Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Hús vs. fém - melyik a keményebb?

2009.06.08. 12:13 :: SilentSound

Múlt hét csütörtökön volt a blogon egy poszt, amiben olvasónk egy gázolásról írt nekünk. Azóta kiderült, hogy az elütött 22 éves lány sajnos elhunyt. Balázs is belegondolt, mennyire szörnyű végkimenetele lehet az esztelen száguldásnak és a figyelmetlenségnek. Legyen az az autós vagy akár a gyalogos hibája. Egy ilyen esettel mindenki csak veszít.

Kicsit későn jutottam géphez, hogy a hozzászólásomat elhelyezzem ehhez a cikkhez. Ezért inkább leírom külön is, hátha érdemes egy posztra, egy kis gondolkodásra.

Nem kerültem még veszélyhelyzetbe, nem kellett kiugró gyalogos elől elrántani a kormányt vagy hasonlók, de amit autósként tapasztalok - aztán persze gyalogosként is - az kriminális.

Én a zebránál 10ből 8szor megállok. A maradék kettőt mindenkinek a fantáziájára bízom, becsült szám. Eleve a zebránál is vannak gondok, mert némely esetben azt is szabályozza a közlekedési lámpa. Ha piros és a megengedett legnagyobb haladási sebességet meg nem haladva ütöm el, akkor jogilag nem szívok. De az érzés. Nem éltem át még, de nem is akarom.

A hülyéje persze szaladgál át a piroson! A belvárosban és kifelé meg vidéken és úgy általában mindenhol. Van amelyiknek zebra se kell, toronyiránt halad. Még csak véletlenül se engem néz, hogy rájöjjön látom-e.

Az autós. Kétsávos úton 10 autó elmegy, mire vagy elfogy a sor vagy a 11. megáll mellettem, hogy át tudjon menni a gyalogos. Az alap tempó ugye általában a tábla által javasolt érték 140-200%-a. Így már sokkal nehezebb megállni, ha a husi az útjába kerül az ifiú versenyzőnek. Egyszerűen nincs mese. A zebránál figyelni kell. Kéne.

Az autós azért figyeljen, mert nem akar gyilkolni. Akinek inge, az képzelje magát a szituációba, mit fog látni/érezni, amikor 90-nel (50-es táblánál) elütött valakit és ki kéne szállni megnézi, hogy mi lett vele.

A gyalogos azért figyeljen, mert az egészségét érintően minden esetben ő húzza a rövidebbet. Az autós szabálytalan, persze, de ez izgat, amikor ő a saját lábán megy el a tárgyalásra, Te pedig jó esetben tolószékben el tudsz menni.

Vásár után okos a paraszt, mégis figyelhettem volna jobban. Meg az autós is, de a különbség, hogy ő tudja mozgatni lábait/kezeit.

Gyalogosként akkor is körbenézek, ha zöld a lámpa. Ha meg nincs akkor a lehető legnagyobb körültekintéssel rongyolok át minél hamarabb.

Autósként megállok a zebránál. de ha valaki az úton szaladgál, vagy a piroson át a zebrán annak esetenként gázadás és dudaszó a vége. Kapjon a szívéhez, hátha legközelebb eszébe jut, mikor tilosba téved. A legnagyobb lelki nyugalommal használom a dudát, hiszen az ilyen gyalogos veszélyhelyzetet alakít ki a magatartásával.

A gyorshajtóknak bedarálni a jogsiját, ha gázol életjáradék, sohatöbbetnemvezethet, börtön stb. A gyalogosok gondolkodjanak! Hús-fém. Ki győz? Nézz szét b*zd+, legyél defenzív!

És ha nem tudsz többet járni, mozogni, netán kinyiffansz a zebrán, akkor segít rajtad az, hogy annak aki elgázolt, bírósági ügye lesz vagy egyéb retorzióban részesül?

Perillustris jóvoltából íme egy videó is kiegészítésképpen:

180 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Darkness45 2009.06.08. 15:24:12

u.i: az utóbbi 2 évben kétszer jártam KRESZ tanfolyamra, tehát én mondom nektek így van ez. :)

jurii (törölt) 2009.06.08. 15:25:00

@-d(-_-)b-: "aki szállít tegye, de városban max 30-cal"

Ez természetesen a belvárosra is vonatkozik, bocs, ha nem voltam egyértelmű.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:25:12

@okostojgli: A posztból nekem nem derült ki, hogy a halott lány zöld vagy piros lámpánál ment át! Nem mindegy, lámpás zebránál, zöld jelzésnél, mindig elsőbbsége van a gyalogosnak, minden esetben az autós hibázik, ha elüti! Ha nincs lámpa, akkor annyi a különbség, hogy a gyalogosnak ráutaló magatartást kell tennie, és meg kell győződnie róla, hogy azt minden autós észlelte. De az esetek többségében ilyen estben is az autós okozza a balesetett!

craft75 2009.06.08. 15:25:53

@xboxer:
Mindent meg lehetne csinálni csak a rendőrségnek
nincs pénze, infrastruktúrája (hálózat), emberei.

Bladika 2009.06.08. 15:25:53

@l3v1: ""hogy egy zebrás kereszteződésnek JÓL LÁTHATÓNAK kéne lennie"

Ha nem jol belathato, akkor le kell lassitanod, amikor megkozelited, vagy a fek mar nem divat? "

Ha, ha mi ez a hülyeség? Persze, hogy alakítsuk beláthatóra! A rosszul belátható kanyarokat egyenesítsük ki! A közvetlenül a kereszteződés sarkán lévő házakat dózeroljuk el!

Én fékezzek? Legyenek az utak olyanok, hogy csukott szemmel is tudjak közlekedni, mert reggelente gyakran vissza alszom! (az autóban)

(IRÓNIA RULEZ)

Emmett Brown 2009.06.08. 15:26:13

@okostojgli: Gratulálok a darwinista hozzáállásodhoz. Pont ez az a logika, ami alapján egyre veszélyesebb a közlekedés.

Perillustris 2009.06.08. 15:27:47

@FDToth: "A legjobb, amikor a gyalogos nem a zebrán kel át, hanem attól kb. 50 centire! Hogy lehet vki annyira értelemileg sérül, hogy ezen "spóroljon"?"

LOL - 50 centire? Akurvaanyjátannak!

xboxer 2009.06.08. 15:28:50

@craft75: ja gondoltam, hogy megint a büdzsé lesz a szűk keresztmetszet. de ezt is beépíthetnék a benzinárba, mint minden mást. másrészt ezzel emberéleteket lehetne menteni, szóval azthiszem bőven megtérülne. mert a sunyi traffipaxokkal nem sokra megyünk...

Marcellusca 2009.06.08. 15:30:59

@Bladika: Nem, mert igaza van. Vészhelyzet elhárítása céljából nyomja a dudát. :)

@SilentSound: Jó! Egyébként, ha jól tévedek, akkor az Allianz-nak volt egy kampánysorozata, hasonló, durva "balesetekkel" fűszerezett filmekből.

Bladika 2009.06.08. 15:31:34

@Perillustris: Én még emlékszem, hogy általános iskolában külön kiemelték, hogy nagyon veszélyes a zebra előtt átmenni, mondjuk 50cm-re, sőt voltak bent rendőrbácsik akik osztogattak kis közlekedésbiztonsági füzetecskéket és abban is benne volt, hogy az veszélyes!

Most akkor mondjam azt, hogy én ezt már általános iskolában is tudtam?

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:31:35

@Darkness45: Igen valóban átkelhet, de ott nincs elsőbbsége, tehát ha elütöd, akkor az az ő hibája.

jurii (törölt) 2009.06.08. 15:32:28

@okostojgli: Hogy te mekkora fasz vagy! Végiggondoltad mit írtál le?! Üdvözlöm a kedves Mamád.

UrQuattro 2009.06.08. 15:32:50

@Bladika: Igazad van!
Egy bokorba a fészek mellett van egy tábla..
Ha elütöd a marha gyalogost mert lelép..hisz neki csak mennie kell, nem törődnie semmivel (nem kell ismernie a 6 elemiseknek a kereszt alapszinten se) !
Nevetséges az egész rohadék rendszer!
Büntetnek mindenért, de le sem szarják azt hogy nem jogosan, mivel sok sok tábla jelzés nem látható, ellopták a kolompárok, kivitte az ifa , és a többi!
De nem hogy pótolják..áh..menj már.
Kiállnak...hoppá mennyivel jött maga kérem?
....

bakonyi_tigris (törölt) 2009.06.08. 15:33:29

Ha kiszállsz az autóból, te is gyalogos leszel. A gyalogos egyébként bárhol átmehet az úttesten! Szóval csak okosan.
Londonban jó néhány forgalmas helyen a gyalogátkelők egyben fekvőrendőrök is. Bukdácsolnak is rendesen a buszok rajta...
Azt hiszem inkább ilyesmi kéne, mint pirosra festeni a zebrákat, mint a 12. kerületben...

Darkness45 2009.06.08. 15:33:46

@metal: nem nem. Mint írtam. Elsőbbsége van a zebrán és az utak(főút) útkanyarulatában is. A többi helyen áltkellhet, csak nincs elsőbbsége.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:34:15

@FDToth: A zebra nem a felfestésig számít zebrának, hanem a táblától 5 méter! És akkor is van zebra, ha nem látszik a felfestés, mert mondjuk havas. De ha nincs tábla, akkor nem ér semmit a felfestés (sajnos van erre is példa, még akik ezekről döntenek, azok sem figyelnek oda, vagy nem is tudják a szabályokat).

randomuser1 2009.06.08. 15:36:58

nemrég külföldön láttam olyat h a lámpáknál volt egy számláló is, pontosan mutatta meddig zöld/piros a lámpa, utána azonnal váltott a keresztforgalomnak is, így valahogy én is kihagytam a megszokott pesti ittmégátférekapiroson/majdelindulokhaamásikelöttemelindult viselkedésformát, talán idehaza is segítene, annyira drága nem lehet. Igaz, ha a körülményeket igazítjuk az elvárásokhoz, nem lehetne büntetni.

Bladika 2009.06.08. 15:37:08

@UrQuattro: "(nem kell ismernie a 6 elemiseknek a kereszt alapszinten se) !" Én azt nem értem, hogy én amikor általánosba jártam akkor az osztályfőnöki órákon többek között erről is volt szó! Nem azt mondom, hogy KRESZ vizsgát kaptunk, de alapszinten tisztában voltam a lényegesebb táblák jelentésével és az alapvető közlekedési szabályokkal stb.

Ma már ilyen nincs? Vagy másoknak ilyen nem volt?

akela1978 2009.06.08. 15:39:02

A közlekedés az csak egy kis szelet, ez a fajta hozzáállás megfigyelhető minden területen. Agressziv tolongás van az élemiszerboltban, a metrón, az okmányirodában, az orvosnál, az iskolában, a melóban stb. Ha valaki nem elég ügyes, élelmes akkor sajnos lenyomják. Az erősebb kutya baszik elv több emberben van benne, mint gondolnánk.

Perillustris 2009.06.08. 15:39:13

@bakonyi_tigris: A gyalogos nem mehet át bárhol. Ahol egyébb közúti jelzés (pl. záróvonal) tiltja, ott nem. De nem mehet át pl. a Nagykörúton, a villamossíneken keresztül sem.

Kereszteződésekben pedig a kanyarodó autókkal szemben van elsőbbsége, akkor is, ha nincs zebra.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:40:04

@UrQuattro: Ha nincs ott tábla, mert ellopták, kidöntötték,stb., akkor azt nem is kell figyelembe venni! Mindig az aktuális jelzett szabályok szerint kell közlekedni.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:40:43

@Darkness45: Igen ebben egyetértünk, de ha ott ütöd el, ahol nincs elsőbbsége, akkor ő a hunyó, és nem te. Nem véletlenül nincs elsőbbsége!

.lll. 2009.06.08. 15:42:02

ez a videó odabasz...

teabore 2009.06.08. 15:43:33

@XXXXXXX: Debrecenben a belvárosban ilyen lámpák vannak.

KaPé 2009.06.08. 15:45:39

Jó ez a videó, de nem rémlik, hogy magyarországon börtönbe jutnának a gázolók. Max kapnak 1 év felfüggesztettet. A kiherélés helyett...

dancegirl26 2009.06.08. 15:46:39

Legalább annyi balfasz gyalogos van, mint autós... Kelenföld városközpont ... kivételesen autóban (anyósülésen). 3 sáv, elindul a forgalom - jobb szélsőben 73as busszal, és még 5 hülye sétálgat át kényelmesen az úton. Az uolsó értelmiségi fazon sörrel a kezében és nem érti, miért lett lebaszva....

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:49:04

@Perillustris: Itt nem az volt a probléma, hogy rossz a gép, hanem az, hogy rosszul állították be, és olyanoknak is küldtek csekket, akik még a zöld végén, esetleg sárgán mentek át. A rendszer jó, csak értelmesen kell beállítani!

algi 2009.06.08. 15:50:39

Pár gondolat:

- A duda teljesen jogos, megérdemli.
- A gázadás viszont kb. olyan, mintha stukkert szegeznél a fejének. Játszol azzal a hatalommal, hogy megölheted, ha akarod.
- Kb. ugyanannyi hülye van gyalogosok és autósok között. Vagyis, a különbség csak annyi, hogy a kettő találkozásakor a gyalogos szív nagyobbat. Ergo a kocsikat kell szigorúbban szabályozni.
- Akinek nincs elég lélekjelenléte, hogy egy baleset után vállalja a felelősséget, az ne üljön autóba. Nemcsak az a felelősség, hogy kit ütsz el és kit nem. Az is felelősség, hogy egy óriási fémszörnyet irányítasz, és ha hibádon kívül bedarál valakit, azon is segítened kell. Ha ezt lelkileg nem bírod, nem vagy a volán mögé való. (Persze tudom, hogy lelkileg megterhelő, ezt nem vitatom, sőt!)

randomuser1 2009.06.08. 15:53:29

@teabore: jaj tényleg, emléxem h idehaza is láttam valahol, csak nem mertem kipróbálni h van-e pár másodperces kihagyás a keresztforgalomnak. meg szerintem ez kényelmes is, mert messziről látszik h érdemes-e gyorsítani...

Nancsi 2009.06.08. 15:57:01

Jó, persze, a közlekedés szereplői sem angyalok, de azért vegyük figyelembe a következőket, mondjuk nyugathoz képest:
- Magyarországon főleg Budapesten gáz a közlekedés, gyalogosok semmibe vevése, stb. Vajon miért? Mert más városok nem ilyen szinten közlekedhetetlenek, mint Budapest. Kevesebb stressz, kevesebb dugó, kevesebb idegbeteg, kevesebb gyalogos/bringás gázolás. Igazi, 2x3 sávos M0, hmm?
- A forgalomszervezés/utak karbantartása is hagy kívánnivalót maga után. Amikor 2x3 sávos úton csak a nyomvályúkból látszik hogy hol a sáv, az megosztja az ember figyelmét.
- Iszonyat sok közlekedési tábla van kinn tök fölöslegesen, amelyek szintén nem jók másra, mint figyelem megosztásra. Ne korlátozzunk egy 70-es utat 200 méterre 40-re csak azért, hogy odaállhasson a yard büntetni.
- Nagyon sok reklámcélú tábla van kinn pl lámpaoszlopokon, de ide sorolnám még a multireklámokat is. Ezek számát is lehetne korlátozni, mondjuk meghatározni hogy sávonként, km-enként 1 db multireklám, 3 db oszloptábla, és ennyi.
- Forgalomszervezésre oda kéne figyelni. Pl nem csinálok 70-es korlátozású 2x3 sávos útra lámpa nélküli gyalogátkelőt. Csináljanak nyomógombosat, azon teljesen jól lehet szabályozni, hogy fölöslegesen ne tartsa fel a tömeget. Ezenkívül nem teszünk bukkanó után álcázott gyalogátkelőt. Gyalogátkelő mellé nem telepítünk takaró telefonfülkét, hirdetőoszlopot, stb.
- A 20-30eFt-os infrás webkamerák, az 15eFt-s wifi antennák, illetve az 50eFt-ből összerakható lassú de erre pont elég PC-k korában ne szarozzunk már - a nagyobb forgalmú utakat kamerázzuk be. Egy fél kormányzati kommunikációs portál árából olyan automata rendszert lehet építeni, hogy nem csak felismeri a rendszám alapján a szabálytalankodót, de még a büntetőpert is lefolytatja, és hetente küldi a rendőröknek a listát, hogy kit kell bevinni a sittre.
- Bringákra is rendszámot, bringásoknak is jogsit. Enélkül csak 20ezer főnél kisebb településeken, illetve 3 vagy több számjegyű utakon közlekedhetnek. Ja, és persze rájuk is vonatkozzon a KRESZ. Nincs többé 40-el átzúgok a gyalogosok zöldjén, mert nekem van elsőbbségem (autós meg vegye észre a kék/zöld/ciklámen villámot kanyarodás közben).
- Iskolákban a közlekedésre nevelés legyen hangsúlyosabb. Legyen belőle legalább 2 évente 1 félévnyi tantárgy, elméleti és gyakorlati órákkal is.
Meg gondolom van még 1000 dolog amire nem gondoltam, és amihez nem kellene csilliárdokat költeni, egyszerűen csak rá kellene mozdulnia valakinek a témára odafent.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 16:00:30

@XXXXXXX: Igen a számlálós lámpa jó dolog, csak valószínűleg drága.

indapasssucks 2009.06.08. 16:01:06

Te srácok, van egy ötletem.

A zebra mellé le kell rakni egy kupac követ, mint a tornászoknak a fehér port.
Amelyik barom áthúz 100-al a zebrán, arra rá lehet készülni, és még szemből megküldeni a szélvédőt.

Akkor végre eljönne a
A/ kánaán
B/ full-balkán

Amúgy az agyonvert majdnem-gázoló fószer után aki gyalogost veszélyeztet az full hülye. Vagy siet a piroshoz/parkolni/fára csavarodni.

Bladika 2009.06.08. 16:18:42

@Nancsi: "- Bringákra is rendszámot, bringásoknak is jogsit. Enélkül csak 20ezer főnél kisebb településeken, illetve 3 vagy több számjegyű utakon közlekedhetnek. Ja, és persze rájuk is vonatkozzon a KRESZ. Nincs többé 40-el átzúgok a gyalogosok zöldjén, mert nekem van elsőbbségem (autós meg vegye észre a kék/zöld/ciklámen villámot kanyarodás közben)."

Na barátom ezért mit fogsz kapni! Régebben én is felvetettem itt egy ilyet, kaptam is utána ne félj! Csak várj és élvezd! :) Egy részről támogatom, mert nekünk két esetben okozott kárt egy biciklis és egy robogós az autóban, úgy, hogy egyértelműen ők voltak a hibásak és elhúztak! Persze nincs mi alapján beazonosítani, szóval javítás az saját zsebből!

Amiatt viszont ellenzem, hogy ha majd akarok a gyerekemnek venni egy biciklit a TACSKÓban, 10ezerért, utána vigyem még el rendszámoztatni 50ezerért és a gyereket meg 50ezerért jogsit csinálni? Mert ahogy a magyar rendszert ismerem jó nagy lehúzás lenne belőle!

Szóval sajnos nem olyan egyszerű ez a dolog!

Erdőtársulás 2009.06.08. 16:19:51

Bécsben pont a "nyugati" szokásoknak megfelelően haladtam át gyalogosként a zöld lámpás zebrán, erre egy szemből érkező állat kis íven jobbra kanyarodós majdnem elcsapott. Én csak visszafelé az úttest közepe felé tudtam volna ugrani, de hála a jó égnek nem kellett (nem is tudtam volna, mert lebénultam), mert csikorgó fékekkel meg is állt tőlem karnyújtásnyira. Valami bocsánatkérés-szerűséget mutatott. Akkor nézem, hogy Suzuki. Nézem még lejjebb: magyar.
Csak azért kért bocsánatot, mert elfelejtette, hogy nem otthon van... De legalább kiderült, hogy jó a swiftek fékje kifejezetten jó.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.08. 16:26:17

@Bladika:
Több országban a robogókat is rendszámozzák. Van ahol a bicikliket is.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 16:27:32

@indapasssucks: Ez ritka nagy baromság, inkább ne reklámozd! És a bevert szélvédőjű autós kit fog elcsapni ijedtében?

Marcellusca 2009.06.08. 16:29:09

@Nancsi:
Egyet értek.

@Bladika:
Persze, lehet, hogy így lenne, de kellene rá szabályozás!

randomuser1 2009.06.08. 16:35:25

egyébként az inkriminált kereszteződésben már tökéletesen helyreállt a mexokott rend, tegnap hazafele menet elöttem zúzott át pár autó a hátsó lámpánál, piroson. Az a legnagyobb probléma h mivel ez a zebra (meg kábé még 6 db kesziig kifele) gombos, és a lámpa random módon veszi figyelembe a jelzést a legtöbb gyalogos hamarább átmegy minthogy zöldet kapna, ennek folyamodványa h a helyi autós tökhülyeségnek tartja az egészet. ha annyi forintom lenne ahányszor a k.szilágyin kihalt zebra elött álltam piroson, már arany billentyűzetet koptatnék...

Silent Bob 2009.06.08. 16:37:50

@newtehen: Például hol? Mármint a bicikliket.

LiberAll 2009.06.08. 16:38:12

Esetleg a gyalogosok zöld jelére a zebra alatt aktiválódó harckocsi akna ??? :P
Nah jó ezt viccnek szánom, de mint vidéki mondom, hogy gyomorgörcsöm van, ha Pestre kell mennem,akár kocsival, akár gyalog... s most nem azt akarom mondani, hogy vidéken nincsenek barmok, de itt azért, ha megáll a sor a zebra előtt, akkor a boyracer nem próbálja a másik sávban elérni a fénysebességet.

lendvai attila 2009.06.08. 16:42:42

@j311: eleg ahhoz 30-40 kHUF, legalabbis 5-8 eve amikor a jogsit csinaltam. meg a stop tablat sem kellett ismernie annak aki tejelt... es ezek most kinn vannak az utakon!

FDToth 2009.06.08. 16:48:19

@metal: Köszönöm!!! Ezt eddig nem is tudtam! Akkor többet nem "balhézok amiatt", hogy ha kb. 2-3 méterre állok meg a zebra előtt, akkor miért a gépkocsi előtt 5-10 centivel haladnak el a gyalogosok!

Perillustris 2009.06.08. 16:55:57

@Nancsi: Ott elbukik a dolog, hogy a kereszteződésekben jellemzően a szabályos kerékpárosokat ütik el. Szinte mindenki tudja, hogy a zebrán át kell tolni a bringát, tehát ennek figyelmen kívül hagyása nem a KRESZ-ismeret hiánya miatt van.

Silent Bob 2009.06.08. 16:56:17

@FDToth: Mert amúgy miért zavar?

Marcellusca 2009.06.08. 16:59:08

@Silent Bob:
Én emlékszem, gyerek koromban a bringákat nem csak lámpákkal és egyéb eszközökkel kellett felszerelni, hanem adat táblával is. Tulaj nevével, lakcímével. Sőt! A bringáknak is volt "alvázszámuk".

Silent Bob 2009.06.08. 17:02:02

@Marcellusca: Nekem is rémlik ilyesmi, de szerintem ez nem ugyanaz mint a rendszám.
Vázszámuk most is van a normálisabb bicajoknak, de az lopás ellen.

Dr. Eher 2009.06.08. 17:09:58

"Nehogy már a gyalogos spricceljen át az úton, mintegy a zebrán átmenekülve az autós paraszt elől!"

Nehogymár az autós ácsorogjon 10 percig amíg a gyaller paraszt méltóztatik átcammogni az úttesten! Pláne ha piros a köcsög gyaller lámpája...

"Jobb helyeken (Nyugat-Európa egyes államai) az autó MINDIG lassít a zebránál, értsd: 30-ra, ha pedig annak a környékén emberek tartózkodnak, akkor 10-zel csorog, de csak ha senki nem akar átkelni. Ha valaki éppcsak a zebrára néz, autós megáll. Mert az úttest nem az övé, hanem mindenkié."

"Jobb helyeken" van elég autópálya, elég széles út, stb. Lehet közlekedni. Bp-en nem. Itt piros lámpától piros lámpáig tart az araszolás, a köcsög taxisok beállnak az utkereszteződés közepébe, feltartva a keresztbe jövőket, a biciglisek basznak a piros lámpára (ütné már el ezeket vki), a gyallerok meg zebra nélkül / piroson rohangálnak kedvükre és még fel vannak háborodva ha az autósok a jogos elsőbbségüket megkövetelik. Ha ennyire nagy pofája van pár gyallernak, akkor viselje el azt is ha amikor ő hibázik (99%), akkor ledudálják / elütik. ÍJ. Egyik motoros haveromnak a kulccsontja tört el, mert egy "én még elérem ezt a villamost" gyaller átrohant előtte az úton, persze zebra sehol. Helyszinelő rendőr megállapította hogy a gyaller a hibás, csakhát nincs pénze kifizetni a motorban okozott kárt, azt meg pénzzel nem is lehet hogy a kulccsont rosszul forrt össze, és a kórházban újból el kellett hogy törjék az orvosok hogy aztán rendbe tegyék. És mindez egy kancsó gyaller miatt, akinek ugye nagy a szája ha a vélt jogairól van szó, a kötelességét meg baszik betartani. Akkor meg kuss a neve.

schdl (törölt) 2009.06.08. 17:10:26

Ilyen videókat kellene főműsoridőben az összes kereskedelmi csatornában sugározni.
Ezezn talán az is elgondolkozik, aki hülye.

Perillustris 2009.06.08. 17:12:16

@XXXXXXX: Ez azért van, mert szarul van beállítva a rendszer. Nyugaton általában úgy működik, hogy a gomb megnyomása után max. 5 másodpercen belül zöldre vált a gyalogosok lámpája. Természetesen két szabad jelzés között mindenképpen el kell telnie egy adott időnek, tehát nem az van, hogy akár félpercenként zöldet mutat, de ha a beállított idő eltelt, s jön a gyalogos, akkor nem kell várnia.

Mert ha nem így van, akkor az történik bárhol a világon, amit itthon megszoktunk, hogy a gyalogos átmegy, s mire zöldre vált a lámpja, már rég messze jár.

Általában alacsony forgalmú átkelőkön a következő megoldás is elterjedt civilizált(abb) országokban: a lámpák sárgán villognak, a gyalogos élve elsőbbségével átmehet a zebrán. Ám ha a keresztező járműforgalom nagyobb, netán a gyalogos félősebb vagy csak gyerekekkel van, stb., akkor meg is nyomhatja a gombot, és "bekapcsolnak a lámpák", a járműveknek pirosra vált a lámpa. Aztán újra sárgán kezd villogni.

Erre az itthon használt lámpák zöme is beprogramozható lenne, de sajnos a főbb pozíciókban még mindig olyan közlekedésmérnökök ülnek, akik 30-40 éve tanulták a szakmát, s idegenkedve fogadnak minden újítást, ha egyáltalán eljut hozzájuk a fejlődés szele.

Perillustris 2009.06.08. 17:14:22

@schdl: A csehek nem fostak benyomni főműsoridőben. Itt vacsora közben legfeljebb tamponreklámot nézhetsz azzal a furcsa kék folyadékkal.

Perillustris 2009.06.08. 17:15:49

@newtehen: Köszi, ez egy nagyon hasznos blog. :P

Perillustris 2009.06.08. 17:17:33

@Silent Bob: "Vázszámuk most is van a normálisabb bicajoknak, de az lopás ellen."

Lopás ellen lakatot használ a normális bringás, a vázszám garanciális problémák és rendőrségi feljelentés esetén jön jól. :)

dancegirl26 2009.06.08. 17:55:54

@Dr. Eher: Szegény autós... Nehogymáááá várni kelljen 1 percet, amíg a gyalogos az elsőbbségi jogát "gyakorolja". Főleg a zuhogó esőben... Szegény autósok, mindjárt sírok....
A gyalogos is LEHET,h sietne és 1-2 paraszt miatt lekési a buszt/villamost, ami mondjuk olyan,ami 20-30 percenként jár...
Szegény autós meg késne egy percet,ha nem hozná be az óóóóriási lemaradását 150nel...

Sztem a gyalogosok növesszenek szárnyakat, nem?

dancegirl26 2009.06.08. 18:00:10

@Dr. Eher: aki nem zebrázik,az vállalja az esetleges következméneket, ebben egyetértünk.
de a nem lámpás zebrán had menjen már át a 2lábú akkor,amikor ő szeretne és nem 5 perccel később...

Az autós meg aki még átférek címszóval átsuhan a piroson kapjon egy kva villamost a seggébe...

Aki ismeri a lehel/dózsa kereszteződést láthat jó pár parasztot aki azt hiszi,hogy átér a 2x3 + 2 villamossávos ,csak közbegurul a villamos. iylenkor persze megáll úgy,hogy a lehelen közlekedő autóst/ buszost akadályozza és esze ágában nincs visszagurulni... pedig a lámpa mögötte 3-4 autónyira van...

dancegirl26 2009.06.08. 18:06:00

A másik kedvenc, mikor az Xedik autó megáll, integet átenged és a mögötte jövő vadbarom felháborodva dudálva kikerüli 120al és épphogy nem csap el a zebrán!!! Az út 1 sávos, csak van hely bőven a járda mellett parkolni, igy elfért a parasztja...

Én is szoktam kamikáze gyalogos lenni, de SOHA le sem dudáltak, mert ésszel megyek át. Eddig csak a zebrán csaptak el majdnem....

cso zsi 2009.06.08. 18:11:41

@Dr. Eher:
Ugye tudod, hogy nem csak gyalogos-átkelőhelyen kelhet át a gyalogos az úton?
Erre van az a Kresz szabály, amit citálnak egyesek, hogy "az úttestre lépés előtt meg kell győződni annak veszélytelenségéről".
A gyalogos áthaladhat bármilyen útkereszteződésnél, amennyiben ezt körültekintően teszi és nincs a közelben védett átkelési lehetőség, de nem lesz elsőbbsége.

schdl (törölt) 2009.06.08. 18:43:59

Most írtam a KHEM-nek e-mailt, hogy ilyen filmeket sugározzanak a kereskedelmi csatornákon. Remélem nem hiába.
Írjatok nekik Ti is, legyen ez egyfajta autós kezdeményezés a gyalogosok védelmében.
(ez most nem vicc, nem irónia, komolyan gondolom, ha minden igaz, 30 napon belül válaszolniuk kell, majd közlöm a válaszukat)

TH 2009.06.08. 18:47:46

@Dr. Eher: látszik, hogy nem nagyon jársz máshol. Képzeld, hogy olyan országokban, ahol a közlekedés szintén problémás, ott is képesek megadni a gyalogosnak az elsőbbséget. Durva, mi?
Budapest nem is annyira rossz közlekedési szempontból, mint gondolnád...
Napokig lehetne sorolni a gyalogos, az autós, a motoros és a biciklis miatt bekövetkezett baleseteket, ebből milyen következtetést lehet levonni szerinted?

UrQuattro 2009.06.08. 19:27:06

@metal: Barátomat azért büntették meg..
Mert ment a főuton motorral jött papó a mellékutról bicajjal, s elütötte.
Volt tábla a papónak..stop ráadásul, a feketék ellopták s megbüntették a srácot.
Papó kártérítést kapott, barátom felfüggesztettet!

Igen is számít hogy ott volt! A rendőr is neki adott igazat ,mégis ő szopott!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.08. 20:21:14

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

Itt is ugyanaz van, mint az autós-biciklis esetében. Vannak hülyék itt is, ott is. Azt nem tudom, felfogni, hogy sok gyalogos hogy nem fogja föl, hogy a saját életével, testi éppségével játszik. Ha a gyalogosok mindig körülnéznének, akkor nem történhetne gázolás. Nem értem, hogyan lehet úgy átmenni az úton, hogy körül sem néz valaki.

Ez persze nem mentesíti az autósokat az alól, hogy óvatosan közelítsék meg a zebrát. Sajnos sok autós azt gondolja, hogy az út csak az autóké, ezért nem engedik át a gyalogosokat. Vagy mert az autó az erősebb. Sokan azt hiszik, hogy a közlekedés egy harc, és így megmutathatják, hogy ők az erősebbek.
Persze vannak olyan helyzetek, hogy nem érdemes megállni a gyalogosnak, pl. ha kicsi a forgalom, és lényegében csak én vagyok az úton, akkor én sem állok meg, de ha nagy a forgalom, akkor természetesen átengedem őket.

jurii (törölt) 2009.06.08. 21:57:02

@Dr. Eher: ejnye bejnye, ezt de nem szeretem, amikor valaki fröcsög és butaságokat hord össze.

"a kulccsont rosszul forrt össze, és a kórházban újból el kellett hogy törjék az orvosok hogy aztán rendbe tegyék" Na várjunk csak.
Azt nehogy már a gyalogos nyakába varrd, hogy a barátod nem ment orvoshoz, rosszul forrt össze a csontja, ezért újra el kellett törni... ugye belátod, hogy ha rögtön kórházba viteti magát szépen, akkor ott megröntgenezik és összerakják rendesen.

Nem szoktam ilyesmin lovagolni, de a Doktor kitétel vicces a neved előtt... minek is vagy doktora? Egyébként akiket annyira utálsz, azok biciklisek, nem "biciglisek", doktorkám. :)

Nem kívánom, hogy egyszer balesetben legyen részed, akár sértettként, akár elkövetőként... de nem ártana pár dolgot átgondolnod az életről.
Mindenesetre aki nem tud embertársára 10 percet várni a zebránál, az járjon gyalog.

B.GY. 2009.06.08. 23:07:24

Pénteken átengedtem egy nőt két kutyával a zebrán a Kőér utcában.Odaraktak mostanában egy pár körforgalmat.Ugye mögöttem meg dudáltak.Bent ragadt a körforgalomban a majom.Aztán még ugatott,hogy miért nem megyek.Mondtam neki,nem látod hogy zebra van?Mindjárt tarkónbaszlak a lapáttal.Teherkocsival voltam éppen.A platón mindig van valami népnevelő:)

fidoone 2009.06.09. 06:06:54

Nyár van és esetenként rohadt meleg. Rám szokták azt mondani, hogy én még a wc-re is autóval megyek (vagy kerékpárral), szóval keveset sétálgatok a városban. Álltam a zebra szélén gyalogosként és vártam a zöld jelzést. Meleg volt és én figyelmetlen voltam. A zöldre váltás után még elengedtem egy autót és bátran elindultam. Duda és k..anyád következett. Én sem értem miért de a gyalogos helyett az autók jelzőlámpáját figyeltem és annak a jelzésére indultam el. Szóval majdnem kinyírtam magam pedig egyáltalán nem állt szándékomban. Köszönöm az autóstársaimnak akik ott nem ütöttek el. Bárki lehet figyelmetlen, vigyázzunk egymásra.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.09. 07:39:55

@UrQuattro: Ez így eléggé homályos. Mennyivel ment a barátod? Motorosoknál ez fontos kérdés. Ha nem ment gyorsan, akkor bizony csak azért büntethették meg, mert tábla nélkül jobbkéz-szabály volt, tehát ténylegesen a kint levő táblák határoznak, az nem számít, hogy ott volt egy tábla 2 héttel ezelőtt, mert aki először jár arra, az ezt nem tudja, nem tudhatja. De az is igaz, hogy amennyiben a barátodnak volt főútvonal tábla, akkor nem egyértelmű a szabályzás, de akkor sem ő okozta a balesetet!

Tehát szerintem a barátod gyorsan ment, és ez okozta a balesetet, különben nem kapott volna felfüggesztetett, főleg, hogy a sértett nem halt meg.

Bladika 2009.06.09. 07:43:17

@jurii: Sajnos az a csont pont egy olyan amit ha elmész orvoshoz, akkor sem tudnak összerakni! Nem lehet begipszelni! Ha eltörik és szét is ugrik akkor szokták az adott résznél felvágni és össze "drótozni"!

Bátyámnak volt egy motorbalesete (majdnem, hogy csak eldőlt a motorral) és eltörött a kulcscsontja, szépen össze is drótozták neki, de mondták, hogy kb. 50%-50%, hogy nem soká újra látják egymást, mert nem sok mindent lehet azzal csinálni! 1hét múlva a csont szétugrott és átszúrta a bőrt! Nem fájt neki, de nagyon bizalomgerjesztő volt! :)

Perillustris 2009.06.09. 08:00:28

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Azt nem tudom, felfogni, hogy sok gyalogos hogy nem fogja föl, hogy a saját életével, testi éppségével játszik. Ha a gyalogosok mindig körülnéznének, akkor nem történhetne gázolás."

Na, ha lassan is, eljutottunk addig, hogy a gyalogosok miatt vannak a balesetek. Érdekes, ennyi erővel az is lehetne a konklúzió, hogy ha minden autós figyelmesen és megfelelő sebességgel közelítené meg a gyalogátkelőhelyeket, akkor nem történhetne gázolás. Persze egy "autós" blogon fura is lenne ez.

Egyébként pedig gyalogosok és kerékpárosok tízezrei fogják fel nap mint nap, hogy ők szívják meg, ha valaki nem adja meg számukra az elsőbbséget, ezért is van az, hogy alig mer a gyalogos lelépni az úttestre, s lepődik meg, ha valaki átengedi.

Naponta kb. 10-20 bicajos halott is simán lenne csak a Váci úti bringaút 2 km-es szakaszán, ha nem figyelnének a jobbra kisívben kanyarodó - elsőbbséget meg nem adó - tahókra.

aszfaltbetyar 2009.06.09. 08:23:05

"jó" kis videó bizony-bizony könnyen járhat így a májer csávó zebránál, van belőlük elég az országban. De azért sztem zebrán van a legkevesebb gázolás, előttem a hülyegyerek ma is átment ferdén az úttesten hogy minél lassabban érjen át persze zebra, és körültekintés sehol

jurii (törölt) 2009.06.09. 10:33:38

@Bladika: Köszönöm a felvilágosítást, ezt eddig nem tudtam. Azonban ez sem változtat azon a tényen, hogy noha a balesetért a gyalogos a felelős, a roszul összeforrt csontért nem. (Ha balesetet követően valakit kórházba szállítás közben újabb baleset ér, azért sem tehető az első baleset okozója felelőssé, noha nyilvánvaló a közvetett okozati összefüggés.)

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.09. 10:56:53

@Bladika: Kulcscsonttörésnél valóban nem gipszelnek, de lerögzítik az ember karját, gyakorlatilag meg sem tudja mozdítani.

LaMeRick 2009.06.09. 10:57:14

Én csak azon csodálkozom, hogy itt mindenki mintapolgárnak állítja be magát, az utakon meg ugye 90%ban csak a hülyék közlekednek. Ezen az elven és a nagy számok törvénye alapján, itt valaki sumákol:)

Én szoktam 60-70et menni a városban, átmegyek néha a sárgán is és nem mindig állok meg a zebránál várakozó gyalogosnál. Rohadjak meg, ki kéne végezni.

cso zsi 2009.06.09. 20:43:01

@Bladika: "külön kiemelték, hogy nagyon veszélyes a zebra előtt átmenni, mondjuk 50cm-re"
Akkor nézz szét a norc.hu segítségével pl. a Váci út - Déryné köz, Váci út - Árboc utca sarkon. De még sok más hasonló hely van.
A felállás:
"stop-vonal",
1-2 méter üres szakasz,
babakocsi/kerekesszék lehajtó,
felfestett zebra.

nyjozsi2 2009.06.10. 09:57:35

@Perillustris: Leányfalu, a strand előtti lámpa. Csúcsidőn kívül pontosan a leírt módon működik.
Számlálós lámpák vannak még itthon Békéscsabán is.

Perillustris 2009.06.10. 10:48:31

@nyjozsi2: Ez jó, köszi az infót. Az első vagy a második általam említett beállítást alkalmazzák ott?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.10. 11:39:17

Kéne valami jelzést előírni arra, hogy a gyalesz át akar kelni.
Mittomén, jobbkéz előre.
Mert az autósok jó része egyszerűen azért nem áll meg a zebránál, mert a gyalesz egyszerűen lelkileg nem készült fel arra, hogy át akar menni, és hosszú-hosszú másodpercekig gondolkozik az álló autónál, hogy elinduljon-e.

Az az állítás egyszerűen nem igaz ugyanis, hogy a gyalesz azért áll a zebra előtt mert át akar menni.
Az esetek nagy részében beszélgetnek az emberek, mert az egyik átkel, a másik meg megy tovább, és épp búcsúzkodnak egy-két percig.

Szóval szerintem nagyban segítene a dolgok folyásán.

nyjozsi2 2009.06.10. 13:40:27

@Perillustris: a másdik:
Általában alacsony forgalmú átkelőkön a következő megoldás is elterjedt civilizált(abb) országokban: a lámpák sárgán villognak, a gyalogos élve elsőbbségével átmehet a zebrán. Ám ha a keresztező járműforgalom nagyobb, netán a gyalogos félősebb vagy csak gyerekekkel van, stb., akkor meg is nyomhatja a gombot, és "bekapcsolnak a lámpák", a járműveknek pirosra vált a lámpa. Aztán újra sárgán kezd villogni.

Perillustris 2009.06.10. 14:39:57

@kolbászoszsömle: "Mittomén, jobbkéz előre."

Aztán az antifasiszta autóvezetők szándékosan ütnék el a "Heil Hitler-ező" gyalogosookat. :P

Viccet félretéve, ne akarjál már bohócot csinálni a gyalogosokból. S aki mondjuk a kezében szatyrot tart, netán mindkét keze foglalt?

Álszent dolog átkenni a felelősséget, mert amellett, hogy valóban sok a birka gyalogos, a félelmet a zebrák körül nem ők gerjesztették, hanem az átkelőt magasról leszaró járművezetők. Ezért amikor egy gyalogost a kelleténél jobban kell ösztönözni az átkelés megkezdésére, akkor nem a bosszankodás a helyes reakció, hanem a szégyen, hogy idáig jutottunk.

Észrevételem, hogy a megállási-átengedési szándék egyértelmű jelzése esetén (látványos lassítás, villogás, esetleg intés) a gyalogosok 95%-a át mer menni.

A zebránál beszélgető, ám átkelni nem szándékozók pedig kapják be!

jónévez 2009.06.10. 21:48:06

@kolbászoszsömle: Nem kell újabb jelzést előírni, a szabályoknak megfelelő jelzés az, ha a gyalogos leteszi a zebránál az úttestre az egyik lábát. Attól a pillanattól ő már átkelő gyalogosnak számít, és minden jármű vezetője köteles őt átengedni. Persze (és erre az egyre kell a gyalogosnak figyelnie) csak az tudja elengedni, aki meg is tud állni, tehát féktávolságon kívül van. Praktikusan: leteszem a jobb/bal lábam, akinek nem hirtelen kell fékeznie, meg is fog állni. (és engem, ezt alkalmazva még nem gázoltak el).
A KRESZ is átkelő gyalogosról beszél, ami pont ezt jelenti, le kell kicsit lépni az úttestre, ettől vagyunk átkelő gyalogosok. Amíg csak a járda szélén állunk, addig nem beszélhetünk átkelésről.
Ezt mindegyikünkkel meg is tanították, (még gyerekkorunkban), csak a hülye TV egy olyan butaságot kezdett terjeszteni: "a szándéknak is elsőbbsége van". És van aki elhitte, nem is gondolva arra, hogy a szándékot nem láthatják mások, csak az tud a szándékáról, akié. Mint ahogy a (bármilyen) járműveddel is, ott, ahol elsőbbséged van, csak akkor tudsz élni vele, ha azt használod is, belemész a kereszteződésbe, mert ha megállsz előtte, akkor kinek adjanak elsőbbséget? Azt gondolhatják, lemondtál róla.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.10. 22:04:34

@Perillustris:

Látványos lassítás?
Szerintem annyira kell lelassítani, hogy az átkelési szándékkal rendelkező tag észrevegye, hogy ottan átfér, ha elindul, ez kb a 35 km/h.

Ha nem indul el --> nem akar átkelni.
Nem akar átkelni --> gázralép, gyorsít, elmegy.

Ez az én hozzáállásom a dolgokhoz (függetlenül attól, hogy fenntartom, hogy a gyalesznek a ZEBRÁN van elsőbbsége, így a járdán lévő gyalesz nincs benne az autósnak az "érdekszférájában").

Ám, az a megfigyelésem, hogy a gyaleszok jó, ha harmada indul el a lassító autóknak, és, ha megáll esetleg az autó, akkor is csak néz, néz, néz, aztán vagy elindul nagyduzzogva, vagy integet, hogy nem is akar átmenni...

Szóval, szerintem legalábbis egymást gerjeszti a gyalogos birkasága, meg az "eszelős" autós.
A gyalesz nem hiszi el, hogy megáll az autós, az autós nem hiszi el, hogy _tényleg_ átmegy a gyalesz, és ehhez sem külön kérvényt nemkell neki benyújtani, sem nem kellm egvárni a féktárcsák teljes kihűlését..

Ezért lenne szerintem elvárható, hogy legyen valami jelzés, hogy ezáltal kitörjünk ebből a pozitívan visszacsatolt körből.
Nekem is indexelnem kell, ha be akarok kapcsolódni az úttest forgalmába, hogy jelezzem a többi résztvevőnek a szándékaimat, és ugyanez elvárható lenne a gyalesz részéről is.
A két szatyrot visz így nem tud jelezni, pedig egy szar kifogás.
Ahogy az is, hogy bohócot csinál a gyaleszból az átkelési szándék jelzése, hiszen aki tudja, hogy mit akar, az jelez, azt átengedik, és megy, aki meg nem tudja, hogy mit akar az meg úgyis olyan hülye, hogy mindegy neki. És, hogy demagógkodjak is egy kicsit, bohócnak lenni még mindig jobb, mint nyomoréknak/halottnak.

Amúgy én is szoktam gyalogosan közlekedni, és soha nem akartak se elütni, se nem álldigáltam sokáig az út szélén, és soha nem kellett csikorogva megállni annak az autónak, amelyik elé leléptem.
Néha, nagy ritkán elmennek előttem (jellemzően középkorú nők, viszonylag új skod kis teljesítményű autókkal), de még azok sem a veszélyes távolságban.
Erre lehet azt mondani, hogy így, ilyen tapasztalatok alapján nem érezhetem át a gyaleszek problémáját, de én inkább úgy interpretálnám, hogy tíz zebra előtt húsz másodpercnél többet álldogáló gyalesz közül találomra lehet kiválasztani egy belassult csigaagyút.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.10. 22:36:25

@jónévez: "Nem kell újabb jelzést előírni, a szabályoknak megfelelő jelzés az, ha a gyalogos leteszi a zebránál az úttestre az egyik lábát. Attól a pillanattól ő már átkelő gyalogosnak számít, és minden jármű vezetője köteles őt átengedni."

Így van.
A járdán, a zebra előtt álldogáló gyalesszal nem kell foglalkozni, hiszen az a gyalesz, amelyik a zebra előtt áldogál a járdán az nézelődik, számlálja az autókat, beszélget.
Amelyik meg át akar menni az megy.
Ezzel nincs is baj, ez az én véleményem is, sőt, a kreszben is az van leírva, hogy a zebrán van a gyalesznek elsőbbsége, csak ezt nehezen veszi be a gyomra az itteni öntudatos gyalogosoknak.
:D
De az a probléma még mindig fenn áll, hogy a zebra előtt szabad álldogálni átkelési szándék nélkül, az is fennáll, hogy _nincs_ jelzés ami azt mutatja, miszerint ő nem olyan ember, aki éppen azzal a jogával él, amelyik szerint ott álldogál, ahol nem tilos, hanem ő az a polgár, aki be akar kapcsolódni a _közút_ forgalmába.

titan 2009.06.11. 12:45:40

@kolbászoszsömle: próbáltál már éjjel (sárgán villogó lámpánál) gyalog átkelni az Üllői úton? Ha nem tudod hol kell, elmondom: a Klinikák után egy kicsit. Ott kérlek lépj le az úttestre, és aztán várakozz így addig, amíg át nem engednek. Aztán a leszakadt végtagot majd csak-csak visszavarrják.
Najó igazából nem ilyen vészes a helyzet, de azért érthető a gyalogosok félelme, és ezt ne tagadd.
És elmondom, hogy mivel jelezheti a gyalogos megfelelően az átkelési szándékát. Nem kell kart lengetni meg lelépni (hogy vagy elcsapjanak vagy anyázzanak a külső sávban jövők), hanem a járda szélén az úttest (és gyalogos átkelő) felé fordulva állni. Nyomatékosabbá teheti ezt, ha az autók felé néz (azaz balra), és ez akkor is jól jöhet, ha fel akarja mérni, hogy megállt-e mindenki, akinek meg kellett és meg tudott.

Ja és mottó: "A nagyobb erő nagyobb felelősséggel is jár"

Perillustris 2009.06.11. 13:10:41

@kolbászoszsömle: Nézd, azt sem szokták meg a gyalogosok, hogy egy bicajos megáll, néznek is bambán rendszeresen, amikor ezt teszem. Többször csak határozott, de udvarias felszólításra indulnak el. Mérgelődhetnék, de tudom mi ennek az oka, úgyhogy eszembe sem jut neheztelni rájuk, pedig a bringát visszagyorsítani 30km/h fölé kicsivel nagyobb erőbefektetést igényel, mint az autót. Szóval ha nekem belefér, szerintem senki nem hal bele, ha a szabályokhoz való merev ragaszkodás helyett pozitív irányban(!) eltér attól, egy szóval előzékenyebb, mint ami "elvárható". Gondolom mindenkinek jólesik, ha egy sűrű forgalmú úton haladó kiengedi a mellékutcából - a gyalogosnak is jólesik, ha valaki rácáfol a mindennapi tapasztalatokra, s átengedi, még akkor is, ha nem lépett az úttestre.

Perillustris 2009.06.11. 13:17:04

@kolbászoszsömle: A külön jelzés azért sem merül fel komolyabb fórumokon, mert a KRESZ többnyire követi az európai szabályokat, vagyis elvileg e téren is folyt-folyik jogharmonizáció, és ilyen nincs az EU-ben sem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 13:35:47

@Perillustris: Melyik a pozitív irány?
Az, hogy megvárom, míg elmegy minden autós, vagy az, hogy megállok, hátha méltóztatik átkelni a gyalesz?

@titan: Azért mert feléd néz, még nem biztos, hogy át akar menni.
Ez egy szabad ország, ahol mindenki arrafelé néz, amerre szabad neki.

Perillustris 2009.06.11. 14:51:02

@kolbászoszsömle: Alapesetben mindenképpen a megállás.

titan 2009.06.11. 15:20:46

@kolbászoszsömle: Tehát ha feléd nézek, akkor sem lassítasz, amíg nem kezdek el integetni, hogy át akarok menni? Hmm.. A múltkor nem te akartál elütni a Széna tértől nem messze?

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 15:29:59

@kolbászoszsömle: "ogy megállok, hátha méltóztatik átkelni a gyalesz?"

Nincs döntési jogod, hogy meg akarsz-e állni? Neked köteleséged, ezt írja elő a KRESZ. Ezt ilyen nehéz felfogni?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 15:42:42

@metal: mutasd meg, hogy hol írja a Kresz, hogy a járdán álldigáló gyalogoshoz _bármilyen_ köze van az autósnak.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM

@titan: de lassítok, és ha nem indul a gyalesz, gyorsítok, és elmegyek...

titan 2009.06.11. 15:59:27

@kolbászoszsömle: a lassítás helyes, a kérdés akkor már csak az, hogy mennyire lassítasz, és mikor kezdesz gyorsítani (ld. az általad linkelt szövegben a "Magatartás a gyalogosokkal szemben" c. részt)

ügyfélszolgálatos 2009.06.13. 00:15:49

@kolbászoszsömle: Próbálj meg csak az Üllőin átkelni a 18. kerületben. Tuti nem 10 másodpercet fogsz várni.

Perillustris 2009.06.13. 21:36:50

@ylion: 15 évet Magyarországon a késes gyilkosok sem ülnek, halálos baleset okozásáért pedig legfeljebb szökőévente ítélnek valakit letöltendőre, de akkor az már nem tiszta lappal indul. A jogsi elvétele is 6-12 hónap általában, de még ennél is kevesebb lehet, ha a vétkes elsírja magát, hogy neki az a munkájához kell.

jónévez 2009.06.14. 01:19:28

@Perillustris: Hát, ha magadból indulsz ki, biztosan így van. A halálosan gázoló biciklistákat tényleg ritkán ítélik letöltendőre. Gépkocsivezetéssel foglalkozó (és valóban nagy bűnt elkövető, úgymint: ittasan gázoló, jelentős gyorshajtással balesetet okozó, huszadik munkaóra után fáradtan rosszul sávot váltó) most is sok ül.

evil overlord (törölt) 2009.06.24. 15:17:00

Sajnos néha a gyalogost átengedő autós teljesen hülye: Szentendrén a Dunakanyar krt-n (2x2 sáv) régen csak zebra volt, most már van lámpa is. Többször előfordult, hogy az autós zöld lámpánál megállt átengedni a gyalogost (a mögötte menő persze majdnem belement). Előbb-utóbb valakit meg fognak itt ölni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása