Zoltán hosszasan hergeli magát, amiért még tovább terjeszkednek a budapesti fizetős parkolási zónák, ki tudja, mi lesz, ha bevezetik a dugódíjat is... Nem is szaporítom a szót, esti olvasmánynak bőven elég ez így is!
Megdöbbenéssel értesültem Budapest legújabb parkolási terveiről, melyet nem tudok mire vélni, illetve több dolgot nem értek benne.
A Fővárosi Önkormányzat ill. Parkolási társaság oldalán van egy térkép, miszerint nyártól kiterjesztették a parkolási zónát (lényegében a Hungária krt-on belül végig fizetőssé váltak, továbbá a 13. kerület Angyalföld illetve Óbuda,nagy része illetve az eddig ingyenes P+R rendszer alapján működő Felvonulási tér illetve Jászai Mari téri parkoló is díjfizetés alá kerül.
Namost ezeken az új helyeken egyenlőre sehol egy automata, se egy parkolóőr mégis félre van tájékoztatva az ember, senki nem tudja hogy melyik részen, mikortól kell fizetni (pl ahol gyakran ügyet intézek a XIII. kerület Visegrádi utcai okmányiroda és környékén)
Miért kell félretájékoztatni az embereket, hogy lehet kihírdetni valamit, amire még a megfelelő technikai háttér sincs meg, az automaták nincsenek felszerelve. Ennek nem fordítva kéne működnie?
Mi szükség van ekkora nagy területet parkolózónává alakítani (a parkolási maffia érdekein kívül) vagy ha parkoló zónássá teszik mondjuk a Hungária körgyűrűn belül a területet akkor miért nem lehet több ingyenes P+R parkolókat létesíteni a fizető zóna határán BKV járat csomópontjában, továbbá bevezetni egy olyan bérletet ami a P+R rendszert használók kedvezményesen vásárolhatnának meg, és csak a Hungária körgyűrűn / városközponton belül lenne érvényes.
Nevetséges az is, hogy e nagyszerű díjstruktúra bevezetésével számos kisforgalmú üres angyalföldi / Óbudai utcákon, lakótelepek környékén parkolóőrök fognak masírozni a szinte nulla forgalmú bevételért, hisz ezeken a helyeken lényegében nem sok intézmény található, főleg helyiek parkolnak. A parkolóőrök illetve a parkolóautomaták üzemeltetése már most boritékolható hogy ezeket a területeken veszteséget termel (lásd: Jászai Mari téri P+R fizetőssé tétele) nem értem mi szükség ész nélkül mindenhol fizetőparkolót kijelölni.
Ha már így alakult, hogy megszavazták / elfogadták a fizető-parkolást a Hungária körgyűrűn belüli terület, miért nem lehet kijelölni kerületenként legalább 2-3 ingyenes parkolózónát, ahol ingyenesen lehet parkolni vagy valamilyen olcsóbb napi/hetijeggyel használható parkolóhely amit nem csak 3 óra időtartamra használhatna az ember?
Pl: A lakóterületemre pár éve önhatalmúlag kijelölték a fizető-parkolási zónát (meg sem kérdezte senki sem hogy akarjuk-e, támogatjuk-e ezt így, illetve milyen javaslattal támogatnánk a parkolási díj bevezetését, csak a "kedves" az általunk válaszott polgármesterek önhatalmúan cselekedtek, szemben az én elképzelésemmel)
Eddig az volt az indok, hogy csak a nagykörúton belüli területek válnak fizetőssé. Ez érthető is, hisz sok az intézmény, kevés a hely, aki akar álljon meg kicsit kintebb egy kényelmes 15-20 perces sétával elérhető a városközpont annak is aki nem akar fizetni többszáz forintot. Most viszont egyszerűen lassan már csak külvárosban állhatok meg ingyen, hála a jól szervezett szakembereknek.
Problémám az, hogy pl ha vidéki rokonaim érkeznek gépkocsival 1 hétre hol a bús fenébe álljanak meg szabályosan hogy ne kelljen egy valag pénzt bedobni az autómatába, éshogy ne kelljen 3 óránként új jegyet venni? Ugyebár 3 óránál többet nem is parkolhatnak egy parkolóhelyen mert a szabály ezt mondja ki, ugyanakkor nincs biztosítva sehol sem olyan hely hogy pl 1 hétig megállhassak valahol (ha csak nem megyek el valami pláza parkolójába többtízezer forintért)
Vagy ha épp ha lakásfelújításomvan és 2 hétig bontanak, vakolnak festenek, akkor a munkások pl hol álljanak meg szabályosan a kocsijukkal úgy hogy ne kelljen 3 óránként új jegyet váltani, és ne kerüljön napi 2800 Ft-ba az hogy a társasházunk előtt megállnak
Úgy érzem sérülnek a jogaim, pl azért mert a lakók megkérdezése nélkül akaratommal ellentétesen kijelölték a fizető zónát és a vidéki párom 2 napig velem töltené a hétköznapját nem tud hol megállni, mert 3 óránként új jegyet kell venni a környékünkön, illetve egy rakat pénzbe kerül, és "gyalogosan bejárható" távolságra nincs korlátlanul használható ingyenes parkolóhely. Viszont aki 1 kerülettel arrébb lakik ott vígan bárkli megállhat a ház előtt a fenét sem zavarja. Ez demokratikus így?
Nem beszélve azokról a szerencsétlen albérletesekről, akik eddig kocsival jártak fel, hogy itt dolgozzanak, (itt termeljék ki a GDP jelentős részét) - és Pesten belül főleg a BKV-t használták de ingyen parkolhattak a bérleményeik előtt. Most ez hogyan lesz rendszerezve, ki és hogyan fog nekik parkolási engedélyt adni? Vagy ezen túl álljanak meg majd a legközelebbi tesco parkolóban, vagy valami külváros részen mert ott még nem kérnek parkolási díjat? Normális dolog ez ami ebben a városban megy?
(Mellékesen azt sem értem, hogy hogy a téli időszakban KÖTELES vagyok a havat ellapátoltani az ingatlanom elől, különben büntetnek, viszont ha arról van szó, hogy az ingatlanom előtt megálljak akkor az már az a terület nem tartozik hozzám... jó lenne ezt is megoldani, hogy télen miért vagyok én köteles havat lapátolni vagy járdát sózni a kapumon kívüli közterületen, ha nincs lesózva mi jogon büntetnek meg, és mire való a Közterület Fenntartó?)
Javaslatom az lenne, hogy kerületenként legalább 2-3 ingyenes vagy kedvezményes árú zóna legyen kijelölve ahol ingyenesen vagy valamilyen olcsóbban lehessen parkolni korlátlan időtartamra napi/hetijeggyel használva. (Ez a városba látogatóknak, turizmusnak is az érdeke lenne) Nyilván nem a zsófoltabb részeken gondoltam kijelölni ilyen ingyenes zónát de pl az alsó és felsőrakpartokon végig maradhatna ingyen a parkolás, a pályaudvarok környékén, kórházaknál, valamint az olyan kisforgalmú utcákban ahol semmilyen nagyobb forgalmat generáló közintézmény nem található.
Tehát javaslom, hogy minden kerületben 1 - 1,5 km-es körzetekben legyen kijelölve ilyen Free parking hely, ahol az ember leteheteti a kocsit, és kényelmesen elsétálhat a környékre ügyeket intézni. Aki meg nem akar sétálni az fizessen azért hogy az irodája / munkahelye előtt áll meg. Ez így emberibb, élhetőbb várost eredményezne szerintem.
Én I. kerületben lakom, az egyik legdrágább fizető zona van itt, de pl a Gellért hegyi kis utcák, a Vár aljai kis utcák, Logodi, Lovas, Toldy, Szabó Ilonka, Donáti stb nyugodtan ingyenes lehetne, szinte alig van fizető kocsi, ergo csak a veszteséget termel, viszont pl turizmus szempontjából is jó lenne ha meg lehetne állni ingyenesen várost nézni pár órát, és nem indukálna hatalmas forgalmat, és az idegenforgalmi adóból valamint a helyi vásárlásból nyugodtan megtérülne ezen utcák kieső parkolási bevétele.
Az utolsó 100 komment: