Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem érdekelte a bicklist a piros lámpa

2009.08.29. 16:16 :: SilentSound

Most, hogy nyugat felől a 35 helyett jött a 15 fok, nem éri meg kinti programot szervezni. Ezért is segítünk most, hogy ne unatkozzatok. Zsuzsanna kalandja a mostanában valahogy kevésbé szidott kétkerekű járművön, kerékpáron ülő lányhoz fűződik, aki sok társához hasonlóan nagy ívben szart a kreszre, áthajtott a piroson, cserébe majdnem sikerült elcsapni. Puffanás azért volt, de csak az ijedségtől. Van ennek a témának egy szomorú aktualitása is, a DVSC focistája tegnap este halálra gázolt egy biciklist, bár teljesen más helyzetben és még nem tisztázott, hogy ki volt a hibás. Érdekelne, hogy ti milyen megoldást javasolnátok az ilyen esetek elkerülésére, hogyan tudunk mi autósok még a hülye biciklisekre is jobban odafigyelni?

Éppen 10 perce hogy hazaértem, gyorsan megírom a friss élményt. Én csak anyósülésen ültem, minden respect Páromnak, hogy Ő meg tudott állni, én nem tudtam volna.

VIII. Baross utcán haladtunk az Orcy tér felé keresztezve a József körutat tiszta zöldben (láttuk mikor zöldre váltott), normál tempóval, előttünk nem volt autó. Kedves kerékpáros kollegina a villamos síneken álldogált tőlünk jobbra, neki pirosban, kivilágítás, sisak és minden egyéb felszerelés nélkül, fülében zene, majd mikor kb 20 m-re értünk hozzá, megindult egyenesen be elénk.

Párom: duda, satufék, kiscsaj először észre sem vette. Úgy álltunk meg, hogy éppen nem értünk hozzá (lökös utólagos ellenőrzése után merem ezt mondani), de a kislány azért feldőlt bicajostul, feltételezem az ijedtségtől.

2 másodperc, felállt, fogta a cangát, feltette a kezét mintegy bocsánatkérés jelleggel, majd továbbsétált a pirosban. Páromnak persze volt hozzá néhány keresetlen szava, de láttuk, hogy nem lett baja, így továbbmentünk.

Párom is és jómagam is bicajozunk, nem ritkán, én minden védőfelszerelésben, kivilágítással, és szabályok betartásával, mintha láthatatlan lennék, és sose értettem miért utálják a cangásokat ennyire az autósok. Most már kezdem kapizsgálni, hogy az ilyen felelőtlen hülye őrült öngyilkosjelöltek miatt...

Abba csak utólag gondoltunk bele, hogy mi van, ha jönnek mögöttünk, és az nem tud megállni? áttol a fekvő csajszin? vagy ha nem 1,5 hónaposak lennének a fékek? vagy ha nagypapa jön, akinek már nincs reakcióideje? esetleg kisteherautó? kislánynak kapmec lett volna, remélem tanult belőle...

421 komment

Címkék: autó baleset kerékpár veszélyes lámpa kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Donor 2009.08.30. 10:25:41

Annyira vicces hogy a csajszi elbambul és rossz lámpára indul, erre az összes bringás köcsög szemétláda :)))))
Láttam olyat hogy autós indult el a gyalogosok zöldjére, miközben mögötte ott állt a rendőrautó. Minden autós köcsög akkor a logikátokat követve :))

A bringások piroson való áthajtásán ennyit agonizálni, pedig merő irigység a részetekről.

Igen szabálytalan, senki nem vitatja, nektek csak akkor van közötök hozzá, ha eléd ment ki, ami azért elég ritka, mert a látszat ellenére a bringások nem öngyilkosok, vagy ha rendőrök vagytok. Minden más esetben csak ostoba irigy trollok vagytok.

wacak 2009.08.30. 10:26:32

@robian:
Ezek jó érvek, de nem hinném, hogy ez a retardált autóbuzi banda felfogná miről bexszélsz.

Az egyik kedvenc érvük:
Nem biciklizek a városban, mert ott olyan rossz a levegő, inkább megyek kocsival, hogy még rosszabb legyen. Szerintem a gyökér el is hiszi, hogy a levegőszűrő tényleg kiszűrni a károsanyagokat.

Ki kell tiltani a belvárosból az autósokat a picsába és egy csomó idegtől megszabadulunk és menten kevesebb lesz a belpesti dagadtseggű.

CsigaBige 2009.08.30. 10:38:02

@Donor: Szerintem mindenki, aki közlekedésben vesz részt, hibázhat. Igazad van, egyetlen eset miatt nem lehet általánosítani. Ami miatt rossz a szitu, hogy akár az autós, akár a biciklis vét, testileg mindenképp a biciklis szív...(a testileget azért írtam, mert a vétlen autós számára egész életére lelki károsodást jelenthet, ha elgázol egy embert...)

Mollyka08 2009.08.30. 10:45:23

Kedves AUTÓSÓK, KERÉKPÁROSOK! (A sorrend ABC)
Ahelyett, hogy egymást fikázzuk és arról írunk, hogy ki miért utálja a másikat, arról kéne értekeznünk, hogyan tudnánk egymás tiszteletben tartásával közlekedni.
Bécsben is sok a kerékpáros, az autós meg mégtöbb, mégis ott valahogy működik. Érdekes, hogy ott a magyar autós is toleránsabb a bringásokkal. Igaz, ott a kerékpáros is betartja a szabályokat.

Normális vagyok? 2009.08.30. 11:04:30

@wacak: Én a hsz.-eiden csak röhögni tudok, nagyon szánalmas, amiket ide írogatsz.
Én is sokszor ülök biciklire, de az olyan bicikliseket mint Te, Én sokkal inkább tiltanám ki a városból mint az autósokat - inkább szívom a benzingőzt, mint hallgatom a hülyeségedet.
Mellesleg, az elég érdekes, hogy nekem eddig (1-2 esetet leszámítva) nem volt bajom az autósokkal, sőt sokkal több biciklist szidtam bicikliről, mint autóst...

2009.08.30. 11:05:38

@Mollyka08:

Na most, azt azért tegyük hozzá, hogy az ilyen olyan bringautak jó részével nincsenek kisegítve igazán a bringások. Ilyen pl. a sokszor egy oldalról a másikra átvezetett utak, vagy a forgalmas járdákból sárga vonallal leválasztott "kerékpársávok".

Az adott bringautat ugyan nem ismerem, de nem lepne meg, ha valami tervezési okosság lenne ott is. (pl nem igazán látszik az eleje. ;-) )

2009.08.30. 11:06:56

@Quentin, Montargis-ból:

Kiegészítés:
Jah, Andrássy út... na azt pláne hagyjuk...

Mollyka08 2009.08.30. 11:09:28

@Quentin, Montargis-ból: Mint említettem, a kerékpárutat több bringás is JÓL LÁTHATÓAN használta. Amúgy teljesen korrekten ki volt táblázva.

Normális vagyok? 2009.08.30. 11:13:29

@robian: És ezért szeressük a kedeves/toleráns/ártatlan ma született bárány/Én minden szabályt betarok bicikliseket?

Ha most azt mondanám, hogy téged meg vasaljon ki egy IFA, akkor lesüllyednék a Te szintedre az evolúcióban, de nem teszem. Majd az sors úgyis kivasal egyszer...

107! 2009.08.30. 11:16:23

@Donor:

Annyira vicces, hogy ráadásul mindezt a villamos pályán tette. Mit kereset ott? Nem Ő az egyetlen kerékpáros, aki használja a villamossíneket. És nem is az egyetlen, aki átgurul a piroson. Ezek mindennapos jelenségek. Valóban a posztban szereplő lány elbambult, de a Wacak félék direkt (túl nagy a holtidő alapon) hasítanak át a TILOS jelzésen. Mellesleg megjegyzem, a holtidő azért ekkora, mert magyarok vagyunk, és a sárgán még áttoljuk (ha közben be pirosodik is)
Senki nem állítja, hogy a kerékpárosok csoportja sokkal rosszabb, mint a motorosoké, vagy az autósoké, csak kicsit nagy a hangjuk, miközben egy fokkal nem jobbak a többitől!!! (lásd: bicikliemelgetés, meg egyéb demonstrációk)

2009.08.30. 11:17:03

@Gazz:
Nem néztem a hozzászólásait.
Lelkem mélyén bízom benne. De nagyon nem fogom erőltetni. Ha akarja elsőre megérti, ha nem... akkor felesleges tovább ragozni. :-)

2009.08.30. 11:19:55

@Mollyka08:

Ok, elhiszem. Mondom, nem ismerem az adott utat. (Megjegyzem: a rosszul tervezett / kivitelezett bringautat is jól láthatóan szokták használni. De aki nem akar szórakozni, biztonságosabbnak tartja az úttestet / mittudom én :-), az ott fog menni.)

Normális vagyok? 2009.08.30. 11:23:32

@107!: Teljesen igazad van, ugyanis minden csoportban (autos/motoros/biciklis) százalékosan kb ugyanannyi a szabálytalan egyed, viszont a bicikliseknek különösen nagy a szájja, de nem tudom mire fel lett nekik ekkora. Én is sokszor szoktam biciklizni, mint azt már írtam, de sosem mennék el ilyen hülyeségekre, mint ez a CritikalMass és tsi., mert akkor a többi csoportnak is meg kéne szólalnia, mert így nem egész a történet.

2009.08.30. 11:26:44

@wacak:

„...nem csak 40-el tudok menni, hanem 2-vel is és pont előtte, na attól kész vannak. Kresz betartva...”

Ez így biztos?

brujah 2009.08.30. 12:04:37

Wacak:remélem akkor is átgurulsz a piroson,amikor én épp a zebrán megyek át!Ugyan csak 173/85 vagyok,de kirugom alólad ha a gyalogok közé hajtassz!

Lacaca 2009.08.30. 12:06:55

@107!: Tudtam, hogy ismerős vagy valahonnan! Te vagy a Kulcsár! A nő meg Tocsik, aki veled volt a találkozón! Tudtam, tudtam, tudtam!

szaGértő 2009.08.30. 12:16:48

@Lacaca: Elő kéne léptetni, legyen 108!
:)

107! 2009.08.30. 12:20:09

@Lacaca:

Nem jelentkezett azóta a makk! :-))) Hogy lehet valaki ilyen meggondolatlan. Talán egy picit szétnézne, és nem hozná magát ilyen idióta helyzetbe. Egyébként Mártikámmal jól megvagyunk. :-)))

107! 2009.08.30. 12:21:35

@szaGértő:

vagy egyből 112!, ahogy a talin ajánlottátok. :-) Most, amikor végre sikerült egy vagány képet felraknom, nem akarok változtatni. :-)

Lacaca 2009.08.30. 12:32:36

@robian: Az első mondatot add elő egy dilidokinak, addig is biztonságban leszel, amíg a kényszergyógykezeléseden dolgozik majd.
Mivel van több jog? Pont annyi jogod van, mint a gyalogosnak, autósnak, bárkinek, akinek arra visz az útja, mint neked.

Lacaca 2009.08.30. 12:36:18

@wacak: "a keresztforgalomnak már bevillan a sárga, odanézek, látom, hogy az autós már nem fog bevállalni egy sárgát, elindulok"

Ez beszarás! Erre feltenni az életét a hülye puhatestűnek.... Mindig van autós, aki még a pirost is be fogja vállalni úgy, hogy kikerüli a sárgán megállót....

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.30. 12:42:08

@Lacaca: Anyám... Ezt nem is olvastam. Mondjuk már a korábbi elmés kommentjeitől is fogtam párszor a fejem. Az a baj, hogy donornak se lesz használható, ha szétkenődik az aszfalton.

OFF:
@107!: Én Fiamra mondtam, hogy legyen 112, mert ő öttel több, mint te! Legalábbis nekem így rémlik, de ez tulajdonképpen semmit nem jelent. :)

Lacaca 2009.08.30. 12:47:14

@SilentSound: Ez paraszt volt! Nem arra gondoltam, amit nekem írtál :)

Lacaca 2009.08.30. 12:48:30

@SilentSound: Kinek kell ilyen donor? Genetikai vakvágány az ember

107! 2009.08.30. 13:00:04

@Lacaca:

Úúúú! Ez tényleg beteg! Én nem olvastam el a tegnap este és ma reggel közöttieket, úgy tűnik kár. :-)

107! 2009.08.30. 13:00:54

@SilentSound:

:-))) Igazad van. Félreérthettem. :-)

Tornado86 2009.08.30. 13:48:19

Total ez ellen vagyok, de ha a kedves apuci, anyuci nem nevelte meg a gyermeket, lehet hogy kellett volna kapnia 1 macarencoit, melle le a lanc az egyik fogaskerekrol, legyen tandij alsohangon az hogy tolnia kell a bringat vagy olajos lesz a keze (en a magam reszerol jo dacias modjara hordok magamnal mindenfelet, igaz anno' daciaskent se nagyon volt ra szuksegem), aztan gondolkozzon el mekkora okorseget csinalt.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 13:59:08

@wacak: hát az erős túlzás volna, hogy az egészségedért aggódom. De ha teszem azt mégis bevállalnék egy sárgát - mert vmi csoda folytán jól jön ki a lépés nekem - akkor baromira sajnálnék a 100 kilódból mondjuk 35 belsőséget kiontani úgy, hogy azzal vígasztallak utána, hogy én is tényleg szarok a KRESZ-re. Így tulajdonképpen mi egy csónakban evezünk (csak engem a meglátásod szerint 107 nem ugyanazért nem vesz elő...)

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 14:05:12

@wacak: Nem az egészségedért aggódom, csak az érdekelne, honnan ez a megdönthetetlen hit? Már arra vonatkozóan, hogy kedvelt belvárosod aszfaltjára a 100 kilódból soha nem kerülhet mondjuk 35 kilónyi belsőség mondjuk egy LandCruiser gallytörője jóvoltából. Amit egy hozzád hasonló vezet - tudod, aki a KRESZ-re szarik.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 14:06:20

@Canis Lupus Libertas: Ezt alaposan benéztem... De azért hajrá wacak, éljenek az érinthetetlenek!

wacak 2009.08.30. 14:08:53

Először is látom sokan képesek lettek volna megpofozni egy nőt. Az a féreg aki képes megütni egy nőt, na az a társadalom legalja és ha a látókörömben ilyen történik, azt biztos nem ússza meg ép fogsorral a görény.
Nekem próbáljon meg inkább makarenkóit lekeverni, én nyitott vagyok rá, ne egy 40 kilós kiscsajnak.

A donor témához:
Egyelőre az autósok szolgáltatják a legtöbb donort, bár nem tudom, hogy a tespedtseggűek fonnyadt szervei jók-e egyáltalán valamire.
Szerencsére gyökérségetekkel egyelőre leginkább egymást pusztítjátok megfelelő intenzitással, remélem ebbe nem vonjátok bele a cangásokat is.

brujah 2009.08.30. 15:42:47

wacak:te nem leszel donor,mert a palacsinta már nem megfelelő!Belőled meg csak az marad ha tovább is igy közlekedsz!

Tornado86 2009.08.30. 16:01:19

@wacak: Tudod te egyaltalan, mit jelent a macarenkoi celzatu pofon?

zauberpferde (törölt) 2009.08.30. 16:18:32

@Tornado86:
Először tanuld meg helyesen leírni Anton Szemjonovics MAKARENKO nevét, azután példálózgass!

A macarenkoi pedig helyesen makarenkói...!

Mike36 2009.08.30. 16:55:11

@robian: b+ ekkora parasztot
halj meg minél előbb

Tornado86 2009.08.30. 17:38:23

@zauberpferde: megtevesztett az olaszos hangzas, amugy nem jartam utana. Kosz, hogy szoltal. Egyebkent mi a velemenyed tartalmilag a fentebbi hozzaszolasomrol?

107! 2009.08.30. 17:49:07

@wacak:

Fejezd már be ezt a tespetseggű dumát! Gondolod, hogy mondjuk Csollány Szilveszter nem ül kocsiba??? Tiszta hülye vagy, ha azt hiszed, hogy a bringán kívül más sport nincsen. Lehet még egészségesebb is futni valamelyik Pest közeli erdőben, mint kitágult tüdővel kerekezni az V. kerületben. Lassan kezdek kételkedni a felfogóképességedben. 100 kiló eszetlenség vagy!

Donor 2009.08.30. 18:01:51

@Mollyka08: erről van szó.
Érdekes azok az autósok akik rendszeresen kerékpároznak, elég jól tolerálják a bringásokat.

Persze nyilván ha egy bringás tényleg bunkó azt én sem viselem el, de a legtöbb bringás bűn csak a más tehene is dögöljön meg mentalitás miatt szúrja egyesek szemét.

-Engem pl. nem zavar ha az út szélén megfelelő a járdaszegélytől ésszerű távolságban megy a bringás és ezért kell 5 másodpercet mögötte mennem amíg alkalmas lesz az előzésre a forgalmi helyzet.
-nem zavar ha bringás át megy a piroson amíg kellő figyelemmel teszi azt és nem veszélyeztet senkit.
-nem okoz problémát kerékpárutaknál megadni nekik az előbbségüket.

Engem csak az szokott zavarni, ha zebrán nagy sebességgel megy át, olyan helyen ahol csak gyalogosokra számíthatok, de ez nem gyakori, mert a bringások többsége szeret élni és tudja hogy a kanyarodó autó akkor sem midig adja meg az elsőbbséget ha az jogos lenne.

Donor 2009.08.30. 18:12:42

@107!: Waczak szimplán hülye. (bringás szemmel is ostoba kivagyiság csak a fék nélküli bringa)

A kiskörúton a villamos sínek pedig egyszerűen jóval biztonságosabbak ha gyorsabb vagy mint a villamos, mint az autók között tekerni.

Szabálytalan? Az. Büntesd meg, igazad is van, de amikor néha rákényszerülök a belvárosra brinával, akkor én is ott megyek mert 5 perc szabályos bringázás után rájövök hogy inkább élni akarok mint szabályokat betartani.

Ez az autósoknak is jó mert nem kell kerülgetniük ami mellesleg a bringásnak sem jó.

Persze most jól le fognak hurrogni, meg hivatalból te is elítéled, de az a tapasztalt városi bringás aki képes a villamosnál gyorsabban menni az csak a büntetést kockáztatja, és senkit nem zavar ezzel az alávaló műveletével.

Donor 2009.08.30. 18:18:53

@Normális vagyok? (Sir Jackue): GOndolj akármit róluk, de mivel ők a lejobban semmibe vett csoport, ők azok akiknél betelt a pohár és kiállnak magukért...ha már más leszarja őket.

Az a CM ráadásul nem is hülyeség, elég sokat profitált belőle a kerékpáros társadalom, csak abból hogy érezhetően jobban figyelnek az autósok, még akkor is ha neked ez nem tetszik.

Persze megjelent egy két tapló bringás is akik tényleg istennek hiszik magukat és aki más járművel közlekedik azt szívükből gyűlölik, de ők elég ritka állatfaj.

107! 2009.08.30. 18:22:33

@Donor:

Az első 150 kommentig kibírtam, hogy meg sem említettem, gondolod mennyire zavar. Soha nem büntettem még pl.: buszsávban kerekezőt. Tisztában vagyok vele, hogy semmilyen járművel nem egyszerű közlekedni a fővárosban. De azért vannak határok a KRESZ-en túli közlekedésben is.

Ezzel a vilisínes dologgal csak annyi baj van, hogy már a robogósok, sőt mostanában már a motorosok is rászoktak. A végén már ott is állni fog a sor.
Ez mindig így volt. Ahol gyalog lehet, ott biciklivel is, ahol biciklivel, ott smkp.-val is, ahol smkp.-val, ott motorral is, aztán a végén kész a káosz.

zauberpferde (törölt) 2009.08.30. 18:22:37

@Tornado86: Én sokat ülök autóban, de ha tehetem pattanok a bringára. És követek el néha apróbb hülyeségeket. Olykor autósként, olykor kerékpárosként. Ilyenkor mit tegyek? Az autós lábammal billentsem meg a bringás fenekem? Vagy fordítva? Ez így lehetetlen, igaz?
Ezért inkább megpróbálok jobban figyelni autósként a kerékpárosra, és fordítva. Ez már csak így működik.
Egy biztos, mindenkinek ajánlanám a lehetetlent, próbálja ki mindkét műfajt. Valószínűleg más szemmel néznénk egymást.
Persze hülyék szép számmal vannak a kerékpárosok, és az autósok között is. Azokat meg magasról le kell szarni. Van aki szándékosan provokál, mint korábbi vitapartnered. De szerintem ő sem eszi olyan forrón a kását. Mert más a közút, más a verbalitás.
Vitatkozni lehet, de ha baleset történik, a felelősséget úgyis megosztják a hatályos Törvények szerint. A koporsóban fekvő halottnak meg nem teljesen mindegy, hogy 80-20, vagy 70-30 százalékban volt igaza?

Peace!

107! 2009.08.30. 18:31:54

@Donor:

Ez a CM dolog elég kettős érzelmeket vált ki belőlem.
Egyrészt idegesít, hogy feleslegesen jártatják a szájuk, mert a bringások között is pont annyi segg van, mint a többi csoportban (ahogy már korábban megbeszéltük), másrészt viszont tetszik az összetartás, meg az, hogy képesek több százezer embert összehozni.

Láttam már pár ilyet, sajnos közelebbről, mint szerettem volna. Elég nagy közlekedési káoszt csinálnak vele. Meg elég munkát nekünk.

Donor 2009.08.30. 18:36:14

@107!: Azt hiszem egyetértünk.

Donor 2009.08.30. 18:45:46

@107!: Nem felesleges. A lényeg hogy demonstrálják hogy a bringások is jelentős résztvevői a közlekedésnek. Persze van köztük segg, de ilyen alapon senki egy szót sem szólhatna pláne nem saját érdekében, és akkor kihaltak lennének ezek a fórumok :)

Megértem hogy utálod őket, ha munkát csinálnak, de a demokráciában a polgárok érdekérvényesítésének szerves része ez is.

Én az első CM-en vettem részt. Nagyon pozitív volt az egész, de többet nem mentem, pont azért mert vannak elegen, nem lesz erősebb az érdekérvényesítés ha még többen lesznek.

Vulnerarius 2009.08.30. 18:49:21

Tisztelt Mollyka08
"@Vulnerarius: Ha a közlekedésbiztonság területén dolgozol,"

-A közlekedésbiztonságnak vannak olyn területei is ami nem a közúthoz tartoznak...

"miért bírálod felül a szabályokat?"

-Akkor dobd a követ ha te sohasem hágtál meg egyet sem...

"Hogyan várhatod el másoktól, hogy betartsák azt, ha Te nem teszed?"

Nem a betartásról van szó hanem a tolerancia mértékéről. Más jelent a szabálysértés és a veszélyeztetés.

"Ez nem azt jelenti, hogy igazat adok a Suzukisnak, de illene Neked JÓ PÉLDÁT MUTATNOD."

-Ez igaz de hol van a egyensúly akkor? Veszélyeztetni még magamat sem szoktam, de mivel ott a 2 zebra között nincs CSAK gyalogosforgalom (ami akkor nem volt) így nem indokolta semmi a lámpámat.

107! 2009.08.30. 19:04:27

@Donor:

Nem mondtam, hogy utálom! Csak néha már sok. Főleg egy két kerékpáros szabálytalanság után. Meg nekem kell hallgatni az autósok hőbörgését. Nem gond, mert már megszoktam, csak néha igazuk van nekik is. Egyik hétvégén futóverseny, másikon biciklis demó, a harmadikon meg éppen valami politikai maszlag... Valami mindig van, ami bosszúságot tör a közlekedni vágyók orra alá.
Ráadásul pont a CM az, ami miatt néha megközelíthetetlenné válik az V. kerület néhány része. És bizony ott is laknak emberek.

Mindegy, a lényeg, hogy nem utálom, csak mint írtam kettős érzelmeket vált ki belőlem.

szaGértő 2009.08.30. 19:31:51

@Donor: Azért az se lenne kis hír, ha én emelgetném a Margit híd közepén az autómat... :)

szaGértő 2009.08.30. 19:33:16

@Vulnerarius: A lámpa jelzását nem csak akkor kell betartani, ha szerinted valami indokolja...

bodri81 2009.08.30. 19:57:20

@Vulnerarius: Bocsi de ez annyira jellemző, ha én írnám ezt, hogy az autómmal átmentem egy piroson egy jelentéktelen mellékutcában ahol nem jött égen-földön senki, így aztán senkit nem veszélyeztettem, akkor egy potenciális gyilkos lennék akit fölakasztanának az első körtefára. De persze ha ugyanezt egy biciklis csinálja akkor teljesen természetes.
A tiltsuk ki az autókat a belvárosból kérdéshez meg csak annyit, hogy ahhoz előbb a feltételeket kéne kialakítani, hogy le lehessen tenni valahol az autókat és a tömegközlekedést is ennek megfelelően átszervezni. Megnézném holnap reggel mindenki otthon hagyná a kisautóját, mi lenne a BKV-val... :) Biciklire meg nem ülhet mindenki, én például még nem láttam kutyás utánfutót biciklire amiben elfér 2 kutya is. :))))

szaGértő 2009.08.30. 20:05:40

@bodri81: Teljesen igazad van, nekem is pampognak a bringások, hogy ne járjak autóval, de a két darab 20 kilós táskámat egyik sem akarja vinni helyettem...

bodri81 2009.08.30. 20:10:52

@szaGértő: Igen ugyanígy vagyok, ha dolgozok akkor sok papír és dosszié van nálam, ha meg szabadidőben akkor 2 ebállat az egyik 38 kg, a másik 28 plusz a hozzájuk tartozó felszerelés. :) Asszem kiizmosodnék ha ezt bringával oldanám meg. ;) Szerintem a mai belvárosi parkolási árak mellett így is minden autós meggondolja, hogy biztos be akar-e menni a dzsumbujba. Szüleimnél például 375 Ft/h, úgyhogy csak este 8 után megyek hozzájuk hétkönap. :)

szaGértő 2009.08.30. 20:31:08

@bodri81: Nekem annyival jobb, hogy a VII., VII., XIII. kerülteben tudok ingyenes helyeket, a XIII.-ban kettőt is. :)

bodri81 2009.08.30. 20:34:12

@szaGértő: A VII.-ben én is találtam már. A VIII.-ban is van de az én célpontomtól (József körút) elég messze vannak. :)

cso zsi 2009.08.30. 22:36:04

@107!: "sőt mostanában már a motorosok is rászoktak"

Ritkán jársz a Róberton és a Hungárián?
Ott bő tíz év óta sokkal több motorost látni a síneken, mint autóst, pedig az sem kevés.
Igaz, főként prémiummárkák, mert "egyenlőbbek".
A Kacsóh felüljárón csak megfordulnak az autósok (általában az M3-as feljárót elvétő külföldiek), de az Árpád híd - Kacsóh és a Kacsóh - Mogyoródi közt bárhol, ahol nincs kőcici, vagy füvesítés.

cso zsi 2009.08.30. 22:54:31

@wacak: Tudsz róla, hogy Amszterdamban sincsenek kitiltva az autósok a belvárosból? Csak pár utca ilyen, ahol nem kétirányú, hanem az egyirányú forgalom is problémás lenne, valamint a piroslámpás negyed környékén, az odavezető első utcasaroktól a csatornákig.
Valószínűleg megoldható lenne a vízi szállítás, vagy az éjszakai, de 11-től 5-ig ott is zárva van a legtöbb hely.
Azt hiszem, kisboltot nem is láttam azon a részeken, csak beülős kajáldákat, ahol a kólán-sörön rögtön volt egy kis szorzó, mint pár utcával kijjebb. Hogy jut oda?
Rejtély...

Perillustris 2009.08.31. 00:11:42

@gyík: "Ez a "piros lámpán áthaladok" morál sajnos tényleg eléggé jellemző a bringásokra."

A gyorshajtás meg az autósokra. Akkor most kvittek vagyunk?

Perillustris 2009.08.31. 00:26:24

@Márk_Márk: Erőlködj még, nyomjad! Kár, hogy már a tavaly őszi is pontosan a fentiek szellemében szerveződött. :P

Perillustris 2009.08.31. 00:34:31

@107!: Azért ehhez annyit, hogy a város gépjárművekre van szabva, de még így is megy a pampogás, ha egy utat vagy hidat lezárnak a felújítás idejére, amit amúgy nem a bicajosok tesznek tönkre.

Perillustris 2009.08.31. 00:37:21

Amúgy szerintem @wacak SilentSound kommentgeneráló (gerjesztő) robotja. Jó trükk! :P

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.31. 08:12:57

Bicajos megállni a pirosban??? Muhahahaha! Majdnem olyan reménytelen, mint rendőrtől segítséget kérni....

szaGértő 2009.08.31. 08:28:49

@newtehen: De csak majdnem. Rendőrt már láttam segíteni, biciklist megállni a pirosnál még nem.

Donor 2009.08.31. 08:29:14

@szaGértő: :))) ....aztán a végén felmásznál a Hermina torony tetejére és onnan csapnád le a MI8-as helikoptereket...elég szőrös vagy te ehhez a szerephez? :DDD

Donor 2009.08.31. 08:57:50

@bodri81: Én láttam...igaz nem Magyarországon volt és nem bernáthegyik voltak benne :D

Donor 2009.08.31. 09:07:06

@szaGértő: Ezt csak a láncspraytől beszívott bringások mondják. Én inkább az ésszerű autó használatot propagálnám, mert azért valljuk be nagyon sok autós merő kényelemből megy autóval, nem azért mert indokolt.

Sajnos mostanában én is elkényelmesedtem, de ez csak annak köszönhető, hogy a Hungária körút mostanában nagyon gyorsan járható. Régen amíg végig dugó volt, nagyon nem szerettem autóval munkába menni.

A belvárosa most is csak akkor megyek autóval ha nagyon nincs más lehetőség.

Donor 2009.08.31. 09:13:26

@bodri81: Amúgy meg miaz hogy te cipeled a kutyákat, ha ilyen nagy kutyáid vannak, kiválóan alkalmasak bringa húzásra :)
Keress rá a googleban a bikejöring-re

Donor 2009.08.31. 09:28:36

@cso zsi: Azon a helyen az autósok is lazán közlekednek a síneken, nem csak a prémium márkák...amúgy meg ha kőcici van az csak javítja a síneken közlekedő biztonságát mert biztos lehet benne hogy más renitens nem vág ki hirtelen :)

Másik hogy ha választhatsz hogy a motoros a sínen menjen vagy a kocsik közt te melyiket szeretnéd jobban? Szóval jobb neked hogy a sínen mennek és nem a letekert ablakod mellet 1000-el.

Annyira röhögtem amikor voltak a TV-ben pont ezzel kapcsolatban a riportok hogy hú milyen veszélyes a sínen közlekedni mert a sínen megcsúszik meg ilyesmi.
(más logikus érvük nem volt ellene)

Akkor mi van azokkal az utcákkal ahol kizárólag foghíjas kockakővel kirakott villamos sínen lehet közlekedni, szabályosan kialakított forgalmi sávon? Megsúgom azok sokkal veszélyesebbek a lényegesen rosszabb minőségük miatt. Láttam már ilyen helyen motort kiugrani motoros alól, úgy hogy a megengedettnél jóval lassabban és óvatosabban ment. Persze a rendőr szerint "nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett"...miközben útnak nem is lehet nevezni azt a szakaszt. Ilyenkor miért kell rákenni a járművezetőre a felelősséget amikor sokkal inkább az út kezelőjét kéne börtönbe csukni közúti veszélyeztetésért.

Ez pont ugyan az a kategória mint, amikor bodzaszedők ellopják a csatorna fedőt és valaki beleesik. Akkor sem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett.

bodri81 2009.08.31. 09:41:12

@Donor: Köszi ismerem, de tekintve, hogy elég sokat járkálok a városban össze-vissza, nem szeretném a betonon tönkretenni az izületeiket, meg félteném az életüket is a kedves közlekedő társaktól. Jobb helyen vannak hátul a kombi részben, így csak nagyobb fékezéskor izgulok, hogy senki ne szálljon belém hátulról. :)
Bringásokra visszatérve én a legnagyobb problémát abban látom, hogy - tisztelet a kivételnek - egyszerre érzik magukat "gyalogosnak és autónak". Mennek az úttesten, majd mikor piros lesz, fel a járdára és kerekeznek tovább mintha mi sem történt volna. És ennek semmi köze ahhoz, hogy irigykedem mert gyorsabban haladnak,mert ez nem így van.

Tron65 2009.08.31. 09:58:10

Abban a kereszteződésben napi (de inkább lámpaváltásnyi) rendszerességgel fordulnak elő az alábbiak:
- Orczy felől jön és jobbra kanyarodik (tilos)
- Orczy felől jön és BALRA (!) kanyarodik (tilos)
- Blaha felől jön és jobbra kanyarodik (tilos)
- Biciklis szanaszéllyel mindenfelől és a legkisebb mértékben se érdekli, merre milyen lámpa világít.

Vulnerarius 2009.08.31. 10:10:21

@szaGértő, @bodri81,

-Te megállsz időben MINDEN sárga lámpánál?
-Nem állsz meg SOHA vészvillogóval, tiltott helyen?
-SOHA nem léped túl a megengedett sebességkorlátokat?
-Nem előzöl ki SOSEM a buszsávban?
-Nem vezettél még SOSEM egy kicsi alkohollal a véredben?
-Nem mentél át SOHA záróvonalon?
-Mindíg mindenkit beengedsz magad elé?
-Minden buszt beengedsz magade lé?
-Minden teherautót beengedsz magad elé?
-Szívedből szereted a sebességmérő rendőröket?
-Dícséred őket amikor igazoltatnak?
-Mindíg végigellenőrzöd az autód, indulás előtt? Olajszint? keréknyomás? Fékek? Világítás? Tratlék izzó? EÜ csomag szavatossági ideje?

Ezzel is veszélyeztetsz embereket....

nem BKV vagy kerékpár, vagy egyáltalán autó fanatik vagyok hanem azt a toleranciát hiányolom ami bennünk kárpát medencei embereknek nem adatott meg. Nem is lesz sose, mert alapban utálunk minden más embert aki nem úgy csinálja a dolgokat ahogy "mi"

bodri81 2009.08.31. 10:27:03

@Vulnerarius: Én is pontosan erről beszélek a toleranciáról és a tiszteletről. Nem kívánom a bringásoktól sem, hogy makulátlanul közlekedjenek, hiszen egyrészt mindenki hibázik, másrészt nem lehet úgy közlekedni, hogy soha ne szegjél meg semmilyen szabályt, de vannak dolgok amikre azért oda lehet figyelni. Mivel ebben a posztban egy bringásról van szó, így most nyilván az Ő általuk elkövetett szabálytalanságok kerülnek elő. Ha a száguldozó skoda fabiasokról fog szólni egy poszt, akkor majd én hallgatok... ;)

Devil 2009.08.31. 16:05:40

@Perillustris: Sztem vannak akik betartjak a szabalyokat (legalabbis nem kovacsolnak uton-utfelen elonyt abbol hogy megszegik azokat) es vannak akik nem. Ha autojuk van, gyorshajtanak es atmennek a sargan, ha bicajuk, atmennek a piroson.
Szoval szerintem ne altalanositsunk az autosokra, se a bicajosokra (se a motorosokra, gyalogosokra).

Devil 2009.08.31. 16:11:47

@Perillustris: Hat nem gepjarmuvekre van szabva; hanem kb ekhos szekerre, mert amikor epult, meg azok jartak.
Az utobbi 20-30 evben szaporodtak meg nagyon az autok.

Devil 2009.08.31. 16:16:36

@Perillustris: A megoldas a bringas jogsi lenne. Legalabb elvileg tudjak mar mit kellene csinalniuk es hogyan.
Valahogy sokaknak (nem csak bringas) nem akarodzik felfogni hogy a KRESZ szabalyok oket is vedik, az o erdekukben vannak igy kitalalva, es ha mindenki tomegesen megszegi oket az nekik is artani fog. akarhogy magyarazzak (maguknak) hogy 'de ez meg belefer!'.

Agyalap 2009.08.31. 16:19:42

@Devil: Nem szeretem az általánosítást, de itt elmondhatjuk, hogy autósok, biciklisek, gyalogosok mind megszegik a közlekedési szabályokat.
A piros lámpán átszaladó (haladó) gyalogos és autós között azért érzek különbséget...
Úgy gondolom, minél nagyobb járművel sérted meg a szabályokat, annál több a felelősséged. A gyalogosnak és biciklisnek -motorosnak elég gyenge a karosszériája, ne ugráljon, mert könnyen behorpad.

Perillustris 2009.08.31. 16:23:23

@Devil: "a KRESZ szabalyok oket is vedik"

Elméletben ez nagyon jól hangzik, de előhozom a lerágott csontot, a jobbhorgot: az egyenesen haladó bringást elüti a kanyarodó autó. Nem azért, mert geci a sofőr és ölni akar, hanem mert szarul van megépítve az infrastruktúra, s nem is látja az érkező kerékpárost. Mondjuk az más kérdés, hogy a villogó sárga lámpa is kevés rengeteg vezetőnek, hogy figyeljen, mert ez már az a kérdéskör, hogy a jogsi szinte alanyi jogon jár.

Perillustris 2009.08.31. 16:25:38

@newtehen: Vagy csúcsidőn kívül 70-nel vagy lassabban haladót látni az Árpád-hídon...

Perillustris 2009.08.31. 16:27:21

@bodri81: Autósokra visszatérve én a legnagyobb problémát abban látom, hogy - tisztelet a kivételnek - egyszerre érzik magukat "gyalogosnak és autósnak". Mennek az úttesten, majd mikor parkolni akarnak, fel a járdára és gyalogolnak tovább mintha mi sem történt volna.

EBOA (törölt) 2009.08.31. 16:27:35

Újból feltenném a kérdést, hogy akik szerint nem lehet piros lámpánál elég körültekintően átmenni, azok hogy mennek át egy lámpanélküli macisajtos kereszteződésnél?

Loismustdie 2009.08.31. 18:23:45

Macisajtnál pontosan tudom, hogy kire honnan számíthatok. Lámpánál nem. Legjobb volt az Örs vezér terén: Érkezem a Kerepesi felől a város felé. Arc a Nagylajosról jobbról. Senki a kereszteződésben, hát gondolta Ő majd most jól átmegy a piroson... csakhogy hátulról nem látja a lámpámat,én pont zöldet kaptam, ezért volt üres a kereszteződés. Azért a dudára észbekapott és visszakotródott a helyére. Ezért nem lehet normálisan körülnézni a pirosnál szvsz.

EBOA (törölt) 2009.08.31. 19:10:58

@Loismustdie: Akkor te nagy bajban lehetsz éjszaka, amikor sárgán villognak a lámpák! ;D

bodri81 2009.08.31. 19:38:27

@Perillustris: Ilyen is van sajnos. :( Őket majd osztjuk a tilosban parkolós posztokban.

EBOA (törölt) 2009.08.31. 19:44:41

@Loismustdie: Különben meg ne ilyen bonyolult kereszteződésre gondolj, mert ott a sok sakkozás helyett nyilván egyszerűbb a lámpára hagyatkozni.

bodri81 2009.08.31. 20:00:23

@Agyalap: "A piros lámpán átszaladó (haladó) gyalogos és autós között azért érzek különbséget..."
Egészen addig, amíg egy piroson átszaladó gyalogos nem landol a motorháztetődön és össze nem töri az autód elejét. Azután ugyanolyan balesetveszélyesnek fogod tartani.

Loismustdie 2009.08.31. 23:31:36

Amikor sárgán villog akkor a táblák érvényesek. Amikor viszont a piroson jössz át akkor hiába vagy mondjuk főútvonalon, simán balról jöhet az akinek akkor zöld. Így!

EBOA (törölt) 2009.09.01. 11:04:54

@Loismustdie: Ha sárgán villog, akkor megállsz a macisajtodnál, mert a tábla az érvényes, és megnézed, hogy jön valaki a főútvonalon, vagy sem. Ha piros a lámpád, akkor is megállsz, és ugyanúgy megnézed, hogy jön valami vagy sem... Érted? :)

Loismustdie 2009.09.01. 12:16:19

Értem! Akkor Te mostantól menjél át a piroson! Nem tudsz meggyőzni, hogy hogyan lehet biztonságosan átmászkálni a piroson. Piros és kész, ne menjél sehová. Személy szerint a gyalogosokat is megbasznám amikor átmásznak.(többször van, hogy hülyének néznek amikor állok és a kisgyerekes anyukák meg elhúznak mellettem a kölyökkel a piroson át, legszívesebben felpofoznám) Ez a gáz, hogy ajánlásnak tekinted a pirosat, megpróbálod megmagyarázni, hogyan biztonságos kikerülni. Figyelmedbe ajánlom a vasúti kereszteződéses baleseteket... megtörténnek, pedig ott csak jobbra-balra kell nézni, nem pedig kisakkozni, hogy vajon honnan jöhetnek.

EBOA (törölt) 2009.09.01. 13:03:51

@Loismustdie: Nem akarlak szabáltanságra rávenni, csak a gondolatmenetedre voltam kíváncsi, hogy miért bízol jobban egy lámpában, mint a saját szemedben. És vajon hogyan boldogulsz, ha nincs lámpa...

Perillustris 2009.09.01. 14:37:36

@Loismustdie: "Nem tudsz meggyőzni, hogy hogyan lehet biztonságosan átmászkálni a piroson."

Kihalt utca, se balra, se jobbra semmi. Talán többszáz méterre valami jön. A túloldal 10 méterre, a lámpa piros. Szétnézek minden irányba. Elindulok. A felezővonalnál is szétnézek. Még két lépés.

Megcsináltam.


Nem reklámozza senki a piroson áthaladást, de te cserébe tedd már meg, hogy nem végletekben gondolkozol.

Vagy szerinted 50 helyett 52-vel menni tuti halál?

EBOA (törölt) 2009.09.01. 15:05:46

@Perillustris: "Vagy szerinted 50 helyett 52-vel menni tuti halál?"

Az attól függ, hogy melyik országban vagyunk! Ahol 50, vagy ahol 60 km/h a megengedett sebesség a városon belül!? :D

EBOA (törölt) 2009.09.01. 15:09:49

Egy dologért nem szeretem, ha valaki átmegy a piroson akár gyalog, akár bringával, mert a többiek közül esetleg valaki azt hiszi, hogy már zöld van, és ő is elindul körültekintés nélkül.

Loismustdie 2009.09.01. 16:34:10

Mások vagyunk... számomra az 52-vel menés nem tuti halál, de éjszaka, sehol senki, és én akkora barom vagyok, hogy noha gyalog lehet, hogy nem szobrozok(amit mondjuk nappal megteszek), de autóval végigvárom. Mindig.

Perillustris 2009.09.01. 16:54:39

@Loismustdie: Na látod, te is átmész néha. Akkor miről beszélünk? Mert rám sem jellemző a "pirosozás", de inkább elvi okokból, mint azért, mert nem mehenék át többször biztonságosan.

EBOA (törölt) 2009.09.01. 17:07:06

@Loismustdie: Autóval én is szobrozok, mert egyrészt nem olyan jó a kilátás belőle, mint gyalog, vagy bringáról, másrészt van rendszáma.

Loismustdie 2009.09.01. 17:39:34

Ennyi! Bár (és akkor itt lassan bontanám is a vonalat ;) nyilván nem az a gond amikor hajnalban átcangázik emberünk a piroson(de azért ne tegye), hanem amikor ez megy napközben, forgalomban...

Agyalap 2009.09.02. 16:47:51

@bodri81: "Azután ugyanolyan balesetveszélyesnek fogod tartani."
Azt, hogy a gyalogos behorpasztotta a lökhárítót, vagy hogy a piroson áthaladó autó sz@rrátörte a kocsimat és a fejemet is?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása