Az utóbbi időben már mesterségesen visszatartottam a motoros sztorikat, annyi ilyet kapunk, én meg azért mégsem akarom rájuk kihegyezni a posztokat. Aztán ma reggel rájöttem, hogy két hete nem volt már olyan történet, aminek van motoros szereplője. Mindezt nyár közepén, úgyhogy előkotortam Tibor levelét az alsó fiók legsötétebb, hátsó sarkából és ezennel megosztom veletek.
Egy érdekes esetet szeretnék megosztani mindenkivel. Bár szerencsére nem történt semmi, csak kevésen múlott a dolog. A történet főszerplője egy motoros, szép sötétített sisakrostéllyal és aggyal. A helyszín pedig a Balatoni út befelé vezető szakasza, pont az ominózus kutnál, amiről posztot írtak a napokban. Az út itt egy befelé haladó és egy buszsávból áll, amiből jobbra kanyarodva lehet bejutni Őrmezőre.
Nicolas Cage begyulladva
Nálam rutinszerű, hogy a város felől érkezve a kereszteződésnél balra fordulás után egyből átsorolok a buszsávba ameddig terelővonal van, és ott csorgok végig a Boldizsár utcáig, közben folyamatosan jobbra indexelve, jelezvén kanyarodási szánkékomat. Itt már úgyis lassan megyek, nem akarom akadályozni a befelé menő forgalmat.
Az eset egy hétköznap kora délután történt, 1 óra körül, forgalom nem volt. Mielőtt megkezdem az áthúzódást, mindig megnézem jön-e valaki Őrmezőről kifelé a Menyecske utcán (mackósajt a vázlaton), senki nem jött. Úgyhogy index, irány a sáv, ekkor jobbra mögöttem dudaszó és egy fekete motor kb. 80-90-nel elszágult a kocsi és az út széle közti 40-50 centi széles részen, majd hátrafordul és erősen mutogat. Nagyon kevésen múlt, hogy akaratomon palacsintát csináljak szegényből.
A rajz a kereszteződést mutatja, a vöröses vonal az én manővereimet, a két kék pedig kétkerekű barátunk lehetséges útvonalait. Az első, amit valószínűtlennek tartok, hogy arról jött, amerről én is, az M1-M7 alatt át a város felől. A pirosnál nem állt mellettem/mögöttem sehol senki, és a tükörbe nézve sem láttam hátulról közeledni
Ha mégis arról érkezett, akkor meg jócskán át kellett lépnie az 50-es korlátozást, hogy a kanyar után 10 méterrel utólérjen. Úgyhogy ezt a lehetőséget elvetném.
Őrmező felől sem jött senki, úgyhogy az is kilőve.
A harmadik, és igen valószínű, hogy a 70-esen jött befelé, és miután forgalom nem volt, úgy gondolta figyelmen kívül hagyja a piros jelzést, és elsliszzol mellettem a buszsávon, csakhogy én akkora már soroltam át oda, mondom folyamatosan jobbra indexelve.
Szóval drága barátunk amellett, hogy majdnem elüttette magát, és még neki állt feljebb, több közlekedési szabályt is megszegett:
1. Bármerről is jött a kereszteződésnél fix, hogy többel ment a megengedettnél. (Ez volna még a legkevesebb, én is mentem már...)
2. Átjött a piroson, ezzel balesetveszélyt okozva. (Ez az egyetlen ésszerű lehetséges magyarázat, hacsak nem kísértetet láttam...)
3. És legfőkepp jobbra indexelő, kanyarodási szándékát jelző járművet jobbról nem előzünk!
Miután befejezte a szitkozódást és a mutogatást ment tovább a Centrum felé, én jobbra a Boldizsár utcán...
tocibacsi 2009.07.28. 09:38:21
craft75 2009.07.28. 09:41:49
Mit keresel a buszsávban - azon kívül hogy rutin szerűen mindig oda sorolsz át és végig indexeled amig le nem kanyarodsz ?
Osvaldo Cavandoli 2009.07.28. 09:42:53
2.: Hülye volt a motoros
3.: Kiváncsi lennék, a motoros mit mond.
Az a helyzet, hogy ha a poszt teljesen egyértelmű, ráadásul valami komolyabb dolog sem történt, érdektelenné válik.
Ergo: Ha a poszt ingatag, balhé is van, na akkor jön a sok komment.
Mi itt kérem mind azon vagyunk, hogy jobb legyen a közlekedés és a közlekedési morál. A végén pedig csupa érdektelen langyos poszt lesz.
Lassan érvényesül az egyszeri háziorvos mondása:
"Csak egészség legyen, meg sok beteg"
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.28. 09:48:18
tocibacsi 2009.07.28. 09:52:45
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.28. 09:57:21
ámbátor 2009.07.28. 10:04:25
Ez persze nem menti a motorost.
Agyalap 2009.07.28. 10:07:36
Agyalap 2009.07.28. 10:09:07
tocibacsi 2009.07.28. 10:13:25
Namost ez ugye elég relatív, hogy mi a bekanyarodásra való felkészülés. Mert hát belátható, hogy a jobb szélső sima forgalmi sávból közveltelnül is lehetséges (geometriai értelmeben) a bekanyarodás. Ettől kezdve mi a felkészülés?! (ne keressük, ne magyarázzuk, NINCS benne, megnéztem :D )
Marcellusca 2009.07.28. 10:24:41
leaping cat 2009.07.28. 10:25:41
Esetünkben a motoros szabálytalanul, nagy sebességgel haladt a buszsávban. A posztoló valószínűleg szintén szabálytalanul próbált átmenni a buszsávba. A lényeg, hogy nem történt nagyobb baj.
tocibacsi 2009.07.28. 10:26:42
puffancs 2009.07.28. 10:28:52
tocibacsi 2009.07.28. 10:29:00
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.28. 10:29:48
@Marcellusca: Biztos nő volt és éppen szült, azért sietett a kórházba. ;D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.28. 10:32:29
puffancs 2009.07.28. 10:35:28
a sebessegmero kamerak is forgathatok, es elore latod, hogy melyik iranyt figyeli, idoben latod, ha lassitanod kell :)
vazzup 2009.07.28. 10:38:22
Ettől kezdve mi a felkészülés?!
Nekem ezt több kresz-tudor is úgy magyarázta (olyan, akinek a kresz-értelmezés a munkája), hogy relatív. Ha jobbra kanyarodsz ki egy utcából, akkor rákanyarodsz a kint lévő buszsávra. Ha a következő adandó alkalommal újra jobbra kanyarodsz, akkor azt az egy sarkot nyugodtan tolhatod a buszsávon.
Egyéb esetben akkor hajthatsz fel a buszsávra, ha azt a szaggatott útburkolati jel jelzi. Általában ez közvetlenül (10-30 méter) a kereszteződés előtt van.
Persze ebben az esetben 99%, hogy szabálytalan volt az autós is, mivel kevéssé hihető, hogy balra kanyarodásnál beengednék a buszsávba a forgalmat, hacsak busz nem fordul be úgy, ahogy a posztoló.
leaping cat 2009.07.28. 10:53:04
leaping cat 2009.07.28. 10:56:35
Darkness45 2009.07.28. 11:00:45
Szal annyit tudunk hogy nem tudunk semmit. :)
etruszk 2009.07.28. 11:03:07
Én akkor mást nem tehettem, minthogy vészfékezve jobbra kivágjak. Aztán mikor rájöttem, hogy túléltem, én is heves mutogatásba kezdtem.
Egyébként ez a mai napig rendszeres a Róbert Károly krt/Váci út kereszteződésben. Még javában kanyarodnak a Váci útról a belváros irányából az Árpád hídra, amikor nekem zöldre vált a lámpa. Az utolsó kettő autós szokott csodálkozni, amikor a kanyarodás után a belső sávból elkezdene sávokat váltogatni, hogy van már mellette egy motoros. Na ők igazán azt élik meg, hogy a semmiből termett ott a motoros. Meg is esküdnének rá. Pedig zöldre indultam, és a megengedettnél nem (vagy alig) mentem többel. Egyszerűen nem figyelnek eléggé.
tocibacsi 2009.07.28. 11:06:38
@leaping cat: én ebben sem vagyok biztos... járom eleget a várost ahoz, hogy láttam épp elég öngyilkos motorst. Elég utánaszámolni amúgy, 90 km/h az 25 méter / sec. Belepillantasz a tükörbe, index ki, nézel előre is, hogy ott nem e fékeztek. 2-3-4 sec. 50-100 méter. Erre nem számíthatsz és a tükörnek is van holttere.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 11:13:40
Ha az előítéleted nem vesszük figyelembe:
Sisakrostély a lovagi páncélok sisakján van. A bukósisakra Plexi-t tesznek. :-P
tocibacsi 2009.07.28. 11:13:50
ezt írja:
"Nálam rutinszerű, hogy a város felől érkezve a kereszteződésnél balra fordulás után egyből átsorolok a buszsávba ameddig terelővonal van, és ott csorgok végig a Boldizsár utcáig, közben folyamatosan jobbra indexelve, jelezvén kanyarodási szánkékomat"
"balra fordulás után egyből átsorolok a buszsávba ameddig terelővonal van"
tehát terelővonal van, az más kérdés, hogy utána meg megszűnik, és záróvonal lesz, de ugye a bekanyarodás előkészítése végett szabad a buszsávban menni, záróvonalat át meg nem lépepett...
leaping cat 2009.07.28. 11:14:22
Ad 1. a sebességkülönbséggel kell számolni, nem a másik sebességével. Így másodpercenként 10-15 méterrel kerülhetett a motor közelebb.
Ad 2. a rajz szerinnt a "találkozás" több mint 100 méterrel a kereszteződés után volt.
Ad 3. A tükörnek valóban lehet holttere, amivel a vezetőnek számolnia kell. A bíróságon legalábbis a "biztosan a tükröm holtterében volt" védekezés állítólag nem túl nyerő.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 11:19:07
CO2 2009.07.28. 11:21:53
HgGina 2009.07.28. 11:24:04
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 11:25:03
De azt írod, a konkrét esetben nem volt forgalom: akkor meg minek mész ki a buszsávba tök szabálytalanul? Ha elcsaptad volna a motorost, akkor azzal együtt, hogy ő is szabálytalan volt, most azon cidrizhetnél, hogy lesittelnek-e? Ehhez képest végigmehettél volna a rendes sávon és a végén szabályosan is bekanyarodhattál volna a Boldizsárba...
Egyébként meg szerintem az a legvalószínűbb, hogy a motors ugyanonnan jött, mint Te, csak sokáig a holtteredben állt/mozgott, aztán gyorsan kiugrott, hogy megelőzzön jobbról. Mivel pedig nem teljesen mögötted volt, valszeg nem vette észre az indexedet...
Jack__Bauer 2009.07.28. 11:28:26
Baleset esetén a felelősség szerintem nagyobbrészt (ha nem 100%-ban) Tiboré lett volna, plusz megbüntették volna a záróvonal átlépéséért, a motorost pedig külön megbírságolták volna a buszsávban haladásért.
Ja, és lakott területen belül nincs értelme jobbról előzésről beszélni, mivel párhuzamosan lehet (el)haladni a sávokban...
Dester 2009.07.28. 11:33:28
Úgyhogy Te még olcsón megúsztad.
tocibacsi 2009.07.28. 11:35:26
2: "balra fordulás után egyből átsorolok" - EGYBŐL... továbbá Te hol látod a "rajzon" a léptéket? Továbbá ha nem ismered a helyet, csakkold guglimapszon...
3: ez is igaz első blikkre, csak nem ide vonatkozik. A száguldó motoros a "semmiből" került oda - erre írtam, mert ezt fikáztad. A bele se nézett meg az épp nem látta nem ugyanaz.
craft75 2009.07.28. 11:36:12
A motorokkal az a legnagyobb bajom hogy egyszer csak ottvan, a semmiből - nagyon gyors, mivel mögöttem jön nem látom, nagyon el tudja takarni a többi autó,stb...
craft75 2009.07.28. 11:38:15
tocibacsi 2009.07.28. 11:38:47
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 11:45:57
Két eset van. Az egyik az, hogy a motoros - piroson keresztül - 120al száuldozott a jobbra indexelő figyelmes autós mellett. A másik az, hogy a motoros ott volt a tükör holtterében, az autós meg nem nézett hátra rendesen, illetve a szeme autóra van "hitelesítve". Vagyis a postíró nem nézett oda rendesen és nem látta a motort.
Bármi lehetetett, de amikor az autós úgy érzi, hogy a motoros a "semmiből termett ott", akkor többnyire a második eset történik - ott volt az a motor, csak belepislantott a tükörbe és nem nézett jobbra sávváltás előtt.
Ezért mutogatott a motoros.
tocibacsi 2009.07.28. 11:48:28
Ellenben amiben tévedsz a jobbról előzés kapcsán:
1) a buszsáv nem számít párhuzamos közlekedésnek
36. § (1) [...] Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni
2) párhuzamos közlekedés esetén az egymás mellett elhaladás az nem is előzés amúgy
III. c) Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás. Párhuzamos közlekedés esetében a különböző forgalmi sávokban folyamatosan haladó járművek egymás melletti elhaladása nem minősül előzésnek.
3) Sávon belül motorosnak eleve tilos, csak motorost szabad autóval sávon belül. (persze ez most nem kapcs. ide szorosan, csak hamár szóba került)
tocibacsi 2009.07.28. 11:52:17
Minden esetre legközelebb, ha arra járok, megnézem a felfestést, mert mostmár kíváncsi vagyok. Sajna a felfestés guglimapszon ezen az utcán nem látszik jól. Szinte sehogy...
