Egy barátjának szeretne segíteni Dániel, ugyanis a szerencsétlenül járt Corsa tulajdonos autójába beleszállt egy szlovák rendszámút Subaru, majd szó nélkül lelépett, be sem pillantott, hogy nem lett-e valakinek valami baja. Aki tud valamit a lenti képen látható Impreza tulajdonosáról, az írjon nekünk egy levelet és összehozzuk a sztori beküldőjével. A többiek meg írják meg a véleményüket jól.
Ez a történet egy jó barátommal történt múlt vasárnap (augusztus 9 este 9 óra körül). Fogarasi út kerepesi kereszteződésében piros lámpánal Opel Corsajukkal megálltak, majd a nagy sebességgel mögöttük érkező subaru impreza típusú jármű (ba 576 rj szlovák rendszámú) beléjük csattant hátulról.
Majd ezek után a Subaruval arrébb mentek egy másik utcában levő parkolóba megnézték az autójukat és távoztak a helyszínről. Anélkül, hogy odamentek volna megkérdezni, hogy lett e valakinek baja. Megnézték volna a másik autót. A Corsa jobb hátulja gyakorlatilag totálkáros lett.
Körülbelül fél millió Ft körüli a kár. A mellette ülő barátnője agyrázkodást kapott. Rendőrség kijött, feljelentés történt. De nem sok esélyt látunk arra,hogy meglegyen a Subaru vezetője. Olyan sietősen távoztak, hogy a rendszámukat is csak egy tanú látta.Mellékelek egy képet ezen a keresett a subaru látható (ez a baleset előtt pár hónappal készült). Ha bárki bármit tud a subaruról szóljon (Név és cím a szerkesztőségben - a szerk.).
Töpike 2009.08.19. 07:12:58
Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.08.19. 07:28:20
kranführer 2009.08.19. 07:28:49
Secnir 2009.08.19. 07:35:57
a baleset ELŐTT készíteni egy képet az elkövetőről 3 hónappal.
(vagy ismeri az elkövetőt?)
amúgy nem tudom, hogy a rendőrségnek, ha adott a rendszám, szín, típus, elkövető neve, lakcíme, személyi igazolványa, sógora neve stb., akkor miért okoz problémát a tettes elfogása egy bűncselekmény esetében?
HPL 2009.08.19. 07:36:40
HPL 2009.08.19. 07:38:25
kajo 2009.08.19. 07:53:42
pont arról az imprezázól van régebbi kép?
nem értem én ezt...
Grg76 2009.08.19. 07:58:42
puffancs 2009.08.19. 07:58:49
1. rendorseg
2. honnan van a foto? raadasul ilyen jo szogbol?
3. hol a corsarol a festeknyom? ekkora utkozesnel nyilvan kell legyen surlodas.
kajo 2009.08.19. 08:12:02
Secnir 2009.08.19. 08:13:52
jóreggelt :D
aswa 2009.08.19. 08:14:10
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.08.19. 08:14:59
Itt azt írják megtalálták a fószert.
DonnaNyányó 2009.08.19. 08:30:30
A corsás valahol összebénázta a kocsiját és most rákeni az imprezzásra.
Kamu az egész, ordítóan kilóg csomó dologban a lóláb.
Kedves corsás, dögöjj meg a hamis vádaddal!
Ja igen, mindkét kocsi az enyém és követelem hogy azonnal távolítsák el a képeket a blogról :d
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.19. 08:43:53
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.08.19. 08:45:44
tangara 2009.08.19. 08:48:07
Yoli87 2009.08.19. 09:02:03
2. milyen érdekes hogy van kép a buburól!
3. ha tényleg valós akkor azt kérdezd meg hogy a kép hol készült és akkor arra érdeklődj,
4. Szlovák rendszámmal nem biztos hogy szlovák vezette...
5. Szerintem meg csak a corsas rontott el valamit, pl egy kézifékest (a kerékből gondolva).
DonnaNyányó 2009.08.19. 09:19:24
És a corsának csak a hátsó kereke dőlt ki, semmi más nem sérült, hát persze.
Minek kell ekkora kamuposztokat iderakni, csak fizetett a tulaj a megjelentetésért?
okoska100 2009.08.19. 09:26:13
Ezt semmiképp sem okozhatta másik autó.
A megjelent cikket továbbítottam az ORFK ügyeletére,mert itt valaki be akar sározni valakit és ez büntetést von maga után.
Az Index helyében levenném a honlapról a cikket.
Maybe_ · http://maybe130.blogspot.com/ 2009.08.19. 09:28:08
Krunpli · http://www.mobilize.hu 2009.08.19. 09:29:17
Netuddki. 2009.08.19. 09:33:17
elég.volt 2009.08.19. 09:34:58
trixilw 2009.08.19. 09:36:00
Viszont hiába mondjátok a padkát, annak sem tudok teljesen hinni, mert akkor nem lennének ott a sérülések a hátsó karosszériaelemen. A kék festék hiányának kérdése viszont jogos.
Szóval jelenjen már meg itt, mert ez nagyon nem kóser. Az sem, hogy megvan a fotó, a másik fórumon a corsás pontosan leírja a vezetőket, pedig állítólag nem is vele történt a baleset.
Tehát a posztíró a hülye, újfent. Kamionos, már nem is kell kifejtened :)
sandrew 2009.08.19. 09:37:31
trixilw 2009.08.19. 09:40:17
tibcsi_san 2009.08.19. 09:40:41
Köcsög corsá-s meg rá akarja kenni másra a saját faszságát.
Hihetetlen milyen geci emberek vannak
Sanyi. · http://www.sopianaedeluxe.blog.hu 2009.08.19. 09:42:52
Sobrijóska 2009.08.19. 09:44:21
1. A Corsába nem szálltak bele hátulról.
2. A Subaru egy előre kipécézett és lefotózott járgány.
Szerintem a beküldő valamilyen magán eredetű ürügyből keresi az adott Subaru tulajdonosát, és ez a blog remek hely ahhoz, hogy szemfüles emberek esetleg megtudjanak róla valamit.
Szerintem azt a cikket azonnal ki kellene moderálni, ordít róla a kamu.
DonnaNyányó 2009.08.19. 09:45:00
Jack__Bauer 2009.08.19. 09:45:34
Ha a képen látható Corsa a sérült autó, akkor viszont tuti kamu a poszt, mert az nem így néz ki, ha hátulról beleszállnak valakibe. A lökhárítón ugyanis még egy karcolás sincs, nemhogy kék festéknyomok...
"azta" 2009.08.19. 09:48:05
tényleg a legvalószínűbb, hogy a corsás meg a haverja vállalja a hamis tanúzást, a hamis vádat, rendőrt is hív, rendszámot ide benyomat, stb. ... életszerű...
:D
viszont subaruval ökörködni, keresztbe tenni a kocsit kanyarba, hasonlók - még sosem láttam...
tényleg a posztíró a hülye
:D
hubertusz 2009.08.19. 09:49:04
lazlo85 2009.08.19. 09:50:12
omg kamu!
Sobrijóska 2009.08.19. 09:50:49
ChPh 2009.08.19. 09:51:31
2009.08.19. 09:52:43
@trixilw: A magyar jogszabályokkal kapcsolatba igazad van, de azért azt mindenképp hozzá kell tenni, hogy szlovák rendszámot sosem húszezres rozsdaboglyán, csak méregdrága luxusautókon lehet látni. Akinek ilyen autóra, és annak fenntartására futja, annak nyilván nem jelene gondot a hazai viszonyok között üzemeltetni. Amúgy bár az impreza -bár valóban kiváló autó- sajnos a célközönsége miatt, (ahogy a bálnamerci, A8 S8 audi) kezd belecsúszni az utált kategóriába, hajlamosak vagyunk társítani hozzá is a "tipikus" felhasználót. Dúsgazdag 18+ éves hülyegyerekek autója, akiknek nem számít a lóvé, viszont vezetői tudás nélkül, kibiztosított fegyverként használják a technikát. Szörnyű.
2Bálint 2009.08.19. 09:54:36
Nézzétek meg jól azt a Corsás képet! Méghogy nincsen festéknyom! LOL!
A lökhárító oldalát érintőleg ment neki a Subaru. Pont elég, hogy kicsapja a kereket.
Sobrijóska 2009.08.19. 09:54:55
Egyébként én látok naponta a szomszéd utcában egy fapad Fabiat SK-LV rendszámmal.
nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.08.19. 09:55:39
Sobrijóska 2009.08.19. 09:56:34
Persze, ő sunyít.
Kahuna13 2009.08.19. 09:56:47
Ha viszont nagy a szög és a sebesség, az ablak nem maradt volt bent.
Furtsa, na.
ChPh 2009.08.19. 09:57:43
tundrazuzmo (törölt) 2009.08.19. 09:59:16
- Nem érdekel, hogyan, de kerítsétek elő azokat a görényeket. Tartoznak nekem 3 millával, és még anyag is van náluk! Kerestessétek a kék subarut, állítsatok rá 10 embert, vagy akármennyit, de legyen meg, mert különben levágok egy kezeteket/ujjatokat/.../hisztit...stb.
- OK főnök, van is egy ötletem, hogyan tudjuk a sok lúzerrel kerestetni a kocsit országosan. Hallottál már az autózz.blog.hu-ról?
- Csináljátok, itt egy kép az autóról, amikor még az enyém volt, ez alapján könnyen megtalálják...
...
hehe
így is történhetett, vagy nem...
ChPh 2009.08.19. 10:00:50
scottish 2009.08.19. 10:01:33
2Bálint 2009.08.19. 10:04:24
"azta" 2009.08.19. 10:04:25
ja! bocs! de hülye vagyok! hiszen csak ennyit írnak ebben a telibevert posztban, hogy:
"Rendőrség kijött, feljelentés történt. "
olvass b+ mielőtt okoskodnál!!!
okoska100 2009.08.19. 10:06:29
Kerék csak akkor tud így komolyabb külsérelmi nyom nélkül kitörni és deformálódni(felnin látható )ha padkának vágódik a gk. hátulja,vagy ha árokba csúszik,esetleg egy nem túl magas betonszegélynek csúszik.ezt támasztja alá a gk.oldalán található két megrogyás is.
Másik autó így nem tudja kiütni a kocsi kasznivonalában lévő kereket semilyen leírthoz hasonló közlekedési balesetnél ,úgy hogy csak ilyen sérülések keletkeznek .(Hátulról történő ütközés esetén minimum a fenéklemez és a hátfal is benyomódik erőteljesen egész a tengelyig,mert máshogy nem törne ki a kerék .
Hátulról érkező erőhatás egyébként a hátsó felfüggesztést tólja el és nem löki ki a kereket oldanra)ha oldalról történik az ütközés akkor pedig a karosszériának is jobban sérülnie kellene.
Sobrijóska 2009.08.19. 10:08:22
7esbusz 2009.08.19. 10:09:19
Sobrijóska 2009.08.19. 10:09:35
Egyébként kérlek ne káromkodj, én sem káromkodtam rád.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.08.19. 10:10:15
2009.08.19. 10:10:25
scottish 2009.08.19. 10:10:47
2Bálint 2009.08.19. 10:11:39
Dester 2009.08.19. 10:11:57
Touch-Kó 2009.08.19. 10:13:01
Haveromat is elbaszták motoron, az autós tovább is hajtott.
A fényképes dolog viszont nekem is feltűnt.
Ezt jó lenne ha megosztaná velünk a poszt írója.
okoska100 2009.08.19. 10:13:14
2Bálint 2009.08.19. 10:19:09
gnme 2009.08.19. 10:19:22
De hogy mán ezé' egy elbaszott kézifékes fordulás fotóját is be kellett tenni?
Csikós, hola pi*ába vagy? ... esik a színvonal b+
Azonnal húzzá vissza szabadságról!
Ez a megélhetési blogozás nekem nem tetszik...
Csokáv 2009.08.19. 10:21:12
Sobrijóska 2009.08.19. 10:21:37
Neked az fika, hogy az ember gyomra nem vesz be mindent?
2009.08.19. 10:22:07
Kedves Okoska, azért érdekelne miket tanítanak azokon a tanfolyamokon. Merthogy már engem is fogadott a biztosítótársaság úgy, hogy az általam vázolt baleset nem történhetett meg úgy ahogy leírtam, vagyis hazugság, és nem fizetnek. Pedig tőlem aztán távol áll az ilyesmi.
Szerintem nem lehet sablonosan kijelenteni, hogy ez így ebben a formában nem történhetett meg, minden autó szerkezetileg más és más, máshogy reagál a csattanásokra. Nemrég láttam egy puntót, ahogy utolérte az előtte haladót. Azon kívül hogy rommá tört az eleje, meglepő módon a komplett !hátsó! tengelye is kiesett valahogyan.
ChPh 2009.08.19. 10:22:11
Andie 2009.08.19. 10:22:15
Amúgy józan paraszti ésszel is logikus, amit irtál, plusz a többi hasonló vélekedés fentebb.
Igazán kiváncsi vagyok a dolog alakulására, bár kevés esély van rá, hogy értesülünk róla. A Subaru fórumon is nagy a csend pár napja.
Tier 2009.08.19. 10:26:31
Andie 2009.08.19. 10:27:21
Aztán egy jött egy kanyar, egy elbaszott kikerülés, egy parkoló autó, vagy valami, és a corsa szépen megpattant a jobb járdaszegélyen, netán elkapott még egy derékig érő oszlopot is.
A subarus meg szépen továbbhörgött, és ez baxxa a vesztes csőrét. Még esetleg belefér egy apró összekoccanás, dörzsölődés, ami némileg megalapozottá teszi a nyomozást. Dehát ez akkoris vesztes ügy :)
Blogger Géza 2009.08.19. 10:28:09
missouri 2009.08.19. 10:30:58
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 10:32:17
Nem akarok fikázni, de tipikusan az jut eszembe, amikor egy matiz szórakozott kályhacsővel.. nee
Touch-Kó 2009.08.19. 10:35:06
Pedig sokkal több pénzt kellene, illetve lehet kisajtolni belőlük.
Ismerősöm egy cég alapítvány vezetője,ami pont ilyen esetekkel foglalkozik,és mesélt pár dolgot...
A károsultak 0,8%-a kapja meg az őt megillető pénzt.Olyan címeken kellene pénzt kifizetni,ha vétlen vagy, mint pl, a balesett miatt kiesett fizetésed,mert nem tudsz dolgozni stb.
Ez a félelmetes szám sajnos sokat elárul a biztosítók hozzáállásáról.
Itt mindenki leszar mindenkit,a cserbenhagyós autósok pont úgy ahogy a biztosító is.
okoska100 2009.08.19. 10:35:18
kisebb ütközéseknél ahol csak a sárvédő,és az oldalelem sérül a kerék a felfüggesztés előre indul el,nem kifelé.
StormST 2009.08.19. 10:35:52
Ez akkora kamu, hogy az hihetetlen, ilyen sérülést hátulról tuti nem lehet okozni egy kocsinak, oldalról is csak nehezen, de itt ugye elvileg nem arról van szó...
2Bálint 2009.08.19. 10:37:10
okoska100 2009.08.19. 10:37:25
véletlenül elütöttem,de nekem hosszú óval is megfelel,mától így írom.
2Bálint 2009.08.19. 10:37:37
ahha 2009.08.19. 10:39:29
2Bálint 2009.08.19. 10:42:18
George Jung 2009.08.19. 10:42:34
ÓÓóó, Te ostoba majom, Te!
Megint felvonult is a tehetséges tömeg! Hurrá!
IgazmondoJuhasz 2009.08.19. 10:42:55
ha verseny volt eleve esélytelen egy corsa. egy tuningolt subarunak inkább a lambo meg a gt2 porsche a versenytárs nem ilyen szar 20e ftos autók.
ha meg belecsapódik hátulrol, mint ahogy írta -nagy sebességgel-, akkor a kormányon kívül sem maradt volna sok a korzából.
a barátnőd meg kösse be magát, mert pont ezért nem volt hajlandó cumizni tegnap este, arra hivatkozott, hogy még fáj a feje.
okoska100 2009.08.19. 10:43:13
Előtted meg ott a lehetőség bíróságon érvényesítheted az igazad.Igen sok esetben a károsultnak adnak igazat.
Viszont nagyon sok esetben komoly esti mesével állnak elő a károsultak is ,vannak viszont olyan jelek,és ezt tanítják amik egyértelműen fizikán alapulnak,és szakmailag csak egyféleképpen értelmezhetőek.
Egyébként nem ok nélkül hagytam ott őket.
1011001b (törölt) 2009.08.19. 10:44:05
1. a Corsa hátsó lökhárítója szilánkokra törik (mivel műanyag), és többek között leesik róla a rendszám és a díszléc.
2. a Subaru eleje is sérül (pl. hűtő), és nem megy el a helyszínről saját kerekén.
Azt ne mondjátok, hogy a Corsa hátulját azóta kijavította, mert totál hülyeség lenne egy mozgásképtelen autóról eltűntetni egy baleset bizonyítékait.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 10:44:06
2Bálint 2009.08.19. 10:45:11
StormST 2009.08.19. 10:48:05
Hogy is volt pontosan? Jött hátulról, látta, hogy nem tud megállni, ezért jobbra elrántotta, aztán gyorsan balra, hogy azért még elkapja? Ha hátulról jött, akkor csak így lehetne ép a lökhárító. Ha jobbról, akkor nagyobb lenne a kár a kasztniban, mert ha akkorát ütött a keréken, hogy ekkora legyen a kár, akkor ronggyá kellett volna törnie az egész oldalát...
Simet 2009.08.19. 10:48:12
Régebben oldalról jött belém egy corsa, pont a bal első keréknek. Nekem kerékcsere, neki kiszakadt a motorja.
Gyanús....
kajo 2009.08.19. 10:48:58
2Bálint 2009.08.19. 10:49:24
2Bálint 2009.08.19. 10:50:30
okoska100 2009.08.19. 10:50:39
és ugyan magyarázd már el nekem hogy találta el a másik autó a kereket a kerékjárati ívben teljesen védve a lökhárító és a karosszéria álltal úgy ,hogy semmi nyoma? Alámászott és kiflexelte ?Ahhoz hogy egy kerék kitörjön el tudod képzelni mekkora erő kell?Ha hátulról a felfüggesztéssel együtt ütötte volna ki akkor majdnem az ajtóoszlopig nyoma lenne ,plussza lökhárítón nem csak az a kis nyom lenne,hanem minimum a fele hiányozna.
IgazmondoJuhasz 2009.08.19. 10:50:43
"azta" 2009.08.19. 10:51:18
akkor sem értem, minek hívna valaki rögtön rendőrt, stb, ha tudja hogy ezzel biztos bukja a történetet - pl. a nincs kék festék a kocsin (fotóról kárszakérteni :DDD) - vagy tényleg az egész meg sem történt, a corsás kép is csak a netről lett kiollózva, azt nekem miért kellene rögtön tudnom? viszont állást is csak inkább annyiban foglaltam, hogy továbbra is életszerűbbnek tartom a poszt sztoriját, mint azt, hogy a subarust akarja "bemártani".
vagy tényleg beszoptam. ennyi.
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 10:51:58
Mert totál irreális ez a kép, a piroslámpás becsapódáshoz.:D
rajzolgassál paintben!
DonnaNyányó 2009.08.19. 10:52:20
HPL 2009.08.19. 10:52:45
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 10:53:21
okoska100 2009.08.19. 10:53:45
Te nagyom okos vagy biztosan ugye?Láttál már egyáltalán autót?Tudod mi az?vagy sikerült huszonéves fejjel leírnod néhány betűt és most örülsz?Hogy melyikünk a kretén az meg szerintem az írásodból úgyis mindenkinek lejön.
trixilw 2009.08.19. 10:53:54
@2Bálint: Mutasd már meg a festéknyomot, mert mindannyian vakok vagyunk. Ráadásul te meg azt nem akarod észrevenni, hogy a poszt beküldője azt írta, hogy a subaru NAGY SEBESSÉGGEL csapódott a corsába HÁTULRÓL. A hátul eleve nem igaz, ezt szerintem te is látod. A nagy sebességgel meg az a gond, hogy ha kitörik a kerék, akkor az oldalán nem ilyen károk keletkeznek, hanem nagyobbak. Túl sok a véletlen, a meglévő fotóról már nem is beszélve.
Bár majdnem biztos vagyok benne, hogy egy biciklis csattant bele nagy sebeséggel a corsába, kitörte a kerekét és a biciklis előrerepülés közben behorpasztotta a hátulsó lemezt. Szóval megint a biciklisekkel van baj :)
2Bálint 2009.08.19. 10:55:13
ChPh 2009.08.19. 10:56:16
DonnaNyányó 2009.08.19. 10:56:56
HPL 2009.08.19. 10:57:37
okoska100 2009.08.19. 10:57:47
Ha a kerekek ilyen gyengén lennének felfüggyesztve lépten nyomon kiszakadt kerkű autólk állnának
trixilw 2009.08.19. 10:58:24
1011001b (törölt) 2009.08.19. 11:00:10
trixilw 2009.08.19. 11:00:34
@HPL: Azért ne essünk túlzásokba, nincs is ott ködlámpa
okoska100 2009.08.19. 11:02:19
Az első futóművek és a hátsó futóművek az újabb autóknál a gyűrődőzónák kialakítása miatt máshogy néznek ki.A modern autók teljes eleje,hogy meg tudjon felelni a törésteszteknek,úgy van kialakítva,hogy mennyen szarrá mivel van hely bőven,mert az csökkenti becsapódás erejét.A hátsó futómű,és a gépkocsi hátulja ,különösképp a 3-5 ajtós modelleknél,sokkal merevebb ,erősebb mert kisebb a hely rövidebb távon kell felfogni az ütközés erejét.
Dr Kangörény 2009.08.19. 11:02:31
A posztban leírtak tehát annak ellenére igazak lehetnek, hogy a felvetéseitek jogosnak tűnnek. Viszont a személyes tapasztalat sokkal meggyőzőbb, mint amikor valaki agyalni kezd.
A posztban szereplő kocsi azért nem tört szarrá, mert bizonyos részei biztonságosabbak, mint gondolnátok, a kereke meg azért tört ki, mert az közel sem tökéletes.
2Bálint 2009.08.19. 11:02:43
valahogy így lehetett
an-dee 2009.08.19. 11:03:36
Másrészt nem tudjuk hogy a képen látható Corsának milyen sérülései voltak az állítólagos baleset elött.
A képek alapján hátulról nem nagyon jöhetett semmi, inkább kicsit oldalról.
Ami meg a kipufogó végről írt valaki, lehet hogy a 40 éves apuka használtan vett egy Corsát amin ilyen volt, és nem nagyon érdekelte. De hogy ebben egyesek még logikát is keresnek.
2Bálint 2009.08.19. 11:04:47
Dester 2009.08.19. 11:05:19
Az egyik haveromnak van egy videója arról, amikor a saját autóját padkázta meg kézifékkel (emberkedés volt, csak elnézte), ott is hasonlóan szakadt ki a hátsó kerék, mint ezen a Corsán. De nem is ment lassan... Hátulról így nekidurranni, hogy a lökhárító sértetlen marad, lehetetlen. Olyat már láttam, amikor oldalról kapott az autó akkorát, hogy kiszakadt a kerék, de annak messze nem ennyire volt összetörve a kerék körüli (fölötti) része... Én is kíváncsi lennék, hogy tudott így egyben maradni a MŰANYAG kerékjárati ív, ha nem a kerék alja kapta volna oldalról a nagy ütést.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:05:45
Ja.. A F@sz kivan az emberrel. Logikát keres, logikusan gondolkozik, figyelembe veszi a tényeket. Csak a bajnak, mi? :-))
George Jung 2009.08.19. 11:06:15
Nem az a baj, hogy egy tudatlan vagy, hanem hogy meggyőződéssel. Ezt jól érzékelteti az is, hogy nem tudsz írni, és amikor ezt megmondják, nem nem reagálsz rá, nem leírod ötször helyesen, nem kussolsz, nem azt mondod, hogy bocs, hanem még Neked áll feljebb.
Tipikus. Ez a baj az utakon is. Nem felemeled a kezed, hanem pampogsz.
Akarod tudni miért? Mert alkalmatlan vagy.
Remélem, csak voltál kárszakértő.
Nem azt mondom, hogy tudom, mi történt, és nem azt mondom, hogy nem kamu a poszt.
Csak azt mondom, hogy nem tudhatom, mert nem voltam ott. Várom, hogy megjelenlen az író, és közben szájtátva olvasom a sok tanulatlan tirpákot, aki mind rendkívül okos.
"Nincs festéknyom."
LOL
Dester 2009.08.19. 11:07:00
@an-dee: nézz körül az utakon, a langlovagok.hu-n és akkor találsz benne logikát.
George Jung 2009.08.19. 11:07:56
Hoppá! Vigyázz! Értelmesen beszélsz, és logikusakat mondasz, ez itt nem nyerő! :-)
1011001b (törölt) 2009.08.19. 11:08:09
"A műanyagnak (lökhárító) van egy olyan tulajdonsága, hogy hajlik, deformálódik, majd felveszi újra az alakját." - ez igaz a pillepalackra és a nylonra. Amiből az autót csinálják, az viszonylag rideg. Kb. két ujjnyit tudod benyomni (onnan még valóban felveszi az eredeti alakját), utána szilánkosan törik.
"Bőven elég volt 2 centit belógnia a Subi lökösének a Corsa lököse mellé, hogy éppen csak eltalálja azt a fránya kereket." - két centit az ujjammal benyomok a keréken, és nem szakad ki. :-)
Deszkás 2009.08.19. 11:08:15
2Bálint 2009.08.19. 11:08:20
valami ilyesmit képzeljetek el.
Andie 2009.08.19. 11:10:02
Na kérlek, akkor majd elmondom, mert én már igen. Ha vizszintes terepen, kb 20 centiröl kézzel nekitolod egy oszlopnak, akkor úgy, ahogy irod, behajlik, majd az öregedésétől függöen kirúgja magát, elvileg repedésmentesen. A festék jó eséllyel azért megpattan rajta.
Ha ennél nagyobb sebességgel mész neki valaminek (gyak. az autó önerővel haladva), akkor a lökős törik, reped, szilánkosra, darabokra, tépi le magával a rögzitő elemeket, viszi a lámpát, meg mindent amit akarsz.
Én legutóbb kb 5 km/h-val csúsztam bele egy előttem szabálytalankodóba, tehát igazából még 20 centi kellett volna, és meg tudok állni. Ez a 20 centi viszont elég volt, hogy komplett lökháritócsere kelljen, mert letört az összes bolha, meg 3 részre repedt szét.
Pedig ez egy 6 éves volvo volt...
trixilw 2009.08.19. 11:10:13
A rajzod akkor jó és hihető is, ha a corsa nem egyenesen állt a lámpánál, hanem ferdén és a subarus a csattanás előt még meg is csúszott egy picit balra. Ha mondjuk kézifékkel akarta magát korrigálni ökör módon. Így talán lehet. De ez is csak egy feltevés.
okoska100 2009.08.19. 11:10:44
"A sárvédő meg visszanyeri az alakját"
Ez 5-8 km/óra ütközésig igaz is.Afelett horpadnia,törnie kell(ez szabály),sőt a sárvédő és a karosszéria közt még egy hungarocellszerű anyag is van álltalában,hogy jobban tudja csökkenteni az erősebb ütközés erejét.
Ha az Opeleknek két centiméter mély ütközéskor kitörik a kereke akkor életveszélyesek az autóik.
Két cm elmozdulás ,szinte futóműállítással is korrigálható,bár ez hátul nem igazán működne.
2Bálint 2009.08.19. 11:10:50
2 centit benyomod a gumidat? Szerintem alacsony benne a nyomás....
2Bálint 2009.08.19. 11:12:05
Simet 2009.08.19. 11:12:51
Nem a futómű kiszakadása, hanem a felni rongyossága okán. Ahhoz azért kell valami erőhatás...
Haverom golfja nézett így ki, de az egy megdöntött motort kapott el.
StormST 2009.08.19. 11:13:12
daat 2009.08.19. 11:13:24
Mauzli 2009.08.19. 11:13:48
2Bálint 2009.08.19. 11:14:32
2Bálint 2009.08.19. 11:15:19
2Bálint 2009.08.19. 11:15:58
Deszkás 2009.08.19. 11:16:12
HPL 2009.08.19. 11:16:21
trixilw 2009.08.19. 11:16:27
2Bálint 2009.08.19. 11:17:16
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:17:25
2Bálint 2009.08.19. 11:18:19
okoska100 2009.08.19. 11:19:05
Az írásaid hidd el tökéletesen minősítenek.Te vagy az utaak arrogán tolakodója,aki mindenkinél okosabb,aki tökéletes és aki a viccet egyáltalán nem ismeri mert ő a kemény ,sportos,másokat leszaró,úrvezető.
Ja és aki természetesen hibátlan a helyesírásban is.Meghajolok előtted barátom TE VAGY A CSÚCS !!! Kérlek írd meg mikor merre fogsz közlekedni ,mert szívesen készítenék a nagy magyar sofőrről egy oktató videót had tanuljon a sok parasz vezető aki hozzád még mikrométerrel sem mérhető!!!
Mégeszer TE VAGY A KIRÁLY!!! és bocs ,bocs ,bocs,bocs,bocs
Regonzz 2009.08.19. 11:19:50
trixilw 2009.08.19. 11:20:06
2Bálint 2009.08.19. 11:21:59
Jézusom, egy értelmes ember!
trixilw 2009.08.19. 11:22:14
Deszkás 2009.08.19. 11:23:47
Simet 2009.08.19. 11:23:55
Menj ki és rugdosd meg a felnit. Kiváncsi vagyok elhajlik-e. :)
daat 2009.08.19. 11:24:27
2Bálint 2009.08.19. 11:24:35
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:25:34
HPL 2009.08.19. 11:25:43
Deszkás 2009.08.19. 11:25:59
2Bálint 2009.08.19. 11:26:31
okoska100 2009.08.19. 11:27:25
Köszöntünk új kárszakértők királya,most már pontosan tudjuk mi történt!
Mégegyszer kössz ,mert szar lett volna a hétvégém,ha nem írsz ide véleményt!
A pontos tömege egyébként 1505 kg,de sebaj megírtad a tutit.Tudsz kb 200-600 kiloponttal rugdosni ?(ekkora felületi nyomás kell a kerék középponttól legalább 8-10 cm re valamelyik irányba ,ahhoz ugyanis hogy a kerék kiszakadjon) Kemény vagy igazi cseknorisz!
Regonzz 2009.08.19. 11:27:31
2Bálint 2009.08.19. 11:28:00
Deszkás 2009.08.19. 11:28:14
Simet 2009.08.19. 11:28:35
Gumidefekt+felni ronygyolódás. Egy érintőleges ütközésnél úgy, hogy a kocsi oldala nem sérül.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:28:49
StormST 2009.08.19. 11:29:25
2Bálint 2009.08.19. 11:29:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:30:45
A képet meg szerintem sem a postoló készítette, mivel életében nem látta ezt a subarut...
2Bálint 2009.08.19. 11:30:53
daat 2009.08.19. 11:31:30
Andie 2009.08.19. 11:32:06
1. akkor letépte volna a hátsó sárvédő lemezt
2. nem üti ki a kereket.
Ahhoz, hogy a kereket igy eltalálja (egyébként mivel? hisz a subinak is ott lent kereke van, ill a lökős alja), ahhoz jócskán 5-10 centivel a külső kerékéltöl beljebb kell végigszántani a kocsi oldalát. Azt meg már nem ússza meg a löksi.
Érted-e? :)
2Bálint 2009.08.19. 11:32:31
ChPh 2009.08.19. 11:33:42
Meséltem, hogy parkolásnál beljebb tolták a hátsó perememet, igaz nem 2%-os volt a fedés, hanem mondjuk 30-60 közt valahol. A felnihez hozzá sem értek, a perem meg ment beljebb vagy 10 centit
ok, az enyém nem corsa és nem műanyagból van...
Regonzz 2009.08.19. 11:35:54
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.19. 11:36:06
A lökös pedig meglepően rugalmas, bárki bármit is állít. Én telibe vágtam hátulról egy Mondeo kombit egy Swifttel még 2001-ben. Utána a géptetőn kellett ugrálnom, hogy kilássak, illetve elmehessek az út közepéről (mert úgy felpúposodott elém), de a lökös ennek ellenére fenn maradt. Ja, meg a sárvédőt kellett megrángatnom kicsit még, hogy kormányozni tudjak.
Amikor ugyanezzel a kocsival fának tolattam, akkor a lámpám betört, a szélvédő berobbant és a hátsó ajtó is meggyűrődött, de a lökösön csak egy kis vékony festéklepattogózás mutatta, hogy történt valami. Mert visszaugrott...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:36:37
George Jung 2009.08.19. 11:37:16
Hagyd a picsába, az életben nem fogsz megértetni velük semmit.
Hol vagy, Dániel?!?! Gyere elő! Van egy csomó kérdésünk.
(Mondjuk a 160 kommentet úgyse olvassa végig...:-) )
Andie 2009.08.19. 11:37:34
De. A horpadás kb egy 5, max 10 km/h-s ütközést enged meg, ettől nem megy igy el a kerék, hacsak már előtte nem volt törött. Ugyanakkor a subinak továbbra is a kerék magasságában müanyag elemek vannak, amik nem törik ki a kereket. Ami kitöri, az már jóval beljebb van a motortérben, alvázon, akkor
1. a corsa fél hátulja eltünik
2. a subi se hajt el.
2Bálint 2009.08.19. 11:38:55
George Jung 2009.08.19. 11:40:12
Figyelj, mindárt jönnek a kárszakértők, hogy nem jól törted össze az autódat, és ha esetleg ne ad'Isten mégis igazad van (amit nem mondunk ki), akkor meg egy szimpla béna fasz vagy, hogy állandóan össze-vissza töröd a szettet.
És különben is! Mi az, hogy az egész hátsó negyed sérült? Kézifékezett, elbaszta, aztán még jól meg is rugdosta az autót, most meg rágalmaz. Hát nem érted???
2Bálint 2009.08.19. 11:40:21
SzLacika 2009.08.19. 11:40:22
Micsoda szerencse, hogy ennyi okos ember van itt, ezért szeretek én ide járni :)
2Bálint 2009.08.19. 11:41:15
okoska100 2009.08.19. 11:41:28
A sok koccanás miatt kissé félve száltam ki a gépemből,de körüljárva boldogan tapasztaltam,hogy még egy horpadás sincs rajta.
Tanulság:a sok ostoba vezető miatt kell Abrams tankkal közlekedni, a városban
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.19. 11:41:48
1. Szerezzetek egy autót és nézzétek meg közelről
2. Fizikaórán sem árt részt venni
3. Ha mindez megvan, törjétek össze és csodálkozzatok :D
+1 Na, ekkor hallgassátok végig a többi "szakértő" fórumtársatokat, hogy "azt így nem lehet" :P
2Bálint 2009.08.19. 11:41:49
HulyeReklamok 2009.08.19. 11:42:08
A corsa letolatott egy beton virágágyást. Azt a köztérre kihelyezhető, kocka alakú fajtát.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:45:50
Esetleg egy tank csövével. De nem egy olyan gömbölyűvel, mit ez a subi.
HulyeReklamok 2009.08.19. 11:47:42
2Bálint 2009.08.19. 11:47:57
2Bálint 2009.08.19. 11:49:40
wolves84lb 2009.08.19. 11:52:18
Sőt, egyszer én is találtam el egy macisajt alól kikanyarodó F Astrát, szerencséjére a kerekénél...az kitört, az enyém rövidebb lett 20 cm-rel (lámpák, spoiler), de lábon hagyta el a helyszínt, még a hűtő sem lyukadt ki.
Szal bármi meglehet...ez nekem inkább a Clio-Corolla esetre hajaz, a hátulról való ütközés nem annyira életszerű, akkor azért több minden törne. De oldalról simán megtörténhetett...
svejk_a_derék_katona 2009.08.19. 11:52:58
HulyeReklamok 2009.08.19. 11:53:22
Egyszerűen nincsen olyan szituáció, hogy a Subaru járóképesen hagyjon el egy ilyen szituációt.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 11:54:28
Az átlót vaszeg a padkázástól kiment futómű csinálta, a függőlegest pedig valszeg az, hogy volt egy villanyoszlop a padkán. A subaru eleje egyre jobban nem illik ide. Hogy tudna egy HÁTULRÓL, NAGY SEBESSÉGGEL érkező szintén múanyag(!!!) elejű kocsi ilyen szép, henger alakú függőleges horpadást gyártani? Egy húzás, karcolás jobban illene ide.
HulyeReklamok 2009.08.19. 11:56:24
Regonzz 2009.08.19. 11:57:27
pink75 2009.08.19. 11:57:32
a lényeg, hogy ismerős a bal elejével elcsípte a szabálytalankodó bal hátulját
végeredmény:
ismerős autója azóta rohad, gazdasági tk., a másiknak meg éppen csak kiugrott a helyéről a hátsó, műanyag lökhárítója
annak ellenére nem fizetett a biztosító, hogy a szabálytalankodó elismert mindent
2Bálint 2009.08.19. 11:58:31
HulyeReklamok 2009.08.19. 11:58:50
HulyeReklamok 2009.08.19. 12:00:14
2Bálint 2009.08.19. 12:00:40
pink75 2009.08.19. 12:01:16
mondanom sem kell, a subarus hibázott, sőt, talán már nem is hiba az ilyen, a lényeg: a swiftben minden összetört, de még a csomagtartóban a doboz tejek is, a sofőrt ki kellett vágni, új arc, minden, a subarus meg akár haza is mehetett volna
George Jung 2009.08.19. 12:01:22
Nem vagyok meglepve (nekem is volt ilyen).
Milyen indokkal nem fizet a biztosító?
Regonzz 2009.08.19. 12:02:01
StormST 2009.08.19. 12:02:08
2Bálint 2009.08.19. 12:04:04
twentyone 2009.08.19. 12:04:36
a matiz, látva h a láncreakciót ő indította el, korrektül félreállt. felmértük a károkat. az oktávos gyerek egyből nekem esett h ki haladt előttem, láttam e a rendszámát? mondom te voltál előttem, igy is volt. Azért kérdezte ezt a kolléga, MERT AZ OCTAVIÁNAK A HÁTULJA IS GYŰRŐDÖTT!!! A hátulján Nem volt másik kocsi ütközésnyoma, csak a lökhárító és a csomagtérajtó körüli illesztések deformálódtak.
kolléga kissé hitetlenkedve nézett rám, az irodában is furcsállották az állításomat, de énrám se lehetett fogni mer az általam hajtott fábián se volt 1 karc se. Sztem 1xűen az az magyarázat, h az octavia egy kategóriájában olcsó autó, tehát az anyaggal is spóroltak, és a gyűrődési energia hátra elvezetődött. amúgy ezeket az autókat eladásra vittük, nekem meg az volt az 1. napom a cégnél.
StormST 2009.08.19. 12:04:42
2Bálint 2009.08.19. 12:05:27
pink75 2009.08.19. 12:06:13
engem hívott ismerős, hogy fényképezzek, mert épp a ház körüli 5. körét tette meg, hogy találjon parkolóhelyet végre
tényleg, talán még meg is vannak a képek vhol
2Bálint 2009.08.19. 12:08:56
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 12:11:02
Akkor már csak azt nem értem, hogy miért nem olyan műanyagból csinálják a felnit is, ha az ennyivel keményebb? .-) A többi futómű alkatrészről nem beszélve...
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.08.19. 12:13:23
www.langlovagok.hu/html/galeria/3528.shtml
Yoli87 2009.08.19. 12:13:48
:-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D :-D
2Bálint 2009.08.19. 12:14:01
Yoli87 2009.08.19. 12:15:16
George Jung 2009.08.19. 12:16:58
Hidd el: átérzem, nálam ugyanez.
Hogy mindez miért?
Mert az "okoskához" hasonló kárszakértők végzik a tanfolyamaikat.
pink75 2009.08.19. 12:17:27
más kérdés, hogy egy motor kisebb felületen találkozott a golffal, gondolom, nagyobb sebességgel, nem csoda, ha begyűrte - meg azért a golf2 és a corsa között van pár év
2Bálint 2009.08.19. 12:20:02
isti77 2009.08.19. 12:20:34
Bekormányzott első kereket még csak-csak el lehetne találni így, de hátsót nem nagyon.
Az pedig, hogy mellékelt egy képet az állítólagos másik félről, ami még az állítólagos eset előtt történt, nem bizonyít semmit, azon kívül igen furcsa. Miért fényképezted le a baleset ELŐTT? Ennyire tetszett? És pont az az autó talál meg, amiről "véletlenül" korábban lőtt egy képet? Na ne.
Ez egy önálló szám volt, más réstvevője nem volt, valószínűleg jabranckodni akart a "károsult", és nekicsapta valaminek úgy, hogy a futómű megadta magát.
Én még soha nem okoztam balesetet, főleg nem cserbenhagyással, de ha okoznék is ilyet, biztos nem a baleset helyszínétől belátható távolságban, "szem előtt" állnék meg vizsgálgatni a sérüléseket az autómon, hanem jó messze, ha már a menekülést választottam.
2Bálint 2009.08.19. 12:20:48
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.19. 12:21:33
:DDD
2Bálint 2009.08.19. 12:21:43
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 12:21:59
Regonzz 2009.08.19. 12:23:01
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 12:23:26
StormST 2009.08.19. 12:24:37
2Bálint 2009.08.19. 12:24:42
isti77 2009.08.19. 12:25:30
Na jó, talán...
2Bálint 2009.08.19. 12:25:38
pink75 2009.08.19. 12:25:50
2Bálint 2009.08.19. 12:26:41
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 12:26:51
smatte 2009.08.19. 12:27:58
Deszkás 2009.08.19. 12:28:01
smatte 2009.08.19. 12:28:35
Deszkás 2009.08.19. 12:28:39
2Bálint 2009.08.19. 12:29:25
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 12:29:49
sportgeza.hu/sport/2009/08/19/raliauto_csapta_el_a_vadlovat/
asszem evo, 140el elb*szta a lovat, és ment lazán tovább.
2Bálint 2009.08.19. 12:29:58
2Bálint 2009.08.19. 12:31:13
2Bálint 2009.08.19. 12:31:55
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.08.19. 12:34:42
a lényeg az, hogy a másik autón egyértelműen látszik, hogy hátulról kapott, a lemezek is olyan irányban hajlottak meg. a corsába a mellékelt fénykép alapján senki nem ment bele hátulról, főleg nem nagy sebességgel.
még ha a corsa lökhárítója valami csodaanyagból készült volna is, ami egy másfél tonnás autó legalább 50 km/h-s becsapódását nyom nélkül (deformálódás, karc, festéklepattanás, stb.) nélkül elviseli, a rendszámon azért látni kéne, hogy kapott hátulról. az ablaknak meg minimum ki kellett volna robbannia.
arról sem szabad megfeledkezni, hogy a subaru első lökhárítójának a legjobban kinyúló részei (amikkel ütközik, ugyebár) a corsán az oldalsó díszcsík magasságában, vagy inkább még följebb vannak. tehát ha mégis hátulról kapta volna el, akkor sem tudta volna a corsa hátsó lökhárítója hárítani az egész ütés, nyomódott volna a hátsó ajtó is.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 12:36:12
@Lakatos Baltazár: Az egy körbecsövezett Raliautó volt. :-)
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 12:37:18
belakis 2009.08.19. 12:38:44
2Bálint 2009.08.19. 12:38:45
2Bálint 2009.08.19. 12:39:52
smatte 2009.08.19. 12:41:33
HulyeReklamok 2009.08.19. 12:42:16
belakis 2009.08.19. 12:43:02
2Bálint 2009.08.19. 12:43:25
StormST 2009.08.19. 12:43:33
belakis 2009.08.19. 12:43:45
2Bálint 2009.08.19. 12:43:56
belakis 2009.08.19. 12:44:48
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 12:45:18
Ne haragudj, de ez egyre rosszabb.
Yoli87 2009.08.19. 12:45:34
HulyeReklamok 2009.08.19. 12:46:05
Yoli87 2009.08.19. 12:46:30
HulyeReklamok 2009.08.19. 12:48:01
mr_x 2009.08.19. 12:54:29
Ha ennél nagyobb sebességgel mész neki valaminek (gyak. az autó önerővel haladva), akkor a lökős törik, reped, szilánkosra, darabokra, tépi le magával a rögzitő elemeket, viszi a lámpát, meg mindent amit akarsz.
Én legutóbb kb 5 km/h-val csúsztam bele egy előttem szabálytalankodóba, tehát igazából még 20 centi kellett volna, és meg tudok állni. Ez a 20 centi viszont elég volt, hogy komplett lökháritócsere kelljen, mert letört az összes bolha, meg 3 részre repedt szét.
Pedig ez egy 6 éves volvo volt..."
Akkor mondok neked mast. Szinten par eves volvo.
Szembejovo mondeo keresztbe kanyarodott elottem, en satu de lattam hogy ez bizony B-oszlop lesz igy felrekaptam a kormanyt. A feneket kaptam el es az utkozes utan csusztam meg egy autoszelessegnyit mikozben kattogott az abs.
Az eredmeny: a mondeo lokharitoja szabalyosan felrobbant, a volvo lokharitojan, oldalan es a fenyszoron par szabad szemmel alig lathato feluleti karcolas, meg egy bolha megszokott. (kesobb a szerviz is igazolta hogy semmi egyeb kar).
Festeknyom a mondeorol egy alig lathato par mm hosszu csik az gyik karcolas melyen a lampaburaban.
Pedig azert volt sebesseg hogy meg 2 meter kellett a megallashoz.
Szoval megfeleo szogben es szerencsevel a kocsi nem karosodik nagyon.
Par napra ra fonokom q7-nek nekitolatott egy kocsi a parkoloban lepesben haladva, az lokharitocsere lett, bar elso pillantasra nem latszott nagynak a kar.
szürke_tag 2009.08.19. 12:54:42
Honnan tudtad előre, hogy le kell fotózni a subarut? Csak úgy általában szoktál fotózni autókat, hátha jól jön még a fotó?
Ez mese és semmi más
Deszkás 2009.08.19. 12:57:26
Deszkás 2009.08.19. 13:00:02
HulyeReklamok 2009.08.19. 13:00:17
Dester 2009.08.19. 13:00:50
HulyeReklamok 2009.08.19. 13:01:18
imittto 2009.08.19. 13:07:03
HulyeReklamok 2009.08.19. 13:08:16
Deszkás 2009.08.19. 13:08:29
Regonzz 2009.08.19. 13:08:43
2Bálint 2009.08.19. 13:09:02
kp2 2009.08.19. 13:10:38
2Bálint 2009.08.19. 13:11:53
belakis 2009.08.19. 13:11:59
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 13:12:30
randomuser1 2009.08.19. 13:13:32
HulyeReklamok 2009.08.19. 13:13:54
Andie 2009.08.19. 13:16:09
Akárhogyis, örülök, hogy megúsztad!
Andie 2009.08.19. 13:18:15
Nyilván közös nevezőt igy nem fogunk elérni :)
StormST 2009.08.19. 13:19:29
Normális vagyok? 2009.08.19. 13:24:38
Deszkás 2009.08.19. 13:26:39
fundaluka 2009.08.19. 13:26:49
Deszkás 2009.08.19. 13:27:31
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.08.19. 13:28:35
ez bizony padkázás.
ahogy a kerék most áll, kb. 9 óránál lett elkapva a padka, aztán a kerék leeresztett/lecsúszott a felniről, és ahogy az autó tovább gurult a padkán, de már nem a gumin, hanem a felnin, meghajlott kifelé a felni a pereme, 9 és 6 órás pozíció között (óramutató járásával ellentétes irányban, mivel a kerék így forog), majd a további részen össze-vissza görbült a felni pereme, talán mert visszaesett a padkáról az úttestre. lehet, hoyg ekkor tört ki a kerék is.
ami biztos, hogy az a felni úgy sérült, hogy közben gurult a kerék, de nem azért, mert meglökték hátulról az autót. ha meg oldalról találták volna el, és így törik ki a kerék, akkor az már nem nagyon gurult volna.
egyébként én nem látok fél millió forint kárt az autón, sem totálkárt. gazdaságit sem, mert ez max. 150 ezer forintból javítható, nem kell elemet cserélni.
Deszkás 2009.08.19. 13:29:23
YZ 2009.08.19. 13:33:49
ChPh 2009.08.19. 13:34:17
i41.tinypic.com/2lnjpuf.jpg itt csak egy nő fejel meg egy ajtót, a horpadást nézzétek, thx...
munci66 2009.08.19. 13:35:54
Csak egy kérdés: Mi a tippetek, mitől törött kifelé a Corsa kereke? Tudom, már mozgatták, de akkor is. SzVSz a kerék egyik pontja sincs az eredeti helyénél beljebb, csak kijjebb.
Mintha bentről nyomták volna kifelé a kereket. Pl: egy kanyarban a két kerék kerék közéről elkapott valamit. De akkor mitől sérült így a felni?
Nem értem. A posztoló alapfeltevése hihetetlenül hangzik, a magyarázatok is kicsit a levegőben lógnak. De más lehetőséget is nehezen tudok elképzelni.
Tisztelettel, Münci
Regonzz 2009.08.19. 13:37:35
ChPh 2009.08.19. 13:37:58
Regonzz 2009.08.19. 13:39:37
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.08.19. 13:46:58
a padkázáson kívűl szóba jöhet még egy extrém kátyús találkozás is, de akkor nem a subarust keresnék, hanem a közútkezelőhöz mennének be kártérítési igénnyel...
munci66 2009.08.19. 13:50:34
Ha neki mész a padkának, akkor az autó halad előre, a padka áll. A kerék a csapágy, mint középpont körül fordul. A padkával ütköző része beljebb kerül, a vele "szemben" lévő része meg kifelé hajlik. Elméletileg :-) (lás a korábban csatolt oldalon [http://www.langlovagok.hu/html/galeria/3528.shtml] a piros Golf bal hátsóját) Én is ezt tapasztaltam, amikor a subarummal :-) egy kanyarban kicsúsztam.
Tisztelettel, Münci
ChPh 2009.08.19. 13:52:11
mr_x 2009.08.19. 14:03:56
Ebben biztos vagyok :-)
Csak arra akartam kilyukadni, hogy hatlmas erovel is lehet olyan eset amikor nem torik minden.
", vagy nem ugyanolyan anyagból van a lökháritónk :)"
Ez is elofordulhat. Az S60-nal a 2005-os facelift-nel
tobbek kozott a lokharito anyagat is megvaltoztattak, hogy kisebb utkozeseket (ha jol emlexem 3-4 km/h sebessegig) rugalmasan elnyelje. Ez pont az a tipikus "nekikoccantam a korlatnak a parkoloban) eset.
"Akárhogyis, örülök, hogy megúsztad!"
Hat meg en, raadasul a biztosito is fizette a lokharito es az elso elem fenyezeset meg a lampa cserejet :-) Azota is ugy van es azota sem latszik, a penzt meg eltettem :-)
Andie 2009.08.19. 14:08:47
A biztositó nálam nem jáccott, mert a vétkes elhajtott, akibe meg belementem, egyértelmü, hogy "követési távolság be nem tartása" miatt vétlen volt, tehát én lettem igy a primary vétkes. Festéssel, mindenestöl 150-be fájt, zsebből, -2 bónuszmanusz.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.19. 14:09:17
Mire nem jó a net :)
Amúgy az gondolom jól fog működni az EU és a magyar sündőrség, és kurvára nem fogják megvágni a Subarust.
Na persze ha igazoltatnak és nincs izzókészleted, akkor hihetetlen akcióképesek...
(A Subrusnak pedig kívánom, hogy a kocsiját nézze be valami IFA közelről...)
efhábé 2009.08.19. 14:10:34
Hogy értsd a dolgot, próbálj meg egy műanyagdarabot kettétörni, aztán egy vasdarabot.
HulyeReklamok 2009.08.19. 14:11:31
Dr. Tom 2009.08.19. 14:12:16
okoska vazz, hol voltál te kárszakértő és mit szakértettél?
Matchboxokat aprajafalván?
Ülj le, egyes!
2Bálint 2009.08.19. 14:13:22
EBOA (törölt) 2009.08.19. 14:13:56
Egyszer én is ott hagytam egy Szutyukist, mert összeszólalkoztunk a dugóban aminek az lett a vége, hogy a bal első lökhárítóm kicsit meghúzta az oldalát. Akár adhattam is volna neki betétlapot, de úgy gondoltam, hogy nem érdemli meg, ezért aztán fenyegetett mindennel, rendőrrel, stb. jött is utánam egy darabig, hogy hova megyek. Persze gyorsan lemaradt, aztán azóta sem (sok év) hallottam felőle, pedig neki is meg volt a rendszámom. Gondolom nem olyan könnyű a rendőrséget rávenni ilyesmi nyomozásra...
Talán ha itt személyi sérülés is történt, akkor segítőkészebbek. De itt m,eg ráadásul külföldi autóról van szó, a szlovákok meg gondolom semennyire nem segítőkészek mostanában...
Dester 2009.08.19. 14:17:47
A80 2009.08.19. 14:23:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.19. 14:25:50
Sajnos mind a két eset simán elképzelhető. (Nincs Subarus, ill. van, és tényleg lelépett).
munci66 2009.08.19. 14:26:34
Írtam is, hogy az autót már mozgatták, ezért nem biztos a véleményem. Eddigi tapasztalataim alapján nem értem, hogyan lehet ez. A kerék a csapággyal valamilyen összeköttetésben maradt (nem esett le, forgott vagy csúszott a mozgatásnál), mégis ilyen a helyzete. Mintha az egész felfüggesztés kijjebb jött volna. De nem tudom, ez hogyan lehet.
Nekem nincs nagy tapasztalatom ilyen ügyekben, de azt tudom, hogy a gyakorlat sokszor -a nem minden lehetőséget kimerítő- elmélettel ellentétes eredményt szül. Ha valaki nagy tapasztalattal a háta mögött azt mondja, hogy lehet ilyen, vagy csak egy ilyenről tud, de azt saját szemével látta, elhiszem Neki!
Azt én is látom, hogy az alapsztori erősen sántít.
Tisztelettel, Münci
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.08.19. 14:26:43
Yoli87 2009.08.19. 14:28:47
George Jung 2009.08.19. 14:28:56
"A jelek szerint nincs is semmilyen Subarus".
Miért is?
Mert itt ezt mondják az okosak?
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.08.19. 14:29:51
"Érintőlegesen történt az ütközés. A műanyag behajlott, kereket kiütötte, a kiütött kerék megrogyasztotta a sárvédő elemet."
na most akkor a műanyag lökte ki a kereket, vagy nem?
ChPh 2009.08.19. 14:37:27
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.08.19. 14:44:10
más: én tháliával kaptam oldalba egy ford escortot pár éve, nekem csak a motorháztető sérült, neki kitört a kereke, lámpája, leszakadt félig a lökhárítója. 30 ezerből megúszta a javíttatást (ő nem adta meg az elsőbbséget).
imgfrm.index.hu/imgfrm/5/0/2/7/BIG_0003975027.jpg
ja, keressetek rajta festékfoltot.
George Jung 2009.08.19. 14:50:35
Mert nem értesz hozzá.
Itt kárszakértők vannak, érted, KÁRSZAKÉRTŐK.
Ha nincs festékfolt, akkor vagy nem Te voltál, vagy nem ezzel az autóval, vagy csak simán kamuzol.
Egyébként mit csináltattál ezen 30k-ért?
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.08.19. 14:56:34
mr_x 2009.08.19. 15:12:20
Nem valtozott sokat, a fenyszoro-torlo eltunt, helyette spriccelo van ami kiemelkedik amikor spriccel es ugy marad ha belefagyott a viz :-), a lampa belseje szogletes, kromcsik a lokhariton es kb ennyi.
Belsoleg a pohartartofedel rolos lett, mas nem nagyon valtozott, a radion megmaradt ugyanaz a vacak visszatukrozodo kijelzo amit polarizalt napszemuvegben egyaltalan nem latni csak kicsavart nyakkal.
"A biztositó nálam nem jáccott, mert a vétkes elhajtott"
Na ezert van nekem kamera beszerelve ami megorzi az utkozes elotti 15 mp-et es 5-ot utana. :-o
Andie 2009.08.19. 15:24:31
A polarizált szemcsis rádiódisplayen jót nevettem, tisztára mintha én irtam volna :) - ámbár 2 hete összetörtem a polaroidomat, úgyhogy mostmár jól látom :(
Az a kamera engem is érdekelne, ez valami spéci cucc, vagy igy lehet kapni? Honnan tudja, mikor ütköztél? És hogy veszi fel az előtte 15 mp-et? :) Várj, némi logikával : valami memória van benne, amire FIFO módszerrel 5 percet képes rögziteni?
gmower (törölt) 2009.08.19. 15:25:31
Szerintem erősen kétséges, hogy másik jármű is szerepet játszott ennek a sérülésnek a keletkezésében. Én egyszer végignéztem egy nagyon, de nagyon béna lányt, amint 2x1 sávos úton közeledett a két sávot elválasztó járdszigethez (egész pontosan onnan teljesen szeparáltak a sávok több száz méteren át), és amikor a jobbra terelő táblát észrevette, valami érdekes indíttatásból "átsorolt" a szembe sávba. Aztán rájött a hibára, jobbra rántott a kormányt, majd jött a felismerés, hogy már nem tud visszatérni a sávjába, ekkor balra rántott egyet a kormányon, és a jobb hátsó kerekével elkapta a padkát (a sebesség kb. 40 km/h lehetett). Még ment úgy 50 métert a szembesávban, mire megállt. Na azon az autón pontosan ilyen sérülések voltak, csak még defektet is kapott. Rögtön ez az emlék ugrott be, amikor megláttam ezt a képet :)
De tegyük fel, hogy volt másik autó is, akár az a képen szereplő, egyébként gyönyörű Subaru. A posztoló állításait így sem hiszem el teljesen, mert egyrészt nagy sebességről biztosan nem volt szó, maximum 20-30 km/h (a becsapódás pillanatára értem), de lehet még kevesebb.
Másik autóval való ütközést csak úgy tudok elképzelni (ha maradunk annál, hogy hátulról érkezett), hogy az érkező hátsó autó sofőrje a kormányt jobbra kitekerte már korábban (nyilván az ütközés elkerülése érdekében), és a bal első kerekének a kasztniból kiálló része tépte ki a helyéből a Corsa jobb hátsó kerekét. A Corsa hátsó lökhárítóján látható kis sérülést maga a gumi okozhatta, ami viszont nagyjából lecsúszott róla, ezért ilyen kicsi ott a kár. A hátsó kerék kitépése a két autó felnijének összeakadásával jöhetett létre, ami a kifele görbülést is jól magyarázza. A kasztni többi sérülését pedig okozhatta maga a kiszakadó kerék.
És akkor itt jön képbe a sebesség kérdése. Ha nagy lett volna a sebesség, akkor egyrészt a Corsa hátulja balra, eleje jobbra mozdult volna, ami miatt a Subaru végighúzta volna az egész jobb oldalát, és a tükröt most biztosan nem lehetne így behajtani :) Másrészt a Subaru meg balra fordult volna el, ami meg a további ütközések szögét is emelte volna.
De akár jöhetett nagy sebességgel is a Subarus, ekkor viszont két másik állítás nem igaz: nem volt piros a lámpa (különben nem jön ugye nagy sebességgel...), és a Corsa nem állt (hogy a sebességkülönbség azért alacsony maradjon). Ekkor ugyanígy lejátszódhatott csak épp a Corsás sávváltáskezdése miatt történt a baleset (ez gyönyörűen magyarázná az alacsony becsapódási szöget) Ekkor persze felmerül a kérdés, hogy miért mentek el?
Szóval én nem tartom elképzelhetetlennek, és ha valóban volt kint rendőr, akkor szinte biztosan igaz is (mozgásképtelen járművel nehéz baleseti helyszínt kreálni a rndőrök kedvéért). Egy biztos, ha valóban így történt: a Subarunak százszor jobb a kerékfelfüggesztése :D
De nekem valahogy akkor is a padkázás tűnik a valószerűbbnek :D
George Jung 2009.08.19. 15:32:02
@SilentSound:
Szerintem Te egy nagy svihák vagy, és csak rá akarod kenni szegény szlovákra.
Nem lehet, hogy Te megpadkáztad ezt az autót?!
George Jung 2009.08.19. 15:32:53
Ha tippelnem kéne, hogy ezt valaki végigolvassa-e, azt mondanám, hogy nem.
imittto 2009.08.19. 15:41:20
eset 1: Bajcsin hajnalban állok a piros lámpánál, közel-távol nincs másik autó, én az út közepén, a legbelső sávban jól kivilágítva. Egyszercsak fékcsikorgás és már ugrik is az autó előre...micrás kishölgy azzal kezdte hogy "bocs, nem láttalak"
eset 2: Hungária-Kerepesi kereszt, Lágymányosi felé nagyívben kanyarodó, piros lámpánál állás. Favorit ugyanúgy mint anno a micrás kishölgy. Ő azzal kezdte hogy "Elnézést, nem figyeltem"
Az hogy piros a lámpa még nem jelenti hogy a másik is látja....
(jobbkezet nem megadó Lagunás doktornő volt a kedvencem...kiszálltunk, kiszállt a 6 éves forma fia és mondta neki hogy "Mondtam anyu hogy lasan mert jobbkezes...")
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 15:42:34
Ferre 2009.08.19. 15:43:35
a sok okosnak NEM KIVANOK semmit reagalni,mert annyi hulyeseget irtatok le hogy az dobbenet. aki nem hiszi,hogy igy tortent besetal a hungari koruton a kozlekedes rendeszetre es megkerdezi toluk. mivel volt helyszineles minden.
mivel a subarut egy heten keresztul kerestuk. ig lettek fotok is rola.
Az impreza tulaja megvan. Jelentkezett meg vasarnap. Ma voltunk a rendorsegen elismerte a dolgot.
Andie 2009.08.19. 15:47:28
Én is szeretek hosszú, részletes kommenteket irni. Igyhát azon az állásponton vagyok, hogy ha már valaki megtisztelt azzal, hogy ide beirta, én megtisztelem azzal, hogy elolvasom. Igy aztán elsőzésekről is lemaradok, sőt, soxor mire végigolvasom a kommenteket (mindig frissitgetve persze), és eljutok odáig, hogy énis beirok, már a kutya se látogatja a topicot :)
Andie 2009.08.19. 15:49:26
Legalább annyival megtisztelnél minket, hogy leirod, hogyan történt. Mert amint olvashattad, 2 ember kivételével senki nem birja elképzelni, hogy úgy, ahogyan a postban állitják.
George Jung 2009.08.19. 15:49:33
Végre! Welcome! És még normálisnak is tűnsz. Hurrá.
Hol tart az ügy?
Miért ment el?
Most akkor örülünk?
@Andie:
Tévedtem. Mea culpa. :-)
mr_x 2009.08.19. 15:52:24
Sima ezust szinu lefele hajlo kipufogoval. Semmi extra csak teli csomag (fenyszoromoso meg futott ules) meg tolatoradar, ill az indexegoket ezust szinure csereltem :-)
"A polarizált szemcsis rádiódisplayen jót nevettem, tisztára mintha én irtam volna :) - ámbár 2 hete összetörtem a polaroidomat, úgyhogy mostmár jól látom :("
Szemuveg nelkul meg azert enm latszik mert veszettul tukrozodik.
"Az a kamera engem is érdekelne, ez valami spéci cucc, vagy igy lehet kapni? Honnan tudja, mikor ütköztél? És hogy veszi fel az előtte 15 mp-et? :) Várj, némi logikával : valami memória van benne, amire FIFO módszerrel 5 percet képes rögziteni?"
www.roadscan.co.uk
Folyamatosan rogziti a kepet es az xyz gyorsulast, aztan ha atlep egy beallitott hatarerteket akkor csipog es menti az utolso 15 mp-et meg utana meg 5-ot (ill gombnyomasal is lehet inditani a mentest).
10 esemenyt tud tarolni utana felulirja a regebbieket.
Ha kell beledugsz egy usb tarolot es kiirod ra a tarolt felveteleket.
Az alap 0.4g gyorsulasra nekem allandoan csipogott egy izmosabb gaz, fek vagy kanyarodasnal, most 1g-re van allitva es csak veszfek meretu lassulasnal indul a mentes, a 163 lovacska meg nem tud 1g gyorsulast muvelni :-(
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 15:53:36
Ferre 2009.08.19. 15:54:24
Dester 2009.08.19. 15:55:30
Ferre 2009.08.19. 15:56:19
xaba99 · http://landf.blog.hu 2009.08.19. 16:00:55
1.) nem hátolról lett elkapva a corsa
2.) nem nagy sebességgel volt a csatt
bár ez már 3-4 napja is nyílvánvaló lehetett, amikor a postot küldted. de gondolom úgy érezted, hogyha nem dramatazilálod túl a dolgot, akkor nem kerül ki a post.
gratulálok.
gmower (törölt) 2009.08.19. 16:05:16
@Andie: Köszönöm, nagyon jólesett :)
Ferre 2009.08.19. 16:06:08
Andie 2009.08.19. 16:06:28
200 lónál hány g-re állitsam :)))
@Ferre: Értem. Hát igy már azért több minden világos.
Ferre 2009.08.19. 16:07:26
Andie 2009.08.19. 16:07:30
Ferre 2009.08.19. 16:08:52
Ferre 2009.08.19. 16:09:36
Andie 2009.08.19. 16:13:42
George Jung 2009.08.19. 16:21:38
És még mindig!
Pontokba szedi, próbálkozik, bizonygatja.
Izzadj vért, nehogy elkussolj! Isten ments!
mr_x 2009.08.19. 16:25:09
Kulonben 300 GBP :-(
Lehet beszerezni masfajtat kicsit olcsobban is, en megvetel utan jottem ra.
Van olyan ami 20 percet vesz folyamatosan amig be van kapcsolva aztan felulir es van olyan ami a gps adatokat is rogziti.
Blogger Géza 2009.08.19. 16:27:51
Ferre 2009.08.19. 16:31:35
Blogger Géza 2009.08.19. 16:31:48
Ferre 2009.08.19. 16:41:37
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.19. 16:53:44
Blogger Géza 2009.08.19. 17:03:16
Amúgy legközelebb pontosan kell leírni a történéseket, (sávváláts, satuzás stb.), mert az erdeti sztori a sok gyanús körülménnyel (pl. baleset előtti kép) elég hihetetlen.
Dév88 (törölt) 2009.08.19. 17:04:49
HulyeReklamok 2009.08.19. 17:13:04
Én kértem kölcsön a Subarut. Egyáltalán nem így volt. Az történt, hogy álltunk a piros lámpánál. Az a kis güzüke kákabelű Corsás felszívta magát hogy majd most megmutatja milyen pöpec kicsi kocsija van. Zöld lett, elindultunk, nekem a négy kerék szépen tapad, veszem az ívet. A kismókus elszámolta, nem adta ki a kanyart a kocsi letolt egy oszlopot vele. Mivel nekünk semmi közünk nem volt hozzá, távolabb leparkoltunk, de azért megnéztük, hogy hátha valami alkatrész mégis eltalált volna minket. De nem, úgyhogy békésen elmentünk a Tescoba.
Aki nem hiszi, az nézze meg a közeli térfigyelő kamera felvételeit. ;)
Regonzz 2009.08.19. 17:13:26
Dév88 (törölt) 2009.08.19. 17:16:05
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 17:34:04
Bigali 2009.08.19. 17:38:01
Élethalál harcot vívnak itt a KÁRszakértők annak bebizonyítására, hogy a Corsás kézifékezés közben padkázott. Aztán kiderül, hogy mégsem :) Naggggyonjóóóóóó :)
Lakatos Baltazár 2009.08.19. 20:05:34
HulyeReklamok 2009.08.19. 20:13:37
Dév88 (törölt) 2009.08.19. 20:36:34
Ferre 2009.08.19. 21:48:22
Secnir 2009.08.19. 22:29:21
idézlek (nem én mondom): "Gondolgozz! Nem a Subaru ért a sárvédőhöz, hanem a kerék. Hátulról jött az ütés. a sárvédő jobb oldalát érte (ha oldalról nézem az autót) jobbra ható ütés. Az gyűrte meg a lemezt. Függőleges részen nyúlni akart (domború volt eredetileg, így most egyenes, némileg homorú, ahol meg az átlós gyűrődést látod, ott meg a felesleg felgyűrődött"
hát Béláim, akkor "gondolgozzunk"
a következő történt: a subaru bal első kereke, mint régen a római kocsifogathajtó versenyeken, hirtelen előre és balra ugrott, majd először a kerék előtti lemezt ütötte meg (szerinted), utána kiütötte a kereket, majd a kerék mögötti részt nyomta meg.
ha a subaru valamely eleme (kerékre szerelt forgóvilla) elölről hátrafelé gyűrt meg valamit, akkor két verzió van:
-egymással szembe mentek, és akkor a subaru jobb eleje csinálta
-párhuzamosan mentek egymással, akkor pedig a corsának kellett gyorsabban mennie, hogy a lassabb subaru visszafelé tudjon kárt okozni
ahhoz, hogy a kerék kifelé és előre álljon, szerény fizikai tudásom szerint hátulról és belülről kellett erőhatást kapnia.
hátulról kaphatta bármitől, de akkor a lökhárító-hátsó ajtó-jobb oldali elem triónak is sérülnie kellett volna.
belülről kaphatta bármitől, de akkor a külső elemeknek kifelé kellett volna hajolnia.
ergo
belülről kapott (mert kifelé néz a kerék), de csak a kerék kapott. a külső sérülések szerintem a végén keletkeztek.
még egy dolog lehet (5% eséllyel):
a subarus tényleg meglökte egy picit (jobbról balra), és a kerék elkapott vmi csatornafedelet. de ez nem magyarázza a törést jobboldalt. mindamellett a tanksapka feletti egyenes törés magasabb, mint a subaru orra. folytatólagosan tart V alakban a kerékig.
szerintem megcsúszott a csóka, padkát fogott, felpattant rá, és egy oszlop állította meg.
Secnir 2009.08.19. 22:34:03
nekem VW 82'-es. összetört a jobb hátsó indexbúrám.
neki wartburg. felismertem a kockaformájáról. az eleje felismerhetetlen volt.
ezért kell olyan autót venni, ami az utastér előtt és után még tart 1m-t.
Regonzz 2009.08.19. 22:40:09
libraSVK 2009.08.19. 22:44:29
Utananeztem a szlovak biztositok szovetsegenek oldalan (www.skp.sk/?lng=eng&MODULE=3&SECTION=17) es az adott rendszamra az adott idopontra nem volt semilyen kotelezo biztositas kotve. Nallunk (SVK) olyan a torveny, hogy ilyen esetben a karteritest a Szlovak Biztositok Szovetsegenel igenyelheted. Hogy mennyire sikeresen/sikertelenul, azt nem tudom, szerencsere nem volt hasonlo tapasztalatom. De egy probat szerintem meger, foleg, ha van tanud. Itt (www.skp.sk/?lng=eng&MODULE=3&SECTION=199) egy nyomtatvany, amellyel igenyelheted a karteristest. Mindenesetre ajanlom atnezni az oldalt, lehet, hogy megtudsz tobb hasznos infot...
libraSVK 2009.08.19. 22:47:02
libraSVK 2009.08.19. 23:27:56
Beloled is orome van a biztositodnak :D
Ferre 2009.08.20. 08:33:58
nem tudom miert, de csap az europai gyartasu autokat latja ez a rendszer. nekem a 3 autombol, csak a 2 nemet gyartasut latja, az amerikait nem.
1011001b (törölt) 2009.08.20. 10:31:53
Szerintem rájöttél hogy kicsit messzire mentél a sztoriddal. Hogy lehűtsed a kedélyeket, benyögted azt a magyarázatot amit az itt felhozottak közül a legvalószínűbbnek ítéltél, úgy, hogy a tulajt a lehető legpozitívabb fényben tüntesd fel, különben seggbe találna rúgni.
Ha 100-ról volt ideje 40-50-re lassulni (ez kb. 25 m-t vesz igénybe, mivel a fékút a sebességgel négyzetesen arányos), akkor lett volna ideje kikerülni is, mivel a kocsiban van ABS. Helye biztosan volt kikerülni, mivel Te is írtad, hogy félrerántotta a kormányt.
Ekkora ütközésnél a légzsákok is nyíltak volna, úgy pedig elég problémás gyorsan elmenni a helyszínről. Ne felejtsük: a Subarut ugyanakkora, ellenirányú erők érték, mint a Corsát.
Ha kerékkel ütközött, kéne lenni guminyomnak a Corsán (láttam már Seat Leon kupás versenyautót verseny után, tiszta fekete az oldala a koccanásoktól).
A kocsit nem lenne oka a rendőrségnek lefoglalni, mivel nincsen nyomozás, beismerő vallomás esetén pedig nem kell bizonyíték, szóval nem ezért nem küldesz róla képet.
Azt ne mondd, hogy menjek be a rendőrségre és kérdezzem meg őket, mert más ügyeiről nem adnak ki információt - és ezt te is tudod.
Azt meg, hogy a haveroddal történt, csak azért találtad ki, hogy a kényes részletekre ne kelljen kielégítő választ adnod.
Ferre 2009.08.20. 10:54:50
BA576RJ -re a szlovak nyilvantartas nem hoz semmit.
Kepzeld draga baratnom, tegnap a subaru tulajaval kozosen ultunk a hungari koruton a kozlekedes rendeszeten. ha nem hiszed privatban megadom az eloado nevet,elerhetoseget, es beszelj vele. A subarut azert foglaltak le, hogy le tudjak helyszinelni, mivel ez buncselekmeny ujj lenyomatok es tarsai,mert a sofort keresik., . De ha kell szeptember elso heteben megyunk be es akkor johetsz velunk.
A corsa az ismerosome,segitettem neki mivel szlovak viszonyokban otthon vagyok (cegalapitas,forgalombahelyezes), mivel en is szlovak rendszammal jarok. ha megmondod hogy a KN562CC milyen szinu auto es hol van biztositva elhiszem, hogy nem hazudsz es nem csak a szart akarod keverni. segitek hogy elo auto es ezzel jarok.
Ferre 2009.08.20. 10:58:33
a kovetkezo ragalmazasnal meg az ugyvedemmel beszelek.
Kurva jo lenne felfogni,hogy a baleset igy tortent ahogy leirtuk kiegeszitettuk. Megtalaltuk a subaru tulajat, korrektul megbeszeltuk, elmentunk egyutt a rendorsegre. a hitetleneknek meg betudjuk bizonyitani,hogy se en, se a Dani akie a corsa se senki nem hazudik rajtatok kivul.
HulyeReklamok 2009.08.20. 11:04:18
Csak tudnám, hogy akkor ez az egész poszt miért született?
Amúgy tessék felrakni a dokumentumokat valahova. Amíg az nem történik meg addig fikcióról beszélünk.
Ferre 2009.08.20. 11:13:36
-ez a poszt vasarnap lett elkuldve reggel 10 ora korul
-a baleset augusztus 9 este 9 korul tortent,volt helyszineles minden, mivel szemelyi seruleses baleset ezert buncselekmeny
-kerestuk napokig a subarut, vasarnap del korul telefonaltak,hogy talalkozzunk,megbeszeltunk mindent
-hetfon bemutattak az auto papirjait
-tegnap bementunk a rendorsegre, a subaru tulajaval 3 orat ultunk bent,bemutatta az auto osszes papirjat
-a tortenet ezekkel levan zarva innentol a rendorseg dolga.
Kerdem en mi oka lett volna valakinek kitalalni ezt, amikor a corsa tulajanak a nevet beirjatok a keresobe -Pák Dániel- es kb mindenhol fent van? gondoljatok,hogy nevvel arcal,rendszammal felrakjuk ezer helyre a dolgot ha hazudnank? miert keritenenk ekkora felhajtast az ugy kore ha takargatni valoja lenne barkinek? vagy ha valami nem ugy lenne ahogy irjuk? se nekunk, se a subaru tulajanak takargatni valoja nincsen mar. mivel minden bent van a rendorsegen.
aki hulyeseget ir,hazugsaggal vadol minket az ragalmaz. ellehet olvasni az ide vonatkozo paragrafusokat... es a kovetkezmenyeit. mi mindent tudunk bizonyitani, ti fikciokat, meseket,kar szakertoi velemenyeket irtok, hazugsaggal vadoltok minket anelkul,hogy barmit tudnatok. azt hiszitek zsigerbol hazudunk,pedig tevedtek. ha ezt folytatjatok tenyleg jogi kovetkezmenye lesz...
Ferre 2009.08.20. 11:20:51
179. § (1) Aki valakiről, más előtt, a becsület csorbítására alkalmas tényt állít vagy híresztel, vagy ilyen tényre közvetlenül utaló kifejezést használ, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával 134 vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) A büntetés két évig terjedő szabadságvesztés, ha a rágalmazást
a) aljas indokból vagy célból,
b) nagy nyilvánosság előtt,
c) jelentős érdeksérelmet okozva
követik el.
Becsületsértés
180. § (1) Aki a 179. § esetén kívül mással szemben
a) a sértett munkakörének ellátásával, közmegbízatásának teljesítésével vagy közérdekű tevékenységével összefüggésben,
b) nagy nyilvánosság előtt
a becsület csorbítására alkalmas kifejezést használ, vagy egyéb ilyen cselekményt követ el, vétség miatt egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával 135 vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) Az (1) bekezdés szerint büntetendő, aki a becsületsértést tettlegesen követi el.
Ferre 2009.08.20. 11:23:54
HulyeReklamok 2009.08.20. 11:45:32
A becsületsértés nem játszik, mert a 180. § a) nem áll meg az esetedben.
IP cím alapján bajos lesz beazonosítani sok embert, feltéve ha nem akarsz egyetemeket, netkávézókat vagy éppen nyitott wifi végpontokat támadni.
Azon is el kellene gondolkodni, hogy ha te idiótának nevezel embereket itt, akkor ők miért is ne nevezhessenek hazugnak? Szóval ha egy irányból megáll, akkor a másik irányból is mehetne a dolog.
Amúgy meg amíg erről nincsen hivatalos papír a köz elé tárva, addig ugyanolyan fikció, mint bárkinek az okfejtése. Majd mindenki szépen elnézést kér, amint rendőrségi papírokkal alátámasztod, hogy mi és hol történt pontosan. Addig te is csak egy hang egy vélemény vagy a sok közül.
HulyeReklamok 2009.08.20. 11:47:32
Ferre 2009. 04. 24. 13:46:11
Deluxe
teged apad szexualisan molesztalt kiskorodban hogy ilyen hulye vagy? es apatejen nottel fel. Van neked jogod elni es hulyeseget irogatni. Eskuszom vazze valamelyik street racer kalyhacsovet -jo forron, par izmosabb race utan- kene a valagadba tolni. lehet leszoknal a baromsagok irogatasarol. fogadjunk falun laksz -mondjuk Bugyin vagy Pornoapatiban- es ebbol fakado kisebbsegi komplexusod miatt irsz faszsagokat. Te bugyi polgar. lol
Ferre 2009. 04. 24. 14:08:59
@Deluxe: ma meg mar az alvazneonos tolokocsiddal gizdulsz:)
Secnir 2009.08.20. 12:09:53
LOL
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.20. 12:17:41
Nekem meg kb. a biztosító fizette ki a kocsimat :DDD
Secnir 2009.08.20. 12:30:55
az IP címet egy anonim blognál az index nem fog megjegyezni/kiadni.
HulyeReklamok 2009.08.20. 12:38:10
Simet 2009.08.20. 13:09:50
Dáwid 2009.08.20. 13:55:06
brujah 2009.08.20. 14:41:13
Secnir 2009.08.20. 16:43:39
egy kátyút ne hasonlíts össze egy alattomos színételnemhagyó subaruval :)
csz0 (törölt) 2009.08.20. 18:01:51
Jogi fröcsögés meg anyázás helyett légy szíves, mellékelj legalább egy rajzot és némi részletes magyarázatot, mert a mi redukált agytekervényeink számára túl nagy feladat ezt megérteni. Ennyit igazán megtehetsz, ha már a fórum segítségével megtalálták neked a Subarut.
Blogger Géza 2009.08.21. 09:06:10
Áruld el, te voltál az, aki agyrázkódást szenvedett az esetnél? :) Ez sok mindent megmagyarázna, mert ilyen hülyén leírni balesetet még nem pipáltunk ezen a blogon. Nekem az is magas, hogy lehet egy álló járműben agyrázkódást szenvedni, még akkor is, ha befékezve belecsúsznak az egyik kerekébe. Ehhez szerintem külön tehetség kell.
Vagy te milyen minőségben voltál benn a rendőrségen 3 órát?
Blogger Géza 2009.08.21. 09:15:14
A végén viszont már a Corsa tulajdonosa a Dániel. De sok Dániel van itt! Érdekes...
A Corsa ott áll egy családi ház előtt, nem tudjuk, miért, és hogy hogy nem, minden kiderült, csak az nem, hogy ki vezette a Subarut. Ennél rejtélyesebb ügy még nem volt itt. :)
Amúgy ha beírtam a gugliba hogy Pék Dániel Opel Corsa Subaru, különösebben érdekes találat nem jött fel nekem, de mindegy.