Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Gnóm törpe támadt nekem

2009.06.22. 16:54 :: Kisikasa

Döme alábbi sztorija ismét ékes példája annak, hogy a sztereotípiáknak igenis van alapjuk. Emberünk úgy tűnik, tapadós közlekedési stílusával próbálja ellensúlyozni aprócska méretét. Ti mit gondoltok? Tényleg vannak olyanok, akik így élik ki mindennapi frusztrációjukat?

Ugyan régóta olvasom a blogot, jókat derülök is olykor, de csak most kezdem megtanulni, hogy nagy az Isten állatkertje. Szeretném előre bocsátani, hogy alapvetően szabályosan közlekedem, figyelek a gyalogosokra, motorosokra, mindig nagyon előzékeny vagyok a gyengébbik forgalmi résztvevővel. Tegnap (2009.06.17, 18:07) araszolok a Csalogány utcában (akik erre járnak azoknak nem kell ecsetelnem, hogy a Szerencsejáték Zrt.-ig állt kb a sor).

Végre vége a napnak, elintézve mindent már mindjárt otthon vagyok, jó kis programjaim akadtad aznapra, egyszóval minden rendben, alles happy. Az araszolás közben arra leszek figyelmes, hogy egy szakadt terepjáró feltűnően nagy vadrácsa, már a hátsó ülésen ül, a tükörben mást nem láttam…

Kezdtem nem érteni a helyzetet, hogy egy ekkora dugóban (ahol ugye minimálisan lejt is az út) miért áll valaki ennyire a hátsómba… Indul tovább a sor, megyünk 15 cm-t előre, előttem hagyok helyet a másiknak hogy kényelmesen elinduljon, és eközben abban bízom, hogy a Range-s észreveszi magát és nem áll teljesen a lökhárítómra.

Természetesen tévedtem, de már másodszorra olyan szinten állt rám, hogy tudtam, hogy minimálisan, de hozzá fogok érni, amint a fékről leveszem a lábam. És láss csodát, a fékről teljesen le sem léptem, de már érzem, hogy más valami tart hátulról. Természetesen nemtetszésemnek hangot adtam két széttárt, feltartott kézzel, de nem mutogattam (anyázni anyáztam).

Elérünk a kagylós kútig (alsó része) és balra sorolok, lehúzom az ablakot, hogy megkérdezzem, vajon miért kell 0,5cm-es követési távot tartani, egy egyébként is lankás úton. Az emberünk (egy külön sztorit megérne, hogy hogy nézett ki, de maradjunk annyiban hogy egy szemüveges mélynövésű kis gnóm, tele komplexussal) kiugrik az autóból és indul felém. Na mondom lesz egy kellemes beszélgetés, de érdekelt, hogy mégis mit tud mondani.

Ekkor elkezdte magyarázni, hogy mit ugatok, amikor én gurultam neki és örüljek, hogy nem kell betétlapot adnom. Mondom, te viccelsz, minek állsz ennyire rám, követési távolságról hallottál már? A válasz az volt, hogy nekem mi közöm hozzá, ő azt csinál amit akar. Ekkor már láttam, hogy törpicsek nem nagyon tud mit mondani, és dagadnak az erei a nyakán, torzul a feje. Ekkor benyúlt az autómba, megpróbálta a nyakam elkapni, de ellöktem a kezét, majd megfogtam és jeleztem, hogy nyúlkáljon nyugodtan, mert a kút ipari kamerája mindent rögzít.

A válasz azt volt, hogy jobb is hogy veszi, mert az ilyen köcsögöket meg kell leckéztetni. Még pár szitkot utána küldtem, majd mint aki jól végezte dolgát tovább állt. A rendszáma HFA-101 és egy 80-as évekbeli lelakott Range Rover volt. Ezúton üzenem neki, hogy inkább a gyerekeit nevelje (de lehet hogy az azonos neműekhez vonzódik), szarjon sok sünt, és remélem a Dunában végzi.

Vajon én hibáztam? Vagy neki már csak így van este erekciója? Lehet nem tetszett neki, hogy huszonéves vagyok, de német új autóban ültem? (amire minden forintot én kerestem meg) Mondjátok meg ti!

111 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó erőszak sztereotípia kresz követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

blogsámán 2009.06.22. 17:29:04

@szmoker: Most nem azért, de én szoktam így egy helyben állni enyhébb emelkedőn. Bár elég ritkán, mert egyrészt elég kényelmetlen a lábnak, másrészt pedig kuplunggyilkosnak tartom ezt a módszert.

TH 2009.06.22. 17:30:52

@blogsámán: jól látod. ez nem tesz túl jót az autódnak. :) De azért működni működik a módszer...

@PitBuli: Egyébként nem alapvető, hogy legyen egy kis táv? Ha ennyire félted a kocsit, állj rá teljesen, akkor nem tud felgyorsulni visszagurulás közben, és nem fog gondot okozni, ha neked gurul esetleg... :)

Marcellusca 2009.06.22. 17:31:03

@TH:
"Nagyon kötözködős hangulatban vagyok," - vettük észre. xD
Egyébként tényleg nem mindegy, hogy lejtő vagy emelkedő. Először nem is értettem, hogy miért probléma, ha a lejtőn a seggembe áll, majd rájöttem, hogy ő is fogalmi dugóba keveredett. :)))
Mint annyian, akik állandóan keverik a külső és a belső sávot, a jobbot és a balt. :)

TH 2009.06.22. 17:33:08

@Marcellusca: ja, csak akkor minek ír posztot? Főleg ilyen bicskanyitogató stílusban. :)

Seth Gecko 2009.06.22. 17:38:12

Csak csendben tenném hozzá.
Példa a kuplung-gáz araszolásra és egy helyben állásra az érdi aluljáró a központban, ahol két-három másodpercig állsz sok esetben.
És tényleg kuplungszag terjeng.

Marcellusca 2009.06.22. 17:43:40

@TH: Az lenne a legnagyobb baj, hogy posztot ír. De még közlekedik is! :)))

Lipi1945 2009.06.22. 17:55:01

Azon az úton ami LEJT, hogy indul el úgy valaki hogy hátragurul? Gondolom a postoló EMELKEDőt akart írni. Mikor annó tanultam vezetni, még tanítottak ilyen dolgot, hogy kézifékes indulás. Ezt már nem tanítják? Mekkora követési távolságot kell hagyni egy álló autó mögött? Nekem is hasonló terepjáróm van, és egy ilyen autóban nagyon jól lehet érezni és látni hol az eleje, abban ülve énis közelebb szoktam állni az elöttem lévőhöz, oszt ha egy béna mazsola nekemjönne mer nem tud vezetni és még neki áll följebb és beszól, lehet énis kijönnék a sodromból. Egyébként emelkedőn tanulóvezetőktól jó messze meg szoktam állni, és másokra se mászok rá. Nade ha az elöttem lévő nem tud elindulni úgy, hogy ne guruljon vissza akkor nehogymá én legyek a hibás. Úgyhogy egy kis sün a terepjárós kartársnak, egy jónagy sün meg a 20on éves újnémetautós mazsolának.

reader613 2009.06.22. 17:59:04

szerintem a gnóm törpe annyit mondogatta magának, hogy az a kis izé a lábai közt igenis harminc centi, hogy amikor ezek után (szerinte) harminc centi távolságot hagy az előtte állótól, akkor valójában hozzá is ér.

Integrált Szerverterror 2009.06.22. 18:05:23

Velem is előfordult már ilyen!

Kiszálltam az autóból, levettem a gyújtást, kikapcsoltam a biztonsági övet, levettem a lábam a kuplungpedálról, leállítottam a motort, finoman levettem a lábam a gázpedálról, behúztam a kéziféket és elkezdtem felgurulni az emelkedőn.

Nyehehehe

libraSVK 2009.06.22. 18:06:26

Az apja fa..at az osszed gecinek, aki azzal jatszik, hogy mennyire allhat ram. Jobb neked attol? Hamarabb leszel otthon? Vagy mi a fa..ra gondolsz kozben??? Debil allat az osszes. Ha meg a sor vegen valaki neki megy az elotte levonek, akkor az egesz sor koccan, csak azert, mert neked az 1 meter tavolsag sok. A ku..va anyadat!

amzso 2009.06.22. 18:13:13

persze, itt mindenki kézifékkel indul kisebb emelkedőn is ... jaj hagyjuk már! aki meg imád szervizbe járni, az lógjon a kuplungon.

TH 2009.06.22. 18:15:03

@amzso: jaja ez jogos, de mondjuk a Csalogány az pont elég meredek. Mindenesetre normális, hogy pár centit visszaguruljon az autó induláskor szerintem, ha az ember nem kéziféket, csak sima féket használt, és arról bizony lelép induláskor...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.22. 18:18:59

a kuplung gáz fasság. mert ahhoz úgy kell készülnöd. ha már megállsz féktaposva, és a mögöttedlevő rádáll 1 centire akkor csak úgy tudsz kuplung gázra váltani, hogy megmoccansz hátra.

egyébként lehet mindenki akármilyen jó sofőr, akkor sem tudsz úgy elindulni (kézifék nélkül) hogy 1 centit ne mozogjon visszafelé a kocsi.

egyébként ha 1 centire rádállnak, akkor ha betéped a kéziféket annyit akkor is hátramozog az autó.


én nem szoktam mostanában kézifékezni amúgy mert nem fog :). kuplung-gázt sem szoktam mert ugyan a kuplungtárcsa nem drága, de macerás cserélni...

Marcellusca 2009.06.22. 18:19:14

@amzso: Most mé' vagyol így meglepődve? Itten mindenki csak és kizárólag szabályosan és kézifékkel közlekedik! xD

TH 2009.06.22. 18:20:14

@Marcellusca:
"Itten mindenki csak és kizárólag szabályosan és kézifékkel közlekedik...alapvetően szabályosan, figyelve a gyalogosokra, motorosokra, és mindig nagyon előzékeny a gyengébbik forgalmi résztvevővel"...

Lipi1945 2009.06.22. 18:22:56

@amzso: Ha valaki nagyon rám áll emelkedőn, jellemzően buszok, kamionok, akkor inkább kézifékes indulást csinálok, biztos ami biztos alapon. És a posztoló még írja is, hogy tudta, hogy hozzá fog érni ha leveszi a gázról a lábát.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.22. 18:25:27

mondom mégegyszer. kéziféknél is hátrébbmegy az autó 1 centit.

szerintem.

ha 10 centire állnak meg tőled akkor nincs gond. de ha kisujjnyi a különbség akkor kurváramindegy

Marcellusca 2009.06.22. 18:27:09

@TH: Hát igen. Ezé' szeretem az itteni kommenteket.
Itten senkisenem hibá(d)zik! :)
Csak a kötsög ódis/béjemvés/mercis/feketeterepjárós. xD

Integrált Szerverterror 2009.06.22. 18:28:49

Vazze azért irigylésre méltó hogy egyes emberek milyen kötélidegekkel rendelkeznek. Ha egy ilyen kotonszökevény ezek után még nekiállna hőbörögni biztos fojtást csináltam volna belőle a réndzs kipufogójába. Bár nincs új, kifizetett német autóm. Lehet ez a titka?

Lipi1945 2009.06.22. 18:36:15

@Lipi1945: Izé,,, fékről nem gázról.

Marcellusca 2009.06.22. 18:38:54

@Lipi1945: Neki mindegy. Így is, úgy is lekoccolja. :)

ekkoraszart 2009.06.22. 18:57:18

@TH:ott a 2pont
Én is jót mosolyogtam az első sorok olvasása közben de utána egy kicsit csalódtam, mert se kutya se terhes nő nincs a történetben....

Holdkutyagoló 2009.06.22. 18:57:30

Ha jól emlékszem anno a rutinpályán a kézifékes elindulásnál az autó max fél méter visszagurulása még nem számított problémának ezt pedig szerintem a rendőrök is így értelmezik ilyen jellegű balesetnél. Egyébként ha visszagurul valaki valakibe és nincs tanú rá meg féknyom sem szerintem megállapíthatatlan az, hogy tényleg visszagurulás vagy a követő sofőr elbambulása miatt lett kocc. Persze az autó sérül és ez a szopás. Támogatom a vezetői engedély pszichológiai teszthez kötését.

jónévez 2009.06.22. 19:14:07

@mókusbögre: Rosszul emlékszel. A rendőr sem fogja úgy értelmezni, ahogy mondod, és látni fogja, merről merre lejt az út.

Bladika 2009.06.22. 19:14:41

Én ezt nem értem! Én minden esetben, ha emelkedőn indulnék lefelé, vagy lejtőn indulnék fölfelé, akkor jobb láb gáz, bal láb fék (kéne egy kicsit tanulni az igazi versenyzőktől mint én nem csak a Need4Speedből) a bal kezem meg a kuplungon és 0 ismétlem 0mm hátragurulás nélkül eltudok indulni! Ha esetleg telefonálnék (ezért foglalt a bal kezem, akkor pedig hátramenetben rátámaszkodom kicsit a mögöttem jövőre amit, ha jól sikerül kivitelezni (persze ez is csak a rutinosabb sofőröknek megy) a másik fél lökhárítójának berugózása pont elég egy kisebb kilövéshez ami elég a következő lámpáig! Ezzel nem kell mondanom, hogy drasztikusan csökkenthető a kuplungkopás és a fogyasztás! Legutóbb az Etele térről indulva, a Hungária körúton vettem észre, hogy a slusszkulcsot otthon felejtettem! Ez is bizonyítja, hogy ez a módszer milyen hatásos.

Természetesen a fentebb elhangzottak kivitelezéshez előny az enyémhez hasonló nagy verseny tapasztalat és a heti egyszeri Hold-Föld távolság levezetése!

Bladika 2009.06.22. 19:23:56

Csak, hogy kicsit a terepjáróst is védjem! A másik igen hatásos és nagy tapasztalatot (mint az enyém) igénylő módszer, mikor ráállunk az előttünk levőre, s mikor az nem figyeli a tükröt, egy jól irányzott dobással megcsáklyázzuk annak autóját. (ha csáklya nincs hasonlóan hatásos a gallytörő beakasztása a vasalódeszkába) Ezzel kilométereket tudunk autózni üzemanyag/fék/kuplung használat nélkül!

Természetesen itt is hangsúlyoznom kell, hogy szükség van olyan kivételesen nagy tapasztalatra, tudásra és képességekre mint amilyenekkel én rendelkezem!

Fényevő 2009.06.22. 19:27:06

Sajnos te hibáztál,mert Német autóban ültél :) !

rushman 2009.06.22. 19:49:36

A kuplung önmagában is megfogja a kocsit. Nem kell ahhoz gázt meg kéziféket piszkálni. Különben is az nem kuplung, hanem tengelykapcsoló. :P

Aki pedig drágálja a kocsija szervizelését... az találja ki, hogyan akarom befejezni ezt a mondatot. :)

Amúgy nem szép dolog ráállni a másikra.

pxaba 2009.06.22. 19:50:13

Nincs igazad posztoló!
Kézifékkel egyetlen milliméter hátracsúszás nélkül el lehet indulni. Meg kell tanulni!
Illetve már a vizsga előtt meg kellett volna. Amúgy meg nekem éppen a terepjárósok (valszeg nem az automatások) szoktak veszélyesen hátragurulni, volt már hogy nekem is el kellett előlük gurulnom. Akkor jól jött, hogy a hátsó is hagyott fél métert....
Vegyél automatát, ha nem tudsz kézifékkel indulni. A kiscelli úton hogyan indulsz el 20%-os emelkedőn kézifék nélkül????
Ha rossz a kézifék, akkor alkalmatlan a közlekedésre az autód! Még akkro is ha a két oldal között nagyobb mint 40% eltérés van. A vizsgán ha nem megy át, akkor a közelkedésre is alkalmatlan!
Uff. Beszéltem.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 20:03:25

Szeretném előre bocsátani, hogy alapvetően szabályosan közlekedem, figyelek a gyalogosokra, motorosokra, mindig nagyon előzékeny vagyok a gyengébbik forgalmi résztvevővel. Ennek ellenére én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

Ez van, amikor két hülye találkozik.

jónévez 2009.06.22. 20:03:52

Méghozzá többszörösen nincs igaza.
Először is: látja, hogy közvetlen mögötte áll valaki, mégis úgy indul el, hogy visszagurul, neki a másiknak.
És amikor a másik ebből nem csinált ügyet, elfogadta az intéssel bocsánatot kérést, a következő lámpánál már ő szól be a (mindaddig csak magában dörmögő, de lehet, csak kuncogó) partnernek. Aztán csodálkozik, hogy az megsértődik, és ő is beszól.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 20:14:56

@...::: Flúgos Kamionos :::...: A posztolónak azért, mert látja, hogy közel állnak hozzá,ennek ellenére olyan bénán indult el, hogy hátragurult, a terepjárós meg simán köcsög volt, megérdemelte.

Zsola777 2009.06.22. 20:17:22

Mondanék egy ide illő kis történetet:
Reggel korán indultam, siettünk a barátnőmmel, nem volt idő reggelire - amit igénylek amúgy.
Az egyik utcában (nyócker) meg volt süllyedve az út, csak a tükröbe néztem, hogy a mögöttem jövő Barkas nekemjön. Dudáltam közben, majd a szolíd puffanás után fel is tettem a kezem, hogy ezt hogy képzeli. Kiszállt a fickó, valami volt is a kezében, hogy rohadjak meg, de ellátja a bajomat, "ő gurult nekem, és még neki áll feljebb". Gyorsan letekertem az ablakot (gomb megnyom, ugyebár), és hangosan, érthetően bocsánatot kértem, amiért rosszul ítéltem meg a helyzetet. Meglepődve megállt, majd visszaült. Happy end, én meg azóta továbbra is állok a féken, még ha sima az út, akkor is.

Szóval lehet, hogy a posztban is lejtett, és ő gurult neki a mögötte állónak. Tanulság: ha emelkedik az út, mindig kell helyet hagyni, ha az előttünk lévő visszagurulna kissé. A rutinvizsgán a kézifékes elindulásnál néhány centi hátragurulást még elfogadnak. ((Rám már gurultak vissza 40, máskor meg 2 métert: egy papper és egy szőke nő))

mr_x 2009.06.22. 20:30:35

Tul kozel all?
Kezifeket behuzni, motort leallitani, kiszallni a kocsibol, autot bezarni, majd odasetalni a mogotted allohoz es kozolni vele, hogy "ne haragudjon de tul kozel allt meg, amig nem gurul hatra fel metert addig nem vagy hajlando elindulni, mert felsz hogy neki gurulsz".
Esetleg a masik megoldas, kirakni a duplaindexet es felnyitni a motorhaztetot (tulmelegedett a motor), aztan bajosan mosolyogni ra amikor megprobal kikerulni, es nezni ahogy megszivatta sajat magat.
En foleg azert szoktan legalabb egy meter helyet magam elott hagyni, hogy adott esetben ki tudjam kerulni ha lerobban az elottem allo esetleg csak pont ott tamad kedve elbucsuzni az utasatol.

sfdrake 2009.06.22. 20:30:57

Bunkó volt a Range Roverrel a pasi ha ennyire közel állt De nekem a rutin vizsgán volt olyan hogy emelkedőn elindulás mert itt ha jól értem meelkedett az út arra amerre mentél nem lejtett ahogy irtad . . . szóval állsz behuzod a kéziféket mikor indultok adsz gázt mig meg nem mozdul az auto feneke lefelé és mikor érzed hátra gurulás nélkül elindulna az auto akkor kéziféket kiengeded és mész ha hátra gurulsz buks za vizsgán. Gondolom ez müködik automata autokkal is ha esetleg az volt, illetve a gomb nyomással müködő kézifékek addig nem oldanak mig el nem tud indulni az autó ha jóül tudom, szóval bunko aki közel áll de meg kellene tanulni vezetni is. Jó az is amit valaki irt hoyg gáz és kuplunggal meg tartja az ember az autót csak az ne mtesz jót a kuplungnak.

sfdrake 2009.06.22. 20:31:51

@szmoker: "Kuplung-gázzal egyhelyben tartani...
Édes istenem, vezettél te már autót? "

Meg lehet tartani meg kell találni a jó pontot csak nem tesz jót a kuplungnak ha sokáig úgy tartod.

Bladika 2009.06.22. 20:33:09

Azért jó lenne tisztázni annak a hátragurulás, illetve ahogy a posztoló írja még az sem volt, szóval annak a mértékét! Jó lenne ismerni a másik fél történetét is!

Akár azt is eltudom képzelni, hogy a posztoló 3 utca sarkot gurult vissza és akkor már rögtön más a helyzet.

Persze azt is, hogy tényleg szinte rátámaszkodott a seggére a másik.

Szóval kéne ismerni mind két nézőpontot, mert mint ugye legutóbb is kiderült valamelyik posztban, hogy a mesemondó kicsit ferdíti a történetet és nem a gonosz javára!

Bladika 2009.06.22. 20:35:24

@sfdrake: Szmoker arra akart utalni, hogy aki dugóban kuplung-gázzal tartja egy helyben az autót, az vagy tök hülye és lövése sincs a dolgokról, vagy a kuplungcsere a hobbija!

Bladika 2009.06.22. 20:41:17

@sfdrake: Mielőtt így kioktatsz valakit nézz utána a dolgoknak!

Idézek a Nemzeti Közlekedési Hatóság A „B” kategóriás járműkezelési vizsgák rendjéről
című vizsga szabáyzatból:

"Követelmény
A vizsgázó a személygépkocsival hajtson fel az emelkedőre, és annak kb. a közepén álljon
meg. A személygépkocsit rögzítse a kézifékkel, majd annak kiengedésével egy időben
egyenletesen induljon el. A feladat végrehajtása során az irányjelzőt nem kell használni.
A visszagördülés 50 cm-nél nem lehet több."

ducky321 2009.06.22. 20:43:34

@libraSVK: ejnye-bejnye, de csúnyán beszélsz....

sfdrake 2009.06.22. 20:48:06

@Bladika: Akkor nagyon rosszul emlékszem erre, mind1 aki rutinos sokat vezet szerintem simán elindul hátra gurulás nélkül.

Bladika 2009.06.22. 20:53:20

@sfdrake: Azt hiszem egyetértünk ebben! Sőt a kézifék sem szükséges hozzá!

De azt én sem értem, hogy ha tudja/látja hogy a másik már a seggéről vesz lenyomatot akkor miért nem használja a kézit!?

Marcellusca 2009.06.22. 21:03:34

@Bladika: Vagy miért nem használta a kézi féket: rögzít, üresbe rak, kiszáll és leb@ssza, hogy miért "analizálja" egyfolytában? :)
Bizti McFly! xD

Bladika 2009.06.22. 21:10:23

@Marcellusca: Homokos lenne és külön élvezi? Ráadásként mikor indulni kellett még gyorsan belecsücsült? Nem tudom!

Részemről én kerülöm a konfliktusokat és ilyen esetekben inkább valami hülyeséget hozok ki a szituból a magam szórakoztatására.

gmower (törölt) 2009.06.22. 21:14:05

Hát már a bevezető résznél sejtettem, hogy ebből semmi jó nem lesz :)

Már lehet, hogy elmondták, akkor csak megerősíteném:

Álló helyzetben a tartandó követési távolság = 0 mm, mivel pont ilyen hosszú út kell, hogy megálljak még akkor is, ha épp gyerekek potyognak az égből.

Én is eléggé rá szoktam állni dugóban az előttem lévőre (30-40 cm, ilyenkor az elöl lévő tükrében már csak a motorháztető látszik, meg vigyorogva éneklő fejem, nézzétek meg párhuzamos parkolásnál saját szemetekkel...), mivel így több autó elfér, és így esetleg nem lesz mögöttem keresztbenállás. Nem hiszem, hogy ez bárkit zavarnia kéne, esetleg csak akkor, ha képtelen felmérni a távolságokat, és azt hiszi "már a hátsó ülésen ül, a tükörben mást nem láttam…"

Emelkedőn el lehet indulni hátragurulás nélkül is. Legegyszerűbb a kézifékes megoldás, erősebb emelkedőn én mindig használom, mert álló helyzetben utálom a féket taposni, enyhébb emelkedőnél, meg ha nem 100 éves reflexekkel rendelkezik az ember a 3 pedállal is simán megoldható, nekem legalábbis megy, bár még nem vezettem egy csillió millió km-t. Ha nem megy, használjatok automatát :D

Összefoglalva, szerintem az alábi történt: posztírónkra rááltak vagy 30 cm-re, ő meg még olyan álmos volt, hogy képes volt annyit hátragurulni, hogy nekimenjen. Különben miért lett volna ilyen ideges a másik, hisz, ha 1 cm-ről gurul neki észre sem veszi!

gmower (törölt) 2009.06.22. 21:17:57

Jah, és azt majd elfelejtettem az általam vélt verzió alátámasztására:

"egy szemüveges mélynövésű kis gnóm, tele komplexussal"

Ugyanis, amikor valakinek nincs igaza, vagy elfogytak az érvei, mindig sértegetni kezdi a másikat. Az itteni kommentekben is ez megy állandóan :)

gmower (törölt) 2009.06.22. 21:23:56

Na még ehhez is hozzászólnék:

"Esetleg kuplung-gázzal egyhelyben tartani a kocsit?"

Hát én szoktam olyanokat látni, akik ezzel próbálkoznak, én baromira nem értem, eszemben sincs kinyírni a kuplungomat, ha megállok üresbe teszem. A legszebb az egészben, hogy egyáltalán nem tudják mozdulatlanul tartani a járművet, folyamatosan hátragurulnak, majd előre, hátra, előre... Tök felesleg dolog, én arra tudok gondolni, hogy annyira unatkozak a dugóban, hogy ezzel kötik le magukat :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 21:27:10

@gmower: Én múltkor próbáltam, lehet szinte mozdulatlanul tartani így az autót, de annyira fárasztó, hogy fél percnél tovább gyakorlatilag lehetetlen :) Mindemellett valóban gyorsan kinyírja a kuplungot.

jónévez 2009.06.22. 21:32:51

@gmower: "Én is eléggé rá szoktam állni dugóban az előttem lévőre,..., és így esetleg nem lesz mögöttem keresztbenállás"
Így kéne mindenkinek, nem azon idegeskedni, "mér áll ez a seggembe!"
Én pont így jártam egy-két hete: az az autós, akit előzékenyen beengedtem 50-100 méterrel azelőtt, a villamossín után úgy állt meg az előtte levőtől vagy három méternyire (mondjuk, az is szintúgy), hogy én lógtam a villamos elé miatta. Idővel váltott a lámpa, még mindig ugyanúgy állunk. Két hosszú kürt után fogta csak: előrébb kéne menni, mert miattunk áll a villamos.

gmower (törölt) 2009.06.22. 21:33:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Nem azt mondtam, hogy nem lehet, csak hogy eleve tök felesleges ötlet, hisz vannak ilyen célra rendszeresített eszközök az autóban (vagy kamionnal próbáltad, az keményebb lenne :D), és akik próbálkoznak vele, azoknak nem megy. Nyilván aki csinálja, és nem látványos, arról meg nem tudod, csak onnan, hogy sűrűn jár szervizbe :D

gmower (törölt) 2009.06.22. 21:37:51

@jónévez: na majd jól megkapod, hogy miért mész be a kereszteződésbe, ha nem tudod elhagyni :D Gyorsan meg is adom a helyes választ: mivel láttad, hogy rengeteg hely van még, feltételezted, hogy be is fogják tölteni...

Már sokszor éreztem rá késztetést, de esköszöm egyszer előadom a Nagykörúton, hogy párhuzamosan beállok a mellettem lévő sávban hagyott helyre, szerintem vicces lenne :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 21:38:15

@gmower: Hát ja, aztán meg ők csodálkoznak, hogy miért kell ilyen gyakran kuplungot cserélni. Direkt ilyen esetekre (is) van a kézifék, nem értem, miért nem lehet használni.

Bladika 2009.06.22. 21:38:50

@gmower: Remélem ezt a 0mm-t csak viccből írtad! Ugye nem tartunk mi is ott, hogy rá kell írni a mikróra, hogy macska szárításra nem alkalmas? (meg hasonlók)

gmower (törölt) 2009.06.22. 22:19:28

@Bladika: A vicc álló gépjárművek között követési távolságra gondolni. Ha már a posztoló gondolt rá, én megállapítottam a KRESZ szerinti mértékét :D

theutat villám 2009.06.22. 22:35:29

@szmoker:
nem olyan nehéz az, ha vezettél már autót, biztos tudod. Néha jobb, mint a kézifék, ha nem állsz sokat. Persze, csak ha tudod kezelni a kuplungot, meg a gázt.
Egyébként illene tudni elindulni kézifékkel is, szerintem nem feltétlen normális pár centi hátragurulás.
Ettől függetlenül a posztolónak igaza van.

Bladika 2009.06.22. 22:38:36

@gmower: Ja jó! Mondom csak nem kell leírni azt is az embereknek, hogy saját érdekünkben nem megyünk neki a másiknak!

Egyébként vicces, hogy a vizsgaszabályzat egyértelműen mindenhol 50cm hátragurulást enged (ami nem kevés), de sehol sem szabályozzák, hogy nekem mennyivel kell mögötte megállnom! (már mint már nem a vizsga körülmények között, hanem forgalomban) Legalábbis én nem találtam erről semmit!

Illetve, ha nagyon akarnék rá tudnék húzni egy két jogszabályt erre a szitura mint ahogy ezt 1-2 delikvens itt rettentő gusztustalanul szokta csűrni-csavarni, hogy mindenkin átverje a nem létező igazát, de annak nem sok értelme.

De tényleg! Mondja már meg nekem valaki, hogy hol van leírva bármi is, hogy mi a megfelelő távolság! De ne azt, hogy szerintem így meg úgy! Leírva jogszabályban vagy arra utalva, hogy mi a helyes. Mert kicsit nekem nem fér össze az, hogy vizsgán az tanulom, hogy fél métert hátragurulhatok, aztán meg a forgalomban meg nem, illetve lehet, hogy lehet, de mennyit? Ki tudja?

Bladika 2009.06.22. 22:41:02

@theutat villám: Kérlek olvasd el a komenteket! Leírták többen, hogy miért butaság amiről beszélsz és én meg azt, hogy mire utalt szmoker! Mert valaki már korábban ugyan ezzel amivel te, már megtalálta!

theutat villám 2009.06.22. 22:41:57

@gmower:
ha jól csinálod, akkor nem teszed tönkre pár másodperc alatt és észre sem vennéd, hogy nem kézifékkel állok, és nem gurulsz előre-hátra, aki igen, az meg alapból padlógázzal és erősen csúsztatott kuplunggal indul...

Bladika 2009.06.22. 22:43:09

Egyébként lenne kedves leírni még egyszer valaki, hogy igenis meglehet tartani az autót gáz-kuplung játékkal és, hogy mi annak a pontos menete?

Utána pedig részletesen a kézifékes elindulást egészen a "az autó hátulja leül" részletekig?

Köszönöm!

theutat villám 2009.06.22. 22:46:11

@Bladika:
elolvastam, érdekes módon 60 ezer alatt semmi baja a kuplungomnak, persze nem kézifék helyett, csak időnként használom. Biztos azért, mert annyira rossz neki. Az a véleményem, hogy aki nem tudja megfelelően kezelni, nem érzi a kuplungot, meg a gázt (>50%), az valóban tönkre vághatja, de az nemcsak ezzel teszi, hanem az indulásnál is ad neki rendesen, nem beszélve a magasabb fokozatokban eldobott kuplungokról....

theutat villám 2009.06.22. 22:48:19

@Bladika:
Jól van, okoska, Neked van igazad, bocsáss meg.
Tudományos munkatárs.

Bladika 2009.06.22. 22:59:54

@theutat villám: Imádom a személyeskedést, meg, hogy 60ezerben méred a kuplung élettartamot!

Esetleg 100ezer? 200ezer? 300ezer?

De a lényeg itt van "persze nem kézifék helyett, csak időnként használom" kérdés mi az az időnként? De ez mutatja, hogy bár a dolog működik, de a feladat betöltésére hosszabb távon nem alkalmas!

Viszont nem szeretném, ha vérfürdőt rendeznél ezért, ha fentebb bármivel is megbántottalak akkor elnézésedet kérem nem az volt a szándékom! Béke :)

Ha egyébként a " 2009.06.22. 22:43:09" -ra reagáltál így azt nem neked céloztam, hanem
úgy ámblokk azoknak akik idejönnek és elkezdik osztani az észt vissza olvasás nélkül és úgy adják elő a dolgot mintha valami új találmány lenne. (kézifékes induló?)
Könyörgöm vizsga feladat!

toyotaska 2009.06.22. 23:01:57


"érdekes módon 60 ezer alatt semmi baja a kuplungomnak" az baszna be ha 60 ezer alatt bármi baja lenne. nekem 195 000 de már kezd recsegni néha:)

"de német új autóban ültem"@theutat villám: , Opel Corsa ?? arra én nem vágnék fel:)

toyotaska 2009.06.22. 23:02:30

hopp ez kicsit összevissza lett

Normális vagyok? 2009.06.22. 23:02:37

Még egy ember aki nem ismeri az emelkedőn való elindulás fortélyait, amit legjobban a kézifékkel valósíthatna meg :(
Én viszont már jártam úgy, hogy beragadt a kéziféken az "elsütő gomb", ezért nem tudtam kioldani. Miközben két kézzel próbáltam valahogy betuszkolni a gombot, már kb. az 5. percben járhattunk, amikor reccsenéssel engedet a mechanika és sikerült elindulnom az emelkedőn. Mentségeműl szóljon, hogy nem csak Én nem tudtam kioldani, hanem a mellettem ülö oktató sem, igaz ez már saját autóval történt, túl az első 100Km-en, nem a "T"-s kocsival. Végül nagy meglepetésemre a mögöttünk "várakozó" sem dudált rám sem közben sem utánna, igaz idönként integettünk is neki :D

Sara 2009.06.22. 23:04:51

@ahha: Kézifékkel indulni a világ cikije, pláne ott ahol kb. 2%-os az EMELKEDŐ !!!!

Sara 2009.06.22. 23:09:39

... ja, és apukám arra tanított, hogy mindig úgy álljak meg, hogy lássam az előttem haladó rendszámtábláját, mert ha "gond" van akkor biztos ki tudom kerülni /ezt még az átkosban mondta/ :)

rushman 2009.06.22. 23:33:11

Emelkedőn kézifékkel indulni "ciki". Hú de jó, hogy ezt még időben megtudtam. Soha többet nem teszek ilyet. Még a végén a haverok kiröhögnek... na meg a többi közlekedő.

Az a 4 felkiáltójel a végén teljesen meggyőzött. Bele se merek gondolni, hogy eddig milyen ciki móddon vezettem. Taníts kérlek mester, hogyan közlekedhetek nem cikin?

Integrált Szerverterror 2009.06.23. 02:10:37

Kisikasa előszavára reagálnék: Te írtad le a megoldást! Ugyanis ha ti nők készségesebbek lennétek a nem ˝alsógatya-modell˝ típusú faszikkal is nem lennének iyen frusztráltak ergo nem fordulhatnának elő ilyen esetek! Ugye hogy ugye?:DDD

gmower (törölt) 2009.06.23. 08:03:42

@Sara:

"lássam az előttem haladó rendszámtábláját"

Ökölszabálynak általában jó, amit én hallottam, az az, hogy lásd az előtted lévő hátsó kerekét. Ugyanakkor ez feleslegesen sok hely, aki ismeri az autója méreteit, és képes azt érezni is, bőven megoldja kevesebből is, ha "gond" van (pl.: jön egy mentő, és félre kell állni, vagy az a sor nem indul, és át akarsz menni a másik sávba, ez a gyakoribb :D)

JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.23. 08:33:27

:D :D Érdekes, vicces kis történet!

a távoli rokon 2009.06.23. 09:06:03

a centizgetős rám állókat nagyon rühellem én is. mondjuk engem kurvára nem érdekel, hogyan indulok el emelkedőn, hátragurulok-e másfél centit, vagy sem?
aki ebből presztízskérdést csinál, az vagy nagyon keveset vezetett még, vagy nagyon hülye. tízcsillió kilómétert levezettem, hatszázezer emelkedőn elindulással de előfordul, hogy hátragurulok néhány centit. kivel nem?

labi 2009.06.23. 09:52:22

Aki hőmérőzik az köcsög...
Aki emelkedőn (nem lejtőn) fél centit is hátragurul induláskor az meg béna...

forrórágógumi 2009.06.23. 09:55:46

emelkedőn indulás:
kuplung kinyom, fék rálép, zöldre vált kuplung felenged féken még mindig rajta taposol és ahol érzed hogy fog a kuplung lelépsz a fékről és voálá nem gurul sehova az autó bazdmeg!
Édes jó istenem... ezen kívül még száz másik lehetősége van hogy ne guruljon sehova, de bazdmeg azt hozzá kell tennie hogy mekkora faszagyerek hogy huszonévesen (persze legálisan) összelopott egy BMW-re valót, csak épp vezetni senki nem tanította meg, mert a jogsiját is vette a juppigyerek.

B@nális Coitus 2009.06.23. 10:09:38

Vegyél olyan autót, aminek van visszagurulás gátlója!!! Pl. már bizonyos grande puntókban is van ilyen, de akár vehetsz VW Touareget is :-D

blogsámán 2009.06.23. 10:12:10

@Normális vagyok?:
"túl az első 100Km-en, nem a "T"-s kocsival."
Azért 101 km-rel a tarsolyodban még erősen "T"-s autórol beszélhetünk szerintem, mégha nincs is jelölve ez az autón.

LaMeRick 2009.06.23. 10:15:04

@forrórágógumi: Ja, hát ebben az árkategóriában nem nagy difi az automata váltós:)

Abban azért van igazság, hogy mindenki szokott hátragurulni 1-2 centit néha-néha. Ha nem biztos magában, akkor húzhatott volna egy kéziféket.

Flusztrált állatok mindig lesznek az utakon, alkalmazkodni kell hozzájuk: Ha látod, hogy beleáll a seggedbe, akkor következő alkalommal hagysz kicsit nagyobb távot az elötted lévőtől, majd amikor már megállt mögötted a seggedbe, akkor még előrébb mész fél métert. Hacsak nem automata az autója, akkor nem fog fél méterért beváltani egyesbe.

apukád 2009.06.23. 11:56:46

A postoló a hülye mert:

1, Nem ő szállt ki először.
2, Ha a másik kiszállt, miért nem szállt ki ő is.
3, Ha ott ugrál az ajtó előtt, miért nem szállt ki izomból.
4, Ha benyúlkált az ablakon, miért nem húzta rá az üveget és indult el.
5, Egyáltalán, miért nem vágta párszor pofán az embert.

MOst mindezt majd valaki másnak kell megcsinálnia helyette.

gecofeco 2009.06.23. 12:00:06

Na nehogy már a posztoló legyen a hülye!!! Miért kell ráállni a másik seggére? Az ilyen idióták (mint törpicsek) frankón arra várnak, hogy lehessen kötekedni ha a másik egy kicsit is "hibáz".

psmith a SAP 2009.06.23. 12:41:27

A fél centi másfél méter volt. A "két széttárt, feltartott kéz" tényleg kettő volt, fel is volt tartva, de főleg csak a középső ujj. A szemüveg napszemüveg volt. 182 cm magas vagyok, csak a Range mellett tűnök kicsinek.

Tényleg meg akartam verni, de az ijedt hebegésére (felvesz a kamera!, felvesz a kamera!) hagytam a fenébe az egészet.

A vezető tényleg fiatal (huszonéves volt), erre talán még lehetnék is irigy, de a piros VW Polora nem.


:)
Na, ki a hülye?

kezq1988 2009.06.23. 14:20:06

@Torpe_gnom: persze,hogy a posztoló :)
mivel jóval magasabb a kocsid,úgy tűnik,h ráállsz.
ha meg nem tud elindulni,ne üljön kocsiba.
örüljön,h nem kapott az arcába :)

én kb. a rutin vizsga óta nem alkalmaztam kézifékest,igaz nem is nagyon járok olyan helyen ahol durvább emelkedőn kéne dekkolni a dugóban,max Filatorigátnál a felüljárón,de ott sem olyan meredek.De valahogy idáig mindig sikerült megoldanom úgy,hogy nem menjek neki a mögöttem lévő emberkének...

2 kezű mester 2009.06.23. 14:41:38

Látom rengeteg itt a "profi" vezető,hehe.Kíváncsi lennék ha ráállok a long Pajero-val valakinek a nyakára folyamatosan hogy érzi magát .Ugye sokuknak fogalmuk sincs a kresz mit ír elő,legalább is úgy látom.Tény hogy Bp-en lehetetlen a távolságot ami illene megtartani, mert ha hagysz több mint fél métert a pofátlan a sávcirkáló 3 autóval előrébb odaérő máris bedugja arcát.Az ilyen rámmászóst úgy koptatom le hogy hagyom jönni és bal lábbal néha rálépek csak picit a fékre ..épp hogy a lámpa jelezzen és ezt folyamatosan, meg unja mert neki mindig satuznia kell és átmegy másik sávba :D
Mondjuk ha valaki benyúlkálna az ablakomon simán kitöröm a kezét és feldugom a seggébe :D
Mindig csak agresszíven oldja meg mindenki a dolgait....grrr.
Hozzáteszem a gnom törpe biztosan ment még vagy 200 métert azt lekanyarodott..azért sietett:D

Secnir 2009.06.23. 14:52:46

posztolónak:
benne van az is a pakliban, hogy sérült volt a rover eleje, és rajtad fogja lerendezni a kárt (habár a viselkedése alapján nem így nézett ki a dolog). neked koccolt, rádfogta, majd elmész.
feljelent, hogy belegurultál, és otthagytad a sérülésével. biztosítód meg fizet. kút kamerájától meg ne várj sokat, a felvételek értékelhetetlenek.
esetleg még a rendőrök is megdasznak cserbenhagyásért, meg 2-6 büntetőpont.

TH 2009.06.23. 15:13:22

@atitkos: álló sorban szerinted mekkora követési távolságot ír elő a KRESZ?

rushman 2009.06.23. 20:55:29

@TH: Álló sorban nem értelmezhető a "követési távolság" fogalom, mert a követés jelentése magában hordozza a mozgás tényét is. :)

Ha áll a sor, akkor ütközés sem lehet. Márpedig volt ütközés, ergo nem állt a sor.

De nézhetjük nagyobb időintervallumban is a jelenséget. Tegyük fel, hogy a sor nem az égből hullott alá, és nem is egy helyből állva fogják magukat elteleportálni a közlekedő úriemberek. Vagyis a sor valaha mozgott, és a közeljövőben szintén mozogni fog, így az ideális követési távolságot a megállás pillanata előtti és a várható indulás időpillanta utáni megfelelően nagy időintervallumban megtett/várhatóan megteendő átlagsebesség alapján célszerű meghatározni. De ezen távolság lehetlőeg ne legyen kisebb az emelkedő meredekségvel egyenes arányba állított - az adott környezetben elvárható - átlagos vezetési képességekkel rendelkező közlekedő emberek hátragurulási távolságánál.

Remélem nem hagytam ki semmi fontos momentumot. :)

Amúgy én sem értem, atitkos miért nem világosított fel bennünket, hogy a KRESZ mit ír elő. Ha már közölte velünk, hogy tudja, jó lett volna, ha megossza velünk ismereteit.

Gregorily 2009.06.23. 21:29:49

@ahha:
Kézifékről hallott már a t. posztoló? Esetleg kuplung-gázzal egyhelyben tartani a kocsit? Olyankor nem kell lelépni a fékről, nem gurul hátra, és semmi oka ablakot letekerve ordítozni egy réndzses törpével.

Na, most akkor jöhetnek azok, akik szerint nem a posztoló a hülye :)


********************************************


Jövök! Szerintem te vagy a hülye, de állatira....Tényleg nagyon kényelmes dolog, amikor 10 másodpercenként a kéziféket rángatod, ha megállsz, vagy a másik nagyobb marhaságod, hogy kuplung-gáz kombóval tartsuk a kocsit egy helyben, hátha még jobban szennyezed a környezeted, feleslegesen melegíted a motort, koptatod a kuplung tárcsát, fogyasztod a benzint ,gázolajat... Idióta...

Egész egyszerűen nem kell más seggébe bele állni...Nem kell b#ziskodni....Még álló sorban sem...Legalább átférnek a szabálytalan gyalogosok:)

adam_545 2009.06.24. 00:59:28

Nem tudom, hogy kinek hogy oktatták anno, de nekem azt tanította az oktató, hogy nem illik/szabad rámászni az előttem lévőre, mivel induláskor akarva akaratlanul hátragurulHAT. Persze lehet mondani, hogy aki tud az úgysem fog hátragurulni, de ha ép kikapsz egy kezdőt akkor ne idegeld már ezzel, vagy ép bárki hibázhat, mert rossz napja van vagy csak fáradt stb. Szóval én személy szerint a postolóval értek egyet, szemétség volt a terepjáróstól, hogy annyira a seggébe ment.

dekás dezső 2009.06.24. 07:51:33

ez nem is oktatás/illem kérdése.
mi a fasz vezérli azt az embert, aki érintőt vesz a másikon? gondolom ugyan az, mint azokét, akik 110 nél 2 méteres követési távolságot hagynak. a nagy sötét semmi. a vákuum, ami az agyában van, az. egy kollégám rendszeresen így közlekedik (fehér furgon természetesen), ültem mellette és rákérdeztem:
- figyelj, mi a tökömér' nem előzöd már meg, itt megyünk mögötte 3 méterrel már 5 kilóméter óta.
- de én nem akarok gyorsabban menni.
- akkor miért nem maradsz le?
- most mit töketlenkedjek? nyomulunk.
- pont most töketlenkedsz b+
- jóvammá, figyelek b+, nem lehet semmi gond, nem ma kezdtem a szakmát.

SimiTomi 2009.06.24. 10:45:11

Azt valaki meg tudja magyarázni, hogy a BKV-sofőrök miért játszanak ezzel mindig? Mármint azzal, hogy fél centire mögöttem állnak meg. Kurvára idegesít, mikor csak nagy kékséget látok a visszapillantóban. De egyszer megkérdezem tőlük is.

TH 2009.06.24. 10:53:07

@little_red_devil_on_board: ezt megmondom neked én is. Azért, hogy ne menjen ott át gyalogos. Egy gyerek vagy egy kisebb termetű ember/kutya/macska stb. simán át tud menni úgy a busz orra előtt, hogy a sofőr ne lássa (ez persze főleg a régi Ikarusokra igaz, az új buszoknál talán már kisebb ez a probléma). Úgyhogy ezen ne idegeskedj, ez egy ésszerű lépés a sofőröktől.

SimiTomi 2009.06.24. 12:24:40

@TH: Logikusnak logikus, mondjuk ettől függetlenül még idegesít a dolog. Azért kösz.

NerveAxis 2009.06.24. 12:26:47

most nem azé' a sok okoskodónak, hogy kresz rutinvizsgán emelkedőn elinduláskor félmétert (!) hátragurulhatsz, csak a fölött húznak meg. Szóval ez alapján igenis elvárható, hogy a paraszt lejtőn ne álljon rá a másik seggére.

skipy 2009.06.24. 12:29:08

Minden szabályoskodónak üzenném, hogy rutinvizsgán 0,5(FÉL) méter a megengedett visszagurulás... magyarul mondva, illik ennyit hagyni, rászámolva arra, hogy az előttünk indulónak nincs 200000km a lábában...
(zárójelben: 3 hónapos a jogsim, és ha arra kerül a sor, el tudok indulni visszagurulás nélkül (kézifék+ kuplung-gázfröccs) de nem szeretem, mert ahogy meg volt énekelve, az érdi aluljáró (ott szoktam ezzel szívni) erősen kuplungszagú nélkülem is)...

skipy 2009.06.24. 12:30:10

@NerveAxis: Egy rugóra jár az agyunk... :D

SLacc 2009.06.24. 13:24:07

@blogsámán: Lehet, hogy már írták, de tudomásom szerint úgy kell megállni egy sorban, hogy ha az előttem lévő valami ok folytán nem tud elindulni, akkor ki tudjam kerülni tolatás nélkül. Békéscsabán vizsgáztam, ott ezt úgy ellenőrizték, hogy a vizsgabiztos előredőlt, és ha látta az előttem levő hátsó kerekét meg az utat, akkor ok. Ez azért 1,5 m is volt legalább, ha nem több. Persze, tudom, a Városban nyilván máshogy kell menjenek a dolgok.

SLacc 2009.06.24. 13:27:30

@Marcellusca: Hé! Buzukisokat nem kihagyni!

blogsámán 2009.06.24. 17:03:32

@SLacc: Nem tudom, hogy ezt előírja-e valami (szerintem nem), de az biztos, hogy praktikus, és jómagam is ennek szellemében szoktam megállni.

nandorimarci 2009.06.24. 20:04:16

a lényeg: jól meg kell nézni ki van előtted, ha az ő tükrében megnézed a szemét már el tudod dönteni, mennyire állhatsz rá :) Minden esetre 1 méter már csak azért is ésszerű, hogy ha van gyalogos aki köztünk akar elmenni elférjen és ne kelljen még 6 autót megkerülnie...

nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.07.03. 14:11:30

Megint egy olyan posztoló, aki előadja a sztorit mint aki húdekemény, aztán a végén leírja ugyan ebben a stílusban, hogy kamerára mutogatott, hogy ezzel védekezzen. Miért nem szálltál ki, tornyosultál a törpe fölé, és végső esetben miért nem bontottad le az arcát?
Ha ilyen gyík vagy, inkább tartanád magadban, ahelyett, hogy világgá kürtölöd:

MEGFÉLEMLÍTETT EGY TÖRPE ÖCSÉM, és még vezetni se tudod az új német autódat huszonévesen, de legalább van ami növessze a kis bütyködet....

Amit már előttem leírtak ezerszer:
Igen, emelkedőn illene tudni elindulni, mert vizsgán is számon kérik. Nem lejtő, hanem emelkedő.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása