Én legutóbb Salgótarjánba menet kaptam agyérgörcsöt még nyár közepén, amikor egy aygos anyuka mindenáron a külső sávban haladók sebességével poroszkált előttem a belsőben. Lett volna helye és lehetősége kihúzódni, de ő nem. Ráadásul nem vagyok az a levillogós, de ott bizony eljutottam odáig is. Kacsa65 ezt a témát vette most elő, némi időben előre-hátra ugrálással egybegyúrva.
Tudom-tudom, lerágott csont. De azért naponta találkozom a jelenséggel és egy ifjúkori élményt idéz fel bennem.
Ma: a régi 3-as Gyöngyösről kelet felé kivezető szakasza 2x2 sávos, már a városon belül 70-es tábla oldja az 50-es szabályt. A tábla után jól belátható kb. 2 km-es brutál emelkedő, aminek a végén még plusz balra kanyarodó sáv is van Abasár, Visonta, Markaz, egyebek felé.
Szombat délután az út kihalt, úgyhogy a városból a külső sávon jövök a Corollámmal 90-nel (na jó, 100-zal, SÜNT NEKEM!) és már messziről látom Hölgy-et a Corsaval a belsőben saccperkábé 70-nel közlekedni külterületen. Távolról látszott, hogy az emelkedő közepén már utol fogom érni, és én igenis szeretnék 90-nel eljutni mielőbb a célomhoz.
Kimentem hát a belsőbe vagy 500m-rel azelőtt, hogy utolértem volna, de semmilyen hajlandóságot nem mutatott arra, hogy kihúzódjon a külsőbe. Mikor már csak (?) 100m-re voltam tőle inkább kihúzódtam a külsőbe és megelőztem a láthatóan egyre lassuló Hölgyet a Corsaval (rohadt emelkedő), majd dupla index balra és behúzódtam a kanyarodó sávba, mert éppen én is Markazra igyekeztem.
El kellett engednem a szembe jövőt, ezért megálltam kanyarodás előtt, hát látom ám, hogy Hölgy hetvennel (vagy már csak ötvennel) indexel balra, mert Ő is kanyarodik. Vagyis már Gyöngyösön eldöntötte, hogy mivel Ő balra kanyarodik majd, hát inkább engem kényszerít szabályszegésre, de Ő ki nem megy a szélsőbe, mer’ akkor neki majd eccercsak két sávot kell váltania.
80-as évek: friss jogsival édesapám anyósüléses irányítása mellett Egerből haladtunk délre vasárnap délután, teljesen kihalt úton (Skoda 105S). Emlékeztem, hogy a két sáv a város határában a belsőre szűkül, ezért a belsőben maradtam.
A rend éber őrei leállítottak (ez volt életem első igazoltatása), majd megfeddtek, hogy a jobbra tartás szabályát nem tartottam be, ezért akár helyszíni bírsággal is sújthatnának. A szemem sarkából láttam, hogy összemosolyognak faterommal, majd szóbeli figyelmeztetésben részesítettek és további balesetmentes közlekedést kívántak. 20 fok lehetett, de a tökömön is folyt a víz, úgy megijedtem, hogy megbüntetnek. De csak neveltek. Nagyon helyesen.
2009: Ma miért azt írják ki az M7-en, hogy jobbról előzni szabálytalan és balesetveszélyes? Miért nem azt, hogy a KRESZ évtizedek óta jobbra tartási kötelezettséget ír elő korra, nemre, autótípusra, agytérfogatra, péniszhosszra, autóméretre- és értékre való tekintet nélkül?
Lacaca 2009.09.04. 10:18:44
labi 2009.09.04. 10:24:55
Simet 2009.09.04. 10:25:57
Ha tudtad, hogy elkanyarodsz balra, miért előztél?
Ha meg előzöl, minek írod be?
Szét fognak szedni.... :)
szaGértő 2009.09.04. 10:31:01
Lacaca 2009.09.04. 10:37:20
Egyébként én voltam a hölgy.
SzLacika 2009.09.04. 10:43:58
Marcellusca 2009.09.04. 10:45:27
Igaz, nem 300km, de az "Osztyapenkónál" beáll a belsőbe, mert Siófokon balra akar kanyarodni. :D
@Lacaca: Háááát, elég randa hölgy lennél, vazze. :DDDD
Egyébként (remélem nem minősül reklámnak) a Belsőségen pont ugyanez volt a téma pár napja. Csak ott az M7 volt a példa.
szaGértő 2009.09.04. 10:47:06
SzLacika 2009.09.04. 10:51:23
Szendwich 2009.09.04. 10:51:26
1. Senki nem tartja be.
2. Akinek be kellene tartatnia az se tartja be.
Tegnap reggel jöttem melóba. Belsősávba rendőrautó fix 100-as tempóval, kb. 10 km-en keresztül. Nem lassitott se a vasúti átjárónál, sem a 60-as táblánál. A külsőbe meg simán kihúzódhatott volna, de nem tette.
A sok birka meg ment utána. Kitúrni nem merték. Jobbról nem merték megelőzni.
Volt egy másik hasonló esetem is. Rendőrautó a belsősávba olyan 70-80 km/h körül pöfögött lakott területen kivül. Én a külsőbe mentem utána 90-el, és kisebb belső tusa után úgy döntöttem, hogy biza elmegyek mellette 90-el. Kerül amibe kerül. Mellé érve felgyorsult 90-re- Átnéztem, hogy mi most akkor mi lesz. A rendőr gúnyosan mosolygott át, és az újával mutatta, hogy nem-nem, nincs jobbról előzés. Mentünk igy még pár km-t és hirtelen elkanyarodott balra.
Ezek után nem nagyon érdekelnek a rendőrök.
Lacaca 2009.09.04. 10:56:23
szaGértő 2009.09.04. 11:00:07
Lacaca 2009.09.04. 11:01:17
reader613 2009.09.04. 11:02:14
szaGértő 2009.09.04. 11:05:54
szaGértő 2009.09.04. 11:06:23
Marcellusca 2009.09.04. 11:20:38
@szaGértő: Ammán késő. Addig nem fog megzápulni. :)))
Lacaca 2009.09.04. 11:37:21
Grigorij 2009.09.04. 11:44:20
Lacaca 2009.09.04. 11:49:15
vazzup 2009.09.04. 11:52:35
A posztoló hülye, majd ha nem szabályszegve tartják fel, stb, akkor pampoghat, addig meg nézzen magába.
vwxyz (törölt) 2009.09.04. 11:53:16
trixilw 2009.09.04. 11:55:33
redrick 2009.09.04. 11:56:00
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.09.04. 11:56:36
Marcellusca 2009.09.04. 11:57:20
Még egy posztot sem lehet rendesen szétOFFolni. .DDDD
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 11:59:28
A legjobbaknak nem kell 2 sáv, hogy ne tartsanak jobbra...
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.09.04. 12:01:34
Meggyőződni, hogy nincs e rendőr látótávolságban.
Meggyőződni, hogy nem veszélyeztetünk e egy másik autót aki szintén jobbról fog előzni bennünket is.
Meggyőződni, hogy az előzendő nem fog e pont akkor visszatérni a sávjába. Esetleg rádudálni, hogy figyeljen.
Majd elveszíteni.
Nem kommentelni.
Békében tovább élni.
Hadd írjon ő postot arról, hogy mennyi bunkó van aki jobbról előz. :)
daat 2009.09.04. 12:06:01
Nekem is volt Corsám, de én nem tapasztaltam semmi hátrányát. Na jó, 2x amikor a kamion szimplán nem látta,hogy már foglalt a sáv és csak jött, jött... :)
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.09.04. 12:06:10
pt_tomi 2009.09.04. 12:06:56
És aki nem húzódott ki jobbra annak már nem kell szabálykövetés?
Egyébként ha eljutnál addig a sorig, hogy csak 70-nel ment külterületen...!
Talán ha folyamatosan indexel balra, jelezve a majdani balra kanyarodási szándékát akkor talán nem lehetne érte szólni!
pt_tomi 2009.09.04. 12:07:48
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.09.04. 12:10:45
szóval mennyi volt a megengedett szerinted??
daat 2009.09.04. 12:12:57
@redrick:Egyébként írja,hogy az út kihalt. Üres úton azért nem nehéz átsorolni a kanyarodóba :)
idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2009.09.04. 12:15:03
1) az ÁTLAG női vezető fosik az autóban. azért nem megy a megengedett sebességgel, mert juj mi fog történni. azért nem megy ki a külsőbe, mert jujj mi lesz, ha majd jönnek ott, amikor balara fog kanyarodni.
2)az ÁTLAG magyar sofőr a beszari vagány kategóriába tartozik. nyomja neki, nyomja neki, de elég egy fehér autó messze a távolban, és máris befosik és a fékre lép. hányszor tapasztaltam, hogy egy rendőrautó miatt komplett sorok lassítottak, sztrádán 90-re!, 70-es táblánál meg 50-re.
ez kettő volt. pont egy pár.
Hoppázó Beléndek 2009.09.04. 12:16:18
na most kicsit visszaolvastam, van is már "posztoló hülye", meg a pénisz is téma.
loooooooooooooooooooooooooooooooooooool
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2009.09.04. 12:16:52
Petrodon 2009.09.04. 12:18:35
redrick 2009.09.04. 12:19:53
@pt_tomi: ja, igazad van, tenyleg lehuzodhatott volna, vagy legalabb index... de akkor is lajtosabb (meg veszelytelenebb) amit a banya csinalt. Sztem.
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.09.04. 12:20:06
Titeket szeretünk, ha valóban be is tartjátok a 90-et. Titeket könnyű megelőzni. Baj azokkal az önjelölt autóversenyzőkkel van, akik egy 70 LE-s autóval képzelik magukat az utak rémének és beállva egy másik autó seggébe kilométereken át előzni készülnek. Eléjük nem lehet besorolni, viszont meghosszabbítják az előzendő autót a saját csotrogányuk hosszával, amit már nehezebben lehet megelőzni. Nem is beszélve arról, hogy ezek a kis dragszteresek beszűkült tudattal csak azzal törődnek, hogy végre találjanak egy szabad kilométert az előzéshez, így bármikor az ember oldalába csapódhatnak :)
daat 2009.09.04. 12:20:24
Szendwich 2009.09.04. 12:22:25
CApa (törölt) 2009.09.04. 12:23:31
Sokan vannak, akik 60-70-el mennek mindenütt, mindegy hogy lakott terület vagy sem, mindegy hogy milyen tábla van vagy nincs.
Petrodon 2009.09.04. 12:25:49
Város végén van egy 70-es tábla, majd a város vége táblát elhagyva van a 110-es.
B! 2009.09.04. 12:26:18
A belsőből meg a szabály miatt lehet menni kifelé. Senkit ne érdekeljen, hogy a belsőben mennyivel megy aki ott megy. Majd a rendőrt érdekli. Én a lehetőségeim szerint elérem, hogy ne akadályozza a haladásomat senki...
Kedvenc útszakaszomon, az M3-as bevezető szakaszán M3-as BMW-t utolérem, villogok rá, hogy talán ki kéne menni. Erre kimegy, de lepadlózza és mutogat, eltűnik a "ködbe". Pedig csak haladni akartam, nem versenyezni.
daat 2009.09.04. 12:26:22
redrick :Ebben lehet valami.
Hoppázó Beléndek 2009.09.04. 12:26:38
"A nenike a korzajaval valszeg tapasztalatbol maradt a belsoben, nyilvan megtortent mar vele, hogy a hozzad hasonlo jokepesseguek miatt nem tudott jobb szelrol atsorolni a balra kanyarodoba."
és a barma meg is tudja magyarázni, miért jogos,h idióta a nyanya.. gyönyörű.. van még ilyened, te izé?
beszteszt blog evör
CApa (törölt) 2009.09.04. 12:26:47
redrick 2009.09.04. 12:26:48
Petrodon 2009.09.04. 12:28:14
Szorri... :)))
2009.09.04. 12:28:25
pt_tomi 2009.09.04. 12:28:56
Annyit ír, az adott útra érvényes. Egyértelműen feloldja a kereszteződés, kivéve ha lakott terület kezdete táblával együtt van és feloldja a fehér alapú áthúzott...
Lakott terület vége előtt kirakottra még utalást sem találok.
Meghunyászkodok, eddig a 70-es nek van nagyobb esélye! De még olvasok!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 12:28:58
Ráadásul jelen esetben a poszt szerint töküres volt az út, tehát nem hiszem, hogy nagy gond lett volna a hölgynek sávot váltani a balrakanyarodáshoz: ergo a "megértjük szegény mazsolát" alapon se igazán tudom felmenteni.
daat 2009.09.04. 12:29:26
A 90-t ebből gondoltam, de ez még a te írásod előtt volt.
pt_tomi 2009.09.04. 12:33:18
szal ha ott a 110 akkor annyi
-ettől független érdekel, hogy ha nincs 110 akkor mennyivel lehetne menni
2009.09.04. 12:33:44
\\\'Doni\\\' 2009.09.04. 12:33:53
Volt példa, hogy lehúzódtam egy besorolósávba, hogy elengedjem az érkező gyorsabb autóst, és utána visszamentem. De nagyon kevés esetben tapasztalok ilyen hozzáállást.
Bevallom, a fent említett esetben, egy laza fénykürt, duda, aztán ha nem reagál a debill, akkor jobbról sipirc.
Ha őt nem b@sztatják a sünök, engem is hagyjanak békén,amiért jobbról előzök.
Richard Brinsley 2009.09.04. 12:34:35
aki magára ismert kérem keressen egy magas épületet és...:)
Amúgy meg engem nem érdekel ki miért hol mennyivel megy, úgy sem változik semmi, illetve ez van, lehet nincs pénze büntetésre, ekkor meg kell előzni és kész...
én is szeretem a sebességet, de amióta ilyen a gyorshajtásos tarifa azóta...
