Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jobbról előzött egysávos úton a zebránál

2009.10.12. 09:51 :: SilentSound

Sokszor taglaltuk már, hogy milyen veszélyes az, amikor egy irányba megy két sáv, az egyikben megáll a gyalogosnak a zebra előtt az autós, a belsőben meg padlógázzal elszáguld egy idióta, de Zoli levele ehhez képest is megdöbbentő. Amikor csak egy sáv van, azon belül jobbról előzni és veszélyeztetni a puhatestűt, hát, nem nagyon tudok mit hozzátenni. Már csak arra vagyok kíváncsi, hogy ki lesz az első, aki ebből is a posztolót hozza ki hibásnak, mert ha teljesen jobbra tartott volna, akkor nem tudja megelőzni a BMW-s. Mindenesetre gratulálok az elkövetőnek, hogy ő is hozzájárult a bajor márkával kapcsolatos sztereotípiák erősítéséhez.

Tegnap történt az eset, ezt már tragikusnak kell ítéljem:

A budafoki úton mentem a Gellért tértől az Október 23-a felé, közvetlen a felezővonal mellett, mert biciklist előztem. Azt hiszem a Csíky utcánál van egy gyalogátkelőhely amin gyalogosként szerintem elég nehéz átmenni, mert folyamatosan jönnek a kocsik.

Épp ezért általában el szoktam játszani a rendes autóst és átengedem őket (persze csak ha nem sietek, annyira én sem vagyok rendes :) ). Tegnap is megyek arra és látom áll egy bamba egyetemista a járdán gondoltam átkelési szándékkal. Lassítok, megállok, át akarom engedni. Már épp kezdtem ideges lenni, mert jobbra bámult valamit és dudálni is akartam, mire végre elnézett balra, látta, hogy megálltam, de nem indult el, csak bizonytalankodott.

Már kezdtem volna kiabálni, hogy „mi a faszomra vársz még???”, mikor rá kellett jönnöm mi volt a bizonytalankodás oka. A mellékelt képen látható BMW kb 40-el elment mellettem jobbról(!) – az egy sávos úton!!!!

Hát vazz, ilyet én még nem láttam! Olyanban már többször volt részem, hogy megállok zebránál és balról megelőznek, de elvileg egy sávos úton, zebra előtt megálló autót jobbról kb 40-nel, na ez már szerintem túlmegy minden határon. Ez a faszfej mint gondol magáról?

Gondolom a terhes feleségét vitte szülni, ezért kellett így megelőznie… De akkor miért állt meg a következő lámpánál ahol utolértem és még arra is volt időm, hogy képet csináljak róla?

59 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes kresz zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nikorene 2009.10.12. 10:09:08

"Épp ezért általában el szoktam játszani a rendes autóst és átengedem őket (persze csak ha nem sietek, annyira én sem vagyok rendes :) )."

Értsd: néha betartom a KRESZt...

#szájbergyerek# 2009.10.12. 10:14:03

@Nikorene: Értsd: néha betartom a KRESZt...

Most éppen a BMW-s nem tartotta be :)

SereG 2009.10.12. 10:23:40

Mondtam én mindig, hogy hülyebambulógyalogos. Éppen ezért álltam rá arra, hogy éppen csak lassítok (5-10km/h-ra, ha át akarom engedni), ezzel már kinyilvánítom felé a szándékom. Ha mozdul, megállok. Ha bambul, nézi az eget, le se szar, akkor gyorsítok, mert a forgalmat se akarom feltartani (meg mondjuk magama se). Nem tudhatom ugyanis, hogy a bambuló gyalogos esetleg a pusztából jött-e fel a járdaszigetekre üdülni, vagy valami. Lehet szabálytalan vagyok, nemtudom, de én ezt látom kompromisszumnak.

kekecke · http://szepkiselet.blog.hu 2009.10.12. 10:29:05

Klassz...
Ma reggeli majdnem ugyanez a történet: zebránál férfiember topog, hogy át merjen-e menni vagy sem (4 sáv). Megálltam, hogy átengedjem (nekem balra volt). Szemből egy idióta sem vette figyelembe, hogy állok a zebra előtt!
Jobbról is simán rákanyarodtak az útra, senkit sem zavart, hogy ott állok egyedül, a gyalogos meg balettozik az út szélén, hogy le merjen-e lépni vagy sem. Elég kétségbeesett képet vágott... Engem kikerülve mentek tovább az autók, mintha sem a zebra, sem én nem lettem volna ott.
Hiába dudáltam az autóstársaimra, ma reggel mindenki vak és süket volt...
Végül átment az úr. És erőteljesen csóválta a fejét. Ahogy én is.

#szájbergyerek# 2009.10.12. 10:43:09

@kekecke:

Szerintem meg pont ezért kellene minden több sávos útra lámpa a zebrához. Egyszerűen képtelenség elengedni a gyalogost többsávos úton úgy, hogy ne idézz elő számára veszélyes helyzetet. Ezt kellene már végre felfogni a gyalogosoknak is és nem felelősséget az autósokra tolni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 11:00:28

@#szájbergyerek#: "Szerintem meg pont ezért kellene minden több sávos útra lámpa a zebrához. "

Aha, szóval költsünk közpénzből még többet közlekedési lámpákra, csak azért, mert az autósoknak egyébként derogál betartani a kreszt.

Tudod mit, szerintem minden zebrához kamera kellene, aminek alapján szépen meg lehetne büntetni az autósokat. Így ugyanis visszajönne a telepítés költsége.

"Ezt kellene már végre felfogni a gyalogosoknak is és nem felelősséget az autósokra tolni."

Nincs szó tolásról. A felelősség az autósoké.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 11:03:49

Egyébként azt a rejtélyt se ártana megfejteni, hogy mi történt a biciklistával, akit a posztoló éppen előzött? Átgázolt rajta a BMW?

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.10.12. 11:06:41

be akart fordulni jobbra a csiky utcába, majd meglátta a sort és azt mondta, akkor inkább a budafoki...

vivax 2009.10.12. 11:21:45

én azt hittem, hogy azért vannak felfestve azok a fehér sávok keresztbe, mert ott kell előzni, de most olvasom, hogy az zebra. ja, jó, akkor nem előzök ott többet.

Uaz469 2009.10.12. 12:07:41

Rám hétvégén dudált egy nyikhaj a körforgalomból kifelé, mikor elengedtem egy anyukát a gyerekével. Nagyon magyarázott, visszapillantóban szemkontakus, madj jól kiröhögtem, erre még idegesebb lett, uh utána mellémsorolt, és tovább magyarázott én meg röhögtem tovább, hogy mindjárt idegrohamot kap.

kranführer 2009.10.12. 12:16:00

@Uaz469: Benned is lehetne egy kis emberség:-))) Legközelebb állj le üvöltözni vele! :-)))

szaGértő 2009.10.12. 12:30:56

@Uaz469: Én ilyenkor kiszállok, hátrasétálok, és megkérdezem mi a baja. Minél tovább idegeskedik, annál tovább fog ott állni.

#szájbergyerek# 2009.10.12. 12:54:04

@promontor: Tudod mit, szerintem minden zebrához kamera kellene, aminek alapján szépen meg lehetne büntetni az autósokat. Így ugyanis visszajönne a telepítés költsége.

Ez is egy megoldás de attól az nem támad fel az a gyalogos akit elütnek.
Megjegyzem a piros lámpán áthaladókat is ugyanúgy meg lehetne büntetni, akkor is megtérülne.
Azokat a gyalogosokat is büntetni kellene, akik úgy gondolják, hogy a négysávos úton bárhol átmehetnek (pl. a Fogarasin) csak hogy következetesek legyünk. Igenis a gyalognak is van felelőssége.

Mókusélet 2009.10.12. 13:11:31

@#szájbergyerek#: megmondanád,hogy akkor az a szerencsétlen gyalogos,aki mondjuk az út egyik oldalán lakik, de a másik oldalon van a buszmegálló és véletlenül több sáv választja el A pontot a B-től mit csináljon????Vagy mindenki figyeljen,hogy csak arra legyen dolga,ahol lámpával védett kereszteződés van?

_ng_ 2009.10.12. 13:30:02

Egy dolgot nem értek: hogyan tudott elmenni melletted jobbról? Felhajtott a járdára?
Mindenestre nagy barom, az biztos.

_ng_ 2009.10.12. 13:43:27

@_ng_: Upsz, most olvasom: a felezőnél voltál. Azt írod: mert biciklist előztél. De gondolom, az már korábban tetted, hiszen zebra előtt nem előzünk még biciklist sem. Tehát továbbra sem értem, hogyan fért el melletted a barom.

Devil 2009.10.12. 13:47:01

@kekecke: Ez velem is gyakran megesik; ezert ott szoktam gyalogost atengedni ahol nincs lehetosege a tobbi autosnak szabalytalankodni. Kulomben biztos jon egy barom aki jobbrol, biciklisavon, buszmegalloban vagy epp parkolohelyeken keresztul megeloz, hogy egy hellyel elorebb legyen a kovetkezo pirosnal.
Szoval a KRESZ betartasa minden ilyen szituacioban szerintem inkabb balesetveszelyes.
Azert ha latom hogy mas elenged egy gyalogost, legalabb azt nem elozom meg szabalytalanul.
@promontor: Szabalytalan/figyelmetlen autosok mindig lesznek. A cel olyan infrastruktura kialakitasa ahol ez a legkisebb kart tudja okozni. Es azert kozpenzbol mert ez kozerdek.

#szájbergyerek# 2009.10.12. 13:52:05

@Mókusélet:
Először is nézzen körül és ha úgy ítéli meg, hogy át tud menni A-ból B-be, akkor tegye meg.

Te meg megmondanád nekem, mit csináljon az az autós, aki elengedné a gyalogost, de látja, hogy a szemben jövő két sáv illetve a mellete levő nem fogja megtenni ezt?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 14:13:03

@Devil: A jelenség olyan tömeges, hogy ez nem figyelmetlenség, hanem szándékos (és ezen a blogon is sokszor megideologizált) magatartásforma.

Természetesen egyetértek azzal, hogy a közlekedési infrastruktura ösztönözze a balesetmegelőzést, de azzal nem értek egyet, hogy vegyünk tudomásul egy tömeges szabálysértést és gyakorlati szankció nélkül az egész közösségre terheljük ennek a költségét.

Úgyhogy a magam részéről azt gondolom, hogy a közpénzből alkalmazott megoldásoknak egyben a szabálysértés büntetését és ezáltal visszaszorítását is ösztönöznie kell.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 14:16:43

@promontor: Egyébként érdekes lenne látni egy összegzést arról, hogy hány nem lámpás gyalogátkelőhely van az országban és mennyibe kerülne ezek felszerelése lámpával. Nyilván egy rendes kamerás rendszer is sokba kerülne, de az "visszahozná" a költségeket (legalábbis egy részét biztosan).

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 14:19:51

@#szájbergyerek#: "Te meg megmondanád nekem, mit csináljon az az autós, aki elengedné a gyalogost, de látja, hogy a szemben jövő két sáv illetve a mellete levő nem fogja megtenni ezt?"

Nem Mókuséletnek kell megmondania, ugyanis megmondja a KRESZ: meg kell állnod.

pete_r 2009.10.12. 14:29:53

Emberek, van egy szabálygyűjtemény, aza neve, hogy KRESZ. Jó, rosz, mindegy. Nincs mérlegelési jog, be Kell tartani. És most azon vitatkozni, hogy veszélye betartani orbitális baromság. Be kell tartani, nem azt figyelni, hogy most megkerülhetem a szabályt, mert most biztosan jaj de veszélyes... Pont az "én majd figyelek és majd én tudom, hogyan kell" hozzáálás miatt van a legtöbb veszélyhelyzet. Értem én, hogy hülye a KRESZ, és nagyon figyelni kell, de ezt megideologizálni... Milyen ez már...:(

pete_r 2009.10.12. 14:31:46

Van jogosítványom, vezetek is, nem vagyok önkéntes rendőr. Az elvem, hogy élni és élni hagyni.
És még anyám is jól van...:)

SickBoy 2009.10.12. 14:35:31

@vivax: há'persze hogy ott kell előzni @-)))

Na, szerintem van az, hogy a gyalog sokszor elbambul és ezzel fokozza a helyzetet, ahelyett, hogy figyelne. Az utcasarkokon, mert amúgy telefonáljon, tömje a fejét gyros-szal, tamagocsizzon, kit érdekel... de amikor elér a sarokig, akkor érdemes kiszállni a privát ködből. Egészséges életösztön kéne, hogy legyen - mert sem kerék alá nem akar kerülni, sem pedig ott várni be a nyugdíjkorhatárt... gondolom. :o)

A legjobb stratégia tényleg az, amit SereG írt és - szerintem - nem is szabálytalan. A gyalognak akkor van előnye, ha már lelépett, amíg a járdán áll, addig nem kell megállni. Lassítani igen, megállni nem.

A BMW-s... hát istenem, biztos neki más kiadású KRESZ könyve van. :o/
Ő a statisztikai egytized százalék, aki felb@ssz a maradék 99.9% agyát.

Ilyenkor azt kívánom, hogy teleportáljon oda egy pár, valamelyik kintfelejtett 30-as táblánál trafizó rendőr - de izibe' - és lehet kiosztani a sárgalapot sokezerről, büntetőpontot, sz@rnivaló sünt.

(Egy alkalommal be is jött, Oktogonnál szintén BMW-s jobbról a két sáv mellett jobbról - keresztbe a körúton, alig fért be - és hopp, ott termett egy meseautó. Levillogták, megdorgálták, az istenadta nép mosolygott, a bömbis verte a nyálát, de ugye nem volt vitás, hogy ki nyerte a nyalókát).

Hm, azért azt gondolom, hogy bár a kedves posztoló marharendes, hogy át akarta engedni a gyalogot, és tulajdonképpen egyáltalán semmi szabálytalanságot nem csinált, de mégis valahogy hozzájárult ahhoz, hogy kialakuljon vagy inkább, hogy kialakulhasson a szitu.

Devil 2009.10.12. 14:38:41

@promontor: Tobben is irtak mar hogy nem kellene az osszes zebrahoz lampat tenni. Csak ott ahol tobbsavos utat keresztez a zebra - es a forgalom surusege indokolja.
Sok helyen ugy ujitjak fel az utakat hogy a zebranal kozepre tesznek egy gyalogos jardaszigetet (2x1 savos uton is). Ugy latszik az illetekesek - sokakkal ellentetben - mar rajottek hogy bar a jardasziget is kozpenzbe kerul, megeri a befektetest. Ugyanugy visszahozza az arat mint a kamera meg a rendor - nem a birsagbol, hanem a kevesebb balesetbol.
Pozitov (nem "fenyito", hanem "alkalmazkodo") intezkedesekkel sokszor olcsobban, hatekonyabban lehet ugyanazt az eredmenyt elerni.
Ilyen jardaszigetet termeszetesen tobbsavos utaknal is celszeru lenne epiteni oda ahol meg nincs, es van ra lehetoseg, de szerintem nem lenne olyan hatekony mint a lampa.
A kamerak valoszinuleg megoldast jelentenenek, de ahogy a dolgok nalunk mennek, ilyen beruhazasokra gyakorlatilag 0 az esely. Lsd trafipax-tender, az elso kiirasnal (es a szuksegesnel) nagysagrendileg kevesebb trafit vesznek, azokat is csak honapokkal kesobb.
Se a rendorseg, se a rendorok nem erdekeltek a birsagolasban. A birsag nem a rendorseghez folyik be, a rendor se "teljesitmenyberben" dolgozik, igy mit varunk toluk? A rendorseg letszama, technikai feltetelei is remenytelenul le vannak maradva, rendorsegi reform nelkul - amihez a politikai szandek sehol sincs meg, meg a vegen rend lesz es akkor jaj ennek az elitnek - nem lehet ilyen "csipcsup" szabalytalansagok eseten javulast varni.
Az obj. felelosseg es a zero tolerancia is csak az EUs vallalasaink miatt lett bevezetve, ha a magyar politikan mulott volna, ma is minden maradt volna a regiben.

Devil 2009.10.12. 14:46:27

@promontor: A KRESZ azt is kimondja hogy ma azt latod hogy valaki nem tart be egy szabalyt,m akkor nem okozhatsz balesetveszelyt azzal hogy ezt nem veszed figyelembe. Tehat pld. ha latod hogy nem fog elsobbseget adni, akkor nem hajthatsz ki - mintegy szandekosan balesetet okozva - ele.
Talaltam errol egy idezetet:
"Ha a szabályt valaki megszegi, másoknak is mindent meg kell tenni annak érdekében, hogy balesetre, vagy veszélyhelyzet kialakulására ne kerüljön sor."
www.mozaik.info.hu/Homepage/REVIEW/MS-2180R.HTM
Ezt siman ra lehet huzni a gyalogos-elengedesre: ha latod - vagy joggal feltetelezed - hogy valaki toled foggetlenul balesetveszelyt fog okozni ha megprobalod elengedni a gyalogost, akkor inkabb ne engedd el.
Ha viszont tudod hogy nem fog senki szabalytalankodni - vagy ep esszel felteheto hogy nem fog - akkor el kell engedned.

SickBoy 2009.10.12. 14:47:11

@Uaz469: én is jókat mosolygok az ilyen barmokon... hülye és aztán a saját hülyesége miatt majd leszakad az aortája, olyan ideges lesz... ha eléggé belelovalja magát, bizony nálam is megesik, hogy hangosan röhögök... de akkor le is engedem az ablakot - no nem vitatkozni, vagy elmagyarázni, hogy is vannak a dolgok, az úgyis felesleges -, csak a tévén is jobb úgy röhögni, ha van rajta hang. :oP

Devil 2009.10.12. 14:49:48

@SickBoy: Ha athaladasi szandekat egyertelmuen jelzi, akkor is elsobbsege van. Ahogy autoval sem kell behajtanod a keresztezodesbe hogy elsobbseget kapj.

SickBoy 2009.10.12. 14:51:35

@Devil: hm, az a baleset, amit a másik szabálytalankodását látva szabálytalansággal megelőzök, az nincs. Mert ugye megelőztem... mármint a balesetet :o)
Viszont ezzel rögtön abba a helyzetbe tornásztam magam, hogy én szabálytalankodtam, vagyis ha épp ott áll a yard - aminek Murphy törvényei szerint négyzetesen nő az esélye, ha én szabálytalankodok és nem egy ilyen útitufa -, akkor lehet magyarázkodni, szinte garantált, hogy felesleges. Mint tudjuk, az utcai kékek nagy része nem a kiemelkedő logikai képességei miatt van épp ott, ahol :o)

SickBoy 2009.10.12. 15:04:55

@Devil: azt hiszem igazad van.
Eddig azért még mindig sikerült időben felmérnem, hogy valóban át akar-e haladni - pl. épp lelépni készül - vagy ott jött rá a filozófiaóra a sarkon és úgyis hiába állok meg, már' két sarokkal arrébb lennék, mire észreveszi. :o)

#szájbergyerek# 2009.10.12. 15:23:00

@promontor: Ez mind szép és jó, csak képzeld el azt, hogy egyedül állsz egy négysávos úton és aki mögötted jön az is sávot vált kikerül és az csapja el a gyalogot. Akkor aztán úgy hivatkozol a KRESZ-re ahogy akarsz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 15:50:26

@#szájbergyerek#: Az a gyalogos, aki a melletted szabálytalanul elhaladó autó elé kilép, az ennyi erővel eléd is ki fog lépni, ha Te nem állsz meg neki. És akkor aztán a KRESZ-re se hivatkozhatsz.

Nyilván bármelyik eset történik meg, az egy nagy sokk és senkinek se kívánom, hogy megtapasztalja. De a kettő között az a különbség, hogy ha a másik üti el, az semmiképp sem a hibád, míg ha Te ütöd el, akkor az a Tied lesz. Te melyiket választanád?

@Devil: Hát, szerintem ezt a magyarázatot se a rendőr, se a bíróság nem veszi be. Neked is csak a fentieket tudom figyelmedbe ajánlani.

tangara 2009.10.12. 15:54:36

Ez a történet valahol sántít: A budafokin érdekesen kell közlekedni ahhoz, hogy valaki jobbról elférjen. Nem maradt kint az index, hogy balra mennél/kerülnél, vagy csak úgy?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.10.12. 16:03:19

@Devil: "Tobben is irtak mar hogy nem kellene az osszes zebrahoz lampat tenni. Csak ott ahol tobbsavos utat keresztez a zebra - es a forgalom surusege indokolja."

OK, ezzel így egyet is tudok érteni, szerintem is van olyan hely, ahol jól jönne egy lámpa.

Viszont akkor itt nem csak arról van szó, hogy szegény autósokról levegyük azt a döntést, hogy mikor kell átengedni a gyalogost, hanem akkor itt pl. forgalomszervezési okok is szerepet játszanak.

Ráadásul akkor még ott marad rengeteg olyan zebra, ami lámpátlan marad és a probléma ott is fenn fog állni, hiszen a mostani poszt is egy egysávos úton történt esetet mond el.

A pozitív-negatív ösztönzés persze általában igaz, csak van olyan eset, amikor nem igazán tudsz pozitív megoldást, vagy sokkal drágább. Rendőrök, kamerák, böntetések pedig mindenütt vannak, olyan országokban is, ahonnan egyébként a pozitiv ösztönzőkre szoktunk példákat hozni. Ráadásul szerintem a magyar az egy kurucfajta népség, sok máshol bevált pozitív módszert itt nem fognak bevenni.

labi 2009.10.12. 16:05:57

Akiket zavar az elbambuló gyalogos, az az igazi zsírbunkó magyar autós. Csak egy kicsit kell átmenni a határon jó irányba és máris mennyivel szebb a helyzet. Elbambul az ember mert arra számít hogy büszke kis hazájához hasonlóan fél óráig úgysem tud áthaladni mert tömött sorok vannak, aztán csak azt veszi észre hogy egy ideje már ál a forgalom és nem anyáznak ezerrel hogy miafaszé' nemmészmá'... Jah és persze még csak zebra se volt, csak éppen át akartam menni szembe a cukrászdába.

Az átlag magyartahó autósok (ez úgy kb több mint 70%-a sz összesnek)ilyesmit el sem tudnak képzelni. Inkább azt a kevés normálist szidja, hogy ő most hogy fel van tartva általa...

labi 2009.10.12. 16:07:28

jahm, és ugye akkor is átengedtek arrafelé, amikor csak egy autó jött, nem gondolt arra hogy "mögöttem úgysem jön senki, majd mögöttem átmegy az úton"

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.10.12. 16:29:16

@labi: Ugyanebben az országban csak akkor áll oda a gyalogos, ha át akar menni. Nem bámul ki a fejéből az ellenkező irányba, ha megállsz átengedni, hanem keresi ő is a szemkontaktust. Ez is feltűnt?

Ferocious 2009.10.12. 16:31:09

@labi: Ne beszélj már faszságokat!

Ha a baromarcú gyalogos nem tudja eldönteni, hogy át akar-e mászni a zebrán, akkor menjen el a jó k.anyjába! Te sem gondolod, hogy majd a fél város egy idiótára fog várni!

Vagy tudja mit akar, vagy ott rohad meg a járdán...

SickBoy 2009.10.12. 16:33:56

@labi: hm, az anyázást/majdnem anyázást én sem értem. Lassítok, ha lelép a gyalog megállok, ha meg konstatálom, hogy kék-halál van a vezérlésében, akkor továbbgurulok.

@tangara: ez egy jó kérdés, kintmaradt-e véletlenül az index? Ha igen, akkor egy kicsit más a leányzó fekvése. :o)

Uaz469 2009.10.12. 17:26:01

@szaGértő: Gondolkoztam rajta, de a többi, vétlen autóst nem akartam feltartani. :)

Uaz469 2009.10.12. 17:26:58

@newtehen: Simán, a legjobb, nem idegeled magad, igaz, a másikat kicsit igen, de az nem baj.

Tornado86 2009.10.12. 17:55:55

Az ilyen gyalogosok miatt pattant ki a fejembõl egy kis április elsejei tréfa: megfogalmazom egy különkérvény szövegét felhívva a figyelmét arra hogy menjen át, majd egy vacilaló gyalogosnak odaadom kipattanva az autóból.

Devil 2009.10.12. 18:11:37

@newtehen: Nem. Sokszor csak bamulnak. Az esetek feleben kb.

egy deviáns kerékpáros 'és még neki áll feljebb 2009.10.12. 19:01:28

Természetesen autósunk a hibás ! mit kell udvariaskodni Budapesten ? és mint tetszik látni inkább számítsunk az egy sávos úton jobbról érkező akármire !Az a biztos!
ja hogy még álmodban sem gondoltad volna !
hát ébresztő ez Hungary

egy deviáns kerékpáros 'és még neki áll feljebb 2009.10.12. 19:07:46

mert civilizált országban az emberek feltartják a kis stoptáblájukat ezzel jelezvén szándékukat.

kispista2 2009.10.12. 19:09:10

Itt elég széles a sáv (kb 4 m), elfér egymás mellett sávon belül az autó, a kerékpár és a parkoló autók (félig a járdán). A posztoló megelőzte bringást, de nem tért vissza azonnal a sáv közepére. A sietős bmw-s meg a "parkolósávon" keresztül előzte meg.

Ügyanitt láttam múlt héten két bmw-t, az egyik megállt a zebránál, a másik meg balról megelőzte. A következő lámpánál meg utolérték egymást.

kispista2 2009.10.12. 19:14:06

@SickBoy:
"
A legjobb stratégia tényleg az, amit SereG írt és - szerintem - nem is szabálytalan. A gyalognak akkor van előnye, ha már lelépett, amíg a járdán áll, addig nem kell megállni."
Akkor is elsőbbsége van, ha a járda szélén áll! Ha máshogy gondolod, idézd be a megfelelő kresz-paragrafust.
A kreszben annyi szerepel, hogy nem léphet hirtelen (pl. futva, vagy úttal párhuzamosan megy és hirtelen jobbrafordulva lelép a zebrára).
Köteles vagy megállni ha látható az átkelési szándék.

egy deviáns kerékpáros 'és még neki áll feljebb 2009.10.12. 19:16:57

mégegyszer átolvastam az írást.
szerintem az lehettet hogy autósunk villogott a biciklisnek, közben balra bambulhatott .ezt látván a Bmw s- aki indult el a parkolóhelyről ,azt hitte neki villog.
jobban kellene figyelni! de nem a lányokat!!

randomuser1 2009.10.12. 20:02:30

aazé az már mennyire alázó h az egysávos úton jobbról beelőznek... kivéve ha épp balra akarsz kanyarodni

SickBoy 2009.10.12. 20:39:47

@kispista2: "amíg a járdán áll", vagyis nem fut, nem gyalogol, nem tántorog semerre sem, hanem áll, mint a cövek, mint akinek most esett le, hogy a végső válasz 42, így gondoltam :o)

Nyilván látszik, ha valaki jobbra-balra nézeget, netán szemkontaktust keres a felé közeledő autóssal, hogy menne. Akkor természetesen nem csak lassítok, hanem meg is állok. Sőt, ha lehetne, rögtön kétszer is megállnék neki ;o)))

kispista2 2009.10.12. 21:49:22

@SickBoy: Akkor sem igaz az, hogy ne lenne előnye a járdán, csak ha lelépet. Ez egy közkeletű tévedés.

hetero_magyar 2009.10.13. 00:47:08

ez így első ránézésre talán 30 e
1 követésitávolság benemtartása 2 menetközben telefonálás ?

j311 2009.10.13. 13:21:49

Egy ideig elengedtem a gyalogosokat. Ma már csak akkor ha esik az eső.
Miért? Mert bambulnak, és ezzel feleslegesen feltartanak. Megállok, várok a hülye meg csak néz a másik irányba, mintha nem is akarna átmenni. Ilyen hülyéknek inkább nem állok meg...

SickBoy 2009.10.13. 14:11:18

@kispista2: Igazad van, ha egyértelműen jelzi, hogy menne, akkor előnye van a járdán is. Én arról beszéltem, ha áll... érted, várja a nőjét, az isteni kinyilatkoztatást, akármit. Mert akkor nem fogok megállni, megvárni amíg megjön a csaja, elveszi feleségül, lakást vesznek, gyerekeket csinálnak, akik felcseperednek, azok is megházasodnak és gyerekeket szülnek, míg végül az egész család majd valamikor 2078-ban valóban megkezdi az átkelést. :o)

hatesz 2009.10.19. 10:38:44

Valami olyasmire emlékszem, hogy a kresz kifejezetten tiltja a gyalogátkelönél a gyalogos "csalogatását". Azaz csak akkor kell megadni az elsöbbséget, ha egyértelmüen át akar menni. Javítsatok ki ha tévedek












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása