Nevada korábban sokáig dolgozott baleseti helyszínelőként és sokmindent látott, amit valószínűleg egyikünk sem nagyon szeretne nap mint nap nézegetni. Érthető, hogy azon háborodott fel, hogy a halálos baleseteket okozó gyorshajtók helyett a kommentelők többsége a sebességmérő rendőröket szidják inkább és a bírságolás ellen vannak.
Hát olvasva az e témában írt hozzászólásokat, az enyhém valószínűleg nem lesz népszerű. Felháborító, hogy mindenki a rendőröket szidja, keresi a kibúvót a felelőségre vonás alól, de arra senki nem gondol, hogy őt, vagy hozzátartozóját is elütheti egy száguldozó autós.
Én 20 évig végeztem baleset helyszínelői és vizsgálói feladatokat, és láttam zokogó, átkozódó szülőket, gyermekként síró elkövetőket. Belegondolnak azok, akik árusítják, vagy használják a trafipax-előjelzőket, hogy ezzel mások testi épségét teszik ki közvetlen veszélynek, azzal, hogy ha nem jelez a műszer, akkor túl lehet lépni a sebességhatárt? Azt teszik ki veszélynek, aki át akar esetleg menni az úton, számítva arra, hogy esetleg lassan közeledik a jármű.
Bele gondolnak-e abba, hogy akár 15-20 km/h sebességtúllépés miatt életeket tehetnek tönkre, akár egy életre tolókocsiba tehetnek valakit, családok kerülhetnek lehetetlen helyzetbe a kiesett keresett miatt?!
Sajnos a számok könyörtelenek és egy baleset kapcsán kirendelt szakértő tizedmásodpercekben és méterekben számol, és ha azt számolja ki, hogy a megengedett sebesség felső értékénél már elkerülhető egy baleset, akkor annak súlyos büntetőjogi következményei lehetnek, sőt egyre több ügyvéd arra szakosodik – szerintem ez a jövő – a kártérítési perekre, és egy jogerős ítéletet követően akár milliókra lehúzhatják az elkövetőt.
Egyszerűen nem értem az autósokat, miért nem azokat szapulják, akik felelőtlen magatartásukkal másnak kárt, fájdalmat okoztak. Hozzáteszem azzal én sem értek egyet, ha olyan helyen mérnek, ahol annak semmi jelentősége, pl. kivezető szakaszok, egyenes, jól belátható útszakaszok, egyéb értelmetlen lassú haladást előíró KRESZ-táblák hatálya alatt.
Ennek semmi köze a baleset megelőzéshez.
Az utolsó 100 komment: