Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Egy sáv gyorsabb, mint kettő?

2009.07.22. 15:53 :: SilentSound

Volt már sokszor arról szó, hogy az elfogyó sávban szabad-e és illik-e előremenni, ha a másikban szép libasorban gurulnak előre az autósok. Erről megoszlanak a vélemények, sokszáz kommentben feszültetek már egymásnak. László most egy érdekes dologra figyelt fel. Amikor egy önkéntes rendőrt játszó audis nem engedte előre a külső sávban mögötte érkezőket, hirtelen felgyorsult a menet és a szokásos 20-30 perces tötymörgés helyett néhány perc alatt el tudtak jutni az egysávos szakaszig. Szerintetek az ilyesmi korrekt igazságszolgáltatás az egyenlőség nevében, vagy az indokolatlanul lassú haladással azokat tartották fel így, akik a szabályok adta kereteken belül igyekeztek volna a leggyorsabban odaérni az úticéljukhoz?

Elég nehezen szántam rá magam arra, hogy írjak nektek, mert nem szokásom, de évek óta erre járok reggelente és most egy új dolog van kibontakozóban, így szeretném ha rásegítenétek és ezzel több száz reggel a dugóban várakozó autós életének jobbátételéhez hozzájárulnátok!

Nos a történetem a következő, az Újpjesi-rakpart végén az utolsó kb. 1 km-en 2 sávos lesz, majd a lámpa előtt amikor a Duna mellől felkanyarodik egy sáv és a lámpánál ismét két sáv, ezt azért írtam le, hogy ismerjétek meg az ottani forgalmi szituációt!

Ezen az 1 km-es szakaszon általában mint kutúr autós :) a belső sávban be szoktam állni és kivárom a sorom, mert csak így lehet feljutni a felső rakpartra, elkerülni a mindig kialakuló sort, ami 15-30percet vesz igénybe áthaladás szempontjából, szabályosan NEM LEHET!

De az esetek 95%-ban mint a "hülye" várakozom és nézem ahogy a pofátlan autók 100-ai kimennek a szélsőbe, majd a végén az útnak előre pofátlankodva vissza, persze, hogy araszolunk!

Tegnap történt egy eset, előttem egy Audisnak elfogyott a türelme és kiment a szélsőbe és egyszerűen lefogta a szélső sávot és mivel a lámpánál, hol a kanyarodó, hol az egyenes lámpa zöld (felváltva) folyamatos haladás mellett !!!3!!! perc alatt tettem meg azt az 1km-t ami eddig 15-30 percembe került, természetesen a végén visszaengedtem magam elé ez nem is kérdéses!!

Ezen felbuzdulva ma miután 10 perce álltam és araszoltam elfogyott a türelmem....... megtettem azt amit az előbb említett Audi-s, ugyan dudáltak rám 1-et, de mikor !!1!! perc alatt folyamatos haladással elértünk a "kapaszkodó sáv" végére csoda történt az összes ott álló autós konkrétan 4, helyet hagyott nekem és az egyik még jelezte is, hogy köszöni szépen!

Jó érzés volt! :)

Most jön a lényeg, szeretnék egy olyan "mozgalmat" indítani amihez az arra járó autósok, akik nem úgy vannak vele, hogy "ezek biztos hülyék azért állnak vs. araszolnak, de én tudok egy jobbat végighúzok, majd eléjük pofátlankodok", szóval, akik mint én be szoktak állni a sorba csinálják ezt és egy csomó felesleges idegeskedést és várakozást spórol meg mindenki, ha esetleg konfliktus származik belőle én vállalom, hogy odaállok a "hülye várakozó" autóstársam mellé!

Szeretném ha leközölnétek, ha sikerülne ezt végigvinni rengeteg ott veszteglő sofőr élete lenne könnyebb!

476 komment

Címkék: budapest közlekedés autó dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 10:43:32

@tocibacsi: ....a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.....

toto26 2009.07.23. 10:43:46

@tocibacsi:
???? Olvasni tudsz?
Nem a teherautókra vonatkozik, hanem a személygépjárművekre!! Azt írja, hogy azok lakott területen belül mehetnek a belső sávban...

Szuszo 2009.07.23. 10:45:02

@toto26: Végigolvastad azt a KRESZ paragrafust amit bemásoltál, vagy csak odáig olvastad, hogy folyamatosan is szabad haladni és a feltéve rész már nem is érdekelt? Egyébként ott van benne, hogy fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos. (Lefordítom, megelőzheted a sort de cikázni a sorok közt nem lehet).
Persze mindezt csak a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával ami annyit tesz, hogy ne legyen zebra...

Jalos 2009.07.23. 10:45:28

Véleményem (szabadon lehet nem egyetérteni): az zipzár jó lenne sok helyen (kár hogy nem magyon tudjuk használni, főleg miután összezáródott, és haladni kellene az egyetlen sávnak egy rövid sávszűkület esetén). DE: az adott helyen a jobb oldali sáv használata csakis POFÁTLAN TOLAKODÁS - és itt nem indok a feltorlódik és dugót okoz, mert van hova feltórlódni, elég hosszú a Margít hídig a szakasz.

Aki védelmezi a jobb oldali sávot és a zipzárt az adott helyen az gondolja el hogy mit tenne abban a szituban ahol egy két sávos úton a belsőben áll a sor (dugó), és a külsőben szabályosan 20-50 m-ként parkolnak az autók. Szóval a mögötte lévők rendszeresen kivágnának a jobb oldali sávba (hiszen az azért van!?), és az parkoló autókat elérve pedig kérnék a zipzár elv szerint a beengedést. Miben különbözik ez az az adott szakasztól? Szerintem semmiben, aki a külsőben megy ugyanúgy a belsőből ment ki, úgyanúgy tudja hogy elfogy a külső, ugyanúgy NEM LENNE SZABAD ELŐZNIE ha nem lenne még egy sáv, hiszen forgalmi okból áll/araszol a sor.

Sajnos a sok birka meg beengedi őket.
(KRESZ-re való hivatkozás: igen, szabályosan mennek ott, Én meg KRESZ szerint szabályosan nem vagyok kötelező Őket beengedni. Erkölcsileg azonban NULLÁK akik ott előzik a többi sorára várót).

randomuser1 2009.07.23. 10:47:07

amúgy ti direkt szopni jártok az újpest rakpartra? és ha igen, miért baj h azt kapjátok amit elvártok?

Nikorene 2009.07.23. 10:50:01

Akik szerint a megszűnő (nem kanyarodó, nem buszsáv) sávban előremenni tahóság, azok üljenek le egy szép nyugodt helyen, fogjanak egy papírt meg egy ceruzát, és rajzolgassanak. Rajzoljanak egy darab kereszteződést 2*2 sávval és mondjuk egy 2*1sávos úttal keresztezve, lámpa nélkül, amiről nem lehet ráfordulni a 2*2 sávosra, csak egyenesen menni. Majd 20 centire tőle, ami legyen mondjuk 2 kilométer, szűnjön meg az egyik sáv, és a megszűnés után rajzoljanak ismét egy kereszteződést lámpával.
Tegyük fel, hogy feltorlódik a sor, annyi autó van, hogy ha egymás mögé tesszük, akkor 3 kilométert tesznek ki. ha mind a belső sávban áll, akkor ugye világos, hogy hogy bedugítja a 2*1 sávos utat is... persze az meg később bedugítja a többit ami mögötte van stb. Ha az autók kihasználják a megszűnő sávot, és oda áll a fele, akkor a sor már csak 1,5 kilométer hosszú, és meglepő módon nem dugul be a 2*1sávos út.
Nézzük mi történik a sorban. Mindenki a belsőben áll, így én a 20. vagyok mondjuk. a lámpa 6 autót enged át, akkor a 4. zöldnél érek át. Ha fele-fele arányban állunk a sávokban, akkor a 10. sorban vagyok, előttem 9 autó, meg 10 mellettem... ha 1 autót enged be mindenki a belső sávból, akkor jééé de fura... 20-ként hagyom el a kereszteződést, a 4. zöldnél... húúúú... de bonyolult ezt felfogni.

