Döme alábbi sztorija ismét ékes példája annak, hogy a sztereotípiáknak igenis van alapjuk. Emberünk úgy tűnik, tapadós közlekedési stílusával próbálja ellensúlyozni aprócska méretét. Ti mit gondoltok? Tényleg vannak olyanok, akik így élik ki mindennapi frusztrációjukat?
Ugyan régóta olvasom a blogot, jókat derülök is olykor, de csak most kezdem megtanulni, hogy nagy az Isten állatkertje. Szeretném előre bocsátani, hogy alapvetően szabályosan közlekedem, figyelek a gyalogosokra, motorosokra, mindig nagyon előzékeny vagyok a gyengébbik forgalmi résztvevővel. Tegnap (2009.06.17, 18:07) araszolok a Csalogány utcában (akik erre járnak azoknak nem kell ecsetelnem, hogy a Szerencsejáték Zrt.-ig állt kb a sor).
Végre vége a napnak, elintézve mindent már mindjárt otthon vagyok, jó kis programjaim akadtad aznapra, egyszóval minden rendben, alles happy. Az araszolás közben arra leszek figyelmes, hogy egy szakadt terepjáró feltűnően nagy vadrácsa, már a hátsó ülésen ül, a tükörben mást nem láttam…
Kezdtem nem érteni a helyzetet, hogy egy ekkora dugóban (ahol ugye minimálisan lejt is az út) miért áll valaki ennyire a hátsómba… Indul tovább a sor, megyünk 15 cm-t előre, előttem hagyok helyet a másiknak hogy kényelmesen elinduljon, és eközben abban bízom, hogy a Range-s észreveszi magát és nem áll teljesen a lökhárítómra.
Természetesen tévedtem, de már másodszorra olyan szinten állt rám, hogy tudtam, hogy minimálisan, de hozzá fogok érni, amint a fékről leveszem a lábam. És láss csodát, a fékről teljesen le sem léptem, de már érzem, hogy más valami tart hátulról. Természetesen nemtetszésemnek hangot adtam két széttárt, feltartott kézzel, de nem mutogattam (anyázni anyáztam).
Elérünk a kagylós kútig (alsó része) és balra sorolok, lehúzom az ablakot, hogy megkérdezzem, vajon miért kell 0,5cm-es követési távot tartani, egy egyébként is lankás úton. Az emberünk (egy külön sztorit megérne, hogy hogy nézett ki, de maradjunk annyiban hogy egy szemüveges mélynövésű kis gnóm, tele komplexussal) kiugrik az autóból és indul felém. Na mondom lesz egy kellemes beszélgetés, de érdekelt, hogy mégis mit tud mondani.
Ekkor elkezdte magyarázni, hogy mit ugatok, amikor én gurultam neki és örüljek, hogy nem kell betétlapot adnom. Mondom, te viccelsz, minek állsz ennyire rám, követési távolságról hallottál már? A válasz az volt, hogy nekem mi közöm hozzá, ő azt csinál amit akar. Ekkor már láttam, hogy törpicsek nem nagyon tud mit mondani, és dagadnak az erei a nyakán, torzul a feje. Ekkor benyúlt az autómba, megpróbálta a nyakam elkapni, de ellöktem a kezét, majd megfogtam és jeleztem, hogy nyúlkáljon nyugodtan, mert a kút ipari kamerája mindent rögzít.
A válasz azt volt, hogy jobb is hogy veszi, mert az ilyen köcsögöket meg kell leckéztetni. Még pár szitkot utána küldtem, majd mint aki jól végezte dolgát tovább állt. A rendszáma HFA-101 és egy 80-as évekbeli lelakott Range Rover volt. Ezúton üzenem neki, hogy inkább a gyerekeit nevelje (de lehet hogy az azonos neműekhez vonzódik), szarjon sok sünt, és remélem a Dunában végzi.
Vajon én hibáztam? Vagy neki már csak így van este erekciója? Lehet nem tetszett neki, hogy huszonéves vagyok, de német új autóban ültem? (amire minden forintot én kerestem meg) Mondjátok meg ti!
TH 2009.06.22. 16:56:46
TH 2009.06.22. 16:59:55
Az út pedig nem LEJT, hanem EMELKEDIK abban az irányban, ahogy te mentél. Nagyon kötözködős hangulatban vagyok, úgyhogy muszáj volt ebbe is belekötnöm. A két szó nem pont ugyanazt jelenti.
Egyébként meg miért gond, hogy megtartott az induláshoz? Legalább nem tudtál visszagurulni. :)
PitBuli 2009.06.22. 17:04:52
TH 2009.06.22. 17:05:42
ahha 2009.06.22. 17:06:04
Na, most akkor jöhetnek azok, akik szerint nem a posztoló a hülye :)
TH 2009.06.22. 17:08:33
ahha 2009.06.22. 17:13:21
TH 2009.06.22. 17:14:44
szmoker (Homo Trollicus) 2009.06.22. 17:20:38
"Na, most akkor jöhetnek azok, akik szerint nem a posztoló a hülye :) "
Te vagy a hülye. Nem is kicsit.
Kuplung-gázzal egyhelyben tartani...
Édes istenem, vezettél te már autót?
PitBuli 2009.06.22. 17:22:32
blogsámán 2009.06.22. 17:24:32
Szóval szerintem ezért kár volt annyira kiakadni. Ráadásul álltatok; álló autók esetében pedig elég nehéz bármekkora követési távolságról beszélni.
blogsámán 2009.06.22. 17:29:04
TH 2009.06.22. 17:30:52
@PitBuli: Egyébként nem alapvető, hogy legyen egy kis táv? Ha ennyire félted a kocsit, állj rá teljesen, akkor nem tud felgyorsulni visszagurulás közben, és nem fog gondot okozni, ha neked gurul esetleg... :)
Marcellusca 2009.06.22. 17:31:03
"Nagyon kötözködős hangulatban vagyok," - vettük észre. xD
Egyébként tényleg nem mindegy, hogy lejtő vagy emelkedő. Először nem is értettem, hogy miért probléma, ha a lejtőn a seggembe áll, majd rájöttem, hogy ő is fogalmi dugóba keveredett. :)))
Mint annyian, akik állandóan keverik a külső és a belső sávot, a jobbot és a balt. :)
TH 2009.06.22. 17:33:08
Seth Gecko 2009.06.22. 17:38:12
Példa a kuplung-gáz araszolásra és egy helyben állásra az érdi aluljáró a központban, ahol két-három másodpercig állsz sok esetben.
És tényleg kuplungszag terjeng.
Marcellusca 2009.06.22. 17:43:40
Lipi1945 2009.06.22. 17:55:01
reader613 2009.06.22. 17:59:04
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 18:05:23
Kiszálltam az autóból, levettem a gyújtást, kikapcsoltam a biztonsági övet, levettem a lábam a kuplungpedálról, leállítottam a motort, finoman levettem a lábam a gázpedálról, behúztam a kéziféket és elkezdtem felgurulni az emelkedőn.
Nyehehehe
libraSVK 2009.06.22. 18:06:26
amzso 2009.06.22. 18:13:13
TH 2009.06.22. 18:15:03
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.22. 18:18:59
egyébként lehet mindenki akármilyen jó sofőr, akkor sem tudsz úgy elindulni (kézifék nélkül) hogy 1 centit ne mozogjon visszafelé a kocsi.
egyébként ha 1 centire rádállnak, akkor ha betéped a kéziféket annyit akkor is hátramozog az autó.
én nem szoktam mostanában kézifékezni amúgy mert nem fog :). kuplung-gázt sem szoktam mert ugyan a kuplungtárcsa nem drága, de macerás cserélni...
Marcellusca 2009.06.22. 18:19:14
TH 2009.06.22. 18:20:14
"Itten mindenki csak és kizárólag szabályosan és kézifékkel közlekedik...alapvetően szabályosan, figyelve a gyalogosokra, motorosokra, és mindig nagyon előzékeny a gyengébbik forgalmi résztvevővel"...
Lipi1945 2009.06.22. 18:22:56
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.06.22. 18:25:27
szerintem.
ha 10 centire állnak meg tőled akkor nincs gond. de ha kisujjnyi a különbség akkor kurváramindegy
Marcellusca 2009.06.22. 18:27:09
Itten senkisenem hibá(d)zik! :)
Csak a kötsög ódis/béjemvés/mercis/feketeterepjárós. xD
Integrált Szerverterror 2009.06.22. 18:28:49
Lipi1945 2009.06.22. 18:36:15
Marcellusca 2009.06.22. 18:38:54
ekkoraszart 2009.06.22. 18:57:18
Én is jót mosolyogtam az első sorok olvasása közben de utána egy kicsit csalódtam, mert se kutya se terhes nő nincs a történetben....
Holdkutyagoló 2009.06.22. 18:57:30
jónévez 2009.06.22. 19:14:07
Bladika 2009.06.22. 19:14:41
Természetesen a fentebb elhangzottak kivitelezéshez előny az enyémhez hasonló nagy verseny tapasztalat és a heti egyszeri Hold-Föld távolság levezetése!
Bladika 2009.06.22. 19:23:56
Természetesen itt is hangsúlyoznom kell, hogy szükség van olyan kivételesen nagy tapasztalatra, tudásra és képességekre mint amilyenekkel én rendelkezem!
Fényevő 2009.06.22. 19:27:06
rushman 2009.06.22. 19:49:36
Aki pedig drágálja a kocsija szervizelését... az találja ki, hogyan akarom befejezni ezt a mondatot. :)
Amúgy nem szép dolog ráállni a másikra.
pxaba 2009.06.22. 19:50:13
Kézifékkel egyetlen milliméter hátracsúszás nélkül el lehet indulni. Meg kell tanulni!
Illetve már a vizsga előtt meg kellett volna. Amúgy meg nekem éppen a terepjárósok (valszeg nem az automatások) szoktak veszélyesen hátragurulni, volt már hogy nekem is el kellett előlük gurulnom. Akkor jól jött, hogy a hátsó is hagyott fél métert....
Vegyél automatát, ha nem tudsz kézifékkel indulni. A kiscelli úton hogyan indulsz el 20%-os emelkedőn kézifék nélkül????
Ha rossz a kézifék, akkor alkalmatlan a közlekedésre az autód! Még akkro is ha a két oldal között nagyobb mint 40% eltérés van. A vizsgán ha nem megy át, akkor a közelkedésre is alkalmatlan!
Uff. Beszéltem.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 20:03:25
Ez van, amikor két hülye találkozik.
jónévez 2009.06.22. 20:03:52
Először is: látja, hogy közvetlen mögötte áll valaki, mégis úgy indul el, hogy visszagurul, neki a másiknak.
És amikor a másik ebből nem csinált ügyet, elfogadta az intéssel bocsánatot kérést, a következő lámpánál már ő szól be a (mindaddig csak magában dörmögő, de lehet, csak kuncogó) partnernek. Aztán csodálkozik, hogy az megsértődik, és ő is beszól.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 20:14:56
Zsola777 2009.06.22. 20:17:22
Reggel korán indultam, siettünk a barátnőmmel, nem volt idő reggelire - amit igénylek amúgy.
Az egyik utcában (nyócker) meg volt süllyedve az út, csak a tükröbe néztem, hogy a mögöttem jövő Barkas nekemjön. Dudáltam közben, majd a szolíd puffanás után fel is tettem a kezem, hogy ezt hogy képzeli. Kiszállt a fickó, valami volt is a kezében, hogy rohadjak meg, de ellátja a bajomat, "ő gurult nekem, és még neki áll feljebb". Gyorsan letekertem az ablakot (gomb megnyom, ugyebár), és hangosan, érthetően bocsánatot kértem, amiért rosszul ítéltem meg a helyzetet. Meglepődve megállt, majd visszaült. Happy end, én meg azóta továbbra is állok a féken, még ha sima az út, akkor is.
Szóval lehet, hogy a posztban is lejtett, és ő gurult neki a mögötte állónak. Tanulság: ha emelkedik az út, mindig kell helyet hagyni, ha az előttünk lévő visszagurulna kissé. A rutinvizsgán a kézifékes elindulásnál néhány centi hátragurulást még elfogadnak. ((Rám már gurultak vissza 40, máskor meg 2 métert: egy papper és egy szőke nő))
mr_x 2009.06.22. 20:30:35
Kezifeket behuzni, motort leallitani, kiszallni a kocsibol, autot bezarni, majd odasetalni a mogotted allohoz es kozolni vele, hogy "ne haragudjon de tul kozel allt meg, amig nem gurul hatra fel metert addig nem vagy hajlando elindulni, mert felsz hogy neki gurulsz".
Esetleg a masik megoldas, kirakni a duplaindexet es felnyitni a motorhaztetot (tulmelegedett a motor), aztan bajosan mosolyogni ra amikor megprobal kikerulni, es nezni ahogy megszivatta sajat magat.
En foleg azert szoktan legalabb egy meter helyet magam elott hagyni, hogy adott esetben ki tudjam kerulni ha lerobban az elottem allo esetleg csak pont ott tamad kedve elbucsuzni az utasatol.
sfdrake 2009.06.22. 20:30:57
sfdrake 2009.06.22. 20:31:51
Édes istenem, vezettél te már autót? "
Meg lehet tartani meg kell találni a jó pontot csak nem tesz jót a kuplungnak ha sokáig úgy tartod.
Bladika 2009.06.22. 20:33:09
Akár azt is eltudom képzelni, hogy a posztoló 3 utca sarkot gurult vissza és akkor már rögtön más a helyzet.
Persze azt is, hogy tényleg szinte rátámaszkodott a seggére a másik.
Szóval kéne ismerni mind két nézőpontot, mert mint ugye legutóbb is kiderült valamelyik posztban, hogy a mesemondó kicsit ferdíti a történetet és nem a gonosz javára!
Bladika 2009.06.22. 20:35:24
Bladika 2009.06.22. 20:41:17
Idézek a Nemzeti Közlekedési Hatóság A „B” kategóriás járműkezelési vizsgák rendjéről
című vizsga szabáyzatból:
"Követelmény
A vizsgázó a személygépkocsival hajtson fel az emelkedőre, és annak kb. a közepén álljon
meg. A személygépkocsit rögzítse a kézifékkel, majd annak kiengedésével egy időben
egyenletesen induljon el. A feladat végrehajtása során az irányjelzőt nem kell használni.
A visszagördülés 50 cm-nél nem lehet több."
ducky321 2009.06.22. 20:43:34
sfdrake 2009.06.22. 20:48:06
Bladika 2009.06.22. 20:53:20
De azt én sem értem, hogy ha tudja/látja hogy a másik már a seggéről vesz lenyomatot akkor miért nem használja a kézit!?
Marcellusca 2009.06.22. 21:03:34
Bizti McFly! xD
Bladika 2009.06.22. 21:10:23
Részemről én kerülöm a konfliktusokat és ilyen esetekben inkább valami hülyeséget hozok ki a szituból a magam szórakoztatására.
gmower (törölt) 2009.06.22. 21:14:05
Már lehet, hogy elmondták, akkor csak megerősíteném:
Álló helyzetben a tartandó követési távolság = 0 mm, mivel pont ilyen hosszú út kell, hogy megálljak még akkor is, ha épp gyerekek potyognak az égből.
Én is eléggé rá szoktam állni dugóban az előttem lévőre (30-40 cm, ilyenkor az elöl lévő tükrében már csak a motorháztető látszik, meg vigyorogva éneklő fejem, nézzétek meg párhuzamos parkolásnál saját szemetekkel...), mivel így több autó elfér, és így esetleg nem lesz mögöttem keresztbenállás. Nem hiszem, hogy ez bárkit zavarnia kéne, esetleg csak akkor, ha képtelen felmérni a távolságokat, és azt hiszi "már a hátsó ülésen ül, a tükörben mást nem láttam…"
Emelkedőn el lehet indulni hátragurulás nélkül is. Legegyszerűbb a kézifékes megoldás, erősebb emelkedőn én mindig használom, mert álló helyzetben utálom a féket taposni, enyhébb emelkedőnél, meg ha nem 100 éves reflexekkel rendelkezik az ember a 3 pedállal is simán megoldható, nekem legalábbis megy, bár még nem vezettem egy csillió millió km-t. Ha nem megy, használjatok automatát :D
Összefoglalva, szerintem az alábi történt: posztírónkra rááltak vagy 30 cm-re, ő meg még olyan álmos volt, hogy képes volt annyit hátragurulni, hogy nekimenjen. Különben miért lett volna ilyen ideges a másik, hisz, ha 1 cm-ről gurul neki észre sem veszi!
gmower (törölt) 2009.06.22. 21:17:57
"egy szemüveges mélynövésű kis gnóm, tele komplexussal"
Ugyanis, amikor valakinek nincs igaza, vagy elfogytak az érvei, mindig sértegetni kezdi a másikat. Az itteni kommentekben is ez megy állandóan :)
gmower (törölt) 2009.06.22. 21:23:56
"Esetleg kuplung-gázzal egyhelyben tartani a kocsit?"
Hát én szoktam olyanokat látni, akik ezzel próbálkoznak, én baromira nem értem, eszemben sincs kinyírni a kuplungomat, ha megállok üresbe teszem. A legszebb az egészben, hogy egyáltalán nem tudják mozdulatlanul tartani a járművet, folyamatosan hátragurulnak, majd előre, hátra, előre... Tök felesleg dolog, én arra tudok gondolni, hogy annyira unatkozak a dugóban, hogy ezzel kötik le magukat :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 21:27:10
jónévez 2009.06.22. 21:32:51
Így kéne mindenkinek, nem azon idegeskedni, "mér áll ez a seggembe!"
Én pont így jártam egy-két hete: az az autós, akit előzékenyen beengedtem 50-100 méterrel azelőtt, a villamossín után úgy állt meg az előtte levőtől vagy három méternyire (mondjuk, az is szintúgy), hogy én lógtam a villamos elé miatta. Idővel váltott a lámpa, még mindig ugyanúgy állunk. Két hosszú kürt után fogta csak: előrébb kéne menni, mert miattunk áll a villamos.
gmower (törölt) 2009.06.22. 21:33:21
Nem azt mondtam, hogy nem lehet, csak hogy eleve tök felesleges ötlet, hisz vannak ilyen célra rendszeresített eszközök az autóban (vagy kamionnal próbáltad, az keményebb lenne :D), és akik próbálkoznak vele, azoknak nem megy. Nyilván aki csinálja, és nem látványos, arról meg nem tudod, csak onnan, hogy sűrűn jár szervizbe :D
gmower (törölt) 2009.06.22. 21:37:51
Már sokszor éreztem rá késztetést, de esköszöm egyszer előadom a Nagykörúton, hogy párhuzamosan beállok a mellettem lévő sávban hagyott helyre, szerintem vicces lenne :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.22. 21:38:15
Bladika 2009.06.22. 21:38:50
gmower (törölt) 2009.06.22. 22:19:28
theutat villám 2009.06.22. 22:35:29
nem olyan nehéz az, ha vezettél már autót, biztos tudod. Néha jobb, mint a kézifék, ha nem állsz sokat. Persze, csak ha tudod kezelni a kuplungot, meg a gázt.
Egyébként illene tudni elindulni kézifékkel is, szerintem nem feltétlen normális pár centi hátragurulás.
Ettől függetlenül a posztolónak igaza van.
Bladika 2009.06.22. 22:38:36
Egyébként vicces, hogy a vizsgaszabályzat egyértelműen mindenhol 50cm hátragurulást enged (ami nem kevés), de sehol sem szabályozzák, hogy nekem mennyivel kell mögötte megállnom! (már mint már nem a vizsga körülmények között, hanem forgalomban) Legalábbis én nem találtam erről semmit!
Illetve, ha nagyon akarnék rá tudnék húzni egy két jogszabályt erre a szitura mint ahogy ezt 1-2 delikvens itt rettentő gusztustalanul szokta csűrni-csavarni, hogy mindenkin átverje a nem létező igazát, de annak nem sok értelme.
De tényleg! Mondja már meg nekem valaki, hogy hol van leírva bármi is, hogy mi a megfelelő távolság! De ne azt, hogy szerintem így meg úgy! Leírva jogszabályban vagy arra utalva, hogy mi a helyes. Mert kicsit nekem nem fér össze az, hogy vizsgán az tanulom, hogy fél métert hátragurulhatok, aztán meg a forgalomban meg nem, illetve lehet, hogy lehet, de mennyit? Ki tudja?
Bladika 2009.06.22. 22:41:02
theutat villám 2009.06.22. 22:41:57
ha jól csinálod, akkor nem teszed tönkre pár másodperc alatt és észre sem vennéd, hogy nem kézifékkel állok, és nem gurulsz előre-hátra, aki igen, az meg alapból padlógázzal és erősen csúsztatott kuplunggal indul...
Bladika 2009.06.22. 22:43:09
Utána pedig részletesen a kézifékes elindulást egészen a "az autó hátulja leül" részletekig?
Köszönöm!
theutat villám 2009.06.22. 22:46:11
elolvastam, érdekes módon 60 ezer alatt semmi baja a kuplungomnak, persze nem kézifék helyett, csak időnként használom. Biztos azért, mert annyira rossz neki. Az a véleményem, hogy aki nem tudja megfelelően kezelni, nem érzi a kuplungot, meg a gázt (>50%), az valóban tönkre vághatja, de az nemcsak ezzel teszi, hanem az indulásnál is ad neki rendesen, nem beszélve a magasabb fokozatokban eldobott kuplungokról....
theutat villám 2009.06.22. 22:48:19
Jól van, okoska, Neked van igazad, bocsáss meg.
Tudományos munkatárs.
Bladika 2009.06.22. 22:59:54
Esetleg 100ezer? 200ezer? 300ezer?
De a lényeg itt van "persze nem kézifék helyett, csak időnként használom" kérdés mi az az időnként? De ez mutatja, hogy bár a dolog működik, de a feladat betöltésére hosszabb távon nem alkalmas!
Viszont nem szeretném, ha vérfürdőt rendeznél ezért, ha fentebb bármivel is megbántottalak akkor elnézésedet kérem nem az volt a szándékom! Béke :)
Ha egyébként a " 2009.06.22. 22:43:09" -ra reagáltál így azt nem neked céloztam, hanem
úgy ámblokk azoknak akik idejönnek és elkezdik osztani az észt vissza olvasás nélkül és úgy adják elő a dolgot mintha valami új találmány lenne. (kézifékes induló?)
Könyörgöm vizsga feladat!
toyotaska 2009.06.22. 23:01:57
"érdekes módon 60 ezer alatt semmi baja a kuplungomnak" az baszna be ha 60 ezer alatt bármi baja lenne. nekem 195 000 de már kezd recsegni néha:)
"de német új autóban ültem"@theutat villám: , Opel Corsa ?? arra én nem vágnék fel:)
toyotaska 2009.06.22. 23:02:30
Normális vagyok? 2009.06.22. 23:02:37
Én viszont már jártam úgy, hogy beragadt a kéziféken az "elsütő gomb", ezért nem tudtam kioldani. Miközben két kézzel próbáltam valahogy betuszkolni a gombot, már kb. az 5. percben járhattunk, amikor reccsenéssel engedet a mechanika és sikerült elindulnom az emelkedőn. Mentségeműl szóljon, hogy nem csak Én nem tudtam kioldani, hanem a mellettem ülö oktató sem, igaz ez már saját autóval történt, túl az első 100Km-en, nem a "T"-s kocsival. Végül nagy meglepetésemre a mögöttünk "várakozó" sem dudált rám sem közben sem utánna, igaz idönként integettünk is neki :D
Sara 2009.06.22. 23:04:51
Sara 2009.06.22. 23:09:39
rushman 2009.06.22. 23:33:11
Az a 4 felkiáltójel a végén teljesen meggyőzött. Bele se merek gondolni, hogy eddig milyen ciki móddon vezettem. Taníts kérlek mester, hogyan közlekedhetek nem cikin?
Integrált Szerverterror 2009.06.23. 02:10:37
gmower (törölt) 2009.06.23. 08:03:42
"lássam az előttem haladó rendszámtábláját"
Ökölszabálynak általában jó, amit én hallottam, az az, hogy lásd az előtted lévő hátsó kerekét. Ugyanakkor ez feleslegesen sok hely, aki ismeri az autója méreteit, és képes azt érezni is, bőven megoldja kevesebből is, ha "gond" van (pl.: jön egy mentő, és félre kell állni, vagy az a sor nem indul, és át akarsz menni a másik sávba, ez a gyakoribb :D)
JGabor · http://segitazautoszerelo.hu/ 2009.06.23. 08:33:27
a távoli rokon 2009.06.23. 09:06:03
aki ebből presztízskérdést csinál, az vagy nagyon keveset vezetett még, vagy nagyon hülye. tízcsillió kilómétert levezettem, hatszázezer emelkedőn elindulással de előfordul, hogy hátragurulok néhány centit. kivel nem?
a távoli rokon 2009.06.23. 09:09:04
labi 2009.06.23. 09:52:22
Aki emelkedőn (nem lejtőn) fél centit is hátragurul induláskor az meg béna...
forrórágógumi 2009.06.23. 09:55:46
kuplung kinyom, fék rálép, zöldre vált kuplung felenged féken még mindig rajta taposol és ahol érzed hogy fog a kuplung lelépsz a fékről és voálá nem gurul sehova az autó bazdmeg!
Édes jó istenem... ezen kívül még száz másik lehetősége van hogy ne guruljon sehova, de bazdmeg azt hozzá kell tennie hogy mekkora faszagyerek hogy huszonévesen (persze legálisan) összelopott egy BMW-re valót, csak épp vezetni senki nem tanította meg, mert a jogsiját is vette a juppigyerek.
B@nális Coitus 2009.06.23. 10:09:38
blogsámán 2009.06.23. 10:12:10
"túl az első 100Km-en, nem a "T"-s kocsival."
Azért 101 km-rel a tarsolyodban még erősen "T"-s autórol beszélhetünk szerintem, mégha nincs is jelölve ez az autón.
LaMeRick 2009.06.23. 10:15:04
Abban azért van igazság, hogy mindenki szokott hátragurulni 1-2 centit néha-néha. Ha nem biztos magában, akkor húzhatott volna egy kéziféket.
Flusztrált állatok mindig lesznek az utakon, alkalmazkodni kell hozzájuk: Ha látod, hogy beleáll a seggedbe, akkor következő alkalommal hagysz kicsit nagyobb távot az elötted lévőtől, majd amikor már megállt mögötted a seggedbe, akkor még előrébb mész fél métert. Hacsak nem automata az autója, akkor nem fog fél méterért beváltani egyesbe.
apukád 2009.06.23. 11:56:46
1, Nem ő szállt ki először.
2, Ha a másik kiszállt, miért nem szállt ki ő is.
3, Ha ott ugrál az ajtó előtt, miért nem szállt ki izomból.
4, Ha benyúlkált az ablakon, miért nem húzta rá az üveget és indult el.
5, Egyáltalán, miért nem vágta párszor pofán az embert.
MOst mindezt majd valaki másnak kell megcsinálnia helyette.
gecofeco 2009.06.23. 12:00:06
psmith a SAP 2009.06.23. 12:41:27
Tényleg meg akartam verni, de az ijedt hebegésére (felvesz a kamera!, felvesz a kamera!) hagytam a fenébe az egészet.
A vezető tényleg fiatal (huszonéves volt), erre talán még lehetnék is irigy, de a piros VW Polora nem.
:)
Na, ki a hülye?
kezq1988 2009.06.23. 14:20:06
mivel jóval magasabb a kocsid,úgy tűnik,h ráállsz.
ha meg nem tud elindulni,ne üljön kocsiba.
örüljön,h nem kapott az arcába :)
én kb. a rutin vizsga óta nem alkalmaztam kézifékest,igaz nem is nagyon járok olyan helyen ahol durvább emelkedőn kéne dekkolni a dugóban,max Filatorigátnál a felüljárón,de ott sem olyan meredek.De valahogy idáig mindig sikerült megoldanom úgy,hogy nem menjek neki a mögöttem lévő emberkének...
2 kezű mester 2009.06.23. 14:41:38
Mondjuk ha valaki benyúlkálna az ablakomon simán kitöröm a kezét és feldugom a seggébe :D
Mindig csak agresszíven oldja meg mindenki a dolgait....grrr.
Hozzáteszem a gnom törpe biztosan ment még vagy 200 métert azt lekanyarodott..azért sietett:D
Secnir 2009.06.23. 14:52:46
benne van az is a pakliban, hogy sérült volt a rover eleje, és rajtad fogja lerendezni a kárt (habár a viselkedése alapján nem így nézett ki a dolog). neked koccolt, rádfogta, majd elmész.
feljelent, hogy belegurultál, és otthagytad a sérülésével. biztosítód meg fizet. kút kamerájától meg ne várj sokat, a felvételek értékelhetetlenek.
esetleg még a rendőrök is megdasznak cserbenhagyásért, meg 2-6 büntetőpont.
TH 2009.06.23. 15:13:22
rushman 2009.06.23. 20:55:29
Ha áll a sor, akkor ütközés sem lehet. Márpedig volt ütközés, ergo nem állt a sor.
De nézhetjük nagyobb időintervallumban is a jelenséget. Tegyük fel, hogy a sor nem az égből hullott alá, és nem is egy helyből állva fogják magukat elteleportálni a közlekedő úriemberek. Vagyis a sor valaha mozgott, és a közeljövőben szintén mozogni fog, így az ideális követési távolságot a megállás pillanata előtti és a várható indulás időpillanta utáni megfelelően nagy időintervallumban megtett/várhatóan megteendő átlagsebesség alapján célszerű meghatározni. De ezen távolság lehetlőeg ne legyen kisebb az emelkedő meredekségvel egyenes arányba állított - az adott környezetben elvárható - átlagos vezetési képességekkel rendelkező közlekedő emberek hátragurulási távolságánál.
Remélem nem hagytam ki semmi fontos momentumot. :)
Amúgy én sem értem, atitkos miért nem világosított fel bennünket, hogy a KRESZ mit ír elő. Ha már közölte velünk, hogy tudja, jó lett volna, ha megossza velünk ismereteit.
Gregorily 2009.06.23. 21:29:49
Kézifékről hallott már a t. posztoló? Esetleg kuplung-gázzal egyhelyben tartani a kocsit? Olyankor nem kell lelépni a fékről, nem gurul hátra, és semmi oka ablakot letekerve ordítozni egy réndzses törpével.
Na, most akkor jöhetnek azok, akik szerint nem a posztoló a hülye :)
********************************************
Jövök! Szerintem te vagy a hülye, de állatira....Tényleg nagyon kényelmes dolog, amikor 10 másodpercenként a kéziféket rángatod, ha megállsz, vagy a másik nagyobb marhaságod, hogy kuplung-gáz kombóval tartsuk a kocsit egy helyben, hátha még jobban szennyezed a környezeted, feleslegesen melegíted a motort, koptatod a kuplung tárcsát, fogyasztod a benzint ,gázolajat... Idióta...
Egész egyszerűen nem kell más seggébe bele állni...Nem kell b#ziskodni....Még álló sorban sem...Legalább átférnek a szabálytalan gyalogosok:)
adam_545 2009.06.24. 00:59:28
dekás dezső 2009.06.24. 07:51:33
mi a fasz vezérli azt az embert, aki érintőt vesz a másikon? gondolom ugyan az, mint azokét, akik 110 nél 2 méteres követési távolságot hagynak. a nagy sötét semmi. a vákuum, ami az agyában van, az. egy kollégám rendszeresen így közlekedik (fehér furgon természetesen), ültem mellette és rákérdeztem:
- figyelj, mi a tökömér' nem előzöd már meg, itt megyünk mögötte 3 méterrel már 5 kilóméter óta.
- de én nem akarok gyorsabban menni.
- akkor miért nem maradsz le?
- most mit töketlenkedjek? nyomulunk.
- pont most töketlenkedsz b+
- jóvammá, figyelek b+, nem lehet semmi gond, nem ma kezdtem a szakmát.
SimiTomi 2009.06.24. 10:45:11
TH 2009.06.24. 10:53:07
SimiTomi 2009.06.24. 12:24:40
NerveAxis 2009.06.24. 12:26:47
skipy 2009.06.24. 12:29:08
(zárójelben: 3 hónapos a jogsim, és ha arra kerül a sor, el tudok indulni visszagurulás nélkül (kézifék+ kuplung-gázfröccs) de nem szeretem, mert ahogy meg volt énekelve, az érdi aluljáró (ott szoktam ezzel szívni) erősen kuplungszagú nélkülem is)...
skipy 2009.06.24. 12:30:10
SLacc 2009.06.24. 13:24:07
SLacc 2009.06.24. 13:27:30
blogsámán 2009.06.24. 17:03:32
nandorimarci 2009.06.24. 20:04:16
nullstring · http://www.bmwfanatics.hu 2009.07.03. 14:11:30
Ha ilyen gyík vagy, inkább tartanád magadban, ahelyett, hogy világgá kürtölöd:
MEGFÉLEMLÍTETT EGY TÖRPE ÖCSÉM, és még vezetni se tudod az új német autódat huszonévesen, de legalább van ami növessze a kis bütyködet....
Amit már előttem leírtak ezerszer:
Igen, emelkedőn illene tudni elindulni, mert vizsgán is számon kérik. Nem lejtő, hanem emelkedő.