2009.07.28. 11:52:26
A poszt irójaként úgy érzem néhány dolgot tisztáznom kell az esettel kapcsolatban kommentek alapján. A rajz, amit küldtem csak egy vázlat, nem méretarányos. Igaz, hogy záróvonal van végig a két sáv között, de nem csak a kanyar előtt vált szaggatottra, hanem közvetlenül a kereszteződésnél is, ahol átmentem. Lehetséges, hogy szabadosan értelmeztem a kanyarodásra való felkészülés, és a buszsáv használatára vonatkozó KRESZ-szabályt, ezen én is gondolkodtam már, de attól még a jobbra index közben, jobbról előzés nem járja. Egyébként néztem a tükröt, minden irányból, ahonnan forgalom jöhetett arra szabályosan. Ha látom, hogy jön bele se kezdek a manőverbe...
kávédávid · http://www.rednews.hu 2009.07.28. 12:01:14
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:02:28
Anyukátok: a buszsáv-dolgot (amit szabálytalanul használtál) félretéve szó nincs jobbról előzésről, és használod az indexet az dicséretes de nem ad elsőbbséget neked..
Nézd meg a fenti Saab-os történetet, de volt itt korábban írás a "mit keresett a buszsávban, mégis én lettem a hibás..." történetről. Vagyis ha elütöd, valszeg téged hoztak volna ki hibásnak (hacsak nem igazolod tanúkkal a motoros piroson át száguldozását).
tocibacsi 2009.07.28. 12:03:36
yanchi345 2009.07.28. 12:06:41
(A titok egyébként: jobbra kanyarodáskor a legközelebbi lehetőségig haladhatsz a buszsávban.)
2009.07.28. 12:10:08
tocibacsi 2009.07.28. 12:11:19
Jobbról előzés: a buszsáv nem számít, olyan, mintha a sárgával leválaszott bicikliúton előzne. Előzés meg az, ha előtte mögötte jött, aztán kiment mellé. Ha a balatonin jött - át a piroson - akkor nincs előzés. De akkor sem leszigaza. Az is kérdés, hol van kitéve a "buszsáv" tábla (ytábla hatálya, ugye) satöbbi. Majd egyszer emgnézem a közeljövőben, aztán kiderül. Tény, hogy a buszsávban haladás cinkes, de lehet, hogy "kimagyarázható". Persze ugyanígy a motoos is kimagyarázhatja, ha 1 helyről jöttek... Az is kérdés, ki mikor indexelt. Ezek nélkül a szitu eldönthetetlen.
Emmett Brown 2009.07.28. 12:14:49
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 12:14:51
tocibacsi 2009.07.28. 12:14:51
É2I 2009.07.28. 12:17:30
Akkor eleve két szabály is megszegett a motoros; követési távolság és jobbról előzés.
Általában pont ezekkel van gond (nem csak) a motorosoknál.
Nem számolnak arra, hogy az autóknak jelentős holttere van, főleg jobbról. Mivel egy kövér gázzal valóban pillanatok alatt meg tudják kerülni az autót, úgy is tesznek. Addigra már nem látják a kirakott indexet, az autós meg őket. És már ott is a baj.
Én sem szeretem, ha mögöttem 1-2 méterre jön balról, mert folyamatosan nem lehet csak rájuk figyelni. Jöjjön inkább középen, vagy egy kicsit lemaradva. Akkor is megtud előzni egy kövér gázzal ha akar, de legalább tudom hol van.
Jelen esetet csak a motoros beszámolójával lehetne (nagyjából) tisztázni.
2009.07.28. 12:17:31
tocibacsi 2009.07.28. 12:17:57
tocibacsi 2009.07.28. 12:20:29
2009.07.28. 12:20:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 12:20:52
:-) A felkészülés nem azt jelenti, hogy egy egész saroknyit...
É2I 2009.07.28. 12:21:36
"1-2 méterre jön balról"
Természetesen: 1-2 méterre jön jobbról.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:24:22
Egyébként csak arra céloztam, hogy az a 80-90 (amiben valószínűleg a postíró "szubjektív érzete" is benne van) nem egy lényeges különbség, attól még meg kell látni akárhonnan ért oda.
Azt a komoly tévhitet szeretném eloszlatni, hogy bármilyen speciális körülmény (buszsáv, jobbra indexelés) "felülírná" a sávban haladó motoros elsőbbségét.
É2I 2009.07.28. 12:26:37
Nyilván a párhuzamos közlekedés nem játszik, csak azt nem akartam belekeverni.
Itt meg balra kanyarodásnál csak akkor jöhet szóba, ha többsávos út van, de akkor az valszeg az orra előtt vágott volna át a motoros.
2009.07.28. 12:28:18
tocibacsi 2009.07.28. 12:29:36
1) az indexed ellenére kijött jobbra
2) ő előbb indexelt már, de akkor jobbra kellett volna kanyarodnia a jelzés alapján, olyan korán rakta ki
3) a piroson jött át az egérút felől
és ráadásul úgy volt a buszsávban, hogy eleve egyáltalán nem akart kanyarodni. Ellenben hogy került oda? Ha Téged akar megelőzni, akkor azt illatt volna balról. Ha üres volt az út, akkor meg lett volna rá a lehetőség.
amúgy meg mivel a buszsávot a párh.közl. szempontjából figyelmen kívül kell hagyni, így nem beszélhetünk "elhaladásról" (azt csak párh.közl. mellett lehet), ezért ez előzés volt. Márpedig ha Te nem BALRA kanyarodtál, akkor kötelező balról előzni.
Összefoglalava:
1) vagy átjött egy piroson, de akkor az is tény, hogy nem voltál elég körültekintő, illetve legalábis ezt még a nyakadba lehet varrni, noha bajosan is, hisz lámpára kanyarodtál
2) sanszosabb, hogy mögötted jött, de akkormeg tutira nem indexelhetett nálad korábban
3) úgy ment a buszsávban, hogy még csak annyi alapja se volt rá, mint neked.
ok. De azért belátjuk, hogy a te buszsáv használatod is azé sáros egy kicsit.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 12:30:46
Nem védem a motorost, de nem is hiszem, hogy ő volna a hibás. Két hülye tolakodó lökdösi egymást simán. :-)
leaping cat 2009.07.28. 12:32:34
tocibacsi 2009.07.28. 12:32:35
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:32:36
Nézd te írtad, nem láttad honnan jött. Az simán lehet - egészen mindennapos - hogy nem láttad de mégis ott volt.
Másrészt, lényegtelen, honnan jött, lényegtelen buszsáv volt-e vagy nem, lényegtelen, hogy indexeltél: neki volt elsőbbsége. Esetleg gyorsan ment, ez előfordulhat. De ha nem volt kirívó, ha nincs tanú, téged hoznak ki hibásnak.
2009.07.28. 12:33:23
craft75 2009.07.28. 12:34:04
De vezetek sajnos.