Én ilyen posztot írtam volna: Volt előttem egy lassú autó, megelőztem. pont. Nem történt semmi.
redrick 2009.09.04. 12:36:07
Amugy meg a legnagyobb bajom, hogy nem latom az ertelmet. Nyerek egy par percet, jobb esetben egy fel orat?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 12:37:31
a seat végig mellettem autózott a külsőbe, kívülről ő sem előzte meg a szuzit.
redrick 2009.09.04. 12:38:18
daat 2009.09.04. 12:39:43
rushman 2009.09.04. 12:41:29
lamed 2009.09.04. 12:45:25
De miért kellett bemenni a belsőbe? Simán elmehettél volna a nő mellett a külső sávban, ez nem lett volna jobbról előzés, nem tilos. Amit viszont végül csináltál, az már tényleg egy (szabálytalan) jobbról előzés volt.
elég.volt 2009.09.04. 12:45:42
pt_tomi 2009.09.04. 12:46:10
A kortlátozást útra vonatkoztatja, amit felodhat kereszteződés illetve sebesség korlátozást feloldó tábla.
Akkor ha lakott terület kezdetével együtt van egy sebesség korlátozás akkor azt sem kereszteződés sem tábla nem oldja fel csak a lakott terület vége! Ez eddig a KRESZ és szinte csak ennyi...
Szal nem írja mi van ebben az esetben, de azt igen, hogy mik a lehetséges feloldások! Azok közt pedig nincs lakott terület vége!
Szal ezesetben úgy tűnik annyival mehetsz tovább lakott területen kívül amennyit előzőleg a korlátozás engedett.
Ferocious 2009.09.04. 12:47:35
Ha a nyanya OTT, azon az útszakaszon képtelen besorolni a kanyarodó sávba, akkor inkább menjen a menetrendszerinti busszal... és adja vissza önként a jogosítványát...
És ehhez nincs semmmi köze a Corsának, azzal is lehet haladni, csak kellene ismerni a sebességváltó fogalmát, neaggyisten még használni is!
Ezért inkább te kussolj el...
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.09.04. 12:49:03
Sz'al az a lényeg, hogy a kresz azért van, hogy meg lehessen állapítani a felelősséget.
(Ha valaki nem érti kérésre elmagyarázom :) )
daat 2009.09.04. 12:50:56
Tinman 2009.09.04. 12:51:20
JÓ REGGELT! ÉBRESZTŐ!
Miről beszélsz? Aki X5-össel jár, meg Audi A8-al, vagy Merci SLK-val, etc. arra NEM vonatkozik SEMMILYEN KRESZ szabály. Nem is értem min vagy ezen kiakadva... amióta világ a világ, akinek pénze volt, az bármit megtehetett. Miért pont a kapitalizmus kellős közepén lenne ez másképp?
Kap egy 300.000 ezres csekket? Azt hiszed érdekli, amikor az autója lámpaburája ennyibe fáj? Ugyan már.
Welcome to the real world.
daat 2009.09.04. 12:51:35
Hoppázó Beléndek 2009.09.04. 12:51:45
hogy is írod? szabálybuzi? mármint te, aki nem tartja be az első számú szabályt (jobbra tarts), mert majd biztos nem engedik be a gecik..
szedd már össze magad, mielőtt összevissza kezdesz írkálni mindenfélét. legalább konzekvens legyél és ne érződjön,h épp azt a szabályt tartod be, ami neked épp előnyös, viszont pampogásban sikerül világszinvonalon teljesítened. gratz.
redrick 2009.09.04. 12:54:00
pt_tomi 2009.09.04. 12:55:11
Jah aki azt mondja, hogy a posztoló jobbról előzve szabálytalan volt annak ajánlom elolvasni a párhuzamos közlekedés rész kivételeit!
2009.09.04. 12:56:16
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 12:58:23
szerintem meg nem.
ugyanis lakott területen kívül 90.
azt hogy hol kezdődik a lakott területen kívül azt a város vége tábla jelzi.
így teljesen mindegy hogy előtte milyen sebesség korlátozó tábla van. település vége táblával egy új korlátozás lép életbe, mégpedig a 90.
(sokszor észreverszem mostanában hogy lakotton kívül nagyobb kereszteződések elé betesznek 70-es táblát. ez oké is, de a kereszteződés után 300 méterrel minek teszik oda a feloldót, mikor a kereszteződés már eleve feloldja?)
PitBuli 2009.09.04. 13:00:09
:)
Ferocious 2009.09.04. 13:00:46
Mert te csak a posztoló felett tudtál pálcát törni, és nekem meg ez csípte a szememet...
Ha már fikázol akkor legalább csináld következetesen!
redrick 2009.09.04. 13:00:47
@Hoppázó Beléndek: aha, kovetkezteteseket is viszonylag konnyen vonsz le, latom. Igyekszem betartani az osszes szabalyt (meg az "elso szamut" is). Viszonylag ritkan villogok, szinte soha nem mutogatok, meg uvoltok voros fejjel kifele a verdabol. Szuzukist is meg csak egyszer vertem, de akkor is o kezdte.
Szendwich 2009.09.04. 13:04:52
Igazából itt az volt a bosszantó, hogy a rendőr csinált ilyet.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 13:05:36
főútvonal esetében a település vége tábla (egyéb tábla hiányában) egyenértékű egy 90-es táblával. (vagyis jóval több annál, de az egyik jelentése az hogy innentől kérem 90 a limit.)
redrick 2009.09.04. 13:07:04
@Ferocious: Tortem en a banya felett is, csak nem akkorat. Elturni meg azert kell, hogy lehetoleg ne haljon meg senki. Jovan, ez csak az en velemenyem, nem akartam itt kinyilatkozni, vegy ilyesmi... mellesleg ha kozlekedsz, latszik is, hogy kevesen osztjak he-he. Azt azert fenntartom, hogy tulelesi szempontbol az en hozzaallasom eletkepesebb..
pt_tomi 2009.09.04. 13:07:58
"a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos"
utat ír és a feloldások közt semmi egyértelmű nincs a lakott terület végét illetően
efhábé 2009.09.04. 13:08:46
Lakott területen 50, lakott területen kívül 90, autóúton 110, autópályán 130.
Ha ADOTT útszakaszon nincs kihelyezve sebességet jelző tábla, akkor az eredeti előírás szerint lehet közlekedni rajta.
A lakott terület vége tábla adott útszakasz végét is jelöli. Ha lakott területen kint van a 60-as, 70-es tábla, akkor az a lakott terület adott útszakaszára vonatkozik. Magyarul a lakott terület vége tábla feloldja a lakott területen érvényes sebességkorlátozást. Amennyiben lakott területen kívül sem szabad 90-nel haladni, akkor meg kell ismételni a korlátozást lakott területen kívül, tehát a tábla után.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:09:06
Oszt hány lóerő kell ahhoz, hogy előzni próbáljak? Illetve értem én a gondot: ha erősebb autó van mögöttem, akkor várjam meg amíg megelőz, azután szabad megelőzni az előttem menőt, vagy hogy?:)
Oszt ha az én autóm erősebb a tiednél, mögötted jövök, akkor lehúzódsz, nehogy útban legyél?:)
Érdekes logika:)
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:13:23
A település vége tábla csak akkor oldja fel a korlátozást, ha a korlátozó tábla a lakott terület táblával együtt volt kitéve.
redrick 2009.09.04. 13:17:15
Ferocious 2009.09.04. 13:17:18
A bajom mindig csak azzal van, hogy az ilyen kurváraráérős figurák nem csak a saját, hanem az én időmet is rabolják...
daat 2009.09.04. 13:20:03
Egyébként a probléma sajnos adott.
TH 2009.09.04. 13:20:33
A KRESZ magyarázat csak egy mondat erejéig tér ki a kérdésre: "A „Lakott terület vége” jelzőtábla az erre a lakott területre elrendelt sebességkorlátozást feloldja, a tábla utáni sebességre a 26. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadók". Ezt is csak a lakott település kezdete táblára helyezett sebességkorlátozásnál említi, holott az még nyilvánvalóbb, hogy véget ér a lakott terület vége táblánál...
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:20:47
Nem egészen értem mit akarsz mondani...
Én is tapostam már ki 55Le-s Fabiának a szemét autópályán, oszt mégsem voltam útban senkinek, meg nem is panaszkodott senki, hogy hogyan merek előzni..
Egyébként úgy, hogy sietek:)
Zizko 2009.09.04. 13:23:11
ez a lényeg, a többi csak ráérős bullshit! Tessék visszamenni dolgozni, hatékonyan, innovativan, az viszi előre az országot!
lamed 2009.09.04. 13:23:40
A párhuzamos közlekedésnél nem előzés az, ha egyszerűen elhalad a másik mellett. Ha a külsőben simán elment volna mellette, az szabályos elhaladás lett volna.
Így már viszont előzést hajtott végre, ami szábálytalan jobbról.
efhábé 2009.09.04. 13:24:37
26. § (1) Az egyes járművekkel legfeljebb a következő sebességgel szabad közlekedni:
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
"(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
redrick 2009.09.04. 13:29:03
@Imbolygó Hollander: nem is mondtam, hogy nem lehet, csak nem ertetted, hogy mit szamit a loero. Ezert irtam. De tudod te, ha fabiaztal :)
@daat: percet irtam, de mindegy. A lenyeget levagtad :)
Ludas Matyi Online · http://ludas-matyi.com 2009.09.04. 13:30:33
Segítem a forgalmat, a szembejövőt és azokat is akik engem előznek. Még azokkal sem versenyzem, akik agresszívan előznek engem, mert épp nem figyeltem egy pillanatra. Majd elhagyom egy kilométer múlva, ha pedig gyorsabb, mint én, akkor meg hadd menjen a dolgára.
Ez nem kresz kérdés, hanem defenzív vezetés.
Kérdésedre pedig, hogy hogyan kell előzni egy kisteljesítményű autóval? Hát ezek azok, amiket nem lehet leírni, mert szituációfüggőek.
Viszont az alapigazság, hogy soha nem te vagy a leggyorsabb ! Élve kerülj haza!
Mondjuk annyi előnyöm van, hogy tök nyugis életet élek és nem kell siessek sehova :)
Borzalmas látni, hogy műszak után hogyan száguldanak haza a különféle vontatók, kis áruterítő furgonok azért a plusz 5-10 percért.
daat 2009.09.04. 13:31:23
pt_tomi 2009.09.04. 13:33:48
Magyarul csak akkor kellene lakott területen kívül csökkentett sebességel továbbhaladnom ha a vége tábla után lenne egy ismételten kirakott pl. 70-es...
TH 2009.09.04. 13:33:59
Ettől függetlenül ilyenkor sztem is nyugodtan meg kell előzni jobbról a belsőben szundítókat, kellő körültekintéssel és éberséggel persze.
kacsa65 2009.09.04. 13:35:20
Egyébként nekem is volt 1000-res Corsam és ha normális műszaki állapotban van tartva, akkor bírja ezt az emelkedőt, igaz a végén vissza kell váltani 5-ből 4-be de a 90 simán tartható vele.
efhábé 2009.09.04. 13:38:05
Ferocious 2009.09.04. 13:39:20
A baj azzal van, hogy a sok láma fel sem fogja, hogy pont ő teremt balesetveszélyes helyzeteket az indokolatlan lassan haladásával vagy akadályozásával. Aztán ha valami történik csak néznek ki bután a fejükből és nem értik, hogy miképpen kerültek hirtelen az árokba...
Persze nem vezethet mindenki havi 8-10.000 kilómétert, de azért egy minimum mindenkitől elvárható kellene hogy legyen, főleg ha élve akar célba érni...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 13:40:18
értelek. nincs ott hogy felold.
viszont a lakott terület vége azt jelzi hogy onnantól lakott területen kívül vagyok. ha lakott területen kívül vagyok akkor a kresz szerint személykocsival 90-nel közlekedhetek.
nem tér ki egyéb korlátozásokra amik a lakott területen kívül tábla előttre voltak kitéve, és hatályba maradnának a lakott terület vége tábla után is.
mivel a lakott terület vége tábla jelöl sebesség információt (mivel onnan lakott területen kívül van, és ott 90 a limit, 90-nel mehetsz onnantól), ezért véleményem szerint az ez előtt kirakott összes sebességkorlátozó táblát hatályon kívül helyezi.
de pl a lakott területen kívül tábla nem rendelkezik az előzésről külön, így az előtte elhelyezett előzni tilost nem oldja fel.
de ez az én véleményem. nyilván így kellene figyelembe venni ezt a szituációt, így logikus. a kresz meg mint tudjuk tele van ellentmondásokkal, kiskapukkal, nem ír le konkrét dolgokat sok helyen.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:41:48
Amúgy vizsgakérdés, hogy a lakott területen kint lévő 40-es táblát feloldja-e a lakott-terület vége tábla. Nem oldja fel.
kacsa65 2009.09.04. 13:42:21
exilis 2009.09.04. 13:43:16
Ferocious 2009.09.04. 13:44:07
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 13:44:45
igen, én szerintem így lenne ha utána is 70-es korlátosást akarnak csinálni
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:45:23
Tudom hát. Pláne amikor utánna motorra ülök..:)
@Ludas Matyi Online: "Kérdésedre pedig, hogy hogyan kell előzni egy kisteljesítményű autóval?"
Sose volt 70Le-nél erősebb autóm, megy a gyakorlati része.
"Élve kerülj haza!"
Ebben egyetértünk, csak éreztem egy hajszálnyi lenézést a hozzászólásodból. Ha rosszúl éreztem, akkor elnézést.
indapasssucks 2009.09.04. 13:45:42
mwuhahaha, hülye vagy édes fiam, üljél le egyes. Senki nem kényszerített rá, hogy kurvára szabálytalanul, jobbról megelőzd. Én is csináltam már ilyent, de nem óbégattam utána fórumban, hanem lapítottam, mint szar a fűben (mostanáig, most is csak trollozni dugtam ki a fekete orrom hegyét)
Ferocious 2009.09.04. 13:48:16
efhábé 2009.09.04. 13:48:49
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 13:49:11
végülis igazad van, mert nem "oldja fel", mert nem feloldó tábla. bevezet egy új limitet, így onnantól az a mérvadó.
ahhoz hogy egy tábla a hatályát elveszítse nem szükséges feloldó tábla. más is elveheti az érvényét.