Tehát sünt annak, aki ezt nem érti.
Sünt annak, aki nem az elfogyó sáv végén teszi ki az indexet, hanem valahol középtájt.
Sünt annak, aki nem a végén engedi be a kocsikat, hanem középtájt.
Sünt annak, aki egynél több autót enged be.
De semmiképpen sem sünt annak, aki előremegy, a végén indexel, és az előtte lévő autót beengedő autó MÖGÉ sorol be.

Szuszo 2009.07.23. 10:53:06

@Jalos: Csak az utolsó bekezdésedhez annyit, hogy akik meg minden jobbról érkezőt pofátlan tolakodónak tartanak azok sem többek az erkölcsi nullánál... Ha a felső rakpartról jövők, és a megszűnéskor próbálok sávot váltani, akkor én is erköcsileg nulla vagyok? Természetesen aki sávot vált annak kell megvárnia hogy beengedjék hisz nem neki van elsőbbsége

Szuszo 2009.07.23. 10:55:20

@Nikorene: Még egy autós aki tud közlekedni, és ezt most nem ironikusan mondom, hanem komolyan!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 10:55:37

@Nikorene: És sünt Neked is, hogy nem érted. Itt nincs ez előtt a sávelfogyás előtt kereszteződés. Sokáig nincs.

lamed 2009.07.23. 10:56:09

@etruszk: Én már idéztem, de mégegyszer (KRESZ 1.sz. függelék):

"Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. "

Tehát pusztán az elsőbbségedből még nem következik, hogy jogszerűen szándékosan megakadályozhatod a másik sávból történő irányjelzett és kellően alacsony sebességű (tehát nem HIRTELEN) besorolást. Vagyis be kell engedned. Még akár a stoptábla mögül jövőt is!

Ha nem az elsőbbségedre hivatkozol, akkor idézd be légy szíves a hivatkozási alapot, vagy ne írkálj hülyeséget.

tocibacsi 2009.07.23. 10:58:07

@toto26: PICSÁBA, szépen leírtam h benéztme igazad van, a másik felére gondoltam, a 3.4. sávba nem mehet részre. BOCS! De nem küldte el ez a szar...

Meg leírtam, hogy a Szuszo által is említett 2. fele alapján a jobbratartási kötelezettség előbbutóbb úgyis jön, ha autó érkezik mögötted... Amúgy haveromat szedte már ki rendőr városban, hogy tartson jobbra...

tocibacsi 2009.07.23. 11:02:57

@toto26: igazad van összekevertem. az a másik rész a teherautók és 3. 4. stb sávokkal kapcs.

mind1, akkor erre meg az a válasz h jobbratartás kötelező, DE haladhatsz folyamatosan, ha nem jön senki. Ha nagyon akarunk kötözködni, a vége úgyis az hogy az 50 alá lassuló tömegnél gyorsabb a mögöttük 50el jövő, ergó jobbra kell tartani, és a megszűnő sáv fog előbb megtelni emiatt - ha mindenki űber szabályos... mind1, semmin sem változtat.

meg ha megnézed, az egész jobbratartást azért hoztuk fel, mert egyesek elkezdted összevissza a kreszre hivatkozni mindenféle baromságokkal... hogy tilos előre menni meg mittudomén...

tocibacsi 2009.07.23. 11:03:47

nabasszátokmeg, erre mikor kiderül, hogy a Chrome megőrizte az előző kommnetet, bepaseolom újra, most ittvan mind2... remek...

etruszk 2009.07.23. 11:05:02

@lamed: HÁT EZ AZ!!
Vagyis neked ha tetszik ha nem, el kell engedned azt akinek elsőbbsége van.
Amire te hivatkozol, az azért került bele, hogy nehogy egy hülye azt higyje ha egyáltalán bármilyen autó közelít az elsőbbséggel rendelkező úton, akkor nem indulhat el.

Akinek elsőbbsége van, az önként lemondhat róla. De lemondatni valakit az elsőbbségéről nem lehet.

Mint már mondtam, ha beleset/koccanás lesz a vége, akkor te leszel a hunyó. Mert ő mondhatja, hogy hirtelen irányváltoztatásra/ fékezésre kényszerítetted. A baleset ténye pedig őt igazolja. Nem muszáj megértened, majd az élet igazol.

Nikorene 2009.07.23. 11:07:48

@newtehen: de azért a legnagyobb sün az Téged illet, ha nem vágod, hogy itt most általános esetről van szó, és az elv megértéséről, nem a konkrét útszakaszról, amit egyébként én is ismerek, és tudom, hogy a köcsög pofátlanok nem a végén indexelnek be, hanem átmennek a forgalomtól lezárt területen, és a zebrán.
Ugyanakkor, ha az általam vázolt dúgó nem alakulhat ki, mert konkrétan erről az útszakaszról beszélünk, akkor sem jutsz hátrébb, ha mindenki betartja az elv lépéseit, hanem pont ugyanolyan gyorsan jutsz át, mintha a belsőben állna mindenki. Ehhez annyi kell, hogy a belső sávban állók ne engedjenek be senkit csak a végén és csak egyet.
De nem magyarázom tovább, mert aki csak kötözködni akar, annak úgyis hiába koptatom a klaviatúrát.

etruszk 2009.07.23. 11:08:55

@lamed: elmondom másik szemszögből is.
Ha látod hogy jön valaki a sávjában, és te nem hirtelen, de elé mászol, akkor NEM ADTÁL ELSŐBBSÉGET. Baleset nem lett a dologból, de szabálytalan voltál. Ha aleset lett volna, te lennél a felelős.

Tehát ha a fickó a kesztyűtartóban kotorászik, te elémész, ő pedig oldalról neked ütközik, akkor Te vagy a hunyó. (akkor nem ha már hátulról telibe trafál)

lamed 2009.07.23. 11:24:18

@etruszk: Ez hihetetlen. Hogy nem lehet érteni egy egyszerű mondatot? Hogy kaphattál te jogosítványt?
Nem kell minden körülmények között elengedned azt, akinek elsőbbsége van! Világos? Olvasd el újra az idézett részt! CSAK annyit jelent az elsőbbség, hogy nem kényszerítheti hirtelen változtatásra. Vagyis lassú sebességcsökkentésre, irányváltoztatásra (ami még nem veszélyezteti) kényszerítheti az elsőbbségre kötelezett a védett útvonalon közlekedőt. Ha például városban egy stoptáblánál állok, és keresztben végeláthatatlan sorban jönnek, akkor teljesen jogszerű, ha nem várok estig amíg elfogynak, hanem szép lassan, irányjelezve kiteszem a kocsi orrát akár addig, hogy már nem fér el a keresztben közlekedő miattam, és ezzel kikényszerítem (!), hogy beengedjen. Ez nem szabálytalan! Tulajdonképpen még csak megköszönnöm sem kell, mert nem szívességből tette, hanem kötelessége volt beengedni. (Azért meg szoktam köszönni.)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 11:29:08

@Nikorene: Az elv az elv. Egy sün még jár neked. Mondok egy példát, miért:
Adott útszűkület. Azon óránként 1000 autó megy át. Ha Mindenki érkezés sorjában halad át, Akkor is 1000, ha pedig mindenki lehúzódik, én utolsónak érkezve elsőnek megyek át, és a többiek csak utána, akkor is ezer. Ez a baj a cippzárral, hogy nem érkezési sorban következnek az emberek. Pedig úgy illik, hogy ilyen esetben úgy haladjanak át. Mert e za társadalmi rend, így szoktunk sorban állni. Mindegy, hogy milyen elven. Pld a mozinál is előfordul, hogy hiába van 4 pénztár, egy sor van, és a sorra kerülő mindíg a felszabaduló pénztárhoz megy oda.
A zippzár nem biztosítja ezt. Ott nem az meg át, aki soron kerül, mert nem biztos, hogy ugyanúgy halad a sor. A kiürülő sorba pedig előrelendülhet egy - két élelmesebb.

bomi 2009.07.23. 11:29:30

Aki itt cipzárelvre hivatkozik, az nincs tisztában az adott közlekedési helyzettel. Itt a rakparton észak felé van egy továbbhaladó sáv, és a Szent István park felől pedig egy lehajtó a rakpartra, mely így egy új, kb. 350 méter (lemértem gmaps-en) múlva megszűnő sávot nyit jobbról. Ezen kívül a járdán pedig parkolóhelyek vannak kialakítva.
Logika szerint a felhajtó sáv az arról érkező autóknak nyújt besorolási lehetőséget a továbbhaladó (belső) sávba, valamint a parkolót használó autók kihajtását/besorolását és parkolását teszi lehetővé.
A fentiek ellenére - mivel tábla és felfestés nem tiltja (v.szleg pont a parkolási lehetőség miatt) - az új sávot lehet párhuzamos közlekedésre, "jobbról előzésre", kikerülésre használni (az említett mintegy 350 m-es szakasz teljes hosszában). A KRESZ ezt lehetővé teszi; ugyanakkor, mivel az a megszűnő sáv, elvileg a belső sávban közlekedők jóindulatára kell hagyatkoznia besoroláskor. Dugó esetén (a belső sáv lépésben halad) picit sem etikus ilyenkor valamiféle "cipzárelvre" hivatkozni, mikor a jobb sávba kivágók célja éppen az, hogy előrébb kerüljön a sorban (jobbról megelőzze a tötymörgő sort, majd a sávja megszűnésekor bevágjon), nem mellesleg ezzel tovább lassítva az egyébként ("etikusan") a belső sávban maradókat; mindenképpen valós lehet az a megfigyelés is, hogy mikor a "jobbról előzés" blokkolva van, látványosan gyorsabban halad a sor (sok a pofátlan betolakodó, így ez a hely kb. arra alkalmas, hogy a ~350m-es szakaszon a pofátlanok a többiek elé vágjanak; extrém esetben így az is előfordulhat, hogy a kevésbé pofátlanokkal feltöltött sáv gyakorlatilag áll, míg a pofátlanok folyamatosan haladnak előre a külsőben, s majd tolakodnak be egy engedékenyebb/félénkebb sofőr elé a belső sáv elején).
Teljesen releváns a fentebb hozzászólók közül azoknak a példája, aki az egy pénztárhoz sorbaállókat tekinti analógiának - amikor is nem az elejétől kezdve két sor áll a pénztárnál, és felváltva engedik egymást a pénztárhoz, hanem a sor végén állók előremenve nyitnak egy új sort közvetlen a pénztár előtt.
Ez a hely egyébként éppen a közlekedési morálunk miatt is a folyamatos közlekedési fruszrációforrások közé tartozik; elgondolkodhatnának a közlekedésszervezők, hogy ezen a helyzeten valahogy változtassanak; pl. úgy, hogy a felhajtó sávot extrém rövidre - 10-15 méteresre - csökkentenék (ezt simán megtehetnék a kis lehajtó forgalom miatt), és a maradék helyen pedig merőleges parkolókat alakíthatnánnak ki, még a parkolókból kiállásra is maradna elég hely.

Dr.Bio74 2009.07.23. 11:33:34

@lamed:

Sztem, szabálytalan. Mert ott az elsőbségadás kötelező, amiről te beszélsz az egy másik tábla alá illik.

Szetike 2009.07.23. 11:38:07

Egyetlen apró, de nem lényegtelen KRESZ szabály, amit a belső sávban várakozó nem tart be akkor, ha a jobboldali üres:
Magyarországon kötelező jobbra tarts van. Azaz mint az autópályán, itt is a jobb oldali sávot kellene használni elsősorban, és indokolt esetben - pld mert megszűnik - átsorolni a belsőbe.
Namármost mivel ezt ebben az országban a pályán sem tartja be az átlagos autós, a posztíró érvelésén sem csodálkozom.
Csak nem helyes.

PS: Körforhalomból kifelé használd az indexed lécci!!!

bomi 2009.07.23. 11:42:09

@Szetike: KRESZből neked kéne inkább korrepetálásra járnod. Mint följebb már számtalanszor leírták, lakott területen (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten) NINCSEN jobbratartási kötelezettség.

Dr.Bio74 2009.07.23. 11:42:29

@Szetike:
A város és a jobbra tarts kérdéskör feljebb.

etruszk 2009.07.23. 11:50:13

@lamed: Hogyan kaphattál jogosítványt?
Ha betolod az autód orát én meg neked megyek akkor NEM ADTÁL ELSŐBBSÉGET. Le akartálé mondatni, de ez valami miatt nem sikerült:

Későn vettelek észre
Hirtelen volt a manővered ( szerintem)
Nem jól mérted fel a sebességem és nem tudtam megállni
stb.
Ezen nincs mit ragozni.
Persze szándékosan nem mehetek neked még ha elsőbbségem lenne is, köteles vagyok a balesetet elkerülni. Amennyiben a szándékosság bizonyítható, úgy nagyon fenéken rúgnának.
De ha nem történt szándéskosság, és csak halkan mondom, nem bizonyítható, akkor TE VAGY A HUNYÓ.
Olyan nincs, hogy be kell engedni. Maximum lehet, illik, emberséges, etikus.
De simán előfordulhat, mint ahogy nagy forgalmú viséki utakon meg is esik, hogy perceket kell várnod mire valaki kienged.
A kocsid orrát betolni meg pofátlanság. Láttam már én IFA-t ami elvitte egy ilyen "elsőbbségről lemondató" ember autójának elejét. Ott maradtam tanúnak, láttam a helyszínelést. Nincsen igazad.

Nikorene 2009.07.23. 12:23:18

@newtehen: a sünt visszalapátolom Neked, mert azt nem akarod megérteni, hogy az elvvel semmi baj nincs, ha az elvnek megfelelően jár el MINDENKI. Ha mindenki helyesen alkalmazná, értsd, ha párosodiknak érek oda, akkor kimegyek jobbra, ha páratlanadiknak akkor a belső sávban maradok (ha nem akarok számolgatni, vagy nem tudok, vagy nem látom az elejét, akkor értelem szerűen oda állok, ahol rövidebb a sor), akkor annyiadikként jutsz át átlagosan (+-1-2 előfordulhat, lévén az autók nem egyforma hosszúak), ahanyadikként érkezel.
A zippzár elv ezt biztosítja, a közlekedésben résztvevők nem teszik ez, ha lámák, vagy rossz az oktatás.
Próbálok rájönni, hogy miért olyan nehéz ezt felfogni, átgondolni, elfogadni, de mindig csak arra jutok, hogy egyszerűen csak a vita kedvéért vitázol :)

Nikorene 2009.07.23. 12:28:30

@bomi: a zippzár, amit itten taglalunk, azt általánosságban próbáljuk magyarázni. Adott helyen előfordulhat, hogy sok értelme alkalmazni, ugyanakkor azt kellene már végre elfogadni, hogy ha MINDENKI alkalmazza, és jól alkalmazza, akkor nem fordulhat elő olyan szituáció, hogy az egyik sor tömve van, a másikban meg előre lehet menni. Értem? Mert ha mindenki alkalmazza, és jól, akkor csak és kizárólag olyan szituáció alakulhat ki (ha pont páratlan számú autó van előtted), hogy max 1 autónyit tudsz előrébb menni az elfogyó sávban.

etruszk 2009.07.23. 12:31:13

@Nikorene: Már fentebb is leírtam, a zippzár elvet a magyar KRESZ nem ismrei és nem alkalmazza.
Külfödön, Autsztriában és Németországban a szabályok közé tartozik, alkalmazzák és szabályozzák az elv megvalósításának mikéntjét.

Nálunk nincs zippzár elv.
Az "elfogyó" sávnak elsőbbséget kell(ene) adnia.

Mivel nálunk a szabályok közt nem szerepel, ezért nem elvárható, hogy az emberek tudják, szeressék, alkalmazzák.

Persze lehet óhajtani, hogy legyen, illetve önigazolásképpen lehet hivatkozni rá, csak éppen nem szabályos.
Szabályos az, aki nem megy a jobb oldali sávba (mert nem muszáj, és aztán szeretne élni az elsőbségével.
Ezt a jobbra kivágó, 10 autót jobbról megelőző, majd visszapofátlankodó "ügyesek" megakadályozzák.

Nikorene 2009.07.23. 12:53:33

@etruszk: attól mer nincs a kreszben, attól nem lehet alkalmazni? Szabálytalan leszek, ha a belsősávban egy autót beengedek az elején??? Vagy szabálytalan leszek, ha kiteszem az indexet a végén, és beengednek? vagy mi a faxról beszélsz?
Saját magadat szopatja mindenki, aki nem alkalmazza az elvet, mert előállítja azt a szituációt, hogy felgyűlik a belső sáv, dugó van, és a jobb szélső meg üres és el lehet benne menni.

tocibacsi 2009.07.23. 12:56:55

@etruszk: szeritem továbbra se az a lényeg, hogy tartlamazza e a kresz a "betonfalnak hajtani tilos" irányelvet... ha valami jó, ráadásul semmi sem tiltja, akkor érdemes átveni... A megszűnő sávból besorolót beengedni szabad. Persze én nem várom el h beengedjenek, de beenhgednek, ahogyan énis benengedem a másikat fordított esetben. 1et... kár ezen vitázni... a jobbratartás pedig városban többsávoson adott siztuban átmenetileg nem ötelező. de nem több... "balra tartani kéne" semmi esetre sincs. Nem muszály kimenni, amígn em jön más. de jön...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 13:05:46

Dejó, hoyg egyesek még mindig a zippzáron rugóznak....
Pedig hányan leírták már, hogy a dugót a rossz, nem szinkronba levő lámpa okozza.
Erre több megoldás is lenne. Egyik sem z-vel kezdődik. :-P

Nikorene 2009.07.23. 13:11:21

@newtehen: má megent ollan okos vagyol :) Nem a dugót szűnteti meg a zippzár... senki nem állította ezt. a lámpa ugyannyit enged át zippzárral, mint anélkül. a Zippzár arra jó, hogy, és most lassan írom, hogy legyen időd elolvasni, megszüntesse azt a forgalmi szituációt, amikor az egyik sáv telített, míg az elfogyó sáv üres, és előre lehet benne menni, nem kicsi idegeskedést okozva az olyan embereknek, akik nem vágják az elvet, csak mantrázzák, hogy "de az enyém az erkölcsi győzelem, de az enyém az erkölcsi győzelem, de az enyém..." :D

lamed 2009.07.23. 13:12:43

@etruszk: Írd már le, hogy milyen jogszabály miatt tilos zavarni, illetve akadályozni az elsőbbséggel rendelkezőt! Én jogszabályokról beszélek! A hirtelen fékezésre kényszerítés az a veszélyeztetés, azt nem szabad. A kis lassításra kényszerítés a zavarás, a nagyobb lassításra kényszerítés az akadályozás, és a hirtelen padlófék a veszélyeztetés.

Az elsőbbségből ez utóbbi tilalma következik, de az első két eset (zavarás, akadályozás nagy forgalomban) tilalma hol van leírva? (Gyalogossal szemben tilos, de az más.) Ez simán indokolt zavarás, mert máskülönben néhol akár órákat is állhatnál kikanyarodásra várva.

Szomorú, hogy nálunk itt tartunk, hogy baleset lesz ebből, és az is lehet, hogy engem hoznak ki hibásnak, de ez csak amiatt van, mert nálunk sok balfasz ember képtelen megérteni a legegyszerűbb KRESZ szabályokat is. Te elegendő indoknak tartod azt, hogy valaki éppen kesztyűtartóban kotort, és emiatt nem látta a másik autót??? Elképesztő.

A megoldás az, hogy nagyon oda kell figyelni (én is nagyon figyelek, miközben bejövök a sorba), betartani a KRESZ szabályokat és legfőképpen nem szabad a kesztyűtartóban kotorászni vezetés közben. Végül is jöhet az autópályán is szembe valaki, akkor ne menjünk 30-nál gyorsabban ott sem, hogy el tudjuk kerülni az ütközést?

Sokat vezettem Palermóban és Cataniában, szóval gondolhatod, hogy tudom, mi az az odafigyelés, mikor pár mm-re megy el melletted jobbról-balról a másik, és egy 2x2 sávos full tömött útra kell balra kikanyarodni lámpa nélkül. Veszélyesen közlekednek ők is, de az semmi a magyar sofőrökhöz képest. Nálunk képes akkor is belemenni a másikba, ha 100m-ről látja hogy ott van, és még az ilyen tahó háborodik fel, mert azt hiszi, hogy kellett volna az ő szaros engedélye a kikanyarodáshoz. Hát nem kell.

Amiről írtam az az, hogy a jogszabály mit enged meg és mit tilt: a KRESZ szerint KÖTELEZŐ beengedni az elsőbbségadásra kötelezettet (ha nem hirtelen tűnik fel), akár a STOP tábla mögül is!!! Aki mást mond, az idézze a vonatkozó jogszabályt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 13:15:33

@Nikorene: De okos vagy! Taníts mester!!! Nem mindegy hogy megy át a másik sávba b+, ha a lámpa fogja meg?
Azon kívül hogy zippzárazol be két pirosnál álló autó közé? Ezt is írd már le, de lassan, hogy legyen időm kijavítani a helyesírásod.

Szuszo 2009.07.23. 13:19:42

@etruszk: az sincs benne a KRESZ-be, hogyha szeretnél elindulni az út széléről és indexelve ezt jelzed, akkor be kell engedjelek, de ha olyan a helyzet leveszem a lábam a gázról és villantok, sőt lehet egy picit még fékezek is, hogy be tudjál sorolni.
A zipzár elvvel meg az a problémád, hogy Neked is be kéne engedni 1 autót a sor végén, amikor a megszűnő sávnak vége - persze erre semmi és senki nem kötelezhet, csak emberileg, vagy autósként lehetnél büszke magadra, hogy több voltál mint az aki előre pofátlankodott. És gondolj arra, hogy van aki teljesen jogosan a felső rakpart felől érkezett és úgy próbál besorolni.

Dr.Bio74 2009.07.23. 13:23:02

@newtehen:
Akko legyen cipzár, az nem z-vel kezdődik.

Nikorene 2009.07.23. 13:29:34

@newtehen: ejj de korlátoltak vagyunk... de Neked kurva mindegy, hogy bemész, vagy nem mész be... a mögötted álló sornak már lehet, hogy nem kurva mindegy. Annak pl tuti kurvára nem mindegy, aki mondjuk a sor miatt nem tud áthajtani a mögötte lévő kereszteződésen (el ne mond még egyszer, hogy az adott helyen nincs kereszteződés mögötted, mert már leírtam néhányszor, hogy általánosságban beszélek az elvről).
nem az álló autók közé zippzárazol be te nagyon hülye, hanem a zöldnél leinduló autók közé. Szerinted hogyan jut át több autó a lámpánál, ha egymás után állnak, és indulnak el egymás után, vagy ha 2 sorba állnak, úgy indulnak el, és a végén mindenki annyi helyet hagy, ahova már befér a lendületben lévő autó tőled jobbra?
Ha ezt a csökött agyaddal nem fogod fel, akkor sajnállak :) Kérem kapcsolja ki.

Szuszo 2009.07.23. 13:32:32

@Nikorene: @lamed: @tocibacsi: vannak olyan hozzászólók, akiknek hatalmas fegyver van a kezükben: nem értik, és nem is akarják megérteni hogy miről beszélünk.

Dr.Bio74 2009.07.23. 13:33:17

@lamed:
Tudtommal a STOP tábla olyan helyen van, ahol az utak találkozása különösen veszélyes szituációkat eredményezhet (pl. beláthatatlan útszakasz, nagysebességű forgalom stb.)Ezért ha te balra fordulsz és csak úgy nyomkodod az autó orrát, attól még valóban nem akadályozod a sort ahová be akarsz jutni, de előfordulhat, hogy nagy meglepi lesz neked is, meg annak is aki balról érkezik mondjuk a kanyar mögül, pláne, ha a sorba meg már csak azért sem férsz be, mert az éppen nem is mozog.
Ettől függetlenül értelek, és ha ott leszek hidd el jelezni fogom neked, hogy beengedlek, tehát lemondok az elsőbbségemről, és biztosítom neked a biztonságos besorolást.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 13:37:21

@Nikorene:
Sajnálom, hogy szerinted mindenki "csökött agyú" és "korlátolt", aki nem ért Veled egyet. Ezért vagy vitaképtelen.
Leírtam már miért nem jó a zippzár, és mi a megoldás konkrétan erre az esetre. (mivel a post erről szól) nem ismétlem magam, olvass vissza.
Nem tudom hogy az érvek hiányát pótolod a trágársággal, vagy alapvetően vagy ennyire hulladék jellem, de nem vagy partnerem ebben a vitában. Az, hogy leírod 1000x is, hogy működik a zippzár, nem érv annak létjogosultságára. És kapcsolj már be valami helyesírás-javítót, szörnyű olvasni, amit írsz.
Na, császtok skacok, én leléptem!

tocibacsi 2009.07.23. 13:38:03

@newtehen: de b+, ha a lámpa már megfogta a sort, mért várod el, hogy dupla hosszú sor kígyózzon hozzá? Az áteresztés azonos. Tény. Pont ez a lényeg. Ugyanannyi, de nem kisebb. Tehát nem kell többett ácsorogni, ellenben rövidebb szakasz torlódik fel.

De a valóság sem az, hogy 1 sor van. 2 sor van, csak az egyik ÖSSZEVISSZA szűnik meg. 100-200-500 méterre a sáv végétől. Ez az összevisszaság viszont EGYÉNILEG hosszabb bárakozási időt jelent az egyik oldalon, rövidebbet a másikon.

Ez az eltérés pedig kiveri a biztosítékot 1) azokánl, akik nem értik, miért jó a cipzár 2) akik túl birkák/bénák/alklamatlanok/türelmesek, satöbbi, és csak állnak, állnak, állnak...

Azt végiggondolva, hogy a sávmegszűnés tény, hogy VALAMIKOR át kell sorolni, a tény, továbbá tény, hogy bárhol sorosz át, aki hátrébb van, annak várnia kell, és mivel ha nem jelölünk ki egy fix pontot az átsoroláshoz, akkor mindenki máshol fog ásorolni, ez pedig káoszt, eredőben belassulást okoz - elég könnyű arra ak övetkeztetésre jutni, hogy mindekinek egy adott ponton kéne átsorolnia, és mindezt cipzárral, azaz egy KISZÁMÍTHATÓ algoritmussal tennie. És nem, nem a "sáv meg fog szűnni" táblánál. Azért nem, mert ezzel üresen hagyjuk a 2. sáv jelentette puffert. Tehát: a sáv legvégén, azt feltöltve, cipzárral, egy kiszámítható algoritmussal kell továbbhaladni. Ettől kezdve bárki báremlyik sávba állhat, azonos idő alatt, azonos módon juthat tovább és nincs veszekedés.

Más országokban ezt már felismerték, a szerencsénk az, hogy ezt a jogszabályok megsérétse és módosítása nélkül, ha akarjuk, mi is megtehetjük. Ha megtessszük közösen, akkor a most ácsorgók jól járnak, a pofátlanok megszívják, akik meg elvből cipzáraznak, szintén elégedettek lesznek.

Akkor kinek fáj ez? Az elvből kötekedőknek... azok pedig meg is érdemlik, ácsorogjanak csak. Ha olyan kurvára zavarja őket az, hogy egyesek a másik sávot is használják, akkor legyenek kedvesek gondolkozni, elmenni mat/fiz korreopetálásra pl. @Nikorene: kollégához.

A konkrét esetet meg ne keverjük össze, gyorsító sávba átmenni és ott előzni szabálytalan. Ez nem a megszűnő sávok problémája.

Szuszo 2009.07.23. 13:44:22

@newtehen:
@Nikorene szerint nem mindenki "csökött agyú" és "korlátolt", Ő kifejezetten Rád gondolt :)
South Park rulez :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 13:45:47

@tocibacsi: Oké. Abban egyet értek Veled, hogy egy hosszú sor helyett jobb a 2 rövid. De sajnos a Zippzár nem fog működni. Ismerem az elvet. De a gyakorlatot is sajnos. Amíg nincs egyértelműen leszabályozva, hogy kinek mikor hol jár az elsőbbség, addig nem is fog.

Agyalap 2009.07.23. 13:48:19

@newtehen: "Jó lenne, ha mindenki végre a tépőzár elven közlekedne, mert én szerintem az jó."
Tépsz mint egy barom? Látom közben leléptél, miután bátran és kulturáltan kiosztottad a többieket.
Gondolod, hogy ami logikus és agyat igényel (esetleg türelmet és belátást), az már csak rossz lehet? A belem fordul ki a sok csakénvagyokafontos kis paraszttól. Győzz meg, hogy te más vagy.

tocibacsi 2009.07.23. 13:50:49

@newtehen: ezzel nem vitatkozom. mármint h ebben a "kurva országban" ez nem fog, amíg tűzzel-vasal bele nem verik a sok gyökérbe. Ellenben fenntartom, hogy mások hülyesége és alkalmatlansága mitt én nem vagyok hajlandó szívni... :(

Nikorene 2009.07.23. 13:54:31

@newtehen: :) Ahogy Szuszo is leírta, nem mindenki, aki nem ért velem egyet, ezt csak Neked csak most :)
A bazdmegelést meg nem én kezdtem, csak lerántottál a szintedre, én meg hagytam magam :)
A blog címe pedig azt hiszem (bár lehet olvasásban sem vagyok toppon) autozz.blog és nem pedig helyesírás.blog :)
Az meg szintén a Te korlátoltságodra utal, ha a vita hevében elütött vagy felcserélt betűket helyesírási hibának nézed :) btw a firkefox alapból sikít beírásnál, ha valami nem megfelelő, tehát lehet a Te olvasási képességeddel van némi probléma. De természetesen vitázhatunk a helyesírásról is, ha tényleg úgy gondolod, hogy ennek itt a helye, és érdemben előremozdítja a vitát.

Uaz469 2009.07.23. 13:55:06

@newtehen: Nem is beszélve arról, hogy ebben a konkrét szituációban a lámpa áteresztőképességét csökkenti a zipzár. Meg kell szüntetni azt a sávot, ennyi, faszságnak van ott.

Nikorene 2009.07.23. 14:06:15

@tocibacsi: köszönöm az elismerést, de közben hála tehénkének eszembe jutott, hogy a lámpa áteresztő képessége a közlekedésben résztvevőktől és azok viselkedésétől nem elhanyagolhatóan függ.
Mindenki ismeri ugye a példát a forma 1-es autókkal. Még ők sem optimálisan , csak közel az optimálishoz startolnak, de a modellhez jók. A lámpán akkor tud maximális mennyiségű autó átmenni, ha egy nem deformálódó rúddal összekötjük őket (tfh, az elsőben van annyi lóerő, hogy elhúzzon végtelen számú autót), ilyenkor ugye nincs késleltetés az egyes elindulások között. Ha van, akkor nyilván ez csökkenti a lámpán átjutó autók számát. Ha azonos képességű vezetőket veszünk, azonos késleltetéssel, ami legyen annyi, hogy a lámpa alá érve a két autó közötti követési távolságba befér egy másik autó, akkor könnyen belátható, hogy a két sávban álló, és zippzározó autókból több jut át a lámpán adott idő alatt, mint ha egy sorban áll az összes autó...
Ehhe...
Mivel Budapest sajnos tele van olyan vezetőkkel akik akkor kezdik keresni az egyest, amikor az előttük lévő autó elindul, így 100%ig biztos vagyok benne, hogy a késleltetés egyes autók között átlagosan elegendő arra, hogy oda a zippzározó autó beférjen, így növelve az adott kereszteződés áteresztőképességét.

Szuszo 2009.07.23. 14:06:34

Tegyük fel, hogy a városvezetés úgy dönt a jobb oldali sávot is meghosszabbítják, és a lámpáig kitart... Onnantól kezdve ez a blog arról szólna, hogy a paraszt az utolsó pillanatba ment át a másik sávba, mert addig a gyorsabb sávban haladt...

Nikorene 2009.07.23. 14:08:20

@Uaz469: nemnyert... ebben a konkrét esetben is növelné az áteresztést a zippzár, az imént leírtak miatt.

lamed 2009.07.23. 14:10:38

@Bio74: "e előfordulhat, hogy nagy meglepi lesz neked is, meg annak is aki balról érkezik mondjuk a kanyar mögül,"

A beláthatatlan kanyar nagy sebességgel az a szituáció, amikor hirtelen fékezésre kényszeríted. Ez tilos, nyilvánvaló. Eszembe nem jutna. De itt nem erről volt szó!
Ha stoptábla van, de nagyon lassan megy a végeláthatatlan sor keresztben, akkor simán ki szabad menni lassan, figyelve, jelezve a szándékot. Még akkor is, ha ezzel esetleg kikényszerítem a megállást részükről, és ehhez nem kell senkinek az engedélye, ezzel nem tesznek nekem szívességet, ugyanis ez kötelességük. Ha villogsz, az jó és köszönöm, mert biztosít az együttműködésedről, hogy nem a kesztyűtartóban matatsz éppen.

Uaz469 2009.07.23. 14:11:44

@Nikorene: Hát, még ha optimálisan működne a zippzár, ez akkor sem hiszem, hogy igaz lenne, hiszen mindkét sávban van lassabban, gyorsabban induló. Így meg plána nem, mert sokkal több fékezgetés, újraindulás történik. Ha megfigyeled, jelenleg kb. 5-10km/órával haladnak itt át a kocsik, ha mindkét sávban vannak. Egyébként pedig ha a mondjuk 5. vagy a lámpánál, mire odaérsz, már szép tempósan haladhatsz.

Nikorene 2009.07.23. 14:14:32

@Bio74: nem mondom, hogy nem értek egyet Veled, de azért hozzá kell tenni, hogy elvileg nem fordulhat olyan elő, hogy kibukkansz a kanyarból, és nem tudsz megállni ha valaki nem adja meg az elsőbbséget, mert elvileg úgy kellett volna megválasztanod a sebességedet, hogy a belátható útszakaszon meg tudjál állni, ha a féktávod nagyobb mint a belátható útszakasz, de még a sebességkorlátozást nem lépted túl ,akkor beszélünk relativ gyorshajtásról, ami ugye szintén tilos.
Ha féktávon belül kanyarodik eléd akkor ugye más a leányzó fekvése, nincs vita, hogy rábacott, és Te nem tehetsz sokat :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 14:15:32

@Szuszo: Szerintem "Nikorene" és a "Gondol" elég durva egy mondatban. Aki nem tudja mi az fórum az engem ne minősítsen inkább :-P

@Nikorene: Nekem az van fentre írva: Autózz! Egy sáv gyorsabb, mint kettő? És konkrétan annyira erről a kereszteződésről szól, hogy még fénykép is van Róla. A helyesírásról pedig nem vitázni kéne már felnőtt létedre, hanem betartani. (mint a kreszt)

@Agyalap: Furcsálom, hogy neked a zippzár elv fokozottan agyat, türelmet és belátást igényel, másnak tök hétköznapi manőver, mint pld. az elindulás, vagy balra kanyarodás...

tocibacsi 2009.07.23. 14:16:36

@Nikorene: ergó depláne a cipzározás a megfeleő megoldás...

Nikorene 2009.07.23. 14:18:53

@Uaz469: abban a pillanatban, hogy van 2 olyan autó, amelyik úgy megy át a lámpa alatt, hogy kettejük között kényelmesen elfér egy autó (mert a hátsó ellámáskodta, vagy az elülsőnek jobb a motorja, vagy mindkettő), máris igazam van, hiszen oda befért volna egy külső sávból besorolt autó pont 1-el növelve az áteresztést... ha több ilyen autó páros is van, márpedig van, akkor az annyival több autó.

Nikorene 2009.07.23. 14:21:28

@newtehen: olvasgass inkább :) hátha eszedbe jut olyan, ami egy picit is köszönő viszonyban van azzal a fogalommal, hogy "érv"...

Uaz469 2009.07.23. 14:25:07

@Nikorene: Ebben nincs vita, csak ez nem minden kocsinál van így, és ha megnézed a konkrét helyet, azt látod, hogy mindenki fékezget, és balfaszkodik. Ráadásul beengeded, befékez, és mire ujra elindul, rendes esetben még 2 kocsi átmehetett volna. Szóval elméletben szép, csak az a fránya gyakorlat itt nagyon nem ezt igazolja még. A posztoló megfigyelése teljesen helyes, jelenleg nagyobb a kereszteződés áteresztőképessége, ha csak egy sávban haladnak.

Uaz469 2009.07.23. 14:26:20

@Uaz469: Hozzáteszem, ez az autósok hibája, de hát ezzel kell főzni.

Nikorene 2009.07.23. 14:27:13

@Uaz469: okés... de akkor ez a balfaszok miatt van, akik
a, nem ismerik
b, nem tudják használni
c, nem akarják felfogni, hogy miért is kéne használni
az elvet, és nem az elv miatt :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 14:28:03

@Nikorene: Ebben az esetben az az autó fog lassítani, aki elé bementek, és a mögötte jövők közül jutnak át kevesebben.

Nikorene 2009.07.23. 14:28:17

@Uaz469: igen, akkor ezen a ponton egyetértünk... feljebb írtam, hogy az oktatás lenne a megoldás.

Uaz469 2009.07.23. 14:31:34

@Nikorene: Az oktatáson felül pedig, ezen a konkrét helyen!, nem látom értelmét annak, hogy a lámpáig tartson a gyorsítósáv. Valószínűleg eredetileg úgy tervezték, hogy a külső sáv is tömve lesz a rakpartra érkezőkkel :). De legjobb lenne, ha nem szűkűlne 1 sávra a lámpánál...

Nikorene 2009.07.23. 14:35:41

@Uaz469: ebben is egyetértünk, extrán szarul van megcsinálva, hogy leszűkül 1 sávra, és a szűkítés pedig csak felfestéssel van megoldva (ilyet Budapesten naivitás elvárni, hogy csupán felfestett forgalomtól elzárt területre ne menjenek rá az autósok)... ráadásul baromi veszélyes, hogy utána rögtön zebra van.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 14:36:13

@Uaz469: Erre jutottam jó pár hozzászólással előbb én is. :-) Az igazi persze az volna, hogy vagy legyen végig kétsávos, vagy legyen egysávos az elejétől. De ez az egy darabig kétsávos, majd beszűkül csak szívás.

Agyalap 2009.07.23. 14:56:09

@newtehen: 'Oszt olvasni tudsz-é?
Nekem nem úgy látszik. Mindenkihez akad egy kedves szavad? No további agyvérzéses jó napot, autóba inkább ne ülj már...

Szuszo 2009.07.23. 14:59:54

@Uaz469: A postoló által leírt módszerrel csak az a gond, hogy aki már a sorban áll annak lehet, hogy jobb hogy nem tudnak elmenni mellette, viszont aki hátrébb áll a sorban ezt nem így fogja gondolni...

Nikorene 2009.07.23. 15:01:45

@Agyalap: :) tipikus "mindenki hülye csak én vagyok helikopter" :)

Szetike 2009.07.23. 15:06:08

Nálatok a pont, bocs a kapkodásért...

Uaz469 2009.07.23. 15:17:34

@Szuszo: Plusz az, hogy amit Ő tesz az nem túl szabályos, míg a jobbról elmenés igen. Ebben az esetben, én nem szokatam kimenni a külsőbe, de nem is ítélem el azt, aki kimegy. Van még egy-két ilyen hely.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.23. 15:18:14

@Agyalap: "Oszt olvasni tudsz-é" ez mind kijött?
Oké. nem vagyok jó passzba, de ha visszaolvasol, Te szólítottál meg engem, nem is túl kedvesen. Ezek után ez a duma kissé álszent

Zombika 2009.07.23. 15:24:04

2 hete pont egy ilyen faszt fogtam ki magam elé, mint a posztoló. Csak éppen az M7-en!
Ott valami miatt le volt zárva a belső, erre a gyökér beállt a belső sávba 1 km-mel (nem vicc) az elfogyó rész előtt, és ment 5 km/h sebességgel, ahogy a külső.
Először azt hittem, valami baja van, kellett vagy 5 perc, amíg rájöttem, hogy semmi gond nincs, csak szopat.
Nem értem az olyat, aki erre veri a faszát, tényleg. Miért olyan nehéz mindkét sávot használni, a végén meg cippzár?

ArmandoBertolucci · http://nincsszabaly.blog.hu 2009.07.23. 15:25:54

Azért van ott az a sáv, hogy használják!! Én is mindig használom. Néha persze én is találkozok ilyen önjelölt rendőrökkel, az sokkal jobban idegesít, mint amikor valahol sorban állok, és mások elhúznak mellettem.

Uaz469 2009.07.23. 15:30:33

@Zombika: Na az tipikusan hülyeség. A legfurcsább az, hogy abban az esetben, normális közlekedés esetén nem is lenne értelme ennek, mert mindkét sávnak telítődnie kellene.
Hozzáteszem, egyszer Németországban! pont hasonlót láttam, a külső sáv le volt zárva, pár száz méteres kocsisor a lezárás előtt, többség a belsőben haladgatott, jobbról többen el, és egy német kitette a kisteherautójának a felét a külsőbe. Ott sem mindig működnek a dolgok, bár szerény vigasz.

leaping cat 2009.07.23. 16:18:58

Az adott helyen a sávmegszűnés és a lámpa között több, mint 100 m a távolság, úgyhogy az átersztő képesség független attól, hogy hogyan sorolnak be.

bomi 2009.07.23. 16:31:08

@leaping cat: nincs az 10 méter se. Közvetlen a zebra előtt szűnik meg a sáv.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.07.23. 16:39:18

@tocibacsi: nem, nem is tudnának, mert egy lámpa van visszább úgy 50-100 méterre. Az a lényeg, hogy kultúra kérdése és kifogástalanul működik :)

Agyalap 2009.07.23. 16:45:16

@newtehen: Azért sírni nem fogunk remélem...
Nem túl kedvesen szólítottalak meg? Szerintem neked jobb volt a belépőd: "Tudatlan paraszt vagy, takarodj el asz országból! Miattad ilyen szar itt minden." Ne vedd már a szívedre, inkább mondj még valami kedveset.
Amúgy látom ajánlottál már helyesírás ellenőrzőt is valakinek - itt jegyezném meg, hogy legfeljebb rossz passzBAN lehetsz szerintem.

leaping cat 2009.07.23. 16:48:14

@bomi: akkor ezek szerint nagyon régen jártam arra

vhm 2009.07.23. 19:33:55

@Venesz: "Vegyünk egy analóg példát.
Áll egy kasszánál türelmesen 10 ember.
Jön a türelmetlen vevő, látja, hogy tizen állnak, erre előremegy mellettük jobbról, vagy balról a kosarával (már ahol lehet persze, és nincsenek korlátok) és az éppen soron következő elé benyomul. Boltban ilyen beengedés nincs, nem is próbálja meg senki. Akkor autóval miért is lehet ugyanezt?"

Azért bazdmeg, mert az úton két kurva sáv van, amiken szabad haladni. A boltban pedig egy sor áll sáv nélkül egy pénztárhoz. Ez annyira analóg, mintha a vinyón lévő adatsávokat hasonlítgatnám az autópályához...

és hányan mondják még ezt a példát, úristen.

vhm 2009.07.23. 19:34:35

ja előre szóltam. az ilyennek neki fogok menni és eltolom a sáv végéig. lehet készülni!

Nikorene 2009.07.23. 19:59:39

@vhm: remek észrevétel... :) A példa úgy lenne analóg, ha a boltban egy pénztárgép lenne két pénztárossal, és az egyiknél sorban állnak a másiknál meg senki. Ha az éppen aktuális vásárló fel tudja mérni, hogy melyik sor a rövidebb és oda áll, a pénztásorok meg egyet innen egyet onnan szolgálnak ki, akkor mindkét pénztáros dolgozik, senki nem áll tovább sorban mintha egy sor lenne csak ,ellenben többen férnek be a boltba vásárolni...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.23. 22:40:38

Azért vicces, hogy egy egyértelmű dologról ilyen jól elvitatkoztok...Szerintem maradjon minden így, ahogyan most van, és akkor mi, akik ismerjük a KRESZ-t, sokkal gyorsabban fogunk haladni. A birkák pedig, akik szerint pofátlanság az elfogyó sávban közlekedni, azok pedig ellesznek a folyamatos sávban, sőt, még örülni is fognak, hogy milyen jófejek :)

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

bomi 2009.07.23. 22:53:19

@vhm: "és hányan mondják még ezt a példát, úristen."
És milyen igazuk van. Csak nem fogod fel a töpörödött kis agyaddal, hogy egy pénztároshoz álltok (gy.k. egy sávra szűkül a két sáv, ráadásul a tied fogy el). De azért nincs kétségem afelől, hogy gond nélkül befurakszol, miután megelőzted a tötymörgő sort (amely épp a hozzád hasonló türelmetlen faxalapok miatt nem halad).

Ja, és tolhatod bátran a 2,5 tonnás elsőkerekes furgonomat (vonóhoroggal), sok siert hozzá ;)

vhm 2009.07.23. 23:04:44

@bomi: adott két forgalmi sáv. mindkettőben szabályos haladni. miről beszélsz? pénztáros? haha :D

ui: ezek szerint te is szereted feltartani a sort. majd eltolnak/eltollak, nyugi.

pakesz (törölt) 2009.07.24. 00:49:06

@lamed: "Az elsőbbség nem azt jelenti, hogy mehetek mint a barom, majd mindenki félreugrik előlem! KIZÁRÓLAG a HIRTELEN veszélyeztetés tilos az elsőbbségre kötelezett számára, vagyis nagyon lassú, kiszámítható, jelzett mozgással bejöhet eléd, és neked be KELL engedned."

ekkora nagy total barmot mint te!!!
majd az M3 -ason 30 -al fogok menni ott ahol van a felkanyarodo sav STOP tablaval, mivel az elmeleted szerint MINDIG BE KELL ENGEDNEM...
gondolkodjal mar el neha, ha meg nehezedre esik, es probald mar ki komolyan hogy milyen az elmeleted,
en amikor pofatlankodnak akkor ALLANDOAN tartom magam az elmeletemhez, hogy nem engedem magam ele...
majd a birosagn kiderul ok? eddig mindig visszarantottak a kormanyt erdekes modon
ja es a veszleyeztetes, az VESZELYEZTET AKI az elsobbsegadast nem tartja be!!!
ja es masoknak: en nem veszeleyztetek testi epseget ezek az esetek olyan 5-15 km/h -nal tortennek csak

lamed 2009.07.24. 21:10:33

@pakesz: "ekkora nagy total barmot mint te!!!"