Mondjuk itt éppen balra kanyarodott és nem jobbra kisívben egy buszsávba.
Majd a kanyarodás után átsorolt a buszsávba.
A Boldizsár utca pedig kb 300 méter a kereszteződéstől, szóval ha neki 300 méter kell a felkészülésre akkor hajrá.
tocibacsi 2009.07.28. 12:34:25
2009.07.28. 12:36:17
2009.07.28. 12:41:38
Tecumseh 2009.07.28. 12:47:34
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:48:19
Jön a 70es a balaton felől a centrum felé keresztben (vastag sárga). Keresztezi az az út, amin a postíró jött (itt a rajz kicsit zavaros) őrmező felé.
A 70es a balaton felől 2 sávos. 1 egyenesen, egy jobbra kanyarodik őrmezőre (külön-külön lámpa). A 70es a centrum felé 2 sáv. Ebből egy ugyanaz ami balatonról egyenesen megy a centrumba, egy meg őrmező felől kanyarodik ki emellé (ebből lesz a buszsáv). Az őrmező felől jövőknek, ha a centrumba mennek, ki kell sorolni a belső sávba, erre van kb. 50 méter (utána lesz buszsáv). Ebben a kanyarodóban nincs lámpa.
A Boldizsár utca még jópárszáz méterre van.
A motoros jöhetett balaton felől egyenest a buszsávba. Jöhetett őrmezőről kanyarodva a buszsávba (ez a "szemből"). Vagy a postíró háta mögül és körbemotorozhatta a kanyarodó autót jobbról. Mind elképzelhető, de az utóbbi a legkevésbé.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 12:49:00
babhun 2009.07.28. 12:52:24
Sok olyan szabálytalan motoros manővert látni, ahol az kell a kétkerekű vezetőjének épségben maradáshoz, hogy a környező járművek viszont szabályosak maradjanak, amíg ő a manővert végre nem hajtja. Ez felelőtlen és kockázatos stratégia. Azt hiszem, hogy a konkrét eset is ebbe a kategóriába esik, szerencse, hogy nem történt baj.
Tecumseh 2009.07.28. 12:53:47
Nem mindegy ám, hogy a tükörbenézés, indexelés, sávváltás közt mennyi idő telik el... Mint ahogy az autó sebessége sem. ( Ha csak csordogált, mondjuk 15 km/h-val, akkor a 40-el közlekedő motoros is gyorsnak tűnhetett:-) Ő maga meg amolyan lassan mozgó forgalmi akadálynak:-)A buszsávban, természetesen :-)
2009.07.28. 12:54:45
2009.07.28. 12:57:55
Emmett Brown 2009.07.28. 13:00:09
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 13:04:19
Mindennapos egyébként, szerencse, hogy nem történt semmi.
Tecumseh 2009.07.28. 13:06:27
fakof 2009.07.28. 13:06:33
az amúgy nem-e lehet-e, hogy végig mögötted ment csak elfelejtettél belenézni a tükörbe, azt amikor meg megunta a tötyörgést, elindult jobbról mire te elkezdted letolni? Az egész buszsávosdival meg csak neked maradt időd foglalkozni azalatt amíg Ő az életéért küzdött?
Csak kérdezek, nem kell leölni.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 13:09:36
tocibacsi 2009.07.28. 13:13:09
2009.07.28. 13:13:35
Ha pedig netán mégis mögöttem lett volna, és figyelmetlenségből húzom rá a kocsit, nem volna egyszerűbb egyet dudálni, és fékezni, mint még nagyobb veszélybe sodorva saját magát engem azon az alig fél méteren megelőzni?
Ha mégis úgy történt, ahogy mondod, tehát ŐM-ről jött, akkor bőven lett volna lehetősége azon a 20-25 méteren balra sávot váltva menni befelé a Budaörsire. Azt nem értem, hogy ha nem volt szándéka jobbra kanyarodni, akkor mi keresnivalója volt a kocsim jobb seggében. Az befelé tartó sáv tök üres volt.
2009.07.28. 13:17:09
Emmett Brown 2009.07.28. 13:21:45
Tecumseh 2009.07.28. 13:25:58
Az én esetemben, mindamellett, hogy a baleset után még én hívtam mentőt, rendőrt, mig össze nem estem, a fazon végig cigizve ücsörgött az autójában, magára zárva az ajtókat. Csak azért nem lépett le, mert ha már befejeltem az ablakát, és derékig az autójába csúsztam, kifele jövet hoztam magammal a slusszkulcsát is, hogy a lelépését megakadályozzam. Lehet, hogy egy másik autóval is ugyanezt tette volna, ugyanígy kihajt elé, de egy motoros esetében, lássuk be, picit nagyobb a sérülés veszélye... vannak emberek, akik egészen egyszerüen nem gondolkodnak.
Amúgy azt kell mondanom hogy ez eléggé hazai jelenség - Sokat motoroztam nyugaton, sőt, más kontinenseken is, de ott valahogy jobban figyelnek egymásra az emberek. Itt meg dúl az élet-halál harc, ok nélkül....
Emmett Brown 2009.07.28. 13:26:45
Abszolút megértem, hogy felhúzod Magad, ha úgy érzed, hogy valaki a testi épségedre akar törni.
Hogy éred el, hogy el tudj beszélgetni az autóssal? Utánamész? Utána hogy döntöd el, hogy most tahó-e? Felteszi a kezét, neked semmi bajod nem lett, utánamész, elkezdesz vele beszélgetni, visszaszól, hogy Te is figyelhetnél jobban, és már repül is tükre?
Nem tudom, Te hogy vagy vele, de nekem ettől nem lenne jobb, sőt még azt is kockáztatod, hogy valami igazi állatot fogsz ki, és jó alaposan megver. Ha meg nem, és Te vagy az erősebb, az tovább fogja erősíteni a motorosokkal kapcsolatos szterotípiákat, ami pedig senkinek nem érdeke hosszútávon, max a karosszérialakatosoknak.
tocibacsi 2009.07.28. 13:27:28
@Pascal: ok köszi, látom a félreértés okát, a menyecske becsatlakozása sokkal közelebb van a valóságban a balatoni út balra fordítójához. Most ezt így meg nem mondtam volna emlékzetből, de valóban. Ott a balatoni 2 ága, az egyenesen őrmezőre menő rész stb elég zsúfolt, tényleg,m ár előttem van.
Mindazonáltal azt készséggel elhiszem a postolónak, hogy szemből nem jött a motoros, azt látta volna. Legalábbis előbb hiszem el neki ezt, hamár az ő postját olvassuk, mintsem a Te feltelezésedet. Remélem emiatt nincs harag, végülis a motorost az ufók is odarakhatták, de egyelőre erre sincs "hivatalos" verzió.
Én egyedül arra vagyok kiváncsi, hogy hol van a szaggatott vonal, meg esetleg egy buszsáv TÁBLA.
jó lenne, ha a motoros is előkerülne... amúgy abban igazad van, hogy ha valaki már a sávban van, akkor elsőbbsége van, de
1) ki volt előbb a balatonin? ha a motoros őrmezőről jött, az ÖSSZES sávnak elsőbbséget kell adnia és ebben az épp sávot váltó is benne van
2) a gyoshajtásnak van egy határa azért, ami felett már ne akarjon senki az elsőbbségével hadonászni. Oké, nem tudjuk a pontos sebességet, de erre megint azt írom, hogy kételkedhetsz Te a postoló látás alapján történő sebességmeghatározó kepességében, de már megintcsak bocs, de előbb hiszek annak, amit ő látott, mint annak, amit Te olvasás alapján gondolsz... :)
Na meg simán kinézem a motorosból, hogy átmegy a piroson, mondván ott a hely a buszsávban. Nem azért mert motoros, hanem azért mert autóstól és biciklistől is látom bőven... Persze ettőlmég pont ugyanakkora esélyt adok ennek, mint a másik 2 verziónak (azonos irány, őrmező)
Tecumseh 2009.07.28. 13:28:32
tocibacsi 2009.07.28. 13:31:42
Tecumseh 2009.07.28. 13:33:50
valamit azért félreértesz, nem az erőszak a cél. Az csak az utolsó utáni eszköz, de lehet, hogy pontosan az a megfelelő helyen, és időben alkalmazott pofon fogja később egy másik közlekedő, vagy egy átjárón átkelő gyerek életét megmenteni...
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 13:35:55
csak hogy ne legyen mindig nekem igazam raktam fel egy videót (igaz régi és szar a zene)de elemezgetheti aki akarja.amúgy ez tetszeni fog nektek végre ahol tényleg bizonyítottan életveszélyes a motoros.tudjuk hol volt tudjuk ki volt és azt is hogy ma már nem csinál ilyeneket.De most végre kiélheti magát mindenki aki gyűlöli a motorosokat :-)
Reggie 2009.07.28. 13:36:52
szlelesz 2009.07.28. 13:37:55
1, átjött a motoros a piroson.
2, "elbújt" az autós mögött, és onnan lőtt ki a zöld jelzésre.
A 2. alternatívával van nekem egy kis bajom (az esőt pesti tapasztalatom alapján nem tartom eretnekségnek).
Áll az autó, a motoros mögötte. Jól beállított motor, ezért nem hallja az autós, és pont holt térben van, ezért nem is látja.
Eddig rendben.
Innentől van azonban számomra több alternatíva:
1, Annak ellenére, hogy autósunk ismerős a környéken, és tudja, hogy sávot fog váltani mégis, padló gázzal tövig nyomja 70-ig gyorsít, hogy utána fékezhessen és sávot válthasson. Ekkor a motorosunk
a, nem gyorsít mint állat, ergo nem éri utol az autót a kanyarodás során, majd csak utána... de akkor miért is nem látja az indexet?
b, ő is huzatja mint állat, ezért nem látja az indexet, és előz (de akkor miért is értetlenkedik az autós, hiszen -hacsak nem süket - hallania KELL egy kihúzatott motort)
2, Az autósunk mégsem veszett meg, és nem nyomja a gázt sávváltás előtt. Nos nem tudom kinek milyen a tapasztalata motorosokkal kapcsolatban, de velem még nem fordult elő olyan, hogy ha elől állok, és mögöttem megjön egy motor, akkor az ne csorogna fel elém, az meg végképp sosem, hogy egy gyorsasági motort legyorsuljak a lámpánál. Ezért szerintem ha ez a motor mögötte lett volna akkor úgy el ment volna mellette még a kereszteződés előtt, hogy nem hogy azt nem tudná, hogy honnan jött a motor, de azt se tudta volna, hogy mi ment el mellette.
Persze mindenkinek szíve joga azt feltételezni amit akar.
2009.07.28. 13:38:30
Tecumseh 2009.07.28. 13:38:34
Emmett Brown 2009.07.28. 13:39:13
vazzup 2009.07.28. 13:41:03
a "felkészülésbe" pontosan belefér, hogy egy sarkot megy vki a buszsávba. Szép is lenne, ha mondjuk a Rákóczin csak azért be kéne sorolni a tömött sorokba, hogy egy utcasarkot elmenjen az ember. Ez nincs így. Tök szabályosan lehet menni a buszsávba ilyenkor!
Az itt tárgyalt helyzet viszont azért érdekes, mert nem mehetsz be a buszsávba, ha nem terelő, hanem zűróvonal van.
Ha meg még a kereszteződésben, kanyarodás közben váltasz sávot, az is szabálytalan.
Tehát csak akkor lehet ez szabályos, ha bekanyarodás után, terelővonalon áthaladva váltott sávot a posztoló, és nem haladt senki a buszsávban (az most nem fontos, hogy a motoros nem akart lekanyarodni, ettől még elsőbbsége van az általa éppen használt sávban!).
Amúgy tapasztalatom szerint a motorosok nagy többsége öngyilkos-jelölt. Persze mindegyik azzal takarózik, amikor a szabályszegéseikről kérdezik őket, hogy nem szeretnének megmurdálni. Ezzel szemben hajmeresztően életveszélyes helyzeteket produkálnak. Nem veszik figyelembe, hogy a 3sec alatt 100, városi közlekedésben nem megszokott, és váratlan, valamint az is, hogy jobbról előz meg kocsisort.
Próbálok rájuk figyelni, meg elengedem őket, ha éppen lámpa van, és látom, hogy szeretnének csorogni, nem erről van szó, csak éppen nem mindig megy, volt már rá precedens, hogy középső sávban álltam, és két oldalról két motoros, mindkettő mutogatott, hogy menjek arrébb.
Muhaha...
tocibacsi 2009.07.28. 13:41:20
a tükrös témát jónak mondod, de azért valahol be kell mátnod neked is, hogy holttér igenis van, és a tükrök bámulásának ideje is korlátozott... Néha ugyanis előre is kell nézni, mert gond nélkül vágnak be az ember elé és tolnak utána satut... Én még soha senkitn em kaszáltam el, és védtem ki elég rázós szitut. Tudom, miről beszélek.
És ismétlem: azt írtad, Te normálisan mész. De attólmég, hogy motorozol, nem kell azonnal az összes kétkerekű istenbarmát IS (a nromásliakkal együtt) a szárnyaid alá venni. L. 2 MOZGÓ kocsisor között lavírozók és egyebek...
Abba gondolj bele, hogy megdöntöd a gépet, és kb. 1s elég ahhoz, hogy a járműved nettó szélességének három-négy-ötszörösével odébb legyél. Egy kamion nem tud elbújni, odébbugrani, stb. Egy motor igen... Egyik pillantban balra mögöttem vagy, a másikban már jobbra mellettem. MINDENRE nem lehet számítani. Ez nyilván nem a Te esetedre vonatkozik, de neked is be kell látnod, hogy rengeteg vesedonor száguldozik és cikázik az utakon...
ds3 2009.07.28. 13:42:35
1. A Menyecske becsatlakozása annyival közelebb van a valóságban, hogy az autós álló helyzezből is 2-3 mp alatt odaér, ennyi idő alatt én nem beszélnék folyamatos jobbra indexelésről. Ahogy az autós is írta, kanyar után 10m - ez két és fél autóhossz.
2. A motoros jöhetett a Neszmélyi út felől
Amúgy nem tudom ki a nagyobb kretén, aki mutogat, miután majdnem elcsapták (akárki hibája is volt), vagy aki emiatt rögtön beír egy blogba: jajanyuabunkómotorosbácsicsúnyátmutatott...
Emmett Brown 2009.07.28. 13:44:35
én sem ellenzem, de úgy vélem, hogy pont az a réteg akiről írsz, hogy megérdemelné, ők azok, akik nem az általad feltételezett módon vonják le a következtetéseket, hanem mondjuk "biztonsági okokból" betáraznak egy viperát vagy egyéb izgalmas játékszert, hogy legközeleeb ilyen ne történhessen meg.
2009.07.28. 13:45:37
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 13:46:43
de ma jó napom van.
7végi Mátrás motorozás mindig igazolja ,hogy bizony autós barom is van gazdagon .sebaj megpróbáljuk túlélni őket:D
Tecumseh 2009.07.28. 13:50:09
Másrészt - a tükrök holttere komoly probléma. De mivel tudom, hogy léteznek, igy megpróbálom a dolgot gondosabb odafigyeléssel, többszöri körülnézéssel ellensúlyozni.
Ha egy autó mögött haladok, és előznék, én pl mindig próbálom az autó tükrében, márha látható, felvenni a szemkontaktust a vezetővel, vagy ha nem sikerül, a reflektorral jelzek neki, mielőtt előzésbe kezdek. De néha pont ez váltja ki azt, hogy rámhúzzák a kormányt! Merthogy előbújik a macho a sofőrből, és ugy dönt, nem enged előzni...Ilyenkor mi a teendő szerinted?
Deszkás 2009.07.28. 13:51:57
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 13:53:24
majd akkor legközelebb nem játsza az eszét és hagy előzni és nem fogja rád húzni a kormányt.
szlelesz 2009.07.28. 13:53:49
tocibacsi 2009.07.28. 13:54:28
korábban írtam már de akkor erre egy példa: lassan meginduló kocsisor gellérttéren a budafokira, bal sáv megszűnik, indexelek jobbra. Már akkor kiraktam az indexemet, amikor megálltam (a feltúrás óta ott nem jártam, nem tudtam, h megszűnik a sáv, amúgyi s a bartókbélán szoktam menni) szóval index. sor megindul, az előttem levő besorlol, én csorgok, index megy, jobbra mögöttem jövő akár véltelnül, akár direkt lemarad, ez látszik a tükörben, egy "nagy" berlingo volt, a mögöttem jövő szépen a helyén. A fenti protokoll szerint újra előre néztem, hogy aki mögé majd besolrolk, mégis mennyire gyorsul. Újra tükör, üres, megyek át (meg eleve ugye LÁTOM a berlingot, tudom, hogy tőle ok) kormány mozdul, de még fejem hátra fordul. Akkor látom, hogy egy istenbaram jön a 2 sáv között. Kormány vissza, tuti ami ziher, hagy menjen... és akkor még ő kezd el mutogatni... na ez szerited milyen? Végig a 2 sor közt jött kb 3 autónyit, előtte a visszapilantóban a kék sisakját azt láttam, jóval hátrébb, a jobb sávban. Tessék. Index kint volt, minden tükröt megnéztem, többször is. Ő miylen kresz szabály értelmében volt ott? Ha már ott volt, mért nem engedett ki? Ha már nem tette, mért neki állt feljebb? Ígyis nekem köszönheti, hogy nem kaszáltam el. A Tecumseh által említett "lúzer panellakó" szuzukis fittipaldi bizony elkaszálta volna...
Tecumseh 2009.07.28. 13:54:42
Amúgy nem túlságosan köztudott, de létezik autós feketelista :-)Amire nem túl szerencsés felkerülni..-)
Tecumseh 2009.07.28. 13:56:08
tocibacsi 2009.07.28. 13:59:05
Tükör: szeritem az a legjobb, ha középen vagy, magas vagy, a visszapillantó a tuti... Álló sprt meg előzz végig középen, bánom is én, mindíg elengedem az összes motorost, ha kell, az amúgy már álló autótval is odább gurulok... ezzel cisn baj. De már mozgó sorok közt hallod... és aztán a sávot váltó autóst, mint 3. járműoszlop tagja baszogatni...
Emmett Brown 2009.07.28. 14:00:33
Most a sztoridra mit lehet mondani? Max annyit, hogy az illető szokásjog alapján jött, viszont cserébe egy hatalmas nagy barom!
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 14:01:39
keressetek inkább egy életszerűbb szitut ha motorost akartok fikázni mert ez a mai nem volt pont az.
csak aztán nehogy nagyon belegyertek:-)
Tecumseh 2009.07.28. 14:02:05
Itt egyelőre még nem engedélyezett, bár sok esetben a rendőrautó is félrehúzódik, engedi haladni a motorost. De a motoros részéről minden esetben illik ezt legalább egy fejbólintással megköszönni... Hozzáállás kérdése az egész. Van motoros, aki kihívja maga ellen a sorsot, és van autós, akinek mindegy hogy hogyan közlekedsz, csak potenciális célpont maradsz.
an-dee 2009.07.28. 14:03:26
Az nem lehet hogy a Neszmélyi úton jött, csak Te nem láttad amikor elindultál? Ha csak 50-nel jön, pont akkor ér a holttérbe amikor te már egyenesben vagy.
Ami fontos: autót vezetek, motort vezetek, és még a Menyecske utcába is jártam általánosba :) elég sokat járok arra. Szóval ismerem a környéket. Szerintem csak TE voltál figyelmetlen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 14:09:42
@Deszkás: Igen. Nekem elég szokott lenni. És láttam már másokat is, akinek elég volt...
tocibacsi 2009.07.28. 14:11:52
Sztori: szokásjog? mozgós sorok közt? A hatlamas nagy barommal egyetértek, köszi szépen, hogy nyugtázod... :)
@Tecumseh: azt hallttam, hogy ez itthon is benne lesz. Nincs vele bajom, feltéve, hogy nem elém áll be és időben észreveszi a lámpát a motoros is... mert én ad abszurdum szeretnék kilőni. Azt semmi sem tiltja ugye... álló sor: hát bizony...
Megközöszönés: biccentés, kézfej egyenesbe, lábfej kitol, térd kitol, stb... ismerem ezeket, szoktam is örülni. Valóban illik...
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 14:11:54
1. a motoros jöhetett többfelől, de az eset körülményeit tekintve szerintem valószínűleg őrmező felől jött (valaki beírta, ott a Neszmélyi ami nem belátható).
2. Ettől tök függetlenül, olyan nem valószínű, hogy valaki sávváltáskor körülnéz, sehol senki az égvilágon, majd 2-3 másodperc múlva sávot vált és közben épp jobbról elmegy mellette egy motoros. Ilyesmire senki sem képes. Pár másodperc alatt kb. 30-50 métert lehet menni, nem százmétereket. Addig el lehet látni. Az a motoros bizony ott volt sávváltás előtt is.
3. Mindkét korábbitól függetlenül, volt már egy hasonló post itt; és az egyik kommentben is fenn. Valaki kisorolt a buszsávba jobbra kanyarodáskor, ott jött egy autó (mit keresett ott szabálytalanul); durr, és a kisoroló lett a hibás. Nem adta meg az elsőbbséget sávváltáskor. Lehet, hogy nem igazságos de ez van.
Deszkás 2009.07.28. 14:12:39
De továbbra sem értem, ha a 7esen jött, akkor hogyhogy nem mögötte volt? Egysávos az út. Mit keresne balra kanyarodáskor mellette?
Jack__Bauer 2009.07.28. 14:12:58
Az hogy a buszsáv nem számít párhuzamos közlekedésnek, az a jelen helyzet szempontjából lényegtelen, mivel egyébként is záróvonal választja el a belsőtől azon a részen, ahol a posztíró megjelölte a sávváltást (Tehát akkor se sorolhatott volna ott ki, ha történetesen nem buszsáv a külső. Mert a záróvonalat NEM lépjük át csak úgy.).
Emmett Brown 2009.07.28. 14:15:13
Ja még csak annyit, hogy NEM motoros vagyok :D
2009.07.28. 14:16:16
Tecumseh 2009.07.28. 14:19:36
Amúgy meg, bár a szabályok nemigen engedik meg, de ilyen esetekben igen hasznos, sőt, életmentő lehet egy hangos kipufogó :-) Lehet, hogy néha zavaró, de legalább hallani, ha motoros közeledik:-)
tocibacsi 2009.07.28. 14:22:38
@Jack__Bauer: nem mondtam én, hogy vitatkozom, csak leírtál pár dolgot, kiegészítettem a konkrétumokal :) asszem. bár a kutya se emlékszik, hogy melyik komment kinek volt már a Re... :D
@Tecumseh: Na az komoly hallod :)
2009.07.28. 14:24:16
Mindössze annyi a lényeg, függetlenül motorosoktól, buszsávtól, holtterektől, hogy ha egy jármű egy sávban halad, és jobbra indexel, tehát kanyarodni fog, NEM megyünk be mellé jobbról hogy megelőzzük.
Tecumseh 2009.07.28. 14:24:59
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.28. 14:25:18
Más. Ha a motoros a Neszmélyin jött, akkor elsőbbséget kellett adnia a Menyecskén jövő járműveknek, mert macisajtja van, mielőtt becsatlakozhatott a Balatonira, tehát ha tényleg olyan gyorsan jött, akkor nagyon-nagyon szabálytalan volt...
Én vagyok 2009.07.28. 14:30:31
tocibacsi 2009.07.28. 14:31:05
tehát:
- előzésnek azt hívjuk, amit a többség ez alatt gondol, DE ha többsávoson emlémsz valaki mellett sávváltás nélkül (függetlenül attól, hogy város, közút vagy pálya) ez nem minősül előzésnek, se balról, se jobbról... ez ám a szép, emberek, ez így van a kreszben, szóval pályán a középen szüttyögők miat nem kell 2 sávot bemenni balra meg aztán 2t vissza...
- balról KELL előzni, kivéve van pár eset
- jobbra kell tartni, kivéve városban, ha nem jön senki
- városban szabad jobbról előzni azt, aki nem húzódik le jobbra, pedig kéne...
dióhéjban kb ennyi...
leaping cat 2009.07.28. 14:35:25
2009.07.28. 14:38:07
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 14:41:47
Tényleg veszélyes, jobb elkerülni lassítani pl., de azt felejtsd el, hogy az index miatt elsőbbséged is van..
Előzésnél is (ami nem ez az eset) nem annak van elsőbbsége aki előbb indexel hanem aki hamarabb kezd bele. Mindegy, hogy balról vagy jobbról. Vagyis az sem változtatna ha előzés lenne.
tocibacsi 2009.07.28. 14:42:15
Dr.Bio74 2009.07.28. 14:45:26
Főleg azért, mert ők motoroznak én meg nem ! :))
tocibacsi 2009.07.28. 14:47:58
!!!! nagy büdös lótúrót !!!! pofám leszakad! b) és c) pontok!!!
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.
(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.
tocibacsi 2009.07.28. 14:49:56
2009.07.28. 14:50:03
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 14:52:04
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 14:53:15
Egyébként, azzal még adós vagy, hogy ha valóban körülnézett, és a körülnézéskor valóban még a piros lámpánál volt a motor, akkor a motor milyen gyorsan ment (mennyire valószínű ez az eset, ahhoz a mindennapos esethez képest, hogy nem néz be a holttérbe).
tocibacsi 2009.07.28. 14:54:47
Dr.Bio74 2009.07.28. 14:58:54
Nem is igaz, mert kezdésként hörgő motorral fel kell zárkózni az előzendő jármű mögé cca.:10-15 cm -re. Este mindenképpen kötelező a reflektorral is jelezni a szándékunkat. Majd aki bújt aki nem pozícionálással, kivágunk az előzendő jármű mellé, - opcionálisan választható bal és jobb oldal- majd a "F-1 -es hű jön a kanyar" érzéssel visszavágni a megelőzött jármű elé. Az előzés befejezését a féklámpa felvillantásával jelezzük a mögöttünk közlekedő véglénynek, majd kezdjük előröl.
Dr.Bio74 2009.07.28. 14:59:44
Az nem csak ennyi, sztem.
tocibacsi 2009.07.28. 15:00:22
"Előzésnél is nem annak van elsőbbsége aki előbb indexel hanem aki hamarabb kezd bele"
Annak van elsőbbsége, aki előbb kezdi meg az előzést. indexeléssel... tehát: aki előbb indexel. Az indexelés része az előzésnek...
tocibacsi 2009.07.28. 15:02:31
leaping cat 2009.07.28. 15:04:05
tocibacsi 2009.07.28. 15:05:58
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 15:14:07
ennyi:-)
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 15:21:41
Nehezen lehet elképzelni, hogy a postíró már belekezdett a sávváltásba és az egyenesen, nagy sebességgel jövő motoros, (aki most tűzött át a piroson - mennyivel is??) ez után, másodikként juszt is jobbra próbálta magát átpréselni, amikor mehetne saját sávjában, teljesen egyenesen. Vagyis előfordulhat mindenféle, én azonban ilyet még nem láttam; holttérbe be nem néző autóst viszont mindennap; és ezért gondolom az utóbbit valószínűnek.
Lényegtelen persze én mit gondolok, azonban a rendőr is ezt gondolná, legalábbis nagyon valószínű, volt is rá példa.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.07.28. 15:26:34
Az összes buszsávban haladó köcsög buszt meg kell akkor büntetni, mert jobbról előznek, amikor elmennek az álló autósor mellett? És a taxisokat is? (a biciklisek meg amúgy is előznek jobbról)
leaping cat 2009.07.28. 15:29:46
Mindössze annyi a lényeg, függetlenül motorosoktól, buszsávtól, holtterektől, hogy ha egy jármű egy sávban halad, és jobbra indexel, tehát kanyarodni fog, NEM megyünk be mellé jobbról hogy megelőzzük.
Szerintem itt a postoló fordítva ül a lovon, helyesen ha jön valaki a másik sávban, nem megyünk be elé/mellé
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 15:32:49
Emmett Brown 2009.07.28. 15:33:27
2009.07.28. 15:38:42
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 15:41:02
Azért nem értjük, anyuka, mert ha te mentél 40-el, ő meg mondjuk 80-al: 3 mp alatt az 30-35 méter...
Emmett Brown 2009.07.28. 15:41:32
2009.07.28. 15:51:11
kpetya 2009.07.28. 15:55:34
kpetya 2009.07.28. 15:57:37
Vagy elöveszem az alekomat és szimplán rádhuzom a kormányt. hogy nyalnád fel az aszfaltot ilyen stilussal!
2009.07.28. 16:01:40
leaping cat 2009.07.28. 16:03:09
an-dee 2009.07.28. 16:03:12
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 16:03:13
Egyrészt, azt mondjuk, hogy valószínűleg Őrmezőről jött (főképp akik ismerjük a kereszteződést). Akik ott vannak onnan jönnek.
Ettől teljesen függetlenül azt is mondjuk, hogy mindegy honnan jött, ott volt a jobb sávban mögötted amikor elindultál jobbra; és valamivel gyorsabb is volt nálad. Tekintve a sebességetek, nem lehetett messzebb 30-35 méternél amikor kitetted az indexet; nem láttad elhisszük de abból nem következik hogy nem volt ott.
Az pedig nem valószínű, hogy még a piros lámpánál lett volna amikor körülnéztél; onnan kurva nagy sebesség és még nagyobb bravúr jobbra-és-melléd kerülni; nézd meg a kereszteződést, miért ment volna direkt jobbra egyenes helyett; és nem 80-90el ment volna el melletted. Talán elképzelhető, de teljesen valószínűtlen.
Végül azt is írtuk, mit hatáoznának a zsaruk hasonló esetben.
Emmett Brown 2009.07.28. 16:03:24
leaping cat 2009.07.28. 16:06:40
an-dee 2009.07.28. 16:08:02
ui: nem azt mondjuk hogy Te voltál, de azok alapján amiket elmondtál ennek van a legnagyobb valószínűsége.
Utcamacska · http://utcamacska.blog.hu/ 2009.07.28. 16:27:23
tocibacsi 2009.07.28. 16:33:07
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 16:44:08
Abból, hogy nem láttad egyáltalán, te arra következtetsz, hogy még a piros lámpa előtt volt. Ott sem láttad de máshol nem lehetett, szerinted. Csakhogy vedd figyelembe, hogy 40 méternél nem nagyon volt messzebb tőled. Ez adódik a sebességkülönbségből. Ha ez így van, szerinted hol volt??
Egyébként nem mondjuk 100%-ra, csak annyit, hogy sokkal valószínűbb ez mint az, hogy 120-150 m-ről tépett oda ÉS csak akkor kanyarodott jobbra MIUTÁN te megkezdted a jobbra sorolást.
Általánosságban, ha nincs forgalom, és úgy tűnik a semmiből bukkant elő a motor, akkor tükrök a holt zónájában volt; nemcsak ebben az esetben.
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.07.28. 16:46:33
A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.28. 17:42:15
azt hiszem nem teljesen konkrétan sikerült értelmezned azt amit írtam.pl:
van egy előzmény miszerint nem engedsz el és rám húzod a kormányt ezek után ez a minimum hogy ugrik ami neked fontos (visszapill) hiszen rám húztad a kormányt és ezzel az életemet veszélyeztetted. éééééérted???ez a minimum ami jár minden köcsögnek aki ráhúzza a kormányt egy motorosra.
kispista2 2009.07.28. 17:52:09
Nem kanyarodtál, hanem sávot váltottál!
kispista2 2009.07.28. 17:55:47
A busz meg le van szarva, ugye?
craft75 2009.07.28. 18:23:51
Ha pedig legveritek a tükröket az autókról, akkor miben fogja a vezető meglátni a mögötte teperő következő motorost ?
kispista2 2009.07.28. 18:25:43
kispista2 2009.07.28. 20:32:32
lotht 2009.07.28. 20:50:01
Balra mennék, index, kihúzódom balra, majd indulok. Eközben robogó jobbról mellém áll, majd kanyarodik velem együtt balra, kicsit mögöttem, éppen a holttérben.
Ő becélozta a a sáv majdnem közepét, mire kikanyarodtunk, épp mellém ért. Én kerekek közé kaptam a terelővonalat, de közben már jönnek szembe...
tocibacsi 2009.07.29. 07:36:53
tocibacsi 2009.07.29. 07:41:08
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.07.29. 07:48:50
Egyébként egyetértek, hogy ez bocsánatos bűn, csak azt nem értem, hogy ha nincs forgalom, amit ki kellene kerülni, akkor minek kimenni a buszsávba.
an-dee 2009.07.29. 08:52:58
Ma direkt úgy jöttem munkába hogy megnézzem a kereszteződést. Tehát a Balatoni útnál 2 sáv van. A jobb oldali egyenesen megy, késöbb ebbe a sávba érkezik aki 'visszafordul' Bp felé. A jobb oldali sáv meg megy Örmezőre.
Ahol a post írója 'visszafordult', ott az Örmezőről kikanyarodó sávból lesz a buszsáv, tehát 2 párhuzamos sáv van, aminek az elején kb 20m szaggatott vonal van, utána záróvonal, majd a Boldizsár utcánál záróvonal balról szaggatottal.
Ami valószínű: a motoros Őrmezőröl jött ki. És maximum abba lehet belekötni, hogy a 3x tábla ellenére nem adta meg neked az elsőbbséget.
De van hasonló helyzet, pl a Budaörsi út kifelé, amikor a 2+2 sáv összeér (Nagyszölös és Budaörsi út). Itt a két jobboldali sávnál (Katonaságnál) van elsőbségadás kötelező tábla. Én 1x a jobbról 3. sávból mentem át a jobb 1.-be, pont 1 rendőrautó elé, persze egyből nekik állt feljebb, a tábla Őket sem zavarta.