27. 11:10:57
PitBuli 2009.05.27. 11:12:12
hatesz 2009.05.27. 11:14:00
-Mi a gond biztosur?
-Zebranal elözött, kikerülte a beragadot a körforgalomban, zarovonalnal 5 perc alatt fordult meg a rakparton, belerohant valakibe hatulrol, rokiparkhelyen parkolt, soroljam meg?
-De hät nekem terhes a felesegem!!!
-Ja, akkor elnezest a zavaräsert, viszont latasra!
terhes feleseget mindenkinek!!!
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.27. 11:15:13
"Hogy kell kiválasztani gyenge idegzetű autóst?"
70-es IQ felett erre mindenki képes. Ha ezt nem humornak szántad, akkor gonoszkodásnak.
Én humornak tekintem :)
Nikorene 2009.05.27. 11:20:56
smalljudge 2009.05.27. 11:21:06
TH 2009.05.27. 11:22:20
TH 2009.05.27. 11:22:54
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.27. 11:27:15
Az, hogy empátiár érezzen a postoló maga iránt:-)
@TH: A sávok nem haladnak sehova. Te haladsz a sávokon...
Bocsi... :-)
Zsirparaszt scene/buckalakó tahó/fotelrokker 2009.05.27. 11:28:55
aszfaltbetyar 2009.05.27. 11:31:54
Az autó rendszáma RB 65-32
TH 2009.05.27. 11:33:16
Rocko- 2009.05.27. 11:40:50
terhes asszony, hatlmas duda.
hmm.
VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2009.05.27. 11:41:19
Csorogtatok már be erős forgalomban a Váci úton? Van, hogy szinte a Megyeri Csárdától, Újpest városkapuig ua. mellet a kocsi mellett kell végigmenni olyan 30-40 tempóval max.
vahurstar 2009.05.27. 11:42:55
TH 2009.05.27. 11:53:49
aszfaltbetyar 2009.05.27. 12:03:22
TH 2009.05.27. 12:03:53
Netuddki. 2009.05.27. 12:08:47
Te meg miért nem jelentetted fel, amikor volt egy szemtanú is melletted? Ezért tart...
sfdrake 2009.05.27. 12:13:05
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.27. 12:27:38
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.27. 12:27:39
Egy kamionos, teherautós nem csak hogy jó tükrökkel látja az egész mellette levő sávot, hanem még a saját kerekeit is látja, hogy tolatáskor pontosabban tudjon navigálni.
aszfaltbetyar 2009.05.27. 12:29:50
Nikorene 2009.05.27. 12:33:43
Boo 2009.05.27. 12:34:50
Nikorene 2009.05.27. 12:36:24
xenuka 2009.05.27. 12:41:56
ezt nem lehetett kihagyni :)
redriot77 2009.05.27. 12:43:31
Integrált Szerverterror 2009.05.27. 12:43:49
xenuka 2009.05.27. 12:46:45
Labancz 2009.05.27. 13:15:41
sfdrake 2009.05.27. 13:17:28
Labancz 2009.05.27. 13:19:14
TH 2009.05.27. 13:20:57
kéjenc 2009.05.27. 13:21:18
Integrált Szerverterror 2009.05.27. 13:26:00
sfdrake 2009.05.27. 14:03:29
Labancz 2009.05.27. 14:22:29
kalandrover 2009.05.27. 14:25:44
Amúgy mindig aztatat ugatom: Nagyautó hótterében nem kocsikázunk, mert rája lehet fázni, pont.
Бабаяга 2009.05.27. 14:51:24
rexter 2009.05.27. 14:53:02
Ettől függetlenül a teherautos egy barom, 5 év szabadságvesztés az ilyen!
Бабаяга 2009.05.27. 14:53:58
rexter 2009.05.27. 14:57:21
bazeg sikeres ember nem jár ujpest közelében a megyeri csárdánál főleg nem ami mindig ki van festve, tehát a válaszom nem, sün és baccpapucs.
Dr.Hátrányos Elonóra 2009.05.27. 15:00:20
PioDVD 2009.05.27. 15:01:15
Akik szerint nem megyünk teher/kamion mellett:
Tegyük fel, külső sávban kamion, szg, kamion. Akkor a helyes közlekedés a belsőben 20 m szünet, 1 autó, 20 m szünet? Ne adj isten 2 kamion megy egymás után, akkor a belsőben 40 m szünet?
Ha valóban ennyi és ekkora holttere van annak a kamionnak, akkor ki vele a forgalomból, közlekedésre alkalmatlan.
kalandrover 2009.05.27. 15:09:16
Ja. Nyíregyházán van út. Na?
Circus 2009.05.27. 15:12:50
Tököm tele van a 'mert a holttér' típusú mentegetődzésekből, hogy őszinte legyek, tegyen már fel még két tükröt (mielőtt le leszek anyázbva, dolgoztam olyan helyen, ahol volt kamionunk), és ne úgy kezdjen előzni, hogy írányjelző és azonnali kormánymozdulat.
Lehet, hogy én vagyok túl naív, de nem lehetne legalább itt-ott körbe a kamionra felszerelni valami tolatóradar-szerű izét, ami a sofőr fülébe visít, hogy 'főnök, itt valami sűrű van oldalt, maradjál ahol vagy'. Amíg pár tíz/ezer egy ilyen pár darabos készlet, nem igaz, hogy nem érné meg föltolni a vontatóra (ami alapból kemény milliókba fáj újkorában) vagy az alvázra 8ami úgyszintén)...
mzs 2009.05.27. 15:24:17
Jé, most jövök rá, hogy tökvéletlenül megint egy terhesnős bejegyzéshez írtam kommentet... Esküszöm, véletlen... :)
TH 2009.05.27. 15:32:48
mzs 2009.05.27. 15:39:12
TH 2009.05.27. 15:44:48
inf3rno 2009.05.27. 15:47:53
A magyar utak életveszélyesek, legalábbis rohadt sok az "1 éve van jogsim, toljuk neki" (lakott területen 90-el tolja neki) típusú meg a vasárnapi sofőr.
A kedvencem, amikor stop vagy elsőbbségadás táblánál még csak körül sem néznek, lazán kihajtanak elém busszal, vagy kamionnal. (Mindkettőre volt már példa.)
Aztán van amikor szembe sávban biciklis van, és nekem kell lassítanom, mert különben a szemben jövő szerencsétlen levinné..
Sok a balfasz, sok a kezdő, meg sok a direkt geci. Az utóbbi főleg a kamionosok között fordul elő, mert ők nyomhatják neki, ha nem kamion vagy vonat jön szembe úgyis tökmindegy... (a kamionosoknak legalább 5%-a ilyen sztem)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.27. 16:42:28
Seth Gecko 2009.05.27. 16:48:13
Ez övön aluli, ezen kívül pofátlanul felröhögtem. Aztán megbántam.
Én (is) kérek elnézést. :)
SebesAndor 2009.05.27. 16:54:39
Amúgy autópályán max 80-nal mehetne a balfasz, de száguldozik, mint egy állat. Nem járt iskolába, nem tudja, hogy az mozgási energiája a tömegével arányos, vagyis kb. 20-40-szerese egy személyautó energiájának. A fékje messze nem hatékonyabb annyival, mint a személyautóé. (Sőt...). Az energia viszont a sebességgel négyzetesen arányos. Vagyis 120-as tempónál 2,25-szöröse, mint 80-nál. Nincs az a fék, ami ezt megfogja.
Naponta több súlyos kamionbaleset van, és hetente legalább egy vétlen személykocsi esik áldozatául utasaival ezeknek az állatoknak.
Sokszor a buszvezetők sem különbek.
SebesAndor 2009.05.27. 16:54:39
Amúgy autópályán max 80-nal mehetne a balfasz, de száguldozik, mint egy állat. Nem járt iskolába, nem tudja, hogy az mozgási energiája a tömegével arányos, vagyis kb. 20-40-szerese egy személyautó energiájának. A fékje messze nem hatékonyabb annyival, mint a személyautóé. (Sőt...). Az energia viszont a sebességgel négyzetesen arányos. Vagyis 120-as tempónál 2,25-szöröse, mint 80-nál. Nincs az a fék, ami ezt megfogja.
Naponta több súlyos kamionbaleset van, és hetente legalább egy vétlen személykocsi esik áldozatául utasaival ezeknek az állatoknak.
Sokszor a buszvezetők sem különbek.
ekkoraszart 2009.05.27. 16:56:25
Többen említették már, hogy nagydarab autó mellett nem ajánlatos hosszú távon autózgatni de sokak szerint ez lehetetlen ha minden sáv tömve van. Csak akkor, hogy lehetséges, hogy a poszt írója az eset után mégis meg tudta csinálni, hogy lemaradt és nem ment a teherautó mellé? Sőt nem csak ő nem ment a teherautó mellé hanem senki sem, mert mindenki megijedt.
Egy csak egy legény volt talpon a vidéken, kinek neve "hátrábbról érkező", és mivel előtte mindenki félt elhaladni a teherautó mellett a "2x2 sávos úton a tömegben (értsd minden sáv tele)", egy hirtelen gondolattól vezérelve a teherautó mellé teleportálta magát imígyen előzve meg az előtte haladó félősöket.
De a bátor "hátrábbról érkező" sem járt sikerrel mert a gonosz teherautós őt is megpróbálta kilapítani.
A poszt írója (ja és a terhes felesége), azóta is boldogan élnek ha meg nem haltak.....
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.27. 17:05:10
Simán ráhívtam volna a rendőrt, emberölési kísérletnek, közveszély okozásának simán elmegy ez.
Ekkora faszokat, miért akar valaki szándékosan leszorítani valakit?
jónévez 2009.05.27. 17:17:52
Amúgy kár ezt a holttérrel magyarázni, a teherautóban is baloldalt ül a sofőr, ami holttér ott van (a belső sávba látást akadályozva), azt a feje mozgatásával, csavargatásával csak le tudja győzni. Én legalábbis így emlékszem, igaz már van két órája, hogy kiszálltam egyből.
Egyszerűen elbambult a sofőr, ami egy teherautónál látványos és félelmetes. Ha egy akkora dög közelít valaki felé, hogyne ijedne meg tőle.
TH 2009.05.27. 17:18:32
"közveszély okozás"
atyaég...
van itt valahol egy jogász?
jónévez 2009.05.27. 17:26:33
Simán csak túl sok amerikai filmet nézett, és átvette a szóhasználatot.
heliox 2009.05.27. 17:35:08
TH 2009.05.27. 17:35:19
@jónévez:
Hirtelen felindulásból ezt találtam:
"259. § (1) Aki árvíz okozásával, robbanó, sugárzó avagy más anyag, energia vagy tűz pusztító hatásának kiváltásával közveszélyt idéz elő, vagy a közveszély elhárítását, avagy következményeinek enyhítését akadályozza, bűntettet követ el, és két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
ezt húzza valaki rá a teherautó sofőrjére.
jónévez 2009.05.27. 17:39:14
aGinger 2009.05.27. 18:17:20
Aggie 2009.05.27. 18:44:40
de még mennyi! Van körút, ami 2x2 sávos - de ezeknél mindenhol van középen buxus. Sőt a belvárosban is van 2x2 sávos út, szintén buxussal.
Én egy helyet tudok, ahol ez megtörténhetett, az pedig az Debreceni út, ahol az M3 és a 4-es főútról be lehet jönni a városba.
@rexter:
".... esetleg nem kellene 2x2 savos uton egy kamion mellett menni, hanem folgyorsitani mondjuk olyan uberbrutal sebessegre mint 80-90, es megelőzni!..."
Itt 50-nel lehet menni, este 10 után meg csak harminccal, elég gyakran mérnek, úgyhogy az álmoskönyv szerint 80-90-es tempóra felgyorsítani lehet, csak nem biztos, hogy megér egy 30 ezres csekket. Lakott területen belül nem úgy vezetünk, mint az autópályán, nem kell a jobbszélső sávban húzódni- ezt kb. 1 éve egy Árpád-hidas posztnál már kiveséztük.
Bladika 2009.05.27. 19:00:36
Már csak azért sem,mert ha valaki kilép elém, akkor gondolkodás nélkül rántom el a kormányt! Ha van valaki mellettem, hát össze törnek az autók, de nem hal meg senki! Na most gondold ezt el egy kamion esetében, amikor az rántja el!
jónévez 2009.05.27. 19:26:27
Ezen az alapon a járdán se járjunk (gyalog, persze...), mert ha balról ugranak/vágnak be a teherautó elé, akkor a járda felé fog automatikusan hárítani, az ott levőket üti el.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.05.27. 19:58:02
megkelek 2009.05.27. 20:02:49
Az a szerencsétlen kamionos lehet, azzal menti meg az életeteket, hogy elzavar nagy marha autója közeléből.
Bladika 2009.05.27. 20:06:17
"egy teherautó mellett haladtunk már egy jóideje."
Na most én ilyet nem csinálok soha! Csak akkor ha dugó van! Szerintem ez mindenkinek a saját érdeke, hogy ne csináljon ilyet! Nekem sosincs olyan, hogy mellette kell mennem! Én mindig megtudom oldani! Vagy előtte megyek, vagy hátul kicsit mellette! Ha jön, nekem kicsi fék és már nem is vagyok mellette! De, hogy úgy, hogy átszorítson? Ha akarna se tudna!
"de ez nem azt jelenti, hogy mindenki rettegjen a belső sávtól akkor, amikor több nagy jármű halad a szélsőben, és nem lehet mind mellől elmenni." De pedig ez azt jelenti!
De persze ezt mindenkinek magának kell eldönteni! Úgy közlekedik, hogy estleges veszélyhelyzetet amely súlyos következményekkel járna ki tudjon védeni, vagy sem!
Ne érts félre én nem azt mondom, hogy ne menjünk el mellette, de ne ott autózzunk! Ahogy ezt többen is írták fent:
Amíg nem tudunk mellette biztonságosan elhaladni, addig nem kell mellé menni. Mintha kereszteződés lenne!
Ha nem tudok elé kerülni, akkor biztos megy már ott valaki! Akkor meg minek megyek annak a seggébe? Megfelelő követési távolságot fölvéve, kb a kamion mögött vagyunk, de ha rendes hosszú akkor is mellette, de a seggénél, hogy ha bármi gubanc van csak egy kis fék és nincs gond!
De ha én nem is sérülök meg, az autó elég nagy eséllyel totálkár lenne, míg a kamionos, ad egy betétlapot (ha egyáltalán észre vesz) és megy a dolgára én meg szarul jártam!
Bladika 2009.05.27. 20:17:12
www.youtube.com/watch?v=PP-NIUL6LzY
Ymmi 2009.05.27. 20:30:17
Bladika 2009.05.27. 20:39:33
A kétkedők kedvéért mondom, Semir mindezt megcsinálja "félkézzel, kéz nélkül"
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.27. 21:05:22
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.27. 21:22:08
Számomra nem egészen világos, hogy mi történt a posztolóval, előfordulhat, hogy a teherautó csak ki akart kerülni valamit a külső sávban, pl. biciklist, kátyút, ezért ment át kicsit a sávba. Lehet, hogy nem is volt annyira durva a helyzet, csak a posztoló ijedt meg túlságosan.
A holttérről meg annyit, hogy a mostani kamionokon már elég sok tükör van, amik kiszűrik a kamion közvetlen közelében a holtteret, de a fülkétől 1-1,5 méterre még mindig marad holttér. Sőt, a legnagyobb a fülke előtti részen, az "A" oszlop irányában van, tehát ferdén előre. Erre a részre simán elfér egy közepes méretű személyautó, anélkül, hogy a kamionból látszana. Ez Angliában tipikus veszélyforrás, már majd' mindegyik "európai" kamionosnak voltak vele gondjai ott. Ezt egyelőre még nem sikerült megszűntetni semmilyen tükörrel, mostanában tesztelnek kamerákat, de azok még nem annyira elérhetőek.
Természetesen a régebbi teherautókon nincsenek ilyen tükrök, azokból még ennyit sem látni. A megoldás, hogy minél kevesebbet kell tartózkodni a fülke közelében, főleg, ha már indexel a sofőr.
Buxy224 (törölt) 2009.05.27. 22:07:19
TH 2009.05.27. 23:29:53
Már beidéztem, de itt van még egyszer, mi a közveszély okozása: "259. § (1) Aki árvíz okozásával, robbanó, sugárzó avagy más anyag, energia vagy tűz pusztító hatásának kiváltásával közveszélyt idéz elő, vagy a közveszély elhárítását, avagy következményeinek enyhítését akadályozza, bűntettet követ el, és két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő."
Szerinted ez megállja a helyét? Én csak azt mondom, hogy aki nem jogász, az ne dobálózzon a jogi kifejezésekkel, mert csak rosszul jöhet ki belőle. Én rohadtul nem értek hozzá, éppen ezért nem is kezdtem el elemezni, hogy a sofőrt miért lehetne feljelenteni, de biztos lehetsz benne, hogy az "emberölési kísérlet" ötletedért is max. körbekacagnának. Ilyen alapon ha nem engeded el a gyalogost a zebrán, az is emberölési kísérlet vazze.
Ez inkább közúti veszélyeztetés szerintem.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:17:19
Gondolom ugyanazt, csak vasúton érkezne...
TH 2009.05.28. 15:22:42
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:23:29
" A közveszély fogalma
A bűncselekmény tettese elkövetési magatartásával közveszélyt idéz elő. Közveszély abban az esetben következik be, ha személyek és dolgok egyénileg meg nem határozott körének sérelme vagy megsemmisülése valószínűsíthető. A közveszély lényeges eleme, hogy a közveszélyt kiváltó eszköz nem uralható, az így megindított folyamatok iránya, hatóköre, veszélyességük mértéke a későbbiekben az elkövető által már nem befolyásolható.
A közveszély tehát vagy egyedileg meg nem határozható vagy meghatározható, de nagyobb számú személyi és dologi/vagyoni kört érint, melynek eredményeként sok ember élete, testi épsége, illetve jelentős értékű javak kerülnek veszélybe.
A közveszélyt előidéző magatartás
A közveszély előidézése általában az elkövető tevőleges, aktív magatartásának az eredménye."
Forrás: https://www.magyarorszag.hu/allampolgar/ugyek/buncsjogorv/kozbun20050728/kozveszelyok20060627.html/ugyleirasjogi
Rohadtul megáll ellene a közveszélyokozás, nem csak az árvíz lehet az.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:24:56
Sajnos ezeket már leszerelték, mert a vasút képtelen bármilyen logisztikai feladattal megbírkózni.
TH 2009.05.28. 15:28:10
"Közveszélyokozás
259. § (1) Aki árvíz okozásával, robbanó, sugárzó avagy más anyag, energia vagy tz pusztító hatásának
kiváltásával közveszélyt idéz el, vagy a közveszély elhárítását, avagy következményeinek enyhítését akadályozza,
bntettet követ el, és két évtl nyolc évig terjed szabadságvesztéssel büntetend.
(2) A büntetés öt évtl tíz évig terjed szabadságvesztés, ha a bncselekményt
a) bnszövetségben,
b) különösen nagy, vagy ezt meghaladó vagyoni hátrányt okozva
követik el.
(3) A büntetés öt évtl tizenöt évig terjed, vagy életfogytig tartó szabadságvesztés, ha a közveszélyokozás egy
vagy több ember halálát idézi el.
(4) Aki a közveszélyokozást gondatlanságból követi el, vétség miatt három évig, különösen nagy, vagy ezt
meghaladó vagyoni hátrány esetén öt évig, egy vagy több ember halála esetén két évtl nyolc évig terjed
szabadságvesztéssel büntetend.
(5) Aki közveszélyokozásra irányuló elkészületet követ el, bntett miatt három évig terjed szabadságvesztéssel
büntetend.
(6) Korlátlanul enyhíthet annak a büntetése, aki a közveszélyt, mieltt abból káros következmény származott
volna, önként megszünteti."
TH 2009.05.28. 15:29:11
TH 2009.05.28. 15:30:48
"A közveszély előidézése általában az elkövető tevőleges, aktív magatartásának az eredménye.
Nem minden formában és eszközzel előidézett közveszély tartozik azonban e bűncselekményi körbe. Csak abban az esetben beszélhetünk közveszélyokozásról, ha az elkövető a tényállásban meghatározott módon váltja ki azt, így például gázrobbanás előidézésével, vegyi anyagokkal vagy akár a víztisztító állomás víztartalékának betegséget okozó baktériumokkal történő elfertőzésével. Ide tartozik, ha az elkövető a gátat áttöri vagy ha - mint leggyakoribb elkövetési mód - az adott tárgyat felgyújtja. Ez utóbbi esetben feltétel, hogy a tűz az adott tárgyról más dolgokra is átterjedjen. Így ha az elkövető a pusztában magányosan álló szénakazlat gyújtja fel, rongálásért fog a bíróság elé állni, ha azonban a szénakazal a sűrűn épült falu egyik házának udvarán található és így magában hordozza a tűz szomszédos épületekre való átterjedésének lehetőségét, fennáll a cselekmény megállapíthatóságának feltétele."
A közúti veszélyeztetés nem minősül közveszélyokozásnak, bárhogy szeretnék is egyesek. :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:32:53
TH 2009.05.28. 15:34:26
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:35:56
Ebben egyetértünk. Régen a vasút jelentette a fejlődést, az a város nőtt, amelyiken átment a vasút. Ma meg inkább tehernek tekintik. :(
TH 2009.05.28. 15:38:28
Mondták, hogy egyrészt vagyonokba kerülne, ha sínt szeretnének a raktárhoz, másrészt a vonattal a legnagyobb gáz, hogy ellopják róla a cuccot. A harmadik gond az, hogy a célállomáson úgyis át kéne róla pakolni közúti járműre, ami elviszi a cuccot a boltba, és akkor az meg idő, és plusz macera. Egyszerűbb, olcsóbb és biztonságosabb a közúti szállítás. Ezeket a hátrányokat kéne a vasútnak legyőznie!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:41:37
A postoló leírta, hogy simán áttolta volna a szembe sávba, és onnantól kezdve kikerül az irányítása alól az eseménysorozat.... Egy tömegbaleset, tömegkatasztrófa pedig akkora közveszély, mint ide nagykáta. Az, hogy a gátrobbantást hozták példának, az nem azt jelenti, hogy csak a gát felrobbantása lehet közveszélyes.
"Közveszély abban az esetben következik be, ha személyek és dolgok egyénileg meg nem határozott körének sérelme vagy megsemmisülése valószínűsíthető"
Ez a lényeg. És ő ezt csinálta. Nem érdekel az égő szalmakazlad.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:43:48
TH 2009.05.28. 15:46:25
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:48:58
Figyu. Az, amit Te beidéztél,(259. §) az nem közveszélyokozást deklarálja, hanem azt, hogy mivel büntetendő, ha valaki az említett módokon okoz közveszélyt. De ez nem azt jelenti, hogy csak az említett módon lehet közveszélyt okozni, ezt meg Te értsd meg...
TH 2009.05.28. 15:50:10
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:50:14
Nna várj, hozok egy példát.
Tegyük fel, hogy aki vodkát iszik, és vezet, azt megbüntetik ittas vezetésért. De nem csak azt büntetik meg, aki vodkát iszik, érted?
TH 2009.05.28. 15:51:17
kiváltásával közveszélyt idéz el, vagy a közveszély elhárítását, avagy következményeinek enyhítését akadályozza,
bntettet követ el"
EZ A DEFINÍCIÓJA a KÖZVESZÉLYOKOZÁSNAK, ezt meg te értsd meg!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:53:17
Én azt mondtam, hogy deklarálja, csak TE NEM AZT IDÉZTED.
TH 2009.05.28. 15:53:50
Ott van a 186. paragrafus:
"Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével más vagy mások életét vagy testi épségét
közvetlen veszélynek teszi ki, bntettet követ el, és három évig terjed szabadságvesztéssel büntetend."
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 15:55:26
TH 2009.05.28. 15:55:43
TH 2009.05.28. 15:56:18
TH 2009.05.28. 15:58:59
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.28. 16:16:37
Circus 2009.05.28. 16:59:47
mint érintettet, bevesztek esetleg harmadiknak a fuvarozási módozatokkal kapcsolatos kérdések megvitatásba? :)
TH 2009.05.28. 17:06:10
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.28. 23:01:09
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.29. 08:51:53
Szerintem azért rengeteg előnye is lenne. A vasúti közlekedésnél pont a kötött pálya miatt jobban kivédhető az emberi tévedés miatt bekövetkező baleset.
Az meg hogy mennyit kell várni egy vasúti átjáróban, csupán szervezés kérdése.
Én is láttam már lecsukott sorompón átlibbenő sportos biciklistát beszorulni valahogy a vágányokhoz, szerencsére ki bírta rángatni a kereket. De ezek a darvin-díj esélyesek előbb utóbb úgy is kinyíratják magukat valahol.
Csak az őket ért balesetet most nem vasúti balesetnek hívjuk, mert vasúti közlekedés hiányában belefullad mondjuk a térdig érő Balatonba. Rengeteg közúti baleset is van, de nem az a megoldás, hogy leépítjük a közutat.
(ha lezárnák az M3-at, drasztikusan csökkennének rajta a balesetek, de nem biztos, hogy ez a megoldás. :-) )
TH 2009.05.29. 10:17:44
A vasúti szállítás környezetbarátabb, és nagy mennyiségű áru esetén lényegesen hatékonyabb, és olcsóbb is LEHETNE...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.29. 20:25:23
jónévez 2009.05.30. 00:51:54
Lehetne, ha mindenki hajlandó lenne kiballagni a kívánt áruért a vasúti rakodóra. De nem fog senki kigyalogolni, kibiciklizni érte, ezért onnan még él kell fuvarozni a rendeltetési helyre, vagy az annyira kifogásolt kamionnal, vagy, -ha oda sem engedjük a kamionokat- kis teherautókkal, (mondjuk egy kamion teherbírását fedezve számolhatunk 16db 1,5t teherbírású furgonfélét), oda is van az olcsóság, ugyancsak a környezetbarátság. És az idő, ami eltelik a feladás és a rendeltetési helyre érkezés közt is többszöröse (már csak a vasúti részen is).
A nagy mennyiségű áruról nem feledkeztem meg, ahova egy helyre kell a nagy mennyiség, oda most is vasúton érkezik, de ami további elosztást kíván, azt nem érdemes.
Az, ami összerakva nagy mennyiségnek tűnik, az valójában sok kis mennyiség, ami további logisztikát kíván. Ezt viszik a kamionok, teherautók, kihagyva a legrugalmatlanabb, emiatt (is) legdrágább láncszemet.
A vasút addig tűnt jó megoldásnak, míg nem voltak megfelelő utak, viszont pont a vasút gerjesztett útépítést, mert a vasútig, és onnan a céljához el kellett jutni az árunak.
Amikor lett elegendő út erre, akkor már ki is derült a vasút rugalmatlansága, drágasága. Onnantól már csak a stratégiai jelentősége miatt fejlesztgették, de a múlt század közepe táján már ez a jelentősége is csökkent, a vasút azóta stagnált, majd visszaesett.
Szép dolog a múlt dicsőségén elmerengni, de egy idejétmúlt fuvarozási módszert kár erőltetni. Csinálja csak a vasút, amit gazdaságosan tud, ne várjunk tőle csodát.
Circus 2009.06.02. 21:24:31
kb amit jónévez leírt :)
úgyhogy már semmit :)
TH 2009.06.02. 21:46:09
jónévez 2009.06.02. 23:27:44
Senki nem készül a mai raktárak olyan átalakítására, amely áruk fölösleges fektetését szolgálja, sőt, inkább ezek leépítése szolgálja az olcsóbb megoldást. Ezt is teszik, a tartalékraktárak is sok helyen már logisztikai raktárakként működnek, minél nagyobb áruforgási sebességgel. Ha a kontinens túlsó végére küldenek is úgynevezett nagy mennyiséget, az áru ottani fogadójának nem az az érdeke, hogy böhöm nagy raktárnyi áru érkezzen egyszerre, hanem inkább érkezzen kamionszám, kb annyi, amennyit ugyanannyi idő alatt ki is tud szállítani, ha feldolgozó, feldolgozni.
És maga a kedves vásárló is azt szereti, ha a hőn kívánt áruja ott van a boltban, amikor vásárolni akar, azt pedig nem veszi jó néven, ha hónapok óta raktáron levő cuccot kap a pénzéért.
Az ilyen, folyamatos szállításra tényleg jó lehet a RoLa, feltéve, hogy a célrégióban több ilyen cég is van, ami erre a folyamatos szállításra igényt tart. Akkor kijön egy vasúti szerelvénnyi kamion, és mindenki jól járt. Csak valamiért ezt a vasutak nem igazán úgy csinálják, hogy igazán csábítsa a fuvarozókat, hanem inkább tessék-lássék módon, a teherautók sokszor inkább lábon mennek. Annyira nem olcsó, hogy még az útadót is kifizetik pl. az EU-n kívüli fuvarozók, és sokszor még akkor sem jönnek ki rosszabbul.
Most lehet azt mondani, hogy kötelezni kell rá a fuvarost, használja a kombinált szállítást, de a kötelező dolgok sohasem az olcsóság barátai, inkább a fordítottja szokott kialakulni. Demagóg szövegnek tűnhet, de akkor is igaz: minden plusz költséget végül a fogyasztó fizet meg, mert ki más?
TH 2009.06.03. 10:20:21
És igen, abban is igazad van, hogy nem halmoznak a cégek óriási készleteket feleslegesen, viszont azt akarják, hogy mindig minden legyen a boltokban. Én csak azt mondom, hogy a vasút itt is kaphatna szerepet, akár a RoLa, akár más megoldások révén, mert lehetNE olcsóbb, gyorsabb, és jelenleg is már környezetkímélőbb. Ezek pedig azért fontos érvek. De hát ehhez komoly fejlesztések kellenének, főleg nálunk...