Tegnap olyan hízelgő posztot tettem ki a blogra egy kerékpáros tolmácsolásában, hogy cserébe most legalább egy napig őket nem bántjuk. Vannak azért más kétkerekű résztvevői is a közlekedőknek, BÁ a motorosokkal kapcsolatos problémáit vette sorra néhány konkrét példán keresztül.
Összegyűjtöttem a közelmúltban történt kisebb-nagyobb, motorosok közlekedésével kapcsolatos élményeimet, ahogy egy központi témára szeretnék rávilágítani: Miért szabálytalankodnak olyan esetekben, ahol autóval pofád se lenne?
Úgy gondolom, hogy motorral valóban kultúrálatlanul, figyelmetlenül és közveszélyesen közlekednek (a jól érezhető többség, igen), míg az autósok nagyrésze tartja magát a kialakult konvenciókhoz (amit nagyjából hívhatunk KRESZ-nek is). Ellenpéldák bőven vannak az autósok között, de a lefurább számomra az, hogy egy friss motoros is bármi olyat megtesz, amit autóval soha nem is merne. Pedig ugyanúgy meglehetne.
Az alábbi példákban minden esetben autóval is könnyen elvégezhető szabálytalanságokat gyűjöttem össze az elmúlt 1 hetem tapasztalatai alapján – pedig átlagosan csak napi 1 órát vezetek, igaz, nem ugyanazon az útvonalon.
- Piros lámpánál motoros a záróvonalon át kivág a villamossínre, végigelőzi a kocsisort és beparkol a zebrára, a gyalogosok nagy örömére. Ezt viszonylag sokan megteszik, és a mutatvány autóval is könnyen kivitelezhető, viszont amíg autóval ilyet két évente egyszer látok, addig motorral ez mindennapos (pedig 100x annyi autó van az utakon).
Külön kedvenc eset, amikor a motoros kolléga elindulni sem bír és feltartja a mögötte állót (amit tipikusan fel se fog), ami sportosabb autó/lusta motoros (robogót nem is említve) kombinációban velem többször is előfordul. Persze a város nem gyorsulásra való, de ha egyszer már beállt eléd, idegesítő, ha utána még zavar. (Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb.)
- Egy nagyobb forgalmú kétsávos, kétirányú út, középen lassító járdasziget zebrával. Itt a motorosunk a bal oldalról, a szembesávban előzött, kisebb szívritmus-zavart okozva a zebrán éppen átkelni próbáló nyugdíjas hölgynek (aki jobbról várta a szabályos forgalmat, nem számított balról motorosra), majd két kocsi közé bevágódott, amikor már jöttek szembe a sávban.
A záróvonal átlépése, az egyirányú sávon szembe haladás, zebrán elsőbbség elfelejtése, stb. mind-mind produkálható autóval is. Két haladó kocsi közé általában ugyanúgy vissza is lehet állni, ha már jönnek szembe. Mégis a legelvetemültebb autós szabálytalankodók kétszer is átgondolják a hasonló szabálysértések és életveszélyes manőverek sorozatát, csak azért, hogy 10 autóval előrébb kerüljenek.
- Ez gyalog történt, szintén piros a lámpa az autóknak, gyalogosnak zöld, átkelünk a zebrán. Úgy tűnik valóban csak autóknak volt piros, mert motoros nyugodtan átmegy még, bevágva a gyalogosok közé, akik visszalépnek amerre tudnak. Autóval szintén megtehető a dolog, talán a gyalogosok még csak nem is érzik azt, hogy át tudnak haladni a közeledő másfél tonnát látva. Mégis, ilyet is csak nagyon ritkán látok autóval.
- Teljesen mindennapos eset a párhuzamos úton történő sávváltás, amikor a motoros vészfékezésre kényszeríti a másik sávban közlekedő és épp gyorsuló autót, mert nem képes sem a tükörbe nézni, sem felmérni a másik sávban közlekedő sebességét.
Akármennyire is láthatatlannak és keskenynek érzik magukat ilyenkor a motorosok, nem azok, és autósként biztosan nem fogok mellé begurulni, hátha elférek alapon. Ilyenkor nem marad más, mint ugrás a fékpedálra, a fékezés ereje az ember kezét kellemesen rá is nyomja a dudára, de két kocsival később ugyanúgy ismétlődik az eset.
A példákkal azt akartam illusztrálni, hogy ha egyszer valaki felül egy motorra, és még ha nem is szabálytalankodni készül, valahogy akkor is kialakul nála ez a közveszélyes magatartás. Nagyon nagyon ritkán látok motorost szabályosan közlekedni, pedig nem a KRESZ betűjéhez ragaszkodom (ha például dugóban elfér a jobb vagy a bal szélen, guruljon hát tovább). Ideje lenne, ha ráébrednének a motorral közlekedni vágyók, hogy a motorral sem jár felmentés sem a közlekedési morál, sem a fizika tövényei alól.
Nem kívánom, hogy bárki az úton veszítse el az életét, viszont ilyen viselkedéssel valóban közveszélyesek. Nagyon nagyon örülnék, ha a rend őrei végre a fent említett motorosokat is megbüntetnék, a piroson áthaladásért, a zebrán megállásért, mindenért, amiért egy autós is jogosan megrángatnak.
schdl (törölt) 2009.07.12. 12:16:00
schdl (törölt) 2009.07.12. 12:22:44
Bár lehet hogy ez az én hibám.
Kollégák?
Perillustris 2009.07.12. 12:43:34
A példáid jók, ám túlságosan alábecsülöd az autósok által elkövetett kihágások számát:
- a Hungárián és a Margit hídon elég sűrűn előznek autók a sinen.
- az elindulás körüli "feltartás" valóban idegesítő lehet, ha már előre csorgott a motoros, s egyébként utána lehetne haladni, de van elég lassabban induló autós is, hogy ezt ne lehessen jellemző példaként felhozni
- a járdaszigetes ijesztésre nincs mentség
- "Mégis a legelvetemültebb autós szabálytalankodók kétszer is átgondolják a hasonló szabálysértések és életveszélyes manőverek sorozatát" - Ne viccelj, dupla záróvonalon is megfordul akárki, a gyalogosok elsőbbségének leszarása is alap. A meggondolatlan előzések elsősorban országúton és autópályán történnek.
- sávváltás? szavak helyett: www.sonline.hu/somogy/kek-hirek-bulvar/tragedia-az-m7-esen-a-helyszinen-meghalt-a-motoros-230118
Mindenki vezessen óvatosan és figyelmesen!
Marcellusca 2009.07.12. 12:49:57
Egyébként jó a poszt.
És nagyon találó és igaz.
De nem tehetsz semmit ellenük. Max magadban dühöngsz tehetetlenségedben. :)
ehpkb5 2009.07.12. 13:45:49
persze ez nem mérvadó, de könyveljük csak el
MrZed001 2009.07.12. 13:47:03
Egy elírás lehet benne itt:
"úgy tűnik valóban csak autóknak volt ZÖLD, mert motoros nyugodtan átmegy még"
Azza zöld esetleg piros lenne :)
Mellesleg ennek oka, hogy cangásként megszokták, hogy az kvázi gyalogos (ezt nyugodtan megteheti) ... és a motorra úgy gondolnak, hogy kvázi canga, csak nem ők tekerik ergó akkor ezzel is szabad
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.12. 13:52:59
LaMeRick 2009.07.12. 14:09:24
Perillustris által vázolt ellenpéldákat is az autósok részéről.
"végigelőzi a kocsisort és beparkol a zebrára"
Mondjuk egy ilyet azért megnéznék egy autóval.
"egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb."
Egy átlagos motor is minden erőlködés nélkül 100on van 5 mp alatt. Egy "sportos" motor meg 200on. Nem kell hozzá Rossinak lenni.
A motorosok nem szoktak büntetőfékezni??? Még ezt kellett volna belerakni a posztba, mert esetleg láttál egy idiótát, aki megtette. Ez a poszt nem más mint konkrét esetek általánosításba fordítása. Nem azt mondom, hogy nem történnek meg, csak kissé bulváros ez zebrára beparkol, meg a szívritmus zavaros nyugdíjas szöveg. Legközelebbi posztnál ügyelj arra, hogy legyen benne babakocsit toló terhes anya, 130as tempóra azt írd csaknem 200 és akkor lesz tökéletes.
A piros lámpás esettel kapcsolatban meg "szuzukisok" és a "kalapos skodások" jutottak eszembe, ha valamelyik a fent említett kasztból követ el valami szabálytalanságot, arra azt mondod magadban, hogy "na már megint egy suzuki" és így jegyzed meg. Motorossal dettó. Ha más a bűnös, akkor fel sem tűnik?
Igen én még sosem láttam piroson áthaladó autóst, ezt is csak a motorosok csinálják. Szemetek.
Kimaradt még az is, hogy a motorosok (ha van) a buszsávban mennek, "akadályozva" a tömegközlekedést. Ilyet autóstól sosem látni. Rohadék motorosok!
kawiman 2009.07.12. 14:45:51
Én úgy gondolom, nem. Csak demagógnak tartok posztot írni arról, hogy - biztonságosan közlekedve is - naponta hányszor kerülök baleset közelébe autós kollégák miatt. (a félreértések elkerülése végett: én autóval és gyalogosan közlekedek)
_ng_ 2009.07.12. 14:55:43
Motoros a piros lámpánal a záróvonalat átlépve a szembesávban előzi végig a sort, le se szarva, hogy folyamatosan jönnek vele szemben. Azzal, hogy visszamenni még csak véletlenül sem tud (hiszen az álló autók szinte egymást érik), már akkor tisztában van, amikor megkezdi a sor kikerülését.
szmoker (Homo Trollicus) 2009.07.12. 15:01:28
Hmm.
Sportos kocsi 5 mp alatt 100-ra?
Nem hiszem hogy pár száznál több ilyen sportos kocsi van Magyarországon.
Mellesleg az legyen a legkevesebb, hogy lámpánál pár másodpercre feltart.
janper 2009.07.12. 15:08:20
Hat te nem vagy magadnal, kollega.
Egy Ford Focus RS 300 loerovel 6.2 alatt van szazon. Egy vadiuj M3-as 500 loerovel 5.1 alatt -- optimalis korulmenyek kozott. Es ilyenbol nehany darab van itthon, legfeljebb.
Egy total atlagos, utcai kezdomotor, a kicsi Suzuki Bandit 3.9 alatt. Egy nagyobb sportmotor 3 masodperc ala is mehet. Multkor a kis varosi motorkammal (tura-Honda) gyorsultunk egy Audi S8-al, eselye sem volt.
janper 2009.07.12. 15:09:28
Rider 2009.07.12. 15:13:10
szivárvány és szarhalom 2009.07.12. 15:16:47
a szerző 2009.07.12. 15:24:39
1.Amit pedig kiemelnek, nem mi szoktuk ratok rantani a kormanyt, mert baromira nem tudjatok hasznalni a tukrot es eszrevenni, hogy van mas is az utakon rajtatok kivul.
2.Nem mi parkolunk a villamos sinekre vagy a mozgasserult helyekre.
3.Nem mi dudalunk, mint a hulye, ha nem tudjuk zold eseten padloig nyomni a gazt, mert elottunk valaki nem talalja az egyest.
4.Nem mi akadalyozzuk a megkulonbozteto jelzesu jarmuveket, a bombolo radio miatt.
sot ez lehet, hogy mind rad sem igaz, ugyhogy probalj ne altalanositgatni.
cs
belakis 2009.07.12. 15:25:38
Az indok pedig egyszerű: ha autóval nem sikerül záros határidőn belül a manőver, mindenképpen CSATT lesz a vége, esetleg vérre menő anyázás, és tolatás.
Motorral pedig az esetek 99%-ban semmise, az autós jóindulatában bízva, esetleg anélkül is könnyedén elférnek 3an két sávban.
Felhívás keringőre.
belakis 2009.07.12. 15:28:32
Emellett a kirívó példákat hétköznapi történetnek beállítani. Egy újabb post szítani az autós motoros ellentétet.
mohusssska 2009.07.12. 15:33:58
janper 2009.07.12. 15:43:26
Szoval ne szitsuk annyira az ellenteteket, nincs belole annyi, mint ami egy erre szakosodott blogon latszik.
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 15:45:14
nos mint látjátok találó a nevem.igen motorozom de errol a www.donor.blog.hu oldalon tobbet lattok valoban van bunko motoros mint autos is valoban halnak meg motorosok mert faszok mint autos is es valoban olnek meg masokat is mint autosok is.semmivel sem kulonbek a 4 kereken kozlekedok sem mint a motorosok.ulj fel egyszer egy motorra kozlekedj szabalyosan es megtudod de amig nem teszed addig ne alkoss velemenyt.
bocsi az ekezetekert de nem nincs mindig.na ennyi es ha valakit zavar az maradjon otthon azert mert mostanaban tobb balesetrol hallasz a motorosokkal kapcsolatban az nem amiatt van mert korabban nem volt volt korabban is pont mint autos aranyaiban semmit nem valtozott csak klassz dolog ezen csamcsogni olyanoknak akik sosem probaltak ki hogy milyen mikor a kocsog autos nem figyel.pont mint a motoros.szoval a lenyeg senki sem kulonb a masiknal nem kell egymast fikazni hidd el hamar hire menne annak is ha en motoron ulve minden szabalytalanul kozlekedo autosnak lerugdalnam a visszapillantojat.mert az is van gazdagon csak arrol nem olyan izgi beszelni.
Solkim 2009.07.12. 16:05:26
ettumifilii 2009.07.12. 16:06:04
Solkim 2009.07.12. 16:06:20
Lacaca 2009.07.12. 16:06:23
Először is kurva kevés ilyen van, és még kevesebb, aki pont első lenne a lámpánál, ha a bunkó motoros nem állna elé.
Azt tudom, hogy a sok köcsög motoros 300-zal megy a városban, az autósok viszont szerencsére nagy önuralommal rendelkeznek, közülük is kiemelkedően naggyal az 5 másodpercesek. Így viszont azt nem értem, hogy melyik autópályán, vagy autóúton volt az a lámpa, ahol feltartotta a motoros az 5 másodpercet, mert ugye máshol az autós nem megy százzal!
Lacaca 2009.07.12. 16:08:05
janper 2009.07.12. 16:13:16
Sanyi 2009.07.12. 16:13:57
janper 2009.07.12. 16:14:23
belakis 2009.07.12. 16:17:58
Pontosan, notórius szabálysértők. De ha ezt hangoztatjuk, akkor megváltozik?
Ha a motoros a dugóban akar ülni, akkor valószínüleg autóval fog menni.
Mivel nem célja, ezért megy motorral. Mehetne bringával, és gyalog is, de így gyorsabb.
De ez komolyan miért zavar egy autóst? Jöhet a közhely, veszélyeztet. Egy álló kocsisort.
SOkkal inkább féltékeny, esetleg irigy, hogy haladnak, hogy nem állnak be ők is a dugóba.
Emiatt fújnak az autósok mindenkire, aki jobban tud haladni náluk.
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 16:23:57
gpetersz 2009.07.12. 16:24:51
Erről ennyit. Lehet szeretni őket, és kiállni értük, én sem nem szeretem, sem nem állok ki értük... :P
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.07.12. 16:25:26
És az is , hogy a rövidlátó vezetés elutasította a külföldi példát, mondva: NINCS PÉNZ FELFESTENI
2, Ez jellemzően nem motoros hiba. Autóval ugyanígy jár el: már az aki EGY BAROM. Járműtől függetlenül
3, hülyeség. úgy látszik ezt külön Neked csinálták: án a 800.000 Km alatt nem tapasztaltam hasonlót. Tehát mondhatom hogy nincs ilyen.
4, "..motoros vészfékezésre kényszeríti a... gyorsuló autót..." a motoros mindenki más irigykedő levelében SZÁGULDOZIK, csak Téged tart fel, és kényszerít fékezésre ? Tök életszerű.
Fel kéne nőnöd. Ha bajod van valakivel, azt MERD neki megmondani. Egy ilyen levéllel csak hiszed hogy elégtételt veszel.
Talán ez is különbözteti meg a motorosokat az autósoktól: ők merik megtenni, amire a többi csak szimplán irigykedik.
Marcellusca 2009.07.12. 16:25:33
Mégis lehet így is csinálni?
kutya_zzr · http://www.hegylakok.hu 2009.07.12. 16:27:23
Hogy van egy 30 éve elavult KRESZ amivel takarózol. Szóval ilyenkor a rossz szabály is jó, ha épp az igazadat támogatja...
Hooshee · http://hooshee.blog.hu 2009.07.12. 16:29:14
biohazard 2009.07.12. 16:30:36
Marcellusca 2009.07.12. 16:31:17
"1, megteszi, mert a többi országban ez szabályos, sőt javasolt. Az, hogy Te irigykedsz, már a saját bajod.
És az is , hogy a rövidlátó vezetés elutasította a külföldi példát, mondva: NINCS PÉNZ FELFESTENI" - azaz Te is arra hivatkoztál, hogy elavult a szabály, vagyis tojsz rá.
Aztán lecseszed a másikat, hogy miért takarózik a rossz szabállyal, ha szabálytalan? Grat.!
sumo100 2009.07.12. 16:31:34
Szeretném leszögezni, hogy autózom és motorozok is, valamint 250 km-re lakom Bp-től.
tapasztalataim szerint a motorosok 1-5%-a ökör, és kb ugyanez az arány az autósoknál is.
Az pl. még csak autótól láttam (Dunaföldváron ill. Pakson is rendszeres, hogy a bátor autóvezető a sor mellett elhaladva lámpánál a balra ill jobbra kanyarodó sávba áll, majd mikor az egyenesen haladóknak zöld a lámpa igyekszik legyorsulni az elől állót.
Az útépítések miatti (M6) piros lámpáknál (Bátaszék, Szekszárd,Bár)mikor megálltam volt, hogy még mögülem 2-3 autó is elment még. Motoros egyetlen egy sem. Nekem ez a tapasztalatom. Engem motoros még soha nem sodort veszélybe, ugyanez autósokról nem mondható el. Főleg, ha motorral megyek az az életveszély. (Elsőbbség meg nem adása, szembe előzés, stb. ) leszögezem, hogy már nem vagyok tini és általában szabályközeli sebességgel közlekedem. a mondást, hogy "záróvonal nem kerítés" is autóstól hallottam és láttam a gyakorlatban.
pxaba 2009.07.12. 16:36:30
Sosem felejt el indexelni a lámpánál elsőnek állva, ha jobbra vagy balra akar kanyarodni. Ugye ha van kiegészítő lámpa, akkor mindenképp célszerű nem indexelni, hogy nehogy a motoros tudja, beállhat e elé esetleg vagy sem.
Az autós mindig betartja a "jobbratarts"-ot, hisz az esetleges lassabb motorostól is elvárja ezt, akkor is ha az egy 8 collos kerekű kisrobogóval közlekedik az esőelfolyókon, meg a kitűnőre aszfaltozott útszéleken.
Az autós véletlenül sem húzza rá a kormányt a motorosra.
Az autós mindig minden körülmények között használja az indexet, KRESZ szerint.
Olyan sosem fordul elő, hogy egy autós megpróbálja letolni a motorost, ill. robogóst a buszsávba, mondván elfér ő ott is, minek tötymörög a belsőben 50-el.
Autós mindig figyelembe veszi, hogy a motoros egyetlen vétlen érintkezéstől is meghalhat, akkor is, ha az egy nyomot nem hagyó koccanás az autóján.
Az autós mindig megtartja a biztonságos követési távolságot a motorostól, hisz a motoros ha valamiért vészfékez, elesik akkor nem tesz nagy kárt az autójában.
Az autós mindig megnézi, hogy az autósok által út szélére szorított robogó vagy kerékpár vezetőjére ne nyissa rá az ajtót.
Az autós mindig jobbszélről kanyarodik jobbra, és középről balra, sosem láttam még olyat, hogy index nélkül balrakanyarodás előtt jobbra húzódott.
Olyat sem láttam még, hogy tervezett kanyarodás előtt nem tette volna ki az indexét, mielőtt fékez.
Szerencse, hogy ilyen autósok vannak, így jogos számonkérni a motorosoktól a szabályos közlekedést.
Igaz a magyarországi szabályok betartásával éppen a motorozás haladásképessége van kiherélve, de az teljesen mindegy.
MaCS_70 2009.07.12. 16:39:44
Halihó!
A magyar KRESZ valóban nem engedi meg a sávok közti előrecsorgást (bár be akarták vezetni), viszont egyre több országban megengedett.
Az ok egyszerű: a forgalom szempontjából kedvező. Az ÁLLÓ sávok közt haladó motoros (feltételezve, hogy biztonságosan teszi, ami az esetek 80-80%-ában teljesül) nem tartja fel a forgalmat, sőt, nem foglal el egy autónyi helyet. Úgyhogy mint autós, örülj a dugóban a sorok közt előrehaladó motorosnak és segítsd őt, mert így Te is hamaradd jutsz haza!
Üdv: MaCS
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.07.12. 16:44:37
A héten többször figyeltem esténként a villamos ablakából a Bartók B. út (XI.ker) forgalmát. A piros lámpáknál egyetlen egy (!) kerékpáros nem állt meg, úgy mentek át rajta lassítás nélkül, mintha ott sem lett volna.
ex-dr. vuk 2009.07.12. 16:45:32
Olyannyira nem, hogy pl. a jobbkezszabalyt tapasztalataim szerint eddig a motorosok ismerik a legjobban.
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 16:46:50
külön kérésre útvonaltervet is adhattok hozzá.
szép napot és kövér gázt ! :-)
Lacaca 2009.07.12. 16:49:50
MaCS_70 2009.07.12. 16:50:15
A T. Posztoló esetleg gondolkodhatna egy keveset még mielőtt baromságokat ír.
Hogy miért vannak olyan manőverek, amiket motorral megcsinálnak, kocsiocsival meg jellemzően nem? Számos olyan manóver is van, amit helikopterrel igen rendszeresen hajtanak végre, tankhajóvel pedig soha.
A megoldás -- a gyengébek kedvéért -- az, hgoy a motorkerékpár keskenyebb, mozgékonyabb, könnyebb és dinamikusabb jármű, mint egy személygépkocsi.
Félreértés ne essék, nem pártolom a fent leírt magatartási formákat, viszont jellemzőnek sem tartom, ráadásul a poszt tele van csúsztatásokkal. Megnézném pl. azt a motorost, aki végigelőzi a sort a lámpáig, aztán feltartja az autósokat. Autóst feltartó motorost egyébként a nyugisan közlekedők között sem láttam még, esetleg egy Babetta vagy egy TVS Eco esetében lenne reális. Egy mezei ötvenes robogó már egyenértékű "induló fél" minden normálisan elinduló autóval, míg a legkisebb nagymotor is polgári rajttal is otthagyja a sort.
Üdv: MaCS
janper 2009.07.12. 16:52:02
Csapee 2009.07.12. 16:52:51
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 16:53:00
Lacaca 2009.07.12. 16:53:19
janper 2009.07.12. 16:53:55
MaCS_70 2009.07.12. 16:54:46
Bizonyára nagy örömöt okozott számodra, hogy annyival is nagyobb volt a dugó.
Gratulálok.
Üdv: MaCS
tocibacsi 2009.07.12. 16:57:21
ide tartozó szitu. múlt csütörtök. Megyek a gellérttérről a budafokira. nem járok arra sűrün, nem tudtam, hogy a belső sáb megszűnik a téren. semmi vész, megállok, idex ki jobbra, mögöttem kék berlingó kicsit lemaradva, mennék be elé, mert van hely, látszik rajta, hogy be fog engedni. a berlingó igen, de az a KURVA motors, ami a mögöttem és a berlingó mögött álló autósok KÖZÖTT teper előre, már mellettem s van. én már húzodom át éppen, így megzavarom őt a szabálytalan előzésben. ezért persze mutogat, húzza a gázt és kurvaanyázik... hát szarjon sünt az ilyen. mellesleg közvetlen előtte jöttem át a lánchídon. záróvonal. araszlunk buda fele. szemből sehol semmi, azé mikor már túlvagyunk a híd felén és lejt az út, többet látok, pict beljebb húzódtam (sávomon belül), hogy leőre klássak, hogy áll a felső rakpart (bocs, uccanév nem ugrik be), eldöntendő, hogy körforgalomból balra ki, vagy inkább alagút. Kb 5 mp alatt húzódtam beljebb 3O centit max 2O kmh sebességgel, tükörbe valóban csak a művelet előtt néztem. persze mire beértem, már jött 2 motoros (a sort előzték, záróvonal és előzni tilos ide vagy oda) és persze mutogattak... szarjanak terhes sünt azok is...
Robis 2009.07.12. 16:58:56
Marcellusca 2009.07.12. 17:01:23
Csak ténymegállapítás volt.
Lehet motorral is SZABÁLYOSAN közlekedni!!!
Egyébként qrwára nem zavar, ha előre csorogtok. Sőt! Mindig figyelem, hogy jön-e mögöttem motor, akit elengedhetek. Mondok jobbat: ha már a lámpánál állok, akkor is megpróbálok (hely függvényében) félrehúzódni, hogy elférjen a motoros, ha előrecsorog.
Úgyhogy jó lenne, ha nem fröcsögnél egyből! Köszi!
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 17:01:50
tocibacsi 2009.07.12. 17:06:07
engem rendszeresen feltartanak a paraszt motorosok a lámpánál. én elhiszem, hogy a motor jobban gyorsul, csak tudod kisapám ez önmagában nem elég, egy döglött ló se fog versenyt nyerni. ahhoz, hogy az a motor gyorsuljon, el köll ám vele indulni. észre kell venni ,hogy vált a lámpa és nem pl a melletted álló cimbivel pofázni, vagy a csajok seggét nézni a járdán. én az autómmal dugóban készséggel húzódom le előletek, hagy menjetek. mert valóban, a motor keskenyebb, elfér, hát mennyé vazzze... ez így sportszerű! de ha elém állsz a lámpánál, az a minimum, hogy azonos a reakcióidőd, mint az enyém, és elhúzod a beledet időben. vagy mielőtt letarollak hátulról. Szerencsétek, hogy nem skoda feliciám van, mint a kollégámnak még pár éve... ő nem volt túl toleráns és fosott a fekete műanyag lökösre is...
tocibacsi 2009.07.12. 17:10:02
cso zsi 2009.07.12. 17:10:37
Akkor talán fáradj be fővárosunkba, és vezess nyitott szemmel.
Fentebbi Andrássy úti példa, csak épp a másik végén a Bajcsynál.
Láttam már autóst is, hogy a záróvonalon át a szembesávban ment a József A felé egyenesen várakozók mellett, hogy ő balra kanyarodjon a Deák felé.
Motoros csak akkor nem tesz ilyet, ha jobbra kanyarodna a Bajcsyra, egyébként kivétel nélkül, 2-3 óra alatt 30-40 garantáltan.
janper 2009.07.12. 17:11:55
Remelem olyan helyzetekben csinalta, ahol a kovetkezo sor vege 50 meterrel odebb volt. Ez van, frusztralt nepseg vagyunk...
Lacaca 2009.07.12. 17:13:36
Mennyi időre tart fel? 2 másodperc? Remélem egyszer téged tolnak meg hátulról, de nem úgy, ahogy szereted!
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 17:16:29
belakis 2009.07.12. 17:16:44
Gondolom ez a legnagyobb sikere az életben!
Ne is legyen több neki.
Lacaca 2009.07.12. 17:17:15
Marcellusca 2009.07.12. 17:19:31
Csak egy kicsit meglökni, aztán felborul magától is. xD
Lacaca 2009.07.12. 17:20:45
Puch Cavette 2009.07.12. 17:21:25
A poszt egyébként jól rávilágít arra, hogy az ember gyalogosként, biciklisként, motorosként és autósként máshogy viselkedik a forgalomban. És valóban: a biciklisek, motorosok néha olyan eszközöket is megengednek maguknak (a normálisak megfelelő körültekintéssel), amit csak a gyalogosok, hiszen nem egy másfél tonnás száguldó vas van alattuk, ami egy pillanatnyi figyelmetlenségből is súlyos balesetet okozhat másoknak - ha hibáznak, azt csak a saját egészségük bánhatja, a másoknak esetlegesen okozott anyagi kárért pedig vállalják a felelősséget.
Kedves posztíró! Ugye elismered, sokkal ritkábban fordul elő, hogy motoros gázol gyalogost a zebrán, mint autó? És ugye elismered, hogy ha kiszállsz az autódból, néha te is átslisszolsz az úttesten zöld jelzés, vagy hovatovább zebra nélkül, amit ugye autóval sosem tennél meg?
tocibacsi 2009.07.12. 17:21:42
@janper: ez jó duma hallod! :D van is már 2 gyereke! :D amúgy nemtom hol történt az eset, de bizti nem ilyen szituban, és itt eleve az elv a baj.
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 17:22:46
tocibacsi 2009.07.12. 17:23:40
Lacaca 2009.07.12. 17:23:45
tocibacsi 2009.07.12. 17:06:07
indapasssucks 2009.07.12. 17:24:58
Gratulálok a konstruktív javaslatokhoz és a jól megvilágított kétoldalú párbeszédhez.
A ténylátás és a rosszindulatú általánosítás teljes hiánya rávilágít napjaink újságírásának mélységeire és az újságíró tollforgatási jártasságára.
janper 2009.07.12. 17:27:08
Dudaja nem volt veletlenul?
Sajnos tulsagosan jo kornyezetben es intelligens emberek kozott elek, nagyon nehez elkepzelni, hogy valaki ilyesmire vetemedik. Rendkivul sajnalatos. :(
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 17:28:09
Donor 2009.07.12. 17:28:11
Marcellusca 2009.07.12. 17:29:38
Ki mondta, hogy szándékos a gázolás? :D
Nem csak a szemem, de már a lábam sem a régi, könnyen lecsúszik a kuplungról, mikor a kalapom után kapok, ami a szemembe csúszott. xD
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.12. 17:29:51
tocibacsi 2009.07.12. 17:29:52
tocibacsi 2009.07.12. 17:31:21
szóval az emltett kollégám villamosmérnök :D az áramvezetés találó :D
sevcsik 2009.07.12. 17:31:43
indapasssucks 2009.07.12. 17:32:02
Komoly fórumon, ahol a baleseti statisztikák kiolvashatók a sorok között (langlovagok.hu) megtenném. A post alacsony színvonala meg kicsit elszomorító, ennyi.
Mostly Harmless 2009.07.12. 17:33:03
MaCS_70 2009.07.12. 17:34:59
Halihó!
Lehet, hogy valóban keveset közlekedem a városban. Csak az év tizenegy hónapjában motorozom Budapesten kb. 6000 km-t. Ehhez jön hozzá az a kb. évi 15000 km, amit városon kívül túramotorral teszek meg. Eleddig balesetmentesen, sőt, egyetlen más járművön egyetlen karcolást nem ejtettem, de még csak rám sem dudáltak soha az elmúlt 22 évben.
A sorok között előre szoktam csorogni, úgyhogy tudom, hogy milyen a helyzet elöl. Ráadásul nem keveset vezetek autót is, tehát abból a perspektívából is ismerem a világot.
Olyat viszont soha a büdös életben nem láttam, hogy egy a sor elejére beálló motoros tartotta volna fel az induló sort. Olyan persze autóssal és motorossal is rendszeresen előfordul, hogy elbambul a lámpánál, de ez pont azokra nem jellemző, akik előrecsorognak. Biztosan akad rá példa, de biztosan nem jellemző, sőt, nagyon ritka lehet -- mint ahogy az is meglehetősen atipikus, hogy egy motoros tarton fel egy autóst. A motorosokkal szemben nem véletlen, hogy éppen az ellenkezője az (éppen elégszer alapos okkal)általánosan hangoztatott probléma.
Üdv: MaCS
tocibacsi 2009.07.12. 17:35:23
MaCS_70 2009.07.12. 17:36:47
Egy nagymotornak ott semmi keresnivalója -- egy kistestű robogó viszont mennyivel rosszabb, mint egy bicsikli?
Üdv: MaCS
Donor 2009.07.12. 17:41:12
Meg is van az eredménye. Csak a praktikerbe ugrottam el motorral végig SZABÁLYOSAN haladva.
-Egy autós rám rántotta a kormányt, viccesnek gondolva azt.
-Egy autós sávon belül megelőzött az M3-on, pedig lett volna hely, tudom autósok ezt nem értik de ez elég veszélyes, motorral autót előzni ugyan így csak ijesztő.
-Egy (sportos)autó lazán leszorított (nem rajta múlt hogy nem lett baleset, hogy tudja folytatni a szlalomozást a szabályosan, megengedett sebességgel haladó kocsik közt.
Kisebbet ugye le szabad szorítani.
Ma este megyek dolgozni, de ne is számítsatok rá hogy szabályos leszek.
Megyek ami a csövön kifér, akkor nincs esélyetek kinyírni, és pont leszarom hogyan ijedezik néhány ideggyenge frusztrált autós.
janper 2009.07.12. 17:41:31
MaCS_70 2009.07.12. 17:41:44
Halihó!
Nem állt szándékomban fröcsögni, de nem is látom ilyesminek nyomát.
Egyébként őszinte örömömre szolgál, hogy én is azt tapasztalom, hogy a normális autósok együttműködnek a normális motorosokkal. Ezért köszönet nekik -- így Neked is.
A bunkók meg más lapra tartoznak -- járműtől függetlenül.
Az viszont kétségtelen és roppan sajnálatos tény, hogy egyre több arra fejben alkalmatlan humanoid ül motorra, ami a többi motorosra nézve is hátrányos.
Üdv: MaCS
tocibacsi 2009.07.12. 17:42:13
sajnos a dolog általános. csak kérlek azt értsétek meg, hogy ha valaki áll a sroban és elbambul, az nem ugyanaz, mintha beállsz valaki elé és aztán nem figyelsz. előfordul. én sem vagyok egy világutazó, de évi 25-3O ezer közt megyek. Sajnos elég sokat a városban.
Egy példával élve olyan ez, mint amikor befurakodik eléd valaki a pénztársorban. egye fene, nincs kedved vitatkozni, ám tegye. és ezekután elkezd ÁFA-s számlát kérni egy kínai cég nevére, mit félóránát betűz a pénztárosank...
mégvalami, amiért a 2m is gáz: elől állsz a sorban, és már kinézted, hogy holva, hogyan fogsz átsorolni, kanyarodni, satöbbi. oké, nem a leg szebb dolgo badlógázzal kivágódni a nyarancssárgánál és 3 sávon keresztül vágva még épp elcsíped a sárgát a következő kereszteződésben a kanyarodónál. de előfordul. és ez még mindíg lehet közel szabályos (mondjuk nem léped át az 5Oet meg indexelsz is). De ne ezt a szándékot kezdjük ócsárolni az eleve totál szabálytalan előrecsorgó, zebrán álló motoros védelmében... ok?!
pxaba 2009.07.12. 17:42:33
Mindhárom esetben autósok szoktak felidegesíteni a közösségellenes magatartásukkal.
Ha egy motoros megelőzi a többieket a buszsávban, nem tart fel senkit, ha ezt autós teszi, ha csak lámpánként egy előz be, te már minimum egy lámpával kevesebben fogsz átérni 5-10 lámpányi távolságban.
Gyakran látok szabálytalankodó autóst, akik pl. a Szilágyi Erzsébet fasoron kifelé a János kórháznál a belső sávban mennek, majd továbbmennek jobbra a Szilágyin tovább...
Szerintem ez motorral normális, autóval nem.
Mindenki elgondolkodhatna, ha az egyedül autózók legalább fele átülne robogóra, akkor mennyivel élhetőbb lenne ez a város.
Bevallom autóval még nagyon kevésszer féltem, hogy na ez a motoros meg akar ölni, míg robogóval, kerékpárral szándékos veszélyeztetéssel is találkoztam már.
Láttam olyat, hogy az előttem menő robogónak szándékosan nekiment egy autós, mert zavarta, hogy megelőzte a dugóban, mikor állt.
Kerékpárral is számtalanszor megéltem, hogy 30-40 centiméter oldaltávolsággal előznek meg nagy sebességgel.
Némely autós azt gondolja, az utak csak az autósoknak lettek kitalálva, aki kisebb, vagy gyorsabb, vagy nagyobb, vagy lassabb, az mind maradjon otthon.
Lacaca 2009.07.12. 17:44:41
Azaz a szándék megvan, csak az a szerencsénk, hogy nem feliciád van, mert ez az egyetlen akadály.
Ellenőrző szerv · http://indexfuck.hu 2009.07.12. 17:45:45
Lacaca 2009.07.12. 17:46:04
tocibacsi 2009.07.12. 17:46:31
most mindeki boldog?
de ne ezen rágódjuk, lássuk meg a lényeget. ott a lámpa, azt kell nézni. különösen akkor ,ha előre engedtek / előre pofátlankodtál (e tekintetben mind1 melyik) - én ez "előre engedlek" típus vagyok. de ha sokáig baszogattok, nem leszek az... nem csk ti vagytok az úton, értsétek meg. pont a piros lámpa az a szitu, ahol a motoros biztosan nem tudja az autóst segíteni, csak az el nem indulással hátráltatni, ellnben az autós a lehúzódással segíteni tud titeket. respektáljátok mé léccives.
Daniel M. 2009.07.12. 17:47:54
Egyetértek azzal, hogy feleslegesen nem kell szítani a feszültséget.
Autós, vagy motoros, egyre megy.
Akik együtt tudnak működni, függetlenül attól, hogy autóval, motorral, biciklivel, vagy gyalog közlekedik, az a jó.
Főleg, ha oda-vissza működik az együttműködés.
Marcellusca 2009.07.12. 17:48:21
"normális autósok együttműködnek a normális motorosokkal"
"A bunkók meg más lapra tartoznak -- járműtől függetlenül." - Ámen! :)
Mindig ezt mondom: járműkategória független a hülyeség. Mindenhol vannak idióták. Sajnos.
Két hülye meg egy pár! :)))
Vegaaa 2009.07.12. 17:51:22
autóval nem mész át a piroson, de gyalog meg igen. nagy rejtély ez igen beszükült embereknek.
tocibacsi 2009.07.12. 17:51:53
Lacaca 2009.07.12. 17:52:16
Szendwich 2009.07.12. 17:52:22
1. Nem autópálya, nem Budapest, hanem vidéki kis város, vagy még jobb egy kis falu. Ki van dobva falu elejére a 40es zóna tábla. Inkább betartom, mert lehet a bokorba ülnek a sebességhatár betartásának éber őrei. Motorosok utolérnek lakott területen belül. A többség nem is gondolkozik és hussss elhajt mellettem nem kis sebesség különbséggel. Egyesek pöfögtetik egy darabig 40-el a motort, de még olyan nem láttam, hogy végig mentek volna betartva a 40-et. Tehát a legtöbb motorosra nem vonatkozik a 40-es zóna tábla lakott területen belül.
2. Ezt csak a tar bunkók csinálják, de rendszeresen. 2 sávos autókkal tömött úton a záróvonalon közlekednek 100+ sebességgel. Egyszer az egyiknek villantottam és mutattam, hogy húzódjon le a záróvonalról (nem húztam rá a kormányt) és integetett vissza, hogy kapjam be. Na mondom... Egyszer valaki félre kapja a kormányt valami miatt (nagyobb szemét az úton (műanyag, fém, állat tetem, stb.), kátyú, vagy hosszanti vályú megdobja az autót, stb.) és kész vége a záróvonal lovaglásnak.
Az első csak tű a szemembe, hogy erre sem képesek sokan. A második viszont balesetveszélyes, ráadásul a motoros hülyesége miatt.
Lacaca 2009.07.12. 17:53:14
Lacaca 2009.07.12. 17:55:41
nem azért kellene betartani, mert szabály? Így olyan, mint ha csak a zsaruk miatt kellene betartani, míg a köcsög motorost meg nehezebb bemérni, mert elől nincs rendszáma, és ez fáj.
A második esettel egyet értek.
tocibacsi 2009.07.12. 17:55:58
MaCS_70 2009.07.12. 17:56:16
Halihó!
A zebrára ráálló motoros (és bármilyen jármű) védelmében én semmit nem hoznék fel -- de biz'isten elég kevés ilyet látok.
Az elméletem egyébként a következő:
a városi közlekedés hatásfoka rossz, tele van kihasználatlan hézagokkal. Ezeket a hézagokat jellemzően a motorosok tudnák kitölteni (a hülyék miatt vannak persze kamionnyi hézagok is, de a hézag szót most inkább jelképesen, mint kihasználatlan közkedési potenciált használom). A jelenlegi KRESZ alapján nem feltétlenül szabályos, de a közlekedő felek kooperációja esetén bitonságos módon elérhető lenne, hogy kevesebb legyen a hézag, minek következtében kevesebb lenne a dugó és mindenki előbb érne haza. Ehhez persze kellene egyfajta kultúra, egymásra figyelés (minkét fél részéről), de pozitív eredmény lenne az is, hogy kevesebb lenne a motoros bunkó is. Egyrészt, mert kevésbé lenne érdemes tahó módon furakodni, másrészt, mert egy konszenzusos helyzetben a zapló magatartás mindenki szemében még cikibb.
Üdv: MaCS
tocibacsi 2009.07.12. 17:58:43
Donor 2009.07.12. 18:02:13
tocibacsi 2009.07.12. 18:02:14
Lacaca 2009.07.12. 18:03:51
Ezt inkább nem kellene megmagyarázni. Innentől kezdve ne te határozd meg, hogy ki a hülye, mert épp te vagy az OPNI egyik vesztese.
tocibacsi 2009.07.12. 18:08:18
igenis, lacibácsi!
te meg addigis előzz csak a kocsisorok között, ahogy mondani szokták: úgyis várják a vesédet...
a sors iróniája: az említett kolléga vesedonorja is egy motoros volt... nem vicc. lehet, megvan az indíték??? :D:D:D hívjátok a 1O7-et!
na jó hétvégét mindenkinek! holnap folytahtjuk az értelmetlen szájtépést...
Lacaca 2009.07.12. 18:10:27
Mostly Harmless 2009.07.12. 18:11:00
(mellesleg lakott területen belül a KRESZ szerint robogó sem használhatja a kerékpárutat)
Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.12. 18:19:11
tocibacsi 2009.07.12. 18:19:31
1. dugóban előre engedlek (=megértem a motorost), de ha elől vagy figylej (=utálom a motorst)
2. elmséltem egy sztorit, ami nem dugóban előre csorgás, hanem 2, kvázi összefüggő, haladó sor közötti előzés, szabáltalanu ÉS hülyen (=utálom a motorst)
láthatod, hogy mind2 felet (motrorost megértő, motorost utáló) megértem.
Te meg csak a saját magatok igazát szajkózod, kiforgatod az ember mondatait, mindent megmagyarázol. satöbbi. a kretén kommentedre kreténül, a normálisra normálisan reagáltam. de az összes kommented egy iránmyba mutat, mindegyikkel saját magadat akarod igazolni. kompromisszum nulla, megértés nulla, pofa maximum...
énis leírtam valamit, amit nem kellett volna, beláttam, noha fenntartom, hogy az eset ismertetése nem baj, a "hogyan" már inkább.
így részemről irányodban ennyi, hacsak nem változtatsz...
üdv. T
Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.12. 18:23:44
Szendwich 2009.07.12. 18:26:23
Amúgy én arra próbáltam meg rávilágítani, hogy a motorok többsége nem bírja ki azt a 2-3 km-t 40-el, 50-el, amíg végig mennek egy falun.
Quattroman 2009.07.12. 18:31:31
Marcellusca 2009.07.12. 18:34:56
Mi értelme van 10km/h-val csökkenteni a max. sebességet? Mennyit számít (tudom, majd jönnek a matematikus/fizikus urak és megmagyarázzák) ez a kis sebességkülönbség? Autópályán a 120 a 130 helyett?
Vagy amit említettél. Egy egész falura vonatkozó 40-es korlátozás? Rakjanak a veszélyes helyekre és kész.
Mostly Harmless 2009.07.12. 18:46:55
Lacaca 2009.07.12. 18:47:36
a szerző 2009.07.12. 18:52:29
bar jo 5let amikor en a lampa nelkuli zebranal megallok, hogy atengedjem a gyalogosokat Te meg ugy haladsz tovabb mintha semmi sem lenne felfestve, majd en is visitok a rendőrért...
Szendwich 2009.07.12. 19:53:07
Donor 2009.07.12. 20:01:22
A zebrára nem szoktam ráállni mivel a stopvonal és a zebra között mindig van elég hely.
Ha sportos autót látok azokat szeretem magam előtt látni, ezért be sem állok elé, de elég gyakran így is nekem kell visszafogni az MZ-t mert nem mutatnak túl nagy gyorsulást ezek sem.
Rossz tapasztalatok miatt, ha látom hogy valaki nagyon 5másodperces gyorsulást akar produkálni akkor lehúzódom előle. Egyszer volt hogy elkezdett versenyezni velem egy okostojás (750-es Hondával voltam) pirosra váltott nekem a lámpa, én kényelmesen megálltam, ez a barom meg átcsúszott volna rajtam, ha nem rakom be egyesbe és rajtolok el piros lámpánál. (a gyalogosok már a kocsi fékcsikorgására szétrebbentek)
Donor 2009.07.12. 20:04:06
Donor 2009.07.12. 20:09:39
MaCS_70 2009.07.12. 20:47:23
Halihó!
A sebességkorlátozások rendezése kis hazánkban botrányos. A következetlensége hihetetlen. Alapelv lenne, hogy milyen szakaszokra érdemes milyen lépcsőkben bevezetni. Erre jobb helyeken komoly modelleket használnak, egy alasonyab sebességű zóna eredményezhet nagyob környezetszennyezést és zajterhelést, míg egy gyorsabb szakasz is szűkítheti az út áteresztő képességét.
Ehhez képest nálunk legtöbször teljesen ötletszerű a közlekedési rend, aztán persze lehet csodálkozni, hogy az autósok és kialakul egy autonóm rend -- amiben viszont lehet kaszálni egy radarral.
Üdv: MaCS
Pistike911 2009.07.12. 20:49:34
Lenne tocsogás....hmm
MaCS_70 2009.07.12. 21:02:22
Akkor ebben maximálisan egyetértünk.
Üdv: MaCS
belakis 2009.07.12. 21:24:13
Lehet... Csinálom én is sokszor, mikor nincs kedvem cikázni a sorban.
tocibacsi 2009.07.13. 07:12:40
"Tényleg csak a Babetta nem gyorsul úgy mint egy autó." - az lehet, sőt, biztos, de ahogyan az autók sem, úgy a motorosok sem mindíg veszik észre, hogy vált a lámpa. EZ a baj... semmi több.
tocibacsi 2009.07.13. 07:18:50
Egyébként érdekes, miután tegnap leléptem, hazavezettem Bp-re Bajáról. Mindössze 3 motoros előzött meg, mindegyik akkor, mikor konvojban haladt a sor valami mezgaz cucc mögött. Kivétel nélkül lehúzódtam a padkáig és hagytam helyet magam előtt. Igen, kicsit túljátszottam most, ennyire azé nem szoktam előzékeny lenni, noha mondom, szeritem az átlag felett vagyok megértő Veletek. Most inkább a kíváncsiság vezérlet. Eredmény: 0:3 - senki a füle botját nem mozdította, se egy tenyér/lábfej emelés, se egy térdmozdulat, semmi... szerencsére nem ez az általános. Itt a városban ritka az ilyen.
Donor 2009.07.13. 08:00:00
dosz 2009.07.13. 08:09:16
tocibacsi 2009.07.13. 09:09:57
isti77 2009.07.13. 11:56:19
Annyit azért ők is ismernek a KRESZ-ből, hogy ez tilos, nem? Főleg, akinek jogsija is van, csak nem mindig jár autóval.
Úgy látszik, minél lejjebb van valaki a "motorizációs ranglétrán" (legalábbis a méretet, tömeget tekintve), annál szabálytalanabb.
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.13. 12:00:58
'Persze a város nem gyorsulásra való, de ha egyszer már beállt eléd, idegesítő, ha utána még zavar. (Vita elkerülése végett: egy sportos kocsi 5 mp alatt minden esetben 100-on van és csak a gázpedálon múlik, míg egy átlagos motoron azért ennél jóval bonyolultabb.)'
:DDDD lol sőt megalol :DDDD
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.13. 13:04:34
belakis 2009.07.13. 17:11:14
Ezt ma direkt figyeltem: szerintem a poszt író arra gondol, hogy zavarja, hogy nem tud elindulni, mikor a piros sárgára vált....
Másik: ezt is figyeltem: hazafelé 1, azaz EGY 5 másodperc alatt a 100at elérő autót nem láttam.
Budapest - Érd távolság, M0, 6os út....
Valamint a következő piros lámpáig, vagy a kocsisorig hova is oly' sürgős? Egyszer megértem majd remélem az embereket :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.14. 08:51:34
Az azért eléggé lamborghini vagy ferrari kategória.
Még a porsche 3,2 literes Boxster a maga 280 km/h-val is csak 6,2 mp. Átlagos utcai autó, nemde?
(totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2004.09.07.&192756)
Viszont a motorok gyakrabban produkálják ezt a gyorsulást...
Azt, hogy ki tart fel kit.. Én sűrűbben látok olyat, hogy a bentragadó, bénázó autós tart fel motorost... Csak nem midnegy, hogy a 35 fokban fekete kabátban állsza a napon, vagy a klímás kocsiban ülsz, tudod? Szóval maradjunk abban, hogy egy motoros nem nagyon tart fel, ha eléd áll. Ha pedig eléd állva a zebrára kerül, akkor nem biztos, hoyg te sem állsz túl messze tőle. (1,5 m hosszú egy motor...)
A többit meg simán megcsinálják autóval is. Láttam már vasúti sorompónál szembe sávban előmenő autókat, cikk is volt róla itt. A Villamossínen nem csak közlekednek, rá is parkolnak.
Szembe sávban, járdasziget balról? 10 milla fölötti terepjárókkal csak ott!
Nem sorom fel mindet.
Mondjuk a robogósok tényleg más tészta, azoknak nincs meg a fürgeségük, és gyorsaságuk, mégis előre mennek. Biciklisek dettó.
Boromir_ 2009.07.14. 12:23:09
A mai nap is a csobánka felé vezető szerpentinen az eddig 50 el haladó astra (folyamatos féklámpa villogás még felfelé is) amint megelőztem 80al beált mögém 3 méterre na az ilyet el szoktam engedni had menjen vagy ha van elég egyenes szakasz akkor otthagyom.. egy nap 38km vezetek motoron ha azzal megyek munkába átlag 2x 3x nem kapom meg a nekem járó elsőbséget és szinte mindig akad aki versenyezni letolni akar.Nyugisan az elottem halado sebesseget felveve is le akarnak tolni. Valahogy ugy tunik az autosok tobbsege besertodik ha elotte motoros van...mint a cik iroja is valoszinu ebbe a taborba tartozik. Ezert gyujtotte ossze ezeket a tenyleg kirivo eseteket. Erdekes en ilyet alig latok. Pedig jobban figyelek a motorosokra mint az atlag autos autoskent is.
Boromir_ 2009.07.14. 12:26:22
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.14. 13:30:54
Boromir_ 2009.07.14. 14:13:06
"Bocsánat hogy, ilyen közel megyek ön előtt"
mindez elég kis betűkel irva :P
mr_x 2009.07.14. 15:03:05
Na pontosan ez az a hozzaallas ami miatt sokan utaljak az elorecsorgo motorost!
Az a 2 mp pont eleg arra hogy egy autoval kevesebb ferjen at a zoldon.
Vagy rosszul beallitott zoldhullamnal pont eleg hogy ne erjem el a zoldet a kovetkezo lampanal.
Megforditva a dolgot, ha nem csorogsz az autom ele akkor mennyit is veszitesz? 2 mp-et?
Akkor miert is teszed?
Engem nem zavar ha elorecsorog a motoros, lehuzodom, esetleg tukrot is behajtom hogy elferjen, had menjen, nekem attol nem roszabb, DE ha annyira siet hogy elore kell csorognia, akkor ne a lanyokat bamulja hanem a lampat es amikor zoldre valt mar ket utcaval legyen elorebb!
A mmultkor majdnem kivertem a motort egy ilyen versenyzo alol, aztan a vegen majdnem engem toltak meg. :-(
Speedmotor elemall, turaztatja a motort, aztan zoldnel csak var. En meg indultam, majd satufek de addigra a mogottemlevo is megindult.
MaCS_70 2009.07.14. 22:12:24
Halihó!
Forgalomáramlási szempontból kifejezetten előnyös, ha a gyorsab járművek vannak elöl. Nem véletlen, hogy azokban a városokban, ahol kifejezetten magas a motorosok aránya, a lámpáknál egy autónyi helyet kifejezetten fenntartanak az előrecsorgó motorosoknak.
Ha a dolog kulturáltan történik, a motorosok előreáramlása egy tipikus win-win szituációt eredményez -- aminek viszont ismételten fontos feltétele a kooperatív magaratrtás mind a motorosok, mind pedig a nagyobb járművek részéről.
Üdv: MaCS
Perillustris 2009.07.14. 23:02:42
LOL - me ülj autóba holnap, 6 méterrel kisebb lesz a dugó.
jónévez 2009.07.14. 23:39:13
Kb. így! Aki 2 másodperc miatt jajgat, az eléggé éretlen arra, hogy kimenjen a forgalomba. Ott ugyanis tudomásul kell venni: emberek közlekednek. Ezen lehet abban a pillanatban idegeskedni, de szóvátenni fölösleges.
Pistike911 2009.07.14. 23:45:19
Persze nem ezekkel van tele Bp. :) De azé' akad.
Pistike911 2009.07.14. 23:45:59
jónévez 2009.07.14. 23:50:03
mr_x 2009.07.15. 12:15:33
Pontosan errol van szo.
De ennek feltetele hogy a gyorsabb jarmu valoban gyorsabb legyen, ne csak addig amig eloremegy.
Ha elorecsorog es utana nem indul zoldnel hanem a csajokat bamulja akkor az kifejezetten feltartja a forgalmat.
Megismetlem: a motoros menjen nyugodtan elore, de amikor a sor elejere er akkor ne tartsa azt fel feleslegesen!
"Nem véletlen, hogy azokban a városokban, ahol kifejezetten magas a motorosok aránya, a lámpáknál egy autónyi helyet kifejezetten fenntartanak az előrecsorgó motorosoknak."
Angliaban sok helyen a bicikliseknek jelolnek ki elol helyet (zold szinu biciklisav, a lampa elott a teljes sav zoldre festve es a kozepen egy bicikli-jel).
A fenti erveles szerint a bicikli gyorsabb az autoknal?
"Ha a dolog kulturáltan történik, a motorosok előreáramlása egy tipikus win-win szituációt eredményez"
Pontosan. Ehhez viszont az is kell hogy a motorosok a sor elejerol elhuzzanak amint lehet, ne azon pampogjanak, hogy "mit zavar teged ha feltartalak ket masodpercre"!
Nem azert segitem az elorecsorgasat ahogy tudom hogy utana feltartson, hanem johiszemuen azt feltetelezem hogy (mivel o mozgekonyabb) nem fog engem feltartani.
Ha ezt o a nezelodesevel felrugja akkor ne csodalkozzon ha elobb-utobb nem fogjak eloreengedni (nem csak ot hanem minden motorost)
mr_x 2009.07.15. 12:21:04
Jol ertettem? Azt akarod mondani, hogy minden motorost aki par masodperc elonyert elorecsorog ki kene tiltani a forgalombol?
Vagy inkabb az a velemenyed, hogy a motorosoknak termeszetesen jogos ha elorecsorgassal nyernek egy kis idot, de ha utana feltartanak a totojazasukkal (amit nem tennenek ha nem csorognanak elore) akkor mindenki mas fogja be a szajat?
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 12:49:45
Mikor tart téged fel egy motor a lámpánál?
Persze vannak kivételek, amikor elbambul, de ez elég ritka, a tapasztalatom szerint. Azt meg ki lehet bírni! Autósok is szoktak bambulni, akkor azok is húzzanak előled a picsába, mert te sietsz?
mr_x 2009.07.15. 13:07:37
Amikor elbambul.
"Persze vannak kivételek, amikor elbambul, de ez elég ritka"
Ha a sor elejen all, akkor ne bambuljon hanem figyelje a lampat!
Ez fokozottan ervenyes arra ha ugy kerul a sor elejere hogy elorecsorgott.
"Autósok is szoktak bambulni, akkor azok is húzzanak előled a picsába, mert te sietsz?"
Ha a sor elejen allnak (sot bovitenem: az elso 2-3 jarmuvel) akkor ne bambuljanak!
En pl ha megtehetem a keresztbeforgalom lampajat is figyelem, es ha az sargara valt akkor mar elkeszulok arra hogy hamarosan az en lampam valtani fog.
Miert kell feleslegesen feltartani az utanunk jovoket, amikor nekem nem kerul semmibe hogy odafigyeljek.
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 13:59:55
mr_x 2009.07.15. 15:22:53
Azert mert zavar hogy valaki elemcsorog azzal az indokkal hogy "de hat miert ne tehetnem, nem tartom fel", aztan meg nekiall a feneket vakargatni ahelyett hogy indulna es valoban nem tartana fel?
"Tudod hibázni emberi dolog"
Tudod az is emberi dolog hogy ha valakinek szivesseget teszek azzal hogy eloreengedem, akkor nem azzal halalja meg hogy feltart, mivel hogy "most mar a sor elejen vagyok, nincs hova sietnem", hanem elvarom (es ugy erzem jogosan varhatom el) hogy a szivesseget azzal viszonozza hogy eltunik elolem amint zoldre valt a lampa.
Lehet hogy hulye vagyok es meg kellene akadalyoznom oket hogy elorecsorogjanak es akkor nem tudnak feltartani, de sajnos meg mindig bizom abban hogy "jo tettert jot varj".
En elfogadom hogy lehet hibazni, de az elbambulas elorecsorgas utan nem a hibazas hanem a bunkosag kategoriaba esik.
Kb olyan mint hogy ha biciklivel elorecsorognek majd a piros lampa elott leszallnek es elkezdenem az ulest allitgatni, es csak akkor kezdenek felkecmeregni ismet a drotszamarra miutan a lampa zoldre valtott.
Ez is csak par masodperc, akkor miert is lenne bunkosag ilyet csinalni?
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.15. 16:14:54
mr_x 2009.07.15. 16:47:25
Kulonben egyetertunk, hogy a nagytobbseg eltunik, de amiatt az 1-2 miatt aki nem indul azok miatt nem lehet ezt feltetelezni, mert ha megsem akkor te vagy a hibas hogyha eltaposod.
Mondjuk az sem volt eletszeru amikor 100 korulire lelassult autopalyan a ket sav kozott "elorecsorgott" egy motoros 110-el, majd amikor mindket sav ismet kitisztult elotte, akkor is tartotta a 110-et a felezovonalon :-o
Modjuk az is igaz hogy ilyet valoban csak egyszer lattam :-)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.16. 10:29:34
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:23:34
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:25:18
Hogyan akarod megakadályozni őket? Mert a jobbra tartás, az nem lehetőség, hanem kötelesség, tehát nem akadályozhatod a motorost, akkor sem, ha ő szabálytalan, amikor előrecsorog.
mr_x 2009.07.16. 11:26:43
Javitsatok ki, de en ugy tudom hogy a jobbratartas azt jelenti hogy a jobb oldali savot kell hasznalni ha lehet, nem pedig azt hogy a jobb oldali savban a padkatol 2 mm-re kell a felninek lennie. :-o
"Legközelebb azt is elvárod majd, hogy megköszönjék, ha megállsz a pirosnál?"
Azt nem, de azt igen, hogy ha megallok zoldnel mert latom hogy nem tudok majd kimenni a keresztezodesbol akkor ne dudaljak le a fejem.
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:26:45
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 11:48:25
Azt, hogy dudálnak, ha nem megyek bele úgy a kereszteződésbe, hogy nem látom biztosan, hogy el tudom-e hagyni, én is utálom. De még jobban utálom, ha ilyenkor a másik sávból besorolnak az elágazás közepén, ergo kénytelen vagyok én is bemenni, majd beragadni, mert különben sosem érek át, mert a sok bunkó oldalról bevág elém.
mr_x 2009.07.16. 11:58:25
Nem altalanos, de erre _kell_ szamitani, nem lehet feltetelezni automatikusan hogy eltunik, kovetkezeskeppen feltart annyi ideig amig biztosra nem tudom venni hogy eltunt.
"Hogyan akarod megakadályozni őket? Mert a jobbra tartás, az nem lehetőség, hanem kötelesség,"
Mar megint ez a jobbratartas.
Ezek szerint en vagyok hulye es a jobbratartas nem arrol szol hogy a jobb oldali savot kell hasznalni, hanem arrol is hogy a sav jobb szelere kell huzodni ?
De ha igy van, akkor pl azzal akadalyozom hogy ketsavos uton a piros lampanal allva a bal sav jobb szelere huzodok nem a bal szelere ahogy szoktam ha motoros jon hatulrol a savok kozott.
"Ja és, úgy elindulni, hogy számítasz valamire, és nem győződsz meg róla, súlyosan balesetveszélyes! Nem kellene vezetned forgalomban, ha ez többször előfordul."
Sot arrol sem szoktam meggyozodni hogy nem jon keresztbe a keresztezodesbe valaki ha nekem zold a lampa, hogy nem lep le a zebrara a gyalogos ha neki piros a lampa, hogy nem hajt ki elem valaki ha neki stoptablaja van, hogy nem szalad-e keresztbe egy gyalogos az autopalyan, es meg sok egyeb dolgot is.
Sajnos a jobbkezszabaly nem tartozik a magatol ertetodo dolgok koze :-o
Biztos vagyok benne hogy te messze benezel a keresztbeutra ha zoldre valt a lampa, hogy meggyozodj rola hogytenyleg mindenki megallt-e, minden lampas zebranal lassitasz, hogy meggyozodj rola hogy a pirosba nem lepnek eled, sot az autopalyan is max 30-al mesz hogy meg tudj allni ha esetleg egy gyerek atszaladna elotted a masik oldalra. :-o
Igy van?
mr_x 2009.07.16. 12:05:38
Ezt hol talalom meg a kresz-ben?
Komolyan kerdem, nem kotekedek!
Csak azert mert vilagosan emlexem arra a kepre a kresz tesztben ami azt mutatta, hogy a savot maximalisan ki kell hasznalni, pl jobb kanyarban jobb szelere huzodni, bal kanyarban pedig a bal szelere (es az volt a helyes valasz, sot olyan valassztasi lehetoseg nem is volt hogy jobb oldalra kell huzodni allandoan)
Ugyan vezetesbiztonsagi treningen pont forditva mondtak, azzal indokolva, hogy jobban belatsz a kanyarba ha forditva csinalod, de ott is a sajat sav maximalis kihasznalasa a vegeredmeny.
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 13:09:26
A jobbra tartás pedig itt van a KRESZben:
25. § Haladás az úton
Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.
metal · http://electric.blog.hu 2009.07.16. 13:10:41
mr_x 2009.07.16. 14:10:19
Es akkor itt bukik az, hogy "de hat a motoros senkit sem tart fel azzal hogy elorecsorog", mivel ha elottem van akkor elobb meg kell varnom hogy elinduljon es csak azutan indulhatok hogy errol meggyozodtem.
Kulonben ha masodikkent allok akkor szoktam valamennyi helyet hagyni magam elott, egyreszt ha a masik lerobban akkor ki tudjam kerulni, masreszt amikor o elindul akkor en mar gurulok, es nem csak akkor keresem az egyest amikor o mar atment a keresztezodesen.
"25. §"
Koszonom, ez erdekes. Ezek szerint vagy megvaltozott ez a resz, vagy amikor 20 eve vizsgaztam akkor rossz valaszt fogadtak el jonak a vizsgan :-o
Es ez azt is jelenti, hogy a belso savban szorosan a jobb csikon kell menni :-o
Ez nagyon meglep mert senkit nem lattam meg igy kozlekedni :-o
"kerékpárral ... szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni."
Ez meg igy eletveszelyes.
En legalabb fel metert szoktam hagyni, sot ha ugy adodik tobbet is, hogy legyen "menekulo utvonalam" amikor a baromarcu savon belul megy el mellettem es ramhuzza a kormanyt mert jonnek szembe :-(
"Ja és igen, ha a belső sávban balra állsz meg, akkor elvileg szabálytalan vagy, gyakorlatilag meg engeded a motorost előre csorogni."
Koszonom, ezentul jobbra fogok tapadni :-)
Touch-Kó 2009.07.16. 23:09:12
Furcsa,hogy motorost sosem láttam a kereszteződésbe beragadni, de kamiont,szgk-t rendszeresen.Zebráról ne is beszéljünk..Folytathatnám,de nem teszem.
Gondolj bele,ha minden motoros beállna a sávba a kocsisorba, mekkora lenne a dugó.
Villamos sínek mentén én is előre szoktam menni,de azzal nem veszélyeztetek senkit, a villamos sem csilingel mögöttem, és senkit sem akadályozok.
KEdves post író legközelebb a saját házad táján söprögess...
mr_x 2009.07.17. 08:55:29
Soha nem villog le ha o gyorsabban jon mogottem, egyszeruen megeloz savon belul (jobbrol vagy balrol).
A masik amit soha nem fogsz latni az az hogy egy motoros buntetofekezzen :-o
Motort minden autos ala! :-D
Perillustris 2009.07.17. 13:24:36
B@szódjak meg, de én még sosem láttam zebrát kereszteződésbe ragadni.
mr_x 2009.07.17. 16:33:20
Viszont a keresztezodesben es a zebran ragadasrol annyit, hogy motoros semmikeppen nem tud beragadni, mert annyi hely mindig van hogy "elorecsorogjon" (ill. ez sem igaz mert ilyet is lattam egyszer egy gold wing beragadt mert nem fert el a ket utolso auto kozott, de mondjuk nem ez az altalanos meret).
Autok sem ragadnanak bent ha elorecsorognanak pl. a jardan :-o
Perillustris 2009.07.17. 17:32:03
A motorokkal, robogókkal az a legnagyobb bajom egyébként, hogy rohadt hangosak, a kis szar robogóknak egyenesen katasztrofális hangjuk van. Egy normális állapotú 4 ütemű robogó, pl. egy Suzuki Burgman viszont bőven alatta marad az elvártnak.
paker 2009.07.18. 14:54:52
2 kezű mester 2009.09.08. 14:19:49
Szivességet teszel hogy előreengedsz?? hhehehehe
Előremegyek ha tetszik ha nem! És még valami sokkal több a bambuló zöldlámpánál sebességváltótkeresgélő (1-est),kalapos szemüveges,hülyeszökepicsamobiltelefonnal a fülén autós mint bambuló motoros!
Ha el is bambulok húzok egy kövéret és már 2 utcányira vagyok Tőled !
Szemlélet bazz ....
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.08. 16:42:09
Touch-Kó 2009.09.09. 11:42:02
Miért? nincs igaza?
Jah, bocs, elmondják az igazságot,azok neked nem tetszenek...
Ha a jobb oldali autós nem enged el, vagy nem férek el, elmegyek a másik oldalon mellette.
Bakker ezen a sorok között előre menéseken csak ti magyar autósok akadtok ki egész Európában.Furcsa,hogy több tíz milió ember nem rántja rá a kormányt a motorosokra, nem áll be a motorosok elé,de titeket pár ezer autóst ez zavar...
El kellene gondolkozni azon,hogy vajon kik csinálják rosszul..
Touch-Kó 2009.09.09. 11:48:11
A Subaru Impreza (4WD) gyárilag 5.2 nél van százon:)
Én akkor kb. olyan 130-140 körül lehetek, és akkor dobom fel kettesbe ha nem akarok kihúzatni az egyest tiltásig.:)
Várj, de a legszebb: Van aki azt írta,hogy 60-70 ig bármelyik motort megfogja a kocsijával.. (Swift 1.2)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.09. 20:05:39
Csakhogy Európában kevés helyen van ennyi gyökér idióta motoros, mint itt.
Touch-Kó 2009.09.10. 11:01:46
Hát, ami a számokat illeti, ez autósokból sincs arányaiban kevesebb..SŐŐŐT!!!
Bár tudom,szerinted minden motoros gyökér..
Ezek után már csak azt nem értem,hogy TE miért nem motorozol???
Amúgy,meg tegnap (ill. ma) a Váci úton hajnali 2-kor,megint én voltam a leglassabb a forgalomban.. Érdekes mi?
Motorossal eggyel sem találkoztam,de autóssal annál többel.Ennyit a száguldozó motorosokról..
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.10. 11:04:55
Csá :)
Touch-Kó 2009.09.10. 11:07:37
Mellesleg simán megcáfollak a "gyökér" kifejezés miatt.
Elmondom neked,hogy mindenhol a sorok közözz mennek a motorral,robesszal.Csak ott elengedik őket,mert tudod más a mentalítás,az autósok szemszögéből.
Görögországban a robogókat szarrá tuningolják,olyan szinten hogy havonta kell majdnem blokkot cserélni.
És Néemetországban hiába van visszafolytva hivatalosan 100 lóra,úgy is mennek gyorsan...
Svédország: Ghostrider team.Hallottál már róluk?
Amerikában a bukósisak nélküli államokban a kerekező,stoppie-zó motorosoktól, a száguldozó bikerekig megtalálsz mindent.
Angliába(ok,London szarrá van traffizva) de egyéb helyeken,tolják nekik rendesen.
Ébresztő, nem csak MO-n mennek gyorsan a motorokkal, és nem csak itt mennek el sorok között a lámpáig..
De egy valami viszont valóban más:
Ott az embereket nem zavarja,ha a másik 20 perccel előbb ér A-ból B-be.
Tudod, mentalítás.
Ha megdöglik a tehenem, dögöljön meg a szomszédé is.
Touch-Kó 2009.09.10. 11:08:18
Szia:)
Vagy mire gondoltál, hogy köcsögök?
Debrecenihapsi 2010.05.02. 23:09:47
-Ha gyalog vagy,akkor a ku...a autósok a hibásak.
-Ha motorral megyek a személyautós a hibás!
-Ha kocsival megyek azért nem bunkózok,elengedem azt a motorost hiszen lehetsz te sportkocsiban ő akkor is gyorsabb,és most már a kresz szerint is bemehet a sor közzé!
- Nekem kamion vállalkozásom van,elég sokat vagyok az utakon míg 100--ból 98 autós szerencsétlenkedik addig a motorosból 2!
És itt lehet sírni,ha nem tetszik valami
vegyél te is egy motort és légy tökös!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 11:26:48
Nagyon megfigyelhető a javulás az autósok hozzáállásán. Sokan lehúzódnak, segítik a motorosokat, hagy menjenek. De még mindig van egy-két köcsög, aki szerint az is elég ok életveszélyes helyzetbe sodorni a motorost, hogy ott van.
Ellenben a teherautóknál és a buszoknál megfigyelhető a romlás. Azok ott tesznek keresztül a motorosoknak, ahol tudnak.
A hétvégén volt szerencsém követni egy amúgy szerintem szabálytalanul haladó (3,5 t korlátozó tábla mellett lassítás nélkül ment el) nyerges tartálykocsit. Az képes volt akár a szembe sávba is átmenni, hogy akadályozza az előzést...
De ettől eltekintve köszönöm az autósoknak a javuló hozzáállást.
szalontüdő 2010.05.03. 11:28:35
www.kisalfold.hu/ftp/kisalfold/docs/kresz2010.pdf
Ezt ajánlom figyelmedbe, mielőtt autóba ülsz.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 11:51:58
szalontüdő 2010.05.03. 12:11:15
Ezért kijöhet a kenguru zsebéből.:-D
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.03. 13:25:06
szalontüdő 2010.05.03. 13:35:21
nevelde.lintaba.hu/img/kenguru_ujsag.jpg