Ferocious 2009.09.04. 13:49:23
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:50:04
A vizsgaprogram van így megírva. Rögtön idézem: "A teljes lakott területre kiterjedő sebességkorlátozást szünteti meg ez a tábla"
Lakott terület vége tábla látható a képen.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 13:50:14
Azt tény, hogy a KRESZ ebben az esetben sem fogalmaz teljesen egyértelműen, de a szándék egyértelmű, a lakott terület vége tábla implicit módon feloldja a korlátozást. Mint ahogy a lakott terület kezdete is megszüntet bármely sebességkorlátozást, amely azon az úton előtte érvényben volt. Szvsz.
szaGértő 2009.09.04. 13:50:17
Ja, az IFA a leggyorsabb. Mindig az megy a sor elején. :)
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:51:15
Jajjj.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.04. 13:51:18
Hoppázó Beléndek 2009.09.04. 13:51:27
még1x emlékeztetnélek arra,h sikerült még arra is kifogást találnod, miért nem kell betartani a jobbra tarts szabályát.
ne tetézd, ne tetézd..
Más Magyar · http://masmagyar.blog.hu 2009.09.04. 13:51:59
2X2 sáv lakot területen kívül 3as főút Gödöllő felé
sofőrünk belső sávba index nélkül "átvág" (50 km/h) szűken elém , aki a megengedett sebességgel közeledem az ütközési pályámon.Vészfékezés,baleset elkerülése,pici anyázás..felérünk a dombra.Elindulunk lefelé,lassan megszűnik a 2 sáv ( még csak most).Elágazás Fót felé,emberünk 50km/h-ról
LASSÍT!!! már jóval előtte és kemény 20km/h körüli sebességgel sikerül is sávot váltania...
Na most az ilyen miért nem szül sün 6os ikreket!!?
Hoppázó Beléndek 2009.09.04. 13:54:30
csak nem "kovetkezteteseket is viszonylag konnyen vonsz le"?
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:55:46
halaszlo 2009.09.04. 13:55:55
Ez a baj, hogy megy mindenki, mint az állat, aki meg normálisan szeretne közlekedni, az nem tud.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 13:57:50
"Ez a baj, hogy megy mindenki, mint az állat, aki meg normálisan szeretne közlekedni, az nem tud."
Huhhh....ez meredek volt
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 13:58:55
redrick 2009.09.04. 13:59:40
Egyszeruen nem eri meg, errol semmilyen modszerrel nem gyoz meg senki. Inkabb nezzenek balfasznak, amiert neha mar kinosan biztonsagosan vezetek. Idonkent osszedobunk ket haverral egy kis suskat es lemegyunk a pannonia ringre egy kicsit vadulni. Egy kilobol egesz nap toljuk.
lamed 2009.09.04. 14:00:45
Ez nem igaz. Egyébként is a párhuzamos közlekedés feltétele csak az, hogy elférjenek egymás mellett legalább ketten, nem kell hozzá a folyamatos sor. Ez nem csak lakott területen jöhet létre. A postban leírt esetben egyértelműen párhuzamos közlekedésről volt szó, elhaladhatott volna mellette szabályosan.
kacsa65 2009.09.04. 14:08:49
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:10:57
az a baj szerintem hogy sokan elkezdenek agyalni a kreszen.
hogy: "de nincs odaírva hogy ha 70-nes tábla van előtte akkor ezután mehetek 90-nel".
pedig szerintem a kresznek pont az lenne a lényege hogy ne példaalapú szájbarágós legyen, hanem logikus, és következetes. (egyéb esetben a logikátlan embereknek le kéne írni hogy a 40-es tábla azt jelenti hogy 40-nel szabad menni, az 50-es azt jelenti, hogy... )
adott egy laktervége tábla, tudom hogy lakteren kívül 90, akkor szarok bele milyen sebességkorlátozó volt előtte. nem kezdek el azon agonizálni, hogy vajon a kreszkönyvbe benne van e szó szerint hogy felold e vagy sem. az a lényeg hogy kimondja hogy onnantól 90. nincs kérdés, nincs aggódás, haladás van és kész.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 14:12:01
Eszerint (ld. 460-as kérdés és utána a válaszok) Imbolygó H. barátunknak van igaza:
sgforum.hu/listazas.php3?id=991428835&order=reverse&index=4&azonosito=ingyenjogsi
meg eszerint is:
www.zalaihirlap.hu/fokusz/20090212_meddig_hatalyos_a_tabla_.aspx?s=rel
Megyek, leadom a jogsimat... ;-)
efhábé 2009.09.04. 14:13:30
Ellenben, ha a korlátozást nem oldaná fel a lakott terület vége tábla, akkor pl. a 30-as korlátozást sem oldaná fel a 60-as korlátozás, hiszen "Ebben az esetben pedig van egy korlátozó tábla, ami nincs feloldva."
kacsa65 2009.09.04. 14:13:40
"Egyébként úgy gondolom, hogy lakott területen kívül akkor van 90km/h korlátozás, ha másmilyen nincs. Ebben az esetben pedig van egy korlátozó tábla, ami nincs feloldva."
Erről a Monthy Pithon vitatkozós jelenete jut eszembe:
- Az még nem vita, ha Ön mindenre nemet mondd!
- De igen!
nitro1 2009.09.04. 14:16:32
Másik téma: az Autóklubnál az északi tehermentesítőn a belváros felé menet a kanyarban ki van rakva a 60-as tábla, de kb. 100 méterre van egy utca jobbra, ami oldja is és újra 50 lesz tőle a megengedett. Ennek mi értelme van? Hozzátéve azt, hogy a következő 60-as tábláig egyetlen másik útelágazás vagy kereszteződés sincs, így furcsának tűnik, hogy mehetek 60-nal 100 méteren át, aztán 50-nel párszázon át és megint 60-nal utána több kilométeren át.
bmwsbp 2009.09.04. 14:18:43
videoklinika.hu/video/agresszio
ugyan egy kicsit hosszú de sztem összegzi az itt is taglalt problémák okát.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:21:26
@kacsa65: A jelenet nem passzol ide. A sebesség korlátozó tábla feloldásig érvényes. Idejövök forrással, illetve alapos indoklással, hogy miért van úgy ahogy, erre ebből te arra következtetsz, hogy mindenre azt mondom: nem?:)
Érdekes.
lbalazs 2009.09.04. 14:22:56
De a magyar autosok kevesse ismerik a szabalyokat. Rogtonzott kutatasom alapjan azt hiszik, hogy ha egyszerre raktak ki a sebesegkorlatozo tablat, meg a lakotterulet tablat, az csak oszlopsporolas.
TH 2009.09.04. 14:23:44
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:24:15
Persze ez kevésbé bosszantó, mint amikor kiteszik a 20-as táblát, feloldás meg a következő 10 km-en nincs...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 14:25:24
efhábé 2009.09.04. 14:25:33
bötű szerint igaza van I.H.-nak tényleg, de mint a cikkből is kiderül, rossz a szabályozás :(
Mondjuk nem láttam még embert, akit emiatt megbüntettek volna (lakott területen korlátozás, lakott terület vége tábla, onnantól megy 90-nel), szóval úgy tűnik, a sündörség is tisztában van vele, hogy szar a jogszabály és még szarabb a feloldás nem kihelyezése.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:26:18
Lassan felesleges lesz:)
z 2009.09.04. 14:27:26
Egyébként is tiszta hülyeség az egész, pont a fentebb leírtak miatt van az, hogy mindenki visszasorolgat, elmegy a sietősember, akkor visszahárom, előzgetünk és a négysávos útnak így nem sokkal nagyobb forgalmat vezet el, mint a kétsávos. Amerikában meg van nyolc sáv, az emberek meg mennek egymás mellett oszlopokban, ugyanakkora sebességgel. Nincs lassítgatás, előzgetés, csak mennek és mindenki odaér, van párhuzamos közlekedés.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:28:38
Az a baj, hogy a KRESZ komplett ilyen.
A másik baj meg az, hogy meg lehetne tanulni, csak sokaknak nincs igényük rá, mondván már megvan a papír.
lamed 2009.09.04. 14:29:21
efhábé 2009.09.04. 14:31:32
Ha ott akkora hely van, hogy meg tud téged előzni jobbról, az azt jelenti, hogy kényelmesen ki tudnál sorolni a sebességed csökkentése nélkül, aztán meg vissza, hogy előzd az ott lassabban haladót.
A folyamatos előzés nem azt jelenti, hogy látsz 3 km-re egy kocsit és még azt is megelőzöd.
Egyszer próbáld ki, még a gázról sem kell elvenni a lábad és tök jó érzés lesz, hogy nem tartottál fel valakit indokolatlanul, ráadásul úgy, hogy az elengedésével az égvilágon semmiféle hátrányt nem szenvedtél el.
Én akkor is ki szoktam menni, ha egy kicsit lassítanom kell. Kicsit lassítok, aztán kicsit gyorsítok és ő boldog, hogy mehet, én boldog vagyok, hogy nem a seggemben autózik vörös fejjel, mindenki tiszta happy, már csak egy ganját kéne eltekerni közösen a következő parkolóban :D
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 14:31:55
Egyébként konkrét forrást nem hoztál.
efhábé 2009.09.04. 14:32:51
(És most, hogy tudom, előre tudom, hogy nem fogom betartani, mint ahogy szemmel láthatóan az országban szinte senki sem.)
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:35:00
megnéztem ezt a zalai hírlapos izét, és ez volt ott leírva:
"A lakott terület tábla az általános sebességszabályozás eszköze, az ideiglenes forgalomkorlátozó táblákra, valamint a szakaszos differenciált sebességekre vonatkozóan nincs hatálya."
de hogy ez hova van leírva így merthogy a kreszben nincs az is biztos. És hogy miapicsa az a "szakaszos differenciált sebesség" megintcsak érdekes, mivel ilyen sincs a kreszben. tehát egy forgalmi szituációra olyan magyarázatot adni ami egy szóva sincs a kreszbe eléggé érdekes.
lbalazs 2009.09.04. 14:35:40
scudi 2009.09.04. 14:36:40
Nekem is sokszor jelentett gondot teherautóval, hogy időben gyorsítok, így fel tudok menni 90-nel, de ha akad egy ilyen mama, akkor le kell lassítanom miatta, és aztán a parton már csak cammoghatok felfelé.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:37:56
kiváncsi lennék arra is akkor ezekután, hogy ha van egy 70-es táblám, és 100 méter múlva van egy vasúti átjáró akkor mivan? ha a laktervége nem bírálja felül a 70-et 90-re, akkor a vasúti átjárós sem bírálhatja a 70-et 40-re (vagy 30-ra). márpedig a vasúti átjárós tábla biztosan nem oldja a sebességkorlátozó táblát.
a laktervége tábla párhuzam alapján 70-nel áthajthatok a vasúti átjárón. ha meg nem akkor át kellene gondolni a laktervége táblát is. ugyanaz a szituáció ugyanúgy kell működniük.
lbalazs 2009.09.04. 14:38:05
Lakotteruleten kivul a 70-es tabla mindenkire vonatkozik, lakott teruleten belul, meg csak a szemelygepkocsira. Igy az szgk mehet tovabb 70-el a tehergk, meg lassitson le 50-re.
Szerintem nincs ez rendesen vegigondolva.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 14:39:06
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:40:10
Igazad van. Konkrét forrás a KRESZ-nek az a része, amelyik elmondja, hogy a tábla hatálya meddig érvényes. Sajnos az valóban nincs szó szerint leírva, hogyha "a" tábla után "b" tábla jön, akkor mi van. Erre valók az oktatók, meg a tankönyv. Persze ha valaki talál a neten olyan forrást ahol a KRESZ értelmezéssel együtt van fenn, azt én is megköszönném.
Logikát pedig valóban találni minden esetben a KRESZ-ben.
A táblák "szakszerű" kihelyezését meg már érintettem feljebb. Sajnos eléggé aláássa az emberek KRESZ-be vetett bizalmát, holott nem mindegy, hogy a jogszabály rossz, vagy az alkalmazása.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 14:40:15
lbalazs 2009.09.04. 14:41:10
TH 2009.09.04. 14:41:25
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:41:50
mert az egyértelmű hogy a laktrevége nem olhatja fel a sebességkorlátozót, mert nem az a funkciója. ellenben véleményem szerint minden további nélkül felülbírálja azt.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:43:41
és a vasúti átjárós példám? arra is kérek akkor magyarázatot.
efhábé 2009.09.04. 14:43:52
Szar a jogszabály, azt is mondja az egyik, sőt, épp az itt boncolgatott, lakterre 70-nel behajtani problémát is felvetik a fórumban és a szaki megerősíti, hogy bizonyám, az első kereszteződésig az érvényes.
lbalazs 2009.09.04. 14:44:09
Ma mar nem igy van?
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:44:20
Az le van írva, hogy mi oldja fel a sebességkorlátozást.
"szakaszos differenciált sebesség" megintcsak érdekes"
Minden, ami nem általános korlátozás, tehát nem 50,90,110,130.
TH 2009.09.04. 14:44:39
Tömören, röviden:
"Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávban összefüggő járműoszlop alakult ki. Ilyen esetben viszont nem tekinthető előzésnek, illetve folyamatos előzésnek az, ha valamelyik forgalmi sávban az oszlopban haladó járművek gyorsabban haladnak, mint a másik sávban levő járművek."
Tehát ha kialakult a párhuzamos közl., vannak folyamatos sorok, akkor elmehetek a másik jobb oldalán.
"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett – a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával – fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni"
Lakott területen belül elmehetek jobbról a másik mellett...
Más esetekben ezt nem szabad.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 14:45:41
efhábé 2009.09.04. 14:45:45
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:46:05
TH 2009.09.04. 14:47:47
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:48:02
megnéztem elolvastam.
viszont erre írtam a 70-nes tábla utáni vasúti átjáró esetét. mivel a vasúti átjáró nem oldja fel a 70-net, így ezek alapján 70-nel át is hajthatok az átjárón, mert az az érvényes, és nem a 40.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:48:35
Meg motorkerékpárra, meg 2,5-t alatti kisteherre. Ha jólemlékszem.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:48:41
legalább ugyanaz mint a lakott területen kívüli 90.
Peter Blau 2009.09.04. 14:50:23
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 14:51:12
ha a vasúti átjáró 40-e (vagy 30) felülbírálhatja, és felül is bírálja a sebességkorlátozó táblát (nem feloldja mert ugye azt nem tudja), akkor a lakott terület vége is felülbírálja a sebességkorlátozó táblát.
ugyanaz a szitu. csak az átjáró lefelé módosít a korláton, a laktervége meg felfelé.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 14:52:58
Vasútnál ez le van írva.
lbalazs 2009.09.04. 14:52:58
(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni.
Itt talaltam meg a KRESZ hatalyos szoveget:net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel
Te valoban kamiont vezetsz?
Gastroger 2009.09.04. 14:56:35
Ha most valami nem egységes, és lehet így is meg úgy is értelmezni, akkor az nem szabályozás.
Amúgy szerintem feloldja, (vagy felülbírálja), a lényeg, hogy lehet kilencvennel menni. (efhábé 2009.09.04. 13:08:46 kommentje nekem eddig a legmeggyőzőbb).
Előzni meg másképp kell egy 69 LE, meg egy 150 LE autóval. Ennyi. Az utóbbi eccerű, seggébe állsz, index ki, a lovak meg végzik a dolgukat.
A 69 lóerő az taktikásabb. Autópályán is lehet (fizikailaig) menni 160-al belsőben, de jó előre kell nézegetni, és ha kell, lehúzódni. Közúton egyenes szakasz előtt lemarad, mikor jön az egyenes, felgyorsít, lendületből elhalad.. :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 14:57:55
vwxyz (törölt) 2009.09.04. 14:58:50
Máshol nehéz lenne.
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 15:02:59
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 15:08:18
nézd, igazad van. nincs leírva hogy minden esetben.
viszont az le van írva hogy 90. az is le van írva hogy ha van sebességkorlátozótábla lakott területen kívül akkor annyi, ha nagyobb mint 90 akkor annyi. előtte lévő sebességkorlátozó tábláról viszont nincs szó.
a írás szerint neked adnék igazat, nyilván, mert tudok, olvasni, és értelmezni. de ez így nagyon nem életszerű. 100 esetből 99 ember fel fog gyorsítani 90-re. ami azt jelenti hogy nem én vagyok a hülye, nem is te, hanem a kresz.
ez tipikusan egy olyan kérdés amit mindenkinek meg kellene tanítani a tanfolyamon így szájbarágósan. de nem teszik. azért nem mert az oktatók 90% a is simán felgyorsítana 90-re.
Peter Blau 2009.09.04. 15:08:19
Peter Blau 2009.09.04. 15:08:52
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 15:09:01
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 15:09:22
IH-nak akart menni nem lbalazs-nak
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 15:14:58
A vasuti átkelőnél lehet azzal érvelni, hogy a 70-es táblát egy rövid szakaszon felülbírálja az átkelő, majd utána újra életbe lép a korlátozó tábla, viszont egy laktervége tábla után sose fordulhat elő, hogy a felülbírált sebességkorlátozás magától visszaáll. Azaz a felülbírálat egyben feloldás is lenne.
A KRESZ szerintem se írja le teljesen egyértelműen ezt a dolgot: a két beidézett forrás azért érdekes, mert azt mondja meg, hogy a gyakorlatban melyik értelmezést tekintik elfogadottnak a szakértők.
TH 2009.09.04. 15:17:23
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 15:18:40
Az előtte lévő korlátozás feloldásig tart, mert arra nincs hatással a lakot terület vége tábla.
Az meg, hogy mindenki (én is) gyorsítunk, az rossz reflex, vagy hiányos oktatás.
De mondom: nem lenne ezzel semmi baj, ha _minden_ esetben föloldanák a korlátozásokat, lehetőség szerint táblával. De ezen spórol a közútkezelő, a közlekedőknek meg LFS.
Netuddki. 2009.09.04. 15:21:31
Ha az egyik sáv szabad, akkor szépen, óvatosan elhaladsz mellette. Ami nem = előzéssel! Egy kis KRESZ emlékeztető tanfolyam nem ártana a posztolónak!
De a tőgyeménynek se. Legalábbis ami a városon kívüli közlekedést illeti.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 15:28:02
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 15:31:10
igen, de azt az elfogadott szakértői véleményt sehol sem okítják. kimegy az ember a tnafolyamról jogsival a kezében, hogy ilyen problémát még sose látott. aztán amikor lát akkor meg mint kiderült, pont rosszul fogja csinálni. mint mindenki.
az lenne az életszerű, hogy a laktervége oldaná a sebességkorlátozót, de ha azt akarnák hogy laktervége után is korlátozás legyen akkor rakjanak ki utána is egy korlátozót.
egyébként meg 100%-ig nem tudom elfogadni a szakértői állásfoglalást sem, mert találkoztam már ilyen helyzettel, és nem volt feloldótábla a következő faluig (több kilométeren át 30-cal kellett volna menni, holott semmi sem indokolta csak a laktervége előtt egy laza padka-rész)
és akkor itt megint jön a kinnfelejtett tábla esete, stb.
ha valami hivatalosan elfogadott értelmezés, akkor ahhoz tartsa magát a közútkezelő, az útépítő, az autós, és a kreszoktató is, és kerüljön bele a kreszbe. amennyiben ez nem így van akkor az nem lehet hivatalosan elfogadott értelmezés, hanem az egyik fél által adott magyarázat. példa esetében pl a közútkezelős ürge. akinek a véleménye lagalább annyi súllyal esik a latba mint az enyém, aki szerint ez egy nagy fasság :)
belakis 2009.09.04. 15:35:36
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 15:37:32
Egyetértek azzal, hogy ez rossz szabályozás és a gyakorlatban csak bajt okoz.
Mezőbándi 2009.09.04. 15:41:56
Mezőbándi 2009.09.04. 15:42:38
lamed 2009.09.04. 15:46:47
"Olyan párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol a forgalmi sávokat útburkolati jelekkel megjelölték, a külső forgalmi sávban folyamatosan haladó jármű a belső sávban folyamatosan haladó, tehát nem előzést vagy folyamatos előzést végző jármű mellett fokozott figyelemmel elhaladhat. Ez a művelet nem tekinthető előzésnek. Ugyanígy nem minősül előzésnek, ha lakott területen belül az útburkolati jelekkel jelölt, párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a belső forgalmi sávban folyamatosan haladó személygépkocsi és a 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsi vagy motorkerékpár a külső forgalmi sávban haladó jármű mellett elhalad."
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.09.04. 15:47:33
én ilyenre nem emlékszem hogy lett volna. jópár tesztet kitöltöttem gyakorlásképpen vizsga előtt anno, és azt a párat amit elhibáztam utánanéztem, és azóta is tudom. ha lett volna ilyen kérdés tuti elrontottam volna :), így utánanéztem volna, és most emlékeznék rá :D
TH 2009.09.04. 15:57:44
ezt eddig nem olvastam.
TH 2009.09.04. 16:03:14
kpetya 2009.09.04. 16:09:31
nem kevered te véletlen a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttestet a párhuzamos közlekedéssel?
kpetya 2009.09.04. 16:12:28
*Ha a két jelzőtáblát együttesen alkalmazzák, azt – az erre a területre bevezető – minden szilárd burkolatú úton kihelyezik.
A „Lakott terület vége” jelzőtábla az erre a lakott területre elrendelt sebességkorlátozást feloldja, a tábla utáni sebességre a 26. § (1) bekezdésében foglaltak az irányadók.
A lakott területen belül szükségesnek ítélt további sebességkorlátozás elrendelésénél az általános szabályok érvényesülnek.*
TH 2009.09.04. 16:13:35
kpetya 2009.09.04. 16:19:16
A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartási kötelezettségből folyóan minden járművel – a (2)–(4) bekezdésekben felsorolt kivételektől eltekintve – a jobb szélső forgalmi sávban kell haladni.
Folyamatos előzésnek nemcsak a követési távolság tartásával egymás mögött oszlopban haladó járművek előzése minősül, hanem az is, amikor a külső sávon haladó járművek nagyobb távolságra követik egymást úgy, hogy közéjük egy-két személygépkocsi még befér.
Az úttestnek párhuzamos közlekedésre való alkalmassága és ezen az úttesten való közlekedés még nem jelent párhuzamos közlekedést. Párhuzamos közlekedésnek azt kell tekinteni, amikor a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávban összefüggő járműoszlop alakult ki. Ilyen esetben viszont nem tekinthető előzésnek, illetve folyamatos előzésnek az, ha valamelyik forgalmi sávban az oszlopban haladó járművek gyorsabban haladnak, mint a másik sávban levő járművek.*
TH 2009.09.04. 16:19:45
kpetya 2009.09.04. 16:20:09
valami nem kerek.
A párhuzamos közlekedésről szóló paragraf azt mondja, hogy a belső sávot csak elözésre és balra kanyarodásra lehet használni.
TH 2009.09.04. 16:20:32
TH 2009.09.04. 16:22:44
kpetya 2009.09.04. 16:23:57
jó kérdés.
pl van egy ut lakott területen, ki van rá téve a 70s tábla, jön egy zebra elötte 50, zebra után ujra 70. A sebkorlátozó tábla sem "oldja" a sebkorlátozó táblát.
TH 2009.09.04. 16:28:46
egyébként sztem tök egyértelmű lenne, hogy a lak.telep. vége tábla feloldja a sebességkorlátozást, de gondolom néhány idióta jogtudor kiolvasta szépen a KRESZ-ből, hogy ez bizony nincs így leírva, tehát nem...
kpetya 2009.09.04. 16:29:18
csak arra tudok gondolni, hogy volt kresz modosítás és a magyarázatot nem igazitották hozzá. vmelyik hibás/felesleges.
kpetya 2009.09.04. 16:32:38
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 16:36:07
A lakott terület vége tábla az nem sebességkorlátozó tábla. Ehhez nem jogtudornak kell lenni, hanem megérteni azt, hogy nem azért mehetsz ott 90-nel mert táblát láttál, hanem azért, mert lakott területen kívül ez az általános korlátozás. Az általános meg azt jelenti, hogy ha nincs más.
Egyébként meg vidd perre, aztán meglátjuk:)
Bár ahogy a magyar jogszolgáltatást ismerem...
TH 2009.09.04. 16:36:25
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 16:36:43
TH 2009.09.04. 16:52:10
Imbolygó Hollander 2009.09.04. 17:05:18
Tulajdonképpen logikus. Az más kérdés, hogy nem így ivódott bele a köztudatba.
Szerintem a megoldás az úgy néz ki, hogy:
-vagy feloldja a sebesség korlátozást, mégpedig az összeset, majd ismétlik a korlátozó táblát
-vagy oktatják rendesen ezt is (mivel a kérdések között benn van, ezért gyanítom, hogy igyekeznek)
-vagy minden sebesség korlátozó tábla után kötelezően kiteszik a feloldót is
M. Péter 2009.09.04. 19:38:54
lamed 2009.09.04. 20:33:58
1. Valóban összekevertem a párhuzamos közlekedést az arra alkalmas úttal. Sorry, régen tanultam, de most megnéztem.
2. Közös nevezőre lehet hozni a dolgot: ugyan valóban nem párhuzamos közlekedés a posztban leírt szituáció de de ettől még nem is nevezi előzésnek! Tehát nem csak a párhuzamos közlekedést veszi ki az előzés fogalma alól, hanem ezt a helyzetet is. És végül is érthető: tényleg nem teljesen olyan a helyzet, mint egy "normális" előzésnél. Például az előzés feltételei is csak némi erőszakkal húzhatóak rá: nincs hova "visszatérni", nem szükséges nagyobb sebességkülönbség, nincs szembejövő jármű stb.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 21:11:46
A lakott terület tábla után mennyivel lehet menni szerintetek? És főleg miért?
(Én adtam egy választ itt @promontor: , de már nem vagyok benne biztos...)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 21:30:47
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 22:16:26
Hát...
Nézzük egyfelől:
Miért korlátozná tovább? Van egy 70-es tábla, az érvényes, mert a lakott terület tábla nem oldja fel. (ld. 14(6) és (7))
Azt meg a 26-os paragrafus is kijelenti (2), hogyha lakott területen 50-nél magasabb sebességet enged a tábla, akkor annyival mehetsz. (OK, Te nem, csak 2500kg alatt... ;-)
Nézzük másfelől:
A kulcs a 26(2), ezt ide is másolom:
"(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál... nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
Vonatkozik-e ez a mondat arra az esetre, ha a jelzőtábla maga nem a lakott területen van? vagy csak arra, ha maga is lakott területen áll?
(A gyakorlatban a magam részéről eután is le fogok lassítani a lakott terület táblánál, függetlenül attól, hogy ez a remekül megfogalmazott mondat hogyan értendő...)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 22:28:39
Abba meg most inkább ne menjünk bele, hogy a tábla vonatkozik-e a teherautókra...:)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.04. 22:55:51
Ha azt akarnák, hogy hatvannal menj, akkor egy hatvanas táblát raknának ki.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.09.04. 23:19:18
Remélem érthető voltam, így éjfél előtt már nem megy a fogalmazás :)
efhábé 2009.09.05. 09:33:09
TH 2009.09.05. 14:32:26
lamed 2009.09.05. 16:06:07
TH 2009.09.05. 17:17:45
lamed 2009.09.05. 20:38:30
És az egész logikájába is illeszkedik, hogy kivették az előzés fogalma alól: ez tényleg nem egészen olyan manőver, mint amit klasszikusan előzésnek hívunk.
És mivel ez nem előzés, még egy esetleges előzni tilos tábla sem tiltja.
TH 2009.09.05. 23:49:18
aph 2009.09.07. 07:16:30
Ettől függetlenül, amennyiben lehetséges, lakott területen kívül a külső sávot kell igénybe venni a haladáshoz, a belső csak azért van, hogy a forgalom haladását dinamikusabbá tegye, a lassúbb járművek megelőzésének könnyítésével (hisz nem jön szembe senki előzéskor).
A poszt írójának igaza van, amikor arra utal, hogy a belsőben haladó autó szabálytalan, de jobbról elmenni mellette egyáltalán nem az!
aph
haggyadmá 2011.02.18. 22:08:30
Jól jönne egy jogász. Mi van akkor, ha a kamionok nem tartják be a követési távolságot, ezért veszélyes lenne közéjük belassulni, mögöttem meg dudál és villog a baromarcú, aki szintén megszegi a szabályokat, mert gyorsan megy. Begyorsíthatok, így én is szabálysértő leszek. Nem csinálok semmit, ekkor feltartom a gyökeret és akkor az a baj. Nekem szabálysértés árán is biztosítanom kell a kretének száguldozáshoz való jogát?