Na idefigyelj te kis gyengeelméjű szerencsétlen vakarék! Neked, de csak neked utoljára leírom, hogy még a földigilisztáénál is gyengébb felfogóképességeddel is megérthesd (bár nyilvánvalóan felesleges):

Az M3-ason a gyorsítósávon felgyorsulhat a bejövő, felveheti a te sebességedet, és úgy jön be. Érted te szerencsétlen? Nem kényszerít hirtelen fékezésre! Nem neked kell 30-ra lassítanod, hanem ő gyorsít fel, és akkor viszont már BE KELL ENGEDNED! Bár te nyilván úgy mész fel az autópályára, hogy a gyorsítósáv végén megállsz, elengeded az összes autót (ha nem kegyeskedik senki "beengedni"), aztán lassacskán felgyorsulva besorolsz. Egyébként az is sokat elmond az elmeállapotodról, hogy te STOP táblákat vízionálsz a gyorsítósávok végére az autópályán. Van még pár hozzád hasonló idióta, de legalább nem éltek sokáig.

Félelmetes, hogy hozzád hasonló embereknek jogosítványt adnak. Miattatok hal meg annyi ember az utakon. Csak mész az autópályán 130-cal, és simán belerohansz az előtted szabályosan besorolóba, mert azt a hülyeséget vetted a fejedbe, hogy a te személyes kegyes engedélyed nélkül majd úgysem fog bejönni eléd senki. Égesd el a jogosítványod, nagy szívességet teszel az emberiségnek!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.24. 22:58:14

@pakesz: @lamed: A személyeskedést legyetek szívesek mellőzni / privátban rendezni, köszi.

jónévez 2009.07.25. 00:01:34

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Igen, vicces, hogy elhisszük azt némelyeknek, hogy tényleg csak butuskák, ezért elmagyarázzuk nekik, először türelmesen, aztán kevésbé türelemmel, és csak utólag jövünk rá: csak a hozzászólásai számát szeretné növelni (számomra rejtélyes, ez mire jó), és mindegy neki, milyen butaságot ír, csak vitatkozzanak vele.

És majdnem igazad van: akik ismerjük a szabályokat, valóban gyorsabban fogunk haladni -mindaddig, amíg büszke posztolónk az utunkba nem akad...

lamed 2009.07.25. 06:44:35

@SilentSound: Sorry, részemről befejeztem.

pakesz (törölt) 2009.07.25. 21:58:17

@SilentSound: ja lamed baratunk total felreertett :)
egyebkent meg en is rosszul irtam, az M3 as bejovo szakaszat akartam irni :)
persze en sem vagyok am hulye, hogy 150 -es temponal szivozzak massal, oda is irtam, hogy a bepofatlankodokat 5-15 km/h -nal "veszelyeztetem", de hat lamed -et elkapta a gepszij :)))
csak nehogy 150es temponal kapja el...

pakesz (törölt) 2009.07.25. 22:20:07

@lamed: az M3 budapesti szakaszat akartam volt mondani, mentsegemre legyen mondva, hogy ott van STOP tabla(es csak ott van STOP tabla!!!), illetve elegge sok ember azt az utszakaszt M3 -kent nevezi
na ezen a szakaszon 70-el lehet menni, es meg egyszer gyorsitosav nelkuli felkanyarodas van...

persze nem fogadom meg a tanacsodat es nem fogok visszalassitani 30-ra azon a 70-es szakaszon, akarmilyen meggyozoen is probalkozol

pakesz (törölt) 2009.07.25. 22:41:41

@jónévez: "És majdnem igazad van: akik ismerjük a szabályokat, valóban gyorsabban fogunk haladni -mindaddig, amíg büszke posztolónk az utunkba nem akad..."

szoval meg egyszer hogy tisztazzuk, jobbra kivagodsz, utemesen elhaladsz a sor mellett(= jobbrol elozol) majd a vegen benyomod az orrodat, pontosabban rakenyszerited az egyenesen haladot, hogy mondjon le az elsobbsegerol... hiszen az egyenesen haladonak VAN A KRESZ SZERINT ELSOBBSEGE!!!

es meg buszke is vagy a barom fajtadra, remelem a jobbkezesnel meg a STOP tablanak is ilyen ugyes vagy, elvegre igy tenyleg joval gyorsabban elersz a korhazba vagy a temetobe ...

es a fajtad tenyleg csak akkor furakodjon, ha van penze fizetni a masik nagygeneraljat, meg oda tud allni egy kis adok-kapoknak

jut eszembe sorsolnak itt valamit ha jo sok hozzaszolasom van?

jónévez 2009.07.25. 22:55:12

@pakesz: Kisfiam, írták neked, hogy mellőzd a személyeskedést, a mások lebarmpzása nem éppen kultúremberi dolog.
Vitapartnernek sem vagy jó, de ez a stílusod egyre zavaróbb.

pakesz (törölt) 2009.07.25. 23:14:51

@jónévez: varj, most akkor erdemileg nem is tudsz hozzaszolni???
vagy talan megint ezzel lerendezned?
"Aki ezt a "egy innen -egy onnan" elvet nem tartja, az nem is méltó az ember névre, bárhogy is idézget ide a kresz-ből elsőbbségi viszonyt."

jónévez 2009.07.25. 23:45:08

@pakesz: Szóltam én "érdemileg", meg is vitattuk a dolgot, csak a stílusod annyira eldurvult, hogy nincs kedvem tovább győzködni téged.
Ha tudnál szebben beszélni, akkor szívesen tárgyalnék veled, de ezt már lekésted, és ezért ne engem vonj felelősségre.
Ha magadra vetted azt, amit tőlem idézel, jól teszed, sőt, lerövidítem a kedvedért:
Aki képtelen embertársaival emberként viselkedni, az ne tartson igényt az emberi névre.
És megintcsak nem taplóztam, barmoztam, anyáztam, mert aki azt teszi, az maga az.

pakesz (törölt) 2009.07.26. 00:11:48

@jónévez: frankora elmagyaraztad az itteni egyik legtaplobb hozzaszolasnak a hatteret, koszike

de meg egyszer a jónévez nevezetu kulturkisfiamtol az idezet:
"Aki ezt a "egy innen -egy onnan" elvet nem tartja, az nem is méltó az ember névre, bárhogy is idézget ide a kresz-ből elsőbbségi viszonyt."

CsodaCsokor · www.csodacsokor.hu 2009.07.30. 02:37:33

Nem értem. Adott két sáv, amiből az egyik meg fog szűnni. De nem az erre felhívó táblánál van vége a sávnak, hanem ott, ahol valóban megszűnik. Miért áll egymás mögé a sok birka, mikor van egy szabad sáv? A probléma az, hogyha a végén furakodnak. Én arra megyek minden nap. Mosolygok a külsőből a sok szerencsétlenere, a sáv végin index ki, és amíg nem villantanak, vagy intenek, szépen veszteg maradok mozdulatlanul. Aztán illedelmesen megköszönöm.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.03.23. 22:18:47

"2 sávos lesz, majd a lámpa előtt amikor a Duna mellől felkanyarodik egy sáv és a lámpánál ismét két sáv"
Csak én nem értem, hogy ez mit is akar jelenteni?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása