Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Holnap autómentes nap és Critical Mass!

2009.09.21. 09:52 :: SilentSound

Szeptember 22. már évek óta sok európai országban autómentes nap, nálunk leginkább csak elméletben. Egy éve is leírtam már, hogy a kezdeményezést alapvetően támogatom autósként is, sokkal élhetőbb lenne minden nagyobb város, különösen Budapest, annak is a belvárosa, ha minden nap csak az ülne kocsiba, akinek feltétlenül szükséges.

Már hozzászokhattunk, hogy ezen a napon sokezer kerékpáros gyűlik össze egy közös kerekezésre, nem utolsó sorban a figyelemfelhívás miatt. Az autósok ezt sokszor nehezen tűrik, akkor is, ha előre tudják, hogy merre várható dugó az arra haladó kerékpáros tömeg miatt. A legfontosabb információk, ha nem akarsz autóban ülve nagyot szívni holnap:

A keddi Európai Autómentes Napon belvárosi kerékpáros demonstrációt szervez a Critical Mass. Az amúgy is nehéz forgalmi helyzetre tekintettel idén sem kérték útvonalak lezárását a rendőrségtől, hanem a forgalomban közlekednek.

A Városháza épületétől 18:30-kor induló több tízezer kerékpáros jelentős torlódást okozhat a Nagykörúton belül eső pesti területeken, de a Nagy- és Kiskörutat 18:30 és 20:15 között érdemes teljesen elkerülni autóval.

Útlezárásra 20 óra körül kerülhet sor a Károly körúton, a Városháza parknál (maximum 10-15 perc), valamint 18:20 és 19:20 között a Károly krt., Andrássy út, Teréz krt., Király utca útvonalon, ahol rendőri biztosítással gyerekek bicikliznek el. Ez is legfeljebb néhány percig tarthat 1-1 kereszteződésben.

Kerülőútnak a pesti rakpartot, Dózsa György utat, Fiumei utat és Hungária körutat ajánljuk, tömegközlekedőknek pedig elsősorban a metrók, villamosok használatát.

forrás: critcalmass.hu

A lényeg autós szempontból, hogy aki nem tudja nélkülözni az autóját a munkához, az is igyekezzen valamikor délután öt körül elhagyni a nagykörutat és az attól beljebb eső területeket, mert a megmozdulásra is sok biciklis fog érkezni, ami miatt lassulhat a közlekedés és a szokásosnál jobban oda kell figyelni.

És ha már autómentes nap lesz, akkor aki teheti, inkább ne üljön autóba és egy próbálja ki a tömegközlekedést, még akkor is, ha aztán rájön, hogy még mindig szar. Mert bizony szar, elég csak a BKV jelenlegi állapotát nézni. Bár alapvetően kényelmes ember vagyok és rettenetesen utálom, holnap mégis metróval fogok a belvárosba menni.

Örömmel olvastam nemrég a Critical Mass honlapján azt is, hogy a kerékpárosok úgy érzik, jobban odafigyelnek rájuk az autósok, jobban elfogadják őket, mint évekkel ezelőtt. A megmozdulásukra pedig szükség van ahhoz, hogy valami változzon, kerékpárutak épüljenek, fejlődjön a tömegközlekedés, elkerülőutak épüljenek, hogy aztán végül kevesebb autó pöfögje tele a várost. És akkor egy instant közvéleménykutatás, mert érdekel, hogy ki hogy vélekedik a kerékpáros felvonulásról:

596 komment

Címkék: budapest közlekedés autó kerékpár dugó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Perillustris 2009.09.21. 23:02:41

@EBOA: Szerintem te se menj autósokat szivatni. Mi nem tesszük.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.21. 23:58:23

@Perillustris: Hagyd szerintem, mert amíg az autós "többség" (hahaha) nem fogja fel, hogy ez NEKIK jobb, ha minél több kerékpáros van, addig csak meddő és piszlicsáré viták középpontjában találod magadat...

Gyengébb értelmi képességű autóstársaim felé el is magyarázom:

-A kerékpáros azzal, hogy nem autóban áll ön előtt a sorban, csökkenti a dugót.
-A kerékpáros, csekély helyigényét tekintve nem képez jelentős forgalmi akadályt az út jobb szélén, vagy a kerékpárúton haladva. Ellenben egy autóssal, ami átlag 10 négyzetméternyi helyet bitorol ön előtt a dugóban állva.
-A kerékpáros nem szennyezi a környezetet a puszta haladásával. Erre lesz szíves majd emlékezni, amikor kedves gyermeke asztmás lesz.
-A kerékpáros, tekintve, hogy fizikailag jobb kondícióban van, mint ön, kevesebbe kerül az egészségügynek, így az országnak is, valamint önnek is.

Nem értem, mi a baj az itteni kommentelők többségével. Nekem soha nincs bajom se a kerékpárosokkal, se a motorosokkal, se a kőművesekkel, se a...

Nem máshol kéne talán keresni a hibát?

2009.09.22. 00:39:46

Itt valszeg olyan autósok kommentelnek, mint az a taxis a tegnapelőtt, aki rámhúzta a kormányt mert nem fért el tőlem olyan 40-50 méteren keresztül, majd 20 méterrel odébb megállt és várt 1 percet a pirosra. Biztosan buta vagyok, a letérő sávba, járdára, vagy villamos sínre kellett volna feküdjek, amíg elmegy (taxis, biztosan ismerte azt a lámpát annyira, mint én).

Szerencsére naponta átlag 1 ilyet látok (sünt az ánuszukba), a többivel általában figyelünk egymásra, és megoldjuk, hogy mindenki elférjen veszélyeztetés nélkül.

Több az udvarias, mint a pszihopata szerencsére, ha nem tudnám a fentieket olvasva azt hinném, zártosztályt engedték ki autózni...

glinolid 2009.09.22. 00:50:18

Apám, mekkora agyömlés volt itt tegnap. Ezek szerint egyedül csak én dolgoztam egész nap.
Szólhattatok volna, hogy munkaszüneti nap van. Mentem volna bringázni egyet a hegyekbe.

Marcellusca 2009.09.22. 08:01:31

Ne, b@ssz, Silent!
Mán a kritikus masszások jele is megjelenik a fejlécen?
Ez nem ótósblog?

Na, ezért tart itt ez az ország! :DDDD

kpetya 2009.09.22. 08:46:44

@Húzzunk bele!:

Ne keverd a szezont a fazonnal. Megvettem, kifizettem. Onnantól már nem fenntartási ktg. Mivel nem vagyok gazdasági társaság igy számomra értelmezhetetlen olyan fogalmak mint écs.

Ráadás amire te gondolsz az attól is függ meddig használom az autót, mikor eladom mennyit kapok érte, ráadásul annak az összegnek a jelenértékével kellene számolnom stb.

Továbbá ha tovább erölteted ezt akkor még kiderül, hogy teljesen gazdaságtalan kerékpárral járni ha már van autód, mert fix ktg akkor is van az a garázsban áll. És gondolom te sem vagy szaudi olajsejk, hogy a garázs számára végy autót.

kpetya 2009.09.22. 08:49:03

@Húzzunk bele!:

Más a termelői ár és más tőzsdei ár. A MOL ára ennyi.
Ha van kedved persze vehet 1000 barrelenként benzint a tőzsdén, csak szállítsd valamelyik európai kikötőbe majd onnan vezetekén a lakásodhoz. Rögtön nem 80ft lesz.

kpetya 2009.09.22. 08:49:47

@Húzzunk bele!:

A kerékpáros szövetség azt hazudik ami számára elönyös. Mint a critical ass arról, hogy nem kért utlezárást. Attól még lesz.

kpetya 2009.09.22. 08:51:04

@Swank:

Lényegtelen, hogy leszáll-e vagy sem ebből a szempontből. Zebrán elsőbbsége csak akkor van, ha leszáll.

thinker_ 2009.09.22. 09:23:09

@Perillustris:

ne haragujd, valóban túloztam, csak a 99%.
ezt kell írnom, ugyanis napi rendszerességgel közlekedem a városban és 30 bringásból 29 nem áll meg a pirosnál. akkor miről beszélünk?

tudtommal a szabályok nem azért vannak, hogy önhatalmulag felülbíráljuk őket.

Marcellusca 2009.09.22. 09:38:49

Új poszt nem lesz?

Asszem ezt a témát már eléggé megrágtuk. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.09.22. 09:47:31

@Marcellusca /a Banános Joe/: Lesz, csak Kisi csinálja ma, mert én nagyon nem érek épp rá. Ő sem annyira, de ma még mindig jobban, mint én. :)

szaGértő 2009.09.22. 10:03:41

@KuKori: Azért erre reagálnék...

"A kerékpáros azzal, hogy nem autóban áll ön előtt a sorban, csökkenti a dugót."
Nem csökkenti a dugót, mert sokkal lassabban indul el, kevesebb autó ér át a zöldnél.

"A kerékpáros, csekély helyigényét tekintve nem képez jelentős forgalmi akadályt az út jobb szélén, vagy a kerékpárúton haladva. Ellenben egy autóssal, ami átlag 10 négyzetméternyi helyet bitorol ön előtt a dugóban állva."
Vagy mégis. Mert a kerékpárost nem lehet a sávon belül kikerülni, és sokkal lassabban halad, mint az autó. A kerékpárútról ne beszéljünk, mert a kerékpárosok többsége az úton megy.

"A kerékpáros nem szennyezi a környezetet a puszta haladásával. Erre lesz szíves majd emlékezni, amikor kedves gyermeke asztmás lesz."
Ez igaz, de a tízzel mögötte pöfögő autó jobban szennyezi a környezetet, mintha nem lenne előtte kerékpáros, és 40 körül haladhatna.

"A kerékpáros, tekintve, hogy fizikailag jobb kondícióban van, mint ön, kevesebbe kerül az egészségügynek, így az országnak is, valamint önnek is."
Egyes esetekben igaz. Nálam például nem, ugyanis a törvény, amely alőírja az óradíjamat, az utazás idejére is óradíjat ír elő, azaz, ha lassabban haladok, az állam többet fizet érte. :)

Perillustris 2009.09.22. 10:25:31

@szaGértő: Ne röhögtess már! Ma pl. a Szépvölgyi-Bécsi kereszteződésben egyetlenegy autó sem(!) tudott átmenni felfelé zöldön. Nem miattam. Én átmentem.

"Ez igaz, de a tízzel mögötte pöfögő autó jobban szennyezi a környezetet, mintha nem lenne előtte kerékpáros, és 40 körül haladhatna."

S ezért a bicajos a hibás. Értem.

Perillustris 2009.09.22. 10:29:58

@thinker_: Örömmel köszöntöm azt az autóst a blogban, aki még sosem ment 51-gyel lakott területen belül (GYK: 50-es sebességhatárnál), aki még sosem mulasztotta el az irányjelzést, valamint sosem parkolt szabálytalanul, és persze "sárgáspiroson" sem ment át.

Persze tudom, az nem ugyanaz. Tényleg nem. Az egyiket te követed el, s megmagyarázod. A másikat nem te, s az felháborít.

Marcellusca 2009.09.22. 10:35:20

@szaGértő:
"A kerékpáros nem szennyezi a környezetet a puszta haladásával. Erre lesz szíves majd emlékezni, amikor kedves gyermeke asztmás lesz."
Ez igaz, de a tízzel mögötte pöfögő autó jobban szennyezi a környezetet, mintha nem lenne előtte kerékpáros, és 40 körül haladhatna. - és az általa kibocsátott - mer' a mozgás jótékony hatású - metángázokról ne is beszéljünk! :D

Normális vagyok? 2009.09.22. 10:44:20

Én nem utálom a bringásokat, de a mostani követeléseikkel, messze túl léptek egy határt, amit nem kéne. Én szeretek biciklizni, de éppen ezért nem járok ilyen felvonulásokra.

Perillustris 2009.09.22. 10:55:51

@Normális vagyok? (Sir Jackue): Mely követelések vannak túl a határon?

hatesz 2009.09.22. 12:07:00

Szeretnék kérni egy kerékpár és robogómentes napot is!:))) Amugy ez nem egy autós blog? Ugyhogy szinte kötelezö lenne a forgalombénítás miatt dünnyögni, nem? Amugy engem nem érdekel, lóbáljátok csak. Ezzel azér az autósok szemében nem lesztek jobbak. Én mindig figyelmes és óvatos voltam ha a közelemben egy bringás tünt fel, de egyszer egy kétkereküs a lámpánál lekarcolta a kocsim oldalát, mert vagánykodni akart, aztán vígan eltekert. Na azóta gyanakvás és útálat tör fel belölem...
Ok, bringázzatok, de kérném a kerékpárosokat is könnyen azonosíthatóvá tenni, és a rendörség lépjen fel ellenük olyan szigorral, mint az autósok ellen. És KRESZ-oktatás is jól jönne néhányuknak... A Margit hídon tekerök közül gondolom még senki sem kapott a beígért 20e Ft büntetésböl... Na mindegy, holnap úgyse vagyok BPen, emelgessétek csak a bringákat.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.09.22. 12:37:04

@szaGértő:

" "A kerékpáros nem szennyezi a környezetet a puszta haladásával. Erre lesz szíves majd emlékezni, amikor kedves gyermeke asztmás lesz."
Ez igaz, de a tízzel mögötte pöfögő autó jobban szennyezi a környezetet, mintha nem lenne előtte kerékpáros, és 40 körül haladhatna. "

a "mintha nem lenne előtte kerékpáros" résznél omlik össze az érved. mert akkor a kerékpáros autója autó lenne előtte helyette, vagyis 2 (kettő) autó szennyezné a környezetet.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2009.09.22. 12:39:20

a kerékpármentes napot már rég kitaláltam:
autoskartya.blog.hu/2008/09/21/a_legkritikusabb_tomeg (még régebben, mint a postot írtam)

tényleg meg kéne tartani, és aznap rekorddugó, és rekordlégszennyezés lenne a városban.
lehet, hogy ez kéne ahhoz, hogy felnyíljon az elvakult bringaellenesek szeme. bár, az itteni kommentekek olvasgatva, lehet, hogy túl optimista vagyok...

kpetya 2009.09.22. 12:45:21

@Hammer:

de 40nel haladnának.

kpetya 2009.09.22. 12:47:34

@Hammer:

nincs is olyan nagy bringás ellenesség. De milyen érdekes, hogy mennyire félnek a bringások az azonosíthatóságtól, számonkérhetőségtől. Akkor már ugye nem is olyan gyors és nagy buli a drótszamár.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 12:53:37

Jó dolog a kifogáskeresés egy kis gondolkodás helyett, úgy látom. Egy kerékpárost (aki nem borért vette a jogsiját) meg tudsz "előzni", főleg a lámpánál való elinduláskor. Bár én ezt kikerülésnek hívnám inkább. Dugóban Ő meg úgyis elmegy melletted, mert Te állsz, ő meg elteker a jobb szélen, vagy a bringaúton.

De már komolyan én is azt gondolom, hogy a bringamentes nap segítene rendet tenni a fejekben. Mert hiába hozol elő valós érveket, mindig kreálnak az autósok valami sokkal nevetségesebbet.

Amúgy ha a CM tényleg csak szopatni akarná az autózó népet, akkor mondjuk délután fél négykor kezdené el a kerékpáros megmozdulását.

Emberek, kapjatok már kicsit a fejetekhez.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 12:57:40

@KuKori: Ja, mondom ezt úgy, hogy autózok és még kerékpárom sincs!

(majd nemsoká újra lesz, csak már nem itt :P)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 12:59:27

@KuKori: a "nem borért vette a jogsiját" az autósra vonatkozik, természetesen. Mert lenne, aki ebbe kötne bele ugye...

kpetya 2009.09.22. 13:13:23

@KuKori:

általában mindig van másik út. szóval nem kötelező állni a dugóban.

a jobbszélen meg ne tekerjen el mert szabálytalan.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.22. 14:55:44

@kpetya: Az bezzeg zavarna, ha előtted állna. Világos. Teljesen logikus érv.

Perillustris 2009.09.22. 15:47:39

@hatesz: "a rendörség lépjen fel ellenük olyan szigorral, mint az autósok ellen"

Kábé pont olyan szigorral lép fel.

hatesz 2009.09.22. 16:24:30

@Perillustris: hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha

Marcellusca 2009.09.22. 16:37:52

@hatesz: Támogatom!

@Perillustris: Muhahahahahahah!

Nesztek, bringások! :)

Egy nézőpont (és van benne igazság!):

modoros.blog.hu/2009/09/22/a_kritikus_megoszto_tomeg

Marcellusca 2009.09.22. 16:40:24

@KuKori:
"Emberek, kapjatok már kicsit a fejetekhez." - én kapnék, de már olyan nagy, hogy azt sem tudom, hol érem. :DDDD

Perillustris 2009.09.22. 16:49:13

@Marcellusca /a Banános Joe/: Mondjuk a "modoros.blog.hu" nem feltétlenül az igazságról szól.

Perillustris 2009.09.22. 16:56:55

@Marcellusca /a Banános Joe/: Ugyan már! Ilyenkor nem számítanak a különböző járműtípussal megtett összkilométerek?

Van 20 traffipax az országban? Az ellenőrzés? Mert közúti elvétve, forgalomból kiszedés meg szinte soha nincs.

A szabálytalanul parkolókat és megállókat, a vezetés közben mobiltelefonálókat meg simán, intézményesen leszarják a hatóságok.

Minimális az esélye a hatósági felelősségrevonásnak, ha a szabálysértésből nincs személyi sérüléses baleset.

A Teve utcai palotától 200 méterre 90km/h az átlagsebesség a csúcsidőt kivéve.

Akkor miről beszélünk?

Marcellusca 2009.09.22. 17:17:33

@Perillustris: Most nem tudok statisztikai adatokat (lehet, ha nagyon akarnék szerezhetnék félhivatalos verziót), de évente ígyis hány szabálysértési eljárás indul autósokkal/motorosokkal szemben és mennyi bringásokkal szemben?

Nem kellene ennyire beszűkültnek lenni!

cso zsi 2009.09.22. 20:18:07

Napközben a Nagykörúton át vezetett az utam.
A szélső sávban sárga bringák felfestve, mintha bringaúton járnék...

Az illegális, és megtévesztő "útburkolati jelek" holnapra eltűnnek?

cso zsi 2009.09.22. 20:19:51

@Perillustris: Hol méred azt a 90-et? (és mivel?)

Minimálisan Szükséges Változtatás 2009.09.22. 20:21:29

Hogy mekkora mákom volt.:-))
Muszáj volt felmennem Budapestre (ennyit az autómentes napról), csak hüledeztem, mennyi a kerékpáros (akkor még nem ugrott be a CM).
A parkolójegyem 18.30-ig szólt. Mondom 6-kor, le van szarva a 30 perc, kaja letesz, haza. Ippeg hogy sikerült elkerülni.:-)

Borzasztó, hogy össze-vissza van túrva a főváros (nagykörúton fél oldal lezárva, majdnem elakadtam a külsőben, ha nem enged be a kisteheres, rácseszek).

Perillustris 2009.09.22. 22:28:47

@cso zsi: Tapasztalat. Mi megyünk 70-75-tel, és sorban húznak el mellettünk nem kis sebességkülönbséggel.

De mondok tutit: Béke út vége, Shell kút, 40-es tábla. Van kihelyezett sebességmérő. Szinte csak engem szokott bemérni a zöld sávban (<40), az 50-60 általános.

Perillustris 2009.09.22. 22:30:34

@cso zsi: Miért megtévesztő? Ha autókat festettek volna fel, az lenne?

Perillustris 2009.09.22. 22:33:03

@Marcellusca /a Banános Joe/: Ha a megtett kilométerekkel számolunk, szerintem nem feltétlenül van lényeges különbség.

Marcellusca 2009.09.23. 07:35:20

@Perillustris: Ne erőlködj!
Nem áll jól.
Meg egyébkéntis ez egy autós blog. Hadd nézzem már itt az egészet autós szemmel! :D

Marcellusca 2009.09.23. 07:41:37

@Perillustris: Nem lehet, hogy az álláspontod miatt nem jársz (mersz jönni) blogtalikra? :D
Pedig legutóbb megnézhetted volna, hogy mennyire "gyilkolom" a bringásokat. :)))
De nem mertél beülni mellém. :D

Perillustris 2009.09.23. 08:28:36

@Marcellusca /a Banános Joe/: Nyugodtan. Nekem is szemtengely-ferdülésem volt kiskoromban.

kpetya 2009.09.23. 08:28:40

@KuKori:

Nem szokott zavarni. A másik autós is a dolga után megy, miért zavarna ez?!

cso zsi 2009.09.23. 10:42:46

@Quentin, Montargis-ból: A politikáról csak annyit, hogy kirekesztik a sárga matricás járműveket (októbertől-márciusig). Szép gondolat, kell a környezetvédelem.
Kinek van sárga matricája? Akinek 10-12 évnél öregebb az autója. Mert ki van fizetve, viszonylag olcsó a fenntartása, és nem feltétlenül futja új(abb)ra.
Ők kapnak a nyakukba évenkénti vizsgát is, mert olyan tehetősek.
(Szükséges, de talán a 30 éves szabolcsi rendszámnélküli Zsigulikat kéne megritkítani.)
"Ha több bringás lesz az úton, az jó az autósoknak, kevesebben lesznek a dugóban."
A "pórnép" járjon akárhogy, a tehetősnek legyen hely az úton a vadiúj luxusautójának.
Na ez a politika, a maszlagot meg beveszitek.

Gontar 2009.09.23. 11:05:11

Nah... ez a CM sem sokban különbözött a tavalyitól... Alapvetően nincsen bajom a bicajosokkal (jómagam is rengeteget tekertem egykoron), de az, hogy tömegesen (50-100-150esével) tekernek át a nekik piroson, miközben gyalogosok tucatjai ácsorognak a zebránál a nekik zöldnél... nos, ezen némileg felháborodtam. Mindenesetre "remekül" megmutatták a drótszamarasak, hogy mennyire "betartják" a KRESZ-t, meg hogy arányaiban mennyi faszkalap van közöttük... Sajnos még mindíg elég sok, és ahogy látom ez az arány nem csökken, hanem legnagyobb sajnálatomra nő... Érdekes, de autókat soha nem láttam ekkora tömegben piros lámpán áthajtani. ;-P

Azt már meg sem említem, hogy a CM-ről Budapesten kívülre hazafelé tartó, általam látott kerekesek (nem kevés ilyennel futottam össze útközben) 95%-nak se fényvisszaverője, se lámpái, se bukója nem volt... Ez természetesen városon belül is probléma, de városon kívüli, közvilágítással nem rendelkező utakon méginkább az szvsz.

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.23. 11:10:41

@Marcellusca /a Banános Joe/:

A poszt belinkelésével öngólt rúgtál...

"Vic_ 2009.09.22. 15:59:45
Lehet hogy csak én érzem az iróniát és igazából a biciklisek mellett szól a poszt? Vagy csak ezt akarom hallani? :D "

"Modor Tibi · modoros.blog.hu 2009.09.22. 17:44:00
@Vic_: na ugye, hogy nemcsak a belsősök vágják!"

Perillustris 2009.09.23. 11:17:15

@Gontar: "Érdekes, de autókat soha nem láttam ekkora tömegben piros lámpán áthajtani."

Képzeld, én meg gyorshajtó bicajosokat nem láttam még soha olyan tömegben, mint amennyi autóst.

S akkor most mi van?

Bónusz: criticalmass.hu/files/dugo%20001.jpg

Szóval megy ez biciklik nélkül is.

A gyalogosok átengedése sajnos néhol valóban nem volt elégéséges, több helyen keresztbe kellett állnom és kiabálva megállítani a kerékpárosokat, hogy át tudjanak menni. Ez gáz.

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.23. 11:17:44

@szaGértő: Ja, mert - főleg a belvárosban, a körúton, a Szépvölgyin - az autók 40-nel tudnak haladni. Ez megmosolyogtatott :).

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.23. 11:19:01

@Perillustris: Na jó, de azt a kép nem mutatja, hogy az autós sorok elején, minden irányban, biciklisek fogják a forgalmat :). Manipuláció!

cso zsi 2009.09.23. 11:36:46

@avus: Persze, hogy manipuláció.
Hó van a Bajcsy járdán lévő bringaúton, és a képről a jelzőlámpa állapota (valószínűleg meghibásodott) sem mérhető fel.

avus · http://avus.blog.hu 2009.09.23. 11:46:44

@cso zsi: Aham, és az a nagy számú bringás, aki még hóban is teker, ilyen dugót csinál :). Jól van :).

Gontar 2009.09.23. 11:46:55

@Perillustris:

Gyorshajtó bicajost... érdekes, én minden nap látok relatív gyorshajtó bicajosokat -nem is keveset- járdán (ez az egyetlen eset, ahol nem "csak" relatív gyorshajtásról lehet beszélni - mivel a KRESZ-ben ugye erre az esetre konrét érték is vonatkozik), zebrára bevágódva (ahol nem is tekerhetne), egyirányú utcában forgalommal szemben lexarva azt, hogy aki normálisan közlekedik nem számít rá abból az irányból (ezért aztán még körültekintőbben kellene tekernie, ha már egyszer magasról lexarja a KRESZ-t) stb... Mutass nekem 1 biciklist, aki huzamosan betartja a max 10km/h-t amikor járdán teker.

Autósokat szidhatod felőllem. :-D Köztük is sok a faszkalap sajnos... részemről ez nem biciklis-autós-gyalogos ellentét, hanem közösségi magatartás, közlekedési morál és kultúra kérdése. Az, hogy valamelyik "tábor" egyes képviselői elítélendő módon viselkednek... nos ennek érvként felhasználását a "saját táborom" faszságainak megmagyarázására... hogy is mondjam finoman: le sem xarom. :-DDD Ez nem érv semmi mellett és nem ok az égvilágon semmire sem.

Hiszem, hogy ha mindenki csak FELE annyit foglalkozna a saját hülyeségeivel, önkritikával (vagy akár a saját "tábor" hülyeségeivel), mint amennyit mások marhaságaival foglalkozik, akkor rövid időn belül igencsak jelentős és pozitív változás állna be kicsiny országunkban.

Neked respect a zebrás dologért. :-)

Biciklis és gyalogos közlekedési kultúra oktatását szvsz nem ártana elkezdeni már általános iskolában. Meg a KRESZ alapok oktatását. Nekem annó általános alsóban volt KRESZ alapok és közlekedés oktatásban részem (még a robogózásról is tanultunk, és volt gyakorlati tanpálya is építve ideglenesen a tornateremben). Nem hülyeség.

Perillustris 2009.09.23. 14:19:55

@Gontar: Ott, ahol elvileg nem is mehetne a biciklis, szerintem nem a gyorshajtás az alapvető probléma.

Gontar 2009.09.23. 14:54:22

@Perillustris:

1etértek. :-)

CM-nek szvsz értelme akkor lenne, ha amolyan VALÓDI bicajos közlekedési kultúra ismertető-terjesztő-bemutató valami lenne, ahol előadások hangaznak el arról is (az egészséges, gyors stb. dolgok természetes bemutatása mellett), hogy hogyan is kell kultúráltan, a KRESZ-t betartva közlekedni. Utánna mindezt lehetne demonstrálni. Így nem csak a többi cangás, de a "kívülállók" számára is értelmes dologgá, ne adj Isten programmá/közlekedés kultúrális "látnivalóvá" vállna.

Persze... akkor nem lenne akkora buli a csordaszellemben KRESZ-t és mindenki mást lexaró csapatos városbankerekezés kerékpáremelgetéssel kombinálva...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.09.23. 15:11:23

Ma összesen 3 db biciklissel találkoztam.
Biciklis#1: Egy fék nélküli kemping biciklivel hajtott Nekem, amikor kiléptem a járdára reggel.
A kerékpárról hiányoztak a kresz által kötelezően előírt eszközök. (lámpa, macskaszem, stb)

Biciklis#2: ez már Pest, Békásmegyer. 3 záróvonalon, egy 4 sávos úton keresztbe tekerve, hirtelen fékezésre és irányváltoztatásra kényszerítve a szabályosan közlekedőket. A kerékpárról hiányoztak a kresz által kötelezően előírt eszközök.

Biciklis#3: Egy XIII kerületi parkolóházból vágódott ki nagy sebességgel, félrelökve a gyalogosokat átvágott a zebrán, vészfékezésre kényszerítve a buszt. Erről a kerékpárról is hiányoztak a kresz által kötelezően előírt eszközök.

Nem csak a rosszakat vettem észre, csak ezt a 3-at láttam. 3-ból 3.

Perillustris 2009.09.23. 17:01:27

@newtehen: Különösen rossz arány. Védhetetlen. De mit bizonyít azon kívül, hogy a kerékpárosok sem angyalok?

Marcellusca 2009.09.23. 18:08:50

@Gontar: Minden szavaddal egyetértek!!!

@Perillustris: Persze, hogy nem. De állandóan azzal védekezni, arra fogni, hogy bezzeg az autósok ...

Tegnapi észrevételem megosztom: Népfürdő utca, Duna Tower előtt (állítólag sokat jársz arra, tehát ismerős hely) a félig fekvő testhelyzetben (ilyen a bringa) kerekező teker az úttesten (nem, nem a túloldalon, a kerékpárúton!), majd, mikor pirosra vált a lámpa, ugyanazzal a lendülettel a zebránál (ahol gyalogosok várakoztak) fel a járdára és az ottani zebrán (szintén tilos jelzésen, mert az irodaházból és a Dunavirág utcából jövőknek zöld) teker tovább, mintha mi sem történt volna.

Másik.
Késő délután, szintén ezen a helyen figyeltem, ahogy a DTW-től levágtázik a bringás futár a járdáról (nem, nem, ott sem tolta!) és záróvonalon, tökön-paszulyon keresztül, a dugóban araszoló kocsik KÖZÖTT lavírozva tovateker a Dagály felé. Egészen a Dagályig az úttesten.
Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy mindeközben kb. 8-10, szabályosan, a bringaúton tekerőt is láttam. Mindkét irányba közlekedtek.
És nem volt vele problémájuk.

Marcellusca 2009.09.23. 18:12:30

@newtehen: Szerintem csak azt a hármat láttad. :)))
A többinek a koppanását már észre sem vetted. :D

2009.09.23. 18:59:19

Esetleg azóta valaki megtalálta a KRESZ-ben azt a részt, ami arról szól, hogy a zebrán a kerékpárt tolni kell?

Drdnght 2009.09.23. 22:39:10

@lxrose:
Legszebb tudomasom szerint zebran nem vonatkoznak a gyalogosokra ervenyes szabalyok a kerekparosra, mivel ugye lehajtott a jardarol igy mar mint jarmu uttesten kozlekedik, kozlekedesi szabalyokat ugy kell betartania, egy paragrafus-t talatam ami konkretan vonatkozik 54§4c, de azt hiszem intelligens emberek reven beismerhetjuk, hogy a gyalogos atkelo egy specialis helye az uttestnek, ami a !gyalogosok! elonyere lett kitalalva, rajta !csak! a gyalogosoknak van elsobbsege.

Drdnght 2009.09.23. 22:54:33

Paragrafus erre szerintem azert nem vonatkozik, mert felteteleztek a jogalkotok (kreszalakotok?:)), hogy a kerekparosok lehetosegeit egyertelmuen lefektettek azzal hogy a kerekpart jarmunek nyilvanitottak a kreszben (ugye jarmu definialva van es a kerekpar is definialva van mint ket vagy haromkereku jarmu, melyet emberi ero vagy legfeljebb 300W teljesitmenyu motor hajt), a kerekparos meg jarmuvezetonek (sicc!:)), es csak a rajuk vonatkozo specialis szabalyokat fogalmaztak meg kulon.

Perillustris 2009.09.23. 23:27:53

@Marcellusca /a Banános Joe/: "De állandóan azzal védekezni, arra fogni, hogy bezzeg az autósok."

Ez nem védekezés, hanem pusztán annak ismétlése, hogy nem lesz senki automatikusan jófej, mert teker, s nem lesz suttyó sem, ha amúgy nem az. Soha senki nem tagadta, hogy vannak tudatosan szabálytalan kerékpárosok. De amikor valaki elkezd az arányokon rugózni, akkor kénytelen az ember felvázolni a másik oldalt, s ez nem az ovis "de te meg a sarokba piséltél" című történet.

Perillustris 2009.09.23. 23:30:50

@Marcellusca /a Banános Joe/: Futár alapján ítélni? Eszembe nem jutna. Külön kaszt, járműfüggetlenül. (Persze a pizza meleg legyen, leszarom, hogy tudott ilyen gyorsan ideérni - ugyebár.)

kpetya 2009.09.24. 09:17:37

@lxrose:

Ne zavarjon az az aprócska tény, hogy a zebra becsületes neve gyalogosátkelőhely. Vili? Nem kerékpáros, hanem gyalogos.

Gontar 2009.09.24. 10:39:52

@Perillustris:

Aham... szóval ez az egyetlen mondatom volt az, ami miatt egyáltalán válaszoltál: "Érdekes, de autókat soha nem láttam ekkora tömegben piros lámpán áthajtani."

Pedig az általam leírtakból ez az egyetlen mondat, aminek igazából se füle se farka, csak gondoltam, hogyha beteszem akkor felpiszkálja az érdeklődést. :-DDD Ezekszerint bejött. :-P Pusztán értelmes kommentekre tapasztalataim szerint nem igazán szokott érdemi válasz érkezni itt... :-)

Mindenesetre valóban nem ez a mondat volt a kommentem mondanivalója, és egyáltalán nem rugóztam az arányokon. Annak kifejezetten örülök, hogy van akinek ez le is jött. :-)

"s ez nem az ovis "de te meg a sarokba piséltél" című történet." Ez a Te gondolatod erről, én egy szóval sem írtam ezt. Ezekszerint nmagadban mégis ilyennek látod a dolgot - különben eszedbe sem jutot volna tagadni azt, amit igazából Te gondolsz erről a fajta érvelésről. Ennek kifejezetten örülök. :-DDD

Félre ne érts. A Te hozzáállásod kifejezetten szimpatikus számomra. Az, hogy a zebráknál a gyakorlatban is próbáltad "menteni a menthetőt" meg méginkább.

Perillustris 2009.09.24. 11:18:51

@Gontar: "általam látott kerekesek (nem kevés ilyennel futottam össze útközben) 95%-nak se fényvisszaverője, se lámpái, se bukója nem volt"

Minden mondatra nincs időm reagálni, de akkor utólag mégis: a sisak nem kötelező, csak ajánlott, jómagam egy métert sem megyek nélküle. Erről is csináltunk már kampányt (Egy sisak, egy élet), én voltam a "szerencsés túlélő", akit megmentett a sisak (hirtv.hu/?tPath=/szines/&article_hid=95446).

A teljesen saját tervezésű és kivitelezésű lámpakampányt én találtam ki és sok-sok segítővel terjesztettük az igét, miszerint sötétedés után a lámpahasználat nem opció ("Vegyél lámpát! Világos?") Ennek összköltsége már lazán hatszámjegyű, s ez csak az anyagköltség. De nem számolom pontosan, belefér. criticalmass.hu/files/sotetvagy_gmailkicsi.jpg

Perillustris 2009.09.24. 11:49:18

@kpetya: Volt egy nagy vitám a CM fórumán erről. Számomra is az a természetes, hogy a sima zebrán tolni kell a bicajt. De sajnos a KRESZ valóban nem ír egyértelműen erről. (Tehát pl. mi a helyzet, amikor valaki szabályosan teker a járdán, s úgy ér zebrához.) Beszéltem egy megyei főrendőrrel is erről, jogszabállyal ő sem tudta megnyugtatóan alátámasztani.

(Itt a vita: criticalmass.hu/blogbejegyzes/20090821/bicajt-tolni-lezart-margit-hidon)

2009.09.24. 12:30:58

@Drdnght: Nem arra vonatkozott a kérdés, hogy elsőbbsége van -e a kerékpárosnak (mert ezt én is tudom), hanem arra, hogy hol írják a KRESZ-ben, hogy le kell szállni a kerékpárról? Ilyen alapon az elsőbbségadás kötelező táblánál is mindig megállhatnál autóval függetlenül attól, hogy jön -e jármű a védett úton, vagy van -e egyáltalán elsőbbségi helyzet.

2009.09.24. 12:41:33

@kpetya: Nem zavar a tény, mert az elnevezés egy jogszabályban még nem jelent semmit. Adott esetben pont azért nevezték el így, mert ez biztosítja, hogy a gyalogos az út egyik oldaláról a másikra (elvileg biztonságosan) átjusson, de ez még nem zárja ki, hogy kerékpárral áthajtsak rajta, ha ezzel nem szegem meg az elsőbbségi szabályt.
Szóval a végkövetkeztetésem az, hogy a KRESZ nem tiltja, mert akkor már valaki talált volna rá paragrafust.

Drdnght 2009.09.24. 13:50:50

@lxrose: Erre nem tudok mit mondani, olvasd el a kreszt, az ott leirtak minden jarmure vonatkoznak. ugy kozlekedhetsz biciklivel zebran mint autoval. ennyi

Drdnght 2009.09.24. 13:55:12

@lxrose: Sajnos te ertelemezed felre a dolgokat, nezd meg az 1. fuggeleket (fogalmak) ott van definialva a kerekpar mint jarmu, marpedig, mint irtam, a kresz onnantol kezdve a jarmuveket hasznalja mint "globalis valtozot". Az hogy van szekcioja a kresznek ami a kerekparosokra vonatkozo egyeb szabalyokat taglalja, az nem azt jelenti hogy csak azok vonatkoznak.

cso zsi 2009.09.24. 14:40:46

@lxrose: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM
43.§ (3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

Tehát a járművezetők számíthanak kerekezőre?

54. §
(4) Kerékpárral

a) a kerékpársávról - kivéve, ha jelzőtábla erre utasítást ad, továbbá ha a kerékpársávot a balra bekanyarodás céljából az úttest felező vonalának közelében helyezték el - vagy,

b) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá

c) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad. A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.

Járművekkel keresztben az úton nem közlekedünk, csak megfordulás esetén.
A gyalogátkelőhely nem egy csíkos úttest, hanem kiemelten elsőbbséget biztosító terület a nem járművel közlekedők számára.
A járda meghosszabbítása, ahol szintén nem közlekedünk járművel, de ha mégis (karbantartás, takarítás), azt olyan sebességgel, ami a gyalogosokat nem veszélyezteti.
Ne térjünk ki a "de lehet a járdán 10-zel"-re, mert ahhoz járhatatlan úttest dukál. Azon meg nagyon ritkán van gyalogosátkelőhely.
Zebrán gyalog, tolva, ha van, a mellette lévő bringaátkelőn kerekezve. Azt is úgy, hogy tudd, az autós nem hallja, amint 20-30-cal tolod a Bajcsyn, miközben az autós már fél perce elsőbbséget ad a gyalogoknak a József Attilán. Ekkor odaérsz, és neked áll feljebb.
Nagyon nehéz elsőbbséget adni olyannak, akivel nincs kontaktusban a vezető.

Gontar 2009.09.24. 14:58:33

@Perillustris:

Zseniális. :-) Csak gratulálni tudok ezekhez a dolgokhoz.

galoooshka 2009.09.24. 14:59:40

Nem vettem részt a CMen, mégis a múzeumkörúton haladtam haza 22-én este, kerékpárral.
Ezúton is köszönöm a fekete AUDI gazdájának, hogy egy kis izgalommal látta el már induláskor a soroksárig tartó utamat, amikoris dudálva tolt ki maga előtt a kereszteződés közepére a Kálvinon, persze már piros volt nekünk, de hogy egy bicós álljon előtte a pirosban, az számára elviselhetetlen elképzelés lehetett.Kis híján elvitt egy taxis, csak az ő lélekjelenlétén múlott, hogy egyben vagyok.
Köszönöm.

galoooshka 2009.09.24. 15:04:40

@galoooshka: ja, és pici dalék, hogy mennyire bátor is ez a "férfi".
Miután nagy keményen kitolt és megkapta a zöldjét(üllőire érkezve, gyalogosátkelőnél) még várta egy piros, amin gondolkodás nélkül hajtott keresztül, lassítás nélkül.
(ott vártam rá némi kis érdekegyeztetés, véleményütköztetés ürügyén.)
Egyébként az asszony és a gyerekek is ott ültek mellette.Biztos büszkék lettek volna apa teljesítményére, ha sikerül a kis akciója :1 biós minusz (1 ember ha úgy tetszik), 0 másodperc időspórolás (eleve a pirosból túrt ki)

Perillustris 2009.09.24. 22:00:12

@cso zsi: "ha van, a mellette lévő bringaátkelőn kerekezve. Azt is úgy, hogy tudd, az autós nem hallja, amint 20-30-cal tolod a Bajcsyn, miközben az autós már fél perce elsőbbséget ad a gyalogoknak a József Attilán. Ekkor odaérsz, és neked áll feljebb.
Nagyon nehéz elsőbbséget adni olyannak, akivel nincs kontaktusban a vezető."

Na, ezért szar az a bringaút. A bicajosnak és az autósnak is. Pont ezért érdemes ott is az úttesten tekerni.

Tier 2009.09.25. 00:40:52

@galoooshka: Én úgy örülnék ha bicajos állna előttem a pirosnál.
De komolyan.
Ehelyett valahogy mindig átmennek a piroson.
Annak nem örülök. És szabálytalan. És veszélyes.

Tier 2009.09.25. 00:43:17

Még azt mesélje el valaki, hogy ha az Andrássyn van kerékpárút. Szépen jelölve és felfestve, kitáblázva.

Akkor én miért kerülgetem a bicajost a külső sávban, ahol autóval haladok ?

M I É R T ?

Vagy akkor miért megy a vinnyogás hogy jajjjjajajajjajajjajaj nincs elég bicajút, de azért demszky rulez.

Ez most akkor tripla oximoron?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.09.25. 02:43:39

@Tier: Az adott kerékpárút ugyanis egyrészt rájuk nézve veszélyes, mert rendszeresen rájuk nyitják az ajtót a "figyelmes" utasok, ha éppen nem rajta parkolnak. Tippeld meg, mekkora sérülést okoz egy kinyitott ajtó sarka (nyakmagasság) mondjuk egy 25 km/h tempónál. Lásd itt is.:

csikszentkiraly.dweb.ro/hirek/kiadvany/html/andrass0.JPG

parkolo.freeblog.hu/files/0265.jpg

Az meg, hogy egy sárga csíkot húznak fel az úttest szélére, ráadásul idióta módon (parkoló autók utas felőli oldalára), az nem kerékpárút építés.

Szerintem ezért.

Tier 2009.09.25. 08:31:53

@KuKori: Bocsánat nem voltam elég pontos.

Oktogon és Hőső tere között, Kodály Körönd magassága.

A szervízút mellett van egy gyalogos / kerékpáros osztott út.
Arra gondoltam.

Perillustris 2009.09.25. 09:40:14

@Tier: Ezt a kört már többször lefutottok, de legyen. Mint írod, az egy gyalog- és kerékpárút. Ebből kifolyólag a kutyasétáltatóktól kezdve a babakocsis és kisgyerekes szülőkig mindenki ott sétál. Teljesen jogosan. S mivel egyáltalán nem osztott, ezért még kijelölt része sincs senkinek, ezért mindenki ott megy, ahol tud és akar.

Épp ezért minden épeszű bringás az úttesten megy, ráadásul szintén teljesen jogosan, aki haladni akar. Ha valakinek annyira nem sietős, mehet a szervizúton is.

Ennyi a magyarázat.

kpetya 2009.09.25. 13:07:33

@Perillustris:

Kár ezen filozofálni, a zebra a gyalogosoké, nincs rá kivétel. A gyalogos, adott szabályokat alkalmazva haladhat keresztben is az uttesten igy pl a zebrán, míg jármű nem. Kiemelten igaz ez, ha gyalogosoknak szóló lámpa is van, mert annak jelzése is csak a gyalogosoknak szól.

kpetya 2009.09.25. 13:09:47

@lxrose:

Hol élsz ember?!
1987. évi XI. törvény a jogalkotásról:
18§(2) A jogszabályokat a magyar nyelv szabályainak megfelelően, világosan és közérthetően kell megszövegezni.

Ha külön nem szeper egy fogalom a magyarázatban akkor a köznyelvi értelmet kell alkalmazni egy jogszabályban is.

kpetya 2009.09.25. 13:11:38

@Perillustris:

Miért nem a szervizuton? Az már derogálna?

kpetya 2009.09.25. 13:14:41

@Perillustris:

A zebra nem a járda része, nem annak meghosszabítása. A zebra az úttestre festett utburkolati jel.

Perillustris 2009.09.25. 18:38:13

@kpetya: Te miért nem a szervizúton mész? A válaszom pont ugyanaz, mint neked.

modav 2009.09.26. 18:47:10

@mbazs: Jelzem olyan autós vagyok, akinek anyuci-apuci nem tolt a segge alá kocsit, de még kocsim árának töredékét sem. Saját pénz-NO HITEL. Így kezdtem el boldog autós korszakomat egy 11 éves kocsival. Amaddig BKV-ztem, távolsági buszoztam, vonatoztam.

Utálok BKV-n utazni, utálok távolsági buszon utazni, utálok vonatozni. Sok hülye, idióta, bunkó paraszt ember utazik velem együtt. Akik hangosak, kéregetnek, oda szarnak-hugyoznak az ember orra elé... stb. Így, amíg autóm lesz, a tömegközlekedést kerülni fogom. Hozzáteszem, hétvégente, belvárosi program esetében BKV, vagy bringa. Biciklizni ugyanis nagyon szeretek, szoktam is, bringát is voltam emelni.

A BKV tényleg fos. Az is marad sokáig, főleg az utasok miatt. Úgyhogy maradok a kocsinál. Bicikli munkába nem, nincs zuhanyzó, én meg két tekerés és izzadok mint a ló.

Touch-Kó 2009.09.27. 12:15:26

Szoktam bringázni, nyaranta, de piroson sosem megyek át,általban a járdán vagy bringaúton megyek.Ha az úttesten kell mennem akkor lehúzódok amennyire csak tudok.

Viszont azt amit egyesek tesznek, piroson sorozatban átmennek,szemben a forgalommal is láttam tekerni már embereket.Ez felháborító!
A belvárosban, pl Nyugatinál a körúton folyamatosan pirosban tekernek át,és ezek után sírnak,hogy bringaút kell nekik?
Mondom bicalyozni is szoktam de amiket a bringások tesznek az kicsit durva.Nem mind ilyen, de egy részük az.
Viszont,amikor ÉN megyek bringával az úton, akkor vannak akik meg sem adják az elsőbbséget, leszarnak.Bár ezt nem csak bringánál, hanem motornál is észrevettem..

Perillustris 2009.09.27. 13:28:36

@Touch-Kó: Szoktam bringázni, de járdán sosem megyek. Általában az úttestet és a bringautakat használom. Ha úttesten megyek, lehúzódom annyira, amennyire biztonságos.

Viszon azt, amit egyesek tesznek, járdán sorozatban tekernek... Ez felháborító!

A belvárosban, pl. a Nyugatinál folyamatosan a járdán mennek rengetegen.

Touch-Kó 2009.09.27. 18:05:12

@Perillustris: Megnézném,hogy te mondjuk a Szentendrei úton mennyire lennél bátor (azon részén ahol nincs bringaút).
Ott az autósok a 60-at be sem tartják, ráadásul ott a buszsáv is.Ott is rendszeresen közlekednek..
Az életem fontosabb mint a szabályok...

Perillustris 2009.09.27. 22:30:13

@Touch-Kó: "Az életem fontosabb mint a szabályok."

Ebben nincs is vita. Mindössze görbe tükröt mutattam, ami nem mellesleg láthatóan sikerült is: képmutató módon felháborodsz a piros lámpázáson, miközben te a saját szabálytalanságodat kényszerűnek ítéled, mintegy felmentve magad.

Nem baj, mindenki ezt csinálja, én is.

A bátorságról meg felesleges vitatkozni. Ha valaki nem érzi biztonságosnak az adott szakaszt, válasszon másik útvonalat, urambocsá' menjen csigatempóban a járdán, de ne akadjon már ki azon, ha más is elkövet szabálytalanságot, még ha más típusút is.

Fél évig laktam Dunaharasztiban, a Soroksárin jártam ki és be is. Nem azt mondom, hogy rendkívüli módon élveztem, de a közlekedés aktív és figyelmes tagjaként sosem volt problémám. Ehhez persze kellett pár év gyakorlat, 5-6 éve én sem vállaltam volna be, hanem valószínűleg HÉV-re pattanok.

galoooshka 2009.09.28. 10:09:53

@Tier: hát, szerintem ezen ne csodálkozz.
Ülj biciklire, és hamar rájössz a szabályokra.
Párszor megcsinálják ezt veled, és te is elgondolkozol majd a pirosokon.
Azt már nem is említem, hogy biciklin SOSINCS elsőbséged, mert ha lenne, akkor se kapod meg.
Kardoskodtok itt, hogy kresz így-meg úgy.
Én naponta többször megyek végig a Soroksárin, ahol naponta többször csinálják meg a "kedves" autósok, hogy bejönnek a buszsávba, rámhúzzák a kormányt, aztán vissza a saját sávjukba.
Vagy bejönnek buszsávba, mert 3an állnak a pirosnál, és így legalább 25 mp-el előbb érnek át a piroson.Az, hogy szabálytalan, senkit nem érdekel.
Sebességkorlátozás az lófasz, senkit nem érdekel, hogy 120al száguldoztok lakott területen.De a bicós ne menjen át a piroson, mert MEGHAL.Mintha érdekelne titeket az élete.Majd ha tudom, hogy köztetek állva, indulva kevesebb az esélyem a sérülésre, megállok.De egyelőre gyakrabban esik meg hogy rámhúzzátok, kiszorítotok, 70-80al előztök távtartás nélkül a KÖRÚTON!
Egyszer ütöttek el, agyrázkódás, sürgősségi, egy hétig nem tudtam dolgozni, és képzeld, a zöldön haladtam át.
Nem csak a biciklist kéne szidni, ti is elgondolkozhatnátok néha.

Touch-Kó 2009.09.28. 19:21:38

@Perillustris:

Az,hogy valaki áthajt a piroson, illetve az, hogy valaki a járdán közlekedik, szerintem nem tartozik egy 'kasztba'.
Régebben sokat bringáztam, pár éve azonban kevesebbet..
Viszont nem azért megyek a járdán, hogy szabálytalankodjak, hanem azért mert tapasztaltam a kedves autósok hozzáállását.
A piros lámpás dolgot nagyon elítélem.

Lámpák,elsőbbség,ilyenek.Utóbbiakat gyalog, illetve motoron is tapasztalom..

Perillustris 2009.09.29. 11:10:47

@Touch-Kó: Ezen nem kívánok vitatkozni. Csupán arra mutattam rá, hogy mindenki szubjektíven ítéli meg saját és más szabálytalanságát.

Mehet valaki tahón a járdán, s átmehet valaki figyelmesen a piroson is (természetesen nem a Rákóczi-Nagykörút kereszteződésében).

Melyik jobb?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása