Múlt hét csütörtökön volt a blogon egy poszt, amiben olvasónk egy gázolásról írt nekünk. Azóta kiderült, hogy az elütött 22 éves lány sajnos elhunyt. Balázs is belegondolt, mennyire szörnyű végkimenetele lehet az esztelen száguldásnak és a figyelmetlenségnek. Legyen az az autós vagy akár a gyalogos hibája. Egy ilyen esettel mindenki csak veszít.
Kicsit későn jutottam géphez, hogy a hozzászólásomat elhelyezzem ehhez a cikkhez. Ezért inkább leírom külön is, hátha érdemes egy posztra, egy kis gondolkodásra.
Nem kerültem még veszélyhelyzetbe, nem kellett kiugró gyalogos elől elrántani a kormányt vagy hasonlók, de amit autósként tapasztalok - aztán persze gyalogosként is - az kriminális.
Én a zebránál 10ből 8szor megállok. A maradék kettőt mindenkinek a fantáziájára bízom, becsült szám. Eleve a zebránál is vannak gondok, mert némely esetben azt is szabályozza a közlekedési lámpa. Ha piros és a megengedett legnagyobb haladási sebességet meg nem haladva ütöm el, akkor jogilag nem szívok. De az érzés. Nem éltem át még, de nem is akarom.
A hülyéje persze szaladgál át a piroson! A belvárosban és kifelé meg vidéken és úgy általában mindenhol. Van amelyiknek zebra se kell, toronyiránt halad. Még csak véletlenül se engem néz, hogy rájöjjön látom-e.
Az autós. Kétsávos úton 10 autó elmegy, mire vagy elfogy a sor vagy a 11. megáll mellettem, hogy át tudjon menni a gyalogos. Az alap tempó ugye általában a tábla által javasolt érték 140-200%-a. Így már sokkal nehezebb megállni, ha a husi az útjába kerül az ifiú versenyzőnek. Egyszerűen nincs mese. A zebránál figyelni kell. Kéne.
Az autós azért figyeljen, mert nem akar gyilkolni. Akinek inge, az képzelje magát a szituációba, mit fog látni/érezni, amikor 90-nel (50-es táblánál) elütött valakit és ki kéne szállni megnézi, hogy mi lett vele.
A gyalogos azért figyeljen, mert az egészségét érintően minden esetben ő húzza a rövidebbet. Az autós szabálytalan, persze, de ez izgat, amikor ő a saját lábán megy el a tárgyalásra, Te pedig jó esetben tolószékben el tudsz menni.
Vásár után okos a paraszt, mégis figyelhettem volna jobban. Meg az autós is, de a különbség, hogy ő tudja mozgatni lábait/kezeit.
Gyalogosként akkor is körbenézek, ha zöld a lámpa. Ha meg nincs akkor a lehető legnagyobb körültekintéssel rongyolok át minél hamarabb.
Autósként megállok a zebránál. de ha valaki az úton szaladgál, vagy a piroson át a zebrán annak esetenként gázadás és dudaszó a vége. Kapjon a szívéhez, hátha legközelebb eszébe jut, mikor tilosba téved. A legnagyobb lelki nyugalommal használom a dudát, hiszen az ilyen gyalogos veszélyhelyzetet alakít ki a magatartásával.
A gyorshajtóknak bedarálni a jogsiját, ha gázol életjáradék, sohatöbbetnemvezethet, börtön stb. A gyalogosok gondolkodjanak! Hús-fém. Ki győz? Nézz szét b*zd+, legyél defenzív!
És ha nem tudsz többet járni, mozogni, netán kinyiffansz a zebrán, akkor segít rajtad az, hogy annak aki elgázolt, bírósági ügye lesz vagy egyéb retorzióban részesül?
Perillustris jóvoltából íme egy videó is kiegészítésképpen:
Mókusélet 2009.06.08. 12:18:58
George Jung 2009.06.08. 12:23:19
Emlékszünk a pécsi "kaszkadőrre", aki elgyúrta a nagyit és az unokát? Érdemes megnézni az arckifejezését, ami azóta is ott van az arcán!
Elgondolkodtató.
Egyébként nagyon konstruktív és értelmes írás!
Matrix_ 2009.06.08. 12:30:32
Marcellusca 2009.06.08. 12:40:53
(Most kit fogunk hüjjjézni? xD)
Abszolute igazad van. Mint már annyiszor, annyi szituációhoz megírtuk, sajnos odáig süllyedt a közlekedésünk, hogy már nem élvezet, hanem (egyesek szerint) harc.
De miért kell, hogy így legyen? Miért nem tudjuk betartani a KRESZ szabályait, vagy legalább odafigyelni másokra?
Szomorú, amit (immár több, mint 20 éve) látok az utakon. Függetlenül attól, mivel közlekedem.
craft75 2009.06.08. 12:59:33
Annak lehet hogy az aki kerékkulcsot tart az ülése alatt vagy fegyvert a kesztűtartóban.
Vagy azzá teszi azzal hogy index nélkül vált sávokat vagy 130-as tempónál 10 cm-re a seggbe mászik. Mindenkinek olyan ez a világ amilyenné teszi.
Marcellusca 2009.06.08. 13:07:43
Sokaknak nem arról szól a közlekedés, hogy gyorsan, kényelmesen, a vezetést élvezve eljussanak A-ból B-be, hanem hogy az út alatt minél több embert legázoljanak, legyalázzanak. Ma már nem divat az autóstársak segítése, az előzékenység. Egyeseknek ez a gyengeség jele.
Hogy miért van ez így? Talán valaminek a kompenzálására.
dani416 2009.06.08. 13:32:13
craft75 2009.06.08. 13:48:42
Nem kompenzálnak ezzel semmit, azért van így mert meg lehet tenni büntetlenül.
jurii (törölt) 2009.06.08. 13:54:05
Ez (is) itt a baj. A mentalitás. Kultúráltabb helyeken nem az az alapelképzelés, hogy az autós a király, neki van az út. A város a városlakóké. Nehogy már a gyalogos spricceljen át az úton, mintegy a zebrán átmenekülve az autós paraszt elől! Jobb helyeken (Nyugat-Európa egyes államai) az autó MINDIG lassít a zebránál, értsd: 30-ra, ha pedig annak a környékén emberek tartózkodnak, akkor 10-zel csorog, de csak ha senki nem akar átkelni. Ha valaki éppcsak a zebrára néz, autós megáll. Mert az úttest nem az övé, hanem mindenkié.
Mivel Mo-n a mentalitás az elkövetkező években nem fog megváltozni, egyszerűen ki kell tiltani az autókat a belvárosokból. Aki menni akar, kerülje el a várost, aki szállít tegye, de városban max 30-cal, ha pedig egyszer nem áll meg, akkor jogsi vissza. Lenne itt rend.
Uff.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 14:02:45
j311 2009.06.08. 14:15:54
Chapell 2009.06.08. 14:21:53
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.06.08. 14:22:10
nyugodjék békében.
kalannenikalandjai 2009.06.08. 14:22:13
Shopping 2009.06.08. 14:23:07
akik úgy mennek át a zebrán, hogy
se jobbra-se balra, nem néznek, mert ugye elsőbbségük van.
A fejüket direkt nem fordítják az autó felé, csak a szemük sarkából figyelik.
Azt majd jönnek a bírósági tárgyalásra tolókocsiban...
Marcellusca 2009.06.08. 14:25:38
Visszaemlékezve azt látom, hogy régen nem voltak ilyen agresszívak és bunkók az autósok. (Vagy csak nem voltak ennyien. Mint, ahogy autó sem. Nagy számok törvénye...)
Lehet, hogy akkor lett elcseszve az egész, amikor a nagy szabadság kezdetekor nem lett csírájában elfojtva a közlekedési agresszió.
bocage 2009.06.08. 14:28:03
A dologban az volt a szerencse, hogy nem mentem csak 50-60 között és senki nem jött a seggemben.
Idehaza a közlekedésben leginkább az önzésről kéne leszokni, mert amíg a biztonságnál, és ezáltal mások testi épségénél fontosabb néhány méternyi előny, addig itt nem lesz változás.
Itt nemcsak a szabályok betűjéről van szó, egymásról. Bárkinek lehet rossz napja, követhet el hibákat, járhat ismeretlen környéken, ezt is bele kell kalkulálni.
bocage 2009.06.08. 14:29:23
A Szentednrei út felől. Aki ismeri tudja, hogy milyen eséllyel lehet ott gyalogosan átkelni a 2×3 sávon.
j311 2009.06.08. 14:29:32
Ez így ebben a formában nem igaz. A KRESZ szerint olyan sebességgel kell megközelíteni, hogy ha gyalogos jön, akkor meg tudj állni, biztosítsd az elsőbbségét. Na most ha nincs gyalogos a zebra közelében, akkor simán mehetek a megengedett legnagyobb sebességgel, mert nem lesz aki elém lép.
Itt jönne a képbe, hogy nem csak az autó előtti utat kellene figyelni, hanem távolabbra is. Akár a látóhatárig, így fel lehet készülni a várható eseményekre és aszerint megválasztani a sebességet vagy éppen átrakni a fékre a lábat. Az ilyen jellegű előre gondolkodás viszont csak a buszosokra ésa teherautósok egy részére jellemző, meg minimális autósra.
razzia (törölt) 2009.06.08. 14:30:10
kalannenikalandjai 2009.06.08. 14:30:26
AzHofi 2009.06.08. 14:30:54
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 14:30:58
88wx335dsf 2009.06.08. 14:31:13
Remélem egyszer eljutunk oda, hogy tényleg úgy fogunk tudni átkelni ahogyan írtad és ahogyan Ny-Európában szokás.
Az én javaslatom addigis a nem mérlegelhető 10 év letöltendő szabadságvesztés+életjáradék, hogy a bíróságra érkezők és távozók kb. kvittek legyenek.
Navarone 2009.06.08. 14:31:44
Ha nincs lámpa, akkor mind a kettőnek meg kell állnia, ha nem belátható a zebrás kereszteződés! Ha a gyalogos át akar menni, az autós ne gyorsítson fel, hanem álljon meg, és engedje át! Ehhez viszont az kell, hogy a zebra közelében annyival menjen, amennyivel meg tud állni.
A gyalogos pedig gondoljon arra, hogy ezer kilogram fém mekkora kárt tud tenni benne, ezért mielőtt lelép, a saját érdekében nézzen körül!
Mi olyan nehéz ezen?? Szerintem betartható!
AzHofi 2009.06.08. 14:31:59
2009.06.08. 14:32:37
Navarone 2009.06.08. 14:33:26
TH 2009.06.08. 14:33:54
razzia (törölt) 2009.06.08. 14:34:25
TH 2009.06.08. 14:34:40
j311 2009.06.08. 14:35:29
Aztán ahogy egyre olcsóbbak lettek a PC-k és az előfizetések, meg újabb púpként megkaptuk a telefon helpdesket is... Nos, az emberi hülyeség határtalan...
Így van ez az autókkal is, amikor havi 30k HUF-ért valaki hazavihet egy új autót, akkor már az olyan hülyék is az utakon lesznek, akiknek egyébként soha sem telt volna autóra mert még a 8 általános sincs meg.*
* B-s jogsihoz csak írni olvasni tudás szükséges. Amihez már kell a 8 általános az a villamosvezetés.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 14:35:44
bocage 2009.06.08. 14:36:01
Persze az ő érdeke (is), hogy odafigyeljen ne csak úgy menjen. De őszintén te benézel minden jobbkezes utcánál balra is?
A legjobb, amikor mondjuk kerékpárral megállva akarok egy gyalogost átengedni. Szerintetek hányan előznek még meg?
Inkább már nem is teszem, mert a végén ezzel sodrom veszélybe az illetőt.
TH 2009.06.08. 14:36:33
Fhmen 2009.06.08. 14:36:55
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 14:39:29
dancegirl26 2009.06.08. 14:39:47
Újpest központ felől 13.kerbe közlekedők között jó sok paraszt autós van. Konkrétan a 14/12es villamos kocsiszínnél. Nem sokáig laktam ott szerencsére, de ott a zebránál hiába álltak 10esével az iskolába induló gyerekek a zebrán... Csak akkor állt meg valaki, ha egy felnőtt kidugta az orrát a zebra negyedéig,ahol még nem ütik el (az út mellett parkoló autó fedezékében), de talán hajlandóak észrevenni a várakozó tömeget....
TH 2009.06.08. 14:41:06
kinek és milyen lámpa villogott sárgán? ;)))
Navarone 2009.06.08. 14:41:31
88wx335dsf 2009.06.08. 14:42:02
Természetesen a német és az észak-olasz (vagy dél-tiroli, ahogy nézzük).
okostojgli (törölt) 2009.06.08. 14:42:35
Fel kéne már fogni, hogy az a kibaszott jogosítvány többek közt pont arról szól, hogy tudd mi a teendő ha olyannal találkozol akinek nincs jogosítványa. (Ebben az értelmezésben MINDEN gyalogos jogosítvány nélküli.)
A gyalogosgázolásra NINCS MENTSÉG. Gyalogosnak lenni joga mindenkinek, de jogsit szerezni és autót vezetni NEM KÖTELEZŐ.
TH 2009.06.08. 14:42:37
daneeka 2009.06.08. 14:43:51
TH 2009.06.08. 14:45:27
Fhmen 2009.06.08. 14:47:25
-d(-_-)b- 2009.06.08. 14:47:34
És akkor a belvárosban nem lesz _semmi_ (üzlet, kávézó stb.), mert oda is kéne árut szállítani. De jó is lenne!
rnmr (törölt) 2009.06.08. 14:49:16
ziza.ru/2009/06/08/zbegal_za_mjachom.html
Navarone 2009.06.08. 14:49:34
Libretto · http://szviccs.blog.hu 2009.06.08. 14:49:48
88wx335dsf 2009.06.08. 14:50:40
Jó ötlet de csak azután, hogy a magyar autósok (amúgy én is autóval közlekedem btw) hozzászoktak a "német" modellhez. Ugye most is elsőbbséged van a zebrán, meg kellene állni előtte, rendelkezik a KRESZ párhuzamos haladásról és mégis havi egy halott az eredmény (ami eljut hozzánk hírként, lehet, hogy több).
Én a múltkor a Tétényi úton, a Szt. Imre kórház közelében láttam haladás közben egy gyalogost feküdni a zebra melletti járdán. Körülötte emberek és egy vészvillogós autó, gondolom hasonló lehetett a szitu.
FDToth 2009.06.08. 14:50:47
daneeka 2009.06.08. 14:51:00
-d(-_-)b- 2009.06.08. 14:52:49
-d(-_-)b- 2009.06.08. 14:55:40
AzHofi 2009.06.08. 15:00:00
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:00:31
Silent Bob 2009.06.08. 15:00:58
froton 2009.06.08. 15:03:03
Silent Bob 2009.06.08. 15:05:49
xboxer 2009.06.08. 15:06:13
Perillustris 2009.06.08. 15:08:51
okostojgli (törölt) 2009.06.08. 15:09:12
A poszt úgy kezdődik, hogy elhunyt a 22 éves lány. Nyilván a hülyéBB hunyt el (Darwin, evolúció).
dancegirl26 2009.06.08. 15:10:50
Perillustris 2009.06.08. 15:12:36
Mondjuk én ezt nem értettem, hiszen tudjuk, a bicajosok mennek át a piroson, de mindegy.
Azóta az is kiderült, hogy egyes esetekben a kamera rossz beállítása miatt nem volt bizonyítható a szabálysértés, ezért többeknek elengedték a büntetésüket.
Silent Bob 2009.06.08. 15:15:07
l3v1 2009.06.08. 15:16:21
Ha nem jol belathato, akkor le kell lassitanod, amikor megkozelited, vagy a fek mar nem divat?
exilis 2009.06.08. 15:16:51
Valahol bevezették hogy trafit tettek a rendőrlámpához, és minden tilosban áthajtót büntettek. Minden lámpához ez kéne.
Nyomek 2009.06.08. 15:18:00
Erre jó ez a blog, hogy kiderüljön.
A MEGOLDÁS:
Ha autóval mész, akkor a gyalogos,
Ha gyalog mész, akkor az autós.
Mindig a MÁSIK, TE sosem!
cso zsi 2009.06.08. 15:18:38
Akkor nyissunk azzal, hogy ez nem javaslat, ajánlás, hanem engedélyezett maximum.
Egyébként a meglátás (sajnos) igaz.
Marcellusca 2009.06.08. 15:18:43
@froton: Ja, ja!
Már erről a jelenségről is írtam egy korábbi autós vs. gyalogos posztnál.
Én, a több, mint 1 tonnával legyek előzékeny (az vagyok, embertársamra való tekintettel) a szabálytalan gyalogossal, de ő le sem sz@rja, hogy engem (és főleg saját magát) is veszélyeztet. Sőt! Még ő van felháborodva. Mindezt a gyalogátkelő helytől 10 méterre.
l3v1 2009.06.08. 15:19:56
USA-ban pl. altalaban a kresz asszondja, hogy ha szemkontaktust vesz fel a gyalogos, akkor meg kell allnod, ami nem egy nagy talalmany, de mukodik. Nem kell(ene) tulbonyolitani a dolgokat.
Silent Bob 2009.06.08. 15:20:11
Bladika 2009.06.08. 15:20:13
Navarone 2009.06.08. 15:22:11
A pécsi gázoló a fő hibás, de a nagymama is, amiért nem nézett körbe.
Ennél egyszerűbben nem tudom leírni, bocs, ha ezt sem sikerült felfognod.
Darkness45 2009.06.08. 15:22:37
Tehát kedves autóstársak, igen is számítani kell arra, hogy akár főuton is átkell a paraszt a másik oldalra és ha 90nel ütöd el egy kanyarulatban, akkor bizony te vagy a hibás.
Navarone 2009.06.08. 15:23:00
betépett felhasználó 2009.06.08. 15:23:39
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.08. 15:23:44
UrQuattro 2009.06.08. 15:23:57
Én is sokat vezetek, meg gyalog is sokat tekergek..ha lepés előtt szétnézek..nem mászok le ha jön valaki, tudok várni, meg nem benzinnel megy a lábam!
De amikor a mocskos bunkó gyalogos, le se szarja hogy nem zebre, vagy bármi nincs fel festve, jössz kicsit haladósabban, és szarik megállni, vagy épp elhuzni előled.
Az ilyet falhoz állítanám!
Én megadom az elsőbbséget, de nehogy már átkisérjem az uton, dögöljön meg az ilyen.
Villog a lámpa..már mindjárt piros..de átfut mert még 3 hülye hisz kurvára siet a Spárba, vagy épp..a mekibe mert halaszhatatlan farkas éhsége van! De ha elütöd te vagy a szadista sofőr, gyerekgyilkos..végén meg kaptár.
Magyarország..Én igy szeretlek!
Darkness45 2009.06.08. 15:24:12
jurii (törölt) 2009.06.08. 15:25:00
Ez természetesen a belvárosra is vonatkozik, bocs, ha nem voltam egyértelmű.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:25:12
craft75 2009.06.08. 15:25:53
Mindent meg lehetne csinálni csak a rendőrségnek
nincs pénze, infrastruktúrája (hálózat), emberei.
Bladika 2009.06.08. 15:25:53
Ha nem jol belathato, akkor le kell lassitanod, amikor megkozelited, vagy a fek mar nem divat? "
Ha, ha mi ez a hülyeség? Persze, hogy alakítsuk beláthatóra! A rosszul belátható kanyarokat egyenesítsük ki! A közvetlenül a kereszteződés sarkán lévő házakat dózeroljuk el!
Én fékezzek? Legyenek az utak olyanok, hogy csukott szemmel is tudjak közlekedni, mert reggelente gyakran vissza alszom! (az autóban)
(IRÓNIA RULEZ)
Emmett Brown 2009.06.08. 15:26:13
Perillustris 2009.06.08. 15:27:47
LOL - 50 centire? Akurvaanyjátannak!
xboxer 2009.06.08. 15:28:50
Marcellusca 2009.06.08. 15:30:59
@SilentSound: Jó! Egyébként, ha jól tévedek, akkor az Allianz-nak volt egy kampánysorozata, hasonló, durva "balesetekkel" fűszerezett filmekből.
Bladika 2009.06.08. 15:31:34
Most akkor mondjam azt, hogy én ezt már általános iskolában is tudtam?
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:31:35
jurii (törölt) 2009.06.08. 15:32:28
UrQuattro 2009.06.08. 15:32:50
Egy bokorba a fészek mellett van egy tábla..
Ha elütöd a marha gyalogost mert lelép..hisz neki csak mennie kell, nem törődnie semmivel (nem kell ismernie a 6 elemiseknek a kereszt alapszinten se) !
Nevetséges az egész rohadék rendszer!
Büntetnek mindenért, de le sem szarják azt hogy nem jogosan, mivel sok sok tábla jelzés nem látható, ellopták a kolompárok, kivitte az ifa , és a többi!
De nem hogy pótolják..áh..menj már.
Kiállnak...hoppá mennyivel jött maga kérem?
....
bakonyi_tigris (törölt) 2009.06.08. 15:33:29
Londonban jó néhány forgalmas helyen a gyalogátkelők egyben fekvőrendőrök is. Bukdácsolnak is rendesen a buszok rajta...
Azt hiszem inkább ilyesmi kéne, mint pirosra festeni a zebrákat, mint a 12. kerületben...
Darkness45 2009.06.08. 15:33:46
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:34:15
randomuser1 2009.06.08. 15:36:58
Bladika 2009.06.08. 15:37:08
Ma már ilyen nincs? Vagy másoknak ilyen nem volt?
akela1978 2009.06.08. 15:39:02
Perillustris 2009.06.08. 15:39:13
Kereszteződésekben pedig a kanyarodó autókkal szemben van elsőbbsége, akkor is, ha nincs zebra.
craft75 2009.06.08. 15:39:37
www.youtube.com/watch?v=xi4eOGn_xdM
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:40:04
Perillustris 2009.06.08. 15:40:14
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:40:43
.lll. 2009.06.08. 15:42:02
teabore 2009.06.08. 15:43:33
KaPé 2009.06.08. 15:45:39
dancegirl26 2009.06.08. 15:46:39
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 15:49:04
algi 2009.06.08. 15:50:39
- A duda teljesen jogos, megérdemli.
- A gázadás viszont kb. olyan, mintha stukkert szegeznél a fejének. Játszol azzal a hatalommal, hogy megölheted, ha akarod.
- Kb. ugyanannyi hülye van gyalogosok és autósok között. Vagyis, a különbség csak annyi, hogy a kettő találkozásakor a gyalogos szív nagyobbat. Ergo a kocsikat kell szigorúbban szabályozni.
- Akinek nincs elég lélekjelenléte, hogy egy baleset után vállalja a felelősséget, az ne üljön autóba. Nemcsak az a felelősség, hogy kit ütsz el és kit nem. Az is felelősség, hogy egy óriási fémszörnyet irányítasz, és ha hibádon kívül bedarál valakit, azon is segítened kell. Ha ezt lelkileg nem bírod, nem vagy a volán mögé való. (Persze tudom, hogy lelkileg megterhelő, ezt nem vitatom, sőt!)
randomuser1 2009.06.08. 15:53:29
Nancsi 2009.06.08. 15:57:01
- Magyarországon főleg Budapesten gáz a közlekedés, gyalogosok semmibe vevése, stb. Vajon miért? Mert más városok nem ilyen szinten közlekedhetetlenek, mint Budapest. Kevesebb stressz, kevesebb dugó, kevesebb idegbeteg, kevesebb gyalogos/bringás gázolás. Igazi, 2x3 sávos M0, hmm?
- A forgalomszervezés/utak karbantartása is hagy kívánnivalót maga után. Amikor 2x3 sávos úton csak a nyomvályúkból látszik hogy hol a sáv, az megosztja az ember figyelmét.
- Iszonyat sok közlekedési tábla van kinn tök fölöslegesen, amelyek szintén nem jók másra, mint figyelem megosztásra. Ne korlátozzunk egy 70-es utat 200 méterre 40-re csak azért, hogy odaállhasson a yard büntetni.
- Nagyon sok reklámcélú tábla van kinn pl lámpaoszlopokon, de ide sorolnám még a multireklámokat is. Ezek számát is lehetne korlátozni, mondjuk meghatározni hogy sávonként, km-enként 1 db multireklám, 3 db oszloptábla, és ennyi.
- Forgalomszervezésre oda kéne figyelni. Pl nem csinálok 70-es korlátozású 2x3 sávos útra lámpa nélküli gyalogátkelőt. Csináljanak nyomógombosat, azon teljesen jól lehet szabályozni, hogy fölöslegesen ne tartsa fel a tömeget. Ezenkívül nem teszünk bukkanó után álcázott gyalogátkelőt. Gyalogátkelő mellé nem telepítünk takaró telefonfülkét, hirdetőoszlopot, stb.
- A 20-30eFt-os infrás webkamerák, az 15eFt-s wifi antennák, illetve az 50eFt-ből összerakható lassú de erre pont elég PC-k korában ne szarozzunk már - a nagyobb forgalmú utakat kamerázzuk be. Egy fél kormányzati kommunikációs portál árából olyan automata rendszert lehet építeni, hogy nem csak felismeri a rendszám alapján a szabálytalankodót, de még a büntetőpert is lefolytatja, és hetente küldi a rendőröknek a listát, hogy kit kell bevinni a sittre.
- Bringákra is rendszámot, bringásoknak is jogsit. Enélkül csak 20ezer főnél kisebb településeken, illetve 3 vagy több számjegyű utakon közlekedhetnek. Ja, és persze rájuk is vonatkozzon a KRESZ. Nincs többé 40-el átzúgok a gyalogosok zöldjén, mert nekem van elsőbbségem (autós meg vegye észre a kék/zöld/ciklámen villámot kanyarodás közben).
- Iskolákban a közlekedésre nevelés legyen hangsúlyosabb. Legyen belőle legalább 2 évente 1 félévnyi tantárgy, elméleti és gyakorlati órákkal is.
Meg gondolom van még 1000 dolog amire nem gondoltam, és amihez nem kellene csilliárdokat költeni, egyszerűen csak rá kellene mozdulnia valakinek a témára odafent.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 16:00:30
indapasssucks 2009.06.08. 16:01:06
A zebra mellé le kell rakni egy kupac követ, mint a tornászoknak a fehér port.
Amelyik barom áthúz 100-al a zebrán, arra rá lehet készülni, és még szemből megküldeni a szélvédőt.
Akkor végre eljönne a
A/ kánaán
B/ full-balkán
Amúgy az agyonvert majdnem-gázoló fószer után aki gyalogost veszélyeztet az full hülye. Vagy siet a piroshoz/parkolni/fára csavarodni.
Bladika 2009.06.08. 16:18:42
Na barátom ezért mit fogsz kapni! Régebben én is felvetettem itt egy ilyet, kaptam is utána ne félj! Csak várj és élvezd! :) Egy részről támogatom, mert nekünk két esetben okozott kárt egy biciklis és egy robogós az autóban, úgy, hogy egyértelműen ők voltak a hibásak és elhúztak! Persze nincs mi alapján beazonosítani, szóval javítás az saját zsebből!
Amiatt viszont ellenzem, hogy ha majd akarok a gyerekemnek venni egy biciklit a TACSKÓban, 10ezerért, utána vigyem még el rendszámoztatni 50ezerért és a gyereket meg 50ezerért jogsit csinálni? Mert ahogy a magyar rendszert ismerem jó nagy lehúzás lenne belőle!
Szóval sajnos nem olyan egyszerű ez a dolog!
Erdőtársulás 2009.06.08. 16:19:51
Csak azért kért bocsánatot, mert elfelejtette, hogy nem otthon van... De legalább kiderült, hogy jó a swiftek fékje kifejezetten jó.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.08. 16:26:17
Több országban a robogókat is rendszámozzák. Van ahol a bicikliket is.
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.08. 16:27:32
Marcellusca 2009.06.08. 16:29:09
Egyet értek.
@Bladika:
Persze, lehet, hogy így lenne, de kellene rá szabályozás!
randomuser1 2009.06.08. 16:35:25
Silent Bob 2009.06.08. 16:37:50
LiberAll 2009.06.08. 16:38:12
Nah jó ezt viccnek szánom, de mint vidéki mondom, hogy gyomorgörcsöm van, ha Pestre kell mennem,akár kocsival, akár gyalog... s most nem azt akarom mondani, hogy vidéken nincsenek barmok, de itt azért, ha megáll a sor a zebra előtt, akkor a boyracer nem próbálja a másik sávban elérni a fénysebességet.
lendvai attila 2009.06.08. 16:42:42
FDToth 2009.06.08. 16:48:19
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.08. 16:50:10
Ez tényleg egy hasznos infó...
Perillustris 2009.06.08. 16:55:57
Silent Bob 2009.06.08. 16:56:17
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.06.08. 16:58:30
Itt van ilyen is, olyan is...
kerekparosbalesetek.freeblog.hu/
Marcellusca 2009.06.08. 16:59:08
Én emlékszem, gyerek koromban a bringákat nem csak lámpákkal és egyéb eszközökkel kellett felszerelni, hanem adat táblával is. Tulaj nevével, lakcímével. Sőt! A bringáknak is volt "alvázszámuk".
Silent Bob 2009.06.08. 17:02:02
Vázszámuk most is van a normálisabb bicajoknak, de az lopás ellen.
Dr. Eher 2009.06.08. 17:09:58
Nehogymár az autós ácsorogjon 10 percig amíg a gyaller paraszt méltóztatik átcammogni az úttesten! Pláne ha piros a köcsög gyaller lámpája...
"Jobb helyeken (Nyugat-Európa egyes államai) az autó MINDIG lassít a zebránál, értsd: 30-ra, ha pedig annak a környékén emberek tartózkodnak, akkor 10-zel csorog, de csak ha senki nem akar átkelni. Ha valaki éppcsak a zebrára néz, autós megáll. Mert az úttest nem az övé, hanem mindenkié."
"Jobb helyeken" van elég autópálya, elég széles út, stb. Lehet közlekedni. Bp-en nem. Itt piros lámpától piros lámpáig tart az araszolás, a köcsög taxisok beállnak az utkereszteződés közepébe, feltartva a keresztbe jövőket, a biciglisek basznak a piros lámpára (ütné már el ezeket vki), a gyallerok meg zebra nélkül / piroson rohangálnak kedvükre és még fel vannak háborodva ha az autósok a jogos elsőbbségüket megkövetelik. Ha ennyire nagy pofája van pár gyallernak, akkor viselje el azt is ha amikor ő hibázik (99%), akkor ledudálják / elütik. ÍJ. Egyik motoros haveromnak a kulccsontja tört el, mert egy "én még elérem ezt a villamost" gyaller átrohant előtte az úton, persze zebra sehol. Helyszinelő rendőr megállapította hogy a gyaller a hibás, csakhát nincs pénze kifizetni a motorban okozott kárt, azt meg pénzzel nem is lehet hogy a kulccsont rosszul forrt össze, és a kórházban újból el kellett hogy törjék az orvosok hogy aztán rendbe tegyék. És mindez egy kancsó gyaller miatt, akinek ugye nagy a szája ha a vélt jogairól van szó, a kötelességét meg baszik betartani. Akkor meg kuss a neve.
schdl (törölt) 2009.06.08. 17:10:26
Ezezn talán az is elgondolkozik, aki hülye.
Perillustris 2009.06.08. 17:12:16
Mert ha nem így van, akkor az történik bárhol a világon, amit itthon megszoktunk, hogy a gyalogos átmegy, s mire zöldre vált a lámpja, már rég messze jár.
Általában alacsony forgalmú átkelőkön a következő megoldás is elterjedt civilizált(abb) országokban: a lámpák sárgán villognak, a gyalogos élve elsőbbségével átmehet a zebrán. Ám ha a keresztező járműforgalom nagyobb, netán a gyalogos félősebb vagy csak gyerekekkel van, stb., akkor meg is nyomhatja a gombot, és "bekapcsolnak a lámpák", a járműveknek pirosra vált a lámpa. Aztán újra sárgán kezd villogni.
Erre az itthon használt lámpák zöme is beprogramozható lenne, de sajnos a főbb pozíciókban még mindig olyan közlekedésmérnökök ülnek, akik 30-40 éve tanulták a szakmát, s idegenkedve fogadnak minden újítást, ha egyáltalán eljut hozzájuk a fejlődés szele.
Perillustris 2009.06.08. 17:14:22
Perillustris 2009.06.08. 17:15:49
Perillustris 2009.06.08. 17:17:33
Lopás ellen lakatot használ a normális bringás, a vázszám garanciális problémák és rendőrségi feljelentés esetén jön jól. :)
dancegirl26 2009.06.08. 17:55:54
A gyalogos is LEHET,h sietne és 1-2 paraszt miatt lekési a buszt/villamost, ami mondjuk olyan,ami 20-30 percenként jár...
Szegény autós meg késne egy percet,ha nem hozná be az óóóóriási lemaradását 150nel...
Sztem a gyalogosok növesszenek szárnyakat, nem?
dancegirl26 2009.06.08. 18:00:10
de a nem lámpás zebrán had menjen már át a 2lábú akkor,amikor ő szeretne és nem 5 perccel később...
Az autós meg aki még átférek címszóval átsuhan a piroson kapjon egy kva villamost a seggébe...
Aki ismeri a lehel/dózsa kereszteződést láthat jó pár parasztot aki azt hiszi,hogy átér a 2x3 + 2 villamossávos ,csak közbegurul a villamos. iylenkor persze megáll úgy,hogy a lehelen közlekedő autóst/ buszost akadályozza és esze ágában nincs visszagurulni... pedig a lámpa mögötte 3-4 autónyira van...
dancegirl26 2009.06.08. 18:06:00
Én is szoktam kamikáze gyalogos lenni, de SOHA le sem dudáltak, mert ésszel megyek át. Eddig csak a zebrán csaptak el majdnem....
cso zsi 2009.06.08. 18:11:41
Ugye tudod, hogy nem csak gyalogos-átkelőhelyen kelhet át a gyalogos az úton?
Erre van az a Kresz szabály, amit citálnak egyesek, hogy "az úttestre lépés előtt meg kell győződni annak veszélytelenségéről".
A gyalogos áthaladhat bármilyen útkereszteződésnél, amennyiben ezt körültekintően teszi és nincs a közelben védett átkelési lehetőség, de nem lesz elsőbbsége.
schdl (törölt) 2009.06.08. 18:43:59
Írjatok nekik Ti is, legyen ez egyfajta autós kezdeményezés a gyalogosok védelmében.
(ez most nem vicc, nem irónia, komolyan gondolom, ha minden igaz, 30 napon belül válaszolniuk kell, majd közlöm a válaszukat)
TH 2009.06.08. 18:47:46
Budapest nem is annyira rossz közlekedési szempontból, mint gondolnád...
Napokig lehetne sorolni a gyalogos, az autós, a motoros és a biciklis miatt bekövetkezett baleseteket, ebből milyen következtetést lehet levonni szerinted?
schdl (törölt) 2009.06.08. 19:01:52
patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
schdl (törölt) 2009.06.08. 19:08:47
patrz.pl/filmy/kierowco-nie-badz-bezmyslny
UrQuattro 2009.06.08. 19:27:06
Mert ment a főuton motorral jött papó a mellékutról bicajjal, s elütötte.
Volt tábla a papónak..stop ráadásul, a feketék ellopták s megbüntették a srácot.
Papó kártérítést kapott, barátom felfüggesztettet!
Igen is számít hogy ott volt! A rendőr is neki adott igazat ,mégis ő szopott!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.08. 20:21:14
Itt is ugyanaz van, mint az autós-biciklis esetében. Vannak hülyék itt is, ott is. Azt nem tudom, felfogni, hogy sok gyalogos hogy nem fogja föl, hogy a saját életével, testi éppségével játszik. Ha a gyalogosok mindig körülnéznének, akkor nem történhetne gázolás. Nem értem, hogyan lehet úgy átmenni az úton, hogy körül sem néz valaki.
Ez persze nem mentesíti az autósokat az alól, hogy óvatosan közelítsék meg a zebrát. Sajnos sok autós azt gondolja, hogy az út csak az autóké, ezért nem engedik át a gyalogosokat. Vagy mert az autó az erősebb. Sokan azt hiszik, hogy a közlekedés egy harc, és így megmutathatják, hogy ők az erősebbek.
Persze vannak olyan helyzetek, hogy nem érdemes megállni a gyalogosnak, pl. ha kicsi a forgalom, és lényegében csak én vagyok az úton, akkor én sem állok meg, de ha nagy a forgalom, akkor természetesen átengedem őket.
jurii (törölt) 2009.06.08. 21:57:02
"a kulccsont rosszul forrt össze, és a kórházban újból el kellett hogy törjék az orvosok hogy aztán rendbe tegyék" Na várjunk csak.
Azt nehogy már a gyalogos nyakába varrd, hogy a barátod nem ment orvoshoz, rosszul forrt össze a csontja, ezért újra el kellett törni... ugye belátod, hogy ha rögtön kórházba viteti magát szépen, akkor ott megröntgenezik és összerakják rendesen.
Nem szoktam ilyesmin lovagolni, de a Doktor kitétel vicces a neved előtt... minek is vagy doktora? Egyébként akiket annyira utálsz, azok biciklisek, nem "biciglisek", doktorkám. :)
Nem kívánom, hogy egyszer balesetben legyen részed, akár sértettként, akár elkövetőként... de nem ártana pár dolgot átgondolnod az életről.
Mindenesetre aki nem tud embertársára 10 percet várni a zebránál, az járjon gyalog.
B.GY. 2009.06.08. 23:07:24
fidoone 2009.06.09. 06:06:54
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.09. 07:39:55
Tehát szerintem a barátod gyorsan ment, és ez okozta a balesetet, különben nem kapott volna felfüggesztetett, főleg, hogy a sértett nem halt meg.
Bladika 2009.06.09. 07:43:17
Bátyámnak volt egy motorbalesete (majdnem, hogy csak eldőlt a motorral) és eltörött a kulcscsontja, szépen össze is drótozták neki, de mondták, hogy kb. 50%-50%, hogy nem soká újra látják egymást, mert nem sok mindent lehet azzal csinálni! 1hét múlva a csont szétugrott és átszúrta a bőrt! Nem fájt neki, de nagyon bizalomgerjesztő volt! :)
Perillustris 2009.06.09. 08:00:28
Na, ha lassan is, eljutottunk addig, hogy a gyalogosok miatt vannak a balesetek. Érdekes, ennyi erővel az is lehetne a konklúzió, hogy ha minden autós figyelmesen és megfelelő sebességgel közelítené meg a gyalogátkelőhelyeket, akkor nem történhetne gázolás. Persze egy "autós" blogon fura is lenne ez.
Egyébként pedig gyalogosok és kerékpárosok tízezrei fogják fel nap mint nap, hogy ők szívják meg, ha valaki nem adja meg számukra az elsőbbséget, ezért is van az, hogy alig mer a gyalogos lelépni az úttestre, s lepődik meg, ha valaki átengedi.
Naponta kb. 10-20 bicajos halott is simán lenne csak a Váci úti bringaút 2 km-es szakaszán, ha nem figyelnének a jobbra kisívben kanyarodó - elsőbbséget meg nem adó - tahókra.
aszfaltbetyar 2009.06.09. 08:23:05
jurii (törölt) 2009.06.09. 10:33:38
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.09. 10:56:53
LaMeRick 2009.06.09. 10:57:14
Én szoktam 60-70et menni a városban, átmegyek néha a sárgán is és nem mindig állok meg a zebránál várakozó gyalogosnál. Rohadjak meg, ki kéne végezni.
cso zsi 2009.06.09. 20:43:01
Akkor nézz szét a norc.hu segítségével pl. a Váci út - Déryné köz, Váci út - Árboc utca sarkon. De még sok más hasonló hely van.
A felállás:
"stop-vonal",
1-2 méter üres szakasz,
babakocsi/kerekesszék lehajtó,
felfestett zebra.
nyjozsi2 2009.06.10. 09:57:35
Számlálós lámpák vannak még itthon Békéscsabán is.
Perillustris 2009.06.10. 10:48:31
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.10. 11:39:17
Mittomén, jobbkéz előre.
Mert az autósok jó része egyszerűen azért nem áll meg a zebránál, mert a gyalesz egyszerűen lelkileg nem készült fel arra, hogy át akar menni, és hosszú-hosszú másodpercekig gondolkozik az álló autónál, hogy elinduljon-e.
Az az állítás egyszerűen nem igaz ugyanis, hogy a gyalesz azért áll a zebra előtt mert át akar menni.
Az esetek nagy részében beszélgetnek az emberek, mert az egyik átkel, a másik meg megy tovább, és épp búcsúzkodnak egy-két percig.
Szóval szerintem nagyban segítene a dolgok folyásán.
nyjozsi2 2009.06.10. 13:40:27
Általában alacsony forgalmú átkelőkön a következő megoldás is elterjedt civilizált(abb) országokban: a lámpák sárgán villognak, a gyalogos élve elsőbbségével átmehet a zebrán. Ám ha a keresztező járműforgalom nagyobb, netán a gyalogos félősebb vagy csak gyerekekkel van, stb., akkor meg is nyomhatja a gombot, és "bekapcsolnak a lámpák", a járműveknek pirosra vált a lámpa. Aztán újra sárgán kezd villogni.
Perillustris 2009.06.10. 14:39:57
Aztán az antifasiszta autóvezetők szándékosan ütnék el a "Heil Hitler-ező" gyalogosookat. :P
Viccet félretéve, ne akarjál már bohócot csinálni a gyalogosokból. S aki mondjuk a kezében szatyrot tart, netán mindkét keze foglalt?
Álszent dolog átkenni a felelősséget, mert amellett, hogy valóban sok a birka gyalogos, a félelmet a zebrák körül nem ők gerjesztették, hanem az átkelőt magasról leszaró járművezetők. Ezért amikor egy gyalogost a kelleténél jobban kell ösztönözni az átkelés megkezdésére, akkor nem a bosszankodás a helyes reakció, hanem a szégyen, hogy idáig jutottunk.
Észrevételem, hogy a megállási-átengedési szándék egyértelmű jelzése esetén (látványos lassítás, villogás, esetleg intés) a gyalogosok 95%-a át mer menni.
A zebránál beszélgető, ám átkelni nem szándékozók pedig kapják be!
jónévez 2009.06.10. 21:48:06
A KRESZ is átkelő gyalogosról beszél, ami pont ezt jelenti, le kell kicsit lépni az úttestre, ettől vagyunk átkelő gyalogosok. Amíg csak a járda szélén állunk, addig nem beszélhetünk átkelésről.
Ezt mindegyikünkkel meg is tanították, (még gyerekkorunkban), csak a hülye TV egy olyan butaságot kezdett terjeszteni: "a szándéknak is elsőbbsége van". És van aki elhitte, nem is gondolva arra, hogy a szándékot nem láthatják mások, csak az tud a szándékáról, akié. Mint ahogy a (bármilyen) járműveddel is, ott, ahol elsőbbséged van, csak akkor tudsz élni vele, ha azt használod is, belemész a kereszteződésbe, mert ha megállsz előtte, akkor kinek adjanak elsőbbséget? Azt gondolhatják, lemondtál róla.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.10. 22:04:34
Látványos lassítás?
Szerintem annyira kell lelassítani, hogy az átkelési szándékkal rendelkező tag észrevegye, hogy ottan átfér, ha elindul, ez kb a 35 km/h.
Ha nem indul el --> nem akar átkelni.
Nem akar átkelni --> gázralép, gyorsít, elmegy.
Ez az én hozzáállásom a dolgokhoz (függetlenül attól, hogy fenntartom, hogy a gyalesznek a ZEBRÁN van elsőbbsége, így a járdán lévő gyalesz nincs benne az autósnak az "érdekszférájában").
Ám, az a megfigyelésem, hogy a gyaleszok jó, ha harmada indul el a lassító autóknak, és, ha megáll esetleg az autó, akkor is csak néz, néz, néz, aztán vagy elindul nagyduzzogva, vagy integet, hogy nem is akar átmenni...
Szóval, szerintem legalábbis egymást gerjeszti a gyalogos birkasága, meg az "eszelős" autós.
A gyalesz nem hiszi el, hogy megáll az autós, az autós nem hiszi el, hogy _tényleg_ átmegy a gyalesz, és ehhez sem külön kérvényt nemkell neki benyújtani, sem nem kellm egvárni a féktárcsák teljes kihűlését..
Ezért lenne szerintem elvárható, hogy legyen valami jelzés, hogy ezáltal kitörjünk ebből a pozitívan visszacsatolt körből.
Nekem is indexelnem kell, ha be akarok kapcsolódni az úttest forgalmába, hogy jelezzem a többi résztvevőnek a szándékaimat, és ugyanez elvárható lenne a gyalesz részéről is.
A két szatyrot visz így nem tud jelezni, pedig egy szar kifogás.
Ahogy az is, hogy bohócot csinál a gyaleszból az átkelési szándék jelzése, hiszen aki tudja, hogy mit akar, az jelez, azt átengedik, és megy, aki meg nem tudja, hogy mit akar az meg úgyis olyan hülye, hogy mindegy neki. És, hogy demagógkodjak is egy kicsit, bohócnak lenni még mindig jobb, mint nyomoréknak/halottnak.
Amúgy én is szoktam gyalogosan közlekedni, és soha nem akartak se elütni, se nem álldigáltam sokáig az út szélén, és soha nem kellett csikorogva megállni annak az autónak, amelyik elé leléptem.
Néha, nagy ritkán elmennek előttem (jellemzően középkorú nők, viszonylag új skod kis teljesítményű autókkal), de még azok sem a veszélyes távolságban.
Erre lehet azt mondani, hogy így, ilyen tapasztalatok alapján nem érezhetem át a gyaleszek problémáját, de én inkább úgy interpretálnám, hogy tíz zebra előtt húsz másodpercnél többet álldogáló gyalesz közül találomra lehet kiválasztani egy belassult csigaagyút.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.10. 22:36:25
Így van.
A járdán, a zebra előtt álldogáló gyalesszal nem kell foglalkozni, hiszen az a gyalesz, amelyik a zebra előtt áldogál a járdán az nézelődik, számlálja az autókat, beszélget.
Amelyik meg át akar menni az megy.
Ezzel nincs is baj, ez az én véleményem is, sőt, a kreszben is az van leírva, hogy a zebrán van a gyalesznek elsőbbsége, csak ezt nehezen veszi be a gyomra az itteni öntudatos gyalogosoknak.
:D
De az a probléma még mindig fenn áll, hogy a zebra előtt szabad álldogálni átkelési szándék nélkül, az is fennáll, hogy _nincs_ jelzés ami azt mutatja, miszerint ő nem olyan ember, aki éppen azzal a jogával él, amelyik szerint ott álldogál, ahol nem tilos, hanem ő az a polgár, aki be akar kapcsolódni a _közút_ forgalmába.
titan 2009.06.11. 12:45:40
Najó igazából nem ilyen vészes a helyzet, de azért érthető a gyalogosok félelme, és ezt ne tagadd.
És elmondom, hogy mivel jelezheti a gyalogos megfelelően az átkelési szándékát. Nem kell kart lengetni meg lelépni (hogy vagy elcsapjanak vagy anyázzanak a külső sávban jövők), hanem a járda szélén az úttest (és gyalogos átkelő) felé fordulva állni. Nyomatékosabbá teheti ezt, ha az autók felé néz (azaz balra), és ez akkor is jól jöhet, ha fel akarja mérni, hogy megállt-e mindenki, akinek meg kellett és meg tudott.
Ja és mottó: "A nagyobb erő nagyobb felelősséggel is jár"
Perillustris 2009.06.11. 13:10:41
Perillustris 2009.06.11. 13:17:04
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 13:35:47
Az, hogy megvárom, míg elmegy minden autós, vagy az, hogy megállok, hátha méltóztatik átkelni a gyalesz?
@titan: Azért mert feléd néz, még nem biztos, hogy át akar menni.
Ez egy szabad ország, ahol mindenki arrafelé néz, amerre szabad neki.
Perillustris 2009.06.11. 14:51:02
titan 2009.06.11. 15:20:46
metal · http://electric.blog.hu 2009.06.11. 15:29:59
Nincs döntési jogod, hogy meg akarsz-e állni? Neked köteleséged, ezt írja elő a KRESZ. Ezt ilyen nehéz felfogni?
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.06.11. 15:42:42
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
@titan: de lassítok, és ha nem indul a gyalesz, gyorsítok, és elmegyek...
titan 2009.06.11. 15:59:27
ügyfélszolgálatos 2009.06.13. 00:15:49
ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.06.13. 10:20:11
Perillustris 2009.06.13. 21:36:50
jónévez 2009.06.14. 01:19:28
Perillustris 2009.06.14. 22:26:48
www.hirszerzo.hu/cikk.motorost_gazolt_halalra_75_ezer_forinttal_meguszta.111777.html
evil overlord (törölt) 2009.06.24. 15:17:00