Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Elegem van a motorosokból!

2009.06.29. 12:06 :: SilentSound

Az autópályás jobbról előzést már szinte megszoktuk, volt is szó róla már elég sokszor. Városban viszont több irányból jöhet bárki, nem csak autóval, hanem akár gyalog is, ezért különösen veszélyes ilyemit tenni. Zsolt a zebrán engedett épp át egy puhatestűt, amikor motoros barátunk úgy gondolta, ő Jupiter és neki szabad.

Az ominózus eset a mai napon (ami június 24. volt - a szerk.) 14:05 perckor történt Budapesten a 3. kerületben a Kunigunda és a Szőlőkert utca sarkán a zebránál.

A Bojtár utca felől érkeztem egy skoda octavia-val (zirka 1.5 tonna) és megálltam a kereszteződésben hogy átengedjem a gyalogost. A velem szemben jövő jármű is megállt így a gyalogos megindult a másik oldalról. Ekkor történt hogy látom egy motoros a jobb oldalon - ez volt az első amit nem értettem - elkezdett megelőzni.

Rádudáltam, így a gyalogos biztonságban átért, de utána a  motoros megállt előttem a zebrán. Elkezdett mondani vmit ezért lehúztam az ablakot és gondoltam meghallgatom a bocsánatkérését és mehet mindenki amerre lát.

De szegénykémnek feljebb állt picit ugyanis nem volt elég hogy

  1. zebránál
  2. álló autót aki gyalogost enged át
  3. jobbról előzött
  4. még neki állt feljebb.

Amikor ezeket elkezdtem elmondani neki kedves édes anyukámat kezdte el emlegetni és arra hivatkozott azért ment el így mert gyorsabb mint én. Itt volt a pont amikor eldurrant az agyam és a motoros ezt látva elindult. Gondoltam utolérem, de tényleg felgyorsult olyan 100-as tempóra elég gyorsan így csak annyira tudtam utolérni hogy a rendszámát felírjam: UJC-541.

Ekkor szépen lelassítottam, majd tárcsáztam a rendőrséget. Kb 2 perces várakozás után mikor is elkezdtem taglalni az esetet 10 másodpercniy szöveg után megállított a közeg hogy ha vmit akarok akkor menjek be a kapitányságra így telefonon nem csinálnak semmit és lerakta a telefont. Köszönjük Emese :-) Ezek utána  tanulság amit le lehet vonni:

Ha megállsz zebránál és motoros előz téged jobbról húzd rá a kormányt és üsd el.

Ha valami problémád van és jófiú akarsz lenni akkor szállj ki a kocsiból és üsd meg ne bízd azokra akiket fizetsz az adódból mert nem tesznek semmit.

A szomorú az egészben hogy még a motorosnak állt feljebb... könyörgöm én is tudok akár 200-al is menni és én is elférek néha a járdán, én is ki tudom előzni a sort... tanuljunk már egy kis kultúrát... ha elfér és nem okoz se fennakadást se balesetet felőlem menjen, de ilyen esetben inkább menjen a falnak full gázzal, jobb lesz mindenkinek.

189 komment

Címkék: motor biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.29. 15:56:13

@Lacaca: Az a nevetséges, amit te csinálsz. Ne gyere azzal, hogy szerinted a motoros fasz volt. Igen, leírtad már többször, de közben meg aki igazat ad a posztolónak, annak leordítod a fejét, és elmondod mindennek.

"Az ide írók 98%-nak leszarom a véleményét akár rólam, akár a motorosokról, mert a többség komolytalan."
Ez a gond, hogy akárki, akármit mond, az nem érdekel, csak fújod a magad igazát...ez a nevetséges.

Emmett Brown 2009.06.29. 16:01:22

@Lacaca: akkor mitől is vagy szerinted különb, mint az általad elítélt posztíró?
Az nekem sokkal Darwingyanúsabbnak tűnik, hogy vki előz a zebrán, és vészfékkel vagy anélkül nekiszáll valaminek. Ja és inkább ő a tömeggyilkosjelölt is!!!

bikila 2009.06.29. 16:15:58

A motoros durván szabálytalan volt és egyáltalán nem volt alapja, hogy még szövegeljen is. De aki ilyenkor arról papol, hogy el kell ütni, annak nem szükséges a továbbiakban vezetni a közutakon...

@Deluxe the ForumTroll: szerencsétlen idióta vagy, menj orvoshoz.

Emmett Brown 2009.06.29. 16:24:33

@Lacaca: tudtommal nem, de mivel ilyen vehemensen támadtad, ezért feltételeztem, hogy így van.
Ha rosszul feltételeztem akkor bocs, de ezáltal Te a saját mércéd alapján is egy etikátlan tömeggyilkosjelölt lennél.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.06.29. 16:30:05

@Lacaca: "Biztos lehetsz benne, hogy szabálytalan."

Hát, erről voltak korábban KRESZ-cincálások (pl. itt: autozz.blog.hu/2009/05/22/ketkerekun_nehez_betartani_a_kresz_t), a KRESZ szövegéből ez szerintem nem derül ki egyértelműen.

De ha Te gyakorló motorosként azt mondod, hogy Téged vagy más motoros haverodat már büntetett meg rendőr azért, mert egy álló kocsisor mellett jobbról elcsorogtatok, akkor készséggel elhiszem neked, hogy joggyakorlat szerint viszont tényleg szabálytalan.

elég.volt 2009.06.29. 16:49:24

A ma Budapesten (és általában az országban) motort vásárlók 99%-a azért vesz motort, hogy szabálytalankodjon! Ez TÉNY! Aki őszintén magába néz, az egyet ért. Mindenki tegye fel a kérdést magának: Hány olyan motorost látott aki a szabályokat betartva, normálisan közlekedik az utakon? Nem beszélve a sebességről? Egyet sem! Mert a cél a szabálytalan előnyszerzés! Az az 1%, aki a motorozás élményéért veszi (mint például én is) az egyetért!

Parkőr (törölt) 2009.06.29. 16:49:52

Laca pont az a motoros akit a közlekedő motrorosok 99%-val ellentétben bárki bármilyen helyzetben laposra taposna.
És még vissza is tolatna, hogy sikerült e.

Pont miattuk van ez a feszültség.

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.06.29. 16:52:23

zsolt,

te símán egy kis frusztrált köcsög vagy. valszeg kerékpározni sem tudsz ezért mindenkit gyűlölsz aki tud két keréken közlekedni.

az eset valójában így történt:

mentem a céges otóval mer neke vanojanom hö. osztot látok egyty ilyen izétetot!

1 ZEBRÁT!!!!!!

aztatatatatt én nem tom, megálnyi, de jamoto ros elöttem meg.

áll.
t.

hö mondok nekije, hö, te? minyért áll?sz? meg?k?

azt a gyalokostot átengete de engkem nem!
? hö.


kb ez vagy te kedves zsolt! egy tanulatlan buta gyökér vidéki faszfej.

legyél büszke magadra.

anyád is az!

adhuvbeigiqe upiugtqeőoqőoqqe 2009.06.29. 16:54:42

gnme,

mi a rövidítésed kis paraszt?

GNóMEmber?

kis gyökér!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.29. 17:00:11

@kurbli: Na, megérkezett Mr. Tökéletes is...

reader613 2009.06.29. 17:00:18

@kurbli: "te símán egy kis frusztrált köcsög vagy."

Lacaca 2009.06.29. 17:00:26

@Parkőr: Tényleg? Miből derül ki?

Lacaca 2009.06.29. 17:09:45

@promontor: Soha nem büntettek meg ilyenért, de ettől függetlenül szabálytalan.

Sákif za morro? 2009.06.29. 17:10:28

Ha motorost látok, én ki szoktam húzódni jobbra. Ha akar, előzzön balról. Nem érdekel. De én nem akarok senki faszsága miatt börtönbe kerülni.

Lacaca 2009.06.29. 17:11:36

@elég.volt: Tudtad, hogy autóval is lehet szabálytalankodni? Szabálytalanul előnyt szerezni? Ennyire nem lehetsz korlátolt

belekotty 2009.06.29. 17:11:40

Már Európában vagyunk ezzel a fejlett vitakultúrával. :-))

Bambano 2009.06.29. 17:17:54

Csak a teljesen elmeroggyant idióták tanácsolják (és hajtják végre maguk is) a másiknak, hogy szállj ki és üss meg egy protektorba, bukóba öltözött motorost... :)

Ilyen alapon legközelebb stukkolj meg egy harckocsit és húzd a löveget az ánuszodba, mikor tüzelni akar, mert úgyis a te záróizmaid az erősebbek :P

nem.mate 2009.06.29. 17:22:26

Ha állsz egy helyben úgyis, akkor miért nem mind1, hogy melyik oldalról előz?
Valószínűleg látta a gyalogost és meg is állt. De ő gyorsabban, ment mint te, téged nem tartott fel, nem értem miért kell ezen háborogni!

A te hozzáállásod miatt van ilyen gusztustalan közlekedési morál Budapesten. Legközelebb gondolkozz kicsit mielőtt postot írsz.

énis 2009.06.29. 17:25:04

Énis kihúzódom jobbra, hogy kerüljön balról, szerintem ennél tisztább forgalmi helyzetet nem is lehet neki biztosítani, ha emellett hülye, akkor azért hülye, mert hülye és nem azért mert motoros.

Amúgy figyelem, nagyon vigyázzatok a piros ignisesekkel, tapasztalatból mondom, hogy mind hülye!!De nagyon!

Silent Bob 2009.06.29. 17:25:38

@Lacaca: DE. Faszom bele, komolyan azt mondom hogy dögöljön meg mindenki aki átveret a zebrán. Rendőr, gépjármű leállít, tarkólövés viszont látásra.
Nem hiszem el, hogy ezt nem lehet megtanulni.

énis 2009.06.29. 17:29:25

Úgy látszik az előbb nem volt véleményem. :-)

Rejtett a Szám 2009.06.29. 17:29:26

@Lacaca: Nem véletlenül egy 25 éves dobos volt a srác akit elütöttek és a gerince eltört?

lagzi lajos 2009.06.29. 17:31:47

A motoros válasza:

Hát akkor az eset ahogy az a valóságban megtörtént:

egyszerü szerkentyű áll a zebránál,én mint a motoros mellé gurulok a jobb oldalára és állok szépen ,várva hogy a gyalogos elmenjen,-álló autót max kikerülni lehet előzni nem,egyiket sem tettem mellé álltam-egyszerü szerkentyű hozzám se szól néz elöre a buta fejével, gyalogos elmegy ,én gázt adok és elindulok,egyszerü szerkentyű még áll majd vadul dudálni kezd én már jóval előrébb járok de hallva a dudát megállok hogy mi a baj,meg is kérdezem,erre.egyszerü szerkentyű vadul ordítozni kezd "miért előztél meg jobbról?"
1.nem előztem mert álltam mint ő
2.azért indultam el mert a gyalogos már elment ,de ő még mindig állt

hát ennyi lenne az igazság meg az hogy valóban elkezdett üldözni ,nem gyorsasági motorom van hanem chopper tehát nem száguldozok

Nancsi 2009.06.29. 17:32:18

Lacaca: lehet ideggyenge vagyok, de mentségemre szóljon hogy csak akkor, ha potenciális gyilkosok vannak a közelemben. Aki zebránál álló jármű mellett elmegy az igazság szerint egy emberölési kísérlet - ez van. Az hogy gondatlanságból elkövetett-e vagy sem, az már csak az évek számát kellene hogy szabályozza.

Agyalap 2009.06.29. 17:35:34

@elég.volt: "Az az 1%, aki a motorozás élményéért veszi (mint például én is) az egyetért!"
Hehe - ez mennyire hihető volt... A sok köcsög, csak én vagyok jó fej! Tévedsz, csak én vagyok jó fej...

EBOA (törölt) 2009.06.29. 17:35:40

@Silent Bob: Én pedig az összes zebrát szüntetném meg, és elfeledtetném, hogy egy alsóbbrendű közlekedőnek bármikor is elsőbbsége legyen egy erősebbbel szemben! Úgy ahogy a vonat sem áll meg soha, ha útkereszteződéshez ér, ugyanúgy a gyalogosnak is meg kellene várni hogy elhaladjanak a motorozilált járművek.
Kivéve a lámpás kereszteződést!

Ahol meg képtelenség kivárni, hogy elfogyjanak az autók, oda vagy lámpás kereszteződést, vagy felüljárót, vagy aluljárót, akár a gyalogosforgalom, akár az autósforgalom részére!
Meg is szűnne az öszes gyalogosgázolás...

Rejtett a Szám 2009.06.29. 17:36:40

@lagzi lajos: Tudtommal a KRESZ-ben nem szerepel a "kikerülni" fogalom.
Néha nekem is kezd elegem lenni abból, hogy "kikerülnek".
A legtöbb motoros normális, de ijesztően szaporodik az ekék száma.

hasszán 2009.06.29. 17:36:54

sok a vidéki itt! az a baj...

Agyalap 2009.06.29. 17:38:44

@lagzi lajos: Hát Lajos - nem rossz verzió, de a chopperrel nem nagyon bujkálsz balról jobbról az autók között... Az irodalmi értéket díjazom.

Silent Bob 2009.06.29. 17:39:22

@EBOA: Nekem ez is tetszik, de azért amíg van, addig álljatok már meg légyszi.
Egyébként meg a lámpa aztán hatalmas ötlet. Inkább állsz ott x percet akkor is ha, nem jön senki, mint hogy megállj ha jön egy gyalogos.

snail1982 2009.06.29. 17:41:05

Tavaly nyáron egy este amikor a lámpák már sárgán villogtak a Kempinskynél állok a zebránál MOTORRAL, mert gondoltam átengedem a gyalogost. Mivel az út egyirányú ezért inkább az úttest bal oldalán foglaltam helyet. A gyalogos elindult én jobbra hátulról hatalmas fékcsikorgást hallok. Látom a gyalogos ugrik vissza balra, én emelem a lábam eresztem a féket, mert ha belém pukkan legalább van hova menni az energiának. Erre a zebrán, engem jobbról kikerülve elzúg egy mondeo kombi... Más... Lehet út Dévai utca sarka, balra fordulnék MOTORRAL. Megvárom amíg eljönnek balról utána ráhajtok a sinekre. Megvárom amíg eljönnek jobbról, fordulnék balra és ekkor hátulról a jobb oldalam felől bekanyarodik balra előttem egy Astra a tetején egy nagy T betűvel. Agyam eldurran utána megyek a következő lámpánál mutatom húzza le az ablakot. Lehúzza. Megkérdem, hogy most akkor hogy a faszba gondolta ezt? Válasz: Ki a fasz figyelt rád? Ekkor raktam le támaszra a motort... Ismerős helyzet? Elegem van az Autósokból!!!

Parajpuding 2009.06.29. 17:41:19

Én is mondhatnám, hogy elegem van a motorosokból, de nem teszem. Nézőpont kérdése.

A motoros semmi egyéb, mint esély az önhibájukon kívül szervre váró betegeknek. E tekintetben (és csak e tekintetben) hasznosak. Én ebből a szemszögből nézem a dolgot. Javaslom a posztírónak, tegyen így ő is. Szükség van rájuk. Egy elpatkolt motoros csak -1. Viszont egy megmentett beteg + 1 lehet.

énis 2009.06.29. 17:42:37

@EBOA: akkor hétköznap nem lenne esélyed a kamionosokkal szemben a közutakon..

lagzi lajos 2009.06.29. 17:45:04

@Rejtett a Szám: Nem tudom hogy a KRESZ-ben szerepel-e de nekem logikus hogy ami áll azt nem előzöm hanem vagy elmegyek mellette vagy kikerülöm kinek mi tetszik ,de ebben az esetben egyik sem történt,azért is álltam meg miután elindultam ,mert azt hittem valami baj van azért dudál,de nem.Nem mentem senki mellett el a zebránál !messziről láttam a gyalogost ezért lassan gurultam a zebráig ahol megálltam.

Csapee 2009.06.29. 17:45:05

Könyörgöm én is tudok akár 200-al is menni
Csak szeretnél:) de mind1

kranführer 2009.06.29. 17:47:01

Mintha a Kék Osztriga bárba néztem volna be annyi itt a köcsög... Motorost akartok gyilkolászni? Lehet.
Meg leszopikálni kranführer bácsit csak szépen sorjában.
Banális coitus
I69
gnme
delux forum troll neked meg különösen jókat kívánok ...

EBOA (törölt) 2009.06.29. 17:47:19

@Silent Bob: Nyomógomb! ;) Hidd el nem direkt csapják el főként a gyalogosokat a zebrán, hanem azért mert nem veszik észre! Az emberéletet minimum egy szép piros lámpával kéne védeni! Mellesleg nagyban hozzájárul a sok zebrás balesethez, hogy minden fórumon azt szajkózzátok, hogy a gyalogosnak elsőbbsége van a zebrán, így felbátorodottan, sokszor körültekintés nélkül megy át. Aztán jön egy "barom" és szépen kivasalja...

Büntetéssel ez még kb. 10 év mire minden autós/motoros olyan befosva fog araszolni az úton mint nyugateurópában, hogy hátha valahonnan véletlenül elindul egy gyalogos...
Képzeld, ha a vonat is így menne! :D

énis 2009.06.29. 17:47:24

@Parajpuding: ez mondjuk elég paréj beszólás volt, jellemez is téged rendesen. Fogadjunk,hogy te amolyan "B kategória az belsősávot jelent" típus vagy...

Emmett Brown 2009.06.29. 17:47:26

@EBOA: van ilyen rendszer: a vizeken! Kisebb hajó kitér a nagyobb elől, az akinek gyengébb irányváltó képessége van (evezős,vitorlás, motoros sorrendben) az elsőbbséget élvez(azonos méretnél).
Mondjuk ott kicsit több hely van manőverezni:D

@Lacaca: látom a kellemtlen témákat taktikusan elkerülöd :(

lagzi lajos 2009.06.29. 17:48:24

@Agyalap: bármennyire hihetetlen ez egy chopper és nem cikáztam hanem az egyetlen a zebránálálló autó mellé gurultam azért a jobb oldalára mert rálógótt a felező vonalra .Ha nem hiszed hogy chopper kérdezd a blogolot .

Rejtett a Szám 2009.06.29. 17:50:11

@lagzi lajos: Végül is a szakzsargon mindegy. Ha úgy volt, ahogy elmondod, nem veszélyeztetted senki életét, és ez a lényeg.

énis 2009.06.29. 17:50:42

ja és rohadjon meg az a biciklis, aki áthajt(!) a zebrán.. csak szólok, hogy olyankor nekem autósnak van elsőbbségem! Úgyhogy ha meghalsz, hát meghalsz, ahogy paréj fogalmaz: -1

Agyalap 2009.06.29. 17:50:53

@EBOA: Naiv-e vagy? Az M5 bevezetőn gyalogos felüljárók vannak napjainkban is. Nem egyszer láttam gyalogost, kerékpárt toló embert a középső elválasztó szigeten várni, hogy megspórolja a 3ö lépcsőt és átfuthasson az autók között.
@snail1982: XIX. ker, Ady Endre út. Gyalogos középen áll a villamossínen. Messziről villantok neki, hadd menjen (motorral jövök a külsá sávban). A birka csak áll és néz. Intek is neki. Visszaint hátrafelé, akkor látom a tükörben, hogy Ford Transit érkezik a belső sávban kb 80-nal. Ő biztos nem látta - a király nem foglalkozik a gyaloggal...
@Parajpuding: Ha a motoros ütközik, nem marad felhasználható szerve, erre ne építsd a transzplantációs programodat...

EBOA (törölt) 2009.06.29. 17:51:59

@énis: Miért? Lámpánál csak áteresztenének. Azt pedig vállalnám, ha olyan útról van szó, ahol szinte kizárólag ők mennek folyamatosan, hogy elsőbbséget adok nekik. Inkább mennék másik úton. Mellesleg most is szívesen lemondok a jobbkézszabályról, ha Kamion nyomul balról! Nem olyan sűrűn fordul elő, de valami ősi törvény engem mégis erre bíztat ilyenkor. Csak a gyalogos képzeli sebezhetetlennek magát! :)
De ez itt elég OFF, úgyhogy vesszenek a motorosok! :D

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 17:52:15

Ha tehetném az összes puhapöcs sofört (autóst motorost egyaránt) elküldeném Ázsiába, Thaiföld-re vagy Indiába, vagy valamelyik arab országba vezetni.
Hidd el fel sem tűnne egy ilyen dolog. Ebben a kiba@sztt országban mindenki annyira ráér felháborodni, önhatalmúlag szabályokat betartatni. A forgalomban vélt vagy valós sérelmeit megtorolni, vagy csak megkísérelni azt. Indiában egy hasonló esetet elintézünk egy rövid dudával, és ha nem halt meg senki, megyünk tovább.

EBOA (törölt) 2009.06.29. 17:53:17

@Agyalap: És? Ha valaki ennyire hülye, akkor legalább nem te leszel a hibás, ha elcsapod. Ha valaki mindenáron meg akar halni, azt nem kell megakadályozni benne! ;)

Agyalap 2009.06.29. 17:54:40

@lagzi lajos: Nem kötekszem, Te tudod... :)

EBOA (törölt) 2009.06.29. 17:54:49

@Pollen: Tudod ez azért van mert Európához közeledünk! Legalábbis ebben! Sajnos... :(

Agyalap 2009.06.29. 17:56:05

@EBOA: Persze. Magam is mindig mondom: aki hülye... De mást ne vigyen magával. Ha elütöm 70-nel, sanszos, hogy nem csak neki lesz baja...

Kósza 2009.06.29. 17:59:04

Sikeres ember nem jár octáviával, abból önkéntes rendőrködni pediglen ősi román szokás! Mindenki menjen dolgozni!

EBOA (törölt) 2009.06.29. 18:01:06

@Agyalap: Most erre mit mondjak? Szerintem nem célszerű egy nagyforgalmú útra lámpa nélküli zebrát tenni. Az általad említett útszakaszon meg is építették a biztonságos felüljárót. Erre te azt mondod, hogy így is átszaladgálnak, és ha elütöd, másnak is baja lesz. Hibák mindig vannak, de az alapötlet az jó! Egyébként még nem hallottam, hogy gyalogosgázolásnál más is megsérült volna, persze biztos van erre is egy-egy példa. Egyébként meg őt sem kell elütni, ha átszalad, de a többség a felüljárón megy, ez a lényeg!

kranführer 2009.06.29. 18:03:26

@snail1982: Jogos. Városi motorozás az túlélőtúra. Az országutakon kevesebb a köcsög autós (kivéve a szombat délelőttöket).

Bírtam azt a barmot is aki annyira szorosan állt mögém a Ferihegyi úti lámpánál hogy a motor kipufogója az első lökhárítója alatt volt. Család az autóban, nem kíméltem őket, egy kövér gázzal adtam tudtukra hogy hibáztak, vagy üssön el vagy tartson távolságot.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 18:06:29

@Kósza: Ezt most leírod papírra tollal 100 szor, hogy ilyen béna kommenteket nem írogatok többet. Megértetted!!! Nincs több románszokásozás, és nincs több sikeresemberezés, legyenek egyéni gondolataid. Dolgoztasd meg a kis agyad és utána írogass.

Kósza 2009.06.29. 18:13:52

@Pollen: béna poszthoz béna komment jár :)

Morzsamondja 2009.06.29. 18:16:38

Anno motoroztam néhány évig, gyűjtöttem tapasztalatot is rendesen. Egy Yamaha TZR 125 ccm motorom volt, amit előszeretettel használtam főleg városban (Tatabánya). Igyekeztem mindig a sáv közepén menni, hogy ne szorítsanak le az autósok, ha előztem akkor balról, stb. Szóval igyekeztem nem utolsó kis ge*i lenni. Igaz csak 125 ccm, de 100-ig ez is gyorsult elég rendesen, de biztos csak én vagyok ennyire passzív, hogy ezt nem használtam ki egyfolytában.

Ismerek ez időből jó pár motorost, akik jóval több köbcentit tudnak maguk alatt. a tapasztalat, hogy minél több a ccm, annál több szar önti el az agyukat, és hiszik magukat egyre inkább halhatatlannak és mindenhatónak a közlekedésben. Észt még mindig nem adnak az A-s jogsihoz. (Többihez se.)

Viszont pár éve már felfüggesztettem a motorozást, és négykerekűvel pusztítom az országutat. Kb. hetente érnek atrocitások mióta itt a tavasz. Főleg amiatt, hogy a motoros jobbról előz és közben belerúg a kocsi elejébe. Olyankor szívesen felborítanám...


Bocs hosszú kálváriáért...

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2009.06.29. 18:17:28

Most minek kell cikizni a motorosokat?
Legyetek már arra a kis időre türelmesek velük, míg bekerülnek a szervdonor rendszerbe. :)

Bigfater

Kósza 2009.06.29. 18:19:41

@bigfater: van egy tippem, mely szervre vársz :)

bigfater · http://bigfater.blog.hu 2009.06.29. 18:34:25

@Kósza: Hja! Octaviával járok! :))
Amúgy meg egy nem szegecselt bal kézre. :)

Bigfater

will 2009.06.29. 18:38:25

Én nagyon sajnálom már előre a motorosokat és ezért elnéző és készséges vagyok velük. A statisztika szerint ugyanis ők olyan halottak, akik még nem kerültek sorra.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 18:40:50

@Kósza: Csak okosan, pöcsöm van. honey:)

belakis 2009.06.29. 18:43:48

Jaja, főleg a figyelmetlen autósok miatt.

Szervdonorok, de nem önként, az csak egy kis %.
A nagy %-ot az autósok ölik meg. Lehet van szervre váró beteg rokonuk, emiatt teszik?

Secnir 2009.06.29. 18:44:06

gratulálok mindenkinek ezért a magasröptű beszélgetésért.
csak egyet felejt el mindenki, hogy a motoros többszörösen szabálytalan volt.
1. a kunigunda kétirányú, de csak egysávos. ha egy jármű halad a szőlőkert felé, akkor nincs olyan hogy jobboldali sáv, ahol lehetne menni.
2. azoknak, akik a kikerülésre hivatkoznak: olló a sublótból elő, és a jogosítványt tessék átlósan elvágni vele.
2.1 jobbról nem kerülünk
2.2 zebránál álló autót nem kerülünk.
3. zebránál nem előzünk, hanem megállunk. pláne ha más is áll.

posztolónak igaza volt, a motoros szarjon tarajos sült.
Lacaca nem értem miért kapta fel a vizet. talán ő is hasonlóképpen szokott közlekedni és magára vette?
deluxe troll úgylátszik nem vette be ma a gyógyszereit. kérem az ápolókat (ha olvassák a blogot), vegyék el tőle a billentyúzetet, és adják be neki a mai adagját. meg a tegnapit is.
oevwb valószínúleg ott ül trollal szemben. őt is.

további jó fikázást.

Silent Bob 2009.06.29. 18:54:42

@EBOA: "Nyomógomb! ;) Hidd el nem direkt csapják el főként a gyalogosokat a zebrán, hanem azért mert nem veszik észre!"
A nyomógomb is az autósoknak szívás. Miután átment a gyalog, te még ott állsz 2 percet mire újra zöld lesz. Most komolyan, nem lenne egyszerűbb figyelni, esetleg lassítani a zebránál?
És ne mondd, hogy nem látjátok a gyalogosokat, mert számtalanszor van olyan hogy ott állok 5 perce és mindenki inkább a gázra lép, nehogy le merjek lépni.
A lámpa varázserejében meg nehéz úgy hinni, hogy naponta látok piroson átmenni mindenféle járművet. (Természetesen gyalogost is.)

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 18:56:12

@belakis: Ezért kéne átvenni az ázsiai mintát. Mindenki figyel mindenkire, ha beférsz bemehetsz, ha nagyobb vagy elsőbbséged van. Ha gyorsabb vagy menj gyorsan. Európai punnyadt csigáknak kicsit kaotikus az ottani közlekedés, de az emberek jobban figyelnek egymásra. És a közlekedés során szerzett stresszt azonnal le is tudod vezetni, egy dudaszóval, vagy egy kellemes káromkodással. Nem kell blogokat írogatni miatta, topicokat nyitogatni, csak közlekedsz, nem önbíráskodsz, és figyelsz, de nagyon. Mert bármi jöhet bárhonnan. És hidd el ez csak elsőre durva.

Silent Bob 2009.06.29. 18:58:44

@Pollen: "Mert bármi jöhet bárhonnan"
Ez a része már működik nálunk is. :)

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 19:00:40

@Silent Bob: Akkor már csak figyelnünk kell, nem háborogni.

belakis 2009.06.29. 19:04:30

@Pollen:
Motorosnak a napi életbenmaradásához ez kell.

Itt nem annyira kaotikus, főleg amíg beáll a sorba a motoros. Ha ki akarja használni azt az előnyt, ami a motorral jár, onnantól kezdve az öngyilkosság határa.

Mégis teszik, tesszük, mert jó.

A pár paraszt miatt meg blog bejegyzést írni, hát...


Írjak én is egyet? Megálltam a csepeli gyorsforgalmin a zebránál a szélső sávban, hogy elengedjem a gyalogost...

A paraszt a HIACE-val meg (50es tábla) 80ról állt meg csikorgó fékekkel....
Írok is egy posztot.

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 19:21:05

@belakis: Az a nagy gond, hogy ebben a rohadék megosztott nyomorult országban, az úton közlekedők úgy tekintenek egymásra mintha, ellenségek lennének. Az autósok utálják a motorosokat a motorosok az autósokat. A taxisok és a buszosok a bringásokat,( na jó a bringásokat mindenki utálja)( én nem ) az autópályán közlekedők a kamionosokat. De mégsem ők a hibásak, hanem azok akik ezeket a szabályokat megalkotják. Lehetne egy sokkal toleránsabb rugalmasabb kressz szerint is közlekedni, és nem vérre menő harcot fojtatni az utakon.

2009.06.29. 19:28:00

(Teljesen mellékes, de „zirka”? úgyérti „cirka”? :-D )

Pollen · http://indafoto.hu/pollen 2009.06.29. 19:30:09

@Atlagos Otto: Igazad van, teljesen mellékes vagy:)))

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.29. 20:20:05

@belakis: A motoros balesetek nagy többségét a felelőtlen száguldás okozza, persze vannak figyelmetlen autósok, de figyelmes, értelmes sebességgel haladó motoros ezeket általában ki tudja védeni. De ha az autópályán 200 felett száguldozik, vagy lakott területen 100 felett, akkor sokkal nagyobb az esélye, hogy valaki "figyelmetlen" lesz vele szemben. Egy átlagos sofőr (főleg nők) nem képes felfogni, hogy az a motor nem az előírt 50-el jön, hanem 150-el, Sajnos saját szememmel láttam, hogy az egyik kisutcából kifordult a motoros, odatépett neki, a másik kisutcából meg kifordult vele egy időben egy corsa. A hölgy fel sem fogta, hogy az a motor 1-2 másodperc alatt 100 fölé gyorsul, ott is maradt. Másik példám M1-M7 bevezető, a tecskónál, külső sávban haladok, előznék, belenézek a tükörbe, és látom, hogy ameddig ellátok (kb. 2km) megjelenik egy fénypont, első gondolatom, hogy ez elé még simán beférek, aztán elkezdek átsorolni a sávab, de egy kósza gondolat, hogy ez lehet, hogy egy őrült motoros, visszahúzom a kocsit, kb. 1 másodperc múlva úgy húzott el mellettem, mintha álltam volna, 140-el mentem. Valószínűleg ha kimegyek elé, akkor az ilyen gondolkodású hülyegyerekek mint te, engem szidtak volna, hogy megöltem, ráadásul nekem úgy kellett volna tovább ölnöm, hogy azért bennem lett volna, hogy figyelhettem volna.

metal · http://electric.blog.hu 2009.06.29. 20:23:33

@belakis: Ja és hogy hozzak még egy példát, tavaly Zsámbék-Mány között a hülye motoros, kb. 130-al előzik kanyarban. lakott területen a kocsisort, de nem volt szerencséje, mert jött szembe egy teherautó. A feje szétkenődött a teherautón, az egyik keze benne maradt a markolatban, és az egyik lába fenn akadt a fékpedálon, a srác meg az árokban végezte. A hülye anyja meg azóta is gyújtja neki a gyertyát, lehet, hogy előtte kellett volna gondolkodni, mondjuk mielőtt alábaszták azt a motrot?

Lacaca 2009.06.29. 20:27:46

@Secnir: azért te hülye, mert sokan vagytok, akik nem tudjátok értelmezni a leírtakat. kifejtettem, hogy miért basztam fel az agyam, nem írom le többet

Lacaca 2009.06.29. 20:29:09

@Emmett Brown: ha elkerülném, csak read only lennék, de még az is jobb, mint a write only. melyik épületes kérdésre nem válaszoltam?

belakis 2009.06.29. 20:36:49

@metal: Köszi a személyeskedést, gyorshatjó kollega!

140 M7 M1 közös szakaszán? Ezek után van merszed vagdalózni? Kucc Kucc. A tükör pedig arra való, hogy megbizonyosodj, hogy kimehetsz-e az adott sávba!

És ajánlanék egy ki szövegértelmezési tanfolyamot is, tuti segítene.
Mint írtam, a x % a hülye. Azoknak szarul járnak, ez van. De egy jó % vétlen. A motorosok jó része pedig fel tudja mérni, mit tehet meg, és nem bízza rá magát az autósokra. Valamint kellő tapasztalatuk is van,hogy ne öljék meg magukat valami hasonlóan nevetséges formában. Ellenben mikor ők halnak meg, ott erősen rásegít valamelyik másik közlekedő...


De ugye mindig a hülyével szoktak példálózni.
Ezentúl minden autós versenyzik az M1 M7 közös szakaszán, amíg ki nem gyullad az autója, a falnak csapódva?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.06.29. 21:49:13

@belakis: Másba már ugye nem tudsz belekötni, csak abba, hogy 140-nel ment, ugye?

Emmett Brown 2009.06.29. 22:09:06

@Lacaca:
ha tényleg readonly lennél, akkor nem kapnál semmilyen kérdést ugyebár, amire válaszolnod kéne :D
mondjuk arra, hogy nem tartod magad különbnek egy olyan embernél, akit egy orbitális f@sznak gondolsz
pedig különbnek tartod magad például nálam, mert én csak writeonly vagyok szerinted...

bikila 2009.06.29. 23:29:44

@will: Te milyen statisztikát szoktál olvasni? Kiváncsi volnék rá...

lagzi lajos 2009.06.29. 23:49:47

mind a 3 pontban igazad van ha a szöveg értelmezésed is ilyen jó lenne akkor értenéd hogy a fenti esetben egyik sem történt meg , idézet a posztból " így a gyalogos biztonságban átért, de utána a motoros megállt előttem a zebrán" tehát nem előzőtt nem kikerült hanem a gyalogos után elindult majd duda és megáll hogy mi van ekkor már a zebrán áll ,na ennyi elég volt tessék mindenkinek figyelni aki közlekedik mert a közlekedés VESZÉLYES ÜZEM

bikila 2009.06.29. 23:58:14

@metal: A sebesség is sokszor nagy gond - ebben igazad van. De sok esetben nem ez játszik szerepet, hanem, hogy kimennek az ember elé, simán ráváltják a sávot (sok autós max. a tükörbe hajlandó belenézni, fejet forgatni már fárasztó ugye...), 2x1 sávos főutakon nem egyszer fordul elő, hogy majdnem állóra fékezek, vagy a padkára kényszerülök a kedves előző kartárs miatt, aki vagy rosszul méri fel, vagy nagyívben szarik arra, hogy jön szembe egy motor - majd lehúzódik a marhája ha kedves az élete... stb...
Mivel sokat megyek a párommal és a saját életem is féltem, defenzív vagyok amennyire csak lehet. Nem száguldozok mint az állat - a motorom sem alkalmas erre, de mégis jópárszor tapasztalalom ezeket.

Csak azért írtam le ezeket, hogy az érem másik oldala is látszódjon - amennyire tudom nagyjából fele-fele arányban hibásak mind az autós részről mind a motoros részről a balesetekben a felek.

A motorosok részéről a legnagyobb gond tényleg a sebesség megválasztása, de az autósoknak is oda kellene figyelni vezetés közben - nem telefonálni, gyereket neveleni, szendvicset enni, rádiót csesztetni, cigizni stb.

Lacaca 2009.06.30. 04:32:19

@Emmett Brown: Válaszolnom kell? Miért is? Mi fog történni, ha nem válaszolok? Megmondasz apukádnak?
Kitalálom! Lélekbúvár vagy, ezért mered nagy biztonsággal kijelenteni, hogy mit gondolok magamról? Mindenesetre különbnek tartom magam annál, aki szándékosan meg akar ölni valakit, aki szabálytalankodott. Ráadásul nem tisztázott körülmények között. Arra még senki nem válaszolt, hogy van-e a helyszínen zebra. A norc.ro szerint nincs. Ez az alapja az egész vitának.

Emmett Brown 2009.06.30. 07:50:01

@Lacaca: mi fog történni? hiteltelenné válsz:) Nem, nem vagyok lélekbúvár, egyszerűen megpróbáltam értelmezni az általad leírtakat. az a baj, hogy úgy nehéz komolyan venni, hogy valamin felháborodsz, aztán UGYANAZT kívánod a másiknak!
Arról meg világosítsál már föl kérlek, hogy a zebra milyen szerepet is játszott az esetben!
Illetve azt is érdekes látni, hogy most már az a fő kérdés szerinted, hogy volt-e zebra, nem pedig az, hogy lehet-e pl. álló autót jobbról előzni!

Lacaca 2009.06.30. 09:42:30

@Emmett Brown: Leírom mégegyszer, hátha felfogod. Nem lehet autó jobbról előzni. A zebra azért érdekes, mert úgy tűnik, hogy fake a sztori. Ezzel együtt a jelenség létezik, és rossz.
Eddig hiteles voltam?
1. nem hiszem
2. nem számít, itt nem

MatseQ 2009.06.30. 11:54:31

"Ha megállsz zebránál és motoros előz téged jobbról húzd rá a kormányt és üsd el."

Eszeden vagy kiscsíra? A sztori mindegy, amúgy is hab de téged üssön el a Kamaz!

MatseQ 2009.06.30. 15:35:45

"Ekkor történt hogy látom egy motoros a jobb oldalon - ez volt az első amit nem értettem - elkezdett megelőzni."

Ha te álltál akkor legfeljebb kikerülni... Előzni csak mozgó célpontot lehet. Jogilag és technikailag is.

Ezt ugyan a szerkesztő írta...
"Az autópályás jobbról előzést már szinte megszoktuk"

...de neki kéne a legjobban tudnia, hogy:
"Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek."
Így autópályán sem. :)

cso zsi 2009.06.30. 23:06:27

Elegetek van?
Üldögéltem kicsit az Andrássy úton egy kávézóban délután, állítólag kellemes időtöltés.
Ez a "mopedes" már a Bajcsytól hallatszott:
img2.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/4557641_40ddd0729eb40ebea6b2e21ecf1d78d0_m.jpg
Egyénként három-öt percenként jött egy egykerekező crossos, pár speed csutkagázon, majd többször fel-alá grasszálva ugyanaz a chopper/túramotor, később már egy társat is hozva magával. Ezen idő alatt a saját, és a beszélgetőtársak szavát nem hallotta az ember.
Láttam egy piroson 5-tel átguruló Corsást, valamint 15 piroson áthajtó bringást is.
A többi húsz a járdán kerekezett, szólóban, vagy egymás mellett.
Kettő a bringaúton szemből, akire a bringa-riksás is ki volt akadva.
Mindez este hattól fél tízig.

cso zsi 2009.06.30. 23:18:14

@Egy Kereskedő:
Hiába a mosoly, attól még nem hivatkozási alap.
Lakott területen belül igaz, lakott területen kívül (ahol autópálya is van), ott nem.
Mindkét helyen kötelező a jobbra-tartás, de, mivel lakott területen van balra kanyarodó sáv, az csak a belsőn át közelíthető meg.
Autópályán a belső előzésre van, aztán ha van lehetőség, vissza kell térni a külsőbe.
Más kérdés, hogy kialakulhat autópályán is olyan forgalmi helyzet, hogy egy torlódás esetén a jobb oldali sáv gyorsabb lehet, mint a belső.
Ehhez kell egy szélsőben haladó kocsisor, egy belsőben, gyorsabban haladó sor, és a szélsőből a kamion mögül bevágó jármű.
Vagy valami, ami miatt a szélsőben a kutya nem halad....
img5.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952969_dc5a361a8921310314fe1f7734c42195_m.jpg

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.01. 09:22:15

Nem olvasom vissza a hozzászólásokat. De gondolom az fáj a postolónak, hogy más gyorsabb, és könnyedén kikerüli az ő fostaligáját. (mint látjuk tényleg) Nem értem, hogy amikor egy álló autót KIKERÜL (nem megelőz) egy motoros, akkor az egyeseknek miért fáj. Úgy is csak a hátát látja.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.01. 11:26:35

@newtehen: Azt értem, hogy a hozzászólásokat nem olvasod vissza, de legalább a posztot elolvashatnád :)))

Gera 2009.07.03. 16:16:14

Tegnap a Szentendrein sávot szerettem volna váltani, belenéztem a tükörbe - semmi, elnéztem balra - semmi, index ki, elkezdek balra húzódni, erre meglátok egy motorost a tükörben, amint előbukkan a semmiből vagy 100zal, visszarántom a kormányt, elengedem. Kezdem újra a manővert, erre megjön a másik idióta, aki össze-vissza előzget a sávok között. Na, őt már majdnem kinyírtam. Igen csúnya dolgokat gondoltam a motorosokról :)

ylion, declared for Hungary, not for Kurvaország · http://quelthalas.hu 2009.07.03. 16:34:40

@Lacaca: a hozzaszolasaid alapjan hiba volt a kedves mamatol, hogy a genkeszletedet utnak engedte. stilus toled, neked.

a masik: mint gyalogos, engedtessek meg nekem a kerdes: a zebrat ismeritek? vagy rendor kell hozza, hogy felismerjetek? nekem nagyon ugy tunik, sok posztot olvasva, valamint napi szinten kozlekedve, hogy bizony a zebra meg lampaval vedett allapotaban is serti az aszfaltot hasznalok onerzetet igen nagy szazalekban (siman 90+%-os arany tapasztalhato Budapesten).

a masik fele, hogy valoban, nem elcsapni kell az ilyet, mert nem tanul belole. osszeszedni 4-5 ott jaro autost, es a majdnem elutott gyalogot, szepen bemenni, es feljelenteni. aztan remenykedni, hogy dicso rendoreinknek epp van kedve csinalni is valamit.

sajnos jelen Magyarorszagon csak az mukodik mint elrettento ero, hogy:
- sittre vagjak, ha ilyet csinal
- megolik, ha ilyet csinal

az elso a torvenyes ut, bar korulmenyes; de a masodik nem jarhato torvenytisztelo allampolgar szamara.

@newtehen: legyel te a gyalogos akit at akartak engedni, amikor a jokepessegu jobbrol majdnem elutotte.

utolso emlekeim szerint ha a gyalog egyik laba lent van a zebran, akkor onnantol az elsobbsegadas KOTELEZO, nem fakultativ.

es NEM, nem mentseg, hogy sietne az illeto. ha meg valakit el is ut, akkor onnantol mar nem szabalysertes, hanem kozlekedesi buncselekmeny.

ha jol emlekszem, tobben nehezmenyeztetek, hogy a gyalog nem ismeri a KRESZ-t.

Azt hiszem, a rank vonatkozo resze egyszeru: zebra - elsobbseg, lampa: ha zold mehet, ha piros nem mehet; minden mas helyszin: ovatos, korultekinto kozlekedes, elsobbseg nem ved. illetoleg hivatalos autopalyan tilos atkelni egyaltalan.

es tudom, szarjak farfekveses sunt.

Passzivista 2009.07.07. 13:24:39

Itt Finnben ha valaki nagyon szaguldozik, vagy a vezetesi stilusa alapjan reszegnek tunik, szepen a tobbi autos betelefonal a rendoroknek, akik par percen belul lekapcsoljak. Elsore sunyi bearulos dolognak tunt, de hamar rajottem, hogy mukodik! Es nagyon jol mukodik! A vezetesi kultura mas dimenzioban van, mint Mo-on (foleg Pesten).

furkóúr 2010.10.24. 21:39:57

jajaja!egyszer menj oda egy motoroshoz,aki be van öltözve titánium-protektoros dainese ruhába,rajta van a bukó,meg a sportkesztyű,és próbáld meg pofánverni!!!!!!!
kérlek!!!!!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása