Most, hogy nyugat felől a 35 helyett jött a 15 fok, nem éri meg kinti programot szervezni. Ezért is segítünk most, hogy ne unatkozzatok. Zsuzsanna kalandja a mostanában valahogy kevésbé szidott kétkerekű járművön, kerékpáron ülő lányhoz fűződik, aki sok társához hasonlóan nagy ívben szart a kreszre, áthajtott a piroson, cserébe majdnem sikerült elcsapni. Puffanás azért volt, de csak az ijedségtől. Van ennek a témának egy szomorú aktualitása is, a DVSC focistája tegnap este halálra gázolt egy biciklist, bár teljesen más helyzetben és még nem tisztázott, hogy ki volt a hibás. Érdekelne, hogy ti milyen megoldást javasolnátok az ilyen esetek elkerülésére, hogyan tudunk mi autósok még a hülye biciklisekre is jobban odafigyelni?
Éppen 10 perce hogy hazaértem, gyorsan megírom a friss élményt. Én csak anyósülésen ültem, minden respect Páromnak, hogy Ő meg tudott állni, én nem tudtam volna.
VIII. Baross utcán haladtunk az Orcy tér felé keresztezve a József körutat tiszta zöldben (láttuk mikor zöldre váltott), normál tempóval, előttünk nem volt autó. Kedves kerékpáros kollegina a villamos síneken álldogált tőlünk jobbra, neki pirosban, kivilágítás, sisak és minden egyéb felszerelés nélkül, fülében zene, majd mikor kb 20 m-re értünk hozzá, megindult egyenesen be elénk.
Párom: duda, satufék, kiscsaj először észre sem vette. Úgy álltunk meg, hogy éppen nem értünk hozzá (lökös utólagos ellenőrzése után merem ezt mondani), de a kislány azért feldőlt bicajostul, feltételezem az ijedtségtől.
2 másodperc, felállt, fogta a cangát, feltette a kezét mintegy bocsánatkérés jelleggel, majd továbbsétált a pirosban. Páromnak persze volt hozzá néhány keresetlen szava, de láttuk, hogy nem lett baja, így továbbmentünk.
Párom is és jómagam is bicajozunk, nem ritkán, én minden védőfelszerelésben, kivilágítással, és szabályok betartásával, mintha láthatatlan lennék, és sose értettem miért utálják a cangásokat ennyire az autósok. Most már kezdem kapizsgálni, hogy az ilyen felelőtlen hülye őrült öngyilkosjelöltek miatt...
Abba csak utólag gondoltunk bele, hogy mi van, ha jönnek mögöttünk, és az nem tud megállni? áttol a fekvő csajszin? vagy ha nem 1,5 hónaposak lennének a fékek? vagy ha nagypapa jön, akinek már nincs reakcióideje? esetleg kisteherautó? kislánynak kapmec lett volna, remélem tanult belőle...
diessel 2009.08.29. 16:18:53
diessel 2009.08.29. 16:19:47
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.29. 16:20:36
hawkeye 2009.08.29. 16:31:27
Lobogó hajjal rohan párbajra hívni SilentSound-ot....
:)
Egyébként a posztban említett esemény mindennapos, szokványos történés. Az autós HSZP-nál csak a biciklis sötétebb...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.29. 16:35:21
RaveAcE 2009.08.29. 16:45:22
Örül, hogy él, máskor jobban figyel, stb, stb.
Képzeljétek, ma beengedett 1 taxis a körforgalomba maga elé. Dunakeszi-madaras teszkó kihajtónál volt kisebb dugó.
Ezúton köszönöm neki. Sajna nincs rendszám.
csak john 2009.08.29. 16:49:12
Michael Collins 2009.08.29. 16:50:06
_ng_ 2009.08.29. 16:59:54
2009.08.29. 18:07:23
A lámpahiány mondjuk ejnye bejnye, bár fényes nappal bocsánatos bűn.
@hawkeye: HSZP? :-O
@SilentSound: „...De biztos jön pár elvakult biciklis, akik szerint marha biztonságos piroson is átmenni, mert ők azt jobban látják.”
Az a szörnyű, hogy tényleg van ilyen. És még büszke is a véleményére. :-(
(Ezt mint kerékpáros mondom. :-) )
MaQen 2009.08.29. 18:12:19
Stiel 2009.08.29. 18:58:21
@Quentin, Montargis-ból: HSZP = hülye szőke picsa.
@csak john-nál az igazság...
janikahhh (törölt) 2009.08.29. 18:59:08
107! 2009.08.29. 18:59:38
Szolgálatban álltam a Margit krt-on a pirosnál. Első voltam, vártam a zöldet. Egyszer csak egy kedves kerékpáros állampolgár a két sor között előregurult, majd lendületéből mit sem veszítve tekert tovább a piros lámpa, és a látványom ellenére. Elég vérlázító volt, utána is mentem. Ahogy illik, megkülönböztető jelzések használatával. Több sem kellett hősünknek, egyből beborított a következő egyirányú utcába. Természetesen szembe a forgalommal. Mire én is elérkeztem a kereszteződéshez, már a következő sarkon porolgatta a térdeit. Perecelt a drága. Egyébként szerencséje volt, hogy nem jött senki az utcából, meg azért is, mert csak tízezret írtam a csekkre. A legjobb az volt, amikor megjegyezte, hogy nem találtam 500m-es körzetben nagyobb bűnt.
Hát nem. Miért érzik úgy a bringások, hogy nekik mindent lehet. A fenti példa nem egyszeri eset. Rendszeresen megteszik, hogy az egyenruha ellenére is átgurulnak a piroson. Aztán meg emelgetik a biciklijüket, hogy nem figyelnek rájuk az autósok.
(elnézést a kivételektől, de sajnos kisebbségben vannak)
mizrolist 2009.08.29. 19:00:07
ON: gyalog átmegyek a piroson, ha közel s távol nincs autós; de biciklivel sosem próbálnám meg.
Ibn al-Haiszam 2009.08.29. 19:02:24
SOHA NEM SZABAD TOVÁBBMENNI!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Még ha nem is lett baja, egy rosszindulatú rohadék egyszer fel fog jelenteni cserbenhagyásért és nyerni fog.
Ha muszáj, ERŐSZAKKAL a helyszínen kell tartani és rendőrt kell hívni.
Vérnűsző Barom (törölt) 2009.08.29. 19:02:50
Ha ugyanezt egy autús teszi meg, mindjárt nyakig ér az üvöltözés, a legkevesebb, ami kijár neki az Dunába lövés, legalább háromszor.
Ő ne tegye meg, te igen. Ha meg elütnek, akkor kapják be, miért nem figyeltek.
De ezzel együtt van némi igazságod, baromi idegesítő egy piros lámpa. Profi, ruutinos gyalogosok, bicajosok, de esetenként még autósok is simán átmehetnének némelyiken, minden különösebb gond nélkül.
Na, ha megteszik, akkor ezt látják a többiek is, a füleses kiscsaj, dagadt madár, meg a többi. Olyanok is, akiknek a bicajra való felszállás is komoly kihvás. De ettől még persze nekik is jár a piroson való áthajtás, a járdán, sínen való cikázás lehetősége, ezzel együtt a korai szervdonorság is megnyílik előttök.
Pedig csak azt csinálták, amit te, a profi.
szaGértő 2009.08.29. 19:04:05
gyík (törölt) 2009.08.29. 19:05:56
Nem véletlenül találták ki, hogy ott csak a kerékpárt áttolva mehetnek:
1. Veszélyeztetik a gyalogosokat.
2 Sem autóval, sem motorral nem mászkálunk hosszában a zebrán, az a gyalogosoké.
3. Kanyarodást végezve ha látom nincs gyalogos, és megkezdem a kanyarodást, pillanatok alatt a zebrán lehet egy ilyen elmebeteg és nem elég, hogy elütik, még ő is lesz érte a felelős.
Szerintem azért nem ártana a "jogunk van hozzá" dolog mellé a kötelezettségeket is tudomásul venni.
tetro 2009.08.29. 19:10:24
gyík (törölt) 2009.08.29. 19:12:33
Teljesen jogos. Ez a "piros lámpán áthaladok" morál sajnos tényleg eléggé jellemző a bringásokra.
Éles Sarok és Örs között ingázgatok reggel és munka után, ez a szakasz, ahol viszonylag forgalmas hely megyek, háromból két bringás bármelyik piroson átteker. Simán.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.29. 19:13:17
Cradle 2009.08.29. 19:14:58
2009.08.29. 19:18:02
107! 2009.08.29. 19:18:17
Azt vettem észre, hogy a leggyakoribb a betorkoló utaknál. Ha a főútnak van piros, akkor azt simán áttolják, mert a szélén úgy is elférnek.
Vidéken viszont amitől kivagyok (főleg idősebbek követik el), az a jobbra kanyar. Macisajt, vagy stoptábla, az mindegy, csak jobbra mennek, akkor "nem keresztezik" senki útját. El sem néznek balra. Az ember meg trükközzön, ha éppen egy szűk utcán még szembe is jönnek...
Cradle 2009.08.29. 19:18:21
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.08.29. 19:18:28
legközelebb ha talizunk, adok egy vastagabb tollat! :))
Doryyka 2009.08.29. 19:19:58
szaGértő 2009.08.29. 19:20:08
Ivan Kozirev 2009.08.29. 19:21:07
Nem ütötték el, de azért néztem, hogy ez most csak vak vagy bátor? Én magam is járok biciklivel a városban néha, de pl. piroson sosem megyek át, pláne nem így. :)
OoVICoO 2009.08.29. 19:21:50
szaGértő 2009.08.29. 19:22:00
szaGértő 2009.08.29. 19:23:09
"Lehet, hogy jó ideje nem dugták meg a "kollegina"-t ,és éppen valami romantikus zenét hallott ami beindította"
Akkor szedje le az ülést. :)
107! 2009.08.29. 19:24:22
Olyat, amivel a külföldieknek töltöd az áfás számlát? :-)))) Azért marad még neked is ugye? :-))))
Az az igazság, olyan jót röhögtem az esésen, hogy nem volt pofám 20-at írni. :-)
Ez egyébként elég gyakori. Megpróbálnak lelécelni. Elég nagy rá az esélyük, hogy sikerül, pont akkora, mint amekkora arra, hogy közben elcsapja őket valaki. De most tényleg, ezerrel beborít az egyirányúba, ha jön valaki, azt tuti keresztül megy rajta.
107! 2009.08.29. 19:28:03
Nem is az volt a gáz, hanem maga a piroslámpa, meg ahogy bekanyarodott. Azt hiszem a Kis Rókus utcai lámpánál álltam a Moszkva tér felől, az egyirányú meg talán a Jurányi volt.
szaGértő 2009.08.29. 19:28:25
Marcellusca 2009.08.29. 19:28:48
szaGértő 2009.08.29. 19:29:53
Marcellusca 2009.08.29. 19:32:09
De, ha "kívánhatom", akkor önerőből hulljanak! :D
terrormaci 2009.08.29. 19:32:50
Ybl 2009.08.29. 19:33:13
Mindezt azért, mert jómagam is cangázok, és az ilyen büdös parasztok miatt utálják az autósok a kerékpározókat.
wacak 2009.08.29. 19:33:46
Életed legnagyobb öröme legyen, hogy megvágtál 10 rugóval egy bringást, te retardált.
Bezzeg a bicikli sávon parkoló audihoz hozzá nem mernél érni, olyankor olyan picire összemész, tizedes úr, hogy csak na.
Annyit tudsz, hogy a mesterségesen kapott hatalmaddal basztatod a nálad gyengébbet.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 19:34:39
nyuszifül67 2009.08.29. 19:35:07
felsőbbrendűnek érzik magukat, csak nem tudom miért?
2009.08.29. 19:36:00
A belvárosban (pl XIII. ker.) esetenként – ha szabályos akar lenni valaki – több utcányit kell az ellenkező irányba kóricálni.
igazi hős 2009.08.29. 19:38:03
@107!: Ez azért túlzás, inkább csak az ennyire tuskók szúrják a szemedet, nem?
@szaGértő: Én meg saját sztrádát építtethetnék a 30-as táblát be nem tartókból, pedig az valamivel veszélyesebb itt, a sok jobbkezesből álló lakóövezetben, mint amit a kerekezők tesznek nálatok.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 19:38:50
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 19:40:17
szaGértő 2009.08.29. 19:40:38
Gontar 2009.08.29. 19:41:31
Érdekes én is arra. Minden nap többször (mert nem csak reggel meg délután)... gyik által leírt jelenség nagyonis létezik. Igen, kerékpárosokkal. Igen, az Éles sarok és az Örs között, illetve az ellenkező irányban a Liget tér felé. Lódítunk??? :-PPP
Vagy csak egyszerűen észre sem veszed a cangásokat? :-DDD
Tény mondjuk, hogy a piroson átmászkáló gyalogos több arrafelé, mint a biciklis. :-P Lehet ezek miatt nem figyelsz a bringásokra. :-D
igazi hős 2009.08.29. 19:42:12
szaGértő 2009.08.29. 19:42:35
terrormaci 2009.08.29. 19:42:36
Walter Melone (törölt) 2009.08.29. 19:42:54
Te mekkora szar vagy...
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 19:43:15
opsz... :O
Marcellusca 2009.08.29. 19:43:50
Tekerjél haza ebben az esőben, napnyugtakor, kivilágítatlanul, keresztül a zebrán, piros jelzésnél.
szaGértő 2009.08.29. 19:44:11
Ja, tegnap se jött semmi. :)
"Én meg saját sztrádát építtethetnék a 30-as táblát be nem tartókból"
De ez nem jogosít fel arra, hogy te se tartsd be a szabályokat.
igazi hős 2009.08.29. 19:45:04
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 19:46:06
2009.08.29. 19:47:52
„...De ez nem indok a szabályok meghágására...”
Eeeegen... ez igaz. :-)
Walter Melone (törölt) 2009.08.29. 19:47:54
Holnaptól én is így teszek, ok? Persze én 2.5 tonna vassal vagyok. ;-)
Tehát ezentúl a zöld lápánál is retteghettek majd!
Szép jövő? Jó lenne így, szerintetek is?
Marcellusca 2009.08.29. 19:47:58
igazi hős 2009.08.29. 19:47:59
szaGértő 2009.08.29. 19:48:12
107! 2009.08.29. 19:48:20
Bírom az ilyen idióta szöveget. Véleményem szerint a parkoló autóval foglalkozzon a közteres, nekem meg van a magam dolga, amit ők nem tudnak elvégezni. Ami pedig az audis megnyilvánulásodat illeti... Biztos mindig ott vagy mögöttem, és látod, hogy kiket állítok meg. Ez egy igazi demagóg szöveg, amit egyik kis ... vesz át a másiktól. Ha meg drága autót állítok meg, azt biztos a kenőpénz miatt teszem ugye?
És képzeld: ÉLVEZTEM kitölteni a csekket. A bringás volt olyan vagány, hogy a rendőr mellett ment át a piroson, akkor fizesse meg az árát. Vajon mit csinál, ha nem vagyok ott?
Ami pedig a retardáltságomat, meg az összehúzódásomat illet: Miért nem mondják az emberek ezt nyíltan. Itt már annyi mindenki tett rám becsmérlő kifejezéseket, az életben hol vannak ezek az emberek? Én húzom össze magam? Miért nem jöttök el egy találkozóra, ahol nyugodtan megmondhatjátok a szemembe...
Ja, mert igazából ti vagytok a beszariak. Billentyűzet mögé bújós kis ...!!!
szaGértő 2009.08.29. 19:49:02
szaGértő 2009.08.29. 19:50:18
2009.08.29. 19:52:01
„...Tehát ezentúl a zöld lápánál is retteghettek majd!...”
Na látod?! Ez az, ami miatt zöldnél megállok, a piroson meg átmegyek. („Most arról jönnek a vagányok.”, ahogy Nyuszika mondta :-D)
(Aki komolyan veszi meg is érdemli!!)
Bergeroth 2009.08.29. 19:55:09
Ha a lámpa piros, akkor NEM mehetsz át az úton! Teljesen mindegy, hogy 190 km-es körzetben nincs egy teremtett lélek sem. Ha piros a lámpa, akkor N.E.M. mehetsz át. Aki mást mondd vagy gondol, az most azonnal adja vissza a jogsiját és iratkozzon be egy kresz-tanfolyamra. Lehetőleg minél hamarabb, így is tele vannak az utak idiótákkal.
107! 2009.08.29. 19:55:59
Ettől a drága autót nem állítasz meg sztereotípiától mindig elgurul a gyógyszerem.
Picit át kellett szerkesztenem a kommentem, mielőtt elküldtem, nem lett volna méltó.
Soha nem válogattam "félelmi" megfontolásból intézkedést.
Mike36 2009.08.29. 19:58:11
Marcellusca 2009.08.29. 19:58:55
@107!: Ott a pont!!!
Piraeus 2009.08.29. 19:59:05
Én kizárólag biciklivel közlekedem az elmúlt hónapokban, de aki átgurul a piroson, ráadásul van olyan hülye, hogy ezt egy rendőrautó jelenlétében teszi, és utána még neki áll feljebb, az simán megérdemli a tizest.
Nem csak akkor vagyunk egyenrangúak amikor a kopasz mercis taxis szabálytalanul ránk kanyarodik és még üvölt is hozzá hogy takarodjunk vagy megbasz (tegnapi élményem), hanem akkor is amikor nekünk kell a szabályokat betartani.
És ez nem függ össze a bicikliúton parkoló faszparasztokkal, csak annyiban amennyiben biciklin, és autóban ugyanúgy vannak agyatlan emberek Bp-en.
gyík (törölt) 2009.08.29. 19:59:15
Aztán megbeszélhetik :)
Piraeus 2009.08.29. 20:00:22
Marcellusca 2009.08.29. 20:00:38
Legalábbis a drótszamárra.
107! 2009.08.29. 20:01:07
Ettől csak egy "vagányabb" van. Kis kezdő rendőrként delegáció útvonalát biztosítottam. Null km-esként csak gyalogos lámpát bíztak rám. Azt a fejetlenséget, ami ott volt. Nem csak hogy piroson, de még rajtam keresztül is megpróbáltak átmenni. Éppen visszahúztam az egyik kamikázét, amikor megérkezett az első előjelző motoros, úgy 100-120 Km/h-val. Nem miatta csináltam, inkább a kollégám miatt. De az biztos, hogy a bringásoknál csak a gyalogosok sz@rják le jobban a szabályokat.
szaGértő 2009.08.29. 20:01:37
Mike36 2009.08.29. 20:01:48
szaGértő 2009.08.29. 20:02:45
Piraeus 2009.08.29. 20:03:55
Kámfor 2009.08.29. 20:03:57
ami még a vérnyomásomat kicsit meg tudja dobni, ha megyek egy úton, le akarok kanyarodni balra kis ívben, zebránál lassítok, nézelődök, nem látok mozgást ameddig csak lehet. indulnék, erre biciklista lassítás nélkül repül át előttem a zebrán a bicaján... emberek, vannak itt biciklisták, tényleg ennyire meg akarnak halni ? aztán ha elcsapják, akkor meg ordibál. ja. azért legalább annyi életösztöne legyen már az ilyen idiótának, ha látja menetközben gigatempóval nyomulva a járdán, hogy a kereszteződésben egy autó már fordul be, akkor ne lassítás nélkül 30+-al ámokfusson át előtte, mert joga van hozzá, hanem legalább lassítson. az ő élete múlik rajta... de nem.
szaGértő 2009.08.29. 20:03:59
szaGértő 2009.08.29. 20:05:18
justitia. 2009.08.29. 20:07:59
wacak 2009.08.29. 20:08:38
Abban igazad van, hogy félnek tőled az emberek, csak névtelenül mernek szidni, hiszen rendőr vagy, olyan rendőr aki élvezetből büntet.
Én sem pofáztam volna vissza neked, viszont engem meg nem büntetsz, mert 2 perc alatt úgy tűnök el, hogy bambulni sincs időd a Focusból.
Elkeserítő a gondolat, hogy ilyen rendőreink vannak.
A témához hozzászólva:
A piroson természetesen átmegyek, miután szétnéztem. És még egy kicsit húzzam a tespedtseggű autóbuzik agyát: NINCS FÉK A BRINGÁMON, ugyanis ez a canga haladásra, nem megállásra való. És még soha nem ütöttek el, nem akartak megverni (ebben lehet segít a 100 kiló/190 cm kombó).
Mike36 2009.08.29. 20:09:56
keményen büntetni kéne, oszotgatni a 10k-s csekkeket, akkor egy idő múlva leszoknának róla. de a gyalogosoknak is. megálltok a zebránál, aki átmegy, csekk.
lehetnének kerékpáros rendőrök is
Marcellusca 2009.08.29. 20:11:30
Eredmény, lásd: autozz.blog.hu/2009/08/29/amire_emlekszem_a_szulinapi_bulibol#comment-form
Marcellusca 2009.08.29. 20:13:34
Csak idézném az egyik edzőmet: "Nagy ember nagyot tud esni."
2009.08.29. 20:13:38
Valamelyik nap ez majdnem megtörtént velem.
Igaz nem padlógázzal mentem zöldön, hanem éppen átgurulni készültem a Margit hídnál (bringával), amikor egy ilyen piroson átvágtázó (szintén kerékpáros) egyén, piroson átrongyolva kapkodta a kormányt.
Egészségére.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 20:14:26
fixivel tolod? nekem is van egy pajtásom, aki fixizik. egyszer megkérdeztem, hogy mit csinál, ha hirtelen, intenzíven fdékeznie kell (nem, nem farolni, azt én is tudok fixivel). tudod mit válaszolt? kb ugyanazt, mint te: ezzel nem fékezek, hanem kikerülöm az akadályt...
aham, persze...kikerülöd, ha van hely...ha nincs, akkor majd utolér 107!, amint a "térdedet porolod"
2009.08.29. 20:14:36
szaGértő 2009.08.29. 20:14:51
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 20:15:38
Marcellusca 2009.08.29. 20:16:29
Mike36 2009.08.29. 20:16:44
Walter Melone (törölt) 2009.08.29. 20:17:53
:-))))
wacak 2009.08.29. 20:18:07
Abban igazad van, hogy meglepődnék, ha egy sün bringával elkapna a körúton belül.
Mondjuk ha ő is olyan brinával(lefűrészelt kormány 25 centi szélesre, hogy mindig elférjek a kocsik közt) tolja, mint én és van benne szufla.
De, akkor meg is érdemli a 10 rugót!
ZapikaZapika 2009.08.29. 20:18:08
107! 2009.08.29. 20:18:12
A Focus-t elcseszted, de nem ez számít. Mint mondtam, nagy eséllyel léphetsz meg, csak egyszer ne sikerüljön, akkor elgondolkozol Mr. Profi. Majd a 100 kilódat picit megtöri valami gallytörő, vagy aláfutásgátló.
Sok sikert a városi kalandtúrához!
ZapikaZapika 2009.08.29. 20:19:11
avus · http://avus.blog.hu 2009.08.29. 20:19:36
Egyébként kismillió kereszteződés van Bp-n, ahol a piroson áthajtás ugyanennyire veszélytelen. Tipikus példa a körút és a Baross u. kereszteződése, amikor reggel megyek az Oktogon felé. Balra a villamsoknak már zöld, jobbra a gyalogosoknak már zöld, egyedül az autósoknak piros, nekik is csak azért, mert ezzel a késleltetéssel érik el azt, hogy az Oktogonhoz zöldre ér oda a forgalom. Ergó, mindez autós gyorsuláshozz/sebességhez van hangolva. Ha ott a biciklis előbb kilő, az totál veszélytelen, emellett így ő is zöldre ér az Oktogonhoz. Abszolút win-win szitu, az autósnak nem kell mögöttem döcögnie, míg felgyorsulok, a többségüket utána sem zavarom, mert a külső sávból sokan elmennek jobbra az Andrássyra, vagy utána az Aradi utcába, nekem meg azért jó, mert így zöldhullámban haladok végig a Margit-hídig.
Azoknak szar csak, akiknek az agya nem jut tovább a szabály az szabály ismételgetésén.
Amúgy pedig biztosíthatok minden autós honfitársat, ha egyszer elcsapnak egy pirosból autók elé hajtó őrültet, azért senki nem fog ghost bike-ot állítani.
Kámfor 2009.08.29. 20:20:02
szaGértő 2009.08.29. 20:20:17
wacak 2009.08.29. 20:21:38
Hát az igaz, hogy csak azért nem fogok tisztelni egy rendőrt, mert szép kék a ruhája.
Majd ha nem büntetnek élvezetből, majd ha meg merik büntetni a kopasz BMW-t is a bringasávban parkolva, na akkor lesz respect, de addig nekem ezek komplexusos, korrupt kisemberek.
gyík (törölt) 2009.08.29. 20:21:43
Te szimplán hülye vagy.
Te vagy az a fajta barom, aki miatt a normális bringások (is) szívnak.
"A piroson természetesen átmegyek, miután szétnéztem."
Nézd, lehet, hogy szétnézel. Az Téged attól még ez nem mentesít fel attól, hogy a rendőr jól seggbe rúgjon egy vastag csekk formájában.
A másik pedig: ha ezerrel pont jön egyszer egy motoros - aki bár túllépi a megengedettet, de akkor is elsőbbsége van a zöld miatt és a motor pikk-pakk ott van egy jobbra illetve balra nézés után is akár pont a dinamizmusa miatt - azt Te nem fogod észrevenni és akkor Neked meszeltek öreg.
107! 2009.08.29. 20:22:12
Kezd már kicsit ovisba átmenni, úgy hogy részemről lezártam az ügyet. Egyszer majd csak megtalálod a magad autóját, csak reménykedj benne, hogy túléled!
szaGértő 2009.08.29. 20:22:35
wacak 2009.08.29. 20:23:08
"Sok sikert a városi kalandtúrához!"
Holnap is ez vár rám, és imádom! Köszi!
gyík (törölt) 2009.08.29. 20:23:50
Egyébként egyben biztos vagyok a stílusodból ítélve: Te nyereg nélkül hajtod a bringát.
Mike36 2009.08.29. 20:23:50
szaGértő 2009.08.29. 20:24:18
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 20:25:13
nem azt mondom, hogy ne menj át...szíved joga, én elhiszem, hogy körülnézem, mert én is ezt teszem. csak arra kérlek, hogy mást ezzel ne haragíts feleslegesen magadra/magunkra...
atila68 (törölt) 2009.08.29. 20:26:28
Állítom több kilométer van a lábamban mint némely mazsolának valaha levezetett kilométere.
Véleményem, hogy kerékpárosból és autósból is ugyanakkora százalék a figyelmetlen, aki nincs tisztában a szabályokkal, a lehetséges következményekkel.
Vagy csak egyszerűen bunkó.
De!
1.sz.alapigazság:
A kerékpáros nagyon csúnyán el tud törni míg én a négy kerékkel nem.
2.sz.alapigazság:
Az, hogy a kétkerekű volt a hibás kurvára nem nyugtatná meg a lelkiismeretem.
Vigyázzatok!
Kérem!
wacak 2009.08.29. 20:26:30
Mondtam már, hogy nem szólok be, félek a rendőröktől, feleslegesen sok hatalmuk van. Egyetlen esélyem elmenekülni, de az nagyon megy.
Mike36 2009.08.29. 20:28:01
szaGértő 2009.08.29. 20:28:16
wacak 2009.08.29. 20:28:17
Milyen király szöveged van! Csak így tovább...
atila68 (törölt) 2009.08.29. 20:30:01
Még valami.
Nekem rohadt jól esik négykeréken mikor egy kerékpáros v. motoros megköszöni mikor iparkodom nem elütni.
Teccikérteni?
Mike36 2009.08.29. 20:30:46
ha majd meguntad a bringázást javaslom a BMW SUV-ot, passzolna a stílusodhoz
szaGértő 2009.08.29. 20:31:04
Lacaca 2009.08.29. 20:31:25
107! 2009.08.29. 20:32:10
Azért írtam, mert szerintem erre tökéletesen alkalmas a közterület felügyelő. Ő ugyanis nem tud sem forgalmat irányítani, sem balesetet felvenni. Tehát ha már úgy is vannak, és nekik van hiteles fényképezőjük, akkor csinálják ők. Nekem meg van irányítóbotom, meg színeszceruzám, én csinálom a többit. Na meg a technikai felszereltség alapján a mozgó járművek kordában tartását.
Ha BKV-t akadályoz, úgy is szólnak, azt természetesen soron kívül intézzük.
@szaGértő:
Köszönöm, ha minden ilyenből ügyet csinálnék, nem lenne szabadidőm. :-)
wacak 2009.08.29. 20:33:33
Ez a gond. Te gyűlölsz engem és (ahogy a kommentekből kivettem) mivel rendőr vagy, ha lehetőséged lenne rá szétbüntetnél, és gondolom egy kis feszkólevezetésnek ezt meg is teszed holnap egy szerencsétlen bringáson.
Ha én gyűlöllek téged, te leszarod, kinevetsz és újfent te büntethetsz meg engem.
Azért nincs tisztelet, csak félelem bennem a rendőrök felé mert nem objektívak.
Benned és 107-ben is tombol a szubjektivitás.
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.08.29. 20:33:41
Marcellusca 2009.08.29. 20:34:08
107! 2009.08.29. 20:34:40
De a kép nem is ott készült! Biztos PS! :-)))
szaGértő 2009.08.29. 20:35:52
Lacaca 2009.08.29. 20:35:56
Mike36 2009.08.29. 20:36:08
a szabály pedig szabály
be kell tartani
nem opcionális, meg azt a szabályt tartom be ami tetszik, ami meg nem azt nem. adót is csalsz szorgosan? mert végülis, milyen szar adót fizetni, nem?
wacak 2009.08.29. 20:36:19
Szennyezi a környezetet és a körúton belül nekem lassú.
Soha nem fogom a bringát megunni.
107! 2009.08.29. 20:36:47
Ezt megint benézted! SzaGértő az az ember, aki fizetés nélkül áldozza fel a szabadidejét, hogy egy nyugodtabb, jobb környezetben élhessen a családjával, szomszédaival...
h492019 2009.08.29. 20:37:04
gyík (törölt) 2009.08.29. 20:37:54
Nézd, elismerem, hogy mindenki - autós, motoros, bringás - "hajlítgatja" a Kreszt valamilyen irányba, amit még a rendőrök is tolerálnak valahol, mert megszokottá, a közlekedő társadalom formálódott hozzá és nem jár veszélyekkel.
Például: álló kocsisor közt való haladás kétkerekűekkel.
De.
Meg kell maradnia olyan szabályozásoknak, amik alapok és támaszkodhat rá biztonsággal minden közlekedő. És ez a piros illetve zöld lámpa.
Neked is nekem is, mindannyiunknak ez nyújt egy majd 100%-os biztonságot és ezt nem szabadna "megpuhítani". Ezt a konkrét igen illetve nem dolgot meg kell hagyni.
wacak 2009.08.29. 20:38:50
"szaGértő 2009.08.29. 20:02:45
@107!: Én sem. A mai éjszakai szolgálat előtt azt mondta a főnök, hogy új fiú lesz velem, lehetőleg ne legyen belőle se hősi halott, se szemtanú. :)"
Ebből gondoltam.
Mike36 2009.08.29. 20:42:01
Mike36 2009.08.29. 20:42:49
szaGértő 2009.08.29. 20:43:03
Lacaca 2009.08.29. 20:44:43
szaGértő 2009.08.29. 20:45:02
Mike36 2009.08.29. 20:45:13
most hány éves vagy? lesz 2 gyereked, valami fasza állásod, céged, ott fogsz terpeszkedni a BMW-ben, és mindenkinek leüvöltöd majd a fejét
ja és teszel majd a KRESZ-re, mert az csak a lúzerekre vonatkozik
szaGértő 2009.08.29. 20:45:39
szaGértő 2009.08.29. 20:46:26
wacak 2009.08.29. 20:46:34
Rendben, gyűlöljed őket, ha jól esik. Ehhez mi közöm?
107! 2009.08.29. 20:48:13
Nincs jelentőssége. Egy biztos, Ő tud a normák szerint élni, és ismeretlenül nem hangoztat demagóg, hangulatkeltő mondatokat.
@Mike36:
Nekem sincs túl jó tapasztalatom velük kapcsolatban, de tényleg megvan az elfoglaltságom így is. Mindig akadnak Wacak félék, akik kiprovokálják maguknak a figyelmet. Nem csak bringások. Van belőle motoros is, meg autós is. BMW-s is!!! :-)
Én meg csak a túl nagy hatalmammal és perverziómmal "élvezkedek" rajtuk! :-)
ropile 2009.08.29. 20:48:43
es amikor bringara ulok, tudom, mit gondol az autos... ezert a piroslampa nekem is piroslampa...
akinek nem, az meg szarjon sunt
igazi hős 2009.08.29. 20:49:18
nanogyo 2009.08.29. 20:49:39
:/
Agyalap 2009.08.29. 20:49:43
szaGértő 2009.08.29. 20:51:06
szaGértő 2009.08.29. 20:51:52
Tipikusan a "tegnap se jött semmi" esete.
atila68 (törölt) 2009.08.29. 20:52:16
Mindenki áteshet a kerítés túloldalára és akkor jön rá, hogy hova is szórta a szart addig.
UFF!
107! 2009.08.29. 20:53:04
Az vagyok???? (8 hozzászólásod volt eddig????)
Mike36 2009.08.29. 20:54:06
mondjuk, a rendőrt partnerként kéne kezelni, igaz ehhez a rendőröknek is így kéne gondolkodniuk, és inkább a figyelmeztetés, megelőzés irányában kéne elmenniük, és kevésbé a büntetés felé
pl. látja hogy valamit rosszul csinálsz, de nem szólna, hogy bocs, de ez pl. nem balra kanyarodó sáv. nem. szépen megvág miutén bekanyarodtál balra. a kint felejtett 30-as tábla mögé bújkálást, stb. nem emlitve.
szal a rendőrségnek is van mit fejlődnie (de ezt értsd általánosságban)
marvin 2009.08.29. 20:57:49
Mint bringával közlekedő kikérem magamnak, hogy engem is a pirosom áttekerők közé veszel. Nem megyek át a piroson, mert:
1. Féltem az életem.
2. Ha azt akarom, hogy az autósok egyenrangúnak tartsanak, akkor ez a minimum amit meg kell tenni.
Volt már olyan, hogy a Nyugatinál rámszólt egy önjelölt pöcs, hogy "Méé nem mész máá!" "Azért te fasz, mert piros van!"
A rendőrnek meg igaza volt. Bünti az ilyennek. Avval, hogy kiemelik a faszkalap bringásokat csak nekem tesznek jót, mert talán megváltozik a megítélése a szabályosan közlekedőknek.
szaGértő 2009.08.29. 20:58:18
avus · http://avus.blog.hu 2009.08.29. 20:58:50
Rossz a példád, az adócsalással károsítom az államot, ezzel nem.
Amúgy bírom ezt a nagy szabálykövetést, csak azt nem értem, dugóidőn kívül vajon miért nem látni 60 alatt közlekedő autóst pl a Petőfin? Zebránál (leszállva, tehát gyalogosként) miért kell belengetnem a biciklit, hogy végre valaki átengedjen?
Kétszínű dolog ez, hogy toleránsak vagyunk a sebességtúllépőkkel szemben (nem feltétlenül rád gondolok, csak átlagolok), a másikon meg mindent szabály be akarunk vasalni...
Na mindegy, ez totál meddő vita, maradjunk annyiban, hogy akit szabályosan haladva kivasalsz a kereszteződésben, az nem én leszek.
2009.08.29. 21:00:07
„...Azoknak szar csak, akiknek az agya nem jut tovább a szabály az szabály ismételgetésén...”
Egyrészt igen, másrészt viszont aki túllépett ezen, az nagyívben tesz a másikra (tisztelet a kivételnek!), aki pl. próbál normális maradni.
Na ezért kell mantrázni, hogy „a szabály az szabály”.
Amint az emberek tudnak úgy viselekedni / élni / közlekedni / akármi, hogy miközben azt teszik ami nekik jó, nem sz*ják le a másikat tovább léphetünk.
nanogyo 2009.08.29. 21:00:52
Jajdehogynem. Úgyis lesz, aki megmagyarázza. Mint mindent. De ez tökmindegy is.
Jellemző, hogy ez jutott eszedbe és nem az, hogy hogyan fognak telni a napjai annak az autósnak, aki elcsapott egy mégoly szabálytalan bringást is, miközben ő tök vétlen volt.
107! 2009.08.29. 21:00:52
Vágom.
Én úgy érzem jól csinálom. (bár ez tényleg szubjektív, mindent azért teszek, mert úgy érzem helyesnek), viszont néha rádöbbenek, hogy a jóindulatból kiosztott figyelmeztetés kevés. Van akinek csak a kemény büntetés hozza meg az eszét. Ezt eldönteni, hogy kinek mi az elég néha nehéz. És igen, előfordulhat, hogy rosszul állapítom meg.
A 30as tábla és társai meg megint más téma. Örök visszatérő eset, bár én még sosem láttam ilyet.
igazi hős 2009.08.29. 21:01:36
107! 2009.08.29. 21:02:02
Ja és a beidézett mondatot már csak ironikusan írtam, nem komolyan!!!!
Mike36 2009.08.29. 21:02:25
én is át szoktam menni a zebrán
és nem szállok le
ezzel együtt eszem ágában sincs zebrán keresztül berobbanni egy kereszteződésbe, hanem szinte állóra fékezek, körbenézek, mert
a) jobbra kanyarodók is vannak, akik a gyalogosok sebességére számítanak, ergo pl. nem láttak
b) waczak féle autósok,
egyébként sokat javult szerintem az elmúlt 15 évben az autósok morálja a biciklisek felé, megvárnak, megadják az elsőbbséget, nem szorítanak le, stb. csak ugye mi van ha nem. és inkább arra szzámítok
ha már vallomásoknál tartunk, bevallom a járdán is szoktam kerékpározi, mert ott ahol pótkocsis kamion, teherautó, csuklósz busz közlekedik, én le nem megyek az úttestre, nem akarok meghalni. tudom, nem vagyok elég vagyány, szégyen, ez van :) ugyanakkor a járda meg a gyalogoské, úgyhogy úgy közlekedem, hogy nem akadályozom nem veszélyeztetem őket, nem cikázok közöttük, mint az állat
mindenesetre már nagyon várom az új kreszt, amiben már nem lesz tilos a járdán kerékpározni
Kámfor 2009.08.29. 21:03:26
(mondjuk engem annyira nem is zavarna, hogy átteker a zebrán. ezzel önmagában nem lenne gond, node könyörgöm, a saját tyúkszaros élete érdekében, lassítson. lassabban közelítse meg azt a nyomorult zebrát. nem kell leszállnia, de legalább ne repüljön rá lassítás nélkül messziről...)
Mike36 2009.08.29. 21:04:20
Mike36 2009.08.29. 21:05:33
eztmegmérkellett? 2009.08.29. 21:07:28
Silverf@x 2009.08.29. 21:07:51
igazi hős 2009.08.29. 21:08:31
Mike36 2009.08.29. 21:09:18
107! 2009.08.29. 21:09:46
Pesten nem is szólok senkinek, ha a járdán teker. Csak tegye azt úgy, hogy a gyalogosok ne érezzék veszélyben magukat. Tök normális, hogy egy ekkora városban nem áll le valaki a hatsávos úton biciklizni.
Viszont itt egy jó példa. Láttam már kerékpárost ezerrel szlalomozni a gyalogosok között. Ilyenkor hol van a gondolkodásmód? "autósok nem figyelnek, mert csak bringás vagyok" A gyalogosok szemében meg Ő maga a közellenség. Az arány ugyan az. Elvárja egyik oldalról azt, amit Ő maga sem ad meg másoknak.
igazi hős 2009.08.29. 21:10:12
Engem 5 évente állítanak meg (tucatautó, jóindulatú vérfarkasarc).
Marcellusca 2009.08.29. 21:13:55
107! 2009.08.29. 21:13:56
Van baj azért a cégen belül, az tény! Akadnak kollégák, akiket igen csak szégyenlek.
Mike36 2009.08.29. 21:14:54
ami néha még gáz az a busz
Silverf@x 2009.08.29. 21:15:32
nanogyo 2009.08.29. 21:18:19
Azt nem képesek felfogni, hogy ők lesznek azok, akit tepsiben visznek el és ezen fikarcnyit sem javít az, hogy 1. szép temetést meg ghost bike-ot kapnak, 2. lehet rájuk hivatkozni ilyen-olyan előjellel, 3. lecsukják azt a nyomorultat, aki elkaszálta őket - és itt most lényegtelen, hogy hibázott-e ő is vagy sem. Vállalom a demagógia súlyos bélyegét, de melyik gyerek jár jobban: aki árva lesz vagy akinek havonta lehet látogatnia anyucit/apucit a kóterben?
Vigyázat, álkérdés - nem neked szól, de van, akinek külön mondani kell.
107! 2009.08.29. 21:23:04
Lehet, nem is olyan átlagos az a női külső! :-))) (ha hetente háromszor megállítanak érte) :-)))
Alf (törölt) 2009.08.29. 21:24:15
Alf (törölt) 2009.08.29. 21:26:37
Marcellusca 2009.08.29. 21:28:29
@Silverf@x: Nem lehet, hogy csak ismerkedni akarnak Veled? :DDDD
Wendriner Tódor Emánuel 2009.08.29. 21:29:25
mondom ezt én, egy pesten biciklizni nem hajléandó biciklis.
107! 2009.08.29. 21:29:31
Ugye? :-)
107! 2009.08.29. 21:32:54
Szerintem nem is egészséges a szmogban tekeréssel kitágítani a tüdőt, hogy még több szennyeződés kerüljön be. De közlekedni mindenkinek van joga.
Én csak azt tudom, hogy egy forgalmasabb kereszteződésben töltött óra után a ruhám iszonyatosan koszos szokott lenni. Bele sem merek gondolni, mit tesz a tüdőmmel.
EBOA (törölt) 2009.08.29. 21:34:59
Egyszerűbb kereszteződésnél nem kell nagy tudás gyalogosnak, bringásnak hogy elég magasról, messzire ellátva láthassa, hog NEM jön semmi.
Bonyolultabb kereszteződésnél már annyi felé kéne nézni, hogy egyszerűbb a lámpára bízni a sakkozást.
Kocsival pedig illik mindig megállni a pirosnál, mert nehézkesebb a kitekintés, meg amúgyis van rendszáma...
Silverf@x 2009.08.29. 21:35:02
Egyébként én biciklivel is igyekszem szabályosan közlekedni, például áttolom a zebrán, ilyenkor az autósok úgy meglepődnek, hogy egyből átengednek (ami gyalog egyáltalán nem jellemző) :D Néha az az érzésem, hogy nekem azért kell közlekednem, hogy tompítsam a negatív sztereotípiákat...
Wendriner Tódor Emánuel 2009.08.29. 21:35:50
igazi hős 2009.08.29. 21:36:04
Wendriner Tódor Emánuel 2009.08.29. 21:37:06
igazi hős 2009.08.29. 21:39:23
107! 2009.08.29. 21:40:30
Neked van igazad!
@Silverf@x:
Küldetéstudat? Az jó! :-)
ErdosG 2009.08.29. 21:44:50
Ha tudta, hogy kanyarodni akar, mi a faszért kellett leelőznie??
Mivel kikerült, tuti, h. látott, és azért gondolhatta volna, hogy nem szívódtam fel azon az 5 méteren...
Kicsit kellett volna figyelnie rám biciklisre, szóval nem mindig mi vagyunk a hülyék. Szerencse, hogy ebben a hónapban cseréltem ki a fékpofákat, így meg tudtam állni.
Bocsánatot nem kért, de legalább hátranézett, hogy megvagyok-e... Mondjuk ebben lehet bent volt az is, hogy a megállás után sikerült ordítanom egy KUUUUURVA ANYÁÁÁD-ot utána...
107! 2009.08.29. 21:47:36
Senki nem állította, hogy csak a biciklis a hibás. Inkább arról beszélünk, hogy egy amúgy is veszélyes közlekedési formát miért kell még plusz rizikófaktorral ellátni.
glinolid 2009.08.29. 21:51:32
Mai termés kocsival:
Reggel haladok a két sávos Tél úton. Szerettem volna elengedni egy gyalogost, de a külsőben elhúzott mellettem egy kedves safjor.
Délután útban a belváros felé ,a Reitter Ferencen előttem haladó piros Suzuki a zebra felénél haladó gyalogosok előtt húzott el.
Ugyan csak délután, Petneházyn utcán várakozok a lámpánál, hogy a Béke úton átszelve tovább haladhassak és akkor látom a Béke úton már másodpercek óta piros lámpán két géperejű jármú halad át.
Tegnap kerekezek a lakóhelyemen jobbról nézem jön e valaki, miközben mellettem lassítás nélkül, nagy svunggal elhalad egy autó jobb kész szabályt figyelmen kívül hagyva.
De én is rossz voltam, mert a Hűvösvölgyin 5 métert szemben tekertem a forgalommal és egyszer átmentem a piroson.
Kocsival átszoktam menni sárgán narancssárgán egyszer beragadtam a pirosban (kurva hülyének éreztem magam) és behajtottam figyelmetlenül egy körforgalomba.
Egyszer megbüntettek gyorshajtásért (40 km/h helyett 50-nel mentem. Csekk piroson áthajtásért. Ezek még friss jogsisként történtek velem. Azóta eltelt 15 év baleset és büntetés mentesen. Igyekszek mindenkire oda figyelni.
Riszpekt minden közlekedő felé.
Fejhallgatós kerós téma: tuc-tuc zene mély-nyomós kocsiban? Áááá
Avus, jó volt a tegnap esti Budai-hg túra.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 21:53:30
107! 2009.08.29. 21:56:42
Büszkék vagyunk rád! (mi "puttók")
glinolid 2009.08.29. 21:57:52
kész = kéz
bocsi
justitia. 2009.08.29. 22:00:12
paaj 2009.08.29. 22:00:55
Az a baj, mindenki szarik a szabályokra, megy keresztül mindenen legyen az piros lámpa vagy tiltó tábla, mintha ott sem lennének. Azt külön világ barma díjjal jutalmaznám aki úgy hallgat zenét vezetés, bicajozás, gyaloglás közben, hogy közben egyáltalán nem figyel körülötte zajló eseményekre. Én lehet, hogy nem csak leordítom a kislány fejét hanem egy vagy két emberes sallerral is nyomatékosítom a mondanivalómat...ebből tanulna az garantálható.
107! 2009.08.29. 22:03:36
Miről beszélsz???? Sejtettem, hogy ez valami kamu név. (a 8 hozzászólás elég gyanús)
Ha szeretnéd tudni, itt vannak páran, akik elég jól ismernek!!!!
Kicsit meggondolatlannak tűnsz!!! Beszólsz, közben fogalmad nincs róla, hogy ki vagyok?
Marcellusca 2009.08.29. 22:04:08
Marcellusca 2009.08.29. 22:06:00
107! 2009.08.29. 22:07:18
Nem kell bemutatkoznom, mert ha tehetem, minden találkozón ott vagyok. Én vállalom magamat azok előtt, akik szintén ezt teszik, a többiek meg nem érdekelnek. Billentyűzet hősökből Dunát lehet rekeszteni.
107! 2009.08.29. 22:08:17
Nem tudom, szerintem ez olyan beszólogatós név. 06.20 óta. Az már nem most volt.
lóbogár 2009.08.29. 22:10:40
"Miért érzik úgy a bringások, hogy nekik mindent lehet. "
"..vajha, valaha, Vanda.." hogy egy klasszikust idézzek.
Megboldogult buszos időszakomból egy sztori: 30-as vonal, Dózsa Gyuri út.
Két kollégád felszáll a Hősök terénél, leszáll a Thökölynél mennek a VI-VII. -i kap.-ra, Buszmegállóban egy furgon, amelyik épp a közeli fonalboltba hoz árut. Én csak a középső sávban tudok emiatt megállni (előtte parkoló kocsik, megálló után kereszteződés). Öreglányok , babakocsis kismama foggal, körömmel kapaszkodva ereszkedik le az Ikaruszról, sürü anyázások közepette..
Mondom kollegáidnak: remélem megb..szátok az illetőt... Válasz: "ó, hát az nem a mi dolgunk..", és elsomfordálnak a helyszínről..
Na, amíg a TI mentalitásotok ilyen, addig ne várjatok mást az " állampolgároktól" se....
Marcellusca 2009.08.29. 22:11:56
Ammán a komoly! :)
Bizti csak 8 beszólás.
Funkerman 2009.08.29. 22:12:42
E hét csütörtökön az Árpád fejedelem útján a Komjádi felé haladva, egy rendszám nélküli 7-es bmw, full pirosban haladt át, amikor a hídról lekanyarodva, az arra felé haladóknak már zöldje volt.
Az ilyen seggfej miért nem találkozik önmagával egyszer?
Ja, nem volt bedugva zenével a füle, de fehér ing volt rajta és kilógatta a kezét az ablakon.
Marcellusca 2009.08.29. 22:14:37
Mondjuk, annyit megtehettek volna, hogy jelzik az illetékeseknek.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.29. 22:15:06
107! 2009.08.29. 22:22:17
"107! 2009.08.29. 21:13:56
@Silverf@x:
Van baj azért a cégen belül, az tény! Akadnak kollégák, akiket igen csak szégyenlek. "
lóbogár 2009.08.29. 22:31:00
Már bocs, de úgy tudom, minden rendőrnek van intézkedési kötelessége, bármilyen szabálysértést, bűncselekményt észlel. Ez nem attól függ, melyik részlegnél van alkalmazásban. Azt megértem, hogy hogy nem kapják elő a pisztolyukat minden piszlicsáré ügy miatt-(bár megjegyzem, hogy N.Y.-ban még egy kint felejtett szemetes kuka miatt is megbírságolták a szállásadónkat).
De amikor ők is szenvedő alanyai egy ilyen pofátlan szabálysértésnek, azért illene legalább egy büntető cetlit a szélvédőre helyezni!
Marcellusca 2009.08.29. 22:34:19
Egyébként van itt nálam autentikusabb személy. :)
lóbogár 2009.08.29. 22:37:26
Nahát, akkor ne az ő nevében védekezz! :)
Marcellusca 2009.08.29. 22:38:22
lóbogár 2009.08.29. 22:38:34
Amúgy meg tudomásom szerint az alapfelszerelésükhöz tartozik..
107! 2009.08.29. 22:39:36
Hát! Szerintem is tehettek volna valamit! Ha mást nem, legalább egy azonnali hatályú elküldést.
107! 2009.08.29. 22:41:54
Na ezt inkább hagyjuk. Mikor egy közlekedési rendőrnél nincsen szonda, az gáz. Na nem az elektromosra gondolok (bár az lenne az igaz), de még a "sima kis csöves fújós" sem.
zgabi 2009.08.29. 22:46:35
107! 2009.08.29. 22:48:24
Császár Előd ügy?
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.08.29. 22:48:49
lóbogár 2009.08.29. 22:51:02
Tudom, és értem a problémáitokat, a mai napig a tömegközlekedésben dolgozom, velünk nagyon rendesek és megértőek a rendőrök, jóban vagyunk velük (amúgy a mi munkafeltételeink is kb. olyan szinten vannak biztosítva, mint a tietek).
Csak arra szerettem volna rávilágítani, hogy ha nem vagytok következetes, és szigorú rendfenntartók, akkor a hétköznapi ember sem lesz következetes rendbetartó..
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 22:52:01
Azért ne essünk át a ló túloldalára...
Elcseszett nick 2009.08.29. 22:53:44
Én gyalogkakukk/néha biciklis vagyok. Sajnos pont a biciklisekkel vannnak a legnagyobb gondjaim.
1. Járdán repeszt, kerülgeti a gyalogosokat nem kis sebességgel. Nem kéne. Ha én járdára kényszerülök néha biciklivel, tisztában vagyok vele, hogy ott én "vendég" vagyok, a gyalogosoké az elsőbbség.
Ha egy gyalogos feljön a bringaútra olyan helyen, ahol a járda jól szeparáltan, teljesen észlelhetően ott van mellette, de neki akkor is a bringaúton kell menni, akkor felmegy bennem a pumpa, és kap egy satuféket a nyomoronc, hogy csak úgy veti a hátraszaltót. Ezért gondoljunk bele, hogy a járdán ámokfutó bringásra meg a gyalogosok gondolnak így.
2. A KRESZ mindenkire vonatkozik, és nem véletlenül. Én is utálom, ha egy autós váratlan -értsd szabálytalan- műveletet hajt végre, mivel kockáztatja más és saját épségét. A KRESZ pont arra jó, hogy tudjuk mire figyeljünk, mire számítsunk, és nem szeretnék korházba kerülni, mert egy másik ember idióta volt.
Láttam jópár bringást piroson áthajtani, és láttam ezek közül jónéhányat vérezni is. Biztos megérte.
3. A lámpa nem egy nagy befektetés, nem értem mért spórolják le. Iszonyatosan utálom, mikor a Tatai u.-i bicikli úton megyek haza este -itt a fák miatt vaksötét uralkodik jókora szakaszon-, és 10 biciklisből 9-nek nincs lámpája. Akkor fogadtam meg, hogy csúnyán szájbaverem amelyik ezek közül belém jön, amikor egy kivilágított részen összefutottam egy bringással, akin a bringás ruci többe lehetett, mint a bringám, de lámpája az nem volt.
Probléma még az is, hogy ezek a bringások nem értik, hogy miért idegesek rájuk az autósok, gyalogosok, stb, és annyi sem jut el az agyukig, hogy esetleg a feldühödött autós akövetkező bringással fog kicseszni miattuk.
Ezért kérném minden bringás kollégám, akire ez vonatkozik, hogy fogják egy kicsit vissza magukat, és az autós társadalmat, hogy ha lát egy idiótát, ne a következőn vezesse le a dühét, ne legyen olyan idióta, mint a másik.
107! 2009.08.29. 22:54:37
Ezt én vágom. Csak az a két f@rok nem volt a helyzet magaslatán. Ugyan olyan az egyenruhánk. Személyesen is ismerek néhány antirendőrt. Náluk jobban már csak a bűnöző rendőrt utálom.
De hát ez van. Nem én választom meg a kollégáimat. Azért a jelenlegi helyemen nagy részével szívesen kimegyek dolgozni.
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.08.29. 22:54:42
Jó éjt!
zgabi 2009.08.29. 22:58:11
107! 2009.08.29. 23:03:13
Ugyan az FLM-nek vége, de van Shane54-ünk.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 23:03:54
zgabi 2009.08.29. 23:04:46
lóbogár 2009.08.29. 23:05:45
Ez igaz!
Az ember csak a barátait választhatja meg, a kollégáit max. akkor, ha ő a főnök! :))
107! 2009.08.29. 23:06:39
Meg azt is végig kell gondolni, ha veled történik ez, a családodat fogja érdekelni, hogy most először hibázot????
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.08.29. 23:07:18
Hajtipajti (valami bringás futár cég faxkalapja) át akart tekerni lendületből a zebrán és elszámolta magát.
Igazából nem azért lettem ideges, mert csinált 6 számjegyű kárt az autóban, hanem mert a jobb 2- ben a gyerekülésben ott ült a 3 éves fiam.
Ha nincs fólia az üvegen, akkor tutira nem csak megijed. Így az üveg, amit a majom kifejelt nem robbant az arcába.
Ja és még neki állt feljebb (anyukám biztosan csuklott)és megpróbált lelécelni.
A kárt ugyan a CASCO-m fedezi, remélem a biztosító ügyvédje tíz bőrt fog lehúzni róla.
Fél éve egy biciklis futár a zöldben lökött majdnem fel...
Ezek után személy szerint a bögyömben vannak.
Nem fogom elütni őket, sőt vigyázok rájuk, de a legközelebbi afférnál bizony a MagLighttal nyitom majd a tárgyalást.
És szarok a 90/190 kombóra.
107! 2009.08.29. 23:07:19
zgabi 2009.08.29. 23:07:31
zgabi 2009.08.29. 23:09:59
107! 2009.08.29. 23:11:11
Csak azt, hogy nem csak a börtönt úszta meg, de ugyan úgy "közszereplő" maradt. Pici szünet, pici stílusváltás, de Előd maradt.
(FLM énekese = CS. Előd, Shane54 = Cs. Előd)
Marcellusca 2009.08.29. 23:11:40
Na, őket rühellem a legjobban.
lóbogár 2009.08.29. 23:14:36
A feleségemet, a gyerekekkel együtt kb. ugyanennyiszer akarták elgázolni a Külső Szilágyin , amikor zöld jelzésen haladtak át a "zebrán".
Ezúton is megkérném a sok büdös parasztot, akik a környékről járnak be dolgozni, hogy ha ennyire nem tudják megkülönböztetni a piros jelzést a zöldtől, akkor inkább járjanak vonattal, ott talán nem tudnak akkora kárt okozni, mintha egy fél családot kiírtanának az autójukkal!!! Köszönöm!
zgabi 2009.08.29. 23:15:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 23:18:23
De a legtöbb esetben csak egyszerű figyelmetlenségből van baleset, nem szándékosan okozza azt az illető. Attól még, hogy figyelmetlen volt, nem kell őt gyilkosnak kikiáltani. Igen, hibázott, de elég büntetés neki a tudat is, hogy embert ölt. Ez a legtöbb embernek kihat az egész hátralévő életére. Bodnár sem szándékosan gázolta el azt a biciklist.
@107!: Még személyes tapasztalatom nincs, de szerintem attól, hogy az illetőt megbüntetik, még a családomnak nem lesz jobb.
Persze nem azt mondom, hogy egyáltalán nem kell megbüntetni, aki halálos balesetet okozott, de azért szándékossággal vádolni mégiscsak túlzás.
zgabi 2009.08.29. 23:19:45
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 23:22:26
107! 2009.08.29. 23:23:04
Mondjuk ebben van valami. De ha nem büntetik meg azért az vérlázító lenne. (szóval nem a büntetéstől lesz jobb, csak nem lesz rosszabb a büntetlenségtől) Nem tudom, mennyire érthető, már nehezen fejezem ki magam. :-)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 23:24:19
zgabi 2009.08.29. 23:25:30
zgabi 2009.08.29. 23:27:56
dark future · http://www.andocsek.hu 2009.08.29. 23:28:02
CApa (törölt) 2009.08.29. 23:28:13
zgabi 2009.08.29. 23:30:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.29. 23:30:58
Abban pedig ne legyél biztos, hogy nem fogsz balesetet okozni. Én is óvatos vagyok, hisz' ez a munkám, ha úgy tetszik a szakmám, de minden reggel úgy ülök az autóba, hogy mi van, ha...
Mindenki azt gondolja, hogy ő aztán nem okoz balesetet, aztán az első után átgondolja ezt a dolgot. Hidd el, elég egy apró figyelmetlenség, és máris baleset lehet belőle, gyakran végzetes végeredménnyel.
Elcseszett nick 2009.08.29. 23:31:33
A büntetés kiszabásakor nem szabad, hogy az érzelmek diktáljanak. Máshogy ítélnéd meg a dolgot, ha te követsz el egy ekkora hibát (bármit mondasz most, ha éppen arra vársz, hogy kimondják rád a 20 évet, akkor nem erőltetnéd azt annyira), és máshogy, ha veled (rokonoddal, ismerősöddel) történik.
A büntetés nem bosszú, vagy megtorlás, hanem elrettentés (és nem a hozzátartozók/nép vérszomjának kielégítésére van). Vagyis, hogy se az elitélt, se más ne kövesse el mégegyszer ugyanazt a hibát, bűnt.
Tehát nem lenne szabad kivételezni a hírességekkel, mert akkor azt fogja a többi gondolni, hogy nekik mindent szabad. Nem hat rájuk az elrettentés.
Ugyanakkor kevesebbet ér egy büntetés, ha az elkövető nem tud okulni belőle (és most nem az előre megfontolt családírtásról beszélek, hanem egy balesetről). Ha most Bodnárt lesittelik 20 évre, akkor abból mennyit tanul? Többet, mint mondjuk 2 évből? Vagy 6 hónapból? Vissza hozza ez az elhunytat? Vagy csak egy értékes embert (ezt nem csak rá értem, vagy bármely hírességre) vonunk ki a forgalomból indokolatlanul sok ideig.
Szerintem is, ha ő a ludas, akkor nem szabad, hogy megússza, de azért ne szálljunk el a büntetés mértékével. (És nyilván, ha az én hozzátartozómat ütötte volna el, akkor 20 évért kiabálnék. :) Az ember már csak ilyen)
lóbogár 2009.08.29. 23:33:07
Ez mindennapos a Vágány utcában. Pedig ott még arra sem hivatkozhatnak, hogy a gyalogosok miatt nem mennek a kerékpárúton, mert ott a gyalogosforgalom=0.
Mégis rendszeresen az úttesten közlekednek, feltartva a buszokat, amik nem tudják megelőzni őket a dupla záróvonal, és a szembejövő forgalom miatt.
zgabi 2009.08.29. 23:42:27
De nem mindegy, hogy ki a hibás. A hibázót szigorúan felelősségre kell vonni.
s.o.v.i.e.t 2009.08.29. 23:42:34
egyszerű önvizsgálattal. én tisztességesen és szabályosan közlekedem? rendesen beállított és normális képet világító fényszórókkal, esetleg plusz költséggel, akinek lehetősége van: xenon beépítéssel (ami bár nem legális, de nincs rendőr talán, aki büntetne érte, mert tudják, hogy hasznos)
Márk_Márk 2009.08.29. 23:45:40
BICIKLISEK! TANULJATOK KRESZT!
(esetleg pótsornak: A K. ANYÁTOKAT!)
BICKILISEK! TEGYETEK LÁMPÁT a BICIKLITEKRE!
BICKILISEK! A JÁRDA A GYALOGOSOKÉ!
stb. táblákkal?
Nem viccnek szánom, ez a blog és annak írói felkarolhatnák az ötletet, szervezésre még van 3 hét.
Csak hogy lássák már, hogy nem csak ők vannak a világon. És hogy igen sok embernek tele van velük a töke. Nem a bicikli, az óriási pofátlanság miatt, amit a többségüket jellemzi.
zgabi 2009.08.29. 23:46:06
igazi hős 2009.08.29. 23:46:51
zgabi 2009.08.29. 23:51:06
zgabi 2009.08.29. 23:55:55
A lámpát illetően igazad van, a kerékpárok felén sincs ilyen, ez látszólag ugyan ellent mond az első mondatomnak, de a biciklisek többsége sötétben nem mászkál. A járda tényleg a gyalogosoké, engem is idegesít, ha gyalog megyek, s egy biciklis elsuhan mellettem ( nem magam miatt, 110 kg vagyok, ha nekem jön, hatalmasat bukik), de sajnos a kijelölt kerékpár úton is sok gyalogos közlekedik, holott azzal párhuzamosan fut a járda, és ott kellene menniük.
Elcseszett nick 2009.08.29. 23:56:04
Alternatív 2009.08.29. 23:56:27
A másik, ami a civilizált világban nincsen: a legtöbb helyen egyszerre kap zöldet a zebra és az azt keresztező forgalom. Maga a közlekedésszervezés szoktatja rá az autósokat, hogy ott szlalomozzanak a gyalogosok között a zebrán. Aztán meg csodálkoznak, hogy nem tartják eléggé tiszteletben a zebrát.
zgabi 2009.08.30. 00:01:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.30. 00:03:48
zgabi 2009.08.30. 00:04:52
zgabi 2009.08.30. 00:07:18
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.30. 00:08:18
Elcseszett nick 2009.08.30. 00:13:04
Ha mondjuk kap 3 évet, és 6 hónap után feltételesen szabadlábra helyezik, valamint kötelezik, hogy társadalmi hirdetés keretében felhívja a hasonló helyzetek elkerülésére a figyelmet (mivel híresség, ezért sokan odafigyelnek rá, főleg mostanság, hiszen az egész ország figyelme a csaptára, és mostmár rá irányul), akkor lehet, hogy pár ember észbekap, és nem okoz hasonló balesetet. Így az elhunyt biciklista halála nem lesz teljesen értelmetlen, míg, ha leültetik 10 évre, akkor megkapja a család, a nép a bosszút, de attól még nem változik semmi.
Ráadásul hosszútávon nem megoldás, hogy az egyik fél 10 évet követel a másikra, és viszont. Ha kap 10 évet, akkor meg az autósok fognak felháborodni, hogy a szemét bringások meg minig megússzák (kivéve amikor elütik őket). És ez így gyűrűzik tovább.
Persze amit leírtam az szép álom, mint írtad, a magyar igazságszolgáltatás kész vicc sajna.
Császár Előd esete szégyen. Tényleg nem kéne megismételni.
min 2009.08.30. 00:13:28
Elcseszett nick 2009.08.30. 00:17:34
Elcseszett nick 2009.08.30. 00:18:11
sevcsik 2009.08.30. 00:21:47
zgabi 2009.08.30. 00:23:44
zgabi 2009.08.30. 00:25:11
Elcseszett nick 2009.08.30. 00:33:05
Így a túl nagy büntetés nem visszatartó erő. 10-20 éves ítéletnél már inkább aról van szó, hogy a tag annyira menthetetlen, hogy vonjuk ki inkább a forgalomból.
Elcseszett nick 2009.08.30. 00:35:56
A 10-20 évet egy átlag ember nehezen realizálja. 1-2 évet még el tud képzelni, de a 10-20 tönkre tenné, ezért jön a tagadás: "Ááá, velem ez nem fordulhat elő."
Tehát a túl nagy büntetésnek nincs igazi visszatartó ereje.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.30. 00:39:29
A legtöbb ember igenis odafigyel a vezetésre, igyekszik elkerülni a baleseteket, de ennek ellenére mégis megtörténik. Szóval a büntetés nagysága nem függ össze a balesetek számával.
Nem tudom, mennyire érthető, ilyen későn, félig alvás közben már nem nagyon megy a fogalmazás, szóval bocs, ha hülyeséget írtam :)))
zgabi 2009.08.30. 00:43:20
Én hiszek a kemény büntetés elrettentő erejében, sőt, hiszek a halálbüntetés visszatartó erejében is (felmérések szerint Magyarországon az emberek 90%-a támogatná a halálbüntetés visszaállítását, ha szavazhatna erről). Bodnárt természetesen nem ítélném halálra, de tíz évet adnék neki. S mindenki másnak, ugyan úgy, ha halálra gázol egy biciklist, s ő a hibás.
_phu 2009.08.30. 00:46:53
Még szerencse, hogy az összes autós és gyalogos ismeri és be is tartja a szabályokat, és soha nem mennek át a piroson. Ismét jó poszt volt.
Stiel 2009.08.30. 00:50:26
Elcseszett nick 2009.08.30. 00:50:59
A halálbüntetéssel én óvatosan bánnék egy olyan országban, ahol (csak) azt ítélnek el, akit akarnak. ;)
sevcsik 2009.08.30. 00:51:17
zgabi 2009.08.30. 00:58:32
Kopiás Attila Steve 2009.08.30. 01:56:25
"...BP.-n az autósok 90 %-a, végtelen bunkó és tahó módon leszarja a gyalogosokat és kerékpárosokat."
Meg biztos volt féltucat ilyen a bicajosokra is.
Szerintem simán abba lehetne hagyni ezt az általánosítást mindkét oldalról. Én bicajos vagyok, a hiperóvatos fajtából, így is el akarnak cseszni 100 méterenként amikor szabályosan közlekedem. Mégsem mondom azt, hogy 90%-kal van baj. Az alatt a 100 méter alatt adott esetben 20-30 járművel is találkozom, amelyek közül 1 okoz problémát. Sok ez is, pláne soknak tűnik, de csak azért mert a problémásak feltűnőek a normálisak meg nem, még nem kell általánosítani.
Bicajosból is ismerek elég sok olyat, mint a postban szereplő. Egy részük BMX-es, mások futárok, megint mások meg olyan kósza kamikázék mint a post főhőse. De attól még nem minden bicajosra igaz ez, sőt, nagyon kis százalékunkra. Persze, feltűnőbbek, én is nehezeket gondolok, amikor látom mit művelnek, de a szabályos-rendes bringások jóval többen vannak, csak persze kevésbé hagynak mély nyomot.
Nekem a post kérdése tetszik: mit tehetnek az autósok, hogy még a hülye biciklisekre is odafigyeljenek? Már csak azért is tetszik, mert bringáséknál már régóta él (ha nem élne, meghaltunk volna, amint úttestre tekerünk) a kérdés: mit tehetünk, hogy még a hülye autósra is odafigyeljünk? Mindig lesznek mindkét csoportban felelőtlen, hülye és önző alakok, akiket semmilyen kultúra nem érint meg, rájuk sajnos mindig oda kell figyelnünk majd. Persze, fontos, hogy minél kevesebben legyenek, éljen a népnevelés, de a maradékkal mindig számolni kell majd. És hiába utáljuk a másik csoport normálisait, attól picit sem lesz jobb a helyzet...
gitáros 2009.08.30. 02:15:34
Logikád végig csodálatos, de ez igazi gyöngyszem volt. :)
szaGértő 2009.08.30. 02:56:42
187. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályainak megszegésével másnak vagy másoknak gondatlanságból súlyos testi sértést okoz, vétséget követ el, és egy évig terjedő szabadságvesztéssel, közérdekű munkával vagy pénzbüntetéssel büntetendő.
(2) A büntetés
a) három évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény maradandó fogyatékosságot, súlyos egészségromlást vagy tömegszerencsétlenséget,
b) egy évtől öt évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény halált,
c) két évtől nyolc évig terjedő szabadságvesztés, ha a bűncselekmény kettőnél több ember halálát okozza, vagy halálos tömegszerencsétlenséget
okoz.
magyar-magyar szótár 2009.08.30. 04:57:24
Persze a vidéki taparaszt biciklis, az nem az alternatív szubkalcs pesti hős, de azért a fűútra kifülelvén hajt ki, daccal nem néz oda, majd elmegy mellette (kikerüli) az a Naagy Valami, persze a teherautóknak keskeny feőjuccán szemben is jön egy teherautó s így z nem lehetséges.
A Pesti Hős Bringás lényegében ugyanazokat a tahóságokat míveli a gyalogosokkal, mint (panaszai szerint) ővele az autósok. Azzal a különbséggel, hogy Hős Pseti Bringásnak szabad (sőt, szubkalcs!! alternatívművészeti akció, avangár!) lerúgdosnia a bunkó autós tökrét, de ugyenez gyalogossal, úgy, hogy a gyalogos rugdalja le a hedszett-et a Hős Bringás füléről, már nem annyira avangár, ugggyyeee.
Jászberényben a buszpályá'ról az elsőbbségadás mellőzésével hajtanak ki, csak úgy a lakotterületen kívüli buszmegállókból a buszsofőrök.
Aratási szezonban (a kukorica még töretlen) vidéki utakon traktorosok sem adnak elsőbbséget kihajtáskor, minél nagyobb, minél erősebb (tehát osztrák mezgaz társaság) annál inkább nem.
magyar-magyar szótár 2009.08.30. 04:58:54
gpetersz 2009.08.30. 06:11:13
Nem ez az egy 10-ből 10 ilyen (kivéve ha postot ír, mert akkor kiderül, hogy mindegyik betart minden előírást, kivilágítást használ és védőfelszerelést).
MoxNox 2009.08.30. 07:13:37
Astron 2009.08.30. 08:03:05
A járda viszonylag keskeny, az egyik üzletből kilép egy anya és lánya, amikor kb. 3 méterre volt a kerekes. A nő visszarántotta a gyereket, ő meg változatlan tempóban rezzenéstelen arccal fékezés nélkül tövább. Az ilyen és ezekhez hasonló kerékpáros barmokat kellene a helyszínen felpofoztatni. A véleményem ellenére én is biciklivel közlekedem elég sokat, ha tehetem.
Vulnerarius 2009.08.30. 08:10:18
Tök véletlen az indexről keveredtem ide és mivel van sok irányból saját tapasztalatom így leírom. Aki akar köpjön.
1. Általában napi 2 órát BKV-zom.
Marhára unom már, így bambulok kifelé állandóan, A bkv esetében sokkal nagyobb problémát jelentenek az autósok mivel sosem engedik be a buszt. Énnekem 80% ban az jut az eszembe hogy mennyire idegesítő amikor te ülsz a buszon és nem enged be a kocsi, így beengedem, mert az jó. persze a maradék 20% ban vagy leszarom vagy nem tudom beengedni.
Szerintem itt a brinyósok nem annyira zavaró tényezők.
2. Kocsikázom elég sokat is,
Amikor nem BKV és nem birigli akkor éppen kocsi. Itt is simán lehet figyelemmel lenni a brinyósokra, de a legnagyobb veszélyt az autósokra a futárok jelentik. Mert egyrészt van egy elég nagy elit tudatuk, másrészt meg bátrak. Néha túlságosan is. Igazából ben veszik figyelembe hogy kishazánk nem a tolerancia országa, Svédországban olyan mértékben tisztelik egymást a közlekedés résztvevői hogy azt hittem valami kandikamera volt ott. Leírhatatlan. Idehaza kb 3400 ban jutunk oda.
Kicsit a nringafutárokat úgy látom mint a gyorshajtókat, tekernek mint a veszedelem és 3 percel hamarabb érnek oda mint én aki tekinget jobbra balra és csak szórakozásból teker. 3 percért én senkinek az életét nem akarom kockáztatni. Én, köpjetek le ha rosszul gondolom.
3. Heti 50-100 km között tekergetek, nem sok mert ezt egy futi egy délelőtt alatt letekeri.
Amit viszont így látok az az ignorancia az autósok 80 %-tól.
Friss példa.
Bartók Bélán a Koszi előtt van lámpa (bocskai előtt, vilimegálló) CSAK a gyalogosok miatt. Mivel nem volt gyalogos átmentem a piroson. Egy Szuzukis ifjú titán menten büfögött a szájával felém és pörgette a motort meg dudált. Bár nem tudom őt ez miben zavarta.... Mivel a közlekedésbiztonság területén dolgozom éppen így mondhatom hogy szabálysértésen kívül nem volt olyan ami veszélyeztette volna a közlekedés többi résztvevőjét.
Akkor már tudtam h a kisbarátom majd méltó módon megjelenik mellettem és valami bátor cselekedetet végrehajt.
Így is történt. A koszin a piros7 megállójában egy enyhe leszorításba kezdett és az ablakmosójával lespricnizett. Borzasztó kemény identitású cimbimnek gondolom merevedése is lett olyan kemény volt. Mindenesetre egy fuck-ot mutatva eltávolodtunk egymástól.
ja és volt sisakom meg világításom is.
A baj a morálba van egyezményesen, mi olyan emberek vagyunk nagy százalékban ebben a közlekedési morálban , hogy valakit utálnunk kell különben nem megy a szekér.
Az autósok többsége Sumaherkedik ebben a kinőtt városban,
A brinyósok menni akarnak sietni(??)de nagyon, élükön az elittudattal.
A bkv-sok meg haladni de ők vannak a cerka térdelős végén.
Nincs itt igazság, mert mindenki úgy áll hozzá hogy először mást akar megváltoztatni utána (talán) magát.
Talán én te és sokan ilyenek vagyunk.
MeeCee 2009.08.30. 08:25:55
lóbogár 2009.08.30. 08:27:04
Valszeg pont olyan időpontban jártál arra, amikor pont nem volt ilyen, de elhiheted, hogy napi rendszerességgel megtörténik.
Amúgy meg ha szoktál arra tekerni, felhívnám a figyelmedet arra, hogy a Vágány-Dózsa kereszteződésben NINCS elsőbbségetek a kanyarodó járművekkel szemben, ugyanis a kereszteződés előtt minden irányban ki van téve a "Gyalog és kerékpárút vége" című tábla. Ezt csak azért tartom fontosnak megjegyezni, mert úgy suhantok át lassítás nélkül a gyalogátkelő helyen mintha az direkt nektek lenne odafestve. Csak annak köszönhetitek, hogy nem tipornak el ott naponta több tucat drótszamarast, hogy az autósok figyelnek rájuk. Bár még így is előfordult, hogy a baromarcú nekitekert teljes gázzal a már félig befordult busz hátsó kerekének. :)
2009.08.30. 08:41:55
„A mostani Critical Massra (szept. 21?) nem kéne szervezni egy ellendemonstrációt, mondjuk
BICIKLISEK! TANULJATOK KRESZT!
(esetleg pótsornak: A K. ANYÁTOKAT!)
BICKILISEK! TEGYETEK LÁMPÁT a BICIKLITEKRE!
BICKILISEK! A JÁRDA A GYALOGOSOKÉ!
stb. táblákkal?...”
Először is: Nyugodtan szervezhetsz ellendemonstrációt, de ha elkezded hergelni őket, akkor ne lepődj meg ha esetleg alul maradsz. Már csak a létszám arányok miatt. Egyébként azt hiszem leginkább le sem fogjá tojni...
Másrészt: A tiedét! Kikérem magamnak a normálisan közlekedő bringások nevében!
Azért mert van pár (arányaiban elég kevés) bringás, aki feltornázza a cukrod, nem kellene úgy egészében le qrvaanyázni a bringásközösséget!
Harmadrészt: Igen, bringások! Tegyetek legalább egy ki***tt villogót előre meg hátra! (És lehetőleg előre ne pirosat! Köszönjük! :-) )
Negyedszer: Igen, a járda a gyalogosoké. A leválasztott kerékpársáv meg a kerékpárosoké. Most minden odatévedő gyalogot rugdossak le onnan? Soha nem fogok odaérni, ahová indultam. :-))
„...Nem viccnek szánom, ez a blog és annak írói felkarolhatnák az ötletet, szervezésre még van 3 hét...”
Szóval valaki tegyen már érted/helyetted valamit? :-D
„...Csak hogy lássák már, hogy nem csak ők vannak a világon. És hogy igen sok embernek tele van velük a töke. Nem a bicikli, az óriási pofátlanság miatt, amit a többségüket jellemzi.”
Hidd el, hogy a kretén bringásokkal a normálisoknak is tele a hócipőjük.
De a normális bringást észre sem veszed jóformán! Pont úgy, ahogy azt a barmot, aki tegnap a körúton átrongyolt előtted a körúton a nagy fekete autójával, mikor neked már reges-régen zöld volt, neki meg kb ennyi ideje piros. Őt megjegyezted, de a több ezer másikat nem. Ezen még nem gondolkodtál...?
Tedd meg. Érdekes dolog fog kisülni belőle.
2009.08.30. 08:44:54
- „a körúton”
2009.08.30. 08:47:31
Erre példa: Nem tudom ki mennyire ismeri az UVH pesti végénél, a Metro megálló környékét: kb 3m széles járda + 1m széles kerékpársáv. Na mit gondolsz, hol megy a gyalog? :-D
zauberpferde (törölt) 2009.08.30. 08:59:36
ElPadre 2009.08.30. 09:12:33
ha nem: a futárok ebből élnek meg, és az, hogy milyen gyorsan végeznek egy fuvarral, nagyban befolyásolja, hogy egy 8 órás munkaidő alatt mennyit keresnek. noná, hogy repesztenek, mint az őrült, meg nagy ívben leszarják a kreszt - akárcsak a taxisok sok esetben. és ez a hozzáállás nem is fog megváltozni, amíg a futárcégek nem vezetnek be valami erőteljesebb kontrollt - de miért vezetnének, nekik is az áll érdekükben, hogy több csomagot kézbesítsenek.
azért azt is tegyük hozzá, hogy a legtöbb futár már iszonyatosan tapasztalt a forgalomban, és szándékosan ők sem veszélyeztetik önmagukat. de jópár példány közülük tényleg nagyon lerontja a bringás összképet. főleg a felelőtlen fixisek, náluk nincs mese, olyan, hogy hirtelen satufék, nem létezik.
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 09:21:34
becher 2009.08.30. 09:27:38
Szóval mindenhol vannak akik nem tartják be a kreszt, de a biciklisek között halmozottan magas számban fordulnak elő.
becher 2009.08.30. 09:37:18
Szóval mindenhol vannak akik nem tartják be a kreszt, de a biciklisek között halmozottan magas számban fordulnak elő.
Mollyka08 2009.08.30. 09:39:05
Mollyka08 2009.08.30. 09:41:04
Zaklató_Panda 2009.08.30. 09:41:34
EBOA (törölt) 2009.08.30. 09:50:07
Büntetésre szükség van. Nem azért mert bárkinek is jobb lesz tőle, hanem azért mert elrettentő hatással van a későbbi ilyen cselekmények elkövetőire. De nem szoktak súlyos ítéleteket hozni, legtöbbször felfüggesztik mert tényleg nem egy előre kitervelt szándékos gyilkosságról van szó, hanem egy szerencsétlen véletlenek egybeesése + némi szabálysértés. A közlekedési "bűnözők" amúgyis csak fogházba kerülnek, ahol elég enyhék a fogvatartás körülményei, időnként haza lehet menni szabira, stb.
gyík (törölt) 2009.08.30. 09:51:39
Ne ez is a Kresz be nem tartása, ugyanis ha van bicikliút, akkor ott kötelező mennie a kerékpárosnak.
EBOA (törölt) 2009.08.30. 09:53:15
"Én nem fogok balesetet okozni, az biztos, sokkal óvatosabb vagyok, és részegen vagy másnaposan nem ülök volán mögé. Még kormány mögé sem."
Megnéznélek, amikor kicsúszol józanul egy vízfolton a kanyarban, és csak a szerencsének köszönheted, hogy pont nincs ott egy gyalogos...
BKV - Önnek megyünk 2009.08.30. 09:53:36
na egy modoros idóta pics már megint, hogy en hogy utalom ezeket az ostobenkokat
Mollyka08 2009.08.30. 09:55:56
wacak 2009.08.30. 10:00:19
Nézzenek oda, még a végén kiderül, hogy mindenki az én egészségemet félti.
Mellesleg a KRESZ-t tényleg leszarom, csak az érdekel, hogy minél gyorsabban odaérjek BIZTONSÁGBAN A-ból B-be. A körúton belül az összes lámpa váltóidejét fejből tudom és egyszerűen kihasználom, hogy nagyon sok holtidőt számoltak bele a lámpahangolásokba. Mert remélem azt mindenki vágja, hogy amikor azt mondom, hogy átmegyek a piroson, az nem arra vonatkozik, hogy full forgalomnál áttépek a Hungárián 300 autó közt, hanem pl azt, hogy tudom, hogy a keresztforgalomnak már bevillan a sárga, odanézek, látom, hogy az autós már nem fog bevállalni egy sárgát, elindulok és így spórolok néhány másodpercet.
Vulnerarius:
Nekem is ugat néha valami prosztó autós, de én már kifejlesztettem egy korrekt módszert a szopatásukra. Ha külső sávban megy az illető, anyázva elhajt mellettem és én mint mindig a pirosnál utolérem és behajtok elé. Már ez eléggé felkúrja az egyukat, de még az, amikor rájönnek, hogy én nem csak 40-el tudok menni, hanem 2-vel is és pont előtte, na attól kész vannak. Kresz betartva és ne félj, hozzád sem mernek érni, féltik a jogsijukat. Ugyanezt a módszert szoktam alkalmazni a buszsávok autótlanítására. Piroslámpánál buszsávban áll a bömös, szépen elégurulni és olyan öregasszonyos tempóban elindulni, hogy kihulljon a haja az idegtől a kopasznak (képzavar). Fokozás: ha megelőz a következő pirosnál ismét elégurulni.
Imádom a belvárost!!!
zauberpferde (törölt) 2009.08.30. 10:04:09
Mollyka08 2009.08.30. 10:07:20
Mollyka08 2009.08.30. 10:11:55
Gazz 2009.08.30. 10:16:28
Szabályokat be kell tartani. Azt hiszem kedves autósok, hamar felbaszna az ideg benneteket, ha a bicajosok betartanának minden szabályt.
Minket pontosan azért utáltok, amiért a motorosokat. Mert gyorsabban tudunk haladni sokszor, mint Ti. Ez a bajotok, ez a baja annak a seggfej bocskornak. Ebből jön az utálatotok.
Szerintem a megoldás az, hogy abba kell hagyni ezt a barom áskálódást. Nincsenek autósok, meg bicajosok, hanem van egy csomó autós, meg egy csomó bicajos. Mindegyik társaságban van egy rakás hülye.
Az meg megérne egy misét, hogy a bicajos futárok miért vannak rákényszerítve a sok szabálytalanságra.
wacak 2009.08.30. 10:18:22
Nono, ez azért nem így működik. Nehogy már attól rettegjen néhány tízezer biciklis, hogy pár kopasznak mikor durran be az agya a buszsávban ránk. (Hiénáknak: nem a buszsávabn szoktam közlekedni, csak az ott haladó autósok szopatásáért megyek át.)
A megoldás az lenne, hogy autómentes övezetté válna a 4-6-os vonalán belüli város.
robian 2009.08.30. 10:18:35
Igazam lehet, de nyerni nem nyerhetek.
Akkor is ott megyek a bringámmal ahol akarok, sinen, járdán, piroson, akár a nyüves autód tetején is átgázolok, kiröhöglek mikor nyüszögsz a dugóba, ha rámhúzod a kormányt utólérlek és darabokra töröm a tükröd.
Te állj meg autós, és adj elsőbbséget mert nekem van több jogom a várost használni, nem neked, te zsírdisznó aki 2 tonna füstölgő fémmel cipeli arrébb a koszlott testét.
Béke és kitartás az összes kerékpárosnak és a tűzoltók flexeljék le rólad a vasdarabod te sötét barom aki a a lustaságod miatt gyermekeid levegőjét feltöltöd döglött dinók olajjá rohadt testének füstjével. NE AUTÓZZZZZZZZZZZZZ
gyík (törölt) 2009.08.30. 10:21:14
Érdekes, amit mondasz.
Avval érvelsz a Kresz be nem tartása mellett, hogy idézzem: "Mellesleg a KRESZ-t tényleg leszarom, csak az érdekel, hogy minél gyorsabban odaérjek BIZTONSÁGBAN A-ból B-be."
De persze arra időd, hogy azt az autós, aki a buszsávban áll vagy rád szól úgymond szopasd azzal, hogy annyira mégsem sietsz és feltartod.
Na Te is pontosan az a fajta ember vagy, hogy ideológiát tudsz gyártani arra, hogy Neked szabályokat miért nem kell betartani, de ha Te látsz Neked nem tetsző szabálytalanságot, azt viszont megtorold.
Plusz Te kiakadsz, ha valaki beszól, de Neked erre jogod van mással szemben.
Furcsa a világnézeted nagyon.
wacak 2009.08.30. 10:21:28
Dehogy vagyunk rákényszerítve bármire is. Mi közlekedünk a legbiztonságosabban, csak éppen a saját szabályaink szerint.
Ha valamelyik tespedtseggűnek ki kellene szállni a kocsiból és bringára ülni, akármilyen szabályosan nyomorékoskodik, ha nincsenek meg a reflexei, egy önmagához hasonló prsoztó autós ütné el fél óra után.
robian 2009.08.30. 10:22:47
Gazz 2009.08.30. 10:23:26
Netuddki. 2009.08.30. 10:25:10
Donor 2009.08.30. 10:25:41
Láttam olyat hogy autós indult el a gyalogosok zöldjére, miközben mögötte ott állt a rendőrautó. Minden autós köcsög akkor a logikátokat követve :))
A bringások piroson való áthajtásán ennyit agonizálni, pedig merő irigység a részetekről.
Igen szabálytalan, senki nem vitatja, nektek csak akkor van közötök hozzá, ha eléd ment ki, ami azért elég ritka, mert a látszat ellenére a bringások nem öngyilkosok, vagy ha rendőrök vagytok. Minden más esetben csak ostoba irigy trollok vagytok.
wacak 2009.08.30. 10:26:32
Ezek jó érvek, de nem hinném, hogy ez a retardált autóbuzi banda felfogná miről bexszélsz.
Az egyik kedvenc érvük:
Nem biciklizek a városban, mert ott olyan rossz a levegő, inkább megyek kocsival, hogy még rosszabb legyen. Szerintem a gyökér el is hiszi, hogy a levegőszűrő tényleg kiszűrni a károsanyagokat.
Ki kell tiltani a belvárosból az autósokat a picsába és egy csomó idegtől megszabadulunk és menten kevesebb lesz a belpesti dagadtseggű.
CsigaBige 2009.08.30. 10:38:02
Mollyka08 2009.08.30. 10:45:23
Ahelyett, hogy egymást fikázzuk és arról írunk, hogy ki miért utálja a másikat, arról kéne értekeznünk, hogyan tudnánk egymás tiszteletben tartásával közlekedni.
Bécsben is sok a kerékpáros, az autós meg mégtöbb, mégis ott valahogy működik. Érdekes, hogy ott a magyar autós is toleránsabb a bringásokkal. Igaz, ott a kerékpáros is betartja a szabályokat.
Normális vagyok? 2009.08.30. 11:04:30
Én is sokszor ülök biciklire, de az olyan bicikliseket mint Te, Én sokkal inkább tiltanám ki a városból mint az autósokat - inkább szívom a benzingőzt, mint hallgatom a hülyeségedet.
Mellesleg, az elég érdekes, hogy nekem eddig (1-2 esetet leszámítva) nem volt bajom az autósokkal, sőt sokkal több biciklist szidtam bicikliről, mint autóst...
2009.08.30. 11:05:38
Na most, azt azért tegyük hozzá, hogy az ilyen olyan bringautak jó részével nincsenek kisegítve igazán a bringások. Ilyen pl. a sokszor egy oldalról a másikra átvezetett utak, vagy a forgalmas járdákból sárga vonallal leválasztott "kerékpársávok".
Az adott bringautat ugyan nem ismerem, de nem lepne meg, ha valami tervezési okosság lenne ott is. (pl nem igazán látszik az eleje. ;-) )
2009.08.30. 11:06:56
Kiegészítés:
Jah, Andrássy út... na azt pláne hagyjuk...
Mollyka08 2009.08.30. 11:09:28
Normális vagyok? 2009.08.30. 11:13:29
Ha most azt mondanám, hogy téged meg vasaljon ki egy IFA, akkor lesüllyednék a Te szintedre az evolúcióban, de nem teszem. Majd az sors úgyis kivasal egyszer...
107! 2009.08.30. 11:16:23
Annyira vicces, hogy ráadásul mindezt a villamos pályán tette. Mit kereset ott? Nem Ő az egyetlen kerékpáros, aki használja a villamossíneket. És nem is az egyetlen, aki átgurul a piroson. Ezek mindennapos jelenségek. Valóban a posztban szereplő lány elbambult, de a Wacak félék direkt (túl nagy a holtidő alapon) hasítanak át a TILOS jelzésen. Mellesleg megjegyzem, a holtidő azért ekkora, mert magyarok vagyunk, és a sárgán még áttoljuk (ha közben be pirosodik is)
Senki nem állítja, hogy a kerékpárosok csoportja sokkal rosszabb, mint a motorosoké, vagy az autósoké, csak kicsit nagy a hangjuk, miközben egy fokkal nem jobbak a többitől!!! (lásd: bicikliemelgetés, meg egyéb demonstrációk)
2009.08.30. 11:17:03
Nem néztem a hozzászólásait.
Lelkem mélyén bízom benne. De nagyon nem fogom erőltetni. Ha akarja elsőre megérti, ha nem... akkor felesleges tovább ragozni. :-)
2009.08.30. 11:19:55
Ok, elhiszem. Mondom, nem ismerem az adott utat. (Megjegyzem: a rosszul tervezett / kivitelezett bringautat is jól láthatóan szokták használni. De aki nem akar szórakozni, biztonságosabbnak tartja az úttestet / mittudom én :-), az ott fog menni.)
Normális vagyok? 2009.08.30. 11:23:32
2009.08.30. 11:26:44
„...nem csak 40-el tudok menni, hanem 2-vel is és pont előtte, na attól kész vannak. Kresz betartva...”
Ez így biztos?
brujah 2009.08.30. 12:04:37
Lacaca 2009.08.30. 12:06:55
szaGértő 2009.08.30. 12:16:48
:)
107! 2009.08.30. 12:20:09
Nem jelentkezett azóta a makk! :-))) Hogy lehet valaki ilyen meggondolatlan. Talán egy picit szétnézne, és nem hozná magát ilyen idióta helyzetbe. Egyébként Mártikámmal jól megvagyunk. :-)))
107! 2009.08.30. 12:21:35
vagy egyből 112!, ahogy a talin ajánlottátok. :-) Most, amikor végre sikerült egy vagány képet felraknom, nem akarok változtatni. :-)
Lacaca 2009.08.30. 12:32:36
Mivel van több jog? Pont annyi jogod van, mint a gyalogosnak, autósnak, bárkinek, akinek arra visz az útja, mint neked.
Lacaca 2009.08.30. 12:36:18
Ez beszarás! Erre feltenni az életét a hülye puhatestűnek.... Mindig van autós, aki még a pirost is be fogja vállalni úgy, hogy kikerüli a sárgán megállót....
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.08.30. 12:42:08
OFF:
@107!: Én Fiamra mondtam, hogy legyen 112, mert ő öttel több, mint te! Legalábbis nekem így rémlik, de ez tulajdonképpen semmit nem jelent. :)
Lacaca 2009.08.30. 12:47:14
Lacaca 2009.08.30. 12:48:30
107! 2009.08.30. 13:00:04
Úúúú! Ez tényleg beteg! Én nem olvastam el a tegnap este és ma reggel közöttieket, úgy tűnik kár. :-)
107! 2009.08.30. 13:00:54
:-))) Igazad van. Félreérthettem. :-)
Tornado86 2009.08.30. 13:48:19
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 13:59:08
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 14:05:12
Canis Lupus Libertas (törölt) 2009.08.30. 14:06:20
wacak 2009.08.30. 14:08:53
Nekem próbáljon meg inkább makarenkóit lekeverni, én nyitott vagyok rá, ne egy 40 kilós kiscsajnak.
A donor témához:
Egyelőre az autósok szolgáltatják a legtöbb donort, bár nem tudom, hogy a tespedtseggűek fonnyadt szervei jók-e egyáltalán valamire.
Szerencsére gyökérségetekkel egyelőre leginkább egymást pusztítjátok megfelelő intenzitással, remélem ebbe nem vonjátok bele a cangásokat is.
brujah 2009.08.30. 15:42:47
Tornado86 2009.08.30. 16:01:19
zauberpferde (törölt) 2009.08.30. 16:18:32
Először tanuld meg helyesen leírni Anton Szemjonovics MAKARENKO nevét, azután példálózgass!
A macarenkoi pedig helyesen makarenkói...!
Mike36 2009.08.30. 16:55:11
halj meg minél előbb
Tornado86 2009.08.30. 17:38:23
107! 2009.08.30. 17:49:07
Fejezd már be ezt a tespetseggű dumát! Gondolod, hogy mondjuk Csollány Szilveszter nem ül kocsiba??? Tiszta hülye vagy, ha azt hiszed, hogy a bringán kívül más sport nincsen. Lehet még egészségesebb is futni valamelyik Pest közeli erdőben, mint kitágult tüdővel kerekezni az V. kerületben. Lassan kezdek kételkedni a felfogóképességedben. 100 kiló eszetlenség vagy!
Donor 2009.08.30. 18:01:51
Érdekes azok az autósok akik rendszeresen kerékpároznak, elég jól tolerálják a bringásokat.
Persze nyilván ha egy bringás tényleg bunkó azt én sem viselem el, de a legtöbb bringás bűn csak a más tehene is dögöljön meg mentalitás miatt szúrja egyesek szemét.
-Engem pl. nem zavar ha az út szélén megfelelő a járdaszegélytől ésszerű távolságban megy a bringás és ezért kell 5 másodpercet mögötte mennem amíg alkalmas lesz az előzésre a forgalmi helyzet.
-nem zavar ha bringás át megy a piroson amíg kellő figyelemmel teszi azt és nem veszélyeztet senkit.
-nem okoz problémát kerékpárutaknál megadni nekik az előbbségüket.
Engem csak az szokott zavarni, ha zebrán nagy sebességgel megy át, olyan helyen ahol csak gyalogosokra számíthatok, de ez nem gyakori, mert a bringások többsége szeret élni és tudja hogy a kanyarodó autó akkor sem midig adja meg az elsőbbséget ha az jogos lenne.
Donor 2009.08.30. 18:12:42
A kiskörúton a villamos sínek pedig egyszerűen jóval biztonságosabbak ha gyorsabb vagy mint a villamos, mint az autók között tekerni.
Szabálytalan? Az. Büntesd meg, igazad is van, de amikor néha rákényszerülök a belvárosra brinával, akkor én is ott megyek mert 5 perc szabályos bringázás után rájövök hogy inkább élni akarok mint szabályokat betartani.
Ez az autósoknak is jó mert nem kell kerülgetniük ami mellesleg a bringásnak sem jó.
Persze most jól le fognak hurrogni, meg hivatalból te is elítéled, de az a tapasztalt városi bringás aki képes a villamosnál gyorsabban menni az csak a büntetést kockáztatja, és senkit nem zavar ezzel az alávaló műveletével.
Donor 2009.08.30. 18:18:53
Az a CM ráadásul nem is hülyeség, elég sokat profitált belőle a kerékpáros társadalom, csak abból hogy érezhetően jobban figyelnek az autósok, még akkor is ha neked ez nem tetszik.
Persze megjelent egy két tapló bringás is akik tényleg istennek hiszik magukat és aki más járművel közlekedik azt szívükből gyűlölik, de ők elég ritka állatfaj.
107! 2009.08.30. 18:22:33
Az első 150 kommentig kibírtam, hogy meg sem említettem, gondolod mennyire zavar. Soha nem büntettem még pl.: buszsávban kerekezőt. Tisztában vagyok vele, hogy semmilyen járművel nem egyszerű közlekedni a fővárosban. De azért vannak határok a KRESZ-en túli közlekedésben is.
Ezzel a vilisínes dologgal csak annyi baj van, hogy már a robogósok, sőt mostanában már a motorosok is rászoktak. A végén már ott is állni fog a sor.
Ez mindig így volt. Ahol gyalog lehet, ott biciklivel is, ahol biciklivel, ott smkp.-val is, ahol smkp.-val, ott motorral is, aztán a végén kész a káosz.
zauberpferde (törölt) 2009.08.30. 18:22:37
Ezért inkább megpróbálok jobban figyelni autósként a kerékpárosra, és fordítva. Ez már csak így működik.
Egy biztos, mindenkinek ajánlanám a lehetetlent, próbálja ki mindkét műfajt. Valószínűleg más szemmel néznénk egymást.
Persze hülyék szép számmal vannak a kerékpárosok, és az autósok között is. Azokat meg magasról le kell szarni. Van aki szándékosan provokál, mint korábbi vitapartnered. De szerintem ő sem eszi olyan forrón a kását. Mert más a közút, más a verbalitás.
Vitatkozni lehet, de ha baleset történik, a felelősséget úgyis megosztják a hatályos Törvények szerint. A koporsóban fekvő halottnak meg nem teljesen mindegy, hogy 80-20, vagy 70-30 százalékban volt igaza?
Peace!
107! 2009.08.30. 18:31:54
Ez a CM dolog elég kettős érzelmeket vált ki belőlem.
Egyrészt idegesít, hogy feleslegesen jártatják a szájuk, mert a bringások között is pont annyi segg van, mint a többi csoportban (ahogy már korábban megbeszéltük), másrészt viszont tetszik az összetartás, meg az, hogy képesek több százezer embert összehozni.
Láttam már pár ilyet, sajnos közelebbről, mint szerettem volna. Elég nagy közlekedési káoszt csinálnak vele. Meg elég munkát nekünk.
Donor 2009.08.30. 18:36:14
Donor 2009.08.30. 18:45:46
Megértem hogy utálod őket, ha munkát csinálnak, de a demokráciában a polgárok érdekérvényesítésének szerves része ez is.
Én az első CM-en vettem részt. Nagyon pozitív volt az egész, de többet nem mentem, pont azért mert vannak elegen, nem lesz erősebb az érdekérvényesítés ha még többen lesznek.
Vulnerarius 2009.08.30. 18:49:21
"@Vulnerarius: Ha a közlekedésbiztonság területén dolgozol,"
-A közlekedésbiztonságnak vannak olyn területei is ami nem a közúthoz tartoznak...
"miért bírálod felül a szabályokat?"
-Akkor dobd a követ ha te sohasem hágtál meg egyet sem...
"Hogyan várhatod el másoktól, hogy betartsák azt, ha Te nem teszed?"
Nem a betartásról van szó hanem a tolerancia mértékéről. Más jelent a szabálysértés és a veszélyeztetés.
"Ez nem azt jelenti, hogy igazat adok a Suzukisnak, de illene Neked JÓ PÉLDÁT MUTATNOD."
-Ez igaz de hol van a egyensúly akkor? Veszélyeztetni még magamat sem szoktam, de mivel ott a 2 zebra között nincs CSAK gyalogosforgalom (ami akkor nem volt) így nem indokolta semmi a lámpámat.
107! 2009.08.30. 19:04:27
Nem mondtam, hogy utálom! Csak néha már sok. Főleg egy két kerékpáros szabálytalanság után. Meg nekem kell hallgatni az autósok hőbörgését. Nem gond, mert már megszoktam, csak néha igazuk van nekik is. Egyik hétvégén futóverseny, másikon biciklis demó, a harmadikon meg éppen valami politikai maszlag... Valami mindig van, ami bosszúságot tör a közlekedni vágyók orra alá.
Ráadásul pont a CM az, ami miatt néha megközelíthetetlenné válik az V. kerület néhány része. És bizony ott is laknak emberek.
Mindegy, a lényeg, hogy nem utálom, csak mint írtam kettős érzelmeket vált ki belőlem.
szaGértő 2009.08.30. 19:31:51
szaGértő 2009.08.30. 19:33:16
bodri81 2009.08.30. 19:57:20
A tiltsuk ki az autókat a belvárosból kérdéshez meg csak annyit, hogy ahhoz előbb a feltételeket kéne kialakítani, hogy le lehessen tenni valahol az autókat és a tömegközlekedést is ennek megfelelően átszervezni. Megnézném holnap reggel mindenki otthon hagyná a kisautóját, mi lenne a BKV-val... :) Biciklire meg nem ülhet mindenki, én például még nem láttam kutyás utánfutót biciklire amiben elfér 2 kutya is. :))))
szaGértő 2009.08.30. 20:05:40
bodri81 2009.08.30. 20:10:52
szaGértő 2009.08.30. 20:31:08
bodri81 2009.08.30. 20:34:12
cso zsi 2009.08.30. 22:36:04
Ritkán jársz a Róberton és a Hungárián?
Ott bő tíz év óta sokkal több motorost látni a síneken, mint autóst, pedig az sem kevés.
Igaz, főként prémiummárkák, mert "egyenlőbbek".
A Kacsóh felüljárón csak megfordulnak az autósok (általában az M3-as feljárót elvétő külföldiek), de az Árpád híd - Kacsóh és a Kacsóh - Mogyoródi közt bárhol, ahol nincs kőcici, vagy füvesítés.
cso zsi 2009.08.30. 22:54:31
Valószínűleg megoldható lenne a vízi szállítás, vagy az éjszakai, de 11-től 5-ig ott is zárva van a legtöbb hely.
Azt hiszem, kisboltot nem is láttam azon a részeken, csak beülős kajáldákat, ahol a kólán-sörön rögtön volt egy kis szorzó, mint pár utcával kijjebb. Hogy jut oda?
Rejtély...
Perillustris 2009.08.31. 00:05:32
Perillustris 2009.08.31. 00:11:42
A gyorshajtás meg az autósokra. Akkor most kvittek vagyunk?
Perillustris 2009.08.31. 00:17:20
Perillustris 2009.08.31. 00:26:24
Perillustris 2009.08.31. 00:34:31
Perillustris 2009.08.31. 00:37:21
szaGértő 2009.08.31. 08:09:19
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.08.31. 08:12:57
szaGértő 2009.08.31. 08:28:49
Donor 2009.08.31. 08:29:14
szaGértő 2009.08.31. 08:41:23
Donor 2009.08.31. 08:57:50
Donor 2009.08.31. 09:07:06
Sajnos mostanában én is elkényelmesedtem, de ez csak annak köszönhető, hogy a Hungária körút mostanában nagyon gyorsan járható. Régen amíg végig dugó volt, nagyon nem szerettem autóval munkába menni.
A belvárosa most is csak akkor megyek autóval ha nagyon nincs más lehetőség.
Donor 2009.08.31. 09:13:26
Keress rá a googleban a bikejöring-re
Donor 2009.08.31. 09:28:36
Másik hogy ha választhatsz hogy a motoros a sínen menjen vagy a kocsik közt te melyiket szeretnéd jobban? Szóval jobb neked hogy a sínen mennek és nem a letekert ablakod mellet 1000-el.
Annyira röhögtem amikor voltak a TV-ben pont ezzel kapcsolatban a riportok hogy hú milyen veszélyes a sínen közlekedni mert a sínen megcsúszik meg ilyesmi.
(más logikus érvük nem volt ellene)
Akkor mi van azokkal az utcákkal ahol kizárólag foghíjas kockakővel kirakott villamos sínen lehet közlekedni, szabályosan kialakított forgalmi sávon? Megsúgom azok sokkal veszélyesebbek a lényegesen rosszabb minőségük miatt. Láttam már ilyen helyen motort kiugrani motoros alól, úgy hogy a megengedettnél jóval lassabban és óvatosabban ment. Persze a rendőr szerint "nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett"...miközben útnak nem is lehet nevezni azt a szakaszt. Ilyenkor miért kell rákenni a járművezetőre a felelősséget amikor sokkal inkább az út kezelőjét kéne börtönbe csukni közúti veszélyeztetésért.
Ez pont ugyan az a kategória mint, amikor bodzaszedők ellopják a csatorna fedőt és valaki beleesik. Akkor sem az útviszonyoknak megfelelően közlekedett.
bodri81 2009.08.31. 09:41:12
Bringásokra visszatérve én a legnagyobb problémát abban látom, hogy - tisztelet a kivételnek - egyszerre érzik magukat "gyalogosnak és autónak". Mennek az úttesten, majd mikor piros lesz, fel a járdára és kerekeznek tovább mintha mi sem történt volna. És ennek semmi köze ahhoz, hogy irigykedem mert gyorsabban haladnak,mert ez nem így van.
Tron65 2009.08.31. 09:58:10
- Orczy felől jön és jobbra kanyarodik (tilos)
- Orczy felől jön és BALRA (!) kanyarodik (tilos)
- Blaha felől jön és jobbra kanyarodik (tilos)
- Biciklis szanaszéllyel mindenfelől és a legkisebb mértékben se érdekli, merre milyen lámpa világít.
Vulnerarius 2009.08.31. 10:10:21
-Te megállsz időben MINDEN sárga lámpánál?
-Nem állsz meg SOHA vészvillogóval, tiltott helyen?
-SOHA nem léped túl a megengedett sebességkorlátokat?
-Nem előzöl ki SOSEM a buszsávban?
-Nem vezettél még SOSEM egy kicsi alkohollal a véredben?
-Nem mentél át SOHA záróvonalon?
-Mindíg mindenkit beengedsz magad elé?
-Minden buszt beengedsz magade lé?
-Minden teherautót beengedsz magad elé?
-Szívedből szereted a sebességmérő rendőröket?
-Dícséred őket amikor igazoltatnak?
-Mindíg végigellenőrzöd az autód, indulás előtt? Olajszint? keréknyomás? Fékek? Világítás? Tratlék izzó? EÜ csomag szavatossági ideje?
Ezzel is veszélyeztetsz embereket....
nem BKV vagy kerékpár, vagy egyáltalán autó fanatik vagyok hanem azt a toleranciát hiányolom ami bennünk kárpát medencei embereknek nem adatott meg. Nem is lesz sose, mert alapban utálunk minden más embert aki nem úgy csinálja a dolgokat ahogy "mi"
bodri81 2009.08.31. 10:27:03
Devil 2009.08.31. 16:05:40
Szoval szerintem ne altalanositsunk az autosokra, se a bicajosokra (se a motorosokra, gyalogosokra).
Devil 2009.08.31. 16:11:47
Az utobbi 20-30 evben szaporodtak meg nagyon az autok.
Devil 2009.08.31. 16:16:36
Valahogy sokaknak (nem csak bringas) nem akarodzik felfogni hogy a KRESZ szabalyok oket is vedik, az o erdekukben vannak igy kitalalva, es ha mindenki tomegesen megszegi oket az nekik is artani fog. akarhogy magyarazzak (maguknak) hogy 'de ez meg belefer!'.
Agyalap 2009.08.31. 16:19:42
A piros lámpán átszaladó (haladó) gyalogos és autós között azért érzek különbséget...
Úgy gondolom, minél nagyobb járművel sérted meg a szabályokat, annál több a felelősséged. A gyalogosnak és biciklisnek -motorosnak elég gyenge a karosszériája, ne ugráljon, mert könnyen behorpad.
Perillustris 2009.08.31. 16:23:23
Elméletben ez nagyon jól hangzik, de előhozom a lerágott csontot, a jobbhorgot: az egyenesen haladó bringást elüti a kanyarodó autó. Nem azért, mert geci a sofőr és ölni akar, hanem mert szarul van megépítve az infrastruktúra, s nem is látja az érkező kerékpárost. Mondjuk az más kérdés, hogy a villogó sárga lámpa is kevés rengeteg vezetőnek, hogy figyeljen, mert ez már az a kérdéskör, hogy a jogsi szinte alanyi jogon jár.
Perillustris 2009.08.31. 16:25:38
Perillustris 2009.08.31. 16:27:21
EBOA (törölt) 2009.08.31. 16:27:35
Loismustdie 2009.08.31. 18:23:45
EBOA (törölt) 2009.08.31. 19:10:58
bodri81 2009.08.31. 19:38:27
EBOA (törölt) 2009.08.31. 19:44:41
bodri81 2009.08.31. 20:00:23
Egészen addig, amíg egy piroson átszaladó gyalogos nem landol a motorháztetődön és össze nem töri az autód elejét. Azután ugyanolyan balesetveszélyesnek fogod tartani.
Loismustdie 2009.08.31. 23:31:36
EBOA (törölt) 2009.09.01. 11:04:54
Loismustdie 2009.09.01. 12:16:19
EBOA (törölt) 2009.09.01. 13:03:51
Perillustris 2009.09.01. 14:37:36
Kihalt utca, se balra, se jobbra semmi. Talán többszáz méterre valami jön. A túloldal 10 méterre, a lámpa piros. Szétnézek minden irányba. Elindulok. A felezővonalnál is szétnézek. Még két lépés.
Megcsináltam.
Nem reklámozza senki a piroson áthaladást, de te cserébe tedd már meg, hogy nem végletekben gondolkozol.
Vagy szerinted 50 helyett 52-vel menni tuti halál?
EBOA (törölt) 2009.09.01. 15:05:46
Az attól függ, hogy melyik országban vagyunk! Ahol 50, vagy ahol 60 km/h a megengedett sebesség a városon belül!? :D
EBOA (törölt) 2009.09.01. 15:09:49
Loismustdie 2009.09.01. 16:34:10
Perillustris 2009.09.01. 16:54:39
EBOA (törölt) 2009.09.01. 17:07:06
Loismustdie 2009.09.01. 17:39:34
Agyalap 2009.09.02. 16:47:51
Azt, hogy a gyalogos behorpasztotta a lökhárítót, vagy hogy a piroson áthaladó autó sz@rrátörte a kocsimat és a fejemet is?