Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jobban odafigyelünk a kerékpárosokra

2009.07.11. 12:36 :: SilentSound

Csviktor olyan levelet küldött, ami ha tényleg így van, akkor különösen örülök. Hülyék persze mindig is voltak és lesznek is autósok és bringások között egyaránt, de talán az egyre terjedő blogoknak is köszönhetően kezdenek az emberek felnőni ahhoz a tényhez, hogy sokan szeretnének kerékpárral közlekedni a városban és ezt az esetek többségében csak ott tehetik meg, ahol az autósok is járnak. Csak így tovább!

Talán érdemes lenne kitenni ezt a leírást is a blogba, ugyanis látom, hogy minden bringás posztnál megy a flame, legyen itt talán egy értelmesebb bemutató is.

Először is. Harmadik éve bringázom Budapesten. Már a múlt évben is, de idén főleg, szinte robbanásszerűen megnövekedett a bringások száma. Én Újpest központjából járok 5kerbe dolgozni, ezen kívül rendszeres az Etele út meglátogatása is. De bringáztam sokat Zuglóban, Budatétényben és a 11. kerületben is.

Szeretném megdicsérni az autósokat, az utóbbi 1 évben roppantul sokat javult a hozzáállásuk a bringásokhoz. Mondom ezt úgy, hogy a robbanásszerű növekedés miatt a napi közlekedésben jócskán vesznek részt már az ún. "vasárnapi bringások" is, ezek meg sokszor csinálnak olyat, hogy a hajam eldobom.

Azonban azt is gyakran látom, hogy egy-egy autós amikor előz, közben végig figyel, ha meg úgy adódna, hogy nem tud megfelelő távolságot betartva elém visszasorolni előzés után, akkor inkább vár egy pár másodpercet. Nincs anyázás, nincs motorbőgetés. Sokszor már nekem kellemetlen, hogy amikor mellém húzódnak, és kanyarodnának jobbra, mivel én a védett bringaúton haladok, inkább vár a sofőr számomra is végtelennek tűnő 5-10 másodpercet, de nem kanyarodik rám. És ez jó.

Alapesetben ha tehetem a bringautakon közlekedem, de mégis sokszor van az, hogy vagy erre nincs lehetőség, vagy annyira el van cseszve a bringaút, hogy szabályosan életveszélyes azon haladni. Jó példa erre a Roosevelt tértől húzódó bringaút a rakpart tetején, ami kedves Demszky barátunknak köszönhetően 2 éve járhatatlan.

Ilyenkor felmegyek a körforgalom mellé, és végig tekerek a Gellértig. Nekem is rossz, hogy a jobboldalt parkoló autók miatt nem tudok kijjebb húzódni, az autók meg mögém kényszerülnek, de ha valaki tud jobb megoldást, azt szívesen várom. 50 km/h a közlekedési sebességem, szóval nem a lassúsággal van baj.

Úgy látom, hogy a fő problémát tényleg az elcseszett infrastruktúra okozza. Hiába van pl. a Bazilika előtt végig bringaút, ha a turistabuszok oda ontják ki a turistákat, vagy a pesti oldalon a Margit-hídról a Parlament felé haladva jó minőségű bringagyalogút, ha csomó kereszteződés miatt nekem is mindig be kell lassítanom, nehogy egy autós a 100-ból ne adjon elsőbbséget, illetve az autósoknak is kellemetlen, hogy a nagy forgalmú bringaúton kell átcsúsznia, miközben ha épp autó jön, akkor elengedve azt, a bringautat állja el.

Ahogy persze sünt érdemel az is, aki kitalálta, hogy a Parlament előtt lehet bringával lekanyarodni az Alkotás utcába, ahol a csóró bringásnak át kell vágnia a villamos két pályáján, rossz minőségű aszfalton, majd át kell vergődnie magát a villamos melletti keresztirányú forgalmon, ha ez sikerült neki, akkor meg bónuszként mindjárt ott a zebra is.

Talán még érdemes lenne egy doksit ajánlanom az olvasóknak. Ezt elolvasva alapjában változhat meg a bringásokról szóló véleményük. Igen, a normális bringás nem megy a járdán. Nem kacsázik az autósok között. És a downhill-nek nevezett gépszörnyek nem kerékpárok, a DH-sok nem bringások.

Ennyit akartam.

Ui: Minden út bringaút!

85 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia kerékpár kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vadász2 · http://kariblog.blog.hu 2009.07.11. 12:51:54

"50 km/h a közlekedési sebességem,"

Hihetetlen számomra, hogy bringások azt írják, hogy 40-nel, meg 50-nel száguldoznak. Én nekem 8tudm, a saját példa sosem mérvadó) lejtőn, hátszéllel sikerült tempómat 30 fölé feltornáznom. Hogy érik el ezt a tempót?

.lll. 2009.07.11. 13:08:50

"50 km/h a közlekedési sebességem, "

armstrong most összeszarta magát a touron:D

thinker_ 2009.07.11. 13:14:45

én vigyzok a kerkeskre, cserébe ők pedig tartság be az alapvető KRESZ szabályokat. nem megyünk át piroson stb...

thinker_ 2009.07.11. 13:16:33

@thinker_: bocs:tartsák

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.07.11. 14:18:04

Az a Roosevelt tér, az Clark Ádám tér, az Alkotás utca pedig Alkotmány. Bocs. :)

LaMeRick 2009.07.11. 14:32:05

"És a downhill-nek nevezett gépszörnyek nem kerékpárok, a DH-sok nem bringások."

Mi a bajod a DHsokkal? Halva született ötlet volt arra, hogy kivedd őket a bringások köréből. Vagy ezentúl, ha lát valaki egy XCO-st, vagy egy freeridert, trialost, BMXest akkor majd szépen előveszi a nem létező "A nagy biciklis határozó"-t és majd beazonosítja kit/mit látott?

kacsa118 2009.07.11. 14:32:14

Mintha a Kresz tartalmazná, hogy a biciklisek max. 40-nel haladhatnak! Gyilkos gyorshajtó! :)

ehpkb5 2009.07.11. 15:31:57

egy olyan posztnál, ahol a posztoló az egyetlen szereplő ugye csak a posztoló lehet a hülye? :)

midnight coder 2009.07.11. 16:29:33

Szakadékban hátszéllel elhiszem az 50-et. Egyébként a 30 is szép utazósebességnek. Átlag bringás hosszú távon inkább 20-25.

seibon 2009.07.11. 16:31:37

Én csak azt kérem, ne írja le kivételesen senki, hogy "én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg"! Nagyon erősen elfáradt már!!!

Na, jöhet az első :)

Közöd?? (törölt) 2009.07.11. 16:43:07

ki kéne ezeket tiltani bp ről

macihagyma 2009.07.11. 16:49:40

Bocs, de 35-40km/h-val lazán megyek én is, pedig 102kg-os vagyok. Igaz a kerékpárom gördülő alkatrészei mindig tiszták.
A gumim pedig 2,1-es.
Vékony kerekű biciklivel nem elképzelhetetlen ekkora sebesség.

sifi 2009.07.11. 17:04:54

bringázom = kerékpározok, biciklizem, tekerek, kétkerekűn haladok...vagy direkt akartad idegesíteni az olvasókat a temérdek bringával? akkor ez sikerült.

belakis 2009.07.11. 17:07:34

Na, akkor ebben a postban is megvan a hülye!

A DH-sok azok!

Sünt nekik!

Kedves postíró, hülye minden szakágban van. Én meg valahogy azokat a bringásokat nem csípem, akik azt hiszik, hogy a maximum megengedett sebességgel haladnak, ezért autóként viselkedhetnek.


Valamint a kedvenc, az a zebrán üvöltőző bringán ülő biciklis, akinek - szerinte - nem adjuk meg az elsőbbséget, kanyarodó autóként.

Egynek egynek elmagyaráztam, hogy egy marék szotyinak több elsőbbsége van a zebrán, mint neki. (kivéve bringaút-zebra)

Írom ezt bringásként.

INSIDER 2009.07.11. 17:09:33

Majd akkor figyelek egyetlen bringásra is, ha nem mindenféle előjel nélkül száguld át előttem a zebrán, miközben nekem van zöld, neki pedig piros. Két ilyen esett is történt velem a héten, mindkettő a belvárosban. Addig, amíg ez nem változik, rohadjatok meg! Most pedig lehet anyázni, hogy milyen demagóg, általánosító segg vagyok, aki "néhány" elszórt tapasztalatból szűr le hosszútávú tanúságokat. Na tsók!

aachi2 2009.07.11. 17:14:00

50es utazót csak profi bringásról tudok elképzelni. amikor megboldogult kamaszkoromban rengeteget tekertem (napi 20-50) akkor a rekordom 40km/h átlag volt egy 30km es sík szakaszon...

dr.brada 2009.07.11. 17:27:26

50 km-es sebesség max. időfutamon, sík terpen tartható hosszabb ideig, millió forintos 6 kilós karbonszálas bringával, legalább NASA fejlesztésű alkatrészekkel. Ha a posztíró ezt tudja, akkor mér nem a tour-on képviseli kis hazánkat?

Húzzunk bele! 2009.07.11. 17:32:34

@INSIDER: Csók neked is seggfej, én is átmegyek pirosokon nem is kevésszer, de leszarom, de sose megyek át úgy, hogy ne érjek át biztonsággal.
Én meg hosszantartó következtetést vonok le, hogy mindennap lecentiznek és csak sávközépen meg éri menni, még a nagykörűton is, hagy szopjatok hülye segg autósok.

Midnite · http://www.binarychoice.hu 2009.07.11. 17:52:31

Én is pont mostanában vettem észre, hogy az autósok mennyivel normálisabban viselkednek a (szabályosan és ésszel közlekedő) biciklisekkel. De ez a "minden bringás/autós hülye és dögöljön meg" elég ovis szintű látásmód, mindkét oldalon akad jó pár bunkó paraszt.

egy hang a hátsó sorból 2009.07.11. 18:00:38

@Húzzunk bele!: Na a koruton biciklizoknek egyszer szivesen megmutatnam, hogy milyen jo dolog ott bringasokat kerulgetni autoval, vagy bringasokat kerulgeto autok miatt padlofekezni a belso savban. A faszer nem lehet 1 utcaval beljebb tekerni, ahol egyiranyu es senkit nem zavar?

belakis 2009.07.11. 18:02:32

Ott a villamossín. A villamos kiszámolható, kiválóan tudom használni, mikor arra járok.

Autók között nem csalinkázok ott sosem - tudom milyen idegesítő. Főleg hogy valóban körbemenni még kerülőnek is hatalmas.

Ellenben a mellékutcás megoldás nem működik, nincs a nagykörúttal párhuzamos, fix irányú mellékút!

702 · http://psztrnk.net 2009.07.11. 18:02:51

"Alapesetben ha tehetem a bringautakon közlekedem" - "50 km/h a közlekedési sebességem".
Öööö, igen.

@sifi: tanár úr nyugton marad. :)

indapass90210 2009.07.11. 18:04:14

Ellopták az ablaktörlőmet ma reggelre! Ezért tart ott az ország, ahol!

georg 48 2009.07.11. 18:04:37

@Húzzunk bele!: Jó lenne egyszer veled találkozni az úton! Vállalnám a börtönt és átmennék a koponyádon! Az agyad loccs, spricc, nem hinném hogy sok embernek hiányoznál.

egy hang a hátsó sorból 2009.07.11. 18:10:12

@belakis: Nem ugy van, hogy egyiranyuban mar menetirannyal szemben is lehet bringazni? Vagy ezt csak terveztek, aztan nem lett belole semmi?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.11. 18:10:44

Azért ahogy nézem, vannak itt még kivételek, akik nem tartoznak abba a körbe, akik miatt javult a helyzet... :/

belakis 2009.07.11. 18:13:45

@egy hang a hátsó sorból:
Nem, ilyen nincs, kivéve ahol fel van festve, és kitáblázva - tegye fel a mancsát, aki látott már ilyet!

ahha 2009.07.11. 18:17:56

@belakis: Mondjuk a Varsányi Irén utcában az autósokkal szemben jön a bringaút. És ez így teljesen korrekt. De egyébként szerintem marha veszélyes egyirányún forgalommal szemben biciklizni, és nem is a szembejövők, hanem az utcára rákanyarodók, autók közül kilépő gyalogosok miatt, akik kinéznek ugyan a megfelelő irányba, de hajtipajti miatt az kevés, és csatt, vagy jobb esetben csak anyázás.

belakis 2009.07.11. 18:22:12

Hát igen. De ilyen esetben is a bringásnak kéne figyelnie.
A szájába tudnék annak lépni, aki ilyenkor még anyázik is... Azért van a szeme, hogy figyeljen. Autóban ülve mind a bringás, mind a gyalogos ilyen, motoron ülve mindenki más ilyen, bringán ülve az autós, gyalogos olyan, akire folyamatosan figyelni kell, különben pityputy lesz. Nem anyázni, mindössze csak figyelni, és lassítani amikor kell. Nem nagy fáradtság, semelyik járművel sem.
Csak sokan nem teszik, abból lesznek az ilyen színvonalas anyázások.

szaGértő 2009.07.11. 18:23:32

" a Parlament előtt lehet bringával lekanyarodni az Alkotás utcába"

Az elég érdekes lesz... Inkább Alkotmány utca nem? :))

bunkó paraszt 2009.07.11. 18:32:15

"50 km/h a közlekedési sebességem"

Ennek az a titka, hogy 'megfelelően' kell beállítani a kerékátmérőt a sebességmérőn. :)

egyittlakó (törölt) 2009.07.11. 18:32:18

@Húzzunk bele!: szopjon le téged a nílusi krokodilus, köcsögbura...

egyittlakó (törölt) 2009.07.11. 18:33:59

egyetértek azzal, hogy a DH-sok hülyék, de mi a tököm az a DH?

cso zsi 2009.07.11. 18:36:41

50-et értem már el tizenéve, egy elég meredek lejtőn, de a Budakeszi úton "szabadesésben" nem jött össze több 40-nél, ugyanis a pirosoknál megálltam.

"Kezdenek az emberek felnőni ahhoz a tényhez, hogy sokan szeretnének kerékpárral közlekedni a városban."

A kerékpárosok viszont felnőhetnének ahhoz a valódi tényhez, hogy amit csinálnak az utakon, annak nem sok köze van a közlekedéshez.
Elvárnak, jogokat, utakat követelnek, de 10-ből kilenc nem ad esélyt magának, hogy a közlekedés motorizált résztvevői megvédjék a kiváltságos életét.

belakis 2009.07.11. 18:39:03

@egyittlakó:
downhill, az a szakág, mikor a hegy tetejéről mielőbb érjen le a kedves felhasználó a célvonalba kijelölt pályán.

Mivel ezzel a kedves post író se nagyon van tisztában, így jelentősége sincs nagyon eme írásban.

www.youtube.com/watch?v=SCryAVVcyVY

itten ni,egy lájtosabb fajta pályán, még a zene is jó alatta.

millesei (törölt) 2009.07.11. 18:42:50

Meg lehet csinálni az 50-et, de ahhoz nyélen kell rakni, mint a kancellár.

2009.07.11. 18:44:15

Tudjátok, miért viselkednek normálisabban a bringésokkal? Mert sok lett a motoros. :)

2009.07.11. 18:48:38

@belakis: megnéztem a videót, ez krosszmotorozás úgy, hogy a motor nincs beindítva, mert gurulsz a lejtőn. :) A DHsok olyan krosszmotorosok, akik nem bírtak olyan könnyű gépet venni amit tudnak kezelni? :)

belakis 2009.07.11. 18:52:36

@baskiria: A lejtés nem látszik sajna a videón... A motoros az első kanyarban kiesne a szalagok közül, törött gerinccel :)
www.youtube.com/watch?v=mnYw7ZjFPZc
Ezen sem látszik a lejtés eléggé...

Fárasztó ám, és könnyű törni :)

Hemü 2009.07.11. 19:12:57

Tanuljátok már meg azt a cipzár-elvet, ne a körúton bringázókat szidjátok. Nem ők akadályozzák az autósokat, hanem azok egymást.

INSIDER 2009.07.11. 19:14:04

@Húzzunk bele!: Csók neked is seggfej, én is átmegyek pirosokon nem is kevésszer, de leszarom...

Tök jó, csak tudod az a baj, hogy a hozzád hasonló egysejtűekért is annyit kap az ember, mint egy normális kerékpározóért. Hiába magyarázom, hogy TE voltál a szabálytalan, leszarják és engem hurcolnak meg, az ilyen hülyék miatt, mint te is. Tehát nem ártana, ha nem csak azt olvasnám, hogy "milyen jó, mert az autósok sokkal jobban figyelnek a bicajosokra", jó lenne ha egy kicsit ti is jobban figyelnétek ránk és persze magatokra is, mert tudod engem megvéd az autó, téged a húsodon kívül semmi. Tsók!

Donor 2009.07.11. 19:17:19

@vadász2: Valószínűleg jobb kondiban vannak :)
Fénykoromban én is tudtam sík úton szélcsendben 50-et rövid ideig, tartósan pedig 40-et.
Leejtőn 70 a rekordom.
Persze ehhez nem 10ezer forintos bringa kell.

Donor 2009.07.11. 19:18:33

@lófő: Amstrong emelkedőn szembe széllel megy szerintem 50-et :)

Manodesign · http://manodesign.blog.hu 2009.07.11. 19:19:23

@cso zsi: "50-et értem már el tizenéve, egy elég meredek lejtőn, de a Budakeszi úton "szabadesésben" nem jött össze több 40-nél"
Nekem nemegyszer összejött az Istenhegyi úton a 70. A Budakesz úton is mindíg megvolt a 60.

Donor 2009.07.11. 19:23:02

@INSIDER: Persze, nyírd ki nyugodtan az első szabályos bringást, mert megilyesztett valami köcsög.

Donor 2009.07.11. 19:26:46

@egy hang a hátsó sorból: Én meg megmutatnám neked hogy milyen jó minden sarkon lefékezni a nehezen megszerzett mozgási energiádat.

Nekem furcsa mód nincsenek gondjaim a bringásokkal a körúton. max 20 másodpercet (ez kevesebb mint a be/ki parkoló autó miatti időveszteség) kibírok mögötte, amíg nem lesz lehetőség kikerülni.

Donor 2009.07.11. 19:28:50

@belakis: Én láttam!Én láttam!!! Balmazújvároson a foci pálya utcájába be lehet menni így. Pesten nem láttam.

Cold Heart 2009.07.11. 19:35:54

jaja, ahhoz nem kell nagy lejtő, hogy 50 fölé tornázza magát az ember
egy rendes lejtőn meg pillanatok alatt megvan a hatvan, ha az ember nem piszkálja a fékét és rendesen ráfekszik a biciklire
(no meg jól karbantartott bicóról van szó)
de vízszintes terepen azért tényleg húzós 50-ig felhajtani

egyébként az autósok többségével két-három éve sem volt bajom, amikor elkezdtem rendeszeresen kerékpárral közlekedni, pedig sokszor nem a KRESZ szerint megyek. többség figyel. (én meg 10-szer jobban, mert az én bőrömre megy a játék)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.11. 19:38:52

@seibon: Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

@Dövan: Az autóval együtt?

Végre béke lesz autós és biciklis között? Szerintem csak a posztoló jár olyan helyen, ahol türelmesebbek az autósok :) Az itteni kommentekből az derül ki, hogy mégsem javul a helyzet...

egy hang a hátsó sorból 2009.07.11. 19:39:01

@Donor: Felesleges megmutatnod, en is szoktam bringaval jarni. Speciel a koruton pont nem, mert ott egyreszt halalfelelmem van, masreszt tudom hogy csak szopatnam a forgalmat.

MP 2009.07.11. 19:46:25

A bringásoknak még nagyon sokat kell azért tenni hogy egyenrangú partnereknek lehessen őket tekinteni. Alapvető szabályokkal sincsenek tisztában. Például azért mert ők azt gondolják keskenyek gondolkodás nélkül kanyarodnak fel az útra. Ha elsőbbségük van ha nincs. A sok duma helyett tanítani kellene őket keményen.

csviktor 2009.07.11. 19:50:03

Uhh, úgy látom van itt zavar. Az 50 km/h óra sebesség az azon a szakaszon értendő, ott jól meg lehet rakni. Természetesen az átlagsebesség az egy jó 30-as, sima országúti bringával. A magas átlagsebesség meg úgy megy, hogy tekersz rendesen, fék, tekersz rendesen, fék. Ehhez csak jó fék kell, meg egy kis belátás, nyilván kereszteződéseken nem teker az ember át ekkora sebességgel, a doksiban le van írva, miért..

Az utcaneveket elírtam, bocsi, igazából engem nem kötnek annyira az útnevek, de jogos.

Vártam egy kis flame-t, de még nem láttam, hogy azt írta volna valaki, hogy elolvasta a belinkelt doksit, és jéé, milyen igaz, ezt tanítani kellene az iskolákban is..

A DH-sok meg azért nem bringások, mert azzal nem igazán lehet közlekedni úgy, mint egy bringával. Aki látott már ilyen gépet, az tudja, miben különbözik egy montitól vagy egy outitól. A BMX is inkább gyerekek kezébe való, vagy mondjuk bűvészkedni vele, de azzal közlekedni?

Amúgy bukót is azóta hordok, mióta országútin rakom. Montin még elvoltam kényelmesen, de mióta országútin jobban lehet rakni, ráadásul a másfajta kormány miatt kissé előredőlve, én is jobban érzem így magam.

Ja igen. Biztos, hogy aki itt anyázik, az a városban járva maximum magában szentségel, de nem rántja rá a kormányt a következő bringásra, szóval kívülről ő is normális autósnak látszik.

csviktor 2009.07.11. 19:56:19

Ehh, kicsit "nemmagyarul" írtam megint. Nem baj, hullafáradt vagyok, amúgy meg sünt nekem...

Kniight 2009.07.11. 20:33:26

A belinkelt doksi jó. Tényleg. Szerintem eredetileg amerikai lehetett, egy pár dolog máshogy van itt mint ott.

Saját észrevételek:

- A világítás - sajnos még mindig sok bringás sajnálja az az 1000 forintot a két villogóra.
Ezeknek legszívesebben adnék egy hatalmas átszállót.

- Ne menjetek egyirányúval szemben. Ha mégis, akkor a kereszteződéseknél szigorúan STOP. Az autók nem fognak rád számítani.

- Ahol van bringasáv, akkor ott menjetek azon. Lehet hogy kényelmetlen - akkor is. Ti sem szeretitek ha valaki a bringaútra parkol mert neki ott kényelmesebb.

- A lámpákat tessék betartani!

+ Pozitív dolog, hogy zebrán áttekeréskor egyre több bringás lelassít.

+ És néha már figyelnek a többi közlekedőre is.

Csak így tovább.

Kniight 2009.07.11. 20:35:13

Ja ezeket az észrevételeket a bringásoknak írtam volna, remélem a szerző átteszi egykét bringás blogba igy eljut hozzájuk is.

Hemü 2009.07.11. 20:54:15

@Kniight: A bringasávot használni szoktuk, mert az jó. Kivéve, ahol nem, például az Andrássy úton. Szerintem te a gyalog- és kerékpárútra gondolsz, ahol viszont nem csak kényelmetlen haladni, hanem sokkal lassabb és veszélyesebb is, mint az úttesten (nem a gyalogosok miatt, hanem mert elüthetnek), és még nem is kötelező.

Hemü 2009.07.11. 21:05:56

@Kniight: Ja, és világítás kell, és a pirosnál is meg kell állni (és nem ledudálni a pirosnál, mert az autós mégis inkább átmenne - nem egyszer fordult elő), szóval ezekben egyetértünk. Az egyirányúban majd akkor megyek szembe, ha szabad lesz.

kuk22 2009.07.11. 22:24:17

A doksinak több értelme van, mint a postnak. Az autósoknak is érdemes lenne olvasgatni, mert szinte minden esetben ők a veszélyhelyzet okozói.

Velem már speciel mind megtörtént, és jelentem meg lehet úszni őket kellő odafigyeléssel.

Egy dolog kimaradt: ha a kerékpáros lassít a zebránál, akkor illene nem elmenni mellette autóval. Ez még 10-ből 9 autósnak nem sikerül.

A pesti tekeres egy kis rutinnal már sima ügy, a kisutcákban már odavalónak tekinti a többség a kerékpárt, mostanában nem tolnak, nem dudálnak.

Az én szememben a városban bukó nélkül tekerő se kerékpáros, különösen ha földig leengedve az ülés, vagy kosár a kormányon. Ezektől a divatmajmoktól semmi közlekedési kultúrát ne várjatok. A kerékpározás suzukisai és hobbi terepjárósai.

gabor.gabor 2009.07.11. 23:10:42

Az 50 km/h-s átlag, egy országúti biciklivel simán elérhető.
Én egy Hauser Grizzly típusú kerékpárt használok, ami egy elég nehéz mountainbike. A gumik is eléggé vastagok rajt, így is 30 feletti átlagsebesség simán megy. Könnyítés talán annyi, hogy Shimano a váltó és az egész hajtáslánc is(lánc, monoblokk).
És még a kerékméret is be van állítva a sebességmérőn:)
Eddigi maximum egyébként 63 km/h volt, de sztem lesz ez több is...
Sík terepen 45-50 még megy, tartósan 35-40.

gabor.gabor 2009.07.11. 23:15:42

Jah persze a sík úton 50-hez szélcsend kell:)

Peetee 2009.07.11. 23:32:04

"...50 km/h a közlekedési sebességem..."

Hagyjuk a hülyeséget!

fél évet dolgoztam Bp-en biciklis futásrként, emelett 6. éve versenyzek az országúti szakágban.

A Hegyalja úton lefelé...na ott 50km/h, de nem a bazilika előtt, meg a rakparton v. a Rudasnál.
Túlzó!!!
Én nem tudok tartósan szélcsendben 50el menni országúti versenykekpárral sík úton üres országúton. Nem városban, autók-turisták-kátyuk között...nemár'

Agyalap 2009.07.12. 11:53:29

Javult a helyzet szerintem is, sajnos sokat tesznek ez ellen a nagyon májer srácok, de a nulla tudású lelkes kislányok is.
Találkoztam már jófej sráccal a Hegyalja úton a belső sávban, de a Rottenbiller utcában is dudáltam már ki 10-zel menő bölcsész lányt a belsőből (nem kanyarodott balra a következő utcánál).
Én azt mondom, hogy (gyakorló kerékpárosként és autósként) a kisebb szabálytalanságok még elmennek. Attól még az autósok ne legyenek annyira felháborodva, hiszen tegye mindenki a szívére a kezét, autóval is megáll az X tábla után is, és parkol néha sz@r helyen.
Egy kis tolerancia sokat segítene a dolgon. Persze ne használja ki senki más jóakaratát.

Perillustris 2009.07.12. 15:07:07

"És a downhill-nek nevezett gépszörnyek nem kerékpárok, a DH-sok nem bringások."

Ezzel nagyon elrontottad az írásod.

Perillustris 2009.07.12. 15:14:40

@egy hang a hátsó sorból: "Na a koruton biciklizoknek egyszer szivesen megmutatnam, hogy milyen jo dolog ott bringasokat kerulgetni autoval, vagy bringasokat kerulgeto autok miatt padlofekezni a belso savban. A faszer nem lehet 1 utcaval beljebb tekerni, ahol egyiranyu es senkit nem zavar?"

Ha zavar, hogy nem egyedül vagy az úton, vegyél be egy-két pirulát, de persze utána ne vezess! Esetleg menj te a jobbkezes utcákban. De még jobb, ha a kerékpárosokkal együtt követeled a kerékpársávot a Nagykörútra, a parkoló pár száz autó helyére.

Perillustris 2009.07.12. 15:25:52

@MP: "Például azért mert ők azt gondolják keskenyek gondolkodás nélkül kanyarodnak fel az útra. Ha elsőbbségük van ha nincs. A sok duma helyett tanítani kellene őket keményen."

Muhahahaha! A mocskos tanulatlan biciklis él az elsőbbségével! Hát hogy képzeli? Lehet az ilyet komolyan venni?

cso zsi 2009.07.12. 16:59:16

@Donor: @egy hang a hátsó sorból: @Perillustris:
Hármótok közül érdekes módon van, aki megtapasztalta, hogy a már megelőzött bringás, a lámpánál utolérve előrecsorog, és az ő biztonságos kikerülése, és/vagy egy leszűkített villamosmegálló melletti elhaladás KÉT SÁVNYI autóst akadályoz újra, és újra.
Nem reggeli csúcsidőről beszélek, hanem a napközbeni, egyébként folyamatos 40-50 km/h-s tempós haladásról. Egy biciklista képes olyan hullám-effektus kiváltására, amivel a sávonkénti autóoszlopból az ötödik-hatodik autó már várhat a következő lámpára, nélküle meg sávonként nyolc is átmenne a zöldön.
(most hagyjuk figyelmen kívül mindkét eszköz használóinak sárgán, és piroson áthajtását, ha lehet)
Akkor már inkább a "köcsögmotoros", mert az 80 alatt úgysem közlekedik, tehát nem tart fel többet, hacsak nem érinti valami esemény, mint a napokban az Andrássy úton.

Hemü 2009.07.12. 19:42:32

@cso zsi: Olyankor tényleg nem kell előre csorogni. Főleg, hogy ha kicsit hátrább indulok, akkor gond nélkül tudok együtt gyorsulni az előttem haladóval az utazó sebességemig.
Tudod-e, hogy a körút nagy részén 30-as korlátozás van? A leszűkített villamosmegállók mellett biztosan.
Ha annyi az autó, hogy nem tudnak lassítás nélkül előzni, akkor nem hiszem, hogy folyamatos 40-50-et produkálnak. Valahol mindig lassítani kell, ha nem egy biciklis, akkor egy parkoló vagy kikanyarodó jármű miatt.
Egyébként meg aki ott kerékpárosként egy normálisabb tempóval nem sávközépen közlekedik, az az életével játszik a centizők és a nyíló ajtók miatt.

Tömlős Medve 2009.07.13. 10:56:04

Az alapélményem hasonló, az autósok egyre toleránsabbak, pedig néha vastagon van mit tolerálni! Én főleg bringázom (Budapesten), de autózom és BKV bérletem is van. Jó lenne, ha minden közlekedő tudna a többiek fejével gondolkodni, de ez csak úgy érhető el, ha az ember gyakran átül "ellenséges" típusú járművekre is. A "Hogyan ne üttessük el magunkat..." alapmű, jó, hogy terjeszted!
Ne akadjunk fenn a posztoló eszelős gyorsaságán, de leszögezném, hogy nem mérvadó, az átlag 20-25 km/h.
Maximális tisztelet minden sportolónak, a DH bringák meg egyenesen gyönyörűek!

Agyalap 2009.07.14. 10:02:32

Ha mindenképpen fontos két perccel hamarabb idegesen odaérni, nyomjátok le a pics@ba a kerékpárosokat. Ha az a kettő perc nem számít, őrjöngő barmok sem lesztek - mindenkinek jobb lesz szerintem.
A város közlekedése minősíthetetlenül pocsék, ezért ne a kerékpárosokat tegyük felelőssé. Azt a pár hülyét meg úgyis elüti/megveri valaki előbb-utóbb.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.07.15. 09:36:42

Roppant egyszerűen összejön az az 50 km/h. Országúti, jó minőségű gumi, a megfelelő nyomáson (6-6,5 bar). Még az alagúton is át lehet rongyolni 45-50-es tempóval, ha meghúzza az ember.

Érdekes módon én sem érzem azt, hogy meg akarnának ölni az autósok. Talán épp az utazósebességem a titka a dolognak. Nem mondom, hogy egyenrangú félnek tekintenek, de nem jelentek számukra akadályt, nem húzzák fel magukat, ha meglátnak, mert nincs miért. Egyenes vonalú mozgást végzek és mivel hozom a forgalom tempóját, nem a semmiből bukkanok fel, hanem kb. annyi idejük van felkészülni a "fogadásomra" mintha egy BKV busz, vagy egy "kalapos suzukis" lennék.

Hogy legyen miért anyázni:

Soha nem használom a kerékpárutakat (mentségemre szóljon, hogy ugyanakkor a járdát sem), mert tény hogy szépek, de az egy négyzetméterre jutó sörösüveg-szilánkok száma sajnos pont ezeken a helyeken a legnagyobb.

kiraaaaa 2009.07.15. 09:58:45

Én félek bicajozni Pesten..sztem életveszély...
és mindegy hogy járdán megyek, bicikliúton. Autók közé még nem merészkedtem.

Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.07.15. 12:13:24

az fél bicajjal és azt utálják az autósok is, aki akadályt jelent, akit kerülgetni kell, aki kacsázik, aki vánszorog, aki szarik a KRESZ-re és/vagy nincs is tisztában az alapvető szabályokkal sem

akinek nem inge, értelem szerűen ne vegye magára

pengusz 2009.07.15. 12:15:25

Szabályosan közlekedő bringás nem megy 50-nel, mert 40 a maximum ugye? :)
És mi ez a szegregáció, hogy a DH-sok nem bringások?
Ilyet csak egy sónyaló országútis ír :D
És a trialosok? Nekik még nyergük sincs :D
Azt meg tényleg megnézem, aki montival tartja az 50km/h- átlagot (esetleg Parti Andris írta a posztot? :D), ami természetesen szabálytalan :D

Agyalap 2009.07.16. 14:43:47

@Kiraaaaaa: Hát ezért nem is vagy kerékpáros. A járdán nem kerékpározunk. A kerékpárúton közlekedőknek fogalma sincs a közlekedésről, az úttesten meg heves kormánymozdulattal mutatják minden elhaladó autó után, mennyire tojták tele a nadrágjukat. A biciklizők kb fele nem tud kerékpározni. Nem ismerik a KRESZT, 20-nál gyorsabban és 10-nél lassabban nem tudnak menni. Sőt olyat is láttam már, aki a fék használatát földön fetrengéssel fejezte be. Külön állatfaj a "rohadtdrágaösszteleszkóposbiciklimvan", ők szívesen jönnek szemben keskeny úton is, el sosem engednek sem biciklist, sem gyalogost.
Szentendre felé mentem a kerékpárúton, Budakalász után 3! kedves lány jött szembe vidáman beszélgetve. Persze egymás mellett. Természetesen nem is engedtek el, meg kellett néznem milyen a talaj a kerékpárút mellett.
Az én jó anyámat, hogy egyáltalán arra mertem kerekezni...
Egyszóval csak én vagyok jó fej...

Perillustris 2009.07.16. 18:32:11

@Agyalap: "Hát ezért nem is vagy kerékpáros."

Azért ne olyan hevesen! A bringás evolúció része a járdázás és a kerékpárutak használata akár kerülő árán is. Lehet normálisan, a gyalogosok zaklatása nélkül is járdán tekerni. A baj a suttyókkal van, akik 15-20km/h feletti sebességgel, agyatlanul cikáznak pl. a Nagykörút járdáján.

Perillustris 2009.07.16. 18:35:43

@templomegere: De ez nem biciklis probléma. A közlekedők fele alig képes megfelelni az elvárható minimumnak, ami jól látszik az utakon. Az ilyen vezetőket senki nem szereti.

paker 2009.07.18. 15:10:16

Ezt elolvasva, tényleg jó színben tünnek fel a biciklisek, meg a baleset lkerülős összefoglaló is jó, nem csak bicikliseknek. Sok mindenre felhívja a figyelmet, amit eddig nem is gondoltam. De. Nem úgy van a KRESZ-ben, hogy biciklit csak át szabad tolni a kereszteződésen? Kivéve ha jobbra kanyarodsz.

jónévez 2009.07.18. 22:56:04

@paker: Nem bizony. Sőt! Már a balra kanyarodósávot is szabályosan használják. Csak a kerékpárútról balrakanyarodáskor kell leszállniuk, áttolniuk. Meg lakott területen kívüli főútvonalon. És ezt nekünk is meg kell tanulnunk, szoknunk, hiába volt másként régen.

CHrisss17 2009.07.21. 12:35:55

Egész jó post lenne ha nem szidnád a DH-sokat...

Spikk 2010.02.09. 23:49:37

@egy hang a hátsó sorból: Figyelj! Miért nem mégy Te arra? ;)
Ha valaki úgy előz meg egy kerékpárost, hogy vészfékezni kelljen a belsőben, akkor ott nem a kerékpáros a hunyó. Vagy rosszul látom? Ezt meg kellene tudni oldani. Indexelek, amikor kiengednek, előzök (amikor kocsival megyek).
Pl. a Budafokin megyek munkába egy rövid szakaszon (bicajjal), rendesen alig tudok a belső sávba átmenni a kanyarodáshoz, mert messziről mennek át az autók és ott van mind az egész tömeg, nem lehet odaférni.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása