Alapból kockázatos olyan úton közlekedni, ahonnan nem várt akadály, pl. baleset esetén nincs hová menekülni. Ilyen az M0 is, de ott legalább ha nincs nagy gáz, ki lehet kerülni az összekoccant autókat. A Ferihegyi Repülőtérre Vezető út esetében már nagyobbak a problémák, kétszer egy sáv, ha valami gáz van, akkor nem nagyon van mit tenni. De a napi közlekedés során sem felhőtlen a helyzet, János azt is megírta, mit is gondol erről.
Napi rendszerességgel járok a Ferihegyi gyorsforgalmi úton, s majdnem minden alkalommal bosszankodom az úton. Ennek két oka szokott lenni: a lassan hajtók és a szabálytalanul várakozók.
Ha a Ferihegyi gyorsforgalmi útra ráhajt az ember akár az Üllői út, akár a Repülőtér felől, akkor ki van téve a Budapest vége tábla. Azaz az úton – ha ott egyéb korlátozó tábla nincs, 90 km/h-val szabad hajtani. Szabad, de nem lehet, mert rendszeresen van olyan kedves autóstárs, aki 50-60 km/h sebességgel hajt végig.
Ez kifejezetten bosszantó szokott lenni, főleg, mert az úton előzni csak ritkán lehet (vonalvezetése és a szembeforgalom miatt). Ennek megfelelően próbál az ember rádiózás közben relaxálni, miközben irigyli a Gyömrői úton 70-el (azaz inkább 80-100-al) elsuhanó autók vezetőit. Ami hab volt a tortán: egyszer egy taxis végig 60-al ment a gyorsforgalmin, de az Üllői útra kiérve felgyorsított 70-re (ahol egyébként 60-as korlátozás van).
Sokan egyébként azt gondolják, hogy a Gyömrői úton kirakott 50-es, 70-es táblák a gyorsforgalmira is vonatkoznak. Hát, nem. Ahogy a Gyömrői út forgalmát szabályozó közlekedési lámpa se. De már várom azt, amikor valamelyik kedves autóstárs végigviszi ezt a – hibás – gondolati láncot, s szépen megáll egy felüljárón, hisz piros a lámpa. Az lesz a szép.
A lassan haladással még elvan az ember, aki rutinos, már tudja, hogy kb. hány perccel többet tölt el az úton. (Ez nem olyan jelentős, hogy kaszkadőrjeleneteket mutassak be a kocsimmal). Ami jobban bosszant, az az, ami a Kőbánya-Kispest végállomásnál szokott lenni. Az autósok egy része a munkatársakat, ismerősöket, családtagokat, üzletfeleket a le-, illetve felhajtónál szokta felvenni. Ez számos problémát okoz.
A legcifrább, ha valaki Vecsés felé haladva áll ki a felhajtóágra, s ott kezd el várakozni. Kihajtáskor eleve megfogja a sort, s akadályozza a gyorsforgalmi útra ott felhajtani szándékozókat (pl. a BKV buszait). Így a besorolni szándékozók nem tudnak a felhajtón gyorsítva besorolni, hanem – észlelve a tilosban állókat – kénytelenek megállani mögötte, s álló helyzetből próbálkozni.
Így persze kevésbé fogják őket beengedni, hiszen teljesen le kell lassítania a gyorsforgalmin autózóknak. De a másik irányban is megtörténik ugyanez: a városközpont felé tartók szépen megállnak a kihajtón, kipakolják, vagy bevárják a csapatot, majd – teljesen szabálytalanul – próbálnak visszasorolni. Jópárszor kellett már teljesen lefékeznem egy-egy kedves autóstárs miatt. Ha már a metró miatt kell felvenni-kitenni valakit, akkor miért nem lehet a Határ útnál szabályosan megtenni ugyanezt? No comment.
Nikorene 2009.07.10. 09:09:34
Grg76 2009.07.10. 09:13:46
gecofeco 2009.07.10. 09:26:49
missouri 2009.07.10. 09:34:00
107! 2009.07.10. 09:36:16
A rendőr meg sehol.... Szoktam ott járőrözni, de nem sokat tehet az ember. Félreállítani nincs lehetőség, aki meg lassan megy meg sem érti, hogy mit szeretne tőle az ember. Nézzétek csak meg, hogy milyen fejek szoktak 50-el, meg 60-al menni....
A kétszer kétsávos részen meg a taxisokat gyűlölöm. Tolnak le, villognak, cikáznak... mint ha csak nekik lett volna kiépítve. Borzasztó környék közlekedés szempontjából.
Grg76 2009.07.10. 09:40:22
missouri 2009.07.10. 09:40:40
missouri 2009.07.10. 09:44:54
szvsz a taxisok mindenhol abban élnek, hogy őmiattuk lett kiépítve a városi közúthálózat, és a többi autós az ő kegyes hozzájárulásuk alapján használhatja, ha éppen ők nem járnak arra.
ave 2009.07.10. 09:46:55
Az, hogy lehet 70-nel, vagy epp 90-nel menni, az nem jelenti azt, hogy annyival kell, azt hiszem ez alap. Speciel a 90 nagyon nem jo otlet egy ketszer 1 savos keskeny, korlattal hatarolt uton.
janikahhh (törölt) 2009.07.10. 09:50:28
Egu 2009.07.10. 09:52:59
A Prielle-Szerémi kereszteződésben már 2. napja villog pl a lámpa. Ilyenkor MINDIG életveszélyes az a kereszteződés, ehhez képest rendőrt sem most, sem korábban nem láttam még.
Vagy pl a Hungária-Gyáli úti kereszteződés: inkább legyen dugó az egész városban, mint hogy odarakjanak dugóidőben 1-1 forgalomirányító rendőrt, aki megakadályozná, hogy a kereszteződésben ragadjon a sok majom.
Pedig lenne értelme, mert a km-es kocsisor többnyire ilyen apró hülyeségek miatt alakul ki.
Ha a Hungárián nem lennének a keresztül-kasul csámborgó hülyék, akkor egész normálisan lehetne közlekedni.
És ez néhány közlekedési rendőrrel biztosan elérhető lenne.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 09:54:37
Ez azért így nagyon gyenge. Azért mert nem kötelező sz@rni, még van amikor kell...
De ez egy rendszeresen visszajövő téma itt. Van-e jogunk feltartani a mögöttünk jövőt, és rendelkezhetünk-e az ő idejével, mert nekünk nem kell 90-el menni, jogunk van 40-el is. Etikus-e?
Gera 2009.07.10. 09:55:43
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 09:57:41
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 09:58:01
Orltran 2009.07.10. 09:58:30
randomuser1 2009.07.10. 09:59:06
theutat villám 2009.07.10. 09:59:24
Ja, persze, autópályán se menjünk 130-cal, mert mehetünk 80-nal is, 50-es táblánál meg menjünk 20-szal, mer' az jó.
Azt hiszed, ez alap? Az abbaaaj!
vwxyz (törölt) 2009.07.10. 09:59:28
@ave: Ugye mennyivel biztonságosabb a 30 km/h? Sőt a 20! De a legbiztonságosabb az, ha otthon maradsz.
Orltran 2009.07.10. 10:02:22
Gelak · http://www.ifinet.hu 2009.07.10. 10:02:57
randomuser1 2009.07.10. 10:07:31
Yoss 2009.07.10. 10:10:17
És igen, az indokolatlanul lassú sebességmegválasztás legalább olyan veszélyes (ha nem veszélyesebb) mint a gyorshajtás..És legalább annyira kellene büntetni. Aki nem képes a megengedett sebességgel biztonsággal haladni, ott meg kell vizsgálni az vezetásre való alkalmasságot..
Nikorene 2009.07.10. 10:13:05
Samott 2009.07.10. 10:16:31
.lll. 2009.07.10. 10:17:38
a tötymörgő autósnál nincs idegesítőbb
Picsasereghajtó 2009.07.10. 10:17:39
Én akkor mosolyogtam igazán, amikor a 200E BKV-busszal mentem haza a reptérről, a korláton belül pedig téptek vagy 20-szal befelé.
Orltran 2009.07.10. 10:21:29
gyulaur 2009.07.10. 10:22:54
nekem más a tapasztalatom. a tötyögés mindig megvan, de ennél sokkal veszélyesebb amikor esténként különösen, a srácok mennek "fel pestre" szórakozni az agyontuningolt csodagépeikkel. gondolom az indexet ki is kötötték egyből, mert az nincs. de ész nélkül előznek, még ha csak 1 autóval is férnek be vki elé. na ez akkor sokszor sztem életveszélyes....
acel 2009.07.10. 10:23:31
20? 30?
ÉS legközelebb, nézz körül, tele van korlátozó táblával.
És az nem lehetséges hogy az előtted haladó nem lassan megy, hanem a sor sebességével? Csak nem 1m-es követési távolságot tart hanem megfelelőt?
Sokszor előfordul ott hogy a sor folyamatos, csak ritka. Előzni nincs értelme csak értelmetleneknek.
Persze vav kivétel aki nem veszi észre hogy a kifelé shell utáni lehajtó oldja az 50-es korlátozást. De arra nem járok.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 10:23:51
Bedi 2009.07.10. 10:24:43
Ha jól emlékszem, a benzinkútnál kirakott 50-es nincs is feloldva.
vwxyz (törölt) 2009.07.10. 10:24:58
Off, de baleseti helyszínelésnél is el tudnám képzelni, hogy egy kamera a sérült gépkocsik mellett elhajtókat veszi, és aki lépésben gurulva tátja a száját, bámulja a roncsokat, keresi a vért, az kapjon egy szép kövér csekket.
kpetya 2009.07.10. 10:25:41
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.10. 10:27:34
kpetya 2009.07.10. 10:28:22
Az a veszélyes ha kilógsz a sorból, akár lassu vagy akár gyors.
kpetya 2009.07.10. 10:29:43
Utkereszteződés???
kpetya 2009.07.10. 10:33:30
Kilométerenként 11,5mp ha jól számoltam.
Samott 2009.07.10. 10:33:45
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 10:33:48
nikk rivers 2009.07.10. 10:41:24
ott a pont.
Ideggyilkos 40es tempóval haladnak egyesek, és tényleg nincs előttük senki és semmi. miért kell egy tök üres útszakaszon 40-nel menni?! mert korlát van mellette? Autópályán is lelassít, ha hídra ér, vagy mi?
Persze a taxisok simán el-elkezdenek kivágódni a szembesávba előzgetni, az ökör biztonságos 40es tempója aktiválja a közveszélyeseket...
Bedi 2009.07.10. 10:42:01
Utkereszteződés???
A benzinkútnál, az utolsó tábla után a legközelebbi kereszteződés ferihegy 1-nél van.
Orltran 2009.07.10. 10:44:19
Samott 2009.07.10. 10:44:43
nikk rivers 2009.07.10. 10:45:19
nem benzinkút kihajtója előtt van az 50es?
ami közútnak számít és ezzel kereszteződésnek?
biohazard 2009.07.10. 10:46:39
26 § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
kpetya 2009.07.10. 10:47:34
Régen jártam arra, de a benzinkut után közvetlen van egy lehajtó, az is oldja a táblát.
De nagyon megerőszakolva a ferihegyi belefér a 25§(4)-be, igy gyömrői bármely utkereszeteződése oldja. :)
acel 2009.07.10. 10:47:40
A shell kút és a gyömrői csatlakozás kb 2km.
János napi 40mp miatt zuborog és csattan a szembejövővel.
@Bedi
A gyömrőire lehajtó oldja a táblát?
esz_oszto 2009.07.10. 10:48:26
konrada 2009.07.10. 10:49:37
Hát elég sok fél malacot kellhetett behordanod neked is, hogy átmenj a KRESZ vizsgán!;-))
(Ugyanis nem csak az a kereszteződés, amely + alakú, hanem minden egymást keresztező, vagy felhajtó út is, független a formájától.
És ilyen van a benzinkútnál mindkét irányban.
Ezért onnantól belépnek ismét a lakóterületen kívüli közlekedés szabályai.
kpetya 2009.07.10. 10:51:59
A ferihegyi út vecsésig ~12km.
Bedi 2009.07.10. 10:52:55
kpetya 2009.07.10. 10:53:12
Ezt nem eröltetném, mert megjelenik itt pár nagyokos és bizonygatni fogja neked, hogy a lányok miniszoknyájának nézegetése kell indok a lassuságra. :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 10:54:39
A nyugdíjamból nem tudtam megcsinyátatni a fékeket, és a gumik is kopottacskák. Lekopott a téli minta nyáron a hőségben, de majd novemberben átszerelik a nyárit... Nem lehet ezzel az ótóval gyorsan menni, mert kikönyököl a taplasgömbfej-rugó.
fishermansfriend 2009.07.10. 10:54:47
konrada 2009.07.10. 10:56:56
Ezekre problémának ott van, hogy az összes felüljárója 2x1 sávos. Rengeteg baleset lenne abból, ha előtte 3 sávból igyekezne mindenki az 1-be és persze lakott területen belül nem védett úton nem lehetne 90-nel menni, max 70-nel.
(Mondjuk az, hogy a Gyönrőin csak 50-nel ott, ahol nincs semmi, csak pár lepusztult, forgalmát vesztett telep, mint a csatári-volán közötti szakasz, hát elég f...ság és csak egyre jó: ott biztosra mehet a fotoháber.;-))
kpetya 2009.07.10. 10:57:39
A benzinkút lehajtó után van egy szabályos kihajtó a gyömrőire. Na az oldja az 50t.
kpetya 2009.07.10. 10:59:12
Na ja, de biztos vagy benne, hogy ilyen autóval részt vehetsz a forgalomban?
Lun_Istar · http://lunistar.uw.hu 2009.07.10. 11:02:16
Nekem igazából azok az állatok tetszenek, akik a reptéri rendőrségnél átpályáznak a piroson a puhatestűeket veszélyeztetve...
bebb 2009.07.10. 11:02:47
Idejön egy külföldi repcsivel és mi az amit először lát gyors + gyömi !!! Na ez az országimázs !!!
biohazard 2009.07.10. 11:03:19
kpetya 2009.07.10. 11:03:50
Szvsz a benzinkút be/ki hajtója nem kereszteződés, ahogy a garázs/kert behajtó sem az.
Samott 2009.07.10. 11:05:30
kpetya 2009.07.10. 11:06:22
Fényképezz mán 1 ilyen táblát. Szvsz a gyömrői bármelyik szintbeni kereszteződése oldja gyorsforgalmi sebkorlátozóit.
Samott 2009.07.10. 11:06:35
kpetya 2009.07.10. 11:08:16
A benzinkút külön út? Vagy tán komolyan gondolod, hogy a kerti kihajtó útkereszteződésnek számít?
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.07.10. 11:08:40
nem kell a belső sávban alvadni, hanem ha jön egy gyorsabb el kell(ene) engedni! nem lesz dudálás, villogás, sávváltogatás! ha meg dolgozol akkor ne itt tépd a szádat, hanem dolgozzál, bár ahhoz lusták vagytok 99%ban...
pityke8 2009.07.10. 11:09:11
Ha ezt felszorzod mondjuk csak 100-zal (mert évente kb annyiszor tartanak fel) akkor legalább 3 órát ücsörögtél és fogyasztottad a benzined feleslegesen...
Arról nem beszélve,hogy ha már megszoktál egy normál tempót,abból nagyon szar visszavenni néhány óvatos versenyző miatt.
Szerintem
Bedi 2009.07.10. 11:10:18
Mindenesetre a Gyömrői további kereszteződései biztos nem számítanak. Ahonnan nem lehet se fel, se lehajtani (pl nincs szintben, vagy szalagkorlát van, az nem old fel semmit)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.10. 11:10:59
Balbekk 2009.07.10. 11:11:29
pityke8 2009.07.10. 11:12:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.10. 11:16:19
Ja, és mielőtt megkérdeznéd, ha STOP tábla van, akkor is :))
vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:16:49
A Gyömrői és a gyorsforgalmi az két külön út, semmi közük egymáshoz, értem?
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 11:16:54
goumideaumineaux 2009.07.10. 11:18:02
Indítsatok valami mozgalomfélét, hogy tegyenek ki minimális előírt sebesség táblákat és megoldódik a probléma. Rendőröket is többet fogtok látni, ha lehet büntetni.
goumid, az észak-pesti okoskodó
killermoney 2009.07.10. 11:18:22
kpetya 2009.07.10. 11:20:59
Ez nézőpont kérdése. Ismerek olyan topiclakókat akik szerint igen.
A kérdés az, hogy a gyömrői+ferihegyi 1 út vagy több.
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 11:21:01
vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:21:32
kpetya 2009.07.10. 11:21:47
25§(4) Olyan úton, amelyen három, egymástól elkülönített úttest van, járművel a középső és a menetirány szerinti jobb szélső úttesten szabad közlekedni. Az ilyen út középső úttestjén kétirányú, a szélső úttestjein egyirányú forgalom van.
bebb 2009.07.10. 11:22:00
Samott 2009.07.10. 11:23:22
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:24:14
kpetya 2009.07.10. 11:24:49
Attól, hogy más a nevük, a kresz alapján még lehet 1 út.
kpetya 2009.07.10. 11:26:40
benzinkút ügyében már én is kételkedem, lehet az külön út, de a kerti kihajtó 100%, hogy nem útkereszteződés. Ui kizárt hogy macisajt hiján jobbkezet kelljen adnom annak aki kihajt a kertjéből.
cso zsi 2009.07.10. 11:28:56
Vedd a fáradságot, és keress vissza itt az autózz blogon ugyanebben a témában.
Pár kép van mellékelve a benzinkúti kihajtóról, ami menetiránytól függetlenül oldja a táblát.
Samott 2009.07.10. 11:29:00
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:29:25
Dzsózi 2009.07.10. 11:29:51
Én azt gondolom, hogy azt a "szakembert", aki azt a kereszteződést feltáblázta, azonnal ki kellene rúgni onnan, ahol van, és elküldeni egy ismétlő KRESZ-tanfolyamra. Egyébként mi a nyavalyáért nem lehet egyértelművé tenni ezeket a dolgokat akkor is, ha az illető szerint egyértelműen kikövetkeztethető? Szerinem rohadtul nem egyértelmű, nyugodtan kitehetnék a 90-es táblát a lehajtó utáni magasságkorlátozóra (már ha szerintük 90-nel lehet menni.) És nagyon sok más helyen is segítene, ha egy "redundáns" táblával egyértelművé tennék a helyzetet, de ez a kereszteződés egy állatorvosi ló.
Másik: a vasút feletti felüljáró egyik irányban 50, a másik irányban 60. (Tök feleslegesen egyébként.) Ezt így hogy?
A harmadik: miért nincs kötelező legkisebb sebesség, mondjuk egy 70-es, az elején mindkét irányból? Aki fél a két korlát között, mehet másfelé, ugyanoda jut.
Szóval az ostoba táblázó bürokraták húzzanak utcaseprőnek.
Negyedik: jqa azoknak a BKV-sofőröknek, akik 60 helyett óra szerint (lejtőn) 45-tel tolják befelé.
tizenx kilométernél nem mindegy, hogy 40, 60 vagy 90 a sebesség.
kpetya 2009.07.10. 11:34:09
Az ok, hogy a 5§(1)a-nak megfelel, de a b. pontnak már nem. És az 5§(2)nek sem. Hogy a kormányszerkezet hibáját ne is emlitsem. :)
Der Beste 2009.07.10. 11:34:42
Vagy rakja ki a vészvillogót, vagy húzodjon le, vagy álljon meg, ha már nagy a sor mögötte.
Aki városon kívül, jó műszaki állapotú személyautóval, egyenes úton, egy meleg tavaszi napon, napsütésben, nem bír legalább 70-el menni, az ne üljön autóba, vagy legalább ne menjen ki a városból.
kpetya 2009.07.10. 11:36:16
desifirozd ezt néköm lecci.
vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:36:26
kpetya 2009.07.10. 11:37:27
De ha 1x olyan szép a táj. Lehuzott ablaknál 30 felett tönkremegy a frizum és nem hallom a madarak csicsergését. :)
vwxyz (törölt) 2009.07.10. 11:37:31
kpetya 2009.07.10. 11:40:22
Váci út és annak szerviz útjai? Akkor azok is külön utak?
kpetya 2009.07.10. 11:41:49
Az autóút az amin csak autók közlekedhetnek vagy amin 110km/h a megengedett? :)
Simet 2009.07.10. 11:41:52
Persze meddig? A shell kútig, ameddig én. Majdnem agyvérzést kaptam.A teherautók mindennaposak rajta...
Amúgy pedig aki nem tud 90-el menni, az menjen a gyömrőin.
randomuser1 2009.07.10. 11:44:29
kpetya 2009.07.10. 11:45:59
Ha igazad lenne, akkor nem értem miért van 1irányú forgalom az egyes oldalakon?!
MrZed001 2009.07.10. 11:46:26
A lassan hajtást pedig igenis büntetni, az miatt van a sok teljesen felesleges előzés, abból meg a sok baleset-frontálpuszi.
Ki kellene találni valami spéci jelzést, amiből az előttem haladónak azonnal leesne, hogy éppen a szabályoknak ellentétesen überlassan megy (1xduda nem jó, refi szintén, talán 2xrövid +1 hosszú duda vagy valami ...).
Nekem még úgy tanították, hogy ha nincs akadályozó tényező (jég, hó, köd, sűrű eső), akkor megengedett max +-10%-al KELLLLLL menni.
SzZ 2009.07.10. 11:46:37
kpetya 2009.07.10. 11:48:58
Mondd hol lax te?
Bedi 2009.07.10. 11:51:34
SzZ 2009.07.10. 11:53:57
És akkor miért van "Budapest vége" tábla az elején a Határ útnál, és "Vecsés kezdete" a végén? (Illetve, a másik irányból nyilván fordítva.)
Arra is felhívnám a figyelmet, hogy - mivel nem lakott terület - a gyorsforgalmin kötelező (lenne) világítást kapcsolni!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 11:54:50
Még szerencse, hogy az Imre fiam is az, de hát mi lönne szögény, már az oviba megbukott gyurmázásbú...
randomuser1 2009.07.10. 11:55:10
acel 2009.07.10. 11:56:20
A 100 esetből 50-et vonjal le, mert következő lámpa úgyis feltart.
Ha nincs évi 3 órád a munkába járásra, akkor aludja a munkahelyeden. Napi 2 órát közlekedek, az az 5 perc nem oszt naponta.
A másik lehetóség hogy megsérülsz, ottmaradsz a felesleges előzés miatt. kb 50 év/20000=24 óra átlagosan kb ennyi időt veszithesz a felesleges kockázat miatt Melyik a jobb érték?
cso zsi 2009.07.10. 11:56:52
A szervizutak 30-as táblával, fekvőrendőrrel, míg Újpesttől a Dráva-Dózsa Gy útig 70 km/h.
Tetézés, hogy a Turbina utcánál a szervizút alárendelt lett a betorkolló Turbina utcával szemben.
randomuser1 2009.07.10. 11:57:33
biohazard 2009.07.10. 11:57:44
cso zsi 2009.07.10. 11:59:33
Félre tetszik beszélni.
Az elején/végén van egy-egy "lakott terület vége" tábla, ami helyből felemeli a sebességet 90-re.
Ez van két helyen 50-re korlátozva, útkeresztezéses-torkolatos feloldással.
Alapvető élelmiszer 2009.07.10. 12:02:02
kpetya 2009.07.10. 12:08:58
Mind2 végén ott a laktervége tábla.
kpetya 2009.07.10. 12:12:08
Ez is csak egy vélemény, mint az enyém. Én a kresz alapján 1 útnak látom. Idéztem, hogy mi alapján. 1út 3 úttesttel, mindegyikre más táblák vonatkoznak.
SzZ 2009.07.10. 12:12:42
Ha megnézed, a Shell kút lehajtóján meg "Budapset kezdete" van, ez is arra utal hogy a lassúforgalmi közlekedésjogi értelemben nem lakott terület. Attól függetlenül, hogy a közelében vannak házak, és az is lehet, hogy a telekkönyvben a nyomvonala belterület...
MrZed001 2009.07.10. 12:13:19
90-es táblát oda, legyen végre egyértelmű !
MrZed001 2009.07.10. 12:14:33
Jogos.
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.07.10. 12:22:56
Ja, külföldre se menj, ha ennyire nem tudod értelmezni a táblákat.
Aluljáróból sikerül feljönni a megfelelő helyen?
cso zsi 2009.07.10. 12:23:14
Közigazgatásilag egy út a Váci, az Andrássy, a Kacsóh Pongrácz, a Nagykőrösi út is a hozzá tartozó szervizúttal, azokon drasztikos korlátozásokkal, és mindenek előtt egyirányú forgalommal.
A Gyorsforgalmit akár vehetnénk önállónak is, mert jelentős különbség a többihez képest, hogy nincs rajta jelentősebb mennyiségű fel-lehajtási lehetőség.
A cső egyik vége az Üllőin, a másik vége F1-nél.
kpetya 2009.07.10. 12:23:17
Akkor te kitiltanád onnan a buszokat, teherautókat?
kpetya 2009.07.10. 12:26:56
Nem az a kérdés, hogy közigazgatásilag 1 út-e. A körút 1kfele A kerületé a másik meg B-é. Akkor azok külön útak?
kreszfogalmilag amiket felsoroltál 1 útnak számitanak, több úttesttel.
Orltran 2009.07.10. 12:31:08
macsak 2009.07.10. 12:35:17
Samott 2009.07.10. 12:36:37
cso zsi 2009.07.10. 12:41:01
Nem véletlenül jelentek meg a név nélküli, ábrás táblák a lakott terület kezdetére és végére.
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAA$BBMP_0.png
http://net.jogtar.hu/jr/gen/gp2_1_97500001$BKPM__21_28kor$AAD$BBMP_0.png
Lehet, abból többet ért, hogy elhagyja a tornyos kisfalucskát.
dove 2009.07.10. 12:42:48
Samott 2009.07.10. 12:45:28
randomuser1 2009.07.10. 12:51:32
MrZed001 2009.07.10. 12:52:42
Azért gyorsforgalmi, hogy (önmagát magyarázza): gyorsan menjen a forgalom.
Ezt meggátolja egy 50-es (kor vagy kmh) öregúr, vagy egy lassú busz ?
Meg.
Akkor mi értelme is van gyors forgalomhoz gyorsforgalmit építeni?
Semmi.
Ennyi erővel autópálya sem kell, mert ott is mehetne mindenki 80-al ...
Baleset minimális sebesség elérése miatt?
Olyan eleve ne menjen nagy sebességű útra, aki 50 felett szédül, vagy sz.r a járgánya.
Menjen szépen körbe a kertek alatt ...
Ha meg ráment, és elszállt (v. elájult) annál a sebességnél, akkor még a gatyát is leperelni róla !
Húzzunk bele! 2009.07.10. 12:57:29
2009.07.10. 13:00:12
randomuser1 2009.07.10. 13:07:33
totyatotya 2009.07.10. 13:14:30
ott a bp vege tabla? ott van. lakott teruleten kivul mennyi a max? 90. akkor annyival lehet menni.
a feluljaronal kinn az 50/60 tabla, ami szepen fel is van oldva nem sokkal kesobb, az is teljesen egyertelmu.
konkretan ezen szerintem felesleges a szajtepes. (azt mondjuk kiherelnem aki a gyorsforgalmira tette a sarga buszokat)
totyatotya 2009.07.10. 13:15:30
randomuser1 2009.07.10. 13:18:32
cso zsi 2009.07.10. 13:19:14
Valóban csak egy 3,5 tonnánál nagyobb tgk-t tiltó, és magasságkorlátozó tábla van az Üllői úti feljáratnál.
Egy háromsávos út legbelső sávjában.
Ahová se mopedes, se bringás nem mehet, csak kanyarodási szándékkal.
Tudom, a felüljáró már önmagában kanyarodik, így "tetszés szerint" értelmezhető a dolog.
A problémásabb, hogy a KöKi melletti felhajtónál sincs tiltva.
Bár a benzinkút után (ami előtt "érdekes" módon van egy Budapest tábla) A Gyömrúi űti kihajtónál van egy táblasor a magasságkorlátozó előtt.
A norc.hu -n elég jól meg lehet nézni, sajnos nem minden tűéles.
Zsola777 2009.07.10. 13:30:00
qwe123 2009.07.10. 13:34:07
Vecsés felé ki van téve olyan sebességkorlátozó tábla, ami szerintem nincs feloldva.
Én mondjuk soha nem tartom be.
Befelé is van seb korlátozás a belváros közelében, szerintem felesleges.
Ferihegynél a határőr és egyéb teherportákhoz lámpás kereszteződés van, ami óriási dugókat okoz reggel, pár oda lehajtani akaró autó miatt. Ezeket a lámpákat megszüntetném, vagy átállítanám, mert óránként pár autó miatt állít meg óránként több ezer autót. Napközben nem okoz dugót, mert kevesebb az autó, de reggel sokkal hosszabb, vagy megszakítás nélküli zöldekre lenne szükség.
A másik gázul beállított lámpa az új 4-es és az üllő-ecser utak lámps kereszteződése, ahol szintén a rövid zöldek miatt akár 800 méteres, 10 perces kocsisorok is kialakulnak csúcsidőben. Az már csak hab a tortán, hogy a köc sög autóstársak a lámpa előtt 10 méterrel karnak sávot váltani, mert ugye nekik akkor jut eszükbe, hogy nem a tök üres kanyarodósávban e helyük, hanem a legalább 600 méteres egyenesen haladó torlódó sorban. A többiek úgysem sietnek.
Azt bírom, hogy vannak, akik pl. a fiumei úton akkor is így közlekednek, ha tök üres az út. Egyszerűen ezt szokták meg, a kanyarodó sávba sorolok, és majd a lámpánál átdúródik a másikba.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.10. 13:39:32
Orltran 2009.07.10. 13:41:44
qwe123 2009.07.10. 13:44:30
Alapvető élelmiszer 2009.07.10. 13:46:03
Nem is értem, egyes buszjáratok mi a túrót keresnek ezeken (172/272, 123, 138), mikor a BKV belső szabályzatában tiltja az 50 km/h-nál gyorsabb haladást. Vagy a KRESZ-t sérti meg vagy a munkáltatói előírást. Pedig azok a kék bálnák is tudnak menni, garázsmenettel mentem már 70-nel, Budaörsin is toltuk már 80-nal.
qwe123 2009.07.10. 13:47:30
gonoszboszi 2009.07.10. 13:52:30
cso zsi 2009.07.10. 13:53:19
Az "érdekes" épp azért, mert hát korábban van már egy "Budapest vége" tábla.
Azért kell, mert a benzinkúton elvileg van egy műanyag fal a kétféle forgalom elválasztására, gyakorlatilag meg boldog-boldogtalan fel/lehajtónak használja.
Ami -meg kell vallani- sokszor szükséges.
randomuser1 2009.07.10. 13:55:11
@Orltran: így már érthető, de úgy néz ki, én vagyok az egyetlen akikek eszébe jutott megkérdezni h miért is, a többi csak tolja rendületlenül, 50-el. namost, ha a butapest vége tábla alá kitennék kiegészítésül pl h "gyorsforgalmin végig b+" az nekem, meg a többi kevéssé tehetséges kreszrejtvényfejtő autósnak eléggé informatív lenne, esetleg kiraknának egy 90-es táblát,az még annál is hatékonyabb. Egyébként természetesen nem a googel maps határozza meg, csak megmutatja, de az sem járja h a város közigazgatási határa nem esik egybe a közúti szabályozással és erre nem hívják fel az ember figyelmét.
Tévedések elkerülése végett, én személy szerint legalább annyival megyek, amennyivel a többi bolond körülöttem, szal nem miattam vannnak pesten dugók, sőt...
clementino1 2009.07.10. 13:55:57
bocs, ha már válaszolt erre vki, nem olvastam végig a kommenteket, de én úgy tudom, hogy az a 2 biztonsági azért van ott a gyorsforgalmi felüljárónál, mert intelligens fiatalemberek kővel dobálják onnan az alatta lévő metrót, és ebbe majdnem belehalt egy metróvezető, ill. pár hete fémrácsot dobáltak a sínre, amitől majdnem kisiklott a szerelvény.
kpetya 2009.07.10. 14:08:26
Lehet a lánchidon biciklizni?
mr_x 2009.07.10. 14:09:31
Ha van tabla akkor az ervenyes. Ha nincs, akkor harom eset van:
1) 2* 2 vagy tobb sav kozepen elvalasztva = 70 mph
2) nem az 1) es nincs utmenti kozvilagitas = 60 mph
3) nem az 1) es van utmenti kozvilagitas = 30 mph
Bar itt meg bejonne az hogy a nem-gyorsforgalmin vannak lampak :-o
Akkor mas nem segit csak a tablazas megismetlese parszaz meterenkent
kpetya 2009.07.10. 14:10:07
Azért ne kiabáld le a hajam. :)Csak céloztam rá mit jelent ha kitennénk a kitelező legkisebb seb táblát. :)
kpetya 2009.07.10. 14:12:13
Nem öcsi, nem. A gyorsforgalmira a lakott területen kivülre vonatkozó kresz vonatkozik. pl szemgépkocsi max 90km/h az út és látásiviszonyoknak megfelelöen, világitást felkapcsolva stb.
kpetya 2009.07.10. 14:13:19
Rosszul tudod.
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
randomuser1 2009.07.10. 14:20:25
kpetya 2009.07.10. 14:23:14
higgadj le. Azért tették ki oda a lakter vége táblát, hogy a lakott területen kivüli közl szabályok legyenek érvényesek. Ugy, ahogy az m0 is autóút, de csak 80 a megengedett, de igy alapból ki van tiltva onnan néhány jármű.
kpetya 2009.07.10. 14:24:43
Ez utoljára Gorcsev Ivánnál jött be. Vagy nála sem. :)
Ráadásul ebben igenis sok kép van. Szines táblák magyarázattal. :)
Avatatlan Sam · http://egyszervolt.blog.hu/ 2009.07.10. 14:27:00
Jalos 2009.07.10. 14:29:49
2.
@cso zsi:
"kreszfogalmilag amiket felsoroltál 1 útnak számitanak, több úttesttel"
A szervízúttal rendelkező utak azok szerintem TÖBB útnak nyilvánulnak, hiszen lehet rajtuk más az alsőbségi viszonyok, ráadásul nincs jobbra tartási kötelezettség a szervíz út felé.
Jalos 2009.07.10. 14:30:44
A szánalom az aki nem ismeri a kreszt, és nem áll meg a priso lámpánál, hogy a Tábornok utcából kikanyaródok ki tudjanak jutni a kőrútra.
kpetya 2009.07.10. 14:33:37
"A szervízúttal rendelkező utak azok szerintem TÖBB útnak nyilvánulnak, hiszen lehet rajtuk más az alsőbségi viszonyok, ráadásul nincs jobbra tartási kötelezettség a szervíz út felé. "
Akkor még1x.:
25§(4) Olyan úton, amelyen három, egymástól elkülönített úttest van, járművel a középső és a menetirány szerinti jobb szélső úttesten szabad közlekedni. Az ilyen út középső úttestjén kétirányú, a szélső úttestjein egyirányú forgalom van.
Vagyis 1 út, 3 külön úttesttel. Márha tudod mi a különbség út és úttest közt.
Samott 2009.07.10. 14:35:48
kpetya 2009.07.10. 14:37:37
:))
MrZed001 2009.07.10. 14:54:31
Hajad rajtad marad.
Joooe 2009.07.10. 14:56:55
Nem csak tábla és útkereszteződés, a lakott terület (táblával jelölt) határa is feloldja a korábban szabott sebességkorlátozást.
Kereszteződésnél pedig mindegy, hogy a betorkoló út honnan felhajtó/lehajtó, egyirányú-e, hogy földút-e, stb. Kereszteződés -> feloldja.
Joooe 2009.07.10. 14:57:55
Ro3 2009.07.10. 15:00:44
58múltam 2009.07.10. 15:10:00
58múltam 2009.07.10. 15:14:35
alte trottel 2009.07.10. 15:27:50
1942-43-ban épült.
Orltran 2009.07.10. 15:39:39
58múltam 2009.07.10. 15:39:47
A gyorsforgin a benzinkútnál van ráhajtás, tehát feloldja az 50-et. Nagy ravaszul azonban, épp a kihajtással egyvonalban, a bal oldalon van egy 50-es tábla! Na, én arra azt mondom, hogy az én oldalam a jobb, tessék a táblát oda tenni. Én a bal oldalt nem nézegetem.
Orltran 2009.07.10. 15:44:20
kpetya 2009.07.10. 15:59:09
Erről már több helyen több vitát folytattam, mikor old a kereszteződés. A hatályos szöveg nem tartalmaz kivételt, igy nem logikus módon még az olyan kereszteződés is old amit nem is látsz (pl hungária-mimóza utca, csak az út 1k oldalán van utkereszteződés, mimózából nem lehet balra kanyarodni a hungáriára, ennek ellenére mind a két oldal korlátozó tábláit oldja).
58múltam 2009.07.10. 16:00:42
58múltam 2009.07.10. 16:03:09
58múltam 2009.07.10. 16:08:24
Bedi 2009.07.10. 16:26:20
Ugyan szerintem is az volna logikus, hogy csak akkor old fel a kereszteződés, ha ott újak jöhetnek (akik nem láthatták az előzményt), a kresz egyértelmű, a lehajtó is számít:
1. számú függelék az 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelethez
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
Tehát a benzinkút utáni lehajtó (elágazás) számít, de a továbbiak Ferihegy I ig (Csévéző és társai) nem.
kpetya 2009.07.10. 16:29:55
Jaj, ne már. :)
14§(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
Sehol nincs, hogy ilyen-vagy-olyan utkereszteződés oldja.
58múltam 2009.07.10. 16:39:06
Dzsózi 2009.07.10. 17:28:54
Egy 50-es tábla, csak a menetirány szerinti baloldalon (!) a benzinkútról kijövő gyorsítósáv, ill. a lehajtó kellős közepén van (ez a kettő ugye ugyanaz a sáv)
Így jogos a kérdés: kinek szól az 50, miért nincs feloldva, vagy miért van ott egyáltalán, ha csak a magasságkorlátozóig érvényes (a benzinkúti lehajtó után is van 50), és az előzni tilos akkor minek van a magasságkorlátozónál feloldva, vagy ha az fel van oldva, akkor az 50 miért nincs (mozgó j-re vonatkozó korlátozás vége tábla az előzni tilos vége tábla helyett) A kitáblázó arra gondolt, hogy akkor Ferihegy 1-ig kifelé 50? És ha igen, akkor vajon befelé miért lehet 90-nel jönni, és miért nincs megismételve a magasságkorlátozón?
Ugyan törjék már le azoknak a kezét, akik ezt így megtervezték és kitáblázták! Valaki pedig fújja már le azt az 50-es táblát. Köszönettel.
acel 2009.07.10. 17:40:19
A le/fel hajtón elhelyett tábla kb ott van ahol záróvonallá válik a lehajtó. A szándék sz az volt sztem hogy a lehajtón 50, de a gyorsfolgalmi úton feloldódik az előző 50 (Ahogy a autópályára sem szokott vonatkozódni a lehajtón lehelyezett sebesség korlátozó tábla.
A lehajtón azért van 50 majd 30, hogy ne törd össze a gyáli útról érkezőt.
alte trottel 2009.07.10. 18:32:56
hu.wikipedia.org/wiki/Ferihegyi_nemzetk%C3%B6zi_rep%C3%BCl%C5%91t%C3%A9r
Jó, tudom, hogy a WIKI nem szentírás, de apám és nagybátyám EZEN az úton vonultak Szolnok felé 1944 nyarán.
konrada 2009.07.10. 18:41:33
Nem hát! A lakott terület tábla az egyik legfontosabb forgalmi tábla, ezért pótlásuk az azonnaliak közé tartozik.
Viszont olyan közútkezelő nincs, amelynél tucatjával vannak készen teszem azt Röcsögemucsaj tábla. Ezek legyártása több nap, mert táblaüzemekben készítik, melyből nincs tán tucat sem.
Tehát ezek a táblák ideiglenes pótlásra vannak.
Kicsi79 2009.07.10. 19:03:43
vhm 2009.07.10. 19:48:12
Kicsi79 2009.07.10. 20:30:02
Kicsi79 2009.07.10. 20:37:51
Ebből alakul némi torlódás, lassulás. Rögtön keletkezik az "élelmesebb" söfőrökben egy ötlet: Kerüljünk a kóton keresztül! Tovább gerjesztve a lassulást, mert az ilyen típusú versenyző szarik a macisajtra is, és peceken belül az Üllőin áll a sor vége.
Kicsi79 2009.07.10. 20:42:02
Kicsi79 2009.07.10. 20:54:39
cso zsi 2009.07.10. 23:25:45
Szegény németek, hogy folyton ideiglenes pótlásra való táblákkal rakják tele az országot.
Tán még az osztrákoknak sem futja betűfestésre.
jónévez 2009.07.11. 00:11:11
@konrada: Tucatnyi nincs, de az átlagos "kopást" aznap tudják (tudniuk kell) pótolni.
hmm... 2009.07.11. 15:10:01
Látom itt sokan ismerik a gyorsforgalmit amin sikerült a barátnőmnek egy gyorshajtást beszereznie. Sajna én nem ismerem azt a környéket, de ő is azt mondta, hogy 90-el lehet jönni, utána van egy korlátozás 70-re, majd egy lámpás kereszteződés, és újabb 70-es tábla. Na őt a kereszteződésben fotózták le és a papíron az áll, hogy 50 helyett 90-el ment. Azt tudom, h. a kereszteződés feloldja a 70-et, de létezik, hogy Bp-n kívül is 50-re korlátozza le? vagy az a rész már BP-n belül van?
Samott 2009.07.11. 18:28:44
@clementino1: @Kicsi79: Koszonom nektek is az infot!