Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ferihegyi lassúforgalmi út

2009.07.10. 09:05 :: SilentSound

Alapból kockázatos olyan úton közlekedni, ahonnan nem várt akadály, pl. baleset esetén nincs hová menekülni. Ilyen az M0 is, de ott legalább ha nincs nagy gáz, ki lehet kerülni az összekoccant autókat. A Ferihegyi Repülőtérre Vezető út esetében már nagyobbak a problémák, kétszer egy sáv, ha valami gáz van, akkor nem nagyon van mit tenni. De a napi közlekedés során sem felhőtlen a helyzet, János azt is megírta, mit is gondol erről.

Napi rendszerességgel járok a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, s majdnem minden alkalommal bosszankodom az úton. Ennek két oka szokott lenni: a lassan hajtók és a szabálytalanul várakozók.

Ha a Ferihegyi gyorsforgalmi útra ráhajt az ember akár az Üllői út, akár a Repülőtér felől, akkor ki van téve a Budapest vége tábla. Azaz az úton – ha ott egyéb korlátozó tábla nincs, 90 km/h-val szabad hajtani. Szabad, de nem lehet, mert rendszeresen van olyan kedves autóstárs, aki 50-60 km/h sebességgel hajt végig.

Ez kifejezetten bosszantó szokott lenni, főleg, mert az úton előzni csak ritkán lehet (vonalvezetése és a szembeforgalom miatt). Ennek megfelelően próbál az ember rádiózás közben relaxálni, miközben irigyli a Gyömrői úton 70-el (azaz inkább 80-100-al) elsuhanó autók vezetőit. Ami hab volt a tortán: egyszer egy taxis végig 60-al ment a gyorsforgalmin, de az Üllői útra kiérve felgyorsított 70-re (ahol egyébként 60-as korlátozás van).

Sokan egyébként azt gondolják, hogy a Gyömrői úton kirakott 50-es, 70-es táblák a gyorsforgalmira is vonatkoznak. Hát, nem. Ahogy a Gyömrői út forgalmát szabályozó közlekedési lámpa se. De már várom azt, amikor valamelyik kedves autóstárs végigviszi ezt a – hibás – gondolati láncot, s szépen megáll egy felüljárón, hisz piros a lámpa. Az lesz a szép.

A lassan haladással még elvan az ember, aki rutinos, már tudja, hogy kb. hány perccel többet tölt el az úton. (Ez nem olyan jelentős, hogy kaszkadőrjeleneteket mutassak be a kocsimmal). Ami jobban bosszant, az az, ami a Kőbánya-Kispest végállomásnál szokott lenni. Az autósok egy része a munkatársakat, ismerősöket, családtagokat, üzletfeleket a le-, illetve felhajtónál szokta felvenni. Ez számos problémát okoz.

A legcifrább, ha valaki Vecsés felé haladva áll ki a felhajtóágra, s ott kezd el várakozni. Kihajtáskor eleve megfogja a sort, s akadályozza a gyorsforgalmi útra ott felhajtani szándékozókat (pl. a BKV buszait). Így a besorolni szándékozók nem tudnak a felhajtón gyorsítva besorolni, hanem – észlelve a tilosban állókat – kénytelenek megállani mögötte, s álló helyzetből próbálkozni.

Így persze kevésbé fogják őket beengedni, hiszen teljesen le kell lassítania a gyorsforgalmin autózóknak. De a másik irányban is megtörténik ugyanez: a városközpont felé tartók szépen megállnak a kihajtón, kipakolják, vagy bevárják a csapatot, majd – teljesen szabálytalanul – próbálnak visszasorolni. Jópárszor kellett már teljesen lefékeznem egy-egy kedves autóstárs miatt. Ha már a metró miatt kell felvenni-kitenni valakit, akkor miért nem lehet a Határ útnál szabályosan megtenni ugyanezt? No comment.

194 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.07.10. 09:09:34

rendőr meg persze sehol :)

Grg76 2009.07.10. 09:13:46

Ez igy igaz, én is szoktam mosolyogni magamban amikor nagy ritkán a Gyömrőin megyek, és sorban hagyom le a gyorsforgalmiban "araszolókat".

gecofeco 2009.07.10. 09:26:49

Fölösleges a rendőr, mert nem csinálnak semmit, max ők is odaállnak ahova nem szabad........

missouri 2009.07.10. 09:34:00

Teljesen igazad van, én a gyömrőin szoktam közlekedni és mindig nevetgélek a "gyors" forgalmin. Ha meg baleset van, akkor tényleg annyi neki. Lehet nekiállni bontani a szalagkorlátot...

107! 2009.07.10. 09:36:16

Én még kiemelném a "sárgabuszt"! Az mögött is lehet poroszkálni. És az végi is megy, nem úgy mint a BKV, ami a kútnál lekanyarodik.

A rendőr meg sehol.... Szoktam ott járőrözni, de nem sokat tehet az ember. Félreállítani nincs lehetőség, aki meg lassan megy meg sem érti, hogy mit szeretne tőle az ember. Nézzétek csak meg, hogy milyen fejek szoktak 50-el, meg 60-al menni....

A kétszer kétsávos részen meg a taxisokat gyűlölöm. Tolnak le, villognak, cikáznak... mint ha csak nekik lett volna kiépítve. Borzasztó környék közlekedés szempontjából.

Grg76 2009.07.10. 09:40:22

@107!: Taxist megállítani, megbüntetni. Jaj, bilibe lóg a kezem...:(

missouri 2009.07.10. 09:40:40

@Nikorene: Itt épp az a gond, hogy de, a gyömrőin ugyanis rendszeresen mérnek, ahol pedig lehetne haladni :o( Volt olyan hogy több napon keresztül nem működtek a jelzőlámpák a Felsőcsatári útnál, de a három marhája 50 méterrel odébb radarozott, ahelyett hogy irányították volna a forgalmat!! És van pofájuk azt mondani, hogy azért nem mennek ki balesethez, vagy bármikor segíteni mert kevesen vannak!!!!

missouri 2009.07.10. 09:44:54

@107!: "A kétszer kétsávos részen meg a taxisokat gyűlölöm. Tolnak le, villognak, cikáznak... mint ha csak nekik lett volna kiépítve."

szvsz a taxisok mindenhol abban élnek, hogy őmiattuk lett kiépítve a városi közúthálózat, és a többi autós az ő kegyes hozzájárulásuk alapján használhatja, ha éppen ők nem járnak arra.

ave 2009.07.10. 09:46:55

Valoban nem ertem miert erdemes eletet kockaztatva elozni, hogy utana ugyis alljon a dugoban.
Az, hogy lehet 70-nel, vagy epp 90-nel menni, az nem jelenti azt, hogy annyival kell, azt hiszem ez alap. Speciel a 90 nagyon nem jo otlet egy ketszer 1 savos keskeny, korlattal hatarolt uton.

janikahhh (törölt) 2009.07.10. 09:50:28

@missouri: Minden taxis féreg. Ma reggel is volt egy díszpinty a Roosevelt téren a buszsávban a kollegája mellett parkolt másodiknak, és kedélyesen csevegtek. Akik meg mennének e Kossuth tér felé, azok basszák meg...

Egu 2009.07.10. 09:52:59

Az tényleg egy nagy kérdés, hogy a rendőrök mi alapján döntik el, hogy hova mennek és mit csinálnak.
A Prielle-Szerémi kereszteződésben már 2. napja villog pl a lámpa. Ilyenkor MINDIG életveszélyes az a kereszteződés, ehhez képest rendőrt sem most, sem korábban nem láttam még.
Vagy pl a Hungária-Gyáli úti kereszteződés: inkább legyen dugó az egész városban, mint hogy odarakjanak dugóidőben 1-1 forgalomirányító rendőrt, aki megakadályozná, hogy a kereszteződésben ragadjon a sok majom.
Pedig lenne értelme, mert a km-es kocsisor többnyire ilyen apró hülyeségek miatt alakul ki.

Ha a Hungárián nem lennének a keresztül-kasul csámborgó hülyék, akkor egész normálisan lehetne közlekedni.

És ez néhány közlekedési rendőrrel biztosan elérhető lenne.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 09:54:37

@ave: "Az, hogy lehet 70-nel, vagy epp 90-nel menni, az nem jelenti azt, hogy annyival kell"

Ez azért így nagyon gyenge. Azért mert nem kötelező sz@rni, még van amikor kell...
De ez egy rendszeresen visszajövő téma itt. Van-e jogunk feltartani a mögöttünk jövőt, és rendelkezhetünk-e az ő idejével, mert nekünk nem kell 90-el menni, jogunk van 40-el is. Etikus-e?

Gera 2009.07.10. 09:55:43

Eddigi legjobb élményem a gyorsforgalmin a beláthatatlan kanyarban Y-nal megforduló taxis :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 09:57:41

@Gera: A taxisok meg a másik csodálat. A múltkor ledudált egy, mert megálltam a stoptáblánál. Én tudom, hogy ő munkában van, dolgozik, meg az utas, de akkor is.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 09:58:01

@ave: aki a gyorsforgalmin nem "mer" 90-el menni, az adja vissza a jogosítványát.

Orltran 2009.07.10. 09:58:30

@ave: Semmi gond, aki nem szeretne 90-el menni, az mehet a gyömrőin, Kökinél balra, majd jobbra, kilyukadsz a Határ útnál, még kétszer balra, jobbra az Üllőire és ugyanott vagy, ahol a gyorsforgalmi végetér. Senki sem mondja, hogy kötelező a gyorsforgalmin menni, de ha ott szeretnél mégis, akkor ne tartsd fel a forgalmat, van lassabb megoldás más irányba is, aki a gyorsforgalmit választja, azért választja azt, mert elvileg az gyors.

randomuser1 2009.07.10. 09:59:06

mióta van emnullás, nem járok a gyorsforgalmin, és valahogy nem is hiányzik a felüljárón szembeelőző taxisok hada...

theutat villám 2009.07.10. 09:59:24

@ave:
Ja, persze, autópályán se menjünk 130-cal, mert mehetünk 80-nal is, 50-es táblánál meg menjünk 20-szal, mer' az jó.
Azt hiszed, ez alap? Az abbaaaj!

vwxyz (törölt) 2009.07.10. 09:59:28

Ugyan már nem a gyorsforgalmi része, de az 1-es terminálnál az iparvágány miatti sebességkorlátozást is újra lehetne gondolni.

@ave: Ugye mennyivel biztonságosabb a 30 km/h? Sőt a 20! De a legbiztonságosabb az, ha otthon maradsz.

Orltran 2009.07.10. 10:02:22

@ave: Ja, és mégegy dolog. Életet kockáztatva előzni akkor szoktak ott az emberek, ha valaki nem hajlandó normális tempóban haladni. Ha mindenki megy rendesen, senki sem fog előzni. Nekem pont ez a bajom, megy a bácsi 40-el 90 helyett, bizony, sokan meg fogják előzni, és ez a balesetveszély, amit elsősorban a lassan haladó okoz.

Gelak · http://www.ifinet.hu 2009.07.10. 10:02:57

A kresz valami olyasmit mond, hogy fel kell venni a forgalom ritmusat, mert 90-es uton 40-nel kozlekedni balesetveszelyesebb, mint 120-szal...vannak orszagok ahol a "lassanhajtast" is ugyanugy buntetik...

randomuser1 2009.07.10. 10:07:31

@Orltran: ez azért így erősen nem igaz, attól h vki lassan megy még nem szükséges vagy indokolt életveszélybe sodorni másokat. lehet üvöltözni, dudálni, villogni, de a többi dolog már nincs arányban...

Yoss 2009.07.10. 10:10:17

A legbiztonságosabb vezetési mód, ha felveszed a forgalom ritmusát, majdnem függetlenül attól, hogy az milyen sebességgel halad..Ha 50-es táblánál mindenki 80-al halad, kisebb eséllyel történik baleset, mintha a forgalom minden résztvevője különböző sebességgel akarna haladni.
És igen, az indokolatlanul lassú sebességmegválasztás legalább olyan veszélyes (ha nem veszélyesebb) mint a gyorshajtás..És legalább annyira kellene büntetni. Aki nem képes a megengedett sebességgel biztonsággal haladni, ott meg kell vizsgálni az vezetásre való alkalmasságot..

Nikorene 2009.07.10. 10:13:05

@Orltran: Itt a pont... aki nem akar/tud 90-nel menni a korlátok között, mert mondjuk nem érzi biztonságosnak, az menjen a Gyömrőin. ugyanoda jut.

Samott 2009.07.10. 10:16:31

Ha mar gyorsfogalmi, tudja valaki hogy a metro felett athalado szakaszon mit oriznek a biztonsagi orok? Csorikaim ott allnak/ulnek esoben, szelben, 40 fokban egesznap...

.lll. 2009.07.10. 10:17:38

Oritran jól beszél/ír/
a tötymörgő autósnál nincs idegesítőbb

Picsasereghajtó 2009.07.10. 10:17:39

@Grg76: "zoktam mosolyogni magamban amikor nagy ritkán a Gyömrőin megyek, és sorban hagyom le a gyorsforgalmiban "araszolókat"."

Én akkor mosolyogtam igazán, amikor a 200E BKV-busszal mentem haza a reptérről, a korláton belül pedig téptek vagy 20-szal befelé.

Orltran 2009.07.10. 10:21:29

@XXXXXXX: Én nem szoktam előzni a gyorsforgalmin, egyszer-kétszer fordult elő, 40-50 környékén haladó autóstársat, nagyon hosszú egyenes szakaszt belátva. De más megteszi necces helyzetben is, az ugyanolyan hülye, mint aki lassan halad, de a felelősség szerintem megoszlik, igaz a közvetlen felelős az, aki előzött, de azért a másik se gondolhatja, hogy milyen ügyes volt, nem kötelező neki 90 helyett 40-el menni, ha 40-el akar, van más lehetőség is.

gyulaur 2009.07.10. 10:22:54

Orltran:
nekem más a tapasztalatom. a tötyögés mindig megvan, de ennél sokkal veszélyesebb amikor esténként különösen, a srácok mennek "fel pestre" szórakozni az agyontuningolt csodagépeikkel. gondolom az indexet ki is kötötték egyből, mert az nincs. de ész nélkül előznek, még ha csak 1 autóval is férnek be vki elé. na ez akkor sokszor sztem életveszélyes....

acel 2009.07.10. 10:23:31

Pontosan háhy másodpercet veszítesz ha 70-el mész 90 helyett?
20? 30?
ÉS legközelebb, nézz körül, tele van korlátozó táblával.
És az nem lehetséges hogy az előtted haladó nem lassan megy, hanem a sor sebességével? Csak nem 1m-es követési távolságot tart hanem megfelelőt?

Sokszor előfordul ott hogy a sor folyamatos, csak ritka. Előzni nincs értelme csak értelmetleneknek.

Persze vav kivétel aki nem veszi észre hogy a kifelé shell utáni lehajtó oldja az 50-es korlátozást. De arra nem járok.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 10:23:51

Én is szoktam mosolyogni, amikor megyek a gyorsforgalmin 40 el, mert jogom van hozzá. A Sok hülye meg sietne, de nem tud. Mekkorákat csattannak az előzni próbálók a szembejövőkön! Van hogy 2-3 családot is kinyírnak egyszerre ezek az ámokfutók. Én meg szépen hazamegyek, 2 óra alatt megteszem azt a 30 km-t simán, és mondom az asszonynak, miközben felakasztom a kalapot a szuzuki kulcsa mellé: NNa, ma is megúsztam baleset nélkül, mert biztonságosan vezetek!

Bedi 2009.07.10. 10:24:43

A gyorsforgalminak magának is van jónéhány 50-es táblája (mintha az Üllői utánni felüljárón, és a benzinkút körül lenne pár).

Ha jól emlékszem, a benzinkútnál kirakott 50-es nincs is feloldva.

vwxyz (törölt) 2009.07.10. 10:24:58

@107!: A lassúhajtókkal nem akar foglalkozni a yard? Ehhez még csak traffipax sem kellene, egy egyszerű videóval is bizonyítható, ha valaki feltartja a forgalmat.

Off, de baleseti helyszínelésnél is el tudnám képzelni, hogy egy kamera a sérült gépkocsik mellett elhajtókat veszi, és aki lépésben gurulva tátja a száját, bámulja a roncsokat, keresi a vért, az kapjon egy szép kövér csekket.

kpetya 2009.07.10. 10:25:41

@ave:

(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.10. 10:27:34

@Samott: A Határ úti építkezésnél tudom, hogy a préselt fa lapokból készült kerítést védik, mikor megcsinálták, pár napon belül ellopták a felét. Gondolom a KöKinél is hasonló lehet az ok, ott is ilyen kerítések vannak az építkezés körül.

kpetya 2009.07.10. 10:28:22

@gyulaur:

Az a veszélyes ha kilógsz a sorból, akár lassu vagy akár gyors.

kpetya 2009.07.10. 10:29:43

@Bedi:

Utkereszteződés???

kpetya 2009.07.10. 10:33:30

@acel:

Kilométerenként 11,5mp ha jól számoltam.

Samott 2009.07.10. 10:33:45

@SilentSound: Koszonom, erre nem gondoltam volna... (mindket helytol eleg tavol van) Mindenesetre kegyetlenseg ilyen helyre mindenfele vedelem nelkul kitelepiteni oket... a szennyezett levegorol meg a zajrol mar ne is beszeljunk.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 10:33:48

@vwxyz: Ez a 0-on jellemző. Egy baleset esetén a szembe oldal is bedugul, mert a sok autista mind tátja a száját.

nikk rivers 2009.07.10. 10:41:24

@newtehen: :-)))

ott a pont.
Ideggyilkos 40es tempóval haladnak egyesek, és tényleg nincs előttük senki és semmi. miért kell egy tök üres útszakaszon 40-nel menni?! mert korlát van mellette? Autópályán is lelassít, ha hídra ér, vagy mi?
Persze a taxisok simán el-elkezdenek kivágódni a szembesávba előzgetni, az ökör biztonságos 40es tempója aktiválja a közveszélyeseket...

Bedi 2009.07.10. 10:42:01

kpetya:
Utkereszteződés???

A benzinkútnál, az utolsó tábla után a legközelebbi kereszteződés ferihegy 1-nél van.

Orltran 2009.07.10. 10:44:19

@Bedi: Én ott lemegyek a Gyömrőire, szal nem tom, de mintha a benzinkút után nem lenne több 50-es tábla.

Samott 2009.07.10. 10:44:43

@Bedi: errol mar volt vita itt, valami kreten ugy gondolta hogy a benzinkutnal kirakott tabla miatt neki ferihegyig 50-el kell mennie... aztan persze kiderult hogy a tabla a kihajto elott van, tehat a kihajto feloldja.

nikk rivers 2009.07.10. 10:45:19

@Bedi:
nem benzinkút kihajtója előtt van az 50es?
ami közútnak számít és ezzel kereszteződésnek?

biohazard 2009.07.10. 10:46:39

@newtehen: Tetszett, de egy ponton hibádzik: nincs jogod lassan menni:

26 § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.

kpetya 2009.07.10. 10:47:34

@Bedi:

Régen jártam arra, de a benzinkut után közvetlen van egy lehajtó, az is oldja a táblát.

De nagyon megerőszakolva a ferihegyi belefér a 25§(4)-be, igy gyömrői bármely utkereszeteződése oldja. :)

acel 2009.07.10. 10:47:40

@kpetya:
A shell kút és a gyömrői csatlakozás kb 2km.
János napi 40mp miatt zuborog és csattan a szembejövővel.

@Bedi
A gyömrőire lehajtó oldja a táblát?

esz_oszto 2009.07.10. 10:48:26

Feltetlenul el kellene bontani a szalagkorlatot teljes hosszaban. Tobb sav, nagyobb rugalmassag.

konrada 2009.07.10. 10:49:37

@Bedi:
Hát elég sok fél malacot kellhetett behordanod neked is, hogy átmenj a KRESZ vizsgán!;-))

(Ugyanis nem csak az a kereszteződés, amely + alakú, hanem minden egymást keresztező, vagy felhajtó út is, független a formájától.
És ilyen van a benzinkútnál mindkét irányban.

Ezért onnantól belépnek ismét a lakóterületen kívüli közlekedés szabályai.

kpetya 2009.07.10. 10:51:59

@acel:

A ferihegyi út vecsésig ~12km.

Bedi 2009.07.10. 10:52:55

Úgy emlékszem, hogy a benzinkútnál a lehajtó után van a tábla, utánna meg ferihegyik se le, se fel. A mi nincs szintben az nem számít.

kpetya 2009.07.10. 10:53:12

@biohazard:

Ezt nem eröltetném, mert megjelenik itt pár nagyokos és bizonygatni fogja neked, hogy a lányok miniszoknyájának nézegetése kell indok a lassuságra. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 10:54:39

@biohazard: Jaj, megvan rá az indokom, lelkecském....
A nyugdíjamból nem tudtam megcsinyátatni a fékeket, és a gumik is kopottacskák. Lekopott a téli minta nyáron a hőségben, de majd novemberben átszerelik a nyárit... Nem lehet ezzel az ótóval gyorsan menni, mert kikönyököl a taplasgömbfej-rugó.

fishermansfriend 2009.07.10. 10:54:47

Járok eleget arra, és azt vettem észre, hogy ha 60-al halad a gyorsforgalmi, akkor kb. ugyanannyi idő, mint a Gyömrői, mert ott meg van 2 lámpa. Amúgy én is utálom, aki indokolatlanul szüttyög, és ugyanúgy adnám neki a vazelinosdobozt erős feketével, mint aki az M7-esen képtelen a külső sávot használni Fehérvártól Pest felé.

konrada 2009.07.10. 10:56:56

@esz_oszto:
Ezekre problémának ott van, hogy az összes felüljárója 2x1 sávos. Rengeteg baleset lenne abból, ha előtte 3 sávból igyekezne mindenki az 1-be és persze lakott területen belül nem védett úton nem lehetne 90-nel menni, max 70-nel.

(Mondjuk az, hogy a Gyönrőin csak 50-nel ott, ahol nincs semmi, csak pár lepusztult, forgalmát vesztett telep, mint a csatári-volán közötti szakasz, hát elég f...ság és csak egyre jó: ott biztosra mehet a fotoháber.;-))

kpetya 2009.07.10. 10:57:39

@Bedi:

A benzinkút lehajtó után van egy szabályos kihajtó a gyömrőire. Na az oldja az 50t.

kpetya 2009.07.10. 10:59:12

@newtehen:

Na ja, de biztos vagy benne, hogy ilyen autóval részt vehetsz a forgalomban?

Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2009.07.10. 11:02:16

Még jó, hogy van bringasáv...
Nekem igazából azok az állatok tetszenek, akik a reptéri rendőrségnél átpályáznak a piroson a puhatestűeket veszélyeztetve...

bebb 2009.07.10. 11:02:47

Szerintem a pontosan senki nem tudja, hogy a gyorson mennyivel is lehet menni, mivel van seb. korlátozó tábla amit semmi nem old föl ! Az egész egy ideje múlt szar !
Idejön egy külföldi repcsivel és mi az amit először lát gyors + gyömi !!! Na ez az országimázs !!!

kpetya 2009.07.10. 11:03:50

@konrada:

Szvsz a benzinkút be/ki hajtója nem kereszteződés, ahogy a garázs/kert behajtó sem az.

Samott 2009.07.10. 11:05:30

@kpetya: Nem baj, szerecsere nem a te kresz ertlemezeseden mulik a dolog. ;)

kpetya 2009.07.10. 11:06:22

@bebb:

Fényképezz mán 1 ilyen táblát. Szvsz a gyömrői bármelyik szintbeni kereszteződése oldja gyorsforgalmi sebkorlátozóit.

Samott 2009.07.10. 11:06:35

(a benzinkut felhajtoja utan van egy kihajto is a Gyomroi utra, az mindenkeppen keresztezodesnek szamit)

kpetya 2009.07.10. 11:08:16

@Samott:

A benzinkút külön út? Vagy tán komolyan gondolod, hogy a kerti kihajtó útkereszteződésnek számít?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.07.10. 11:08:40

107:
nem kell a belső sávban alvadni, hanem ha jön egy gyorsabb el kell(ene) engedni! nem lesz dudálás, villogás, sávváltogatás! ha meg dolgozol akkor ne itt tépd a szádat, hanem dolgozzál, bár ahhoz lusták vagytok 99%ban...

pityke8 2009.07.10. 11:09:11

@acel: az a 40 mp a valóságban legalább 2 perc,néha több.
Ha ezt felszorzod mondjuk csak 100-zal (mert évente kb annyiszor tartanak fel) akkor legalább 3 órát ücsörögtél és fogyasztottad a benzined feleslegesen...
Arról nem beszélve,hogy ha már megszoktál egy normál tempót,abból nagyon szar visszavenni néhány óvatos versenyző miatt.
Szerintem

Bedi 2009.07.10. 11:10:18

Lehet, hogy rosszul, de úgy emlékszem, hogy a benzinkútnál az 50-es a Gyömrői kihajtúja után van. Ha előtte, az feloldja.

Mindenesetre a Gyömrői további kereszteződései biztos nem számítanak. Ahonnan nem lehet se fel, se lehajtani (pl nincs szintben, vagy szalagkorlát van, az nem old fel semmit)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.10. 11:10:59

@kpetya: Akármilyen út, ha van macisajt-tábla, akkor az útkereszteződés...

Balbekk 2009.07.10. 11:11:29

Kifelé a köki utáni felüljárótól a benzinkút utáni lehajtóig ötvenes tábla van érvényben. Százszor mentem arra, és csak egyetlen autóst láttam, aki betartotta volna.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.10. 11:16:19

@pityke8: Akkor is, csak arra írtam, hogy itt nem tudtak megegyezni, hogy a benzinkút kihajtója útkereszteződésnek számít-e, vagy nem :)

Ja, és mielőtt megkérdeznéd, ha STOP tábla van, akkor is :))

vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:16:49

@kpetya: "Szvsz a gyömrői bármelyik szintbeni kereszteződése oldja gyorsforgalmi sebkorlátozóit."

A Gyömrői és a gyorsforgalmi az két külön út, semmi közük egymáshoz, értem?

goumideaumineaux 2009.07.10. 11:18:02

Üdv, démosz!

Indítsatok valami mozgalomfélét, hogy tegyenek ki minimális előírt sebesség táblákat és megoldódik a probléma. Rendőröket is többet fogtok látni, ha lehet büntetni.

goumid, az észak-pesti okoskodó

killermoney 2009.07.10. 11:18:22

Pont múltkor néztem egy videót amerikai jogosítványszerzésről és ott mondták ha a tanuló 10 mérföldnél lassabban halad a megengedettnél azt megbuktatják mert az már túl lassú. Ez sztem jó szemlélet, tehát aki nem bír legalább 70-el menni ott ahol 90-el lehet az ne is menjen...

kpetya 2009.07.10. 11:20:59

@Bedi:

Ez nézőpont kérdése. Ismerek olyan topiclakókat akik szerint igen.

A kérdés az, hogy a gyömrői+ferihegyi 1 út vagy több.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 11:21:01

Egyébként kra mindegy, hogy a benzinkút kereszteződésnek számít-e. Lehajtó van a gyorsforgalmiról a Gyömrőire. Az viszont kereszteződés.

kpetya 2009.07.10. 11:21:47

@vwxyz:

25§(4) Olyan úton, amelyen három, egymástól elkülönített úttest van, járművel a középső és a menetirány szerinti jobb szélső úttesten szabad közlekedni. Az ilyen út középső úttestjén kétirányú, a szélső úttestjein egyirányú forgalom van.

bebb 2009.07.10. 11:22:00

Újra kéne gondolni teljesen a Ferihegy 1 - Hungária körút közötti szakaszt, mert ez tragédia ! Ha a gyorson lerobban egy autó, akkor gyakorlatilag fél órán belül bedugul a város ezen része és vele a komplett reptéri forgalom, nonszensz !!!

Samott 2009.07.10. 11:23:22

@kpetya: Jartal mar arrafele? Ahol a benzinkuttol be lehet sorolni a gyorsforgalmira ott a gyorsforgalmirol is ki lehet menni a Gyomroi utra... hogy a benzinkutra erolteted a kerti bejato dolgot, lelked ra (bar szerintem abban sincs igazad) ... de a Gyomoroi uti kihajtora nehez lenne ugyanezt rahuznod.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:24:14

@kpetya: Jaj, hát persze. A Józsi fiam okos gyerek, áttolták a műszakin. Akkor pedig megfelel, nem? papíros van, kérem. Jolival az asszonnyal pedig beszéltük, hogy nem költjük rá azt a 20000 Ft-ot, amibe kerülne, hanem inkább autózunk fél napot a tecsóba vásárolni, mert ott 1 ft-al olcsóbb a kifli. Vettünk is 400 darabot! Aztán meg biztonságos így is a kocsi, csak nem szabad 40-nél többel menni, meg kerülni kell a kátyút. Esőbe úgy sem azzal megyünk, amióta lyukas az alja, városba meg elég az egyik lámpa is, a másik úgy sem ég. Nem is volt baleset miattam sosem, csak a sok őrült száguldozó miatt!

kpetya 2009.07.10. 11:24:49

@vwxyz:

Attól, hogy más a nevük, a kresz alapján még lehet 1 út.

kpetya 2009.07.10. 11:26:40

@Samott:

benzinkút ügyében már én is kételkedem, lehet az külön út, de a kerti kihajtó 100%, hogy nem útkereszteződés. Ui kizárt hogy macisajt hiján jobbkezet kelljen adnom annak aki kihajt a kertjéből.

cso zsi 2009.07.10. 11:28:56

@Bedi:
Vedd a fáradságot, és keress vissza itt az autózz blogon ugyanebben a témában.
Pár kép van mellékelve a benzinkúti kihajtóról, ami menetiránytól függetlenül oldja a táblát.

Samott 2009.07.10. 11:29:00

@kpetya: A kerti kihajtoban nincs vita, az nem keresztezodes. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:29:25

@kpetya: Jajj, gyermökeim, hát minden út rómába megyen, nem? Akkor meg hogyan útkörösztöződés?

Dzsózi 2009.07.10. 11:29:51

A benzinkút után van egy lehajtó, ami nyilván oldaná az 50-et. Azonban tehetséges hatóságaink ezen "kereszteződés" közepén megismételték az 50-et, amit a lehajtó után nem oldottak fel (nem fért volna el egy 5. tábla a meglevő 4 mellé az oszlopra [egyébként ugye 3 tábla lehet egy oszlopon])

Én azt gondolom, hogy azt a "szakembert", aki azt a kereszteződést feltáblázta, azonnal ki kellene rúgni onnan, ahol van, és elküldeni egy ismétlő KRESZ-tanfolyamra. Egyébként mi a nyavalyáért nem lehet egyértelművé tenni ezeket a dolgokat akkor is, ha az illető szerint egyértelműen kikövetkeztethető? Szerinem rohadtul nem egyértelmű, nyugodtan kitehetnék a 90-es táblát a lehajtó utáni magasságkorlátozóra (már ha szerintük 90-nel lehet menni.) És nagyon sok más helyen is segítene, ha egy "redundáns" táblával egyértelművé tennék a helyzetet, de ez a kereszteződés egy állatorvosi ló.

Másik: a vasút feletti felüljáró egyik irányban 50, a másik irányban 60. (Tök feleslegesen egyébként.) Ezt így hogy?

A harmadik: miért nincs kötelező legkisebb sebesség, mondjuk egy 70-es, az elején mindkét irányból? Aki fél a két korlát között, mehet másfelé, ugyanoda jut.

Szóval az ostoba táblázó bürokraták húzzanak utcaseprőnek.


Negyedik: jqa azoknak a BKV-sofőröknek, akik 60 helyett óra szerint (lejtőn) 45-tel tolják befelé.

tizenx kilométernél nem mindegy, hogy 40, 60 vagy 90 a sebesség.

kpetya 2009.07.10. 11:34:09

"A Józsi fiam okos gyerek, áttolták a műszakin. Akkor pedig megfelel, nem? papíros van, kérem."

Az ok, hogy a 5§(1)a-nak megfelel, de a b. pontnak már nem. És az 5§(2)nek sem. Hogy a kormányszerkezet hibáját ne is emlitsem. :)

Der Beste 2009.07.10. 11:34:42

@killermoney: Igazad van.
Vagy rakja ki a vészvillogót, vagy húzodjon le, vagy álljon meg, ha már nagy a sor mögötte.

Aki városon kívül, jó műszaki állapotú személyautóval, egyenes úton, egy meleg tavaszi napon, napsütésben, nem bír legalább 70-el menni, az ne üljön autóba, vagy legalább ne menjen ki a városból.

kpetya 2009.07.10. 11:36:16

@newtehen:

desifirozd ezt néköm lecci.

vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:36:26

@kpetya: Párhuzamosan haladó, de külön azonosítóval rendelkező, sok helyen még szintben is elkülönített utak. Hogy mást ne mondjak, jogi értelemben az egyik lakott területen belül halad, a másik pedig kívül. Ez nem azonos az idézett szervizutas történettel.

kpetya 2009.07.10. 11:37:27

@Der Beste:

De ha 1x olyan szép a táj. Lehuzott ablaknál 30 felett tönkremegy a frizum és nem hallom a madarak csicsergését. :)

vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:37:31

@kpetya: ... és az egyik főút, a másik pedig autóút.

kpetya 2009.07.10. 11:40:22

@vwxyz:

Váci út és annak szerviz útjai? Akkor azok is külön utak?

kpetya 2009.07.10. 11:41:49

@vwxyz:

Az autóút az amin csak autók közlekedhetnek vagy amin 110km/h a megengedett? :)

Simet 2009.07.10. 11:41:52

Ment már ezen az úton előttem egy munkagép is 30-al.
Persze meddig? A shell kútig, ameddig én. Majdnem agyvérzést kaptam.A teherautók mindennaposak rajta...
Amúgy pedig aki nem tud 90-el menni, az menjen a gyömrőin.

randomuser1 2009.07.10. 11:44:29

kövezzetek meg, de szerintem a gyorsforgalmi az azért gyors mert nem keresztezi út meg lámpa, de attól még a sebesség szabvány ötven, kivéve ahol tábla engedélyezi a nagyobb tempót.

kpetya 2009.07.10. 11:45:59

@vwxyz:

Ha igazad lenne, akkor nem értem miért van 1irányú forgalom az egyes oldalakon?!

MrZed001 2009.07.10. 11:46:26

A megoldás egyszerű, ki kell oda tenni pár 90-es táblát, attól rájön a sok majom, hogy lehet itt menni.
A lassan hajtást pedig igenis büntetni, az miatt van a sok teljesen felesleges előzés, abból meg a sok baleset-frontálpuszi.

Ki kellene találni valami spéci jelzést, amiből az előttem haladónak azonnal leesne, hogy éppen a szabályoknak ellentétesen überlassan megy (1xduda nem jó, refi szintén, talán 2xrövid +1 hosszú duda vagy valami ...).
Nekem még úgy tanították, hogy ha nincs akadályozó tényező (jég, hó, köd, sűrű eső), akkor megengedett max +-10%-al KELLLLLL menni.

SzZ 2009.07.10. 11:46:37

A "gyorsforgalmi" legnagyobb problémája a hirtelen elszánásból elkövetett udvariaskodás Kökinél. Valaki hirtelen elszánással (és nagy fékezéssel) beengedi az ott felhajtókat, ennek eredményeként ostorcsapásként fut végig a soron a fékezési hullám, és a Határ úti felüljáróig (kb. a Budapest tábla vonaláig) megáll mindenki. Lehet hogy az "udvarias" meg sem állt, de hátul percekig állnak miatta!

Bedi 2009.07.10. 11:51:34

Ez az autóút érdekes. Definicó szerint az az autóút, ami annak van táblázva.

SzZ 2009.07.10. 11:53:57

@XXXXXXX:
És akkor miért van "Budapest vége" tábla az elején a Határ útnál, és "Vecsés kezdete" a végén? (Illetve, a másik irányból nyilván fordítva.)

Arra is felhívnám a figyelmet, hogy - mivel nem lakott terület - a gyorsforgalmin kötelező (lenne) világítást kapcsolni!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:54:50

@kpetya: Jaj, a kormányszerközet hibája nem tudom mi... Nem politizálok én már édős fiam azóta, hogy a bályám meghalt a német fogolytáborban! Kiösett szögény az őrtoronyból részegön, oszt pont rája az aknamezőre. Azóta ölég szétszórt szegény... Ezt a szögény kis ótót sem a szövetségös japók csinyáták, hanem itten a magyarok. Nem tudom melik pontnak felöl meg, de néköm pont megfölel. Ha kilógatom oldalt a kasza élit, még a telökre is kijárunk az asszonkával. Mondja is néköm a múltkor a rendőr! Papa! nem kénő erre az ótóra ablaktörlő? Mondok én neki erre: Minek fiam, úgy sem látok a szemüvegem nélkül, elporoszkálok itt a belső sávban. Aztán adtam Néki egy kis zsebpénz, mondta is a Joli, hogy ezek a rendőrök is egyre dágábbak.
Még szerencse, hogy az Imre fiam is az, de hát mi lönne szögény, már az oviba megbukott gyurmázásbú...

randomuser1 2009.07.10. 11:55:10

@kpetya: most ez miért releváns? kb azóta nem jártam arra mióta megnyitották az emnullást, de elötte sokat filóztam h mennyi is a megendegett tempó, viszont sose jöttem rá.

acel 2009.07.10. 11:56:20

@pityke8:
A 100 esetből 50-et vonjal le, mert következő lámpa úgyis feltart.
Ha nincs évi 3 órád a munkába járásra, akkor aludja a munkahelyeden. Napi 2 órát közlekedek, az az 5 perc nem oszt naponta.
A másik lehetóség hogy megsérülsz, ottmaradsz a felesleges előzés miatt. kb 50 év/20000=24 óra átlagosan kb ennyi időt veszithesz a felesleges kockázat miatt Melyik a jobb érték?

cso zsi 2009.07.10. 11:56:52

@kpetya: Meglehetősen külön utak.
A szervizutak 30-as táblával, fekvőrendőrrel, míg Újpesttől a Dráva-Dózsa Gy útig 70 km/h.
Tetézés, hogy a Turbina utcánál a szervizút alárendelt lett a betorkolló Turbina utcával szemben.

randomuser1 2009.07.10. 11:57:33

@SzZ: csak azért mert a butapest vége tábla után párszáz méterrel jön butapest belterülete, házakkal, uccákkal, ilyesmikkel.

biohazard 2009.07.10. 11:57:44

@XXXXXXX: Meg kivéve ha lakott terület vége tábla van...

cso zsi 2009.07.10. 11:59:33

@XXXXXXX:
Félre tetszik beszélni.
Az elején/végén van egy-egy "lakott terület vége" tábla, ami helyből felemeli a sebességet 90-re.
Ez van két helyen 50-re korlátozva, útkeresztezéses-torkolatos feloldással.

Alapvető élelmiszer 2009.07.10. 12:02:02

@MrZed001: Illetve alá a kék alapon fehér "minimális haladási sebesség" táblát. Pl. egy szép boltívben a Gyorsforgalmi fölé Így senki nem mondhatja, hogy "az a másik útra vonatkozik".

kpetya 2009.07.10. 12:08:58

@XXXXXXX:

Mind2 végén ott a laktervége tábla.

kpetya 2009.07.10. 12:12:08

@cso zsi:

Ez is csak egy vélemény, mint az enyém. Én a kresz alapján 1 útnak látom. Idéztem, hogy mi alapján. 1út 3 úttesttel, mindegyikre más táblák vonatkoznak.

SzZ 2009.07.10. 12:12:42

@XXXXXXX:
Ha megnézed, a Shell kút lehajtóján meg "Budapset kezdete" van, ez is arra utal hogy a lassúforgalmi közlekedésjogi értelemben nem lakott terület. Attól függetlenül, hogy a közelében vannak házak, és az is lehet, hogy a telekkönyvben a nyomvonala belterület...

MrZed001 2009.07.10. 12:13:19

Hiába ott a Budapest vége tábla, ha nem érti a parasztja, hogy dühát hogy lenne vége a lakott területnek, amikor itt ezza k.baszottul sok ház, meg fél hogy az új szabályok szerint 3 havi lakástörlesztését bevasalják rajta ha 90-el megy, és csak 50-el lehetne.

90-es táblát oda, legyen végre egyértelmű !

MrZed001 2009.07.10. 12:14:33

@Alapvető élelmiszer: jaja, a kezdeténél kellene ilyen tábla, hogy min 80, aki nem az el jobbra.
Jogos.

insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 12:22:56

sokX: most azonnal add vissza a jogosítványod, a gyorsforgalmit pedig kerüld el nagy ívben. Szerinted a Budapest végét jelző tábla mi a fenének van kint?
Ja, külföldre se menj, ha ennyire nem tudod értelmezni a táblákat.
Aluljáróból sikerül feljönni a megfelelő helyen?

cso zsi 2009.07.10. 12:23:14

@kpetya: A vélemény és a Kresz között jelentős különbségek vannak, sokan "rugalmasan" kezelik, mert véleményük szerint fölösleges egy korlátozás.
Közigazgatásilag egy út a Váci, az Andrássy, a Kacsóh Pongrácz, a Nagykőrösi út is a hozzá tartozó szervizúttal, azokon drasztikos korlátozásokkal, és mindenek előtt egyirányú forgalommal.
A Gyorsforgalmit akár vehetnénk önállónak is, mert jelentős különbség a többihez képest, hogy nincs rajta jelentősebb mennyiségű fel-lehajtási lehetőség.
A cső egyik vége az Üllőin, a másik vége F1-nél.

kpetya 2009.07.10. 12:23:17

@MrZed001:

Akkor te kitiltanád onnan a buszokat, teherautókat?

kpetya 2009.07.10. 12:26:56

@cso zsi:

Nem az a kérdés, hogy közigazgatásilag 1 út-e. A körút 1kfele A kerületé a másik meg B-é. Akkor azok külön útak?

kreszfogalmilag amiket felsoroltál 1 útnak számitanak, több úttesttel.

Orltran 2009.07.10. 12:31:08

@acel: És mi lenne, ha aki nem bír haladni, az nem is menne oda, aztán nem kellene filózni sem azon, hogy előzni, vagy nem előzni? Jól írta itt valaki, a közveszélyes lassanhajtás aktiválja az ön- és közveszélyes előzőket.

macsak 2009.07.10. 12:35:17

Valamikor volt előírt minimális sebesség - akkoriban talán egyetlen helyen létezett ilyen tábla, pont a gyorsforgalmin. Aztán egy busz ezzel a sebességgel nem tudott az úton maradni, lesodródott, tucatnyian meghaltak.... Lehet, hogy a táblakihelyezők erre emlékeznek és kegyeletből nem vállalják föl a kék táblát. (ja mindez úgy 58 körül történt)

Samott 2009.07.10. 12:36:37

@kpetya: A teherautok mar most is ki vannak tiltva...

cso zsi 2009.07.10. 12:41:01

@MrZed001:
Nem véletlenül jelentek meg a név nélküli, ábrás táblák a lakott terület kezdetére és végére.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAA$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAD$BBMP_0.png

Lehet, abból többet ért, hogy elhagyja a tornyos kisfalucskát.

dove 2009.07.10. 12:42:48

Robogoval ra lehet hajtani amugy? -mert hogy tabla nem tiltja kulon, kvazi jogosan mehetnek lassan..

Samott 2009.07.10. 12:45:28

@dove: En mar biciklist is lattam rajta... a te eleted, ugy dobod el ahogy neked tetszik. ;)

randomuser1 2009.07.10. 12:51:32

@insert_click: ne aggódj, nagy ívben kerülöm mióta van helyette emnullás :)

MrZed001 2009.07.10. 12:52:42

@kpetya: IGEN, kitiltanám onnan, mint ahogy a teherautók ki is vannak tiltva.
Azért gyorsforgalmi, hogy (önmagát magyarázza): gyorsan menjen a forgalom.
Ezt meggátolja egy 50-es (kor vagy kmh) öregúr, vagy egy lassú busz ?
Meg.
Akkor mi értelme is van gyors forgalomhoz gyorsforgalmit építeni?
Semmi.

Ennyi erővel autópálya sem kell, mert ott is mehetne mindenki 80-al ...

Baleset minimális sebesség elérése miatt?
Olyan eleve ne menjen nagy sebességű útra, aki 50 felett szédül, vagy sz.r a járgánya.
Menjen szépen körbe a kertek alatt ...
Ha meg ráment, és elszállt (v. elájult) annál a sebességnél, akkor még a gatyát is leperelni róla !

Húzzunk bele! 2009.07.10. 12:57:29

HAHA, már ott is 150el akartok menni?

2009.07.10. 13:00:12

tényleg aki lassan megy a gyorsforgalmin azt le lehet dudálni ? vagy mit lehet tenni ellenük ?

randomuser1 2009.07.10. 13:07:33

egyébként a google maps szerint kb a második terminál felhajtójánál van vége butapestnek, szal tőlem mindenki annyival rongyol ott amennyivel akar, ha a gyorsforgalmi szerintetek azért gyors mert ott leszabályozásig lehet tolni a kocsit,és nem azért, mert elszigetelve fut a város közlekedésétől, nem szakítja meg kereszteződés/gyalogátkelő, lámpa, akkor hajrá, induljon a verseny...

totyatotya 2009.07.10. 13:14:30

nemtom mit kell ezen ennyit rugozni.
ott a bp vege tabla? ott van. lakott teruleten kivul mennyi a max? 90. akkor annyival lehet menni.
a feluljaronal kinn az 50/60 tabla, ami szepen fel is van oldva nem sokkal kesobb, az is teljesen egyertelmu.

konkretan ezen szerintem felesleges a szajtepes. (azt mondjuk kiherelnem aki a gyorsforgalmira tette a sarga buszokat)

totyatotya 2009.07.10. 13:15:30

@XXXXXXX: te elolvastad hogy pontosan mirol van sz? leszabalyozas? verseny? hulye fasz-e vagy??

randomuser1 2009.07.10. 13:18:32

@totyatotya: persze ez nem kérdés, csak szerintem ott ötvennel lehetne menni max...

cso zsi 2009.07.10. 13:19:14

@dove:
Valóban csak egy 3,5 tonnánál nagyobb tgk-t tiltó, és magasságkorlátozó tábla van az Üllői úti feljáratnál.
Egy háromsávos út legbelső sávjában.
Ahová se mopedes, se bringás nem mehet, csak kanyarodási szándékkal.
Tudom, a felüljáró már önmagában kanyarodik, így "tetszés szerint" értelmezhető a dolog.
A problémásabb, hogy a KöKi melletti felhajtónál sincs tiltva.
Bár a benzinkút után (ami előtt "érdekes" módon van egy Budapest tábla) A Gyömrúi űti kihajtónál van egy táblasor a magasságkorlátozó előtt.

A norc.hu -n elég jól meg lehet nézni, sajnos nem minden tűéles.

Zsola777 2009.07.10. 13:30:00

A legjobb, amikor a Stadionnál az Árpád híd felé a kereszteződés utáni második lámpánál kereszteződésben is megállnak, mert azt hiszik, hogy a lámpa arra vonatkozik. Szánalom.

qwe123 2009.07.10. 13:34:07

A reptéri gyorsforgalmi az az út, amit telipakolnék traffipaxal, és az indokolatlanul lassan haladókat is megbüntetném.

Vecsés felé ki van téve olyan sebességkorlátozó tábla, ami szerintem nincs feloldva.
Én mondjuk soha nem tartom be.

Befelé is van seb korlátozás a belváros közelében, szerintem felesleges.

Ferihegynél a határőr és egyéb teherportákhoz lámpás kereszteződés van, ami óriási dugókat okoz reggel, pár oda lehajtani akaró autó miatt. Ezeket a lámpákat megszüntetném, vagy átállítanám, mert óránként pár autó miatt állít meg óránként több ezer autót. Napközben nem okoz dugót, mert kevesebb az autó, de reggel sokkal hosszabb, vagy megszakítás nélküli zöldekre lenne szükség.

A másik gázul beállított lámpa az új 4-es és az üllő-ecser utak lámps kereszteződése, ahol szintén a rövid zöldek miatt akár 800 méteres, 10 perces kocsisorok is kialakulnak csúcsidőben. Az már csak hab a tortán, hogy a köc sög autóstársak a lámpa előtt 10 méterrel karnak sávot váltani, mert ugye nekik akkor jut eszükbe, hogy nem a tök üres kanyarodósávban e helyük, hanem a legalább 600 méteres egyenesen haladó torlódó sorban. A többiek úgysem sietnek.

Azt bírom, hogy vannak, akik pl. a fiumei úton akkor is így közlekednek, ha tök üres az út. Egyszerűen ezt szokták meg, a kanyarodó sávba sorolok, és majd a lámpánál átdúródik a másikba.

Orltran 2009.07.10. 13:41:44

@cso zsi: Mi abban az érdekes, hogy a benzinkút előtt van egy Budapest tábla? Pont ezt magyarázzák itt az emberkék, csak páran még mindig nem értik (XXXXXXX), a gyorsforgalmi út lakott területen kívül esik. Mikor ráhajtasz van egy Budapest vége tábla. A benzinkútról kimehetsz a Gyömrőire, ami belül van Budapesten, ám oda nem teheted a Budapest táblát, mivel oda bemehetsz a Gyömrőiről is, ami nem külterület... Nem értem mi olyan nehéz ebben, a gyorsforgalmin, ha egyéb tábla nem korlátozza 90-el lehet menni max. XXXXXXX, neked is, ott a Budapest vége tábla, mikor az Üllőiről lehajtasz a Gyorsforgalmira, a felüljáró után, a másik végénél pedig mikor kijössz az 1-es terminálról és felhajtassz a gyorsforgalmira, ott a vége tábla, a másik oldalon meg a Budapest tábla. Nem a google maps határozza meg, KRESZ szempontból hol van vége a városnak, jól is néznénk ki.

qwe123 2009.07.10. 13:44:30

ja, és a kökinél történő le és felhajtást is megtiltanám, mert tökre balestveszélyes, nem csak torlódást okoz. a buszoknak engedném meg egyedül. úgy, mit ahogy egy új bejáratot is nyitottak a buszoknak. ki van téve a záróvonal, kivéve bkv tábla, és két kamera, hogy legyen visszatartó erő. főleg, hogy a kökinél kisoroló autók, amig kiszáll anyuci, igen gyakran agy komplett csuklósbuszt is feltartanak. ezek a lehetőségek nem az autósoknak épültek. a benzinkútnál töténő ki és beszédelgések szintén veszélyesek, és indolotlan torlódoskat okoznak. kifelé még haggyán, de a benzinkútnál bejönni...

Alapvető élelmiszer 2009.07.10. 13:46:03

@macsak: Akkor ennyi erőből a nulláson már rég csak ekhós szekerek mehetnének, mert annyi a baleset. Hiszen ugye autóúton minimum 60 km/h a sebesség.
Nem is értem, egyes buszjáratok mi a túrót keresnek ezeken (172/272, 123, 138), mikor a BKV belső szabályzatában tiltja az 50 km/h-nál gyorsabb haladást. Vagy a KRESZ-t sérti meg vagy a munkáltatói előírást. Pedig azok a kék bálnák is tudnak menni, garázsmenettel mentem már 70-nel, Budaörsin is toltuk már 80-nal.

qwe123 2009.07.10. 13:47:30

az, hogy a gyorsforgalmi NEM BUDAPEST, onnan lehetett megtanulni, hogy a 80-as években az összes taxis DUPLA TARIFÁVAL (mondván ez itt vidék) vitte rajta az utasokat.

gonoszboszi 2009.07.10. 13:52:30

Sztem ezt a problémát pontosan érti, aki gyakran jár arra. Nem azonos a Gyömrőivel, mert az a ferihegyi gyorsforgalmi út, hivatalosan NEM lakott terület, hanem országút. És q*va idegesítő, amikor valaki feltartja az egész sort az andalgásával mert nem tud/akar/mer gyorsabban menni, és cseszik kimenni a Gyömrőire, mert az már bonyolult a kapszula-agyának. Ha nem lenne alternatíva, aszondaná az ember: istenem nem vezetünk egyformán. De van.Grrrr.

cso zsi 2009.07.10. 13:53:19

@Orltran: Ne nekem magyarázd, hanem a lassújáratúaknak.
Az "érdekes" épp azért, mert hát korábban van már egy "Budapest vége" tábla.
Azért kell, mert a benzinkúton elvileg van egy műanyag fal a kétféle forgalom elválasztására, gyakorlatilag meg boldog-boldogtalan fel/lehajtónak használja.
Ami -meg kell vallani- sokszor szükséges.

randomuser1 2009.07.10. 13:55:11

@newtehen: zetorral...
@Orltran: így már érthető, de úgy néz ki, én vagyok az egyetlen akikek eszébe jutott megkérdezni h miért is, a többi csak tolja rendületlenül, 50-el. namost, ha a butapest vége tábla alá kitennék kiegészítésül pl h "gyorsforgalmin végig b+" az nekem, meg a többi kevéssé tehetséges kreszrejtvényfejtő autósnak eléggé informatív lenne, esetleg kiraknának egy 90-es táblát,az még annál is hatékonyabb. Egyébként természetesen nem a googel maps határozza meg, csak megmutatja, de az sem járja h a város közigazgatási határa nem esik egybe a közúti szabályozással és erre nem hívják fel az ember figyelmét.
Tévedések elkerülése végett, én személy szerint legalább annyival megyek, amennyivel a többi bolond körülöttem, szal nem miattam vannnak pesten dugók, sőt...

clementino1 2009.07.10. 13:55:57

@Samott:

bocs, ha már válaszolt erre vki, nem olvastam végig a kommenteket, de én úgy tudom, hogy az a 2 biztonsági azért van ott a gyorsforgalmi felüljárónál, mert intelligens fiatalemberek kővel dobálják onnan az alatta lévő metrót, és ebbe majdnem belehalt egy metróvezető, ill. pár hete fémrácsot dobáltak a sínre, amitől majdnem kisiklott a szerelvény.

kpetya 2009.07.10. 14:08:26

@Samott:

Lehet a lánchidon biciklizni?

mr_x 2009.07.10. 14:09:31

Meg kene valtoztatni a kresz-t angol mintara :-)
Ha van tabla akkor az ervenyes. Ha nincs, akkor harom eset van:
1) 2* 2 vagy tobb sav kozepen elvalasztva = 70 mph
2) nem az 1) es nincs utmenti kozvilagitas = 60 mph
3) nem az 1) es van utmenti kozvilagitas = 30 mph

Bar itt meg bejonne az hogy a nem-gyorsforgalmin vannak lampak :-o
Akkor mas nem segit csak a tablazas megismetlese parszaz meterenkent

kpetya 2009.07.10. 14:10:07

@MrZed001:

Azért ne kiabáld le a hajam. :)Csak céloztam rá mit jelent ha kitennénk a kitelező legkisebb seb táblát. :)

kpetya 2009.07.10. 14:12:13

@XXXXXXX:

Nem öcsi, nem. A gyorsforgalmira a lakott területen kivülre vonatkozó kresz vonatkozik. pl szemgépkocsi max 90km/h az út és látásiviszonyoknak megfelelöen, világitást felkapcsolva stb.

randomuser1 2009.07.10. 14:20:25

@kpetya: ez valami unalmas vacak, sok betű, kevés kép...

kpetya 2009.07.10. 14:23:14

@XXXXXXX:

higgadj le. Azért tették ki oda a lakter vége táblát, hogy a lakott területen kivüli közl szabályok legyenek érvényesek. Ugy, ahogy az m0 is autóút, de csak 80 a megengedett, de igy alapból ki van tiltva onnan néhány jármű.

kpetya 2009.07.10. 14:24:43

@XXXXXXX:

Ez utoljára Gorcsev Ivánnál jött be. Vagy nála sem. :)

Ráadásul ebben igenis sok kép van. Szines táblák magyarázattal. :)

Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2009.07.10. 14:27:00

Na emellett énse mehetek el szó nélkül. Tiszta szívemből gyűlölöm azt a sok marhát aki 30-50-nel képes tötymörögni a gyorsforgalmin:( Őket fogja a forradalom először... Ha nem képes legalább 70km/h sebességet belőni magának akkor mi a f*szt keres ott. Teljesen idegbeteg vagyok tőlük, mielőtt leadom a kocsit a méh-be tuti beledöngetek egynek a hátuljába 90-nel. Aztán majd mondogatom, hogy jaj bocs nem tudtam elég gyorsan reagálni a fékezésedre:) Na persze lehet inkább nekem nem kéne kimennem az utakra:D

Jalos 2009.07.10. 14:29:49

1. Gyorsforgalmi 90, habár valahol olvastam hogy a rendőrség vélamenye "állítólag" az hogy a KRESZ szerint a kihajtó nem oldja a korlátozásokat. Ez ugyan szerintem hülyeség.

2.
@cso zsi:
"kreszfogalmilag amiket felsoroltál 1 útnak számitanak, több úttesttel"

A szervízúttal rendelkező utak azok szerintem TÖBB útnak nyilvánulnak, hiszen lehet rajtuk más az alsőbségi viszonyok, ráadásul nincs jobbra tartási kötelezettség a szervíz út felé.

Jalos 2009.07.10. 14:30:44

@Zsola777: legjobb, amikor a Stadionnál az Árpád híd felé a kereszteződés utáni második lámpánál kereszteződésben is megállnak, mert azt hiszik, hogy a lámpa arra vonatkozik. Szánalom.


A szánalom az aki nem ismeri a kreszt, és nem áll meg a priso lámpánál, hogy a Tábornok utcából kikanyaródok ki tudjanak jutni a kőrútra.

kpetya 2009.07.10. 14:33:37

@Jalos:

"A szervízúttal rendelkező utak azok szerintem TÖBB útnak nyilvánulnak, hiszen lehet rajtuk más az alsőbségi viszonyok, ráadásul nincs jobbra tartási kötelezettség a szervíz út felé. "

Akkor még1x.:

25§(4) Olyan úton, amelyen három, egymástól elkülönített úttest van, járművel a középső és a menetirány szerinti jobb szélső úttesten szabad közlekedni. Az ilyen út középső úttestjén kétirányú, a szélső úttestjein egyirányú forgalom van.

Vagyis 1 út, 3 külön úttesttel. Márha tudod mi a különbség út és úttest közt.

Samott 2009.07.10. 14:35:48

@kpetya: Nincs rajta pedal... ;)

MrZed001 2009.07.10. 14:54:31

@kpetya: bárkinek leordítom a fejét, aki nem képes a +-10%-ot folyamatosan tartani :))
Hajad rajtad marad.

Joooe 2009.07.10. 14:56:55

Megjegyzés, mert a hozzászólásokból úgy tűnik nem egyértelmű :)

Nem csak tábla és útkereszteződés, a lakott terület (táblával jelölt) határa is feloldja a korábban szabott sebességkorlátozást.

Kereszteződésnél pedig mindegy, hogy a betorkoló út honnan felhajtó/lehajtó, egyirányú-e, hogy földút-e, stb. Kereszteződés -> feloldja.

Joooe 2009.07.10. 14:57:55

@MrZed001: a +- 10%-kal teljesen egyetértek! Kb. ez az egészséges ritmusa a közlekedésnek. Sokkal gyorsabban se és lassaban sem illik,,,

Ro3 2009.07.10. 15:00:44

Ezt tetszik. Ír egy posztot, és az a vége, h "No comment". Bakker. Hüje a posztoló, és ezért tart itt az ország...

58múltam 2009.07.10. 15:10:00

@qwe123: Azok a lámpák hurkosak: csak akkor adnak zöldet a ki- és beforduló forgalomnak, ha van olyan. A lámpák nélkül sohasem tudnék bemenni a munkahelyemre, sem hazamenni. Valamint még, vagy 5-600 ember. A Gyömrőin reggelente befelé nem emiatt van a lassú haladás.

58múltam 2009.07.10. 15:14:35

@MrZed001: A gyorsforgalmi nem létezett 58-ban... Valamikor, úgy emlékszem, 65-ben, vagy tán 66-ban alakították ki.

Orltran 2009.07.10. 15:39:39

@Jalos: És ezt a gyorsforgalmira mondta a rendőrség? Mert azt pl még érteném, ha ugye egy autópályán a lehajtó nem oldja az előtte elhelyezett 110-es táblát, viszont ez ott felhajtó is, ugyanis a benzinkútra be lehet menni a Gyömrőiről is, és onnan fel a gyorsforgalmira, ergo aki onnan jön nem láthatja, hogy előtte van egy 50-es tábla, így oldania kell.

58múltam 2009.07.10. 15:39:47

Nem vagyok KRESZ tudor, de azt megjegyeztem, hogy a KRESZ nagyon logikus. Ezért elhiszem (és így is tudom), hogy a kereszteződés akkor oldja fel a korlátozó tábla hatályát, ha azon az adott útra rá szabad hajtani, másként fogalmazva, ha csak lehajtani lehet (szabad), akkor nem. Az oka pedig az, hogy az, aki felhajtott az adott útra, az nem sejtheti, hogy ott korlátozás van, ha egyszer nincs ott tábla. Tehát: ha rá lehet hajtani, meg kell ismételni a táblát! Ha csak le, akkor nem, mert aki addig ott haladt, és nem ment le, az ismeri a korlátozást, új résztvevő meg nem kerülhetett oda.
A gyorsforgin a benzinkútnál van ráhajtás, tehát feloldja az 50-et. Nagy ravaszul azonban, épp a kihajtással egyvonalban, a bal oldalon van egy 50-es tábla! Na, én arra azt mondom, hogy az én oldalam a jobb, tessék a táblát oda tenni. Én a bal oldalt nem nézegetem.

Orltran 2009.07.10. 15:44:20

@58múltam: mondjuk én kifele mindig lemegyek a Gyömrőire, így nem tudom, viszont visszafele a benzinkút előtt nincs 50-es korlátozás, csak egy picit korábban van a tábla, így fura lenne, ha kifele 50-el lehet menni, befele meg 90-el, nem?

kpetya 2009.07.10. 15:59:09

@58múltam:

Erről már több helyen több vitát folytattam, mikor old a kereszteződés. A hatályos szöveg nem tartalmaz kivételt, igy nem logikus módon még az olyan kereszteződés is old amit nem is látsz (pl hungária-mimóza utca, csak az út 1k oldalán van utkereszteződés, mimózából nem lehet balra kanyarodni a hungáriára, ennek ellenére mind a két oldal korlátozó tábláit oldja).

58múltam 2009.07.10. 16:00:42

@alte trottel: Nem. A gyorsforgalmi út nem épült se 42-ben, se 43-ban. A Gyömrői út, 2x3 sávval, az igen.

58múltam 2009.07.10. 16:03:09

@kpetya: Idézd azt a hatályos szöveget, kérlek!

58múltam 2009.07.10. 16:08:24

@Orltran: Szerintem az volt mögötte, hogy segítsük a fel- és lehajtást egy 50-es korlátozással. Pest felé ilyen nem volt, arra lehet menni (nem 90-el, mert 80-as tábla volt T1-nél). Mostanra a BKV busz behajtás okán befelé is van 50.

Bedi 2009.07.10. 16:26:20

58múltam:

Ugyan szerintem is az volna logikus, hogy csak akkor old fel a kereszteződés, ha ott újak jöhetnek (akik nem láthatták az előzményt), a kresz egyértelmű, a lehajtó is számít:

1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Tehát a benzinkút utáni lehajtó (elágazás) számít, de a továbbiak Ferihegy I ig (Csévéző és társai) nem.

kpetya 2009.07.10. 16:29:55

@58múltam:

Jaj, ne már. :)
14§(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.

k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Sehol nincs, hogy ilyen-vagy-olyan utkereszteződés oldja.

Dzsózi 2009.07.10. 17:28:54

Egyébként a benzinkút utáni magasságkorlátozón előzni tilost feloldó tábla van. Az előzési tilalmat is feloldja az útkereszteződés.

Egy 50-es tábla, csak a menetirány szerinti baloldalon (!) a benzinkútról kijövő gyorsítósáv, ill. a lehajtó kellős közepén van (ez a kettő ugye ugyanaz a sáv)

Így jogos a kérdés: kinek szól az 50, miért nincs feloldva, vagy miért van ott egyáltalán, ha csak a magasságkorlátozóig érvényes (a benzinkúti lehajtó után is van 50), és az előzni tilos akkor minek van a magasságkorlátozónál feloldva, vagy ha az fel van oldva, akkor az 50 miért nincs (mozgó j-re vonatkozó korlátozás vége tábla az előzni tilos vége tábla helyett) A kitáblázó arra gondolt, hogy akkor Ferihegy 1-ig kifelé 50? És ha igen, akkor vajon befelé miért lehet 90-nel jönni, és miért nincs megismételve a magasságkorlátozón?

Ugyan törjék már le azoknak a kezét, akik ezt így megtervezték és kitáblázták! Valaki pedig fújja már le azt az 50-es táblát. Köszönettel.

acel 2009.07.10. 17:40:19

@Dzsózi:
A le/fel hajtón elhelyett tábla kb ott van ahol záróvonallá válik a lehajtó. A szándék sz az volt sztem hogy a lehajtón 50, de a gyorsfolgalmi úton feloldódik az előző 50 (Ahogy a autópályára sem szokott vonatkozódni a lehajtón lehelyezett sebesség korlátozó tábla.
A lehajtón azért van 50 majd 30, hogy ne törd össze a gyáli útról érkezőt.

alte trottel 2009.07.10. 18:32:56

@58múltam:

hu.wikipedia.org/wiki/Ferihegyi_nemzetk%C3%B6zi_rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r

Jó, tudom, hogy a WIKI nem szentírás, de apám és nagybátyám EZEN az úton vonultak Szolnok felé 1944 nyarán.

konrada 2009.07.10. 18:41:33

@cso zsi: "Nem véletlenül jelentek meg a név nélküli, ábrás táblák a lakott terület kezdetére és végére"

Nem hát! A lakott terület tábla az egyik legfontosabb forgalmi tábla, ezért pótlásuk az azonnaliak közé tartozik.

Viszont olyan közútkezelő nincs, amelynél tucatjával vannak készen teszem azt Röcsögemucsaj tábla. Ezek legyártása több nap, mert táblaüzemekben készítik, melyből nincs tán tucat sem.

Tehát ezek a táblák ideiglenes pótlásra vannak.

Kicsi79 2009.07.10. 19:03:43

@Samott: Valami vasrácsot dobtak onnan kétszer is, különböző napokon a metró sineire, majdnem tömegkatasztrófát okozva. Azért vannak ott BKV-s biztiőrök.

vhm 2009.07.10. 19:48:12

vééégre egy jó post. a f*szom kivan ezekkel a barmokkal... rádudál vagy villog az ember és még lassít is az istenbarma...

Kicsi79 2009.07.10. 20:30:02

@Bedi: Naponta jövök haza rajta, az 50-es tábla a kút előtti felüljáró emelkedő oldalán van (itt általában 30-40km/h-val halad a sor délután 5 körül).

Kicsi79 2009.07.10. 20:37:51

Ja, és a legfőbb probléma: Sokan nem tudják feldolgozni, hogy a kút kijárata a gyorsforgalmira egyben lassító+kijárat a Gyömrői útra. Aki a kútról jön, annak van egy szép macisajtja, úgyhogy a szalagkorlát végénél mindenképp meg kéne állnia ha jön valaki a gyorsforgalmin KÖKI felől.
Ebből alakul némi torlódás, lassulás. Rögtön keletkezik az "élelmesebb" söfőrökben egy ötlet: Kerüljünk a kóton keresztül! Tovább gerjesztve a lassulást, mert az ilyen típusú versenyző szarik a macisajtra is, és peceken belül az Üllőin áll a sor vége.

Kicsi79 2009.07.10. 20:42:02

@Balbekk: Bocs, csak most jutottam idáig a kommentekben, nem tudtam, hogy már leírtad.

Kicsi79 2009.07.10. 20:54:39

@SzZ: Tökéletesen igazad van.

cso zsi 2009.07.10. 23:25:45

@konrada:
Szegény németek, hogy folyton ideiglenes pótlásra való táblákkal rakják tele az országot.
Tán még az osztrákoknak sem futja betűfestésre.

jónévez 2009.07.11. 00:11:11

@cso zsi: Meg szegény gödöllőiek. Meg a szentesiek. Annyira ideiglenesek ott is ezek a táblák, hogy már évek óta ott vannak.
@konrada: Tucatnyi nincs, de az átlagos "kopást" aznap tudják (tudniuk kell) pótolni.

hmm... 2009.07.11. 15:10:01

Sziasztok!

Látom itt sokan ismerik a gyorsforgalmit amin sikerült a barátnőmnek egy gyorshajtást beszereznie. Sajna én nem ismerem azt a környéket, de ő is azt mondta, hogy 90-el lehet jönni, utána van egy korlátozás 70-re, majd egy lámpás kereszteződés, és újabb 70-es tábla. Na őt a kereszteződésben fotózták le és a papíron az áll, hogy 50 helyett 90-el ment. Azt tudom, h. a kereszteződés feloldja a 70-et, de létezik, hogy Bp-n kívül is 50-re korlátozza le? vagy az a rész már BP-n belül van?

Samott 2009.07.11. 18:28:44

@hmm...: A gyorsforgalmin nincs se 70-es tabla, se lampas keresztezodes.

@clementino1: @Kicsi79: Koszonom nektek is az infot!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása